Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridtjof
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-04 20:47
MFM101 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:25:
Ik krijg heel af en toe ook de melding, Koffie break, ik snap niet waaraan dat ligt. Vrij irritant, helemaal als je letterlijk 5 minuten in de auto zit.

Handen aan je stuur is ook erg gevoelig, je dient letterlijk aan het stuur te draaien wil die melding weggaan.
Het heeft te maken met de stuurcorrecties die de auto maakt om tussen de lijntjes te rijden. Als de handen aan het stuur zijn, ondervindt die correctie een hindering waarmee de melding wordt voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40

koboy

Heb een idee voor een icon

Fridtjof schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:19:
[...]

27 juli was mijn 6 in de haven ingeklaard. Chassisnummer en kenteken bekend bij RDW.
Ik heb hem 5 oktober bij de garage in Tiel op kunnen halen. Ik een aantal keren gemaand en weet nog steeds niet wat de feitelijke oorzaak van de enorme wachttijd (6 1/2 maand) is.https://tweakers.net/g/s/frown.svg
2½ maand hoop ik dat je bedoelt....
Bij mij (prive auto) zat er tussen de registratie en te naam stelling/afhalen 3½ week. Auto stond toen iets meer dan 2 weken bij de dealer (als mijn agenda het had toegestaan had het een paar dagen eerder gekund).
Er zijn veel mogelijke verklaringen voor de langere tijd, maar ik denk dat de belangrijkste de vakantie is geweest waardoor er nog minder personeel in de werkplaats was. Gaat het om lease? Kost ook een paar dagen extra en in vakantietijd ongetwijfeld meer.

Maar goed, onze auto is een beetje speciaal: 2 dagen (13 december) voor bestellen geproduceerd nog voor de first editions. Misschien dat hij als showroom auto bedoeld was, maar ze dat bij de importeur toch niet aandurfden met een rode.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49
Even kijken of iemand volgende irritatie herkend en eventueel zelf heeft kunnen oplossen. Sinds enige tijd piept en kraakt het onder mijn linkervoet. De steun die er voor is lijkt wat bewegingsruimte te hebben gekregen als je er je voet op laat rusten. Daarnet al even van dichterbij bekeken en die steun lijkt deel uit te maken van een groter stuk binnenafwerking en dus niet los te verwijderen of vast te zetten. Iemand anders al ervaring mee?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Heb vandaag voor het eerst bij Fastned bij een 300 kW lader geladen. Haalde maar 75.

Nu las ik in het topic over preconditioneren, maar krijg je daar een melding van?
Ik kwam aan met 11% en geladen tot 30%z

Wat heb ik fout gedaan? Wat aan het navigeren met de Hyundai navigatie en volgens mij de stop toegevoegd aan de route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04:11
Azqi schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:56:
Heb vandaag voor het eerst bij Fastned bij een 300 kW lader geladen. Haalde maar 75.

Nu las ik in het topic over preconditioneren, maar krijg je daar een melding van?

Wat heb ik fout gedaan? Wat aan het navigeren met de Hyundai navigatie en volgens mij de stop toegevoegd aan de route.
Voor zover ik weet kun je alleen preconditioneren als je de paal in de routeplanner hebt staan èn je meer dan 20% lading over hebt. Onder de 20% werkt dat niet heb ik op YT gezien.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Azqi schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:56:

Liep het na een poosje wel op? Als het 75kW bleef is er iets mis gegaan tussen auto en paal.
Ook zonder pre conditioning moet je na een minuut of 5 normale snelheden halen; dus 200+kW tot een procent of 4 , dan langzaam zakken naar 100kW bij ongeveer 75 a 80%.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

koboy schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:51:
[...]

Liep het na een poosje wel op? Als het 75kW bleef is er iets mis gegaan tussen auto en paal.
Ook zonder pre conditioning moet je na een minuut of 5 normale snelheden halen; dus 200+kW tot een procent of 4 , dan langzaam zakken naar 100kW bij ongeveer 75 a 80%.
Nee, liep niet op. Bleef rond 75. Wel 3 a 4 van de 4 laadpalen continu bezet, terwijl ik aan het laden was.

[ Voor 3% gewijzigd door Azqi op 15-10-2023 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Azqi schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:35:
[...]

Nee, liep niet op. Bleef rond 75. Wel 3 a 4 van de 4 laadpalen continu bezet, terwijl ik aan het laden was.
Dan ligt het waarschijnlijk niet aan de auto. De locatie zat in elk geval te draaien op max capaciteit. Ik weet niet hoe Fastned zijn overboeking heeft geregeld en of ze een buffer accu hebben. Als de laders nieuw zijn, kan het zijn dat ze nog wachten op een uitbreiding van de net aansluiting.
Waren het laadpalen met 2 aansluitingen? In dat geval moet de de 300kW delen.

Heb je toevallig gekeken wat voor vermogens de anderen kregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

koboy schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:44:
[...]

Dan ligt het waarschijnlijk niet aan de auto. De locatie zat in elk geval te draaien op max capaciteit. Ik weet niet hoe Fastned zijn overboeking heeft geregeld en of ze een buffer accu hebben. Als de laders nieuw zijn, kan het zijn dat ze nog wachten op een uitbreiding van de net aansluiting.
Waren het laadpalen met 2 aansluitingen? In dat geval moet de de 300kW delen.

Heb je toevallig gekeken wat voor vermogens de anderen kregen?
Het was Fastned locatie de Gagel.
Andere auto had ook 75 kW laadsnheid. Heb er zelfs een foto van gemaakt.
Op de laadpaal zat 2x CCS en 1x Chademo. 300 kW.

Ik zal komend weekeinde testen bij ander Fastned station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVi71
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-05 10:59
Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en aangezien ik in maart dit jaar een Ioniq 6 Connect 53kWh heb besteld volg ik dit forum al een tijdje. 7 oktober heb ik mijn Skoda Superb ingeleverd en ben terug gereden in de Ioniq 6. Heerlijke auto en vergelijken met de Superb is eigenlijk niet mogelijk. Ik lease de Ioniq 6 via mijn werk en na 1 week heeft de teller al de 1600km aangetikt. Echter, binnen deze week en 1600km al een groot probleem... Het laden op AC werkt niet meer. Afgelopen vrijdag meteen al bij de dealer geweest en wat ik al had verwacht bleek ook uit de storingsanalyse, de ICCU gaf een tweetal foutmeldingen. Nu kan ik gelukkig nog wel DC laden maar het vertrouwen in de auto is meteen met sprongen achteruit gegaan. Volgende week gaat de auto eerst terug naar de garage voor een "diagnostisch onderzoek". Voor zover ik heb begrepen is dit nodig voordat een onderdeel als de ICCU besteld mag worden. Blijkt uit het onderzoek dat daadwerkelijk de unit defect is, dan mag deze pas besteld worden. Bij de garage werd al aangegeven dat deze units vrijwel allemaal in back-order staan en dat levering nog wel even op zich kan laten wachten.
Graag zou ik jullie vragen of jullie bekend zijn met dit probleem en hoe snel het daarna bij jullie opgelost werd. DC laden is in principe geen probleem maar moet er soms nu zelfs eerder voor vrij nemen om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 08:29
RoVi71 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:48:
Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en aangezien ik in maart dit jaar een Ioniq 6 Connect 53kWh heb besteld volg ik dit forum al een tijdje. 7 oktober heb ik mijn Skoda Superb ingeleverd en ben terug gereden in de Ioniq 6. Heerlijke auto en vergelijken met de Superb is eigenlijk niet mogelijk. Ik lease de Ioniq 6 via mijn werk en na 1 week heeft de teller al de 1600km aangetikt. Echter, binnen deze week en 1600km al een groot probleem... Het laden op AC werkt niet meer. Afgelopen vrijdag meteen al bij de dealer geweest en wat ik al had verwacht bleek ook uit de storingsanalyse, de ICCU gaf een tweetal foutmeldingen. Nu kan ik gelukkig nog wel DC laden maar het vertrouwen in de auto is meteen met sprongen achteruit gegaan. Volgende week gaat de auto eerst terug naar de garage voor een "diagnostisch onderzoek". Voor zover ik heb begrepen is dit nodig voordat een onderdeel als de ICCU besteld mag worden. Blijkt uit het onderzoek dat daadwerkelijk de unit defect is, dan mag deze pas besteld worden. Bij de garage werd al aangegeven dat deze units vrijwel allemaal in back-order staan en dat levering nog wel even op zich kan laten wachten.
Graag zou ik jullie vragen of jullie bekend zijn met dit probleem en hoe snel het daarna bij jullie opgelost werd. DC laden is in principe geen probleem maar moet er soms nu zelfs eerder voor vrij nemen om te laden.
Check eens het Ioniq 5 topic, daar hebben veel mensen ervaring met een kapotte ICCU. Oplossingstijden verschillen erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Is een bekend probleem. In de VS is al een recall bezig om de software van de ICCU te updaten en in sommige gevallen de ICCU te vervangen omdat deze ook zo kapot kan gaan dat je niet meer kunt rijden. Helaas is Hyundai Nederland/Europa hierin nogal traag.
Verwijs eventueel bij de dealer naar de V.S., en dat het best slordig is dat dit probleem hier zo laks opgepakt wordt. Zie ook onderstaand YouTube filmpje.
https://youtu.be/Altp7Ns73sc?si=23yxnYGYKpmWfJng

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Azqi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 07:20:
[...]

Duidelijk een Fastned probleem dus. Is er een Allego hypercharger in de buurt? Hier heb ik goede ervaringen mee. Zorg er wel voor dat je met minimaal 20% aankomt via de navigatie; dan heb je als het goed is (en je de enige op de paal bent) meteen 230kW of iets meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:03

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat zou wel erg snel zijn voor een kapotte ICCU.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
Ioniq6FE na 1900 km ook ICCU kapot, 2 dagen voor vakantie, vernieuwen duurde 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVi71
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-05 10:59
hunter3315nl schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:52:
[...]

Ioniq6FE na 1900 km ook ICCU kapot, 2 dagen voor vakantie, vernieuwen duurde 1 week.
Een week vanaf dat je merkte dat de ICCU defect was tot aan reparatie?
Ik heb het vorige week ontdekt en kan pas volgende week donderdag voor diagnose. Daarna moet er nog een reparatie plaats vinden.
Heb je na het vernieuwen geen problemen meer gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd69
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-07-2024
Klopt het dat er weer een nieuwe software update uit is gekomen? Via de Updater haalde ik alleen de versie van juni j.l. binnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

rvd69 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:58:
Klopt het dat er weer een nieuwe software update uit is gekomen? Via de Updater haalde ik alleen de versie van juni j.l. binnen....
Alleen in de VS zo te zien. Zal hier nog een 1 a 2 maanden duren.
VS was april wat wij hier in Europa in juni kregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-07 14:59
Azqi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 07:20:
[...]

ik lees hier regelmatig dat je de 300kW van Fastned moet delen met de EV die aan de andere kant staat
maar dat heb ik nog niet ervaren wanneer er aan de andere kant ook een EV aan het laden was
dus wie weet praat men elkaar alleen maar na, ik weet het niet

voor maximaal snelladen dien je om de preconditioning te kunnen gebruiken een HPC snellaadstation te selecteren in je navigatie voor zover ik weet

een 20min/20km voor aankomst zie je dan in je accu symbool een rode gloeispiraal verschijnen zodat de accu aan het opwarmen is.

je accu dient hiervoor wel minimaal 20% capaciteit nog te hebben

Heb afgelopen vrijdag op deze manier nog geladen bij Fastned
kwam aan met 12-15% accu ofzo

bij 18% batterij laden met 193kW
bij 32% batterij laden met 228kW
bij 50% batterij laden met 235kW
bij 60% batterij laden met 181kW
bij 70% batterij laden met 153kW
bij 80% batterij laden met 120kW

Daarna verder naar huis gereden :)

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

ik lees hier regelmatig dat je de 300kW van Fastned moet delen met de EV die aan de andere kant staat
maar dat heb ik nog niet ervaren wanneer er aan de andere kant ook een EV aan het laden was
dus wie weet praat men elkaar alleen maar na, ik weet het niet

voor maximaal snelladen dien je om de preconditioning te kunnen gebruiken een HPC snellaadstation te selecteren in je navigatie voor zover ik weet

een 20min/20km voor aankomst zie je dan in je accu symbool een rode gloeispiraal verschijnen zodat de accu aan het opwarmen is.

je accu dient hiervoor wel minimaal 20% capaciteit nog te hebben

Heb afgelopen vrijdag op deze manier nog geladen bij Fastned
kwam aan met 12-15% accu ofzo

bij 18% batterij laden met 193kW
bij 32% batterij laden met 228kW
bij 50% batterij laden met 235kW
bij 60% batterij laden met 181kW
bij 70% batterij laden met 153kW
bij 80% batterij laden met 120kW

Daarna verder naar huis gereden :)
Dank!
Ik moet het nog testen, was dit weekend nog vol. Geeft me goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01:05

3_s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wolAouC8RKE7vq-1LzQnubxYh4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnM9wOQJkUOI0VIAOxQ1OEJS.jpg?f=fotoalbum_large
Het begon met een wiel, kwamen er twee bij.
Die drie banden eens opgepompt, toen was het weg. Na enkele weken begon het opnieuw, maar deze keer begon het bij een andere wiel, tot deze drie.
Opnieuw opgepompt, maar melding blijft (misschien moet ik meer rijden om het te resetten).
Dat is ook niet manueel te resetten, volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hemertje
bandenspanning heeft ook met de lagere temperaturen te maken

had het laatst bij 1 band
na het oppompen zag ik de melding ook nog een 20-30 minuten ofzo
daarna was het verdwenen

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

hemertje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:23:
bandenspanning heeft ook met de lagere temperaturen te maken

had het laatst bij 1 band
na het oppompen zag ik de melding ook nog een 20-30 minuten ofzo
daarna was het verdwenen
Bandenspanning meet je bij koude banden, dus liefst helemaal niet gereden. Ga je oppompen onderweg dan moet je toch wel 0,3 bar harder oppompen.
Dit is ook waarom de bandenspanning nu lager is. Koude lucht is compacter. Doordat het kouder is worden de banden ook minder warm, vandaar dat de bandenspanning bij oppompen met koude banden gewoon die uit het boekje blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
snap geen zak van je laatste zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

hemertje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:15:
snap geen zak van je laatste zin ;)
Of het nou 5 graden of 20 graden is: (liefst) niet rijden en oppompen tot wat er in de handleiding staat of op de sticker op de deurpost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
koboy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:52:
[...]

Of het nou 5 graden of 20 graden is: (liefst) niet rijden en oppompen tot wat er in de handleiding staat of op de sticker op de deurpost. ;)
Grapjas :+

Ik gok dat meer dan 75% van de autorijders thuis de banden niet op druk kan brengen. Hoe wil je zonder te rijden bij een (op)pompstation komen :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

nokiaan958GB schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:29:
[...]

Ik gok dat meer dan 75% van de autorijders thuis de banden niet op druk kan brengen. Hoe wil je zonder te rijden bij een (op)pompstation komen :? :)
Ik pomp soms mijn banden op met de fietspomp. Het is even aanpoten, maar dan hoef je in ieder geval niet te rijden :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

nokiaan958GB schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:29:
[...]

Daarom staat er liefst..... Het gaat er om dat de banden niet warm zijn van het rijden. Dus even naar de benzinepomp op de hoek maakt niet zo veel uit. Na 10 km snelweg voelen je banden best warm, dus dan moet je ze harder oppompen dan aangegeven.
Maar je kunt bijvoorbeeld ook nadat de auto aan de snellader heeft gehangen gaan oppompen. De banden zijn dan aan weer flink afgekoeld.

Kijk maar eens naar de bandenspanning terwijl je rijdt; die loopt ook binnen de bebouwde kom best vlot op. (En als je weet waarmee je bent vertrokken, en waarmee je bij de banden pomp aankomt geeft je dat een idee hoeveel harder je ze moet oppompen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 16:25
Mijn Ioniq 6 maakt sinds een week geen netwerkverbinding meer, dus geen live informatie tijdens navigatie, spraakherkenning werkt niet, ook geen verbinding met Bluelink.

Zelf al hele menu/handleiding doorgespit maar kan de oplossing niet vinden. De dealer zit een eindje verder, iemand nog een idee hoe je het kan oplossen of verbinding resetten of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
koboy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:52:
[...]

das duidelijke taal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 08:29
HomerJ schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:42:
Mijn Ioniq 6 maakt sinds een week geen netwerkverbinding meer, dus geen live informatie tijdens navigatie, spraakherkenning werkt niet, ook geen verbinding met Bluelink.

Zelf al hele menu/handleiding doorgespit maar kan de oplossing niet vinden. De dealer zit een eindje verder, iemand nog een idee hoe je het kan oplossen of verbinding resetten of iets dergelijks
Bij de Ioniq 5 helpt een reset van het infotainment systeem doormiddel van een paperclip in een gaatje rechtsonder op klimaatpaneel te stoppen. Je zou even moeten zoeken waar die bij de Ioniq 6 zit. Zie voor I5 YouTube: Ioniq 5 - MORE Tips & Tricks! Maybe This Will Become A Series?
Ik heb zelf geen problemen maar in Ioniq 5 topic klagen meerdere mensen over niet werken van Bluelink. mjvh in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 9% gewijzigd door jouwheld op 27-10-2023 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 16:25
jouwheld schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:09:
[...]

Bij de Ioniq 5 helpt een reset van het infotainment systeem doormiddel van een paperclip in een gaatje rechtsonder op klimaatpaneel te stoppen. Je zou even moeten zoeken waar die bij de Ioniq 6 zit. Zie voor I5 YouTube: Ioniq 5 - MORE Tips & Tricks! Maybe This Will Become A Series?
Ik heb zelf geen problemen maar in Ioniq 5 topic klagen meerdere mensen over niet werken van Bluelink. mjvh in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Op de I6 zit die op dezelfde plek, bedankt voor deze gouden tip! Hij doet het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De RDW database geeft aan dat er vanaf vandaag meer dan 1000 I6's rondrijden/geregistreerd zijn in NL. Helaas nog steeds maar 28 rode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:20:
De RDW database geeft aan dat er vanaf vandaag meer dan 1000 I6's rondrijden/geregistreerd zijn in NL. Helaas nog steeds maar 28 rode.
Prima toch? Houdt de kleur een beetje exclusief

De mijne is gedeeld 2e/3e..... Ruim een week eerder is de eerste geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hebben jullie ook dat als je op een enkelbaans weg rijdt met aan beide kanten een stoeprand dat het binnen de lijnen houdt systeem soms een ruk aan het stuur geeft en je dan van de weg af stuurt? Vandaag een stuk stoeprand en gras meegenomen :')

Tot zo ver de veiligheid naast de kakafonie van piepjes, blij dat ik er niet dagelijks rij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Brilsmurfffje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:55:
Hebben jullie ook dat als je op een enkelbaans weg rijdt met aan beide kanten een stoeprand dat het binnen de lijnen houdt systeem soms een ruk aan het stuur geeft en je dan van de weg af stuurt? Vandaag een stuk stoeprand en gras meegenomen :')

Tot zo ver de veiligheid naast de kakafonie van piepjes, blij dat ik er niet dagelijks rij..
Dat niet. Wel dat hij per se middenop wou rijden bij een 2 richting weg zonder streep in het midden en met een fietsstrook aan beide kanten. Leuk met tegenliggers.....

Ik houd (zeker in onbekend gebied) de stuurhulp uit binnen de bebouwde kom. Op de provinciale weg gaat hij lekker aan.
Buiten de bebouwde kom in Duitsland en vooral Oostenrijk vindt hij ook niet zo leuk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

koboy schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:20:
[...]

Dat niet. Wel dat hij per se middenop wou rijden bij een 2 richting weg zonder streep in het midden en met een fietsstrook aan beide kanten. Leuk met tegenliggers.....

Ik houd (zeker in onbekend gebied) de stuurhulp uit binnen de bebouwde kom. Op de provinciale weg gaat hij lekker aan.
Buiten de bebouwde kom in Duitsland en vooral Oostenrijk vindt hij ook niet zo leuk....
Dat vind ik dus ook opvallend, dat je zou denken dat hij met de camera toch ook het tegemoetkomende verkeer zou moeten kunnen waarnemen en dan 1 systeem buiten werking stellen. Of juist inschatten dat de weg breder is en je dus niet binnen de lijnen hoeft te rijden.

Ik vind ook het verkeersborden lezen zeer matig. Lijkt alsof ie wilt opscheppen over zn goede cameras door borden 30 meter naast de weg te lezen..

Mm 10 jaar oude bmw doet dat beter, die leest alleen borden aan de weg waarop je rijdt en als hij geen bord kan lezen laat hij de navi snelheid zien + je kan de piepjes uitzetten, permanent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-06 21:48
Brilsmurfffje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:06:
[...]

Mm 10 jaar oude bmw doet dat beter, die leest alleen borden aan de weg waarop je rijdt en als hij geen bord kan lezen laat hij de navi snelheid zien + je kan de piepjes uitzetten, permanent..
Ondanks dat ik het eens ben met wat je zegt, dit bovenstaande mag vanuit de wet natuurlijk niet meer..
kan je de auto niet echt kwalijk nemen. (hoe irritant dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

demonic schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:49:
[...]

Ondanks dat ik het eens ben met wat je zegt, dit bovenstaande mag vanuit de wet natuurlijk niet meer..
kan je de auto niet echt kwalijk nemen. (hoe irritant dan ook)
Ben wel nieuwsgierig of iemand weleens de de hersenactiviteit gemeten heeft van iemand die in een moderne of pak em beet 10 jaar oude auto rijdt zonder al die piepjes en waarschuwingen..

Zeker als je net in de auto zit is het echt verre van ontspannend rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Brilsmurfffje schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

Ben wel nieuwsgierig of iemand weleens de de hersenactiviteit gemeten heeft van iemand die in een moderne of pak em beet 10 jaar oude auto rijdt zonder al die piepjes en waarschuwingen..

Zeker als je net in de auto zit is het echt verre van ontspannend rijden.
Ben benieuwd of iemand wel eens de hersenactiviteit heeft gemeten van een wetgever die dit soort regels opstelt (in dit specifieke voorbeeld: EU ambtenaren) >:) >:) >:)

Een van de eerste lessen op de motor (een ook auto als het goed is) krijg te te horen dat je moet kijken wat je maar toe wilt. Als je naar de boom blijft kijken ga je er vrijwel zeker tegenaan.
Met de piepjes is het net zo. Hoe minder aandacht je er aan geeft hoe meer ze naar de achtergrond verdwijnen.
De auto heeft op mij en rustgevende uitwerking die uitnodigt tot rustig cruisend rijgedrag. Ik hoor de "ik heb een verkeersbord gezien" piepjes niet eens meer, en de 4x dong bij te hard rijden doet bij mij hetzelfde als een blik op de snelheidsmeter: weinig, of oeps iets rustiger.

Er zijn auto's die bijhouden of je wel naar de weg kijkt, en zo niet beginnen te loeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd69
Iemand ervaring met een over-enthousiaste remhulp? Niets of niemand in de buurt, bij wegrijden parkeerplaats vol in de ankers. Sensoren voor zover ik kan zien niet bedekt met bladeren oid. Vervelende is dat je het systeem wel uit kunt zetten, maar gaat automatisch weer aan bij volgende keer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

rvd69 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:30:
Iemand ervaring met een over-enthousiaste remhulp? Niets of niemand in de buurt, bij wegrijden parkeerplaats vol in de ankers. Sensoren voor zover ik kan zien niet bedekt met bladeren oid. Vervelende is dat je het systeem wel uit kunt zetten, maar gaat automatisch weer aan bij volgende keer opstarten.
Zonder iets of iemand in de buurt niets van gemerkt. Heb wel gemerkt dat de auto heel beleefd is naar achterlangs lopende voetgangers bij achteruit een parkeervak steken. (Als ik er ruim voor kan en ze vertikken over de stoep te lopen ga ik geen moeite doen ze niet te hinderen. De auto denkt daar anders over...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

rvd69 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:30:
Elke maand wel een keer. Meestal bij het wegrijden van de oprit in de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Dat de parkeersensoren overactief zijn is me ook al opgevallen, tot grote ergernis. Sta je stil voor het rode licht, gaat die wagen ineens biepen dat er een obstakel verschijnt voor de parkeersensoren. Vreselijk. En waar in mijn vorige wagen die knop om ze uit te zetten nog binnen handbereik zat op de middenconsole is dat dan de knop die ze het verste weg plaatsen van de bestuurder.

En geen idee waar dat die spookreflecties vandaan komen. Ik vermoed regendruppels want bij vochtig weer is het probleem nog eens vele malen erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usenditto
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Hi, ik heb mijn Ioniq 6 sinds half mei dit jaar met inmiddels zo’n 8000 km op de klok. Wat ik vreemd vind is dat de auto automatisch de portieren opent wanneer je dicht bij de auto bent maar niet automatisch de deuren en ramen vergrendeld wanneer alle personen de auto hebben verlaten. De Tesla kan dit al jaren.
Kan toch niet zo moeilijk zijn maar misschien met een volgende update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Blokker_1999 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:25:
En waar in mijn vorige wagen die knop om ze uit te zetten nog binnen handbereik zat op de middenconsole is dat dan de knop die ze het verste weg plaatsen van de bestuurder.
welke knop is dat dan? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
usenditto schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:49:
Hi, ik heb mijn Ioniq 6 sinds half mei dit jaar met inmiddels zo’n 8000 km op de klok. Wat ik vreemd vind is dat de auto automatisch de portieren opent wanneer je dicht bij de auto bent maar niet automatisch de deuren en ramen vergrendeld wanneer alle personen de auto hebben verlaten. De Tesla kan dit al jaren.
vooral klagen bij je dealer tot die ziek van je wordt zodat hij de klacht naar Hyundai NL doorgeeft
heb de ioniq 6 sinds 18 maart en eind maart diverse A4-tjes met opmerkingen gemaakt richting dealer en Hyundai NL

ik wacht al een half jaar op een update behoudens navigatie
voor een auto van dit kaliber mag je dat verwachten vind ik
maar wat dat betreft is Hyundai nog vastgeroest waar bv een Tesla iedere 2 weken wel met een update van verbeteringen of nieuwe functies komt

m.b.t. remmen stoor ik me het meest aan de adaptive cruise control die stilstaande auto's veel te laat opmerkt wanneer je bv op een verkeerslicht rijdt, de melding van 'botswaarschuwing' geeft maar niet remt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
De meest rechtse zilveren knop, naast de achteruitrijcamera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHVfUTARRy4BJCDhwdN62q9BGco=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rzPd2f7F5689Bawu2xZU8mdJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
hemertje schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:57:
[...]

m.b.t. remmen stoor ik me het meest aan de adaptive cruise control die stilstaande auto's veel te laat opmerkt wanneer je bv op een verkeerslicht rijdt, de melding van 'botswaarschuwing' geeft maar niet remt 8)7
Dat is hoe het systeem ontworpen is. Stilstaande objecten, en dat zijn dus ook voertuigen die voor je op de baan stilstaan, worden NIET gedetecteerd. Staat ook ergens in de handleiding en is me ook zo verteld bij het afhalen van de wagen. Als de wagen voor je tot stilstand komt terwijl je die aan het volgen bent, zal de ACC je ook netjes tot stilstand brengen en ofwel zelf vertrekken als het beperkt is in de tijd of signaal geven wanneer de wagen wegrijdt. Maar als de wagen al stilstaat wanneer deze in het bereik van de radar komt, wordt deze gewoon genegeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
usenditto schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:49:
Het heeft ook heel lang geduurd voordat we met de sleutel de vensters konden bedienen. Iets wat ik meer dan 10 jaar terug al gezien had op een Skoda. Gelukkig geeft de app relatief snel een waarschuwing en kan men vanuit de app het portier alsnog vergrendellen, tenminst, als de Bluelink verbinding weer niet eens om zeep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Blokker_1999 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:06:
[...]

Dat is hoe het systeem ontworpen is. Stilstaande objecten, en dat zijn dus ook voertuigen die voor je op de baan stilstaan, worden NIET gedetecteerd. Staat ook ergens in de handleiding en is me ook zo verteld bij het afhalen van de wagen. Als de wagen voor je tot stilstand komt terwijl je die aan het volgen bent, zal de ACC je ook netjes tot stilstand brengen en ofwel zelf vertrekken als het beperkt is in de tijd of signaal geven wanneer de wagen wegrijdt. Maar als de wagen al stilstaat wanneer deze in het bereik van de radar komt, wordt deze gewoon genegeerd.
en dat zou dan 1 van de meest veilige auto's van de EU moeten zijn
wie bedenkt zo iets?

dank voor je toelichting, wist het niet, ga het nogmaals bij de dealer aankaarten dat de auto vol gas achter op een file inrijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Blokker_1999 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:03:
[...]

De meest rechtse zilveren knop, naast de achteruitrijcamera
[Afbeelding]
ah, daarmee kan je die dus uitschakelen?
dacht dat de knop alleen voor automatisch inparkeren was
ook lekker veel te ver weg uit het bereik van de bestuurder, want verplicht ingedrukt houden tijdens automatisch inparkeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
Als ze ons toch eens 1 dagje Korea gunnen samen de met hoofd ontwikkeling Software van Hyundai wat zouden we dan een maand later een prachtige auto met uitmundende software en firmware rijden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
hemertje schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:21:
[...]

en dat zou dan 1 van de meest veilige auto's van de EU moeten zijn
wie bedenkt zo iets?

dank voor je toelichting, wist het niet, ga het nogmaals bij de dealer aankaarten dat de auto vol gas achter op een file inrijdt...
Dit is niet alleen Hyundai, andere merken doen het ook. En de reden is eenvoudig.

Stel, je rijdt op ACC op een baan waar allemaal auto's vlak naast de baan geparkeerd staan en je nadert een bocht. Dan zou je wagen ineens die geparkeerde wagens op de baan zien staan en beginnen afremmen. Dat wil je niet. En in jouw voorbeeld, met het rode licht, als dat een baanvak is waar de Vmax redelijk hoog is, dan moet jij in essentie al aan het afremmen zijn voordat de wagen zelfs maar in het beeld komt van de radar. De wagen weet ook niet onmiddelijk of jij het object voor je gaat ontwijken of niet. Voor hetzelfde geld is dat geen auto maar een plantenbak waar je omheen moet zwerven. Opnieuw, dan wil je niet dat die wagen plotseling gaat remmen en potentieel wagens achter je gaat verrassen.

Het zijn en blijven rijhulpsystemen, met de nadruk op hulp. Nee, de wagen zal niet vol gas achter op een file inrijden, dat doe jij, omdat jij niet voldoende aandacht geeft en niet op tijd de controle overneemt van een systeem waarvan je blijkbaar de werking niet kent. Ik weet dat wanneer we een nieuwe wagen gaan afhalen we graag snel weg zijn bij de dealer en al die uitleg niet nodig hebben en dat handleidingen lezen ook niet onze favoriete hobby is. Maar je rijdt in een, voor vele mensen, zeer dure (en complexe) wagen. Neem de tijd om hem te leren kennen en juist te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04:11
De afstandsinstelling van adaptieve cruisecontrol op maximaal geeft wel veel eerder een waarschuwing en remt eerder. Maar er rijdt waarschijnlijk niemand op standje 4.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Blokker_1999 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:42:
[...]

Dit is niet alleen Hyundai, andere merken doen het ook. En de reden is eenvoudig.

Stel, je rijdt op ACC op een baan waar allemaal auto's vlak naast de baan geparkeerd staan en je nadert een bocht. Dan zou je wagen ineens die geparkeerde wagens op de baan zien staan en beginnen afremmen. Dat wil je niet. En in jouw voorbeeld, met het rode licht, als dat een baanvak is waar de Vmax redelijk hoog is, dan moet jij in essentie al aan het afremmen zijn voordat de wagen zelfs maar in het beeld komt van de radar. De wagen weet ook niet onmiddelijk of jij het object voor je gaat ontwijken of niet. Voor hetzelfde geld is dat geen auto maar een plantenbak waar je omheen moet zwerven. Opnieuw, dan wil je niet dat die wagen plotseling gaat remmen en potentieel wagens achter je gaat verrassen.

Het zijn en blijven rijhulpsystemen, met de nadruk op hulp. Nee, de wagen zal niet vol gas achter op een file inrijden, dat doe jij, omdat jij niet voldoende aandacht geeft en niet op tijd de controle overneemt van een systeem waarvan je blijkbaar de werking niet kent. Ik weet dat wanneer we een nieuwe wagen gaan afhalen we graag snel weg zijn bij de dealer en al die uitleg niet nodig hebben en dat handleidingen lezen ook niet onze favoriete hobby is. Maar je rijdt in een, voor vele mensen, zeer dure (en complexe) wagen. Neem de tijd om hem te leren kennen en juist te gebruiken.
ik heb inderdaad een andere beleving en verwachting van 'Adaptive' dan jij
zo te lezen heb je ook al een aardig oordeel over mij zonder me te kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
AeoIus schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:27:
De afstandsinstelling van adaptieve cruisecontrol op maximaal geeft wel veel eerder een waarschuwing en remt eerder. Maar er rijdt waarschijnlijk niemand op standje 4.
daar doet Hyundai het in mijn ogen ook verkeert

de radar van de ACC zou standaard op standje 4 moeten 'kijken' en de omgeving beoordelen
waarbij je met 1 t/m 4 de afstand instelt die je tot je voorligger aan wilt houden, afhankelijk op welk type rijbaan met verkeer je rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinwiertz
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-06-2024
Hallo allemaal,

Sinds vrijdag een trotse bezitter van een Style met byte blue kleur. Fijne wagen en we zijn alle opties aan het ontdekken.

Ik zie in de manual de optie keyless entry/start. (had dit ook op mijn Skoda) Na wat zoeken zou je dus met de sleutel in de zak de auto moeten kunnen openen en starten. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar als ik bij de auto ben.
Ook op de website configurator gekeken en alle versies hebben zo te zien keyless entry en starten.
Bij het naderen van de auto klappen wel de spiegels uit, maar verders niets. Waar ik de deurgreep ook aanraak.

Weet iemand hoe je dit aan de praat krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-07 10:03
martinwiertz schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:24:
Hallo allemaal,

Sinds vrijdag een trotse bezitter van een Style met byte blue kleur. Fijne wagen en we zijn alle opties aan het ontdekken.

Ik zie in de manual de optie keyless entry/start. (had dit ook op mijn Skoda) Na wat zoeken zou je dus met de sleutel in de zak de auto moeten kunnen openen en starten. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar als ik bij de auto ben.
Ook op de website configurator gekeken en alle versies hebben zo te zien keyless entry en starten.
Bij het naderen van de auto klappen wel de spiegels uit, maar verders niets. Waar ik de deurgreep ook aanraak.

Weet iemand hoe je dit aan de praat krijgt?
Volgens mij doelen ze hier puur op het "knopje" op de handgreep. Er zit een klein blokvormig inkepingkje op de deurhandel, deze kun je indrukken waarbij de auto van het slot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

De mijne gaat los als ik aan kom. Doe ik de deur dan niet binnen de paar seconden open, gaat hij opnieuw op slot.
De deurhendel aanraken moet ik enkel doen als hij terug op slot is gegaan en ik toch nog wil instappen.
Om te sluiten moet ik het wel altijd aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat knopje "start" de auto toch niet?

Anyways, is dit de eerste byte blue Ioniq 6 in NL? Ben benieuwd naar de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Er is een optie ergens in de instellingen van het voertuig waarmee je dat kan aan- en uitzetten als ik het mij nog goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFM101
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 18:01
glennoo schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:28:
[...]

Volgens mij doelen ze hier puur op het "knopje" op de handgreep. Er zit een klein blokvormig inkepingkje op de deurhandel, deze kun je indrukken waarbij de auto van het slot gaat.
Welke uitvoering heb je?

Bij mij klappen de zijspiegels automatisch uit als ik in de buurt van de auto kom, echter niet het openen van de auto. Ik heb de Connect versie. Daarbij heb ik geen uitklappende hendelgrepen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glennoo
MFM101 schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:54:
[...]

Welke uitvoering heb je?

Bij mij klappen de zijspiegels automatisch uit als ik in de buurt van de auto kom, echter niet het openen van de auto. Ik heb de Connect versie. Daarbij heb ik geen uitklappende hendelgrepen helaas.
Dat is ook precies de versie die ik heb en wat ik bedoel. Maar er zijn mensen die ervanuit gaan dat het keyless entry gebeuren inhoudt dat de auto ook van het slot gaat wanneer je aan komt lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

glennoo schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:03:
[...]

Dat is ook precies de versie die ik heb en wat ik bedoel. Maar er zijn mensen die ervanuit gaan dat het keyless entry gebeuren inhoudt dat de auto ook van het slot gaat wanneer je aan komt lopen. :)
Ik heb de Balance en die doet dat wel.
Wist niet dat daar een verschil op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinwiertz
glennoo schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:28:
[...]
Heb uitgebreid bij de auto gestaan, sleutel op 10cm van de handgreep en vierkantje en reliëf betast en gedrukt.

Ik zal de settings nogmaals doorlopen, maar dit is zodanig basis dat het direct moet werken. (Vind ik)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martinwiertz
zonoskar schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:55:
Dat knopje "start" de auto toch niet?

Anyways, is dit de eerste byte blue Ioniq 6 in NL? Ben benieuwd naar de foto's :)
Ik zal foto’s uploaden komende dag. :)
Verder citeer ik de handleiding. Men wekt de indruk dat die sleutel in de zak kan blijven en ontgrendelen en starten daarna mogelijk is. Er staat niet bij dat dit een optie is. Geen idee of dit de eerste is. Bij RDW staat dat er 286 blauwe zijn….. ik heb er nog geen gezien…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZ_BcNj5Wtu7WsmJcj4s2J-knvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jN9FqFFvV9skZGfa6oZeWAGU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door martinwiertz op 06-11-2023 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinwiertz
MFM101 schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:54:
[...]

Welke uitvoering heb je?

Ik heb de Style, en dan echt de standaard cq basisversie. Veel van wat je zegt is herkenbaar. Batterijverwarming cq preconditioning is inmiddels standaard geworden. Had dit niet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinwiertz
Blokker_1999 schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:31:
Er is een optie ergens in de instellingen van het voertuig waarmee je dat kan aan- en uitzetten als ik het mij nog goed herinner.
Ik ga zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

martinwiertz schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:14:
[...]

Ik heb de Style, en dan echt de standaard cq basisversie. Veel van wat je zegt is herkenbaar. Batterijverwarming cq preconditioning is inmiddels standaard geworden. Had dit niet besteld.
Wil je zeggen dat de style nu standaard batterij verwarming en preconditioning heeft? Is hij dan ook duurder geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:33:
[...]

Wil je zeggen dat de style nu standaard batterij verwarming en preconditioning heeft? Is hij dan ook duurder geworden?
Nee, de style die je nu kunt bestellen heeft nog steeds geen warmtepomp, en dus ook geen preconditioning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boukev
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 19:56
martinwiertz schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:11:
[...]
Ik zal foto’s uploaden komende dag. :) [/URL]
Wauw wat een kleur! Die krijgt van mij een toetertje als die langs rijdt. Gaaf hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
[...]

Verder citeer ik de handleiding. Men wekt de indruk dat die sleutel in de zak kan blijven en ontgrendelen en starten daarna mogelijk is.
Maar je kunt je sleutel toch ook in je zak laten zitten? Ontgrendelen vereist alleen dat je op dat vierkante inkepinkje op de hendel drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinwiertz
glennoo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:03:
[...]

Maar je kunt je sleutel toch ook in je zak laten zitten? Ontgrendelen vereist alleen dat je op dat vierkante inkepinkje op de hendel drukt.
Ja, klopt. Gisteravond met een vriend er naar gekeken. Hij heeft ook een 6. Na diverse keren proberen blijkt dat het vierkante knopje idd het te gebruiken knopje is. Voorts moet je de hendel iets indrukken, dus harder aanraken dat verwacht. MIjn Skoda had een tipstoets die veel gevoeliger was. O-)

Bedankt voor het meedenken allemaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
[...]

Verder citeer ik de handleiding. Men wekt de indruk dat die sleutel in de zak kan blijven en ontgrendelen en starten daarna mogelijk is. Er staat niet bij dat dit een optie is. Geen idee of dit de eerste is. Bij RDW staat dat er 286 blauwe zijn….. ik heb er nog geen gezien…

[Afbeelding]
Er zijn 2 kleuren die als blauw aangemerkt worden. Naast deze Byte Blue is er ook nog Biophilic, al is dat zo een donkere kleur dat je in vele gevallen al snel denkt dat het zwart is. Deze Byte Blue kleur is, zie ik net, hier in BE niet eens meer te krijgen. Het was initieel ook de standaard kleur, maar het zijn hier nu de metallic kleuren die zonder meerkost te krijgen zijn. Denk dat de interesse voor dat blauw maar heel klein was waardoor men die geschrapt heeft hier. Een kleur die mij iets te veel zou opvallen, al val je sowieso op met deze wagen heb ik al gemerkt.

En wat de handgrepen betreft, ik geloof dat het zelf ontgrendelen alleen maar kan als je de automatische deurgrepen hebt, die in NL niet op de basis uitvoering zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvd69
Blokker_1999 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:31:
[...]

Er zijn 2 kleuren die als blauw aangemerkt worden. Naast deze Byte Blue is er ook nog Biophilic, al is dat zo een donkere kleur dat je in vele gevallen al snel denkt dat het zwart is. Deze Byte Blue kleur is, zie ik net, hier in BE niet eens meer te krijgen. Het was initieel ook de standaard kleur, maar het zijn hier nu de metallic kleuren die zonder meerkost te krijgen zijn. Denk dat de interesse voor dat blauw maar heel klein was waardoor men die geschrapt heeft hier. Een kleur die mij iets te veel zou opvallen, al val je sowieso op met deze wagen heb ik al gemerkt.

En wat de handgrepen betreft, ik geloof dat het zelf ontgrendelen alleen maar kan als je de automatische deurgrepen hebt, die in NL niet op de basis uitvoering zitten.
Bij mij klappen de handgrepen uit bij het naderen van de auto met de sleutel in mijn zak. Bij het verlaten van de auto moet ik wel het knopje op de handgreep licht aanraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinm70
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 04-12-2023
Sinds half oktober in bezit van Ioniq 6 connect mat grijs. Nu nog met standaard velg maar maandag kan ik mijn nieuwe 20 inch zwarte velg eronder laten zetten.

De auto bevalt goed. Heb wat meegelezen en herken gelijk de irritante "koffie break" melding. Ik rij veel over boeren wegen, 60 met beide zijde strepen. Om snelheid te beperken ook nog soort slalom heuvels. Daarvoor moet ik over strepen rijden om de slalom te maken, te vaak de Koffie Break melding, is irritant.

Ik ben nog steeds zoekende hoe ik de uitgestelde laadsessie moet uitvoeren.
Mijn eigen laadpaal kan ik eco laden instellen. Bij instellingen in de I6 kan ik ook gepland opladen instellen.
Heb de Bluelink app waar ik kan starten met laden en gepland laden mee kan instellen.
Hyundai smartcharge app kan ik ook laden uitstellen instellen.

Welke moet ik nu instellen zodat de auto eco, na 23:00 gaat laden?
En moet ik bij gepland laden ook nog de start laden knop indrukken op bluelink app?

Vanochtend weer teleurstelling dat het nier gelukt was. Vanavond nieuwe kans.....heb nu Smartcharge laden uitstellen aan, in de Bluelink staat gepland laden aan. Maar het niet op "opladen starten" gedrukt. Neem aan dat dat met smartcharge niet meer hoeft.

Hoop tekst maar gaat me wel lukken.
Indien iemand dit ook heeft gehad en nu simpele volgorde heeft dan alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Martinm70 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:11:
Sinds half oktober in bezit van Ioniq 6 connect mat grijs. Nu nog met standaard velg maar maandag kan ik mijn nieuwe 20 inch zwarte velg eronder laten zetten.

De auto bevalt goed. Heb wat meegelezen en herken gelijk de irritante "koffie break" melding. Ik rij veel over boeren wegen, 60 met beide zijde strepen. Om snelheid te beperken ook nog soort slalom heuvels. Daarvoor moet ik over strepen rijden om de slalom te maken, te vaak de Koffie Break melding, is irritant.

Mijn eigen laadpaal kan ik eco laden instellen. Bij instellingen in de I6 kan ik ook gepland opladen instellen.
Heb de Bluelink app waar ik kan starten met laden en gepland laden mee kan instellen.

En moet ik bij gepland laden ook nog de start laden knop indrukken op bluelink app?

Vanochtend weer teleurstelling dat het nier gelukt was. Vanavond nieuwe kans.....heb nu Smartcharge laden uitstellen aan, in de Bluelink staat gepland laden aan. Maar het niet op "opladen starten" gedrukt. Neem aan dat dat met smartcharge niet meer hoeft.

Indien iemand dit ook heeft gehad en nu simpele volgorde heeft dan alvast bedankt
Wat betreft de koffie pauze melding: ikzelf heb hem nog nooit gezien, zelfs niet als ik het zelf tijd vind voor een bakkie troost. Mijn partner daarintegen.....
Verschil tussen hoe wij rijden is: ik rijd met autosteer aan, meer cruise control (ook binnen bebouwde kom op langere stukken), en ik ben veel secuurder met richting aangeven, en vertraag rustiger.
Misschien dat je bij de slalom even richting moet aangeven, dan piept hij niet (hoef je hem niet door de Lane Keeping Assist heen te duwen), en zou hij je minder koffie moeten willen voeren. Is trouwens ook correct. Je gaat een streep over, dus richting aangeven.

Wel vind ik irritant dat hij bij een 2 strook afslaan situatie gaat piepen over de auto naast je als je die kant op richting aangeeft (zoals het hoort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd69
Zie ik nou goed dat de laatste update ook draadloos carplay ondersteunt? Morgen maar eens installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
rvd69 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:07:
Zie ik nou goed dat de laatste update ook draadloos carplay ondersteunt? Morgen maar eens installeren!
Ja en Nee, er zijn veel meldingen dat dit alleen voor de ccNc units gaat gelden. Het is dus nog even de vraag of dit ook naar onze 6'jes komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinwiertz
Blokker_1999 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:31:
[...]

Bedankt, 286 blauw moet idd wel meer zijn dan de opvallende blauwe die ik nu heb. :-)

De handgrepen werken nu prima. Bij het naderen en daarna drukken gaan de portieren zonder sleutelgebruik open. Het echt opengaan van de hendels is een leuke extra optie, zoals opties bedoeld zijn. Ik ben tevreden zo. Mooie complete auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 16:54
Martinm70 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:11:

Probeer niet een schema in te stellen via de Hyundai SmartCharging app EN ook via Bluelink. Dit kan elkaar bijten.

Zet al je schema's in Bluelink en in de auto uit. Verwijder gewoon alle laadschema's.
Ik ga ervanuit dat je een energiecontract hebt met een dag.nacht tarief aangezien je het tijdstip van 23.00 noemt. Zorg ervoor dat je de gegevens van dit contract in de SmartCharging app invult, als je energieleverancier er niet tussenstaat dan gewoon Other invullen.

Doordat je je energieleverancier hebt ingevuld zal het laden ook pas starten op het moment dat het lagere tarief van toepassing is, maar let op, je moet de auto wel voldoende tijd geven.
Stel je hebt nachttarief (lagere) vanaf 23.00 maar je komt 22.00 thuis met 1% SoC en je hebt in de app aangegeven dat je om 5.00 op pad moet met 100%. Dan heeft het voertuig "maar"de tijd om van 22.00 tot 5.00 te laden om 100% te bereiken. Dan zal de app, omwille van de benodige laadtijd, wel vanaf 22.00 al starten met laden.
In dit voorbeeld, als je het prima vindt om met 80% om 5.00 op pad te gaan, dan moet de auto van 22.00 tot 5.00 minimaal 80% SoC geladen hebben en dan zal waarschijnlijjk het laadproces na 23.00 starten.

Als je 100% zekerheid wilt dat laadproces door de app niet gestart wordt voor 23.00 dan vul je in de app simpelweg bij "Stel laden uit"het tijdstip van 23.00.

Succes, ben wel benieuwd of het lukt!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd69
glennoo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:29:
[...]

Ja en Nee, er zijn veel meldingen dat dit alleen voor de ccNc units gaat gelden. Het is dus nog even de vraag of dit ook naar onze 6'jes komt.
Heb de update vanmorgen geïnstalleerd, geen wireless Carplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glennoo
rvd69 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:49:
[...]

Heel teleurstellend, ik had toch echt verwacht dat je met een auto van 50K op zijn minst nog naderhand wireless carplay had kunnen krijgen. Vooral omdat ze zo leuk reclame maken met OTA op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 16:54
[...]

Is alleen voor de CCncC systemen en dat zit nu alleen op de nieuwe KONA. Niet op de IONIQ 5 & 6.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinm70
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 04-12-2023
krizzziz schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:33:
[...]

Probeer niet een schema in te stellen via de Hyundai SmartCharging app EN ook via Bluelink. Dit kan elkaar bijten.
.....
Als je 100% zekerheid wilt dat laadproces door de app niet gestart wordt voor 23.00 dan vul je in de app simpelweg bij "Stel laden uit"het tijdstip van 23.00.

Succes, ben wel benieuwd of het lukt!
Het is gelukt.
Gisteravond begon het laden om 22:00 (Smartcharge tijdstip?, die kan ik niet wijzigen)

Nu gepland laden naar alleen daluren, 23:00, ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

[...]

The Ioniq guy had het erover dat de media volumes ook een andere calibratie kregen. Volume op 9 ipv 40 ofzo.... Is dit er nu ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
ja, gisteravond de auto de update gegeven maar verder inhoudelijk niet naar gekeken

vamorgen met de radio ervaren dat voorheen het volume van 0 - 75 ging en nu van 0 naar 45

ik vind dat Hyundai zeer onlogische keuzes steeds maakt.
ik verwacht 0 - 100, wanneer lineair scrollen te lang duurt kan je de scroll logaritmisch programmeren dan blijft de logica van 100% tenminste overeind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hunter3315nl
RoVi71 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:21:
[...]

Een week vanaf dat je merkte dat de ICCU defect was tot aan reparatie?
Ik heb het vorige week ontdekt en kan pas volgende week donderdag voor diagnose. Daarna moet er nog een reparatie plaats vinden.
Heb je na het vernieuwen geen problemen meer gehad?
Op dinsdag ontdekt, donderdag voor controle, reparatie duurde 1 week, totale duur dus ong. 10 dagen.
En tot nu toe (5 maanden later en 6000km later) geen verdere problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
Brilsmurfffje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:55:

Stuurtje aanzetten, knop links en dan rechtsonder, aan het stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Iemand een idee wat ze in de Bluelink app bedoelen metAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vy2EEbkolF7qeEQiiZhy9H9CalQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lfGkSg2ux7qF23ATyWmuf29S.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-07 14:32
Heeft iemand al de nieuwe update geinstalleerd?

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/yy6hNY

Update van 6 november, kaart is begewerkt tot oktober.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lfah2000
rvd69 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:07:
Staat er bij van wel.

U kunt draadloos met Apple CarPlay en Android Auto verbinden en hebt dan geen USB-kabel nodig
Ga naar [Instellingen] > [Telefoonverbindingen] en druk op de toets [Nieuw toevoegen) om uw smartphone aan te sluiten. Een draadloze verbinding is alleen mogelijk bij
ingeschakelde Wi-Fi- en Bluetooth-instellingen.

Bij het starten van het voertuig wordt het eerder aangesloten apparaat automatisch verbonden. Druk op [Apple CarPlay] of [Android Auto] in het [Startschermi-menu om he
te gebruiken.

Klanten die al eerder Apple CarPlay of Android Auto hebben gebruikt via een USB-kabel moeten de apparaatinformatie van de smartphone en in het voertuig eers
verwijderen en dan opnieuw registreren. U kunt een geregistreerd apparaat verwijderen via de toets [Apparaten verwijderen] in de [Telefoonverbindingen]:

[ Voor 62% gewijzigd door lfah2000 op 13-11-2023 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvd69
lfah2000 schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:00:
[...]

Staat er bij van wel.

U kunt draadloos met Apple CarPlay en Android Auto verbinden en hebt dan geen USB-kabel nodig
Ga naar [Instellingen] > [Telefoonverbindingen] en druk op de toets [Nieuw toevoegen) om uw smartphone aan te sluiten. Een draadloze verbinding is alleen mogelijk bij
ingeschakelde Wi-Fi- en Bluetooth-instellingen.

Bij het starten van het voertuig wordt het eerder aangesloten apparaat automatisch verbonden. Druk op [Apple CarPlay] of [Android Auto] in het [Startschermi-menu om he
te gebruiken.

Klanten die al eerder Apple CarPlay of Android Auto hebben gebruikt via een USB-kabel moeten de apparaatinformatie van de smartphone en in het voertuig eers
verwijderen en dan opnieuw registreren. U kunt een geregistreerd apparaat verwijderen via de toets [Apparaten verwijderen] in de [Telefoonverbindingen]:
Ik heb deze stappen doorlopen maar draadloos verbinden is niet mogelijk. Heb jij dit in een I6 wel voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
rvd69 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:07:
[...]

Ik heb deze stappen doorlopen maar draadloos verbinden is niet mogelijk. Heb jij dit in een I6 wel voor elkaar gekregen?
Nog niet geprobeerd. Ik gebruik Android Auto niet omdat ik deze niet fijn vind werken. Daarnaast zijn er veel minder opties dan bij de programma's op de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 23:21
Vanochtend kwam ik bij mijn auto die bij een laadpaal stond en vond de laadkabel los naast de auto liggen. Deze was door iemand losgetrokken tijdens een laadsessie. De auto was dus ook niet volledig opgeladen helaas.

Ik was in de veronderstelling dat er een automatische beveiliging zat op de laad aansluiting waardoor de kabel niet zomaar losgetrokken kan worden tijdens het laden. Is deze beveiliging er niet of had ik hiervoor iets in de instellingen moeten aanpassen? Iemand hier ervaring mee?

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
ja lijkt me ook
beveiliging gaat volgens mij pas los wanneer je je laadpas opnieuw aanbiedt om het laden te stoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
Wat zouden de Koreanen hier bedoelen?
Wat een kromme vertaling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbWr-ZSWhUNU1Tfl8W8ERLj7OhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/niInYHJiHwIPJ1QT6HuTwoOX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSN5kvIrHeSetoTEfvuuG05l59E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DgbvHrjqBeNn7QD2mjRIpwS6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6MWZRUvPNNEMRH4chaLbgE5P5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgTRfGphQnToLn8G7hUfYbXz.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 15 ... 39 Laatste