No keyboard detected. Press F1 to continue.
Op onze reisdagen laadt ik met de Ioniq 6 gerust tot 90% aan de snelladerlfah2000 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:28:
[...]
Bij fastned wordt gezegd dat opladen boven de 80% zo langzaam gaat dat het beter (=sneller) is om de auto weer leeg te rijden en dan weer op te laden aan de snellader.
Er staat nergens dat dit niet goed is voor de accu levensduur.
De snelheid blijft tov andere auto’s hoog
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Ik laad standaard op tot 90% en pas het aan afhankelijk van de planninghemertje schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:31:
[...]
Op onze reisdagen laadt ik met de Ioniq 6 gerust tot 90% aan de snellader
De snelheid blijft tov andere auto’s hoog
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik rijd een Connect met grote accu en 20" banden (P-Zero), deze banden staan niet bekend om hun lage rolweerstand.
06-07: zware storm (wind tegen) & regen, airco uit, vrnl snelweg gem. 111 km p/u
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zDmyRsrUlq4zCmo73fAAe9eO.jpg?f=user_large)
07-07: beetje regen, airco aan, vrnl snelweg gem. 118 km p/u
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KNrvkNiysaPLeAzLYMR5oy29.jpg?f=user_large)
Of zijn deze cijfers in de app wat te rooskleurig en is mijn blijdschap toch een beetje misplaatst?
ik heb het hier wel over de snelladerzonoskar schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:46:
Als ik laad, is het wel gewoon tot 100%. En ik laad alleen als ik de auto de volgende dag ga gebruiken. Maar dat komt dus neer op 1 of 2 keer per week laden.
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Oja. Ik heb al 2x aan de snellader gestaan. Voornamelijk omdat ik nog geen laadpas had en dus een bon nodig had om te kunnen declareren. Bij de snellader zou ik tot 82% laden, want op dat punt begint de "Korean siesta", de auto laadt dan ca 3 a 4 minuten heel erg langzaam en gaat dan verder op 80 kWh (uit mijn hoofd). Schijnbaar worden op dat moment de cellen gebalanceerd.
@AnjaT850 Ik vertouw de verbruikscijfers uit de app niet. Mijn laatste rit laat 113 Wh/km zien, terwijl het volgens de auto iets van 128 Wh/km was.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Bijvoorbeeld. Rit van 110,4km. Verbruik volgens de auto was 12,1kWh/100km. Mijn laadpaal (MID gecertificeerde meter erachter) kreeg er 14,2kWh ingestopt. Dat maakt 12,86kWh/100km.
Echter heb je te maken met laadverliezen. Bij mijn geteste ritten was dan het laadverlies 6,3% (ervan uitgaande dat de waarde vd auto correct was). Bij een ADAC test kwamen de laadverliezen op 6,3-9,7% bij 11kW laden bij de door hen geteste modellen.
De app gaf aan dat het 10,62kWh/100km was. 11,58kWh Verbruik op de rit. Dan zou ik een laadverlies van 22,8% hebben.
Dan zal ik ook nog even checken wat de auto aangeeft, bedankt!vraasen schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:25:
@AnjaT850 Ik zou uitgaan van wat de auto aangeeft. Dat is in mijn ogen een vrij accurate waarde. Dit heb ik een aantal keer nagemeten/ nagerekend.
Bijvoorbeeld. Rit van 110,4km. Verbruik volgens de auto was 12,1kWh/100km. Mijn laadpaal (MID gecertificeerde meter erachter) kreeg er 14,2kWh ingestopt. Dat maakt 12,86kWh/100km.
Echter heb je te maken met laadverliezen. Bij mijn geteste ritten was dan het laadverlies 6,3% (ervan uitgaande dat de waarde vd auto correct was). Bij een ADAC test kwamen de laadverliezen op 6,3-9,7% bij 11kW laden bij de door hen geteste modellen.
De app gaf aan dat het 10,62kWh/100km was. 11,58kWh Verbruik op de rit. Dan zou ik een laadverlies van 22,8% hebben.
In de storm & regen had ik trouwens zo'n 17 à 18kWh/100km ook al heel knap gevonden, ik blijf gewoonweg super trots op deze geweldige auto
Hebben jullie al een proefrit gemaakt?
Er was geen 53kWh versie beschikbaar. We hebben dus enkel gekeken. We zijn nog een aantal dealers af geweest en zijn geëindigd bij de dealer waar mijn 6 vandaan komt.AnjaT850 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:47:
[...]
Dan zal ik ook nog even checken wat de auto aangeeft, bedankt!
In de storm & regen had ik trouwens zo'n 17 à 18kWh/100km ook al heel knap gevonden, ik blijf gewoonweg super trots op deze geweldige auto![]()
Hebben jullie al een proefrit gemaakt?
Ik vermoed dat de Style af gaat vallen. De stoelen zijn minder goed af te stellen tov de Connect en Lounge. Met name het gemis aan ondersteuning van je bovenbeen zal ze gaan missen.
Morgen krijgen we een aantal definitieve offertes door aangezien we een aantal mogelijke situaties hebben voorgelegd met daarbij onze eindvoorstellen. Er werd niet afwijzend op gereageerd, mijn contactpersoon moet het alleen eerst voorleggen aan de directeur. Dan is het aan ons om te beslissen wat het wordt.
1. Een rode Style 53kWh. Qua kleur heeft dit haar voorkeur. Echter zitten er qua uitvoering wat nadelen aan. Stoelen zijn waarschijnlijk het meest cruciale. Ons prijsvoorstel werd echter niet afgeschoten, dus wellicht geeft dat een doorslag. Wel moet er dan eerst nog een proefrit geregeld worden.
2. Een zwarte Connect 77kWh. Eigenlijk enkel voordelen op de kleur (en meerprijs) na. Kleur niet omdat het lelijk is, maar ze heeft liever een kleur en dan hebben we 2 identieke auto's
3. Een donkergrijze Lounge 77kWh. Deze zal dan voor mij zijn. Dan gaat mijn auto terug als inruil of naar de vrouw. Voordeel niet 2 identieke auto's als optie 2 wat wordt en ik zal extra opties hebben. Nadeel een extra investering voor mij. Maar ook hier speelt een goede aanbieding mee waarbij mijn verlies op inruil mogelijk minimaal zal zijn aangezien er bij de levering van mijn auto eea afgespeeld heeft.
Ofwel mogelijk geen 2e Ioniq 6 erbij, mogelijk wel een Ioniq 6 erbij en zelfs mogelijk 2 nieuwe.
Spannend hoor, ik ben benieuwd wat het gaat worden.vraasen schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:20:
[...]
Er was geen 53kWh versie beschikbaar. We hebben dus enkel gekeken. We zijn nog een aantal dealers af geweest en zijn geëindigd bij de dealer waar mijn 6 vandaan komt.
Ik vermoed dat de Style af gaat vallen. De stoelen zijn minder goed af te stellen tov de Connect en Lounge. Met name het gemis aan ondersteuning van je bovenbeen zal ze gaan missen.
Morgen krijgen we een aantal definitieve offertes door aangezien we een aantal mogelijke situaties hebben voorgelegd met daarbij onze eindvoorstellen. Er werd niet afwijzend op gereageerd, mijn contactpersoon moet het alleen eerst voorleggen aan de directeur. Dan is het aan ons om te beslissen wat het wordt.
1. Een rode Style 53kWh. Qua kleur heeft dit haar voorkeur. Echter zitten er qua uitvoering wat nadelen aan. Stoelen zijn waarschijnlijk het meest cruciale. Ons prijsvoorstel werd echter niet afgeschoten, dus wellicht geeft dat een doorslag. Wel moet er dan eerst nog een proefrit geregeld worden.
2. Een zwarte Connect 77kWh. Eigenlijk enkel voordelen op de kleur (en meerprijs) na. Kleur niet omdat het lelijk is, maar ze heeft liever een kleur en dan hebben we 2 identieke auto's. Met dagelijks gebruik kan dit wellicht uitdagend zijn. Echter hier ook een scherp voorstel weggelegd.
3. Een donkergrijze Lounge 77kWh. Deze zal dan voor mij zijn. Dan gaat mijn auto terug als inruil of naar de vrouw. Voordeel niet 2 identieke auto's als optie 2 wat wordt en ik zal extra opties hebben. Nadeel een extra investering voor mij. Maar ook hier speelt een goede aanbieding mee waarbij mijn verlies op inruil mogelijk minimaal zal zijn aangezien er bij de levering van mijn auto eea afgespeeld heeft.
Ofwel mogelijk geen 2e Ioniq 6 erbij, mogelijk wel een Ioniq 6 erbij en zelfs mogelijk 2 nieuwe.
dat heb ik eerder zo nooit ervaren?zonoskar schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:40:
[...]
Bij de snellader zou ik tot 82% laden, want op dat punt begint de "Korean siesta", de auto laadt dan ca 3 a 4 minuten heel erg langzaam en gaat dan verder op 80 kWh (uit mijn hoofd). Schijnbaar worden op dat moment de cellen gebalanceerd.
Welke lakbescherming om vuil en water te weren?
Ik laat 'em altijd in de wax zetten bij de wasserette en voor tussendoor gebruik ik Sonax Xtreme Brilliant Shine Detailer en ook wel Valet pro Citrus Bling (voor de vogelpoep).hemertje schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:58:
Vraagje, waarmee behandelen jullie de auto wanneer deze gewassen en gedroogd is?
Ben hier zeer tevreden over.
Pantser+ van de wasstraathemertje schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:58:
Vraagje, waarmee behandelen jullie de auto wanneer deze gewassen en gedroogd is?
Voor de vogelpoep gebruik ik bird sh#t remover van Poorboy's.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Ik vermoed dat de app puur naar de aandrijving kijkt, terwijl de wagen het verbruik van heel de wagen in rekening brengt, dus ook alle elektronica en klimatisatie.zonoskar schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:40:
[...]
@AnjaT850 Ik vertouw de verbruikscijfers uit de app niet. Mijn laatste rit laat 113 Wh/km zien, terwijl het volgens de auto iets van 128 Wh/km was.
Elektronica & klimaat-regeling staat toch ook vermeld in de Bluelink app?Blokker_1999 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:21:
[...]
Ik vermoed dat de app puur naar de aandrijving kijkt, terwijl de wagen het verbruik van heel de wagen in rekening brengt, dus ook alle elektronica en klimatisatie.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZHyEbG0FJacKn0A3vPo1EBNy.jpg?f=user_large)
Of bedoel je iets anders?
Mijn auto had dit na dat hij een week buiten had gestaan, na levering uit een showroom. Nagevraagd bij de dealer: "vocht in bepaalde onderdelen en dan doel ik met name op koplampen, achterlichten en in het geval van de IONIQ 6 ook in de spoiler komt inderdaad weleens voor en er is ook een protocol opgesteld door Hyundai wat acceptabel is en wat niet." Met het verzoek het in de gaten te houden...AnjaT850 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:13:
[...]
Had mijn auto eergisteren ook, ik denk vocht van binnenuit.
Waarom heb je die nodig? Dongle verbindt toch met je mobiel? Of heb je een ander plan?hemertje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:22:
heeft iemand ervaring met een sim kaart data only voor bv de carplay dongle?
Maar in de praktijk moet ik in de regel de hotspot van mobiel uit en weer aanzetten voordat er gelinkt wordt
Ik heb een carlinkit icm een iPhone
[ Voor 13% gewijzigd door hemertje op 11-07-2024 20:02 ]
Ik ook. Bij mij moet wifi en bluetooth aan op de Iphone, naast GPS. Dan werkt het. Versie 4.0.hemertje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:56:
Ja zou je denken
Maar in de praktijk moet ik in de regel de hotspot van mobiel uit en weer aanzetten voordat er gelinkt wordt
ik heb ook het idee dat wanneer CarPlay opstart de Wifi verbinding van de Basis firmware verbroken wordt?
Misschien een oplossing om dit via shortcuts te doen op de Iphone of via tasker op android? -> verbinden met carplay / bluetooth hotspot aan -> uit -> aan?hemertje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:56:
Ja zou je denken
Kan idd... Doe ik ook met mijn Carlinkit van AliExpress. Werkt super! Ik heb een Android (Samsung S23) en ik heb het volgens onderstaand plaatje ingesteld.zomaar0iemand schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:40:
[...]
Misschien een oplossing om dit via shortcuts te doen op de Iphone of via tasker op android? -> verbinden met carplay / bluetooth hotspot aan -> uit -> aan?
:strip_exif()/f/image/EQ9X45pFabzI9l6aGDjKByoa.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn hotspot staat altijd uit.hemertje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:07:
maar moet je dan ook steeds de hotspot uit en weer aan zetten voordat deze herkend wordt door carlinkit?
ik heb ook het idee dat wanneer CarPlay opstart de Wifi verbinding van de Basis firmware verbroken wordt?
Maar: Ik twijfel of ik de Carlinkit heb.
Ik heb deze gekocht:
Bekijk CarMe Luxe Carplay Dongle - Draadloos Carplay - Zwart - Alleen te gebruiken met ingebouwde Apple CarPlay en iPhone op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
zomaar0iemand schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:40:
[...]
Misschien een oplossing om dit via shortcuts te doen op de Iphone of via tasker op android? -> verbinden met carplay / bluetooth hotspot aan -> uit -> aan?
Dank voor de tips, deze mogelijkheid kende ik nog nietRoVi71 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:11:
[...]
Kan idd... Doe ik ook met mijn Carlinkit van AliExpress. Werkt super! Ik heb een Android (Samsung S23) en ik heb het volgens onderstaand plaatje ingesteld. [Afbeelding]
Ik ga deze eens proberen:
https://www.abrandao.com/...en-getting-into-your-car/
Deze heb ik ook. Is mijn tweede. De eerste kon alleen verbinden met of Bluetooth of met WiFi maar niet allebei tegelijkertijd. Die ik nu heb kan wel met beide verbinden. Werkt prima! Navigatie van Waze of Google Maps op groot scherm met alle mogelijkheden werkt voor mij heel goed. Mogelijkheid om onderweg gewoon te Netflixen of een live voetbalwedstrijd te kijken is misschien niet zo handig 😅
De filter die in Bluelink toegepast kan wordem om laadstations te selecteren is >50KW, 100kW of >150kW.
Ik heb dan ook altijd de filter op >150kW staan en Fastned als leverancier.
Kom ik toch laatst op een Fastned Station 150kW laders tegen ipv de 300kW of 400kW laders die ik eigenlijk wil hebben.
Nu had ik Hyundai hier een berichtje over gestuurd om de filter uit te breiden met een >250kW filter. Nu zeggen ze me dat ze hier eigenlijk nog nooit een vraag over hebben gehad. Misschien helpt het als er meerdere verzoekjes binnen komen?
Misschien dat iemand anders ook nog dezelfde vraag kan insturen?
Waarom zou je anders een E-GMP auto hebben als je "maar" met 150kW kan laden.....
ehhhh..HOI
Fastned is te duur!krizzziz schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:17:
Na de aanschaf van mijn IONIQ 6 was ik er aardig van overtuigd dat als ik als Fastnedklant overal wel met 300kW laders te maken zou krijgen.
De filter die in Bluelink toegepast kan wordem om laadstations te selecteren is >50KW, 100kW of >150kW.
Kom ik toch laatst op een Fastned Station 150kW laders tegen ipv de 300kW of 400kW laders die ik eigenlijk wil hebben.
Nu had ik Hyundai hier een berichtje over gestuurd om de filter uit te breiden met een >250kW filter. Nu zeggen ze me dat ze hier eigenlijk nog nooit een vraag over hebben gehad. Misschien helpt het als er meerdere verzoekjes binnen komen?
Waarom zou je anders een E-GMP auto hebben als je "maar" met 150kW kan laden.....
Allego snelladers zijn bijna altijd 350kW+, en in combinatie met een Freshmile pas kom je uit op 45 cent/kWh of minder met een long range Ioniq 6.
Tarief is al heel lang 30 cent per gestarte kWh + 30 cent per minuut. Pak een paar oude Fastned sessies er bij en reken maar na.....
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Thanks voor deze tip! Maar vanwege omstandigheden even minder interesse in de prijs.koboy schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:24:
[...]
Fastned is te duur!
Allego snelladers zijn bijna altijd 350kW+, en in combinatie met een Freshmile pas kom je uit op 45 cent/kWh of minder met een long range Ioniq 6.
Tarief is al heel lang 30 cent per gestarte kWh + 30 cent per minuut. Pak een paar oude Fastned sessies er bij en reken maar na.....
Als ik filter op de Allego website op >150kW kom ik niet verder dan 14x laadstations in Nederland. Niet echt wijdverspreid.
Maar het punt dat ik wil maken is eigenlijk los van de aanbieder, ik wil gewoon de stations met capaciteit van 250kW of hoger
ehhhh..HOI
Dan kun je ben ik bang beter je energie in een diepe zucht over die enkele verouderde Fastned lader steken dan proberen Hyundai mee te krijgen.krizzziz schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:30:
[...]
Thanks voor deze tip! Maar vanwege omstandigheden even minder interesse in de prijs.
Als ik filter op de Allego website op >150kW kom ik niet verder dan 14x laadstations in Nederland. Niet echt wijdverspreid.
Maar het punt dat ik wil maken is eigenlijk los van de aanbieder, ik wil gewoon de stations met capaciteit van 250kW of hoger
Ze schreven dat ze hier nog nooit van hadden gehoord; dat is het eerste beleefde antwoord van waarschijnlijk de marketing afdeling. Ga je doorzeuren dan komt het bericht dat alle contact over features en verbeteringen via het dealer netwerk loopt. Die kunnen alle feedback verzamelen en doorgeven. Probleem is dat die feedback via de dealer ergens onderweg naar de programmeurs in het ronde archief verdwijnt.
Ik heb een nogal irritante bug in de mediaspeler aangekaart al een jaar geleden...... Ik weet dat die door de dealer is doorgegeven naar boven.....
Ik wil dit ook. Doe mij anders even een DM en dan stuur ik ook een bericht.krizzziz schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:17:
Na de aanschaf van mijn IONIQ 6 was ik er aardig van overtuigd dat als ik als Fastnedklant overal wel met 300kW laders te maken zou krijgen.
Ik heb niet veel hoop dat het echt wat uitmaakt, want vindt dat we weinig updates krijgen bij Hyundai.
Heb vandaag een ABRP betaald abbo genomen. Soc gekoppeld aan de Hyundai met softwareservice van Enode. Dus zonder dongle de accu status uitlezen. Tot nu toe alleen de startsoc goed, dus nog niet enthousiast.
Stuur gewoon een bericht naar klantenservice@hyundai-motor.nl met op jouw manier geformuleerd verhaal en ze kijken er echt wel naar. Maar of het hoofdkantoor ook een wijziging gaat doorvoeren is altijd de vraag.Azqi schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:49:
[...]
Ik wil dit ook. Doe mij anders even een DM en dan stuur ik ook een bericht.
Ik heb niet veel hoop dat het echt wat uitmaakt, want vindt dat we weinig updates krijgen bij Hyundai.
Heb vandaag een ABRP betaald abbo genomen. Soc gekoppeld aan de Hyundai met softwareservice van Enode. Dus zonder dongle de accu status uitlezen. Tot nu toe alleen de startsoc goed, dus nog niet enthousiast.
1 ding weet ik zeker, zonder de info vanuit de klanten hebben ze geen poot om op te staan. En zullen ze waarschijnlijk geen wijzigingen doorvoeren omdat ze niet eens weten dat dit leeft.
ehhhh..HOI
Is niet de ervaring die ik heb, had er vraag over laden bij Tesla en die werd zeer professioneel beantwoord.koboy schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:46:
[...]
Dan kun je ben ik bang beter je energie in een diepe zucht over die enkele verouderde Fastned lader steken dan proberen Hyundai mee te krijgen.
Ze schreven dat ze hier nog nooit van hadden gehoord; dat is het eerste beleefde antwoord van waarschijnlijk de marketing afdeling. Ga je doorzeuren dan komt het bericht dat alle contact over features en verbeteringen via het dealer netwerk loopt. Die kunnen alle feedback verzamelen en doorgeven. Probleem is dat die feedback via de dealer ergens onderweg naar de programmeurs in het ronde archief verdwijnt.
Ik heb een nogal irritante bug in de mediaspeler aangekaart al een jaar geleden...... Ik weet dat die door de dealer is doorgegeven naar boven.....
ehhhh..HOI
Die wordt keurig afgewezen met de reactie dat niet alle wensen verwerkt kunnen worden
O.a. mijn wens is dat ze de mogelijkheden vrij instelbaar maken, zodat iedereen zijn persoonlijke voorkeur kan instellen
Dan hoeft mijn voorkeur ook niet als basis ingesteld te worden
Hoe is jou ervaring met de wifi verbinding icm de iPhone ?RoVi71 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:38:
[...]
Deze heb ik ook. Is mijn tweede. De eerste kon alleen verbinden met of Bluetooth of met WiFi maar niet allebei tegelijkertijd. Die ik nu heb kan wel met beide verbinden. Werkt prima! Navigatie van Waze of Google Maps op groot scherm met alle mogelijkheden werkt voor mij heel goed. Mogelijkheid om onderweg gewoon te Netflixen of een live voetbalwedstrijd te kijken is misschien niet zo handig 😅
Ik heb een Samsung S23. En de WiFi-verbinding is tot nu toe heel stabiel. Ik heb een iPhone 11 van mijn werk maar die heb ik niet gekoppeld. Heb het wel een keer geprobeerd en ik moet zeggen dat de draadloze Carplay met de iPhone beter tot stand komt dan de Android maar dit is op basis van Bluetooth. WiFi heb ik niet geprobeerd.hemertje schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:29:
[...]
Hoe is jou ervaring met de wifi verbinding icm de iPhone ?
Zoals smaken verschillen ben ik geen iPhone fan en ik het graag bij één gekoppelde telefoon wil laten is mijn S23 gekoppeld.
Kortom, Samsung S23 icm Carlinkit van AliExpress is echt heel stabiel.
Neen, het is niet de telefoon of de kabel. Reeds 3 Android telefoons die het probleem hebben vertoont op 3 verschillende USB kabels. Soms weken stabiel en ineens is het probleem er weer.
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Is gekend probleem bij de Ioniq 5, lijkt dus ook het geval te zijn voor de 6. De connector van de usb poort zit soms niet goed vast. Helaas is dit in het dashboard, dus niet zelf gemakkelijk aan te drukken. Zie bv Vielleicht in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"AeoIus schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:20:
Ik heb het idee dat de USB aansluiting instabiel is en de connectie verliest. Ik luister audioboeken via een USB stick en tijdens het rijden verliest deze soms ineens de connectie. Even later start deze dan weer. En ook dat is heel wisselend, soms weken geen problemen en dan binnen 1 rit 4 keer raak.
Kan je eens uitleggen hoe jij de verbindingen maakt, wellicht doe ik iets verkeerdRoVi71 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:06:
[...]
Ik heb een Samsung S23. En de WiFi-verbinding is tot nu toe heel stabiel. Ik heb een iPhone 11 van mijn werk maar die heb ik niet gekoppeld. Heb het wel een keer geprobeerd en ik moet zeggen dat de draadloze Carplay met de iPhone beter tot stand komt dan de Android maar dit is op basis van Bluetooth. WiFi heb ik niet geprobeerd.
Zoals smaken verschillen ben ik geen iPhone fan en ik het graag bij één gekoppelde telefoon wil laten is mijn S23 gekoppeld.
Kortom, Samsung S23 icm Carlinkit van AliExpress is echt heel stabiel.
Ik loop echt elke dag te k*tten met de verbinding
Waarom gebruikt Carlinkit de Bluetooth verbinding niet voor het delen van de data van de telefoon i.p.v. Wifi?
Poah! 😳🙄🫣hemertje schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:26:
[...]
Kan je eens uitleggen hoe jij de verbindingen maakt, wellicht doe ik iets verkeerd
Ik loop echt elke dag te k*tten met de verbinding
Waarom gebruikt Carlinkit de Bluetooth verbinding niet voor het delen van de data van de telefoon i.p.v. Wifi?
Ik zal een poging wagen om het zo goed mogelijk uit te leggen 🤞🏻. Ik hoop dat je een Android hebt want voor iPhone weet ik het niet.
In het menu van de Carlinkit ga ik gewoon naar verbindingen en maak dan op de normale manier eerst verbinding met Bluetooth (BT). Bij mij is de BT van de Carlinkit genaamd "Autokit Ambient".
Daarna zet ik mijn Hotspot op de telefoon aan en laat de Carlinkit met de WiFi-instelling verbinding maken met deze Hotspot.
En nu komt denk ik het belangrijkste gedeelte: ik heb de Carlinkit waarbij je in kunt stellen dat zowel BT als Wifi beide actief zijn. BT is nodig wanneer je gebruik wil maken van de Apple Carplay (AC) functie (of Android Auto (AA) ) en WiFi is nodig om de Carlinkit te gebruiken voor bijv. real-time-updates van navigatieapps.
Ikzelf maak vrijwel alleen gebruik van WiFi omdat bij mij data over BT ook niet werkt. Wanneer dit ook jouw voorkeur heeft boven AA of AC en je kunt niet allebei tegelijk WiFi en BT gebruiken, dan zou ik BT gewoon uitschakelen op de Carlinkit.
Op je telefoon zoek je dan naar Routines of via Instellingen ->Standen.Routines. Onderaan op Routines klikken en met het plusteken een nieuwe routine aanmaken. Je komt dan in een If-Then functie.
Heb je BT voor Carlinkit uitgeschakeld, ga dan voor de Routine: als Bluetooth = Ioniq6 dan Mobiele Hotspot = aan.
Heb je de mogelijkheid om zowel WiFi als BT aan te zetten, maak dan een Routine met: als Bluetooth = Ambient Autokit dan Mobiele Hotspot = aan.
Je kunt dan ook nog verder door onderaan aan te geven wat er moet gebeuren wanneer de Routine wordt onderbroken (dus BT-connectie = uit). Ik laat dan mijn Hotspot ook uit gaan. Gehele routine wordt dan een If-Then-Else-functie.
Je vraag waarom BT niet gebruikt kan worden voor dataverbinding is mij ook een raadsel. Op je telefoon kun je dit wel aangeven maar in de praktijk werkt het (bij mij ook) niet...
Ik hoop dat ik het aardig omschreven heb en nog belangrijker, ik hoop dat het je gaat lukken. Ik vind het zelf namelijk een hele mooie en goede toegevoegde waarde die Carlinkit.
En vragen staat vrij! We zijn er om elkaar een beetje te helpen, toch? 🤔 👍🏻👌🏻
Nu nog in de praktijk ervaren of dit helpt
Goed gedaan! Duim voor je maar het zou nu gewoon moeten werken... 🤞🏻hemertje schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:34:
Heb een iPhone
Heb vanmiddag de volgende ‘opdrachten’ ingesteld op de iPhone
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik weet het niet zeker maar het lijkt net of de Carlinkit de Hotspot op zijn eigen systeem wil openen. Daar gaat volgens mij iets niet helemaal goed. En ik kan het niet helemaal duidelijk zien maar volgens mij is het WiFi-icoontje wit (= signaal) en je BT is blauw = signaal en dus heb je wel verbinding.hemertje schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:16:
Helaas niet
Krijg nog steeds dezelfde foutmelding
Schiet mij maar lek
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zal proberen even een foto van mijn instellingen te plaatsen.
Wat je nog kunt proberen is alleen WiFi aan laten en BT uit. Dit kun je volgens mij doen door in dat ene scherm wat je hebt geplaatst, de Power op Off te zetten. Voor zover ik weet wordt BT op de Carlinkit dan uitgeschakeld. De instelling op je iPhone zou dan kunnen zijn: Als BT = Ioniq6 dan Hotspot = aan.
RoVi71 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:23:
[...]
Ik weet het niet zeker maar het lijkt net of de Carlinkit de Hotspot op zijn eigen systeem wil openen. Daar gaat volgens mij iets niet helemaal goed. En ik kan het niet helemaal duidelijk zien maar volgens mij is het WiFi-icoontje wit (= signaal) en je BT is blauw = signaal en dus heb je wel verbinding.
Ik zal proberen even een foto van mijn instellingen te plaatsen.
Wat je nog kunt proberen is alleen WiFi aan laten en BT uit. Dit kun je volgens mij doen door in dat ene scherm wat je hebt geplaatst, de Power op Off te zetten. Voor zover ik weet wordt BT op de Carlinkit dan uitgeschakeld. De instelling op je iPhone zou dan kunnen zijn: Als BT = Ioniq6 dan Hotspot = aan.
:strip_exif()/f/image/rrasbzzmsSiXaOQtU2geJswQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je deze instelling ook? Als deze niet aanwezig is dan moet je het denk ik zo instellen zoals hierboven. Hieronder nog een paar plaatjes van mijn instellingen. Aan alle niet geïnteresseerden: excuses voor deze lange posten... 🙌🏻
:strip_exif()/f/image/9HsBy2aOFE0KQFTrzRw6eSMX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RvxhVVQ1FFSjt9eTMs16elDc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CDd3AJ8wgeVE3mtKw4YBDGx6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BAoGlv8fvVKgdquHROzWOGtv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door RoVi71 op 16-07-2024 21:54 ]
Dank voor de oplettendheid AnjaT850! Had het zelf ook (later pas) opgemerkt maar ik denk niet dat het kwaad kan. Is alleen mijn Gmail-adres en dat iedereen nu weet waar RoVi voor staat is dan ook meteen duidelijk. Zie er niet zoveel kwaad in... Mailadres is wel bij meer sites bekend 😅AnjaT850 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:00:
@RoVi71 Misschien beter even je Google account onzichtbaar maken
Maar nogmaals, top dat je me er even attent op maakt! 👍🏻👊🏻
(Edit: toch maar aangepast 😬)
[ Voor 3% gewijzigd door RoVi71 op 16-07-2024 22:54 ]
volgens mij heb ik de instellingen ook zo staan
zal ze vanavond nog eens doornemen
vanmorgen kreeg ik weer de Wifi melding dat die geen verbinding kan maken
na deze aangezet te hebben kreeg ik ineens wel een verbinding met CarPlay
Waar zit deze ook alweer in het menu verstopt?
Heb hem wel een paar keer gezien van de week
Probeer eens de app Autokit Ambient en dan het tandwiel.hemertje schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:00:
[...]
Waar zit deze ook alweer in het menu verstopt?
Heb hem wel een paar keer gezien van de week
gistermiddag wel verbinding
vanmorgen weer geen verbinding
ben er wel klaar mee na een half jaar k*tten
welke alternatieven zijn er voor zo'n carlinkit
bij voorkeur waarmee je ook eventueel kunt streamen tijdens een pauze
Ik denk dat je bij deze Carlinkit de keuze moet maken tussen het gebruik van de Carlinkit zelf of Apple Carplay (Android Auto).hemertje schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:59:
ja dat is hem inderdaad
gistermiddag wel verbinding
vanmorgen weer geen verbinding
ben er wel klaar mee na een half jaar k*tten
welke alternatieven zijn er voor zo'n carlinkit
bij voorkeur waarmee je ook eventueel kunt streamen tijdens een pauze
Wanneer je de Carlinkit alleenstaand gebruikt, kun je met je Google account zelf alle apps uit de Google Playstore toevoegen, maar dit is denk ik wel bekend. Ikzelf gebruik het namelijk op deze manier en waar ik de Bluetooth verbinding alleen gebruik om mijn routine te kunnen uitvoeren.
Wil je alleen gebruik maken van Apple Carplay (Android Auto) dan moet je volgens mij zorgen dat de WiFi op de Carlinkit is uitgeschakeld en Bluetooth ingeschakeld. Ikzelf heb ook problemen met Android Auto en ervaar daarbij hetzelfde als jij: de ene keer wel, de andere keer niet. Echter, met WiFi doet de Carlinkit het bij mij altijd en eerlijk gezegd heeft het gebruik op deze manier zoveel voordelen t.o.v. Apple Carplay, maar dit is geheel persoonlijk.
De combinatie van WiFi en Bluetooth en daarbij gebruik willen maken van de apps op de Carlinkit en ook gelijktijdig van Apple Carplay (Android Auto) is in zijn geheel niet stabiel.
Wel balen en frustrerend dat na zo lang proberen het resultaat iedere keer hetzelfde blijft.
Nogmaals, voor mij werkt het op deze manier wel maar kan me voorstellen dat dit niet is waar jij blij van wordt. Er zijn volgens mij wel een paar draadloze adapters maar weet zo niet of je daar ook daadwerkelijk mee kunt streamen. Ben ze zelf nog niet tegengekomen...
Succes Hemertje!
ja inderdaad, sorry3_s schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:02:
Misschien moeten jullie een Carlinkit-topic aanmaken en daarin verder discussiëren.
Ik had me in een eerde bericht al een keertje verontschuldigd maar bij deze nogmaals: Sorry!3_s schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:02:
Misschien moeten jullie een Carlinkit-topic aanmaken en daarin verder discussiëren.
De echte oplossing ligt natuurlijk by Hyundai die gewoon wireless AA en Carplay zou moeten ondersteunen in een auto van 2023hemertje schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:23:
Later we het erop houden dat we elkaar hier kunnen informeren en helpen zoals in eenieder ander forum en dan kan het wel eens tijdelijk afdwalen, moet kunnen lijkt me!?
Absoluut, moet kunnen. Maar door deze discussie hier te houden, mis je veel kennis van mensen zonder Ioniq6.hemertje schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:23:
Later we het erop houden dat we elkaar hier kunnen informeren en helpen zoals in eenieder ander forum en dan kan het wel eens tijdelijk afdwalen, moet kunnen lijkt me!?
Ik gebruik altijd de ingebouwde navigatie, die werkt perfect, vind ik.
Dit.. ben ook zeer tevreden over de interne navigatie. Vaak even zoeken in Google Maps en dan inkloppen je navigatie.3_s schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:45:
[...]
Ben nu in Engeland en ook daar is de Ioniq 6 een fijne wagen. Zet de settings op Miles ipv Km en alles werkt soepel. Laden is hier ook eigenlijk wel erg ok. Maak wel gebruik van Shell Recharge kaart die vrijwel overal wordt geaccepteerd.
Als ik moet zoeken in Google Maps om dat vervolgens in te kloppen in de navigatie, gaat er in mijn optiek iets verkeerd?AeoIus schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:59:
[...]
Dit.. ben ook zeer tevreden over de interne navigatie. Vaak even zoeken in Google Maps en dan inkloppen je navigatie.
Ben nu in Engeland en ook daar is de Ioniq 6 een fijne wagen. Zet de settings op Miles ipv Km en alles werkt soepel. Laden is hier ook eigenlijk wel erg ok. Maak wel gebruik van Shell Recharge kaart die vrijwel overal wordt geaccepteerd.
Ben ik het mee eens, maar dat ligt denk ik ook aan mij zelfAzqi schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:28:
[...]
Als ik moet zoeken in Google Maps om dat vervolgens in te kloppen in de navigatie, gaat er in mijn optiek iets verkeerd?
Dus dit werkt voor mij
Toch wat de Ioniq 6 betreft voor mij. Vanochtend 8.9kWh/100km op 48,8km (heen+terug). Het verkeer ging op bepaalde punten wel traag, wat ongetwijfeld heeft bijgedragen, want wou zelf liever gewoon doorrijden in die warmte (ja, ik rij zonder airco op zo een moment
Voor het record van m'n vrouw moet ik nog wat oefenen, 8,4kWh/100km.
Wat een fijne reiswagen is het toch. Net op vakantie naar Engeland geweest en vanuit Cornwall naar Dover en dan Calais naar Elst met 1x laden eigenlijk makkelijk mogelijk. En zeker als je dan laadt bij een 360W lader ben je ook echt weer zo vol.
Heerlijk rustig cruisen terwijl je toch 130 in Frankrijk en 120 in België rijdt en het voelt gewoon super.
Tot je wat aan je Ioniq 6 koppelt, dan gaan de rijhulpsystemen o.a. de adaptive cruisecontrol uit!3_s schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:45:
[...]
Absoluut, moet kunnen. Maar door deze discussie hier te houden, mis je veel kennis van mensen zonder Ioniq6.
Maar daar heb ik een oplossing voor die ik al eerder gedeeld heb hier.
Voor de zekerheid gebruik ik op de reisdagen met de vouwwagen een ODB dongle icm ABRP om zo het verbruik en rijbereik tot de volgende snellader in de gaten te kunnen houden
CarPlay heeft dus een doel 👊🏻
Beetje zitten spelen met de instellingen, kom ik tot de vaststelling dat ik het HUD niet goed krijg afgeregeld.
Ik zit graag wat hoger maar dan zie ik er bijna niets van, ik moet de zetel veel te laag zetten om het volledig te zien.
Iemand toevalig daar een tip voor?
Ik zie een OTA update maar het ¨bijwerken¨ blijft grijs.
Of moet ik hier gewoon afwachten?
Alvast bedankt voor een reactie.
:strip_exif()/f/image/8PvaMBHu4nM4jglX9iAu8Lh1.jpg?f=fotoalbum_large)
Je moet een update installeren. Desnoods met USB. HUD kan je in de instellingen hoger of lager zetten, afhankelijk van jouw lengte en zithouding. Ik ben 1.96m en is mij ook gelukt.Buske schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:43:
Na Kona 2020 gereden te hebben, heb ik sinds gisteren een Ioniq 6 demo van maart 2023 met 1700km op de teller.
Beetje zitten spelen met de instellingen, kom ik tot de vaststelling dat ik het HUD niet goed krijg afgeregeld.
Ik zit graag wat hoger maar dan zie ik er bijna niets van, ik moet de zetel veel te laag zetten om het volledig te zien.
[Afbeelding]
Welk type en kleur is je wagen?
Je kunt het "zichtbare" deel van de HUD inderdaad ergens in het menu verschuiven. Er zitten alleen wel grenzen aan.....Buske schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:43:
Na Kona 2020 gereden te hebben, heb ik sinds gisteren een Ioniq 6 demo van maart 2023 met 1700km op de teller.
[Afbeelding]
Voor mij (1.87, lange armen en benen) staat hij nog net wat hoog. Boeit niet zo, alleen het oranje "houd het stuur vast" valt er af. Stoel omhoog ga ik te dicht naar het dak naar mijn gevoel.
Als ik mijn hoofd iets naar voren doe zie ik het wel allemaal....
Update zit ook ergens een vinkje dat aan moet staan voor de OTA updates, dan zou hij vanzelf moeten komen.
Dus net als in de Kona via usb, mooi dat wist ik niet.Azqi schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:51:
[...]
Je moet een update installeren. Desnoods met USB. HUD kan je in de instellingen hoger of lager zetten, afhankelijk van jouw lengte en zithouding. Ik ben 1.96m en is mij ook gelukt.
HUD instellingen kan ik echt met geen mogelijk lager zetten,
heb wel een afspraak in garage voor onderhoudsbeurt, en daar stond een terugroep actie op.
Misschien dat er daar nog iets wordt verholpen.
Alvast bedankt voor de reactie
Ik met mijn 1.78 lukt het niet, maar misschien na bezoek aan garage waar een ook een terugroep actie gepland is, wordt het misschien wel vanzelf opgelost.koboy schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:32:
[...]
Je kunt het "zichtbare" deel van de HUD inderdaad ergens in het menu verschuiven. Er zitten alleen wel grenzen aan.....
Voor mij (1.87, lange armen en benen) staat hij nog net wat hoog. Boeit niet zo, alleen het oranje "houd het stuur vast" valt er af. Stoel omhoog ga ik te dicht naar het dak naar mijn gevoel.
Als ik mijn hoofd iets naar voren doe zie ik het wel allemaal....
Update zit ook ergens een vinkje dat aan moet staan voor de OTA updates, dan zou hij vanzelf moeten komen.
Valt nog veel te ontdekken, en misschien heb ik dat vinkje inderdaad over het hoofd gezien.
Straks nog wat verder zoeken.
Bedankt voor de reactie
Dank uhemertje schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:27:
Gefeliciteerd Buske,
Welk type en kleur is je wagen?
Het is de rwd Balance uitvoering geworden, in donker blauw.
Maar kan je gewoon zwart noemen.
Niet mijn favoriete kleur, maar ja bij een demo moet je pakken wat er staat hé.
De rest was allemaal awd, maar hadden allemaal stoffen zetels en iets minder uitrusting.
:strip_exif()/f/image/UUgHIRhxc1IIxnQpZizD2aDY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Oa8evmf8HcYne9Sl764SiPr4.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanmiddag even langs om te kijken. Hopelijk staan ze dan naast elkaar voor een familiefoto. De Nocture grey met licht interieur is voor mij en de Transmission blue met donker interieur is voor de vrouw. De uitslag van de 3 mogelijke opties is uiteindelijk optie 4 geworden: 2 nieuwe Lounge uitvoeringen.
Begrijp ik het goed dat je een IONIQ 6 inruilt op een nieuwe? Zo ja, hoe is je ervaring daarmee qua inruil, want ik heb een Connect 77 kWh, maar zou toch stiekem wel een Lounge of FE willen, alleen krijg ik bij de 2 dealers (mijn eigen en een ander) waar ik geweest ben echt bespottelijke inruilprijzen te horen voor mijn Connect. Heb jij wel een goede inruil weten te krijgen?vraasen schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:29:
Helaas zijn ze niet naast elkaar gezet, vandaar even 2 foto's. Deze 2 schoonheden zijn vandaag bij de dealer afgeleverd. Ze worden vandaag wel meteen op naam gezet. Ophalen kan pas aankomende week helaas. Tijdelijk dus in bezit van 3 stuks Ioniq 6.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanmiddag even langs om te kijken. Hopelijk staan ze dan naast elkaar voor een familiefoto. De Nocture grey met licht interieur is voor mij en de Transmission blue met donker interieur is voor de vrouw. De uitslag van de 3 mogelijke opties is uiteindelijk optie 4 geworden: 2 nieuwe Lounge uitvoeringen.
Ik ruil inderdaad mijn Connect van begin vorige maand in op een Lounge. Inruilprijzen welke je krijgt, zeker vanuit bepaalde sites/bedrijven die daarop ingericht zijn, zijn inderdaad bespottelijk. Bv de ANWB kwam met 26k voorstelMooDyBLueS schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:19:
[...]
Begrijp ik het goed dat je een IONIQ 6 inruilt op een nieuwe? Zo ja, hoe is je ervaring daarmee qua inruil, want ik heb een Connect 77 kWh, maar zou toch stiekem wel een Lounge of FE willen, alleen krijg ik bij de 2 dealers (mijn eigen en een ander) waar ik geweest ben echt bespottelijke inruilprijzen te horen voor mijn Connect. Heb jij wel een goede inruil weten te krijgen?
Bij mijn aflevering en de auto speelt eea waardoor ik wat heb kunnen regelen. Kort komt het erop neer dat ik het prijsverschil naar de Lounge bijleg en een km-afschrijving welke ik ook zou hebben wanneer ik de auto over de beoogde tijd zou houden.
In het menu:Buske schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:12:
[...]
Dus net als in de Kona via usb, mooi dat wist ik niet.
HUD instellingen kan ik echt met geen mogelijk lager zetten,
heb wel een afspraak in garage voor onderhoudsbeurt, en daar stond een terugroep actie op.
Misschien dat er daar nog iets wordt verholpen.
Alvast bedankt voor de reactie
Instellingen, Voertuig, Head up display, Scherminstellingen.
Dan kun je het aanpassen.
Gefeliciteerd, prachtig!vraasen schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:29:
Helaas zijn ze niet naast elkaar gezet, vandaar even 2 foto's. Deze 2 schoonheden zijn vandaag bij de dealer afgeleverd. Ze worden vandaag wel meteen op naam gezet. Ophalen kan pas aankomende week helaas. Tijdelijk dus in bezit van 3 stuks Ioniq 6.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heeft die Nocture Grey chromen raamstijlen?vraasen schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er gaaf uit!
:strip_exif()/f/image/fQZbpVjoKHWRHU55xfSYFtEK.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is blauw ipv grijs. Ik neem aan dat je de lichte bedoelt. Met het zonnetje zie je het beter. Ik had eerst ook het idee dat het een soort nardo grey was. Pas als je er een grijze kleur naast zet zie je dat het toch een blauwe tint heeft. En dan met een zonnetje erop komt die tot leven.zonoskar schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:34:
Ja, inruilwaarde van EVs blijft een probleem. Heeft volgens mij ook te maken dat de auto's steeds beter worden en niemand met oude tech opgezadeld wilt zitten, tenzij de prijs goed is. Maar 2 nieuw Lounge modellen is wel lekker luxeDie grijze ziet er echt wel cool uit, ik heb die nog niet in het echt gezien.
:strip_exif()/f/image/Pjr2ja3nP8TJ0xgBHUhoICvt.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zijn de transport stickers. Lijsten zijn glanzend zwart.hemertje schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:37:
[...]
Heeft die Nocture Grey chromen raamstijlen?
Ziet er gaaf uit!
[ Voor 5% gewijzigd door vraasen op 24-07-2024 16:39 ]
[ Voor 9% gewijzigd door hemertje op 24-07-2024 18:48 ]
Daar ben ik bezig geweest, en op zeker moment kan het gewoon niet verderAzqi schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:13:
[...]
In het menu:
Instellingen, Voertuig, Head up display, Scherminstellingen.
Dan kun je het aanpassen.
Balen zeg! 😓Buske schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:14:
[...]
Daar ben ik bezig geweest, en op zeker moment kan het gewoon niet verder
Yep, is kl*te.
Ik ga toch bijna onderhoud laten doen, misschien kunnen zij wel wat.
Vandaag ritje Belgisch Limburg naar Zwolle en terug,+- 500km rijdt wel echt fijn
Alleen die piepjes. 😬
Je kan ook de stoel ook verzettenBuske schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:14:
[...]
Daar ben ik bezig geweest, en op zeker moment kan het gewoon niet verder
Maar dan zit ik weer te laag

Ook heb ik mogen genieten van de ¨biep(jes) show¨, wordt toch vervelend op dagtrip van 500km.
Eens de 4 biepjes geweest zijn, kan je wel gewoon de snelheid aanhouden die je wil rijden, tot je moet vertragen, en dan begint het ¨feest¨

Zal straks het forum doorzoeken of hier wat aan te doen is.
Maar voor de rest is rijden een feest met deze auto.
Te laag? Had je dan niet beter een Ioniq 5 kunnen kopen? Ik vind dat de stoel niet laag genoeg kan.
En ja de piepjes, kun je niets aan doen, behalve elke rit uitzetten. Ik laat nu ook vaak de auto aan staan als ik bijv even een pakje ga afhalen bij de pakketshop. Puur omdat ik dan niet de piepjes weer hoef af te zetten.
Ik hoor ze al tijden niet meer, ze vallen mij niet meer op…
Ik heb gewoon alle systemen aan staan