Ik heb 1 keer met een 0.2mm nozzle geprint en vond de extra details totaal niet opwegen tegen de extra tijd. Ieder heeft hier, uiteraard, een eigen mening in, dit is de mijneLlopigat schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:20:
[...]
Dit is inderdaad layer height zoals al gezegd wordt. Je ontkomt hier gewoon niet aan omdat een 3D printer in 'plakjes' werkt, en daardoor krijg je heel weinig laag overgangen bij flauwe hoeken (bijna plat). Als er heel veel "traptreden" naast elkaar zitten dan zie je ze nauwelijks.
Ik wou alleen even zeggen, buiten de genoemde oplossingen kan je hier nog wat anders aan doen, namelijk het model anders orienteren zodat je op dat punt geen flauwe helling meer hebt maar een schuine. Zo dicht mogelijk bij 45 graden is best (dicht bij 90/vertikaal en je krijgt weer hetzelfde probleem maar dan aan de zijkant). Je hebt dan vaak wel weer meer gedoe met support of andere plekken die er niet goed uitzien. Het is een compromis.
Het enige probleem is dat dit voorwerp erg bol is (steampunk octopus?) en je het hoe dan ook altijd wel ergens krijgt. Maar bij andere voorwerpen zal dat minder een probleem zijn.
Je kan ook printen met een 0,2mm Nozzle natuurlijk, maar dat duurt wel bijna 4x zo lang. Dus is ook weer een compromis. Ook wil niet elk filament daar even goed mee overweg. Bij sommigen krijg je gauwer dat het gaat stroppen en flex materiaal wil al helemaal niet.
Tja, DPD is niet de beste qua updates... Mijn laatste levering staat nu al 2 dagen op "onderweg naar depot". Echter is DPD, in mijn ervaring, wél redelijk snel.Drwho1 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:48:
[...]
Niet om er een "wanneer komt mijn levering" topic van te maken, het is de laatste update hierover, maar bij mijn order staat 'fulfilled' en er staan 2 pakketten in afwachting van ophaling door DPD koerier. Hopelijk kan ik ermee aan de slag in het komende weekend.
Pure gok, maar ik verwacht dat jij deze week je spul wel hebt.
DPD houdt het gewoon slecht bij. Bij mij stond er lange tijd totaal geen progressie (pakket was enkel nog aangemeld bij DPD) maar ineens stonden ze voor de deur.Drwho1 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:48:
[...]
Niet om er een "wanneer komt mijn levering" topic van te maken, het is de laatste update hierover, maar bij mijn order staat 'fulfilled' en er staan 2 pakketten in afwachting van ophaling door DPD koerier. Hopelijk kan ik ermee aan de slag in het komende weekend.
Snap ik maar het hangt af van je instellingen, en je model. Heb je een model met veel dunne details dan kan het handig zijn. Als dingen dikker zijn, dan heb je in de X en Y richting sowieso al genoeg detail want dat is niet zo afhankelijk van de lijndikte maar de motorpositionering. Alleen de Z stepping is wat minder precies omdat de dikte erg afhankelijk is van de flowrate.MC Taz Man schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:30:
[...]
Ik heb 1 keer met een 0.2mm nozzle geprint en vond de extra details totaal niet opwegen tegen de extra tijd. Ieder heeft hier, uiteraard, een eigen mening in, dit is de mijne
Ik gebruik het ook heel sporadig want het duurt gewoon een eeuwigheid maar voor sommige dingen zoals tekst (met de AMS voor multicolour) is het super. Dat maakt het een heel stuk leesbaarder als je kleine fonts hebt.
En de stepping is wat minder al houdt het niet echt over. Daarom gebruik ik daarvoor ook meestel een andere orientatie.
Dus het is echt iets voor specifieke gevallen vind ik, niet iets waar elk model baat bij heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 02-06-2025 12:08 ]
Laat ik het zo zeggen; Ik vind de detail het niet waard, zelfs voor mijn D&D mini's.Llopigat schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:07:
[...]
Snap ik maar het hangt af van je instellingen, en je model. Heb je een model met veel dunne details dan kan het handig zijn. Als dingen dikker zijn, dan heb je in de X en Y richting sowieso al genoeg detail want dat is niet zo afhankelijk van de lijndikte maar de motorpositionering. Alleen de Z stepping is wat minder precies omdat de dikte erg afhankelijk is van de flowrate.
Ik gebruik het ook heel sporadig want het duurt gewoon een eeuwigheid maar voor sommige dingen zoals tekst (met de AMS voor multicolour) is het super. Dat maakt het een heel stuk leesbaarder als je kleine fonts hebt.
En de stepping is wat minder al houdt het niet echt over. Daarom gebruik ik daarvoor ook meestel een andere orientatie.
Dus het is echt iets voor specifieke gevallen vind ik, niet iets waar elk model baat bij heeft.
Mijn tijd is een stuk kostbaarder dan die paar details die ik toch niet zie vanaf een meter.
Ja voor dat soort dingen is resin veel geschikter. Het is shit spul om mee te werken (vies, giftig enz) en niet erg sterk maar de resolutie is geweldig en het is minder lastig met overhang omdat de vloeistof deels voor support zorgt.MC Taz Man schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:14:
[...]
Laat ik het zo zeggen; Ik vind de detail het niet waard, zelfs voor mijn D&D mini's.
Mijn tijd is een stuk kostbaarder dan die paar details die ik toch niet zie vanaf een meter.
Nou, nee. Afgezien van wat je allemaal al opnoemt, gebruik ik de "1 meter"-regel. Alle details die je vanaf 1 meter niet meer ziet, zijn nutteloze details. Hars is daarmee enorme overkill, voor mijn eisen.Llopigat schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:22:
[...]
Ja voor dat soort dingen is resin veel geschikter. Het is shit spul om mee te werken (vies, giftig enz) en niet erg sterk maar de resolutie is geweldig en het is minder lastig met overhang omdat de vloeistof deels voor support zorgt.
0.4mm nozzle, met 0.08mm layer height == perfectie
Toch nog even op die verzending terugkomen, ik moet mezelf corrigeren.MC Taz Man schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:31:
[...]
Tja, DPD is niet de beste qua updates... Mijn laatste levering staat nu al 2 dagen op "onderweg naar depot". Echter is DPD, in mijn ervaring, wél redelijk snel.
Pure gok, maar ik verwacht dat jij deze week je spul wel hebt.
Ik heb in mijn account 2 ordernummers, beiden komen uit op dezelfde 3 trackingnummers:
DPD 2x, DHL 1x.
1 DPD en het DHL pakket zijn ondertussen écht in transit, het andere DPD pakket staat nog op waiting for pickup. DPD is qua trackinginfo inderdaad niet altijd de snelste, dat heb ik in het verleden ook al gemerkt.
We zullen het zien.
Tja, blijft DPD... Óf geweldig, óf kutDrwho1 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:21:
[...]
Toch nog even op die verzending terugkomen, ik moet mezelf corrigeren.
Ik heb in mijn account 2 ordernummers, beiden komen uit op dezelfde 3 trackingnummers:
DPD 2x, DHL 1x.
1 DPD en het DHL pakket zijn ondertussen écht in transit, het andere DPD pakket staat nog op waiting for pickup. DPD is qua trackinginfo inderdaad niet altijd de snelste, dat heb ik in het verleden ook al gemerkt.
We zullen het zien.
Hier ook een p1s binnengekregen. Verdeelt over 3 pakketten. Helaas is de printer zelf beschadigd geraakt in transit. Customer service van bambu is wel om te janken. Duurt een week voordat je eens reactie krijgt. Krijg wel een nieuwe printer maar moet deze eerst opsturen. Zal wel weer een week of 2 over gaan.
Hopelijk komt de nieuwe printer wel heel aan. Hele chassis was gebogen en zijkanten kapot. De schroeven lagen afgebroken in de verpakking.
Hopelijk komt de nieuwe printer wel heel aan. Hele chassis was gebogen en zijkanten kapot. De schroeven lagen afgebroken in de verpakking.
Hier is vandaag de AMS netjes met DHL bezorgd. De accessoires en accessoires voor de AMS zijn in één doos door DPD bezorgd. Netjes voor de deur gezet terwijl niemand thuis wasDrwho1 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:21:
[...]
Toch nog even op die verzending terugkomen, ik moet mezelf corrigeren.
DPD 2x, DHL 1x.
We zullen het zien.

Alles stond vanmorgen nog op de status 'wachten op koerier'.
Ik houd mijn hart vast voor als de printer komt.
Wel zin om aan de gang te gaan! Inmiddels al veel handige/leuke prints opgeslagen.
Begin hier een beetje m'n hart vast te houden... Ook vandaag weer geen beweging

voor de deur zetten deden ze bij mij ook!! niet eens naast het huis tegen de muur ofzo (2 onder 1 kap, dus had makkelijk gekund)bes-r schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:04:
[...]
Hier is vandaag de AMS netjes met DHL bezorgd. De accessoires en accessoires voor de AMS zijn in één doos door DPD bezorgd. Netjes voor de deur gezet terwijl niemand thuis was
Het ligt natuurlijk aan de omgeving, maar als ze hem hier voor de deur zetten is de machine binnen 5 minuten weg..bes-r schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:04:
[...]
Hier is vandaag de AMS netjes met DHL bezorgd. De accessoires en accessoires voor de AMS zijn in één doos door DPD bezorgd. Netjes voor de deur gezet terwijl niemand thuis was
Alles stond vanmorgen nog op de status 'wachten op koerier'.
Ik houd mijn hart vast voor als de printer komt.
Wel zin om aan de gang te gaan! Inmiddels al veel handige/leuke prints opgeslagen.
Ik snap niet helemaal hoe een bezorgservice hiermee weg kan komen.
Het DHL pakket (in BE overgenomen door Bpost) komt vandaag, pakket van 3740gr volgens detailinfo.MC Taz Man schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:00:
Begin hier een beetje m'n hart vast te houden... Ook vandaag weer geen beweging
De AMS 2 weegt volgens site BL net 2.5kg dus inclusief verpakking zou het dat wel kunnen zijn.
Filament zijn 4 rollen van 1kg + verpakking, dus dat verwacht ik niet.
Één pakket van DPD heeft vandaag zijn 2de halte in Duitsland bereikt, 18kg dus lijkt me de printer te zijn.
Één pakket van DPD dat nog steeds op 'waiting for pickup' staat sinds 01/06, dat is dan wel weer raar.
Hier sinds 28 mei eentje nog steeds op "order created" by DPD (wel zichtbare afmetingen).Drwho1 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:56:
[...]
Één pakket van DPD dat nog steeds op 'waiting for pickup' staat sinds 01/06, dat is dan wel weer raar.
En ook nog geen verzendbevestiging voor de hub / aansluit spul van de ams (staat niet in de verzendbon van die andere).
Enfin, gisteren kwam wel een nieuw micro-sd kaartje (van niet bambu) binnen. En daarmee werkt mijn printer nu in ieder geval met 1 spool, als de brandweer. Staat al flink te printen
Hier ook eindelijk weer beweging & dan meteen de finale bewegingenDrwho1 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:56:
[...]
Het DHL pakket (in BE overgenomen door Bpost) komt vandaag, pakket van 3740gr volgens detailinfo.
De AMS 2 weegt volgens site BL net 2.5kg dus inclusief verpakking zou het dat wel kunnen zijn.
Filament zijn 4 rollen van 1kg + verpakking, dus dat verwacht ik niet.
Één pakket van DPD heeft vandaag zijn 2de halte in Duitsland bereikt, 18kg dus lijkt me de printer te zijn.
Hey @smoken ... Moet jij ons niet wat vertellen? Hmm?
https://x.com/ToviDing/status/1930163271744540838
Lekker ff de enorme autist uithangen...
X1c 
Voor mij is dit in bijna alle opzichten dé perfecte printer
Nu weer al m'n upgrades printen
En dit keer wél LED verlichting in de kast monteren.

Nu weer al m'n upgrades printen
Kiek dat ziet er dan wel ineens interessant uit. Groter volume, A1 stijl quick swap nozzle, Lidar op een plek waar je hem makkelijker kunt reinigen. Helaas geen carbon rod meer. Vind ik ergens wel jammer want die werkt op mijn X1C uiterst prima met nagenoeg geen onderhoud.
Op papier idd erg interessant, maar ik ga de komende 3 jaar geen printer meer kopen, tenzij...JorneB schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:57:
Kiek dat ziet er dan wel ineens interessant uit. Groter volume, A1 stijl quick swap nozzle, Lidar op een plek waar je hem makkelijker kunt reinigen. Helaas geen carbon rod meer. Vind ik ergens wel jammer want die werkt op mijn X1C uiterst prima met nagenoeg geen onderhoud.
Ben heel benieuwd naar de reviews voor deze
Eens!MC Taz Man schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:53:
Lekker ff de enorme autist uithangen...
X1c
Nu weer al m'n upgrades printenEn dit keer wél LED verlichting in de kast monteren.
Ben zelf nog altijd erg tevreden met mijn X1C. Deze popeye geprint met 0.2 nozzle voor de details. En die zijn er in mijn optiek zeker. Daarna heerlijk ontspannen aan het schilderen geslagen. Ben weer tevreden met het resultaat..
:strip_exif()/f/image/Sqr4CKuFHZaS8d6TXXIEDgvT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lpB0yxmehYx8CGR2wLNeyzV9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QKjZO2RhBGfQCGAVwu4jqx0z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vi1rueXKVVmpVwYCyRbkyuP7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p2eSfkcMc7uFaaflKrKO5kIe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wr9ANwGDNAEldTbnAmW3g4iG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iOVP0WDvOmGcz0uEMPMX1ODU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G6MyD3u4WxczOTjPei8tK0cd.jpg?f=fotoalbum_large)
Erg tof weer man, je hebt je heerlijk kunnen vermaken zo te zienbvsteyn schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:30:
[...]
Deze popeye geprint met 0.2 nozzle voor de details. En die zijn er in mijn optiek zeker. Daarna heerlijk ontspannen aan het schilderen geslagen. Ben weer tevreden met het resultaat..
Die plooien in de broek zijn ook erg goed gelukt.
Heb je die labels op de spinazie blikjes zelf ontworpen ?
[ Voor 5% gewijzigd door PepieNL op 05-06-2025 10:28 ]
Ik heb net even contact opgenomen met de live chat ivm 1 pakket dat nog steeds in status 'The package is waiting to be picked up' staat sinds 01/06. Ze geven aan dat je min. 3 dagen moet wachten, dus die tijd is voorbij. Het is 1 van de 2 DPD pakketten, 1 ervan (de printer waarschijnlijk) is wel in transit dat is vertrokken uit Bergheim. Dat andere staat nog steeds in Bremen blijkbaar.MC Taz Man schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:07:
[...]
Hier ook eindelijk weer beweging & dan meteen de finale bewegingenVanmiddag kan ik weer printen, aangenomen dat alles correct aan komt, waar ik van uit ga.
Edit: agent gesproken.
Dan nog even doorgevraagdWe've feedback the issue to our warehouse. The warehouse said that the DPD processing center was downtime, which affected the online scanning of the order. It has been restored in succession. We apologize for any inconvenience it may cause. Please kindly wait for the tracking update.
Tja... veel duidelijker is dat niet geworden, maar ik leid eruit af dat het pakket wel ergens onderweg is maar geen initiële scan heeft gekregen. Maar dan zou je denken dat een scan elders wel iets zou opleveren.we are urging the DPD to resume as soon as possible. so far we are unable to offer more accurate update at the moemnt
We zien wel weer verder de komende dagen.
[ Voor 36% gewijzigd door Drwho1 op 05-06-2025 12:10 ]
Die van mij stond sinds 28 mei op exchanging data internally en begon vanacht te bewegen (en nu bij depot in NL), die 3 dagen even met een korreltje zout nemenDrwho1 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:54:
[...]
Ik heb net even contact opgenomen met de live chat ivm 1 pakket dat nog steeds in status 'The package is waiting to be picked up' staat sinds 01/06. Ze geven aan dat je min. 3 dagen moet wachten, dus die tijd is voorbij.
Irritant is het zeker. Gister de printer binnengekregen & er meteen, uiteraard, 10+ uur op gezetDrwho1 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:54:
[...]
Ik heb net even contact opgenomen met de live chat ivm 1 pakket dat nog steeds in status 'The package is waiting to be picked up' staat sinds 01/06. Ze geven aan dat je min. 3 dagen moet wachten, dus die tijd is voorbij. Het is 1 van de 2 DPD pakketten, 1 ervan (de printer waarschijnlijk) is wel in transit dat is vertrokken uit Bergheim. Dat andere staat nog steeds in Bremen blijkbaar.
Edit: agent gesproken.
[...]
Dan nog even doorgevraagd
[...]
Tja... veel duidelijker is dat niet geworden, maar ik leid eruit af dat het pakket wel ergens onderweg is maar geen initiële scan heeft gekregen. Maar dan zou je denken dat een scan elders wel iets zou opleveren.![]()
We zien wel weer verder de komende dagen.
Thnx! Die labels heb ik op internet gevonden en passend gemaakt voor die blikjes.PepieNL schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:27:
[...]
Erg tof weer man, je hebt je heerlijk kunnen vermaken zo te zien![]()
Die plooien in de broek zijn ook erg goed gelukt.
Heb je die labels op de spinazie blikjes zelf ontworpen ?
Ik laat af en toe wel eens iets uit Italië komen en dat versturen ze ook met DPD, net als je je afvraagt waarom dat zolang op locatie X in Italië blijft staan krijg je plots een update 'out for delivery'. DPD is gewoon niet zo efficiënt in haar scanning/tracking lijkt me. Maar de kans dat ik morgen alles binnen heb om dit verlengde weekend aan de slag te gaan schat ik laag in.CrashOverDrive schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:38:
[...]
Die van mij stond sinds 28 mei op exchanging data internally en begon vanacht te bewegen (en nu bij depot in NL), die 3 dagen even met een korreltje zout nemen
Feature die ik wel mis:
in Bambu Studio kan je meerdere plates maken. Maar ze achter elkaar uitprinten heb ik niet gezien.
Dus: alles sturen, hij print plate 1, en na afkoelen/verwijderen producten (met de hand) resume en weer doorprinten met de 2e plate.
Nu is dat toch wat ondhandig IMHO. Of ik doe het verkeerd.
in Bambu Studio kan je meerdere plates maken. Maar ze achter elkaar uitprinten heb ik niet gezien.
Dus: alles sturen, hij print plate 1, en na afkoelen/verwijderen producten (met de hand) resume en weer doorprinten met de 2e plate.
Dat kan wel tegenwoordig met een A1 en A1 Mini op bepaalde manier.Waah schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:54:
Feature die ik wel mis:
https://www.innocube3d.co...u-lab-a1-how-auto-swapmod
https://www.geeky-gadgets...%20for%20batch%20printing.
https://cults3d.com/en/3d...te-changer-upgrade-kit-v1
Weet niet dat de link werkt, pagina laad niet, kan door de firewall komen hier
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik ben aan het kijken naar enkele 'must have' accessoires voor de P1S en dan specifiek bij BigTreeTech:
Panda Lux ledstrip
Panda touch lcd
Panda sense temp/humidity
Panda cryogrip
Lijken me interessante/nuttige accessoires. Vallen goed mee in prijs.
Aankopen via de officiële site van BigTreeTech of verkoper op Ali zoeken? (waar het niet meteen goedkoper lijkt)
Panda Lux ledstrip
Panda touch lcd
Panda cryogrip
Aankopen via de officiële site van BigTreeTech of verkoper op Ali zoeken? (waar het niet meteen goedkoper lijkt)
Het is even geleden dat ik het voor het laatst gebruikt heb, maar Pijltje naast slice plate drukken en slice all van maken, en dan hetzelfde met print plate > print all doen? Volgens mij doet dat wat je bedoelt.Waah schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:54:
Feature die ik wel mis:
Lol, dat had ik niet eens gezien dat dat ondertussen ook kan XDIschium schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:33:
[...]
Het is even geleden dat ik het voor het laatst gebruikt heb, maar Pijltje naast slice plate drukken en slice all van maken, en dan hetzelfde met print plate > print all doen? Volgens mij doet dat wat je bedoelt.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Net ff gekeken & er is idd een "Print all" optie.Ischium schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:33:
[...]
Het is even geleden dat ik het voor het laatst gebruikt heb, maar Pijltje naast slice plate drukken en slice all van maken, en dan hetzelfde met print plate > print all doen? Volgens mij doet dat wat je bedoelt.
Echter snap ik hier niet helemaal het nu van, wanneer we het hebben over 1 machine. Immers heb ik geen robot die de plaat wisselt & moet ik dat handmatig doen.
Wat ik zou doen (en ook heb gedaan) is gewoon meerdere build plates kopen. Dan kan je na het klaar zijn van de eerste plate gewoon die plate verwijderen met de print er op, een nieuwe plate er op klikken en terwijl die bezig is met printen kan de eerste plate gewoon rustig afkoelen. En kan je die schoonmaken (als je lijm hebt gebruikt of een dreft wasbeurt nodig is)Waah schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:54:
Feature die ik wel mis:
Het printen duurt zo lang dat je er maar 2 nodig hebt, tegen de tijd dat de tweede build plate klaar is, is de eerste allang alweer afgekoeld en klaar voor gebruik. Tenzij je ondertussen andere werkzaamheden doet (online vergaderingen ofzo) in welk geval je gewoon nog meer build plates kan kopen en dan al het schoonmaken in 1 keer kan doen.
Maar hoe had je anders gezien dat dit zou moeten werken? Zolang bambu geen lopende band printer maakt, is continu printen gewoon niet mogelijk.
De "Print All" optie is gewoon eentje waarbij je alle gcode alvast klaar kan zetten.
[ Voor 24% gewijzigd door Llopigat op 05-06-2025 14:52 ]
Opletten met de Panda Touch. Met de nieuwe firmware stopt deze met werken omdat Bambu alles heeft dichtgezet.Drwho1 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:25:
Ik ben aan het kijken naar enkele 'must have' accessoires voor de P1S en dan specifiek bij BigTreeTech:
Panda Lux ledstrip
Panda touch lcd
Panda cryogrip
Tenzij je de printer op development mode zet, maar dan heb je weer geen cloud en dus geen app meer.
Ik wil niet na elke print, een nieuwe opdracht vanaf de PC sturen naar de printer. Want dat moet de PC weer aan, bambu studio project openen, andere buildplate selecteren, op print drukken....MC Taz Man schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:42:
[...]
Net ff gekeken & er is idd een "Print all" optie.
Echter snap ik hier niet helemaal het nu van, wanneer we het hebben over 1 machine. Immers heb ik geen robot die de plaat wisselt & moet ik dat handmatig doen.
Het hoeft niet automatisch (heb de swap mods gezien, dat gaat me nog wat ver) maar elke keer de PC opstarten om een print te starten is onhandig.
en elke plate apart naar de SD-card sturen zonder te printen is ook niet handig, want de naamgeving is ruk en ik print niet 5x hetzelfde. Maar verschillende items.
Een soort "add to qeue" functie zou wel handig zijn zeg maar. Dat had ik op mijn oude printer (met behulp van octoprint, een 3d printserver). dan kon je printen, als die klaar is verwijderen en dan op "continue" drukken en dan printte die het volgende model.
als we toch klagen: de camera op de A1 is ook niks. Je ziet met 1fps net niks, en als die net beweegt lijkt je hele model scheef door de snelheid (en het feit dat de sensor van boven naar beneden wordt uigelezen). Heb er nu een goedkope TAPO-camera op gericht. Werkt goed in het donker, gewoon 24fps en full HD
ohja, en meer kleuren voor filament. Het kan niet veel data kosten om wat extra kleuren toe te voegen. Erg onhandig als je 3 soorten blauw wil printen

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 05-06-2025 15:09 ]
Print all lijkt iets wat nog over is na het forken van Cura/Prusa. het zou handig zijn als het gewoon zou werken als: print plate 1, als die klaar is laat afkoelen en laat een "continue" zien op het schermpje.MC Taz Man schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:42:
[...]
Net ff gekeken & er is idd een "Print all" optie.
Plaat verwisselen OF objecten verwijderen, druk op Continue en je kan weer verder.
Zo werkte het ook ongeveer met Octoprint.
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 05-06-2025 15:12 ]
Er zijn mensen die hun PC uitzetten?
Rare jongens, die Romeinen
Tuurlijk. Met de boottijden tegenwoordig kost dat nauwelijks tijd. Dingen die moeten draaien heb je toch een server voor?MC Taz Man schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:13:
Er zijn mensen die hun PC uitzetten?Rare jongens, die Romeinen
Dat is precies hetzelfde met de P1S. Ik heb beidenWaah schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:05:
[...]
als we toch klagen: de camera op de A1 is ook niks. Je ziet met 1fps net niks, en als die net beweegt lijkt je hele model scheef door de snelheid (en het feit dat de sensor van boven naar beneden wordt uigelezen). Heb er nu een goedkope TAPO-camera op gericht. Werkt goed in het donker, gewoon 24fps en full HD
Ik snap wel waarom het maar 1 fps is. Ik zag het "moederboard" van de P1S. Die hele printer wordt aangestuurd door.... een ESP32. Alles! Dat vind ik indrukwekkend. Ik had een lichte smartphonechip of een raspberry pi achtig iets verwacht. Maar dat in het achterhoofd gehouden is het logisch dat hij maar 1 fps doet. Want hij heeft veel meer te doen dan de camera.
Plex staat op m'n PCWaah schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:14:
[...]
Tuurlijk. Met de boottijden tegenwoordig kost dat nauwelijks tijd. Dingen die moeten draaien heb je toch een server voor?
Daar zit je probleem.
A: Jellyfin
B: geen server
nee vind het zonde om de PC de hele dag aan te laten staan. Neemt veel meer stroom dan mijn mini-pc server (4-7 watt) welke Jellyfin draait + home assistant + nog wat andere dingen.
Ik heb ook een slimme stekker om de 3D printer uit te schakelen wanneer ik hem niet gebruik. Dat moet ik eigenlijk nog even automatiseren ook
Ow, dat is wel niet onbelangrijk. Ik had al wel gelezen dat BL zijn FW minder open ging maken, maar dacht dat het onder druk van de community weer wat afgezwakt was.rinkel schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:55:
[...]
Opletten met de Panda Touch. Met de nieuwe firmware stopt deze met werken omdat Bambu alles heeft dichtgezet.
Tenzij je de printer op development mode zet, maar dan heb je weer geen cloud en dus geen app meer.
Dus die Panda Touch die ongeveer iedere youtuber in z'n aanbevelingen zet is onder normale omstandigheden dus meteen nutteloos.

Het is dus een afweging maken tussen wat wil missen: het grote display of de app/cloud.
Mac Mini + Plex = superieurWaah schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:17:
[...]
Daar zit je probleem.
A: Jellyfin
B: geen server
nee vind het zonde om de PC de hele dag aan te laten staan. Neemt veel meer stroom dan mijn mini-pc server (4-7 watt) welke Jellyfin draait + home assistant + nog wat andere dingen.
Ik heb ook een slimme stekker om de 3D printer uit te schakelen wanneer ik hem niet gebruik. Dat moet ik eigenlijk nog even automatiseren ook
OrcaSlicer is wel bezig om nog steeds te blijven werken met Bambu, las ik op Github. Ik heb zelf mijn printer in LAN mode staan, met firmware 1.08 werkt dit nog.Drwho1 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:25:
[...]
Ow, dat is wel niet onbelangrijk. Ik had al wel gelezen dat BL zijn FW minder open ging maken, maar dacht dat het onder druk van de community weer wat afgezwakt was.
Dus die Panda Touch die ongeveer iedere youtuber in z'n aanbevelingen zet is onder normale omstandigheden dus meteen nutteloos.![]()
Het is dus een afweging maken tussen wat wil missen: het grote display of de app/cloud.
Ik weet nog niet wat het effect is op Panda Touch. Ik zit er ook aan te denken om er een te kopen, als die in LAN modus werkt. Ik weet alleen niet of Panda Touch ook de droogfunctie van de AMS2 ondersteunt.
[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 05-06-2025 15:39 ]
Die Print All optie kan handig zijn in situaties waarbij het project zo veel werkgeheugen eist dat Bambu Studio 19 van de 20 keer crashed tijdens het inladen en/of slicen. Dit is mij een paar keer overkomen en dan is het nuttig om het hele project te kunnen offloaden richting printer en BS weer een paar dagen te kunnen laten voor wat het is.
Werkt goed op de X1C. Ik meen juist te herinneren dat het niet werkt op de A1 en A1 mini.
Werkt goed op de X1C. Ik meen juist te herinneren dat het niet werkt op de A1 en A1 mini.
Er zijn geen 'must have' upgrades. Panda touch is niet aan te raden ivm de mogelijkheid dat bambulab zelf de connectie daarvan tot de printer blokkeert.Drwho1 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:25:
Panda Lux ledstrip
Panda touch lcd
Panda cryogrip
Youtubers moeten gewoon constant iets nieuws hebben om te presenteren, daarbij pakken ze commissies via referral links. Neem het allemaal met een korreltje zout.
[ Voor 11% gewijzigd door HSlegend op 06-06-2025 00:31 ]
Vandaar ook mijn "must have" tussen aanhalingstekens.HSlegend schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 00:26:
[...]
Er zijn geen 'must have' upgrades. Panda touch is niet aan te raden ivm de mogelijkheid dat bambulab zelf de connectie daarvan tot de printer blokkeert.
Youtubers moeten gewoon constant iets nieuws hebben om te presenteren, daarbij pakken ze commissies via referral links. Neem het allemaal met een korreltje zout.
Ik koop natuurlijk ook niet zomaar klakkeloos alles wat de eerste de beste youtuber loopt aan te bevelen, daarom zoek ik in de community eerst uit of en hoe bepaalde upgrades meevallen.
Die Panda Touch daar had @rinkel al voor gewaarschuwd, zeer goed om in het achterhoofd te houden.
Weet iemand of er ook AMS kabels zijn met een haakse connector? Of dat er adaptertjes zijn zodat je ze haaks kunt maken? Ik wil twee AMSsen ruggelings tegen elkaar zetten maar de kabel steekt te ver uit... Zelf een kabel persen is ook geen probleem, maar zijn het standaard connectoren?
(gaat om de AMS van de X1C)
(gaat om de AMS van de X1C)
Voor zover ik weet zijn het standaard "MOLEX Micro-Fit 3.0" (in 3mm dus, goed op lettensebastius schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 00:33:
Zelf een kabel persen is ook geen probleem, maar zijn het standaard connectoren?
En zó geplaatst, kan je de kap wèl voldoende open krijgen? En een rol erin of er uit halen?
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
zekerNaalroc schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:36:
En zó geplaatst, kan je de kap wèl voldoende open krijgen? En een rol erin of er uit halen?
https://all3dp.com/4/bamb...-hits-budget-3d-printers/
Blijkbaar zijn de goedkope modellen aan de beurt om afgesloten te worden...
Duidelijk. Ik heb op de P1S nog firmware 1.08, die ondersteunt de AMS2 droogfunctie en daar laat ik het bij, geen nieuwere firmware updates meer voor mij.Pixelmagic schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 13:34:
https://all3dp.com/4/bamb...-hits-budget-3d-printers/
Ik houd mij daar niet zo mee bezig, en gebruik geen andere software, maar je weet maar nooit...rinkel schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 13:39:
[...]
Duidelijk. Ik heb op de P1S nog firmware 1.08, die ondersteunt de AMS2 droogfunctie en daar laat ik het bij, geen nieuwere firmware updates meer voor mij.
Dus even een domme vraag: ik heb op mijn P1S printer de versie v01.08.00.00, en weet dat daarna er nog 1 is geweest waarvan de omschrijving was:
Quote:
P1 series Version 01.08.01.00 (20250520)
Bug Fixed
Fixed the print quality issue that occurred on some devicess after upgrading from an earlier version.
Die heb ik toen niet geinstalleed, want het was me onduidelijk hoe noodzakelijk dit was. Wat is het advies, zo maar laten dan? Ik heb wel de bijbehorende update van Studio, V2.0.3.54
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Ik heb mijn X1c gewoon lekker helemaal up to date
Laatste firmware, laatste BS versie... Lekker in de gouden kooi

Voordat je met parameters gaat spelen, eerst de plaat goed schoonmaken!Rotinomm schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:52:
Eerste keer PETG op de a1 mini, en de print laat halverwege los van de textured print plaat..
PETG van Prusament.
[Afbeelding]
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Of wat er mis gaat?
Dan kun je je bed-temp wat hoger zetten, die Mickey Mouse brim-oren toevoegen of lijm (dimafix oid.) proberen
dot.blaat
Ik zou idd eerst de oren, of brim, proberen, met 10 graden hogere temp op je bed.Rostvertol-Mil schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:27:
[...]
Voordat je met parameters gaat spelen, eerst de plaat goed schoonmaken!
Dan kun je je bed-temp wat hoger zetten, die Mickey Mouse brim-oren toevoegen of lijm (dimafix oid.) proberen
Heb nu inderdaad de plate schoongemaakt en brimm toegevoegd. Print is nu bezig.Rostvertol-Mil schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:27:
[...]
Voordat je met parameters gaat spelen, eerst de plaat goed schoonmaken!
Ik ben bezig met de installatie van de P1S + AMS2 maar ik lijk de filament buffer te missen? Het enige pakket dat nog onderweg is zijn enkele rollen BL filament. Of heb ik gewoon niet goed gekeken?
Zat bij mij tussen 1 van de dozen met filament en los spul. Stond niet op de pakbon/mail (en kwam een week na de rest).Drwho1 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:19:
Ik ben bezig met de installatie van de P1S + AMS2 maar ik lijk de filament buffer te missen? Het enige pakket dat nog onderweg is zijn enkele rollen BL filament. Of heb ik gewoon niet goed gekeken?
Ja ik heb ondertussen contact gehad met BL live chat. Blijkt dus bij mij ook in de doos met filament te zitten die nog in transit is, volgens DPD verwacht 10/06. Dat de filament buffer in die zending zit blijkt inderdaad nergens uit, maar de chatmedewerker kon het bevestigen.CrashOverDrive schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:38:
[...]
Zat bij mij tussen 1 van de dozen met filament en los spul. Stond niet op de pakbon/mail (en kwam een week na de rest).
Ondertussen is mijn eerste benchy met de externe spoolholder een feit.
Eerste poging mislukte > meteen stringing zonder hechting op de plaat. In een sopje gestoken, goed opgeschrobt en daarna nieuwe poging. 2de poging heeft een prachtige benchy opgeleverd
Er was net wat familie hier en met z'n allen ons staan verwonderen over de prachtige techniek.
Als je in Bambustudio op je AMS loaded filament klikt kan je zelf een een kleurenpicker gebruiken ipv enkel de standaard kleuren selectie. Of bedoel je iets anders?Waah schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:05:
[...]
ohja, en meer kleuren voor filament. Het kan niet veel data kosten om wat extra kleuren toe te voegen. Erg onhandig als je 3 soorten blauw wil printenen er is maar 1 kleur blauw
Mbt de camera, beter beeld en meer FPS zou leuk zijn maar buiten kijken of het geen Spaghetti wordt heeft die camera toch sowieso niet veel nut of waar gebruiken jullie die camera voor dan?
🤷🏻MC Taz Man schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:21:
Hey @smoken ... Moet jij ons niet wat vertellen? Hmm?
[Afbeelding]
Bij mijn laatste bestelling filament bij bl ontbrak er een rol in de doos. Support gecontacteerd en de nodige foto's doorgestuurs als bewijs etc. Nu is volgens hun de bestelling compleet geleverd en weigeren ze of de ontbrekende rol terug te betalen of deze na te leveren. Voor hun is de kous af. Gelukkig had ik betaald met Paypal, en nu bij hun een claim ingediend. Ben benieuwd hoe Paypal hiermee omgaat.
Dit is trouwens al de tweede keer dat dit gebeurt. De vorige keer werd dit netjes opgelost en stuurden ze de ontbrekende rol na.
Hoe zijn hier de ervaringen mee?
Dit is trouwens al de tweede keer dat dit gebeurt. De vorige keer werd dit netjes opgelost en stuurden ze de ontbrekende rol na.
Hier miste vorige week ook een rol, en een reserveonderdeel. Ik wacht nog steeds op antwoord van de helpdesk.nielsvv schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:26:
Bij mijn laatste bestelling filament bij bl ontbrak er een rol in de doos. Support gecontacteerd en de nodige foto's doorgestuurs als bewijs etc. Nu is volgens hun de bestelling compleet geleverd en weigeren ze of de ontbrekende rol terug te betalen of deze na te leveren. Voor hun is de kous af. Gelukkig had ik betaald met Paypal, en nu bij hun een claim ingediend. Ben benieuwd hoe Paypal hiermee omgaat.
Was bij mij vorige week ook toevallig de eerste keer dat er een rol ontbrak.
Heb melding gedaan bij support, enkele foto's aangeleverd en zonet bericht gehad dat de ontbrekende rol in het postpunt is geleverd.
Jammer dat er zo'n verschil in ervaring zit qua support voor gelijkaardige problemen 😕
Heb melding gedaan bij support, enkele foto's aangeleverd en zonet bericht gehad dat de ontbrekende rol in het postpunt is geleverd.
Jammer dat er zo'n verschil in ervaring zit qua support voor gelijkaardige problemen 😕
Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/
Heb ik ook een keer gehad, toen ik een set met printer en diverse rollen filament bestelde. Heeft weken geduurd voor ze het eindelijk gingen versturen. Was geen beste customer service ervaring...joosie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:20:
[...]
Hier miste vorige week ook een rol, en een reserveonderdeel. Ik wacht nog steeds op antwoord van de helpdesk.
Heb nu voor het eerst een verstopping in mijn extruder en nozzle. De extruder opengemaakt, en alles weg kunnen halen. Maar in de nozzle zit nog wat PETG waar ik niet bij kan.. heb al alles laten opwarmen naar 250gr, geprobeerd filament erdoor heen te duwen, maar geen succes helaas. Iemand een handige tip om dit makkelijk te verwijderen? Uitboren, of gewoon een nieuwe nozzle erin zetten? 😅
Die had ik bij de H2D ook gekregen, na de 2e verstopping was die helemaal stukOemfoefoe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:50:
Heb je geen naald bij de printer gekregen?
[Afbeelding]
Het kan helpen, en is makkelijk te proberen, om even de nozzle temp naar 300 te zetten. Goede kans dat de PETG alsnog uit de nozzle lekt.
Dit is idd wat BL zelf ook adviseert. De temp hoger zetten dan het filament zelf hoort, ff wachten, dan nieuw filamant er doorheen pushen.JorneB schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:02:
Het kan helpen, en is makkelijk te proberen, om even de nozzle temp naar 300 te zetten. Goede kans dat de PETG alsnog uit de nozzle lekt.
Ik heb toen deze handleiding gebruikt: https://wiki.bambulab.com/en/h2/troubleshooting/unclogging
Aux fan voor de A1 uitgebracht, niet door BL, maar wel erg cool:
https://biqu.equipment/pr...an-with-led-and-rgb-light
Ik zoek eigenlijk een grotere 5020 part cooling fan, voor de P1S, vegelijkbaar met de Prusa fan. Ik heb een 2 polige gevonden, maar geen 4 polige. Deze maken een stuk minder herrie.
Lucht komt dan van 2 kanten, ik wil daar dan een model voor maken.
Lucht komt dan van 2 kanten, ik wil daar dan een model voor maken.
Je kunt bij BL ook met klarna betalen. Dan is het meteen jou probleem niet.bilgy_no1 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:36:
[...]
Heb ik ook een keer gehad, toen ik een set met printer en diverse rollen filament bestelde. Heeft weken geduurd voor ze het eindelijk gingen versturen. Was geen beste customer service ervaring...
Overigens heb ik wel goede ervaring met BL klanten service. Ik kreeg direct een nieuwe rol en een nieuwe printhead toen ik een ticket aanmaakte voor resp een rol waarbij het plakband op het laatste stukje de ams inging, en toen ik laatst 3x een block had tijdens dezelfde print met een vrij nieuwe 0.2mm printhead.
nog nooit gehad, dat mijn A1 zo'n ding nodig heeftMC Taz Man schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:44:
Aux fan voor de A1 uitgebracht, niet door BL, maar wel erg cool:

Zucht.... De extruder uit elkaar gehaald, zat wat PETG vast. De nozzle vervangen want kreeg het PETG er niet uit 😅 maar nu gezeik met het filament cutter meganisme, geeft elke keer een error. Schijnbaar heb ik daarvan iets gesloopt met het losmaken van alles.. zometeen maar is een youtube vid opzoeken hoe je dat dan weer goed in elkaar zet 😐 hoop toch dat ik niet regelmatig alles uit elkaar hoeft te halen, is het minst leuke van heel het 3d printen.
Heb je de / een video goed bekeken hoe je je extruder uit elkaar haalt? Grote kans dat je het filament cutter sensor kabeltje stuk getrokken hebt in plaats van eerst losgemaakt te hebben. Daar kwam ik ook eens achter na een soortgelijk scenario en foutmelding (P1S).Holmes schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:09:
Zucht.... De extruder uit elkaar gehaald, zat wat PETG vast. De nozzle vervangen want kreeg het PETG er niet uit 😅 maar nu gezeik met het filament cutter meganisme, geeft elke keer een error. Schijnbaar heb ik daarvan iets gesloopt met het losmaken van alles.. zometeen maar is een youtube vid opzoeken hoe je dat dan weer goed in elkaar zet 😐.
Als je dat nog niet heb gedaan, kijk ook even op de Bambu Lab wiki: https://wiki.bambulab.com/en/homeHolmes schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:09:
Zucht.... De extruder uit elkaar gehaald, zat wat PETG vast. De nozzle vervangen want kreeg het PETG er niet uit 😅 maar nu gezeik met het filament cutter meganisme, geeft elke keer een error. Schijnbaar heb ik daarvan iets gesloopt met het losmaken van alles.. zometeen maar is een youtube vid opzoeken hoe je dat dan weer goed in elkaar zet 😐 hoop toch dat ik niet regelmatig alles uit elkaar hoeft te halen, is het minst leuke van heel het 3d printen.
De uitleg en videos daar zijn imo duidelijker dan zo'n schreeuwerige YouTuber.
Ik heb mijn A1 al iets meer dan een jaar met 650+ uren erop, en heb hem tot nu toe 1x uit elkaar moeten halen.
In vergelijking tot mijn andere printers is de P1S ongelofelijk lastig te repareren of uit elkaar te halen, behalve de extruder, dat ding is echt supersimpel te onderhouden, zit goed in elkaar.
Mee eens, zodra je het een paar maal gedaan hebt, dan is het een eitje; alleen die 3 stekkertjes blijven ondingen; lastig
Ja, de keuze voor die stekkertjes snap ik ook niet, onhandige dingen. Er zijn heel veel kleine, veel betere, standaard stekkerjes.Naalroc schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:26:
Mee eens, zodra je het een paar maal gedaan hebt, dan is het een eitje; alleen die 3 stekkertjes blijven ondingen; lastig
In principe werkt alles, behalve zodra op het einde de printer de filament wil "cutten" krijg ik nu een error. Ik heb wat spare parts besteld bij bambu, gelijk een nieuw cutter setje. Verwacht dat het daarna weer werkt 😅 hopen dat het dan voorlopig hierbij blijft. Ik heb ook sinds nu een maandje een flashforge draaien, en daarmee echt 0 keer gezeur mee gehad. Denk dat dit maar gewoon mn PETG printer gaat worden, en bij de rest PLA.
Mogelijk heb je het schroefje te strak aangedraaid bij het terug plaatsen van de cutter. Probeer eens handmatig de filament cutter te bedienen door de hendel in te duwen. Als er amper beweging in komt, minder dan 1 centimeter dan zit of het mesje zelf verkeerd uitgelijnd of de schroef te strak aangedraaid.
Ik kreeg laatst een tip van een artificiële vraagbaak omtrent het verwijderen van een hardnekkige nozzle blokkade. Die suggereerde dat een stuk nylon filament of polycarbonaat filament dat vocht heeft opgenomen nog beter werkt dan het speciaal hiervoor bedoelde cleaning filament. De stoom die dan in de nozzle ontstaat kan helpen de boel los en schoon te krijgen. Wel oppassen voor hete stoom en spatten.
Nou, dan kan PVA ook wel helpen... Mijn PVA is dusdanig nat dat er gewoon stoom vanaf kwamJorneB schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:30:
Ik kreeg laatst een tip van een artificiële vraagbaak omtrent het verwijderen van een hardnekkige nozzle blokkade. Die suggereerde dat een stuk nylon filament of polycarbonaat filament dat vocht heeft opgenomen nog beter werkt dan het speciaal hiervoor bedoelde cleaning filament. De stoom die dan in de nozzle ontstaat kan helpen de boel los en schoon te krijgen. Wel oppassen voor hete stoom en spatten.
Heeft er iemand ervaring met het binden en updaten van een x1 carbon die nog nooit aan het internet heeft gehangen?
Ik heb een x1 carbon die sinds de levering nog niet online is geweest, en nu nog op firmware versie 01.03.00.00 zit.
Bambu handy geeft aan dat de login incorrect is (geeft de printer zelf ook aan) en bambu studio geeft error -1070.
Ik heb een x1 carbon die sinds de levering nog niet online is geweest, en nu nog op firmware versie 01.03.00.00 zit.
Bambu handy geeft aan dat de login incorrect is (geeft de printer zelf ook aan) en bambu studio geeft error -1070.
Dat zou moeten kunnen: https://wiki.bambulab.com...mware-update-from-SD-cardsimson0606 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:51:
Heeft er iemand ervaring met het binden en updaten van een x1 carbon die nog nooit aan het internet heeft gehangen?
Oops, update, dat kan pas vanaf 1.08... daar heb je dus niks aan, sorry

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 17-06-2025 09:02 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het had zo mooi geweest als dat had gekund ja.BM schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:01:
[...]
Dat zou moeten kunnen: https://wiki.bambulab.com...mware-update-from-SD-card
Oops, update, dat kan pas vanaf 1.08... daar heb je dus niks aan, sorry
Inmiddels ook geprobeerd met een oude versie van bambu studio (v01.05.00.61), maar die geeft ook inloggen mislukt.
Inloggen mislukt(code=-1,info={"devmsg":"A992H7","method":"post_ticket","ret":"202"}).
edit:
Bambu studio v01.04.01.52 kan wel in LAN only mode verbinden met de printer, maar ook deze versie kan niet binden met een account, en denkt dat de printer al helemaal up-to-date is
Inloggen mislukt(code=-1,info={"error":"Login failed","method":"post_ticket","ret":"400"}).
[ Voor 19% gewijzigd door simson0606 op 17-06-2025 10:31 ]
Iemand tips? Ik probeer deze te printen en begon met het bakje printen in PETG met Sunlu PETG filament.
In Bambulabs had ik Generic PETG gekozen (zie nu pas dat ze ook een Sunlu PETG hebben maar weet niet of dat veel verschil zal maken).
De onderkant begon goed te printen maar op een gegeven gaat het soms "inzakken" tijdens het printen en de bovenkant is gewoon schots en scheef geworden.
Het filament heb ik vlak daarvoor met een officiele dryer nog gedroogd.
Printplaat is de standaard PEI plaat. Het begin is dus allemaal goed en hoewel ik er niet bij heb gestaan, lijkt de adhesion prima in orde te zijn.
Wat kan ik doen om deze warping (weet niet of dat het juiste woord is) te voorkomen?
Ik zie allerlei tips over ophogen van de temperatuur bijv. maar ik wil proberen het aantal pogingen wel te beperken want de print duurt erg lang (iets van 6uur) en het kost telkens best wel wat filament.
De foto's zijn van de zijkant gezien.
:strip_exif()/f/image/21OQKeoKssWhOZU4UWYPTV7a.jpg?f=fotoalbum_large)
In Bambulabs had ik Generic PETG gekozen (zie nu pas dat ze ook een Sunlu PETG hebben maar weet niet of dat veel verschil zal maken).
De onderkant begon goed te printen maar op een gegeven gaat het soms "inzakken" tijdens het printen en de bovenkant is gewoon schots en scheef geworden.
Het filament heb ik vlak daarvoor met een officiele dryer nog gedroogd.
Printplaat is de standaard PEI plaat. Het begin is dus allemaal goed en hoewel ik er niet bij heb gestaan, lijkt de adhesion prima in orde te zijn.
Wat kan ik doen om deze warping (weet niet of dat het juiste woord is) te voorkomen?
Ik zie allerlei tips over ophogen van de temperatuur bijv. maar ik wil proberen het aantal pogingen wel te beperken want de print duurt erg lang (iets van 6uur) en het kost telkens best wel wat filament.
De foto's zijn van de zijkant gezien.
:strip_exif()/f/image/21OQKeoKssWhOZU4UWYPTV7a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/98N5anHrKFa6xr0ziLBBh2Yx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door PuckStar op 19-06-2025 11:53 ]
max volumetric speed: 8Holmes schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:56:
Met welke snelheid print je? En wat is je bed temperatuur? 80/85? En nozzle 240?
PEI temp 80/80
nozzle 255/255
Dat was dus op setting Generic PETG.
Ik zie dat Sunlu PETG settings ietsje anders zijn
9
60/60
250/245
Zou het met die Sunlu settings dan juist beter moeten gaan wellicht?
Ik heb verschillende merken PETG. En ik print eigenlijk altijd uit met 85gr bed, en 240gr nozzle, en nog nooit een slechte print gehad.
Snelheid wel er stuk lager zetten, dan bij de PLA. Anders gaat het printen sws fout. Zou even aan ChatGPT vragen of het een json file kan maken voor PETG instellingen die je kan importeren.
Snelheid wel er stuk lager zetten, dan bij de PLA. Anders gaat het printen sws fout. Zou even aan ChatGPT vragen of het een json file kan maken voor PETG instellingen die je kan importeren.
Welke snelheid gebruik jij dan meestal?Holmes schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:45:
Ik heb verschillende merken PETG. En ik print eigenlijk altijd uit met 85gr bed, en 240gr nozzle, en nog nooit een slechte print gehad.
Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.
Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.
Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.