RoVi71 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:32:
[...]
Heel bijzondere "storing" waar je mee te maken hebt... Ik wou dat ik je kon helpen maar bij mij gaat het juist andersom en misschien heb ik onwetend jouw "storing" ook al ondervonden.
Bij mij laadt de auto (53kWh) gewoon 100% maar toen het in december steeds kouder werd, reduceerde het rijbereik van ca. 280km naar een kleine 210km bij 100%. Maar sinds een week met in principe nog lagere temperaturen is het rijbereik nu zo rond de 300km wanneer de auto aan de AC lader voor 100% wordt volgeladen. In rijstijl is er niets veranderd, telkens zelfde weg naar het werk met gemiddeld dezelfde snelheid.
Ben benieuwd wat de garage bij je auto gaat vinden in de software of accu. Zou je dit misschien in loop van tijd kunnen laten weten?
Is kapot, 1 cel is zo laag qua spanning dat die de andere deel van de accu tegenhoud. Kwam met 91% aan en volgens de tablet en uitlees programma was de accu met 42,5% gevuld.
Binnen 10 minuten hebben ze het gezien. Nu weken/maanden wachten, want er moet een nieuwe komen en dan moet heel de accu eruit om die cel of dat deel van waar die die cel in zit te vervangen.
Valt onder garantie, maar met een 6 hebben ze dit nog niet gehad, wel met 2 5jes.
8000KM maar, wat een pech
Monteur zei dat dit kan gebeuren bij hoge spanning, ik laad nooit snel op, altijd max 11kwh.
Hoogste wat ik ooit zag is toen het -7 was, toen starte ik de auto op en gebruikte die mega veel stroom, echt boven de 100kwh puur om te starten. Dus zal dat wel geweest zijn wat die cel de nek omgedraaid heeft.
Dus tip: bij -5 temps of meer altijd de auto 20min voorverwarmen.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.