Toon posts:

Bambu Lab X1: CoreXY Color 3D Printer met Lidar en AI

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:53

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Bambu Lab X1: CoreXY Color 3D Printer met Lidar en AI

Klik hier welk filament passen in de AMS van Bambu Lab.

De Bambu Lab X1 3D printer is een nieuwkomer op de markt van 3D printen. Na een succesvol Kickstarter campagne, welke redelijk ongewoon is voor een Kickstarter campagne, zullen de komende weken de eerste backers hun Bambu 3D printer toegestuurd krijgen.

Wat is er zo speciaal aan deze printer?

Deze printer print op een hoge snelheid je model uit. Dat is natuurlijk niet zo speciaal meer tegenwoordig, maar het kan ook multi color printen. Tot wel 16 kleuren aan toe. Met de extra AMS (Automatic Material Sysrem) cartridge kan deze printer overweg met meerdere kleuren zonder de print te onderbreken en de nodige acties te moeten verlenen aan de printer.

Ook beweren zij een nieuwe techniek voor support te hebben uitgevonden waardoor het verwijderen van de support gemakkelijker zou moeten gaan.

De Bambu Lab X1 heeft ook een volledig metalen hotend wat, volgens hun, een stuk betrouwbaarder is. De hotbed kan tot 120gr verwarmd worden (voor de EU is dit terug gebracht naar 110gr) en de kamer wordt verwarmd tot 60gr om zodoende een betere print omgeving te creeeren.

Ook bezit deze printer een Lidar scanner welke tijdens het printen de stand van zaken in de gaten houdt. Zoals auto bed leveling en first layer scanning waardoor de printer continue de juiste calibratie toepast tijdens het printen.

Ook zou het spaghetti detection hebben, maar vooralsnog zijn de reviews daarover niet echt positief.

Hoe snel print deze printer een benchy?

Binnen 18 minuten heeft deze printer een benchy geprint. Maar worden er meerdere kleuren gebruikt (bijv. 2) dan kijken we toch al aan een tidsbestek van minimaal 4 uurtjes.

Hoe wordt de Bambu 3D printer geleverd en wat moet men doen om deze gebruiksklaar te maken?

De printer komt voor 90% volledig geassembleerd bij de backers thuis. Na het verwijderen van enkele schroeven is deze klaar voor gebruik.

Hoe zijn de reacties tot nu toe over deze printer?

Overwegend zijn de meeste reacties positief al waren er vooral in het begin wat issues met de software. Hardwarematig gezien schijnt deze printer goed in elkaar te zitten. Toch zijn er reviewers die nog wat twijfels hebben over de bouwkwaliteit wanneer bijv. met CF Nylon op zeer hoge temp iets wordt geprint.

Ook poept deze printer nogal wat filament waste uit tijdens het verwisselen van kleur. Bij het maken van een multi color benchy gooit het er niet nogal wat troep uit zijn printeranus. Persoonlijk vind ik dit wel een dingetje, maar het schijnt dat je in hun software kunt spelen met de settings over hoeveel waste het mag uitpoepen. De toekomst zal het uitwijzen, maar onderstaande foto deed mij wat vraagtekens doen geven.

Ook geeft Uncle Jessy een duidelijke review over deze printer welke er niet echt goed uit komt. Men beweert dat veel issues momenteel zijn opgelost welke hij aanhaalt in zijn review. Maar deze video heeft mij toch doen nadenken of ik wel door moet gaan met het backen van dit project.

Wat heeft mij dan toch doen besluiten om door te gaan met het backen van dit project?

Waarom ik toch door ben gegaan met dit project is voornamelijk omdat ik heel graag eens wil printen met meerdere kleuren. Ik sta op de lijst voor de Prusa XL, welke van een heel ander formaat is dan deze, waarmee je ook meerdere kleuren kan printen. Maar dan hebben we het over hele andere bedragen en ik zie deze dan ook niet echt eerder dan zomer 2023 op mijn bureau verschijnen.

Daarbij hou ik er wel van om mijzelf in het diepe te gooien met nieuwe technologie. Want het bijzondere aan dit project is dat ze al duizenden printers klaar hebben voor verzending. Normaliter back je een project vanaf het idee op papier, maar Bambu is die fase al lang voorbij. Hun fabriek draait al op volle toeren en er staan inmiddels al duizenden printers klaar voor verzending.

De mijne zou dus al in Juli voor de deur moeten staan. En dat heeft mij toch wel doen besluiten om door te gaan met dit project. Al maak ik me wel zorgen over de filament waste die het produceert, maar dat lijkt mij eerder een softwarematige issue dan hardwarematig.

Ik ben dus dan ook benieuwd of er meerdere mensen zijn hier die dit project gebackt hebben. Het lijkt mij leuk ervaringen te delen in dit topic.

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Yzord schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:11:

De mijne zou dus al in Juli voor de deur moeten staan. En dat heeft mij toch wel doen besluiten om door te gaan met dit project. Al maak ik me wel zorgen over de filament waste die het produceert, maar dat lijkt mij eerder een softwarematige issue dan hardwarematig.
Ik denk niet dat je het in juli ontvangt. In juli word het verstuurd met de boot vanuit China. Dat duurt ongeveer 1,5 - 2 maanden. Hou hier rekening mee.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
ATL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:06:
[...]

Ik denk niet dat je het in juli ontvangt. In juli word het verstuurd met de boot vanuit China. Dat duurt ongeveer 1,5 - 2 maanden. Hou hier rekening mee.
Naar wat ik heb begrepen van een reviewer zijn er al containers gesignaleerd in LA vol met printers van Bambu. Dus ik vermoed dat ze inmiddels al verscheept zijn naar de EU en dat ze van daaruit (where ever that may be) worden verzonden mijn kant op.

Dus ik denk persoonlijk niet dat het 1.5-2 maanden gaat duren, maar ik zal er rekening mee houden. Bedankt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15
Ik heb deze printer nu al twee weken (ik help het team) en print er volle bak mee. Echt een geweldig stuk techniek, A++ bouwkwaliteit, betrokken team, perfecte printkwaliteit en natuurlijk super super snel!

Ook al is de Kickstarter afgelopen, ik kan echt iedereen deze printer van harte adviseren

[Voor 18% gewijzigd door smoken op 05-07-2022 15:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
smoken schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:47:
Ik heb deze printer nu al twee weken (ik help het team) en print er volle bak mee. Echt een geweldig stuk techniek, A++ bouwkwaliteit, betrokken team, perfecte printkwaliteit en natuurlijk super super snel!

