[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 340 Laatste
Acties:
  • 547.347 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:49

Grudgie

PSN: Grudgie7

Nou.. 2-5 graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:11
Als we van de Eagles al gaan winnen kan het echt niet meer fout gaan!

COOLSINGEL!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:26
toolkist schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:40:
Gewoon een afstandschot? Vindt em niet zo heel bijzonder eigenlijk...
Die commentator komt er zowat op klaar, maar goed, das van Rijswijk die heeft dat al snel bij Feyenoord...
Was toch ook gewoon een erg goede goal? Daar mag je als toeschouwer toch van genieten, ongeacht voor welke club je bent?

Er worden er wel meer zo gemaakt natuurlijk maar 'gewoon een afstandsschot' ben ik niet me je eens. Ieder zijn mening hoor maar om de reactie van de commentator nu weg te zetten omdat hij geniet van een goede goal van Feyenoord gaat me wat ver.

[ Voor 12% gewijzigd door jbdeiman op 03-09-2022 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
Even terugkomend op Twente -psv. Hoezo hier 6! Minuten extra en daar maar 4? Er is ook echt geen peil op te trekken zo willekeurig als het aantal minuten wordt bijgeteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:07
BAM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Spannend nog

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Winst is winst. En door. Lazio wordt erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Agent47 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:57:
Winst is winst. En door. Lazio wordt erg moeilijk.
Maar dat wisten we voor de zo e wedstrijd ook wel natuurlijk. Lazio is echt wel een tegenstander van formaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 20:01

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik kijk net het interview met Schreuder van na de wedstrijd terug, en ik vind zijn (vergeleken met EtH) welbespraaktheid wel een verademing zeg.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 11:38
Ik kan wel genieten van Feyenoord. Vooral van Slot, hij is toch steeds weer rustig aan een team aan het bouwen. Ik krijg er een beetje Ajax onder Frank de boer/Overmars en co idee van. Jaren van verstandig beleid kunnen uiteindelijk de financiele positie en dus ook de hele club vooruit helpen. Zolang Slot rustig blijft zitten heb ik daar wel vertrouwen in.

Psv oei oei. Simons is uitstekend, maar zonder Luuk de Jong valt het mij wel tegen. Het zou natuurlijk rampzalig zijn voor PSV als ze geen 2e worden.
Fc Twente was ook gewoon goed.

Al met al blijf ik wel genieten van 'onze' eredivise :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 11:38
DirtyBird schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:24:
Ik kijk net het interview met Schreuder van na de wedstrijd terug, en ik vind zijn (vergeleken met EtH) welbespraaktheid wel een verademing zeg.
zeker! Hij zit niet zo in de defence lijkt het. Gewoon rustig inhoudelijk reageren. Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Joel22 schreef op zondag 4 september 2022 @ 00:22:
Ik kan wel genieten van Feyenoord. Vooral van Slot, hij is toch steeds weer rustig aan een team aan het bouwen. Ik krijg er een beetje Ajax onder Frank de boer/Overmars en co idee van. Jaren van verstandig beleid kunnen uiteindelijk de financiele positie en dus ook de hele club vooruit helpen. Zolang Slot rustig blijft zitten heb ik daar wel vertrouwen in.

Psv oei oei. Simons is uitstekend, maar zonder Luuk de Jong valt het mij wel tegen. Het zou natuurlijk rampzalig zijn voor PSV als ze geen 2e worden.
Fc Twente was ook gewoon goed.

Al met al blijf ik wel genieten van 'onze' eredivise :)
Ik denk dat het voordeel juist van onze eredivisie is dat men niet alle toppers koopt/ kan kopen. Ajax is dan financieel wel het Bayern van Nederland, maar omdat ook zij internationaal financieel niets voorstellen in vergelijking met de grote clubs moeten zij het vaak ook hebben van talenten, spelers net onder de echte top.
Nederlandse competitie blijft een opleidingscompetitie en daar valt Ajax ook gewoon binnen. Dat maakt dat met wat verrassingen en de combinatie met inzet en echt als team tot het gaatje gaan (waren best een paar spelers leeg bij Twente op het eind had ik het idee) dat iedereen van iedereen kan winnen, of in elk geval er een aantal clubs zijn die het onderling uit (blijven) maken en in onderlinge wedstrijden het verschil moeten maken.

Dat is aangevuld met de mindere teams, die zich ingraven en waar je dan ook maar van moet winnen. Zo pak je als team dus wedstrijden tegen tegenstanders met aanvallende intenties en teams die zich ingraven en hopen op een gestolen goaltje. Krijgt de jeugdige speler veel mee aan typen spel.

Wat ik bij PSV nu (naast dat sommige spelers echt negatief opvielen) vooral opvallend vond is dat ze maar weinig verkocht hebben t.a.v. vorig seizoen als je het vergelijkt met sommige andere clubs en vaak beter hebben teruggehaald (volgens analisten, media en eigenlijk ben ik zelf die mening ook toegedaan): alleen Doan, Götze, Mvogo en Zahavi als basisspelers weg, waarbij Mvogo i.m.o is vervangen door een betere keeper (al onderscheidt die zich nog niet door punten te pakken. Zahavi door de Jong (al is die nu geblesseerd), Doan speelde op het einde van t seizoen pas meer (volgens mij min of meer noodgedwongen) en Götze is i.m.o. niet echt een op een vervangen.
Toch is het nog geen team te noemen wat er staat vond ik, de resultaten verbloemden veel wat dat betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:17
OMX2000 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:46:
Ik erger mij ook kapot aan het tijdrekken. Maar dat nadeel hebben Ajax, PSV en Feyenoord in gelijke mate. Dus erover klagen mag natuurlijk. Maar over een heel seizoen heen slaat het natuurlijk nergens op.
Je zou ook kunnen zeggen dat het een overwinning over de streep trekken is. Met het oog op Europese wedstrijden zouden meer Nederlandse ploegen dat kunstje onder de knie moeten krijgen. En hoe vervelend het ook is, het probleem van PSV zat niet in de paar misgelopen minuten op het eind. Het zat hem in de eerste 45 minuten van de wedstrijd waarin ze zijn zoekgespeeld. Dat het de tweede helft nog spannend werd komt puur omdat Twente verzuimd heeft de 3-0 en 4-0 erin te tikken.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
Vink vind de defensie van PSV te zwak.......

En die man word daar ook nog voor betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 08:39
T-MOB schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:59:
[...]

Je zou ook kunnen zeggen dat het een overwinning over de streep trekken is. Met het oog op Europese wedstrijden zouden meer Nederlandse ploegen dat kunstje onder de knie moeten krijgen. En hoe vervelend het ook is, het probleem van PSV zat niet in de paar misgelopen minuten op het eind. Het zat hem in de eerste 45 minuten van de wedstrijd waarin ze zijn zoekgespeeld. Dat het de tweede helft nog spannend werd komt puur omdat Twente verzuimd heeft de 3-0 en 4-0 erin te tikken.
"spannend", PSV heeft vrijwel geen kans gecreëerd. Het was gewoon belabberd. Tuurlijk de 1e helft was ook slecht, maar het was gewoon een slechte wedstrijd (van PSV iig), na alle wedstrijden in de Eredivisie iig met aardig wat goals viel het gisteren wel op dat ze echt vrijwel niets wisten te creëren en ook Gakpo was weer vrijwel onzichtbaar. Daar moeten ze toch echt nog wel aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Snowdog schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:37:
"spannend", PSV heeft vrijwel geen kans gecreëerd. Het was gewoon belabberd. Tuurlijk de 1e helft was ook slecht, maar het was gewoon een slechte wedstrijd (van PSV iig), na alle wedstrijden in de Eredivisie iig met aardig wat goals viel het gisteren wel op dat ze echt vrijwel niets wisten te creëren en ook Gakpo was weer vrijwel onzichtbaar. Daar moeten ze toch echt nog wel aan werken.
Ik zie bij PSV het zelfde gebeuren nu wat er bij Ajax ook gebeurde in het verleden; als het loopt dat loopt het fantastisch maar wanneer een tegenstander fel druk zet op de bal dan is het gedaan met de pret. PSV werd gisteren op felheid afgetroeft, Twente zette goed druk op de bal en ging elk duel vol aan en veroverde in de eerst helft of direct of de afvallende bal.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15

Vos

AFCA

Djeez Emmen, wat enorm amateuristisch verdedigen en voetbal dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
NEC weer een puntje gepakt tegen Heerenveen, mag echt hopen dat Van Wonderen snel stopt als trainer.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
Fc Groningen dacht dat er een staande receptie gaande was... Zo passief.
Terecht verloren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
Snowdog schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:37:
[...]
Voor de neutrale kijker misschien niet spannend, maar als je voor Twente bent wel. Met een marge van 1 kan er altijd zomaar een goaltje vallen. Vorig jaar nog ging Twente met 3-0 de rust in tegen PSV en eindigde het 3-3.
En dat PSV weinig wist te creeeren ligt natuurlijk niet alleen aan PSV. Twente heeft een hele degelijke ploeg staan. Niet voor niets was het pas de tweede tegengoal van het seizoen.
OPSLAGHOND schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:04:
NEC weer een puntje gepakt tegen Heerenveen, mag echt hopen dat Van Wonderen snel stopt als trainer.
Heerenveen doet het toch helemaal niet slecht met 9 uit 5?

[ Voor 13% gewijzigd door T-MOB op 05-09-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Feyenoord en Arnesen (verwacht) en Van Merwijk (gehoopt) uit elkaar. Heel benieuwd wie die gaan opvolgen, voor Arnesen zal geen 1:1 opvolger gezocht worden aangezien Feyenoord ook overgaat op een technisch hart. Van Merwijk is interessanter, want het stadiondossier blijft nog wel even duren, maar het stadion een keer onderhouden mag ook wel eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online

Mooie lijn; rode, zwarte en groene elementen.
Kan het wel eens goed doen in Nijmegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Besteld :9~ .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Deadsy schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:31:
Vink vind de defensie van PSV te zwak.......

En die man word daar ook nog voor betaald
Ik vind em ook niet sterk. Gelukkig winnen ze het jaarlijkse oefenpotje tegen Ajax tegenwoordig altijd met ruime cijfers waardoor er in een belangrijke periode veel verbloemd wordt. Daar waar ze in Amsterdam misschien te negatief zijn vaak zijn ze in Eindhoven soms snel positief. Ondertussen is de lachende derde Rotterdam want daar zit Slot gewoon rustig zijn wedstrijdjes te winnen met een volledig nieuw elftal.

Deze potten werden 2 jaar geleden altijd kansloos verloren door Feyenoord zeker na een 2-0 achterstand ergens diep in de provincie zeg maar. Maar die tijden zijn fors veranderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Europees voetbal begint deze week, dus even kijken naar de programma's van Ajax, PSV, Feyenoord en AZ in Europa + de competitie (deze 4 clubs + Twente en Vitesse);

Ajax treft AZ na de tweede wedstrijd van de poulefase op 18 september tegen Liverpool.
AZ speelt 2 dagen later tegen FCV.
Ajax treft PSV na de laatste wedstrijd van de poulefase op 1 november tegen Rangers.
PSV speelt 2 dagen later tegen Bodo Glimt.
Ajax treft het weekend voor de wedstrijd tegen Rangers Vitesse.

AZ treft Twente na de eerste wedstrijd van de poulefase op 8 september tegen Dnipro-1.
AZ treft Ajax na de tweede wedstrijd van de poulefase op 15 september tegen FCV.
Ajax speelt twee dagen eerder tegen Liverpool.
AZ treft Feyenoord na de vierde wedstrijd van de poulefase op 13 oktober tegen Apollon.
Feyenoord speelt op dezelfde dag tegen Midtjylland.

Feyenoord treft PSV na de tweede wedstrijd van de poulefase op 15 september tegen Sturm Graz.
PSV treft op dezelfde dag Arsenal.
Feyenoord treft Twente op 9 oktober na de derde wedstrijd van de poulefase op 6 oktober tegen Midtjylland.
Feyenoord treft AZ op 16 oktober na de vierde wedstrijd van de poulefase op 13 oktober tegen Midtjylland.
AZ speelt op dezelfde dag tegen Apollon.

PSV treft Feyenoord na de tweede wedstrijd van de poulefase op 15 september tegen Arsenal.
Feyenoord treft op dezelfde dag Sturm Graz.
PSV treft Ajax na de laatste wedstrijd van de poulefase op 3 november tegen Bodo Glimt.
Ajax speelt twee dagen eerder tegen Rangers.

Een pittige periode voor Feyenoord in oktober: Twente, AZ en 2x Midtjylland in 11 dagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is dit het kersttenue?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wat andere elementen erop en klaar is Kees Edwin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
donleone83 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:53:
[...]
In NL staat Ajax financieel gezien mijlenver voor op de rest. En alhoewel het als Feyenoord supporter soms vast een beetje pijn zal doen bij mij, gun ik ze een succesvol CL seizoen om de kans te vergroten dat we de komende jaren dat tweede directe ticket vast kunnen houden.
Dit wordt dus te pas en te onpas herhaald, wellicht ben jij de uitzondering maar ik ken amper (lees: geen) Feyenoord-supporters die Ajax niet eens een ziekte gunnen. Ze degraderen liever dan Ajax ook maar 1 punt te zien halen Europees.. of springen in een fontein. En ja, ik durf dat met een zekere stelligheid te zeggen, de haat jegens mijn club is immens en onbeschrijflijk. Je mag derhalve gewoon uiten als je het leuk vindt Ajax te zien falen. Wees lekker supporter van je club en neem geen blad voor de mond is het devies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:23
Tristan Wins schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:05:
[...]

Dit wordt dus te pas en te onpas herhaald, wellicht ben jij de uitzondering maar ik ken amper (lees: geen) Feyenoord-supporters die Ajax niet eens een ziekte gunnen. Ze degraderen liever dan Ajax ook maar 1 punt te zien halen Europees.. of springen in een fontein. En ja, ik durf dat met een zekere stelligheid te zeggen, de haat jegens mijn club is immens en onbeschrijflijk. Je mag derhalve gewoon uiten als je het leuk vindt Ajax te zien falen. Wees lekker supporter van je club en neem geen blad voor de mond is het devies.
Het is ook voor het eerst dat ik dit soort gevoelens heb :) Het probleem zit hem denk ik (voor mij in ieder geval) niet eens zo zeer in de Ajax supporters die gewoon realistisch zijn en hun club volgen en intens meeleven, maar meer in de enorme schil er om heen van mensen die roepen dat ze voor Ajax zijn, amper 1 speler van de bank of Jong Ajax kunnen noemen maar vervolgens wel hoog van de toren gaan lopen blazen bij succes. Er zit in veel aanhangers van de club een soort arrogantie in gebakken die er voor zorgt dat ik ze als Feyenoorder zijnde meestal helemaal niets gun.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
[...]

Die mensen vind ik dus geen supporter.
Je wilt het beste voor je club, wat er met andere clubs gebeurt is bijzaak tenzij jouw club tegen ze speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:10:
[...]

Die mensen vind ik dus geen supporter.
Je wilt het beste voor je club, wat er met andere clubs gebeurt is bijzaak tenzij jouw club tegen ze speelt.
Bij velen is het hun leven, ik vermoed dat het tot hun binnenste vezels doordringt en zo dergelijke emoties bij hen oproept. Gisteren was ik in de Arena en het was hartstikke dood, Ajax heeft zeker zijn charme maar de sfeer komt hier maar vanuit een select groepje fans.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:10:
[...]Het is ook voor het eerst dat ik dit soort gevoelens heb :) Het probleem zit hem denk ik (voor mij in ieder geval) niet eens zo zeer in de Ajax supporters die gewoon realistisch zijn en hun club volgen en intens meeleven, maar meer in de enorme schil er om heen van mensen die roepen dat ze voor Ajax zijn, amper 1 speler van de bank of Jong Ajax kunnen noemen maar vervolgens wel hoog van de toren gaan lopen blazen bij succes. Er zit in veel aanhangers van de club een soort arrogantie in gebakken die er voor zorgt dat ik ze als Feyenoorder zijnde meestal helemaal niets gun.
Denk je niet dat die supporters er ook zijn bij Feyenoord, PSV of welke club dan ook welke een succesvol seizoen heeft?
De Kuip is ook vaak zat doodstil als het niet loopt en bij PSV was het onlangs muisstil tegen Rangers en werd het publiek helemaal wild tijdens de 7-1 overwinning.
Dat soort supporters zijn net als hooligans, je hebt ze overal en bij elke club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:13
Dit shirt wordt niet tijdens wedstrijden gedragen, toch maar gekocht. Ik vind hem (ondanks hoog kerstgehalte) wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
OPSLAGHOND schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:23:
[...]

Denk je niet dat die supporters er ook zijn bij Feyenoord, PSV of welke club dan ook welke een succesvol seizoen heeft?
De Kuip is ook vaak zat doodstil als het niet loopt en bij PSV was het onlangs muisstil tegen Rangers en werd het publiek helemaal wild tijdens de 7-1 overwinning.
Dat soort supporters zijn net als hooligans, je hebt ze overal en bij elke club.
Ajax is uiteraard als club het meest succesvol waardoor er sprake van een bepaalde jaloezie is die makkelijk doorslaat naar afgunst. Toch zit het ook diep in de cultuur van de club om arrogant te zijn en met de borst vooruit te lopen en doet vrijwel heel NL daar vrolijk aan mee. Dat hele WZAWZDB gezever zit vrij diep bij supporters van andere clubs. Ajax melkt dat extreem goed uit op de transfermarkt, daar heb ik respect voor. Dat er soms volstrekt doorgeslagen wordt in die blinde adoratie voor alles wat Ajax is of van Ajax komt kan de club ook niets aan doen. Maar als je bijvoorbeeld nu ziet dat Kenneth Taylor na 5 wedstrijdjes leuk meevoetballen meteen bij de voorselectie van Oranje zit (en hij is zeker niet de eerste bij wie het zo gaat) is elke normale meetlat blijkbaar zoek als het van Ajax komt.

Ook hier wordt door sommigen vaak minachtend gesproken over andere clubs. Dat Feyenoord de finale van de Conference League haalde stelde bijvoorbeeld voor meerderen hier niets voor, terwijl ze in de hosanna liepen toen Ajax de Europea League finale haalde met een soort feestloting en er nul kritische noot was. Gelukkig zijn er hier ook zat Ajax supporters die wel realistisch en kritisch naar hun eigen - en andere clubs kijken.

Oh en nee trouwens op je vraag @OPSLAGHOND . Feyenoord heeft niet de luxe van dusdanig vaak goede seizoenen draaien dat we het fenomeen "successupporters" kennen. Feyenoord supporter ben je niet voor de lol is niet voor niets een bekende uitdrukking :'(

[ Voor 6% gewijzigd door donleone83 op 05-09-2022 15:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:50:
[...]Ajax is uiteraard als club het meest succesvol waardoor er sprake van een bepaalde jaloezie is die makkelijk doorslaat naar afgunst.
Juist.
Toch zit het ook diep in de cultuur van de club om arrogant te zijn en met de borst vooruit te lopen en doet vrijwel heel NL daar vrolijk aan mee.
Is dit dan jaloezie of afgunst?
Dat hele WZAWZDB gezever zit vrij diep bij supporters van andere clubs.
Als je het gezever noemt geef je het de kracht waarop de bedenkers hoopten.
Ajax melkt dat extreem goed uit op de transfermarkt, daar heb ik respect voor.
Ze melken het gezever uit of iedereen trapt in deze marketingtruc van Ajax?
WZAWZDB zal over de grens toch niets betekenen?
Dat er soms volstrekt doorgeslagen wordt in die blinde adoratie voor alles wat Ajax is of van Ajax komt kan de club ook niets aan doen.
Je omschrijft hiermee de fanatieke supporters van elke club.
Maar als je bijvoorbeeld nu ziet dat Kenneth Taylor na 5 wedstrijdjes leuk meevoetballen meteen bij de voorselectie van Oranje zit (en hij is zeker niet de eerste bij wie het zo gaat) is elke normale meetlat blijkbaar zoek als het van Ajax komt.
Kenneth Taylor speelde ook bij Jong Ajax wedstrijden die op TV te volgen zijn.
Ook hier wordt door sommigen vaak minachtend gesproken over andere clubs. Dat Feyenoord de finale van de Conference League haalde stelde bijvoorbeeld voor meerderen hier niets voor, terwijl ze in de hosanna liepen toen Ajax de Europea League finale haalde met een soort feestloting en er nul kritische noot was.
Hoe is wat je zegt over Ajax niet minachtend?
En er was geen kritische noot destijds? Ik zou even teruglezen.
Gelukkig zijn er hier ook zat Ajax supporters die wel realistisch en kritisch naar hun eigen - en andere clubs kijken.
Dat zijn de meeste echt actieve users hier wel.
Oh en nee trouwens op je vraag @OPSLAGHOND . Feyenoord heeft niet de luxe van dusdanig vaak goede seizoenen draaien dat we het fenomeen "successupporters" kennen. Feyenoord supporter ben je niet voor de lol is niet voor niets een bekende uitdrukking :'(
Je zag geen opleving vorig seizoen rond de Conference League finale?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
OPSLAGHOND schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:16:
[...]

Juist.

[...]

Is dit dan jaloezie of afgunst?

[...]

Als je het gezever noemt geef je het de kracht waarop de bedenkers hoopten.

[...]

Ze melken het gezever uit of iedereen trapt in deze marketingtruc van Ajax?
WZAWZDB zal over de grens toch niets betekenen?

[...]

Je omschrijft hiermee de fanatieke supporters van elke club.

[...]

Kenneth Taylor speelde ook bij Jong Ajax wedstrijden die op TV te volgen zijn.

[...]

Hoe is wat je zegt over Ajax niet minachtend?
En er was geen kritische noot destijds? Ik zou even teruglezen.

[...]

Dat zijn de meeste echt actieve users hier wel.

[...]

Je zag geen opleving vorig seizoen rond de Conference League finale?
Ajax roept bij een heel groot deel supporters van andere clubs gewoon sterkere negatieve gevoelens op dan andere clubs. Jaloezie en afgunst zullen daar absoluut een grote rol in spelen, maar ik geloof niet dat dit het enige is. PSV blijft qua uitstraling de club van de gezellige Herdgang, Feyenoord van de harde werkers (helaas, want het feit dat het beleid daar decennialang op gebaseerd is geweest heeft ons een ongelooflijke achterstand opgeleverd) en Ajax van de hautaine Godenzonen en het hoog van de toren blazen. Dat komt ergens vandaan. Ik kan daar ook niets aan doen en ben het volledig met je eens dat hier gelukkig heel veel realistische supporters zitten met wie je prima een discussie kan voeren. Maar verkondingen dat PSV en Feyenoord een soortgelijke fanbase van successupporters hebben is m.i. onzin.

Ik heb overigens niets gezegd over de sfeer in de Arena. Ik kan daar niet echt over oordelen. Twee keer geweest maar voor een Ajax wedstrijd (Ajax - Milan in 2003; Ajax heel de wedstrijd dreigender, 52e minuut Sjevchenko 0-1) en keer naar Ajax - AZ en toen was het vrij sfeerloos, maar volgens mij is er een hoop veranderd met het verplaatsen van een aantal vakken en dergelijke en lag dat met name gewoon aan de Arena zelf.

Als we dan weer de inhoud in gaan: mooie Europese week voor de boeg. Laten we hopen op veel Nederlandse punten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:41:
[...]
Maar verkondingen dat PSV en Feyenoord een soortgelijke fanbase van successupporters hebben is m.i. onzin.
Kop in het zand dan maar.
Voor de rest wel deels met je eens.
Als we dan weer de inhoud in gaan: mooie Europese week voor de boeg. Laten we hopen op veel Nederlandse punten.
*O* :9B :)F :9B *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:48
Die hele conference leaque redt veel clubs die de boot gemist hebben,en daar hoort Feyenoord bij, en ook wel PSV.

Feyenoord heeft het vorig jaar prima gedaan, en ook als Ajaxsupporter zien we dit. We schijten niet in onze broek, maar die Rotterdammers kruipen wel uit hun hol, waar ze al jaren in bivakeerden.

En nu mogen ze dit jaar een treedje hoger in Europa beginnen. Niks mis mee, want ook de EL is een mooie prijs om na te jagen. Ik zou een gat in de lucht springen als Ajax de EL zou winnen.

Laat Feyenoord maar lekker aanrommelen. Als ze nog een goed Europees seizoen kunnen draaien, komen de iets betere spelers vanzelf, en dat wil je volgens mij hebben. En als je goed in Europa kan blijven meedoen, komt het geld vanzelf je kant op gerold. Dan kan je als club ook vissen uit de vijver waar de echt betere spelers in rondzwemmen.

Mijn referentiekader is Ajax. Kijk hoe zij ooit uit de as zijn herrrezen. Het is nog niet perfect, maar het begin is er nu bij Ajax. Dat kan Feyenoord ook overkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:25

gws24

Thinking is hard!

donleone83 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:50:
[...]

Maar als je bijvoorbeeld nu ziet dat Kenneth Taylor na 5 wedstrijdjes leuk meevoetballen meteen bij de voorselectie van Oranje zit (en hij is zeker niet de eerste bij wie het zo gaat) is elke normale meetlat blijkbaar zoek als het van Ajax komt.
Rest van je verhaal laat ik even voor wat het is, geen zin in, maar dit argument zie ik ook op de welbekende voetbalsites maar iedereen lijkt te vergeten dat hij de laatste 6 wedstrijden van vorig seizoen basis stond bij Ajax omdat Gravenberch geblesseerd was en het goed deed op een moment dat Ajax niet echt lekker draaide.

edit: Gravenberch was alleen de laatste 4 geblesseerd maar Martinez lag er ook een tijd uit. (ik had eerst 9 wedstrijden staan maar het waren er 6)

[ Voor 9% gewijzigd door gws24 op 05-09-2022 16:16 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Nu online
Of het nou CL, EL of ConfL (wat is de korte notatie hiervan?) is, voor elke NL club is het mooi om ver te komen. Het grote verschil zit er in dat de CL veels te veel geld oplevert ivm de andere twee, daar moet de UEFA snel iets aan verbeteren.

Kijk naar Feyenoord vorig jaar, iedereen in NL was blij dat ze ver kwamen (de uitzonderingen moet je mijden als de pest) en je ziet ook gelijk dat het centjes oplevert bij de verkoop van diverse spelers.

Vandaar dat ik alle NL club veel succes toewens komende week!

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
bregweb schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:02:
Of het nou CL, EL of ConfL (wat is de korte notatie hiervan?) is, voor elke NL club is het mooi om ver te komen. Het grote verschil zit er in dat de CL veels te veel geld oplevert ivm de andere twee, daar moet de UEFA snel iets aan verbeteren.

Kijk naar Feyenoord vorig jaar, iedereen in NL was blij dat ze ver kwamen (de uitzonderingen moet je mijden als de pest) en je ziet ook gelijk dat het centjes oplevert bij de verkoop van diverse spelers.

Vandaar dat ik alle NL club veel succes toewens komende week!
De Europa League is ook pas sinds een paar jaar financieel interessant, ik snap niet waarom de Conference League dan weer een stuk minder opleveren moet.

Wat mij overigens nog het meest verbaast is het feit dat een overwinning in elk toernooi net zoveel punten opbrengt.
Als AZ dit seizoen poulewedstrijden wint krijgen ze net zoveel punten als Ajax, Feyenoord en/of PSV in de hogere leagues.
Is dat om het financiële gat te compenseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 07:56
bregweb schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:02:
Hoe dan?
Denk niet dat het realistisch is te verwachten dat de UEFA de port meer gaat verdelen naar de EL/Conf ten nadele van de CL.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Ik ga daar wel in mee eigenlijk. Toevallig ken ik @donleone83 persoonlijk en Ajax en Feyenoord kunnen gewoon prima naast elkaar bestaan los van de uitingen die hier gedaan worden. Het nadeel aan beide kanten is altijd dat er enkele ééncelligen zijn die daar totaal niet mee kunnen omgaan. Ik ken iemand goed van een online game (zeer harde uitgesproken Feyenoorder) die hier met zijn mening over Ajax in elke zin minimaal een ban van een maand te pakken heeft. Er zijn mensen die dat niet kunnen begrijpen en er zijn mensen die dat wel kunnen begrijpen. Los van die ene dag voetbal in de week kunnen wij elkaar prima luchten of zien en gaan ook regelmatig samen wat drinken waarbij het óók over voetbal gaat.

Online gaat dat niet werken maar iemand die Ajax misgunt mag dat van mij rustig uitspreken mits dat onderbouwd is. Er is een groot verschil tussen het moment van openbaren. Doe je dat na een goal van Vitesse tegen Ajax dan ben je een trol. Doe je dat in een normale discussie door de week dan zie ik daar niet zoveel problemen in.

Ter lering ende vermaeck mijn Feyenoord 'vriend' bij de finale in Albanië:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Xq7ZjzK9iiATJoJqF8FYM-lyVk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KvknMy8Jl4qC4uzwTPRYRPhn.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
OPSLAGHOND schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:10:
Wat mij overigens nog het meest verbaast is het feit dat een overwinning in elk toernooi net zoveel punten opbrengt.
Als AZ dit seizoen poulewedstrijden wint krijgen ze net zoveel punten als Ajax, Feyenoord en/of PSV in de hogere leagues.
Er is wel verschil in het aantal bonuspunten. Qua clubcoefficient levert groepsfase CL 4 punten op voor alle deelnemers. In de EL krijg je die 4 punten alleen als je eerste wordt in de poule. Nummers 2 in de EL krijgen 2 punten. In de eCL is het 2 en 1 punt voor groepswinnaars en nummers 2. Bert Kassies heeft een handig overzicht op zijn site.
Als Ajax al zijn europese wedstrijden wint krijgt het 38 punten. Doet AZ hetzelfde dan krijgen ze er maar 30. Als beide ploegen alles winnen tot en met de 8e finales en er afgaan in de kwartfinale dan is het 25 om 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
gws24 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:59:
[...]
Rest van je verhaal laat ik even voor wat het is, geen zin in, maar dit argument zie ik ook op de welbekende voetbalsites maar iedereen lijkt te vergeten dat hij de laatste 6 wedstrijden van vorig seizoen basis stond bij Ajax omdat Gravenberch geblesseerd was en het goed deed op een moment dat Ajax niet echt lekker draaide.

edit: Gravenberch was alleen de laatste 4 geblesseerd maar Martinez lag er ook een tijd uit. (ik had eerst 9 wedstrijden staan maar het waren er 6)
Noem mij dan nog eens 5 spelers die na 11 wedstrijden meevoetballen in de Eredivisie (niet eens echt beslissend zijn en duidelijk uitblinken) de voorselectie van Oranje haalden? En op dat moment geen Ajacied waren? Vrij lastige opgave. Misschien in die gekke periode onder Van Basten een paar 😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:21:
[...]

