Vandaag de nozzle nog eens grondig gereinigd, met meer resultaat. Toch nog wat resten kunnen wegkrijgen van de clog toen. Tevens kan ik de Nozzle er nu ook gewoon met 1 hand (makkelijk) uitpakken als de klemmetjes los zijn. Dat kon hiervoor niet, toch nog te veel vastgekoekt toen.
Tevens plate, in dit geval toch maar weer de supertack geprobeerd, grondig schoongemaakt met speciaal vlekken sponsje en kreeg er stuk meer af nu. Gaat ook helpen met (geen) warping. Thans, die hoop heb ik.
Daarna van 1 kleur een handmatige gedraaid net, zie foto hieronder. Intervallen van 0.05 gehanteerd. Dan lijkt mij het meest strakke resultaat tussen 0.01 en 0.02. Nu kan ik eventueel nog 1 draaien met kleinere interval. Echter de waarde die voor deze kleur uit de automatische calibratie komt is 0.016. Dat lijkt mij dan toch een vrij betrouwbare waarde (diegene die uit de automatische komt)? Of komt het zo nauw en zou ik ook nog een manuele moeten doen met kleinere interval?
Deze vraag alvorens ik manuele flow rate calibration ga doen. Dan heb ik diverse stappen ondernemen en heb ik hoop dat ik weer mooie printjes uit de P2S trek! Dank allen voor het meedenken!
Tevens plate, in dit geval toch maar weer de supertack geprobeerd, grondig schoongemaakt met speciaal vlekken sponsje en kreeg er stuk meer af nu. Gaat ook helpen met (geen) warping. Thans, die hoop heb ik.
Vandaag ook gedaan. Dacht doe bewust eerst een automatische, kijken welke waardes daaruit komen voor ik een handmatige doen (ter vergelijking). Tot mijn verbazing, maar wellicht mijn onkunde, kwamen er verschillende k waardes uit voor de verschillende kleuren PLA Matte (bambu) in mijn AMS. Alleen de kleur is anders, logisch?Destralak schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:09:
[...]
Kun je eens in Bambu een manual calibration draaien op flow dynamics en daarna op flow rate?
Ik heb zelfs met Bambu filamenten verschillen gezien tov de default settings. Had veel onderextrusie met matte charcoal. Die verdwenen nadat ik die flow kalibraties had uitgevoerd.
Daarna van 1 kleur een handmatige gedraaid net, zie foto hieronder. Intervallen van 0.05 gehanteerd. Dan lijkt mij het meest strakke resultaat tussen 0.01 en 0.02. Nu kan ik eventueel nog 1 draaien met kleinere interval. Echter de waarde die voor deze kleur uit de automatische calibratie komt is 0.016. Dat lijkt mij dan toch een vrij betrouwbare waarde (diegene die uit de automatische komt)? Of komt het zo nauw en zou ik ook nog een manuele moeten doen met kleinere interval?
Deze vraag alvorens ik manuele flow rate calibration ga doen. Dan heb ik diverse stappen ondernemen en heb ik hoop dat ik weer mooie printjes uit de P2S trek! Dank allen voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/F7XVaJdTZPDtBu8EbLhUtu59.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vija5tYUg9WtMKcRcbZDJn5T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EQzGePBGtQB7cSzQQLYLcxc1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oTeEf2kvF8dPQh2gY61amYDk.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1iijLJnzoWiV4UeOZay1DeD9.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/st5O0ibcoALZuBrtwcazJpvb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pyw05B2t2k8YDBn31b7Qolb0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QxUL48AQf9VqcJTznf9aIlCT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nakGkq4dp54LHFsQEPTwgiGZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PDxmp9TEA69a6DzhUVogYpH5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rlYrmgtBqGVDZQUhWeorXvOB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KadALyd7KzHZTMA4WxRW4HQ0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DGWpidIloEMIly7QOQkEelHk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QYSm5mPd9yOvvWU2wNCQXt6y.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6tQ2cC83p5PgmVbaXYL8JeYu.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/hTePueQYlrDjhnkDce1JbXbw.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3Kjc0X6ycSjdf9iULRGj5d5N.jpg?f=fotoalbum_large)