Ook al is de Kickstarter afgelopen, ik kan echt iedereen deze printer van harte adviseren
Ik ben zeer benieuwd. Zou je ons van wat meer info willen voorzien? Misschien filmpjes/instructies? Dat zou best informatief kunnen zijn.

Bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smoken
Yzord schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:53:
[...]

Ik ben zeer benieuwd. Zou je ons van wat meer info willen voorzien? Misschien filmpjes/instructies? Dat zou best informatief kunnen zijn.

Bedankt
Uiteraard kan dat! Wat zou je zoals willen weten?
Filmpjes moet ik even kijken hoe ik die het meest eenvoudig kan delen. Maar je zou ook al eens kunnen kijken op mijn Instagram, daar heb ik al wat prints etc. staan: @theharmory

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
smoken schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:57:
[...]

Uiteraard kan dat! Wat zou je zoals willen weten?
Filmpjes moet ik even kijken hoe ik die het meest eenvoudig kan delen. Maar je zou ook al eens kunnen kijken op mijn Instagram, daar heb ik al wat prints etc. staan: @theharmory
Ik heb helaas geen Instagram. Dat wordt allemaal geblockt door mijn Pi-hole. Maar ik neem aan dat je ook een reviewer bent? Aangezien je het apparaat test voor ze.

Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd hoeveel waste hij uitpoept in gewicht vergeleken met het model wat je print. Dus het gewicht van de poep en het gewicht van het model.

Ook zou ik graag willen weten welke issues je tegen bent gekomen en of deze snel en accuraat dmv firmware is opgelost.

En als je dan toch een direct lijntje hebt...worden de printers voor de EU naar een lokaal punt verscheept en dan richting onze kant op? Of worden letterlijk onze adressen op de doos geplakt en direct richting ons adres verstuurd?

Ach ja, heb nog zoveel vragen...laat ik het maar ff hier bij houden haha. bedankt voor de moeite _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smoken
@Yzord

Ik ben geen reviewer maar ondersteun het team op andere wijze.

Qua “poep” kan ik niet echt een uitspraak doen, ik heb nog geen multi materiaal print gedaan. Ben meteen begonnen met grote prints (Star Wars dioramas, helm, etc).

Ik heb 1 “probleem” gehad en dat was een loze foutmelding qua spanning van de timingbelt. Dit hebben we samen onderzocht en in de volgende release van de firmware was het direct opgelost. Verder heb ik nog geen enkele uitdaging ondervonden.

Zoals het er nu naar uitziet gaan de EU printers eerst naar een lokaal warehouse en van daaruit naar de ontvangers. Ik denk (!) dat dit superfijn is en de transitie tijd kan verkorten (aangezien het eigenlijk per boot zou gebeuren).

Maar dit is een aanname. Ik zal eens vragen of hier al meer duidelijkheid over is.

Laat je vragen maar weten! Waar mogelijk antwoord ik :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
smoken schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:09:

Zoals het er nu naar uitziet gaan de EU printers eerst naar een lokaal warehouse en van daaruit naar de ontvangers. Ik denk (!) dat dit superfijn is en de transitie tijd kan verkorten (aangezien het eigenlijk per boot zou gebeuren).

Maar dit is een aanname. Ik zal eens vragen of hier al meer duidelijkheid over is.
Allereerst bedankt voor je tijd. Maar ik neem aan dat de printers naar een lokaal warehouse toch ook verscheept worden met de boot? Dus qua tijd zal het dan niet veel uitmaken toch?

Maar goed, we zien het wel. Ik ben sowieso heel erg benieuwd en heb al meteen een aantal prints klaarliggen die ik niet op mijn Ender wilde doen ivm tijd. Zoals Lucky Luke en Jolly Jumper met een grootte van een halve meter hoog haha. Bij mijn Ender zou deze zeker 2 weken printen zijn. Ben benieuwd wat de Bambu slicer zegt.

Nogmaals dank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smoken
Yzord schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:17:
[...]

Allereerst bedankt voor je tijd. Maar ik neem aan dat de printers naar een lokaal warehouse toch ook verscheept worden met de boot? Dus qua tijd zal het dan niet veel uitmaken toch?

Maar goed, we zien het wel. Ik ben sowieso heel erg benieuwd en heb al meteen een aantal prints klaarliggen die ik niet op mijn Ender wilde doen ivm tijd. Zoals Lucky Luke en Jolly Jumper met een grootte van een halve meter hoog haha. Bij mijn Ender zou deze zeker 2 weken printen zijn. Ben benieuwd wat de Bambu slicer zegt.

Nogmaals dank
Ik zal eens kijken of ik erachter kan kijken hoe ze het verschepen willen doen. Dus daar kom ik op terug.

Klinkt als een gave print!

Ik kan mijn print tijden ongeveer delen door 4, uitgaande van de zelfde instellingen qua layerheigt en infill.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
smoken schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:24:
[...]

Ik zal eens kijken of ik erachter kan kijken hoe ze het verschepen willen doen. Dus daar kom ik op terug.

Klinkt als een gave print!

Ik kan mijn print tijden ongeveer delen door 4, uitgaande van de zelfde instellingen qua layerheigt en infill.
Nice, dat zou dus een halve week duren :) ik hoor het wel. Nogmaals dank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smoken
@Yzord hier even een bericht welke ik net ook in de FB groep gezet heb. Helaas kan ik hier geen filmpje uploaden, maar alle ringen zijn los en draaien vrolijk ;)

“I did a little test this evening.
Goal was to do a small multi-color print, with 3 colors of PETG to test the tolerances.

So I took the “Rotating Rings Toy” from Printables, scaled it to 75% (to really test those tolerances 😉 ) and chose 3 colors.

Took 3.5 hours to print (which is the same is it would be on a normal printer without color changes). The print itself is 14 grams, but it seems it had a heavy dinner since it pooped out 42 grams (standaard settings, optimization should be possible).

And the tolerances?
The rings are rotating like a charm! 🙂“

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
kijk, dat wilde ik weten. En laten we eerlijk blijven...dit is natuurlijk wel waanzin. 42gr waste voor een 14gr model. Ik maak me daar wel een beetje zorgen over als zeeuw.