Noem mij dan nog eens 5 spelers die na 11 wedstrijden meevoetballen in de Eredivisie (niet eens echt beslissend zijn en duidelijk uitblinken) de voorselectie van Oranje haalden? En op dat moment geen Ajacied waren? Vrij lastige opgave. Misschien in die gekke periode onder Van Basten een paar 😂
Je vergeet voor het gemak ook even dat Taylor al heel lang bij Jong Oranje zit, vanuit daar schuiven wel vaker spelers door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
[...]

De voorselectie is nou ook weer niet zo spannend, daar hebben echt wel vaker (jonge) namen bij gezeten van allerlei clubs, vallen meestal ook weer meteen af ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Jullie hebben beiden gelijk dat het nog niet zo veel zegt @Exocet en @Martinusz. Ik vind alleen 9 interlands in Jong Oranje met 4 basisplekken en een handvol wedstrijden in de Eredivisie wat weinig. Tuurlijk: prima voetballer maar wat mij betreft geen exceptioneel talent wat deze oproep rechtvaardigt. En noem het afgunst of jaloezie, maar dan denk ik toch vrij snel dat hij nooit al opgeroepen was geweest als hij bij Feyenoord had gespeeld. Kijk hoe snel Rensch opgeroepen werd en hoe lang het bijvoorbeeld bij Malacia duurde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:45:
Jullie hebben beiden gelijk dat het nog niet zo veel zegt @Exocet en @Martinusz. Ik vind alleen 9 interlands in Jong Oranje met 4 basisplekken en een handvol wedstrijden in de Eredivisie wat weinig. Tuurlijk: prima voetballer maar wat mij betreft geen exceptioneel talent wat deze oproep rechtvaardigt. En noem het afgunst of jaloezie, maar dan denk ik toch vrij snel dat hij nooit al opgeroepen was geweest als hij bij Feyenoord had gespeeld. Kijk hoe snel Rensch opgeroepen werd en hoe lang het bijvoorbeeld bij Malacia duurde.
Vind je het raar als ie zelfs Clasie in de voorselectie heeft?
Dan is er blijkbaar niks beters voor handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

donleone83 schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:45:
Maar Malacia speelt eigenhandig Blind (eindelijk!) uit de basis. Mark my words.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:57:
[...]

Niet als hij bij Manchester goals blijft weggeven zoals gisteravond, Blind kan dat veel beter.

[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 05-09-2022 20:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
[...]

Ik ga het niet helemaal uitpluizen, maar Jan Paul Boetius, Adam Maher, en Bruno Martins Indi zijn namen van niet-ajacieden die er vroeg bij waren die me zo te binnen schieten.
Van Gaal kijkt volgens mij ook niet naar of spelers al dan niet dragend zijn bij hun team. Hij zoekt naar een bepaald type speler dat bij zijn tactiek past. Dat een speler een onervaren talent is maakt hem dan minder uit. Iniesta, Rashford, Alaba, Kluivert (sr), etc. Er zijn legio talenten opgesteld door Van Gaal.

Zijn selectiebeleid bij Oranje is volgens mij trouwens ook een manier om spelers motiveren. Het niet-selecteren van Wijnaldum in de vorige periode was als je het mij vraagt een poging om hem te prikkelen zoals hij met Sneijder deed voor Brazilië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:57:
[...]

Dat mag ik toch hopen ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Nu online
Bossie schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:12:
[...]
Hoe dan?
Denk niet dat het realistisch is te verwachten dat de UEFA de pot meer gaat verdelen naar de EL/Conf ten nadele van de CL.
Het gaat er een beetje om hoe je naar voetbal en de toekomst kijkt. Voetbal is van ons allemaal, ook van de kleinere clubs en zelfs amateurclubs maken deel uit van deze piramide, waarvan ik vind dat deze in stand gehouden moet worden.
Ik zie een Super League met angst en beven tegemoet. Je moet er toch niet aan denken dat je in elk land een Bayern Munchen krijgt die 10 x op rij kampioen wordt?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Het is weer tijd voor Europees voetbal deze week!
Eens zien hoe de échte voetbalkenners de kansen van de Nederlandse clubs beoordelen.

Champions League

Poll: Ajax - Rangers FC
Winst Ajax
Winst Rangers FC
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404789&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Europa League

Poll: PSV - FK Bodo/Glimt
Winst PSV
Winst FK Bodo/Glimt
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404790&layout=6&sort=org

Poll: Lazio - Feyenoord
Winst Lazio
Winst Feyenoord
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404791&layout=6&sort=org

Conference League

Poll: SC Dnipro - AZ
Winst SC Dnipro
Winst AZ
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404792&layout=6&sort=org

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Belangrijk om de Europese campagne goed te beginnen, dus ik ga voor 3 overwinningen en 1 gelijkspel..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Bossie schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:12:
[...]

Hoe dan?
Denk niet dat het realistisch is te verwachten dat de UEFA de port meer gaat verdelen naar de EL/Conf ten nadele van de CL.
Dat gaan ze ook zeker niet doen. Daar wordt nog veel gesnuffeld in Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Typhone schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:57:
[...]

Dat gaan ze ook zeker niet doen. Daar wordt nog veel gesnuffeld in Zwitserland.
Dat noemen ze toch een snuffelstage.

Normale mensen noemen de UEFA gewoon een corrupte bende.

Overigens hoop ik wel op een soort van herverdeling van poen in de diverse toernooien, maar die roep moet echt uit de clubs komen. Supporters die meedoen met zo'n roep, is ook niet verkeerd.

Of dat gaat helpen weet niemand, want die voetbalinstituten, zoals de UEFA en FIFA luisteren eigenlijk nooit en bestaan uit figuren die ook ergens in The Godfather hadden kunnen rondlopen.

Ik erger me kapot aan die organisaties.

Verder denk ik dat Ajax wint, PSV en Feyenoord gelijkspelen en AZ goed genoeg is om te winnen.

[ Voor 6% gewijzigd door mavaros op 06-09-2022 12:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
4x winst, makkelijke week! :)F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:45
Denk dat iedereen er wel voor tekenen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Bij PSV denk ik gelijk spel. Die zitten nog met hun gedachten bij die vrouw achter de bar in het clubgebouw waarschijnlijk.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

carpebios schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:59:
[...]

Bij PSV denk ik gelijk spel. Die zitten nog met hun gedachten bij die vrouw achter de bar in het clubgebouw waarschijnlijk.
Die lelijke pottrol? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:34

Matchday!

Mooi filmpje weer van het mediateam.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Sempy schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:44:
[Twitter]

Matchday!

Mooi filmpje weer van het mediateam.
En wat extra sfeerbeelden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFURTrDdA8y-aQVFPq2-z_075VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gzEyHqNJpZyClQssyjreuli.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ncvt3JifNn4iARhlms4uEib6hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXUnKvWK6PkACBLKGNEcy78T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yo1A76GTS-ltGn49mCXECreZJXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2ynR0X2gIsocQzp1ARqWcpC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vanavond om 18:45u Ajax v Glasgow Rangers

Afbeeldingslocatie: https://images.marktplaats.com/api/v1/listing-mp-p/images/a3/a32ff616-8396-43b9-b71a-a119dff00a24?rule=ecg_mp_eps$_84.jpg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
OPSLAGHOND schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:26:
[...]

Niet als hij bij Manchester goals blijft weggeven zoals gisteravond, Blind kan dat veel beter.
Mee eens, Blind kan ze veel beter weggeven :+

Maar ik denk wel dat Malacia hard op weg is de NR 1 linksback van het Nederlands elftal te worden. Je kan echt wel eens een mindere dag hebben. Malacia afrekenen op een mindere dag tegen een zeer sterke directe tegenstander is natuurlijk niet helemaal eerlijk, ik had Blind daar wel eens willen zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
bregweb schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:46:
[...]

Het gaat er een beetje om hoe je naar voetbal en de toekomst kijkt. Voetbal is van ons allemaal, ook van de kleinere clubs en zelfs amateurclubs maken deel uit van deze piramide, waarvan ik vind dat deze in stand gehouden moet worden.
Ik zie een Super League met angst en beven tegemoet. Je moet er toch niet aan denken dat je in elk land een Bayern Munchen krijgt die 10 x op rij kampioen wordt?
Of dat je vooraf al weet dat (ondanks financiële malaise) of dat een club het gewoon niet waarmaakt in de competitie, dat ze dan toch dat miljardenbal in gaan. Zie je het al voor je dat een club degradeert (of bijna) in de competitie, maar doodleuk weer tegen de andere (zelfbenoemde) beste clubs gaat voetballen. Verdien je het niet, dan hoor je er niet thuis, dat is bij de CL momenteel ook zo. ManU als voorbeeld, die verdienden het niet (gewoon niet goed genoeg in de competitie) en spelen dus geen CL. Van die gegarandeerde plekken wordt niemand beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:31

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Ik vind de tekst "" voetbal is oorlog "" niet echt ??? :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

JAN-B schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:10:
[...]

Die staat in het midden op dat grote doek ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
[...]

Die helden lopen na de wedstrijd direct door naar Oekraïne om te helpen denk ik als soldaat.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]

Mja, het toont het niveau achter het doel aan. Een interview van Michels uit z'n verband trekken tot een prikkelende oneliner die de gemiddelde capuchon totaal verkeerd interpreteert.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Niet teveel over nadenken. Puur een aankondiging voor het vuurwerk en het feit dat er tegen Duitsers gespeeld werd. Na die 4-0 zongen ook 55.000 man iets met 'joden' en dat kan ook elke keer negatief uitgelegd worden door mensen die probably ook niet in staat zijn hun linker- van hun rechterhand te onderscheiden :).

Het normale carnavalsoranje publiek zingt ook zonder enige schaamte 'Schade Deutschland alles ist Vorbei' zonder een idee te hebben waar dat liedje écht vandaan kwam ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 07-09-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Helaas zijn oorlogstermen standaard in sport. Orange Army in F1 is een ander voorbeeld.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
[...]

Voetbal is ook oorlog, maar dan op het veld.

Volgens mij is het na de wedstrijd weer gewoon normaal en drinken we een biertje in de kroeg met zijn allen. Het spandoek roept niet op tot geweld volgens mij.

Verder is het natuurlijk de bekende uitspraak van Rinus Michels. Elke echte voetbalfan is daar mee bekend. Hij staat ook afgebeeld op het spandoek.

Als u dat ergert, draait u zichzelf gewoon om in het stadion. Dan zie je dat spandoek niet. En als u televisie kijkt, gaat u gewoon plassen of de hond of kat uitlaten.

[ Voor 13% gewijzigd door mavaros op 07-09-2022 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:45
[...]

Moet er dan ook gestopt worden met de termen aanval en verdediging? Of bij spitsen dan niet meer zeggen dat ze een killer instinct hebben of een stormram zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
mavaros schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:57:
[...]

Voetbal is ook oorlog, maar dan op het veld.

Volgens mij is het na de wedstrijd weer gewoon normaal en drinken we een biertje in de kroeg met zijn allen. Het spandoek roept niet op tot geweld volgens mij.

Verder is het natuurlijk de bekende uitspraak van Rinus Michels. Elke echte voetbalfan is daar mee bekend. Hij staat ook afgebeeld op het spandoek.
Michels heeft dat helemaal niet gezegd, wel iets wat er op leek maar in een heel andere context. Dat weten veel Echte FansTM dan vaak weer niet. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 09:01
Heb er zin in vanavond :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Zit wel een beetje in een dubio qua mijn club ( Feyenoord)

2e in El moet lukken achter Lazio, maar dan tref je daarna een club die uit de Cl gegooid is.
Ga je het daar op gokken OF gooi je het op de 3e plek en gaat dan de Conference League weer in ( met grotere kans op verder komen, snellere co-efficienten en leuke inkomsten van meer wedstrijden)

Je moet eigenlijk altijd voor zo hoog mogelijk gaan qua financien natuurlijk. Maar langer in Europa is gewoon super tof. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Agent47 op 07-09-2022 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Agent47 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:35:
2e in El moet lukken achter Lazio, maar dan tref je daarna een club die uit de Cl gegooid is.
Een club die uit de CL gegooid wordt is (op dat moment) dus niet goed genoeg voor de CL. Dan speel je daar als Feyenoord toch sowieso tien keer liever tegen dan dat je afzakt naar Conference League niveau?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Superkiwi schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:41:
[...]

Een club die uit de CL gegooid wordt is (op dat moment) dus niet goed genoeg voor de CL. Dan speel je daar als Feyenoord toch tien keer liever tegen dan dat je afzakt naar Conference League niveau?
Ja, maar als je dan wordt uitgeschakeld dan is het wel meteen klaar. In de Conference League kom je waarschijnlijk een stuk verder, zie vorig jaar --> Meer publiciteit en meer inkomsten. Daarentegen ook meer boetes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Het is inderdaad wel een risicootje wat je loopt. Toch zou ik als Feyenoord liever pogen in de EL verder te komen in plaats van op voorhand al te gaan azen op de 3e plaats en dus UCL. Liever strijdend ten onder dan té makkelijk voorwaarts, ook als dat iets minder inkomsten betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros

Ga je het daar op gokken OF gooi je het op de 3e plek en gaat dan de Conference League weer in ( met grotere kans op verder komen, snellere co-efficienten en leuke inkomsten van meer wedstrijden)

Je moet eigenlijk altijd voor zo hoog mogelijk gaan qua financien natuurlijk. Maar langer in Europa is gewoon super tof. :D
Ik denk gokken op het hoogste, maar als je weet dat dit niet lukt, tevreden zijn met de EcL. Dat is niks om je voor te schamen.

Maar eerst moet Ajax de CL winnen. Stel je voor dat Feyenoord ineens op de Coolsingel staat en Ajax alweer naast het net vist. Aan dat scenario moet je toch niet denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011

Gewoon altijd het hoogst haalbare nastreven. Ploegen die uit de CL vallen moet je als Feyenoord ook wel aankunnen hoor.

En een extra klassieker in Europees verband zou ook wel tof kunnen zijn. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Rendiertje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:04:
[...]
Voor ons Ajacieden wel ja :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Rendiertje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:04:
[...]

Gewoon altijd het hoogst haalbare nastreven. Ploegen die uit de CL vallen moet je als Feyenoord ook wel aankunnen hoor.

Als Feyenoord zijnde zou ik hier toch liever kiezen voor een uitschakeling door een club die (net) uitgeschakeld was in de CL, dan kan je jezelf meer vergelijken met het 'hoogste niveau', daarnaast zijn dat vaak clubs die al wat meer gevolgd worden, dus heb je qua exposure (zeker als je dan ook goed weerstand biedt) weer heel wat te pakken, ook goed voor je spelers en hun waarde lijkt mij. Als je straks weer naar de CL wilt toegroeien moet je altijd proberen het maximale niveau te behalen waar je kan spelen, nooit een keuze maken voor de 'Europese punten', omdat het daar nu eenmaal gemakkelijker is.
Valt het zo dat ze 3e worden en toch weer hoge ogen gooien in de Conference League, prima, maar dat moet nooit het uitgangspunt zijn vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Dat zou dan de enige klassieker moeten worden waar Feyenoord wint van Ajax. :P Soms zijn ze er al dichtbij en komt Ajax goed weg, laat dat dan daar niet het geval zijn een keertje. Mogen ze in de competitie onderling wel winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
Kijk jullie gaan er zelf al vanuit dat je derde wordt, dat is toch geen topsportklimaat. :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Rendiertje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:14:
[...]
Kijk jullie gaan er zelf al vanuit dat je derde wordt, dat is toch geen topsportklimaat. :+ :+
Haha, zo had ik er nog niet eens over nagedacht :z
Scherp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:12:
[...]

Dat zou dan de enige klassieker moeten worden waar Feyenoord wint van Ajax. :P Soms zijn ze er al dichtbij en komt Ajax goed weg, laat dat dan daar niet het geval zijn een keertje. Mogen ze in de competitie onderling wel winnen.
Om er maar even een cliche in te gooien die we de laatste jaren élk jaar horen:
Dit is hét jaar dat Feyenoord van Ajax kan winnen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 30-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Kudus in de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wie zeg dat? :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:10
Wat een verrassing in de opstelling van Ajax, Kudus staat in de basis in plaats van Brobbey.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4ZHCxtJl3MAxsSNCQgF2_qSqBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bt7mez21zF6iyqy3ddJOHE7H.jpg?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Gynnad schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:43:
Wat een verrassing in de opstelling van Ajax, Kudus staat in de basis in plaats van Brobbey.

[Afbeelding]
Wat er op de bank zit is voor mij interessanter.

Van vrijwel iedeeren heb ik geen idee wat voor type spelers ze nu precies zijn. Het klinkt net als de gebroeders Dalton uit Luky Luke. Dat is gezamelijk 500 jaar aan rode en gele kaarten.

Maar serieus, ik ben echt heel benieuwd wat er daar op de bank zit. Dat is wel noodzakelijk om kritiek op Ajax te kunnen geven, mocht het misgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:19
Bijzondere wedstrijd wel voor Kudus in de basis en geen Brobbey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:43:

[Afbeelding]
Wellicht was Brobbey nog niet helemaal fit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Ik gok op 7-2 vanavond.

En ik twijfel ook niet aan Blind, zoals iedereen blijkbaar doet.

[ Voor 59% gewijzigd door mavaros op 07-09-2022 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Zoals in de voorbeschouwing al werd aangegeven, Kudus zal veel rouleren met Tadic en eigenlijk zonder spits gaan spelen. Heel veel positiewisselingen en een man meer op het middenveld creëren.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
mavaros schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:55:
[...]

Wat er op de bank zit is voor mij interessanter.

Van vrijwel iedeeren heb ik geen idee wat voor type spelers ze nu precies zijn. Het klinkt net als de gebroeders Dalton uit Luky Luke. Dat is gezamelijk 500 jaar aan rode en gele kaarten.

Maar serieus, ik ben echt heel benieuwd wat er daar op de bank zit. Dat is wel noodzakelijk om kritiek op Ajax te kunnen geven, mocht het misgaan.
Heb dit nu 5x gelezen en ik snap er nog steeds vrij weinig van.
Pagina: 1 ... 70 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023