Ja. Het ging zelfs om een bestand (benchy) die er door Bambu op is gezet. Het is ook niet per se onlogisch nu ik er over nadenk, maar het zou wel fijn zijn als je op 't schermpje een melding zou krijgen oid. Is niet het eerste waar mensen aan denken namelijk.
De slicer genereert die gcode op basis van de settings en profielen, en de geslicede print. Dat is ook het moment dat bepaald wordt welke printsnelheden, flowrates, temperaturen en fansnelheden e.d. er gebruikt gaan worden.
Dus wanneer je een print sliced op basis van PLA settings, dan staat er ergens in de gcode een commando 'bed op 55C'.
Stop je daarna PETG in het ding, dan verandert er niks aan wat er reeds in die gcode staat, en gaat hij dus nog steeds naar 55C, en gaat hij nog steeds printen met de snelheden en flowrates van het moment van slicen.
Thanks, leerzaam. Gaat niet helemaal op voor mijn verhaal (want standaard Bambu ontwerpje) maar die zullen ze vermoedelijk ook wel hebben ingesteld op PLA inderdaad.
Nee is het ook verre van. Maar ik dacht: prima manier om te testen of plate schoon is, want benchy staat gewoon op dat ding. Bleek ik hiermee dus mijn eigen test te saboteren
Meteen een ander vraagje. Heb net voor het eerst een rol filament op laten gaan tijdens het printen. Semi-bewust. Ik was benieuwd hoe dat allemaal zou gaan. Print werd keurig gepauzeerd. Het reststukje uit AMS gehaald, dat ging prima. Ik heb een rol van exact hetzelfde filament teruggeplaatst in hetzelfde slot op de AMS en ingevoerd. AMS leek 'm te pakken, maar duwt 'm niet door naar de printhead.
Heb geprobeerd dat handmatig te doen maar kreeg veel weerstand en wou niets slopen. Ook uiteraard geprobeerd om handmatig te loaden via de settings. Maar zonder succes.
Wat is hierbij het juiste stappenplan?
(Ja ik weet dat ik 'auto swap' kan laten doen door 2 dezelfde typen filament in het AMS te stoppen vóór het printen, maar ik was juist benieuwd wat er zou gebeuren als dat niet zo zou zijn

)