Hoe sommige dealers met hun klanten omgaan verbaast mij ook. Heb wel het gevoel dat dit iets is van de mega-dealer-conglomeraten en minder van de kleine zelfstandige dealers.
Qua updates ben ik blijkbaar een vreemde eend. Ik heb de auto bijna 2,5 jaar geleden afgerekend met de verwachting dat updates alleen de kaarten zouden betreffen, want zeg nou zelf: wat voegen Windows updates nou echt toe? Ook was ik mij goed bewust dat de Ioniq 6 voor Hyundai (en ook Kia) de overgang betekende van dealer naar OTA updates en dat dat waarschijnlijk gedoe zou geven zoals die ook bij de iD3 was.
Wil je echt weten hoe het gaat met de updates dan moet je kijken naar de exemplaren die nu uit de fabriek komen, en hoe dat over een jaar gaat.
Toen ik de auto bestelde was er eigenlijk qua prijs/prestaties maar 1 concurrent, maar daar heb ik morele en veiligheids bezwaren bij en zou ik een sticker achterop moeten plakken. De iD7 was er nog niet (en is trouwens ook te duur).
Tot nu toe voldoed de auto meer dan aan mijn verwachtingen qua rijden, en ben ik ook
heel erg tevreden over de ondersteuning vanuit van der Linden in Leiden.
Ik heb de afgelopen 25 jaar gemerkt dat je bij elk merk gedoe hebt. Een kleine bloemlezing:
- Citroen C3: kapotte bobines, gekloot met koude motor en gasinstallatie (op benzine perfect)
- Volvo C30: defecte warm/koud knop, waarbij de nieuwe pas werkt na programmeren waarvoor een werkende verbinding met de Volvo servers nodig is; uiteraard die dag in storing dus morgen even terugkomen
- VW golf tsi: distributie ketting en slecht lakwerk
- Fiat 500: defecte blue&me module geeft een lekstroom
- Skoda Karoq: speciale SD kaart waarmee uitgeleverd is te klein voor de kaart die qua omvang gegroeid is, dus deelkaart verplicht. Ook elk jaar een telefoontje of je niet de spyware-online module van Pon wilt activeren
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!