Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 19:08
TerminalNL schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:30:
[...]

Wat ik wel bijzonder vind is hoe bizar slecht het hele update beleid geregeld is. En het gebrek aan kennis bij dealers…
Dit heb ik dus ook.
En ik twijfel hierom dus dat, als ik zelf en EV ga kopen, of dit dan een Hyundai (of Kia) moet zijn of niet.
De auto zelf is geweldig, met name het snelle opladen en bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
lfah2000 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:41:
[...]

Sneller dan 120, max 150 kW, is toch altijd OK. Waarom toch altijd dat (naar mijn gevoel dan toch) overdreven belang aan laadsnelheid. Een groot bereik (en bijhorend laag verbruik) vind ik dan toch stukken relevanter.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 14:06
flupp schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:58:
[...]
Sneller dan 120, max 150 kW, is toch altijd OK. Waarom toch altijd dat (naar mijn gevoel dan toch) overdreven belang aan laadsnelheid. Een groot bereik (en bijhorend laag verbruik) vind ik dan toch stukken relevanter.
In 99% van mijn ritten kom ik niet boven de 250km ritten uit voor heen en terug. En alleen tijdens vakanties maak ik gebruik van snelladers, dus dat is misschien 0.1% van mijn ritten. Voor die ene procent/promille is dat hoge snelladen met meer dan 150KW net zo fijn als dat hoge bereik. Allebei niet noodzakelijk maar fijn. Dat geldt ook voor de meeste mensen met een grote auto of station. Handig met vakanties, grotendeels ongebruikt.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

koboy

Heb een idee voor een icon

[...]

Dit heb ik dus ook.
En ik twijfel hierom dus dat, als ik zelf en EV ga kopen, of dit dan een Hyundai (of Kia) moet zijn of niet.
Hoe sommige dealers met hun klanten omgaan verbaast mij ook. Heb wel het gevoel dat dit iets is van de mega-dealer-conglomeraten en minder van de kleine zelfstandige dealers.

Qua updates ben ik blijkbaar een vreemde eend. Ik heb de auto bijna 2,5 jaar geleden afgerekend met de verwachting dat updates alleen de kaarten zouden betreffen, want zeg nou zelf: wat voegen Windows updates nou echt toe? Ook was ik mij goed bewust dat de Ioniq 6 voor Hyundai (en ook Kia) de overgang betekende van dealer naar OTA updates en dat dat waarschijnlijk gedoe zou geven zoals die ook bij de iD3 was.
Wil je echt weten hoe het gaat met de updates dan moet je kijken naar de exemplaren die nu uit de fabriek komen, en hoe dat over een jaar gaat.
Toen ik de auto bestelde was er eigenlijk qua prijs/prestaties maar 1 concurrent, maar daar heb ik morele en veiligheids bezwaren bij en zou ik een sticker achterop moeten plakken. De iD7 was er nog niet (en is trouwens ook te duur).

Tot nu toe voldoed de auto meer dan aan mijn verwachtingen qua rijden, en ben ik ook heel erg tevreden over de ondersteuning vanuit van der Linden in Leiden.

Ik heb de afgelopen 25 jaar gemerkt dat je bij elk merk gedoe hebt. Een kleine bloemlezing:
- Citroen C3: kapotte bobines, gekloot met koude motor en gasinstallatie (op benzine perfect)
- Volvo C30: defecte warm/koud knop, waarbij de nieuwe pas werkt na programmeren waarvoor een werkende verbinding met de Volvo servers nodig is; uiteraard die dag in storing dus morgen even terugkomen
- VW golf tsi: distributie ketting en slecht lakwerk
- Fiat 500: defecte blue&me module geeft een lekstroom
- Skoda Karoq: speciale SD kaart waarmee uitgeleverd is te klein voor de kaart die qua omvang gegroeid is, dus deelkaart verplicht. Ook elk jaar een telefoontje of je niet de spyware-online module van Pon wilt activeren

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
flupp schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:58:
[...]
Sneller dan 120, max 150 kW, is toch altijd OK
Nou nee. Bij een goede oplader haal ik altijd wel de max snelheid (233 kW) van de Ioniq 6. Als ik dan 2x zo lang moet wachten omdat ik maar 120 kW haal is dat zeker niet OK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
lfah2000 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:16:
[...]
Nou nee. Bij een goede oplader haal ik altijd wel de max snelheid (233 kW) van de Ioniq 6. Als ik dan 2x zo lang moet wachten omdat ik maar 120 kW haal is dat zeker niet OK.
Tel 5 minuten overhead om de af- en oprit te nemen en het laden te starten/stoppen, en dan wordt die “verdubbeling” al wat minder significant. Met 40 kWh geraak je al een dikke 200 km ver met jouw Ioniq6, dus hoe dan ook al tijd voor een pauze. Die 40kWh, enkel laden, duurt dan 16 minuten (à 150 kW) of 10 minuten (à 240 kW), dus dan spreken we all-in over 21 of 15 minuten, toch verre van het dubbel... En als je dan bedenkt dat dit zich in veel gevallen op reis voordoet, en je zelfs in 21 minuten al met moeite nog maar een broodje binnenwerkt (al zeker met kinderen), dan is dat verschil het spreken niet waard. Maar ja, elk zijn idee hierover, uiteraard.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
flupp schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:10:
[...]

Tel 5 minuten overhead om de af- en oprit te nemen en het laden te starten/stoppen, en dan wordt die “verdubbeling” al wat minder significant. Met 40 kWh geraak je al een dikke 200 km ver met jouw Ioniq6, dus hoe dan ook al tijd voor een pauze. Die 40kWh, enkel laden, duurt dan 16 minuten (à 150 kW) of 10 minuten (à 240 kW), dus dan spreken we all-in over 21 of 15 minuten, toch verre van het dubbel... En als je dan bedenkt dat dit zich in veel gevallen op reis voordoet, en je zelfs in 21 minuten al met moeite nog maar een broodje binnenwerkt (al zeker met kinderen), dan is dat verschil het spreken niet waard. Maar ja, elk zijn idee hierover, uiteraard.
Ik ben naar zweden geweest (3100 km, 4 dagen) en vond het wel fijn om nergens 45 minuten te hoeven wachten om te laden. De laadstops waren tussen de 12 en 20 minuten, genoeg om te drinken en/of toilet bezoek.
Gaan lunchen met de auto aan de snellader is geen optie. Er zijn nog meer mensen die willen laden, dus als de auto vol is gaat die weer van de lader af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
[...]

Ik ben naar zweden geweest (3100 km, 4 dagen) en vond het wel fijn om nergens 45 minuten te hoeven wachten om te laden. De laadstops waren tussen de 12 en 20 minuten, genoeg om te drinken en/of toilet bezoek.
Tijdens die rit werd na 200/300 gestopt (±50%) en dan is het laden al langzamer, maar door de 800v technologie is de accu weer binnen ±15 min weer op 80 à 90%. Met de verouderde 400V techniek gaat je dat niet lukken en zal zo'n rit niet leuk zijn.
Gaan lunchen met de auto aan de snellader is geen optie. Er zijn nog meer mensen die willen laden, dus als de auto vol is gaat die weer van de lader af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:17
[...]

Dit heb ik dus ook.
Ik heb wat ervaring met andere merken. De vorige EV was een DS3 van Stellantis. Vergeleken met hen is Hyundai een verademing, inclusief de dealer. De grappen die ik met hun heb meegemaakt hebben me doen besluiten de komende 10 jaar niks meer van Stellantis te kopen.

Mercedes is qua software imho een stuk beter, alleen de service en kennis bij de dealers vond ik om te huilen ook weer. En niet alleen met het nieuwste spul, ook met het oudere spul met gekke storingen wisten ze zich nooit raad.

Ik houd het maar op de combi fijne auto en een dealer die ondanks soms gebrek aan kennis in elk geval hun best lijkt te willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
[...]

met een vouwwagen erachter halveert het bereik met op vakantie gaan, dus hoge laadsnelheden icm een groot bereik levert een relaxte reisdag op

verder dien als fabrikant en als leverancier waar te maken wat je verkoopt waarmee je voldoet aan de verwachtingen van de klant en aan je klantwensen, punt.

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
lfah2000 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:33:
[...]

Met de verouderde 400V techniek …
Ouder is niet noodzakelijk verouderd. Maar goed. I rest my case, we praten toch naast elkaar weg. Tegen dat ik in volle tevredenheid mijn tweede 400V auto koop (méér heb ik toch niet nodig, het doet wat het moét doen), zit jij misschien al aan 1200V, en vind je 800V alweer … “verouderd”.

[ Voor 7% gewijzigd door flupp op 04-10-2025 20:19 ]

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
En ja hoor, daar zijn we weer met die sleurhutargumenten. Laat maar. Ik ga op hotel. En op vakantie lijk ik al wat méér tijd te hebben dan jullie 😒.

[ Voor 14% gewijzigd door flupp op 04-10-2025 20:24 ]

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
Verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door flupp op 04-10-2025 20:24 ]

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
flupp schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:21:
[...]

En ja hoor, daar zijn we weer met die sleurhutargumenten. Laat maar. Ik ga op hotel. En op vakantie lijk ik al wat méér tijd te hebben dan jullie 😒.
ho ho een witte doodskist is geen vouwwagen he :9

mijn vakantie begint wanneer ik relaxed in de auto stap en relaxed ga rijden
daarbij hoort dus ook relaxed snelladen en verplaatsen

en wat ik al zei, wanneer je snelladen verkoopt als unique selling point, dan moet je dat ook waarmaken,
vind jij van niet dan?

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Lijkt erop dat Hyundai NL dit wel wil oppakken:
Hartelijk dank voor uw uitgebreide toelichting en het delen van uw ervaring. Wij begrijpen dat de situatie vervelend voor u is en willen dit graag zorgvuldig voor u nagaan.

Om dit verder te kunnen onderzoeken, willen wij u vriendelijk vragen om te controleren welke softwareversie momenteel op uw voertuig is geïnstalleerd. U kunt deze informatie meestal terugvinden via het infotainmentscherm van uw auto onder Instellingen → Systeeminformatie → Softwareversie (de exacte benaming kan per voertuig iets afwijken).

Zodra wij deze gegevens van u hebben ontvangen, kunnen wij dit intern verder bespreken met onze technische afdeling om te bepalen of uw voertuig in aanmerking komt voor de genoemde update en waarom de ISLA-functie momenteel niet beschikbaar is.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking. Wij nemen graag opnieuw contact met u op zodra wij uw aanvullende informatie hebben ontvangen.
@koboy en @zonoskar zouden jullie ook eens kunnen checken welke versie jullie hebben?

Dit is wat ik zie:
Model: CEAE.S5BLC.AEU
Softwareversie: CE_E.EUR.S5W_L.001.001.240801
Firmwareversie: CE_E.EUR.02.241203

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
hemertje schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:32:
[...]

en wat ik al zei, wanneer je snelladen verkoopt als unique selling point, dan moet je dat ook waarmaken,
vind jij van niet dan?
Natúúrlijk moet wie verkoopt ook waarmaken wat ie belooft. Mijn uitgangspunt was geweest dat net die laadsnelheid als unique selling point véél te overroepen is. Ook al is sneller snelladen een plus, en kun je dit best pruimen, dan nog zou ik net dát niet laten doorwegen als verkoopsargument.

Dus in die zin vind ik net dát verkoopsargument overroepen … als argument om die auto te kopen en niet die andere.

Laat mij m.a.w. kiezen tussen pakweg een 2-wiel aangedreven 240kW ladende EV en een 2000€ duurdere 4-wiel aangedreven 150kW ladende EV, en ik kies de tweede. Hoe nuttig en genietbaar ook, dat sneller snelladen, dan toch net zo goed overroepen 😉

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:39

3_s

flupp schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:57:
[...]

Natúúrlijk moet wie verkoopt ook waarmaken wat ie belooft. Mijn uitgangspunt was geweest dat net die laadsnelheid als unique selling point véél te overroepen is. Ook al is sneller snelladen een plus, en kun je dit best pruimen, dan nog zou ik net dát niet laten doorwegen als verkoopsargument.

Dus in die zin vind ik net dát verkoopsargument overroepen … als argument om die auto te kopen en niet die andere.

Laat mij m.a.w. kiezen tussen pakweg een 2-wiel aangedreven 240kW ladende EV en een 2000€ duurdere 4-wiel aangedreven 150kW ladende EV, en ik kies de tweede. Hoe nuttig en genietbaar ook, dat sneller snelladen, dan toch net zo goed overroepen 😉
Grappig, ik zie geen enkele reden om voor 4WD te gaan. De keren dat ik sneeuw tegen kom, zijn veel minder dan de keren dat ik iets sneller wil laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
3_s schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:25:
[...]
Grappig, ik zie geen enkele reden om voor 4WD te gaan. De keren dat ik sneeuw tegen kom, zijn veel minder dan de keren dat ik iets sneller wil laden.
Terwijl de keren met nat wegdek dat ik met het volle vertrouwen voluit op het pedaal kan gaan, zonder loeihard uit te breken, ontelbare keren groter zijn. Laad jij maar eens per jaar 5 minuten sneller snel 😋

Ieder diertje zijn pleziertje.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Royal schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:50:

[...]

@koboy en @zonoskar zouden jullie ook eens kunnen checken welke versie jullie hebben?

Dit is wat ik zie:
Het is kloteweer, dus ik ga even niet naar buiten. Screenshot hieronder uit de Bluelink app is van na de zomer update die ik begin september OTA kreeg. Helaas heb ik geen gegevens van hoe het was na de ISLA update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__jJc4xPWVXt7tSZ-wEklGIouL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPLEr0Tv3XQNYkvd0XWh2CRZ.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: als firmware versie overeenkomt met voertuig versie zit er bij jou een verkeerde/andere op. 241203 t.o.v. 241101.... N.B. onze auto heeft 6 februari 2025 de ISLA update gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door koboy op 05-10-2025 12:58 ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:39

3_s

flupp schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:00:
[...]

Terwijl de keren met nat wegdek dat ik met het volle vertrouwen voluit op het pedaal kan gaan, zonder loeihard uit te breken, ontelbare keren groter zijn. Laad jij maar eens per jaar 5 minuten sneller snel 😋

Ieder diertje zijn pleziertje.
[Morele superioriteit]Voluit gas geven op nat wegdek is gevaarlijk en niet nodig, dit moet je niet willen doen.[/morele superioriteit]

Terwijl driften veel leuker is dan snel rechtdoor gaan O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

koboy schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:53:
[...]

Het is kloteweer, dus ik ga even niet naar buiten. Screenshot hieronder uit de Bluelink app is van na de zomer update die ik begin september OTA kreeg. Helaas heb ik geen gegevens van hoe het was na de ISLA update.
[Afbeelding]

Edit: als firmware versie overeenkomt met voertuig versie zit er bij jou een verkeerde/andere op. 241203 t.o.v. 241101.... N.B. onze auto heeft 6 februari 2025 de ISLA update gehad.
Dank hiervoor!

Infotainment system softwareversie uit de Bluelink App komt bij mij overeen met de softwareversie. Deze is 240801 bij mij, en jij hebt 250604.

Voertuigsysteemversie uit de app komt bij mij (25.6.1) nergens overeen met de schermen in de auto. Zie dus toch wel wat verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

3_s schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:21:
[...]

[Morele superioriteit]Voluit gas geven op nat wegdek is gevaarlijk en niet nodig, dit moet je niet willen doen.[/morele superioriteit]

Terwijl driften veel leuker is dan snel rechtdoor gaan O-).
Volledig mee eens! Vol gas een BMW voorblijven/volgen is zoooooooo saai. Ze rijles geven op het randje van de grip in bochten daarintegen.....

Maar jou achterbandjes gaan er waarschijnlijk snel door. Merk wel dat ze sneller gaan dan voor op de Karoq.
Hoewel..... De Fiat 500 twinair turbo vreet pas echt voorbandjes als ik me laat gaan (wat regelmatig gebeurt). De bandenboer komt binnenkort weer voor rijden. Qua profiel nog niet helemaal nodig, maar een APK afkeur beschadiging in de wang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Royal schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Dank hiervoor!

Infotainment system softwareversie uit de Bluelink App komt bij mij overeen met de softwareversie. Deze is 240801 bij mij, en jij hebt 250604.

Voertuigsysteemversie uit de app komt bij mij (25.6.1) nergens overeen met de schermen in de auto. Zie dus toch wel wat verschillen.
Misschien beide rijtjes versies dan doorsturen naar Hyundai Nederland. Fijn in elk geval dat zij het wel oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
koboy schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:47:
[...]
Volledig mee eens! Vol gas een BMW voorblijven/volgen is zoooooooo saai. Ze rijles geven op het randje van de grip in bochten daarintegen.....
Zo zijn er nog 😅

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marlinc
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:54
Dit zijn de versies waar mijn nieuwe Ioniq 6 mee kwam. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cwOps2BLgjrdCIyInk4vG_Vj_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EPYEWEb35EWJhIe5Vs1Gi9ba.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 19:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Dit is wat ik zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x77JL3yL9WCz41YWX2L2LeiDvR8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zJTndP8xbUMds3YQQL3lTLPz.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c3ng
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-10 12:14
Royal schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Dank hiervoor!

Check altijd de auto. Sommige stats in bluelink worden nooit ververst maar gecached.

Ik had o.a. bij 'Version' dat de 'Vehicle system version' op de oude bleef staan.

Tot ik een keer de hele Bluelink had uitgelogd en weer ingelogd werd deze wel ververst.

Best wel nasty bug omdat sommige wel vernieuwen na update en andere dus blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02:47

[...]

Dit is wat ik zie:
Ik zit nu in het buitenland maar ik heb eerder in het topic foto’s van mijn versies gedeeld met de ISLA update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
Bij het starten van de auto klinkt er een subtiel melodietje én een zwaar irritante bel (boing) 5x. Kan dat laatste worden uitgezet?
(Kon het niet vinden in de zoek)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:17
BOEFJE_NL schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:46:
Bij het starten van de auto klinkt er een subtiel melodietje én een zwaar irritante bel (boing) 5x. Kan dat laatste worden uitgezet?
(Kon het niet vinden in de zoek)
Eerder de gordel om doen dan heb je de herrie van de boing boing niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
Dan een ander "boing" vraagje, die van achteruit rijden. 😉

We hebben ook een Inster en vreemd genoeg maakt deze geen waarschuwingsgeluid (buiten) bij het achteruitrijden. Dacht dat dat tegenwoordig (wettelijk) verplicht was?

[ Voor 9% gewijzigd door BOEFJE_NL op 07-10-2025 20:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Reactie van Hyundai NL over de CHG-balk en mute functionaliteit:
Dank voor uw geduld. We hebben uw melding besproken met onze technische afdeling en inmiddels terugkoppeling ontvangen van Hyundai Wittenberg.

De dealer heeft bevestigd dat de update inderdaad is uitgevoerd, maar dat het gewenste resultaat helaas nog niet is bereikt. Om de ISLA Mute-functie te kunnen activeren, moeten vier regeleenheden van nieuwe software worden voorzien. In uw geval is gebleken dat het bijwerken van de software van het instrumentencluster niet is gelukt.

De oorzaak hiervan is dat de huidige softwareversie in uw voertuig niet via de standaardprocedure kan worden bijgewerkt. Wij hebben de dealer geadviseerd om de update nogmaals uit te voeren via een alternatieve procedure. Mocht dit onverhoopt niet tot het gewenste resultaat leiden, dan is de enige oplossing om het instrumentencluster te vervangen door een nieuw exemplaar, waarop de nieuwste software wél kan worden geïnstalleerd. Houd er rekening mee dat bij vervanging de kilometerstand automatisch weer vanaf 0 km zal beginnen.

Wij hebben de dealer inmiddels volledig geïnformeerd over deze bevindingen en de aanbevolen vervolgstappen. Zij zullen contact met u opnemen om dit verder met u af te stemmen.

Wij waarderen uw geduld en betrokkenheid bij dit traject en hopen dat de kwestie hiermee spoedig naar tevredenheid wordt opgelost.
Heel blij met de reactie van Hyundai NL, fijn om serieus genomen te worden. De dealer heeft dus, zoals al gedacht, een lulverhaal aangehouden om er makkelijk van af te komen.

Hopelijk werkt de alternatieve methode voor de software update. Weet niet of ik de mute functie de moeite vindt om het instrumentencluster te laten vervangen, met reset KM stand als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
Ik lees dit als: "De dealer wist wat er diende te gebeuren, maar ging keihard de mist in. We hebben 'm 't deze keer voor de duizendste keer nog 'ns goed uitgelegd, dus hopelijk gaat ie nu niet opnieuw de mist in, en anders krijgt ie op z'n donder en mag ie die duivelse instrumentencluster uit zijn verdomde eigen zakken betalen."

Model 3 LR (model 2023)

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste