Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Volgens de RDW link in dit topic staan er al 802 op kenteken.hemertje schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:22:
van de week stonden er 699 Ioniq6 op kenteken geregistreerd
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vorige week op vakantie geweest in Oostenrijk, auto rijdt heerlijk voor lange afstanden. Een tijdje in Duistland 160 km/h gereden, dan gaat het verbruik wel flink omhoog
Geen idee van de Spotify... Ik heb een UBS met 64GB aan flac's....3_s schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:43:
Als ik Spotify afspeel vanop m'n gsm, loopt het prentje van het liedje altijd 1 liedje achter. Hebben jullie dat ook? Ik dacht eerst dat het wel een glitch was, op te lossen met eens opnieuw starten, maar hij blijft dat doen.
Vorige week op vakantie geweest in Oostenrijk, auto rijdt heerlijk voor lange afstanden. Een tijdje in Duistland 160 km/h gereden, dan gaat het verbruik wel flink omhoog.
Maar over het hogere verbruik bij hoge snelheden: ik vond het heel erg meevallen, en redelijk in lijn met wat een ICE doet. Met 18" velgen is het verbruik bij 100km/h ongeveer 13kWh/100km. Bij 150 (wat ik langere tijd heb gereden) gaf het energiescherm aan dat de motor 30kW verbruikte; als je dat omrekent, en er nog wat bij doet voor de overige verbruikers kom je op ongeveer 23kWh/100km wat het metertje onderin bij de snelheidsmeter ook aangaf.
Er bleef zo genoeg bereik over om tussen 2 plaspauzes met die snelheid door te knallen, wat ook wel nodig was om de verloren tijd door files en baustelles een beetje goed te maken.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Die 610 km heb ik zelf nog niet gezet (RWD). Maximaal 580 km (omgerekend, ik laad vrijwel altijd tot 90% op).
Zelfs bij de dealer gaf die maar 550 km aan.
hier stond wat slaperig geraaskal
[ Voor 92% gewijzigd door koboy op 30-08-2023 00:02 ]
Ik speel regelmatig Spotify op de mobiel af via bluetooth (vanochtend nog). Daarbij is er bij mij in ieder geval geen probleem en wordt het juiste liedje precies op tijd weergegeven.3_s schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:43:
Als ik Spotify afspeel vanop m'n gsm, loopt het prentje van het liedje altijd 1 liedje achter. Hebben jullie dat ook? Ik dacht eerst dat het wel een glitch was, op te lossen met eens opnieuw starten, maar hij blijft dat doen.
Vorige week op vakantie geweest in Oostenrijk, auto rijdt heerlijk voor lange afstanden. Een tijdje in Duistland 160 km/h gereden, dan gaat het verbruik wel flink omhoog.
Ik ben benieuwd hoeveel dit wordt aan het einde van dit jaar.zonoskar schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:06:
[...]
Volgens de RDW link in dit topic staan er al 802 op kenteken.
Anders wordt dit waarschijnlijk mijn 3e Hyundai model waarvan ik er vrijwel nooit een ander tegenkom
Ondertussen bijna 1000 kilometer gereden, een mix van stedelijk en 130/140 km/u snelwegritten.
Wat een heerlijke (stille) auto zeg.
De Adaptive CC, HDA en Lane-assist werken echt goed.
Moet wel nog wennen aan het uiterlijk.
Verder heb ik op twee verschillende locaties (geprobeerd) te snelladen maar heb van lader moeten wisselen, twee keer én bleef steeds errors krijgen. Op advies van een Ioniq 5 rijder, blijven proberen. Het lukt vast wel een keer.... uiteindelijk wel gelukt.
De beste man [nogmaals dank als je dit leest] gaf aan voor één van de HPC providers te werken.
Over alle DC laadacties heen, blijkt tegen 50% van de transacties in één keer goed te gaan.
Wat een bizar laag percentage. Is dat voor alle Ioniq 5’s die bij hen laden? Klinkt als een flinke bug en geen goede gebruikerservaring.kostenaci schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:43:
Afgelopen maandag mijn I6 54kwh Connect opgehaald.
Ondertussen bijna 1000 kilometer gereden, een mix van stedelijk en 130/140 km/u snelwegritten.
Verder heb ik op twee verschillende locaties (geprobeerd) te snelladen maar heb van lader moeten wisselen, twee keer én bleef steeds errors krijgen. Op advies van een Ioniq 5 rijder, blijven proberen. Het lukt vast wel een keer.... uiteindelijk wel gelukt.
De beste man [nogmaals dank als je dit leest] gaf aan voor één van de HPC providers te werken.
Over alle DC laadacties heen, blijkt tegen 50% van de transacties in één keer goed te gaan.
De helft die mislukt? Die van ons heeft denk ik net geen 10x aan de snellader gehangen, altijd met succes....kostenaci schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:43:
Afgelopen maandag mijn I6 54kwh Connect opgehaald.
Welke snelladers waren dit?
Durf niet te zeggen of dit alleen Shell Recharge was of ook andere aanbieders.
Edit: voordat ik een hoop onzin de wereld in help
[ Voor 42% gewijzigd door kostenaci op 30-08-2023 19:51 ]
Overigens gaat het bij mij en de Ioniq 6 eigenlijk altijd goed. Ik moet alleen soms even uitvogelen welke pas waar werkt (en goedkoper is) als er geen app is
[ Voor 25% gewijzigd door boukev op 30-08-2023 21:27 ]
Had niet verwacht dat deze Hyundai zo goed en geavanceerd lichtsysteem zou hebben. Ik dacht dat het enkel dimlicht met automatisch groot licht aan en uit was.
Ook als er iemand voor je rijdt dan schijnt hij met grootlicht de berm in waardoor je een erg goed overzicht hebt in de nacht! Op het dashboard kan je mooi zien of er grootlicht zones actief zijn of dat je 100% met dimlicht aan het rijden bent
Nee, voor mij is het precies goed. Mijn koffiebeker past er precies in en staat daardoor erg stevig.3_s schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:56:
Vinden jullie de bekerhouders ook te groot? Een normaal 50cl flesje blijft niet goed staan, daarom steek ik het dikwijls in de deur.
mijn ervaring is dat het standaard licht te weinig de omgeving verlicht wanneer je op onverlichte wegen rijdt bv op 80km wegen in de bosrijke omgevingenBrilsmurfffje schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:07:
Gisteravond in het donker over de A58 gereden, bij vlagen was het erg mistig en kon je goed de werking zien van het adaptieve groot licht waarbij lampen aan en uitgezet worden afhankelijk van het overige verkeer op de weg. Het systeem werkte erg goed en hebben er een vogel mee kunnen ontwijken welke op de rijbaan zat!
Had niet verwacht dat deze Hyundai zo goed en geavanceerd lichtsysteem zou hebben. Ik dacht dat het enkel dimlicht met automatisch groot licht aan en uit was.
Ook als er iemand voor je rijdt dan schijnt hij met grootlicht de berm in waardoor je een erg goed overzicht hebt in de nacht! Op het dashboard kan je mooi zien of er grootlicht zones actief zijn of dat je 100% met dimlicht aan het rijden bent
je ziet dan niets van je omgeving en wat er mogelijk op je af komt
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
ja, een simpel blikje past niet eens3_s schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:56:
Vinden jullie de bekerhouders ook te groot? Een normaal 50cl flesje blijft niet goed staan, daarom steek ik het dikwijls in de deur.
geen idee wat de koreanen als maat hanteren?
er zitten nu maar 2 grijpers in, wanneer ze er 3 geplaatst hadden had je denk ik geen probleem gehad
klagen bij je dealer erover...
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Is het misschien een idee om de lampen iets hoger af te stellen?hemertje schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:30:
[...]
mijn ervaring is dat het standaard licht te weinig de omgeving verlicht wanneer je op onverlichte wegen rijdt bv op 80km wegen in de bosrijke omgevingen
je ziet dan niets van je omgeving en wat er mogelijk op je af komt
Of verblind je dan al snel eventuele tegenliggers?
Ik heb nu al paar keer gehad dat ik:
- I6 aan publieke AC lader hang
- auto op slot klik met de sleutel (en dus weg loop van de auto).
- thuis kijk ik op de app (50-100 meter verderop) en dan staat de auto op UNLOCKED
- via de Bluelink app moet ik dan de auto sluiten.
vreemde is, dat de spiegels volgens mij wel inklappen.
iemand een idee?
Heb ik ook een paar keer opgemerkt, maar mijn auto zat wel degelijk op slot.kostenaci schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:57:
Vraagje!
Ik heb nu al paar keer gehad dat ik:
- I6 aan publieke AC lader hang
- auto op slot klik met de sleutel (en dus weg loop van de auto).
- thuis kijk ik op de app (50-100 meter verderop) en dan staat de auto op UNLOCKED
- via de Bluelink app moet ik dan de auto sluiten.
vreemde is, dat de spiegels volgens mij wel inklappen.
iemand een idee?
Ik heb het idee dat dit aan de Bluelink app ligt, want na het 'refreshen' gaf ie wel aan dat de auto op slot stond.
Bluelink is niet altijd bijgewerkt. Op de pagina "start" staat bij bij "voertuigstatus" het moment van de laatste update.AnjaT850 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:15:
[...]
Heb ik ook een paar keer opgemerkt, maar mijn auto zat wel degelijk op slot.
Ik heb het idee dat dit aan de Bluelink app ligt, want na het 'refreshen' gaf ie wel aan dat de auto op slot stond.
Je kunt er trouwens van uit gaan dat als de auto niet op slot is je een melding krijgt: auto niet op slot. Bij mij soms al tijdens het aan de laadpaal hangen. Moet eens kijken of het beter gaat als ik de auto op slot doe meteen nadat de kabel gepakt is, en voordat ik ga inpluggen en pasje zoeken.
Heb geen idee wat de logica is achter het refresh model van de bluelink app. Misschien elk uur?
Handmatig verversen (kringelpijltje naast de tijd van de laaste update) kun je trouwens niet onbeperkt. Ik dacht 10 of 20x per dag. Je maakt namelijk elke keer de auto wakker wat een extra belasting is op de 12V accu.
Laadpoort geopend - auto gesloten - kabel ingeplugd - laden gestart.
Normaal eindig ik met de auto te sluiten en dan krijg ik die melding niet.
dat zou de garage dan moeten doen lijkt me?AnjaT850 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:17:
[...]
Is het misschien een idee om de lampen iets hoger af te stellen?
Of verblind je dan al snel eventuele tegenliggers?
Ja, excuses.hemertje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:06:
[...]
dat zou de garage dan moeten doen lijkt me?
Ik was in de veronderstelling dat er een schakelaar zou zijn waarbij je de lichten op stand 0,1,2 of 3 kunt zetten, maar wij hebben blijkbaar een automatisch type.
Klopt, als ik uitstap en daarna de laadkabel inplug (dus de auto niet direct op slot doe na het uitstappen) geeft Bluelink al de melding dat de auto niet op slot staat.koboy schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:08:
[...]
Je kunt er trouwens van uit gaan dat als de auto niet op slot is je een melding krijgt: auto niet op slot. Bij mij soms al tijdens het aan de laadpaal hangen. Moet eens kijken of het beter gaat als ik de auto op slot doe meteen nadat de kabel gepakt is, en voordat ik ga inpluggen en pasje zoeken.
Ik doe de auto na het inpluggen zelf op slot, alhoewel het ook wel eens gebeurt dat de auto uit zich zelf op slot gaat (?).
Bluelink geeft dan nog steeds aan dat de auto niet op slot staat.
Pas nadat ik 'refresh' (status) past Bluelink dit aan.
Kan vanuit de bluelink app: rechts onder in meer, gebruikersinstellingen, gebruikersprofiel, voertuig instellingen, algemene instellingen, eenhedenAnjaT850 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:15:
Weet iemand misschien hoe ik de weergavemodi van de bandenspanning kan wijzigen?
Staat nu op psi en ik wil graag in 'bar'.
Ik meen mij te herinneren dat dit via de setup (alg. inst. -> eenheid) kon, maar ik kan dit niet meer vinden.
Super, bedankt!koboy schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:46:
[...]
Kan vanuit de bluelink app: rechts onder in meer, gebruikersinstellingen, gebruikersprofiel, voertuig instellingen, algemene instellingen, eenheden
Weinig, eigenlijk alleen de vermogenscurve, net als de sport stand. Alleen voor de AWD versie geldt dat de sport stand permanent AWD is.rvd69 schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:58:
Is er iemand in de groep die iets kan zeggen over verschil eco modus en normal modus? Lounge RWD.
Ik geloof, dat in ECO mode, ook de AC minder vermogen krijgt/trekt.rvd69 schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:58:
Is er iemand in de groep die iets kan zeggen over verschil eco modus en normal modus? Lounge RWD.
Durf niet meer te zeggen waar ik dit heb lezen.
Dat is een optie in het klimaat menuutje.kostenaci schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:33:
[...]
Ik geloof, dat in ECO mode, ook de AC minder vermogen krijgt/trekt.
Durf niet meer te zeggen waar ik dit heb lezen.
Dus inderdaad, in ECO drive mode kan de AC ook in eco-stand gaan, maar dit kun je aanpassen
Het laden onderweg boven verwachting, de navigatie geeft keurig aan waar te stoppen en als ik het advies van de navigatie opvolgde bleef ik binnen de 18 minuten om van 20-80% te laden.
Al met al dus zeer positief, ben wel benieuwd naar jullie ervaringen vwb verbruik. Ligt mijn verbruik binnen wat jullie ook zien?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verbruik is in lijn met wat ik van anderen heb gehoord met 20". Wil je echt zuiniger, dan zul je naar 18" moeten.rvd69 schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:39:
Even wat ervaringen delen van mijn eerste langere rit naar Zuid Frankrijk. Eerste deel op cruise control gereden, ingesteld op 100km/uur. Haalde met de RWD Lounge (dus met 20 inch velgen) gemiddeld ca 15kwh/100km. Had eerlijk gezegd verwacht wel iets zuiniger uit te komen, maar kan ook wishful thinking zijn. HDA werkt goed maar reageert wel wat traag. Merkte dat dit de gehele rit behoorlijk vertraagd. Laatste 650km de cruise control op 120km gezet, HDA niet mee laten doen. Dit gaf een betere rij ervaring, verbruik liep wel behoorlijk op naar ca 19kwh/100km. Ook hier had ik iets betere prestaties verwacht.
Het laden onderweg boven verwachting, de navigatie geeft keurig aan waar te stoppen en als ik het advies van de navigatie opvolgde bleef ik binnen de 18 minuten om van 20-80% te laden.
Al met al dus zeer positief, ben wel benieuwd naar jullie ervaringen vwb verbruik. Ligt mijn verbruik binnen wat jullie ook zien?
Wat bedoel je precies met dat de HDA vertraagt? Het adaptieve deel van de cruise control?
Die 18 inch ga ik echt niet mee rijden. Doen in mijn optiek echt afbreuk aan de auto. Teveel betaald voor deze auto om vervolgens met dat soort velgen rond te rijden :-)koboy schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:03:
[...]
Verbruik is in lijn met wat ik van anderen heb gehoord met 20". Wil je echt zuiniger, dan zul je naar 18" moeten.
Wat bedoel je precies met dat de HDA vertraagt? Het adaptieve deel van de cruise control?
Aha, snap het. Heb je de update van juni al gehad (als hij bij de versie info geeft dat er een update is, heb je die nog niet)? Heb zelf het idee dat deze de automatische rijstrook wissel wat versneld heeft van schildpad naar gewoon traag. Maar achterop scheurend verkeer en drukte zal het systeem nooit mee om kunnen gaan ben ik bang.rvd69 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:18:
Daar bedoeling mee dat bij het inhalen de Highway Drive Assistentance erg lang doet over het inzetten van een inhaalactie. Als er in die tijd een auto met een bepaalde snelheid aan komt rijden, de inhaalactie vaak wordt afgebroken. Dat kost tijd
Als ik schuif zoals op rijles geleerd (kijken, richting aan, kijken en dan pas schuiven) is de vertraging voor de HDA om zich klaar te maken niet eens zo heel veel groter. Grootste probleem ligt er denk ik in dat het drukke verkeer hier in verstedelijkt Nederland (met een ikke ikke ikke eerst mentaliteit) te weinig ruimte laat voor dit soort systemen om goed te functioneren, net zoals je de routine uit de rijles niet kunt volgen omdat iemand anders zich er de hele tijd tussen smijt.
Lange ritten in Duitsland wel veel plezier aan de HDA beleefd, maar daar is het (niet altijd) rustiger, maar vooral beleefder op de weg.
[ Voor 31% gewijzigd door koboy op 17-09-2023 16:50 ]
Wie mooi wil zijn moet pijn lijdenrvd69 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:29:
[...]
Die 18 inch ga ik echt niet mee rijden. Doen in mijn optiek echt afbreuk aan de auto. Teveel betaald voor deze auto om vervolgens met dat soort velgen rond te rijden :-)
Elk voordeel heeft zijn nadeel....
Je doet het in elk geval niet bijzonder slecht. Misschien dat je bij een volgende set banden een zuiniger merk/type kan vinden. Geloof dat de Pirelli's niet uitblinken in lage rolweerstand....
Dat kun je instellen in het audio menuStorm387 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:39:
Achterin de auto is het geluid van de radio erg zacht. Is dit een probleem dat meerdere mensen hebben?
Ik kreeg ook klachten vanaf de achterbank....
Je verschuift in het menu het "centrum" van het geluid. Houd er wel rekening mee dat de toonbalans ook iets verschuift, in elk geval in de niet Lounge versie. De allerhoogste tonen komen alleen van voren, en doordat het volume achterin relatief gezien omhoog gaat krijg je wat minder van de allerhoogste hoge tonen (deze zijn erg richting en blokkeer gevoelig). Die zul je wat meer open moeten zetten, of wennen aan het iets andere geluid.
[ Voor 4% gewijzigd door koboy op 18-09-2023 10:33 ]
volgens mij heb ik van de zomer het geluid acht stappen naar achter verschoven?
Klachten kwamen pas bij hogere snelheden op lange ritten. Kan ook dat de isolatie achterin wat minder is.....hemertje schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:17:
op zicht slecht toch, bij geluid centraal ingesteld mag je er toch vanuit gaan dat alle passagiers voor en achter een goede beleving hebben
volgens mij heb ik van de zomer het geluid acht stappen naar achter verschoven?
Ik heb het een paar duizend kilometer geprobeerd, dat automatisch van baan wisselen.rvd69 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:18:
Daar bedoeling mee dat bij het inhalen de Highway Drive Assistentance erg lang doet over het inzetten van een inhaalactie. Als er in die tijd een auto met een bepaalde snelheid aan komt rijden, de inhaalactie vaak wordt afgebroken. Dat kost tijd
Maar heb het inmiddels uit gezet. Totaal niet mogelijk met het verkeer in nederland.
Heeft hier iemand al ervaring met after market velgen 18 inch (en banden) voor een Ioniq 6?
Ik kom bij mijn wagen en de wagen begroet me niet, maakt de deuren niet los voor mij. Ik druk op de "knop" op de deurgrepen en niets. Ik haal de sleutel uit mijn broekzak wat meestal voldoende is om de wagen toch wakker te maken, niets, druk opnieuw op de "knop", niets. Ik begin op de knoppen van de sleutel te drukken voor los en vast ... niets. Wat ik ook probeer, de wagen doet niets. Ik moet de wagen via de app wakker maken om in de wagen te kunnen.
Ondertussen al 2x meegemaakt, en ik vind het niet grappig.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik zou willen zeggen dat dit klinkt als een lege sleutel batterij, heb je het al geprobeerd met de 2e sleutel? Ik herken het probleem trouwens niet.Blokker_1999 schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:35:
Even navragen of iemand anders dit ook al heeft meegemaakt. Mij is het nu al 2x overkomen.
Ik kom bij mijn wagen en de wagen begroet me niet, maakt de deuren niet los voor mij. Ik druk op de "knop" op de deurgrepen en niets. Ik haal de sleutel uit mijn broekzak wat meestal voldoende is om de wagen toch wakker te maken, niets, druk opnieuw op de "knop", niets. Ik begin op de knoppen van de sleutel te drukken voor los en vast ... niets. Wat ik ook probeer, de wagen doet niets. Ik moet de wagen via de app wakker maken om in de wagen te kunnen.
Yep, ik mag trouwens hopen dat die sleutels, ondanks hun gigantische formaat, geen batterijen vreten, maar de tweede keer dat het gebeurde ben ik effectief ook weer het huis in gelopen om de reservesleutel te nemen en het daarmee te proberen. Ook daar werd de wagen niet wakker van.glennoo schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:06:
[...]
Ik zou willen zeggen dat dit klinkt als een lege sleutel batterij, heb je het al geprobeerd met de 2e sleutel? Ik herken het probleem trouwens niet.
Heel veel succes!ignition_mp schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:20:
Vandaag bericht gehad dat mijn ioniq 6 connect silver metallic binnen is en volgende week afgeleverd gaat worden. Een maand voor de originele leverdatum dus ik heb geluk! Nu maar hopen dat ik de komende nachten nog kan slapen van enthousiasme.
Waarschuwing: het is echt een auto waar je in door wilt blijven rijden en niet wilt uitstappen
Sinds maart nog niet meegemaakt. Heb het ook nog niet eerder gelezen op deze manier.Blokker_1999 schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:35:
Even navragen of iemand anders dit ook al heeft meegemaakt. Mij is het nu al 2x overkomen.
Kleine die met de sleutel heeft gespeeld? Ik weet van Peugeots van vroeger dat na een paar keer indrukken bij de auto vandaan de synchronisatie weg was. Moest je met de "echte" sleutel er in en contact maken om te synchroniseren.Blokker_1999 schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:35:
Maar het probleem herken ik niet, na nu bijna een half jaar....
Ik heb dit in het verleden meegemaakt, toen stond ik dichtbij een telefoonmast.Blokker_1999 schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:35:
Even gegoogled: stoorzenders kunnen de transponder van de sleutel 'verwarren'.
Stoorzenders zijn o.a. een sterke magneet, hoogspanningsmasten, zenders van draadloze telefoons en radarsystemen.
Kan ook zijn dat de stoorzender zwak genoeg is bij je thuis dat het normaal gesproken goed gaat. Hoogspanning in de buurt? Een radar station?Blokker_1999 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:03:
Spijtig genoeg is het die twee keer bij mij thuis gebeurd. Als er een stoorzender was zou ik meer frequente storingen verwachten, en niet 2 keer op minder dan 5 maanden.
Kan ook zijn dat het een mobiele politie radar is; dan is het weer handig
Ik had zoiets bij mijn Kia e-niro en daar bleek mijn 12volt accu de boosdoener. Dit gebeurde bijvoorbeeld als ik een deur of achterklep langer open had gehad. Dan liep de 12V accu leeg. Dit is op te lossen door de auto te starten zodat de 12V accu wordt geladen uit het grote accu pakket (mits die boven de 20% lading zit) terwijl je deuren of kofferbak open hebt. Dus ik zou je 12V accu laten controleren en dan ook meteen laten doormeten of er reststroom is die je accu leegzuigt Bij de Kia is de accu vervangen. Die was rot.Blokker_1999 schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:35:
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Volgens mij is dat niet mogelijk.rvd69 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:04:
Goedemorgen, is er iemand die weet hoe je de irritante koffie break waarschuwing uit kan zetten?
Bij mij komt die ook regelmatig (hard) piepen.
zal misschien aan je rijstijl liggen?
hoor vaker de waarschuwing handen aan het stuur houden terwijl ik die vast heb
Handen aan je stuur is ook erg gevoelig, je dient letterlijk aan het stuur te draaien wil die melding weggaan.
Ik heb dit één keer gehad, hangend aan een publieke lader. Auto lijkt compleet dood hè?Blokker_1999 schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:35:
Na de recente auto/app update niet meer gehad. even in de gaten houden en melden bij de dealert
Vandaag ook een reset van de middenconsole uit mogen voeren. Wagen was al 2 weken offline. Laatst in de app gezien op 16/9, navigatie kon niet meer online routes zoeken en bluelink opnieuw proberen te configureren resulteerde in een melding dat er geen internet verbinding was. Even het kleine knopje rechts van de klimaatcontrole ingeduwd en alles was weer in orde.
Als alles zou werken zoals het hoort, zou het niet eens zo een slechte wagen zijn, maar tot op heden blijf ik bij mijn statement van enkele weken terug dat als ik alle problemen vooraf had gekend, ik vermoedelijk bij mijn Ioniq 28kWh was gebleven.
@MFM101 de koffiepauze komt meestal voor als je op korte tijd zelf veel naar de lijnen op de baan heen stuurt en de wagen moet ingrijpen om je in je rijstrook te houden. Ik heb er zelf weinig last van, behalve als ik in de ochtend nog niet goed wakker ben, en dan kan ik wel begrijpen dat ie mij een kop koffie sugereert. Al is dit wel de eerste wagen waarin deze functie mij ook effectief is komen melden dat ik een pauze zou moeten nemen. Voorgaande wagens met dit systeem hebben dat nooit gedaan.
En wat betreft handen aan het stuur wil de wagen vooral dat je het stuur stevig vasthebt en niet losjes. Als je goed oplet ga je zien dat de wagen continue kleine stuurbewegingen maakt naar links en rechts, je voelt ze bijna niet met je handen, maar ze zijn er wel. Dat doet de wagen om na te gaan of je voldoende tegenkracht zet. Als de wagen te vrij die bewegingen kan maken krijg je dus de melding van handen aan het stuur.
Komt omdat je te weinig recht vooruit kijkt.MFM101 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:25:
Ik krijg heel af en toe ook de melding, Koffie break, ik snap niet waaraan dat ligt. Vrij irritant, helemaal als je letterlijk 5 minuten in de auto zit.
Handen aan je stuur is ook erg gevoelig, je dient letterlijk aan het stuur te draaien wil die melding weggaan.
Teveel met je ogen links of rechts kijken veroorzaakt dat.
Conclusie, je bent te weinig met rijden maar teveel met iets anders bezig
Bij de I5 en EV6 is dit volgens mij gerelateerd aan het te vroeg in drive zetten.AeoIus schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:59:
Wat mij al een paar keer is overkomen is dat bij het starten hij niet herkent dat de parkeerstand aan staat. De auto start op zich op maar hij gaat niet naar Drive met een melding over de parkeerstand. Paar keer uit aan en de deur eens open en dicht en je krijgt het weg, maar het is irritant. Alsof je de auto hebt gestart zonder de rem in te duwen ook al heb je dat wel gedaan.
En te vroeg betekend dat er nog niet "READY" staat op het display.
Bedankt, ik zal er eens op letten!demonic schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:25:
[...]
Bij de I5 en EV6 is dit volgens mij gerelateerd aan het te vroeg in drive zetten.
voor zover mij bekend doen de Ioniq 5 en 6 geen oogdetectie. Kan je heel eenvoudig nagaan. Neem je smartphone, zet de camera aan en kijk of je op de instrumentcluster 2 IR ledjes ziet flikkeren. Die worden in wagens gebruikt in combinatie met een IR camera om je gezicht in het oog te houden waaronder de detectie van waar je naar kijkt.hunter3315nl schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:54:
[...]
Komt omdat je te weinig recht vooruit kijkt.
Teveel met je ogen links of rechts kijken veroorzaakt dat.
Conclusie, je bent te weinig met rijden maar teveel met iets anders bezig
En ik kan je met zekerheid zeggen dat die er niet zijn en dat je zoveel kunt wegkijken als je wenst zonder die alarmen te doen afgaan. Don't ask me how I know, just know that I know.
klopt, andere wagens zijn er mee uitgerust maar de Ioniq 6 nietBlokker_1999 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:45:
[...]
voor zover mij bekend doen de Ioniq 5 en 6 geen oogdetectie. Kan je heel eenvoudig nagaan. Neem je smartphone, zet de camera aan en kijk of je op de instrumentcluster 2 IR ledjes ziet flikkeren. Die worden in wagens gebruikt in combinatie met een IR camera om je gezicht in het oog te houden waaronder de detectie van waar je naar kijkt.
En ik kan je met zekerheid zeggen dat die er niet zijn en dat je zoveel kunt wegkijken als je wenst zonder die alarmen te doen afgaan. Don't ask me how I know, just know that I know.
Denk ik ook. Ik heb dit ook bij mijn classic Ioniq. Als ik te snel ben lijkt er iets nog niet helemaal gestart en doet de auto niets. Doe je alles langzamer dan is er geen probleem.demonic schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:25:
[...]
Bij de I5 en EV6 is dit volgens mij gerelateerd aan het te vroeg in drive zetten.
Klopt, een tijdje geleden heb ik hetzelfde meegemaakt.demonic schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:25:
[...]
Ik stond vooraan voor een open brug te wachten en had de auto helemaal uit gedaan (waarom weet ik nog niet).
Toen ik de auto weer startte en in de 'D' wilde zetten kreeg ik ook allemaal meldingen over de rem en de 'P'.
Ik kon dus niet wegrijden met als gevolg een hele lange rij toeterende auto's achter mij
Nu blijkt als je de stekker in de stekkerdoos plaats, dat dan de berijdershulpsystemen worden uitgeschakeld, dus geen cruise control, HDA , en alle overige assistentiesystemen meer. Heb navraag gedaan bij de dealer, deze heeft mij doorverwezen naar Hyundai Ned. Hier kreeg ik te horen dat dit een vaste instelling van de fabriek is, en niet veranderd mag/ kan worden. Helaas is mij dit vooraf niet medegedeeld. Wie heeft dit ook meegemaakt?
Ja, zoek maar op trekhaak in dit topic.WalBu schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:07:
Heb op mijn nieuwe Ioniq 6 fitst edition een trekhaak bij de dealer laten monteren.
Nu blijkt als je de stekker in de stekkerdoos plaats, dat dan de berijdershulpsystemen worden uitgeschakeld, dus geen cruise control, HDA , en alle overige assistentiesystemen meer. Heb navraag gedaan bij de dealer, deze heeft mij doorverwezen naar Hyundai Ned. Hier kreeg ik te horen dat dit een vaste instelling van de fabriek is, en niet veranderd mag/ kan worden. Helaas is mij dit vooraf niet medegedeeld. Wie heeft dit ook meegemaakt?
Zelf wist ik het al, kwam naar voren in veel videos op youtube als nadeel. Zelfs zo duidelijk dat als je een trekhaak wilt je echt niet dit auto moet kopen.WalBu schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:07:
Heb op mijn nieuwe Ioniq 6 fitst edition een trekhaak bij de dealer laten monteren.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Er zit ergens in Korea iemand die besloten heeft dat dit veiliger is. Vermoedelijk geldt dit voor alle nieuwe modellen, want de nieuwe Kia Niro heeft hetzelfde probleem. Alleen alleen schijnt de Kia een update te krijgen die de auto weer normaal laat gedragen.Bschnitz schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:19:
[...]
Zelf wist ik het al, kwam naar voren in veel videos op youtube als nadeel. Zelfs zo duidelijk dat als je een trekhaak wilt je echt niet dit auto moet kopen.
Vooropgesteld: ik vind dat Hyundai dit moet veranderen, en vooral duidelijk moet communiceren o.a. in de optie catalogus. De auto er niet voor kopen vind ik wat hard gesteld. Je hoeft de trekhaak aansluiting namelijk niet op de daarvoor bestemde plug in de kabelboom aan te sluiten. Op YouTube laat Ed's Garage zien dat als je hem electrische gescheiden afstapt van de licht-draden de rijhulpen gewoon blijven werken. Dit is de ouderwetse manier van een trekhaak aansluiting maken, uit de tijd dat er nog geen pluggen hiervoor op de kabelboom zaten.
Die electrische scheiding kun je natuurlijk ook op een andere plaats maken. Ik heb gehoord dat er op facebook iemand is die (voor veel te veel geld) een kastje verkoopt voor tussen de auto en aanhanger.
Uiteraard wel klagen bij de dealer en Hyundai Nederland, misschien ook de ANWB inschakelen als hulp; anders verandert er nooit wat.
Trekhaak door de dealer geplaatst? Geld terug vragen en hem er weer af laten halen. Probleem is ondertussen al een half jaar bekend.WalBu schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:07:
ja heb er zelf ook last vanWalBu schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:07:
gemeld bij dealer en bij Hyundai NL
die geven aan het het conform ontwerp een onderdeel van de auto is
grote onzin dus, ga maar eens naar zuid europa op vakantie met vouwwagen of caravan
met de simpele cruiscontrol die ook niet meer beschikbaar is lijkt me dit een stuk veiliger dan zonder
dus ook melden bij de dealer en HyundaiNL en aan hen vragen om aan te tonen uit welke (europese) wet blijkt dat dit verplicht is, dat kunnen ze niet dus hen aansprakelijk stellen voor gemist comfort en het onnodig onveilig maken van de auto
je kunt zelf een omweg maken
zoek eens op 'TEB7AS'
Dan kunnen ze van mijn shortlist af.
De Ioniq 5 doet dit voor zo ver ik weet niet. Geen idee wat ze doen met het nieuwe modeljaar.Ensinker schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:28:
Bijzonder verhaal, dat zelfs de "ouderwetse" cruise controle niet werkt ... Is dit bij de Ioniq 5 ook?
Ben wel bang voor alle andere Hyundai/Kia modellen geïntroduceerd vanaf dit jaar.
Maar er is relatief simpel omheen te werken: zie de tip van @hemertje hierboven. Ook kan een echte trekhaak specialist hier rekening mee houden bij de montage. Materiaalkosten zijn een paar tientjes.
de huidige Ioniq5 modellen (nog) niet inderdaadEnsinker schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:28:
Bijzonder verhaal, dat zelfs de "ouderwetse" cruise controle niet werkt ... Is dit bij de Ioniq 5 ook?
LET OP, de auto weet dan niet dat er een trekhaak is aangesloten
en houdt hier dus geen rekening mee met de navigatie en het bereik ivm het extra gewicht!
hier kan je voor lange ritten omheen werken door ABRP te gebruiken i.c.m. de ODB dongle die het actuele verbruik met capaciteit meet
[ Voor 32% gewijzigd door hemertje op 04-10-2023 21:45 ]
[ Voor 7% gewijzigd door JLC_NL op 04-10-2023 22:07 ]
Vermoedelijk dezelfde die het in orde vond om in Amerika geen remlichten te tonen wanneer je in recuperatiestand 3 van het gaspedaal af gaat.koboy schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:35:
[...]
Er zit ergens in Korea iemand die besloten heeft dat dit veiliger is.
Interessant! Vooral omdat dit een positief bericht is. Gaat het om een Nederlandse auto? Waar heeft de dealer de info over de update vandaan?JLC_NL schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:05:
Ik rijd zelf voor werk wel meerdere keren per week met een aanhanger en privé met een boottrailer en caravan. Alles wat de ioniq 6 en 5 prima kunnen. (Test weekje met de demo) En merkte dit ook al bij de Ioniq 6. Vervolgens een net nieuwe Ioniq5 meegekregen (geüpdatete model) met nieuwe software en die deed dat niet meer. Ook bij de anwb is her bekekend. Kijk maar naar de caravan vouwwagen test met de Niro EV( die deed dit ook maar heeft de update nu gehad) Maar de dealer zei dat er een update voor komt, er is veelvuldig geklaagd, want ook in Azië is de caravan in opkomst. Maar die befaamde update is wel al 3x uitgesteld... zeker een ev met alle trekkracht kan prima op cruisecontrol rijden met een aanhangwagen, en de ioniq 5 als trekauto van het jaar, waar ze veel mee adverteerde moet dit gewoon kunnen. Gelukkig deelt mijn dealer ook die mening, dus als het nog niet opgelost is als de ioniq 6 in 2024 geleverd wordt gaan ze het anders bedraad oplossen. Al zal je dan geen constante stroom hebben (pin13). Maar ze zijn er dus meebezig maarja wanneer de oplossing in de update zit is de vraag
Voor de alternatieve oplossing: voor zover ik weet kun je de constante stroom pin 13 gewoon gebruiken. De oplossing waar hemertje naar verwijst gebruikt deze ook als voeding. Ik meen dat alleen de remlichten als sensor worden gebruikt.
Dat zou degene die je het vin nummer heeft gegeven moeten kunnen vertellen.RPGjitse schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 05:37:
Iemand een idee hoelang de levering duurt als de VIN-nummer bekend is?
Een half jaar geleden wisten de dealers bij een "normaal" bestelde auto de VIN pas op het moment dat de auto (bijna) voor hun neus stond. Ik dacht dat bij internet bestellingen je de VIN kreeg rond het moment van productie.
Elke 2 weken gaat er een boot vanuit Korea. Deze doet er 6 weken over geloof ik. Dan moet hij van de haven naar de dealer, wat een week of 2 kost en moet de dealer hem klaarmaken wat ook een paar weken duurt (drukte in de werkplaats, personeel tekort)
daarna je lichthendel naar voren duwen zodat de indicator op je scherm blauw wordt
Blauw? Asjeblieft niet! Dan rij je altijd met groot licht.hemertje schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:52:
je lichthendel naar automatisch draaien
daarna je lichthendel naar voren duwen zodat de indicator op je scherm blauw wordt
Als die blauw word heb je de hendel te ver naar voren gedrukt.
Je hoort de gewone lichtbundel icoontje te zien met het woordje auto eronder.
:fill(white):strip_exif()/f/image/3zJTiv4EDVVBrW2DujcymR7R.png?f=user_large)
Deze is gewoon groen gekleurd.
Zodra grootlicht word geactiveerd zul je het blauwe icoontje van grootlicht te zien krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door demonic op 09-10-2023 11:23 ]
Dank voor de opheldering, ik heb het laatst in Luxemburg geprobeerd en daar had ik het blauwe lichtje aan, ik kreeg ook seintjes van tegenliggers en toen heb ik het toch maar uitgedaan en niet meer uitgeprobeerd sindsdien.demonic schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:21:
[...]
Blauw? Asjeblieft niet! Dan rij je altijd met groot licht.
Als die blauw word heb je de hendel te ver naar voren gedrukt.
Je hoort de gewone lichtbundel icoontje te zien met het woordje auto eronder.
[Afbeelding]
Deze is gewoon groen gekleurd.
Zodra grootlicht word geactiveerd zul je het blauwe icoontje van grootlicht te zien krijgen.
Ik had hetzelfde inderdaad, blij dat het mij nu duidelijk is!MFM101 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:54:
[...]
Dank voor de opheldering, ik heb het laatst in Luxemburg geprobeerd en daar had ik het blauwe lichtje aan, ik kreeg ook seintjes van tegenliggers en toen heb ik het toch maar uitgedaan en niet meer uitgeprobeerd sindsdien.
27 juli was mijn 6 in de haven ingeklaard. Chassisnummer en kenteken bekend bij RDW.koboy schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:17:
[...]
Dat zou degene die je het vin nummer heeft gegeven moeten kunnen vertellen.
Een half jaar geleden wisten de dealers bij een "normaal" bestelde auto de VIN pas op het moment dat de auto (bijna) voor hun neus stond. Ik dacht dat bij internet bestellingen je de VIN kreeg rond het moment van productie.
Elke 2 weken gaat er een boot vanuit Korea. Deze doet er 6 weken over geloof ik. Dan moet hij van de haven naar de dealer, wat een week of 2 kost en moet de dealer hem klaarmaken wat ook een paar weken duurt (drukte in de werkplaats, personeel tekort)
Ik heb hem 5 oktober bij de garage in Tiel op kunnen halen. Ik een aantal keren gemaand en weet nog steeds niet wat de feitelijke oorzaak van de enorme wachttijd (6 1/2 maand) is.https://tweakers.net/g/s/frown.svg