Voor wat "zwaarder" spul zoals steeksleutels en dergelijk ga ik wat anders doen dan Gridfinity.Karp schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:15:
Ik heb wat bakjes (gridfinity) geprint voor gebruik binnen. Denk aan bureaulades, hobbyspullen, etc. Dat doe ik in PLA of PLA matte. Gaat prima. (Heel blij mee zelfs)
Nu wil ik wat bakjes voor gereedschap, ijzerwaren, DIY-projectjes, etc. Ik ga het niet buiten laten staan, maar het krijgt wel iets meer te verduren. Kom ik weg met PLA/PLA+, of kan ik beter kijken naar ander materiaal? Wat denken jullie?
Op zich ben ik wel heel blij met PLA, en dan kan ik met 2 printers tegelijk productie draaien.
ik ben bezig mijn gereedsschapswagen in te delen en ga hiervoor drawer-dividers printenzodat ik met multiplex of wat rest plaatmateriaal flexibel vakken kan gaan maken.
Om het even bij 3d printen an sich te houden: ik ga dit doen in PLA want dit heeft minder te lijden op deze manier.
zoiets:
https://www.thingiverse.com/thing:4340710
Nou ben ik niet zo handig met aanpassen van ontwerpen, dus ik zoek nog ff een metrische variant.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison