Acties:
  • +7 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
President schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:23:
[...]

Tja, en verder kunnen en willen ze waarschijnlijk niks... Ze zullen vast niet in loondienst willen gaan, wat ik mij wel kan voorstellen als je al 30 jaar je eigen bedrijf runt... Een oplossing daarvoor heb ik ook niet, bepaalde boerderijen anders uitsluiten van voortzetting na het overlijden van de boer?

Maar een probleem is ook dat de boeren willen dat het familie bedrijf wordt voortgezet door hun kind... Net zoals opa en de vader daarvan...
Tja dat kunnen ze wel willen maar als het niet meer kan, kan het niet meer. Ze krijgen een zak geld om te stoppen waarmee ze kunnen verkassen naar Canada als ze perse willen boeren.

Boeren doen alsof ze het recht hebben om tot het einde der tijden te kunnen boeren. Dat is natuurlijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:05
CVTTPD2DQ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:03:
[...]

Ik vind het verbazingwekkend dat je denkt dat dat niet zo is.

[...]

Ik ken mensen die in, op bezoek in een vreemde stad of land, het liefst alleen naar de McDonalds gaan, met min of meer dezelfde argumenten.

Verder is de Nederlandse politiek echt niet extreem te noemen. Zelfs ons extreemrechts is een lachtertje vergeleken met andere Europese landen.
Ik vind het verbazingwekkend dat jij blijkbaar denkt dat de Politie zelf maar wat loopt aan te rommelen en beslist waar ze wel of niet gaan ingrijpen bij deze protesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

De_Bastaard schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:28:
[...]

Tja dat kunnen ze wel willen maar als het niet meer kan, kan het niet meer. Ze krijgen een zak geld om te stoppen waarmee ze kunnen verkassen naar Canada als ze perse willen boeren.

Boeren doen alsof ze het recht hebben om tot het einde der tijden te kunnen boeren. Dat is natuurlijk niet zo.
Er is nog helemaal niet bekend hoeveel geld ze krijgen.. Uitkoop kan ook betekenen dat je enkel de "dagwaarde" betaalt van het bedrijf. Na aflossing van leningen zal er voor veel boeren dan weinig overblijven.

Geen boer weet of die nu nog iets kan of mag doen, het is afwachten voor heel veel boeren die niet direct naast natuur zitten. Dat is ook een veel gehoorde opmerking bij de boeren die ik ken; de hele sector wordt nu "gegijzeld" door wat neer komt op slechte communicatie en planning van de verantwoordelijke minister en bijbehorend ministerie. Puur door de onduidelijkheid worden veel meer boeren getroffen in het functioneren van hun bedrijf dan werkelijk nodig zal zijn voor stikstof reductie.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bouke-p schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:35:
[...]

Ik vind het verbazingwekkend dat jij blijkbaar denkt dat de Politie zelf maar wat loopt aan te rommelen en beslist waar ze wel of niet gaan ingrijpen bij deze protesten.
Ik zie anders niks wat wijst op het tegenovergestelde.

Gisterenavond is er weer brand gesticht, vannacht zijn er ongelukken gebeurd, er is weer asbest gedumpt.

Ik lees alleen niks over arrestaties of zelfs maar een oneliner met de woorden "hard optreden"

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

CVTTPD2DQ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:37:
[...]

De demonstranten van Extinction Rebellion, KOZP, etc. zijn over het algemeen even gevaarlijk en intimiderend als de leden van een damestoneelvereniiging uit Ruurlo. Toch treedt de politie meestal voortvarend tegen ze op.

Waarom? Omdat ze zich met hun boodschap buiten de bestaande maatschappelijke orde plaatsen. De samenleving is nu zo, maar het moet anders.

De politie is in principe een orgaan dat de bestaande maatschappelijke orde beschermt. Die heeft er geen probleem mee om die rare activisten even in een arrestatiebusje te gooien.

FDF en kornuiten presenteren zich expliciet als beschermers van de maatschappelijke orde. De samenleving is nu zo, en het moet vooral niet veranderen. Dat geloven ze zelf, en zo presenteren ze zich ook. Dat ze woorden als landverraders voor hun tegenstanders gebruiken is geen toeval.

En vergis je niet, voor politieagenten, zeker agenten die zelf uit een landelijk gebied komen, zijn boeren ook onlosmakelijk onderdeel van de samenleving.

Ik denk dat je heel weinig van de politie kunt verwachten zolang de boeren dit frame zelf blijven pushen en geloven. Op een of andere reden moet je dit idee kunnen uitkleden, dat het niet boeren tegen de bureaucraten van het RIVM (of allerlei duistere complotten) is, maar dat het een belangenverschil is binnen de maatschappij.
Er is wel een verschil:
ER en KOZP willen dat NL en zijn inwoners zich aan de wet en internationale afspraken houden.
De FDF boeren willen dat zij zich juist niet aan de wet en internationale afspraken moeten houden...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Misschien een beetje off-topic, maar ik kan er echt niet bij dat er 25 miljard beschikbaar is gesteld om ze uit te kopen. Toen defensie 5 miljard erbij kreeg - en hier was een oorlog in Europa voor nodig - ging de kurk van de fles: medewerkers zouden niet meer zelf scherfvesten hoeven te kopen als ze uitgezonden worden, en misschien is er zelfs weer munitie voor een oefening. 5 miljard op een organisatie van 70.000 man met behoorlijk dure hardware was reden voor de minister en de staatssecretaris om trots op TV te verkondigen dat de ellende voor het ministerie én de lokale sector (o.a. Thales, Damen) voorbij zou zijn.

Hoe kan het dan dat een bedrag van 25 miljard op maximaal 55.600 man (en dan tel ik alle boeren) niet adequaat is? Als ik kijk wat een gemiddeld bedrijf kost dan zou ik met dat bedrag echt wel een aantal slimme beleggingen kunnen doen om nooit meer te hoeven werken én een leven van luxe kunnen hebben, met geld en ruimte voor wat voor hobby ik dan ook zou willen beoefenen. Waarschijnlijk krijgen ze nog een extra marge voor de moeite ook.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:41

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:36:
[...]

Er is nog helemaal niet bekend hoeveel geld ze krijgen.. Uitkoop kan ook betekenen dat je enkel de "dagwaarde" betaalt van het bedrijf. Na aflossing van leningen zal er voor veel boeren dan weinig overblijven.
Dus eigenlijk een soort gouden handdruk.
Je bedrijf is in de toekomst onhoudbaar geworden ( door je eigen beslissingen als ondernemer door te blijven gokken op schaalvergroting, mede aangestuurd door de banken )en de overheid zorgt er voor dat in plaats van dat ze met gigantische schulden achterblijven , ze met een schone lei kunnen beginnen.
Elk ander bedrijf wat door macroeconomische factoren in de toekomst geen plaats in onze maatschappij heeft zou hier met alle plezier een poot onder zetten.

Het enige vervelende is dat de banken uiteindelijk hiervan profiteren, misschien zal de overheid daar nog wat mee kunnen doen zodat de banken ook iets van de pijn moeten dragen voor hun rol in dit alles.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:00

Roozzz

Plus ultra

Offtopic discussie, past beter hier: De landelijke Nederlandse politiek 2022
En is daar al in den treure uitgekauwd. Ik heb geen enkele behoefte dat hier over te gaan doen. Maar de grote vraag is wat is een 'extreme' partij? Bij1 is ongetwijfeld de meest linkse partij die we hebben in de Nederlandse politiek. Maar deze is niet extreem; want deze blijft ten alle tijde wel democratisch. Dit dus in tegenstelling tot diverse extreem rechtse partijen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 13:22
nst6ldr schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:39:
Hoe kan het dan dat een bedrag van 25 miljard op maximaal 55.600 man (en dan tel ik alle boeren) niet adequaat is? Als ik kijk wat een gemiddeld bedrijf kost dan zou ik met dat bedrag echt wel een aantal slimme beleggingen kunnen doen om nooit meer te hoeven werken én een leven van luxe kunnen hebben, met geld en ruimte voor wat voor hobby ik dan ook zou willen beoefenen. Waarschijnlijk krijgen ze nog een extra marge voor de moeite ook.
Die 25 miljard is voor het totale plan. 7 miljard daarvan is voor uitkoop boeren bedrijven gereserveerd.

https://www.ad.nl/klimaat...procent-vergoed~ab5c7438/

Maar past misschien inderdaad beter hier: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen

En dan nog: de waardering van een boerderij is bij uitkoop gaat niet betekenen dat boer X dat bedrag krijgt? Hij/zij zal wellicht een groot deel van die waarde aan de rechterzijde op de balans hebben staan. Dus er zal moeten worden gekeken hoeveel geld de boer er zelf in heeft zitten aan pand, machines en grond. De rest mag met de bank worden uitgevochten?

[ Voor 15% gewijzigd door renegrunn op 28-07-2022 09:50 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:21:

[...]

was de enige moordenaar van een politicus in Nederland daar ook geen lid of aanhanger van ten tijde van zijn daad?
Mooie poging tot derailling. Gezien de Partij voor de Dieren is opgericht na de moord op Fortuin; zou ik voorstellen dat je je stellingen de volgende keer probeert te onderbouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Roozzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Mooie poging tot derailling. Gezien de Partij voor de Dieren is opgericht na de moord op Fortuin; zou ik voorstellen dat je je stellingen de volgende keer probeert te onderbouwen :+
*knip*
Dan blijft het alsnog een drogreden.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 28-07-2022 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:30
flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:21:
was de enige moordenaar van een politicus in Nederland daar ook geen lid of aanhanger van ten tijde van zijn daad?
Dat lijkt me lastig, want hij zat al vast voor de moord voordat deze partijen werden opgericht. Als je partijen wil besmeuren, kom dan iig met het vermeende RaRa-verleden van activisten ofzo. Iets dat je niet binnen drie seconden kunt ontkrachten.
Bouke-p schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:35:
UIteindelijk staan ze onder gezag van de Burgemeester / veiligheidsregio, maar tenzij daar een directe opdracht uit komt hebben ze grote autonomie in hoe en waar ze optreden inderdaad.
nst6ldr schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:39:
Hoe kan het dan dat een bedrag van 25 miljard op maximaal 55.600 man (en dan tel ik alle boeren) niet adequaat is?
Maar een klein gedeelte van die 25 miljard is bestemd voor uitkopen, en vergeet niet dat de boerenbedrijven nu al jaarlijks een miljard aan staatssteun ontvangen. Dat uitkoopbedrag is dus eigenlijk het geld wat ze sowieso al zouden krijgen over een periode van 5-10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

renegrunn schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:45:
[...]

Die 25 miljard is voor het totale plan. 7 miljard daarvan is voor uitkoop boeren bedrijven gereserveerd.

https://www.ad.nl/klimaat...procent-vergoed~ab5c7438/

Maar past misschien inderdaad beter hier: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
Dat is nog steeds een gigantische hoeveelheid. Al zou je 1:1 de waarde van een gemiddeld boerenbedrijf krijgen, dan kom je echt wel netjes rond hoor. Je zal geen Maybach rijden maar je hoeft echt niks kleiners dan een nieuwe E-klasse bij je vrijstaande villa te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 13:22
nst6ldr schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Dat is nog steeds een gigantische hoeveelheid. Al zou je 1:1 de waarde van een gemiddeld boerenbedrijf krijgen, dan kom je echt wel netjes rond hoor. Je zal geen Maybach rijden maar je hoeft echt niks kleiners dan een nieuwe E-klasse bij je vrijstaande villa te zetten.
Sorry, had mijn bericht net ge-edit wat over bovenstaande gaat ;) Dat gaat dus echt niet gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 28-07-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CVTTPD2DQ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:49:

[...]

Maar een klein gedeelte van die 25 miljard is bestemd voor uitkopen, en vergeet niet dat de boerenbedrijven nu al jaarlijks een miljard aan staatssteun ontvangen. Dat uitkoopbedrag is dus eigenlijk het geld wat ze sowieso al zouden krijgen over een periode van 5-10 jaar.
Klein gedeelte? Ik zou 7 miljard geen klein gedeelte noemen.

Daarnaast is dat niet voor alle 55k boerenbedrijven, maar voor een deel van de veehouderij.

Tevens; die subsidies zijn niet ineens weg. Deze werden tot nu toe gebruikt om een groot deel van deze bedrijven overeind te houden op oneigenlijke gronden. En dit zal nu kunnen worden aangewend voor de overblijvende bedrijven.

Jammere vind ik ook dat er geen ruimte lijkt te zijn voor de ongetwijfeld bestaande groep boeren waarvoor dit een lot uit de loterij is. Geen opvolging, diep in de schulden. Get-out-of-jail-free. Je houdt je boerderij en je land. Kunt eventueel met andere activiteiten aan de gang. Zal niet voor iedereen gelden, maar je maakt mij niet wijs dat er best een aanzienlijke groep is waar dit voor geldt.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 28-07-2022 09:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:49:
[...]

Excuus, inderdaad verkeerd gelezen, het was de beste vriend van Volkert welke voor de partij van de Dieren werkzaam werd.
En dat is relevant op welke wijze precies? Probeer je nu een schuld door associatie drogreden neer te leggen?

Of ben je gewoon wat rechtse opinie aan het herkauwen? :X

[ Voor 9% gewijzigd door Roozzz op 28-07-2022 09:53 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
President schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:33:
[...]

Nouja, ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing..
Pagina 12

De huidige stikstofproblematiek is niet uit de lucht komen vallen. Al sinds de jaren ’70 wordt gewaarschuwd
dat stikstofbeperkende maatregelen nodig zijn om de Nederlandse biodiversiteit te beschermen. Vanaf de jaren
’80 heeft Nederland getracht om oplossingen te vinden om natuurwaarden te beschermen. Echter, er werd in
toenemende mate belang gehecht aan het mogelijk maken van ruimte voor economische activiteiten. Het
verenigen van economische ontwikkelingen met een robuust natuurbeleid bleek een grote opgave.

Extra onderbouwing, kwestie van 5 minuten googlen: VROM rapport uit 1989 over ammoniak emmissie met duidelijke link naar landbouw.
President schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:33:
[...]
In dat opzicht ben ik dan wel benieuwd naar de tijdlijn van de boeren: wanneer hadden die echt kunnen weten dat ze nog maar xxx amoniak/stikstof mogen uitstoten? En dan gewoon echt als vast feit dat het per 20xx zo moet zijn?
Dat vind ik wel een ding; ik hoop dat de boeren per 1 januari 2030 normen hebben waar ze zich aan moeten houden? En niet al per 1 januari 2023?
Er wordt al sinds begin jaren 90 beleid gevoerd (met enig succes) om tot reductie te komen. Prima dat de gemiddelde niet-boer dit niet weet, maar als je als boer claimt dat dit uit het niets komt heb je m.i. of zitten snurken of houd je de boel voor gek

[ Voor 5% gewijzigd door BoB_HenK op 28-07-2022 09:58 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:27
Oilman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:50:
[...]

En hoeveel stemmen worden op onderbuikgevoelens gedaan?

Persoonlijk denk ik dat de populariteit bij de verkiezingen van de VVD de laatste 12 jaar veel te maken heeft met de minst slechte keuzen maken. Het zijn de extreme zowel links en rechts die steeds verder opkomen en in het midden is er één partij die de boel draaiend houdt. Stemmen op de VVD is misschien niet het ideale plaatje, maar je weet wel wat je krijgt.
Hoezo komt extreem links steeds verder op? :? Kun jij me een extreem linkse partij opnoemen die een vergelijkbare groei (al dan niet enkel in polls) heeft meegemaakt als de rechtse varianten (PVV, FVD of BBB)?

Er is hier geen balans in links en rechts extremisme, er is in NL enkel rechtsextremisme. En die stoken het vuurtje van de boeren gretig verder op. Alles voor meer aandacht/stemmen, maar vooral geen concrete plannen om het probleem op te lossen.

Overigens heb ik geen last van de protesten, want ik rij nooit naar m'n werk, maar ik beschouw het als terrorisme. Er dient veel harder tegen opgetreden te worden. Het zogenaamde de-escaleren werkt enkel in de hand dat de acties steeds verder gaan, want er wordt door "het gezag" geen grens getrokken. Ook al is de grens van het fatsoenlijk en maatschappelijk acceptabele al ruimschoots overschreden.

Oh ja, en heel rap al die omgekeerde vlaggen verwijderen uit de publieke ruimte. Wat ze op hun eigen grond doen moeten ze zelf weten, maar in de openbare ruimte graag geen misbruik van onze vlag.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
D-e-n schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:47:
@BoB_HenK
We mogen van jou niet "VVD! " roepen maar het zijn toch wel degelijk VVD en CDA die een leidende rol hebben gespeeld in het niet aanpakken van de problemen. Het zijn bij uitstek ook stromingen binnen deze partijen die ook nu nog gevoelig zijn voor de boerenlobby. Alleen ligt er nu een uitspraak van de rechter als stok achter de deur.
Je mag van mij roepen wat je wilt, het punt dat ik probeer te maken is dat het niet aan 1 partij ligt, maar dat de hele klittezooi in Den Haag heeft weggekeken en dat eindverantwoordelijken grotendeels zelfs van een andere partij dan de VVD kwamen. Een punt dat je volgens mij onderschrijft met je reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

De politie is eigenlijk 'actief' bezig om het te laten escaleren. Zolang er niet eens íets wordt gehandhaafd of gepoogd wordt om de 'rotte appels' te vinden, dan gaat dit nog minimaal een jaar dooretteren. En als de provincies volgend jaar met hun geweldig plan komen, waarin, na alle intimidatie, uiteraard niks gaat veranderen, dan pas is het voorbij.

Dat is toch de situatie waar we wéer heel hard naar op weg zijn.

Politiek houdt zich ook stil. Politie doet niks en de uitspraken zijn gewoon beangstigend dat ze ook niks lijken te willen doen. Laat staan gaan doen.

Die gesprekken gaan ook zeer hilarisch worden. Dat Remkes maar de uitnodigingen intrekt en gewoon op nationale tv zegt 'de boeren willen blijkbaar niet praten'. Maar goed, niemand lijkt ballen te hebben.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

BoB_HenK schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:59:
[...]

Je mag van mij roepen wat je wilt, het punt dat ik probeer te maken is dat het niet aan 1 partij ligt, maar dat de hele klittezooi in Den Haag heeft weggekeken en dat eindverantwoordelijken grotendeels zelfs van een andere partij dan de VVD kwamen. Een punt dat je volgens mij onderschrijft met je reactie?
Wat wil je als je zonder meer bedreigd gaat worden in je thuissituatie, zonder enige bescherming van de politie. Dan durft toch geen enkele politici meer iets. En dan heb je nog de lobbies. Lobbies, geweld intimidatie. It works.

[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 28-07-2022 10:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Dat is het probleem als je als ondernemer blijft slapen en alle risico's blijft negeren. De boeren zien dit al decennia lang aankomen en de meeste hebben niets gedaan om die risico's te beperken.

Uitkoop is nog veel te goed voor ze!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:01:
De politie is eigenlijk 'actief' bezig om het te laten escaleren. Zolang er niet eens íets wordt gehandhaafd of gepoogd wordt om de 'rotte appels' te vinden, dan gaat dit nog minimaal een jaar dooretteren. En als de provincies volgend jaar met hun geweldig plan komen, waarin, na alle intimidatie, uiteraard niks gaat veranderen, dan pas is het voorbij.
Ik vond de terugkoppeling van de woordvoerder van de politie op de vraag of ze het aan gingen pakken ook wat ontwijkend. Iets als als we niet weten wie de hooibalen heeft aan heeft gestoken kunnen we ook niemand aanpakken.

Dat kun je dan altijd wel zeggen, ook bij een bankroof en dergelijke. Je weet nooit op voorhand wie de dader is, dat ga je proberen te achterhalen. Dit waren gewoon hele gevaarlijke acties met rotzooi (en asbest) op snelwegen dumpen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:09
RobinHood schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:38:
[...]

Ik zie anders niks wat wijst op het tegenovergestelde.

Gisterenavond is er weer brand gesticht, vannacht zijn er ongelukken gebeurd, er is weer asbest gedumpt.

Ik lees alleen niks over arrestaties of zelfs maar een oneliner met de woorden "hard optreden"
Ik zei het vanmorgen ook al een keer tegen iemand op soc. media die de vergelijking toch met Extinction Rebellion en dat soort clubs maakte. Het grote verschil is dat die laatst genoemde groep op de snelweg gaan zitten of in een gebouw en blijven zitten. Dat is makkelijk opruimen ze zitten er gewoon klaar voor. De boeren doen dat in dat op opzicht veel slimmer. Ze dumpen iets in de nacht of vroeg in de ochtend en vertrekken dan weer. Probeer ze maar eens te vinden.

Dan kom je vaak het argument " Ja maar er hangen toch overal camera's". Ja dat klopt. De vraag is alleen of
  • De beelden hiervoor mogen worden gebruikt
  • De beelden bruikbaar zijn waardoor je kan herkennen wie het was
Zo zijn er afbeeldingen te vinden waar troep achter een brug ligt. Die is waarschijnlijk vanaf de brug gestort en daar staat nou net geen camera. Dus nee het is echt niet zo makkelijk als sommigen zouden willen doen geloven

Verder vraag ik mij af voor de 'ZET HET LEGER IN!' roepers. Hoe dat gaat helpen en wat die precies moeten gaan doen? Met je tank naar een random boerenbedrijf rijden en daar even iemand op komen halen? Of hoe moet ik dat zien?
Marzman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:05:
[...]

Ik vond de terugkoppeling van de woordvoerder van de politie op de vraag of ze het aan gingen pakken ook wat ontwijkend. Iets als als we niet weten wie de hooibalen heeft aan heeft gestoken kunnen we ook niemand aanpakken.

Dat kun je dan altijd wel zeggen, ook bij een bankroof en dergelijke. Je weet nooit op voorhand wie de dader is, dat ga je proberen te achterhalen. Dit waren gewoon hele gevaarlijke acties met rotzooi (en asbest) op snelwegen dumpen.
Volgens mij zeggen ze dat wel vaker maar valt het nu natuurlijk op. Mensen willen gewoon dat de politie zegt 'we gaan ze keihard aanpakken, de rekels!" maar je weet dat de politie dat vrij weinig doet. Dat is hezelfde als dat mensen nu van Carolien van der Plas verwachten dat ze zegt " Ik veroordeel deze acties ". Dat kun je op je vingers natellen, dat gaat niet gebeuren. Wat ze wel doet, en daar ben ik het mee eens, is dat ze schrijft dat deze acties moeten stoppen. Dat is onder de streep hetzelfde.

[ Voor 25% gewijzigd door Webgnome op 28-07-2022 10:12 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Man man man ik zou me als boer kapot schamen voor wat er nu speelt.

- Trump/Le Pen/Baudet en andere extremistische groepen die "achter je staan" ten faveure van hun eigen agenda over de rug van legitiem bezorgde boeren.
- Afval lozingen met ongelukken tot gevolg. (Zelfs brokken asbest :X )
- Bermen in de fik zetten tijdens droogte (uberhaupt al brandjes stoken)
- Bedreigingen aan hulpverleners
- Bedreigingen aan bedrijven die de boel willen opruimen (we steken je zaak in de fik)

Gadverdamme wat misselijkmakend zeg. :/

Belangrijkste is dat die raddraaiers gepakt worden door zoveel mogelijk te filmen en het beeldmateriaal aan te leveren bij de politie in de hoop dat ze wat mee kunnen doen.

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Webgnome schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:06:
[...]
  • De beelden hiervoor mogen worden gebruikt
  • De beelden bruikbaar zijn waardoor je kan herkennen wie het was
De camera's zijn daar toch voor bedoeld? Als je een oprit op rijdt waar je niet op mag of achteruit gaat rijden of stil staan krijg je daar een boete voor. Paar jaar geleden nog gezien bij een grote kettingbotsing.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat is toch de situatie waar we wéer heel hard naar op weg zijn.

Politiek houdt zich ook stil. Politie doet niks en de uitspraken zijn gewoon beangstigend dat ze ook niks lijken te willen doen. Laat staan gaan doen.

Die gesprekken gaan ook zeer hilarisch worden. Dat Remkes maar de uitnodigingen intrekt en gewoon op nationale tv zegt 'de boeren willen blijkbaar niet praten'. Maar goed, niemand lijkt ballen te hebben.
Ja, normaal zou je zeggen dat de politiek niks doet omdat dat ze zetels kost, inmiddels heeft zeker het CDA al praktisch geen [virtuele] zetels meer om te verliezen :P

En dit gaat natuurlijk almaar verder uit de klauwen lopen. Als ik twee weken geleden had gezegd dat ze snelwegen gingen volstorten, branden gingen stichten in kurkdroog gebied en zelfs asbest zouden achterlaten, was ik uitgelachen.

Begin me af te vragen wat we volgende maand kunnen zien. Intimidatie van normale burgers die geen fisting-zakdoek aan hun auto hebben? Trekker door de gevel van het huis van een politicus? Gemeentehuis/provinciehuis in de fik?

Ik sta nergens meer van te kijken, het is totale anarchie. En ja, niemand met enige macht wil er wat aan doen. Er is genoeg wat ze kunnen doen, maar dat vertikken ze simpelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 13:09
Marzman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:07:
[...]

De camera's zijn daar toch voor bedoeld? Als je een oprit op rijdt waar je niet op mag of achteruit gaat rijden of stil staan krijg je daar een boete voor. Paar jaar geleden nog gezien bij een grote kettingbotsing.
Dat zou je zeggen. Maar misschien dat er toch nog een privacy addertje onder het gras zit. Of was er een overijverige medewerker die 'per ongeluk' even de monitor uitzette. En dat men niet meteen opgepakt wordt wil niet zeggen dat de politie er niet mee bezig is..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

[...]
Eerlijk gezegd denk ik dat een luide groep de meer gematigde boeren volledig overschreeuwt. Nu horen we vooral de boze 'tegen iedere vorm van verandering'-groep. Er zijn er ook genoeg die heus wel begrijpen dat het op de huidige voet niet door kan gaan. Het is wachten tot die laatsten gaan deelnemen aan het debat (bijv met Remkes).

Maar laten we wel wezen, dat vergt een hoop moed! De groepsdruk is gigantisch en de potentiële impact op relaties en sociale identiteit voor degene die de handschoen oppakt is groot. Hoe militanter de actievoerders worden, hoe moeilijker het is voor de 'zwijgende meerderheid' om in beweging te komen. Alleen daarom al zou ik graag zien dat er steviger gehandhaafd gaat worden. Laat maar zien dat er grenzen zijn in een rechtstaat en dat die voor iedereen gelden. Misschien durven er dan mensen een ander geluid te laten horen. Want die zijn er echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
[...]

Geen boer weet of die nu nog iets kan of mag doen, het is afwachten voor heel veel boeren die niet direct naast natuur zitten. Dat is ook een veel gehoorde opmerking bij de boeren die ik ken; de hele sector wordt nu "gegijzeld" door wat neer komt op slechte communicatie en planning van de verantwoordelijke minister en bijbehorend ministerie. Puur door de onduidelijkheid worden veel meer boeren getroffen in het functioneren van hun bedrijf dan werkelijk nodig zal zijn voor stikstof reductie.
Op deze punten kan ik je alleen maar gelijk geven. Den Haag had met concrete plannen moeten komen, dan wist iedereen veel beter waar hij aan toe was en zou de onvrede veel kleiner zijn.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:25
whyz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:07:
Man man man ik zou me als boer kapot schamen voor wat er nu speelt.

- Trump/Le Pen/Baudet en andere extremistische groepen die "achter je staan" ten faveure van hun eigen agenda over de rug van legitiem bezorgde boeren.
- Afval lozingen met ongelukken tot gevolg. (Zelfs brokken asbest :X )
- Bermen in de fik zetten tijdens droogte (uberhaupt al brandjes stoken)
- Bedreigingen aan hulpverleners
- Bedreigingen aan bedrijven die de boel willen opruimen (we steken je zaak in de fik)

Gadverdamme wat misselijkmakend zeg. :/

Belangrijkste is dat die raddraaiers gepakt worden door zoveel mogelijk te filmen en het beeldmateriaal aan te leveren bij de politie in de hoop dat ze wat mee kunnen doen.
Politie iets doen en boerenprotesten in 1 zin? Grapjas :D

De politie is hard bezig Extinction Rebellion van een lokale rotonde te slepen, die hebben geen tijd om snelwegen vrij te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Basekid op 28-07-2022 10:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:18
BoB_HenK schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:59:
[...]

Ja en nee. Ik wil toch duidelijk het verschil benadrukken tussen partijen die aan het stuur zaten en partijen die niet aan het stuur zaten of slechts bijrijder waren.

Ik wil het frame "alle politici zijn kut" toch nadrukkelijk vermijden omdat dat maakt dat ook partijen die hier praktisch geen schuld aan hebben in het beklaagdenbankje komen en omdat boze kiezers zich dan laten verleiden tot een stem op rechts-extremisten of lobbyclubs die van alles beloven maar je uiteindelijk gewoon oplichten.

Mensen kunnen de schuld blijven geven aan "Den Haag" maar uiteindelijk zijn het de mensen zelf die de dames en heren daar aanstellen. Dat dat moeilijk is en dat de journalistiek hier verzaakt is waar maar dan hebben we een hele andere discussie (in een ander draadje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@D-e-n Welke partijen kunnen hun handen daadwerkelijk in onschuld wassen? Dat lijstje is erg kort m.i.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Iets luchtigers tussendoor:

Boer die berm in fik zet brengt alsnog minder milieuschade toe dan als hij gewoon aan het werk zou zijn

Boeren die de berm in de fik zetten en asbestafval uitstrooien brengen het milieu alsnog minder schade toe dan als ze gewoon aan het werk zouden zijn. Dat blijkt uit nieuw onderzoek.

Landbouwonderzoeker Bert Bokhoven: “Veel mensen denken dat zo’n brand heel erg is voor het milieu, maar op industriële schaal boeren is en blijft veel desastreuzer. Koeien hebben een plek nodig om te staan, hebben voer nodig dat uit Brazilië komt van sojaplantages waarvoor regenwoud is gekapt en dat met tonnen uitstoot op enorme tankers hier naar toe wordt gevaren, en dan stoten die dieren zelf ook nog heel veel methaan uit.”

Bokhoven concludeert: “Dus ja, laat ze dan in plaats daarvan maar een klein bermbrandje stichten en wat asbest rondstrooien. Dat is uiteindelijk onschuldiger dan hun dagelijkse bedrijf.”
:+
Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:56
Mijn god, wat een snugger volk zit er ook tussen, zowel de boer als de wappies.

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100037134_0be5d1b9

Die corona pandemie is bij velen echt naar de hersens gestegen, en dan heb je natuurlijk nog de opperwappies van FVD. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Roozzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:35:
Iets luchtigers tussendoor:

Boer die berm in fik zet brengt alsnog minder milieuschade toe dan als hij gewoon aan het werk zou zijn

Boeren die de berm in de fik zetten en asbestafval uitstrooien brengen het milieu alsnog minder schade toe dan als ze gewoon aan het werk zouden zijn. Dat blijkt uit nieuw onderzoek.

Landbouwonderzoeker Bert Bokhoven: “Veel mensen denken dat zo’n brand heel erg is voor het milieu, maar op industriële schaal boeren is en blijft veel desastreuzer. Koeien hebben een plek nodig om te staan, hebben voer nodig dat uit Brazilië komt van sojaplantages waarvoor regenwoud is gekapt en dat met tonnen uitstoot op enorme tankers hier naar toe wordt gevaren, en dan stoten die dieren zelf ook nog heel veel methaan uit.”

Bokhoven concludeert: “Dus ja, laat ze dan in plaats daarvan maar een klein bermbrandje stichten en wat asbest rondstrooien. Dat is uiteindelijk onschuldiger dan hun dagelijkse bedrijf.”
:+
Bron
Dat is natuurlijk dom gelul. Alsof de koeien er niet meer zijn en niet eten tijdens zo'n brandje.

Edit: even gemist dat het van de speld is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
tlpeter schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:36:
[...]

Dat is natuurlijk dom gelul. Alsof de koeien er niet meer zijn en niet eten tijdens zo'n brandje.
Ik geloof dat zo ongeveer iedereen wel weet dat de Speld een satirische nieuwssite is...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04
[...]

Woooosh. Het is een artikel van De Speld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

[...]

Joh. Kijk even naar de bron :>

Maar stel dat het boerenbedrijf ingeruild wordt voor full time relschopper; dan vrees ik dat men wel eens gelijk kan hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Je kent De Speld neem ik aan? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Dan is het dus zaak om daar snel duidelijkheid over te krijgen. Helpt dan niet zo als ze weigeren het gesprek bij remkes aan te gaan. Dan blijft die onduidelijkheid en kom je dus geen steek verder.

Wel bijzonder eigenlijk, al uitgebreid rellen voordat duidelijk is wat er zou moeten gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:34:
@D-e-n Welke partijen kunnen hun handen daadwerkelijk in onschuld wassen? Dat lijstje is erg kort m.i.
Naast eventuele nieuwe partijen zoals Volt zou ik sowieso GL, SP, PvdD willen noemen.

En je kunt het D66 of de PvdA terecht verwijten dat ze hebben meegedaan met het beleid en in die zin medeschuldig zijn maar je hebt nog altijd met coalities te maken plus een heersende denktrant op het ministerie. Dan heb je echt een groot mandaat nodig (zetels en macht) om tegen de bestaande stroom in te gaan. Het klopt dat met name de PvdA slappe knietjes had, met name in hun laatste regeringsperiode.

Samenvattend: ook al stem je op partijen die "vuile handen" hebben. Het maakt volgens mij nog een wereld van verschil hoe die vuile handen tot stand zijn gekomen en of er überhaupt de intrinsieke motivatie is tot verbetering.

[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 28-07-2022 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

GG85

.......

FabianGTI schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:35:

[YouTube: Anti-WEF'ers steunen boze boeren: 'Snap je het echt niet?!']

Die corona pandemie is bij velen echt naar de hersens gestegen, en dan heb je natuurlijk nog de opperwappies van FVD. :/
Ik ben tegen omdat k tegen ben, weet ook niet precies hoe t zit dus ik wordt boos als je doorvraagd of ik noem je dom maar tegen ben ik, zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Het gevolg daarvan is dat er in feite indirecte discriminatie optreedt die in strijd is met onze grondrechten.

M.i. zou het leger moeten optreden tegen excessen. Hard en snel. Zeker niet tegen gewone protesten maar wel tegen gevaarzetting e.d.

Kan me ook niet voorstellen dat het leger geen materieel heeft waarmee ze kunnen bergen. Hoe moet dat anders als we oorlog hebben? Beetje puin op de weg en het leger kan er niets mee? :+
Mee eens.

Het probleem zijn de asbest-gerelateerde zaken. Men is genoodzaakt, door de stommiteit van anderen, om mensen bloot te stellen aan dit gevaar. En omdat het is gestort is het erg aannemelijk dat er vezels de lucht in gaan. Dit is heel anders dan wat platen van het dak halen.

En daarom gespecialiseerde bedrijven. Voor de rest, daar mag het leger best voor worden ingezet.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-e-n schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:52:
[...]

Naast eventuele nieuwe partijen zoals Volt zou ik sowieso GL, SP, PvdD willen noemen.

En je kunt het D66 of de PvdA terecht verwijten dat ze hebben meegedaan met het beleid en in die zin medeschuldig zijn maar je hebt nog altijd met coalities te maken plus een heersende denktrant op het ministerie. Dan heb je echt een groot mandaat nodig (zetels en macht) om tegen de bestaande stroom in te gaan. Het klopt dat met name de PvdA slappe knietjes had, met name in hun laatste regeringsperiode.
Ik verwijt die partijen vooral ook dat ze niet meegedaan hebben toen de kansen er lagen. Een beetje gemor vanaf de zijlijn vind ik niet kwalificeren als genoeg gedaan hebben eerlijk gezegd.

Granted; lag niet altijd voor de hand, maar je mag ook vanuit de oppositie iets verwachten toch?

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 28-07-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Maar vergeet ook niet het "Vakantieman-effect" he? Zo werd er maar 1 persoon getoond die wel het vakantieland op de kaart kon aanwijzen, en voor de rest vooral iedereen die dacht dat Turkije de hoofdstad van Frankrijk was.

Neemt niet weg dat als je over Gates begint, je overduidelijk in een gestoorde echokamer hebt gezeten 8)7

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:01:
[...]

Ik verwijt die partijen vooral ook dat ze niet meegedaan hebben. Een beetje gemor vanaf de zijlijn vind ik niet kwalificeren als genoeg gedaan hebben eerlijk gezegd.
Dus ze hadden allemaal een PvdA-tje moeten doen? Van alles beloven in de campagne en dan samen met de VVD het tegenovergestelde gaan doen? Moeten GL of SP met minder dan tien zeteltjes in een coalitie gaan zitten waar ze veel te weinig invloed hebben en waarin ze vervolgens wel de schuld krijgen van alles wat mis gaat?

Ik had veel kritiek met de manier waarop GL bij de vorige formatie (dus vijf jaar terug) de deur dichtgooide, was het ook niet eens met de reden. Maar achteraf moet GL toch blij zijn dat ze het niet gedaan hebben. GL had echt niks kunnen veranderen aan de neoliberale rode draad. Met een paar miljard voor het klimaat verander je de samenleving niet. Daar moet de hele houding van een kabinet voor wijzigen. En dat gebeurt onder Rutte sowieso niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

steveman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:02:
[...]

Maar vergeet ook niet het "Vakantieman-effect" he? Zo werd er maar 1 persoon getoond die wel het vakantieland op de kaart kon aanwijzen, en voor de rest vooral iedereen die dacht dat Turkije de hoofdstad van Frankrijk was.

Neemt niet weg dat als je over Gates begint, je overduidelijk in een gestoorde echokamer hebt gezeten 8)7
Tja, maar ook de woordvoerders van de extreme boeren maken alle stereotypes over boeren weer waar. Zoals die gast van FDF die blikschade "niet zo erg" vindt 8)7

Natuurlijk, de mensen van LTO zijn wat slimmer en tactischer, maar ik denk dat als je aan zo'n terreurboer vraagt wie zijn woordvoerder is, hij niet zal zeggen "LTO zegt exact wat ik bedoel!"

En ondertussen is onze MP ook wakker:
[Twitter: https://twitter.com/MinPres/status/1552571138827509760]

En dit is dus dezelfde man die eerder "tuig" "persoonlijk in elkaar zou willen slaan", maar hey, dit is zijn achterban, dus een opgeheven vingertje is alles wat we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-e-n schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Dus ze hadden allemaal een PvdA-tje moeten doen? Van alles beloven in de campagne en dan samen met de VVD het tegenovergestelde gaan doen? Moeten GL of SP met minder dan tien zeteltjes in een coalitie gaan zitten waar ze veel te weinig invloed hebben en waarin ze vervolgens wel de schuld krijgen van alles wat mis gaat?
Maar dan hou je ze wel heel erg uit de wind. We kunnen er niets aan doen want we hadden niet genoeg stemmen ofzo?

Ze zijn er ook buiten de kamer niet in geslaagd om het verhaal aan de man te brengen blijkbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

42erik schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:51:
[...]

Dan is het dus zaak om daar snel duidelijkheid over te krijgen. Helpt dan niet zo als ze weigeren het gesprek bij remkes aan te gaan. Dan blijft die onduidelijkheid en kom je dus geen steek verder.

Wel bijzonder eigenlijk, al uitgebreid rellen voordat duidelijk is wat er zou moeten gebeuren
Het is ook niet de bedoeling een steek verder te komen. De huidige protesten richten zich volledig op behoud van de status quo. Gewoon doorgaan waar we mee bezig zijn.

Daarom komt ook niemand op gesprek. Dan kan je daarna eenvoudig claimen dat je niet hebt mogen meepraten en er helemaal niemand naar je ideeën wil luisteren. Waarmee je weer eenvoudig de achterban kan mobiliseren en de hakken in het zand kan zetten. Kortom dat is niet in het belang van deze groep. Het huidige doel is traineren en het proces frustreren. Of dat in het belang is van 'de boer' betwijfel ik, maar soit.

Zoals ik al eerder schreef, de sleutel ligt bij de meer gematigde en nu nog zwijgende groep voor een positief gesprek. Blijft dit uit, dan is de uiteindelijke uitkomst voor 'de boer' waarschijnlijk negatiever want dan worden er gewoon maatregelen opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobinHood schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:13:

En ondertussen is onze MP ook wakker:
[Twitter]

En dit is dus dezelfde man die eerder "tuig" "persoonlijk in elkaar zou willen slaan", maar hey, dit is zijn achterban, dus een opgeheven vingertje is alles wat we zullen zien.
Aangifte doen? Bij wie? De politie doet daar niks mee. Alsof ze bij de bedreiging hun kaartje en ID/paspoort achterlaten.

Virtue signalling ten top.

Ik denk dat mijn 'respect' voor de politie dieper gezakt is dan voor de boeren......

[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 28-07-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 14:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

RobinHood schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:40:
We zijn wel echt een bananenmonarchie geworden zo: https://nos.nl/artikel/24...k-morgenochtend-nog-dicht

Snelweg 24u dicht omdat de overheid somehow geen middelen heeft om wat troep op te ruimen 8)7
Rijkswaterstaat besteedt dit uit aan derde partijen; dezelfde derde partijen die nu worden geintimideerd door deze "demonstranten" al dan niet bedreigingen aan hun medewerkers en-of bedrijf (waaronder brandstichting).

Niet meer dan logisch dat ze besluiten om de opdracht niet aan te nemen of er vanaf zien vanwege veiligheid voor hun bedrijfsvoering en personeel.
Ja, ik weet het, er zit asbest tussen, maar ik neem aan dat er vast wel wat genietroepen zijn die daarmee om kunnen gaan? Of zijn die wel NBC-beschermd, maar zoeken die ook het hazenpad als Poetin de golfplaten van zijn datsja trekt?

Ik bedoel, ik had de Kodiaks al graag aan het werk willen zien bij de trekkerblokkades, maar die dingen zijn letterlijk gemaakt om puin en obstakels te ruimen. Dit is een leuke oefening.
Het verwijderen van Asbest brengt gezondheidsrisico's met zich mee en mag alleen door specialistische bedrijven gedaan worden verwacht ik, laat staan het afvoeren.

Wellicht dat ze in het leger enkele specialisten hebben en ook het materieel dat gebruikt mag worden voor het afvoeren van het materieel, de vraag is meer of het materieel nog rijdt :P
Webgnome schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:11:
[...]
Dat zou je zeggen. Maar misschien dat er toch nog een privacy addertje onder het gras zit. Of was er een overijverige medewerker die 'per ongeluk' even de monitor uitzette. En dat men niet meteen opgepakt wordt wil niet zeggen dat de politie er niet mee bezig is..
Tuurlijk, de FDF heeft diverse mollen in dienst bij Rijkswaterstaat en schakelen camera's uit na een berichtje via Telegram zoals in Hollywood... :+

Praktisch speelt de situatie waarschijnlijk meer dat Rijkswaterstaat 3000 camera's heeft en mogelijk niet volledig dekkend zijn voor de 3000+ km aan rijksweg al dan niet dat ze met een tractor zonder kenteken de snelweg op duiken om die puin te lozen waardoor de ANPR waardeloos wordt.

Zonder kenteken kunnen ze de eigenaar niet opsporen, laat staan een boete uitdelen oid.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

@flessuh wist je nog dat je twijfels trok bij de relatie die ik trok naar Rusland? Zie hier het effect van maskirovka, destabilisatie van democratische normen en waarden over de grens door gebruik van propaganda. Men is ontevreden, kan niet goed uitleggen waarom, maar desondanks wel wantrouwen in de gehele overheid en het liefst uitdragen met terrorisme.

Hetzelfde verband is te leggen naar de pandemie en hoe bepaalde groeperingen daar weer op reageerde.

De gemeenschap van wappies zijn een vangbak voor mensen die ontevreden en beïnvloedbaar zijn, die worden bewogen tot escalatie door groepen die gevoed worden met desinformatie van Russische komaf. Daarom hoor je even tussen neus en lippen door dat Poetin wel een toffe peer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

nwagenaar schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Praktisch speelt de situatie waarschijnlijk meer dat Rijkswaterstaat 3000 camera's heeft en mogelijk niet volledig dekkend zijn voor de 3000+ km aan rijksweg al dan niet dat ze met een tractor zonder kenteken de snelweg op duiken om die puin te lozen waardoor de ANPR waardeloos wordt.

Zonder kenteken kunnen ze de eigenaar niet opsporen, laat staan een boete uitdelen oid.
Het is nog eenvoudiger dan dat: de camera's van Rijkswaterstaat zijn alleen voor sturing van verkeersstromen. Er worden geen opnames gemaakt omdat ze daar voor die use case niks aan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Maar dan hou je ze wel heel erg uit de wind. We kunnen er niets aan doen want we hadden niet genoeg stemmen ofzo?

Ze zijn er ook buiten de kamer niet in geslaagd om het verhaal aan de man te brengen blijkbaar.
In het topic over de landelijke politiek gaat het vaak daarover, daar is het ook wat meer ontopic.

TLDR versie is toch wel: progressieve politieke partijen hebben moeite om een vuist te maken tegen rechts-populisme. Zowel omdat ze een minder groot netwerk hebben, als omdat dingen als FUD verspreiden en glashard liegen niet echt in hun genen zit.
siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Aangifte doen? Bij wie? De politie doet daar niks mee. Alsof ze bij de bedreiging hun kaartje en ID/paspoort achterlaten.

Virtue signalling ten top.

Ik denk dat mijn 'respect' voor de politie dieper gezakt is dan voor de boeren......
"Er staat helaas geen bordje bij deze bedreiging" :+

En overigens deel ik je gevoel over de politie. Ik had van zowel de boeren als de politie geen hoge pet op, maar lange tijd deed de politie tenminste nog een beetje alsof ze enigszins neutraal waren. Die façade is nu ook wel verdwenen. We hebben letterlijk politieleiding die zegt dat ie het wel kan begrijpen, en dat politie alleen ingrijpt als de gemeente dat wil 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

https://www.nu.nl/politie...a-reeks-dreigementen.html

Iets met een dikke stalen plaat voor de kop...... Geen enkel probleem als zij het doet en aanwakkert, of als 'een paar boeren' het doen, maar als he bij haarzelf gebeurd. Oei, dat kán echt niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:26:

Iets met een dikke stalen plaat voor de kop...... Geen enkel probleem als zij het doet en aanwakkert, of als 'een paar boeren' het doen, maar als he bij haarzelf gebeurd. Oei, dat kán echt niet. 8)7
Ben vooral benieuwd uit welke hoek dit zou moeten komen. Benieuwd naar de aangifte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Dat laatste klopt. Maar als mensen niet op bepaalde partijen willen stemmen kun je de kopstukken een verkeerde marketing verwijten maar je kunt ze toch niet verwijten dat ze niet hebben meegedaan aan iets wat ingaat tegen hun partijprogram? Dat een partij er niet in slaagt de inhoud aan de man te brengen zegt niks over de inhoud natuurlijk.

Los van of je het nu wel of niet met Klaver eens bent (zeg ik als niet GL-stemmer): als GL en de VVD ruilen met het aantal zetels had je ander beleid gezien. Als dat tien jaar geleden was gebeurd hadden we deze hele stikstof discussie waarschijnlijk niet eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

J2S

RobinHood schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:20:
En overigens deel ik je gevoel over de politie. Ik had van zowel de boeren als de politie geen hoge pet op, maar lange tijd deed de politie tenminste nog een beetje alsof ze enigszins neutraal waren. Die façade is nu ook wel verdwenen. We hebben letterlijk politieleiding die zegt dat ie het wel kan begrijpen, en dat politie alleen ingrijpt als de gemeente dat wil 8)7
De politie kan ook niet veel meer na jaren (decennia?) van uitgekleed worden en onnodig moeten herorganiseren. Het politie apparaat is veel te klein geworden om nog effectief te zijn. En dat is niet de schuld van de politie, daarvoor moet je naar Den Haag kijken.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Ben vooral benieuwd uit welke hoek dit zou moeten komen. Benieuwd naar de aangifte.
De anti-BBB lobby toch. Zegt ze zelf. Dat dit soort retoriek geaccepteerd wordt.....gewoon bizar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
[...]

zou me niets verbazen als het van die boeren zelf komt.

Ze staan inmiddels bij Enschede weer op de snelweg met trekkers. Kenteken eraf gehaald. Als de overheid nu doorpakt zitten er straks 40 boeren in de bak en al die trekkers naar de schredder of verkopen aan oost europa om wat van de schade terug te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

[...]

Dat zal waarschijnlijk dezelfde hoek zijn als die eerder boeren thuis bezochten. *knip*

Hierover speculeren is ongepast.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 28-07-2022 21:05 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

LZ86 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:34:
[...]

Ze staan inmiddels bij Enschede weer op de snelweg met trekkers. Kenteken eraf gehaald. Als de overheid nu doorpakt zitten er straks 40 boeren in de bak en al die trekkers naar de schredder of verkopen aan oost europa om wat van de schade terug te halen
Volgens mij kan dat eenvoudiger. Gewoon laten afslepen; dan kunnen ze ze terugkrijgen na:
- aantonen eigendom;
- betalen boete voor bevinden op een plek waar dat niet mag, ontbreken kentekenplaat etc;
- vergoeding van de gemaakte kosten voor wegslepen, etc.

Uiteraard duurt het administratieve proces ook wel een paar dagen. Kijken hoe lang men protesteren op de snelweg leuk blijft vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Tsja als de politie dan alleen een boete mag geven voor het missen van een kenteken zijn die regels allemaal waardeloos en ook alleen maar voor de Buehne. Voertuigen onklaar maken en in beslag nemen. Stuur die maar als cadeautje naar Oekraine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Roozzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Volgens mij kan dat eenvoudiger. Gewoon laten afslepen; dan kunnen ze ze terugkrijgen na:
- aantonen eigendom;
- betalen boete voor bevinden op een plek waar dat niet mag, ontbreken kentekenplaat etc;
- vergoeding van de gemaakte kosten voor wegslepen, etc.

Uiteraard duurt het administratieve proces ook wel een paar dagen. Kijken hoe lang men dit leuk blijft vinden.
Je mist de bedreigingen aan het adres van de afslepers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Een bedreiging zou geen reden moeten zijn om iets niet te doen. Dat is de verkeerde respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
[...]

Het wordt eens tijd dat ze die daadwerkelijk aanpakken. Leuk al dat geneuzel over mogen demostreren, maar dit is niet demonstreren, dit is gewoon rellen. Wat mij betreft dus inderdaad traktor innemen en aan Oekraine geven. Daarnaast hebben ze voldoende geld in hun bedrijf zitten om de schade te betalen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Tenzij de bestuurder van de trekker werkelijk iets naar anderen roept kun je die niet pakken voor bedreiging..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Roozzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Een bedreiging zou geen reden moeten zijn om iets niet te doen. Dat is de verkeerde respons.
Ben ik helemaal mee eens hoor :)

Maar het punt was dat er elke keer geclaimd wordt/werd dat het slechts 'enkele' boeren zijn die bedreigen. Als er structureel mensen bedreigd worden bij elke afsleepactie, dan is dat fabeltje ook voor goed de wereld uitgeholpen. Of gewoon de telefoon niet opnemen, moeten ze maar ter plekke komen bedreigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Leger nog niet benaderd
Het ministerie van Defensie laat weten dat er nog geen verzoek is ingediend bij de krijgsmacht om te helpen bij het opruimen van de rommel op de snelweg. Defensie mag dat volgens de wet alleen doen als commerciële partijen daartoe niet in staat zijn, en dat zal na een aanvraag eerst moeten worden afgewogen. "Als er al een verzoek komt, verwacht ik niet dat Defensie erop in kan gaan", zegt een woordvoerder. Als het gaat om het verwijderen van asbest, kan Defensie sowieso niets betekenen, aangezien zij daar de juiste papieren niet voor heeft.
https://www.nu.nl/binnenl...-en-levensgevaarlijk.html

Als de gecertificeerde bedrijven niet willen/durven en de overheid zelf niet die papieren heeft dan zitten we klem. Misschien kan de VN iets betekenen hier of de NAVO.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Als je kijkt waar de extremere protesten plaats vinden heb ik wel zo'n vermoeden in welke regio de politie het moet zoeken.
De eerste en zwaarste snelweg acties zijn namelijk steeds in hetzelfde gebied, dus dat moet daar uit de buurt komen.
IJzerlijm schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:47:
[...]

https://www.nu.nl/binnenl...-en-levensgevaarlijk.html

Als de gecertificeerde bedrijven niet willen/durven en de overheid zelf niet die papieren heeft dan zitten we klem. Misschien kan de VN iets betekenen hier of de NAVO.
De VN of de NAVO oproepen om asbest te verwijderen? Daar gaat het deel van juiste papieren namelijk over :+

[ Voor 52% gewijzigd door flessuh op 28-07-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

J2S schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:34:
[...]

De politie kan ook niet veel meer na jaren (decennia?) van uitgekleed worden en onnodig moeten herorganiseren. Het politie apparaat is veel te klein geworden om nog effectief te zijn. En dat is niet de schuld van de politie, daarvoor moet je naar Den Haag kijken.
Zijn er nog andere opties? Mobiele Eenheid? Leger?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:30

Volgens mij heeft van der Plas de bedreigingen steeds veroordeeld. Ik denk ook niet dat we moeten doen alsof het haar persoonlijke knokploegen zijn die deze acties uitvoeren. Zij is gewoon de parlementaire vertegenwoordigster van een belangengroep die direct of indirect ook de boeren acties steunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Sebazzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Zijn er nog andere opties? Mobiele Eenheid? Leger?
Mobiele eenheid is politie en het leger staat er ook niet zo florisant bij.

Als de Jumbo distributiecentra weer geblokkeerd worden kan men daar beter in plaats van de politie de lokale Hell's Angels of Bandidos bellen dat ze 20 kratten bier krijgens als ze de boeren laten oprotten. Of de Brabantse XTC bendes die nooit problemen hebben boeren te laten doen wat ze willen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roozzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Het is ook niet de bedoeling een steek verder te komen. De huidige protesten richten zich volledig op behoud van de status quo. Gewoon doorgaan waar we mee bezig zijn.

Daarom komt ook niemand op gesprek. Dan kan je daarna eenvoudig claimen dat je niet hebt mogen meepraten en er helemaal niemand naar je ideeën wil luisteren. Waarmee je weer eenvoudig de achterban kan mobiliseren en de hakken in het zand kan zetten. Kortom dat is niet in het belang van deze groep. Het huidige doel is traineren en het proces frustreren. Of dat in het belang is van 'de boer' betwijfel ik, maar soit.

Zoals ik al eerder schreef, de sleutel ligt bij de meer gematigde en nu nog zwijgende groep voor een positief gesprek. Blijft dit uit, dan is de uiteindelijke uitkomst voor 'de boer' waarschijnlijk negatiever want dan worden er gewoon maatregelen opgelegd.
Laten we eerlijk zijn: het overgrote deel van de boeren kan het grote plaatje niet eens zien, dus met wie ga je in gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
CVTTPD2DQ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Volgens mij heeft van der Plas de bedreigingen steeds veroordeeld.
Ze zoekt het heel vaak en vrij consistent in het steunen van acties die binnen wet- en regelgeving vallen, het expliciet afkeuren van acties komt er soms maar zeker niet altijd achteraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 20:17

Ik ben absoluut geen fan van Caroline van der Plas, maar ze heeft vanaf het begin de intimidaties bij minister Van der Wal thuis en het blokkeren van snelwegen veroordeeld:

https://www.bnnvara.nl/jo...ning-minister-van-der-wal

https://www.gids.tv/video...is-levensgevaarlijk-video

Zelfs als ze dat niet gedaan zou hebben, is het totaal verwerpelijk dat ze wordt bedreigd, zeker als volksvertegenwoordiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
[...]

Denk het wel. Er zijn genoeg boeren die vinden dat Van Der Plas ook de blokkades van gister moet ondersteunen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:49
Napo schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Ze zoekt het heel vaak en vrij consistent in het steunen van acties die binnen wet- en regelgeving vallen, het expliciet afkeuren van acties komt er soms maar zeker niet altijd achteraan.
En bovendien is het op zo'n obligatoir toontje dat die mafkezen denken dat ze het alleen zegt omdat ze het moet zeggen.

Inmiddels is er ook een familielid van mij bedreigt omdat ze op kantoor werkt bij een aannemer die de zooi van de boeren moet opruimen. Wanneer grijpt de overheid eens een keer in!?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
EricEric752 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:56:
[...]

Ik ben absoluut geen fan van Caroline van der Plas, maar ze heeft vanaf het begin de intimidaties bij minister Van der Wal thuis en het blokkeren van snelwegen veroordeeld:

https://www.bnnvara.nl/jo...ning-minister-van-der-wal

https://www.gids.tv/video...is-levensgevaarlijk-video

Zelfs als ze dat niet gedaan zou hebben, is het totaal verwerpelijk dat ze wordt bedreigd, zeker als volksvertegenwoordiger.
ze strooit echter in elk debat gretig met zoveel mogelijk foute cijfers en desinformatie. Dezelfde desinformatie waar Agractie en een FDF gebruik van maken om mensen te mobiliseren voor acties.

Aan de ene kant stookt ze het vuurtje gretig op, want het levert haar zetels op, zodra het te hard gaat branden, neemt ze naderhand kortstondig afstand.

Symboolpolitiek kortom.

Voor de rest zijn bedreigingen altijd not done, maar het moge evident zijn dat die bedreigingen toenemen vanaf da tje voor de 'wij vs zij'-politiek gaat. Dat is namelijk de kern van die politiek: groepen tegen elkaar op zetten voor politiek gewin. Precies dat is waar we nu naar kijken en daar hebben politieke partijen ook hun aandeel in.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

CVTTPD2DQ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Volgens mij heeft van der Plas de bedreigingen steeds veroordeeld. Ik denk ook niet dat we moeten doen alsof het haar persoonlijke knokploegen zijn die deze acties uitvoeren. Zij is gewoon de parlementaire vertegenwoordigster van een belangengroep die direct of indirect ook de boeren acties steunt.
Wel veroordelen, maar wel elke keer het vuurtje aanwakkeren. Lekker makkelijk. Puur op papir veroordeelt ze het, maar tegelijkertijd lekker stoken. En ze vindt het eigenlijk allemaal koren op haar eigen molen.

Nah sorry, maar het is wel behoorlijk naief om te stellen dat ze er niks aan kan doen, danwel dit soort zaken over zichzelf afroept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n

Hebben alle politici daar niet mee te maken? Ze spint het ook gelijk weer zodanig dat ze het enige weerloze slachtoffer lijkt in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:54
Mooie niks zeggende reactie van Rutte.

Afbeeldingslocatie: https://image.gscdn.nl/image/ec86be2c30_Schermafbeelding_2022-07-28_om_10.27.02.jpg?w=600&s=3a9705aead5fb23e35ba98c55d8e680b

[ Voor 18% gewijzigd door Haruhi op 28-07-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

polthemol schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:01:
[...]

ze strooit echter in elk debat gretig met zoveel mogelijk foute cijfers en desinformatie. Dezelfde desinformatie waar Agractie en een FDF gebruik van maken om mensen te mobiliseren voor acties.

Aan de ene kant stookt ze het vuurtje gretig op, want het levert haar zetels op, zodra het te hard gaat branden, neemt ze naderhand kortstondig afstand.

Symboolpolitiek kortom.

Voor de rest zijn bedreigingen altijd not done, maar het moge evident zijn dat die bedreigingen toenemen vanaf da tje voor de 'wij vs zij'-politiek gaat. Dat is namelijk de kern van die politiek: groepen tegen elkaar op zetten voor politiek gewin. Precies dat is waar we nu naar kijken en daar hebben politieke partijen ook hun aandeel in.
Welke foute cijfers heeft zij in een debat mee gestrooid dan?

Ja ze twijfelt aan veel cijfers, maar wat wil je als op de eerste lijst met top uitstoters veel bedrijven stonden die juist maatregelen hadden genomen, en door een "foutieve correctie" veel hoger uitkwamen dan werkelijk.
https://nos.nl/artikel/24...ven-onterecht-op-de-lijst
De fout is ontstaan doordat het RIVM, dat de lijst heeft opgesteld, moderne stallen waar weinig uitstoot wordt geproduceerd heeft meegeteld als stallen die juist veel ammoniak uitstoten. "Omdat het hierbij juist vaak gaat om stallen met grote aantallen dieren is het effect van deze onvolkomenheid (....) groot", schrijft het RIVM in een toelichting.
Dat schept weinig vertrouwen, en sindsdien heeft zij vaak aangegeven te twijfelen.

Overigens zou zij wel toegang moeten hebben tot alle cijfers als volksvertegenwoordiger toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Waarom haalt de politie de Bearcats niet uit de garage ? Daar hebben ze er 3 van, en die dingen zijn in tegenstelling tot een politiegolfje wel partij voor een trekker >:)

https://www.ad.nl/auto/di...shuis-bestormde~a63bc7ad/

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 20:17
polthemol schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:01:
Juist, en daar moeten we dus niet aan mee doen. Persoonlijk ben ik het, zeker over de stikstofproblematiek, vrijwel 100% met haar oneens. Maar vrijheid van meningsuiting gaat nu juist over mensen met wie je het niet eens bent. Als iedereen het met elkaar eens zou zijn hebben we geen vrijheid van meningsuiting nodig.

Zij komt op voor haar standpunten en de belangen van haar achterban. En het staat haar volkomen vrij om dat te doen en elke bedreiging aan haar adres is volkomen onacceptabel. Daarbij heeft ze meerdere kere, nadrukkelijk en spontaan, intimidaties, geweld en gevaarlijke acties veroordeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:08:
[...]

Dat schept weinig vertrouwen, en sindsdien heeft zij vaak aangegeven te twijfelen.
Dat de twijfel soms terecht is klopt, waar mensen werken worden helaas ook fouten gemaakt. Het lastige is dat ze vrij vaak twijfelt aan cijfers die vanuit wetenschapeplijke instituten komen en daarbij een fundament legt voor twijfel in de wetenschap zonder dat ze zelf het hele verrhaal vertelt of uitstappen maakt die niet logisch zijn.

"ik stel enkel vragen", "ik weet niet hoe het werkt' met daarbij enkel twijfel creeeren is niet bijzonder constructief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

RobinHood schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:20:
[...]

"Er staat helaas geen bordje bij deze bedreiging" :+

- Demonstreren is een belangrijk onderdeel van onze grondrecht; zolang ze demonstreren en de burgemeester bepaalt dat ze niet de openbare orde verstoren en-of er is geen sprake van een noodverordening dan kan de politie geen actie ondernemen.

- Hetzelfde geldt bij bedreiging (waarbij de agent geen ooggetuige is); hiervan dient aangifte gedaan te worden door het slachtoffer.

- De mogelijk om even een tractor in beslag nemen en weg laten slepen als handhavende maatregel kan niet zo maar even 1,2,3 vanuit mogelijkheden in de wet- en regelgeving, laat staan wanneer er sprake is van 10-tallen tractoren met bijbehorende groep van boeren; wellicht dat de ME dan kan assisteren en deze groep in bedwang kan houden, aan de andere kant vraag ik mij af of dit logistiek gezien gaat lukken (als in het hebben van materieel om een tractor af te kunnen slepen) en-of er bedrijven zijn die zich hiervoor willen inhuren om het daadwerkelijk te doen gezien de bedrejgingen, etc.

Daarbij even een opmerking over de (naar mijn mening) onrespectvolle gedraging richting de Politie in het algemeen.

De Politie houdt zich niet alleen maar bezig met dit soort dingen, ze hebben legio andere werkzaamheden die zij naar eer en geweten proberen uit te voeren terwijl ze ondertussen geschoffeerd worden alleen maar omdat ze blauw dragen (Ga echte boeven vangen!) en-of gebonden zijn aan procedures vanuit wet- en regelgeving.

Wellicht dat mensen eens een gesprek met de wijkagent moeten doen om door te krijgen welke verantwoordelijkheden ze hebben, wat ze allemaal meemaken en ook hoe ze gebonden zijn aan de mogelijkheden die ze daadwerkelijk hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Laten we eerlijk zijn: het overgrote deel van de boeren kan het grote plaatje niet eens zien, dus met wie ga je in gesprek?
Het grote plaatje niet kunnen overzien speelt bij een groot deel van Nederland. Dat is niet exclusief voorbehouden aan de boerensector. Toch weten -gelukkig- er altijd mensen op te staan die op een zinnige wijze het gesprek kunnen voeren. Wie dat zijn, geen idee. Maar de open uitnodiging ligt er.

Gelukkig opereert niet ieder boer op het niveau dat @FabianGTI schetste. Ik weet zeker dat er voldoende slimme en capabele mensen in deze groep zitten. De vraag is vooral of en wanneer die opstaan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
[...]

laten we niet nog eens dit pad bewandelen. We kunnen het hebben over haar herhaalde oproepen dat men moest aantonen welke plant waar stond door wiens stikstof uitstoot. Het blijven zaaien van twijfel over het onderzoek, het oproepen dat er meer onderzoek moest komen, en ga zo maar door.

De interruptie in de tweede kamer bij De Groot, met haar bijna 'befaamde' woorden: 'welke wetenschap moeten we geloven?'. Het is desinformatie, twijfel zaaien.

Ga dus aub niet cherrypicken, want ook bij die lijst was het vrij evident dat het stuivertje wisselen geblazen was. De ene boerderij ging er misschien af, maar zou gewoon vervangen worden door een ander veebedrijf. In the bigger picture dus pointless geneuzel.

@EricEric752 nee, de aanvulling erbij: verdeel en heers politiek bezigen zorgt voor rekeningen en voor gevolgen. De woorden die je bezigt in een debat hebben effecten, dat niet erkennen, zorgt er vooral voor dat in de huidige situatie je nogal een 'both sides are wrong'-casus gaat krijgen. Beide is niet acceptabel, helaas kan een kamerlid zich echter beschermen achter een stuk wettekst en een voorzitter die haast alles toe staat.

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 28-07-2022 12:18 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ja ze twijfelt aan veel cijfers, maar wat wil je als op de eerste lijst met top uitstoters veel bedrijven stonden die juist maatregelen hadden genomen, en door een "foutieve correctie" veel hoger uitkwamen dan werkelijk.
https://nos.nl/artikel/24...ven-onterecht-op-de-lijst

[...]

Overigens zou zij wel toegang moeten hebben tot alle cijfers als volksvertegenwoordiger toch?
Ze blijft maar op de trom slaan dat er een link gelegd moet worden tussen de koe en het plantje. Totale afleidingsmanoeuvre. En daar maak je jezelf ook geregeld schuldig aan.
Tevens constante ondermijning van wetenschap en instituten.

Ik post hem nog maar eens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4g7xvPnzLP3LmXKR_3ySzffBOg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fGJz1RNr0sRzsQeaungHWAcc.png?f=user_large

Zolang we hier nog diep donker rood staan, is gelul over welke getallen achter de komma van toepassing zijn totaal nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Haruhi schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:06:
[Afbeelding]
Hij geeft een goede reactie, geeft datgene aan wat (hoogstwaarschijnlijkheid) de meeste Nederlanders denken en geeft in hoofdlijnen aan welke stappen men als regering probeert te ondernemen.

Wat had je verwacht? Een reactie met een hashtag #zerotolerance oid? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:10
Haruhi schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:06:

[Afbeelding]
Dat lief blijven vragen werkte de vorige keer ook zo goed |:(. Ik dacht dat de VVD een law en order partij was..

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:16:
[...]

Ze blijft maar op de trom slaan dat er een link gelegd moet worden tussen de koe en het plantje. Totale afleidingsmanoeuvre. En daar maak je jezelf ook geregeld schuldig aan.
Tevens constante ondermijning van wetenschap en instituten.

Ik post hem nog maar eens:
[Afbeelding]

Zolang we hier nog diep donker rood staan, is gelul over welke getallen achter de komma van toepassing zijn totaal nutteloos.
Dat komt overduidelijk door alle zware industrie in Friesland.

De zware vee-industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Roozzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Kortom dat is niet in het belang van deze groep. Het huidige doel is traineren en het proces frustreren. Of dat in het belang is van 'de boer' betwijfel ik, maar soit.
Kennelijk is het voor hen realistisch dat uiteindelijk bottom line niets veranderd. Is dat realistisch?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

polthemol schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:16:
[...]

laten we niet nog eens dit pad bewandelen. We kunnen het hebben over haar herhaalde oproepen dat men moest aantonen welke plant waar stond door wiens stikstof uitstoot. Het blijven zaaien van twijfel over het onderzoek, het oproepen dat er meer onderzoek moest komen, en ga zo maar door.

De interruptie in de tweede kamer bij De Groot, met haar bijna 'befaamde' woorden: 'welke wetenschap moeten we geloven?'. Het is desinformatie, twijfel zaaien.

Ga dus aub niet cherrypicken, want ook bij die lijst was het vrij evident dat het stuivertje wisselen geblazen was. De ene boerderij ging er misschien af, maar zou gewoon vervangen worden door een ander veebedrijf. In the bigger picture dus pointless geneuzel.
Sorry maar jij zegt dat er met foutieve cijfers gestrooid is. Dat strookt niet met oproepen tot (in de extreme) nader onderzoek.
Dat is puur tijd rekken, dat ben ik met je eens. Maar die pogingen zijn logisch gezien haar achterban.

Er wordt vaker gevraagd om onderbouwing, van zulke aantijgingen zie ik ook graag een onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:54
nwagenaar schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:18:
[...]

Hij geeft een goede reactie, geeft datgene aan wat (hoogstwaarschijnlijkheid) de meeste Nederlanders denken en geeft in hoofdlijnen aan welke stappen men als regering probeert te ondernemen.

Wat had je verwacht? Een reactie met een hashtag #zerotolerance oid? :?
Mijn verwachtings patroon is "Dit stopt, nu. Je houd je aan de wet en als je dat niet kan pakken we je op volgens de wetgeving. vervolgens met een paar maatregelen."

Nu hebben we een directe Minister Yesilgöz van Justitie die zegt: "Waar mogelijk spoort de politie je op. Een strafblad heeft gevolgen", voegde ze daaraan toe. "Gebruik je verstand."
Wat eerder klinkt als, we kunnen niks, maar stop aub mensen. Zacht en slap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:21:
[...]
Sorry maar jij zegt dat er met foutieve cijfers gestrooid is. Dat strookt niet met oproepen tot (in de extreme) nader onderzoek.
Dat is puur tijd rekken, dat ben ik met je eens. Maar die pogingen zijn logisch gezien haar achterban.

Er wordt vaker gevraagd om onderbouwing, van zulke aantijgingen zie ik ook graag een onderbouwing.
Die onderbouwing is er, kan worden geverifeerd en wordt gedragen door diverse instanties en-of wetenschappers.

Zij daarentegen probeert met haar populisme gebaseerde retoriek en whataboutism twijfel te zaaien over de cijfers, de instanties en de desbetreffende wetenschap uit naam van haar achterban.
Haruhi schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:23:
[...]
Mijn verwachtings patroon is "Dit stopt, nu. Je houd je aan de wet en als je dat niet kan pakken we je op volgens de wetgeving. vervolgens met een paar maatregelen."

Nu hebben we een directe Minister Yesilgöz van Justitie die zegt: "Waar mogelijk spoort de politie je op. Een strafblad heeft gevolgen", voegde ze daaraan toe. "Gebruik je verstand."
Wat eerder klinkt als, we kunnen niks, maar stop aub mensen. Zacht en slap.
Dit zou niet eens gezegd te hoeven te worden. Iedereen weet toch dat als je de wet overtreedt (en je wordt gepakt uiteraard :+) dat er consequenties zijn in de vorm van een boete, vervolging, celstraf, strafblad, etc?

Is gewoon een kwestie van even je boerenverstand gebruiken! :P

[ Voor 35% gewijzigd door nwagenaar op 28-07-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Sebazzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:20:
[...]

Kennelijk is het voor hen realistisch dat uiteindelijk bottom line niets veranderd. Is dat realistisch?
Nee.

Ten eerste er een gerechtelijke uitspraak dat we iets moeten doen. Vervelende is alleen dat er niet echt consequenties hangen aan het negeren van die uitspraak zou je als normale burger trouwens eens moeten proberen

Maar om de hoek staat de EU, wij hebben als land de plicht om goed voor N2000 gebieden te zorgen. Als de EU zich ermee gaat bemoeien, kan dat wel eens serieus geld gaan kosten.

Plus dat we dan natuurlijk een modderfiguur slaan, we staan altijd klaar met ons opgeheven vingertje richting andere landen, nu hebben wij onze shit niet op orde. Al jaren niet. Dat kost ons ook echt wel goodwill bij andere landen. Dat boeren nu niet meer meer-dan-toegestaan mest mogen uitrijden, is daar ook wel een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:21
Malfunctions schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:56:
[...]

Hoezo komt extreem links steeds verder op? :? Kun jij me een extreem linkse partij opnoemen die een vergelijkbare groei (al dan niet enkel in polls) heeft meegemaakt als de rechtse varianten (PVV, FVD of BBB)?

Er is hier geen balans in links en rechts extremisme, er is in NL enkel rechtsextremisme. En die stoken het vuurtje van de boeren gretig verder op. Alles voor meer aandacht/stemmen, maar vooral geen concrete plannen om het probleem op te lossen.
Ik vind dat Bij1, DENK en PvdD toch wel aardig hard linksaf zouden willen slaan, of we daar nu wel of niet het label 'extreem' ook opplakken doet er niet zoveel toe wat mij betreft. PVV is qua migratie beleid ernstig rechts, de rest van het programma is eerder aan de linkerkant van het spectrum te oriënteren. Aan een groot deel van de oppositie partijen kan je het verwijt maken dat ze nog nooit een probleem hebben opgelost, maar enkel altijd tegen zijn. Daarbij is er weinig onderscheid tussen links en recht, liever 4 jaar hard roepen uit de 2e kamer en zelf 0 verantwoordelijkheid nemen, dan kan je het immers ook nooit fout doen.

Maar goed link, rechts, midden, ik heb niet de illusie dat al onze problemen op eens opgelost zouden zijn als er een andere partij aan de macht was geweest. Zo slecht hebben we het hier in Nederland nog niet, ook de boeren niet.
Pagina: 1 ... 44 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.