"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Poll: Feyenoord speelt dit seizoen minimaal voor plek 2 in de Eredivisie
• Ja toch, niet dan?!
• 3 is meer dan 2
• Nee joh, rechter rijtje
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 70% gewijzigd door Tristan op 15-09-2022 22:31 ]
Maak 'm even hier aan, dat is wat makkelijker stemmenTristan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:53:
Oké, klein polletje hier dan.
“Feyenoord speelt dit seizoen minimaal voor plek 2 in de eredivisie.”
http://poll.dezeserver.nl/
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
De vraag is of Feyenoord ook off days kan winnen, zoals PSV van het weekend. In vorm kunnen ze van iedereen winnen.Tristan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:53:
“Feyenoord speelt dit seizoen minimaal voor plek 2 in de eredivisie.”
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Gewaagde uitspraak. Feyenoord in vorm vs Ajax in vorm vs PSV in vorm, ik moet het nog maar zien
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Plek 2 of 3 word echt een dingetje.
Beter! DoneSuperkiwi schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:03:
[...]
Maak 'm even hier aan, dat is wat makkelijker stemmen
http://poll.dezeserver.nl/
Verwijderd
Kijk op de live tussenstanden, en er klopt echt helemaal niets meer van, ze lopen zo ver achter.
En, dan... schakelen ze naar een wedstrijd om wissels te laten zien...
Of, dan laten ze 1 goal 5 keer terug zien.
Erg jammer.
Danilo wie kent hem nietAgent47 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:21:
[...]
“ luxe Probleem “ is dat Danilo ook 1 op 1 loopt
Danilo Danilo is een echte Ajacied
Haha die Giménez is volgens mij wel echt een klap beter ja.
Niet mee eens. Al is het maar omdat 1 man nooit een club kampioen kan maken.upschur schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:27:
Zo goed vind ik ajax niet , alwel heeft die kuduz meer talent in z'n rechter teen dan de complete feyenoord selectie.
Plek 2 of 3 word echt een dingetje.
Cruijff '84, van Hooijdonk '02.Typhone schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:51:
[...]
Al is het maar omdat 1 man nooit een club kampioen kan maken.
*Kiwi rent snel weg
AZ, tja, de punten zijn binnen, laten we het daar maar op houden.
Vorige week weggespeeld door Lazio en nu winnen ze met ruime cijfers van een ploeg uit Oostenrijk (!) enis het ineens hosanna. Het tij kan vlug keren blijkt welTristan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:53:
Poll: Feyenoord speelt dit seizoen minimaal voor plek 2 in de Eredivisie
• Ja toch, niet dan?!
• 3 is meer dan 2
• Nee joh, rechter rijtje
Tussenstand:
[Afbeelding]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Eens, maar daar ben je de twaalfde man voor hè.Gynnad schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:26:
[...]
Vorige week weggespeeld door Lazio en nu winnen ze met ruime cijfers van een ploeg uit Oostenrijk (!) enis het ineens hosanna. Het tij kan vlug keren blijkt wel
Ik moet wel zeggen dat ik het spel inderdaad met de week er beter uit vindt zien.
We zitten in een fase van het seizoen dat veel teams nog in opbouw zijn. Tot nu toe is de conclusie dat Ajax er het best uit ziet (speelde tegen Liverpool ook maar met twee nieuwe spelers in de basis en heeft natuurlijk de meeste middelen), PSV hadden we veel van verwacht en draait nog slecht bij absentie van Luuk de Jong en Feyenoord doet het tot nog toe uitstekend als je de renovatie van de selectie ziet.
Denk dat dit wel de beste samenvatting is. We gaan het ook weer zien met PSV - Fey dit weekend. Kan echt alle kanten op. PSV zou met 4-0 kunnen winnen, maar Feyenoord zou ook gewoon met 0-4 kunnen winnen. Er valt echt weinig over te zeggen. Echt stabiel zijn geen van de teams nog. Ajax lijkt het wel het beste voor elkaar te hebben en die wedstrijd tegen Liverpool... Nouja, je speelt tegen een van de beste teams van Europa.donleone83 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:18:
Dat opportunisme is toch overal zo? Ajax slacht een abominabel slecht Rangers en het is opeens “next level”. Tegen Liverpool zag het er ook weer heel anders uit.
We zitten in een fase van het seizoen dat veel teams nog in opbouw zijn. Tot nu toe is de conclusie dat Ajax er het best uit ziet (speelde tegen Liverpool ook maar met twee nieuwe spelers in de basis en heeft natuurlijk de meeste middelen), PSV hadden we veel van verwacht en draait nog slecht bij absentie van Luuk de Jong en Feyenoord doet het tot nog toe uitstekend als je de renovatie van de selectie ziet.
En Midtjyllans wint 5-1 van Lazio en verliest van Sturm Graz….Gynnad schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:26:
[...]
Vorige week weggespeeld door Lazio en nu winnen ze met ruime cijfers van een ploeg uit Oostenrijk (!) enis het ineens hosanna. Het tij kan vlug keren blijkt wel
Waren dit dezelfde teams? Dit kun je toch gewoon niet geloven, de uitslagen van gisteren en vorige week maken dit wel heel apart.Typhone schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:52:
[...]
En Midtjyllans wint 5-1 van Lazio en verliest van Sturm Graz….
Biedt veel perspectief voor Feyenoord. Midtjylland lol, wat een nul team.Exocet schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:03:
[...]
Waren dit dezelfde teams? Dit kun je toch gewoon niet geloven, de uitslagen van gisteren en vorige week maken dit wel heel apart.
Maar wint wel van Lazio waar wij het weer zo moeilijk tegen hadden. Zijn we dan -1?
Nee. Als je met 'wij = Feyenoord' bedoelt dan denk ik dat Feyenoord alle kans heeft op een eerste plaats in de poule. Meer en meer begint Feyenoord die Europese schroom van zich af te gooien. Denk oprecht dat ze goud in handen hebben met Arne Slot maar dat heb ik al eens eerder gezegd.Tristan schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:14:
[...]
Maar wint wel van Lazio waar wij het weer zo moeilijk tegen hadden. Zijn we dan -1?
Ik denk dat dit voor Arne geldt, maar net zo hard voor de organisatie die nu 'om is', alles is erop gericht dit spelletje te spelen, daar worden ook spelers voor gehaald die erbij passen (of waarvan de verwachting is dat ze zicht erop aan kunnen passen).Typhone schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:00:
[...]
Nee. Als je met 'wij = Feyenoord' bedoelt dan denk ik dat Feyenoord alle kans heeft op een eerste plaats in de poule. Meer en meer begint Feyenoord die Europese schroom van zich af te gooien. Denk oprecht dat ze goud in handen hebben met Arne Slot maar dat heb ik al eens eerder gezegd.
Alleen Arne kan dit ook niet voor elkaar boxen natuurlijk, maar het is wel een hele belangrijke (en centrale) spil in het geheel.
Wat één Arne zijn grootste krachten is (dit merk je in interviews e.d. ook) is wel dat hij heel goed kan communiceren. Hij kan zijn keuzes uitleggen aan spelers, en goed duidelijk maken wat hij verwacht tijdens een wedstrijd. Dat helpt al een boel, als je je goed weet uit te drukken, zodat iedereen het begrijpt (en hetzelfde begrijpt, dus geen onduidelijkheden/ interpretatie) en dus alle neuzen (no pun intended
Maar t.a.v. de organisatie:
De scouting scout niet alleen leuke voetballers, maar ook echt spelers waar je op de manier mee kan voetballen die men voor ogen heeft. Het echte goud zit hem in het geheel, ik ben er van overtuigd dat je met een trainer die hetzelfde type voetbal wil spelen, en de organisatie erachter die daar compleet op is ingericht, ook hoge ogen zou gooien. (nou vind ik Arne ook wel een buitencategorie trainer overigens, in zijn hele doen en laten. Echt een voorbeeld)
Feyenoord speelde gisteren een prima wedstrijd. Ok, in het begin ging elk schot wel in de goal van de tegenstander, en dat is natuurlijk alleen mogelijk tegen een matige tegenstander, maar het hele veldspel van Feyenoord viel positief op.
AZ heeft gewoon zijn plicht gedaan, en dat is voor nu genoeg. De EcL duurt immers nog lang, en daardoor moet je de krachten goed over verdelen.
Qua geld mag/kan geen enkele club in NL in de schaduw staan van Ajax. Je zou dan ook verwachten dat het verschil ondertussen veel groter zou zijn dan het nu is.Tristan schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:47:
Is de huidige organisatie van Feyenoord in staat om het niveau van Ajax te halen qua efficiëntie en effectiviteit? Of zijn we daar überhaupt nog niet door het grote verschil in budget?
Welk verschil bedoel je dan? Punten op de ranglijst? Geen enkele reden waarom je nu niet gelijk zou staan gezien de tegenstanders waar ze tegen gespeeld hebben.rikoos schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:00:
[...]
Qua geld mag/kan geen enkele club in NL in de schaduw staan van Ajax. Je zou dan ook verwachten dat het verschil ondertussen veel groter zou zijn dan het nu is.
18 september 2022 - Super Sunday in de Eredivisie
Poll: PSV - Feyenoord
• Winst PSV
• Winst Feyenoord
• Gelijkspel
Tussenstand:
Poll: AZ - Ajax
• Winst AZ
• Winst Ajax
• Gelijkspel
Tussenstand:
Ik ga voor tweemaal winst voor de uitploeg.
Niet alleen Europees. Met de week gaat het oprecht beter.Typhone schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:00:
[...]
Nee. Als je met 'wij = Feyenoord' bedoelt dan denk ik dat Feyenoord alle kans heeft op een eerste plaats in de poule. Meer en meer begint Feyenoord die Europese schroom van zich af te gooien. Denk oprecht dat ze goud in handen hebben met Arne Slot maar dat heb ik al eens eerder gezegd.
Alle geluk gehad dat Vitesse helemaal nog niet ingespeeld was toentertijd.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Gelukkig maar toch?
Je mag en kan meer verwachten met meer geld, maar aankopen blijven soms nog steeds een 'gok'. Of die aankoop nou 30M of 5M is. En in Nederland blijf je 'altijd' zitten dat je een opleidingsland bent, goede spelers zullen nooit heel lang blijven zoals in de topcompetities. Dus je blijft altijd bouwen.
[ Voor 52% gewijzigd door Vos op 16-09-2022 11:22 ]
Klopt maar het is wel een verschil (lees zekerheid) als je een Haller kan kopen of een Michiel Kramer moet kopen.Vos schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:20:
Krijgen we dat weer, Ajax heeft 3x zo veel geld dus moet 3x zo goed zijn? Die vlieger gaat niet op, zie ook andere competities.
Gelukkig maar toch?
Je mag en kan meer verwachten met meer geld, maar aankopen blijven soms nog steeds een 'gok'. Of die aankoop nou 30M of 5M is. En in Nederland blijf je 'altijd' zitten dat je een opleidingsland bent, goede spelers zullen nooit heel lang blijven zoals in de topcompetities. Dus je blijft altijd bouwen.
Feyenoord moet zich eerst richten op PSV. Het zou al een hele prestatie zijn als ze daar overheen gaan.Tristan schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:47:
Is de huidige organisatie van Feyenoord in staat om het niveau van Ajax te halen qua efficiëntie en effectiviteit? Of zijn we daar überhaupt nog niet door het grote verschil in budget?
Gezien de huidige scheve verdeling van de financieen in Europa, en dus ook in Nederland, zal Ajax elk seizoen kampioen worden tenzij ze een slecht seizoen hebben. Feyenoord moet klaar staan om als dat moment komt ervan te profiteren, maar dat zal denk ik niet dit seizoen zijn al sluit ik het als ras optimist niet helemaal uit.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Begint alles niet bij degelijk beleid, om zodoende een goed evenwicht in je team te krijgen. Je hebt niks aan elf aanvallers in je team, en een Ronaldo of Romario zou totaal niet passen bij een club als Ajax. Dan heb je niet altijd de beste en duurste spelers nodig, maar moet je goed kijken welke speler er in je team past. Van Gaal doet dit ook.Vos schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:20:
Krijgen we dat weer, Ajax heeft 3x zo veel geld dus moet 3x zo goed zijn? Die vlieger gaat niet op, zie ook andere competities.
Gelukkig maar toch?
Om dat te bereiken helpt het wel, wanneer je als club een paar seizoenen mee kan draaien in Europa. Dat levert de poen die je nodig hebt, om iets betere spelers aan te schaffen, of je stopt het in je opleiding.
Het is dus langere termijnwerk, en mocht dat lukken, dan komt de poen vanzelf en kan je ook nog betere spelers aanschaffen.
Dit is welliswaar een ideaalbeeld, maar de klassieke top 4 kan best een eind komen, denk ik.
Dat klopt, maar als je zoals Ajax eigenlijk wel van CL voetbal kan uitgaan kan je anders begroten en hogere salarissen betalen. Dat maakt ook dat je wat meer bewezen/ ervaren (maar kwalitatief goede) spelers naar je toe kan trekken, of ook spelers gemakkelijker kan behouden omdat het salarisverschil minder groot is (en omdat veel spelers toch wel graag CL spelen).Vos schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:20:
Gelukkig maar toch?
Zie ook het grote verloop bij Feyenoord, (gisteren had je Bijlow, Pedersen, Trauner, Cokcü en Alireza vanuit de ploeg (incl. wissels) van vorig jaar staan.
Bij Ajax had je met Pasveer, Blind, Alvarez, Timber, Rensch, Tadic, Kudus, Berghuis al meer spelers die er vorig jaar ook bij waren en ook al speelden (Kudus daargelaten, die speelde i.m.o. onterecht niet). Het is dan vooral een kwestie van 'opvullen' van de selectie, ipv een practisch nieuwe selectie maken.
Ik hoop er dan ook op dat Feyenoord op redelijk korte termijn (als het niet dit jaar is, dan volgend jaar maar) over PSV heen kan gaan en de CL kan spelen en overwinteren, dan kan je ook doorbouwen en wat spelers misschien langer behouden en doorgroeien richting de budgetten van Ajax.
Het moet wel structureel (of bijna structureel) zo zijn dat je minimaal in Europa overwintert. Dit levert inkomsten uit de Europese pot op, maar natuurlijk ook extra inkomsten bij de verkoop van spelers.mavaros schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:50:
[...]
Begint alles niet bij degelijk beleid, om zodoende een goed evenwicht in je team te krijgen. Je hebt niks aan elf aanvallers in je team, en een Ronaldo of Romario zou totaal niet passen bij een club als Ajax. Dan heb je niet altijd de beste en duurste spelers nodig, maar moet je goed kijken welke speler er in je team past. Van Gaal doet dit ook.
Om dat te bereiken helpt het wel, wanneer je als club een paar seizoenen mee kan draaien in Europa. Dat levert de poen die je nodig hebt, om iets betere spelers aan te schaffen, of je stopt het in je opleiding.
Het is dus langere termijnwerk, en mocht dat lukken, dan komt de poen vanzelf en kan je ook nog betere spelers aanschaffen.
Dit is welliswaar een ideaalbeeld, maar de klassieke top 4 kan best een eind komen, denk ik.
Klopt, daarom wint Ajax elk seizoen elk van zijn 34 wedstrijden.Vos schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:20:
Krijgen we dat weer, Ajax heeft 3x zo veel geld dus moet 3x zo goed zijn?
Oh wacht.....
En daarom wint Liverpool, wat voor ca 850 miljoen aan spelers op het veld heeft staan, met grote cijfers en met gemak van Ajax waar voor ca 250 miljoen op het veld staat.
Oh wacht......
Geld is leuk maar zolang de bal rond is zegt geld niet alles.
Maar de kans wordt er wel groter opdutchgio schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:18:
"Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken.”, aldus ene Cruijff.
Dit. Het is nogal een verschil of je Brobbey en Bergwijn kan halen of dat je Danilo, Gimenez (grotere gok) en Paixao (nog grotere gok) haalt. Nu lijkt er bij Feyenoord goed gescout en zou het prima uit kunnen pakken, maar voor de ED is Bergwijn natuurlijk een zekerheidje (neemt niet weg dat ik het nog steeds financieel onverantwoord vind).
Typhone schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:14:
Ohneeeee de gloriedagen van PSV komen eraan
John de Jong afscheid nabij
Ajax dus niet de enige club waar de RvC een andere mening heeft.Op de slotdag van de transferwindow kreeg de directie een dringend en dwingend verzoek van de raad van commissarissen om Gakpo te verkopen. Dit ondanks de wensen van Ruud van Nistelrooij om de sterspeler niet te laten gaan. Na het afhaken van Manchester United werden Southampton en Leeds United concreet, maar Gakpo besloot in Eindhoven te blijven.
Op dat moment werd door de rvc duidelijk gemaakt dat of Gakpo of Sangaré moest worden verkocht. Dit met het oog op de financiën en het operationele tekort dat in het huidige boekjaar dicht gefietst moet worden. Het bod dat de Engelse clubs op Gakpo deden, vond de gehele directie echter niet voldoende om de aanvaller te verkopen.
Ook lekker verstandig dat ze nadat ze wisten dat er geen CL was toch besloten niet te verkopen. In waarde toenemen gaat hij niet meer maar er kan altijd nog met een schuin oog naar de Brainport partners gekeken worden.Exocet schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:19:
[...]
[...]
Ajax dus niet de enige club waar de RvC een andere mening heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 16-09-2022 16:23 ]
Kennelijk was Sangare verkopen ook een optie , maar die hebben ze natuurlijk al vroegtijdig verlengd ( en waarschijnlijk meer salaris geboden), dus was de druk op Gakpo te verkopen ook groter.Typhone schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:21:
[...]
Ook lekker verstandig dat ze nadat ze wisten dat er geen CL was toch besloten niet te verkopen. In waarde toenemen gaat hij niet meer.
In dit geval heeft de RvC dus niet z'n zin gekregen, in tegenstelling tot wat er bij Ajax gebeurde.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 13:12
Zeker nu je geen CL hebt, bijt die keuze extra hard terug. Dus zo vreemd is het niet dat de rvc hier niet blij mee is.
Ik hou het toch op een overwinning van PSV, Ruud doet al een voorspelling van de uitslag zo te zienSuperkiwi schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:16:
Nu de 'wie is nou eigenlijk beter' goed op gang komt is het wellicht een mooie tijd om de Super Sunday poule er alvast eens in te slingeren.
18 september 2022 - Super Sunday in de Eredivisie
Poll: PSV - Feyenoord
• Winst PSV
• Winst Feyenoord
• Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]
Poll: AZ - Ajax
• Winst AZ
• Winst Ajax
• Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ik ga voor tweemaal winst voor de uitploeg.

AZ - Ajax een gelijkspel, Ajax heeft het daar toch meestal erg lastig.
Inderdaad, en dan had je ook gewoon een half seizoen gehad om spelers te scouten die je met dat geld kunt halen.tweakduke schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:26:
Financieel gezien was het een onbegrijpelijke keuze om Gakpo niet weg te doen.
Zeker nu je geen CL hebt, bijt die keuze extra hard terug. Dus zo vreemd is het niet dat de rvc hier niet blij mee is.
Want dit PSV heeft diverse versterkingen nodig.
Dat ziet er eerder uit als een doelpuntrijk gelijkspelExocet schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:29:
[...]
Ik hou het toch op een overwinning van PSV, Ruud doet al een voorspelling van de uitslag zo te zien![]()
[Afbeelding]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ze hadden maar ja hoeven zeggen tegen Chelsea (of een hoger tegenbod te doen) en ze hadden 40-50m voor Sangaré gehad. Wel pas op 31 augustus dus geen kans meer voor een vervanger.Exocet schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:25:
[...]
Kennelijk was Sangare verkopen ook een optie , maar die hebben ze natuurlijk al vroegtijdig verlengd ( en waarschijnlijk meer salaris geboden), dus was de druk op Gakpo te verkopen ook groter.
In dit geval heeft de RvC dus niet z'n zin gekregen, in tegenstelling tot wat er bij Ajax gebeurde.
Verwijderd
Waarom? Simpel... Wij Feyenoorders zijn gewend aan een teleurstellend resultaat na een goede Europese week.
Winst voor Ajax.
En, als AZ zoals gisteren speelt, verwacht ik een monsterscore.
Ga me niet vragen waarom, maar Feyenoord doet het altijd beroerd na een Europese wedstrijd. Maakt verder geen fluit uit of ze met 6-0 hebben gewonnen op donderdag.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Held
van alle fouten die John heeft gemaakt wordt het niet verkopen van een belangrijke aanvaller in de slotweek van de transfermarkt hem fataalTyphone schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:14:
Ohneeeee de gloriedagen van PSV komen eraan
John de Jong afscheid nabij
Gosh ik haat me club soms sta ik zo ver af van hun zienswijze
Was het niet zoeken naar het laatste druppeltje?dglavimans schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:10:
[...]
van alle fouten die John heeft gemaakt wordt het niet verkopen van een belangrijke aanvaller in de slotweek van de transfermarkt hem fataal
XXXVI
Jah echter was dit een beslissing die zover ik weet door iedereen gesteund werd.. Gakpo wou zelf niet eens meer wegephymerous schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:19:
[...]
Was het niet zoeken naar het laatste druppeltje?
Gaat aardig donderen denk ik de komende tijd bij PSV gaat nu een hele beerput open
Hier moest al 3 jaar geleden doorheen. Laat het maar even klappen, zolang het maar omhoog gaat met het niveau. Zowel intern als op het veld.dglavimans schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:22:
[...]
Jah echter was dit een beslissing die zover ik weet door iedereen gesteund werd.. Gakpo wou zelf niet eens meer weg
Gaat aardig donderen denk ik de komende tijd bij PSV gaat nu een hele beerput open
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Kan hij straks met De Jong een nieuw clubje oprichtenPlayer1S schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:36:
Nou, laatste wedstrijd voor Kuyt vandaag?
"We hebben een clubje opgericht voor mensen met een ..." ?ElPaco schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:38:
[...]
Kan hij straks met De Jong een nieuw clubje oprichten
En de rest van de directie lijkt hem keihard te laten vallen, terwijl het volgens mij een gezamenlijke beslissing was... Grote klasse daarodglavimans schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:10:
[...]
van alle fouten die John heeft gemaakt wordt het niet verkopen van een belangrijke aanvaller in de slotweek van de transfermarkt hem fataal
Al jaren lang wordt PSV gegijzelt door mensen zonder echt verstand van voetbal. (Wij noemen het randdebielen.)
Laat PSV doorpakken en weer een echte voetbalclub worden. Want dat is het al jaren niet meer. Dan ben ik welliswaar een Ajacied, maar zie al jaren welk soort ellende een slecht prestend PSV aanricht onder hun supporters.
PSV en Directeur Voetbalzaken John de Jong hebben de doorlopende arbeidsovereenkomst per direct ontbonden.
— PSV (@PSV) 16 september 2022
PSV dankt John de Jong, die in het verleden ook speler, scout en hoofdscout was in Eindhoven, voor zijn inspanningen in de voorbije ruim 22 seizoenen.
Van dat tekort wist je al af na de verloren wedstrijd tegen Monaco.
Dat je op de laatste transferdag geen bepalende spelers meer verkoopt kan je hem niet aanrekenen. Dan had je eerder tot een transfer moeten komen zodat je ook nog een vervanger kon terughalen.
Ik vond hem ook niet helemaal de juiste man voor de rol van TD maar het is ook niet helemaal terecht om hem nu hiervoor weg te sturen.
Sjeu 22 jaar aan dienstverband door 't putje.
Wat @dutchgio zegt, de financiële cijfers wisten ze vooraf echt wel, en dus ook de (on)mogenlijkheden die erbij horen in elk scenario.
En ze hebben dus gegokt en verloren (missen CL voetbal), en dus gecalculeerd op CL voetbal, hoe stom is dat.
Anders hadden ze hoe dan ook Sangaré en/of Gakpo al veel eerder in de transferwindow kunnen verkopen. Daar is imo de hele directie voor verantwoordelijk, niet alleen de TD.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Nu weet Leeds direct dat PSV geld nodig heeft, en gaan ze dus geen 50mln voor Gakpo bieden.
Daarnaast is het financiele gedoe niet het werk van de TD.
nggyu nglyd
Dat was net.Quad schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:27:
Eindhoven 2-0 voor maar Roda jc komt terug op 2-1, zal Eindhoven weer heel even virtueel bovenaan staan?
Nu is het 3-1, en PEC staat achter tegen ADO.
Kennelijk stond ook de rest van de directie achter de keuzes, maar alleen de Jong moet weg.Deadsy schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:25:
Ook lekker dat ze het allemaal gewoon in de media gooien.
Nu weet Leeds direct dat PSV geld nodig heeft, en gaan ze dus geen 50mln voor Gakpo bieden.
Daarnaast is het financiele gedoe niet het werk van de TD.
Hij had ook nog een contract tot 2024, dus financieel ook niet zo handig.
Oh man oh man.mavaros schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:31:
[...]
Dat was net.
Nu is het 3-1, en PEC staat achter tegen ADO.
3-3.
nggyu nglyd
Het is 3-3 nu. Gelukkig staat PEC nog achter.
Overigens, FCE is het enige team dat nog niet verloren heeft tot nu toe in de KKD/eerste divisie.
[ Voor 34% gewijzigd door mavaros op 16-09-2022 22:10 ]
Als dit waar is mogen ze die keeperstrainer er wel eens heel snel uit donderen.'Jay Gorter niet in selectie Jong Oranje omdat hij niet snel genoeg reageerde op appjes'
"Jay Gorter niet in selectie Jong Oranje omdat hij niet snel genoeg reageerde op appjes"; image source: Pro Shots
Brian Brobbey is komende interlandperiode de enige Ajacied in de selectie van Jong Oranje. In de Kick-off Podcast van De Telegraaf geeft clubwatcher Mike Verweij aan dat Jay Gorter om een merkwaardige reden ontbreekt. "Zijn moeder heeft een nierziekte en hij zat in het ziekenhuis. Hij reageerde daarom niet direct op de appjes van de keeperstrainer en dat is hem duur komen te staan", aldus Verweij.
De clubwatcher gaat verder: "Sierd van der Berg vindt relatie belangrijker dan prestatie en vond dat hij, ondanks de ziekte van zijn moeder, best op die appjes had kunnen reageren. In ieder geval sneller kunnen reageren. Daarom wordt hij nu thuis gelaten."
Het was wel de bedoeling dat Gorter opnieuw geselecteerd zou worden. "Alleen reageerde hij niet op de appjes van de keeperstrainer en de relatie blijkt belangrijker dan de prestatie", geeft Verweij aan. "Gorter heeft thuis van alles aan zijn hoofd vanwege de ziekte van zijn moeder en zit daarom in het ziekenhuis. Daar word je dan op afgerekend. Ik vind dat echt beneden alle peil."
Een beller is sneller dat geapp is echt amateuristisch. Zou verboden moeten worden als belangrijke zaken moeten worden gecommuniceerd die tijdigheid vereisen.toolkist schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:22:
[...]
Als dit waar is mogen ze die keeperstrainer er wel eens heel snel uit donderen.
Sowieso nogal onpersoonlijk allemaal , uitnodiging voor het NL elftal via een appje
dan was het commentaar geweest dat hij niet had opgenomen/tijdig had teruggebeld. De arrogantie van die keeperstrainer...CornermanNL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:37:
[...]
Een beller is sneller dat geapp is echt amateuristisch. Zou verboden moeten worden als belangrijke zaken moeten worden gecommuniceerd die tijdigheid vereisen.
Sowieso nogal onpersoonlijk allemaal , uitnodiging voor het NL elftal via een appje
Ja, las het verhaal ook net,toolkist schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:22:
+ het verhaal dat Kramer en die keeper van RKC een boete van € 1000 hebben gekregen, omdat ze hun mening gaven
de KNVB heeft nog nooit van Vrije Meningsuiting gehoord!
Een keeperstrainer die zelf nooit verder is gekomen dan 2e keeper bij Cambuur...groggy schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:44:
[...]
dan was het commentaar geweest dat hij niet had opgenomen/tijdig had teruggebeld. De arrogantie van die keeperstrainer...
Dan kan die nog wel een erg goede trainer zijn, dat zegt niks.toolkist schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:41:
[...]
Een keeperstrainer die zelf nooit verder is gekomen dan 2e keeper bij Cambuur...
Dat boeit niet, dan zou van gaal ook geen bondscoach mogen zijn.toolkist schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:41:
[...]
Een keeperstrainer die zelf nooit verder is gekomen dan 2e keeper bij Cambuur...
Die heeft in ieder geval nog veel wedstrijden gespeeld.groggy schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:12:
[...]
Dat boeit niet, dan zou van gaal ook geen bondscoach mogen zijn.
Graafschap ook wel genaaid met die penalty waar de 1-1 uit komt. Zo’n scheids die ‘m schaamteloos op de stip legt …
Twente komt eraan!
Ik vind het echt heel erg belachelijk.JAN-B schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:21:
[...]
Ja, las het verhaal ook net,
+ het verhaal dat Kramer en die keeper van RKC een boete van € 1000 hebben gekregen, omdat ze hun mening gaven![]()
de KNVB heeft nog nooit van Vrije Meningsuiting gehoord!
Spelers en trainers worden al zo monddood gemaakt tegenwoordig.
Je mening geven mag niet meer. Het is de trend.
Je emotie enigzins uiten mag ook niet. En het is toch ook niet zo dat een Kramer ze uitschold oid?
Laag van de knvb, daar moeten ze boven staan en de scheidsrechters ook. Kinderachtig.
Diverse (al dan niet loze of vergezochte) beschuldigingen zonder meer maar op TV debiteren kan gevolgen hebben. Het is ondermijnend voor de autoriteit van de KVNB en het scheidsrechtersgilde.Harribo schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:51:
[...]
Ik vind het echt heel erg belachelijk.
Spelers en trainers worden al zo monddood gemaakt tegenwoordig.
Je mening geven mag niet meer. Het is de trend.
Je emotie enigzins uiten mag ook niet. En het is toch ook niet zo dat een Kramer ze uitschold oid?
Laag van de knvb, daar moeten ze boven staan en de scheidsrechters ook. Kinderachtig.
Los van of ze (KNVB en scheidsrechters) het er zelf naar maken - je kunt ook gewoon zeggen dat je er niets van snapt zonder meteen met vingers te wijzen en aan karaktermoord en allerlei complottheorieën te doen.
En er zijn ook gewoon afspraken over wat je wel en niet kunt en mag zeggen.
Clubs zouden er goed aan doen om hun spelers wat meer mediatraining tengelen wat dat betreft.
Je kunt nog steeds alles zeggen, maar laster en smaad zijn nog steeds strafbaar.
Velen gingen hen voor. Spelers en trainers. Gertjan Verbeek e.v.a. kregen ook boetes, en zelfs schorsingen voor vergelijkbare vergrijpen als ik me niet vergis.
[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 17-09-2022 11:46 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dan moet je spelers die zich de verliezaar voelen, ook nooit meer direct na de wedstrijd interviewen.Ramzzz schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:38:
[...]
Diverse (al dan niet loze of vergezochte) beschuldigingen zonder meer maar op TV debiteren kan gevolgen hebben. Het is ondermijnend voor de autoriteit van de KVNB en het scheidsrechtersgilde.
Los van of ze (KNVB en scheidsrechters) het er zelf naar maken - je kunt ook gewoon zeggen dat je er niets van snapt zonder meteen met vingers te wijzen en aan karaktermoord en allerlei complottheorieën te doen.
En er zijn ook gewoon afspraken over wat je wel en niet kunt en mag zeggen.
Clubs zouden er goed aan doen om hun spelers wat meer mediatraining tengelen wat dat betreft.
Je kunt nog steeds alles zeggen, maar laster en smaad zijn nog steeds strafbaar.
Velen gingen hen voor. Spelers en trainers. Gertjan Verbeek e.v.a. kregen ook boetes, en zelfs schorsingen voor vergelijkbare vergrijpen als ik me niet vergis.
Ik snapte de uitspraken van die spelers best wel, en til er verder niet zo zwaar aan. Het gebeurt in de emotie, en de meeste mensen zijn geen robots, maar emotionele wezens. Daar geef je geen boete voor, tenzij ze echt helemaal uit de bocht vliegen, maar dat was niet het geval.
De KNVB moet zich met belangrijker zaken bemoeien, zoals de overname door vreemde machten bij kleine clubjes, zoals in Sittard. Maar dan geven ze niet thuis.
Ik zou als ik RKC was interview gewoon boycotten, of als dat tot gedoe leidt omdat bepaalde verplichtingen niet nagekomen worden hoogstens opdagen en alleen ja/nee antwoorden geven.mavaros schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:53:
[...]
Dan moet je spelers die zich de verliezaar voelen, ook nooit meer direct na de wedstrijd interviewen.
Ik snapte de uitspraken van die spelers best wel, en til er verder niet zo zwaar aan. Het gebeurt in de emotie, en de meeste mensen zijn geen robots, maar emotionele wezens. Daar geef je geen boete voor, tenzij ze echt helemaal uit de bocht vliegen, maar dat was niet het geval.
De KNVB moet zich met belangrijker zaken bemoeien, zoals de overname door vreemde machten bij kleine clubjes, zoals in Sittard. Maar dan geven ze niet thuis.
Laten we wel zijn, iedere vorm van succes in het NL voetbal vindt plaats ondanks de KNVB en zeker niet dankzij, wat een ongelofelijke ballentent
Wat de bond (of tv rechtenhouder) en voetbalclubs wel kunnen doen is het verliezende team (of wellicht als er controverse rond de overwinning/verlies is) meer tijd geven om te reflecteren en dan pas met een reactie laten komen. Want ik kan mij dan wel weer verplaatsen in de schoenen van die 2 RKC spelers, op zo'n manier een resultaat verliezen is ook gewoon kut (en discutabel). En als je dan vlak na zo'n wedstrijd om een reactie gevraagd wordt snap ik wel dat emotie naar voren komt.
Dat laatste vind ik dus van wel want ze beschuldigen een scheidsrechter van partijdigheid en niet eerlijk te fluiten. Daarmee ga je wat mij betreft een grens over want vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je zomaar alles mag roepen en iemand mag beschadigen, er zitten grenzen aan en die zijn ze imo over gegaan.mavaros schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:53:
[...]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Aanvulling en duiding van Brands:
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM
Ik kan niet zeggen dat ik hem ga missen.
De knvb blijft echt een groep amateurs.toolkist schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:22:
[...]
Zulk een grote groep mensen die ongeschikt zijn voor hun baan.
Kunnen het beter Knab noemen maar dat zal een ander bedrijf niet blij mee worden.
Dat beschadigen deed de scheids toch echt zelf want hij floot niet eerlijk. Daarbij was het nog steeds een mening die ze gaven een daarin mag je heel ver gaan. Een mening van Kramer is daarbij echt niet zo zwaar wegend dat Gozubuyuk nu z'n werk ineens niet meer kan doen.gws24 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:00:
[...]
Dat laatste vind ik dus van wel want ze beschuldigen een scheidsrechter van partijdigheid en niet eerlijk te fluiten. Daarmee ga je wat mij betreft een grens over want vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je zomaar alles mag roepen en iemand mag beschadigen, er zitten grenzen aan en die zijn ze imo over gegaan.
Koninklijke nederlandse amateur bende?Deadsy schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:10:
[...]
De knvb blijft echt een groep amateurs.
Zulk een grote groep mensen die ongeschikt zijn voor hun baan.
Kunnen het beter Knab noemen maar dat zal een ander bedrijf niet blij mee worden.
Verwijderd
Wat een Schwalbe bij Sparta - Groningen.
Benieuwd wat Meneer Hugo Borst ditmaal van de scheidsrechter vind...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 18:20 ]
Helemaal met je eens, belachelijke beslissing.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:20:
Nou, Makkelie maakt er ook lekker een zooitje van... Mijn hemel.
Wat een Schwalbe bij Sparta - Groningen.
Benieuwd wat Meneer Hugo Borst ditmaal van de scheidsrechter vind...
Neemt niet weg dat het ook weer ridicuul is van Te Wierik om daar zo in te komen glijden.. 😂
Twente komt eraan!
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
:gifsicle():strip_exif()/f/image/BQJYRHo7P1B12syVCgq2clqt.gif?f=user_large)