Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25

koboy

Heb een idee voor een icon

Bschnitz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:51:
[...]

Yea zeker. In heb ook echt 0 issues met de auto.

Heel dit probleem begon met toen de batterij zogenaamde 100% geladen was op 60%, vorige week.

[Afbeelding]

Ik heb zo een reminder ingesteld voor 20min als die klaar is met laden, maar toen die ging aftellen en zogenaamd klaar was met vol opladen ging die gewoon weer door.

Wellicht een software bug want nu dat ik laad lijkt het weer te kloppen....

[Afbeelding]

Dat vs de 13de, 64KM over met 50% accu xD

[Afbeelding]
Misschien inderdaad een stevige verslikking in de software. Maak een foto van het verbruik over langere termijn voor je naar de dealer gaat. Als ze een reset doen gaan alle verbruikstellers naar nul.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:53
koboy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:11:
[...]

Misschien inderdaad een stevige verslikking in de software. Maak een foto van het verbruik over langere termijn voor je naar de dealer gaat. Als ze een reset doen gaan alle verbruikstellers naar nul.
Gaan we weer zucht. Weer rond die 60%...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kACO2QXEbvIpN94T5KxtQvx8Ji4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zSzXvl8VLGgXOizyw4lyE1s2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDBMSNM9yvY0wvPyu5t0K6rV7sc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlmxkFxIxGzKGFsXOk6sN8tV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNxerlzS1cYs5m6_voM51lWtoAg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cQSMMg8OteeAn54osJdmkxAQ.png?f=fotoalbum_large

Dus na de 60% laad hij alleen nog maar met 0.9kwh en dan komt er ook niks meer echt bij.

40% van de accu onbruikbaar zo.

[ Voor 37% gewijzigd door Bschnitz op 16-01-2024 12:26 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:29

3_s

Vanochtend hing er blijkbaar nog wat sneeuw of ijs aan een van de sensoren, waardoor die telkens dacht dat ik ergens tegen ging rijden en dus remde. Enkel als ik traag aan het rijden was en de parkeersensoren aansprongen.
Enige dat je dan kan doen, is even op P zetten en verder rijden.
Niet ideaal, om zo door de sneeuw te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVi71
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:44
Bschnitz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:38:
[...]

Gaan we weer zucht. Weer rond die 60%...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dus na de 60% laad hij alleen nog maar met 0.9kwh en dan komt er ook niks meer echt bij.

40% van de accu onbruikbaar zo.
Heel bijzondere "storing" waar je mee te maken hebt... Ik wou dat ik je kon helpen maar bij mij gaat het juist andersom en misschien heb ik onwetend jouw "storing" ook al ondervonden.
Bij mij laadt de auto (53kWh) gewoon 100% maar toen het in december steeds kouder werd, reduceerde het rijbereik van ca. 280km naar een kleine 210km bij 100%. Maar sinds een week met in principe nog lagere temperaturen is het rijbereik nu zo rond de 300km wanneer de auto aan de AC lader voor 100% wordt volgeladen. In rijstijl is er niets veranderd, telkens zelfde weg naar het werk met gemiddeld dezelfde snelheid.
Ben benieuwd wat de garage bij je auto gaat vinden in de software of accu. Zou je dit misschien in loop van tijd kunnen laten weten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
RoVi71 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:32:
[...]

Heel bijzondere "storing" waar je mee te maken hebt... Ik wou dat ik je kon helpen maar bij mij gaat het juist andersom en misschien heb ik onwetend jouw "storing" ook al ondervonden.
Bij mij laadt de auto (53kWh) gewoon 100% maar toen het in december steeds kouder werd, reduceerde het rijbereik van ca. 280km naar een kleine 210km bij 100%. Maar sinds een week met in principe nog lagere temperaturen is het rijbereik nu zo rond de 300km wanneer de auto aan de AC lader voor 100% wordt volgeladen. In rijstijl is er niets veranderd, telkens zelfde weg naar het werk met gemiddeld dezelfde snelheid.
Ben benieuwd wat de garage bij je auto gaat vinden in de software of accu. Zou je dit misschien in loop van tijd kunnen laten weten?
Is kapot, 1 cel is zo laag qua spanning dat die de andere deel van de accu tegenhoud. Kwam met 91% aan en volgens de tablet en uitlees programma was de accu met 42,5% gevuld.

Binnen 10 minuten hebben ze het gezien. Nu weken/maanden wachten, want er moet een nieuwe komen en dan moet heel de accu eruit om die cel of dat deel van waar die die cel in zit te vervangen.

Valt onder garantie, maar met een 6 hebben ze dit nog niet gehad, wel met 2 5jes.

8000KM maar, wat een pech ;(

Monteur zei dat dit kan gebeuren bij hoge spanning, ik laad nooit snel op, altijd max 11kwh.

Hoogste wat ik ooit zag is toen het -7 was, toen starte ik de auto op en gebruikte die mega veel stroom, echt boven de 100kwh puur om te starten. Dus zal dat wel geweest zijn wat die cel de nek omgedraaid heeft.

Dus tip: bij -5 temps of meer altijd de auto 20min voorverwarmen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik heb een probleempje met de software van mijn auto. Bij menu Snelheidslimiet (SLW) krijg ik dit wanneer ik de snelheidspiepjes uit wil zetten, zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyHrRDGlprw0keyThdy3Z7djZkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwrrlwcdxEQTf7DDI7a3fAIz.jpg?f=fotoalbum_large

Bij een andere Ioniq 6 in de showroom geen probleem, maar daar zit denk ik nog een oudere versie in, want daar staan maar drie opties bij Snelheidslimiet (SLW), en bij mij vier:

• Hulp bij snelheidslimiet
• SLW (Snelheidslimiet waarschuwing), deze staat aan.
• Snelheidslimietinfomatie
• Uit

Geen van de andere opties werken. Reset heeft ook niet geholpen.
Iemand met deze vier opties waarbij het wel allemaal werkt?
Over ruim een week gaat hij naar de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoVi71
Bschnitz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:36:
[...]

Is kapot, 1 cel is zo laag qua spanning dat die de andere deel van de accu tegenhoud. Kwam met 91% aan en volgens de tablet en uitlees programma was de accu met 42,5% gevuld.

Binnen 10 minuten hebben ze het gezien. Nu weken/maanden wachten, want er moet een nieuwe komen en dan moet heel de accu eruit om die cel of dat deel van waar die die cel in zit te vervangen.

Valt onder garantie, maar met een 6 hebben ze dit nog niet gehad, wel met 2 5jes.

Monteur zei dat dit kan gebeuren bij hoge spanning, ik laad nooit snel op, altijd max 11kwh.

Hoogste wat ik ooit zag is toen het -7 was, toen starte ik de auto op en gebruikte die mega veel stroom, echt boven de 100kwh puur om te starten. Dus zal dat wel geweest zijn wat die cel de nek omgedraaid heeft.

Poah, flink balen zeg! Zulke dingen zijn nooit mooi natuurlijk maar het voelt vaak net even vervelender wanneer je 'm nog maar net hebt.
Ik wens je een zeer snelle reparatie toe! Bedankt voor het meedelen en zeer zeker ook voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

beschuit schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:45:
Bij een andere Ioniq 6 in de showroom geen probleem, maar daar zit denk ik nog een oudere versie in, want daar staan maar drie opties bij Snelheidslimiet (SLW), en bij mij vier:

• Uit
Ik heb er ook maar drie, mis de 'snelheidslimietinfomatie'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien is de SIM kaart voor OTA updates nog niet geactiveerd, je hebt de auto pas net toch?

Ik heb trouwens een Ultimate Metallic Red Ioniq 6 gespot op het parkeer terrein waar ik werk: Het is niet de mijne, maar ik krijg een vergelijkbare, rood met de standaard 18" wielen. Dit was een Connect denk ik, de zwarte delen van de deur waren hoogglans, niet mat zoals ik ze krijg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kwfa1bu3KfR7QyJRSXkBccf5sBI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IohGarHU8ri0As4uBazEvab2.jpg?f=user_large

[ Voor 73% gewijzigd door zonoskar op 17-01-2024 10:57 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

zonoskar schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:36:
Misschien is de SIM kaart voor OTA updates nog niet geactiveerd, je hebt de auto pas net toch?
Toch al vanaf de zomer :).
En daarvoor heeft hij drietal maanden dient gedaan als demowagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 22:13
Bschnitz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:04:
[...]

Helaas geen WP, maar hiervoor had ik een ID3 ook zonder WP met hetzelfde accupakket. Daar was dit ook niet zo extreem.

Verder is geel al heel de maand 0%.

Laad hem nu weer op. Was 50%, zet hem aan en gaat direct op 30%.

Hij zegt nu ook 5.5 uur opladen met 10.5kwh laadsnelheid. Zowel vanaf 30% of 50% kan dat helemaal niet.

Om 13 uur naar de garage. Niks qua cijfers klopt hier.
ik zag van de week in de auto dat er maar met 7kW gestart werd met laden terwijl deze aan een 11kW lader hing, kan zo maar accubeveiliging zijn en nadat deze opgewarmd is harder gaat laden?

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
3_s schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:36:
Vanochtend hing er blijkbaar nog wat sneeuw of ijs aan een van de sensoren, waardoor die telkens dacht dat ik ergens tegen ging rijden en dus remde. Enkel als ik traag aan het rijden was en de parkeersensoren aansprongen.
Enige dat je dan kan doen, is even op P zetten en verder rijden.
Niet ideaal, om zo door de sneeuw te rijden...
had hetzelfde, auto blijft maar piepen dan
irritante geluid nog uitgekregen?

heb gezocht maar niet kunnen vinden

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Bschnitz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:36:
[...]

das zwaar balen idd
succes met de opvolging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

hemertje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:57:
[...]

ik zag van de week in de auto dat er maar met 7kW gestart werd met laden terwijl deze aan een 11kW lader hing, kan zo maar accubeveiliging zijn en nadat deze opgewarmd is harder gaat laden?
Zomer of winter, de eerste 30? seconden gaat het laden met 6,8kW, daarna loopt het op naar 11. Alleen als er nog een tweede auto aan diezelfde paal hangt te laden, dan krijg je vaak maar 8,6kW; komt omdat de paal een 3x25A aansluiting heeft.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

hemertje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:01:
[...]

had hetzelfde, auto blijft maar piepen dan
irritante geluid nog uitgekregen?

heb gezocht maar niet kunnen vinden
Neen, toen ik 's avonds terug vertrok, had de dooi het voor me opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridtjof
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-04 20:47
.

[ Voor 99% gewijzigd door Fridtjof op 17-01-2024 22:31 . Reden: Foute plaatsing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridtjof
beschuit schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:47:
Vrijdag mijn Lounge opgehaald, erg blij mee! Ik kom van een Kia e-Niro, dus even wennen aan een andere zithouding. Kleur is Biophilic Blue, ik heb de grijze dorpels zwart laten spuiten en ook het Hyundai logo is zwart. Verder andere 18" velgen genomen, dus ik heb een set kale Hyundai 18" velgen over. Mocht iemand belangstelling hebben, stuur een DM.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb interesse in de 4 kale velgen. Hoe komen we tot elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFM101
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-09 22:35
Fridtjof schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:16:
[...]

Ik heb interesse in de 4 kale velgen. Hoe komen we tot elkaar?
Wil je van je grote velgen af toevallig? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fridtjof
Nee, ik zoek een reserveset 18" origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip1979
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-05-2024
beschuit schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:47:
Vrijdag mijn Lounge opgehaald, erg blij mee! Ik kom van een Kia e-Niro, dus even wennen aan een andere zithouding. Kleur is Biophilic Blue, ik heb de grijze dorpels zwart laten spuiten en ook het Hyundai logo is zwart. Verder andere 18" velgen genomen, dus ik heb een set kale Hyundai 18" velgen over. Mocht iemand belangstelling hebben, stuur een DM.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie velgen, wat is de naam/serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlovepuch
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-05-2024
hunter3315nl schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:56:
Ioniq6 Fe na 4 weken en bijna 2000km iccu kapot?????
Hier hetzelfde, ook na 2000km ICCU stuk.
Kan nog wel snelladen maar dit is treurig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

3_s schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:51:
[...]

Toch al vanaf de zomer :).
En daarvoor heeft hij drietal maanden dient gedaan als demowagen.
Even mezelf quoten: in de instellingen stond 'OTA update toestaan' (ofzoiets) uitgevinkt. Nu aangezet, ben benieuwd of ik een van de dagen een update ga krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

3_s schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:20:
[...]

Even mezelf quoten: in de instellingen stond 'OTA update toestaan' (ofzoiets) uitgevinkt. Nu aangezet, ben benieuwd of ik een van de dagen een update ga krijgen.
Deze staat bij mij iedere rit opnieuw uit. Ik heb de update van begin november 2023 nog steeds niet.
Al heel vaak weer aangezet, ook op langere ritten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVi71
bartlovepuch schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:16:
[...]

Had exact hetzelfde probleem. Idd knap vervelend. Bij mij verliep de reparatie nog redelijk snel. Het enige wat bij mij lang duurde was de tijd tussen dat ik het probleem zelf had ontdekt en dit meldde bij de garage en er een afspraak voor diagnose van het probleem moest worden gemaakt. Dit duurde door drukte bij de garage bijna 4 weken. Nadat de garage zelf ook daadwerkelijk het probleem aan de ICCU had vastgesteld was het vervangende artikel er binnen een week. Gelijk een afspraak gemaakt voor de week daarop en hij was binnen een dag ook weer klaar en werkt prima nu. Nog geen enkel probleem met laden weer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

bartlovepuch schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:16:
[...]

Een FE? Heeft hij alle updates wel gehad? Er is minstens 1 controle/update voor de ICCU sinds oktober/november ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Azqi schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:50:
[...]

Deze staat bij mij iedere rit opnieuw uit. Ik heb de update van begin november 2023 nog steeds niet.
Al heel vaak weer aangezet, ook op langere ritten.
Net gekeken, stond idd weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 11:36
Vraagje voor de BE-eigenaars: Heb gisteren (eindelijk) mijn I6 Balance in ontvangst mogen nemen, maar dacht dat er bij de top trim een V2L adapter zou inbegrepen zijn (Assumption is the mother of all...).
Iemand met een Balance die me meer info kan geven?

(Ja, er zit onder de achterbank ook een V2L stekker, maar ik heb het hier specifiek over de laadpoort-adapter en of die al dan niet inbegrepen zou moeten zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

TimoLimo schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:14:
Vraagje voor de BE-eigenaars: Heb gisteren (eindelijk) mijn I6 Balance in ontvangst mogen nemen, maar dacht dat er bij de top trim een V2L adapter zou inbegrepen zijn (Assumption is the mother of all...).
Iemand met een Balance die me meer info kan geven?

(Ja, er zit onder de achterbank ook een V2L stekker, maar ik heb het hier specifiek over de laadpoort-adapter en of die al dan niet inbegrepen zou moeten zijn)
Nee, die mag je apart bijbestellen.
Zie er zelf ook de meerwaarde niet van in, maar dat kan aan mijn levensstijl liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridtjof
3_s schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:01:
[...]

Nee, die mag je apart bijbestellen.
Zie er zelf ook de meerwaarde niet van in, maar dat kan aan mijn levensstijl liggen :).
Bij de Connect is de V2L adapter inbegrepen. Ik tap ’s nacht tot 3,5 kWh af die overdag met de zonnecellen weer terug worden bijgeladen. Het vraagt een aanpassing van mijn huisnet maar bij privé gebruik van de EV is daar tijd voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Overigens vanmorgen voor het eerst bij Tesla geladen met een IONIQ 6 met de laatste update (nav systeem). Werkte perfect, ben dus benieuwd of Hyundai de laadproblemen bij de Tesla Superchargers heeft opgelost. Dit was overigens een V3 paal.
Nu weet ik dus alleen niet of mijn ioniq 6 ook gewoon had geladen voor de laatste update.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
krizzziz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:05:
Overigens vanmorgen voor het eerst bij Tesla geladen met een IONIQ 6 met de laatste update (nav systeem). Werkte perfect, ben dus benieuwd of Hyundai de laadproblemen bij de Tesla Superchargers heeft opgelost. Dit was overigens een V3 paal.
Nu weet ik dus alleen niet of mijn ioniq 6 ook gewoon had geladen voor de laatste update.
V3 werkt al een tijdje in de meeste gevallen. Grote vraag is haalde je meer dan 42kW?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
jouwheld schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:05:
[...]

V3 werkt al een tijdje in de meeste gevallen. Grote vraag is haalde je meer dan 42kW?
80kW, supercharger staat hier 1 min verderop dus batterij was niet geconditioneerd.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

krizzziz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:50:
[...]

80kW, supercharger staat hier 1 min verderop dus batterij was niet geconditioneerd.
Ik had laatst ergens gelezen dat Tesla bezig was met een uitrol van de update die de problemen zou oplossen. Mooi dat dit nu eindelijk gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

koboy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:31:
Voor wie in de buurt zit van Leiderdorp en geen zin heeft om een USB stick met de update te maken (2 uur downloaden; 7MB/s en 21 GB): DM me even....
Installeren van de update is een uurtje.

Update info:https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/Y2roNr
Ik dacht de update van 6-11-23 met een 32GB USB van de action te doen.
(Na de Navi Updater gebruikt te hebben.) Maar bij insteken meldt deze:

Geen mediabestanden gevonden :-(
Welke fout maak ik?
ExFat geformatteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
FAT32 formateren volgens mij

de bestanden in een map of direct op de stick geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:34:
FAT32 formateren volgens mij

de bestanden in een map of direct op de stick geplaatst?
Inmiddels beiden geprobeerd.
Dubbelcheck in helptekst gedaan: ExFat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Azqi schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:04:
[...]

Inmiddels beiden geprobeerd.
Dubbelcheck in helptekst gedaan: ExFat
Als ik me goed herinner was het insteken, starten en even wachten. Die melding over geen mediabestanden herinner ik me ook, en na even wachten zou de updater moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlovepuch
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-05-2024
RoVi71 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:34:
[...]

Had exact hetzelfde probleem. Idd knap vervelend. Bij mij verliep de reparatie nog redelijk snel. Het enige wat bij mij lang duurde was de tijd tussen dat ik het probleem zelf had ontdekt en dit meldde bij de garage en er een afspraak voor diagnose van het probleem moest worden gemaakt. Dit duurde door drukte bij de garage bijna 4 weken. Nadat de garage zelf ook daadwerkelijk het probleem aan de ICCU had vastgesteld was het vervangende artikel er binnen een week. Gelijk een afspraak gemaakt voor de week daarop en hij was binnen een dag ook weer klaar en werkt prima nu. Nog geen enkel probleem met laden weer gehad.
ah, ik hoop dat het bij mij ook zo snel klaar is dan idd, ik had het zelf gerealiseerd en kon de dag later al bij de garage terecht. Was wel een ioniq 5 met hetzelfde probleem die al 2 weken op onderdelen wachtte dus verwacht ook minimaal zo'n wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
koboy schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:16:
[...]

Als ik me goed herinner was het insteken, starten en even wachten. Die melding over geen mediabestanden herinner ik me ook, en na even wachten zou de updater moeten starten.
Dat is een melding van de mediaspeler die geen audiobestanden kan vinden. Kan je inderdaad negeren, als je naar settings en dan update gaat zou die hem wel moeten herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

jouwheld schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:39:
[...]

Dat is een melding van de mediaspeler die geen audiobestanden kan vinden. Kan je inderdaad negeren, als je naar settings en dan update gaat zou die hem wel moeten herkennen.
Helaas. Ik ga er later deze week weer mee aan de gang.
Maak die hele stick en download nog een keer opnieuw.
Hopelijk dan soelaas.

Edit 24-01:
Stick opnieuw geformatteerd en proces van A tot Z herhaald. Werkte in 1x als een zonnetje in de auto.
Startte zelf de update popup, hoefde er niet naartoe te navigeren in het menu.

In de changelist die getoond werd na de update in de auto, is de melding over draadloze carplay verdwenen.

Heb mijn telefoon verwijderd en toegevoegd. Verandert niks. Dus geen draadloze carplay na de update van november 2023.

[ Voor 33% gewijzigd door Azqi op 24-01-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Azqi, heb jij nou bij Snelheidslimiet (SLW) vier opties staan:

• Uit

En kan je hem uit zetten? Dat werkt bij mij dus niet, melding "Aansluititng voertuigsysteem instabiel. Probeer het later opnieuw.".

Ik word echt helemaal gek van die snelheidspiepjes, maar kan het dus niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

beschuit schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:35:
Azqi, heb jij nou bij Snelheidslimiet (SLW) vier opties staan:

• Uit

En kan je hem uit zetten? Dat werkt bij mij dus niet, melding "Aansluititng voertuigsysteem instabiel. Probeer het later opnieuw.".

Ik word echt helemaal gek van die snelheidspiepjes, maar kan het dus niet uitzetten.
Optie Snelheidslimietinformatie heb ik niet.
Piepje uitzetten werkt gewoon, net getest.

Software versie eindigt op 1102

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:55
krizzziz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:05:
Mooi dat tesla dit opgelost heeft. Bij V3 ging het opladen bij mij helemaal niet (± juni). Bij V2 en V4 wel. 90 kW en 49 kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
Azqi schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:47:
[...]

Helaas. Ik ga er later deze week weer mee aan de gang.
Maak die hele stick en download nog een keer opnieuw.
Hopelijk dan soelaas.

Edit 24-01:
Stick opnieuw geformatteerd en proces van A tot Z herhaald. Werkte in 1x als een zonnetje in de auto.
Startte zelf de update popup, hoefde er niet naartoe te navigeren in het menu.

In de changelist die getoond werd na de update in de auto, is de melding over draadloze carplay verdwenen.

Heb mijn telefoon verwijderd en toegevoegd. Verandert niks. Dus geen draadloze carplay na de update van november 2023.
Draadloze apple Carplay update is alleen voor CCnC systemen en dus nieuwe KONA. Niet voor Gen5 Wide (IONIQ 5 & 6)

ehhhh..HOI

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wappie_the_Wolf
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 20:50
Afgelopen week met de Ioniq 6 53 kWh naar de franse alpen geweest. Het was in het begin een beetje zoeken hoe de navigatie werkte i.v.m. het voorverwarmen. Maar toen ik dat eenmaal gevonden had werkte het prima.

Vooral het laden bij Ionity werkte erg goed. Heb een aantal keer mijn gezelschap moeten aansporen om tempo te maken omdat de auto alweer vol was.

Totale reistijd was ruim een uur langer door boeren protesten op de franse tolweg. Maar verder rustig kunnen doorrijden. Uiteindelijk hebben we er slechts 20 minuten langer over gedaan dan een ICE die ook mee was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uP5zjqLHepqGeSdgeJwtoUydphU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5MItn3nGyYonQAZGzjYjlPRN.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bschnitz
RoVi71 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:41:
[...]

Poah, flink balen zeg! Zulke dingen zijn nooit mooi natuurlijk maar het voelt vaak net even vervelender wanneer je 'm nog maar net hebt.
Ik wens je een zeer snelle reparatie toe! Bedankt voor het meedelen en zeer zeker ook voor de tip!
Auto is weer terug, ging allemaal sneller dan verwacht dus dat is goed. 2 weekjes was soort van te doen.

Batterij deel is vervangen. Heb nu weer mijn normale 300KM zoals altijd in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Bschnitz schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:52:
[...]

Auto is weer terug, ging allemaal sneller dan verwacht dus dat is goed. 2 weekjes was soort van te doen.

Batterij deel is vervangen. Heb nu weer mijn normale 300KM zoals altijd in de winter.
Mooi, gefeliciteerd!

Fijn ook dat ze in Nederland een accu module vervangen ipv de auto totall loss verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
koboy schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:09:
[...]

Mooi, gefeliciteerd!

Fijn ook dat ze in Nederland een accu module vervangen ipv de auto totall loss verklaren.
Yea met de laatste 100KM die er nog opstonden hebben ze hem naar Appeldoorn gereden en daar waren die 2 5jes ook gefixed en stond dus alles klaar.

Wellicht hebben ze wat batterijen kunnen omruilen van die defecte 5jes om zo een Frankenstein module te maken met mijn defecte module xD

Die 2 weken zijn namelijk erg kort. 1 van de 5jes weet ik uit het andere topic stond 7 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Bschnitz schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:37:
[...]

Yea met de laatste 100KM die er nog opstonden hebben ze hem naar Appeldoorn gereden en daar waren die 2 5jes ook gefixed en stond dus alles klaar.

Wellicht hebben ze wat batterijen kunnen omruilen van die defecte 5jes om zo een Frankenstein module te maken met mijn defecte module xD

Die 2 weken zijn namelijk erg kort. 1 van de 5jes weet ik uit het andere topic stond 7 maanden.
Denk dat je gewoon mazzel hebt gehad dat ofwel de bestelling van jouw module nog net met de andere mee kon, of dat ze er een paar extra hebben (mogen) bestellen.

De beschikbaarheid van de modules is natuurlijk ook een stuk verbeterd nu de vraag naar EV's eind vorig jaar is gedaald. Heeft zeker zijn effect op de HMG, zeker omdat ze niet (deels) meegaan in de door Tesla ontketende prijzenoorlog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoVi71
Afgelopen week weer eens heen en terug naar het Zillertal, Oostenrijk gereden. Wederom een fijn reisauto gebleken maar er zijn wat dingen waar ik me toch enigszins aan stoor:
- Wat navigatie betreft is er nog wel wat werk aan de winkel. Zo liet hij me laden bij een prima Ionity station. Op 80% vol weer in de auto gestapt, alles weer aan en vervolgens geeft de auto doodleuk aan dat ik over 7km opnieuw moet laden... Refreshen door Routeopties wijzigen heeft dan geen zin. Navigatie afbreken en weer opnieuw op de (thuis)bestemming instellen is dan voor mij het beste. Maar had toch liever gezien dat de auto het zelf oplost voor mij. De keuzes van laadstations laat nog wel wat te wensen over. Ik begin steeds meer te geloven in het zelf maar kiezen van de laadstations.
- Daarnaast is rijden met 150km/u en ACC aan niet erg fijn. Regelmatig dat hij bij een bocht (zonder voorliggers) afremt naar ca. 135km/u. Bijzonder irritant gedrag van de auto.
- Verder vind ik de automatische interval van de ruitenwisser ook nog niet echt top. Heb ik de ruit vol regendruppels, dan veegt ie niet en heb ik de ruit droog begint hij soms ineens constant te vegen.
- Waar ik me ook een beetje aan stoor is de melding het stuur vast te houden. Bij mijn oude Skoda Superb kwam de melding iedere keer tot op de seconde gelijk (volgens mij 15 sec.). Maar bij mijn Ioniq6 lijkt het wel random te gebeuren. De ene keer al bij 3 sec., soms wel 2x binnen die tijd achter elkaar en een andere keer ook weer ongeveer 15sec.

Herkenbaar bij jullie of ben ik gewoon aan het zeiken 🫣?

Nogmaals, wat rijcomfort betreft, dik voor mekaar! Geen piepjes of kraakjes, heerlijk rustig, genoeg koppel voor steile stukken en achterin met 2 volwassenen ook prima te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

RoVi71 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:46:
Afgelopen week weer eens heen en terug naar het Zillertal, Oostenrijk gereden. Wederom een fijn reisauto gebleken maar er zijn wat dingen waar ik me toch enigszins aan stoor:
- Wat navigatie betreft is er nog wel wat werk aan de winkel. Zo liet hij me laden bij een prima Ionity station. Op 80% vol weer in de auto gestapt, alles weer aan en vervolgens geeft de auto doodleuk aan dat ik over 7km opnieuw moet laden... Refreshen door Routeopties wijzigen heeft dan geen zin. Navigatie afbreken en weer opnieuw op de (thuis)bestemming instellen is dan voor mij het beste. Maar had toch liever gezien dat de auto het zelf oplost voor mij. De keuzes van laadstations laat nog wel wat te wensen over. Ik begin steeds meer te geloven in het zelf maar kiezen van de laadstations.
- Daarnaast is rijden met 150km/u en ACC aan niet erg fijn. Regelmatig dat hij bij een bocht (zonder voorliggers) afremt naar ca. 135km/u. Bijzonder irritant gedrag van de auto.
- Verder vind ik de automatische interval van de ruitenwisser ook nog niet echt top. Heb ik de ruit vol regendruppels, dan veegt ie niet en heb ik de ruit droog begint hij soms ineens constant te vegen.
- Waar ik me ook een beetje aan stoor is de melding het stuur vast te houden. Bij mijn oude Skoda Superb kwam de melding iedere keer tot op de seconde gelijk (volgens mij 15 sec.). Maar bij mijn Ioniq6 lijkt het wel random te gebeuren. De ene keer al bij 3 sec., soms wel 2x binnen die tijd achter elkaar en een andere keer ook weer ongeveer 15sec.

Nogmaals, wat rijcomfort betreft, dik voor mekaar! Geen piepjes of kraakjes, heerlijk rustig, genoeg koppel voor steile stukken en achterin met 2 volwassenen ook prima te doen!
Deels herkenbaar, en ook al in een eerste terugkoppeling bij de dealer neergelegd. Bij lange flauwe bochten kijkt de camera naar de rijstrook ernaast. Heb dit maar gemerkt bij vochten 1 kant op..... Is mischien een calibratie dingetje.
Je kunt eventueel een "domme" cruise control er van maken door de cruise control knop ingedrukt te houden.

Stur vasthouden gedoe: de auto maakt minimale stuurbewegingen om te voelen of je het stuur vasthoudt. Klein beetje druk geven is genoeg om van een flink deel van het gezeur af te zijn. Anders zo nu en dan een klein tikje/stuurbeweging doen.

Navigatie en laden vind ik vreemd. Heb zelf nog nooit de aangegeven laadstop gehaald (voor die tijd een ontlaad stop nodig), en zocht dan een lader langs de route op een minuut of 5 a 10. Na het laden werden keurig nieuwe laadstops berekend.....

Niet herkenbaar: de automatische ruitenwisser. Heb je al wat met de gevoeligheid gespeeld (het uitstekende knobbeltje)? Kan ook zijn dat er vuil/sneeuw op de sensor camera zit. Dit is een flink vlak in de ruit achter de spiegel....

Heel herkenbaar: hele fijne reisauto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVi71
koboy schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:38:
[...]

Je kunt eventueel een "domme" cruise control er van maken door de cruise control knop ingedrukt te houden.

Als hem lang indrukt gaat hij toch naar speed limiter? Dan kun je het pedaal diep intrappen maar blijft hij op de ingestelde snelheid cruisen. Voet van pedaal betekent snelheid naar beneden. Volgens mij is dit wat anders dan gewone cruise control. Of heb ik wat gemist in de handleiding? 🤔 😅

Anders zo nu en dan een klein tikje/stuurbeweging doen.

Ja, weet dat het zo werkt en meestal doe ik het ook wel maar om even een flesje drinken open te maken met de handen los en dan om de 3 sec. die melding krijgen lijkt me ietwat overdreven. Laat Hyundai het gewoon op 15 sec. houden en zet de teller weer op 0 sec. als beweging wordt geconstateerd. Moet toch mogelijk zijn om dit te programmeren?

Navigatie en laden vind ik vreemd. Heb zelf nog nooit de aangegeven laadstop gehaald (voor die tijd een ontlaad stop nodig), en zocht dan een lader langs de route op een minuut of 5 a 10. Na het laden werden keurig nieuwe laadstops berekend.....

Nou, wij (mijn vrouw en kinderen) mogen wel graag doorrijden 😬 Vorig jaar maart met de Superb 1.5 benzine met 1x stoppen (tanken) vanuit Oostenrijk naar huis gereden in 7u15. Normaal gesproken 9 á 10 uur. Even ter info dat stoppen om te stoppen in principe voor ons niet altijd hoeft 😬😅
Dus ik rij ook nu het liefst zo lang mogelijk door en vind het een beetje irritant dat de auto me daar voor mijn gevoel niet goed genoeg bij helpt 🤷🏻‍♂️
Auto berekent bij mij ook wel nieuwe laadstops maar eentje tonen over 7km terwijl ik net met 80% wegrijd is volgens mij niet echt efficiënt. Ik heb trouwens de 55kWh versie.

Niet herkenbaar: de automatische ruitenwisser. Heb je al wat met de gevoeligheid gespeeld (het uitstekende knobbeltje)?

Ja, weet ik. Daarna werkt het ook weer een tijdje aardig maar dat blijft niet zo. Moet vervolgens weer een keertje opnieuw instellen. Dit is ook niet echt een groot probleem maar wilde het, nu ik toch bezig was, wel even melden.

Kan ook zijn dat er vuil/sneeuw op de sensor camera zit. Dit is een flink vlak in de ruit achter de spiegel....

Is idd een mogelijkheid maar is/was schoon.

Heel herkenbaar: hele fijne reisauto!
👍🏻👍🏻👍🏻
Mooie tegenreactie! Bedankt! 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

RoVi71 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:04:
[...]

Mooie tegenreactie! Bedankt! 😃
Graag gedaan....

Nog 1 puntje over het handen aan het stuur: 3 seconden is wel erg kort, heb ik nog nooit meegemaakt. Wii zitten (nog) op de update van juni (geen In gehad in het maken van een USB stick)

Over lang indrukken van de CC knop: is wat de dealer me vertelde.... Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd of gecontroleerd in de handleiding.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Morgen mijn I6 ophalen (Style 77kWh RWD, ultimate metallic red). Zin in :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip1979
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-05-2024

Volgende maand naar Oostenrijk voor de eerste keer met Ioniq 6 dus dit geeft mij moed!

Om de lijst hierboven aan te vullen, hebben meer mensen er last van dat je slecht/niet te verstaan bent met de carkit? Ik gebruik een Android telefoon maar ik vermoed dat het komt doordat ik 1.93 ben (te hoog zit voor microfoon oid). In de garage konden ze niks vinden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Philip1979 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:38:
[...]

Volgende maand naar Oostenrijk voor de eerste keer met Ioniq 6 dus dit geeft mij moed!

Om de lijst hierboven aan te vullen, hebben meer mensen er last van dat je slecht/niet te verstaan bent met de carkit? Ik gebruik een Android telefoon maar ik vermoed dat het komt doordat ik 1.93 ben (te hoog zit voor microfoon oid). In de garage konden ze niks vinden....
Ben ook 1.93 met Android. Geen klachten hier, maar bij mij zit de lengte in de benen.

Nog een tip voor Oostenrijk: kijk even met de Chargeprice app wat de lokale energieleverancier is. Met de app van die energieleverancier kun je vaak betaalbaar laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

[...]

1.96 hier met Iphone. Krijg vaak complimenten over de carkit. Zit dus niet in de lengte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoVi71
[...]

Ik ben tot nu toe met 1.88 de kleinste van de reageerders maar ook ik heb geen last met Samsung S23. Bel best vaak onderweg en tot nu toe altijd zonder problemen en prima geluid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nou, hij is binnen hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eDTg6vF4s2bmyKSnikKKHF2ZBI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mEd7e94poWMEJLFDkd8uzumI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g97l7ItkHfwYahop8sfuKPIqgnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VNMEfwa76EPBdECITSNRQoRP.jpg?f=user_large

Ik erger me nu al aan de snelheidspiepjes :) Ik moet vooral flink wennen aan het rempedaal en dat het scherm achter het stuurwiel zo dicht naar je toe zit, maar dat komt wel. Ik ga de wielen nog zwart maken. Ik heb een paar bussen plastidip, maar ik denk dat het net zo makkelijk gaat met zwarte folie.

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 12-02-2024 22:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb snel even 1 wiel zwart gemaakt met wat folie die ik nog had liggen. Ik had precies genoeg voor 2 wielen, maar ik had natuurlijk het eerste wiel verprutst omdat ik de mal verkeerd om uit gesneden had, dus alles was spiegelbeeld en dat plakt dan dus aan de verkeerde kant. Helaas zijn de wielen aan de andere kant ook niet in spiegelbeeld, dus het zijin 4 identieke velgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekhs9IIKbVv4hs1DqRPvOu9nchE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isCo0JdnxVthtZPEqZUMasL8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik herinner me ook iemand die de reflectoren achter zwart wou maken, blijkbaar zitten daar ook de mistlampen in, dus niet alles zwart maken :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jW9Yq6bialGD89lbZVXLslfreis=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rDLgJovav7DfzV9GvlpZ4SBu.jpg?f=user_large

/edit:
Helaas lijkt mijn 'tank'dop een issue te hebben. Als ik van achteren kijk lijkt hij donkerder dan de auto, als ik van voren bekijk, lichter. Alleen als ik recht er op kijk, dan is de kleur hetzelfde. Net alsof de metallic deeltjes een andere richting hebben. Maar goed, mijn vrouw ziet het niet, dus misschien heb ik een afwijking :) Op de foto is het verschil ook niet echt super duidelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lHSJfh-dgawROqRWcJuy_qotlY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0sqgztQcynT3hpo819jw9HcN.jpg?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door zonoskar op 13-02-2024 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
zonoskar schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:23:
Ik heb snel even 1 wiel zwart gemaakt met wat folie die ik nog had liggen. Ik had precies genoeg voor 2 wielen, maar ik had natuurlijk het eerste wiel verprutst omdat ik de mal verkeerd om uit gesneden had, dus alles was spiegelbeeld en dat plakt dan dus aan de verkeerde kant. Helaas zijn de wielen aan de andere kant ook niet in spiegelbeeld, dus het zijin 4 identieke velgen.

[Afbeelding]

Ik herinner me ook iemand die de reflectoren achter zwart wou maken, blijkbaar zitten daar ook de mistlampen in, dus niet alles zwart maken :)
[Afbeelding]
Sjiek! De auto glimt zo erg dat je zelf ook op de foto staat! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 21:26
/edit:
Helaas lijkt mijn 'tank'dop een issue te hebben. Als ik van achteren kijk lijkt hij donkerder dan de auto, als ik van voren bekijk, lichter. Alleen als ik recht er op kijk, dan is de kleur hetzelfde. Net alsof de metallic deeltjes een andere richting hebben. Maar goed, mijn vrouw ziet het niet, dus misschien heb ik een afwijking :) Op de foto is het verschil ook niet echt super duidelijk.
Ik heb volgens mij hetzelfde met mijn zilveren Ioniq6. Het valt me niet altijd op, maar soms met een bepaalde lichtval lijkt het inderdaad anders.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

In mijn Ioniq Electric had ik de GPS snelheid in het navigatiescherm. Ik heb voor de I6 wel gevonden hoe je de snelheid kan laten tonen op het navigatiescherm, maar dit is gewoon de snelheid die je ook achter het stuur kunt zien. Dus niet de GPS snelheid. Is dat mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

zonoskar schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:27:
In mijn Ioniq Electric had ik de GPS snelheid in het navigatiescherm. Ik heb voor de I6 wel gevonden hoe je de snelheid kan laten tonen op het navigatiescherm, maar dit is gewoon de snelheid die je ook achter het stuur kunt zien. Dus niet de GPS snelheid. Is dat mogelijk?
Met bv Waze via Carplay. In het menu de optie niet gezien.

Hint: het is de navigatiesnelheid -/-2 (in mijn ervaring).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boukev
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 19:56
zonoskar schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:29:
Nou, hij is binnen hoor.

Ik erger me nu al aan de snelheidspiepjes :) Ik moet vooral flink wennen aan het rempedaal
Heel gaaf die kleur. Gefeliciteerd!

De weerstand van het rempedaal kan je nog aanpassen in je eigen drive modus.
Dat in combinatie met eigen ingestelde instelling voor regeneratief remmen zorgde ervoor dat ik het precies eigen kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
zonoskar schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:27:
je kunt beide snelheden laten weergeven in het scherm meen ik, even bladeren door de instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje

* Met de laadnavigatie eigenlijk geen problemen ervaren
* Geen ervaring met ACC > 120km//u
* De moeilijkste software van de auto is die van de ruitenwissers met alle externe invloeden en de persoon achter het stuur met zijn/haar eigen ervaring, verwachting en beleving
* De Ioniq6 signaleert niet of je het stuur 'vasthoud' als in 'vastknijpt', maar geeft korte tikjes en 'voelt' of het stuur tegendruk krijgt. Wanneer je die dus losjes vasthebt omdat de auto 'zelf' rijd ervaart het stuur geen regendruk en krijg je deze meldingen. Wanneer je gelijk een tikje aan het stuur geeft verdwijnt deze meldingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
Beste Ioniq 6 rijders,

dit voorjaar organiseren we een Hyundai Ioniq 6 Meet & Greet Tourtocht Event.

Wil je meerijden, meld je dan aan. Meer informatie vind je in dit nieuwe draadje:

2024 Hyundai Ioniq 6 Meet & Greet Tourtocht Event

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ujh2DXPjI1rY8v-0avmSAu2MngQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Zz8nUUjXCU31upwFjXz5mTi.jpg?f=user_large

Van het weekend een boedelbak gehuurd om een tafel op te halen en rommel naar de milieustraat te brengen. Iets van 200 km gereden met ca 275 Wh/km. Vond het best meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFM101
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-09 22:35
zonoskar schreef op zondag 18 februari 2024 @ 22:20:
[Afbeelding]

Van het weekend een boedelbak gehuurd om een tafel op te halen en rommel naar de milieustraat te brengen. Iets van 200 km gereden met ca 275 Wh/km. Vond het best meevallen.
Mooi om te zien dat je met een elektrische auto prima met een aanhanger kan rijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nou ja, gewoon… alle hulpsystemen worden uitgeschakeld. Dus geen ACC, geen HDA. Gelukkig nog wel de ruitenwissers ;)

Ik had vandaag en gisteren overigens weer iets geks, de front parkeersensoren gaven op random tijden een melding dat er iets voor de auto staat. Wel telkens als ik stil stond. Vandaag was dat 4 keer terwijl ik voor het stoplicht stond te wachten. Is dat een bekend iets? Of heeft iedereen die sensoren uit gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

zonoskar schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:47:
Nou ja, gewoon… alle hulpsystemen worden uitgeschakeld. Dus geen ACC, geen HDA. Gelukkig nog wel de ruitenwissers ;)

Ik had vandaag en gisteren overigens weer iets geks, de front parkeersensoren gaven op random tijden een melding dat er iets voor de auto staat. Wel telkens als ik stil stond. Vandaag was dat 4 keer terwijl ik voor het stoplicht stond te wachten. Is dat een bekend iets? Of heeft iedereen die sensoren uit gezet?
Heb ik afgelopen 2 weken ook regelmatig :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz

[Afbeelding]

[Afbeelding]

/edit:
[Afbeelding]
Die folie hè, kan iemand die dit nog nooit heb gedaan ook? Zoja welke folie.... :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bschnitz schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:37:
[...]

Die folie hè, kan iemand die dit nog nooit heb gedaan ook? Zoja welke folie.... :D
Ik heb gewoon folie uit de bouwmarkt. Maar echt robust is het niet, van 1 vlak is alweer 2cm afgeklapt tijdens het rijden. Dus als het weer beter is ga ik met plastidip aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVi71
hemertje schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:26:
[...]

* Met de laadnavigatie eigenlijk geen problemen ervaren
* Geen ervaring met ACC > 120km//u
* De moeilijkste software van de auto is die van de ruitenwissers met alle externe invloeden en de persoon achter het stuur met zijn/haar eigen ervaring, verwachting en beleving
Ik vraag me af of dit echt zo is. De hoeveelheid regen op je raam die een ieder nog acceptabel vindt voordat begonnen moet worden met vegen is inderdaad bij iedereen anders. Maar de techniek die er achter zit en de software die daar wat mee doet moet volgens mij niet zo heel erg moeilijk zijn. Wanneer de sensor een bepaalde hoeveelheid regendruppels detecteert moet er, afhankelijk van de instelling van de ruitenwisserschakelaar, wel of niet geveegd worden. Dat is volgens mij niet zo heel erg lastig programmeren maar blijkbaar heeft Hyundai het daar wel moeilijk mee. In mijn vorige auto's met dezelfde functionaliteit werkte het namelijk altijd prima!

* De Ioniq6 signaleert niet of je het stuur 'vasthoud' als in 'vastknijpt', maar geeft korte tikjes en 'voelt' of het stuur tegendruk krijgt. Wanneer je die dus losjes vasthebt omdat de auto 'zelf' rijd ervaart het stuur geen regendruk en krijg je deze meldingen. Wanneer je gelijk een tikje aan het stuur geeft verdwijnt deze meldingen
Ben ik helemaal bekend mee. Weet ook dat het niet drukgevoelig is maar bewegingsgevoelig en ook dat de melding verdwijnt wanneer je een tikje aan het stuur geeft. Waar het om gaat, en misschien begrijpen we elkaar hier dan niet helemaal goed in, is dat de TIJD die er zit tussen een korte beweging aan het stuur en de eerstvolgende melding dat ik het stuur moet vasthouden, uiteraard nadat ik het stuur tussentijds niet heb bewogen, niet consistent is. Voorbeeld: Ik krijg melding om het stuur vast te houden, daarop beweeg ik het stuur met een heel klein tikje even naar links of rechts, de melding verdwijnt om daarna na 3 sec. alweer op te piepen. Ik had verwacht dat wanneer de melding opkomt, ik het stuur beweeg, de melding weggaat en dan pas na 15 sec. en niet na 3 sec. een keer weer op kan komen nadat ik het stuur NIET heb bewogen. Bij mij komt deze melding soms wel 3x achter elkaar na 3 sec. en dat stoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@RoVi71 Misschien kun je de audiowaarschuwing uitzetten. Dat heb ik gedaan en nu zie ik op het dash af en toe de melding, maar geen irritante beeps. Ik kan ermee leven dat de melding af en toe wat eerder komt.

Ik vond in de instellingen overigens ook dit (HBA):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfjiDDasVPhiVJF6vnL00tFzC8A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mJWZBewdMlFaQ485U8b4AA57.jpg?f=user_large
Ik dacht dat de Style versie helemaal geen grootlicht assistent had? In de bruchure wordt het wel IFS genoemd, is dat iets anders dan HBA? Of is dit een instelling die niet werkt op mijn auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 13:05
zonoskar schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:23:
@RoVi71
Ik dacht dat de Style versie helemaal geen grootlicht assistent had? In de bruchure wordt het wel IFS genoemd, is dat iets anders dan HBA? Of is dit een instelling die niet werkt op mijn auto?
Dat is een gevalletje IFS vs HBA. IFS maakt gebruik van de matrix lampen, dus zones kunnen worden uitgezet om tegenliggers niet te verblinden. HBA zet gewoon het grootlicht helemaal aan of uit afhankelijk van tegenliggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:47:

Heb ik vrijwel altijd als ik voor een stoplicht sta te wachten.
Ik heb het idee dat dit komt doordat de auto in de Drive mode nog steeds objecten scant, ook al sta je stil.
In de P heb ik er nl geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online

Dat met de ruitenwissers heel herkenbaar, die van mij zijn soms helemaal de weg kwijt. Heel hard wissen als het vrijwel droog is en als ik bijna niets meer zie door de regen, dan gewoon niets doen.
Soms zo frustrerend dat ik 'em maar op handmatig zet.

Navigatie & laadstations heb ik nog niet zoveel ervaring mee.
Wel heb ik geregeld ruzie met de navigatie mevrouw.
Iedere keer maar zeggen 'hier rechtdoor' en als je de afslag bijna voorbij bent, zegt ze 'sla hier rechtsaf'.
Dan ben ik de afslag natuurlijk al voorbij, heeft me al aardig wat omrijd kilometers gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

hemertje schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:46:
Beste Ioniq 6 rijders,

dit voorjaar organiseren we een Hyundai Ioniq 6 Meet & Greet Tourtocht Event.

Wil je meerijden, meld je dan aan. Meer informatie vind je in dit nieuwe draadje:

2024 Hyundai Ioniq 6 Meet & Greet Tourtocht Event
Even een herinnering voor de Meet & Greet op 14 april. We hebben pas een paar aanmeldingen binnen, dus er is nog ruim plek. Over een paar dagen gaat de aankonding ook de Ioniq 6 community op Facebook in. Waarschijnlijk zitten we dan snel vol.
Vergeet bij het aanmelden niet ook een telefoonnummer te geven dan kunnen we je in geval van nood bereiken, en kunnen we je ook toevoegen aan de WhatsApp groep met deelnemers.

• rvd69
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-07-2024
Vraag die.mij bezig blijft houden. Wat is nu wijsheid, auto laden tot 100% of tot 80%? Ik hoor en lees overal weer wat anders. Is 100% nu wel of niet schadelijk?

• krizzziz
rvd69 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:49:
Vraag die.mij bezig blijft houden. Wat is nu wijsheid, auto laden tot 100% of tot 80%? Ik hoor en lees overal weer wat anders. Is 100% nu wel of niet schadelijk?
Wil je de allerbeste state of health (SoH) voor je accu moet je altijd maar max tot 80% laden (AC/DC)

Bij AC laden doe ik altijd 100% afwisselen met 90% en 80%. Niet altijd tot 100% laden. Soms ook maar tot 60% zodat ik zeker weet dat ik tot bv 10%/20% ontlaad met rijden.

Voor DC laden raad ik altijd Max 80% aan. Van 80% tot 100% is zeer traag en ook simpelweg minder goed voor je batterij

ehhhh..HOI

• koboy

koboy

Samsung telefoons hebben een accu spaarstand die oplaad tot 85%. Denk dat dat een mooi richtgetal is. Omdat we publiek moeten laden gaat de "6" tot 90% aan de AC paal, en voor een lange vakantie rit naar 100. Veel slechter dan tot 100% laden is hem lange tijd (dagen lang) laten staan op 100%.

DC laden doen we tot een stukje voorbij de 80%, maar dat heeft er mee te maken dat hij eerder op de 80% zit dan wij allemaal van het toilet af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Nou, even een update v.w.b. het niet uit kunnen zetten van de te hard rijden piep. Hyundai heeft een update gestuurd naar de garage. Die schijnt lastig te installeren te zijn, en (nog) niet te werken. Auto 4 maart weer naar de garage, hoop dat ze het dan lukt. Ik word er knettergek van.
Volgens de garage hebben sommige auto's het wel, andere niet.
Ik vind het wel bijzonder dat hier kennelijk niemand het heeft. FYI, deze melding krijg je wanneer je hem uit wil zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyHrRDGlprw0keyThdy3Z7djZkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwrrlwcdxEQTf7DDI7a3fAIz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
voor alle zekerheid, het uit kunnen zetten van deze piep is toch maar tijdelijk tot je de volgende keer weer instapt?

of heeft de update waar je het over hebt te maken met het continu kunnen uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Nee, ik kan hem helemaal niet uitzetten. De update is om die bug te fixen.

Permanent uitzetten zal nooit kunnen,,, met dank aan de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Welke software versie draai jij? Ik heb die melding ook een keer gezien toen ik de software ging updaten, maar bij de 2de poging werkte het.

Heb je wel traffic informatie in de kaart? Als je dat ook niet hebt, is misschien je GSM module stuk?

/edit: Heeft iemand overigens ervaring met een RFID sleutel kaart: https://hyundaishop.com/shop-by-model/hyundai-nfc-key-card/ Is zoiets ook in NL beschikbaar?

[ Voor 51% gewijzigd door zonoskar op 23-02-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Versie van 6 november. Nee, kaart werkt prima, navi ook. Het is echt een door Hyundai erkende bug...

[ Voor 12% gewijzigd door beschuit op 23-02-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

zonoskar schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:11:
/edit: Heeft iemand overigens ervaring met een RFID sleutel kaart: https://hyundaishop.com/shop-by-model/hyundai-nfc-key-card/ Is zoiets ook in NL beschikbaar?
Apart die kaart, scheelt enorme fob meenemen. Er staat wel dat hij voor de SEL & LIMITED trims is. Ik weet niet hoe die vergelijkbaar zijn met onze modellen, maar gezien prijs zijn dat de Connect en de Lounge.
Ze versturen niet naar NL, anders had ik hem wel besteld om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
zonoskar schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:11:

Dit is gebaseerd op dat je ook je telefoon kan gebruiken om je auto te openen.
Dat hebben we niet op onze ioniq's.

het zit volgens mij wel op de nieuwe Kona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Weet iemand of de luchtflappen onder de voorbumper (Air Flap-systeem) via het systeem (handmatig) open kunnen worden gezet?
Bij toeval zag ik een dood vogeltje erin liggen :-(
Heb geen melding gekregen op het dashboard dat er iets geblokkeerd was o.i.d.
Ik zal het wel handig vinden om ze zelf ook te kunnen openen, bijv. om te schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je kan ze niet handmatig openen, maar misschien helpt dit je: https://www.ioniqforum.co...6-active-air-flaps.46546/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:38
Tijdens het laden gaan ze bij mij gewoon open, zelfs al is het maar laden met 2kW.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
AnjaT850 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:52:
Weet iemand of de luchtflappen onder de voorbumper (Air Flap-systeem) via het systeem (handmatig) open kunnen worden gezet?
Bij toeval zag ik een dood vogeltje erin liggen :-(
Heb geen melding gekregen op het dashboard dat er iets geblokkeerd was o.i.d.
Ik zal het wel handig vinden om ze zelf ook te kunnen openen, bijv. om te schoonmaken.
in de app de de klimaat starten, dan gaan ze bij mijn (5) ook altijd open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vocht? Het was iig geen water wat er op lag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UYaTcuUUs9OaZ8OP4eDg3fwMVc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NyhGLCi9gyJvgD7seMI5b00e.jpg?f=user_large

Weet iemand overigens een goede transparante bumper beschermer? Ik zat gisteren met de booschappenkrat op de bumper en daar zit nu een kras dus. Maar ik kan alleen RVS of zwarte beschermers vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:11:
Vocht? Het was iig geen water wat er op lag.
Had mijn auto eergisteren ook, ik denk vocht van binnenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hun
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-09 19:03

Hun

Even een vraagje, ik kom er online niet uit. Heeft de Ioniq 6 standaard een trekhaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Hun schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:08:
Even een vraagje, ik kom er online niet uit. Heeft de Ioniq 6 standaard een trekhaak?
Neen. Ik heb een afneembare bijbesteld.
Volgens mij komt geen enkele auto standaard met een trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:57
3_s schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:49:
Volgens mij komt geen enkele auto standaard met een trekhaak.
In ieder geval de Tesla Model X heeft standaard een trekhaak. Maar verder ben ik ze ook nog niet tegen gekomen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste