Ben nog niet overtuigd van de facelift, maar de N op zich is natuurlijk wel iets bijzonders
Waar staan ze nu op dan?TerminalNL schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:31:
[...]
Ik ben net terug, wat een drukte in Apeldoorn.
Iemand anders van hier ook net geweest? Er stond nog een 6 voor de winter inspectie.
Gelijk de koplampen bijgesteld. Die waren op magische wijze gezakt, stonden op -3.5 en horen tussen de 0.5 en 3 te staan volgens de monteur.
Hoe ze ineens zo laag komen is een raadsel.
Ik denk dat je met slecht weer ze het beste op 3 kan hebben, jammer dat we dat niet zelf kunnen instellen.
Hij heeft ze dacht ik nu op 1.5 of 2 gezet.AnjaT850 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:42:
[...]
Waar staan ze nu op dan?
Ik denk dat je met slecht weer ze het beste op 3 kan hebben, jammer dat we dat niet zelf kunnen instellen.
Dat zou verwacht ik een enorm verschil moeten geven. Straks nog maar even een stukje rijden om te controleren.
Het zelf verstellen zou normaal niet nodig moeten zijn. De monteur stond ook raar te kijken dat ze verlopen waren.
Heb ik ook voorbij zien komen bij The Ioniq Guy op YT.Jfv schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:29:
Geen tijd deze week voor de wintercheck, viel me wel op dat er een terugroepactie is op mijn kenteken (first edition) [Afbeelding]
Zal wel uitgevoerd worden bij de eerstkomende onderhoudsbeurt, een beetje epoxy erop zo te lezen
Wij hebben nu bijna 1 jaar onze ioniq 6 connect 2023. Ondanks de verfijnde rijstijl, het comfort van binnen en de uitstekende laadsnelheid en actieradius gaan we toch over naar een andere auto. Hierbij het verhaal van een jaar vol met frustratie met (hopelijk) een goede afloop. Ik deel het omdat iemand er misschien van kan leren bij vergelijkbare problemen.
We kochten een demomodel, dus onderhouden bij de dealer en vrijwel nieuw. In het afgelopen jaar heeft onze ioniq door uiteenlopende problemen wel 4 maanden bij de dealer gestaan. Het begon met:
1.
Bij ontvangst had de auto geen internetverbinding en daardoor dus geen bluelink, live laadpaal informatie of verkeersinformatie. Hiervoor is 3x de AVN unit (de beeldschermen met bijbehorende computers) vervangen. Ik vond het zelf een vreemde oplossing, en het werkte ook niet. Uiteindelijk bleek het gewoon een vinkje te zijn bij het Bluelink bedrijf zodat onze auto op hun netwerk mocht bestaan, maar daar kwam de monteur pas later achter.
2.
in Oostenrijk strandde onze auto, de ICCU was kaput. Dat was precies de tijd dat er in de fabriek in Korea een brand had gewoed waardoor de backorder nog groter werd. Uiteindelijk heeft de auto 1.5-2 maand stil gestaan. Uiteindelijk werd de ICCU vervangen en hebben ze Bluelink aan de praat gekregen (5 maanden na aankoop...). Toen pas konden ze allerlei achterstallige updates doen. Ik moet het ze nageven, de monteur heeft zijn best gedaan om deze "pechauto zoals hij hem noemde" tip-top af te leveren. Echter...
3.
bij vertrek testte ik de auto, en bleek helaas dat ik de snelheidswaarschuwingen niet meer kon aanpassen. In dit forum ook uitgebreid besproken, het gaat dan om de mute functie update. Het bleek dus dat ze de ECU upgrade verkeerd hadden uitgevoerd. Het vervangen van de ECU duurde ook lang, want overal in NL gebeurde dit dus weer backorder. Hierdoor ging ook de km stand op 0, wat ze netjes bij het RDW hebben aangegeven, maar wat ik wel vervelend vond.
4.
nadat we de auto eindelijk een paar maanden volledig functioneel en geüpdatet in gebruik hadden, begon tijdens het rijden het beeldscherm te flikkeren en soms minutenlang uit te vallen. Dit klonk wat mij betreft als een kabel die niet goed vast zat, en dat bleek ook zo... Na enkele weken werd het uiteindelijk gerepareerd.
5.
Maar we zijn er nog niet. Want het volgende probleem diende zich aan: wat ik wel eens kortdurend vaker had gehad, dat er rechtsonder in het beeldscherm de letters 'SOS' rood brandden in het bestuurdersbeeldscherm, was na de laatste reparatie continu aan het branden. Na wat eigen onderzoek las ik dat ofwel de 12V accu vrijwel leeg is (wat niet zo was) ofwel dat het SOS systeem geen verbinding heeft. Omdat we inmiddels bijna een roadtrip gingen doen, waar we de auto nota bene voor hadden gekocht, wilde ik wel dat de SOS functie zou werken. Uiteindelijk hebben we de ioniq 6 van de dealer, ook weer demomodel, meegekregen op de roadtrip.
Fast-forward naar 2.5 maand later: eindelijk is de auto gerepareerd. Het bleek ook weer iets in de bekabeling te zijn. Via Hyundai hadden ze van alles vervangen, maar dat mocht niet baten. Het bleek dus weer iets simpels te zijn. Mijn eigen lezing is dat de auto inmiddels zo vaak in en uit elkaar was geschroefd dat er dit soort dingen gingen opspelen, zie ook het probleem met het beeldscherm. We hebben ook meermaals schroeven op de vloer gevonden na reparaties...
Juridische hulp
Gezien bovenstaande, de enorme frustratie, de gebrekkige communicatie van de dealer en het verdwenen vertrouwen in deze auto, vonden we het tijd voor een definitieve oplossing. Omdat de dealer in eerste instantie niet happig was op het vervangen van de auto, en opperde: "een keer uit eten op onze kosten", brak onze klomp en hebben we juridisch advies ingewonnen. De adviseur van de consumentenbond legde het consumentenrecht uit zei: dit is overduidelijk geen deugdelijk product, en dat hadden jullie na reparatie 1 of 2 al kunnen zeggen. We hebben de dealer dus eigenlijk meer tijd en vertrouwen gegeven dan had gehoeven.
Uiteraard waren alle reparaties gratis, en hebben we meestal ook een vervangende auto meegekregen. Maar toch waren we ontevreden, want je koopt een nieuwe auto met name voor de betrouwbaarheid. Dus we zijn de onderhandelingen aangegaan.
De oplossing
De uitkomst daarvan is dat we de leenauto die we op de roadtrip gebruikten, waar we bijna 10K mee hebben gereden zonder enig vuiltje aan de lucht, nu als vervangende auto gaan krijgen. Wel voor een bij te betalen bedrag van 2750, maar daar hebben we zelf bewust voor gekozen. We wilden het hoofdstuk afsluiten. Volgens consumentenrecht hadden we namelijk recht op 'kosteloze vervanging'. De dealer had alleen geen vergelijkbare ioniq 6 uit 2023 staan, alleen een nieuwere. Ze stelden: ofwel we kopen een vergelijkbare ioniq 6 van een andere garage, ofwel je moet bijbetalen voor de nieuwere versie uit 2024. We hadden geen zin in een random ioniq 6 waarvan je niet weet waar die vandaan komt of hoe die onderhouden is, dus toch eieren voor ons geld gekozen en voor het 2024 model gekozen.
Einde
Ik hoop dat alle gezeik hiermee tot een einde komt, want ik draag graag uit hoe fijn de elektrische auto's rijden en dat ze minder onderhoud nodig hebben etc. In dat kader waren wij zelf dus een heel slecht voorbeeld, ondanks dat slechts 1 reparatie door een probleem kwam wat bij elektrische auto's hoort: de ICCU. Aankomende week kunnen we de auto omwisselen.
Weet iemand of er verschillen zijn tussen het 2023 en 2024 model? Beide zijn de connect uitvoering.
We kochten een demomodel, dus onderhouden bij de dealer en vrijwel nieuw. In het afgelopen jaar heeft onze ioniq door uiteenlopende problemen wel 4 maanden bij de dealer gestaan. Het begon met:
1.
Bij ontvangst had de auto geen internetverbinding en daardoor dus geen bluelink, live laadpaal informatie of verkeersinformatie. Hiervoor is 3x de AVN unit (de beeldschermen met bijbehorende computers) vervangen. Ik vond het zelf een vreemde oplossing, en het werkte ook niet. Uiteindelijk bleek het gewoon een vinkje te zijn bij het Bluelink bedrijf zodat onze auto op hun netwerk mocht bestaan, maar daar kwam de monteur pas later achter.
2.
in Oostenrijk strandde onze auto, de ICCU was kaput. Dat was precies de tijd dat er in de fabriek in Korea een brand had gewoed waardoor de backorder nog groter werd. Uiteindelijk heeft de auto 1.5-2 maand stil gestaan. Uiteindelijk werd de ICCU vervangen en hebben ze Bluelink aan de praat gekregen (5 maanden na aankoop...). Toen pas konden ze allerlei achterstallige updates doen. Ik moet het ze nageven, de monteur heeft zijn best gedaan om deze "pechauto zoals hij hem noemde" tip-top af te leveren. Echter...
3.
bij vertrek testte ik de auto, en bleek helaas dat ik de snelheidswaarschuwingen niet meer kon aanpassen. In dit forum ook uitgebreid besproken, het gaat dan om de mute functie update. Het bleek dus dat ze de ECU upgrade verkeerd hadden uitgevoerd. Het vervangen van de ECU duurde ook lang, want overal in NL gebeurde dit dus weer backorder. Hierdoor ging ook de km stand op 0, wat ze netjes bij het RDW hebben aangegeven, maar wat ik wel vervelend vond.
4.
nadat we de auto eindelijk een paar maanden volledig functioneel en geüpdatet in gebruik hadden, begon tijdens het rijden het beeldscherm te flikkeren en soms minutenlang uit te vallen. Dit klonk wat mij betreft als een kabel die niet goed vast zat, en dat bleek ook zo... Na enkele weken werd het uiteindelijk gerepareerd.
5.
Maar we zijn er nog niet. Want het volgende probleem diende zich aan: wat ik wel eens kortdurend vaker had gehad, dat er rechtsonder in het beeldscherm de letters 'SOS' rood brandden in het bestuurdersbeeldscherm, was na de laatste reparatie continu aan het branden. Na wat eigen onderzoek las ik dat ofwel de 12V accu vrijwel leeg is (wat niet zo was) ofwel dat het SOS systeem geen verbinding heeft. Omdat we inmiddels bijna een roadtrip gingen doen, waar we de auto nota bene voor hadden gekocht, wilde ik wel dat de SOS functie zou werken. Uiteindelijk hebben we de ioniq 6 van de dealer, ook weer demomodel, meegekregen op de roadtrip.
Fast-forward naar 2.5 maand later: eindelijk is de auto gerepareerd. Het bleek ook weer iets in de bekabeling te zijn. Via Hyundai hadden ze van alles vervangen, maar dat mocht niet baten. Het bleek dus weer iets simpels te zijn. Mijn eigen lezing is dat de auto inmiddels zo vaak in en uit elkaar was geschroefd dat er dit soort dingen gingen opspelen, zie ook het probleem met het beeldscherm. We hebben ook meermaals schroeven op de vloer gevonden na reparaties...
Juridische hulp
Gezien bovenstaande, de enorme frustratie, de gebrekkige communicatie van de dealer en het verdwenen vertrouwen in deze auto, vonden we het tijd voor een definitieve oplossing. Omdat de dealer in eerste instantie niet happig was op het vervangen van de auto, en opperde: "een keer uit eten op onze kosten", brak onze klomp en hebben we juridisch advies ingewonnen. De adviseur van de consumentenbond legde het consumentenrecht uit zei: dit is overduidelijk geen deugdelijk product, en dat hadden jullie na reparatie 1 of 2 al kunnen zeggen. We hebben de dealer dus eigenlijk meer tijd en vertrouwen gegeven dan had gehoeven.
Uiteraard waren alle reparaties gratis, en hebben we meestal ook een vervangende auto meegekregen. Maar toch waren we ontevreden, want je koopt een nieuwe auto met name voor de betrouwbaarheid. Dus we zijn de onderhandelingen aangegaan.
De oplossing
De uitkomst daarvan is dat we de leenauto die we op de roadtrip gebruikten, waar we bijna 10K mee hebben gereden zonder enig vuiltje aan de lucht, nu als vervangende auto gaan krijgen. Wel voor een bij te betalen bedrag van 2750, maar daar hebben we zelf bewust voor gekozen. We wilden het hoofdstuk afsluiten. Volgens consumentenrecht hadden we namelijk recht op 'kosteloze vervanging'. De dealer had alleen geen vergelijkbare ioniq 6 uit 2023 staan, alleen een nieuwere. Ze stelden: ofwel we kopen een vergelijkbare ioniq 6 van een andere garage, ofwel je moet bijbetalen voor de nieuwere versie uit 2024. We hadden geen zin in een random ioniq 6 waarvan je niet weet waar die vandaan komt of hoe die onderhouden is, dus toch eieren voor ons geld gekozen en voor het 2024 model gekozen.
Einde
Ik hoop dat alle gezeik hiermee tot een einde komt, want ik draag graag uit hoe fijn de elektrische auto's rijden en dat ze minder onderhoud nodig hebben etc. In dat kader waren wij zelf dus een heel slecht voorbeeld, ondanks dat slechts 1 reparatie door een probleem kwam wat bij elektrische auto's hoort: de ICCU. Aankomende week kunnen we de auto omwisselen.
Weet iemand of er verschillen zijn tussen het 2023 en 2024 model? Beide zijn de connect uitvoering.
Heb ook al deze issues gehad, letterlijk hetzelfde en nog meer. Zelfs het informatie systeem moet regelmatig reset worden omdat die niet altijd goed terug switcht op roaming tussen DE en NL.RemiB schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:46:
Wij hebben nu bijna 1 jaar onze ioniq 6 connect 2023. Ondanks de verfijnde rijstijl, het comfort van binnen en de uitstekende laadsnelheid en actieradius gaan we toch over naar een andere auto. Hierbij het verhaal van een jaar vol met frustratie met (hopelijk) een goede afloop. Ik deel het omdat iemand er misschien van kan leren bij vergelijkbare problemen.
1.
2.
3.
4.
5.
Juridische hulp
De oplossing
Einde
Inclusief nog een kapotte batterij xD en 2x ICCU.
Auto gaat volgende week na 3 jaar eruit, rij nu met veel plezier een B10. Welke 15K goedkoper is en in alle fronten beter is.
Nooit meer Hyundai voor mij. Wat voor een vreemde ervaring. Dealers die je moet uitleggen wat ze moeten en kunnen doen. Bizar.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Je kan pech hebben zeg met een auto
Hopelijk blijft de nieuwe gewoon lekker doen wat die moet doen. Verder zijn er volgens mij tussen 23 en 24 bouwjaar geen verschillen.
Jeetje wat sneu allemaal en wat goed dat jullie juridisch advies hebben ingewonnen.RemiB schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:46:
1.
2.
3.
4.
5.
Juridische hulp
De oplossing
Einde
Ik denk ook niet dat er verschillen zijn tussen de twee bouwjaren, ook in de '24 kan de ICCU kapot gaan.
Gelukkig dat de vervanging hiervan tegenwoordig binnen een paar dagen geregeld is ipv een paar maanden.
Wens je veel rijplezier en natuurlijk heel veel geluk met de 'nieuwe' 6!
Ik ga ervan uit dat jullie naar een andere dealer gaan voor onderhoud etc.?
dit is ook bizar zeg. Dat informatie systeem... Het zijn in theorie zulke goede auto's de BEVs van hyundai. Dat snelladen is na al die jaren nog steeds top notch. En het rijcomfort bijvoorbeeld, ideaal afgesteld.Bschnitz schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:59:
[...]
Zelfs het informatie systeem moet regelmatig reset worden omdat die niet altijd goed terug switcht op roaming tussen DE en NL.
...
Auto gaat volgende week na 3 jaar eruit, rij nu met veel plezier een B10. Welke 15K goedkoper is en in alle fronten beter is.
...
Maar dit lijken op kinderziektes die een beginnend autobedrijf heeft. Matige software, slechte updates en zwakke schakels in de apparatuur.
Ik blijf vooralsnog wel fan van hyundai, heb het idee dat dit gewoon een maandagmodel is. En zie nog geen fatsoenlijke alternatieven die betaalbaar zijn, zeker niet als je geen Musk of chinese auto's wilt.
Dank!AnjaT850 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:01:
[...]
Wens je veel rijplezier en natuurlijk heel veel geluk met de 'nieuwe' 6!
Ik ga ervan uit dat jullie naar een andere dealer gaan voor onderhoud etc.?
Nou we hebben afspraken gemaakt met de dealer. Ik hoop dat ze nu juist hun best gaan doen voor ons. We geven ze nog wel een kans.
Ik heb exact dezelfde issues als hij ervaren. Zelfde bouwjaar en en type. Dat is geen toeval meer.RemiB schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:08:
[...]
dit is ook bizar zeg. Dat informatie systeem... Het zijn in theorie zulke goede auto's de BEVs van hyundai. Dat snelladen is na al die jaren nog steeds top notch. En het rijcomfort bijvoorbeeld, ideaal afgesteld.
Maar dit lijken op kinderziektes die een beginnend autobedrijf heeft. Matige software, slechte updates en zwakke schakels in de apparatuur.
Ik blijf vooralsnog wel fan van hyundai, heb het idee dat dit gewoon een maandagmodel is. En zie nog geen fatsoenlijke alternatieven die betaalbaar zijn, zeker niet als je geen Musk of chinese auto's wilt.
ICCU issues zijn er in letterlijk alle Ioniq autos. Zelfs in de inster.
Ik kan niet eens alle piepjes normaal uitzetten via de stuurknop omdat er dan weer hardware vervangen moet worden 😂.
Rijcomfort? Lijkt wel alsof er helemaal geen demping in de auto zit. Niets comfortabels aan, alles wat die goed doet is stil op snelheid op de snelweg rijden. Dit is by far de slecht zittende auto die ik ooit had. Ik gok de de lounge versie een heel stuk beter is.
Snelladen gaat ook totaal belachelijk, geen handmatig optie, moet altijd via dat rot systeem wat voor de helft van de tijd niet werkt. We moesten 2x op vakantie langzaam laden omdat het ingebouwde systeem het gewoon vertikt om het goed te doen.
DAB radio welke constant stoort en dus slecht geluid geeft.
Dat flikkeren en uitvallen van de schermen heb ik al 3x! Hoe lastig kan het zijn om een kabel vast te maken? Blijkbaar heel lastig.
12v accu al 3x leeg geweest, zelf toen de dealer de auto wilde afleveren na een beurt was die leeg xD
App die op eens betaald gaat worden 🤐
Volgende week lever ik hem in op werk, dan zoeken ze maar uit wat ze ermee doen.
Klaar met dat ding. Niemand werkt mee, Hyundai niet, dealer niet, leasemaatschappij niet, werk niet.
Bedenk dat ik een Chinees auto gekocht heb terwijl ik eigenlijk nog een 2 jaar lease erop heb.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
poe poe, al die problemen wens je niemand toe!
gelukkig minder problemen met jullie, alleen de bekende ICCU en accu problemen ervaren
gelukkig minder problemen met jullie, alleen de bekende ICCU en accu problemen ervaren
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Helaas zitten er soms pech-auto's tussen.
Heb zelf een citroen gehad die op een maandag na een staking gemaakt was (bij wijze van). Wat een ellende gehad met dat ding.....
Maar 3x een head-unit slopen met een update klinkt voor mij meer als een gevalletje monteur die het concept RTFM niet kent. Enige wat het Hyundai als merk/importeur kwalijk kan nemen hierin is dat ze dit soort praktijken niet eerder detecteren.
Moet ik zeggen dat mijn dealer heeft zitten zweten op die ISLA update indertijd. Die verliep niet volgens de standaard procedure en vergde wat uren puzzelen. Alles staat of valt met een hoog kennis technisch niveau van de werkplaats; iets wat in de grote (landelijke) concerns aan de verkeerde kant van de Excel spreadsheet er af valt.
Ik tel in elk geval mijn zegeningen met een kleine dealer met wel 2 vestigingen + schadebedrijf, en in "mijn" vestiging alleen Hyundai. De ICCU problemen zijn tot nu toe aan me voorbij gegaan, maar had ik "ingecalculeerd". Doelstelling was en blijft 10 jaar in deze auto rijden, tot nu toe met veel plezier.
Nog een paar noten ter relativering:
* Het betalen voor de Bluelink na 4 jaar was vanaf het begin zo. Als je dat niet wist mag je dat je dealer kwalijk nemen, stond bij mij op de afvink lijst met door te nemen zaken bij aflevering, en waarschijnlijk ook ergens in de kleine lettertjes in de folder.
* ICCU en 12V problemen zijn niet voorbehouden aan de Hyundai groep. De ICCU is bij stellantis helemaal een drama, en 12V problemen zijn bij de wegenwacht een bekend probleem bij vrijwel alle hybrides/EV's. Tesla's zijn een uitzondering, maar die hebben weer een veel groter stilstand-verbruik.
Heb zelf een citroen gehad die op een maandag na een staking gemaakt was (bij wijze van). Wat een ellende gehad met dat ding.....
Maar 3x een head-unit slopen met een update klinkt voor mij meer als een gevalletje monteur die het concept RTFM niet kent. Enige wat het Hyundai als merk/importeur kwalijk kan nemen hierin is dat ze dit soort praktijken niet eerder detecteren.
Moet ik zeggen dat mijn dealer heeft zitten zweten op die ISLA update indertijd. Die verliep niet volgens de standaard procedure en vergde wat uren puzzelen. Alles staat of valt met een hoog kennis technisch niveau van de werkplaats; iets wat in de grote (landelijke) concerns aan de verkeerde kant van de Excel spreadsheet er af valt.
Ik tel in elk geval mijn zegeningen met een kleine dealer met wel 2 vestigingen + schadebedrijf, en in "mijn" vestiging alleen Hyundai. De ICCU problemen zijn tot nu toe aan me voorbij gegaan, maar had ik "ingecalculeerd". Doelstelling was en blijft 10 jaar in deze auto rijden, tot nu toe met veel plezier.
* Het betalen voor de Bluelink na 4 jaar was vanaf het begin zo. Als je dat niet wist mag je dat je dealer kwalijk nemen, stond bij mij op de afvink lijst met door te nemen zaken bij aflevering, en waarschijnlijk ook ergens in de kleine lettertjes in de folder.
* ICCU en 12V problemen zijn niet voorbehouden aan de Hyundai groep. De ICCU is bij stellantis helemaal een drama, en 12V problemen zijn bij de wegenwacht een bekend probleem bij vrijwel alle hybrides/EV's. Tesla's zijn een uitzondering, maar die hebben weer een veel groter stilstand-verbruik.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Niet geheel met je eens, ja er staat overal dat de live services niet meer werkt zonder abonnement. Maar de website doet je geloven dat dit gaat om live traffic, weerbericht en sport etc. De realiteit is echter dat je als je niet betaald gewoon een domme auto hebt waar je nog niet de verwarming op afstand van kan aanzetten.koboy schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:52:
Toevallig net vanmorgen een ticket ingeschoten bij Hyundai hier over. Want op de website vermelden ze nu nog steeds dat alle updates, dus ook van de navigatie, over de ether gedaan worden. Zonder sterretje erbij dat dit alleen voor de pro abonnementen geld.
Ik ben benieuwd naar de reactie, want 99euro per jaar voor een jaarlijkse OTA update van de navigatie slaat nergens op. En de muziekstremming is niet beschikbaar op deze generatie IONIQ6.
Waarvoor is dit?
Actie bij de dealer ofzo?
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
lezenhemertje schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:42:
vandaag naar de Hyundai Wintercheck, wie gaat er nog meer?
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
als het goed is heb je vanuit Hyundai een schrijven ontvangen met hierop aangekondigd de Wintercheck actie van afgelopen vrijdag en zaterdag, daaraan was ook een winactie gekoppeld.Mud.Starrr schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:42:
[...]
Waarvoor is dit?
Actie bij de dealer ofzo?
Mmh nee niets gehad.hemertje schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:43:
[...]
als het goed is heb je vanuit Hyundai een schrijven ontvangen met hierop aangekondigd de Wintercheck actie van afgelopen vrijdag en zaterdag, daaraan was ook een winactie gekoppeld.
Moet je dan voor een nieuwsbrief ingeschreven staan ofzo? Ik rijd pas 1,5 jaar Hyundai.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
ik denk dat je bij Hyundai NL ingeschreven moet staan als Hyundai eigenaar?Mud.Starrr schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:23:
[...]
Mmh nee niets gehad.
Moet je dan voor een nieuwsbrief ingeschreven staan ofzo? Ik rijd pas 1,5 jaar Hyundai.
1. oh dat herken ik dan echt niet. Ik vind de stoelen juist geweldig!Bschnitz schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:25:
[...]
Rijcomfort? Lijkt wel alsof er helemaal geen demping in de auto zit. Niets comfortabels aan, alles wat die goed doet is stil op snelheid op de snelweg rijden. Dit is by far de slecht zittende auto die ik ooit had. Ik gok de de lounge versie een heel stuk beter is.
Snelladen gaat ook totaal belachelijk, geen handmatig optie, moet altijd via dat rot systeem wat voor de helft van de tijd niet werkt. We moesten 2x op vakantie langzaam laden omdat het ingebouwde systeem het gewoon vertikt om het goed te doen.
2. en met snelladen bedoel je dat je het preconditioneren niet handmatig kan aanzetten? In de nieuwe modellen is dat wel een optie. Jammer dat ze dat niet met software beschikbaar maken voor onze auto's
Ik koop nooit nieuw (meestal 1 a 2 jaar oud zodat de kop qua afschrijving eraf is) dus misschien is dat het verschil dat ik niet ingeschreven sta?hemertje schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:24:
[...]
ik denk dat je bij Hyundai NL ingeschreven moet staan als Hyundai eigenaar?
Nee ik ook niet, nu heb ik een First edition en weet niet of er veel verschil in de stoelen zit. Maar die zitten fantastisch.RemiB schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 12:07:
[...]
1. oh dat herken ik dan echt niet. Ik vind de stoelen juist geweldig!
2. en met snelladen bedoel je dat je het preconditioneren niet handmatig kan aanzetten? In de nieuwe modellen is dat wel een optie. Jammer dat ze dat niet met software beschikbaar maken voor onze auto's
Ik heb ivm artrose juist vaak problemen met zitten op langere ritten.
Afgelopen week nog 450km op een dag in de auto gezeten zonder ook maar iets van pijntjes, en dat is met andere auto’s meestal wel anders.
Qua vering (ook door de 22” velgen) is hij wat aan de stugge kant, maar voor mij niet te extreem.
Zag wel dat sommigen om die reden andere velgen kopen, of een bandenmaat ‘hoger’ kiezen (lever je in het laatste geval wel een tikke in op de range, terwijl dat met kleinere velgen juist beter wordt).
Maar ik houd wel van een wat sportiever onderstel.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Wij kochten hem ook niet nieuw, maar wel een code gekregen. Stond wel wat onhandig ergens onderaan de mail over de wintercheck. Bezoek de Hyundai winterinspectie heette dieMud.Starrr schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:24:
[...]
Ik koop nooit nieuw (meestal 1 a 2 jaar oud zodat de kop qua afschrijving eraf is) dus misschien is dat het verschil dat ik niet ingeschreven sta?
[...]
Heb beide auto’s ook niet bij Hyundai gekocht maar een andere garage (goede prijs nagejaagd) Wel onderhoud by Hyundai. Maar zal er gewoon eens langs gaan. Wil toch nog de update voor die piepjes van de snelheidswaarschuwing erop hebben.TerminalNL schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:57:
[...]
Wij kochten hem ook niet nieuw, maar wel een code gekregen. Stond wel wat onhandig ergens onderaan de mail over de wintercheck. Bezoek de Hyundai winterinspectie heette die
Heeft iemand trouwens de digitale sleutel werkend gekregen? Of is dat een optie die we in Nederland niet hebben?
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Ik kreeg de uitnodiging voor de winterinspectie altijd per post, dit jaar niets ontvangen... Niet per post en ook niet per mail 😢
Helaas niet in europa… waarom? Geen flauw idee maar dit soort toffe functies mogen we hier niet hebben.Mud.Starrr schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:31:
[...]
Heeft iemand trouwens de digitale sleutel werkend gekregen? Of is dat een optie die we in Nederland niet hebben?
correctMud.Starrr schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:31:
[...]
Of is dat een optie die we in Nederland niet hebben?
Sinds mijn bandenwissel krijg ik iedere ochtend (na ong. 10 minuten rijden) een waarschuwing dat er een storing is in een TPMS sensor. Ook de bandenspanning wordt niet meer weergegeven.
Ik ben toch maar even langs de dealer gereden, maar toen deed alles het weer normaal.
Zij hebben toch even een proefrit gemaakt en de monteur dacht aan wat vuiligheid op een sensor.
Maar de waarschuwing blijft komen en dan alleen maar 's ochtends... in de namiddag werkt alles weer normaal.
Ik heb nu een afspraak bij de dealer gemaakt voor morgenochtend, dan kan ik er direct naartoe rijden met de storing.
Vanmiddag zag ik ook dat het 'plaatje' met het Hyundai logo van een velg mist, dit lijkt mij niet iets wat er zomaar vanaf kan vallen.
Heeft iemand misschien een zelfde soort ervaring met een storing in de TPMS sensor?
En is het mogelijk dat zo'n sensor kapot gaat tijdens de bandenwissel?
Ik ben toch maar even langs de dealer gereden, maar toen deed alles het weer normaal.
Zij hebben toch even een proefrit gemaakt en de monteur dacht aan wat vuiligheid op een sensor.
Maar de waarschuwing blijft komen en dan alleen maar 's ochtends... in de namiddag werkt alles weer normaal.
Ik heb nu een afspraak bij de dealer gemaakt voor morgenochtend, dan kan ik er direct naartoe rijden met de storing.
Vanmiddag zag ik ook dat het 'plaatje' met het Hyundai logo van een velg mist, dit lijkt mij niet iets wat er zomaar vanaf kan vallen.
Heeft iemand misschien een zelfde soort ervaring met een storing in de TPMS sensor?
En is het mogelijk dat zo'n sensor kapot gaat tijdens de bandenwissel?
geen ervaring mee, maar probleer een foto te maken van de melding zodat ze kunnen zien dat je niet helemaal gek bent
Wellicht wat vocht in de sensor? In de ochtend is het vaker vochtiger dan in de middag.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vanwege een wegversmalling (wegwerkzaamheden) was het wat te gevaarlijk om een foto te nemenhemertje schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:31:
geen ervaring mee, maar probleer een foto te maken van de melding zodat ze kunnen zien dat je niet helemaal gek bent
Het bleek toch een defecte sensor te zijn, deze hebben ze vervangen en er zit weer een afdekplaatje op de velg
Dat idee had ik eerst ook, maar ik vond het te toevallig dat dit net na de bandenwissel optrad.zonoskar schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:36:
Wellicht wat vocht in de sensor? In de ochtend is het vaker vochtiger dan in de middag.
Vandaar maar weer terug naar de dealer en dus toch een defecte sensor.
update na omwisselen van de auto.RemiB schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:46:
Ik hoop dat alle gezeik hiermee tot een einde komt
We hebben de ioniq 6 2024 ontvangen. Gezien de roadtrip die we met deze auto hebben gemaakt, en daarmee het record voor de langste proefrit ooit hebben behaald, zit het wel goed met het vertrouwen. De eerste dagen in dit koude weer verliepen ook prima. Vooralsnog is het dus tot een goed einde gekomen.
De dealer (Ooostendorp Nijmegen) heeft het ons niet makkelijk gemaakt in de onderhandelingen, maar uiteindelijk zijn ze wel over de brug gekomen. De relatie is vooralsnog goed en we blijven er voor onderhoud.
fijn om te lezen dat je weer plezier en vertrouwen hebtRemiB schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:36:
[...]
update na omwisselen van de auto.
We hebben de ioniq 6 2024 ontvangen. Gezien de roadtrip die we met deze auto hebben gemaakt, en daarmee het record voor de langste proefrit ooit hebben behaald, zit het wel goed met het vertrouwen. De eerste dagen in dit koude weer verliepen ook prima. Vooralsnog is het dus tot een goed einde gekomen.
De dealer (Ooostendorp Nijmegen) heeft het ons niet makkelijk gemaakt in de onderhandelingen, maar uiteindelijk zijn ze wel over de brug gekomen. De relatie is vooralsnog goed en we blijven er voor onderhoud.
veel rijplezier en veilige kilometers met deze
De digitale sleutel zit alleen in het US model (en is daar ook wat buggy geimplementeerd). Ik vind het wel jammer dat het er niet in zit, het is alleen al fijn als backup. Bij auto's is veel regelgeving in de EU tegen diefstal, zal daar mee te maken hebben gehad.Mud.Starrr schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:31:
[...]
Backup, en niet die enorm lompe sleutel mee hoeven nemen. Die is 2 maten te groot wat mij betreft.c3ng schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:09:
[...]
De digitale sleutel zit alleen in het US model (en is daar ook wat buggy geimplementeerd). Ik vind het wel jammer dat het er niet in zit, het is alleen al fijn als backup. Bij auto's is veel regelgeving in de EU tegen diefstal, zal daar mee te maken hebben gehad.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Ik reed dit weekend met de fiets achterop terwijl het donker was. Dan zie je vrij goed wanneer de remlichten aangaan. Het viel me op dat dit niet gebeurde in Regen mode 1 wanneer je het stroompedaal loslaat. Ik kon zweren dat die 'vroeger' (voordat mijn auto 6 uur bij de dealer geweest is voor de speedwarning update) wel zo was, in ieder geval als ik boven de 70km/h reed wel, maar nu niet meer dus. Ben ik gek aan het worden, of is er iets in de speedwarning update wat ook met de remlichten klooit? BTW, ik klaag niet, vind het veel fijner dat de lichten uitblijven totdat ik echt aan het remmen ben.
[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 28-11-2025 23:46 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb er nooit zo op gelet, maar ik dacht dat er een wettelijk vastgelegde mate van vertraging is waarbij de remlichten aan moeten. Ik dacht zelf dat dit altijd pas was vanaf regen 2.
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
/f/image/SshJ6YO4QdzPNB6BHz0UyRDA.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/2NNZzSiicQ0rexYc9NzbxLtc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/R2lNAAM7F0nkQD6w0etEQYFI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Sa8tZjbVGhNDmTBu5fGms5D9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WG5DyiAbIaJmUWjSYtlqeubM.png?f=fotoalbum_large)