[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 340 Laatste
Acties:
  • 549.151 views

Onderwerpen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:34
nocalimero schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:50:
[...]

Hoezo ligt een slecht verdedigde corner aan een trainer? 8)7
Ajax staat onder druk, het middenveld rammelt en een aantal spelers zitten er doorheen. Ondertussen rammelt Liverpool aan de poort. Niet ingrijpen is toch echt de “verdienste” van de trainer.

XXXVI

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mavaros schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:50:
Potverdorie.

Dit had niet hoeven gebeuren, maar er is nog niks aan de hand in de poule.
Haha, je staat er nu heel slecht voor

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 06:50
Gelukkig toch nog de 2-1.

Moet wel zeggen dat Ajax goed stand hield.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wat als die kopbal van blind...

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:38

Vos

AFCA

Natuurlijk verdiend Liverpool veel meer dan Ajax, zijn stuk beter vandaag. Het is meer hoe de goal valt denk om.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-01 17:15

Typhone

Who Dares Wins

Wat denkt die 21 van Ajax? Dat Luuk de Jong voorin speelt? Met zn domme voorzetten.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

mavaros schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:50:
[…] maar er is nog niks aan de hand in de poule.
Wanneer.Napoli morgen wint heb je gewoon een probleem. Napoli zet je niet zomaar opzij in beide confrontaties. Plek 3 gaat het worden vrees ik.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ephymerous
Je komt even trollen? :o

XXXVI

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:19

Quad

Doof

Je krijgt 5 wisselspelers, je speelt tegen een Engelse ploeg, dan zal je ze alle 5 benutten ook ja.

Tegen Heerenveen kan je prima met 2 of 3 af, maar dit is topniveau, hier draait het om meters op het veld maken, fit zijn.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01 23:25

Hupske

AFCA

Nja. Toch nog eens wat gaan winkelen in Italië voor spelers om wedstrijden over de Streep te trekken.

Verder totaal verdiend voor Liverpool. Waren gewoon een stuk beter vandaag.

Helaas haalden paar spelers bij Ajax hun niveau niet of stegen niet boven zichzelf uit.
Tip zal wel zijn om je vooraf wat meer op de tegenstander aan te passen ipv stoer doen om ‘je eigen spel te spelen’.

Liverpool heeft bijvoorbeeld ook heel goed naar de zwakke punten gekeken van Ajax. Niet voor niets moest Bassey de hele tijd de opbouw doen ipv Timber….

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:06
Typhone schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:51:
[...]

Die laat de mensen staan die het niet meer belopen kunnen ja.
Volgens mij was Liverpool nog nauwelijks gevaarlijk uit corners in de tweede helft.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Vlassie1980
Nee, was niet de intentie

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:38

Vos

AFCA

Han schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:52:
[...]

Wanneer.Napoli morgen wint heb je gewoon een probleem. Napoli zet je niet zomaar opzij in beide confrontaties. Plek 3 gaat het worden vrees ik.
Kan nog alle kanten op denk ik.

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-01 01:27
Bergeijn valt me wel echt tegen trouwens. Die is toch vooral gehaald voor dit soort potjes, maar komt er geen seconde aan te pas tegen een rechtsback die toch vooral aanvallend goed is.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:03
Laten we het maar houden op een leerzame wedstrijd

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:13
Zonde - maar uit bij Liverpool dat zijn niet de punten die je moet pakken. Volgende wedstrijd tegen Napoli, daar zullen punten gepakt moeten worden, benieuwd hoe Ajax zich daar kan laten zien gezien die ruim van Liverpool wonnen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Henkie_NtA schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:54:
Bergeijn valt me wel echt tegen trouwens. Die is toch vooral gehaald voor dit soort potjes, maar komt er geen seconde aan te pas tegen een rechtsback die toch vooral aanvallend goed is.
Deed bergwijn mee?

• toolkist
  • Niet online
Tja tegen 1 van de 2-3 beste rechtsbacks van de wereld...

• ephymerous
Je bent ineens Liverpool fan die zich na de 2-1 plots komt melden? Ik probeer het even te begrijpen ;)

XXXVI

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:20
Die komt van PSV, wat had je verwacht als PSV hem gescout heeft.... :*) :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:52

DirtyBird

Praktiserend denker

Nou ik me prima vermaakt met ouderwetse spanning die ik al een tijdje niet meer heb gehad met ajax.
Blind goede wedstrijd. Ik ben nog steeds fan.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Han
  • Niet online

Han

Helaas pindakaas. Het zat er gewoon niet in vanavond, Liverpool was gewoon beter. Knap lang op 1-1 gehouden met kunst en vliegwerk, maar gewoon niet goed genoeg. Slechts 2-1 was meer geluk dan wijsheid

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• carpebios
Thuis pakt Ajax dit Liverpool.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:50:
Kom op mensen, Liverpool heeft gewoon deze wedstrijd gedomineerd.
Ajax kwam al meerdere keren goed weg.

Ajax is dit niveau niet gewend

Je kunt toch ook niet elk jaar je beste spelers verkopen... Dan gaat het wel eens wat minder
Dit heeft niks met spelers verkopen te maken of “minder” gaan. Hier staat gewoon een top 5 team. Dat zijn de teams waarbij bij Ajax alles moet kloppen anders pakken ze je.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 17:03
Tja Liverpool uit 2-1, niks geks aan, spel van Ajax viel tegen, door Liverpool uiteraard. 1-1 had een mega kado geweest gezien de wedstrijd.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Vlassie1980
ephymerous schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:54:
[...]

Je bent ineens Liverpool fan die zich na de 2-1 plots komt melden? Ik probeer het even te begrijpen ;)
Al jaren Liverpool fan. Ben altijd voor NL ploegen Europees maar dit was even een uitzondering 😉

Genoten van Ajax tegen Real en Juve paar jaar terug. Maar dit is even anders

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:36

Superkiwi

Hoi doei

Geen schande om hier te verliezen, gezien het spelbeeld ook meer dan terecht. Maar we waren zó dicht bij een punt :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Chicken! Met die instelling komen we nergens!
;)

• Henkie_NtA
toolkist schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:54:
[...]

Tja tegen 1 van de 2-3 beste rechtsbacks van de wereld...
Ja aanvallend misschien, maar verdedigend wordt hij toch over het algemeen als matig gezien.

• cheiron
Je ziet dat wanneer je ook maar een beetje zorgvuldig opbouwt er echt wel kansen liggen. Maar als je 80 minuten achteruit op Bassey en Pasveer speelt wordt een resultaat wel moelijk.

Snap werkelijk niet dat niemand Bassey aan het verstand kon peuteren om de bal bij Blind te krijgen voordat Salah bij hem staat. Nee, eerst aannemen, kijken en een rode muur op je af zien komen.

Flickr PSN ID= cheironnl

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:54
Ik hoop het met je mee, maar ben bang dat het zo niet zal gaan. Bij Liverpool zullen een aantal spelers er weer bij zijn en ze zullen ook weer meer ritme hebben ben ik bang. Natuurlijk, Ajax heeft dan ook meer samen gevoetbald, maar ik denk dat het verschil wel redelijk groot is toch.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:00
Wat verwacht je nu? Je haalt een speler die in Engeland op de bank zit. Dat ie ff Liverpool weg gaat spelen? Dan had ie wel bij de spurs in de basis gestaan…

• ephymerous
Martinusz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:55:
Tja Liverpool uit 2-1, niks geks aan, spel van Ajax viel tegen, door Liverpool uiteraard. 1-1 had een mega kado geweest gezien de wedstrijd.
Dat is zeker zo, op Anfield verliezen is geen schande. Met dit verlies kan ik prima leven. Alleen het is zo jammer dat je met het gevoel dat er niet alles aan gedaan is achterblijft. Het stond gewoon niet goed.
GrooV schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:56:
[...]

Wat verwacht je nu? Je haalt een speler die in Engeland op de bank zit. Dat ie ff Liverpool weg gaat spelen? Dan had ie wel bij de spurs in de basis gestaan…
Met een rammelend middenveld erachter. De aanval heeft geen kans gehad zich te onderscheiden.

[ Voor 28% gewijzigd door ephymerous op 13-09-2022 23:02 ]

XXXVI

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:43
Wel terechte uitslag uiteindelijk.. Als die bal van Blind het net vindt ga je toch gewoon met de winst ervandoor

Denk dat je al trots mag zijn dat ze zo meespelen op Europees top niveau

• Henkie_NtA
GrooV schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:56:
[...]

Nee, maar wel iets meer dan 90 minuten totaal onzichtbaar.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Han schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:55:
Helaas pindakaas. Het zat er gewoon niet in vanavond, Liverpool was gewoon beter. Knap lang op 1-1 gehouden met kunst en vliegwerk, maar gewoon niet goed genoeg. Slechts 2-1 was meer geluk dan wijsheid
Nou ja, plek 3 is misschien ook wel prima. Ik denk dat dit Ajax team nog niet klaar is om ver te komen in de CL, maar in de EL moeten we toch kans maken!

• Harribo
Typhone schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:55:
[...]

Dit heeft niks met spelers verkopen te maken of “minder” gaan. Hier staat gewoon een top 5 team. Dat zijn de teams waarbij bij Ajax alles moet kloppen anders pakken ze je.
In de tijd van Frenkie etc was Ajax beter tegen dit soort teams bestand.
Geeft niet, ze weten wat ze nu te doen staat.

Andere wereld dan de ED.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ephymerous schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:57:
[...]

Dat is zeker zo, op Anfield verliezen is geen schande. Met dit verlies kan ik prima leven. Alleen het is zo jammer dat je met het gevoel dat er niet alles aan gedaan is achterblijft. Het stond gewoon niet goed.
Agree, snap ook niet dat je vermoeide spelers zo lang laat staan. Waarom toch? Middenveld is geen seconde in balans gekomen. Benieuwd wat de reactie gaat zijn van Schreuder.

• toolkist
  • Niet online
cheiron schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:56:
Je ziet dat wanneer je ook maar een beetje zorgvuldig opbouwt er echt wel kansen liggen. Maar als je 80 minuten achteruit op Bassey en Pasveer speelt wordt een resultaat wel moelijk.

Snap werkelijk niet dat niemand Bassey aan het verstand kon peuteren om de bal bij Blind te krijgen voordat Salah bij hem staat. Nee, eerst aannemen, kijken en een rode muur op je af zien komen.
Dat leren ze bij Ajax in de jeugdopleiding, niet bij Leicester (daar is ie volgens mij opgeleid).
Dit is juist 1 van de dingen waar ze nog druk mee bezig zijn om hem beter in te maken.

• carpebios
Ik ga weer offtopic, houdoe!

• Martinusz
ephymerous schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:57:
[...]

Dat is zeker zo, op Anfield verliezen is geen schande. Met dit verlies kan ik prima leven. Alleen het is zo jammer dat je met het gevoel udat er niet alles aan gedaan is achterblijft. Het stond gewoon niet goed.

[...]

Met een rammelend middenveld erachter. De aanval heeft geen kans gehad zich te onderscheiden.
Inderdaad het stond niet helemaal goed en helaas niet ingegrepen. Spelers hebben wel alles gegeven (behalve Berghuis mijn mening).
Bassey moet niet opbouwen, dat had Liverpool goed door :)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:58:
[...]

In de tijd van Frenkie etc was Ajax beter tegen dit soort teams bestand.
Geeft niet, ze weten wat ze nu te doen staat.

Andere wereld dan de ED.
Oneens! Ajax is een paar procent minder maar in de breedte 250% sterker.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:45

snmght

imho dan he

Krukar schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:57:
[...]

Nou ja, plek 3 is misschien ook wel prima. Ik denk dat dit Ajax team nog niet klaar is om ver te komen in de CL, maar in de EL moeten we toch kans maken!
Met dit elftal zou je in de EL toch wel degelijk hoge ogen moeten kunnen gooien. Ik hoop vooralsnog op een vervolg in de CL maar Napoli zal niet veel makkelijker zijn dus het wordt nog knap lastig vrees ik. Jammer dat Blind die 1-2 niet inkopte!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• OMX2000
  • Laatst online: 08:36

OMX2000

By any means necessary...

Dit is kwaliteitsverschil. Liverpool leek wel alle duels te winnen.

2-1 valt eigenlijk nog mee. Liverpool had veel schoten op doel die voor Pasveer heel eenvoudig te houden waren.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Harribo
ephymerous schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:52:
[...]

Ajax staat onder druk, het middenveld rammelt en een aantal spelers zitten er doorheen. Ondertussen rammelt Liverpool aan de poort. Niet ingrijpen is toch echt de “verdienste” van de trainer.
Net alsof het met Grillitsch en Brobbey meteen beter ging. Beide niet gezien in die tijd.
Kudus heeft trouwens best goed gespeeld en dat tegen zo'n Liverpool verdediging

• Hupske

Hupske

AFCA

cheiron schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:56:

Zelfs op mijn niveau (4e klasse reserve inmiddels) zeggen we na 5 minuten; ‘Die centrale kan er niks van’. Oftewel, wij zorgen de hele wedstrijd ervoor dat hij de bal krijgt en zetten druk op de andere spelers.
Dat had Liverpool goed voor elkaar vandaag. Anders hadden we Timber ook wel meer aan de bal gezien in de opbouw.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:23
[...]

Plek drie is doorstromen naar de EL.

Als ze dan de EL winnen, loop ik ook naakt door de wijk.

Ajax heeft terecht verloren, maar dit zijn wel goede wedstrijden om het team beter te leren wapenen tegen de boze buitenwereld. De eerste helft was heel slecht, de tweede helft viel best mee, en de laatste 20 minuten waren ronduit naïef. Maarja, dat hoort er ook bij, als je met de grote jongens wilt meespelen.

Ik maak me nog geen zorgen na vanavond.

• ephymerous
Harribo schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:00:
[...]

Net alsof het met Grillitsch en Brobbey meteen beter ging. Beide niet gezien in die tijd.
Kudus heeft trouwens best goed gespeeld en dat tegen zo'n Liverpool verdediging
Als je wisselt moet je wel de juiste spelers wisselen. Kudus was vermoeid evenals Rensch. Ik had Klaassen voor Taylor logischer gevonden.

XXXVI

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:45

snmght

imho dan he

mavaros schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:01:
[...]

@Superkiwi heb jij nog plek in die vriezer?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• GrooV
Henkie_NtA schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:57:
[...]

Nee, maar wel iets meer dan 90 minuten totaal onzichtbaar.
Dat had ie al toen hij gemiddeld 20minuten per wedstrijd speelde.

Super speler hoor maar geen CL niveau. Zelfs in de conference league speelde hij vorig jaar amper

• Harribo
[...]

Ik ook niet. Ajax is nu wat wakker ga ik vanuit.
Dit was een getergde top ploeg in zijn eigen huis.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Op voorhand werd er gesteld dat Blind het op alle fronten af zou leggen tegen Salah maar ik vond Blind het helemaal niet zo slecht doen. Hij zat hem goed in we weg :)

• Han
  • Niet online

Han

Typhone schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:56:
Chicken! Met die instelling komen we nergens!
;)
Gewoon reeel blijven. Tegen een Rangers (EL niveau) gaat het prima, maar Liverpool en ook Napoli zijn gewoon een maatje groter, mark my words. En het is helemaal geen schande toch? Bergwijn werd vakkundig onschadelijk gemaakt en ging vervolgens minder diep spelen, onschadelijk gemaakt. En Liverpool is fysiek en technisch gewoon sterker. Napoli is denk ik tactisch en technisch sterker en meer geslepen. Waar wij in de eredivisie trots zijn op een speler als Taylor zie je dat die op dit niveau nog niet mee kan komen. Shit happens. Je speelt in de CL en dus kan je verliezen. Jammer dat de 2-1 als nog viel, maar al met al terecht.

• Martinusz
Hupske schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:00:
[...]

Zelfs op mijn niveau (4e klasse reserve inmiddels) zeggen we na 5 minuten; ‘Die centrale kan er niks van’. Oftewel, wij zorgen de hele wedstrijd ervoor dat hij de bal krijgt en zetten druk op de andere spelers.
Dat had Liverpool goed voor elkaar vandaag. Anders hadden we Timber ook wel meer aan de bal gezien in de opbouw.
Timber is ook niet zo’n opbouwer hoor ;) het verschil is dat ze nu niet voor elkaar kregen om een middenvelder aan te spelen, die normaal uitzakken of tussen de linies komen, werd allemaal afgedekt door Liverpool. Lange bal kansloos, volgens mij geen 1 gewonnen :)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

snmght schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:01:
[...]
@Superkiwi heb jij nog plek in die vriezer?
Dat wil ik niet zien dus voor nu zeg ik nee :+

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik snap dat drama van Napoli en “hoe we ervoor” staan ook niet zo?

Als we doorkomen en we loten Manchester City wat dan? En daarna Real Madrid of PSG? Wat dan? 3-0 verlies invullen? Preventief forfeit?

We spelen onder druk 2-1 tegen Liverpool (3/5 finales laatste 5 jaar). Er zijn tijden geweest dat ik hier €50 inzette op minimaal 4 goals against Ajax.

@Han Quote me maar terug! Napoli pakken we!

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 13-09-2022 23:05 ]

• Exocet
  • Niet online
[...]

Inderdaad, er vanuit gaande dat Rangers alles verliest, dan moet je of winnen van Liverpool thuis en hopen dat zij niet van Napoli winnen. Of je moet twee keer van Napoli winnen.
Ziet er niet goed uit.

• Krukar
Typhone schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:04:
Ik snap dat drama van Napoli en “hoe we ervoor” staan ook niet zo?

Als we doorkomen en we loten Manchester City wat dan? En daarna Real Madrid of PSG? Wat dan? 3-0 verlies invullen? Preventief forfeit?

We spelen onder druk 2-1 tegen Liverpool (3/5 finales laatste 5 jaar). Er zijn tijden geweest dat ik hier €50 inzette op minimaal 4 goals against Ajax.
Als we doorgaan hoop ik op Bayern, dan gaan we ten onder, maar wel glorieus ten onder :D

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:03:
Op voorhand werd er gesteld dat Blind het op alle fronten af zou leggen tegen Salah maar ik vond Blind het helemaal niet zo slecht doen. Hij zat hem goed in we weg :)
Op de 1-0 na onder andere...

• Henkie_NtA
Exocet schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:04:
[...]

Inderdaad, er vanuit gaande dat Rangers alles verliest, dan moet je of winnen van Liverpool thuis en hopen dat zij niet van Napoli winnen. Of je moet twee keer van Napoli winnen.
Ziet er niet goed uit.
Het is gewoon echt ontzettend ongunstig dat napoli vorige week heeft gewonnen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Henkie_NtA schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:06:
[...]

Het is gewoon echt ontzettend ongunstig dat napoli vorige week heeft gewonnen.
Doen wij datzelfde toch. Zegt Napoli hetzelfde over ons ;)

• ephymerous
Er zijn tijden geweest dat ik hier €50 inzette op minimaal 4 goals against Ajax.
Laten we dat niet vergeten. Als ED team is het niet normaal om op Anfield of in Napels te winnen. Laat staan eenvoudig. Tegen Napoli heb ik ook goede hoop. De bagage van deze wedstrijd in de tas. Voor een aantal spelers is dit niveau nieuw.

XXXVI

• Han
  • Niet online

Han

@Han Quote me maar terug! Napoli pakken we!
Done :)

Ik kom je persoonlijk een kusje geven wanneer Ajax 2x van Napoli wint d:)b *;

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:07:
[...]

Dat wordt een stomend avondje! 🥰

• Krukar
Andere uitslagen zitten toch ook behoorlijk wat verassingen tussen, zal het niet spoilen voor mensen die nog willen terugkijken, maar ik zie met 1 blik al 3 uitslagen die je niet verwacht :D

• Exocet
  • Niet online
Waarom speelt Napoli vanavond niet eigenlijk? Alle andere poules hebben wel twee wedstrijden

• Hupske

Hupske

AFCA

Martinusz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:03:
[...]

Timber is ook niet zo’n opbouwer hoor ;) het verschil is dat ze nu niet voor elkaar kregen om een middenvelder aan te spelen, die normaal uitzakken of tussen de linies komen, werd allemaal afgedekt door Liverpool. Lange bal kansloos, volgens mij geen 1 gewonnen :)
Klopt. Al vind ik Timber wel technischer meer onderlegt en durft wat meer om een aanvaller uit te spelen.

Middenveld was inderdaad onzichtbaar. Af en toe waren ze wel aanspeelbaar maar kwamen ze handelingsnelheid te kort en vooral ook lef soms om open te draaien.

Brobbey had wat eerder mogen invallen om de duels aan te gaan voor de lange bal.

• Martinusz
Typhone schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:08:
[...]

Dat wordt een stomend avondje! 🥰
Daarover gesproken….ik had de uitslag goed voorspelt tegen mijn vrouw dus ik ga de prijs innen :+ :+

• Krukar
Exocet schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:11:
Waarom speelt Napoli vanavond niet eigenlijk? Alle andere poules hebben wel twee wedstrijden
Had iets te maken met politie inzet, i.v.m. de nationale herdenkingen van Queen Elizabeth. UEFA had daar ene statement over gemaakt eerder.

• Henkie_NtA
Exocet schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:11:
Zal wel vanwege de benodigde politie inzet elders in Schotland zijn?

Verwijderd

Superkiwi schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:03:
Blind liep anders aardig te zwemmen. Staat bij de 0-1 te slapen aan de zijlijn. Mist een enorme kans. En geeft vervolgens een erg laconiek interview zojuist.
Berghuis beste man aan Ajax zijde.

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:17:
[...]

Blind liep anders aardig te zwemmen. Staat bij de 0-1 te slapen aan de zijlijn. Mist een enorme kans. En geeft vervolgens een erg laconiek interview zojuist.
Berghuis beste man aan Ajax zijde.
Jij bent de commentator! :o

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Als jij beloftes verbreekt met je vrouw mag ik!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:23
Berghuis heeft het prima gedaan. Vergeet niet dat hij van Feyenoord komt, en krijgt nu eens met een serieuze tegenstander te maken.

Natuurlijk moet het beter, sneller en vooral uitgebalanceerder op het middenveld, maar ik blijf erbij dat het niet hopeloos was.

Op naar Napoli en hup Ajax.

Verwijderd

mavaros schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:23:
[...]

Berghuis heeft het prima gedaan. Vergeet niet dat hij van Feyenoord komt, en krijgt nu eens met een serieuze tegenstander te maken.
Hij deed vorig seizoen ook al mee, en speelt al een tijdje in het NL elftal. Die is wel wat gewend.
Berghuis is gewoon erg belangrijk voor Ajax. Blind en Tadic moeten snel vervangen worden, net als de keeper.
Bergwijn viel me ook tegen vandaag. Tegen cambuur lukt het allemaal maar vandaag was het te weinig.

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:07:
[...]

Kun je eerst ff regelen dat je frietboer zondag geen gekke dingen doet als var?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:04
Ik miste toch vooral een plan van Ten Hag. Die doeltrappen met 2 eigen spelers in de zestien, tikkie breed, terug en dan toch een lange bal 7(8)7 Dat kan tegen Cambuur, maar tegen Liverpool kan de coach toch gewoon zeggen dat het niet zo'n goed idee is.

Maar goed, ga zo door Ajax.. Cerny en Wolfswinkel weten er ook wel raad mee.

Regeren is vooruitschuiven

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

T-MOB schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:40:
Ik miste toch vooral een plan van Ten Hag.
Wie is Ten Hag? :+

Verwijderd

mavaros schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:23:
[...]

Natuurlijk moet het beter, sneller en vooral uitgebalanceerder op het middenveld, maar ik blijf erbij dat het niet hopeloos was.

Op naar Napoli en hup Ajax.
Vergeet niet dat hij van Feyenoord komt, bro seriously :O Hoezo geen eigen Ajax topic, wacht nee dit is het Ajax topic >:)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Niet zo serieus op ingaan. Natuurlijk heeft Berghuis bij Feyenoord al eens tegen serieuze tegenstanders gespeeld, ze moesten immers elk jaar twee keer tegen Ajax :+

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

06:15 en op de bekende grote sites lees ik nog nergens een reactie van Schreuder.

• jbdeiman
Typhone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:19:
06:15 en op de bekende grote sites lees ik nog nergens een reactie van Schreuder.
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=408360

Hier wel, gisterenavond al.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zelden zo oneens met Schreuder geweest als ik dat lees. Ja het spelplan met Kudus werkte in de eerste helft… op geluk ja. In het grote geheel kwam Ajax meermaals te kort op het middenveld en daar had rustig ingegrepen mogen worden.

Anyway 2-1 tegen Liverpool is een verlies wat je kunt incalculeren. Nu nog even wachten op het grote Napoli wat door iedereen hier de sterren in geschreven wordt maar ik begrijp alleen nog niet waarom.

@Verwijderd ik vond Bergwijn ook niet sterk en balvast gisteren. Maar ik was vooral even geschrokken van Bassey. Zo sterk met ruimte maar onder druk gisteren compleet opgesloten. Stond ook vrijwel geheel richting rechts gedraaid voor de lange bal naar Rensch/Berghuis en sloeg de simpele opties over.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 14-09-2022 06:58 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:13
Typhone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:19:
Stond gisteren gewoon al voor de camera bij RTL7..

En ook bij de NOS was het gisteren al beschikbaar: Schreuder eerlijk na nederlaag Ajax op Anfield: 'Moeite met intensiteit Liverpool' - https://nos.nl/l/2444521

[ Voor 24% gewijzigd door Gynnad op 14-09-2022 07:18 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• toolkist
  • Niet online
Lekker Blind, als meest ervaren speler lekker naar een jonkie (Bassey) gaan wijzen die nog geen 2 maanden in je ploeg/systeem speelt. Maar ja, je zou ook ooit eens een keer kritisch naar jezelf zijn he?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:27:
Lekker Blind, als meest ervaren speler lekker naar een jonkie (Bassey) gaan wijzen die nog geen 2 maanden in je ploeg/systeem speelt. Maar ja, je zou ook ooit eens een keer kritisch naar jezelf zijn he?
Als je jezelf wilt opfokken kijktip: kijk 1 minuut voor de corner van Liverpool even maar de bal die hij verspeelt aan de zijkant waar 28 seconden later de corner uit voortkomt :). Iets met ervaring en “niet te gelde maken”.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:53:
Nu nog even wachten op het grote Napoli wat door iedereen hier de sterren in geschreven wordt maar ik begrijp alleen nog niet waarom.
Ik zie die nog niet 1-2-3 winnen in Schotland, Rangers gaat denk ik in een tempo spelen wat Napoli niet gewend is.
@Verwijderd ik vond Bergwijn ook niet sterk en balvast gisteren. Maar ik was vooral even geschrokken van Bassey. Zo sterk met ruimte maar onder druk gisteren compleet opgesloten. Stond ook vrijwel geheel richting rechts gedraaid voor de lange bal naar Rensch/Berghuis en sloeg de simpele opties over.
Mag natuurlijk eigenlijk geen verrassing zijn. Toen ie gehaald werd werd er al aangegeven dat ie nog veel moest leren mbt in het system passen wat Ajax speelt. De afgelopen wedstrijden is ie nooit echt getest, nu kom je tegenstanders en een trainer tegen die wel weten hoe daarvan gebruik te maken.

Zeker de 1e helft was ook wel even (voor Ajax) next level pressing tegen krijgen. Liverpool hield de afstand tussen aanval en verdediging super kort, Liverpool spelers stonden goed in de posities zodat ze bij balbezit vrij stonden en bij balverlies altijd dichtbij waren om met 2-3 te pressen.. Waardoor Ajax geen ruimte of tijd kreeg om te combineren en dus steeds weer de bal kwijt raakte.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:29:
[...]

Als je jezelf wilt opfokken kijktip: kijk 1 minuut voor de corner van Liverpool even maar de bal die hij verspeelt aan de zijkant waar 28 seconden later de corner uit voortkomt :). Iets met ervaring en “niet te gelde maken”.
Ik hoop zo dat Blind na het WK zelf concludeert dat het mooi is geweest. Respect voor z'n carrière en wat ie voor Ajax heeft betekend, maar dit gaat echt niet langer meer op het niveau waarop Ajax wil presteren.

• GrooV
[...]

Plek drie is doorstromen naar de EL.

Ajax heeft terecht verloren, maar dit zijn wel goede wedstrijden om het team beter te leren wapenen tegen de boze buitenwereld. De eerste helft was heel slecht, de tweede helft viel best mee, en de laatste 20 minuten waren ronduit naïef. Maarja, dat hoort er ook bij, als je met de grote jongens wilt meespelen.

Je weet dat Liverpool p7 staat in de PL? Op basis van deze wedstrijd gaat Ajax de EL ook niet winnen. Dan kom je clubs tegen die het op dit moment een stuk beter doen dan Liverpool

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:36:
[...]

Ik hoop zo dat Blind na het WK zelf concludeert dat het mooi is geweest. Respect voor z'n carrière en wat ie voor Ajax heeft betekend, maar dit gaat echt niet langer meer op het niveau waarop Ajax wil presteren.
Op basis waarvan zou hij deze conclusie moeten trekken?

In dit seizoen heeft hij in de negen wedstrijden van Ajax negen keer in de basis gestaan en heeft hij maar twee wedstrijden niet uitgespeeld (Rangers FC tot de 82ste minuut en FC Utrecht 57ste minuut met een blessure).

Zolang een speler consequent in de basis staat en vrijwel niet gewisseld wordt door de trainer is er weinig reden om na te denken over een potentiele punt achter zijn carriere.

De vraag is wellicht eerder waarom Ajax niet een opvolger heeft voor Blind en als ze die wel hebben waar Schreuder deze niet inpast.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:58:

De vraag is wellicht eerder waarom Ajax niet een opvolger heeft voor Blind en als ze die wel hebben waar Schreuder deze niet inpast.
Die is er en die is geblesseerd, dus die vraag is er niet...

• toolkist
  • Niet online
GrooV schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:55:
[...]

Je weet dat Liverpool p7 staat in de PL? Op basis van deze wedstrijd gaat Ajax de EL ook niet winnen. Dan kom je clubs tegen die het op dit moment een stuk beter doen dan Liverpool
Je weet dat Liverpool nog steeds gewoon top 3 gaat eindigen in Engeland?
Dat ze nu ff 7e staan betekent niet dat er ineens 6 teams beter zijn dan ze.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:58:
[...]

Op basis waarvan zou hij deze conclusie moeten trekken?

In dit seizoen heeft hij in de negen wedstrijden van Ajax negen keer in de basis gestaan en heeft hij maar twee wedstrijden niet uitgespeeld (Rangers FC tot de 82ste minuut en FC Utrecht 57ste minuut met een blessure).

Zolang een speler consequent in de basis staat en vrijwel niet gewisseld wordt door de trainer is er weinig reden om na te denken over een potentiele punt achter zijn carriere.

Die hebben ze en is geblesseerd om jouw vraag te beantwoorden ;)

• ephymerous
GrooV schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:55:
[...]

Ik vind dat bijzondere logica in de hoek van club X wint niet van club Y dus club Z moet... Liverpool heeft ontzettend goede spelers die niet lekker aan de competitie zijn begonnen. Dat wil niet zeggen dat ze niet meer kunnen voetballen. Ook Ajax heeft wat tijd nodig, veel nieuwe spelers en nu is het zaak om de ervaring van gisteren mee te nemen :)

XXXVI

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:06:
[...]

Die hebben ze en is geblesseerd om jouw vraag te beantwoorden ;)
Fair enough, Wijndal was enigszins uit mijn oog weggevallen en in combinatie met de instroom van Bassey zou Blind waarschijnlijke een beperktere rol hebben als beiden beschikbaar en fit zijn.

Zelfs dan, als hij de eerste back-up lijkt te zijn voor deze twee spelers is het afbouwen bij Ajax - in een beperkt rol - geen schande. Dat veranderd het andere punt niet, waarom zou je als speler dan al concluderen om er mee te stoppen na het WK.

• GrooV
toolkist schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:01:
[...]

Nee maar het gaat alle kanten op hier in dit topic. Eerst zouden ze wel ff van Liverpool winnen. Toen verloren ze en is Liverpool in eens super goed.

Ze zijn goed maar niet in top vorm, United heeft gewoon van ze gewonnen en die spelen EL om maar een voorbeeld te noemen

• jbdeiman
toolkist schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:01:
[...]

Hij Kan natuurlijk ook bedoelen dat Liverpool nog niet in goede doen is, de ploegen boven Liverpool zijn momenteel nog wat sterker dan het Liverpool waar gisteren van is verloren.
Daarvan kom je ploegen in de EL tegen (of kan je tegenkomen), dus Ajax moet zich daarin nog wel ontwikkelen. We zullen zien of dat dit seizoen al lukt of dat dat te vroeg komt. Er zit heel veel potentie in de ploeg, maar er moet nog wel gegroeid worden.

• toolkist
  • Niet online
GrooV schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:10:
[...]

Nee maar het gaat alle kanten op hier in dit topic. Eerst zouden ze wel ff van Liverpool winnen. Toen verloren ze en is Liverpool in eens super goed.

Ze zijn goed maar niet in top vorm, United heeft gewoon van ze gewonnen en die spelen EL om maar een voorbeeld te noemen
Mijn voorspelling was 2-0 Liverpool dus ik zat aardig in de richting en was helemaal niet zo positief zoals anderen hier ;)
En dat Liverpool een keer verliest van Man Utd kan gebeuren, over een heel seizoen staan ze zometeen 'gewoon' weer top 2-3.

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:11:
[...]

Hij Kan natuurlijk ook bedoelen dat Liverpool nog niet in goede doen is, de ploegen boven Liverpool zijn momenteel nog wat sterker dan het Liverpool waar gisteren van is verloren.
Daarvan kom je ploegen in de EL tegen (of kan je tegenkomen), dus Ajax moet zich daarin nog wel ontwikkelen. We zullen zien of dat dit seizoen al lukt of dat dat te vroeg komt. Er zit heel veel potentie in de ploeg, maar er moet nog wel gegroeid worden.
Maar wat zegt dat nou na 6 wedstrijden, helemaal niks.

• ephymerous
GrooV schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:10:
[...]

Nu lees ik niet alle posts op de letter door maar ik heb de sfeer van "hier winnen we wel even" niet bewust meegemaakt. Voetbal is opportunisme en Liverpool is het seizoen slecht gestart, hoop en geloof was er voldoende. Als je dat al niet hebt kan je beter thuisblijven ;)

XXXVI

Pagina: 1 ... 88 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023