Goed, nu weer even terug naar de basics: ik wilde eindelijk eens het juiste filament instellen voor eSUN PETG, en heb daarvoor alle filament bestanden gedownload van de eSUN site, en dat kan je hier zien, de process.json en de filament.json .
Dit netjes geïnstalleerd en ik kreeg toen een melding dat dit was opgeslagen.
Daarna begon voor mij de ellende, want hoe ik het ook benaderde, die eSUN PETG is nergens te vinden in de diverse lijsten, hoewel ik het 1 maal eerder heb gedaan en esun PLA er wel in staat (als de enige van esun). Als ik hetzelfde nogmaals wil installeren krijg ik een bericht dat die bestanden al zijn geïmporteerd. goed gedaan dus....
Door mijn vele geknoei is er nu ook iets mis gegaan wat ik niet meer kan herstellen. Dit is, dat de filamenten in de AMS niet meer zichtbaar zijn, en alleen spoel 1 , waar ik uiteindelijk de default PETG heb geïnstalleerd , is te zien.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Printen doet hij nu wel goed, en als het eenmaal draait, dan is mijn AMS wèl weer compleet te zien:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog een paar losse opmerkingen: de “k” factor wordt nu opeens als 0,04 aangegeven voor dit filament. Waarom? Ik kan het ook niet veranderen.
In de beschrijving van Studio wordt, compleet met plaatjes getoond dat je de filamenten in de lijst kunt editen, door op het potloodje te drukken; welnu, er is daar geen potloodje, en als je op het naastliggende icon met de 3 puntjes drukt, dan krijg je een lange lijst waarin je van alles kunt veranderen (bv. De temperaturen wilde ik aanpassen naar de waarden die op het etiket van de spoel staan,) maar dat pikt hij ook niet.
Voor de goede orde, ik heb Studio versie 2,5,0,66 Moet ik updaten? De printer geeft constant aan dat er een update is, maar dat heb ik niet gedaan, want alle werkte zoals ik wilde (don’t fix it it aint broken) maar staat op Firmware: 01.08.00.00
Welke stappen moet ik nu ondernemen om alle spoelen weer te kunnen zien, en wat te doen om het juiste filament te tonen in de lijst. De fabrikant staat wel in dat menu, dus daaraan ligt het niet….
Pfffffffffffffff
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos