Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:44

koboy

Heb een idee voor een icon

Blokker_1999 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:52:
Heb iets vreemd opgemerkt met de airco, het is te zeggen...

gisteren was het lekker zonnig overdag en ik stap dus 's avonds in een warme auto. Op het randje van oncomfortabel, maar ik hou het uit zonder airco dus zet puur de ventilatie aan. Na een 25 minuten rijden voel ik de luchtstroom ineens koud worden, heel koud. Ik ga naar het klima scherm en de A/C knop staat nog altijd wit ipv blaus, dus geen airco zou je denken.

Maar dan schakel ik over naar mijn actueel stroomverbruik en zie ik tot mijn verbazing dat er 2kW verbruikt wordt onder klimatisatie. Maar waarom? En waarom dat nergens aangeven? Het is ook niet uit te zetten. Schakel ik de ventilatie uit en opnieuw aan springt de airco ook weer aan zonder weergave. Zet ik handmatig de airco aan en weer uit, blijft die toch gewoon doorwerken? Waarom doen wat ik NIET vraag?
Gokje: met AC uit probeert hij nog steeds de doel temperatuur te bereiken puur door ventilatie van de (koudere) buitenlucht. Op een gegeven moment is de AC aan gegaan om het accu pack te koelen, en is toen in 1 moeite door ook de cabine meegenomen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:53
Gisteren de tijd genomen om de auto onder handen te nemen. Vanuit de dealer wordt deze uiteraard gepoetst, maar als het beschermlaagje eraf is dan zit je altijd met de hologrammen opgescheept. Zeker op een zwarte zie je alles. Nu is de basis iig op orde en gemakkelijker bij te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xLeYvlSAAHZ8o08HXBq9-ZCKVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVO5AhrLwIUbvGbyawKWuyfl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook nog wat vragen over de instellingen, wellicht dat iemand dat hier weet.

In de manual staat dat, indien aanwezig, je een parkeerhulp bij achteruit inparkeren kunt instellen. Dwz je spiegels laten zakken. Is dit op NL auto's geleverd? Ikzelf heb de Connect en krijg het niet ingesteld. Zou een mooie toegevoegde waarde zijn.

Iets anders wat me lichtelijk stoort is het kleuren gebruik van de navigatie kaart in donkere modus. Mijn voorkeur voor de schermen is de donkere modus, maar de kaarten worden dan wel wat onoverzichtelijk. Donkere achtergrond en de wegen in grijs. Alle POI punten zijn wel in kleur. Is het mogelijk om ergens het kleurgebruik van de kaart in te stellen?

Afgelopen week is me ook opgevallen dat de lendensteun heel de tijd leeg loopt. Ik verwacht dat dit niet de bedoeling is. Hebben hier meer mensen last van (gehad)? Komende week even melden aan de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
vraasen schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:12:
In de manual staat dat, indien aanwezig, je een parkeerhulp bij achteruit inparkeren kunt instellen. Dwz je spiegels laten zakken. Is dit op NL auto's geleverd?
Als je geheugenfunctie hebt dan heb je ook deze optie. (Dat zit alleen op de lounge geloof ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 22:13
vraasen schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:12:
Gisteren de tijd genomen om de auto onder handen te nemen. Vanuit de dealer wordt deze uiteraard gepoetst, maar als het beschermlaagje eraf is dan zit je altijd met de hologrammen opgescheept. Zeker op een zwarte zie je alles. Nu is de basis iig op orde en gemakkelijker bij te houden.

[Afbeelding]

Ik heb ook nog wat vragen over de instellingen, wellicht dat iemand dat hier weet.

In de manual staat dat, indien aanwezig, je een parkeerhulp bij achteruit inparkeren kunt instellen. Dwz je spiegels laten zakken. Is dit op NL auto's geleverd? Ikzelf heb de Connect en krijg het niet ingesteld. Zou een mooie toegevoegde waarde zijn.

Iets anders wat me lichtelijk stoort is het kleuren gebruik van de navigatie kaart in donkere modus. Mijn voorkeur voor de schermen is de donkere modus, maar de kaarten worden dan wel wat onoverzichtelijk. Donkere achtergrond en de wegen in grijs. Alle POI punten zijn wel in kleur. Is het mogelijk om ergens het kleurgebruik van de kaart in te stellen?

Afgelopen week is me ook opgevallen dat de lendensteun heel de tijd leeg loopt. Ik verwacht dat dit niet de bedoeling is. Hebben hier meer mensen last van (gehad)? Komende week even melden aan de dealer.
nu de auto nog op de foto :)

op mijn FE zakken de spiegels bij het achteruitrijden
zal dus van het pakket afhangen wat er op de auto geleverd is

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
hemertje schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:04:
[...]

nu de auto nog op de foto :)

op mijn FE zakken de spiegels bij het achteruitrijden
zal dus van het pakket afhangen wat er op de auto geleverd is
Welke uitvoering heb je? Ikzelf heb de Connect, naar mijn weten was er niet een los aanvullend pakket beschikbaar.

De gehele foto is van de auto en dan met name de frunk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
het kan aan mij liggen maar ik zie niet eens een Ioniq 6 op de foto staan?

Ik rij een First Edition, vergelijkbaar met de Lounge versie met daarop nog een aantal extra's

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

hemertje schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:11:
het kan aan mij liggen maar ik zie niet eens een Ioniq 6 op de foto staan?

Ik rij een First Edition, vergelijkbaar met de Lounge versie met daarop nog een aantal extra's
Soms maken die detailers een foto van de weerspiegeling in de auto, misschien is het dat?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
vraasen schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:01:
[...]

De gehele foto is van de auto en dan met name de frunk.
Ik bespeur ook geen Ioniq 6 op de foto ;)
Misschien even opnieuw plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 20:36
Het was in ieder geval een mooie zonnige dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
Het is inderdaad de weerspiegeling in de motorkap. Plaatjes van de auto overall is niet veel anders dan uit m'n eerste post. Hebben jullie ook een cover over die goedkope sleutel heen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gXwbmXl0_TlQJYd0HCpycp0CVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxDIjZh9EA2m0lpRtgSW6Drk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Zelfde cover maar dan mooi rood net als de 6.

Wat doet de gemeente met die bomen bij jullie? Iemand met bonsai als hobby op de verkeerde positie?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
koboy schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:12:

Wat doet de gemeente met die bomen bij jullie? Iemand met bonsai als hobby op de verkeerde positie?
Leibomen, worden jaarlijks gesnoeid. Komen alleen laat in het blad, zullen pas eind volgende maand 'volgroeid' zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcBSxWTTug6gEKX7bNs80prK6Qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3S8WqX9urPMK4CdcFfNpqGmR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
koboy schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:12:

:? precies mijn gedachten :P

ik vermoed niet dat de sleutel goedkoop is maar de vorm is inderdaad foeilelijk, waarom niet gewoon een creditcard formaat ipv zo'n dikke bult in je broekzak, of simpel digitaal te openen via je smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
hemertje schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:27:
[...]

:? precies mijn gedachten :P

ik vermoed niet dat de sleutel goedkoop is maar de vorm is inderdaad foeilelijk, waarom niet gewoon een creditcard formaat ipv zo'n dikke bult in je broekzak, of simpel digitaal te openen via je smartphone?
Ik snap niet dat de "fysieke sleutel" niet in dat ei past, die hangt er nu zielig naast aan de sleutelbos (blauwe cover daarvan overigens ook al 2 maanden kwijt want om een of andere reden kan dat onding nog naar 90 graden gedraaid worden..). Waar hebben jullie de cover bestelt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hebben jullie trouwens ook dat het plastic gedeelte van de bumper net onder de 'motorkap' een beetje bobbelt? Het is goed te zien als er iets rechts in gereflecteerd wordt, zoals een daklijn. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
@zomaar0iemand Via de Ali voor ong €3 thuisbezorgd

@zonoskar Bedoel je de zwarte lijst/strip waar ook de parkeersensoren in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vraasen schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:26:
@zonoskar Bedoel je de zwarte lijst/strip waar ook de parkeersensoren in zitten?
Nee, zie foto's. Tussen het Hyundai logo en de klep zie je de witte lijn van de reflectie van het kozijn van de garagedeur. Deze is in het echt kaarsrecht en niet gekronkeld zoals in de foto. Op de klep zie je de reflectie dakrand (van links naar rechts). Die is wel recht (zo goed als, met de bolling van de klep rekening houdend). Op zich is er aan het paneel niet veel te zien, geen echt zichtbare deuken, behalve dan dat reflecties een beetje kronkelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKcZ-5m-yQyiJjpaz5b4uY05Jp0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9lU4K8nbiYV1topTy7HVfZCr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Elqvw2cMT2sxNsvkKiQS1UK5-mg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4tK0wyY5qdsuUP9FqfddCdEs.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Nee, zie foto's. Tussen het Hyundai logo en de klep zie je de witte lijn van de reflectie van het kozijn van de garagedeur. Deze is in het echt kaarsrecht en niet gekronkeld zoals in de foto. Op de klep zie je de reflectie dakrand (van links naar rechts). Die is wel recht (zo goed als, met de bolling van de klep rekening houdend). Op zich is er aan het paneel niet veel te zien, geen echt zichtbare deuken, behalve dan dat reflecties een beetje kronkelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kun je niet voorkomen. Ijzer heeft een uitzettingscoëfficiënt van 12 x 10^-6 m/(m x K), ABS waar de bumper waarschijnlijk van gemaakt is 120 x 10^-6 m/(m x K)
Polycarbonaat heeft wat ik zo snel even kan vinden de laagste uitzettingscoëfficiënt: 68. De bumper zet dus minimaal 5x zo hard uit als ijzer, een krimpt op dezelfde manier.

Er is dus een temperatuur(bereik) waarbij het allemaal netjes zal passen, maar daarbuiten zal het wat gaan wringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
zonoskar schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:21:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier lijkt mijn auto minder last van te hebben, of in ieder geval vloeiender. Kijk je een stukje lager tov de rand vd bumper dan is het weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvFOsMPnngo0pU7hsUomOPFG7QM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9pz4HbUQWBw5wYPwp6iYL5o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rqHHgttba4adLvAy850HkFHN4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPF2Sn1OrJm1r4DQITfrDTWI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCYVI83nAtrAQPJcOHk8bFZlo-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IqCLzT6hnQkbhg9e4u3JnBC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
vraasen schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:48:
[...]

Hier lijkt mijn auto minder last van te hebben, of in ieder geval vloeiender. Kijk je een stukje lager tov de rand vd bumper dan is het weg.
waar poets en behandel jij de Ioniq mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Vandaag nieuwe voorwaarden in mijn displayAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-A4m-rVlwooPut3_Q_qBUgMjJOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMLL8p5IuGgQxiSrD7t6ki8G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PpKqjk-I7PAwoLspRxGgqcZzN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwQbrVsubftITtEDcfCZSSjU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/if_UL9uNPoCxef8ihehxDvNqSqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Md07zVszjKksMFaFbMbt7eiS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die melding had ik gisteren ook. Ik ga dit weekend mijn rode duivel behandelen met https://www.meguiars.nl/winkel/hybrid-ceramic-detailer/ , eens kijken of dat wat langer stand houdt dan het "pantser" van Washin7. Ik weet alleen niet of het echt, echt nodig is om de lak te polijsten. Kleien ga ik wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
hemertje schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:34:
[...]

waar poets en behandel jij de Ioniq mee?
Ik heb dit keer gepolijst met Poorboy's en Monello. Ter voorbereiding heb ik niet gekleid dit keer aangezien de lak al schoon was. Voorbereiding voor de wax/sealant was Dodo Juice. Als bescherming (wax/sealant) vind ik altijd de Concours serie van Wolfgang (sealant) fijn.

Qua wassen verschilt het of ik enkel hogedruk doe of ook met de hand. Monello voor de hogedruk en Meguiars met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 13:05
Ik heb een nieuw issue die ik volgens mij nog niet ben tegengekomen hier. Sinds een 2 uur geleden is mijn multi media scherm er ineens mee gestopt. Bij opstarten van de auto blijft het scherm zwart. Misschien dat het een tijdelijk iets is, daar kom ik dan zo nog achter. Maar zijn er anderen die dit al hebben meegemaakt? Uiteraard weer net zo’n dingetje wat op vakantie gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Resetknopje indrukken? (onder de "P" knop).

Ik heb in het weekend een snelle/crappy wrap van de zilveren rand van het scherm gedaan. Ik stoorde me enorm aan de reflectie daarvan in de ruit. Het ziet er niet echt mooi uit, maar het werkt wel. Wellicht laat ik dit nog een keertje doen door een professional. Mijn vinyl was niet breed genoeg, dus ik moest het frame met 3 stukken vinyl doen. Maar goed, het werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcSw-RAMMn2Ya-B_Q-ZVNMB69kM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ISbeg3FtNoJn0zapGgnegeqW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
zonoskar schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:21:
Resetknopje indrukken? (onder de "P" knop).

Ik heb in het weekend een snelle/crappy wrap van de zilveren rand van het scherm gedaan. Ik stoorde me enorm aan de reflectie daarvan in de ruit. Het ziet er niet echt mooi uit, maar het werkt wel. Wellicht laat ik dit nog een keertje doen door een professional. Mijn vinyl was niet breed genoeg, dus ik moest het frame met 3 stukken vinyl doen. Maar goed, het werkt.

[Afbeelding]
Is zoiets niet gemakkelijker? Heb je ook in 1cm breed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0EYNWNo7xLSQX-2AGWrSk_mcdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QiNNXWNUxY2Z4HeCkMuoLGR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
vraasen schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:10:
[...]

Ik heb dit keer gepolijst met Poorboy's en Monello. Ter voorbereiding heb ik niet gekleid dit keer aangezien de lak al schoon was. Voorbereiding voor de wax/sealant was Dodo Juice. Als bescherming (wax/sealant) vind ik altijd de Concours serie van Wolfgang (sealant) fijn.

Qua wassen verschilt het of ik enkel hogedruk doe of ook met de hand. Monello voor de hogedruk en Meguiars met de hand.
Verder dan met de hand wassen kom ik (nog) niet

Schoonmaken en wassen doe ik met Ciao Insetti Insect Remover, een Gorilla Wash Glove met Born to be Mild pH-neutral Detailing Shampoo.
Droogmaken met een droogdoek en Acquafobia Spray Coating.
Binnen reinig ik de Ioniq met Perfetto Detailer Spray.

Verder in huis maar nog nooit gebruikt Raffini Mezzo Polish met Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad om kleine krassen te behandelen.

Deze spullen komen van CarClean.com.

Dus als iemand (liefst uit regio Eindhoven) mee eens wil meenemen in uitleg over kleien, polijsten en waxen dan hoor ik het graag van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Net een onderhoudsbeurt gepland. Drie maanden wachttijd. 😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
is toch al een tijdje bekend dat deze tijden oplopen bij de dealers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Azqi schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:22:
Net een onderhoudsbeurt gepland. Drie maanden wachttijd. 😓
Hoe zit dit trouwens met de garantie, als je (teveel) over de kilometers heen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-09 21:29

3_s

Deze melding ook al een paar keer gehad, de voorbije dagen. Altijd pas als ik al aan het rijden was… Daarom vandaag aan het rode licht maar snel op P gezet en aanvaard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

AnjaT850 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:53:
[...]

Hoe zit dit trouwens met de garantie, als je (teveel) over de kilometers heen komt?
Weet het niet, maar verwacht geen issues.
hemertje schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:12:
is toch al een tijdje bekend dat deze tijden oplopen bij de dealers?
Ik was niet op de hoogte, wilde nog de beurt voor mijn vakantie. Kansloos dus. 🤣

[ Voor 35% gewijzigd door Azqi op 27-06-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
had mijn 30k onderhoudsbeurt in december gepland voor in maart
uiteindelijk is met 29k op de teller de beurt uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
3_s schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 00:24:
[...]

Deze melding ook al een paar keer gehad, de voorbije dagen. Altijd pas als ik al aan het rijden was… Daarom vandaag aan het rode licht maar snel op P gezet en aanvaard :).
ja ook een irritatiepuntje, waarom deze melding onder het rijden laten zien wanneer je weet dat je deze onder het rijden niet kunt accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-09 21:29

3_s

Deze week ook gemerkt hoeveel impact hitte heeft op de range.
Auto had een dag buiten gestaan bij 30°C, airco op vs af scheelde 100km!
Dat is volgens mij meer als bij vriestemperaturen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
3_s schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:10:
Deze week ook gemerkt hoeveel impact hitte heeft op de range.
Auto had een dag buiten gestaan bij 30°C, airco op vs af scheelde 100km!
Dat is volgens mij meer als bij vriestemperaturen :).
Neem alleen aan dat de Airco opgegeven moment stopt met draaien (of zachter aangaat), of je wilt rondrijden in een vrieskist ;) . Bij mij scheelde het gisteren niet heel veel (21C op de 'auto stand" buiten 32C), zo'n 20KM. Maar hij staat op werk overdekt dus was ook niet bloedheet toen ik in stapte. Heb de nocturne grey mat, dus ik denk dat als hij even in de zon staat het een sauna wordt, de buitenkant was ook voelbaar warm toen ik hem parkeerde ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:16
zonoskar schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:10:
Hebben jullie trouwens ook dat het plastic gedeelte van de bumper net onder de 'motorkap' een beetje bobbelt? Het is goed te zien als er iets rechts in gereflecteerd wordt, zoals een daklijn. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.
Dat heb ik ook. Ziet er niet uit. Over vrijwel de gehele lengte is het bij mij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:54
Dag Ioniq 6 rijders,

Ben pas een een Ioniq 6 El.Core Plus AWD 77Kwh gaan bekijken.
Auto was afgesloten, en er was niemand in de buurt waar ik op dat moment iets kon aan vragen.

Daarom probeer ik het hier maar eens.
Ik vind online nergens deze uitvoering als awd terug.
Wat ik gezien heb is dat hij stoffen bekleding heeft,
maar niet welke opties hij verder wel heeft.
Zoals warmtepomp, hud enz...
En is het zo dat de awd, alleen werkt in de sportstand?

Iemand die deze uitvoering ook heeft en me kan vertellen wat ie wel heeft?
Alvast bedankt voor een reactie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Buske schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:21:
Dag Ioniq 6 rijders,

Ben pas een een Ioniq 6 El.Core Plus AWD 77Kwh gaan bekijken.
Auto was afgesloten, en er was niemand in de buurt waar ik op dat moment iets kon aan vragen.

Daarom probeer ik het hier maar eens.
Ik vind online nergens deze uitvoering als awd terug.
Wat ik gezien heb is dat hij stoffen bekleding heeft,
maar niet welke opties hij verder wel heeft.
Zoals warmtepomp, hud enz...
En is het zo dat de awd, alleen werkt in de sportstand?

Iemand die deze uitvoering ook heeft en me kan vertellen wat ie wel heeft?
Alvast bedankt voor een reactie :)
De core uitvoering is niet een Nederlandse, dus voor de specificaties zoals warmtepomp en zo moet je even op de Hyundai website van het betreffende land kijken.
Core klinkt voor mij alleen als de meest basis uitvoering, en het kan goed dat deze niet beschikbaar is met de zwaarste (AWD) motorisering.

Wat betreft de AWD (wanneer aanwezig): op de voorste motor zit een koppeling. Wanneer het niet nodig is kan deze dus losgekoppeld worden om energie te besparen. Dit gebeurt dan ook zodra de auto eenmaal in beweging is, en er geen behoefte is aan de extra tractie van de voorste motor. Alleen in de sportstand en bij i-pedal blijft de voorste motor permanent aangekoppeld, en heb je dus een hoger verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
koboy schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:33:
[...]

De core uitvoering is niet een Nederlandse, dus voor de specificaties zoals warmtepomp en zo moet je even op de Hyundai website van het betreffende land kijken.
Core klinkt voor mij alleen als de meest basis uitvoering, en het kan goed dat deze niet beschikbaar is met de zwaarste (AWD) motorisering.

Wat betreft de AWD (wanneer aanwezig): op de voorste motor zit een koppeling. Wanneer het niet nodig is kan deze dus losgekoppeld worden om energie te besparen. Dit gebeurt dan ook zodra de auto eenmaal in beweging is, en er geen behoefte is aan de extra tractie van de voorste motor. Alleen in de sportstand en bij i-pedal blijft de voorste motor permanent aangekoppeld, en heb je dus een hoger verbruik.
Is een Belgische wagen.
Dan verwijst core plus misschien gewoon naar de awd.
Ik kan ten vroegste woensdag gaan kijken, daarmee de vragen hier.
Alvast bedankt voor de reactie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Buske schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:50:
[...]

Is een Belgische wagen.
Dan verwijst core plus misschien gewoon naar de awd.
Ik kan ten vroegste woensdag gaan kijken, daarmee de vragen hier.
Alvast bedankt voor de reactie. _/-\o_
Ik zie dat Hyundai België de prijslijst achter een mailadres formulier verstopt, dus als je dat niet wilt moet je even wat spelen met de configurator, dan kom je ook alles te weten over de uitvoeringen.
Wat ik zo snel online zie is core de eenvoudigste, gevolgd door core plus en balance. In Nederland is AWD beschikbaar vanaf de middelste uitvoering (Connect) die ook standaard zaken als warmtepomp en HUD heeft. Het lijkt dat Hyundai België de AWD heeft beperkt tot de meest luxe balance uitvoering.

Paar puntjes nog: er zit een fors verschil tussen 18 en 20" wielen qua verbruik. En als je hem prive gaat rijden kan er ook een verschil in verzekeringspremie zitten omdat de AWD in en andere categorie komt wat betreft 0-100 snelheid en aanschafprijs (wel geen alarm eis ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag weer 2 piepjes kort na elkaar (binnen een seconde) gehoord. Ik zie niets op het dashboard, heb de snelheidswaarschuwingen uitstaan, LFA/LKAS/HDA staat aan en ACC staat uit. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb dit regelmatig, meestal in de eerste 10 miniuten van een rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
ik heb alles gewoon aanstaan
de piepjes vallen me al niet meer op

geen idee dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
zonoskar schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:03:
Vandaag weer 2 piepjes kort na elkaar (binnen een seconde) gehoord. Ik zie niets op het dashboard, heb de snelheidswaarschuwingen uitstaan, LFA/LKAS/HDA staat aan en ACC staat uit. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb dit regelmatig, meestal in de eerste 10 miniuten van een rit.
Geen 'ping' omdat je de i-pedal in- of uitschakelt. Bij een nieuw/ wijziging van verkeersbord geeft die ook een korte zachtere ping. Is het random in de eerste 10min of op een vast punt (wanneer je dezelfde route rijdt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het is niet iPedal, dat gebruik ik niet. Snelheidswaarschuwingen staan uit, dus ook de verkeersbordenherkenning. Ik moet eens opletten of het telkens op dezelfde plek is, maar volgens mij is het random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
koboy schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:15:
[...]

Ik zie dat Hyundai België de prijslijst achter een mailadres formulier verstopt, dus als je dat niet wilt moet je even wat spelen met de configurator, dan kom je ook alles te weten over de uitvoeringen.
Wat ik zo snel online zie is core de eenvoudigste, gevolgd door core plus en balance. In Nederland is AWD beschikbaar vanaf de middelste uitvoering (Connect) die ook standaard zaken als warmtepomp en HUD heeft. Het lijkt dat Hyundai België de AWD heeft beperkt tot de meest luxe balance uitvoering.

Paar puntjes nog: er zit een fors verschil tussen 18 en 20" wielen qua verbruik. En als je hem prive gaat rijden kan er ook een verschil in verzekeringspremie zitten omdat de AWD in en andere categorie komt wat betreft 0-100 snelheid en aanschafprijs (wel geen alarm eis ook).
@koboy

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Heb net de configurator van Hyundai Nederland gebruikt, en heb sterk vermoeden dat het deze uitvoering is.
Kon wel zien dat er 18inch velgen onder gemonteerd waren.
Ik ga er inderdaad privé mee rijden.
En was inderdaad van plan morgen contact met verzekering op te nemen,
om verschil in premie van mijn huidige Kona electric te weten te komen.

Woensdag zal dan de grote dag worden :)

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Buske schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:26:
[...]

@koboy

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Heb net de configurator van Hyundai Nederland gebruikt, en heb sterk vermoeden dat het deze uitvoering is.
Kon wel zien dat er 18inch velgen onder gemonteerd waren.
Ik ga er inderdaad privé mee rijden.
En was inderdaad van plan morgen contact met verzekering op te nemen,
om verschil in premie van mijn huidige Kona electric te weten te komen.

Woensdag zal dan de grote dag worden :)

Bedankt _/-\o_
Tenzij je hem in Nederland gaat kopen zou ik afgaan op de Belgische configurator. Er zitten een aantal venijnige verschillen tussen de NL en BE uitvoeringen. Wat ik zo snel zag is een warmtepomp standaard in BE, en de HUD alleen op de duurste uitvoering. In NL zitten beide vanaf de middelste uitvoering......

In elk geval veel plezier woensdag, en geniet van de ruimte binnenin.
Grappig detail over die ruimte: de beenruimte is voor zo ver ik weet op binnen deze prijsklasse de allergrootste. Zelfs de veel duurdere nieuwe BMW 5 serie is krapper (met vergelijkbare hoofdruimte), maar die heeft weer wat meer kofferruimte. Voor mij is het heerlijk dat de kleine man achter me niet meer zijn voeten in mijn rug kan plaatsen :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mbeel
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-06 00:09
Na het bekijken van alle YouTube-films over de ionic 6, en na enkele proefritten in andere auto’s (Kia ev6, VW id-4, ionic 6) uiteindelijk na afwegen van alle voordelen en nadelen, besloten een first edition, die al een tijd in de showroom stond op naam van de eigenaar, te kopen. Dit is mijn eerste elektrische auto en ik ben meteen een grote fan. Deze FE is een AWD, 77kwa/u met open dak, zwarte 20-inch velgen in Biophilic blue. Ik heb voor de winter 18 inch velgen en banden geregeld voor wat extra bereik.

Wat rijdt deze auto lekker! Mijn zoon van19 wil elke avond een ritje maken in Sport-modus uiteraard. Je voelt de trekkracht in je hoofd en maag.

Nu in de praktijk maar eens het bereik gaan ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Proficiat mbeel, mooie wagen, ik mag in dezelfde uitvoering rondrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
mbeel schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 00:00:
Na het bekijken van alle YouTube-films over de ionic 6, en na enkele proefritten in andere auto’s (Kia ev6, VW id-4, ionic 6) uiteindelijk na afwegen van alle voordelen en nadelen, besloten een first edition, die al een tijd in de showroom stond op naam van de eigenaar, te kopen. Dit is mijn eerste elektrische auto en ik ben meteen een grote fan. Deze FE is een AWD, 77kwa/u met open dak, zwarte 20-inch velgen in Biophilic blue. Ik heb voor de winter 18 inch velgen en banden geregeld voor wat extra bereik.

Wat rijdt deze auto lekker! Mijn zoon van19 wil elke avond een ritje maken in Sport-modus uiteraard. Je voelt de trekkracht in je hoofd en maag.

Gefeliciteerd, heel veel plezier gewenst in deze geweldige auto!
Qua bereik denk ik dat je zoon iets minder zal behalen dan jijzelf O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

mbeel schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 00:00:

Gefeliciteerd! Geniet van de auto!

Wees trouwens niet verbaasd als je bereik in de winter op 18" groter is dan in de zomer op 20"....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:38
AnjaT850 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:53:
[...]

Zoals ik het begrijp moet men kunnen aantonen dat het defect is ontstaan door gebrekkig/foutief onderhoud als men de garantie wenst te weigeren. Enige risico dat je loopt is dat je geen recht meer hebt op de pechbijstand die Hyundai aanbied. Al weet ik niet of die er in NL is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Soms zo teleurgesteld in die wagen. Koppel ik vorige week de wagen van de laadpaal, geeft ie aan 99% batterij ipv 100% en slechts 498km bereik. Had ik nu echt die 2km extra niet kunnen krijgen? Steek ik de wagen dit weekend weer in, haal ik hem gisteren van de lader, 98% en 496km. 😤

* Blokker_1999 heeft de kleine batterij in de wagen.

In eco stand trouwens wel vlot over de 500km. ;) Zit nu na iets meer dan een jaar op 29k km met een gemiddeld verbruik van 11,2kWh/100km.Met wat moeite en geduld is deze wagen dus redelijk zuinig te rijden, al blijft hij gulziger dan de 28kWh classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Blokker_1999 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:50:
Zit nu na iets meer dan een jaar op 29k km met een gemiddeld verbruik van 11,2kWh/100km.
Hoe heb je dat gemeten? Oftewel, zitten de laadverliezen erbij in?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
koboy schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:52:
[...]

Tenzij je hem in Nederland gaat kopen zou ik afgaan op de Belgische configurator. Er zitten een aantal venijnige verschillen tussen de NL en BE uitvoeringen. Wat ik zo snel zag is een warmtepomp standaard in BE, en de HUD alleen op de duurste uitvoering. In NL zitten beide vanaf de middelste uitvoering......

Grappig detail over die ruimte: de beenruimte is voor zo ver ik weet op binnen deze prijsklasse de allergrootste. Zelfs de veel duurdere nieuwe BMW 5 serie is krapper (met vergelijkbare hoofdruimte), maar die heeft weer wat meer kofferruimte. Voor mij is het heerlijk dat de kleine man achter me niet meer zijn voeten in mijn rug kan plaatsen :*)
Als ie geen warmtepomp en Hud heeft denk ik niet dat hem gaat worden.
Hij mocht gerust half metertje korter geweest zijn hoor, we zijn al van respectabele leeftijd en rijden zelden met meer dan 2 in de auto.
Heb alvast hele dag garage opgeruimd om het bakbeest binnen te krijgen, als ik hem aanschaf.
Mijn eega vind het wel een mooie, maar vind het ook een slagschip ;)
Maar de prijs is zo goed, dat hem niet kopen, bijna doodzonde zou zijn ;)
Nog 12 uurtjes te gaan en ik kan proefrit maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Buske schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:04:
[...]

Als ie geen warmtepomp en Hud heeft denk ik niet dat hem gaat worden.
Hij mocht gerust half metertje korter geweest zijn hoor, we zijn al van respectabele leeftijd en rijden zelden met meer dan 2 in de auto.
Heb alvast hele dag garage opgeruimd om het bakbeest binnen te krijgen, als ik hem aanschaf.
Mijn eega vind het wel een mooie, maar vind het ook een slagschip ;)
Maar de prijs is zo goed, dat hem niet kopen, bijna doodzonde zou zijn ;)
Nog 12 uurtjes te gaan en ik kan proefrit maken 8)
Warmtepomp is standaard in België, HUD zit alleen op de duurste uitvoering die ook leren bekleding heeft.
Je noemt dat de prijs erg goed is: dan kan het ook nog een resterende first edition zijn, die heeft stoffen bekleding met ruitjes terwijl de reguliere stoffen bekleding effen is. De First edition is te vergelijken met de allerduurste uitvoering, maar dan zonder leren bekleding en stoel ventilatie. Wel AWD en grote accu etc.....
Aangezien het dan gaat om een auto die al meer dan een jaar hier stil staat wel even goed letten op vibraties door deuken in de banden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 22:54

Xaria

Boventitel

Blokker_1999 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:44:
[...]

Zoals ik het begrijp moet men kunnen aantonen dat het defect is ontstaan door gebrekkig/foutief onderhoud als men de garantie wenst te weigeren. Enige risico dat je loopt is dat je geen recht meer hebt op de pechbijstand die Hyundai aanbied. Al weet ik niet of die er in NL is.
In Nederland zit pechhulp van Hyundai (is gewoon ANWB) er bij in zolang je auto dealer onderhouden is. Zit je een aantal dagen/km over de "limiet" dan is dat normaal geen probleem. De melding komt op een bepaald moment en als je dan gewoon netjes de afspraak maakt en je dealer geeft aan dat het 3 maanden duurt dan ligt het bij hun en niet bij jou. Uiteraard wel even goed via de mail vastleggen ;-)

P.s. wel respect voor je zuinigheid. Ik zit na 2 maanden op een gemiddelde van 14.3 kwh / 100 km.
Nou kijk ik ook nergens na, staat alles aan en rijd ik eigenlijk 95% van de tijd snelweg.. maar toch haha.

[ Voor 11% gewijzigd door Xaria op 03-07-2024 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hebben anderen ook last van slechte lak? Ik heb op de motorkap nu al een putje van steenslag en op het achterportier zit ook iets wat lijkt op steenslag, maar wel heel veel. De lokatie lijkt ook niet echt bloot te staan aan steenslag, Ik kwam dit tegen toen ik afgelopen weekend de auto in de was gezet heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnfDGf13AUbM-MsN0EfzSNNBT1Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F24tTbJIInU6tatjeF9q0LLa.jpg?f=user_large

Je kijkt hier tegen de voorste rand van het achterportier aan (net boven de dorpel), met het voorportier open. Tussen de 2 deuren zit een heel klein randje, afgesloten door rubber. Ik zou daar geen steenslag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
zonoskar schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:30:
Hebben anderen ook last van slechte lak? Ik heb op de motorkap nu al een putje van steenslag en op het achterportier zit ook iets wat lijkt op steenslag, maar wel heel veel. De lokatie lijkt ook niet echt bloot te staan aan steenslag, Ik kwam dit tegen toen ik afgelopen weekend de auto in de was gezet heb.

[Afbeelding]

Je kijkt hier tegen de voorste rand van het achterportier aan (net boven de dorpel), met het voorportier open. Tussen de 2 deuren zit een heel klein randje, afgesloten door rubber. Ik zou daar geen steenslag verwachten.
Is hier wel lak eraf? Lijkt eerder op een soort aanslag. Op de foto lastig te zien vanwege het formaat.

