Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Geen idee wat het is, maar had in november ook dat ik, voorverwarmd, bij een Allego paal aankwam en met moeite 60kW kreeg. Bedoeling was om bij een rustpauze even de accu vol te gooien zodat we behoorlijk vol aan de terugweg zouden kunnen beginnen. Dat werd dus een laadpauze aan het begin van de rit naar huis.krizzziz schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:14:
[...]
Hoeveel SoC had je bij het laden? Snelheid bij laadpaal is afhankelijk van de SoC. Maar als je <50% had, pre-conditioning heeft het de hele rit gedaan en je laadt bij een 300kW punt op dan zou je echt meer dan 60kW moeten halen. Belletje of mailtje naar Hyundai Nederland zou ik dan aanraden.
De paal zag er niet uit alsof hij recent gebruikt was, dus heb het op een kapotte paal gegooid.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Hebben jullie daar al ervaring mee?
Ik lees namelijk tegenstrijdige berichten hierover, in het ene artikel staat 'niets onder de dorpel wassen' (dus ook niet de onderkant) en in een ander artikel wordt geschreven dat de onderkant goed beveiligd is tegen water.
Ik ga gewoon door de car wash, daar wordt alles gewassen.AnjaT850 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:31:
Is het verstandig om de onderkant vd auto te wassen (in de wasstraat)?
Hebben jullie daar al ervaring mee?
Ik lees namelijk tegenstrijdige berichten hierover, in het ene artikel staat 'niets onder de dorpel wassen' (dus ook niet de onderkant) en in een ander artikel wordt geschreven dat de onderkant goed beveiligd is tegen water.
Deed ik met m'n vorige EV ook.
Ik mag hopen dat de batterij deftig beschermd is tegen water.
De garage biedt onderstaande aan:
Als ik ze opzoek, kosten ze een stuk minder, inbouwen zal veel werk zijn (of hoge winstmargeBlackview DR770 1 camera 775euro geplaatst BTW in.
De kabels zijn mooi weggewerkt.
1 dag in de werkplaats nodig.
waar zit die ontdooistand ergens? in de app vind ik alleen de opties ervoor (stuurverwarming etc.), maar kan nergens vinden hoe ik die activeerAeoIus schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:55:
Ik had die ontdooistand niet eens gezien 🫣
Maar ik zet climate control aan op 19 graden en dan zijn de stoelen en stuur al warm genoeg. Het werkt wel snel trouwens. En inderdaad is je verbruik dan minder
Je "verstuurt" de opdracht met de knop airco starten. De ingestelde opties worden dan meegenomen.haskebrukx schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:22:
[...]
waar zit die ontdooistand ergens? in de app vind ik alleen de opties ervoor (stuurverwarming etc.), maar kan nergens vinden hoe ik die activeer
Ik heb deze gekocht, moet nog ingebouwd worden, uitstekende reviews: https://www.viofo.nl/products/viofo-a229-pro-2ch3_s schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:38:
Zijn er hier die een dashcam hebben?
Afgelopen 2 weken 2x aan de hand gehad, dat bij het instellen van een DC-lader (Fastned en Ionity) als tussenstop in de Hyundai Nav, de auto niet automatisch pre-conditioning inschakelde. Accu was nog wel +30%.
Iemand een idee waardoor dit komt? In het verleden deed 'ie (6 FE) 't wel gewoon.

Gecontroleerd en staat wel ingeschakeld.jouwheld schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:37:
Is misschien de Battery Conditioning Mode niet meer aangevinkt in je ev settings?
Bij snelladers (DC) zit de laadkabel met CCS-stekker vast aan de snellader en heb je dus geen eigen kabel nodig. De in de offerte genoemde kabel is voor gewoon laden (AC) met type 2-stekker aan een publieke of privé laadpaal.RPGjitse schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:49:
Hebben jullie een CCS-kabel bij de auto gekocht of hoe werkt dit? In mijn offerte staat enkel 'EV CHARGING CABLE KIT (7.5m, 3-Fase, 32A)'. Is dit dan voorzien? Of heb je deze niet nodig om te snelladen?
Opel Ampera-e (2020)
Vandaag bij zelfde Fastned geladen. Preconditioning ging aan bij 31%, met 19% bij het laadstation. 149 kW laadsnelheid van 19% tot 43%. 👌koboy schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:04:
[...]
Duidelijk een Fastned probleem dus. Is er een Allego hypercharger in de buurt? Hier heb ik goede ervaringen mee. Zorg er wel voor dat je met minimaal 20% aankomt via de navigatie; dan heb je als het goed is (en je de enige op de paal bent) meteen 230kW of iets meer.
Is dat zo?koboy schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:08:
[...]
Je "verstuurt" de opdracht met de knop airco starten. De ingestelde opties worden dan meegenomen.
Onder 'Remote' - Klimaatinstellingen - Ontdooien & verwarming - Alle drie de opties aangevinkt.
Maar als ik smorgens via de App de 'Airco' start dan is mijn stuur niet verwarmt wanneer ik in de auto stap
Het stuur kan ik handmatig wel verwarmen via het Dashboard
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Pre-conditionering doet hij volgens mij alleen maar bij 300kW laadpalen. Ook bij een 225kW werd pre-conditionering niet ingeschakeld. Verder met vrijwel de maximale vermogens kunnen laden.
Wat ik bedoelde is dat de opdracht om te gaan verwarmen pas verstuurd wordt wanneer je op de knop "airco starten" drukt. Je krijgt dan ook een overzicht van de te activeren onderdelen te zien.hemertje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:19:
[...]
Is dat zo?
Onder 'Remote' - Klimaatinstellingen - Ontdooien & verwarming - Alle drie de opties aangevinkt.
Maar als ik smorgens via de App de 'Airco' start dan is mijn stuur niet verwarmt wanneer ik in de auto stap
Het stuur kan ik handmatig wel verwarmen via het Dashboard
Als stuurverwarming niet meegezonden wordt terwijl je die wel hebt aangevinkt (staat hij in het overzicht?), dan is dat weer een bug die gevonden is....
Hij stuurt alleen het commando naar de auto toe.
Welke app gebruik jij?
Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"
Gewoon de Android app....BaseT schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:15:
Als ik in de Android app op Airco Starten klik heb ik nog nooit een lijstje gezien met opties die je kan kiezen.
Welke app gebruik jij?
Maar denk dat ik een control freak ben die het vinkje niet aan zet...
:strip_exif()/f/image/TOCctl7iB6CSvRye0tpbByRf.jpg?f=fotoalbum_large)
Remote, Klimaatinstellingen, submenu ‘ontdooien en verwarming’ .
Android app:BaseT schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:15:
Als ik in de Android app op Airco Starten klik heb ik nog nooit een lijstje gezien met opties die je kan kiezen.
Welke app gebruik jij?
Remote -> onder klimaatinstellingen staat 'Ontdooien & verwarmen', deze moet je eerst aanklikken en de verwarming aanvinken.
Dan op 'airco starten' klikken.
SoC was inderdaad het probleem. Ritje Oostenrijk en terug geen enkel probleem met snelladen gehad. SoC moet inderdaad minder dan 50% zijn. Bedankt!krizzziz schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:14:
[...]
Hoeveel SoC had je bij het laden? Snelheid bij laadpaal is afhankelijk van de SoC. Maar als je <50% had, pre-conditioning heeft het de hele rit gedaan en je laadt bij een 300kW punt op dan zou je echt meer dan 60kW moeten halen. Belletje of mailtje naar Hyundai Nederland zou ik dan aanraden.
deze moet ik even rechtzettenkoboy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:54:
[...]
Wat ik bedoelde is dat de opdracht om te gaan verwarmen pas verstuurd wordt wanneer je op de knop "airco starten" drukt. Je krijgt dan ook een overzicht van de te activeren onderdelen te zien.
Als stuurverwarming niet meegezonden wordt terwijl je die wel hebt aangevinkt (staat hij in het overzicht?), dan is dat weer een bug die gevonden is....
vanmorgen wat langer voorverwarmd en het stuur was wel warm
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Gewoon de bestemming voor die dag aangeven, je krijgt dan vanzelf (na een melding dat de bestemming te ver weg is) ingeplande laadstops.Philip1979 schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:37:
Binnenkort rijd ik naar Oostenrijk maar weet iemand hoe ik kan zien in de navigatie hoe vaak en waar ik moet laden (I6 Connect)? De nav geeft enkel het totaal aantal km aan (instelling?)
Tip: stel vooraf het filter voor de laadpalen in op alleen HPC (door een laadpaal te zoeken). Mijn ervaring met de LR in de zomer is dat de familie veel eerder moet "ontladen" dan de auto moet laden. Je kunt dan makkelijk tijdens het rijden een snellader langs de route vinden.
Als je op het icoontje met eindtijd en totale afstand drukt dan geeft hij een overzicht van je laadstops, als die zijn ingepland. Even kijken of ik ergens een plaatje kan vinden.Philip1979 schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:37:
Binnenkort rijd ik naar Oostenrijk maar weet iemand hoe ik kan zien in de navigatie hoe vaak en waar ik moet laden (I6 Connect)? De nav geeft enkel het totaal aantal km aan (instelling?)
Edit: Plaatje van goingelectric en I5 maar dezelfde navigatie. Dus op 632km/02:36 klikken geeft het getoonde overzicht.
[ Voor 19% gewijzigd door jouwheld op 11-12-2023 12:02 ]
[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 11-12-2023 16:59 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heb mijn Ioniq 6 sinds dit weekend, en direct geprobeerd Apple Car Key te activeren (Hyundai noemt dit Digital Touch 2 Key). Lukte niet (ook nergens te vinden in app of voertuig), en dan contact opgenomen met Hyundai zelf.hemertje schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:31:
[...]
gisteren van de dealer begrepen dat deze functie waarschijnlijk binnen een half jaar beschikbaar komt
Volgens hun wordt dit enkel ondersteund in de Amerikaanse markt:
Verder zeggen ze ook nog:As for the remaining information, please note that the feature is indeed available in the North American market. This means that you will find a lot of information about it, but only referring to the USA or Canada.
We regret to inform you that the Digital Key 2 Touch feature is currently only available for the new Kona model (SX2) equipped with the new ccNC Infotainment system. Also note that the feature cannot be retrofitted to other models with the Gen5W Standard Infotainment system.
Ook kan ik met mijn sleutel in mijn broekzak de auto niet meer van het slot doen aan de passagierszijde. Gisteravond even gekeken en het schakelaartje wat achter het vierkantje op de deurgreep hoort te zitten is niet meer aanwezig. Waarschijnlijk naar binnen gedrukt in de deur zelf. Heb al een afspraak gemaakt voor reparatie. Al weer het 2e mankement aan de auto binnen 2 maand/11000km.
Dat is inderdaad een instelling in de settings ergens, ik heb hem zelf ingesteld staan dat wanneer ik de auto in parkeer versnelling zet deze van het slot springt. Doe ik dat niet dan blijven de achter deuren op het slot zitten.RoVi71 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:15:
Even een vraag: Sinds kort heb ik het probleem dat wanneer ik heb gereden en uit de auto stap de achterdeur vergrendeld blijft. Ik gooi mijn rugtas altijd achter de rijdersstoel en wanneer ik heb geparkeerd moet ik, wanneer ik ben uitgestapt, nog steeds de deuren openen met de sleutel of van tevoren met de knop op de middenconsole om de deuren te openen. Dit had ik eerst niet en ik weet niet of dit nu een bug is of dat ik ergens een instelling verkeerd heb staan. Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft of een oplossing aan kan dragen? Heb alle 3 de instellingen m.b.t. ontgrendelen in de app bij voertuiginstellingen geprobeerd. Knap vervelend is het wel...
Dit blokje zit ook alleen links en rechts voor, niet bij de achterbank.Ook kan ik met mijn sleutel in mijn broekzak de auto niet meer van het slot doen aan de passagierszijde. Gisteravond even gekeken en het schakelaartje wat achter het vierkantje op de deurgreep hoort te zitten is niet meer aanwezig. Waarschijnlijk naar binnen gedrukt in de deur zelf. Heb al een afspraak gemaakt voor reparatie. Al weer het 2e mankement aan de auto binnen 2 maand/11000km.
Bedankt voor je reactie Glennoo!glennoo schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:57:
[...]
Dat is inderdaad een instelling in de settings ergens, ik heb hem zelf ingesteld staan dat wanneer ik de auto in parkeer versnelling zet deze van het slot springt. Doe ik dat niet dan blijven de achter deuren op het slot zitten.
[...]
Dit blokje zit ook alleen links en rechts voor, niet bij de achterbank.
Ik weet dat dit blokje op de deurgrepen van bestuurders- en passagierskant zitten en niet op de achterdeuren. Alleen als ik op de bestuurderskant op het vierkantje blokje druk om de deur van het slot te doen werkt het wel, aan de passagierskant niet. Volgens mij is het schakelaartje achter de deurgreep (dus achter dat vierkantje blokje) verdwenen in de deur. Het andere blokje waar jij het waarschijnlijk over hebt is het slotje (open en dicht) op de middenconsole. Ook hiervan weet ik dat dit niet op de achterdeuren zit. Eigenlijk zit er helemaal niks op de achterdeuren behalve stoelverwarming aan/uit en ramen omhoog/omlaag.
Update: Bij mij staat de instelling ook zo dat bij parkeerstand de deuren automatisch open zouden moeten gaan. Alleen doet dit het bij mij dus niet...
[ Voor 6% gewijzigd door RoVi71 op 13-12-2023 10:04 ]
Denk hier een bugje zit, en dat ik gehoord heb dat als je de instelling wijzigt, opslaat en daarna weer terugzet dat het wel werkt zoals gewenst.....RoVi71 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:43:
[...]
Update: Bij mij staat de instelling ook zo dat bij parkeerstand de deuren automatisch open zouden moeten gaan. Alleen doet dit het bij mij dus niet...
is dit een vraag of een constateringdjbe schreef op woensdag 13 december 2023 @ 03:04:
[...]
Heb mijn Ioniq 6 sinds dit weekend, en direct geprobeerd Apple Car Key te activeren (Hyundai noemt dit Digital Touch 2 Key). Lukte niet (ook nergens te vinden in app of voertuig), en dan contact opgenomen met Hyundai zelf.
Volgens hun wordt dit enkel ondersteund in de Amerikaanse markt:
[...]
Verder zeggen ze ook nog:
[...]
is in NL niet beschikbaar geeft HyundaiNL mij aan
Klopt, niet beschikbaar in NL. Alleen nieuwe Kona heeft dit.hemertje schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:13:
[...]
is dit een vraag of een constatering![]()
is in NL niet beschikbaar geeft HyundaiNL mij aan
ehhhh..HOI
Wat was de afstand tot de lader toen je deze instelde als bestemming? Ik heb nog weleens gemerkt dat als dit een kort ritje is, Pre-conditioning inderdaad niet aangaat. Het systeem heeft immers de tijd nodig om zijn cyclus te kunnen afmaken.broord schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:20:
Hi!
Afgelopen 2 weken 2x aan de hand gehad, dat bij het instellen van een DC-lader (Fastned en Ionity) als tussenstop in de Hyundai Nav, de auto niet automatisch pre-conditioning inschakelde. Accu was nog wel +30%.
Iemand een idee waardoor dit komt? In het verleden deed 'ie (6 FE) 't wel gewoon..
ehhhh..HOI
/f/image/mF0fvRegHJQXN6hCAQBZRPcg.png?f=fotoalbum_large)
Dank jewel Hyundai voor alweer een gefaalde ervaring
No keyboard detected. Press F1 to continue.
De cyclus kan ook tijdens het laden afgemaakt worden. Zonder reconditioning zal de wagen bijvoorbeeld alsnog de batterij beginnen te verwarmen als je een snelle DC lader aankoppelt. Kan je goed horen.krizzziz schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:03:
[...]
Wat was de afstand tot de lader toen je deze instelde als bestemming? Ik heb nog weleens gemerkt dat als dit een kort ritje is, Pre-conditioning inderdaad niet aangaat. Het systeem heeft immers de tijd nodig om zijn cyclus te kunnen afmaken.
Zeker kan dit, maar dan heeft het al zijn doel voorbij geschoten. Als je met 10% SOC aankoppelt en gaat snelladen met 70Kw dan duurt het zeker 20 min voordat er een beetje warmte in die batterijen zit. Meer dan 110 kW maak ik dan tot de 50 % niet mee zonder preconditioning.Blokker_1999 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:48:
[...]
De cyclus kan ook tijdens het laden afgemaakt worden. Zonder reconditioning zal de wagen bijvoorbeeld alsnog de batterij beginnen te verwarmen als je een snelle DC lader aankoppelt. Kan je goed horen.
ehhhh..HOI
Gebruik dit ook zo en ik maak me maar niet al te druk of het gunstig is voor de range. Ik vind het gewoon het fijnste rijden in beide gevallen.rvd69 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:10:
Nu dat meerdere mensen enige maanden ervaring hebben met de I6, wat geeft jullie nu de hoogste range? Ik gebruik momenteel I-pedal in de stad en adaptive cruise control op de snelweg, maar ben er nog steeds niet uit of dit nu de beste combi is
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Cruise control is zowiezo goed voor het verbruik.rvd69 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:10:
Nu dat meerdere mensen enige maanden ervaring hebben met de I6, wat geeft jullie nu de hoogste range? Ik gebruik momenteel I-pedal in de stad en adaptive cruise control op de snelweg, maar ben er nog steeds niet uit of dit nu de beste combi is
Ik heb ondertussen een hele rits testen gezien, die niet allemaal hetzelfde opleverden.
Wel kun je stellen dat de combinatie AWD met i-pedal en/of sport stand een slechte is voor verbruik. De auto blijft dan permanent AWD ipv alleen bij wegrijden.
Regeneratie 0 moet de eerste keren remmen op de "echte" remmen, daarna ook regeneratief. Maar er zijn berichten dat het regeneratieve stuk niet komt.....
De andere standen zijn een hulpmiddel, zo is de stroom respons in eco het rustigste, maar als je daardoor het pedaal dieper intrapt heeft het weinig zin. Zoek de stand die het beste bij jouw rijstijl past, en gebruik die. Wij rijden in eco met regeneratie op de middelste auto stand. Verbruik in de zomer (RWD, 18" velgen) ruim 14 kWh/100km.
N.B. in alle standen (behalven regen 0) remt de auto regeneratief als het kan. Alleen bij heel hard remmen komen de "echte" remmen er bij. I-pedal wordt niet altijd als prettig ervaren door passagiers. De kleine modulaties die je doet om de snelheid te controleren kunnen als schokkerig worden gevoeld, en ook de overgang naar vertragen is minder soepel; de pedaal wissel die je anders doet zorgt voor een "tussenstapje".
ACC heeft overigens een negatieve invloed op het verbruik, meer omdat de overige weggebruikers niet goed anticiperen. Die geven soms 100 meter voor een rood stoplicht nog gas bij

[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 19-12-2023 10:29 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Om de hoogste range te halen, het laagste verbruik dus te bereiken zijn er simpelweg een paas vuistregels die je bij elke wagen kunt toepassen. Houd je snelheid zo constant mogelijk, zij het met ACC als het verkeer het toelaat, of anders door de snelheidsbegrenzer te gebruiken.rvd69 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:10:
En ga je vertragen, dan wil je eigenlijk zo veel mogelijk in vrije uitloop doen, regeneratie op 0 en op die manier zoveel mogelijk snelheid verliezen zonder het rempedaal aan te raken. Bij regeneratie gaat namelijk ook weer energie verloren.
Zelf rij ik op de snelweg op ACC, achter een vrachtwagen. Op andere wegen rijdt ik continue tegen mijn begrenzer aan die ik instel op de Vmax van die weg, moet ik niet veel naar mijn dashbord kijken om mijn snelheid in de gaten te houden en het stelt me in staat een constante snelheid aan te houden. Als het verkeer voor mij dat echt niet toelaat zal ik de limiter ook gewoon verlagen. Voor regeneratie pas ik continue mijn instellingen aan met de flippers. Tijdens het rijden naar stand 0 of als er iemand niet te ver voor mij rijdt reeds op stand 1 en dan aanpassen naarmate ik meer nodig heb en als ik er met regen niet kom, bijremmen met het rempedaal.
Maar het allerbelangrijkste voor mij: zorg dat je comfortabel rijdt, ga van de zuinigheid geen doel maken waaraan je je gaat ergeren, want dat is voor niemand leuk.
Ik gebruik ook vaak de pedals achter het stuur om te remmen voor het stoplicht bijvoorbeeld. Naast dat ik de regeneration op automatisch heb staan.3_s schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:25:
Als je zachtjes met het pedaal remt, gaat hij ook regenereren. Pas als je harder remt, gebruikt hij de remschijven.
Ook als je wat minder zacht remt hoor. Maximaal regeneratieve vertraging hang je al flink in de gordel. Ik denk dat de reguliere remmen alleen gebruikt worden in geval van "sportief" rijden en noodgevallen.3_s schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:25:
Als je zachtjes met het pedaal remt, gaat hij ook regenereren. Pas als je harder remt, gebruikt hij de remschijven.
Truc is dus inderdaad: Eerst stall kiezen in de app en dan pas aansluiten. Na een seconde of 30 begint het laden.
Welke snelheid haalde je?Azqi schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:14:
Kreeg het de vorige keer niet aan de praat, maar de Ioniq 6 staat nu te laden bij de Tesla Supercharger 4 palen bij Harderwijk.
Truc is dus inderdaad: Eerst stall kiezen in de app en dan pas aansluiten. Na een seconde of 30 begint het laden.
66kW tot 80%. Daarboven naar 49 kW
Maar niet preconditioning gebruikt. Dus kan veel sneller.
Ok, ik dacht dat die net als de V3 niet sneller dan 42 kW gingen bij Ioniq5/6/EV6Azqi schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:03:
[...]
Dat betwijfel ik, ik vermoed dat die v4 palen nog altijd problemen hebben met eGMP wagens want zelfs bij een batterij die niet verwarmd is moet dat cijfer een stuk hoger liggen.Azqi schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:03:
[...]
Bij Fastned haal ik niet gepreconditioneerd 75, wel gepreconditioneerd 150.Blokker_1999 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:00:
[...]
Dat betwijfel ik, ik vermoed dat die v4 palen nog altijd problemen hebben met eGMP wagens want zelfs bij een batterij die niet verwarmd is moet dat cijfer een stuk hoger liggen.
Wat zou ik moeten/kunnen halen bij Tesla dan?
[ Voor 3% gewijzigd door Azqi op 30-12-2023 10:40 ]
Ik heb zonder preconditioning al hogere waardes gehaald bij Fastned met mijn 53kWh pakket, van zodra je inplugt begint de wagen namelijk alsnog de batterij op te warmen om het laden sneller te laten gaan.Azqi schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:39:
[...]
Bij Fastned haal ik niet gepreconditioneerd 75, wel gepreconditioneerd 150.
Wat zou ik moeten/kunnen halen bij Tesla dan?
Vandaag getest bij Weerbroek, 1 van de nieuwste Fastned stations opgeleverd medio 2023.Blokker_1999 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:14:
[...]
Ik heb zonder preconditioning al hogere waardes gehaald bij Fastned met mijn 53kWh pakket, van zodra je inplugt begint de wagen namelijk alsnog de batterij op te warmen om het laden sneller te laten gaan.
Niet gepreconditioneerd geladen. Startte met 168 kW bij 32%. Bij 38% viel het terug naar 121 kW. Bij 60% nog maar 86 kW. Dat viel me tegen, dan hang je toch al even aan de lader.
Ik zelf zelf een enorm verschil bij wel en niet gepreconditioneerd. Van de zomer was het gewoon makkelijk met 175kW laden bij Fastned. Laatst een keer moeten laden zonder preconditionering en dat begon met een zwakke 40kW. Dat was wel even schrikken omdat ik bang was dat er iets aan de hand was. kort daarna nog een keer geladen met preconditionering en toen begon ik met een 80kW die binnen een paar minuten opliep naar 170kW. allemaal bij hetzelfde FastNed punt bij Arnhem Noord.
Ik ben er wel uit dan. Wat mij (LR accu pakket) betreft alleen maar gepreconditioneerd snelladen voor de meest stabiele hoge snelheidsresultaten. Bij mij wordt het na 15m laden niet sneller, ondanks dat de accu dan warmer zou zijn, eerder trager. (Dan gepreconditioneerd laden)glennoo schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:10:
Zal ik mijn resultaten dan ook maar delen?
Ik zelf zelf een enorm verschil bij wel en niet gepreconditioneerd. Van de zomer was het gewoon makkelijk met 175kW laden bij Fastned. Laatst een keer moeten laden zonder preconditionering en dat begon met een zwakke 40kW. Dat was wel even schrikken omdat ik bang was dat er iets aan de hand was. kort daarna nog een keer geladen met preconditionering en toen begon ik met een 80kW die binnen een paar minuten opliep naar 170kW. allemaal bij hetzelfde FastNed punt bij Arnhem Noord.
:strip_exif()/f/image/FQReAxN9u15WlN3MBDc9dP0c.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb mijn I6 (LR, Connect, metallic silver) nu 2 maanden en het bevalt prima. De rust aan boord is heerlijk, merk dat ik er ook een stuk relaxter van ga rijden. Paar kleine puntjes maar dat is helaas niet anders (piepjes bijv. maar is EU regel dus accepteren). Kan mij niet direct vinden in een aantal van de harde statements die gemaakt worden.
Ik vind de oplossing van Tesla voor de piepjes we een mooie: er komt als er gepiept wordt een knop op het scherm waarmee je het uit kunt zetten. Ben alleen bang dat de bureaucraten in Brussel dit te makkelijk zullen vinden en het gaan verbieden.ignition_mp schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:12:
Het is best wel een luxeprobleem maar ik vind wel dat het preconditioneren lang duurt voor je resultaat boekt op de snelheid. In dit geval heb ik het dan over van huis naar het eerste de beste fastned station (+/- 10 min binnendoor) en dan zit je op de 60kW en dan duurt je stop toch wel een beetje lang. Overigens heb ik hem laatst op een lange rit volledige gepreconditioneerd en haalde ik 194kW, dan is is zo vol. Erg indrukwekkend.
[Afbeelding]
Heb mijn I6 (LR, Connect, metallic silver) nu 2 maanden en het bevalt prima. De rust aan boord is heerlijk, merk dat ik er ook een stuk relaxter van ga rijden. Paar kleine puntjes maar dat is helaas niet anders (piepjes bijv. maar is EU regel dus accepteren). Kan mij niet direct vinden in een aantal van de harde statements die gemaakt worden.
Ik hoor ze in elk geval nauwelijks, terwijl ze gewoon allemaal aan staan.
Ik snap de lage snelheid bij Fastned niet helemaal. 10 minuten voorverwarmen zou genoeg moeten zijn, naar misschien dat het in deze koude maanden niet zo is. Maar aan de andere kant zijn de 2x die ik bij Fastned heb geladen brak verlopen, waarvan de 2e door niet voorverwarmen omdat we aankwamen met 5%.
Waarom ga je vanuit huis meteen naar de snellader? Geen mogelijkheid om (publiek) bij huis te laden?
Van de zomer was voorverwarmen onderweg op de Autobahn in elk geval geen probleem. Wanneer er om WCs geroepen werd zocht ik via de navigatie de eerste snellader, en dat was ook wel eens maar een paar minuten verder. Al die keren 230kW geladen als dat kon.
In april/mei 1x met koude accu naar de Allego snellader 5 minuten hiervandaan geweest. Startte toen ook ergens rond de 60kW, en tikte en piek aan van 150kW geloof ik.
Ik heb zo een vermoeden dat het dus niet altijd aan het voorverwarmen ligt.
rvd69 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:10:
Ja hoor ik heb in een straal van 20 meter van huis ik denk wel 6 laadplekken (maar die beginnen zo rustig aan best vol te raken merk ik. niet 24/7 maar je merkt wel dat er meer EV's komen). Ik heb een laadpas van de zaak dus of ik ga in de avond klooien met een laadplek gebruiken of ik ga langs fastned, de portemonnee merkt het niet (luxeprobleem).koboy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:41:
[...]
Waarom ga je vanuit huis meteen naar de snellader? Geen mogelijkheid om (publiek) bij huis te laden?
Maar het was vooral een test om te zien of het überhaupt een keuze is. Deze auto geeft mij totaal geen range angst en moest vanaf de veluwe naar alkmaar heen en weer met +/- 60% dus dacht: als ik toch onderweg ben ga ik eens even kijken wat ik bij de eerste de beste fastned kan halen.
Ik rij sinds begin oktober de 53kWh versie en heb inmiddels de 15k km aangetikt. Afgelopen week wezen skiën in Oostenrijk en dan valt me het rijbereik van de 53kWh (short range) toch enigszins tegen. Ik vermaak me kostelijk met de auto hoor! Prima wagen maar er om de 180km verplicht uit te moeten ben ik niet gewoon. Ik heb CC op 120km/h staan en wanneer ik de auto laad tot 80% is het rijbereik om en nabij de 200km en dat bij elke 12 laadbeurten (heen 6 en terug 6). Is dit een reële actieradius? Kan me heugen dat het rijbereik begin oktober zo rond de 250-275km was bij 80%.broord schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:19:
Ik haal nu met een FE ongeveer 410km op een volle ‘tank’. In de zomer ongeveer 520. Echter, dan wel met ideale omstandigheden. Valt me niets tegen en dacht voor het bestellen dat de range lager zou liggen.
[...]
In de zomervakantie laadt ik op de reisdagen met HPC gerust tot 90%
Kan in zo veel punten zitten:RoVi71 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:50:
[...]
Ik rij sinds begin oktober de 53kWh versie en heb inmiddels de 15k km aangetikt. Afgelopen week wezen skiën in Oostenrijk en dan valt me het rijbereik van de 53kWh (short range) toch enigszins tegen. Ik vermaak me kostelijk met de auto hoor! Prima wagen maar er om de 180km verplicht uit te moeten ben ik niet gewoon. Ik heb CC op 120km/h staan en wanneer ik de auto laad tot 80% is het rijbereik om en nabij de 200km en dat bij elke 12 laadbeurten (heen 6 en terug 6). Is dit een reële actieradius? Kan me heugen dat het rijbereik begin oktober zo rond de 250-275km was bij 80%.
Winterbanden?
Vol beladen?
Warmtepomp?
En dan de grootste factor: snelheid? (Denk dat je in NL niet continue 120 rijdt)
NB: opladen tot 80% is een richtlijn..... Daarna gaat het langzamer, maar in vergelijking met veel andere EVs nog best aardig. Ikzelf laad op tot de familie van de wc af is; in de praktijk rond de 90%
Die ervaring heb ik nog niet 😅hemertje schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:41:
Richtlijn is dat je in de winter 75% bereik hebt tov de zomer
In de zomervakantie laadt ik op de reisdagen met HPC gerust tot 90%
Wel de ervaring dat wanneer de 80% bereikt wordt elke snellader tot nu toe terugschakelde naar een schamele 3 to 6kWh. Had daarbij de instelling op accu 100% vol laden staan.
All-seasons heb ik eronder. Verplicht door het bedrijf 🙄.koboy schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:02:
[...]
Kan in zo veel punten zitten:
Winterbanden?
Vol beladen?
Warmtepomp?
En dan de grootste factor: snelheid? (Denk dat je in NL niet continue 120 rijdt)
NB: opladen tot 80% is een richtlijn..... Daarna gaat het langzamer, maar in vergelijking met veel andere EVs nog best aardig. Ikzelf laad op tot de familie van de wc af is; in de praktijk rond de 90%
Inderdaad vol beladen 😖
En je hebt gelijk met snelheid. Ik rij in Nederland idd geen 120 maar hou me vrijwel altijd aan de snelheid. Maar om in Duitsland, waar je meestal minimaal 130km/h mag rijden, nu zelf 100km/h te gaan rijden voelt niet prettig. Dat is net alsof je met 70km/h op de Nederlandse snelweg rijdt... 😅
Maar met het rekensommetje van @hemertje winter = 75% zomer klopt het ongeveer. Als 200km 75% is in de winter, dan zou zomer zo rond de 265km moeten zijn bij 80% accu en zo'n 320km bij 100% in de zomer. Terugrekenend is een rijbereik van 200km bij 80% accu dus wel redelijk te noemen.
En het is idd niet erg om er af en toe even uit te moeten. Al met al vallen me de tripjes naar Oostenrijk niet tegen. Alleen de soms onmogelijke laadpunten in Duitsland zorgen soms voor enige ergernis 😖
Zal het grootste deel van het verschil inderdaad door de snelheid komen. Heb je een warmtepomp? Deze ontbreekt op de style uitvoering en als je dan niet iedereen op de stoelverwarming zet moet de cabine verwarmd worden door een gloeispiraal....RoVi71 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:43:
[...]
All-seasons heb ik eronder. Verplicht door het bedrijf 🙄.
Inderdaad vol beladen 😖
En je hebt gelijk met snelheid. Ik rij in Nederland idd geen 120 maar hou me vrijwel altijd aan de snelheid. Maar om in Duitsland, waar je meestal minimaal 130km/h mag rijden, nu zelf 100km/h te gaan rijden voelt niet prettig. Dat is net alsof je met 70km/h op de Nederlandse snelweg rijdt... 😅
Maar met het rekensommetje van @hemertje winter = 75% zomer klopt het ongeveer. Als 200km 75% is in de winter, dan zou zomer zo rond de 265km moeten zijn bij 80% accu en zo'n 320km bij 100% in de zomer. Terugrekenend is een rijbereik van 200km bij 80% accu dus wel redelijk te noemen.
En het is idd niet erg om er af en toe even uit te moeten. Al met al vallen me de tripjes naar Oostenrijk niet tegen. Alleen de soms onmogelijke laadpunten in Duitsland zorgen soms voor enige ergernis 😖
Vul je lange trip voor de grap eens in bij ABRP met de eerste keer geen beperkingen en de tweede keer een maximumsnelheid van 100 of 110 km/uur. De grap is dat je er sneller bent door langzamer te rijden vaak.RoVi71 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:43:
[...]
All-seasons heb ik eronder. Verplicht door het bedrijf 🙄.
Inderdaad vol beladen 😖
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Ik heb dit net ingevuld in ABRP.wheli schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:18:
[...]
Vul je lange trip voor de grap eens in bij ABRP met de eerste keer geen beperkingen en de tweede keer een maximumsnelheid van 100 of 110 km/uur. De grap is dat je er sneller bent door langzamer te rijden vaak.
Als ik naar mijn wintersportbestemming Fügen navigeer met een maximumsnelheid van 100:
11 uur en 11 minuten. 3 laadstops.
Doe ik dit met een maximumsnelheid van 150:
9 uur en 27 minuten. 5 laadstops.
Doe ik dan wat verkeerd invullen?
Overigens is 150 wel erg erg optimistisch aangezien het om de gemiddelde rijsnelheid gaat volgens mij. Als je 130 invult komen de tijden dichterbij elkaar te liggen denk ik. Alle baustelle moeten dan even weggehaald zijn
Afgelopen zomer naar Zell am See geweest. Waar het kon en mocht 150 gereden. Gemiddelde snelheid was ongeveer 80km/h. N.B. de stops zitten hier niet in!wheli schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:34:
Nee, denk het niet. Hij gaat dan waarschijnlijk wel uit van maximale laadcurve (jouw auto een stuk sneller dan die van mij) en het is de vraag of je dat gaat halen in de praktijk in de winter.
Overigens is 150 wel erg erg optimistisch aangezien het om de gemiddelde rijsnelheid gaat volgens mij. Als je 130 invult komen de tijden dichterbij elkaar te liggen denk ik. Alle baustelle moeten dan even weggehaald zijn
Baustelles...... Zucht.....
/f/image/YLMuDW6HTYCxudOswi9t0hzu.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb de Connect uitvoering dus volgens mij standaard met warmtepomp. Wanneer ik stoelverwarming aan zet, zelfs alle 4, dan zie ik het bereik niet plotsklaps flink dalen. Ook niet wanneer de melding komt dat de auto de accu gaat voorverwarmen. Ook dan verandert het rijbereik niet. Alleen als ik de ventilatie van de verwarming handmatig hoger zet versndert het rijbereik met ca. - 15 tot - 20km.koboy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:15:
[...]
Zal het grootste deel van het verschil inderdaad door de snelheid komen. Heb je een warmtepomp? Deze ontbreekt op de style uitvoering en als je dan niet iedereen op de stoelverwarming zet moet de cabine verwarmd worden door een gloeispiraal....
Kan me wel vinden in je antwoord dat snelheid hier de grootste rol speelt 😋
Volgens de Wegenwacht een bekend probleem met de 12 volt accu bij alle merken elektrische auto's, dus niet alleen Hyundai & Kia. Ik was vanochtend de 4e.
Ben vanmiddag nog wel langs de dealer geweest, die van dit probleem niet op de hoogte was.
Ze hebben de accu doorgemeten en die was goed, maar ze hebben wel een update uitgevoerd waardoor dit probleem opgelost zou moeten zijn.... Ze wisten dus niet wat het probleem veroorzaakt, maar wel dat deze update het één en ander oplost....
En het is gemeld aan Hyundai Nederland.
Ben benieuwd.
Weet niet of het al gemeld is hier: nadeel van de slechte 12V (slechte serie) is dat hij net van de lader niet slecht genoeg test. Laat hem een half uur van de lader af, en hij treedt wel slecht waardoor hij onder garantie vervangen mag worden.AnjaT850 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:31:
Ben vandaag ook slachtoffer geworden van een lege 12 volt accu, auto was vanochtend 'dood'![]()
Volgens de Wegenwacht een bekend probleem met de 12 volt accu bij alle merken elektrische auto's, dus niet alleen Hyundai & Kia. Ik was vanochtend de 4e.
Ben vanmiddag nog wel langs de dealer geweest, die van dit probleem niet op de hoogte was.
Ze hebben de accu doorgemeten en die was goed, maar ze hebben wel een update uitgevoerd waardoor dit probleem opgelost zou moeten zijn.... Ze wisten dus niet wat het probleem veroorzaakt, maar wel dat deze update het één en ander oplost....
En het is gemeld aan Hyundai Nederland.
Ben benieuwd.
Hoop voor je dat het bij deze ene keer blijft; die van ons houdt het nu al bijna een jaar zonder problemen.
Bedankt voor de info, ik zal het in de gaten houden.koboy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:31:
[...]
Weet niet of het al gemeld is hier: nadeel van de slechte 12V (slechte serie) is dat hij net van de lader niet slecht genoeg test. Laat hem een half uur van de lader af, en hij treedt wel slecht waardoor hij onder garantie vervangen mag worden.
Hoop voor je dat het bij deze ene keer blijft; die van ons houdt het nu al bijna een jaar zonder problemen.
Auto had trouwens niet aan de lader gehangen voor het testen, dus ik heb nog hoop 😉
De vier leds op het stuur doen niets en blijven altijd uit. Geen idee sinds wanneer dat is want was mij eigenlijk nog nooit opgevallen totdat ik vandaag een filmpje zag over de Ioniq 6 waarbij leds specifiek werden genoemd. Verder werkt alles volgens mij normaal.
Weet iemand of dat een instelling is of zit er vermoedelijk ergens een contactje los.
Kon zelf nergens in alle menu’s een dergelijke instelling vinden.
Na half uur rijden nog niet goed.
Meer mensen hier last van? Laatste keer is echt weken geleden met natte sneeuw.
Auto stond buiten onder de carport. Min 5 buiten en alle rijsystemen waren in storing vanmorgen. Had auto wel voorverwarmd. 😫
[/quote
Ook al een paar keer gehad. Het scherm lijkt ook langzamer te reageren bij kou. Hebben ze in Korea geen temperaturen onder nul?
Tot nu toe alleen melding dat de druk in de banden te laag isPhilip1979 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:50:
[quote]Azqi schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:52:
Auto stond buiten onder de carport. Min 5 buiten en alle rijsystemen waren in storing vanmorgen. Had auto wel voorverwarmd. 😫
[/quote
Ook al een paar keer gehad. Het scherm lijkt ook langzamer te reageren bij kou. Hebben ze in Korea geen temperaturen onder nul?
Traag scherm kan ik ook beamen. Hopelijk dat het hier bij blijft.
Vannacht ook onder de carport geladen tot 100% en vanmorgen rijbereik 250km
Bij mij is dat altijd rechts achter. Ik doe iedere 2 maanden oppompen tot 2.6 bar. Dan geeft systeem Hyundai 2,5 aan en kan ik weer 2 maanden vooruit, voor het gepiep begint.RoVi71 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:57:
[...]
Tot nu toe alleen melding dat de druk in de banden te laag is![]()
Traag scherm kan ik ook beamen. Hopelijk dat het hier bij blijft.
Vannacht ook onder de carport geladen tot 100% en vanmorgen rijbereik 250kmVrij veel t.ov. vorige laadsessies...
Das mooi nieuws hoe opvallend de byte blue ook was, ik vond hem net iets te intens en begrijp dat veel mensen die kleur niet namen. Nu hopen dat de mensen die niet bij willen betalen voor een kleur het prachtige rood gewoon kiezen. Meer kleur op de weg is altijd goed.zonoskar schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:21:
Ik zag overigens dat de byte blue kleur niet meer te bestellen is en dat rood de nieuwe kleur zonder meerprijs is.
Nee nee nee, alsjeblieft niet! Het is nu juist zo makkelijk mijn auto terug te vinden op de parkeerplaats!JLC_NL schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:29:
[...]
Das mooi nieuws hoe opvallend de byte blue ook was, ik vond hem net iets te intens en begrijp dat veel mensen die kleur niet namen. Nu hopen dat de mensen die niet bij willen betalen voor een kleur het prachtige rood gewoon kiezen. Meer kleur op de weg is altijd goed.
Gelukkig is byte blue ook nog zonder bijbetalen....
@koboy In de prijslijst van 2024 staat de blauwe kleur niet meer. Op de website kun je hem nog configureren met 0 bijtelling, dus ik weet niet welke leidend is.
[ Voor 37% gewijzigd door zonoskar op 11-01-2024 10:11 ]
70 kilometers gedaan met een gebruik van 19kwh/100km met een verlies van 50% accu.
Weer opgeladen op locatie en terugweg exact hetzelfde.
App zegt dat alles in orde is, maar deze cijfers kunnen gewoon niet.
Iemand ideeën?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
:strip_exif()/f/image/sViDXFsWwndrYRWPExHwrkFt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P9nRF1AamKnPEYuqdW2iBid4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 1% gewijzigd door beschuit op 19-02-2024 12:57 . Reden: Verkocht ]
al zegt ik het zelf
Hij was iets van 15% en toen ging die maar 3 uur laden tot 100%. Das max 30kwh wat erin gegaan is dan.zonoskar schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:37:
Hoeveel kWh gaat er in als de accu bijna leeg is? Op basis van je verbruiksgegevens heb je nog 26-27 kWh over, dat zou betekenen dat de accu kapot is. Maar als je 48 kWh bijlaadt dan klopt het verbruik niet.
Niks op geel. Dat is toch vreemd?
/f/image/UuUIHwMEJhcdowTaIeIY9W9e.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Bschnitz op 15-01-2024 23:52 ]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
En als je op het diagnostisch tabblad tikt? Op dat moment haalt hij pas de diagnostiek uit de auto....Bschnitz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:26:
[...]
Hij was iets van 15% en toen ging die maar 3 uur laden tot 100%. Das max 30kwh wat erin gegaan is dan.
Niks op geel. Dat is toch vreemd?
[Afbeelding]
Even hardop meedenken voor mogelijke oorzaken: bij koude is het chemisch gezien erg lastig de opgeslagen energie allemaal uit de accu te halen. Heb je een warmtepomp? Zo niet kan het zielige gloeispiraaltje het misschien niet allemaal aan om de accu op temperatuur te krijgen....
Helaas geen WP, maar hiervoor had ik een ID3 ook zonder WP met hetzelfde accupakket. Daar was dit ook niet zo extreem.koboy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:40:
[...]
En als je op het diagnostisch tabblad tikt? Op dat moment haalt hij pas de diagnostiek uit de auto....
Even hardop meedenken voor mogelijke oorzaken: bij koude is het chemisch gezien erg lastig de opgeslagen energie allemaal uit de accu te halen. Heb je een warmtepomp? Zo niet kan het zielige gloeispiraaltje het misschien niet allemaal aan om de accu op temperatuur te krijgen....
Verder is geel al heel de maand 0%.
Laad hem nu weer op. Was 50%, zet hem aan en gaat direct op 30%.
Hij zegt nu ook 5.5 uur opladen met 10.5kwh laadsnelheid. Zowel vanaf 30% of 50% kan dat helemaal niet.
Om 13 uur naar de garage. Niks qua cijfers klopt hier.
Nu zie ik het, het geel van de batterij verzorging. Zou kunnen dat de gloeispiraal defect is. Wordt de auto wel warm?Bschnitz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:04:
[...]
Helaas geen WP, maar hiervoor had ik een ID3 ook zonder WP met hetzelfde accupakket. Daar was dit ook niet zo extreem.
Verder is geel al heel de maand 0%.
Laad hem nu weer op. Was 50%, zet hem aan en gaat direct op 30%.
Hij zegt nu ook 5.5 uur opladen met 10.5kwh laadsnelheid. Zowel vanaf 30% of 50% kan dat helemaal niet.
Om 13 uur naar de garage. Niks qua cijfers klopt hier.
Yea zeker. In heb ook echt 0 issues met de auto.koboy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:43:
[...]
Nu zie ik het, het geel van de batterij verzorging. Zou kunnen dat de gloeispiraal defect is. Wordt de auto wel warm?
Heel dit probleem begon met toen de batterij zogenaamde 100% geladen was op 60%, vorige week.
:strip_exif()/f/image/4l2BVQD1mz08GwJoS5aj8Ecc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb zo een reminder ingesteld voor 20min als die klaar is met laden, maar toen die ging aftellen en zogenaamd klaar was met vol opladen ging die gewoon weer door.
Wellicht een software bug want nu dat ik laad lijkt het weer te kloppen....
/f/image/jpX0HXAhvm4bjMsW3l71TcPu.png?f=fotoalbum_large)
Dat vs de 13de, 64KM over met 50% accu xD
:strip_exif()/f/image/znyITctQkvoE2iUXGz1DucBB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Bschnitz op 16-01-2024 10:55 ]