Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 20:17
Sp3dy schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:44:
Lees mij post nou eens goed verdorie. Ik zeg niet dat boeren niks hoeven te doen. Ik zeg dat ik vind dat iedere uitstoter evenredig hard aangepakt dient te worden. Of je nou melk, isolatie of kunstmest produceert.
En waarom dan wel? Het stikstofprobleem moet opgelost worden. Daar gaat het om. Het is daarbij helemaal niet zo relevant dat iedere uitstoter evenredig aangepakt moet worden.

Het zou heel goed kunnen dat sommige uitstoters ontzien worden, vanwege andere belangen. Rockwool maakt bijvoorbeeld isolatiemateriaal. Dat is heel erg hard nodig in deze tijd van klimaatproblemen en gastekorten. Stel bijvoorbeeld dat het sluiten van Rockwool zou leiden tot 5% meer gasverbruik in Nederland ten opzichte van niet sluiten. Dit is maar een voorbeeld. Die 5% is nergens op gebaseerd, maar het gaat om het principe. Maar stel dat het inderdaad 5% gasverbruik zou schelen, dan zouden we wel gek zijn om Rockwool aan te pakken, alleen "omdat dat eerlijk voelt". Andersom zou ook kunnen. Stel dat Rockwool ons land niks oplevert, alleen de boel maar vervuilt en ook nog allerlei subsidie zou kosten. Dat zouden we gek zijn om Rockwool gelijk te belasten met andere uitstoters. Dat zou het beter zijn om de hele tent maar gelijk te sluiten.

Dat "gelijk behandelen" is dus een non-argument. Eerlijk gezegd denk ik dat het door de boeren alleen maar gebruikt wordt als gelegenheidsargument om te bepleiten dat zij ontzien moeten worden. Ik geloof er helemaal niks van dat de boeren niet meer zouden protesteren als Schiphol, Rockwool en elke andere stikstofuitstoter in heel Nederland gesloten zou worden. Daar gaat het ze helemaal niet om. Ze willen zelf niet aangepakt worden. En dat is, helaas, niet mogelijk aangezien gezamenlijk de grootste uitstoters zijn.
[/quote]
flessuh schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:54:
Zeker, de megastallen sluiten zet tenminste zoden aan de dijk.
Dat vind ik constructieve houding en een goede aanvulling op deze post. Stel dat er een bedrijf is met een megastal dat evenveel uitstoot (in een relevant gebied) als 20 andere bedrijven samen. Dan zou het een goed maatregel kunnen zijn om dat ene bedrijf met die megastal te sluiten, als die andere 20 dan ontzien kunnen worden. Natuurlijk moet het megastalbedrijf gecompenseerd worden, maar dat moet altijd. Dit lijkt me een betere oplossing om het gewenste doel te bereiken, die het minste ellende oplevert voor de betreffende boeren. Ook weer en voorbeeld dat gelijke behandeling niet altijd het beste hoeft te zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door EricEric752 op 27-07-2022 22:30 . Reden: Sorry, ik heb beetje zooitje van mijn post gemaakt door toevoegen reactie over de megastallen.... ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Jammer dat al die 'veehouderij' niet bij naam genoemd worden. Waarom dan wel degenen uit de sector 'industrie' wel benoemen en niet ook daar generiek 'industrie' gebruiken. Welke boer uit Venray stoot zo idioot veel uit?

[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 27-07-2022 22:20 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

IJzerlijm schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Jammer dat al die 'veehouderij' niet bij naam genoemd worden. Waarom dan wel degenen uit de sector 'industrie' wel benoemen en niet ook daar generiek 'industrie' gebruiken. Welke boer uit Venray stoot zo idioot veel uit?
South park had daar zo'n mooi segment over.....

Het is best makkelijk op een Rockwool BV te noemen, ook al is het en dochter/zuster onderneming. Die zijn zo bekend die gaan niet liggen rellen als een kind van 7 wat zijn zin niet krijgt. Het is allang duidelijk dat intimidatie en geweld niet geschuwd worden. En dat het een kleine groep zou zijn, moet nog blijken. Het is gewoon pure angst om de diverse BV's en namen te noemen.....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
EricEric752 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:18:
[...]

En waarom dan wel? Het stikstofprobleem moet opgelost worden. Daar gaat het om. Het is daarbij helemaal niet zo relevant dat iedere uitstoter evenredig aangepakt moet worden.

Het zou heel goed kunnen dat sommige uitstoters ontzien worden, vanwege andere belangen. Rockwool maakt bijvoorbeeld isolatiemateriaal. Dat is heel erg hard nodig in deze tijd van klimaatproblemen en gastekorten. Stel bijvoorbeeld dat het sluiten van Rockwool zou leiden tot 5% meer gasverbruik in Nederland ten opzichte van niet sluiten. Dit is maar een voorbeeld. Die 5% is nergens op gebaseerd, maar het gaat om het principe. Maar stel dat het inderdaad 5% gasverbruik zou schelen, dan zouden we wel gek zijn om Rockwool aan te pakken, alleen "omdat dat eerlijk voelt". Andersom zou ook kunnen. Stel dat Rockwool ons land niks oplevert, alleen de boel maar vervuilt en ook nog allerlei subsidie zou kosten. Dat zouden we gek zijn om Rockwool gelijk te belasten met andere uitstoters. Dat zou het beter zijn om de hele tent maar gelijk te sluiten.

Dat "gelijk behandelen" is dus een non-argument. Eerlijk gezegd denk ik dat het door de boeren alleen maar gebruikt wordt als gelegenheidsargument om te bepleiten dat zij ontzien moeten worden. Ik geloof er helemaal niks van dat de boeren niet meer zouden protesteren als Schiphol, Rockwool en elke andere stikstofuitstoter in heel Nederland gesloten zou worden. Daar gaat het ze helemaal niet om. Ze willen zelf niet aangepakt worden. En dat is, helaas, niet mogelijk aangezien gezamenlijk de grootste uitstoters zijn.
[/quote]

[...]

Dat vind ik constructieve houding en een goede aanvulling op deze post. Stel dat er een bedrijf is met een megastal dat evenveel uitstoot (in een relevant gebied) als 20 andere bedrijven samen. Dan zou het een goed maatregel kunnen zijn om dat ene bedrijf met die megastal te sluiten, als die andere 20 dan ontzien kunnen worden. Natuurlijk moet het megastalbedrijf gecompenseerd worden, maar dat moet altijd. Dit lijkt me een betere oplossing om het gewenste doel te bereiken, die het minste ellende oplevert voor de betreffende boeren. Ook weer en voorbeeld dat gelijke behandeling niet altijd het beste hoeft te zijn.
Dan doe je maar een trui aan net zo makkelijk als een stukje vlees minder eten.
Duurzaam weet je wel :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
EricEric752 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:18:
[...]
[/quote]

[...]

Maar volgens mij is dat ook het idee. Niet elke boer 70% krimpen, maar gericht beleid, dus bijvoorbeeld de grootste 2 uitstoters uitkopen/ gericht werkende technische maatregelen laten nemen.

En de provincies moeten dat beleid uitwerken

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 21:48

hamsteg

Species 5618

offtopic

We moeten meer cyclisch leven, minder importeren, hogere prijzen betalen maar ook gezondere boerenbedrijven hebben. Het is een heel systeem wat op de kop moet, dus zeker de boer niet alleen. Het feit is echter wel dat deze sector op 1 staat en daarom terecht aandacht krijgt. Alle aandacht alleen is echter unfair en industrie en luchtvaart moeten gewoon onder dezelfde type regels vallen (BTW op kerozine bijv.). Door alle aandacht naar de boer te schuiven heeft de regering een blunder gemaakt van de eerste plank, maar het verandert niets aan het feit dat er wat moet gebeuren.

Een echte boer die 20 jaar geleden en nu in zijn akker of weiland staat, weet dat de biodiversiteit echt negatief veranderd is. Als je dat ontkent, ben je geen boer maar een productiebedrijf ten koste van alles.

[ Voor 48% gewijzigd door polthemol op 28-07-2022 08:10 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zit Renze te kijken en denk die Frederik Zevenbergen ken ik ergens van. O-)

Maar ik weet het weer, tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rik86 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:34:
[...]

Maar volgens mij is dat ook het idee. Niet elke boer 70% krimpen, maar
Even een misverstand uit de weg ruimen, of meerdere. Ten eerste is het niet overal 70% natuurlijk.
En ten tweede, belangrijker: Het gaat niet om x% van de bedrijven, het gaat niet om x% van het vee, maar om x% van de stikstofuitstoot. Hierbij kan technologie, voer en andere methoden ook aan bijdragen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

IJzerlijm schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Tja, het zou niet de eerste keer zijn als "demonstranten" bij boeren thuis verschijnen, dus dan snap ik dat het adres afgeschermd blijft. Aangezien in tegenstelling tot Rockwool, het bij veel boerenbedrijven gaat om een thuisadres met bedrijf er bij.

Misschien dat daarom sommige boeren geen problemen hebben met het opzoeken van ministers etc thuis..

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:34
Wat ik mij afvraag, zou de AIVD ondertussen al profielen aan het maken zijn van diverse boeren en bepaalde boeren groeperingen als terroristisch bestempelen? Je krijgt het op korte termijn waarschijnlijk toch niet te horen maar zou mij niets verbazen als zij al groepen infiltreren en het een en ander aan het tappen zijn.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

flessuh schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:49:
[...]

Misschien dat daarom sommige boeren geen problemen hebben met het opzoeken van ministers etc thuis..
Of omdat ze gewoon geen fatsoen hebben zoals ze keer op keer laten zien. Je hoeft niet steeds alles wat de boeren doen met de mantel der liefde te bedekken. Doodsbedreigingen, natuurgebieden vernielen (buiten hun normale activiteiten om), branden steken, asbest dumpen. Dit was enkel vandaag, het lijstje is te lang om op te noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 27-07-2022 23:29 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

We zijn wel echt een bananenmonarchie geworden zo: https://nos.nl/artikel/24...k-morgenochtend-nog-dicht

Snelweg 24u dicht omdat de overheid somehow geen middelen heeft om wat troep op te ruimen 8)7

Ja, ik weet het, er zit asbest tussen, maar ik neem aan dat er vast wel wat genietroepen zijn die daarmee om kunnen gaan? Of zijn die wel NBC-beschermd, maar zoeken die ook het hazenpad als Poetin de golfplaten van zijn datsja trekt?

Ik bedoel, ik had de Kodiaks al graag aan het werk willen zien bij de trekkerblokkades, maar die dingen zijn letterlijk gemaakt om puin en obstakels te ruimen. Dit is een leuke oefening.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben er ook inderdaad sprakeloos van.

Waarom inderdaad niet gewoon het leger inzetten, niet om terug te vechten, maar als oefening om een weg vrij te maken. Ik denk dat die soldaten en genieen zeker staan te springen voor een kleine uitdaging zoals dit. :)

Dan is de weg morgen weer geopend, en kan iedereen weer naar hun werk. En uiteraard even wat meer onopvallende camera-auto's laten rijden.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

RobinHood schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:40:
We zijn wel echt een bananenmonarchie geworden zo: https://nos.nl/artikel/24...k-morgenochtend-nog-dicht

Snelweg 24u dicht omdat de overheid somehow geen middelen heeft om wat troep op te ruimen 8)7

Ja, ik weet het, er zit asbest tussen, maar ik neem aan dat er vast wel wat genietroepen zijn die daarmee om kunnen gaan? Of zijn die wel NBC-beschermd, maar zoeken die ook het hazenpad als Poetin de golfplaten van zijn datsja trekt?

Ik bedoel, ik had de Kodiaks al graag aan het werk willen zien bij de trekkerblokkades, maar die dingen zijn letterlijk gemaakt om puin en obstakels te ruimen. Dit is een leuke oefening.
De armoede van de overheid als er een keer doorgepakt moet worden is inderdaad treurig.

Maar dat is natuurlijk niet de kern van het probleem hier. Waar de fuck is de politie. Het loopt volkomen uit de hand met die gekken. En de politie? Die doet een statement uit. Moet je als willekeurige andere groep eens proberen, brandstichten naast de snelweg, afvaldumpingen etc. Dan komt er gewoon een arrestantenbus en gaat iedereen mee. En terecht. Als je een grens niet handhaaft verschuift hij, dat zie je hier gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

franssie

Save the albatross

De opsteller beweert dat de betoging niet alleen gaat om steun aan de boeren, het zou ook draaien om de hoge energieprijzen, de toeslagenaffaire en het ’Groningen-schandaal’.
https://www.telegraaf.nl/...boer-kiest-grimmige-koers

ik denk dat het boerenprotest een soort gele hesjes swing aan het krijgen is, er sluiten zich steeds meer ontevreden burgers aan waardoor het steeds onduidelijker wordt wie nu wat doet.

Reden te meer voor politie & co om eens de reactietijd tussen waarnemen (doen ze echt wel) en ingrijpen te ver verkorten. Gedogen doe je maar met zwartrijden, niet met het frustreren van de hele maatschappij.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:54:
[...]

De armoede van de overheid als er een keer doorgepakt moet worden is inderdaad treurig.

Maar dat is natuurlijk niet de kern van het probleem hier. Waar de fuck is de politie. Het loopt volkomen uit de hand met die gekken. En de politie? Die doet een statement uit. Moet je als willekeurige andere groep eens proberen, brandstichten naast de snelweg, afvaldumpingen etc. Dan komt er gewoon een arrestantenbus en gaat iedereen mee. En terecht. Als je een grens niet handhaaft verschuift hij, dat zie je hier gebeuren.
Ik verwacht Kamervragen binnenkort.
Maar ja, maar ik denk dat ze rekening hebben gehouden met het reces.
Ik hoor ze al denken: "Rutte lekker op het strand, van der Wal duikt in het zwembad, de Jonge viert waarschijnlijk ook ergens vakantie... Geen gezeur..."

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:00
*knip* doe eens normaal, niet zo generaliseren

[ Voor 51% gewijzigd door ZieMaar! op 28-07-2022 07:39 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover dat al het geval zou zijn: die hebben toch ook gewoon zo iemand met een hoop goud op zn schouder die de lakens uitdeelt. En die is op zeker niet laag opgeleid. Nee, daar geloof ik niet in.

[ Voor 34% gewijzigd door ZieMaar! op 28-07-2022 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

RobinHood schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:40:

Nederland, een van de welvarendste landen is niet in staat om 1 stukje snelweg te ontdoen van de zooi van boeren. Deze overheid is stuk, we hebben een nieuwe nodig.

Beschamend met een hoofdletter B. Als jij je zooi bij een boer op z’n oprit dumpt en dan in de fik steekt om vervolgens de brandweer tegen te houden, dan komt de politie wel, mag je mee in het busje, maar dit mag gewoon :r

En straks krijgen wij als normale burger letterlijk en figuurlijk de rekening van deze hele poppenkast, let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

AW_Bos schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:47:
Ik ben er ook inderdaad sprakeloos van.

Waarom inderdaad niet gewoon het leger inzetten, niet om terug te vechten, maar en als oefening om een weg vrij te maken. Ik denk dat die soldaten en genieen zeker staan te springen voor een kleine uitdaging zoals dit. :)

Dan is de weg morgen weer geopend, en kan iedereen weer naar hun werk. En uiteraard even wat meer onopvallende camera-auto's laten rijden.
There, I fixed it :).

*knip* Dit heeft niks meer met protesteren te maken. Het is inmiddels een vorm van terreur en mag als zodanig worden aangepakt.

Het is ook niet meer uit te leggen. Wanneer iemand 4km te hard rijdt, een weg in rijdt wat niet is toegestaan of wat troep uit het raam gooit, valt een boete van honderden euros op de mat. Maar wanneer je een trekker rijdt is het ok om dit soort capriolen uit te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 28-07-2022 20:57 . Reden: Glijdende schaal argumentatie, rustig aan aub. ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
franssie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 00:02:
[...]

ik denk dat het boerenprotest een soort gele hesjes swing aan het krijgen is, er sluiten zich steeds meer ontevreden burgers aan waardoor het steeds onduidelijker wordt wie nu wat doet.

Reden te meer voor politie & co om eens de reactietijd tussen waarnemen (doen ze echt wel) en ingrijpen te ver verkorten. Gedogen doe je maar met zwartrijden, niet met het frustreren van de hele maatschappij.
Ik heb vanavond die convoynederland groep eens gevolgd. Daar kwam al een oproep voorbij om morgen de hele A1 van Amsterdam tot de Duitse grens plat te leggen "voor de boeren en tegen hoge brandstofprijzen". Ja. Het lijkt er dus steeds meer op dat alles en iedereen wat ontevreden is meeprotesteert en iedereen met een ander doel.

De boeren vonden het fantastisch. Want ja, de burgers steunen ons !! Nee, stelletje stommelingen, die steunen je niet, die kapen alleen je protest om ook hun eigen ongenoegen te uiten. Jullie als boeren zijn alleen een stelletje usefull idiots, jullie nemen trekkers mee, en dan durven ze er niks tegen te doen, en ondertussen staat de rest van de onderbuik van de samenleving om van alles en nog wat te schreeuwen...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
flessuh schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:49:
[...]

Tja, het zou niet de eerste keer zijn als "demonstranten" bij boeren thuis verschijnen, dus dan snap ik dat het adres afgeschermd blijft. Aangezien in tegenstelling tot Rockwool, het bij veel boerenbedrijven gaat om een thuisadres met bedrijf er bij.

Dus we noemen de boeren, die ministers thuis bezoeken, niet als uitstoters bij naam omdat ze anders misschien thuis opgezocht worden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:54:
[...]

Precies dit! Als ik binnenkort ergens ontevreden over ben wat de verantwoordelijkheid van de overheid is ga ik ook maar snelwegen blokkeren. Wordt dan wel met de fiets, zou dat uitmaken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14

SkyStreaker

Move on up!

M14 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 00:30:
[...]

En met scherp schieten aub. Dit heeft niks meer met protesteren te maken. Het is inmiddels een vorm van terreur en mag als zodanig worden aangepakt.
Het lijkt er wat mij betreft op dat het allemaal meer emotioneel reageren wordt en vermoeidheid begint op te treden. Het spanningsveld wordt hoger, en daarbij ook de aversie van de gewone burger. "Weer", "nog steeds", "idioten". Zal ik de mensen maar op een briefje geven dat we deze week nog gaan zien dat er mensen op de vuist gaan?

Ook hier merk je dat sympathie compleet weg ebt, dat merk je in je omgeving ook. De mensen worden het zat en als het zometeen echt "burger versus boer" dreigt te worden... Er hoeven maar een paar spreekwoordelijke schapen over de dam.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:22
jij poneerde de stelling, dan zul je als eerste zelf moeten onderbouwen. Bewijslast omdraaien is geen techniek die hier enige waardering kan krijgen

[ Voor 63% gewijzigd door polthemol op 28-07-2022 08:11 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:01
*knip* niet happen

[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 28-07-2022 07:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
*knip* niet happen

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 28-07-2022 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
M14 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 00:30:
[...]

En met scherp schieten aub. Dit heeft niks meer met protesteren te maken.
Oproep tot geweld. Dit is gewoon strafbaar.

Gaat lekker hier d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Robkazoe schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:03:
Wat ik mij afvraag, zou de AIVD ondertussen al profielen aan het maken zijn van diverse boeren en bepaalde boeren groeperingen als terroristisch bestempelen? Je krijgt het op korte termijn waarschijnlijk toch niet te horen maar zou mij niets verbazen als zij al groepen infiltreren en het een en ander aan het tappen zijn.
Zo’n vd Oever is echt wel in beeld. Net als wat mensen uit de zogenaamde Wappie hoek.

Maar ze focussen zich in de basis meer op mensen die zichzelf op willen blazen om een x aantal maagden te scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 08:50

Superbeagle

Always smile

offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door polthemol op 28-07-2022 08:11 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:32
Op de A7 zijn vannacht al enkele ongelukken gebeurd door het gedumpte afval en de branden.

Wat mij betreft sporen ze die malloten op die dit hebben gedaan en stoppen ze die voor langere tijd weg achter de tralies. Kunnen ze hun boerenbedrijf ook gelijk stopzetten. Scheelt weer uitstoot. Dus deze gekkies lossen het probleem zelf op :+

Maar mijn solidariteit zijn ze in ieder geval kwijt..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, de boeren hebben meerdere ongelukken op hun geweten. Het lijkt wachten op de eerste doden, kennelijk willen de boeren letterlijk over lijken gaan. Maargoed, wat verwacht je van lui die mensen die hun werk doen (opruimen van de shit) als 'landverraders' wegzet 'die maar moeten worden opgeknoopt'....
Tussen Groningen en Drachten vonden in de nacht van woensdag op donderdag zeker twee aanrijdingen met meerdere voertuigen plaats. Dat komt door afvaldumping. Door acties op en rond de A7 in Groningen, Friesland en Noord-Holland zijn meerdere wegen afgesloten.

Bij Midwolde zijn onder meer autobanden op de weg gedumpt, waardoor rond 2.45 uur een aanrijding plaatsvond. Rond 3.45 uur vond ook bij Frieschepalen een ongeluk plaats. Er is niemand gewond geraakt. De weg tussen Groningen en Drachten wordt afgesloten.

Nabij Medemblik in de provincie Noord-Holland zijn hooibalen in brand gestoken. De weg tussen Hoorn en Den Oever is in beide richtingen dicht. De brandweer is aanwezig om het vuur te blussen en ook de politie is ter plaatse.

De acties maken deel uit van de boerenprotesten tegen het stikstofbeleid.

De politie waarschuwt weggebruikers om alert te zijn op nieuwe acties. Zij moeten er rekening mee houden dat plotseling op elke plek afval kan worden gedumpt en dit kan leiden tot zeer gevaarlijke situaties.
Bron, en meer info: Aanrijdingen en gesloten wegen door gedumpt afval op en rond de A7

Volgens mij wordt het tijd dat de overheid dit als terrorisme aan gaat merken, en gaat aanpakken onder de antiterrorisme-wetgeving.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
wildhagen schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 06:46:
Klopt, de boeren hebben meerdere ongelukken op hun geweten. Het lijkt wachten op de eerste doden, kennelijk willen de boeren letterlijk over lijken gaan.
‘De boeren’ je bedoelt een aantal. Er vanuit gaande dat het boeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Klopt, de boeren hebben meerdere ongelukken op hun geweten. Het lijkt wachten op de eerste doden, kennelijk willen de boeren letterlijk over lijken gaan. Maargoed, wat verwacht je van lui die mensen die hun werk doen (opruimen van de shit) als 'landverraders' wegzet 'die maar moeten worden opgeknoopt'....
Daarom zeg ik, het wordt meer emotioneel dan rationeel. Geestelijke vermoeidheid, moedeloosheid, frustratie, wantrouwen. Dat moet en gáát eruit komen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:33
nextware schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 06:28:
Maar mijn solidariteit zijn ze in ieder geval kwijt..
Alleen weten ze dat niet. Online is het opvallend dat men vasthoudt aan het idee dat er "massale" steun is voor de boeren, en daarmee ook voor de boerenacties.

Alsof de enige afkeuring van het D66-theekransje op de Lange Voorhout zou komen.

Als je denkt dat je de wil van "het volk" (wie dat ook mogen zijn) uitvoert, durf je veel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11:36

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Volgens mij wordt het tijd dat de overheid dit als terrorisme aan gaat merken, en gaat aanpakken onder de antiterrorisme-wetgeving.
Mensen die dumpen stellen zich bloot aan strafrechtelijk dood door schuld en/of doodslag.

Het wordt trouwens tijd dat het leger wordt ingezet en dat we tolerantie een beetje richting Amerikaans model gaan inzetten.

Ik snap niet dat de Kamer ook nog steeds met reces is. Dat kan gewoon nu niet. Er moet dringend iets gebeuren. En da's trouwens niet onderhandelen. Dit is geen basis voor onderhandelen. Dat doe je ook niet met terroristen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:42
https://www.ad.nl/politie...-niet-aan-tafel~af49bf16/
maar toch dreigt er een lege gesprekstafel nu agrariërs de bemiddelingspoging boycotten en blijven actievoeren
Ohw well, ik snap de boeren wel. Een gesprek heeft toch weinig nut aangezien ze toch zichzelf boven de natuurgebieden stellen en dus ook 0,0% willen toegeven maar gewoon 100% willen doorgaan met afval dumpen, burgertje pesten, politie minachten, etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
quote: Meanwhile @ Telegram
Convoy, boeren en burgers waarschuwen overheid: 'Stop Wanbeleid'

Wij beginnen ons statement met:

Afgelopen decennia zijn er wetgevingen en maatregelen doorgevoerd in het belang van EU, NGO’s, en Multinationals om macht en welvaart uit Nederland te verdrijven.
Wij begrijpen dat dit Elitaire clubje een signaal af geeft dat onderdrukking en bedreiging alleen legaal mag. Dat recht hebben zij, niet U, maar met het bewust bedrijven met de grond gelijk maken, gezinnen kapot te maken en de economie ten gronde te richten veroorzaken zij schade en onveilige situaties.
Wij onderzoeken nog wie hiervoor verantwoordelijk zijn.

Acties zoals vannacht voorkomen op lange termijn ernstige schades aan economie, gezinnen en bedrijven.
Ook belemmert de overheid boeren en bedrijven bij het uitvoeren van hun taak.

Onze oproep aan de betreffende overheid is dan ook:
STOP MET WANBELEID BELEID welke gevaarlijke situaties opleveren.

@ConvoyNederland
Either you are with us, or with the terrorists... Maar dan andersom :F

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PLAE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 06:52:
[...]

‘De boeren’ je bedoelt een aantal. Er vanuit gaande dat het boeren zijn.
Jezus, serieus. Elke keer, nul uitzondering, als er dierenknuffelaars, of overheden ook maar iets van kritiek of 'anti'-boeren geluiden laten horen, dan is er intimidatie en bedreiging. Structureel. Het is allang niet meer interessant of het boer Jopie of Sjakie is, of knuppelploeg van FDF. Hell, alleen al het bestaan van FDF zegt genoeg over de sector. Die hele sector is door en door rot. Dit is echt geen minderheid. En als het wel een minderheid zou zijn, zolang de meerderheid stilzwijgend alles goedkeurd, kan het net zo goed de meerderheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

jadjong schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:04:
[...]

Lekker gegevens verzamelen en alles op een enkeltje naar Siberie sturen met alle trekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
jadjong schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:04:
[...]

Totaal ook geen enkel historisch besef over waarom in de jaren '90 of de jaren '70 er maatregelen nodig waren..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Oppakken die idioten, meteen naar een gevangeniscomplex waar ze zich geen zorgen hoeven maken over het laten bevrijden door mede gekkies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:05:
[...]

Jezus, serieus. Elke keer, nul uitzondering, als er dierenknuffelaars, of overheden ook maar iets van kritiek of 'anti'-boeren geluiden laten horen, dan is er intimidatie en bedreiging. Structureel. Het is allang niet meer interessant of het boer Jopie of Sjakie is, of knuppelploeg van FDF. Hell, alleen al het bestaan van FDF zegt genoeg over de sector. Die hele sector is door en door rot. Dit is echt geen minderheid. En als het wel een minderheid zou zijn, zolang de meerderheid stilzwijgend alles goedkeurd, kan het net zo goed de meerderheid zijn.
Gaat het nog een beetje? :o :D

[ Voor 0% gewijzigd door PLAE op 28-07-2022 07:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

PLAE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:22:
[...]

Gast het nog een beetje? :o :D
*knip* deze insinuaties horen niet thuis op Tweakers

[ Voor 67% gewijzigd door polthemol op 29-07-2022 12:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PLAE
Ja typefoutje.

Maar je weet er wel een misselijk stukje tekst aan te koppelen. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:16
Het wordt de boeren ook wel erg makkelijk gemaakt, die boer die 100 knotwilgen omzaagde zou volgens de gemeente niets fout hebben gedaan: https://nos.nl/artikel/24...aard-overtrad-geen-regels

Vraag me wel af of dat onderzoek goed gedaan is, of dat er wat ambtenaren geïntimideerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transportman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:58:
Het wordt de boeren ook wel erg makkelijk gemaakt, die boer die 100 knotwilgen omzaagde zou volgens de gemeente niets fout hebben gedaan: https://nos.nl/artikel/24...aard-overtrad-geen-regels

Vraag me wel af of dat onderzoek goed gedaan is, of dat er wat ambtenaren geïntimideerd zijn.
Dat werd al op seconde 1 gezegd door mensen die de regels kende.. Dat ie dat gewoon mocht doen. Heeft trouwens wel zijn politieke (and sociaal aanzien) carriere in het dorp om zeep geholpen. Die is wel genoeg gestraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

laten we wat meer nuance in onze woorden toepassen en wraakgevoelens achterwege laten aub

Het gebrek aan handhaving begint ridicule vormen aan te nemen zo.

[ Voor 48% gewijzigd door polthemol op 28-07-2022 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:01:
laten we wat meer nuance in onze woorden toepassen en wraakgevoelens achterwege laten aub

Onzin natuurlijk, alles over 1 kam scheren.

Geen van de boeren die ik ken steunen Agractie / FDF. Allen erkennen het stikstof probleem en gaat het meer om de tijdslijnen.

Handhaving is simpelweg een gebrek aan blauw en teveel bureaucratie.

[ Voor 16% gewijzigd door polthemol op 28-07-2022 08:22 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:49

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

*knip* laat de WOII-kaart aub achterwege
Ik snap je emotie, maar dit is een ridicuul voorstel.

[ Voor 36% gewijzigd door polthemol op 28-07-2022 08:23 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

waarom? Dat doen we toch ook niet bij een winkel diefstal of iets waar we de dader niet kunnen vinden? Dat heet onschuldige burgers berechten..

[ Voor 20% gewijzigd door polthemol op 28-07-2022 08:23 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoe de politie er gisteren op reageerde was mijn inziens idioot ("we kunnen er niks aan doen, en willen er ook niks aan doen"), maar kan het niveau hier iets boven nazi-Duitsland blijven? We hebben random mensen oppakken en gaskamers al gehad, wat is het volgende?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 00:02:
[...]

Dit staat gewoon symbool voor de onhoudbaarheid van het beleid van inmiddels 12 jaar VVD. Steeds meer boze mensen en die beginnen elkaar nu te vinden. Deze groepen beginnen inmiddels te snappen, dat ze veel meer impact hebben als ze elkaar aanvullen .

We gaan hier nog heel lang last van hebben. We zijn hier afhankelijk van de politiek en we weten allemaal hoe lang dat gaat duren met zaken als bijvoorbeeld een toeslagenaffaire en compensatie voor aardbevingsschade. De emmer begint vol te raken. Het begint over het randje te klotsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:06:
[...]

Dit staat gewoon symbool voor de onhoudbaarheid van het beleid van inmiddels 12 jaar VVD. Steeds meer boze mensen en die beginnen elkaar nu te vinden. Deze groepen beginnen inmiddels te snappen, dat ze veel meer impact hebben als ze elkaar aanvullen .

We gaan hier nog heel lang last van hebben. We zijn hier afhankelijk van de politiek en we weten allemaal hoe lang dat gaat duren met zaken als bijvoorbeeld een toeslagenaffaire en compensatie voor aardbevingsschade. De emmer begint vol te raken. Het begint over het randje te klotsen.
Waarbij de ene helft Rutte de schuld geeft van niet genoeg te doen, en de andere helft Rutte de schuld geeft van teveel te doen. Benieuwd hoe die helften elkaar gaan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President

Mja, dat is natuurlijk onzinnig. Dat is net als alle voetbal fans oppakken omdat een groep hooligans zich misdraagt.

Een deel van de boeren zal het stikstof beleid vast wel begrijpen, al vinden ze het niet leuk. Logisch natuurlijk. Een deel verpest het voor het imago van de rest van de boeren (mijn bedrijfsvoering is belangrijker dan het milieu en de natuur), maar daar moeten we de rest niet op oordelen.

Maar: men zou inderdaad eens moeten gaan handhaven. Misschien dat dan even de vlam in de pan slaat. Dan nog meer handhaven en dan zal het wel uitdoven. Uiteindelijk zit er altijd een aanstichter 'boven', maar het zou prima kunnen zijn dat er een stuk of 10-15 cruciale personen aan de top zitten die je eruit zou moeten pakken :-)

Neem aan dat ze daar de afgelopen weken toch wel echt mee bezig zijn geweest (het in kaart brengen)

[ Voor 7% gewijzigd door polthemol op 28-07-2022 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

[...]

offtopic:
Zolang mensen gewoon automatisch o.a. VVD stemmen onder het mom: "dat heb ik altijd al gedaan" of echt: "Ik stem CDA/CU/SGP want dat is mijn christelijke plicht" dan hoef je geen verandering te wachten. Teveel stemmen worden breinloos gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:10:
[...]

offtopic:
Zolang mensen gewoon automatisch o.a. VVD stemmen onder het mom: "dat heb ik altijd al gedaan" of echt: "Ik stem CDA/CU/SGP want dat is mijn christelijke plicht" dan hoef je geen verandering te wachten. Teveel stemmen worden breinloos gedaan.
Precies daarom gaan we er nog heel lang last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_eLMo_ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:03:
[...]

Geen van de boeren die ik ken steunen Agractie / FDF. Allen erkennen het stikstof probleem en gaat het meer om de tijdslijnen.

Degenen die nu getroffen worden door dit terreur worden ook zonder aanzien des persoons getroffen. Met een beetje geluk als slachtoffer van een ongeluk. Dit moet stoppen, goedschiks of kwaadschiks.

Laat ze dan onderling ook maar wat wrevel krijgen. Dumpen en wegwezen is ook haast onmogelijk op te sporen. Dus dan maar wat anders verzinnen.

En vanuit de beroepsgroep blijft het ook angstvallig stil.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 28-07-2022 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Edit: was al op gewezen zie ik.

[ Voor 88% gewijzigd door PLAE op 28-07-2022 08:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Laatst online: 17-09 19:49
[...]

Ik ben wel de laatste die enthousiast is over huidige en voorgaande coalities, maar het eindeloze gejammer over 'De VVD!!!1!' wordt snel oud. Je beseft je dat het ministerie verantwoordelijk voor landbouw en veeteelt de afgelopen 30 jaar is bemand door een CU/CDA/D66 minister muv van een periode van 5 jaar door Henk Kamp toen het onder EZ viel?

Wat hebben toeslagenaffairs en aardbevingschade van doen met het structureel wegkijken van dan wel laten leiden door malafide landbouwlobby door CU/CDA ministers? Men wist al JAREN dat er gehandeld moest worden, van SP tot PVV. Het op 1 partij afschuiven doet de structurerele problemen echt tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Sissors schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:05:
Hoe de politie er gisteren op reageerde was mijn inziens idioot ("we kunnen er niks aan doen, en willen er ook niks aan doen"), maar kan het niveau hier iets boven nazi-Duitsland blijven? We hebben random mensen oppakken en gaskamers al gehad, wat is het volgende?
Maar willekeurige mensen (burgers) die 'bestraft' worden door de acties van de boeren is niet van precies dát niveau?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Laatst online: 17-09 19:49
_eLMo_ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:03:
[...]

Tijdslijnen die door de eigen lobbyclubjes de afgelopen decennia getraineerd, vertraagd zijn en nu moord en brand schreeuwen dat het te snel gaat. Het is toch niet alsof we dit pas sinds een jaar of 2 weten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:30

polthemol

Moderator General Chat
Modbreak:Er zit veel emotie bij mensen, met name nu de protestacties nieuwe vormen aannemen. Dit is echter AWM en we gaan hier met respect voor elkaar om, dat betekent ook dat we letten op de woorden die we gebruiken.

Oproepen tot geweld, vergelijkingen met WOII, gaskamers voorstellen,... zullen niet geaccepteerd worden. Hetzelfde voor mensen die menen het vuurtje nog wat verder op te moeten stoken met oneliners en naamsverbasteringen.

Ga ook niet reageren op overduidelijke slechte posts, maar gebruik gewoon de TR.

[ Voor 85% gewijzigd door polthemol op 28-07-2022 08:27 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:18:
[...]

Maar willekeurige mensen (burgers) die 'bestraft' worden door de acties van de boeren is niet van precies dát niveau?
Nou ja, niet het gaskamer niveau, wel triest niveau ja. Maar wat is je punt daarmee? Gaan we straks gewoon bij elke misdaad een willekeurig persoon die uit ruwweg dezelfde groep als de dader komt arresteren en in de gevangenis stoppen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sissors schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:08:
[...]

Waarbij de ene helft Rutte de schuld geeft van niet genoeg te doen, en de andere helft Rutte de schuld geeft van teveel te doen. Benieuwd hoe die helften elkaar gaan vinden...
Hét grote probleem met Rutte en met mindere mate met Balkenende is dat er geen toekomstbeleid is. Er is geen visie van "over 10 jaar willen we hier staan".

Dat heeft als gevolg dat bijvoorbeeld ook grote bedrijven bepaalde klimaatinvesteringen niet doen, want ze weten niet of de regels over 5 jaar ineens strenger worden en hun investeringen ineens waardeloos worden.

Daarbij is op dit moment juist het probleem dat er eerst te weinig werd gedaan en er nu ineens te veel gedaan moet worden. Boeren kregen tot redelijk recent nog vergunningen terwijl nu blijkt dat dat dus toch niet kan. Als je zo'n vergunning krijgt, daarna hoge investeringen doet (en flink in het rood staat bij de bank) dan is dat gewoon goed klote.

Het gebrek aan visie is het grootste probleem bij deze regering en de frustratie bij mensen is tastbaar. En als het door dat gebrek aan visie (én niet luisteren naar de Raad van State trouwens) nu keihard misgaat, dan is dat wel degelijk 100% de schuld van het Kabinet, en daarvan is Rutte nu al voor de zoveelste keer de PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
BoB_HenK schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:19:
[...]

Tijdslijnen die door de eigen lobbyclubjes de afgelopen decennia getraineerd, vertraagd zijn en nu moord en brand schreeuwen dat het te snel gaat. Het is toch niet alsof we dit pas sinds een jaar of 2 weten?
Nouja, ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing..

De 'we moeten per 2030 1,5 miljoen huizen van het gas af hebben' kwam voor mij ook echt wel als een verrassing. Misschien dat ik het eerder had moeten weten, maar dat wist ik dus als burger niet. Wel wist ik dat fossiele brandstoffen niet goed waren, maar ik wist niet dat er een werkzaam alternatief is op zo'n kort termijn. Dat ik misschien over 8 jaar al van het gas af moet zijn is iets waar ik mij nu toch wel zorgen over maak, omdat het veel geld gaat kosten. En: ik weet niet van de hoed en rand en niemand lijkt dat precies te weten voor mijn situatie. Dat is het grootste nadeel.

In dat opzicht ben ik dan wel benieuwd naar de tijdlijn van de boeren: wanneer hadden die echt kunnen weten dat ze nog maar xxx amoniak/stikstof mogen uitstoten? En dan gewoon echt als vast feit dat het per 20xx zo moet zijn?
Dat vind ik wel een ding; ik hoop dat de boeren per 1 januari 2030 normen hebben waar ze zich aan moeten houden? En niet al per 1 januari 2023?

Ik vind het serieus vervelend voor de boeren die hier last van gaan hebben, maar we moeten met elkaar aan het milieu/natuur werken. Iedereen moet opofferingen doen, de een een grotere dan de ander. Uiteindelijk moet het leefbaar zijn. Als ik te horen krijg dat de overheid mij uit huis gaat zetten maar ze hebben ergens een ander/nieuw/beter huis: het is dan maar zo...

[ Voor 8% gewijzigd door President op 28-07-2022 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:13:
[...]

Degenen die nu getroffen worden door dit terreur worden ook zonder aanzien des persoons getroffen. Met een beetje geluk als slachtoffer van een ongeluk. Dit moet stoppen, goedschiks of kwaadschiks.
Ik probeer al jaren dit argument te maken in [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden maar daar wordt het steeds (mede door mensen die nu keihard ingrijpen willen) afgeschoten want:
-Terreur was vroeger veel erger
-Hard ingrijpen is precies wat de radicalen willen
-Het is een hele kleine groep, de overgrote meerderheid is tegen geweld
-De groep collectief aanpakken radicaliseert alleen maar meer
-De bron van de woede moet worden aangepakt, de woede is alleen maar een reactie
-Grondwettelijke rechten mogen nooit worden opgegeven, wat de dreiging ook is

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

IJzerlijm schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:33:
[...]

Ik probeer al jaren dit argument te maken in [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden maar daar wordt het steeds (mede door mensen die nu keihard ingrijpen willen) afgeschoten want:
-De bron van de woede moet worden aangepakt, de woede is alleen maar een reactie
Het is een kleine groep die nu wel ongevallen veroorzaakt. Wat doen we daaraan dan?

Wmb is keihard optreden tegen trekkers en gevaarlijke acties op de snelweg wel echt noodzakelijk. Trekkerprotesten, langzaamaan-acties e.d. op andere wegen zouden prima zijn. Maar idd, de enige oplossing uiteindelijk is de bron aanpakken, niet symptomen bestrijden.

Let wel: tegen extinction rebellion wordt wel hard opgetreden. Dat onderscheid is juist ongrondwettelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:05:
Jezus, serieus. Elke keer, nul uitzondering, als er dierenknuffelaars, of overheden ook maar iets van kritiek of 'anti'-boeren geluiden laten horen, dan is er intimidatie en bedreiging. Structureel. Het is allang niet meer interessant of het boer Jopie of Sjakie is, of knuppelploeg van FDF.
De demonstranten van Extinction Rebellion, KOZP, etc. zijn over het algemeen even gevaarlijk en intimiderend als de leden van een damestoneelvereniiging uit Ruurlo. Toch treedt de politie meestal voortvarend tegen ze op.

Waarom? Omdat ze zich met hun boodschap buiten de bestaande maatschappelijke orde plaatsen. De samenleving is nu zo, maar het moet anders.

De politie is in principe een orgaan dat de bestaande maatschappelijke orde beschermt. Die heeft er geen probleem mee om die rare activisten even in een arrestatiebusje te gooien.

FDF en kornuiten presenteren zich expliciet als beschermers van de maatschappelijke orde. De samenleving is nu zo, en het moet vooral niet veranderen. Dat geloven ze zelf, en zo presenteren ze zich ook. Dat ze woorden als landverraders voor hun tegenstanders gebruiken is geen toeval.

En vergis je niet, voor politieagenten, zeker agenten die zelf uit een landelijk gebied komen, zijn boeren ook onlosmakelijk onderdeel van de samenleving.

Ik denk dat je heel weinig van de politie kunt verwachten zolang de boeren dit frame zelf blijven pushen en geloven. Op een of andere reden moet je dit idee kunnen uitkleden, dat het niet boeren tegen de bureaucraten van het RIVM (of allerlei duistere complotten) is, maar dat het een belangenverschil is binnen de maatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:49
President schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:33:
De 'we moeten per 2030 1,5 miljoen huizen van het gas af hebben' kwam voor mij ook echt wel als een verrassing. Misschien dat ik het eerder had moeten weten, maar dat wist ik dus als burger niet. Wel wist ik dat fossiele brandstoffen niet goed waren, maar ik wist niet dat er een werkzaam alternatief is op zo'n kort termijn. Dat ik misschien over 8 jaar al van het gas af moet zijn is iets waar ik mij nu toch wel zorgen over maak, omdat het veel geld gaat kosten. En: ik weet niet van de hoed en rand en niemand lijkt dat precies te weten voor mijn situatie. Dat is het grootste nadeel.
Die zorgen zijn niet nodig. Van het gas af gaan is een investering, geen kosten. Je bent dat geld niet kwijt, het zit in je huis. Bovendien maakt het een goed rendement zeker met de huidige gasprijzen, je bespaart meer dan een eventuele lening kost en maakt meer rendement dan op een bankrekening.

Alleen het regelen is een gedoetje.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

PLAE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 06:19:
[...]

Oproep tot geweld. Dit is gewoon strafbaar.

Gaat lekker hier d:)b
Dit is niet oproepen tot geweld. Dit is vragen voor gepaste inzet. Mijns inziens krijgen de boeren (met hun terreur acties) een onbedoelde voorkeursbehandeling, voort komend uit onmacht van de politie.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:33:
[...]

Is dat objectief vast te stellen? Ik denk ook dat dit nogal afhangt van wie er last van heeft. Tevens niet echt een argument om de huidige situatie goed te praten.
Dit is geen reden om niet (hard) in te grijpen. Tevens zul je de escalatie ladder van de terroriserende groep moeten volgen.
Dat geloof ik gelijk. Heb ik ook al vaker betoogd. Probleem is alleen dat er teveel mensen zijn dit onrust in brede zin gewoon mooi vinden. Daarnaast hoor ik te weinig veroordeling uit de branche zelf.
Er zal iets moeten gebeuren in reactie op de guerilla tactieken. Na zo'n dump actie kun je het gevoeglijk vergeten om iemand terug te vinden. En terug naar het vorige punt, ik zie de meerderheid te weinig afstand nemen van de acties.
Eens, maar we zijn nu eenmaal op dit punt. Die geest moet terug in de fles. En dat gaat niet lukken met een goed gesprek. Het lijkt inmiddels wel een vrijstaat hier, waabij er een glijdende schaal ontstaat.
Er kan en mag best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik vermoed dat de Politie (nog redelijk) terughoudend is om de boel niet verder te laten escaleren.
Kan me zo voorstellen als de Politie harder gaat optreden, die randdebielen ook harder gaan worden in hun acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
@BoB_HenK
We mogen van jou niet "VVD! " roepen maar het zijn toch wel degelijk VVD en CDA die een leidende rol hebben gespeeld in het niet aanpakken van de problemen. Het zijn bij uitstek ook stromingen binnen deze partijen die ook nu nog gevoelig zijn voor de boerenlobby. Alleen ligt er nu een uitspraak van de rechter als stok achter de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ph4ge schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:37:
[...]

Die zorgen zijn niet nodig. Van het gas af gaan is een investering, geen kosten. Je bent dat geld niet kwijt, het zit in je huis. Bovendien maakt het een goed rendement zeker met de huidige gasprijzen, je bespaart meer dan een eventuele lening kost en maakt meer rendement dan op een bankrekening.

Alleen het regelen is een gedoetje.
Daarnaast had het voor iedereen toch echt wel duidelijk mogen zijn dat fossiele brandstoffen eindig zijn. Dat kan en mag gewoon geen verrassing zijn. Of het dan 2030, 2040 of 2050 wordt is dan nog ter discussie. Maar ook hier zie je opportunistisch uitstelgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:24
CVTTPD2DQ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:37:
[...]

De demonstranten van Extinction Rebellion, KOZP, etc. zijn over het algemeen even gevaarlijk en intimiderend als de leden van een damestoneelvereniiging uit Ruurlo. Toch treedt de politie meestal voortvarend tegen ze op.

Waarom? Omdat ze zich met hun boodschap buiten de bestaande maatschappelijke orde plaatsen. De samenleving is nu zo, maar het moet anders.

De politie is in principe een orgaan dat de bestaande maatschappelijke orde beschermt. Die heeft er geen probleem mee om die rare activisten even in een arrestatiebusje te gooien.

FDF en kornuiten presenteren zich expliciet als beschermers van de maatschappelijke orde. De samenleving is nu zo, en het moet vooral niet veranderen. Dat geloven ze zelf, en zo presenteren ze zich ook. Dat ze woorden als landverraders voor hun tegenstanders gebruiken is geen toeval.

En vergis je niet, voor politieagenten, zeker agenten die zelf uit een landelijk gebied komen, zijn boeren ook onlosmakelijk onderdeel van de samenleving.

Ik denk dat je heel weinig van de politie kunt verwachten zolang de boeren dit frame zelf blijven pushen en geloven. Op een of andere reden moet je dit idee kunnen uitkleden, dat het niet boeren tegen de bureaucraten van het RIVM (of allerlei duistere complotten) is, maar dat het een belangenverschil is binnen de maatschappij.
De politie beslist met dit soort protesten waar ze wel en niet gaan ingrijpen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oilman
  • Laatst online: 09:21
SkyStreaker schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:10:
[...]

offtopic:
En hoeveel stemmen worden op onderbuikgevoelens gedaan?

Persoonlijk denk ik dat de populariteit bij de verkiezingen van de VVD de laatste 12 jaar veel te maken heeft met de minst slechte keuzen maken. Het zijn de extreme zowel links en rechts die steeds verder opkomen en in het midden is er één partij die de boel draaiend houdt. Stemmen op de VVD is misschien niet het ideale plaatje, maar je weet wel wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oilman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:50:
[...]

Persoonlijk denk ik dat de populariteit bij de verkiezingen van de VVD de laatste 12 jaar veel te maken heeft met de minst slechte keuzen maken. Het zijn de extreme zowel links en rechts die steeds verder opkomen en in het midden is er één partij die de boel draaiend houdt. Stemmen op de VVD is misschien niet het ideale plaatje, maar je weet wel wat je krijgt.
Dit dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

M14 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:40:
[...]

Dit is niet oproepen tot geweld. Dit is vragen voor gepaste inzet. Mijns inziens krijgen de boeren (met hun terreur acties) een onbedoelde voorkeursbehandeling, voort komend uit onmacht van de politie.
Het gevolg daarvan is dat er in feite indirecte discriminatie optreedt die in strijd is met onze grondrechten.

M.i. zou het leger moeten optreden tegen excessen. Hard en snel. Zeker niet tegen gewone protesten maar wel tegen gevaarzetting e.d.

Kan me ook niet voorstellen dat het leger geen materieel heeft waarmee ze kunnen bergen. Hoe moet dat anders als we oorlog hebben? Beetje puin op de weg en het leger kan er niets mee? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

President schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:33:
[...]

Nouja, ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing..

In dat opzicht ben ik dan wel benieuwd naar de tijdlijn van de boeren: wanneer hadden die echt kunnen weten dat ze nog maar xxx amoniak/stikstof mogen uitstoten? En dan gewoon echt als vast feit dat het per 20xx zo moet zijn?
Dat vind ik wel een ding; ik hoop dat de boeren per 1 januari 2030 normen hebben waar ze zich aan moeten houden? En niet al per 1 januari 2023?

Ik vind het serieus vervelend voor de boeren die hier last van gaan hebben, maar we moeten met elkaar aan het milieu/natuur werken. Iedereen moet opofferingen doen, de een een grotere dan de ander. Uiteindelijk moet het leefbaar zijn. Als ik te horen krijg dat de overheid mij uit huis gaat zetten maar ze hebben ergens een ander/nieuw/beter huis: het is dan maar zo...
Laat het nou toevallig zijn dat boeren meer aan natuur en milieu doen dan 95% van de mensen hier.
Ok, ze krijgen er ook subsidies voor, maar dat is om misgelopen inkomsten te compenseren.
Als ik te horen krijg dat de overheid mij uit huis gaat zetten maar ze hebben ergens een ander/nieuw/beter huis: het is dan maar zo
Dat is nu net het probleem. Boeren krijgen nu te horen dat hun huizen gesloopt worden, men nog niet weet waar dit gaat gebeuren, en men niet weet waar de bewoners heen moeten.
De laatste punten moeten de provincies maar uitzoeken.

Daarom hebben ze het over gebrek aan perspectief. Na het geroeptoeter van de minister weet nog niemand waar men aan toe is.
Dat er wat moet gebeuren is al langer duidelijk. Maar zoals we vaker hebben gezien faalt het ministerie totaal met het in handen nemen van de regie.

Wat de afval dumpingen betreft, dat is zeker niet hoe het hoort, en ik hoop dat ze de daders aanpakken.
Kunnen ze hetzelfde met die daders doen dan met de Greenpeace leden die grote stenen hebben gedumpt in het water tegen vissers. Dat is namelijk ook "afval" dumpen en daarmee anderen in gevaar brengen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door flessuh op 28-07-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Het gevolg daarvan is dat er in feite indirecte discriminatie optreedt die in strijd is met onze grondrechten.

M.i. zou het leger moeten optreden tegen excessen. Hard en snel. Zeker niet tegen gewone protesten maar wel tegen gevaarzetting e.d.

Kan me ook niet voorstellen dat het leger geen materieel heeft waarmee ze kunnen bergen. Hoe moet dat anders als we oorlog hebben? Beetje puin op de weg en het leger kan er niets mee? :+
Tja, bij protesten in het verleden stond de media er bovenop en werd de overheid/politie zelfs in het buitenland aan de schandpaal genageld...

Dus: misschien moet de media gewoon even stoppen met aandacht hieraan geven? En dat het dan stopt? Net zoals ze gestopt zijn met berichtgevingen over Oekraïne, behalve een klein artikel ergens weg gestopt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:54:
[...]

Laat het nou toevallig zijn dat boeren meer aan natuur en milieu doen dan 95% van de mensen hier.
Ok, ze krijgen er ook subsidies voor, maar dat is om misgelopen inkomsten te compenseren.

[...]

Dat is nu net het probleem. Boeren krijgen nu te horen dat hun huizen gesloopt worden, men nog niet weet waar dit gaat gebeuren, en men niet weet waar de bewoners heen moeten.

Daarom hebben ze het over gebrek aan perspectief. Na het geroeptoeter van de minister weet nog niemand waar men aan toe is.
Dat er wat moet gebeuren is al langer duidelijk. Maar zoals we vaker hebben gezien faalt het ministerie totaal met het in handen nemen van de regie.

Wat de afval dumpingen betreft, dat is zeker niet hoe het hoort, en ik hoop dat ze de daders aanpakken.
Kunnen ze hetzelfde met die daders doen dan met de Greenpeace leden die grote stenen hebben gedumpt in het water tegen vissers. Dat is namelijk ook "afval" dumpen en daarmee anderen in gevaar brengen ;)
Doen ze veel aan de natuur? Wat precies dan? Het blijkt dat ze schadelijker voor de natuur zijn dan wat ze opleveren voor de natuur?

Maar: dit zijn de doelen. Helemaal prima toch, dan is het om de tafel gaan zitten hoe die doelen uitgewerkt moeten worden. Dan is het nu toch veeeeeel te vroeg om te protesteren? Die uitwerking volgt nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

President schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:56:
[...]

Tja, bij protesten in het verleden stond de media er bovenop en werd de overheid/politie zelfs in het buitenland aan de schandpaal genageld...

Dus: misschien moet de media gewoon even stoppen met aandacht hieraan geven? En dat het dan stopt? Net zoals ze gestopt zijn met berichtgevingen over Oekraïne, behalve een klein artikel ergens weg gestopt?
Uit de media houden van protesten is wat mij betreft altijd een goed idee. Enige risico wat je loopt is dat een klein groepje het in hun hoofd haalt extremere acties te doen om zo alsnog media aandacht te krijgen, maar dat gebeurt nu ook al
President schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:58:
[...]

Doen ze veel aan de natuur? Wat precies dan? Het blijkt dat ze schadelijker voor de natuur zijn dan wat ze opleveren voor de natuur?

Maar: dit zijn de doelen. Helemaal prima toch, dan is het om de tafel gaan zitten hoe die doelen uitgewerkt moeten worden. Dan is het nu toch veeeeeel te vroeg om te protesteren? Die uitwerking volgt nog wel
Veel natuurbeheer wordt door boeren gedaan ja. En ja, daarom ben ik het er ook niet mee eens dat zoveel een label "natuur" krijgt. Alles wat door de mens bewerkt of onderhouden wordt is cultuurgrond. Daarom hebben wij praktisch geen natuur in nederland.

En ja, de minister heeft doelen gegeven, maar ook een uitwerking "boeren moeten uitgekocht worden". Ja, als je daarna claimt dat de werkelijke uitwerking bij de provincies ligt is het al te laat.

[ Voor 39% gewijzigd door flessuh op 28-07-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:58:
[...]

Uit de media houden van protesten is wat mij betreft altijd een goed idee. Enige risico wat je loopt is dat een klein groepje het in hun hoofd haalt extremere acties te doen om zo alsnog media aandacht te krijgen, maar dat gebeurt nu ook al
In deze tijd onmogelijk, of je moet China gaan spelen op social media. Als we Telegram, Whatsapp, Facebook, TikTok, Instagram en bedenk er nog maar een paar zouden afsluiten, dan hou je die protesten misschien wel buiten beeld. Lukt in China met de Oeigoeren redelijk, maar helemaal stil krijg je het niet hoor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

[...]

Eh nee. Vvd is écht geen middenpartij. Maar dat jij dat wel gelooft is precies hun kwaliteit, waardoor Rutte nog steeds zit. En extreem links bestaat niet in Nederland.

Maar dit past beter in het landelijke politiek topic. Daar is nogal wat geschreven over deze zaken.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:58:
[...]

Het zou ook wel koren op de molen zijn van de standaard protestgroepen: de mainstreammedia negeren ons. Los daarvan verdient de oorlog in Oekraïne wat mij betreft veel meer media-aandacht dan deze protesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Bouke-p schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:48:
De politie beslist met dit soort protesten waar ze wel en niet gaan ingrijpen?
Ik vind het verbazingwekkend dat je denkt dat dat niet zo is.
Stemmen op de VVD is misschien niet het ideale plaatje, maar je weet wel wat je krijgt.
Ik ken mensen die in, op bezoek in een vreemde stad of land, het liefst alleen naar de McDonalds gaan, met min of meer dezelfde argumenten.

Verder is de Nederlandse politiek echt niet extreem te noemen. Zelfs ons extreemrechts is een lachtertje vergeleken met andere Europese landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:01:
[...]

In deze tijd onmogelijk, of je moet China gaan spelen op social media. Als we Telegram, Whatsapp, Facebook, TikTok, Instagram en bedenk er nog maar een paar zouden afsluiten, dan hou je die protesten misschien wel buiten beeld. Lukt in China met de Oeigoeren redelijk, maar helemaal stil krijg je het niet hoor.
Media aandacht en social media is wat anders hé.

aangezien we slechts een paar grote nieuws bronnen hebben is het niet heel lastig om een groot deel van de aandacht weg te houden. Ja, is soort van censuur, maar zou wel flink helpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rik86
[...]

[...]

Maar de stikstofproblematiek speelt al sinds de jaren 80 en de boerenlobby heeft samen met de regeringspartijen telkens voor uitstel gezorgd terwijl er continue gewaarschuwd werd dat de huidige oplossingen én juridisch onhoudbaar waren, maar eigenlijk ook maatschappelijk ongewenst. Datzelfde zien we met de invloed van de boeren op de waterschappen. De huidige manier van boeren is een doodlopende weg. Of we moeten accepteren als land dat we geen natuur meer hebben, maar alleen maar voedselproductiegebied met huizen ertussen. En zelfs dat wordt doodlopend, omdat in veel gebieden de grond uitdroogt/verzakt/verzilt.

Ja, voor individuele boeren is het heel vervelend en daar kan ik nog inkomen dat die 't niet aan hebben zien komen - al zou je eigenlijk wel moeten weten als zelfstandig ondernemer wat er in je omgeving gebeurt wat invloed heeft op je bedrijf - maar de lobby/ grote bedrijven weten dit echt wel.

Die zuigen de boeren gewoon uit. De boeren moeten ook veel meer protesteren bij LTO/ Rabobank/ de toeleveringsketen, want die wisten dit echt wel en hebben dit echt wel versterkt.

Vraag maar eens aan een boer wat hij aan schaalvergroting heeft gehad. Hij heeft meer koeien, meer schulden, meer werkdruk en houdt onder aan de streep waarschijnlijk minder over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Als het aan de boer lag zat ons vlees tjokvol groeihormonen en antibiotica. De boer denkt alleen aan z'n portemonnee.
Er is geen boer die te horen heeft gekregen dat z'n huis gesloopt moet worden. Er wordt van ze gevraagd een ander beroep te zoeken. Dat is nogal wat anders. zie recente modbreak: druk je uit met respectvolle taal of post niet, deze rants voegen niets toe

[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 28-07-2022 09:09 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Media aandacht en social media is wat anders hé.

aangezien we slechts een paar grote nieuws bronnen hebben is het niet heel lastig om een groot deel van de aandacht weg te houden. Ja, is soort van censuur, maar zou wel flink helpen.
Nee, dan draai je alleen de traditionele media langzaam de nek om. Social Media is gewoon Media, maar dan in een sociaal netwerk. Zodra de traditionele media staatsgestuurd zou zijn, dan gaan mensen hun "nieuws" vanzelf wel deels elders halen (al zijn er landen die daar ook wel iets mee kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

CVTTPD2DQ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:03:
Verder is de Nederlandse politiek echt niet extreem te noemen. Zelfs ons extreemrechts is een lachtertje vergeleken met andere Europese landen.
Nederland is nooit een land van extremen geweest. Grote volksopstanden kennen we hier bijvoorbeeld niet. Nee, ook dit boerenprotest is geen volksopstand; daarvoor is wat er tot nu toe is gebeurd te slap en zeker niet wereldschokkend.

Nederland is kampioen pappen en nathouden en polderen. Vandaar dat we tegenwoordig diep in de shit zitten en van de ene crisis in de andere rollen. Niemand durft echt iets wezenlijks te doen en hoopt dat dingen naar de toekomst geschoven kunnen blijven worden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
[...]

Ja, oer conservatisme en ook een vorm van extremisme. Namelijk extreem veel pappen en nathouden wat uiteindelijk leidt (lijdt!) tot een probleem wat volledig ontspoort.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

evilution schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Als het aan de boer lag zat ons vlees tjokvol groeihormonen en antibiotica. De boer denkt alleen aan z'n portemonnee.
Oh gaan we weer doen alsof alle boeren megastallen hebben en enkel vlees produceren?

Werkelijk die cassetebandjes hier op replay. :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Oh gaan we weer doen alsof alle boeren megastallen hebben en enkel vlees produceren?

Werkelijk die cassetebandjes hier op replay. :')
De boeren die geen dieren hebben, hebben ook niet zo'n probleem rondom de stikstofproblematiek volgens mij, of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Roozzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:01:
[...]

Eh nee. Vvd is écht geen middenpartij. Maar dat jij dat wel gelooft is precies hun kwaliteit, waardoor Rutte nog steeds zit. En extreem links bestaat niet in Nederland.

Maar dit past beter in het landelijke politiek topic. Daar is nogal wat geschreven over deze zaken.
*kuch* Bij1 *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PvdD? Denk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

rik86 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:16:
[...]

De boeren die geen dieren hebben, hebben ook niet zo'n probleem rondom de stikstofproblematiek volgens mij, of wel?
Een groot deel van de Nederlandse boeren betreft melkveehouderij. En die moeten aan dusdanig veel regels voldoen dat zodra jij met antibiotica begint je de melk van die koe enige tijd niet meer kunt gebruiken.

Het is niet voor niets dat het opleidingsniveau van de Nederlandse boeren nog altijd stijgt; je moet van zoveel aspecten wat af weten: medicijnen, kwalen bij je besten (dierenarts-light), bedrijfskunde, ecologie, wiskunde, computers (gezien steeds verdere automatisering) en daarnaast moet je je apparatuur ook nog weten te onderhouden.

En ja, voor een deel daarvan kun je mensen inhuren, maar om dat voor alles te doen is heel veel te duur

[ Voor 24% gewijzigd door flessuh op 28-07-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
evilution schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:07:
. Er wordt van ze gevraagd een ander beroep te zoeken.
Tja, en verder kunnen en willen ze waarschijnlijk niks... Ze zullen vast niet in loondienst willen gaan, wat ik mij wel kan voorstellen als je al 30 jaar je eigen bedrijf runt... Een oplossing daarvoor heb ik ook niet, bepaalde boerderijen anders uitsluiten van voortzetting na het overlijden van de boer?

Maar een probleem is ook dat de boeren willen dat het familie bedrijf wordt voortgezet door hun kind... Net zoals opa en de vader daarvan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Pagina: 1 ... 43 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.