Mbt de dubbele pling. Heb hier gisteren op gelet. Kan het zijn dat het de rijstrookwisselhulp is? Die geeft een dubbele pling bij inschakelen (ene keer gaat die automatisch aan en dan vraagt die eerst om toestemming). Ook bij de 'uitvoering' geeft die een dubbele pling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@vraasen Het geel wat je ziet is de grondlak, je kan het ook voelen. Met rijstrookwisselhulp bedoel je HDA2 op de snelweg? Dat heeft mijn uitvoering niet. Bovendien komt het het meest voor op 60 en 80 km/h wegen.

Nog iets geks, de HDA lijkt te weten of ik op een snelweg of een andere weg rijdt, hij kijkt in ieder geval niet naar de weg zelf. Als ik op de A2 rijdt, dan krijg ik mooi het HDA sysmbool te zien bij de ACC graphics. Maar als ik dan de N2 op rij, gaat het symbool weg. De weg is exact gelijk qua indeling (je mag er slechts 80 ipv 100 op de A2), maar geen HDA symbooltje dus. Maar ik merk ook geen enkel verschil in lanekeeping en/of ACC gedrag, dus waar dat HDA symbooltje voor is weet ik niet. Vond het wel frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
zonoskar schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:31:
@vraasen Het geel wat je ziet is de grondlak, je kan het ook voelen. Met rijstrookwisselhulp bedoel je HDA2 op de snelweg? Dat heeft mijn uitvoering niet. Bovendien komt het het meest voor op 60 en 80 km/h wegen.

Nog iets geks, de HDA lijkt te weten of ik op een snelweg of een andere weg rijdt, hij kijkt in ieder geval niet naar de weg zelf. Als ik op de A2 rijdt, dan krijg ik mooi het HDA sysmbool te zien bij de ACC graphics. Maar als ik dan de N2 op rij, gaat het symbool weg. De weg is exact gelijk qua indeling (je mag er slechts 80 ipv 100 op de A2), maar geen HDA symbooltje dus. Maar ik merk ook geen enkel verschil in lanekeeping en/of ACC gedrag, dus waar dat HDA symbooltje voor is weet ik niet. Vond het wel frappant.
Dat gedrag klopt, zover ik weet is HDA alleen goedgekeurd voor snelwegen (A) wegen dus via de GPS/Navigate kijkt de auto of de functie aan of uit kan. Soms inderdaad wel vervelend gezien sommige N wegen in binnen en buitenland er soms beter bijliggen dan A wegen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVi71
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 16:44

[Afbeelding]

Lak is inderdaad slecht. Van wat ik heb horen zeggen is dat de meeste autolakken, dus ook van de Ioniqs, nu op waterbasis zijn en maar een enkele dunne laag gekleurde lak hebben waarna er een dun laagje blanke lak over gaat. Ik heb nu vanaf oktober 2023 zo'n beetje 33.000km gereden en heb de auto al op meerdere plekken met een lakstift moeten aanstippen. Lijkt nergens naar maar goed... (De lak is zo slecht dat ik me soms afvroeg of ik een zwarte auto met witte stippen had of een witte auto met zwarte stippen :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Autolakken zijn al jaren op waterbasis. Een van de redenen om vogelpoep onmiddelijk te verwijderen, anders 'brand' het in. Ik zal er eens melding van maken bij mijn volgende beurt. Het staat me ook al niet aan dat de laadpoort een andere kleur rood lijkt te zijn onder bepaalde hoeken (soms donkerder, soms lichter).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGo0ICNTLT6IDP7E_DC3zpbHWJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCwMGchdtcfDZUuWEOA06vA1.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een fijne auto, begrijp me niet verkeerd. Maar voor 50K verwacht ik iets meer dan mijn vorige Ioniq en Vovlo V40 die waren op dit soort gebieden een stuk beter.

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 03-07-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

[Afbeelding]

Vind het wel meevallen. Op gevoelige plekken schijnt de lak dikker te zijn, o.a. de motorkap.
Nu na 15 maanden en 20k km zitten er een paar gele steenslag putjes op de motorkap. Naar mijn gevoel niet bijzonder veel.
Ik denk trouwens dat bij de gele plekjes een combinatie zijn van doffe/gebarsten lak en deels weggetikte kleurlak. Ik had na 1 week al dat iemand een sleutel in de deur had gezet, en wat ik me herinner is de grondlak (bij ultimate red) gewoon wit.

Wat betreft de plekjes onderaan aan de passagierskant: heeft daar niet een keer wat klem gezeten? Een punt van een jas lopen wapperen tijdens het rijden?
Ik vind het zo'n rare ples dat ik eerder zou kijken hoe het aan die kant gaat wat betreft gordel en in/uitstappen of dingen naar binnen slepen.

Verder klopt het wat eerder is gezegd: lakken van tegenwoordig op waterbasis zijn lang niet zo hard als vroeger toen het nog met organische oplosmiddelen ging. Zie je ook bij de verf voor je huis trouwens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVi71
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 16:44
zonoskar schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:37:
Autolakken zijn al jaren op waterbasis. Een van de redenen om vogelpoep onmiddelijk te verwijderen, anders 'brand' het in. Ik zal er eens melding van maken bij mijn volgende beurt. Het staat me ook al niet aan dat de laadpoort een andere kleur rood lijkt te zijn onder bepaalde hoeken (soms donkerder, soms lichter).

[Afbeelding]
Dan denk ik dat der gewoon te weinig lagen lak op zit. Ik heb hiervoor 2 Superbs gehad, een zwarte en een donker grijze, en ook daar veel (snelweg)kilometers mee gemaakt maar daar was de lakschade veel minder dan bij deze. Ik had na 160.000km op de Superbs net zoveel lakschade als nu op de Ioniq met 33.000km. Zie ook niet echt een oplossing om dit weg te nemen behalve dan de auto helemaal over laten spuiten met de vraag de auto van extra lagen te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Ik heb juist totaal geen problemen met de lak, ziet er nog geweldig uit bij mijn auto.
Is misschien voor jullie een glas- of keramische coating een oplossing?
In onderstaande video zijn ze wel erg tevreden over de laklaag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:50:

In eco stand trouwens wel vlot over de 500km. ;) Zit nu na iets meer dan een jaar op 29k km met een gemiddeld verbruik van 11,2kWh/100km.Met wat moeite en geduld is deze wagen dus redelijk zuinig te rijden, al blijft hij gulziger dan de 28kWh classic.
Wauw! Die 500km haal ik amper met de grote accu (en de 20"velgen).
Hangt waarschijnlijk ook wel van de rijstijl af ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Nog eens bewezen, dat we de juiste keus gemaakt hebben.
Sommigen hier halen nog betere resultaten.
https://www.ad.nl/auto/de...-autovakanties~a1487886f/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Azqi schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 07:09:
Nog eens bewezen, dat we de juiste keus gemaakt hebben.
Sommigen hier halen nog betere resultaten.
https://www.ad.nl/auto/de...-autovakanties~a1487886f/
Toch vreemd dat de Tesla's standaard het snelste zijn in de 1000 km challenge van TeslaBjorn. De Ioniq 6 was een kwartier langzamer dan een Tesla 3 performance. Ik vraag me dan ook af hoe ze dit getest hebben? Gewoon 90% WLTP range + 70% van de WLTP range na het laden? Dan kom ik voor de Ioniq uit op 982 km. Zij komen uit op 932 km. Dat geloof ik echt niet, zeker niet op snelweg snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:21:
[...]

Toch vreemd dat de Tesla's standaard het snelste zijn in de 1000 km challenge van TeslaBjorn. De Ioniq 6 was een kwartier langzamer dan een Tesla 3 performance. Ik vraag me dan ook af hoe ze dit getest hebben? Gewoon 90% WLTP range + 70% van de WLTP range na het laden? Dan kom ik voor de Ioniq uit op 982 km. Zij komen uit op 932 km. Dat geloof ik echt niet, zeker niet op snelweg snelheden.
De link naar het ADAC artikel bracht mij niet verder. Maar die 932 km kan best als je je beperkt tot 100km/h. Fijne is alleen wel dat alle auto's hier onder dezelfde omstandigheden zijn getest. Iets wat TeslaBjorn niet doet. Die doet de 1000km test met een auto onder de omstandigheden die er dan zijn, en zat dat (met de omstandigheden erbij) in een spreadsheet. De Ioniq6 is door hem getest in de winter en op winterbanden......
Ik ben bij TeslaBjorn een jaar geleden afgehaakt. Leuk hoor die bananendozen test (maar die zegt net zo veel als het opgegeven aantal liters), maar hij was toen alleen positief over Tesla's en Chinese auto's; de rest werd afgekraakt op pietluttigheden en gebruikersfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij 100 km/h verbruikt mijn 6 iets van 150 -160 Wh/km. Daarmee kan ik dus ongeveer 450-480 km rijden. Dat komt overeen met wat Bjorn gemeten heeft bij 90 km/h. Hij kon met die snelheid ca 500 km rijden. Anyways, je moet ongeveer 10% buffer houden, dus na (90% van 480) 430 km moet je voor het eerst laden. Niemand laadt tot 100%, bij 80% gaat het laden dusdaning 'langzaam' dat je beter kunt gaan rijden. Dan moet je dus na 350 km weer laden. Je hebt dan dus slechts 780 km gereden, deen 930. Zelfs als je bij het laden echt tot 100% laadt (wat erg lang duur, bijna een uur), dan kun je 860 km rijden. Nog steeds geen 930. Alleen als je niet harder rijdt dan 100km/h EN tot 100% laadt EN ook nog eens de auto tot ca 3% leegrijdt haal je die 930 km. Ik denk dat weinigen dat aandurven op een lange trip. Bovendien kom je dan met 3% aan op je bestemming en moet je hopen dat je daar kunt laden, want anders ben je helemaal het haasje.

Dus ik zet grote vraagtekens bij hoe ze dit "getest" hebben. Nogmaals, ik denk dat ze gewoon de WLTP range genomen hebben en dan wat formules gebruiken. En niet echt gereden hebben. Theoretisch kan die 932 km met alle mitsen die ik boven vermeld heb, maar je bent een stuk sneller over dezelfde afstand als je 2x laadt.

Ik kijk Bjorn meer voor hemzelf, zijn tests zijn inderdaad niet echt te vergelijken met elkaar omdat de omstandigheden steeds anders zijn. Hij geeft dat zelf ook toe dat zijn filmpjes meer entertainment zijn, maar probeert wel wat consistentie erin te houden. Maar aan de andere kant, dat is wel de realiteit. Ik heb ook elke dag dat ik naar kantoor rij een ander verbruik, terwijl ik dezelfde route rij en fundamenteel niet anders rij. Soms is het verkeer traag, soms kan ik door rijden. Soms regent het, soms waait het hard. Het verbruik ligt tussen de 105 Wh/km en 180 Wh/km. Dat is toch best een verschil.

[ Voor 39% gewijzigd door zonoskar op 04-07-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:34:
Bij 100 km/h verbruikt mijn 6 iets van 150 -160 Wh/km. Daarmee kan ik dus ongeveer 450-480 km rijden. Dat komt overeen met wat Bjorn gemeten heeft bij 90 km/h. Hij kon met die snelheid ca 500 km rijden. Anyways, je moet ongeveer 10% buffer houden, dus na (90% van 480) 430 km moet je voor het eerst laden. Niemand laadt tot 100%, bij 80% gaat het laden dusdaning 'langzaam' dat je beter kunt gaan rijden. Dan moet je dus na 350 km weer laden. Je hebt dan dus slechts 780 km gereden, deen 930. Zelfs als je bij het laden echt tot 100% laadt (wat erg lang duur, bijna een uur), dan kun je 860 km rijden. Nog steeds geen 930. Alleen als je niet harder rijdt dan 100km/h EN tot 100% laadt EN ook nog eens de auto tot ca 3% leegrijdt haal je die 930 km. Ik denk dat weinigen dat aandurven op een lange trip. Bovendien kom je dan met 3% aan op je bestemming en moet je hopen dat je daar kunt laden, want anders ben je helemaal het haasje.

Dus ik zet grote vraagtekens bij hoe ze dit "getest" hebben. Nogmaals, ik denk dat ze gewoon de WLTP range genomen hebben en dan wat formules gebruiken. En niet echt gereden hebben. Theoretisch kan die 932 km met alle mitsen die ik boven vermeld heb, maar je bent een stuk sneller over dezelfde afstand als je 2x laadt.

Ik kijk Bjorn meer voor hemzelf, zijn tests zijn inderdaad niet echt te vergelijken met elkaar omdat de omstandigheden steeds anders zijn. Hij geeft dat zelf ook toe dat zijn filmpjes meer entertainment zijn, maar probeert wel wat consistentie erin te houden. Maar aan de andere kant, dat is wel de realiteit. Ik heb ook elke dag dat ik naar kantoor rij een ander verbruik, terwijl ik dezelfde route rij en fundamenteel niet anders rij. Soms is het verkeer traag, soms kan ik door rijden. Soms regent het, soms waait het hard. Het verbruik ligt tussen de 105 Wh/km en 180 Wh/km. Dat is toch best een verschil.
930/(0.9+0.7)=580. Wanneer de auto een bereik aangeeft bij 100% vol van 580 km haal je die 930 km met 1 laadstops van 20 minuten/70%.

Als ik me goed herinner vertrokken we vorig jaar zomer met ongeveer dat getal op de meter. Normaal laden we tot 90%, maar ik heb vorig jaar zomer met 90% vol ook wel 530 of meer gezien.
Ons verbruik bij 100km/h ligt nu tussen de 12,5 en 14 kWh/100km afhankelijk van de windrichting. Over een heel jaar gezien zaten we op 15,3......

Als ik me goed herinner was 1 van de redenen dat bij Bjorn de Ioniq 6 er niet goed uitkwam het ontbreken van een voorverwarmen knop, en het punt dat de auto niet voorverwarmt onder de 10 of 15%. Hierdoor werd de laadsnelheid flink gedrukt. Dit noem ik gewoon een heel grote gebruikersfout. Als je niet in de navigatie een extra stop toevoegt tijdens het rijden, of zo ver doorrijdt dat voorverwarmen niet meer werkt ben je gewoon de score bewust aan het saboteren. Dan doe je zelfs niet eens een poging tot consistentie, en snap je niet dat je niet met een Tesla te maken hebt waarbij dat juist nodig is om enige snellaad performance te halen.

TeslaBjorn wordt door een flink aantal mensen als heilige en autoriteit gezien, en dat is hij niet.

Edit: rekenfout gemaakt die aangepast en de tekst ook daarop aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door koboy op 04-07-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
Als ik kijk naar mijn ritjes van/naar werk (95% snelweg, 100km/h, geen files) kom ik uit op gemiddeld 610km range op een volle accu (gemiddelde gepakt vd ritten bij >19 graden, test zou gaan om zomerse omstandigheden).

Vertrek je met 100% en ga je bij 10% aan de lader, dan zou ik 549km hebben gereden. Laad ik vol tot 80% dan heb ik 427km bereik erbij (70% van 610). Dat maakt samen 976km als je op de bestemming met 10% arriveert. Obv mijn gebruik tot nu toe zou de waarde uit de test haalbaar zijn.

Doe ik dit obv heel mijn historische data (>11graden, regen / tegenwind / etc zit ertussen) dan kom ik op 933km.

Alles zal dus afhangen van je rechtervoet verwacht ik.

[ Voor 4% gewijzigd door vraasen op 04-07-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
Begin deze week met de auto naar Parijs gereden voor werk vanuit Noord-Holland Noord. Het gebruik en het laden was heerlijk (gemiddeld 15 - 16 KW /100KM maximale snelheden gereden overal 120KM/u België 130KM/u Frankrijk), helaas niet de heilige graal van 300KW kunnen aantikken, maar wel pieken gehad van 250KW. Helaas doet de interne navigate nog steeds met laadstops inplannen laden tot 100%, erg irritant, bij wegrijden de rit telkens opnieuw ingested. Het zou fijn zijn als er wat meer opties beschikbaar komen voor het plannen van een EV trip (Maximaal laden, minimale SoC bij aankomst laadpaal en bestemming).

De (snel)laadinfrastructuur was prima overigens naar Parijs! 1 keer gehad dat er alleen 150KW palen stonden, dit is niet heel duidelijk uit de navigatie te halen, voor de rest hadden de meeste tenminste wel 1 à 2 300KW palen. geen één keer moeten wachten en overal meer dan genoeg palen.

Van de zomer naar Oslo rijden, heb er nu al zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zomaar0iemand schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:54:
Begin deze week met de auto naar Parijs gereden voor werk vanuit Noord-Holland Noord. Het gebruik en het laden was heerlijk (gemiddeld 15 - 16 KW /100KM maximale snelheden gereden overal 120KM/u België 130KM/u Frankrijk), helaas niet de heilige graal van 300KW kunnen aantikken, maar wel pieken gehad van 250KW. Helaas doet de interne navigate nog steeds met laadstops inplannen laden tot 100%, erg irritant, bij wegrijden de rit telkens opnieuw ingested. Het zou fijn zijn als er wat meer opties beschikbaar komen voor het plannen van een EV trip (Maximaal laden, minimale SoC bij aankomst laadpaal en bestemming).

De (snel)laadinfrastructuur was prima overigens naar Parijs! 1 keer gehad dat er alleen 150KW palen stonden, dit is niet heel duidelijk uit de navigatie te halen, voor de rest hadden de meeste tenminste wel 1 à 2 300KW palen. geen één keer moeten wachten en overal meer dan genoeg palen.

Van de zomer naar Oslo rijden, heb er nu al zin in!
Mooi man!
Die 300kW laden is het theoretische maximum van het e-GMP platform, maar daarvoor heb je wel een grotere accu nodig. In de praktijk ligt het maximum voor wat meer dan enkele seconden op ongeveer 235kW voor de 77kWh accu. Staat volgens mij ook ergens in de specificaties/handleiding.

Ikzelf haal de ingeplande laadstops nooit. Voor die tijd wil ik of iemand anders wel even een pauze. Ik laat dan even langs de route naar een snellader zoeken.
De routeplanner maakt gebruik van de filters die in o.a. de navigatie staan ingesteld. Werkt het om de oplaad limiet voor DC in te stellen op 80%?
Bij eerder of later wegrijden dan de "gevraagde"
100% stand wordt er automatisch herplant, net als bij omleidingen wegens files. Afbreken en opnieuw opstarten zou niet nodig hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
koboy schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:36:
[...]

Mooi man!
Die 300kW laden is het theoretische maximum van het e-GMP platform, maar daarvoor heb je wel een grotere accu nodig. In de praktijk ligt het maximum voor wat meer dan enkele seconden op ongeveer 235kW voor de 77kWh accu. Staat volgens mij ook ergens in de specificaties/handleiding.
Klopt inderdaad wel jammer dat het niet op de marketing praat staat :+
Ikzelf haal de ingeplande laadstops nooit. Voor die tijd wil ik of iemand anders wel even een pauze. Ik laat dan even langs de route naar een snellader zoeken.
De routeplanner maakt gebruik van de filters die in o.a. de navigatie staan ingesteld. Werkt het om de oplaad limiet voor DC in te stellen op 80%?
Bij eerder of later wegrijden dan de "gevraagde"
100% stand wordt er automatisch herplant, net als bij omleidingen wegens files. Afbreken en opnieuw opstarten zou niet nodig hoeven zijn.
Niet geprobeerd, prik hem er meestal aan en ga wat eten, plassen etc. meestal kom ik dan terug rond de 85% vind het wel fijn al hij even doorgaat over de 80% terwijl ik nog sta de wachten bij wegrestaurant de gouden bogen. Voorheen deed hij wel standaard tot 80% in de route helaas is dit voor mij in een update aangepast. Vaak is afbreken en opnieuw opstarten niet nodig, maar hij geeft wel aan om opnieuw een laadstop in te plannen na een paar meter wegrijden, vind het fijner om alles ingesteld te hebben op het moment dat ik weg rij kan ik ook een beetje zien waar ik uit kom / naar toe rij. Kleine ergernis uiteraard maar ach als er dan toch software updates moeten komen zou een wat moderner navigatie systeem niet verkeerd zijn!

Overigens laad ik hem altijd helemaal op tot 100% gezien het een leaseauto is en batterijdegradatie mij dus wat minder uitmaakt. Als ik hem privé had gereden had ik hem zelden tot 80%+ opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 21:26
zomaar0iemand schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:45:
Overigens laad ik hem altijd helemaal op tot 100% gezien het een leaseauto is en batterijdegradatie mij dus wat minder uitmaakt. Als ik hem privé had gereden had ik hem zelden tot 80%+ opgeladen.
Ik reed hiervoor een Kia E-niro en altijd tot 100% geladen in 4 jaar, 135000km en geen kilometer verlies gehad.
Tesla batterijen zijn daar misschien gevoelig voor maar ik heb dat toen helemaal niet gemerkt.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

[...]

Klopt inderdaad wel jammer dat het niet op de marketing praat staat :+

[...]

Niet geprobeerd, prik hem er meestal aan en ga wat eten, plassen etc. meestal kom ik dan terug rond de 85% vind het wel fijn al hij even doorgaat over de 80% terwijl ik nog sta de wachten bij wegrestaurant de gouden bogen. Voorheen deed hij wel standaard tot 80% in de route helaas is dit voor mij in een update aangepast. Vaak is afbreken en opnieuw opstarten niet nodig, maar hij geeft wel aan om opnieuw een laadstop in te plannen na een paar meter wegrijden, vind het fijner om alles ingesteld te hebben op het moment dat ik weg rij kan ik ook een beetje zien waar ik uit kom / naar toe rij. Kleine ergernis uiteraard maar ach als er dan toch software updates moeten komen zou een wat moderner navigatie systeem niet verkeerd zijn!

Zie dat ze de marketing praat hebben aangepast.... Stond vroeger de 235kW, nu staat er 350kW snelladen, maar de 10-80% tijd is gelijk gebleven op 18 minuten..... Zucht.....

Als je linksonder naast de afbreken knop op de tijd tot bestemming tikt kun je kiezen voor 1 van de tussenstops, krijg je de tijd/afstand tot die stop te zien. Misschien dat dat wat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jullie moeten echt goede banden hebben dan. Op mijn Hankook banden haal ik echt geen 125Wh/km bij 100km/h, ook niet met wind mee. 150Wh/km is het laagste wat ik zie, zelfs met mijn oude Ioniq haalde ik die waarde op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:01:
Jullie moeten echt goede banden hebben dan. Op mijn Hankook banden haal ik echt geen 125Wh/km bij 100km/h, ook niet met wind mee. 150Wh/km is het laagste wat ik zie, zelfs met mijn oude Ioniq haalde ik die waarde op de snelweg.
Gewoon de hankooks hoor. Wel lekker stevig opgepompt naar de vol beladen advies druk (2,5 voor, 2,9 achter). Uiteraard met koude banden waar hooguit een paar 100 meter op is gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
[...]

De verklaring zit hem in de naam. TeslaBjorn. Hoewel hij door de jaren heen wat kritischer is geworden op het merk, blijft hij een fan van Tesla. Hij kent die wagens door en door en weet hoe hij die 1000km challange kan optimaliseren voor een Tesla.

Waarom denk je dat hij bijv. de Model S LR Palladium 2x op 3 maanden tijd getest heeft?

En als je echt wenst te weten hoe ze getest hebben, dan kan je gewoon het test protocol lezen dat ze publiceren. En ja, dat is op een rollenbank en niet op de weg. Maar dat is ook de enige manier om een vergelijking te kunnen maken tussen verschillende voertuigen. Je moet de menselijke factor eruit halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

[...]

Ik maak me niet zo druk. WcEendBjorn gaat toch niet een Hyundai bovenaan zetten? 😝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
koboy schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:52:
[...]

De kogel is door de kerk (Belgische uitdrukking 8) )

Na proefrit beslist dat het een donker blauwe Balance, rwd, met hud, wp, bose, leder bekleding wordt.
Is een ex demo model met 1700km op de teller, van maart 2023

Vandaag dus stevig onderhandeld, ook hoger overname bod gehad voor mijn Kona.
Nu nog 2 lange weken wachten 8)7 omdat het strikt genomen een tweedehands is, moet ie eerst naar keuring.

[ Voor 25% gewijzigd door Buske op 05-07-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Azqi schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:23:
[...]

Ik maak me niet zo druk. WcEendBjorn gaat toch niet een Hyundai bovenaan zetten? 😝
Je hoeft toch alleen zijn filmpje te bekijken. Hij gaat echt niet expres inhouden omdat het geen tesla is. Er zijn honderden mensen die zijn live stream bekijken van zo'n 1000 km challenge, die gaan echt wel klagen als hij de boel besodemietert. Maar goed, ik vind soms ook dat ie te wellicht niet lang genoeg laadt, omdat dat wel bij een tesla laadcurve past, maar misschien minder bij die van de Ioniq.

@Buske Dat is ook een Brabantse uitdrukking. Welke heb je nou gekocht? Is me niet helemaal duidelijk uit je post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
zonoskar schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:51:
[...]

@Buske Dat is ook een Brabantse uitdrukking. Welke heb je nou gekocht? Is me niet helemaal duidelijk uit je post.
Ik heb de post beetje ingekort, was copy/pasta van mail |:(

het wordt dus een donker blauwe Balance uitvoering, rwd, met hud, wp, bose, leder bekleding.

Hoop dat het nu wel beetje leesbaar is ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Buske op 05-07-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:23
Nog meer mensen of mensen die tips hebben rondom deze issues.

Scherm rechts knippert of gaat uit.
Auto blijft hangen in TMC modus (geen 4G meer) bluelink uit en aan zetten werkt ook niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7At_6y4D-cHN9wqfcZw8T7mXGC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDnNn2mehlW0FxKtUWOD4uB0.jpg?f=fotoalbum_large

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Bschnitz schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:21:
Nog meer mensen of mensen die tips hebben rondom deze issues.

Scherm rechts knippert of gaat uit.
Auto blijft hangen in TMC modus (geen 4G meer) bluelink uit en aan zetten werkt ook niet meer.

[Afbeelding]
Onder de parkeersensoren knop zit een reset knopje. Die al geprobeerd? Als die ook niet werkt is het iets wat de dealer moet oplossen, die kan als het goed is een grotere reset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
Hoe zijn de ervaringen met de 53kWh versie? Kijkend naar vermogen en verbruik. Dit kleiner accupakket heeft ong 80pk minder vermogen, maar is toch nog een best zware auto.

En hoe zijn de ervaringen met de Style uitvoering? Mis je bv de stoelverwarming en de dodehoeksensoren.

Zitten eraan te denken om wellicht een 53kWh Style erbij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:23
vraasen schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:42:
Hoe zijn de ervaringen met de 53kWh versie? Kijkend naar vermogen en verbruik. Dit kleiner accupakket heeft ong 80pk minder vermogen, maar is toch nog een best zware auto.

En hoe zijn de ervaringen met de Style uitvoering? Mis je bv de stoelverwarming en de dodehoeksensoren.

350-400km in de zomer cruise 104
300-350km in de winter cruise 104

Vermogen meer dan genoeg, je kan piepende banden weg als je wilt.

Auto is verder enorm snel warm of koud, 2-4min max.
Sensoren genoeg, miss ik niet.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online

@Blokker_1999 behaalt zo te lezen zo'n 500 km met de kleine batterij _/-\o_
https://gathering.tweaker...message/79451790#79451790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een Style 74 kWh. Ik mis de stoelverwarming wel, maar om voor alleen die optie de Connect te kopen/leasen vond ik te duur. Dodehoeksensoren heb ik nooit gehad, dus die mis ik niet. Bij de proefrit in een Lounge versie vond ik die camera beelden die op het dash getoond worden (BVM) best afleiden. Een elektrische stoel verstelling is voor mij niet nodig, ik ben de enige die in de auto rijdt. Van mij had zelfs de autosteer optie er af mogen gaan, maar dat heeft impact op de NCAP score blijkbaar.

Het geluid is overigens ook best prima. Maar ik ben niet iemand die een absoluut gehoor heeft of zelfs het verschil hoort tussen MP3 en FLAC, dus YMMV.

Had ik een HUD willen hebben? Jep. Had ik de ambient lights willen? Jep. Maar het zijn toch een soort van gimmicks waar ik niet echt voor wil betalen. Dus ik ben tevreden met mijn Style. Ik reed voorheen in een Ioniq 28kWh met 120 pk, die heeft ongeveer dezelfde gewicht/pk verhouding als de 53 kWh batterij van de Ioniq 6. Met die oude Ioniq had ik ook niet echt te klagen om met het verkeer mee te kunnen, meestal ben je toch als eerste weg als je wilt. Maar ik wou het bereik van de 74 kWh batterij en eigenlijk ook de Pks :) Op de 53kWh zou ik overigens wel de warmtepomp willen voor maximaal bereik. Maar dan zit je alweer bijna halverwege de Connect en als je dan nog een HUD en stoelverwarming wilt is het wellicht verstandiger om de Connect te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
500km Is zeer knap. @Blokker_1999 Is dat voornamelijk bij stadsverkeer en B-wegen?

Gemis aan stoelverwarming kan natuurlijk ook gecompenseerd worden door voor te verwarmen. Dodehoeksensoren heeft de baas nu ook niet, dus wellicht ook geen gemis. HUD hoeft ze niet te hebben geeft ze aan.

Qua bereik moet de kleinere accu volstaan. Zal voor het grootste deel in de bebouwde kom rijden en B-wegen. Mocht ze een grotere afstand gaan rijden kan ze de mijne meenemen.

Morgen waarschijnlijk een proefrit maken om het vermogen te ervaren. Nu heeft ze 104kW op 1435kg, die 53kWh versie heeft 111kW op 1850kg. 10pk Meer voor 400kg voelt als weinig, maar uiteraard heb je direct het vermogen te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999

Als je echt op zoek bent naar een sportwagen, dan zit je bij de Ioniq wat mij betreft aan het verkeerde adres. Neemt niet weg dat het vanuit stilstand nog altijd een vinnige wagen kan zijn dankzij het onmiddelijke koppel bij stilstant. Maar heeft wat mij betreft meer dan voldoende vermogen om mee te kunnen, zelfs op de snelweg. Alleen de weg naar de topsnelheid is lang.

@AnjaT850 hoewel een 500km op de 53kWh batterij met wat oefening en veel geduld haalbaar is denk ik ook dat maar weinig eigenaars in de buurt zullen komen, al zal ik zeker niet de enige zijn. Maar het vereist een aangepaste rijstijl die niet iedereen zal liggen. Vooral de snelwegkilometers zullen velen tegenvallen. Dat is namelijk gewoon ACC aan en op die rechter rijstrook blijven, achter/tussen vrachtwagens. Ik zal alleen beginnen inhalen wanneer de snelheid echt laag wordt (nee, ik ga geen 75 rijden op de snelweg) of wanneer ik me onveilig voel door het gedrag van de (vrach)wagen achter mij. Maar de snelweg is relatief eenvoudig om zuinig op te rijden. Minstens de helft van mijn afstand zit op secundaire wegen en daar is het net een heel stuk leuker.

Op die wegen rijd ik bijna constant met de begrenzer aan. Dat heeft 2 voordelen. Ik rij grotendeels een constante snelheid, net zoals op de snelweg, en ik moet niet op mijn snelheid letten, zal niet snel te snel rijden. Alleen de begrenzer aanpassen telkens de Vmax op de weg veranderd. Buiten dat rij ik op secundaire wegen ook gewoon Vmax. Ik ga niet extra traag rijden. Wel zal ik, wanneer er geen achterliggers zijn, mijn wagen rustig laten vertragen zonder regeneratie wanneer het kan en noodzakelijk is voor een aankomende, lagere Vmax op de weg. Wat voor heel wat eigenaars moeilijker is, is dat ik ook continue mijn regeneratie aanpas aan de omstandigheden. Als ik even wil coasten, naar regen 0, maar wanneer het verkeer wat drukker wordt al sneller op regen 1 als default en verhogen wanneer noodzakelijk tot in iPedal modus om tot stilstand te komen. Er zijn dagen waarop ik tientallen kilometers kan rijden zonder het rempedaal te moeten aanraken.

In de koudere maanden eerst kijken of ik er met stuur- en stoelverwarming kom, en enkel als het echt te koud is, zal ik met verwarming aan blijven rijden. En in de warme maanden moet het al echt heet in de wagen zijn voordat ik de airco zal aanzetten.

Het is wat mij betreft nog net geen hypermilen, daarvoor hou ik te veel rekening met het overige verkeer. Maar het begint wel in de buurt te komen. Maar ja, dan zet je ook mooie resultaten neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
koboy schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:56:
[...]

Zie dat ze de marketing praat hebben aangepast.... Stond vroeger de 235kW, nu staat er 350kW snelladen, maar de 10-80% tijd is gelijk gebleven op 18 minuten..... Zucht.....
Er staat niet dat er met 350 kW geladen kan worden. Er staat dat aan een 350 kW laadpaal de auto in 18 minuten opgeladen is tot 80%. Waarschijnlijk aangepast omdat er geen 233 kW laadpalen bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Hoe krijg ik coördinaten als b.v. 53.29942213850343, 9.535273394986335 in de navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
[...]

Bij fastned wordt gezegd dat opladen boven de 80% zo langzaam gaat dat het beter (=sneller) is om de auto weer leeg te rijden en dan weer op te laden aan de snellader.
Er staat nergens dat dit niet goed is voor de accu levensduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
beschuit schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:09:
Hoe krijg ik coördinaten als b.v. 53.29942213850343, 9.535273394986335 in de navigatie?
Kopieren in de app en naar de auto sturen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoKbgqgrwT1EP3__I0l8f1e-wV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNrSHW16S4CUnDhhs3Hj6DOV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

lfah2000 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:28:
[...]

Bij fastned wordt gezegd dat opladen boven de 80% zo langzaam gaat dat het beter (=sneller) is om de auto weer leeg te rijden en dan weer op te laden aan de snellader.
Twijfel jij daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
lfah2000 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:28:
[...]

Even de eerste op google: https://www.kiavictoria.c...ttery-that-will-cost-you/ maar een KIA dealer (zelfde platform) geeft het zelf aan op hun website, het is echt niet goed voor lithium batterij om telkens tot 100% geladen te worden voor de levensduur.
Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste