Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De tweet van @Hamstelaar is wat ambigue, je kan hem zo lezen dat hij een dag niet op de club is geweest en daarna wel vanwege de 50 K boete. Maar goed punt blijft dat de boetebedingen er wel zijn.Gonadan schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:27:
Nee, hij zou een boete krijgen als hij helemaal niet kwam. Daarom deed hij wel trainingen maar individueel, niet met de groep. Hij heeft geen boete opgelegd gekregen.
Dat ligt vaak iets genuanceerder. Dan gaat het om een speler die niet wil bijtekenen maar ook nog niet weg wil en wel wil blijven spelen. Als club heb je dan te maken met iemand die gratis weg gaat lopen en je weet al wanneer hij de deur uit gaat.T-MOB schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:19:
Omgekeerd gebeurt dat toch ook: spelers die niet worden opgesteld omdat ze niet willen bijtekenen of verkassen met nog 1 contractjaar te gaan. Iedereen in de voetballerij weet dat contracten zelden volledig worden uitgediend. Het is bij Ajax zelfs het belangrijkste verdienmodel.
Vaak wordt dan gekozen om andere spelers alvast speeltijd te gunnen want als je toch weet dat iemand weggaat kan je daar alvast op voorsorteren. Waarom zou je iemand die straks gegarandeerd weg is steeds de voorkeur geven boven iemand die het daarna moet gaan doen?
Nu besef ik mij gerust wel dat het af en toe ook als pressiemiddel ingezet wordt, maar dat is niet de enige kant van het verhaal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze zijn er wel, maar niet effectief. Want als even de krachthonk in genoeg is om er aan te ontkomen dan is het geen pressiemiddel.PolarBear schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:28:
[...]
De tweet van @Hamstelaar is wat ambigue, je kan hem zo lezen dat hij een dag niet op de club is geweest en daarna wel vanwege de 50 K boete. Maar goed punt blijft dat de boetebedingen er wel zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zou niet weten wat je meer kan doen als werkgever. Ontslag op staande voet is uitgesloten (want dan geef je wat ze willen). Het is iets.Gonadan schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:30:
[...]
Ze zijn er wel, maar niet effectief. Want als even de krachthonk in genoeg is om er aan te ontkomen dan is het geen pressiemiddel.
Eigenlijk zou de spelersmarkt gereguleerd moeten worden in Europa. Maximale salarissen (mag best 12 miljoen per jaar zijn maar dat is het dan ook), maximale contractlengte, maximale transfersommen, financiële eisen aan clubs etc.
Nou het zou al helpen als je daadwerkelijk een boete op kunt leggen. Liefst eentje die gelijk staat aan je loon en aftrekken voor uitbetalen.PolarBear schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:32:
[...]
Zou niet weten wat je meer kan doen als werkgever. Ontslag op staande voet is uitgesloten (want dan geef je wat ze willen). Het is iets.
Eigenlijk zou de spelersmarkt gereguleerd moeten worden in Europa. Maximale salarissen (mag best 12 miljoen per jaar zijn maar dat is het dan ook), maximale contractlengte, maximale transfersommen, financiële eisen aan clubs etc.
Dan ga je toch lekker op de tribune zitten? Speel je niet en krijg je niets. Het is echt niet zo moeilijk.
Het nadeel is alleen dat principes en aandeelhouders over het algemeen lijnrecht tegenover elkaar staan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
NBA taferelen, salaris cap introduceren.PolarBear schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:32:
[...]
Zou niet weten wat je meer kan doen als werkgever. Ontslag op staande voet is uitgesloten (want dan geef je wat ze willen). Het is iets.
Zal de RvC wel een stokje voor gestoken hebbenPolarBear schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:26:
[...]
Het schijnt dat Antony 50k boete heeft gekregen voor het niet komen opdagen. Weet niet of het daadwerkelijk is opgelegd.
Volgens mij is dit een verstandige keuze. Het is goed voor PSV en op dit moment goed voor de spelers. Je kan wel wegrotten bij een grotere club en veel geld verdienen, maar je bent wel een wegwerpartikel. Dan heb je wel een dikke portemonnee, maar je carriëre is wel kapot. Als ze goed zijn, komen straks de grotere clubs vanzelf.
Als ik het bij Ajax voor het zeggen zou hebben, had ik beiden gekocht voor een grijpstuiver, want met een ajaxstempeltje op hun voorhoofd gestempeld, kan je die twee voor een veelvoud verkopen als het nodig is.
Maar als Ajax dit zou doen, worden alle Rotterdammers en Eindhovenaren helemaal gek. Ik heb ooit in een beetje een gekke bui geroepen dat Ajax ook zomaar Feyenoord zou kunnen kopen. Dat kan je beter niet roepen, heb ik gemerkt.
Je denkt toch niet dat PSV Gakpo en Sangare aan Ajax zou verkopen, of wel?mavaros schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:57:
Ik lees net dat Gakpo en Sangare bij PSV blijven.
Volgens mij is dit een verstandige keuze. Het is goed voor PSV en op dit moment goed voor de spelers. Je kan wel wegrotten bij een grotere club en veel geld verdienen, maar je bent wel een wegwerpartikel. Dan heb je wel een dikke portemonnee, maar je carriëre is wel kapot. Als ze goed zijn, komen straks de grotere clubs vanzelf.
Als ik het bij Ajax voor het zeggen zou hebben, had ik beiden gekocht voor een grijpstuiver, want met een ajaxstempeltje op hun voorhoofd gestempeld, kan je die twee voor een veelvoud verkopen als het nodig is.
Maar als Ajax dit zou doen, worden alle Rotterdammers en Eindhovenaren helemaal gek. Ik heb ooit in een beetje een gekke bui geroepen dat Ajax ook zomaar Feyenoord zou kunnen kopen. Dat kan je beter niet roepen, heb ik gemerkt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nope, balkje sprint gewoon steeds weer terug. Mag nu over tien minuten zegt 'ie.PolarBear schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:25:
[...]
Ben je nog steeds niet aan de beurt geweest?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
This message has been approved by Leen Meijaard
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Waarom niet?tiswat schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:03:
[...]
Je denkt toch niet dat PSV Gakpo en Sangare aan Ajax zou verkopen, of wel?
Als je een constructie bedenkt die via Ajax loopt, zijn je spelers morgen 3x zoveel waard. Ik heb het er niet over dat je spelers moet stelen. Dat is vals spel, en wint Ajax toch wel met hun dikke portemonnee.
Ik wil dat PSV en Feyenoord weer gewoon volwaardig kunnen meedoen in Europa. Andere landen werken ook op zo'n schimmige wijze, want het mag in het voetbal.
En als straks Feyenoord en PSV weer volwaardig mee kunnen spelen op het grote toneel, mogen/kunnen ze hun eigen zaakjes wel regelen. Dan hoef je niet via Ajax te handelen.
Ajax kan tijdelijk door de luxepositie die twee clubs aan de hand meetrekken, maar het is niet voor eeuwig.
[ Voor 4% gewijzigd door mavaros op 01-09-2022 12:33 ]
Ah dat is kutGonadan schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:26:
[...]
Nope, balkje sprint gewoon steeds weer terug. Mag nu over tien minuten zegt 'ie.
𝗦𝗢𝗟𝗗 𝗢𝗨𝗧 𝗦𝗢𝗟𝗗 𝗢𝗨𝗧 𝗦𝗢𝗟𝗗 𝗢𝗨𝗧
— Ajax Fancare (@AjaxFancare) 1 september 2022
↳ Champions League thuisduels
Nog 6 dagen 😍#UCL pic.twitter.com/qtxxLItOv8
Het meest zure is nog dat ze eerder voor een paarhonderd piek online werden aangeboden dan dat ik in de shop kon komen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarom niet? Directe concurrent versterken? PSV wil dan de absolute hoofdprijs. Dus stel PSV zegt, 60 miljoen voor Sangare en 80 miljoen voor Gakpo. Dat gaat Ajax niet betalen.mavaros schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:31:
[...]
Waarom niet?
Als je een constructie bedenkt die via Ajax loopt, zijn je spelers morgen 3x zoveel waard. Ik heb het er niet over dat je spelers moet stelen. Dat is vals spel, en wint Ajax toch wel met hun dikke portemonnee.
Ik wil dat PSV en Feyenoord weer gewoon volwaardig kunnen meedoen in Europa. Andere landen werken ook op zo'n schimmige wijze, want het mag in het voetbal.
En als straks Feyenoord en PSV weer volwaardig mee kunnen spelen op het grote toneel, mogen/kunnen ze hun eigen zaakjes wel regelen. Dan hoef je niet via Ajax te handelen.
Ajax kan tijdelijk door de luxepositie die twee clubs aan de hand meetrekken, maar het is niet voor eeuwig.
Laat staan dat de spelers überhaupt zelf naar de concurrent wilt.

Tja, Man United had Ajax ook kunnen kopen …mavaros schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:57:
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Een soort huurconstructie opzetten en anderen in de waan laten dat Ajax de spelers heeft gekocht. In het voetbal kan alles, dus dit kan ook gewoon. En dan is Sangare ineens 100 miljoen waard en Gakpo 200 miljoen. Of clubs dat willen betalen is een andere vraag.tiswat schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:42:
[...]
Waarom niet? Directe concurrent versterken? PSV wil dan de absolute hoofdprijs. Dus stel PSV zegt, 60 miljoen voor Sangare en 80 miljoen voor Gakpo. Dat gaat Ajax niet betalen.
Laat staan dat de spelers überhaupt zelf naar de concurrent wilt.
Het gaat mij om de opwaardering van Feyenoord en PSV.
@Bossie: Ik zei alleen dat Ajax dit had kunnen doen. Als het serieus zou gebeuren, breekt er een soort burgeroorlog tussen Rotterdam en Amsterdam uit.
Het is dus een wilde gedachte. Meer is het niet.
[ Voor 12% gewijzigd door mavaros op 01-09-2022 12:58 ]
Ik neem aan dat je zelf ook wel inziet waarom dit niet haalbaar ismavaros schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:51:
[...]
Een soort huurconstructie opzetten en anderen in de waan laten dat Ajax de spelers heeft gekocht. In het voetbal kan alles, dus dit kan ook gewoon. En dan is Sangare ineens 100 miljoen waard en Gakpo 200 miljoen. Of clubs dat willen betalen is een andere vraag.
Het gaat mij om de opwaardering van Feyenoord en PSV.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Als het om puur de opwaardering van de clubs gaat kan Ajax ook een gift aan Feyenoord en PSV geven á €25m elk. Hebben ze meer mogelijkheden om spelers te behouden/aan te trekken. Wordt de competitie potentieel "sterker" en kunnen ze wellicht in de toekomst "weer volwaardig mee kunnen spelen op het grote toneel".mavaros schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:51:
[...]
Het gaat mij om de opwaardering van Feyenoord en PSV
Het is een wilde gedachten en een onderschatting van de voetbalwereld en wellicht een stuk grootheidswaanzin.
Han schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:27:
[...]
This message has been approved by Leen Meijaard
Het is voor een seizoenskaarthouder ook bijna dom om die extra kaart niet af te nemen gezien de enorme vraag. Lekker online doorverkopen en je heb je eigen ticket incl. consumpties en benzinegeld terugverdiend. In feite goedkoper dan thuis op de bank kijken.Gonadan schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:39:
@PolarBear ja was er al bang voor. Zit er onderhand in maar inderdaad alles weg.
Het meest zure is nog dat ze eerder voor een paarhonderd piek online werden aangeboden dan dat ik in de shop kon komen.
Ik heb een iets socialere kijk op de wereld, maar als het merendeel inderdaad zo denkt verklaart dat een hoop.Sempy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:43:
Het is voor een seizoenskaarthouder ook bijna dom om die extra kaart niet af te nemen gezien de enorme vraag. Lekker online doorverkopen en je heb je eigen ticket incl. consumpties en benzinegeld terugverdiend. In feite goedkoper dan thuis op de bank kijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De enige die ik wel snap is Antony. Zoals ik @Typhone vanochtend al appte kan ik mij voorstellen dat hij met zijn kwaliteiten liever structureel in de Europa League speelt :-P
Nu weet ik ook niet meer wie ik de schuld moet geven als Ajax straks met goed spel 2-1 verliest in Napels;
- De RvC omdat de keeper twee houdbare ballen doorlaat
- Of toch de KNVB omdat er geen tijd is een vervanger voor Alvarez te halen
Tjah Schreuder reageerde behoorlijk begripvol in de media op het muiten van Antony. Dat schept een precedent. Tegelijkertijd is het ook niet een nieuwe techniek. De broertjes de Boer spanden in 98 zelfs een arbitragezaak aan. Hopelijk houdt Ajax de poot stijf.donleone83 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:06:
Nu met Alvarez de derde muitende speler bij Ajax. Waar ligt dat toch aan? Zegt het iets over het overwicht dat Schreuder op de groep misschien niet zo heeft? Onder EtH denk ik niet dat dit gebeurd was.
[ Voor 46% gewijzigd door ephymerous op 01-09-2022 15:10 ]
XXXVI
Onder EtH was er waarschijnlijk ook geen leegverkoop geweestdonleone83 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:06:
Nu met Alvarez de derde muitende speler bij Ajax. Waar ligt dat toch aan? Zegt het iets over het overwicht dat Schreuder op de groep misschien niet zo heeft? Onder EtH denk ik niet dat dit gebeurd was.
(...)
Wanneer één speler door te muiten een mooie transfer kan afdwingen, tsja, dan volgen er snel meer.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Maar na het vertrek van Antony reageerde Schreuder als een verongelijkte kleuter, ook op zijn gedrag. Ik blijf bij hem toch het gevoel houden dat hij weliswaar een uitstekende veldtrainer is, maar het gogme of karakter of natuurlijk overwicht mist om de selectie van een politiek miljoenenbedrijf als Ajax te managen.ephymerous schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:08:
Tjah Schreuder reageerde behoorlijk begripvol in de media op het muiten van Antony. Dat schept een precedent. Tegelijkertijd is het ook niet een nieuwe techniek. De broertjes de Boer spanden in 98 zelfs een arbitragezaak aan. Hopelijk houdt Ajax de poot stijf.
Na meer dan 100 miljoen uit te geven voor nieuwe spelers faalt Ajax kei- en keihard als ze niet ergens in februari al met een recordaantal punten kampioen worden en in ieder geval de laatste 16 (eigenlijk laatste 8 ) van de CL halen.loewie1984 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:12:
50 miljoen strik erom, zeg maar waar ik hem heen moet brengen stap ik zo in de auto. Dan maar een tussenjaar. Mag Feyenoord weer eens kampioen worden en kan Ajax rustig bouwen in de luwte.
Overigens las ik op het net al dat ze ook in Engeland de 100 miljoen voor Antony absurd vinden (zijn wij niet de enigen!), waarbij overigens ook aangehaald wordt dat alle grote Ajax namen die voor veel geld verkocht zijn de afgelopen jaren in meer of mindere mate gefaald hebben om blijvend een dragende speler van hun nieuwe club te worden. Als Antony ook teleurstelt zou dat best wel eens iets kunnen doen met de naam van Ajax als verkopende club in Engeland.
Twee keer onzin, in het buitenland wordt ook niet de club die het meest uitgeeft per definitie kampioen. En er zijn heel veel clubs in de CL die nog heel veel meer geld uitgeven. Ajax zit echt niet in de top 16 wat dat betreft.donleone83 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:19:
[...]
[...]
Na meer dan 100 miljoen uit te geven voor nieuwe spelers faalt Ajax kei- en keihard als ze niet ergens in februari al met een recordaantal punten kampioen worden en in ieder geval de laatste 16 (eigenlijk laatste 8 ) van de CL halen.
Overigens las ik op het net al dat ze ook in Engeland de 100 miljoen voor Antony absurd vinden (zijn wij niet de enigen!), waarbij overigens ook aangehaald wordt dat alle grote Ajax namen die voor veel geld verkocht zijn de afgelopen jaren in meer of mindere mate gefaald hebben om blijvend een dragende speler van hun nieuwe club te worden. Als Antony ook teleurstelt zou dat best wel eens iets kunnen doen met de naam van Ajax als verkopende club in Engeland.
En Manchester komt gewoon weer terug bij Ajax na van de Beek zien mislukken. Waan van de dag regeert en ze halen liever spelers die Champions League spelen. Gakpo en Sangare zitten niet voor niets nog bij PSV. Gakpo zijn keuzes waren ook niet de topclubs (al is dat waarschijnlijk ook beter voor zijn ontwikkeling)
[ Voor 3% gewijzigd door Exocet op 01-09-2022 15:36 ]
Ik ben ook nog wat sceptisch, ook over de te verwachten sportieve prestaties. Hopelijk word ik verrast.donleone83 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:19:
Maar na het vertrek van Antony reageerde Schreuder als een verongelijkte kleuter, ook op zijn gedrag. Ik blijf bij hem toch het gevoel houden dat hij weliswaar een uitstekende veldtrainer is, maar het gogme of karakter of natuurlijk overwicht mist om de selectie van een politiek miljoenenbedrijf als Ajax te managen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En als een speler mislukt in 't buitenland, is dat dan de schuld van de kopende of de verkopende club? Als Man United een beetje had gescout dan wisten ze wat Donny voor een type speler is, maar ik gok dat ze dat niet hebben gedaan... Zelfde voor Barcelona met Dest. Ik kan 't de verkopende club en spelers helemaal niet kwalijk nemen.
Gelukkig zijn De Ligt en in mindere mate De Jong wel succesvol. Heeft Ziyech ook zijn goede momenten gehad. Van Gravenberch en Mazraoui is 't nog maar afwachten. Maar om nu meteen paniek te gaan zaaien dat buitenlandse clubs ineens niet meer bij Ajax zouden aankloppen voor spelers, nee, dat zie ik niet gebeuren.
Je denkt toch niet dat Ajax Gakpo en Sangare zou willen, of wel?tiswat schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:03:
[...]
Je denkt toch niet dat PSV Gakpo en Sangare aan Ajax zou verkopen, of wel?
Ten eerste zouden ze de hoofdprijs moeten betalen en ten tweede is het de vraag of ze het niveau dat Ajax nastreeft überhaupt wel aankunnen.
Ajax speelt ook in de Champions League, dat is veel te hoog gegrepen voor Gakpo op dit moment. Sangare zou dit wel aankunnen denk ik.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Je kan het ook wat anders benoemen, maar ik zie het wel zo. Als je naar de begrotingen van de CL deelnemers kijkt staat Ajax inderdaad niet in de top 16. Als je kijkt naar hoeveel er uitgegeven is aan versterkingen echter wel heel heel dik. Veel clubs met een grotere begroting hebben bij lange na niet het eigen vermogen van Ajax, met name uit Spanje en Portugal.Exocet schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:35:
[...]
Twee keer onzin, in het buitenland wordt ook niet de club die het meest uitgeeft per definitie kampioen. En er zijn heel veel clubs in de CL die nog heel veel meer geld uitgeven. Ajax zit echt niet in de top 16 wat dat betreft.
En Manchester komt gewoon weer terug bij Ajax na van de Beek zien mislukken. Waan van de dag regeert en ze halen liever spelers die Champions League spelen. Gakpo en Sangare zitten niet voor niets nog bij PSV. Gakpo zijn keuzes waren ook niet de topclubs (al is dat waarschijnlijk ook beter voor zijn ontwikkeling)
Vooralsnog was het enige team met concrete interesse in Antony de club waar zijn oude coach zit. Ik denk wel degelijk dat er anders naar onze competitie gekeken wordt als Antony de zoveelste op rij is die weer niet slaagt. Wie is de laatste Nederlander die echt geslaagd is en een dragende speler geworden is na een directe stap naar een topteam in de Premier League (of sowieso een topteam in de topcompetitie)? Van Persie denk ik - en die had zo’n twee seizoenen bij Arsenal nodig om onbetwist basisspeler te worden.
Paniek zaaien is nooit mijn doel. Ik denk alleen wel degelijk dat, als Ajax een slecht CL seizoen draait en worstelt in de Eredivisie en Martinez en Antony toch wat gaan tegenvallen bij ManU, het impact zal hebben op de inmiddels absurde bedragen die voor Ajax spelers betaald worden.JanW schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:27:
Iets met een zak geld en scoren
En als een speler mislukt in 't buitenland, is dat dan de schuld van de kopende of de verkopende club? Als Man United een beetje had gescout dan wisten ze wat Donny voor een type speler is, maar ik gok dat ze dat niet hebben gedaan... Zelfde voor Barcelona met Dest. Ik kan 't de verkopende club en spelers helemaal niet kwalijk nemen.
Gelukkig zijn De Ligt en in mindere mate De Jong wel succesvol. Heeft Ziyech ook zijn goede momenten gehad. Van Gravenberch en Mazraoui is 't nog maar afwachten. Maar om nu meteen paniek te gaan zaaien dat buitenlandse clubs ineens niet meer bij Ajax zouden aankloppen voor spelers, nee, dat zie ik niet gebeuren.
Er is meermaals gebleken dat de stap van de ED naar de topploegen in Europa mega- megagroot is. Ik zie nu meer voor mij dat de route die bijvoorbeeld Sinisterra bewandelt (en die ook Gakpo lange tijd leek te gaan bewandelen) succesvoller is.
[ Voor 32% gewijzigd door donleone83 op 01-09-2022 16:52 ]
p.s. Wat heeft Van Persie gewonnen met Arsenal?
Hoe bedoel je dat over de Nederlander en dat dat goed uitkomt? Zoals ik aangeef blijkt de stap van de ED naar een topteam in Europa inmiddels megagroot, terwijl Ajax wel bedragen vangt die normaliter alleen betaald worden voor spelers waarvan je zou mogen verwachten dat die heel snel een dragende speler bij een topclub zijn.OPSLAGHOND schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:57:
Antony noem je als mogelijk de zoveelste op rij die weer niet slaagt en vervolgens kom je specifiek met een Nederlander omdat dat goed uitkomt?
p.s. Wat heeft Van Persie gewonnen met Arsenal?
Van Persie heeft vrij weinig gewonnen met Arsenal, maar ging wel weg als dragende speler van een team in de PL dat bij de topteams gerekend werd. Bij ManU maakte hij het vervolgens volledig waar.
Dit is overigens allemaal niet bedoeld om slecht te praten over Ajax, ik vraag mij alleen af hoe lang Ajax de absurde premium die nu betaald wordt voor hun spelers kan blijven vragen als die spelers bij topclubs vervolgens allemaal toch enigszins tegenvallen.
[ Voor 13% gewijzigd door donleone83 op 01-09-2022 17:02 ]
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Wanneer een speler van Ajax het goed, vooral in de CL, dan sta je meteen in de belangstelling van grote clubs. Ook al lukt het die speler vervolgens niet helemaal om hetzelfde niveau aan te tikken, dan nog blijven clubs geïnteresseerd want ze kijken ook naar potentie.donleone83 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:42:
[...]
Je kan het ook wat anders benoemen, maar ik zie het wel zo. Als je naar de begrotingen van de CL deelnemers kijkt staat Ajax inderdaad niet in de top 16. Als je kijkt naar hoeveel er uitgegeven is aan versterkingen echter wel heel heel dik. Veel clubs met een grotere begroting hebben bij lange na niet het eigen vermogen van Ajax, met name uit Spanje en Portugal.
Vooralsnog was het enige team met concrete interesse in Antony de club waar zijn oude coach zit. Ik denk wel degelijk dat er anders naar onze competitie gekeken wordt als Antony de zoveelste op rij is die weer niet slaagt. Wie is de laatste Nederlander die echt geslaagd is en een dragende speler geworden is na een directe stap naar een topteam in de Premier League (of sowieso een topteam in de topcompetitie)? Van Persie denk ik - en die had zo’n twee seizoenen bij Arsenal nodig om onbetwist basisspeler te worden.
[...]
Paniek zaaien is nooit mijn doel. Ik denk alleen wel degelijk dat, als Ajax een slecht CL seizoen draait en worstelt in de Eredivisie en Martinez en Antony toch wat gaan tegenvallen bij ManU, het impact zal hebben op de inmiddels absurde bedragen die voor Ajax spelers betaald worden.
Er is meermaals gebleken dat de stap van de ED naar de topploegen in Europa mega- megagroot is. Ik zie nu meer voor mij dat de route die bijvoorbeeld Sinisterra bewandelt (en die ook Gakpo lange tijd leek te gaan bewandelen) succesvoller is.
Echter zijn de verwachtingen bij Antony waarschijnlijk wel een stuk hoger vanwege het prijskaartje, maar iedereen heeft kunnen zien dat hij in de CL kon uitblinken. Wanneer spelers mislukken moet er ook goed gekeken worden naar de club zelf want soms past iemand gewoon niet bij de speelstijl, het team, etc.
En volgens mij speelt ook Sanchez tegenwoordig redelijk wat bij Tottenham.
En over Nederlanders. Kuyt is later dan van Persie naar de PL gegaan en heeft het ook niet onverdienstelijk gedaan bij Liverpool.
Ajax heeft ooit de blunder begaan om Onana vrijwel gratis weg te geven, en een goede vervanger is niet te krijgen en loopt ook niet echt rond in de opleidingsploeg. Als ze tien miljoen op tafel hadden gegooid, was Onana voor de komende jaren gewoon je keeper geweest en in de periode dat ze Onana kwijtraakte, hadden ze ook een dikke portemonnee. Toen waren Antony en Martinez nog helemaal niet verkocht.
En nu hebben we een rukkeeper en kan je nooit meer met twee verdedigers over het veld huppelen. Nu heb je tegen een gevaarlijke ploeg minstens drie verdedigers nodig, maar misschien zelfs wel vier bij echt nare tegenstanders.
En Ajax stond niet vooraan toen het verdedigen werd uitgedeeld door het opperhoofd. Dus ik begrijp best wel dat clubs als PSV hun goede spelers willen behouden. Die krijgen nu misschien wel knaken, maar geen kwaliteit terug. Kan je weer van voor af aan beginnen met opbouwen, en dat moeten de clubs nu eens een keertje niet gaan willen.
Je hebt duizend procent gelijk, ik ben er duidelijk een paar vergeten!Vincentio schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:09:
Als we het over Eredivisie naar PL top team hebben. Suarez?
En volgens mij speelt ook Sanchez tegenwoordig redelijk wat bij Tottenham.
En over Nederlanders. Kuyt is later dan van Persie naar de PL gegaan en heeft het ook niet onverdienstelijk gedaan bij Liverpool.
Dit is echt een beetje een alternatieve weergave van de situatie omtrent Onana. Hij wilde zelf al eerder weg en Ajax heeft hem al een keer binnengehouden.mavaros schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:12:
Ajax heeft ooit de blunder begaan om Onana vrijwel gratis weg te geven, en een goede vervanger is niet te krijgen en loopt ook niet echt rond in de opleidingsploeg. Als ze tien miljoen op tafel hadden gegooid, was Onana voor de komende jaren gewoon je keeper geweest en in de periode dat ze Onana kwijtraakte, hadden ze ook een dikke portemonnee. Toen waren Antony en Martinez nog helemaal niet verkocht.
Pasveer een rukkeeper? Timber en Martinez vorig jaar waren meer dan prima? Ik snap niet precies waar je op doelt eigenlijk.En nu hebben we een rukkeeper en kan je nooit meer met twee verdedigers over het veld huppelen. Nu heb je tegen een gevaarlijke ploeg minstens drie verdedigers nodig, maar misschien zelfs wel vier bij echt nare tegenstanders.
Dit, het is niet nieuw en het is van alle tijden. En dat muiten bij Ten Hag, even kijken hoe Ronaldo dat doet.ephymerous schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:08:
[...]
Tjah Schreuder reageerde behoorlijk begripvol in de media op het muiten van Antony. Dat schept een precedent. Tegelijkertijd is het ook niet een nieuwe techniek. De broertjes de Boer spanden in 98 zelfs een arbitragezaak aan. Hopelijk houdt Ajax de poot stijf.
Als ik snel naar Ajax kijk dan zijn Suarez en Zlatan b.v. belangrijke spelers bij niet de minste clubs geweest.donleone83 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:01:
[...]Hoe bedoel je dat over de Nederlander en dat dat goed uitkomt? Zoals ik aangeef blijkt de stap van de ED naar een topteam in Europa inmiddels megagroot, terwijl Ajax wel bedragen vangt die normaliter alleen betaald worden voor spelers waarvan je zou mogen verwachten dat die heel snel een dragende speler bij een topclub zijn.
Als je enkel naar Nederlanders kijkt in de tijd van Van Persie dan hebben o.a. Sneijder en Robben het ook wel aardig gedaan volgens mij.
Arsenal is al heel lang niet echt een topteam toch? Wel Europese subtop geweest maar nooit echt dominant wat ik me herinner.Van Persie heeft vrij weinig gewonnen met Arsenal, maar ging wel weg als dragende speler van een team in de PL dat bij de topteams gerekend werd. Bij ManU maakte hij het vervolgens volledig waar.
Bekijk net even de erelijst van Van Persie, maar die heeft wel heel erg weinig gewonnen ook.
Ik denk dat dat wel meevalt, grote namen zoals b.v. Van Persie/Kuijt/Van Bronckhorst/Van Hooijdonk/Van Hanegem (Feyenoord) of Zlatan/Suarez/Cruijff/Van Basten/Ajax '94-'95 (Ajax) of Romario/Ronaldo/Gullit/Cocu (PSV) zorgen nu eenmaal voor veel bekendheid.Dit is overigens allemaal niet bedoeld om slecht te praten over Ajax, ik vraag mij alleen af hoe lang Ajax de absurde premium die nu betaald wordt voor hun spelers kan blijven vragen als die spelers bij topclubs vervolgens allemaal toch enigszins tegenvallen.
Ik doelde niet specifiek op Pasveer, maar op die andere keeper die tijdens de JC-schaal net zo goed op de tribune had kunnen zitten of bij Helmond Sport in de weg had kunnen lopen.PolarBear schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:27:
[...]
Dit is echt een beetje een alternatieve weergave van de situatie omtrent Onana. Hij wilde zelf al eerder weg en Ajax heeft hem al een keer binnengehouden.
[...]
Pasveer een rukkeeper? Timber en Martinez vorig jaar waren meer dan prima? Ik snap niet precies waar je op doelt eigenlijk.
Pasveer is geen topkeeper, maar doet wel zijn ding, en zoals zoveel spelers het bij Ajax overkomt, hij stijgt boven zichzelf uit, in vergelijking tot zijn gemiddelde keepersniveau.
Dat had ik misschien in eerdere reacties moeten uitleggen.
Het hoogste doel is om volkomen keeperloos op het veld te kunnen staan.
Dat kan nu niet en ze hebben zelfs een extra verdediger nodig op zijn minst. Dat is geen vooruitgang, maar een stap terug.
[ Voor 6% gewijzigd door mavaros op 01-09-2022 17:47 ]
Wat mij opvalt is dat veel spelers niet goed kijken waar ze terecht komen maar met name naar de naam of het geld.
Een Donny die nuttig is maar niet opvalt waardoor hij zelfs niet bij alle fans onomstreden is gaat naar een enorme club die niet draait met veel concurrentie. Net als een Gravenberch te lief.
Ziyech had de pech dat de enige coach in Engeland die zijn spel speelt eruit gegooid werd, al kon je dat wat mij betreft wel zien aankomen.
Wat mij meer opvalt is het gemak waarmee clubs veel geld uitgeven op basis van één leuk seizoen, en niet alleen bij Ajax. Denk aan zo'n beetje elke aanvaller van AZ die naar het buitenland ging, maar ook in het buitenland. Het lijkt soms wel een soort tombola, gewoon wat halen en je ziet wel wat er slaagt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Elk puntje telt.
Zlatan was bij Ajax geen goalmachine of zo'n enorm geweldige speler (imo). Leuk dat hij dat uiteindelijk is geworden, maar ik had dat na zijn Ajax-periode absoluut niet verwacht. Yea, het was duidelijk dat hij veel techniek had, maar echt heel effectief was hij toch niet? Voor de rest wel eens met een groot deel van je post, maar Suarez en Zlaten zijn wel uitersten van elkaar in hun Ajax periode.OPSLAGHOND schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:32:
[...]
Als ik snel naar Ajax kijk dan zijn Suarez en Zlatan b.v. belangrijke spelers bij niet de minste clubs geweest.
Als je enkel naar Nederlanders kijkt in de tijd van Van Persie dan hebben o.a. Sneijder en Robben het ook wel aardig gedaan volgens mij.
Nouja, v Persie maakte naam bij Arsenal omdat hij zo'n enorme impact had en zowaar de beste spits in de PL was. Dat ze niks hebben gewonnen met een team dat niet geweldig was. Wat doet dat af aan zijn prestaties?[...]
Arsenal is al heel lang niet echt een topteam toch? Wel Europese subtop geweest maar nooit echt dominant wat ik me herinner.
Bekijk net even de erelijst van Van Persie, maar die heeft wel heel erg weinig gewonnen ook.
[...]
Eens. Hoewel veel van de verkopen van Ajax vooral tegen lijken te vallen, zelfs op dit moment. Eigenlijk is alleen de Ligt echt succesvol? Of zo lijkt het iig, ook daar zijn geluiden dat ze hem gewoon moeten banken (omdat de verdediging al gewoon prima was, maar dat gaat uiteraard niet zo snel gebeuren).Ik denk dat dat wel meevalt, grote namen zoals b.v. Van Persie/Kuijt/Van Bronckhorst/Van Hooijdonk/Van Hanegem (Feyenoord) of Zlatan/Suarez/Cruijff/Van Basten/Ajax '94-'95 (Ajax) of Romario/Ronaldo/Gullit/Cocu (PSV) zorgen nu eenmaal voor veel bekendheid.
Als dat laatste gebeurt (Feyenoord kampioen) trek ik mn hier gekregen kersttrui aan naar de Coolsingel/ kampioenswedstrijd en maak ik een selfie voor dit topicloewie1984 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:12:
50 miljoen strik erom, zeg maar waar ik hem heen moet brengen stap ik zo in de auto. Dan maar een tussenjaar. Mag Feyenoord weer eens kampioen worden en kan Ajax rustig bouwen in de luwte.
En Jasper Cillessen was de belangrijkste man van NEC, 11 reddingen, behoort tot het hoogste aantal dit seizoen.OPSLAGHOND schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:00:
NEC mooi een punt gepakt tegen AZ.
Elk puntje telt.
Nog een detail: Cillessen heeft nog nooit zoveel reddingen verricht in 1 competitieduel.
[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 01-09-2022 22:54 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Die keeper speelde een wereldpartij.Quad schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:52:
[...]
En Jasper Cillessen was de belangrijkste man van NEC, 11 reddingen, behoort tot het hoogste aantal dit seizoen.
Nog een detail: Cillessen heeft nog nooit zoveel reddingen verricht in 1 competitieduel.
Blijkbaar heeft Fulham nog slechtere scouts, want ze hebben hem gekocht
Denk dat het vooral zijn management was dat hem graag wilde verkopen om zo zelf goed te verdienen. Laten we eerlijk zijn voor Gakpo heeft het geen nut om van PSV naar Ajax te gaan.mefjoew schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:41:
Raar bericht in De Telegraaf vanochtend: Gakpo zou zijn aangeboden bij Ajax. Zit achter de paywall, dus details weet ik pas nadat ik me weer door hun podcast heen heb geworsteld vanmiddag/morgen
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Die discussie moeten we maar niet starten denk ik (dat wordt weer welles-nietes tussen supporters van beide clubs), maar vind het desondanks bijzonder als het is gebeurd. Lijkt me dat een speler daarvan afweet, dus blijkbaar zou hij zelf dan wel heil zien in zo'n stap? Of anders heeft hij een hartig woordje te spreken met zijn management..Gynnad schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:44:
[...]
Denk dat het vooral zijn management was dat hem graag wilde verkopen om zo zelf goed te verdienen. Laten we eerlijk zijn voor Gakpo heeft het geen nut om van PSV naar Ajax te gaan.
mefjoew schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:41:
Raar bericht in De Telegraaf vanochtend: Gakpo zou zijn aangeboden bij Ajax. Zit achter de paywall, dus details weet ik pas nadat ik me weer door hun podcast heen heb geworsteld vanmiddag/morgen
Cody Gakpo is na het vertrek van Antony bij Ajax door zijn management aangeboden bij de Amsterdamse club. Dat meldt De Telegraaf vrijdagochtend. Ajax besloot echter niet toe te happen, aldus de krant.
Volgens De Telegraaf is het niet duidelijk of Gakpo ervan op de hoogte is geweest dat hij door zijn management werd aangeboden bij Ajax. Wel zou het duidelijk zijn geworden hoezeer Sports Entertainment Group (SEG) erop gebrand is geweest om voor het sluiten van de transferwindow nog tot een miljoenendeal te komen.
Op het moment dat Antony vertrok bij Ajax en de Amsterdamse club op zoek was naar een nieuwe buitenspeler legde SEG de naam van Gakpo neer bij Ajax. Daarnaast werd ook Viktor Tsygankov van Dinamo Kiev bij Ajax aangeboden. Hij was eerder door SEG-manager Kees Ploegsma junior naar voren geschoven bij PSV als de mogelijke vervanger van Gakpo bij een mogelijk vertrek.
De Telegraaf laat vrijdagochtend weten inzage te hebben gekregen in het app-verkeerd en bronnen binnen Ajax bevestigen de authenciteit ervan. Ploegsma junior zou om een reactie zijn gevraagd, maar heeft niet gereageerd.
Gakpo besloot zelf bij PSV te blijven
Waar Ajax geen werk maakte van de mogelijke komst van Gakpo en in zee ging met de Argentijnse aanvaller Lucas Ocampos, deed Southampton wel een poging. Naar verluidt waren Southampton en PSV zelfs akkoord over een transfersom van maximaal 43 miljoen euro, maar zou het Gakpo zelf zijn geweest die besloot bij PSV te blijven. Ook Leeds United had concrete interesse in de aanvaller van PSV.
Lijkt me onzin.
Of nouja, wat te kort door de bocht, zijn management kan dat prima gedaan hebben, maar daar was PSV natuurlijk nooit mee akkoord gegaan, tenzij de prijs significant hoger was geweest dan wat andere teams al geboden hadden. Dus ja, als ze 100 miljoen hadden geboden, dan was het vast mogelijk, maar voor die bijna 45 miljoen die al geboden was, no way. Beetje onzinbericht.
[ Voor 49% gewijzigd door Snowdog op 02-09-2022 08:25 ]
Vooralsnog krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel. Maar zoals ik bij zijn aanstelling al zei, hij is alleen soort van geslaagd bij Brugge. We gaan het meemakendonleone83 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:19:
[...]
Maar na het vertrek van Antony reageerde Schreuder als een verongelijkte kleuter, ook op zijn gedrag. Ik blijf bij hem toch het gevoel houden dat hij weliswaar een uitstekende veldtrainer is, maar het gogme of karakter of natuurlijk overwicht mist om de selectie van een politiek miljoenenbedrijf als Ajax te managen.
XXXVI
Ik bedoelde er eigenlijk ook mee dat het niet echt een stap vooruit is voor Gakpo. Nog steeds de Nederlandse competitie en natuurlijk speelt Ajax nu wel Champions League maar dat heeft PSV volgend seizoen misschien ook wel.mefjoew schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:45:
[...]
Die discussie moeten we maar niet starten denk ik (dat wordt weer welles-nietes tussen supporters van beide clubs), maar vind het desondanks bijzonder als het is gebeurd. Lijkt me dat een speler daarvan afweet, dus blijkbaar zou hij zelf dan wel heil zien in zo'n stap? Of anders heeft hij een hartig woordje te spreken met zijn management..
Ik verwacht dat dit echt vanuit zijn management gebeurt is en niet vanuit Gakpo zelf. Die gaat nog een seizoen spelen bij PSV en dan een mooie stap naar het buitenland. De clubs die zich nu hadden gemeld waren ook niet zo geweldig, dan kun je beter bij PSV blijven.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Bovendien favoriete positie linksbuiten. Dus de kans op speeltijd met Bergwijn daar ook een stuk kleiner. Dan kan hij beter bij PSV blijven. Beter voor het Nederlands elftal.Gynnad schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:42:
[...]
Ik bedoelde er eigenlijk ook mee dat het niet echt een stap vooruit is voor Gakpo. Nog steeds de Nederlandse competitie en natuurlijk speelt Ajax nu wel Champions League maar dat heeft PSV volgend seizoen misschien ook wel.
Ik verwacht dat dit echt vanuit zijn management gebeurt is en niet vanuit Gakpo zelf. Die gaat nog een seizoen spelen bij PSV en dan een mooie stap naar het buitenland. De clubs die zich nu hadden gemeld waren ook niet zo geweldig, dan kun je beter bij PSV blijven.
Terecht punt, geef de man wat krediet.ephymerous schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:29:
[...]
Vooralsnog krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel. Maar zoals ik bij zijn aanstelling al zei, hij is alleen soort van geslaagd bij Brugge. We gaan het meemaken
Ik vond het interview ook wat merkwaardig. Je weet een beetje hoe de hazen lopen. Misschien ging hij er oprecht nog vanuit dat Antony bleef en het daarom raar vond dat hij niet over de speler kon beschikken.
Maar goed, hij moet een elftal bouwen. Misschien is hij daarin beter dan in interviews.
Is dat puur vanwege die laatste transferdag en het gedoe met Antony en de RvC?
Qua resultaat kan het toch niet zijn en de selectie is toch redelijk op orde.
Inkomsten transfers
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Ajax 216,47 miljoen euro Manchester City 159,90 miljoen euro SL Benfica 127,30 miljoen euro Sporting Portugal 119,80 miljoen euro AS Monaco 117,00 miljoen euro Brighton & Hove Albion 113,90 miljoen euro Leeds United 108,20 miljoen euro Bayern München 104,40 miljoen euro Juventus 103,15 miljoen euro Lille OSC 99,00 miljoen euro |
Transfersaldo (dit zal wel bruto zijn)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Ajax 111,37 miljoen euro Sporting Portugal 77,85 miljoen euro AS Monaco 73,50 miljoen euro Lille OSC 73,00 miljoen euro Brighton & Hove Albion 66,10 miljoen euro SL Benfica 65,00 miljoen euro Leicester City 64,40 miljoen euro Sevilla FC 63,50 miljoen euro Red Bull Salzburg 63,04 miljoen euro Burnley 56,45 miljoen euro |
Waar heb je dat narratief vandaan? Ik heb niet het idee dat dat een narratief is, maar dat maak je er zelf van.Exocet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:27:
Waarom is trouwens nu de narratief dat Ajax een matige transferperiode achter de rug heeft?
Inkomsten transfers
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Ajax 216,47 miljoen euro Manchester City 159,90 miljoen euro SL Benfica 127,30 miljoen euro Sporting Portugal 119,80 miljoen euro AS Monaco 117,00 miljoen euro Brighton & Hove Albion 113,90 miljoen euro Leeds United 108,20 miljoen euro Bayern München 104,40 miljoen euro Juventus 103,15 miljoen euro Lille OSC 99,00 miljoen euro
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Ajax 111,37 miljoen euro Sporting Portugal 77,85 miljoen euro AS Monaco 73,50 miljoen euro Lille OSC 73,00 miljoen euro Brighton & Hove Albion 66,10 miljoen euro SL Benfica 65,00 miljoen euro Leicester City 64,40 miljoen euro Sevilla FC 63,50 miljoen euro Red Bull Salzburg 63,04 miljoen euro Burnley 56,45 miljoen euro
Financieel was het sowieso geen slechte periode voor Ajax, natuurlijk flinke klappers gemaakt met Martinez en Antony.Exocet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:27:
Waarom is trouwens nu de narratief dat Ajax een matige transferperiode achter de rug heeft?
Inkomsten transfers
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Ajax 216,47 miljoen euro Manchester City 159,90 miljoen euro SL Benfica 127,30 miljoen euro Sporting Portugal 119,80 miljoen euro AS Monaco 117,00 miljoen euro Brighton & Hove Albion 113,90 miljoen euro Leeds United 108,20 miljoen euro Bayern München 104,40 miljoen euro Juventus 103,15 miljoen euro Lille OSC 99,00 miljoen euro
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Ajax 111,37 miljoen euro Sporting Portugal 77,85 miljoen euro AS Monaco 73,50 miljoen euro Lille OSC 73,00 miljoen euro Brighton & Hove Albion 66,10 miljoen euro SL Benfica 65,00 miljoen euro Leicester City 64,40 miljoen euro Sevilla FC 63,50 miljoen euro Red Bull Salzburg 63,04 miljoen euro Burnley 56,45 miljoen euro
Sportief.. Ja er is een hoop geld uitgegeven en veel spelers gekocht. Maar is het team nu beter dan vorig jaar?
Haller vs Brobbey
Antony vs Ocampos/Berghuis
Tadic vs Bergwijn
Martinez vs Bassey
Blind/Tagliafico vs Wijndal
Gravenberch vs Taylor
Ik denk dat Bergwijn en Taylor wel verbeteringen zijn, maar de rest moet zich nog maar bewijzen.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Dan is het toch juist narratief?Snowdog schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:00:
Ik heb niet het idee dat dat een narratief is, maar dat maak je er zelf van.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Brobbey ook!evleerdam schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:15:
[...]
Financieel was het sowieso geen slechte periode voor Ajax, natuurlijk flinke klappers gemaakt met Martinez en Antony.
Sportief.. Ja er is een hoop geld uitgegeven en veel spelers gekocht. Maar is het team nu beter dan vorig jaar?
Haller vs Brobbey
Antony vs Ocampos/Berghuis
Tadic vs Bergwijn
Martinez vs Bassey
Blind/Tagliafico vs Wijndal
Gravenberch vs Taylor
Ik denk dat Bergwijn en Taylor wel verbeteringen zijn, maar de rest moet zich nog maar bewijzen.
Als die fit is en blijft is dat een VEEL completere speler dan Haller. Mits ie scoort natuurlijk want dat deed Haller dan weer wel veel. Wijndal ben ik ook vooralsnog positief over maar die moet even wennen aan het topsportklimaat denk ik. Tagliafico wordt geroemd om enkele optredens maar was de laatste 1,5 jaar echt niet de speler die hij ervoor was.
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 02-09-2022 10:19 ]
Ik zit een beetje met verbazing naar die lijstjes te kijken.Exocet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:27:
Inkomsten transfers
code:
code:
Dat Ajax veel poen heeft, is bekend, maar er staan Engelse clubs in dat lijstje die ongeveer vergelijkbaar qua niveau zijn, zoals we hier Heerenveen of RKC hebben.
Je vergeet gemakshalve dat ze eventuele transferinkomsten nog veel harder weer uitgeven... zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?mavaros schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:23:
[...]
Ik zit een beetje met verbazing naar die lijstjes te kijken.
Dat Ajax veel poen heeft, is bekend, maar er staan Engelse clubs in dat lijstje die ongeveer vergelijkbaar qua niveau zijn, zoals we hier Heerenveen of RKC hebben.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wie Ajax of die Engelse clubs?Ramzzz schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:27:
[...]
Je vergeet gemakshalve dat ze eventuele transferinkomsten nog veel harder weer uitgeven... zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
TV Geld. De nummer laatst van de premier league krijgt al iets van 100 miljoen pond per jaar.mavaros schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:23:
[...]
Ik zit een beetje met verbazing naar die lijstjes te kijken.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
We hoeven hier ook helemaal geen zoveelste Ajax vs. PSV discussie van te maken, het is niet meer dan een lichtend voorbeeld van wat makelaars vaak eigenlijk zijn. In het licht van de bedrijfsdoelen van het makelaarskantoor moest er eigenlijk nog even goed gescoord worden voor het einde van de transferperiode, vandaar dat ze maar gewoon spelers zijn gaan aanbieden want je weet het nooit.Snowdog schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:19:
Lijkt me onzin.edit:
Of nouja, wat te kort door de bocht, zijn management kan dat prima gedaan hebben, maar daar was PSV natuurlijk nooit mee akkoord gegaan, tenzij de prijs significant hoger was geweest dan wat andere teams al geboden hadden. Dus ja, als ze 100 miljoen hadden geboden, dan was het vast mogelijk, maar voor die bijna 45 miljoen die al geboden was, no way. Beetje onzinbericht.
Uiteraard moeten clubs en spelers dat zelf ook nog willen, maar stel dat er één toehapt dan is het een kwestie van niet meer trainen en zien waar het schip strandt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, als hij zelf niet had aangehaald dat het al eerder een narratief zou zijn. Kap eens met de clubkaart trekken
[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 13:49 ]
Inderdaad, die hebben niet perse een hele fraaie rol.Gonadan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:57:
[...]
We hoeven hier ook helemaal geen zoveelste Ajax vs. PSV discussie van te maken, het is niet meer dan een lichtend voorbeeld van wat makelaars vaak eigenlijk zijn. In het licht van de bedrijfsdoelen van het makelaarskantoor moest er eigenlijk nog even goed gescoord worden voor het einde van de transferperiode, vandaar dat ze maar gewoon spelers zijn gaan aanbieden want je weet het nooit.
Uiteraard moeten clubs en spelers dat zelf ook nog willen, maar stel dat er één toehapt dan is het een kwestie van niet meer trainen en zien waar het schip strandt.
offtopic
[ Voor 77% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 13:50 ]
XXXVI
[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 13:54 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 13:50 ]
Spijker op de kop wat mij betreft en een negatieve ontwikkeling. Een Vertonghen of Eriksen bij Ajax maar ook een Kuyt bij Feyenoord (en zo vast ook zat voorbeelden bij PSV) gingen pas weg toen ze de ED ontgroeid waren. Als je nu drie keer een man voorbij komt staan de clubs in de rij.Gonadan schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:27:
Wat mij meer opvalt is het gemak waarmee clubs veel geld uitgeven op basis van één leuk seizoen, en niet alleen bij Ajax. Denk aan zo'n beetje elke aanvaller van AZ die naar het buitenland ging, maar ook in het buitenland. Het lijkt soms wel een soort tombola, gewoon wat halen en je ziet wel wat er slaagt.
Overigens doen we hier dus nu in NL vrolijk aan mee: als je kijkt wat Ajax neergeteld heeft voor spelers als bijvoorbeeld Bassey (6 maanden basis in een van de slechtste competities van West-Europa) en Brobbey (zeker talentvol, maar ook alles nog te bewijzen) en in mindere mate Feyenoord voor een aantal LatAm verrassingen (die voor Feyenoord maatstaven veel geld kosten), dan is er een duidelijke trend dat spelers stukken duurder aan het worden zijn. Dat kan ook niet anders met de enorme hoeveelheid TV geld in Engeland die beschikbaar is, maar zorgt er wel voor dat de verschillen alleen maar groter gaan worden en CL halen essentieel wordt om enigszins bij te kunnen blijven.
In NL staat Ajax financieel gezien mijlenver voor op de rest. En alhoewel het als Feyenoord supporter soms vast een beetje pijn zal doen bij mij, gun ik ze een succesvol CL seizoen om de kans te vergroten dat we de komende jaren dat tweede directe ticket vast kunnen houden.
Ja inderdaad. Sowieso snap ik dat elkaar niets gunnen in Europa niet. Als supporter van Ajax kijk ik ook gewoon de Europese wedstrijden van andere NL clubs af en toe en hoop in ieder geval dat de NLse clubs winnen.donleone83 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:53:
[...]
....
In NL staat Ajax financieel gezien mijlenver voor op de rest. En alhoewel het als Feyenoord supporter soms vast een beetje pijn zal doen bij mij, gun ik ze een succesvol CL seizoen om de kans te vergroten dat we de komende jaren dat tweede directe ticket vast kunnen houden.
Brobbey was er vorige seizoen (in ieder geval de tweede helft) natuurlijk ook al. Was dan wel huur maar alsnog inzetbaar door Ajax.evleerdam schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:15:
[...]
Haller vs Brobbey
[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 13:50 ]
XXXVI
Sommige mensen nemen voetbal te serieus. Daar gaat het op mis, denk ik. Ik heb het niet over hooligans die zich niet gedragen. Die snappen sowieso het principe spel niet.Vincentio schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:04:
[...]
Ja inderdaad. Sowieso snap ik dat elkaar niets gunnen in Europa niet. Als supporter van Ajax kijk ik ook gewoon de Europese wedstrijden van andere NL clubs af en toe en hoop in ieder geval dat de NLse clubs winnen.
Als je het spel rond voetbal snapt en wilt snappen, kan je grapjes en dolksteken best verdragen. Dus als ik een Rotterdammer na een slechte wedstrijd van hun club een beetje lachend en cynisch beschouw, is het niet normaal dat je gelijk in de Maas wordt gegooid met een stel betonvoeten. Dan kan je ook gewoon je schouders ophalen en gewoon doorademen.
De volgende keer lachen de Rotterdammers de Ajacieden of Helmond Sportfans uit. Dan steek je ook hun clubhuis niet in de fik.
Normale mensen maken zich druk om echte problemen. De hoge inflatie of noem maar een serieus ding op. Een beetje clubpesten is geen echt groot wereldprobleem. Alles moet een beetje in de context worden gezien.
Hup Ajax en FCE.
Zou voor mij reden zijn om van makelaar te wisselen.Gonadan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:57:
[...]
We hoeven hier ook helemaal geen zoveelste Ajax vs. PSV discussie van te maken, het is niet meer dan een lichtend voorbeeld van wat makelaars vaak eigenlijk zijn. In het licht van de bedrijfsdoelen van het makelaarskantoor moest er eigenlijk nog even goed gescoord worden voor het einde van de transferperiode, vandaar dat ze maar gewoon spelers zijn gaan aanbieden want je weet het nooit.
Hun werken voor de voetballer niet andersom
[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 13:50 ]
Tekst is evt via DM op te vragen mocht de discussie in SPRT feedback gevoerd moeten worden
[ Voor 31% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 13:54 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
[ Voor 98% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 13:52 ]
Haller scoorde vaak in weinig wedstrijden, maar was ook vaak onzichtbaar of slecht als een doelpunt belangrijk was. Ik vind Brobbey meer dreiging hebben dan Haller had.Typhone schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:18:
[...]Brobbey ook!
Als die fit is en blijft is dat een VEEL completere speler dan Haller. Mits ie scoort natuurlijk want dat deed Haller dan weer wel veel.
Eensch.Wijndal ben ik ook vooralsnog positief over maar die moet even wennen aan het topsportklimaat denk ik.
Tagliafico was te goed voor de manier waarop Ten Hag hem behandelde, want de roep om Tagliafico bleef altijd maar die ziener zag het niet of wilde het niet zien. Die koos liever voor een falende en dwalende Blind dan voor Nico.Tagliafico wordt geroemd om enkele optredens maar was de laatste 1,5 jaar echt niet de speler die hij ervoor was.
Martinez kreeg dezelfde behandeling maar is nu één van zijn lievelingen.
Gelukkig wint Schreuder met (iets) degelijker voetbal wel zijn wedstrijden want als je dat Manchester United nu ziet dan had Ten Hag dit seizoen wel punten laten liggen mocht hij nog aan ons roer hebben gestaan.
Ik vind het schandalig dat we als een soort Feyenoord in Europa moeten spelen. Er is meer dan honderd miljoen uitgegeven en daardoor is het evenwicht weg. Hoe kan je nu Martinez verkopen en daar een inwisselbare spits voor terugkopen. We hebben nu geen goede keeper, hebben een zwakkere verdediging waar we meer spelers moeten hebben staan, omdat we maar met elf spelers mogen spelen.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:28:
[...]
Haller scoorde vaak in weinig wedstrijden, maar was ook vaak onzichtbaar of slecht als een doelpunt belangrijk was. Ik vind Brobbey meer dreiging hebben dan Haller had.
[...]
Eensch.
[...]
Tagliafico was te goed voor de manier waarop Ten Hag hem behandelde, want de roep om Tagliafico bleef altijd maar die ziener zag het niet of wilde het niet zien. Die koos liever voor een falende en dwalende Blind dan voor Nico.
Martinez kreeg dezelfde behandeling maar is nu één van zijn lievelingen.
Gelukkig wint Schreuder met (iets) degelijker voetbal wel zijn wedstrijden want als je dat Manchester United nu ziet dan had Ten Hag dit seizoen wel punten laten liggen mocht hij nog aan ons roer hebben gestaan.
Ik hoop dat het niet slecht gaat aflopen voor Ajax.
Die Britten natuurlijk, duh...

Anders stond Ajax toch niet bovenaan in de 'resultaat'-lijst?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik vind je post erg warrig en ben het er totaal niet mee eens.mavaros schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:44:
[...]
Ik vind het schandalig dat we als een soort Feyenoord in Europa moeten spelen. Er is meer dan honderd miljoen uitgegeven en daardoor is het evenwicht weg. Hoe kan je nu Martinez verkopen en daar een inwisselbare spits voor terugkopen. We hebben nu geen goede keeper, hebben een zwakkere verdediging waar we meer spelers moeten hebben staan, omdat we maar met elf spelers mogen spelen.
Ik hoop dat het niet slecht gaat aflopen voor Ajax.
1. Als een soort Feyenoord in Europa spelen? Feyenoord heeft toch heel goed gepresteerd in Europa afgelopen jaar met finale Conference League?
2. Martinez is verkocht en Bassey is daarvoor terug gekocht. Ik snap dat het een achteruit gang is maar op papier niet zo extreem erg toch?
3. Inwisselbare spits bedoel je Brobbey? Ik vind Haller beter dan Brobbey maar daar kan je over discussiëren, zie ook de posts boven me.
4. Geen goede keeper? Pasveer was vorig jaar toch 1e keeper en dit jaar weer? Mee eens dat het beter kan, maar Ajax is er niet op achteruit gegaan.
5. Zwakkere verdediging waar dan? Met Wijndal, Bassey, Timber en Rensch is dit toch niet veel slechter dan vorig jaar?
Ja mee eens dat er veel onzekerheden zijn. Belangrijke en dragende spelers zijn weg gegaan en verkocht, maar op papier staat er weer een sterk elftal dit jaar.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
En dan ook nog eigen spelers bestoken......
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Hele uitvak maar leegvegen en vastzetten lijkt me zo.
Verwijderd
Stelletje debielen daar in het Utrecht vak.
Vak leegruimen en stadionverbod voor 10 jaar geven.
Edit : Je was me net voor @toolkist
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2022 21:11 ]
En hele seizoen geen Utrecht supporters meer mee naar uitwedstrijden.Verwijderd schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:11:
Och, het is weer zo ver hoor.
Stelletje debielen daar in het Utrecht vak.
Vak leegruimen en stadionverbod voor 10 jaar geven.
fixedtoolkist schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:11:
[...]
En hele seizoen geen Utrecht supporters meer mee naar uitwedstrijden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023