Nou ja, hij heeft deels wel een punt, zeker qua 'sfeer' in het topic gisteren voor de wedstrijd. Zie de poll, merendeel verwachtte een overwinning van Ajax volgens mij.ephymerous schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:29:
[...]
Nu lees ik niet alle posts op de letter door maar ik heb de sfeer van "hier winnen we wel even" niet bewust meegemaakt. Voetbal is opportunisme en Liverpool is het seizoen slecht gestart, hoop en geloof was er voldoende. Als je dat al niet hebt kan je beter thuisblijven
Die polls zijn anoniem en we weten wat @LZ86 en de zijnen altijd doen met polls. Kun je nagaan hoe verwend we zijn geworden en wat de status van Ajax is nowadays. Erg is anderstoolkist schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:31:
[...]
Nou ja, hij heeft deels wel een punt, zeker qua 'sfeer' in het topic gisteren voor de wedstrijd. Zie de poll, merendeel verwachtte een overwinning van Ajax volgens mij.
Het is toch geen schande om van Liverpool te verliezen?? Dit is een van de beste clubs de afgelopen 5 jaar. Uiteindelijk was het nog heel spannend en was Liverpool over de gehele wedstrijd (veel) beter.
Vooraf was er een mogelijke kans (en vooral hoop) om de wedstrijd te winnen, aangezien ze niet in hun beste periode zitten.. Maar de wedstrijd van vorige week (en misschien dat ze afgelopen weekend niet gespeeld hebben) zal er ongetwijfeld voor gezorgd hebben dat Liverpool een goed resultaat wilde neerzetten. Ze zaten er ook vanaf minuut 1 vol bovenop.
Vooraf was er een mogelijke kans (en vooral hoop) om de wedstrijd te winnen, aangezien ze niet in hun beste periode zitten.. Maar de wedstrijd van vorige week (en misschien dat ze afgelopen weekend niet gespeeld hebben) zal er ongetwijfeld voor gezorgd hebben dat Liverpool een goed resultaat wilde neerzetten. Ze zaten er ook vanaf minuut 1 vol bovenop.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik heb even teruggebladerd naar een uurtje voor de wedstrijd. Op wat opportunistische kreten na proef ik echt geen "we gaan hier even winnen" sfeertje, Afijn, het is ook een non discussie. Hopelijk wint Ajax twee keer van Napoli en kan @Han zijn belofte aan @Typhone inlossentoolkist schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:31:
[...]
Nou ja, hij heeft deels wel een punt, zeker qua 'sfeer' in het topic gisteren voor de wedstrijd. Zie de poll, merendeel verwachtte een overwinning van Ajax volgens mij.
XXXVI
Maar goed, mijn conclusie:
- Pasveer hoeft nog niet met pensioen
- Blind wel ,al bracht hij aanvallend nog wel wat
- Duidelijk waarom Bergwijn bij de Spurs op de bank zat
- Kudus echt de uitblinker
- Tadic bracht niks aan de bal
- Lange ballen heeft geen zin
- Brobbey zit weer op de bank (hoe lang gaat hij dat leuk vinden)
- Schreuder mag wel eerder wisselen, helemaal met 5 wissels en zo'n hoog tempo (geleerd van ten hag?)
- Timber kon genoeg weerstand bieden
Ajax is zeker niet kansloos voor overwintering in deze poule maar ff de EL winnen zoals hier wordt gezegd zie ik nu niet gebeuren
- Schreuder mag wel eerder wisselen, helemaal met 5 wissels en zo'n hoog tempo (geleerd van ten hag?)
Ajax is zeker niet kansloos voor overwintering in deze poule maar ff de EL winnen zoals hier wordt gezegd zie ik nu niet gebeuren
[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 14-09-2022 08:40 ]
Wat mij betreft mag die gewoon weer terug de basis in. Kudus een plekje naar achteren op 10, daar is ie volgens mij veel beter dan in de spits.GrooV schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:38:
Eens met alle punten , behalve Kudus.GrooV schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:38:
Maar goed, mijn conclusie:
Hij scoort een goed doelpunt, maar ook enorm veel balverlies en foute keuzes.
We zitten in de CL dus dat wordt inderdaad lastig om die te winnen. Aim for the stars, land on the moon toch?GrooV schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:38:
Kudus vond ik overigens écht niet goed spelen. Zeer slordig in balbezit. De échte test komt tegen Napoli, niet Liverpool uit. Al zit er wel een mooie mentaliteit in de ploeg tegenwoordig. Ajax is wel echt gegroeid de afgelopen 4 jaar.
[ Voor 24% gewijzigd door Typhone op 14-09-2022 09:10 ]
Als je in deze poule derde wordt, en dat is geen gekke gedachte, dan stroom je gewoon in in de EL. Dan heb je met Ajax een hele aardige ploeg om ver te komen. Winnen zie ik ook niet zo 1-2-3 gebeuren, maar dat is afhankelijk van wie je treft en hoe het team zich verder ontwikkeld.Typhone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:08:
[...]
We zitten in de CL dus dat wordt inderdaad lastig om die te winnen. Aim for the stars, land on the moon toch?
Kudus vond ik overigens écht niet goed spelen. Zeer slordig in balbezit. De échte test komt tegen Napoli, niet Liverpool uit. Al zit er wel een mooie mentaliteit in de ploeg tegenwoordig. Ajax is wel echt gegroeid de afgelopen 4 jaar.
Dat is die vorige trainer van Ajax die in de Champions League toppers altijd een degelijk plan had dat de eigen spelers in hun kracht zette (en de zwaktes van de tegenstander benadrukte). Dat je Bergwijn niet laat meeverdedigen kan. Maar maak er dan gebruik van zodat Alexander Arnold er achteraan moet. Nu ging de lange bal telkens richting Tadic die dan zijn duel verloor of een overtreding maakte. Ik denk niet dat Ten Hag dat 90 minuten had laten gebeuren. Daarvoor hoef je niet eens te wisselen, het is een kwestie van instructies/uitvoering. Maar als biertje-op-de-bank-coach had ik de tweede helft met Tadic links, Berghuis rechts en Brobbey en Kudus op 9 en 10 gespeeld.
Regeren is vooruitschuiven
Puur qua scorebord journalistiek had Schreuder gelijk, dat het spelplan werkte met Kudus, maar alles meenemende was het maar 1 kans van Ajax tegen een aantal van Liverpool. De 2e helt was het ook wachten op de 2-1, waarbij je mede doordat Liverpool vooruit wil (het wil forceren) de grote kans van Blind die hij naast kopte krijgt.Typhone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:53:
[...]
Zelden zo oneens met Schreuder geweest als ik dat lees. Ja het spelplan met Kudus werkte in de eerste helft… op geluk ja. In het grote geheel kwam Ajax meermaals te kort op het middenveld en daar had rustig ingegrepen mogen worden.
Anyway 2-1 tegen Liverpool is een verlies wat je kunt incalculeren. Nu nog even wachten op het grote Napoli wat door iedereen hier de sterren in geschreven wordt maar ik begrijp alleen nog niet waarom.
@Verwijderd ik vond Bergwijn ook niet sterk en balvast gisteren. Maar ik was vooral even geschrokken van Bassey. Zo sterk met ruimte maar onder druk gisteren compleet opgesloten. Stond ook vrijwel geheel richting rechts gedraaid voor de lange bal naar Rensch/Berghuis en sloeg de simpele opties over.
Middenveld zag je niet omdat dat werd overgeslagen, er werd niet met het middenveld gevoetbald, maar over het middenveld heen gespeeld. Te vaak werd (wel door/ onder de druk van Liverpool) de lange bal gespeeld, het middenveld moet dan aansluiten, maar komt te zwemmen doordat je de bal voorin niet vast kan houden. Brobbey had dat wellicht beter kunnen doen, maar daar twijfel ik ook aan of dat de oplossing was geweest.
Of het middenveld dus te kort kwam weet ik niet, want van achteruit werden ze steeds overgeslagen, vanwege het snelle/ vele hanteren van de lange bal.
T.a.v. Bassey, dat hij opbouwend (voetballend) tekort komt werd zo wel duidelijk, hij is echt een sterke verdediger i.m.o., maar doordat hij voetballend tekort komt is het verstoren van de opbouw relatief eenvoudig en dat deed Liverpool dan ook goed.
Dat verwacht ik ook, ik had wel hoop op een resultaat(je) omdat Liverpool niet goed is gestart en de draai nog niet heeft gevonden, maar ook dat meenemende had je voor mijn gevoel niet vooraf echt kunnen verwachten dat dit ook zou lukken.toolkist schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:23:
[...]
Mijn voorspelling was 2-0 Liverpool dus ik zat aardig in de richting en was helemaal niet zo positief zoals anderen hier
En dat Liverpool een keer verliest van Man Utd kan gebeuren, over een heel seizoen staan ze zometeen 'gewoon' weer top 2-3.
Dat Liverpool verliest van ManUtd kan altijd een keer gebeuren idd.
Naja, in zoverre dat doorgaans teams beter worden in de loop van een seizoen, wanneer ze beter op elkaar ingespeeld raken. Dat geldt natuurlijk net zo goed voor Ajax zelf en zoals ik zeg hoop ik dat ze nog groeien, want ik verwacht dat ze dat wel nodig gaan hebben willen ze ver(der) komen in Europa.toolkist schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:28:
[...]
Maar wat zegt dat nou na 6 wedstrijden, helemaal niks.
Dat je verliest kan ik mee leven.
Maar op deze manier, als Ajax zijnde, het niveau verschil was best hoog. Dat wekt toch zorgen lijkt mij.
Maar op deze manier, als Ajax zijnde, het niveau verschil was best hoog. Dat wekt toch zorgen lijkt mij.
Dat je nog ingaat op dit soort bewuste steken. Ik ben al jaren mee gestopt in dit topic om op dit soort simpele opmerkingen te reageren.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 02:35:
[...]
Vergeet niet dat hij van Feyenoord komt, bro seriouslyHoezo geen eigen Ajax topic, wacht nee dit is het Ajax topic
De euforie vooraf had wellicht ook te maken met het feit dat dit wellicht het moment was om van Liverpool te winnen uit. Liverpool is niet in goede doen en Ajax speelt tegen alle tradities in prima bij de seizoenstart. Helaas had Liverpool de zaken goed voor elkaar gisteravond en wist het Ajax vanaf het begin onschadelijk te maken, dat deden ze echt goed. De aanvalslijnen richting Bergwijn en Tadic werden geheel afgesneden waardoor het van anderen moest komen, waaronder Taylor, die overduidelijk nog een stap moet zetten voor dit niveau. En dat is geen schande. Gisteravond voelde het weer ouderwets ‘de jochies tegen de mannen’. Liverpool was op alle fronten net een maatje te groot gisteravond, de 1-1 verbloemde veel en bracht Liverpool even aan het twijfelen, maar ook niet meer dan dat.GrooV schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:10:
Nee maar het gaat alle kanten op hier in dit topic. Eerst zouden ze wel ff van Liverpool winnen. Toen verloren ze en is Liverpool in eens super goed.
Ze zijn goed maar niet in top vorm, United heeft gewoon van ze gewonnen en die spelen EL om maar een voorbeeld te noemen
Het grootste probleem voor Schreuder op dit moment is Tadic, die zorgt er voor dat de puzzel nog niet compleet is. Want ik denk echt dat je met Bergwijn op links, Kudus op 10 en Brobbey in de spits echt een fantastische aanvalslinie hebt. Maar ja, waar laat je je aanvoerder dan? Gisteravond kwam Tadic niet voor in het spel, verloor elk duel en daardoor kon Ajax niet onder de druk van Liverpool uit komen. Het wordt tijd dat Tadic een stapje terug gaat doen in de hiërarchie, net als Blind. Beiden spelen nu voor het vierde seizoen bij Ajax, je zal moeten doorselecteren
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Die stuur ik wel richting @Typhone voor een kusje, hij heeft meer met mannen dan dat ik dat heb. Frietboer blij, @Typhone blij, win-wintoolkist schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:30:
Kun je eerst ff regelen dat je frietboer zondag geen gekke dingen doet als var?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Tja als Liverpool goed speelt is het gewoon een van de beste clubs ter wereld.Harribo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:33:
Ajax heeft dan Brobbey op de bank, waar Liverpool Nunez op de bank heeft zitten.
Al met al is Liverpool gewoon een maatje te groot en dat is echt geen schande.
Was dat ook vanaf het eerste moment dat hij trainer was bij Ajax? Geef Schreuder de tijd, komt allemaal goedT-MOB schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:27:
Dat is die vorige trainer van Ajax die in de Champions League toppers altijd een degelijk plan had dat de eigen spelers in hun kracht zette (en de zwaktes van de tegenstander benadrukte).
Als Liverpool die 6 wedstrijden allemaal had gespeeld zoals gisteren, hadden ze nu 18 punten gehad. Er zijn maar weinig ploegen die onder deze druk uit kunnen voetballen, en met iemand als Bassey centraal gaat dat natuurlijk helemaal niet lukken. Zeker niet als hij stelselmatig Pasveer een betere optie vindt dan Blind, die toch regelmatig vrij stond aan de zijkant.toolkist schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:28:
[...]
Maar wat zegt dat nou na 6 wedstrijden, helemaal niks.
Ajax treft Liverpool op het verkeerde moment, die wilden duidelijk iets rechtzetten na Napoli vorige week. En als die er echt voor gaan dan is Ajax gewoon kansloos, zoals ook wel bleek. Het enige probleem voor Liverpool is het feit dat ze zoveel kansen missen.
Alvarez speelde goed als stoorzender, Berghuis speelde een goede tweede helft, Pasveer keepte behoorlijk, en dat was het wel zo'n beetje. Kudus maakt een schitterende goal, maar aan de bal is het matig, ik heb nooit het gevoel dat hij de bal echt onder controle heeft. Timber en Rensch deden het nog redelijk. De rest was brandhout.
Als je Napoli thuis wint, en uit een gelijkspel eruit weet te slepen, dan kom je een heel eind denk ik. Ik volg de Serie A niet echt, maar ik kan me niet voorstellen dat Napoli ook een dergelijk tempo en mate van druk zetten op de mat legt. Dan komt Ajax meer aan voetballen toe, en dat kunnen ze wel.
+ tegen rangers de speler met de meeste onderscheppingen en tackles. De reden om datzelfde plan tegen Liverpool ook uit te voeren. Immers is de speelstijl qua backs vergelijkbaar tussen Rangers en Liverpool.Napo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:58:
[...]
Op basis waarvan zou hij deze conclusie moeten trekken?
In dit seizoen heeft hij in de negen wedstrijden van Ajax negen keer in de basis gestaan en heeft hij maar twee wedstrijden niet uitgespeeld (Rangers FC tot de 82ste minuut en FC Utrecht 57ste minuut met een blessure).
Zolang een speler consequent in de basis staat en vrijwel niet gewisseld wordt door de trainer is er weinig reden om na te denken over een potentiele punt achter zijn carriere.
De vraag is wellicht eerder waarom Ajax niet een opvolger heeft voor Blind en als ze die wel hebben waar Schreuder deze niet inpast.
Het verschil is dat Rangers niet de kwaliteit heeft om onder die druk uit te voetballen en Liverpool op zijn gemak alsnog de man aanspeelt.
Toch was dit de enige manier om Liverpool pijn te doen met deze selectie (Blind speelt immers alleen goed als de bal voor hem is, dus je moet wel met Blind op de helft van de tegenstander verdedigen).
Overigens ook weer een prima analyse van Pieter Zwart op VI.
K to the KillaZ
Het is ook geen schande maar ik denk dat Ajax wel een hoger niveau nastreeft dan dat gisteravond eruit kwam. Los van Liverpool.dutchgio schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:44:
[...]
Tja als Liverpool goed speelt is het gewoon een van de beste clubs ter wereld.
Ajax heeft dan Brobbey op de bank, waar Liverpool Nunez op de bank heeft zitten.
Maar ze krijgen nu Napoli, kunnen ze het weer proberen.
Ah je bedoelt diezelfde coach die met zijn degelijke plan keer op keer een zekere overwinning wist te verspelen? Tegen Tottenham, Chelsea, Atalanta, Benfica, Valencia, etc.T-MOB schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:27:
[...]
Dat is die vorige trainer van Ajax die in de Champions League toppers altijd een degelijk plan had dat de eigen spelers in hun kracht zette (en de zwaktes van de tegenstander benadrukte).
Bijna helemaal met je eens. Daar komt ook mijn gevoel vandaan dat Ajax er niet alles aan gedaan heeft.T-MOB schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:27:
Dat je Bergwijn niet laat meeverdedigen kan. Maar maak er dan gebruik van zodat Alexander Arnold er achteraan moet. Nu ging de lange bal telkens richting Tadic die dan zijn duel verloor of een overtreding maakte. Ik denk niet dat Ten Hag dat 90 minuten had laten gebeuren. Daarvoor hoef je niet eens te wisselen, het is een kwestie van instructies/uitvoering. Maar als biertje-op-de-bank-coach had ik de tweede helft met Tadic links, Berghuis rechts en Brobbey en Kudus op 9 en 10 gespeeld.
QFT. Dit is exact wat gaat maken of Schreuder bij Ajax succesvol gaat zijn of niet. Durft hij de hiërarchie te beïnvloeden?Han schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:40:
[...]
Het wordt tijd dat Tadic een stapje terug gaat doen in de hiërarchie, net als Blind.
[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 14-09-2022 10:17 ]
XXXVI
Een paar jaar geleden waren Juve en Real in theorie ook een maatje te groot. Maar door met durf en concentratie te spelen werd daar toch gewonnen. Nu is Bassey geen Martinez, Taylor geen de Jong natuurlijk, maar de basis van zorgvuldig vooruit spelen was gisteren bij vlagen nergens te bekennen.dutchgio schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:44:
[...]
Tja als Liverpool goed speelt is het gewoon een van de beste clubs ter wereld.
Flickr PSN ID= cheironnl
Nee hoor. Dat wekt geen enkele zorg. Wij zijn hier extreem verwend geworden denk ik met Ajax. We spelen tegen het nummer 2 team van Europa en krijgen extreme pressie tegen. Daarbij speelden enkele spelers zeer onder de maat maar die nummer 2 loopt niet over ons heen. Sterker nog, toen Ajax 3-4x in balbezit de bal vast hield stonden ze in alle gevallen voor de goal bij Liverpool met serieuze mogelijkheden.Harribo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:33:
Je kunt onmogelijk verwachten dat Ajax een team eventjes op rolt. Maar ik denk wel dat wanneer er iets andere tactische keuzes gemaakt werden (of omgezet werden!) Ajax vaker gevaarlijk had kunnen zijn. Daar blijkt helaas uit dat het team nog niet zo lang samenspeelt en dat sommige spelers echt helemaal op waren na zoveel intensiteit (Taylor, Rensch).
Zorgen moet je je gaan maken wanneer je zo speelt en zo'n uitslag hebt tegen een willekeurig team uit het linkerrijtje in de Eredivisie. Wanneer het Liverpool betreft moet je de vlag uithangen dat je jezelf als Ajax zo kranig geweerd hebt tegen een tegenstander van dit formaat. Deze les nemen de mannen en de jongens mee en pakt niemand ze OOIT nog af!
Noch Juve, noch Real speelden zo'n extreme pressie als Liverpool gisteren (en bovendien waren beide teams niet in goede doen toen). Al denk ik wel dat het Ajax team van toen het gisteren beter had gedaan, eenvoudigweg omdat er inderdaad betere voetballers rondliepen vergeleken met nu (overigens deed Martinez toen nog niet mee). Een centraal duo De Ligt / Blind (op zijn piek) is voetballend stukken beter dan Timber / Bassey. En daarvoor inderdaad De Jong i.p.v. Taylor. Zoals Ajax toen speelde, dat kan nu niet meer omdat eenvoudigweg de spelers een klasse minder zijn (Timber vs. De Ligt kun je nog over twisten, maar in de lucht was de laatste natuurlijk sterker).cheiron schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:17:
[...]
Een paar jaar geleden waren Juve en Real in theorie ook een maatje te groot. Maar door met durf en concentratie te spelen werd daar toch gewonnen. Nu is Bassey geen Martinez, Taylor geen de Jong natuurlijk, maar de basis van zorgvuldig vooruit spelen was gisteren bij vlagen nergens te bekennen.
De uitslag verbloemt i.m.o. best veel, maar zorgen maken zou ik me zeker nog niet doen inderdaad. (doe ik sowieso nooit om Ajax maar dat terzijdeTyphone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:40:
[...]
Nee hoor. Dat wekt geen enkele zorg. Wij zijn hier extreem verwend geworden denk ik met Ajax. We spelen tegen het nummer 2 team van Europa en krijgen extreme pressie tegen. Daarbij speelden enkele spelers zeer onder de maat maar die nummer 2 loopt niet over ons heen. Sterker nog, toen Ajax 3-4x in balbezit de bal vast hield stonden ze in alle gevallen voor de goal bij Liverpool met serieuze mogelijkheden.
Je kunt onmogelijk verwachten dat Ajax een team eventjes op rolt. Maar ik denk wel dat wanneer er iets andere tactische keuzes gemaakt werden (of omgezet werden!) Ajax vaker gevaarlijk had kunnen zijn. Daar blijkt helaas uit dat het team nog niet zo lang samenspeelt en dat sommige spelers echt helemaal op waren na zoveel intensiteit (Taylor, Rensch).
Zorgen moet je je gaan maken wanneer je zo speelt en zo'n uitslag hebt tegen een willekeurig team uit het linkerrijtje in de Eredivisie. Wanneer het Liverpool betreft moet je de vlag uithangen dat je jezelf als Ajax zo kranig geweerd hebt tegen een tegenstander van dit formaat. Deze les nemen de mannen en de jongens mee en pakt niemand ze OOIT nog af!
Waar ik me wel zorgen om zou maken is hoe Ajax nu met Blind en Bassey moet spelen, als je Bassey van de goede kant opjaagt (zodat die niet naar Blind kan spelen) verstoor je behoorlijk snel de opbouw die Ajax zo graag wil spelen. Natuurlijk is Liverpool een club die met enorm veel pressie kan spelen, zoals niet veel clubs dat kunnen, maar daar moet wel iets op gevonden worden tegen sterkere tegenstanders.
Bassey pakt verdedigend zowel de man van Blind als die van hemzelf op, maar daarmee schuift hij soms wat te ver op, waardoor je 1-op-1 staat achterin. Bij de goal van Salah gisteren, natuurlijk had Timber daar er niet zo in moeten gaan, maar dan stond je nog 1-op-1:
[YouTube: Samenvatting Liverpool Ajax]
Hier zie je op 2:20/ 2:21 (nog mooier te zien bij 2:50/ 2:51 overigens) dat Bassey vanuit de ruimte links in de verdediging naar binnen komt en de man van Blind (waar Blind al 5 meter achteraan hobbelt) moet laten lopen. Je had eigenlijk al Diaz, Diogo en Salah versus Rensch, Timber en Bassey op dat moment omdat Blind te ver naar voren was en niet snel genoeg terug, of omdat zijn positie niet goed werd overgenomen (er geen middenvelder de balans bewaakte), afhankelijk van wat de afspraken zijn geweest.
Maar dit zag ik vaker gebeuren, dat er zo aanvallend gespeeld wordt dat ja achterin 1-op-1 komt te staan en dat is tegen dit soort tegenstanders erg gevaarlijk.
PSV mag 20 oktober naar Engeland om Arsenal met een mooie 4-1 te verslaan! (ik neem hier even de voorspelde uitslag van @mavaros van gister over, ik vond het wel een goede).
Nieuwe datum Arsenal-PSV: 20 oktober inderdaad. 18.00 aftrap in GB, 19.00 Nederlandse tijd.
— Rik Elfrink (@RikElfrink) 14 september 2022
🚩 New date Arsenal - PSV, Oktober 20. 18.00 British time
@jbdeiman eigenlijk speelde Ajax dus met 10 tegen 11 van Liverpool, op basis van jouw reflectie. Dan is de uitslag 2-1 nog niet zo slecht.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
En twee dagen later uit bij Groningen. @Harribo gaat even een goed woordje doen hoop ik!ElPaco schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:30:
PSV mag 20 oktober naar Engeland om Arsenal met een mooie 4-1 te verslaan! (ik neem hier even de voorspelde uitslag van @mavaros van gister over, ik vond het wel een goede).
[Twitter]
Ik verwacht dat die wedstrijd (tegen Groningen dus) nog wel verzet gaat worden. Of dat dan naar de zondag is, of naar een ander moment geen idee.Typhone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:42:
[...]
En twee dagen later uit bij Groningen. @Harribo gaat even een goed woordje doen hoop ik!
Woordje niet nodig. Wint Psv met twee vingers in de neus.Typhone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:42:
[...]
En twee dagen later uit bij Groningen. @Harribo gaat even een goed woordje doen hoop ik!
Groningen is in jaren niet zo slecht geweest.
Hun positie op de ranglijst is niet zonder mazzel nu.
Dat bedoelt Typhone ook.. een goed woordje zodat Groningen vol gas gaat en het PSV heel erg moeilijk maaktHarribo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:17:
[...]
Woordje niet nodig. Wint Psv met twee vingers in de neus.
Kom op Harribo, een beetje vertrouwen! Ze hoeven maar één goaltje meer te scoren dan PSV en wat is één goaltje nou op 90 minuten?
Hup Groningen!
Hup Groningen!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat een slechte motivational speech @Harribo !Harribo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:17:
[...]
Woordje niet nodig. Wint Psv met twee vingers in de neus.
0.1 van de 100 punten geef ik je.
Probeer deze:
Lol, ik weet niet hoe/ waar je dat er precies uithaalt, ik bedoel dat ze dus met teveel mensen (te ver) voor de bal staan op verschillende momenten, waardoor ze achterin direct 1-op-1 komen te staan. Dat is echt wel een risico wat er genomen wordt, wat overigens in de Eredivisie tegen de meeste ploegen nog geen probleem is.Quad schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:41:
@jbdeiman eigenlijk speelde Ajax dus met 10 tegen 11 van Liverpool, op basis van jouw reflectie. Dan is de uitslag 2-1 nog niet zo slecht.
Ze voetballen gewoon 11-tegen-11, maar bij vlagen doen ze dat helemaal niet handig. Ik bedoel niet dat ze met iemand minder speelden, (of dat dat zo leek) maar dat bij momenten ze gewoon helemaal verkeerd stonden, waardoor ze handen en voeten tekort kwamen om de angel eruit te halen. Nu liep het vaak goed af doordat schoten niet op goal waren, of tegen Pasveer aan, dus uiteindelijk lijkt het zo slecht nog niet. Wanneer Liverpool wat meer van de kansen verzilverde was de uitslag veel groter geweest, want het verschil in kansen was enorm. Ajax heeft 3 maal geschoten,1 maal op goal en 2 maal naast. Liverpool 24 maal, 10 maal daadwerkelijk op de Goal en 4 maal werd een schot geblokt. Waarmee ik maar zeggen wil dat het aantal kansen dat Liverpool kreeg erg groot was in vergelijking met Ajax zelf.
In het spelletje van Ajax is aanvallen belangrijk, maar de restverdediging (blijf ik een mooi woord vinden) is cruciaal, die was gewoon bij vlagen totaal niet op orde. (lag niet per se aan Blind, of Bassey, maar dat vond ik bij deze goal het duidelijkst eruit naar voren komen dat het niet goed ging en stond).
Nou hield Ajax aardig stand maar je hoeft niet te overdrijven.Typhone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:40:
[...]
Nee hoor. Dat wekt geen enkele zorg. Wij zijn hier extreem verwend geworden denk ik met Ajax. We spelen tegen het nummer 2 team van Europa en krijgen extreme pressie tegen. Daarbij speelden enkele spelers zeer onder de maat maar die nummer 2 loopt niet over ons heen. Sterker nog, toen Ajax 3-4x in balbezit de bal vast hield stonden ze in alle gevallen voor de goal bij Liverpool met serieuze mogelijkheden.
De ballen die Pasveer pakte waren nou ook niet de moeilijkste.
Over 10 jaar weet iedereen alleen de uitslag nog
Over 2 jaar ben ik deze pot alweer vergeten.GrooV schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:09:
[...]
Madrid uit, dát zijn de wedstrijden die blijven hangen
Dan klopt het toch?GrooV schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:09:
[...]
Nou hield Ajax aardig stand maar je hoeft niet te overdrijven.
De ballen die Pasveer pakte waren nou ook niet de moeilijkste.
Rangers Napoli is halverwege nog 0-0, vooralsnog gunstig.
nggyu nglyd
Penalty Napoli, ongunstig.
*update
penaltydoelpunt afgekeurd, gunstig.
*update 2
Penalty 2 gemist, gunstig.
*update
penaltydoelpunt afgekeurd, gunstig.
*update 2
Penalty 2 gemist, gunstig.
[ Voor 69% gewijzigd door Superkiwi op 14-09-2022 22:21 ]
2 penalties gemist door Napoli haha. 1 op herkansing door te vroeg inlopen.
[ Voor 36% gewijzigd door Sydney08 op 14-09-2022 22:20 ]
Tomorrow is not today!
Gekte bij Rangers idd.
Maar zoals Emile Schellevis? opmerkte is het bijzonder dat de aanvallende ploeg een aanvallende fout maakt en daardoor de penalty opnieuw genomen mag worden. Zal dus vast kloppen, maar nu je dit zo ziet hoogstens opmerkelijk.
Maar zoals Emile Schellevis? opmerkte is het bijzonder dat de aanvallende ploeg een aanvallende fout maakt en daardoor de penalty opnieuw genomen mag worden. Zal dus vast kloppen, maar nu je dit zo ziet hoogstens opmerkelijk.
nggyu nglyd
Heel die actie was dubieus, did verdediger maakte niet eens een overtreding
Nou, nieuwe pingel
Edit: helaas de 0-1 voor Napoli
Edit: helaas de 0-1 voor Napoli
[ Voor 49% gewijzigd door Sydney08 op 14-09-2022 22:29 ]
Tomorrow is not today!
Poh, hij zit er dichtbij hoor
Deze strafschop was wel terecht gegeven. Maar de scheidsrechter kijkt erbij alsof hij weinig zin in de wedstrijd heeft, wat een naar mannetje.
nggyu nglyd
Dat is juist gunstig. Ajax alles in eigen hand en anders de EL in
.
Staat Liverpool nu 2de door onderling resultaat? Dat gaat dus voor doelsaldo? Ik dacht andersom, eerst doelsaldo.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nee, eerst onderling resultaat. Daarom wordt het ook zo lastig voor Ajax om nog tweede te wordenMartinusz schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:59:
Staat Liverpool nu 2de door onderling resultaat? Dat gaat dus voor doelsaldo? Ik dacht andersom, eerst doelsaldo.
Gewoon 2x winnen van die ItalianenExocet schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:10:
[...]
Nee, eerst onderling resultaat. Daarom wordt het ook zo lastig voor Ajax om nog tweede te worden
Dat is i.m.o. de vreemdste regel in het voetbal, je kan zo dus als aanvallende ploeg een soort vangnet creëren voor als de penalty wordt gemist. De goal uit de rebound telt dan wel niet, maar echt nadeel (behalve als je nog een keer mistQuad schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:24:
Gekte bij Rangers idd.
Dit zou echt een aanvallende overtreding moeten zijn en dus een vrije trap voor de Rangers. Als de verdediging te vroeg inloopt en de rebound wegwerkt gaat de penalty ook opnieuw. Devies is zo voor de aanvallende ploeg dus gewoon te vroeg inlopen voor een eventuele rebound, de grootste kans dat je het eerst bij de bal bent, je trekt waarschijnlijk een verdediger mee die als die de bal wegwerkt ook een nieuwe penalty creëert en als de bak er in een keer in gaat hoeft de penalty niet opnieuw te worden genomen.
Ik denk dat ie overnieuw mocht, omdat ook een Ranger speler te vroeg inliep samen met die Italiaan. Maar blijft stom ja
Exocet schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:10:
[...]
Nee, eerst onderling resultaat. Daarom wordt het ook zo lastig voor Ajax om nog tweede te worden
Thuis 1-0 winnen van Liverpool en je bent ze ook voorbij op onderling resultaat...
En zo niet dan de EL gaan aanvallen hè. De jongens een ervaring rijker en volgend jaar uitbouwen.Jorizzz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:18:
[...]
[...]
Thuis 1-0 winnen van Liverpool en je bent ze ook voorbij op onderling resultaat...
Als we gevoegelijk aannemen dat Rangers alles verliest had Ajax om tweede te worden toch sowieso een beter onderling resultaat nodig tegen een van de andere twee ploegen. Daar is niet zo gek veel aan veranderd. Tegen Liverpool is het nu lastig, maar niet onmogelijk (1-0 of met 2 doelpunten verschil winnen is niet onmogelijk als het tactisch beter wordt neergezet). Tegen Napoli ligt het nog helemaal open.Exocet schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:10:
[...]
Regeren is vooruitschuiven
Uitdoelpunten tellen niet meer zwaarder. Dus met 1-0 thuis ben je er niet tegen Liverpool. Maar met minstens 4 punten tegen Napoli en nog 3 tegen Rangers ben je er ook gewoon.
Tenzij Napoli nog een keer wint van Liverpool dan kan het nog gek lopen.
Zo’n rare regel heb je bij hockey ook.Martinusz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:06:
Ik denk dat ie overnieuw mocht, omdat ook een Ranger speler te vroeg inliep samen met die Italiaan. Maar blijft stom ja
Als de stafbalnemer de bal te vroeg neemt (voordat de scheids de bal vrijgeeft) mag hij hem overnemen…
Nooit begrepen.
Als je zo zenuwachtig bent en de bal te vroeg toucheert, jammer joh…
Dat is overigens altijd een 100% 1-op-1 situatie, ieder ander staat minimaal achter de 23-meterlijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 15-09-2022 10:20 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Oftewel allemaal scenario’s en nog geen enkele reden om nu al bij de pakken neer te zitten. Na Napoli thuis weten we meerSpookelo schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:18:
Uitdoelpunten tellen niet meer zwaarder. Dus met 1-0 thuis ben je er niet tegen Liverpool. Maar met minstens 4 punten tegen Napoli en nog 3 tegen Rangers ben je er ook gewoon.
XXXVI
Twee overwinningen voor de Nederlandse clubs vanavond?
Ik denk het wel!
• Winst Feyenoord
• Winst Sturm Graz
• Gelijkspel
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
• Winst AZ
• Winst FC Vaduz
• Gelijkspel
Tussenstand:

Ik denk het wel!
Europa League
Poll: Feyenoord - Sturm Graz• Winst Feyenoord
• Winst Sturm Graz
• Gelijkspel
Tussenstand:
Conference League
Poll: AZ - FC Vaduz• Winst AZ
• Winst FC Vaduz
• Gelijkspel
Tussenstand:
Inderdaad. Sowieso lijkt overwintering in Europa vrij zeker, Rangers gaat denk ik vrij roemloos én puntloos deze groep verlaten.ephymerous schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:22:
[...]
Oftewel allemaal scenario’s en nog geen enkele reden om nu al bij de pakken neer te zitten. Na Napoli thuis weten we meer
Denk dat het nog wel eens belangrijk kan zijn om met heel veel doelpunten te winnen van Rangers. Als je inderdaad op een 1-0 tegen Liverpool komt is het onderling resultaat gelijk en gaat volgens mij doelsaldo een rol spelen.Spookelo schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:18:
En doelpuntloos als ze niet oppassen.PolarBear schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:50:
[...]
Rangers gaat denk ik puntloos deze groep verlaten.
0 Voor 17 tegen zoiets als ze zo door blijven gaan
[ Voor 49% gewijzigd door Superkiwi op 15-09-2022 11:53 ]
Waarom moeilijk om 2e te worden? 2-1 uit verliezen van Liverpool is in principe een prima resultaat? Napoli kunnen ze echt wel pakken. Alles in eigen hand. Je zou met een goede thuiswedstrijd tegen Liverpool zelfs nog tegen Liverpool op een beter onderling resultaat kunnen komen. Zie dat niet zo snel gebeuren, maar waarom Napoli ineens wordt toegeschreven een topploeg te zijn, waarschijnlijk vooral vanwege die offday van Liverpool. Denk dat het wel goedkomt. Niets lastiger dan voorgaande jaren waarschijnlijk.Exocet schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:10:
[...]
Wellicht dat Gio de deuren opzet achterin als Ajax de return speelt én afhankelijk is van het doelsaldo. Een knipoog Schot, zou ook een keer leuk zijn in ons voordeel.Superkiwi schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:52:
[...]
En doelpuntloos als ze niet oppassen.
0 Voor 17 tegen zoiets als ze zo door blijven gaan
Kan me niet voorstellen dat het echt om doelsaldo gaat zijn though. Ze moeten gewoon beter onderling resultaat scoren tegen Napoli, als Napoli verliest tegen Liverpool in de return en Ajax 4 punten pakt tegen Napoli dan zijn ze er al toch?PolarBear schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:59:
[...]
Wellicht dat Gio de deuren opzet achterin als Ajax de return speelt én afhankelijk is van het doelsaldo. Een knipoog Schot, zou ook een keer leuk zijn in ons voordeel.
Liverpool had gezien hun laatste weken dinsdag ook opeens een 'onday', dat kwam voor ons op het verkeerde moment. Schreuder en de zijnen zijn al snode plannetjes aan het smeden om Liverpool in de ArenA wél tegenstand te bieden; ik denk dat we met enig fortuin toch wel een punt moeten kunnen pakken.
Napoli is natuurlijk gewoon een goede ploeg maar dat zijn wij ook dus dat worden de wedstrijden waar alles van af hangt. Erg lastig maar zeker niet onmogelijk, de Rangers kwamen er immers ook een aantal keer gevaarlijk doorheen tegen die Italianen en als zelfs zij het kunnen.....
Napoli is natuurlijk gewoon een goede ploeg maar dat zijn wij ook dus dat worden de wedstrijden waar alles van af hangt. Erg lastig maar zeker niet onmogelijk, de Rangers kwamen er immers ook een aantal keer gevaarlijk doorheen tegen die Italianen en als zelfs zij het kunnen.....
Liverpool is wel lastig imo, bedoel duidelijk dat ze veel kwaliteit hebben in dat team, maar bv die wedstrijd tegen Man U waren ze eigenlijk voetballend ook gewoon beter, die verliezen ze dan wel. Ik denk niet dat Liverpool echt in zo'n diep dal zit (nouja, tegen Napoli wel), maar het loopt niet allemaal geweldig. Dat was tegen Ajax niet zoveel anders (qua doelpunten viel het ook tegen iig), maar denk dat Liverpool de groep wel gewoon gaat winnen. Zodra ze weer in de flow komen, is het waarschijnlijk de beste ploeg in de groep en gewoon een van de beste teams in Europa.Superkiwi schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:03:
Liverpool had gezien hun laatste weken dinsdag ook opeens een 'onday', dat kwam voor ons op het verkeerde moment. Schreuder en de zijnen zijn al snode plannetjes aan het smeden om Liverpool in de ArenA wél tegenstand te bieden; ik denk dat we toch wel een punt moeten kunnen pakken.
Kan natuurlijk alle kanten op, maar ik denk dat je er als Ajax zijnde nog altijd wel ok voorstaat. Napoli 4 punten moet kunnen zou je zeggen en Liverpool gaat die return tegen Napoli waarschijnlijk echt wel winnen. Dan is het job done, zelfs als je thuis ook verliest tegen Liverpool.
Ik vind het ook wel mooi om te lezen hoe iedereen Ajax opeens even aanvalt op ambities en de spelers stuk voor stuk lijkt af te branden.Superkiwi schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:03:
Liverpool had gezien hun laatste weken dinsdag ook opeens een 'onday', dat kwam voor ons op het verkeerde moment.
Ajax speelt tegen het nummer twee team van Europa (bron: UEFA.com)
Dat team zet Ajax vast maar overloopt Ajax niet. Er wordt opeens gedaan alsof Ajax niet voetballen kan. Het enige wat Ajax toont is dat ze opeens ook kunnen verdedigen. Dat die 2-1 valt is getuige het spelbeeld zowel terecht als pech hebben door daar een duel te verliezen. Totaal geen schande.
Belangrijker is dat spelers als Rensch, Bassey, Taylor, (deels) Timber, Kudus voor het eerst met dit soort absolute pressie te maken krijgen. Die leren er alleen maar van. Dan hoor je mensen roepen dat Bassey door de mand valt maar die is inmiddels zo goed ingeburgerd bij Ajax dat men vergeet dat hij nog geen 10 wedstrijden heeft meegedaan en geen Martinez heet! Geef die gast de tijd. Rensch kon er opeens niks meer van maar ook die was compleet kapot. Taylor idem dito. Als dit door het ijs zakken is voor Ajax en dit de absolute ondergrens is dan zou ik de competitie stilleggen en de schaal aan Ajax geven want dan voetbalt de rest voor spek en bonen. We weten echter allemaal dat de bal rond is en het alle kanten op kan gaan.
Qua ambities doet Ajax gewoon mee in de CL, geeft de absolute top niks meer cadeau en laten zich niet meer als een stel makke lammeren naar de slachtbank leiden. Dat is nu al een aantal jaar op rij zo.
Waar iedereen opeens vandaan haalt dat Napoli de grootste koningen van Europa zijn begrijp ik ook niet. Die wedstrijd tegen Liverpool gezien? Gezien hoe Liverpool in Italië speelde en afgelopen dinsdag? Joe Gomez gaf 4,5 goal weg tegen Napoli folks. Laat ze maar komen die Italianen. Als Napoli bij voorbaat al een maat te groot is dan hebben wij inderdaad NIKS in de CL te zoeken. Maar de afgelopen jaren hebben wij wel grotere namen voor het wagentje gespannen en van repliek gegeven.
Voor vanavond, let's go Feyenoord en AZ want de coëfficiënten zijn nodig nadat de club van Lucas Moura besloot het weg te gooien in de laatste 2 minuten.
Napoli ging gisteren pas scoren toen Rangers met 10 man stonden, dus inderdaad ze speelden een top wedstrijd tegen Liverpool, maar ik schat Liverpool wel wat hoger in ja.
Uit bij Rangers ben ik ook wel benieuwd naar Ajax hoor, is toch ander verhaal denk ik.
Uit bij Rangers ben ik ook wel benieuwd naar Ajax hoor, is toch ander verhaal denk ik.
Tenzij de Rangers hun hele spelopvatting overboord gooien zou dat niet zo'n probleem moeten worden toch?Martinusz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:18:
PSV heeft daar ook alleen maar gelijk gespeeld omdat ze 95% van de tijd te behoudend speelden.
Aanvallen tegen de Rangers = win.
Waan van de dag, zelfs PSV had daar moeten winnen en spelen uiteindelijk gelijk. Bedoel het is net als elke wedstrijd wel een riskante wedstrijd, maar als je door wil gaan in de CL moet je die gewoon winnen.Martinusz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:18:
Napoli ging gisteren pas scoren toen Rangers met 10 man stonden, dus inderdaad ze speelden een top wedstrijd tegen Liverpool, maar ik schat Liverpool wel wat hoger in ja.
En ik denk ook dat Ajax Europees gezien juist tegen dat soort tegenstanders wel goed is. Is toch een mindere ploeg, denk dat Ajax wel genoeg weet te creëren daar, dominant gaat spelen en vrij eenvoudig gaat winnen.
Ranger heeft absoluut de kwaliteit niet om zoveel pressie te spelen als bijv. Liverpool. Die zullen dan allang niet meer moeten (of juist wel) en dan verwacht ik dat Ajax er doorheen speelt. Tenzij de jaarlijkse vormdip opeens vroeg komt.Superkiwi schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:23:
[...]
Tenzij de Rangers hun hele spelopvatting overboord gooien zou dat niet zo'n probleem moeten worden toch?
PSV heeft daar ook alleen maar gelijk gespeeld omdat ze 95% van de tijd te behoudend speelden.
Aanvallen tegen de Rangers = win.
Ze hebben wel de inhoud om een wedstrijd lang te gaan, dus ze kunnen het Ajax echt nog wel lastig maken in Glasgow.Typhone schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:24:
[...]
Ranger heeft absoluut de kwaliteit niet om zoveel pressie te spelen als bijv. Liverpool. Die zullen dan allang niet meer moeten (of juist wel) en dan verwacht ik dat Ajax er doorheen speelt. Tenzij de jaarlijkse vormdip opeens vroeg komt.
Moet dat nog wel gebeuren, en met de stand in de groep is het goed mogelijk dat het op de laatste wedstrijd aankomt. Met de huidige stand en programma is het heel goed mogelijk dat op de laatste speeldag nog belangrijk is. Als je wint en verliest van Napoli, je wint van Liverpool en Liverpool wint van Napoli op de laatste speeldag. Dan wil je eigenlijk wel met oneindig nul van Rangers winnen denk ik.Snowdog schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:01:
[...]
Kan me niet voorstellen dat het echt om doelsaldo gaat zijn though. Ze moeten gewoon beter onderling resultaat scoren tegen Napoli, als Napoli verliest tegen Liverpool in de return en Ajax 4 punten pakt tegen Napoli dan zijn ze er al toch?
Als het onderling resultaat van de winst/verlies tegen Napoli gelijk zou zijn wel ja. Het zou kunnen, maar het lijkt me een vrij kleine kans. Het zou uiteraard wel kunnen, dus meer goals is altijd beter, maar lijkt me toch een vrij onwaarschijnlijk scenario (maar er zijn gekkere dingen gebeurd). Zou me daar op dit moment iig nog niet zo druk om maken. Belangrijker zijn gewoon die wedstrijden tegen Napoli zou ik zeggen.PolarBear schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:19:
[...]
Moet dat nog wel gebeuren, en met de stand in de groep is het goed mogelijk dat het op de laatste wedstrijd aankomt. Met de huidige stand en programma is het heel goed mogelijk dat op de laatste speeldag nog belangrijk is. Als je wint en verliest van Napoli, je wint van Liverpool en Liverpool wint van Napoli op de laatste speeldag. Dan wil je eigenlijk wel met oneindig nul van Rangers winnen denk ik.
Er zijn uiteraard allerlei scenario's te bedenken, maar goed... Wat er uiteindelijk gaat gebeuren, who knows... Ik zou gewoon vasthouden dat je alles in eigen hand hebt. We zien wel wat er gaat gebeuren, meer goals is uiteraard altijd beter, maar de kans dat het op doelpunten gaat uitdraaien lijkt me vrij klein.
Kom op Nederlandse ploegen!
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Zo geweldig gedaan.
nggyu nglyd
Lol, de commentator sliep nog een beetje.
Knap half stiftje zo.
Knap half stiftje zo.
Slechte voorzet en die keeper dook alD-e-n schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:57:
Was het een voorzet of een bewuste?
En knak zei het sleutelbeentje?
Nare blessure!dr.lowtune schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:03:
En knak zei het sleutelbeentje?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
AZ op voorsprong. Maar korte tijd later direct de gelijkmaker, matig verdedigd.
nggyu nglyd
Wie is die commentator?
Echt vreselijk, saai onnodig geneuzel, voegt niets toe.
Feyenoord fijn voor
Echt vreselijk, saai onnodig geneuzel, voegt niets toe.
Feyenoord fijn voor
Ik ben natuurlijk wel voor Sturm Graz. Zie mijn avatar (voor wie het snapt
)
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Het publiek is wel erg mak 
Waar zijn de sfeermakers? Hup, geluid maken jullie!
Waar zijn de sfeermakers? Hup, geluid maken jullie!
Eeh, ligt er rond het gras in de kuip kunstgras?
Geeft niks, niemand is perfectSpotmatic schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:08:
Ik ben natuurlijk wel voor Sturm Graz. Zie mijn avatar (voor wie het snapt)
Leo Driessen is de naam. Zeer saaie pieter inderdaad.Harribo schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:07:
Wie is die commentator?
Verwijderd
Idrissi is weer heerlijk slecht.
Beetje de Jahanbakhsh van vorig seizoen tot nu toe.
Goed om te weten dat die dan volgend jaar weer een beetje op niveau is.
Beetje de Jahanbakhsh van vorig seizoen tot nu toe.
Goed om te weten dat die dan volgend jaar weer een beetje op niveau is.
Heerlijke goal
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Heerlijk
Knappe klutsgoal, deze is wel binnen
Vreselijk.Superkiwi schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:14:
[...]
Leo Driessen is de naam. Zeer saaie pieter inderdaad.
Maar Feyenoord nu 2-0, het zit ook wat mee maar goed gedaan
En om El Sierd te quoten : die Dante is zo snel als zijn tante
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 15-09-2022 19:17 ]
Als je CV meer oplevert dan je linksbuiten.
Ondertussen wordt Lazio weggespeeld door Midtjylland, die staan inmiddels met 2-0 voor.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023