Want een model wat ongeveer 100gr zou wegen gebruikt dus 300gr poep bij een tri-color model. 400gr filament (bijna een halve kilo) voor een 100gr model. in Azie doen ze dus nog niet aan 'reducing plastic waste' lol. Het baart mij wel zorgen.

ik heb wel de multi color cabinet besteld, maar ik ga echt wel spelen met de settings, want bovenstaande berekening slaat nergens op haha

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ow ja, wat ik ook nog wil weten @smoken is hoeveel watt deze gebruikt tijdens het printen. Heb je daar zicht op of kan je dat meten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smoken
Yzord schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 06:55:
Ow ja, wat ik ook nog wil weten @smoken is hoeveel watt deze gebruikt tijdens het printen. Heb je daar zicht op of kan je dat meten?
Ik ben u met PETG aan het printen, bed op 60 graden en nozzle op 240. Dit is het vebruik op dit moment

Daarnaast krijg ik net bevestiging dat de printers voor EU eerst per trein naar een lokaal distributie centrum gaan (voor ons zal dat Duitsland zijn gok ik) en dan door naar ons.

Stukje sneller dan de boot dus!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Vermogen van 78.9W is wel aanzienlijk weinig. Klopt dat wel? Mijn Ender gebruikt zeker 250W. Maar het totaal, daar schrik weer van. Das toch niet van die printer toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smoken
Ik verwacht eerlijk gezegd dat het wel klopt. Het bed warmt enorm snel op en bought daarna aardig op temperatuur door de enclosure die een binnen temperatuur heeft van 40 graden.

Qua totaal verbruik, dit is van een andere printer over een periode van iets meer dan een jaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ow ja, natuurlijk, het is een dichte kast zeg maar. Dat scheelt wel, al heb ik mijn Ender ook in zo'n Creality environment staan. Maar dat scheelt niet echt veel volgens mij.

Bedankt wederom voor de antwoorden. Zeer behulpzaam.

• smoken
Ja, die enclosure scheelt echt enorm.
Ook omdat ik me nu totaal geen "zorgen" hoef te maken over tocht etc.

De vragen zijn graag beantwoord, indien er meer zijn: gewoon stellen!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
smoken schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:36:
Ja, die enclosure scheelt echt enorm.
Ook omdat ik me nu totaal geen "zorgen" hoef te maken over tocht etc.

De vragen zijn graag beantwoord, indien er meer zijn: gewoon stellen!
Nou, waar ik mij ook een beetje zorgen om maak is dat er dus een gebruiker bij het printen op hoge temp. dus een verbrande kabelbeschermer had. En dat ze dus de specs voor de EU naar beneden hebben gehaald qua warmte/printen op 220v.

Maar goed, nu lijkt het net alsof ik alleen maar zorgen heb haha. Terwijl ik juist enthousiast ben. Maar bij jou krijg ik sneller antwoorden terug dan van Bambu :P

• smoken
Yzord schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:39:
[...]

Nou, waar ik mij ook een beetje zorgen om maak is dat er dus een gebruiker bij het printen op hoge temp. dus een verbrande kabelbeschermer had. En dat ze dus de specs voor de EU naar beneden hebben gehaald qua warmte/printen op 220v.

Maar goed, nu lijkt het net alsof ik alleen maar zorgen heb haha. Terwijl ik juist enthousiast ben. Maar bij jou krijg ik sneller antwoorden terug dan van Bambu :P
Ze hebben inderdaad de temperatuur aangepast voor de EU om (ruim) binnen alle veilige marges te blijven zitten. Probeer er bewust van te zijn dat er mensen zijn die al een klein jaar geleden deze printer hadden en dat de printer die jij dadelijk zult ontvangen eigenlijk al een soort van v6 is. Zelfs tussen de printer die ik nu heb en degene die via Kickstarter komt zitten alweer verschillen.

De printer die "Uncle Jessy" (of hoe heet hij ook alweer) had, was gewoon echt niet goed en dat hebben ze ook teruggekoppeld.

En ik begrijp je "zorgen" wel hoor.
Maar geloof me, deze printer is echt next level .... ik heb dan ook mijn Prusa verkocht en de pre-order voor de XL afgezegd.

[Voor 7% gewijzigd door smoken op 07-07-2022 09:43]

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-03 14:13
Hey @smoken leuk om te zien dat je hem al een tijdje hebt, in wat voor vorm help jij met team van bambulab met ondersteuning en hoe is dat zo gekomen?

Verder heb ik mazzel gehad en een EB Combo te pakken en kan niet wachten. Ik had bijna de ankermake gekocht, maar laatste moment toch niet gedaan en toen kwam deze voorbij. Dit was echt het soort printer waar ik op wachtte, snel en gewoon bedoeld om te werken in plaats van eindeloos aan te tweaken.

Waar ik nog benieuwd naar ben weet jij al meer over de filament die zij zelf gaan verkopen qua prijzen e.d? En of er al ruwe schattings leverdata zijn voor de EU?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
@Jeru De Ankermake heb ik ook gebacked, maar die komt pas eind dit jaar en het ligt aan deze printer of die ongeopend op V&A terecht komt.

En sta ook nog op de lijst voor de Prusa XL. En gezien de amount of waste deze uitpoept ben ik heel benieuwd hoe de reviews zullen zijn over de 5 koppige Prusa welke dus geen waste poept. Ik vrees dat de Prusa toch wel de next level color printing wordt en dat Bambu snel met een tweede variant komt met evenveel nozzles. Want ik denk dat daar zeker wel een gat voor in de markt zit door iets soortgelijks aan te bieden, maar dan voor de prijs van een single nozzle Prusa XL.

• Jeru
Yzord schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:19:
@Jeru De Ankermake heb ik ook gebacked, maar die komt pas eind dit jaar en het ligt aan deze printer of die ongeopend op V&A terecht komt.

En sta ook nog op de lijst voor de Prusa XL. En gezien de amount of waste deze uitpoept ben ik heel benieuwd hoe de reviews zullen zijn over de 5 koppige Prusa welke dus geen waste poept. Ik vrees dat de Prusa toch wel de next level color printing wordt en dat Bambu snel met een tweede variant komt met evenveel nozzles. Want ik denk dat daar zeker wel een gat voor in de markt zit door iets soortgelijks aan te bieden, maar dan voor de prijs van een single nozzle Prusa XL.
Dan is het ook nog interessant of deze bambu geupdate kan worden, upgradeability ondersteunen ze redelijk als je kijkt naar wat je kan doen met de X1 updaten.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smoken
Jeru schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:32:
Hey @smoken leuk om te zien dat je hem al een tijdje hebt, in wat voor vorm help jij met team van bambulab met ondersteuning en hoe is dat zo gekomen?

Verder heb ik mazzel gehad en een EB Combo te pakken en kan niet wachten. Ik had bijna de ankermake gekocht, maar laatste moment toch niet gedaan en toen kwam deze voorbij. Dit was echt het soort printer waar ik op wachtte, snel en gewoon bedoeld om te werken in plaats van eindeloos aan te tweaken.

Waar ik nog benieuwd naar ben weet jij al meer over de filament die zij zelf gaan verkopen qua prijzen e.d? En of er al ruwe schattings leverdata zijn voor de EU?
Hoi!

Ik help ze op verschillende manieren. Dit omdat ik al geruime tijd contact met ze had.

Super gaaf de je de EB Combo te pakken hebt, een mega goede aanbieding!
En inderdaad, dit is een work horse .. gewoon op print drukken en weglopen (behalve de eerste keren, dan ben je echt onder de indruk van de snelheid ;) )

Ik zag toevallig net een link van de webshop langskomen, daar kun je alles vinden: https://eu.store.bambulab.com/

Qua levering in de EU: alles gaat nu eerst per trein naar EU warehouses en dan naar de klanten.
Ik gok (!) dat dit een week of 3 zal duren vanaf het moment dat ze naar de warehouses gaan.
Beter dan met de boot, dat stond intussen op 50 dagen kreeg ik vanmorgen door.

• smoken
Yzord schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:19:

Ik denk zelf dat ze druk bezig zijn om een manier te vinden om waste tot een minimum te beperken en dat ze verder onderzoeken hoe men hun AMS gebruikt voor latere versies.

Of ze met een variant komen met meerdere toolheads dat vraag ik me af.
IDEX bestaat bijvoorbeeld al langer, dus als ze zoiets hadden willen doen dan zouden ze het nu gedaan hebben denk ik?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smoken
Jeru schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Dan is het ook nog interessant of deze bambu geupdate kan worden, upgradeability ondersteunen ze redelijk als je kijkt naar wat je kan doen met de X1 updaten.
Wat zou je willen upgraden dan bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeru
smoken schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:07:
[...]

Ik denk zelf dat ze druk bezig zijn om een manier te vinden om waste tot een minimum te beperken en dat ze verder onderzoeken hoe men hun AMS gebruikt voor latere versies.

Of ze met een variant komen met meerdere toolheads dat vraag ik me af.
IDEX bestaat bijvoorbeeld al langer, dus als ze zoiets hadden willen doen dan zouden ze het nu gedaan hebben denk ik?
Wat ik zou willen upgraden zijn mogelijk die functies als een ander methode voor multicolor prints mochten die uitkomen.

Edit:

Ook nog wel benieuwd welke filaments jij veel gebruikt die goed werken. Ik zie een aantal goedkopere en aangezien het mijn eerste printer is ook geen idee van. Ik zie best wat van filalab staan met mooie aanbiedingen en van esun pla+.

[Voor 16% gewijzigd door Jeru op 07-07-2022 21:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Jeru schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:15:
[...]

Wat ik zou willen upgraden zijn mogelijk die functies als een ander methode voor multicolor prints mochten die uitkomen.

Edit:

Ook nog wel benieuwd welke filaments jij veel gebruikt die goed werken. Ik zie een aantal goedkopere en aangezien het mijn eerste printer is ook geen idee van. Ik zie best wat van filalab staan met mooie aanbiedingen en van esun pla+.
Eerlijk gezegd heb ik van vele merken filament geprobeerd en nooit echt last ondervonden van verkeerde kwaliteit ofzo. Ik heb ook Esun en deze doet het ook goed.

Ik bewaar al mijn filament in een grote opbergbox waarvan de deksel een rubberen afsluitrand heeft zodat alles ook echt gesealed is. Daarin heb ik 2 grote zakken van 1kg met vochtballetjes en een temp met vochtmeter erin gelegd. Vochtigheidsgraad is altijd maar 7%. En tot nu toe houdt mijn filament het heel goed uit.

Ik ken ook een man welke filament verkoopt voor 16 euro de rol. Veel kleuren heeft hij en hij was op dat moment de enige die ad hoc filament verkocht. En bij 16 euro krabte ik me weel even achter de oren, maar ze werken prima. gewoon proberen, voor het geld hoef je het niet te laten (vind ik dan. Ik kan niet in een ander zijn wallet kijken).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smoken
Jeru schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:15:
[...]

Edit:

Duidelijk qua updates, ik ben benieuwd wat de mogelijkheden gaan zijn :)

Qua filament: ik gebruik nu met namen PETG van Eryone.
Maar ik kan je vertellen dat de PLA van bambulab ook echt goed is.
En als ze dadelijk die refills hebben dan ga ik die zeker gebruiken, want dan heb ik niet meer zo'n stapel spoelen.

Op mijn oude printers gebruikte ik rPLA van 3DJake met kartonnen spoelen, maar die passen niet in de AMS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeru
Yzord schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:08:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik van vele merken filament geprobeerd en nooit echt last ondervonden van verkeerde kwaliteit ofzo. Ik heb ook Esun en deze doet het ook goed.

Ik bewaar al mijn filament in een grote opbergbox waarvan de deksel een rubberen afsluitrand heeft zodat alles ook echt gesealed is. Daarin heb ik 2 grote zakken van 1kg met vochtballetjes en een temp met vochtmeter erin gelegd. Vochtigheidsgraad is altijd maar 7%. En tot nu toe houdt mijn filament het heel goed uit.

Ik ken ook een man welke filament verkoopt voor 16 euro de rol. Veel kleuren heeft hij en hij was op dat moment de enige die ad hoc filament verkocht. En bij 16 euro krabte ik me weel even achter de oren, maar ze werken prima. gewoon proberen, voor het geld hoef je het niet te laten (vind ik dan. Ik kan niet in een ander zijn wallet kijken).
Die filalab die ik noemde komt ook rond de €16 uit met gratis verzending vanaf 5kg rollen.

Waar heb jij die voor €16?

@smoken die eryone had ik nog wel een mooie pla van gezien die dubbele kleuren had leek mij ook erg interessant. Petg is flexibel toch te opzichte van pla? Waarom kies je voor petg?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smoken
@Jeru PETG is juist harder dan PLA en kan tegen hogere temperaturen.

Aangezien ik veel (Star Wars) helmen en dioramas maak is het wel handig dat ze stevig zijn en niet vervormen door bijv. de warmte van de zon ☺️

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeru
smoken schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:27:

Aangezien ik veel (Star Wars) helmen en dioramas maak is het wel handig dat ze stevig zijn en niet vervormen door bijv. de warmte van de zon ☺️
Ah dan had ik dat blijkbaar toch verkeerd onthouden. Nog zaken waar je zelf veel tegenaan gelopen bent en of tips voor een beginnende 3d printer?

Ik bedacht mij wel jammer dat ik hiervoor geen "trage" printer heb gehad, daardoor ga ik waarschijnlijk niet zo erg waarderen hoe snel deze is :*)

Zie nu trouwens ook je insta pagina, grappig heb je posts op FB groep wel voorbij zien komen. Mooie prints!

[Voor 8% gewijzigd door Jeru op 08-07-2022 09:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smoken
@Jeru TPU is flexibel, wellicht dat je die met elkaar verward.

Bij deze printer ben ik echt niet tegen noemenswaardige problemen aangelopen.
En dat waar ik tegenaan gelopen ben ik met de volgende firmware opgelost, dus dat komt helemaal goed.
Qua tips voor beginnende 3D printers, kan zoveel bedenken ;)
Maar eerst: start small ... leer je printer en het printen in zijn algemeen kennen. Dan pas grote(re) projecten doen.

En ergens is het inderdaad wel jammer dat je geen "gewone" printer gehad hebt. Maar ja, stel je de Bambu Lab voor, maar dan 4 keer trager :-)

Thx voor het compliment!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:45
Ik ben ook schuldig aan het backen van deze Kickstarter. Ik ben benieuwd :)

Juli delivery to shipping company, ik denk dat mijn CR-6 SE ongeveer 1-1½ maand nodig had, dus dat is midden september wanneer ik hem zou kunnen ontvangen.

Ik had gezworen om nooit meer een Kickstarter te doen na het debacle met de Creality CR-6 SE. Ook veel YouTubers waren klaar met Kickstarter*, en die hebben toch zendtijd besteed aan de printer. In ieder geval hoop ik dat we op z'n minst later spijt delen ;)

*Inclusief Joel maar dat is helemaal een hypocriet want die begon toch ze al weer snel te promoten

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
Yzord schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 03:21:
kijk, dat wilde ik weten. En laten we eerlijk blijven...dit is natuurlijk wel waanzin. 42gr waste voor een 14gr model. Ik maak me daar wel een beetje zorgen over als zeeuw.

Want een model wat ongeveer 100gr zou wegen gebruikt dus 300gr poep bij een tri-color model. 400gr filament (bijna een halve kilo) voor een 100gr model. in Azie doen ze dus nog niet aan 'reducing plastic waste' lol. Het baart mij wel zorgen.
Ja, maar dit is wel specifiek een print waarbij bij elke laag een filamentwissel gedaan moet worden. Bij veel prints zal je ook grote delen van een print hebben waarbij je geen wissel doet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
smoken schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:27:
(Disclaimer: ik heb niet de hele context gelezen)Maar PETG heb je geen enclosure voor nodig ;)

Als je voor PLA en PETG een enclosure nodig hebt, dan heb je een serieus adhesion probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smoken
Sebazzz schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:44:
[...]

(Disclaimer: ik heb niet de hele context gelezen)Maar PETG heb je geen enclosure voor nodig ;)

Als je voor PLA en PETG een enclosure nodig hebt, dan heb je een serieus adhesion probleem.
;) dit stukje tekst ging idd. niet over de noodzaak van een enclosure

• Sebazzz
Spannend - als het goed is gaat in de komende dagen shipping beginnen. Geen idee of dat shipping naar het warehouse betekent of van warehouse naar eindpunt.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
We gaan het zien. Maar ik ben wel klaar voor vlugge prints.

• Jeru
Sebazzz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:32:
Spannend - als het goed is gaat in de komende dagen shipping beginnen. Geen idee of dat shipping naar het warehouse betekent of van warehouse naar eindpunt.
Zoals hij het daar zegt gaat het vooral om shipping naar het warehouse. Een deel volgens mij alleen air shipments zijn volgens mij al onderweg naar eindbestemming.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Jeru schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:12:
[...]

Zoals hij het daar zegt gaat het vooral om shipping naar het warehouse. Een deel volgens mij alleen air shipments zijn volgens mij al onderweg naar eindbestemming.
Ik moest iets van 150$ betalen aan shipment dus ik vermoed dat dat by air is? Want een normal sized container waarin toch wel minimaal 100 printers in kunnen kost normaliter geen 15000$ zover ik weet. Hooguit 5000$ incl. vervoer en in en uitladen haven.

Maar goed, zou natuurlijk alsnog kunnen als vermoed ik dat btw enzo al in de prijs van de printer is inbegrepen.

• Jeru
Yzord schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:16:
[...]

Ik moest iets van 150$ betalen aan shipment dus ik vermoed dat dat by air is? Want een normal sized container waarin toch wel minimaal 100 printers in kunnen kost normaliter geen 15000$ zover ik weet. Hooguit 5000$ incl. vervoer en in en uitladen haven.

Maar goed, zou natuurlijk alsnog kunnen als vermoed ik dat btw enzo al in de prijs van de printer is inbegrepen.
Nee die 150 was geen air shipment, die was normale shipment, volgens mij was air shipment nog 150 extra.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Ik wacht ook op mijn kickstarter, ben voor de X1 Carbon Combo gegaan. Maat van me is een reviewer en heeft dat ding al een geruime tijd.

Heb er zelf al veel van mogen ervaren en is echt een super printer. Het enige echte minpunt wat ik heb/vind, is dat er geen textured plaat op kan, zoals de Prusa dat heeft (ik ben verknocht aan de textured bed).

Ik print nog al veel behuizingen voor mijn producten, en dan in mijn geval print ik altijd face on bed, daardoor krijgt het een mooiere afwerking.

Naar wat ik begrepen heb, kan er geen textured bed op de X1 ivm de lidar.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik de printer niet snel genoeg kan ontvangen.

Ik wil er ook meerdere AMS'en bij bestellen, meer mensen die er extra nemen?

Koop hier mijn P1 reader :)

• Jeru
iMars schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:29:
Ik wacht ook op mijn kickstarter, ben voor de X1 Carbon Combo gegaan. Maat van me is een reviewer en heeft dat ding al een geruime tijd.

Heb er zelf al veel van mogen ervaren en is echt een super printer. Het enige echte minpunt wat ik heb/vind, is dat er geen textured plaat op kan, zoals de Prusa dat heeft (ik ben verknocht aan de textured bed).

Ik print nog al veel behuizingen voor mijn producten, en dan in mijn geval print ik altijd face on bed, daardoor krijgt het een mooiere afwerking.

Naar wat ik begrepen heb, kan er geen textured bed op de X1 ivm de lidar.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik de printer niet snel genoeg kan ontvangen.

Ik wil er ook meerdere AMS'en bij bestellen, meer mensen die er extra nemen?
Ah dat klinkt wel logisch, anderzijds zou je zeggen dat hij naar de print moet kijken niet naar het printbed.

• iMars
Jeru schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:45:
[...]

Ah dat klinkt wel logisch, anderzijds zou je zeggen dat hij naar de print moet kijken niet naar het printbed.
Nja ik kan wel anders printen, maar dan moet ik met support printen. Plus ik vind het resultaat met een textured finish gewoon erg mooi.

Voor merendeels zal dit totaal geen issue zijn. Ik zelf wacht het nog even af wat het qua kwaliteitsverschil zal zijn. Maar ik denk dat ik voor mijn behuizingen op de Prusa blijf printen, kan ik de Bambu ergens anders voor gebruiken :Y)

• Sebazzz
Bambu Lab X1 series will ship to Malta, Cyprus, Norway, Switzerland, Singapore, Malaysia, and Thailand by air. Printers heading to United States,Canada,Australia,New Zealand,United Kingdom,Germany,Austria,Belgium,Bulgaria,Czech Republic,Croatia,Denmark,Estonia,Finland,France,Greece,Hungary,Ireland,Italy,Latvia,Lithuania,Luxembourg,Netherlands,Poland,Portugal,Romania,Spain,Sweden,Slovakia,and Slovenia will be shipped by sea or rail. For China mainland, Hong Kong, and Macau,the printer will be shipped by road, and the printer will be shipped to Taiwan by sea.
Via boot of spoor dus naar Nederland (waarschijnlijk boot).

En lees ik daar nou Taiwan, ze durven wel he :+

• smoken
Ik weet niet of jullie het leuk vinden om te zien, maar deze print heb in gisteren in 9 uur gemaakt op de X1C.
Op mijn andere printers had dit makkelijk 30+ uur in beslag genomen.

0.12mm laaghoogte, 15% infill en “normale” snelheid (200 mm/s voor buitenste wand)

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Nice print. Dat is zeker niet verkeerd. Ik zie wel wanneer hij verschijnt. Heb zat te doen de komende maanden.

Heb ook de Revopoint MINI 3D scanner gebackt, dus zou fijn zijn als deze tesamen aan tafel zitten.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Nice, vanavond maar eens even inzien haha

• Sebazzz
Nog geen binaries, ik ben ongeduldig, ik probeer wel handmatig te compileren :+

Gebuild: https://discord.com/chann...933616/997593989765136504

[Voor 87% gewijzigd door Sebazzz op 15-07-2022 22:13]

• iMars
Sebazzz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:31:
Nog geen binaries, ik ben ongeduldig, ik probeer wel handmatig te compileren :+

Gebuild: https://discord.com/chann...933616/997593989765136504

[Afbeelding]
Ik kon nog geen Mac binary vinden, dacht ga ook ff compilen...
Making install in tests
Making install in tune
 ./install-sh -c -d '/Users/marcel/Bambu_code/codes/BambuStudio/usr/local/share/doc/mpfr'
 ./install-sh -c -d '/Users/marcel/Bambu_code/codes/BambuStudio/usr/local/share/doc/mpfr/examples'
 /usr/bin/install -c -m 644  examples/ReadMe examples/divworst.c examples/rndo-add.c examples/sample.c examples/version.c '/Users/marcel/Bambu_code/codes/BambuStudio/usr/local/share/doc/mpfr/examples'
 /usr/bin/install -c -m 644  AUTHORS BUGS COPYING COPYING.LESSER NEWS TODO '/Users/marcel/Bambu_code/codes/BambuStudio/usr/local/share/doc/mpfr/.'
[ 78%] Completed 'dep_MPFR'
[ 78%] Built target dep_MPFR
make: *** [all] Error 2
marcel@iMars-Pro build % 

Morgen maar verder kijken, nu eerst naar bed :z

• iMars
iMars schreef op maandag 18 juli 2022 @ 00:45:
[...]

Ik kon nog geen Mac binary vinden, dacht ga ook ff compilen...
Making install in tests
Making install in tune
 ./install-sh -c -d '/Users/marcel/Bambu_code/codes/BambuStudio/usr/local/share/doc/mpfr'
 ./install-sh -c -d '/Users/marcel/Bambu_code/codes/BambuStudio/usr/local/share/doc/mpfr/examples'
 /usr/bin/install -c -m 644  examples/ReadMe examples/divworst.c examples/rndo-add.c examples/sample.c examples/version.c '/Users/marcel/Bambu_code/codes/BambuStudio/usr/local/share/doc/mpfr/examples'
 /usr/bin/install -c -m 644  AUTHORS BUGS COPYING COPYING.LESSER NEWS TODO '/Users/marcel/Bambu_code/codes/BambuStudio/usr/local/share/doc/mpfr/.'
[ 78%] Completed 'dep_MPFR'
[ 78%] Built target dep_MPFR
make: *** [all] Error 2
marcel@iMars-Pro build % 

Morgen maar verder kijken, nu eerst naar bed :z
Not to self: niet de zip downloaden, maar gewoon cli gebruiken:
gh repo clone bambulab/BambuStudio

|:(
Even ermee spelen :)

• smoken
Officieel Mac release is nu te downloaden en de eerste mensen beginnen hun printers te ontvangen.
Hopelijk krijgen wij ook snel een update :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De slicer is nu te downloaden van de officiele website:

https://www.bambulab.com/en/download

De Bambu Handy app is te vinden in de Google App store en Apple App store

Voor meer informatie is er ook een wiki opgezet:

https://wiki.bambulab.com/

Zonder de printer kan je nog niet zo veel. Ik kom van een Flashforge Creator Pro met Flashprint :D . Dit wordt een hele grote upgrade voor mij. Nog nooit iets gedaan met Prusa Slicer of Cura.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ben benieuwd..wil wel ff spelen deze vakantie

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met een microSD naar SD adapter zoals deze:

https://www.amazon.nl/-/e...&pd_rd_i=B09H4CNY6P&psc=1

Ik heb geen goede ervaringen met het constand verwisselen van microSD kaarten.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
kiddyl schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:44:

Als je niet via hun cloud wilt werken dan zal het idd op die manier moeten. Heb zelf geen ervaring met deze verlengstukken. Maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken.

• iMars

Ik heb er een paar ooit door m’n toenmalige Creality gekocht maar geeft alleen maar storingen. Ik blijf daar ver van weg.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Ik heb er een van Ali in gebruik en werkt perfect.
Ik gebruik hem nu ongeveer een jaar.

• Sebazzz
Yzord schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:35:
Ben benieuwd..wil wel ff spelen deze vakantie
Niet met de printer in ieder geval :> Voorlopig niet.
EU/UK/CA/AU customers may get their printers relatively late, starting in early September. There are two reasons. One is that we did not ship out the printers in advance due to the certification. The other is that container ships to EU/CA/AU take a much longer time.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ja ik las het al...zal pas september worden ben ik bang. Beetje jammer weer, maarja, ik heb veule ergere dingen meegemaakt op KS, dus ik vind het prima lol.

• jhead22
  • Niet online
Morgen is het launch day in Europa! :)
(Global (Azie) gaat zo open)
Uit de nieuwsbrief:

Pre-orders for X1-Carbon Combo have been launched for the AU store on August 10th. Now, we are more than excited to let you know that the pre-order launch time for the rest of the stores has finally been confirmed! Global Store launch is opening in 1 hour, with the rest of the stores to follow shortly after!

Persoonlijk vind ik alleen het bed net te klein. Ik zou liever 35x35x35cm hebben.
Dus ik denk dat ik nog even wacht.

Ik heb contact gehad met Bambu lab en gevraagd of ze plannen hebben voor een grotere printer. Die hebben ze nog niet, maar mijn request is wel doorgestuurd.

[Voor 22% gewijzigd door jhead22 op 11-08-2022 13:57]

• Chopp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-03 19:58
Voor de mensen die hier ook overheen hebben gekeken en benieuwd zijn naar de pre-order tijdlijn:

Heb nu twee jaar twee Prusa printers en mij lijkt de Bambu een mooie toevoeging. Vooral de AMS, printsnelheid, enclosure en het out of the box printing trekken mijn interesse.
Al kan dat laatste ook een nadeel zijn. Op veel printers vervang je zonder moeite een bearing, as/rod en print je zo een nieuw onderdeel als je die nodig hebt. Dat lijkt mij bij de Bambu allemaal wat lastiger maar hopelijk volgens ze op dat gebied Prusa met alle ondersteuning, handleidingen en documentatie.

• jhead22
  • Niet online
Ik kon het niet laten. Ik heb er vandaag ook 1 gepreorderd. (Is daar ook een Nederlands woord voor)

Ik ben heel benieuwd wanneer ik hem mag ontvangen. Ik ga uit van december.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
jhead22 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:17:
Ik kon het niet laten. Ik heb er vandaag ook 1 gepreorderd. (Is daar ook een Nederlands woord voor)

Heel goed haha

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-03 12:38

Heb hem tussen de middag ook besteld, zal leuk onder de kerstboom staan :)

Blaat het niet dan schaapt het niet

• iMars
Denk bestel gelijk paar extra AMS'en ... helaas nog niet op voorraad...

https://eu.store.bambulab...s/ams-multicolor-printing

• Jeru

Reserveren komt volgens mij het dichtst in de buurt.

• Robin2133
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-10-2022
Hi Guy’s! Beetje mee zitten lezen, was al erg hyped over de bambulab maar helaas was het niet mogelijk om met de kickstarter mee te doen aangezien mijn creditcard niet mee wilde werken..

Nieuws nauwlettend in de gate gehouden en direct 2 stuks ge pre-ordered. Zal een mooie toevoeging zijn aan de printfarm👍🏼. Helaas wachten tot minimaal eind oktober maar dat zal het dubbel en dwars waard zijn.

• jhead22
  • Niet online
Ik heb een spreadsheet opgesteld waar we misschien kunnen bijhouden welke filament spoolen goed werken met de Bambu Lab AMS. Ik moet zelf binnenkort weer een voorraadje bestellen en zit te denken aan Esun PLA+. Maar voordat ik het aanschaf is het handig om eerst te weten of deze spoelen goed werken met de AMS.

Het document is door iedereen te bewerken. We gaan zien hoe lang het goed gaat.

https://docs.google.com/s...SGKh3Nno/edit?usp=sharing

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
jhead22 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:23:
Ik heb een spreadsheet opgesteld waar we misschien kunnen bijhouden welke filament spoolen goed werken met de Bambu Lab AMS. Ik moet zelf binnenkort weer een voorraadje bestellen en zit te denken aan Esun PLA+. Maar voordat ik het aanschaf is het handig om eerst te weten of deze spoelen goed werken met de AMS.

Het document is door iedereen te bewerken. We gaan zien hoe lang het goed gaat.

https://docs.google.com/s...SGKh3Nno/edit?usp=sharing
Heel goed, thanks. Vooralsnog heb ik met geen enkel merk echt problemen ondervonden, dus laat je niet gek maken dat je Bambu filament moet kopen.

• Chopp
Op Reddit kwam ik deze spreadsheet tegen met de AMS compatibiliteit per merk en materiaal:
https://docs.google.com/s...8lSK9-vy7GfGhgVP41sNffh6I

• iMars
Chopp schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:17:
Op Reddit kwam ik deze spreadsheet tegen met de AMS compatibiliteit per merk en materiaal:
https://docs.google.com/s...8lSK9-vy7GfGhgVP41sNffh6I
Ben blij om te zien dat de cardboard spoelen van o.a. Polymaker als groen gemarkeerd zijn.
Was voor mezelf al begonnen om zoveel mogelijk filament op kartonnen spoelen te kopen.

• Chopp
iMars schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

Ben blij om te zien dat de cardboard spoelen van o.a. Polymaker als groen gemarkeerd zijn.
Was voor mezelf al begonnen om zoveel mogelijk filament op kartonnen spoelen te kopen.
Kartonnen spoelen zijn ideaal. Refill zoals die van Fiberlogy i.c.m. een masterspool is ook aan te raden.
Voor gebruik in de AMS ga ik persoonijk wel die eerder genoemde ringen gebruiken om stof/slijpsel van het karton tegen te gaan.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb wel gelezen dat de kartonnen spoelen problemen geven als er minder filament op zit. Ze worden dan te licht en geven errors aan de printer omdat er te hard aan de filament wordt getrokken dus het karton uit zijn voegen komt.

• Jeru
De eerste printers komen aan in Duitsland zo te zien. Ben benieuwd hoelang Nederland nog duurt dan.

• Thocalev
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-01 15:40
Jeru schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:33:
De eerste printers komen aan in Duitsland zo te zien. Ben benieuwd hoelang Nederland nog duurt dan.
Ik heb de mijne gisteren ontvangen :)

• Jeru
:9~
Heel erg jaloers, niet deze week, maar de week erop zit ik een week op Ameland en zie de bui al hangen. Weet jij zo wat je Backer nummer ongeveer was?

• Thocalev
Jeru schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:43:
[...]

:9~
Heel erg jaloers, niet deze week, maar de week erop zit ik een week op Ameland en zie de bui al hangen. Weet jij zo wat je Backer nummer ongeveer was?
Ik was backer #5, volgens mij is ongeveer tot 500 verzonden in de EU.

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-03 16:25
Nais, ik moet nog even wachten :'(, maar goed. Zo gaat het in het leven.

• MC Taz Man
Thocalev schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:13:
[...]

Op de discord las ik dat backer 1000 in de UK de printer heeft ontvangen.

• Thocalev
MC Taz Man schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:32:
[...]

Op de discord las ik dat backer 1000 in de UK de printer heeft ontvangen.
In de UK zijn al backers met nummers in de 4000 bezorgd, maar in eerste instantie alleen de X1(C)
En dat is een ander warehouse dan degene in de EU

• MC Taz Man
Thocalev schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:39:
[...]

In de UK zijn al backers met nummers in de 4000 bezorgd, maar in eerste instantie alleen de X1(C)
En dat is een ander warehouse dan degene in de EU
Backer 1000 heeft een X1Combo, geen X1CCombo (waar ik op wacht)

• MC Taz Man
Of ik heb het verkeerd & BL doet Carbon niet op de doos zetten.

• Jeru
Thocalev schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:13:
[...]

Echt nummer 5 ja? Knap dat je zon laag nummer hebt kunnen krijgen. Ik had allang mazzel nog een EB te kunnen scoren. Ik kwam er met geen mogelijkheid door toen, en zat ruim op tijd klaar en alles voorbereid. Ik had gelukkig door dat je een bepaalde tijd een reservering vasthield, en wel vrij zeker wist dat er mensen niet gingen betalen.

• MC Taz Man
Jeru schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:35:
[...]

Echt nummer 5 ja? Knap dat je zon laag nummer hebt kunnen krijgen. Ik had allang mazzel nog een EB te kunnen scoren. Ik kwam er met geen mogelijkheid door toen, en zat ruim op tijd klaar en alles voorbereid. Ik had gelukkig door dat je een bepaalde tijd een reservering vasthield, en wel vrij zeker wist dat er mensen niet gingen betalen.
Same. Je zou ondertussen toch denken dat KS weet hoe ze aan load balancing moeten doen? :')

• deBoulanger
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-02 21:46
Ik was backer 357 en mag hem volgens de track and trace maandag verwacht.

• Jeru
MC Taz Man schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:01:
[...]

Same. Je zou ondertussen toch denken dat KS weet hoe ze aan load balancing moeten doen? :')
Ook prachtig hoe sommige mensen niet doorhebben hoe het werkt. Volgens mij is het namelijk zo dat zolang je niet betaald hebt maar alleen in je winkelwagen hebt liggen in theorie de pledge nog beschikbaar is. En als je dan binnen 15 minuten je pledge niet afgerond hebt hij weer vrijgegeven wordt. Hierdoor leek het steeds alsof er vet veel beschikbaar waren maar je ze niet meer in je winkelwagen kon krijgen.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een EB kunnen krijgen in het laatste uur van de kickstarter. Daardoor werd ik een van de laatste backers, maar ik heb het toch met de EB batch opgestuurd gekregen want mijn order stond heel snel op locked.

Heb alleen nog niks ontvangen qua tracking maar dat zal wel komen deze week. Hoop ik dan :)

• Jeru
Yzord schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:04:
Ik heb een EB kunnen krijgen in het laatste uur van de kickstarter. Daardoor werd ik een van de laatste backers, maar ik heb het toch met de EB batch opgestuurd gekregen want mijn order stond heel snel op locked.

Heb alleen nog niks ontvangen qua tracking maar dat zal wel komen deze week. Hoop ik dan :)
Lekker hoor. Ik hoop vooral dat hij deze week aan gaat komen en niet die erop. Altijd een hekel aan als een duur pakketje te lang bij een dienst ligt voor aflevering. Gelukkig lijkt BL tot nu toe goed met ondersteuning/garantie situaties.

• MC Taz Man
Yzord schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:04:

De "locked"-status heeft niets te maken met wanneer je beloning (officieel nl geen order) verstuurd wordt. Mijn pledgebox status was ook binnen no-time locked na dat de KS eindigde. Houdt enkel in dat je je pledge niet meer kan veranderen.

• MC Taz Man
Jeru schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:49:
[...]

Ook prachtig hoe sommige mensen niet doorhebben hoe het werkt. Volgens mij is het namelijk zo dat zolang je niet betaald hebt maar alleen in je winkelwagen hebt liggen in theorie de pledge nog beschikbaar is. En als je dan binnen 15 minuten je pledge niet afgerond hebt hij weer vrijgegeven wordt. Hierdoor leek het steeds alsof er vet veel beschikbaar waren maar je ze niet meer in je winkelwagen kon krijgen.
Klopt, maar dan nog... KS die de traffic niet aan kan :').... Het is niet alsof het een kleine site is, met weinig ervaring met populaire producten...

• Jeru
MC Taz Man schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:22:
[...]

Klopt, maar dan nog... KS die de traffic niet aan kan :').... Het is niet alsof het een kleine site is, met weinig ervaring met populaire producten...
Is ook zo. Net even heel snelle hartslag omdat ik een mail had over een reward van bambulabs. Is het de kortingscode :+

• MC Taz Man
Jeru schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Is ook zo. Net even heel snelle hartslag omdat ik een mail had over een reward van bambulabs. Is het de kortingscode :+
Same, my dude... Same :')

1025... Duidelijk een verkeerd nummer... 1 af van nerd, 25 af van de eerste batch :'(

• Jeru
MC Taz Man schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:54:
[...]

Same, my dude... Same :')

1025... Duidelijk een verkeerd nummer... 1 af van nerd, 25 af van de eerste batch :'(
Hahaah, is dat zo ja eerste batch was 1000?

• MC Taz Man
Jeru schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Hahaah, is dat zo ja eerste batch was 1000?
Uit m'n hoofd wel ja, in EU iig. VS heeft al 1k+ shipments gehad...

Ah well, geduld is een schone schaak, liegt men vaak :P

• iMars
deBoulanger schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:37:
Ik was backer 357 en mag hem volgens de track and trace maandag verwacht.
Hoe krijg je die track&trace? Ik ben backer 1407, dus zal wel wat later worden voor mij ;)

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee