• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-03 01:25
Alleen dit is van toepassing voor de niet 2026 versies. Geen kaart updates dus begrijp ik. 🤷

Algemene systeemverbeteringen en betrouwbaarheidsupdates
Deze update verbetert de algehele stabiliteit, zodat u profiteert van een vloeiender en betrouwbaarder ervaring.
De connectiviteit is verbeterd met betere telefoonprojectie en een stabielere Bluetooth-verbinding, zodat naadloze integratie is gegarandeerd.
De inschatting van de benodigde tijd voor snelladen is verbeterd, zodat u over betrouwbaardere informatie beschikt en uw reis beter kunt plannen. Daarnaast werden er tal van optimalisaties geïntroduceerd om de responsiviteit van het systeem te verbeteren en bekende problemen op te lossen.

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:25
en bekende problemen op te lossen.

?

dat zijn er teveel voor 1 update :P

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• hemertje
Deze update zojuist afgerond via OTA, 2023 Ioniq 6

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/ns1kla

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vev7kX5BEOQu-3JuQBUnHwNsxVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjmgyk0HaElxhYHgGlUw2M4U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqbFXjsqoTGvKFpBgz7uCRQkYJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N65Po4eACaVrDZF2sTF2g20I.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar dus toch een update beschikbaar...

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• hemertje
Wanneer je bij de voertuigmodellen kijkt staat de 'oude' Ioniq 6 er niet bij

Toepasselijke voertuigmodellen
IONIQ 9
2026 IONIQ 6
New IONIQ 5
IONIQ 5 N
2026 IONIQ 5 N
2025 IONIQ 5 N
All New Kona
All New Kona Electric
All New Kona Hybrid
All-new Santa Fe
All-new Santa Fe Hybrid
All-new Santa Fe Plug-in Hybrid
New TUCSON
New TUCSON Hybrid
New TUCSON Plug-in Hybrid

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-03 01:25
BOEFJE_NL schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:04:
Alleen dit is van toepassing voor de niet 2026 versies. Geen kaart updates dus begrijp ik. 🤷

Deze update verbetert de algehele stabiliteit, zodat u profiteert van een vloeiender en betrouwbaarder ervaring.
De connectiviteit is verbeterd met betere telefoonprojectie en een stabielere Bluetooth-verbinding, zodat naadloze integratie is gegarandeerd.
De inschatting van de benodigde tijd voor snelladen is verbeterd, zodat u over betrouwbaardere informatie beschikt en uw reis beter kunt plannen. Daarnaast werden er tal van optimalisaties geïntroduceerd om de responsiviteit van het systeem te verbeteren en bekende problemen op te lossen.
Wel voor dit dus.

• hemertje
Wanneer je de website bekijkt, https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/ns1kla

Infotainment-update Februari 2026

zou je denken / verwachten dat dit er ook in zit:

Online kaarten – Slimmer en sneller navigeren
'Online kaarten' werkt uw kaart voortaan automatisch bij zodra u een route start. Zo beschikt u altijd over de meest recente informatie.

Dit is er verbeterd:
Altijd actuele kaarten – Het systeem downloadt onderweg in realtime de meest recente kaartgegevens.
Efficiënt – Eerder gedownloade kaarten worden in het cachegeheugen opgeslagen en opnieuw gebruikt om gegevensruimte te besparen en het proces te versnellen.
Betrouwbaar, zelfs offline – Als er geen netwerk beschikbaar is, werkt de navigatie nog steeds dankzij de ingebouwde kaart van Europa.
Navigeer slimmer met 'Online kaarten'.

want dit wordt er wel vernoemd:

Verbeterde draadloze verbinding met Apple CarPlay en Android Auto
We hebben de verbinding verbeterd en betrouwbaarder gemaakt. Zo navigeert u nóg makkelijker van A naar B.

Het lijkt erop dat ze bij Hyundai weer eens niet weten wat ze nu online via OTA versturen?

• Marlinc
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-03 11:10
Vorige week ook deze update gehad, nu weet ik niet of het gerelateerd is maar gistermorgen kon mijn 2025 Ioniq 6 niet meer opstarten.

De 12V accu spanning was goed en hier leek niks mee aan de hand te zijn volgens de pechhulp. Wel gaf de auto de melding 'Check shift lock system' waar ik in de handleiding niks over kan vinden.

Gek genoeg lijkt het erop dat er nu een nieuwe software versie actief is op mijn instrument cluster, het zijn kleine aanpassingen (kan ze zo niet opnoemen, het ziet er allemaal net wat.. gelikter uit) maar gek genoeg werden deze pas actief nadat de 12V accu was losgekoppeld, ik verwacht dat hierdoor opeens de nieuwe software actief werd.

De dealer had geen idee wat het kunnen zijn, wanneer het nog een keer voorkomt of wanneer ik mijn bandenwissel ga doen gaat de dealer de foutcodes uitlezen. Hopelijk staat daar iets in over wat er aan de hand was. De pechhulp had het ook al geprobeerd maar ze konden praktisch helemaal niks uitlezen uit de Ioniq 6 via de OBD poort.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zag ook een OTA update vanmorgen, maar ik had maar een kort ritje, dus niet door laten gaan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
hemertje schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:36:
Wanneer je de website bekijkt, https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/ns1kla

Infotainment-update Februari 2026

zou je denken / verwachten dat dit er ook in zit:

Online kaarten – Slimmer en sneller navigeren
'Online kaarten' werkt uw kaart voortaan automatisch bij zodra u een route start. Zo beschikt u altijd over de meest recente informatie.

Dit is er verbeterd:
Altijd actuele kaarten – Het systeem downloadt onderweg in realtime de meest recente kaartgegevens.
Efficiënt – Eerder gedownloade kaarten worden in het cachegeheugen opgeslagen en opnieuw gebruikt om gegevensruimte te besparen en het proces te versnellen.
Betrouwbaar, zelfs offline – Als er geen netwerk beschikbaar is, werkt de navigatie nog steeds dankzij de ingebouwde kaart van Europa.
Navigeer slimmer met 'Online kaarten'.

want dit wordt er wel vernoemd:

Verbeterde draadloze verbinding met Apple CarPlay en Android Auto
We hebben de verbinding verbeterd en betrouwbaarder gemaakt. Zo navigeert u nóg makkelijker van A naar B.

Het lijkt erop dat ze bij Hyundai weer eens niet weten wat ze nu online via OTA versturen?
Staan we straks allemaal stil omdat we per ongeluk de update voor de 2026 Ioniq 6 hebben ontvangen 🫣

🤘

• stephenvw
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-03 08:21
stephenvw schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:03:
[...]

Ik heb dat probleem nu ook. Lijkt sinds de nieuwe update / console.

Link naar de reddit thread:
https://www.reddit.com/r/...atingcooling_disappeared/
Dit is nu eindelijk opgelost in de nieuwe update.

• RoVi71
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-03 14:15
Ik heb al langere tijd problemen met het laden bij Fastned. Na enig mailverkeer vooraf en vandaag telefonisch contact nadat ik eigenlijk weer voor niets heb geprobeerd te laden bij Fastned, kreeg ik zojuist onderstaande mail:

"Beste R,

We hebben elkaar eerder vandaag telefonisch gesproken over de problemen die je ervaart met het laden bij Fastned.

Zoals beloofd heb ik je laadsessies laten controleren door collega's van een andere afdeling. Zij kunnen direct "in de laadpaal" kijken, als het ware, en hebben je sessies bekeken. Alle andere sessies op de laders die bekeken zijn, werken prima en naar verwachting, dus volgens mijn collega's ligt het probleem niet bij onze laders. In dit geval geven zij aan dat er hoogstwaarschijnlijk een algemene fout is tussen de hyperchargers en de Hyundai IONIQ 6 met kleinere accu.

Het beste wat je in dit geval kunt doen en wat we je aanraden, is om contact op te nemen met de dealer of garage en daar ook een klacht in te dienen. We begrijpen dat dit misschien niet helemaal het antwoord is waarop je had gehoopt, maar dit is de informatie die we op dit moment hebben en met je kunnen delen.

Mocht ik verder nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag!

Hartelijke groet,"

Dus voor alle Ioniq6 rijders met de standaard range die problemen hebben bij Fastned is dit het antwoord. Zoals ze zelf ook aangegeven waarschijnlijk niet het antwoord wat ik en eventuele andere rijders willen horen maar we hebben het er maar mee te doen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Hyundai het voor dit type Ioniq6 (2023) nog gaat oplossen.

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-03 20:14
RoVi71 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:35:
Ik heb al langere tijd problemen met het laden bij Fastned. Na enig mailverkeer vooraf en vandaag telefonisch contact nadat ik eigenlijk weer voor niets heb geprobeerd te laden bij Fastned, kreeg ik zojuist onderstaande mail:

"Beste R,

We hebben elkaar eerder vandaag telefonisch gesproken over de problemen die je ervaart met het laden bij Fastned.

Zoals beloofd heb ik je laadsessies laten controleren door collega's van een andere afdeling. Zij kunnen direct "in de laadpaal" kijken, als het ware, en hebben je sessies bekeken. Alle andere sessies op de laders die bekeken zijn, werken prima en naar verwachting, dus volgens mijn collega's ligt het probleem niet bij onze laders. In dit geval geven zij aan dat er hoogstwaarschijnlijk een algemene fout is tussen de hyperchargers en de Hyundai IONIQ 6 met kleinere accu.

Het beste wat je in dit geval kunt doen en wat we je aanraden, is om contact op te nemen met de dealer of garage en daar ook een klacht in te dienen. We begrijpen dat dit misschien niet helemaal het antwoord is waarop je had gehoopt, maar dit is de informatie die we op dit moment hebben en met je kunnen delen.

Hartelijke groet,"
Ik zou altijd het antwoord geven dat het dan uitermate bijzonder is dat dit alléén bij Fastned een probleem is. Hoe kan dit dan aan de auto liggen? Waarom gaan zij niet regelen dat ze het laadprotocol ondersteunen zoals andere partijen dat blijkbaar wel doen?
Dit is uiteindelijk exact dezelfde redenering maar dan andersom.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

RoVi71 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:35:

"Beste R,

Hartelijke groet,"

Dus voor alle Ioniq6 rijders met de standaard range die problemen hebben bij Fastned is dit het antwoord. Zoals ze zelf ook aangegeven waarschijnlijk niet het antwoord wat ik en eventuele andere rijders willen horen maar we hebben het er maar mee te doen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Hyundai het voor dit type Ioniq6 (2023) nog gaat oplossen.
Ik krijg flashbacks naar de superchargers een paar jaar geleden. Alle eGMP auto's hadden toen problemen met laden bij V3 superchargers.
Volgens Tesla lag dat aan de auto, uiteindelijk is het opgelost met een update van de superchargers....

Heb je al eens navraag gedaan in het Kia forum?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• RoVi71
AeoIus schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 19:04:
[...]

Ik zou altijd het antwoord geven dat het dan uitermate bijzonder is dat dit alléén bij Fastned een probleem is. Hoe kan dit dan aan de auto liggen? Waarom gaan zij niet regelen dat ze het laadprotocol ondersteunen zoals andere partijen dat blijkbaar wel doen?
Dit is uiteindelijk exact dezelfde redenering maar dan andersom.
Ben het helemaal met je eens! Blijkbaar lukt een Ioniity, Allego en zelfs Tesla het blijkbaar wel om dit voor elkaar te krijgen maar Fastned dus niet.

• RoVi71
koboy schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 19:41:
[...]

Ik krijg flashbacks naar de superchargers een paar jaar geleden. Alle eGMP auto's hadden toen problemen met laden bij V3 superchargers.
Volgens Tesla lag dat aan de auto, uiteindelijk is het opgelost met een update van de superchargers....

Heb je al eens navraag gedaan in het Kia forum?
Klopt. Zie ook mijn reactie op het bovenstaande bericht.
Maar heel eerlijk? Ik lease de auto... Met 155.000 gaat ie weer weg en de teller staat inmiddels op bijna 100.000 km ( ben stiekem al weer aan het kijken naar een andere auto...). Ik laad voornamelijk thuis en onderweg in Nederland vrijwel niet en ben dus niet echt afhankelijk van Fastned. Ik laad het meest DC in Duitsland en daar kan ik gelukkig Fastned gewoon negeren en kiezen voor Ionity, Allego, Tesla etc. Dus ik ga me hier niet heel erg druk meer om maken omdat ik weet dat het probleem toch niet word opgelost voordat deze Ioniq6 weg gaat.

• hemertje
Laad (grapje woordspeling) je nu de andere Ioniq 6 eigenaren niet wat in de steek?

Tenslotte hebben zij als het goed is hetzelfde probleem maar heb jij al een case geopend bij Fastned.

Je kunt dus ook doorpakken met een reactie in de email , tenslotte ligt het werk bij Fastned niet bij jou…

• RoVi71
hemertje schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:46:
Laad (grapje woordspeling) je nu de andere Ioniq 6 eigenaren niet wat in de steek?

Tenslotte hebben zij als het goed is hetzelfde probleem maar heb jij al een case geopend bij Fastned.

Je kunt dus ook doorpakken met een reactie in de email , tenslotte ligt het werk bij Fastned niet bij jou…
Ik kan je woordspeling wel waarderen Hemertje! 🤣
Ben er zelf ook van... 😬😅
Maar of ik de andere Ioniq6 rijders nu in de steek laat? Ik zie dat zelf niet zo. Als ik doorpak ben ik net Don Quichot die tegen windmolens vecht... Als je het opgelost wil hebben, zullen we als Ioniq6 rijders gezamenlijk moeten reageren en niet vanuit maar één persoon is mijn idee... 🤷🏻‍♂️ Door het aan te kaarten bij Fastned heb ik voor mijn gevoel een eerste stap gezet. Misschien dat andere rijders Fastned met dezelfde klacht kunnen benaderen.
Even gewoon ter nieuwsgierigheid hè? Hoe had jij het vanuit mijn oogpunt gezien nu verder opgepakt? 🤷🏻‍♂️

• hemertje
Mijn eigen eerdere ervaring met Fastned van 2 jaar geleden is dat ze iedere klacht wel serieus nemen maar soms moet je wat doorzetten en ze met een andere blik naar de klacht laten kijken

Als in dat jij hun product niet optimaal kan gebruiken omdat zij samen met Hyundai niet optimaal kunnen communiceren

Ken je de definitie van Communiceren?

Dat is zo dicht mogelijk langs elkaar heen lullen :P

Oftewel er moet niet teveel miscommunicatie zijn en dat doe je met zijn tweeën nu eenmaal
Fastned kan het probleem dus niet verwijten aan alleen Hyundai

• RoVi71
hemertje schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:19:
Mijn eigen eerdere ervaring met Fastned van 2 jaar geleden is dat ze iedere klacht wel serieus nemen maar soms moet je wat doorzetten en ze met een andere blik naar de klacht laten kijken
Gaat me eerlijk gezegd niet echt aan wat voor probleem het was maar hebben ze je probleem opgelost?

Als in dat jij hun product niet optimaal kan gebruiken omdat zij samen met Hyundai niet optimaal kunnen communiceren

Ken je de definitie van Communiceren?
[
Dat is zo dicht mogelijk langs elkaar heen lullen :P
/quote]
Ik werk bij het grootste gastransport bedrijf van Nederland dus ik weet wat het is... Als er ergens langs elkaar heen wordt gepraat is het wel bij ons...

Oftewel er moet niet teveel miscommunicatie zijn en dat doe je met zijn tweeën nu eenmaal
Fastned kan het probleem dus niet verwijten aan alleen Hyundai
[/quote]
Klopt wat je zegt. Ben het hier zeker mee eens maar ik ga dat niet alleen oplossen... Wat denk je dat Fastned zegt? "Goh meneer, ik zie dat u ongeveer 3x per jaar bij ons aan de laadpaal staat. U bent een van de 1800 Ioniq6 55kW rijders en alleen daarom al gaan we het probleem zo snel mogelijk proberen op te lossen (lees: we leggen het lekker onder op de stapel en wachten wel tot het vanzelf over waait.)"
Sorry, maar ik neem het voor wat het is en ga daar mijn energie niet meer in steken. Genoeg alternatieven het komende jaar voor Fastned.

• hemertje
ja had een vergelijkbaar probleem met laden oa bij Fastned en Ionity

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Herkennen mensen misschien het volgende dingetje bij rijden met i-Pedal? Als ik tot stilstand wil komen en het stroompedaal helemaal op laat komen dan wiebelt de auto altijd nog wat van voor naar achter alvorens hij op de auto hold gaat. Misschien doe ik iets verkeerds, maar dit had ik bij mijn voorgaande EV (Tesla) niet. Die kwam altijd heel mooi geleidelijk tot stilstand.

Misschien dat ik het stroompedaal te abrupt laat opkomen ofzo, ik heb geen idee maar het valt me iedere keer weer op :P

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 22:32

Mud.Starrr

I shoot people for money

Bij mij doet hij het heel smooth.
Maar ik heb recupereren op automatisch staan (rechter pedal lang ingedrukt houden om te activeren, in de auto stand heb je alsnog 3 standen waarbij je kunt wisselen met de pedals).
En dan als ik Ipedal nodig heb, houd ik de linker pedal ingedrukt (zolang je die vasthoud staat iPedal aan) en kan ik met het gaspedaal alsnog spelen hoe hard ik ga. Daarmee kan ik hem heel subtiel tot stilstand mee laten zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-03-2026 20:29 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• RoVi71
hemertje schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:46:

Emailconversatie met Fastned heden morgen:
Mijn reactie op hun vorige mail:
"Hallo V* en/of collega's,

dit is inderdaad niet het antwoord waarop ik had gehoopt. Ik denk toch echt dat de verantwoordelijkheid voor het fatsoenlijk kunnen laden bij Fastned ligt en dat er door jullie energie in gestoken moet worden om dit werkend te krijgen.
Er rijden misschien maar een stuk of 1800 Ioniq6-en met een klein accupakket rond maar dat neemt m.i. niet weg dat de grootste aanbieder van hyperchargers (langs snelwegen), jullie dus, ervoor moeten zorgen dat iedere EV probleemloos moet kunnen laden.

Jullie geven zelf aan dat er een probleem is tussen de hyperchargers en de Ioniq6 met kleine accu. Jullie vergeten erbij te zeggen dat dit probleem alleen bij de hyperchargers van Fastned geldt. Ik maak uit jullie bewering ook op dat het probleem dus niet geldt (of wellicht in mindere mate) voor de Ioniq6 met het grote accupakket.
Ik heb me enigszins een beetje verdiept in de hyperchargers en voor zover ik nu begrijp werken ze allemaal met (verschillende) laadprotocollen. Oftewel voor elk merk en type auto zijn er bepaalde laadprotocollen. Het lijkt me dan dat het laadprotocol voor de I6 met kleine accu nader onderzocht dient te worden waarom dit niet werkt.
Het feit dat het probleem bij jullie bekend is, doet mij vermoeden dat er al eerder klachten over zijn geweest.
Ik ga in dit geval géén contact opnemen met de dealer of garage omdat ik denk dat de oorzaak van het niet kunnen laden aan jullie laadprotocol ligt en niet bij Hyundai. Mijn ervaring is namelijk dat ik bij Ionity met voorverwarmde accu met gemak van ca. 10% tot 60-65% met 155kW kan laden (auto zou max. 175kW aan kunnen). De laatste 15-20% wordt dan niet met dit vermogen geladen maar toch nog altijd met een goede 90-100kW. Ook wanneer ik bij een Tesla laadpaal aangesloten sta gaat dit altijd probleemloos. Hierbij haal ik dan wel niet de 150-160kW maar bij Tesla laad ik vrijwel altijd 90-95kW strak, van begin tot eind (ca. 10% tot 80%). Nogmaals, jullie kunnen mij niet wijs maken dat het in dit geval aan de auto ligt. Ik snap dat het aanpassen van een laadprotocol niet zomaar is gedaan maar als het voor een I6 met een grote accu kan, dan zou het aanpassen van het protocol naar die voor een kleine accu m.i. niet zo heel erg veel moeite moeten kosten.

Ik begrijp heel goed dat ik niets van jullie kan eisen maar het is wel heel erg vervelend dat wanneer je denkt bij Fastned te kunnen laden en je er dan achter komt dat het totaal niet lukt en waar je ervan overtuigd bent dat het niet aan de auto ligt. Voorlopig sla ik jullie maar over in zowel Nederland als Duitsland. Dan rij ik maar iets om om gebruik te maken van hyperchargers die geen problemen hebben met de I6 met kleine accu.
Dat ik niets kan eisen betekent niet dat ik niets van jullie verwacht. Zo groot als jullie zijn langs de Nederlandse en Duitse snelwegen verwacht ik namelijk wel dat jullie hier actief mee bezig gaan.

M.vr.gr., "

Antwoord Fastned:
"Beste R,

Dank voor je uitgebreide reactie en toelichting. We begrijpen natuurlijk goed dat dit erg frustrerend is, zeker als laden bij andere aanbieders wél goed gaat en je vaker hetzelfde antwoord krijgt.

Om je wat meer context te geven: er was recent inderdaad een bekend probleem aan de kant van Alpitronic: bij sommige firmwareversies van hun hyperchargers gaat de communicatie mis met bepaalde Hyundai-modellen, waaronder varianten van de IONIQ 6. De meeste van onze laders draaiden tot voor kort op zo’n versie. De afgelopen weken hebben we echter een nieuwe firmwareversie over ons netwerk uitgerold die dit in veel gevallen zou moeten verhelpen. Dit hebben we over ons gehele netwerk uitgerold, waardoor we een grote vermindering zien in dit soort problemen. In sommige gevallen gaat de communicatie met de auto echter nog weleens mis.

Daarom raden we je aan om ook je dealer of garage te contacteren en daar een melding te doen. Hyundai heeft dit soort signalen nodig om samen met de laadpaalfabrikant naar een structurele oplossing te werken, en eventuele updates aan de kant van de auto lopen uiteraard via hen.

Mocht je nog eens problemen bij ons ervaren, laat het me dan alsjeblieft direct weten, dan kijken we gericht mee.

Hartelijke groet, "

Nu weet ik niet zo heel erg goed wat met "onlangs" wordt bedoeld maar vorige week had ik in ieder geval nog problemen. Misschien dat het langzaam aan wel beter wordt maar meer energie wil ik er eigenlijk ook niet meer insteken... Kost me eigenlijk alleen maar energie.

• blitterswijk1
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-03 22:19
Dit probleem heb ik ook al lange tijd, en kreeg laatst van de Hyundai dealer onderstaande toelichting dat de software van de Alphitronics laders is geupdate van v2.4 naar v2.5. En dat daarmee de problemen verholpen moeten zijn. Die fabrikant Alphitronics levert deze laadpalen aan allerlei aanbieders. Allego, Totalenergies, BP Pulse, en dus ook veel aan Fastned. Of de paal v2.5 heeft kan je tijdens het laden zien aan het knopje Laadcurve. Die had v2.4 nog niet. Maar helaas had ik zondag toch weer bij een v2.5 dat de paal afsloeg na paar minuten en 3kwh. Ik kon daarmee net naar huis en heb het niet nog een keer geprobeerd. Het is wel een vermoeiend probleem, want je weet niet of het laden goed gaat of niet.

Laatst naar Zwitserland op en neer gereden, en vanwege deze problemen heb ik alleen bij Ionity geladen. Daar gaat het altijd goed. Andere paal, andere software: Geen problemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObCLeIvo5eOZGDHP6h0MJG5SJ2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1HzOZjtHPyuUD6sYuXxjdEeT.png?f=fotoalbum_large

• RoVi71
blitterswijk1 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:15:
Of de paal v2.5 heeft kan je tijdens het laden zien aan het knopje Laadcurve. Die had v2.4 nog niet. Maar helaas had ik zondag toch weer bij een v2.5 dat de paal afsloeg na paar minuten en 3kwh.

[Afbeelding]
Klopt, zag vorige week ook dat het nieuw was bij een Fastned langs de A37 maar heb nooit de versie gecontroleerd. Maar ook met deze zuil met de laadcurve heb ik tot 3x toe geprobeerd te laden. Accu voorverwarmd en al maar er toch telkens afgegooid. Kreeg bij de eerste zuil melding van een defecte stekker... Heb daarop meteen ter plaatse Fastned gebeld. Ze zagen op afstand idd een storing aan de laadzuil en of ik even een andere zuil kon proberen. In tussentijd zouden ze de zuil resetten. Maar ook bij deze er vrijwel meteen afgegooid. Op hetzelfde moment gaat er aan de andere kant van dezelfde zuil een Tesla Model 3 probleemloos staan te laden... Wederom meteen met Fastned gebeld en nogmaals contact gehad. Ze zagen niks vreemds was het antwoord. Tsja, sta je dan... Ik kwam gelukkig wel thuis maar wat een ellende met dat bedrijf zeg. Tenminste, als Ioniq6 rijder met het kleine accupakket.

• patrickvb
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHofKPkJ1O3oo3ap4j0_bxyoJ9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5E0Lxab4ca8aaUbAE5VWe4Zx.jpg?f=fotoalbum_large
En daar gaat weer een ICCU... :-(
Weet iemand of er nu nieuwere versies gebruikt worden, die dit probleem niet hebben? Ik speel namelijk met de gedachte deze auto na de lease over te nemen.

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:43
patrickvb schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 18:34:
[Afbeelding]
Weet iemand of er nu nieuwere versies gebruikt worden, die dit probleem niet hebben? Ik speel namelijk met de gedachte deze auto na de lease over te nemen.
Er lijken in elk geval in de states inmiddels een andere revisie gemonteerd te worden met een ander part number. Of er echt verschil is geen idee.

Al zeker dat het de ICCU is? Bij mij bleek het alleen de hoofd zekering te wezen en was die met 3 werkdagen weer onderweg.
Zou me verder ook voor na de lease niet druk maken. De garantie is prima :)

• patrickvb
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:21
TerminalNL schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:03:
[...]
Al zeker dat het de ICCU is? Bij mij bleek het alleen de hoofd zekering te wezen en was die met 3 werkdagen weer onderweg.
Nee, nog niet, maar alle symptomen klopte. Ik had zelf ook even de test codes uitgelezen en die gaf inderdaad P1A9096 aan, wat op de ICCU wijst. Ik hoor het volgende week. Hij staat nu nog bij de berger.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

patrickvb schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 18:34:
[Afbeelding]
Vervelend. Kreeg je de melding tijdens het rijden, of na het laden oid? Hopelijk wordt het snel opgelost.

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:43
patrickvb schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:24:
[...]

Nee, nog niet, maar alle symptomen klopte. Ik had zelf ook even de test codes uitgelezen en die gaf inderdaad P1A9096 aan, wat op de ICCU wijst. Ik hoor het volgende week. Hij staat nu nog bij de berger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1Az0n-NWNV0A4z9Q5T9yFeFph8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5LXaJ1vMCLZy6hToQkGHrbYu.png?f=fotoalbum_large

Ik had dezelfde foutcode ook, en ging er ook vanuit gezien die inderdaad vaak als ICCU fout word aangegeven.
London schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:50:
[...]

Vervelend. Kreeg je de melding tijdens het rijden, of na het laden oid? Hopelijk wordt het snel opgelost.
In mijn geval net na het wegrijden na het laden de nacht ervoor. Voor we weg reden nog 2x de auto voorverwarmd zonder problemen, en ik rij de straat uit en alle lampjes gaan aan en de auto in turtle modus.
Kon hem nog op de oprit zetten, maar de berger moest hem al met een booster accu de wagen oprijden.

[ Voor 26% gewijzigd door TerminalNL op 08-03-2026 00:25 ]

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 22:32

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ja als het goed is krijg je een nieuwer type.
Er gaan al wat foto’s rond van de verschillen (iemand die ze open gemaakt heeft).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste