Ik weet niet wat je wilt plakken?
Voor de build plate heb je in principe geen lijm nodig. Al helemaal niet met de Textured PEI plate. In veel gevallen kun je dan beter de print anders oriënteren in de slicer, een brim, raft, skirt of mouse ears toevoegen om een betere hechting te krijgen. Of gewoon wat langzamer printen. Zo heb ik laatst een asje geprint voor een speelgoed rolkoffertje. Dat heb ik uiteindelijk met een raft gedaan, op 50% en een wat hogere temperatuur +5 graden C ging dat prima.
Ik heb overigens wel lijm liggen voor het geval dat, maar dat is gewone schoollijm van de Wibra. Dat is in veel gevallen namelijk ook gewoon PVA.
Prints lijm ik meestal met houtlijm. Dat is wederom PVA, maar heeft vaak ook toevoegingen zoals biociden. Dat wil ik niet op mijn build plate. Wel is dat eenvoudig schoon te maken en heeft een goede verwerkingstijd. Of secondelijm als de hechting wat twijfelachtig is. Maar secondelijm kan mogelijk een chemische reactie veroorzaken met filament. Daar ben ik dus wat terughoudender in.
Kort door de bocht hè, maak je niet zo druk en ga gewoon lekker printen

. Begin 'klein' en probeer wat uit. Een scraper, een poop bucket, een handvat (bijv. A1) en dat soort dingen. Dat zijn prints van 1 - 2 uur met weinig risico. Een batterij bierkratje is bijvoorbeeld al wat complexer en duurt ook langer. Maar is nog steeds een leuke, kleine print die relatief weinig filament kost.