"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat hangt er wat mij betreft wel van af of een trainer een compleet nieuwe speelstijl introduceert of verder gaat op z'n voorganger. Ik neig bij Van Nistelrooy momenteel meer naar het tweede, dan speelt zoiets toch veel minder mee. Het is niet zoals de overgang Advocaat -> Slot, maar denk ook niet dat er grotere tegenpolen te vinden zijn.ephymerous schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:20:
[...]
Een nieuwe trainer heeft helaas tijd nodig. Dat krijg je met de vcl niet. Ik ben benieuwd naar hoe PSV aankomend seizoen gaat ontwikkelen.
Wat vooral zuur is zijn die twee fouten van Benitez.
Had weinig tijd maar zat wel te lurken. Zag hem voorbij komen dus kleine oproep: heren het is het voetbaltopic he! Laten we ons niet verlagen tot het F1 niveau aub.ephymerous schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:20:
[...]
Ik zie de hele avond hier respectable berichten voorbijkomen. Totdat iemand met kanker en faggots begint te schelden en dan de Ajax forum kaart trekt. Lekker slapen en morgen even in de spiegel kijken
Overigens begrijp ik je emotie volkomen. Het is altijd k*t on uitgeschakeld te worden.
[...]
Een nieuwe trainer heeft helaas tijd nodig. Dat krijg je met de vcl niet. Ik ben benieuwd naar hoe PSV aankomend seizoen gaat ontwikkelen.
Wat vooral zuur is zijn die twee fouten van Benitez.
PSV speelde gisteren onthutsend. Moet je er vol opklappen en staat er een oldd school PSV’er voor de groep. Hup gaan ze weer leunen op een snelle uitbraak en totaal niet bij machte het spel te maken. Precies dat wat Schmidt vorig jaar wel wat meer probeerde is weer weggegooid. En dan gaat ook een Luuk de Jong niet redden. Ramalho bewierookt maar die ene wedstrijd dat het om de knikkers gaat bezwijkt ie het kost je meteen alles. Zuur en zonde maar het is niet anders.
Dortmund ANYTIMEGynnad schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 05:54:
[...]
Mooie tegenstanders inderdaad, maar in principe zou elke loting zo moeten zijn dat Ajax mee kan doen om plek 3 - al heb je Dortmund, Benfica en Inter misschien liever niet uit pot 3
:strip_exif()/f/image/7fPFsBXp8eZIcnPsK19mPcFY.jpg?f=fotoalbum_large)
Mag ik alvast een voorkeur uitspreken? Dan doe maar een poule met Sevilla, Shakhtar Donetsk en Viktoria Plzen. Bij Ajax loopt het ook nog niet geweldig, dus in plaats van prachtige affiches graag mindere ploegen als tegenstanders i.v.m. de puntjes en de extra miljoenenExocet schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:44:
Morgen loting CL , wordt interessant met veel mogelijkheden qua sterke van de tegenstander.
Dat gezegd hebbende zal het wel minder gelukkig uitvallen met tegenstanders als Liverpool, Internazionale en Olympique de Marseille.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ach, t is een oud eredivisie speler, eentje die het weg is uit de Nederlandse competitie. Kan gebeuren.
Dat klopt inderdaad, het idee lijkt enigszins vergelijkbaar maar de uitvoering is er niet. Wat PSV i.m.o. echt miste in deze wedstrijd qua type speler (zuivere passing en op het oog de inzet gaat het nu even niet om) is een centrale verdediger die vooruit wil voetballen, een beetje waarom trauner zo beroemd wordt, bijvoorbeeld. Eentje die de bak verovert en snel de oplossing vooruit ziet. Wat je steeds zag was dat wanneer de bal was veroverd er eerst van links naar rechts de bal werd rondgespeeld, om dan pas aan de opbouw te beginnen.Bombvis schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 06:35:
[...]
Dat hangt er wat mij betreft wel van af of een trainer een compleet nieuwe speelstijl introduceert of verder gaat op z'n voorganger. Ik neig bij Van Nistelrooy momenteel meer naar het tweede, dan speelt zoiets toch veel minder mee. Het is niet zoals de overgang Advocaat -> Slot, maar denk ook niet dat er grotere tegenpolen te vinden zijn.
Hoezo hoogmoed? Wellicht is de opmerking omdat het een geweldige trip was?jbdeiman schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:18:
[...]
Tja, hier krijg ik een neiging van die ik niet kan onderdrukken. Door te zeggen, hoogmoed komt voor de val. Ik hoop het overigens niet, maar het is niet zo dat het allemaal een makkie zou worden ofzo.
[ Voor 13% gewijzigd door Megupe op 25-08-2022 07:37 ]
Hoezo 'al weer'? Dat is toch vrij normaal? En sowieso, gisteren hebben ze niet gevoetbald, dus zondag mag geen probleem zijnMegupe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:36:
Ik hoor net dat psv zondag al weer moet voetballen, dapper hoor
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Omdat er boven staat 'dortmund any time' en het een reactie is op iemand die benoemd dat die Dortmund uit pot3 liever niet heeft. Dus diegene die ik quote kan i.m.o. niet veel anders bedoelen dan dat Dortmund ook als een zwakkere tegenstander dan Ajax wordt gezien.Exocet schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:27:
[...]
Hoezo hoogmoed? Wellicht is de opmerking omdat het een geweldige trip was?
Er zijn gewoon veel sterke tegenstanders, Ajax in goede doen kan zeker vaak wel meekomen, maar dit lijkt op onderschatten van (in dit geval) Dortmund.
lijkt mij ook normaal, normaler dan 1 wedstrijd per week als je europees wat wilt bereikenHan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:40:
[...]
Hoezo 'al weer'? Dat is toch vrij normaal? En sowieso, gisteren hebben ze niet gevoetbald, dus zondag mag geen probleem zijn
Verwijderd
Ik vind het voor 30% ook de fout van de keeper. Hij speelt de CV aan terwijl Rangers heel hoog staan 1 op 1. Tuurlijk, Ramalho zijn aanname is slecht en hij laat zich verrassen. Maar zo'n bal moet gewoon lang in zo'n wedstrijd.Han schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:00:
Serieus, hoe zou het met Ramalho zijn? Ga er maar aan staan. Verantwoordelijk voor de tegenstreffer gisteravond en daarna direct gewisseld. Zoiets moet toch echt tussen de oren gaan zitten volgens mij, je zou serieus begeleiding moeten overwegen als PSV. Ja, het is een prof maar een mens heeft grenzen. Ik kan mij zo maar voorstellen dat hij zich persoonlijk verantwoordelijk voelt voor het mislopen van de CL.
Zelf nooit fan geweest van Ramalho. Hij is traag en kan niet voetballen wat hem een beperkte verdediger maakt.
Heel zuur voor psv en het NL voetbal, maar als je dit niet kan klaren hoor je niet in de CL thuis.
Gakpo viel ook enorm door de mand. Als er geen ruimtes zijn heb je er niks aan.
Bron: Telegraaf'Het was de zevende wedstrijd vanaf de seizoenstart waarin PSV niet de nul kon houden, een slechte serie die sinds 1973 niet meer is voorgekomen in Eindhoven.
Dat is toch wel een opvallende statistiek, 7 wedstrijden al niet de 0 weten te houden, dat is toch een behoorlijk hoog aantal voor een club als PSV.
Ik geloof dat hij nog steeds niet 100% fit is en dat hij sowieso bij het volgende dode spelmoment gewisseld zou gaan worden. Dat dat dode spelmoment komt door zijn eigen falen, tja, daar kan v Nistelrooij ook niets aan doen. Het was rond de 60e minuut en in de NL trainerscursus leer je dat het dan verplicht is te wisselen.Han schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:00:
Serieus, hoe zou het met Ramalho zijn? Ga er maar aan staan. Verantwoordelijk voor de tegenstreffer gisteravond en daarna direct gewisseld. Zoiets moet toch echt tussen de oren gaan zitten volgens mij, je zou serieus begeleiding moeten overwegen als PSV. Ja, het is een prof maar een mens heeft grenzen. Ik kan mij zo maar voorstellen dat hij zich persoonlijk verantwoordelijk voelt voor het mislopen van de CL.
Ik ben er nog steeds ziek van hoe onthutsend zwak er gespeeld is. Als je er uit vliegt tegen een Benfica of Monaco, tja, kan gebeuren, maar niet op deze manier tegen de Rangers. Ze waren echt niet goed, maar ik denk dat PSV collectief een 3 of 4 scoorde gister. Enige uitschieters waren Ramalho en Benitez met een 2 of 3.
Rustig - laat wat supporters roepen wat ze willen. Het is niet alsof een speler/team al heeft geroepen “we pakken ze volgende week”.jbdeiman schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:43:
[...]
Omdat er boven staat 'dortmund any time' en het een reactie is op iemand die benoemd dat die Dortmund uit pot3 liever niet heeft. Dus diegene die ik quote kan i.m.o. niet veel anders bedoelen dan dat Dortmund ook als een zwakkere tegenstander dan Ajax wordt gezien.
Er zijn gewoon veel sterke tegenstanders, Ajax in goede doen kan zeker vaak wel meekomen, maar dit lijkt op onderschatten van (in dit geval) Dortmund.
Begrijp nooit waarom mensen afgaan op wat indiviuele reacties over dit soort dingen.. we zien vandaag de loting wel en dan mag iedereen zich uitlaten over de teams, maakt toch niks uit.
Ja, je zou haast denken dat er iets mis is met de keepersstaf bij PSV. Het is wat vroeg om Benitez af te schrijven, maar ik vind het opvallend dat keepers als Drommel en Benitez die prima waren bij hun club er weinig van bakken bij PSV.Gynnad schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:13:
[...]
Dat is toch wel een opvallende statistiek, 7 wedstrijden al niet de 0 weten te houden, dat is toch een behoorlijk hoog aantal voor een club als PSV.
Maar goed, zonde van de wedstrijd gisteren. Het was dan wel matig voetbal, dit had PSV niet hoeven verliezen.
Vanavond Twente, dat wordt ongeacht de uitslag genieten in een volle Veste. Het zou mooi zijn als Twente gelijk vanaf de eerste minuut scherp is, dat schortte er de laatste tijd wat aan. Zo'n 8-secondengoal zou leuk zijn, en dan 90 minuten open strijd. Aan onze keeper zal het niet liggen in elk geval
Regeren is vooruitschuiven
Megupe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:36:
Ik hoor net dat psv zondag al weer moet voetballen, dapper hoor
@MegupeMegupe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:03:
lijkt mij ook normaal, normaler dan 1 wedstrijd per week als je europees wat wilt bereiken
Ondertussen 3 bakken koffie naar binnengewerkt maar snap serieus nog steeds niet wat je precies bedoeld. Of was het cynisch bedoeld? Niet dat je het per se hoeft uit te leggen hoor, maar snap het gewoon niet
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Doe mij Barcelona, Leverkusen en Rangers maarHan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:04:
[...]
Mag ik alvast een voorkeur uitspreken? Dan doe maar een poule met Sevilla, Shakhtar Donetsk en Viktoria Plzen. Bij Ajax loopt het ook nog niet geweldig, dus in plaats van prachtige affiches graag mindere ploegen als tegenstanders i.v.m. de puntjes en de extra miljoenen
Dat gezegd hebbende zal het wel minder gelukkig uitvallen met tegenstanders als Liverpool, Internazionale en Olympique de Marseille.
Zo'n poule als jij noemt, daar is toch helemaal niks aan qua wedstrijden?
In het goede EL seizoen van Ajax zag je dat ook: als je de eerste wedstrijd wint en daarna de tweede pot matig speelt is er nog steeds niks aan de hand.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Falen van Ruud. Dit gaat doorwerken in de kleedkamer. Waarom wissel je hem direct? Werd Ruud ook direct gewisseld bij het missen van een penalty?Han schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:00:
Volgens mij zou hij al gewisseld worden.Stimulate14 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:05:
[...]
Falen van Ruud. Dit gaat doorwerken in de kleedkamer. Waarom wissel je hem direct? Werd Ruud ook direct gewisseld bij het missen van een penalty?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
De wedstrijd tegen Monaco had al een wakeup call moeten zijn, toen hadden ze er ook gewoon al uit kunnen vliegen. In de return, notabene ook thuis, hadden ze het geluk aan hun zijde, maar ook een Monaco is gewoon EL niveau, net als de Rangers. PSV heeft in de voorronden te weinig laten zien wat deelname aan de CL rechtvaardigd. Als je in de eerste wedstrijd een gelijkspel er uit sleept dan mag je er toch vanuit gaan dat ze het thuis met de mes tussen de tanden afmaken? Maar ook in die thuiswedstrijd overtuigden ze niet. Gisteravond was Rangers in de duels heer en meester en bleef het met gemak overeind, dat je moet je toch echt aan het denken zetten? Sowieso, als je een spits hebt die alle kopduels kan winnen, waarom bouw je dan uberhaupt van achteruit op? Het is niet dat achterin de meest betrouwbare verdedigers staan die het opbouwen beheersen. Trap lekker die bal over de middenlijn en zorg dat de Jong de bal naar een medespeler kan koppen, verleg het spel vervolgens naar de zijkanten en geef dan een hoge voorzet naar die inlopende lange spits. Het hoeft niet moeilijk te zijn. Snap werkelijk niet dat wanneer je Luuk de Jong weet te strikken je niet op een dergelijke manier speelt. En dan ook nog een Gakpo of een Veerman die wel raad weet met een eventueel afvallende bal.Superkiwi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:59:
Ik blijf erbij dat het niet (volledig) aan de wedstrijd van gisteren ligt.
Ah oke dat wist ik nietcarpebios schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:08:
[...]
Volgens mij zou hij al gewisseld worden.
Los daarvan, ze hebben collectief gefaald. Het had niet op dat ene missertje van Ramalho aan moeten komen. In de eerste wedstrijd had er al meer in gezeten en ook deze wedstrijd was niet "onwinbaar". De laatste 10 minuten stonden de Rangers echt onder gigantische druk, dat had PSV gewoon eerder moeten doen, dan waren ze er uiteindelijk echt wel meerdere keren doorgekomen.carpebios schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:08:
[...]
Volgens mij zou hij al gewisseld worden.
Maar ik vermoed ook wel dat Ramalho hier een tik van heeft gekregen, net als Gakpo. Ruud kan aan de slag om de scherven bij elkaar te rapen. Het lijkt me dat nu alle focus op het kampioenschap moet gaan zitten als ze volgend jaar wel CL willen spelen.
Ze mogen blij zijn met een 3e plek.dr.lowtune schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:12:
[...]
Los daarvan, ze hebben collectief gefaald. Het had niet op dat ene missertje van Ramalho aan moeten komen. In de eerste wedstrijd had er al meer in gezeten en ook deze wedstrijd was niet "onwinbaar". De laatste 10 minuten stonden de Rangers echt onder gigantische druk, dat had PSV gewoon eerder moeten doen, dan waren ze er uiteindelijk echt wel meerdere keren doorgekomen.
Maar ik vermoed ook wel dat Ramalho hier een tik van heeft gekregen, net als Gakpo. Ruud kan aan de slag om de scherven bij elkaar te rapen. Het lijkt me dat nu alle focus op het kampioenschap moet gaan zitten als ze volgend jaar wel CL willen spelen.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dat is de laffe Hollandsche voetbalschool, volledig gericht op "verzorgd van achteruit opbouwen" in plaats van je kansen grijpen en opportunistisch scoren (en winnen). Dat hebben ze in de grotere Europese condities een stuk beter door.Han schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:09:
[...]
De wedstrijd tegen Monaco had al een wakeup call moeten zijn, toen hadden ze er ook gewoon al uit kunnen vliegen. In de return, notabene ook thuis, hadden ze het geluk aan hun zijde, maar ook een Monaco is gewoon EL niveau, net als de Rangers. PSV heeft in de voorronden te weinig laten zien wat deelname aan de CL rechtvaardigd. Als je in de eerste wedstrijd een gelijkspel er uit sleept dan mag je er toch vanuit gaan dat ze het thuis met de mes tussen de tanden afmaken? Maar ook in die thuiswedstrijd overtuigden ze niet. Gisteravond was Rangers in de duels heer en meester en bleef het met gemak overeind, dat je moet je toch echt aan het denken zetten? Sowieso, als je een spits hebt die alle kopduels kan winnen, waarom bouw je dan uberhaupt van achteruit op? Het is niet dat achterin de meest betrouwbare verdedigers staan die het opbouwen beheersen. Trap lekker die bal over de middenlijn en zorg dat de Jong de bal naar een medespeler kan koppen, verleg het spel vervolgens naar de zijkanten en geef dan een hoge voorzet naar die inlopende lange spits. Het hoeft niet moeilijk te zijn. Snap werkelijk niet dat wanneer je Luuk de Jong weet te strikken je niet op een dergelijke manier speelt. En dan ook nog een Gakpo of een Veerman die wel raad weet met een eventueel afvallende bal.
Maar nu zak je met die speelwijze compleet door het ijs. Qua spelopvatting liggen Ajax, Feyenoord en misschien zelfs ook AZ en Twente voor.
De eerdere resultaten in dit seizoen verbloemde veel maar als je kritisch keek dan wist je dat dit er aan zat te komen: de goede resultaten waren puur op basis van geluk en toevalcounters behaald. Als Van Nistelrooij niet de speelwijze gaat aanpassen dan worden ze dit jaar gewoon 3de. En dan kan psv de gedroomde aansluiting definitief vergeten. Tot zover "project PSV"...
Het verschil is dat ze onder Hiddink zowaar echt goede spelers hadden en onder Cocu speelden ze wel echt heel anders imo. Vooral de eerste jaren. Daarna leek het wat meer op dit spel, maar daar zit echt niks in, daar ben ik het wel mee eens. Laten we zien wat Ruud ervan gaat maken, maar ik weet niet of je het echt puur op hem kan afschrijven, ze bakten er ook echt weinig van op het veld en dat kwam niet alleen door de tactiek.Exo81 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:53:
Het probleem met psv is dat ze voetbal van 10, 20 jaar geleden spelen. Onder Hiddink en Van Nistelrooij was het modern en effectief waar grote Europese clubs geen antwoord op hadden. 10 jaar later onder Cocu begon de spelopvatting al sleets te raken, kon je Europees al geen potten meer breken maar was het net genoeg om kampioen te worden.
Maar nu zak je met die speelwijze compleet door het ijs. Qua spelopvatting liggen Ajax, Feyenoord en misschien zelfs ook AZ en Twente voor.
De eerdere resultaten in dit seizoen verbloemde veel maar als je kritisch keek dan wist je dat dit er aan zat te komen: de goede resultaten waren puur op basis van geluk en toevalcounters behaald. Als Van Nistelrooij niet de speelwijze gaat aanpassen dan worden ze dit jaar gewoon 3de. En dan kan psv de gedroomde aansluiting definitief vergeten. Tot zover "project PSV"...
Volgens FCUpdate is het 'slechts' 1 miljoen meer vanuit de market pool:Deadsy schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:02:
Het tv geld dat Ajax extra krijgt door de uitschakeling van PSV valt wel mee, Ajax krijgt nu iets van 2mln.
Voor het winnen van 1 wedstrijd in de groepsfase krijg je al meer.
Nu PSV niet de Champions League maar de Europa League ingaat, gaan vrijwel alle inkomsten uit de zogeheten market pool naar Ajax. Nederland mag dit seizoen zo'n beetje drie miljoen euro verdelen onder de clubs die meedoen aan het belangrijkste Europese clubtoernooi.
Ajax was al zeker van 55 procent van die inkomsten. PSV zou bij deelname aan de Champions League de resterende 45 procent krijgen. Nu de Eindhovenaren er niet in zijn geslaagd zich te plaatsen voor de groepsfase, ontvangen zij slechts 10 procent. Dat betekent dat Ajax ongeveer 2,7 miljoen euro uit de market pool krijgt.
De hoge inkomsten staan dus los van het wel of niet kwalificeren van PSV, dat is peanuts ten opzichte van de andere bedragen;snmght schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:53:
Klopt het CL geld en dan Martinez, Gravenberch, Haller en misschien Antony voor de jackpot.. Zit je over de € 200 miljoen. Wat 1 blunder voor verschil kan maken, bizar.
Uit uitgaande transfers harkt Ajax zo'n 120 miljoen binnen:
Verkoop Lisandro Martínez: €57.4M
Verkoop Sébastien Haller: €31M
Verkoop Ryan Gravenberch: €18.5M
Verkoop Perr Schuurs: €9M
Verkoop Nicolás Tagliafico: €4.2M
Mocht de transfer van Antony doorgaan dan zal daar nog een flink bedrag bij komen (+/- 70 miljoen) maar het eventueel aantrekken van Ziyech ook het nodige gaan kosten (huursom + helft salaris).
Daar staat kleine 96M tegenover aan aankopen:
Aankoop Steven Bergwijn: €31.3M
Calvin Bassey: €23M
Brian Brobbey: €16.4M
Ahmetcan Kaplan: €10M
Owen Wijndal: €10M
Francisco Conceição: €5M
Daarnaast krijgt Ajax voor deelname aan de CL al een kleine 40M aan start- en coëfficiëntenpremie en nog zo'n 6M aan recettes, zonder uberhaupt een wedstrijd te hebben gespeelt. Mocht Ajax punten pakken in de poulefase dan ontvangt het voor een gelijk spel 930.000 euro en 2,8M voor een overwinning..
Doen ze goed, komt zeker ook nog een hoop bij, verwacht wel dat ze de knockoutfase halen, daar krijgen ze ook weer een Bergwijn voor terug ofzo toch?Han schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:01:
[...]
Volgens FCUpdate is het 'slechts' 1 miljoen meer vanuit de market pool:
[...]
[...]
De hoge inkomsten staan dus los van het wel of niet kwalificeren van PSV, dat is peanuts ten opzichte van de andere bedragen;
Uit uitgaande transfers harkt Ajax zo'n 120 miljoen binnen:
Verkoop Lisandro Martínez: €57.4M
Verkoop Sébastien Haller: €31M
Verkoop Ryan Gravenberch: €18.5M
Verkoop Perr Schuurs: €9M
Verkoop Nicolás Tagliafico: €4.2M
Mocht de transfer van Antony doorgaan dan zal daar nog een flink bedrag bij komen (+/- 70 miljoen) maar het eventueel aantrekken van Ziyech ook het nodige gaan kosten (huursom + helft salaris).
Daar staat kleine 96M tegenover aan aankopen:
Aankoop Steven Bergwijn: €31.3M
Calvin Bassey: €23M
Brian Brobbey: €16.4M
Ahmetcan Kaplan: €10M
Owen Wijndal: €10M
Francisco Conceição: €5M
Daarnaast krijgt Ajax voor deelname aan de CL al een kleine 40M aan start- en coëfficiëntenpremie en nog zo'n 6M aan recettes, zonder uberhaupt een wedstrijd te hebben gespeelt. Mocht Ajax punten pakken in de poulefase dan ontvangt het voor een gelijk spel 930.000 euro en 2,8M voor een overwinning..
Edit: even opgezocht maar dat levert "maar" 10m op, dat valt wel mee dan. Weet niet welke cijfers precies kloppen though, heb 2 sites geopend die allebei net wat andere bedragen noemen, maar ligt iig rond dat bedrag I guess.
[ Voor 7% gewijzigd door Snowdog op 25-08-2022 10:19 ]
Dat dacht je ja...dr.lowtune schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:15:
[...]
Dat is de laffe Hollandsche voetbalschool, volledig gericht op "verzorgd van achteruit opbouwen" in plaats van je kansen grijpen en opportunistisch scoren (en winnen). Dat hebben ze in de grotere Europese condities een stuk beter door.
In dat document van de UEFA over de CL 2022, welke ik gisteren linkte in dit topic, staat dat er in de CL vorig jaar 10 gevallen waren waar het bij de opbouw verkeerd ging en waaruit een goal kwam, verdeeld over 8 verschillende clubs.
Absoluut niet alleen een NL ding dus...
Pot 1 of pot 2 had geen drol uitgemaakt, beide vol met maximaal sterke opponenten. Weinig echt zwakke teams dit seizoen in de CL.Exocet schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:44:
Morgen loting CL , wordt interessant met veel mogelijkheden qua sterke van de tegenstander.
[Afbeelding]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
In pot 4 zitten er een aantal, maar zelfs pot 3 is eigenlijk nog sterk zou ik zeggen.Quad schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:29:
[...]
Pot 1 of pot 2 had geen drol uitgemaakt, beide vol met maximaal sterke opponenten. Weinig echt zwakke teams dit seizoen in de CL.
Nou, ik denk dat dit een seizoen is waar je mogelijk Liverpool wel zou willen treffen want die gaan niet zo lekker. Die verliezen zelfs van Manchester United.Quad schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:29:
[...]
Pot 1 of pot 2 had geen drol uitgemaakt, beide vol met maximaal sterke opponenten. Weinig echt zwakke teams dit seizoen in de CL.
Er is natuurlijk niets mis met Hollandse schoolvoetbal. Maar je moet het wel goed uitvoeren. Ik denk niet dat Rinus Michels een opbouw in het eigen strafschopgebied (of nog erger 5 meter gebied) met 2 verdedigers en een keeper als Hollandse School had gezien. Het is verzorgd opbouwen, maar wel op de helft van de tegenstander. Niet eindeloos bij de eigen keeper. Het is meteen de diepte kiezen. PSV speelt dat bij lange na niet.dr.lowtune schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:15:
[...]
Dat is de laffe Hollandsche voetbalschool, volledig gericht op "verzorgd van achteruit opbouwen" in plaats van je kansen grijpen en opportunistisch scoren (en winnen). Dat hebben ze in de grotere Europese condities een stuk beter door.
Daarnaast moet iemand echt met Gakpo praten. Hij is ook niet meer zichzelf. Hij ging alleen voor de schot, terwijl zijn spelinzicht normaal zijn kracht is. Ik zou hem echt even op vakantie sturen, zodat hij even zijn hoofd leeg kan maken, want hoe hij nu speelt is gewoon echt slecht.
Spel was ook weer niet zo beroerd though. Ik bedoel ze creëren niet zoveel kansen, maar domineren eigenlijk wel een groot deel van de wedstrijd en komen vooral in de problemen door de enorme werklust van Man Utd.. Denk niet dat Liverpool een fijne tegenstander is voor Ajax. Zou liever een andere tegenstander zien denk ik.OPSLAGHOND schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:34:
[...]
Nou, ik denk dat dit een seizoen is waar je mogelijk Liverpool wel zou willen treffen want die gaan niet zo lekker. Die verliezen zelfs van Manchester United.
De bonus voor overwinteren is inderdaad een kleine 10M. Maar om dat te bereiken heb je doorgaans minimaal 3 overwinningen en een gelijkspel nodig, wat gelijk staat aan ruim 9 miljoen aan prestatiebonussen plus een gegarandeerde recette voor de thuiswedstrijd in de 8e finale.Snowdog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:13:
Doen ze goed, komt zeker ook nog een hoop bij, verwacht wel dat ze de knockoutfase halen, daar krijgen ze ook weer een Bergwijn voor terug ofzo toch?
Serieus absurde bedragen wanneer je die afzet tegen de bedragen uit de EL. Ajax gaat wederom ontzettend financieel uitlopen op PSV en dat heeft PSV helemaal aan zelf te danken. Jammer voor de NL competitie dit.
Nee Barcelona is indrukwekkend.toolkist schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:55:
[...]
Doe mij Barcelona, Leverkusen en Rangers maar
Zo'n poule als jij noemt, daar is toch helemaal niks aan qua wedstrijden?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Liever een sterke tegenstander waar Ajax de underdog is dan andersom. Een sterke tegenstander zal het spel willen maken en dan heeft een Bergwijn heel veel ruimte om de actie te maken. Tegen een Rangers voetballen of een betonvoetbalploeg als Athletico is lastiger wat dat betreft.Quad schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:29:
[...]
Riepen we dit afgelopen seizoen ook niet toen en toen was de competitie spannender dan de jaren ervoor.Han schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:41:
[...]
Ajax gaat wederom ontzettend financieel uitlopen op PSV en dat heeft PSV helemaal aan zelf te danken. Jammer voor de NL competitie dit.
Jammer voor de Nederlandse vertegenwoordiging in Europa zou ik eerder willen stellen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Denk dat Ruud hem even een wedstrijd op de bank moet zetten om te laten zien dat de trainer zegt wat je moet doen.
Dit is puur te wijten aan het lage niveau van de Eredivisie. Je kunt op basis van de vCL stellen dat PSV ook geen top ploeg op EL-niveau is (want dan hadden ze wel gewonnen van Monaco en Rangers, die beide ook niks in de CL te zoeken hebben). Desondanks wint PSV vrijwel alles in de ED probleemloos. Om dan de befaamde uitspraak maar eens te verbasteren: “zijn wij nu zo goed of zijn zij nu zo slecht”?Superkiwi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:52:
Riepen we dit afgelopen seizoen ook niet toen en toen was de competitie spannender dan de jaren ervoor.
Jammer voor de Nederlandse vertegenwoordiging in Europa zou ik eerder willen stellen.
Ik hoop overigens dat Ruud in staat gaat zijn een andere spelopvatting te introduceren bij PSV. Volgens mij wilde hij attractiever en dominanter voetbal spelen vanuit balbezit. Lijkt me voor de gemiddelde supporter ook een stuk leuker. Nu nog voor elkaar krijgen
[ Voor 89% gewijzigd door Outerspace op 25-08-2022 11:32 ]
Sorry hoor, maar wat voegt dit posten precies toe? Behalve dat je mogelijk inderdaad wat mensen gaat triggeren?
Dit neigt bijna naar trollen, maar goed, er zullen vast mensen bij zitten die dit leuk vinden om te zien.
[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 25-08-2022 11:32 . Reden: Quote aangepast ]
[ Voor 75% gewijzigd door Outerspace op 25-08-2022 11:33 ]
Een geintje moet kunnen natuurlijkElPaco schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:22:
[...]
Sorry hoor, maar wat voegt dit posten precies toe? Behalve dat je mogelijk inderdaad wat mensen gaat triggeren?
Dit neigt bijna naar trollen, maar goed, er zullen vast mensen bij zitten die dit leuk vinden om te zien.
Vinden de PSV fans de selectie nu voldoende om het seizoen in te gaan of moeten er nog aanpassingen gebeuren?
Denk dat het een beetje random is, vorig jaar was er een wedstrijd die PSV na een Europese wedstrijd moest spelen (even vergeten welke) waarin ze gewoon enorm zwak waren en de laatste 20 minuten er totaal doorheen zaten. Zou eigenlijk niet moeten kunnen, maar dat zou toen door de Europese wedstrijd komen. Je ziet echte ook dat bv. een Feyenoord na die Europese wedstrijden (volgens mij ook tegen PSV) nog gewoon echt tot het gaatje kunnen gaan.mrstylo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:36:
Ik snap de leiding van PSV sowieso niet om 'rust' te pakken en daardoor ritme te verliezen. Ik vind PSV echt niet slecht. Het is niet zo dat ze nu ineens niet meer kunnen voetballen. Alleen ze missen gewoon wedstrijdritme. Dat viel vooral de laatste 20 minuten op. Ze stonden achter en wisten totaal niet meer wat ze moesten doen. Ze schoten letterlijk alles naar voren. Niet eens naar iemand met een PSV shirt, maar gewoon naar voren. Ik schrok me echt rot.
Daarnaast moet iemand echt met Gakpo praten. Hij is ook niet meer zichzelf. Hij ging alleen voor de schot, terwijl zijn spelinzicht normaal zijn kracht is. Ik zou hem echt even op vakantie sturen, zodat hij even zijn hoofd leeg kan maken, want hoe hij nu speelt is gewoon echt slecht.
Ik het het idee dat het skippen van een wedstrijd in hindsight altijd eenvoudig uit te leggen is. Als ze winnen, yea right decision.. Als ze verliezen, yea was gewoon slechte keuze... In de realiteit is het allemaal niet zo eenvoudig. Als ze dit weekend hadden gespeeld, dan was ik ook niet verbaasd als ze precies dezelfde wedstrijd op de mat hebben gelegd. Beetje zinloos om over te praten denk ik, want je weet toch niet of dat enige invloed heeft gehad.
Nouja, Veerman was gewoon enorm gefrustreerd. Denk niet dat je hem dat al te zwaar kan aanrekenen. Altijd beter om de schuld bij anderen te leggen ipv te accepteren dat je gewoon slecht hebt gespeeld/gepresteerd. Hij was niet de enige though, dus meh. Ik vind dat niet zo'n probleem na zo'n "grote" (voor PSV iig) wedstrijd.OPSLAGHOND schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:01:
Net dat interview teruggekeken, maar die Veerman heeft duidelijk de boot gemist.
Denk dat Ruud hem even een wedstrijd op de bank moet zetten om te laten zien dat de trainer zegt wat je moet doen.
Ik vond het best mooi om te zien hoe blij ze er mee zijn, terwijl ze natuurlijk eigenlijk nog niks hebben. Ook leuk om Gio zo uitbundig te zien, dat hebben we bij Feyenoord niet veel meegemaakt.Gynnad schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:29:
[...]
Een geintje moet kunnen natuurlijk
Vinden de PSV fans de selectie nu voldoende om het seizoen in te gaan of moeten er nog aanpassingen gebeuren?
Kritiek leveren mag per DM
[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 25-08-2022 11:46 ]
Ook hier, feedback in feedback of per DM naar moddr.lowtune schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:36:
[...]
Ik vond het best mooi om te zien hoe blij ze er mee zijn, terwijl ze natuurlijk eigenlijk nog niks hebben. Ook leuk om Gio zo uitbundig te zien, dat hebben we bij Feyenoord niet veel meegemaakt.
[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 25-08-2022 11:46 ]
Enige verwachtingen?
AZ zal wel winnen, wellicht geen 0-4 maar toch, die zijn wel door.
FC Twente - Fiorentina wordt spannend tot en met (hoop ik). Hopelijk winst voor FC Twente.
⏩ PVOutput☀️
Zeker net na zo'n verliespartij is het voor de verliezers vanzelfsprekend niet leuk.
Van Nistelrooij had gewoon geen idee hoe hij het verlies van Luuk op moest vangen. Een plan B dat gewoon niet klopte. Daar heeft een gebrek aan ritme niks mee te maken.mrstylo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:36:
Ik snap de leiding van PSV sowieso niet om 'rust' te pakken en daardoor ritme te verliezen. Ik vind PSV echt niet slecht. Het is niet zo dat ze nu ineens niet meer kunnen voetballen. Alleen ze missen gewoon wedstrijdritme. Dat viel vooral de laatste 20 minuten op. Ze stonden achter en wisten totaal niet meer wat ze moesten doen. Ze schoten letterlijk alles naar voren. Niet eens naar iemand met een PSV shirt, maar gewoon naar voren. Ik schrok me echt rot.
Saibari komt in de spits te spelen en daarachter Till… dan heb je in de as geen voetbal meer. Simons op 10. Bakayoko of Savio op de rechterflank en je had veel meer voetbal gehad.
Ik hoop dat Van Nistelrooij hiervan leert want op het moment vrees ik voor het seizoen.
PSN: bollsie
https://www.nu.nl/voetbal...uffeur-was-in-paniek.html"Er stonden alleen maar supporters om ons heen die de bus bekladden en bespuugden", verhaalde Van Bronckhorst na afloop van duel op zijn persconferentie. "Zo wil je niet aankomen voor een belangrijke wedstrijd. De buschauffeur van de tweede bus met het halve team daarin is uit paniek weggereden, omdat het zo'n heftige situatie was."
Die bus kwam pas twintig minuten later aan - een uur en tien minuten voor de aftrap. Het was voor Van Bronckhorst reden genoeg om de UEFA te vragen de aftrap uit te stellen, maar de Europese voetbalfederatie wees het verzoek af. Daardoor ging de wedstrijd in het Philips Stadion 'gewoon' om 21.00 uur van start.
Het voorval stond niet op zich: in de nacht van dinsdag of woensdag werd er vuurwerk afgestoken bij het spelershotel van Rangers. "Helaas lijkt dat er tegenwoordig bij te horen", zei Van Bronckhorst. "Eigenlijk hebben we het bij elke Europese uitwedstrijd. Nu was het twee keer: om 2.00 uur en 4.30 uur 's nachts. En zelfs nog tijdens de middagrust. We kunnen nu zelf vuurwerk afsteken vanwege de overwinning van vandaag."
Ik krijg hier toch wel een beetje irritatie door hoor. In mijn ogen viel het reuze mee gisteravond, ik denk ook serieus wanneer je het een dag later terugleest je tot die zelfde conclusie komt. Soms lijkt het net als of je als niet-PSV'er alleen maar positieve dingen mag posten, dat terwijl bij Europese wedstrijden zo ongeveer elke gebruiker hier met een Nederlandse pet op zit en de spelende ploeg het succes toewenst, ongeacht de eigen clubkleur. Maar owee als het resultaat tegenvalt en er gewoon terechte kritiek is, dan wordt er meteen met een vervelende verwijziging naar iemands clubkleur gewezen, terwijl dat er 0,0 mee te maken heeft. Ik snap dat het bij een dergelijke teleurstelling lastig is om zoiets te lezen, maar het wegzetten van die bijdragen als trollen slaat nergens op. PSV speelde gisteravond gewoon ruk, passieloos terwijl het in eigen huis voor plaatsing voor de o zo gewneste CL speelde. Dat was gewoon niet te zien en aan de ambiance in het stadion heeft het niet gelegen. Te veel spelers die niet thuis gaven. Als daar dan geen commentaar dan wel een eigen mening op/over gegeven mag worden dan laten sommigen zich echt kennen en gedraag je je als een klein vogeltje met een half kipproduct.Snowdog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:39:
Vind dit een dag later ook niet zo'n probleem. In tegenstellig tot die post gisteren net na de wedstrijd, maar goed..
Blader anders even terug naar seizoen 20/21 waar Ajax in de CL thuis verloor van Atalanta, kijk wat er toen allemaal geheel terecht gevonden werd, ook door niet-Ajacieden. Is het zuur op dat moment? Jazeker. Maar is het unfair en trollen? Zeker niet. Het hoort er bij en iedereen mag een oordeel vellen en een mening hebben over een wedstrijd, ook over clubs waar je in de competitie geen warme gevoelend bij hebt. Gisteravond is er terecht niet gemod, nu zie ik een onterechte modactie. Je ziet notabene een blije Nederlandse trainer, alleen daarom zou het moeten kunnen. En feestende tegenstanders die terecht hebben gewonnen is niks mis mee, als neutrale toeschouwer word ik er zelfs blij van, mooie ontlading, hard voor gewerkt en helemaal verdient.
Ben het voornamelijk met je eens, maar het eerste deel niet echt. Er is genoeg kritiek op PSV en de speelwijze gisteren ook van PSV-ers hier, dat is ook prima. Maar om dan stats te gaan posten waarin PSV in elke voorronde (of kwalificatieronde voor iets) maar failt en dat na zo'n verloren wedstrijd, dat gaat gewoon net wat te ver imo. Dat is niet het juiste moment daarvoor, hoewel het natuurlijk wel feitelijk correct is.Han schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:59:
[...]
Ik krijg hier toch wel een beetje irritatie door hoor. In mijn ogen viel het reuze mee gisteravond, ik denk ook serieus wanneer je het een dag later terugleest je tot die zelfde conclusie komt. Soms lijkt het net als of je als niet-PSV'er alleen maar positieve dingen mag posten, dat terwijl bij Europese wedstrijden zo ongeveer elke gebruiker hier met een Nederlandse pet op zit en de spelende ploeg het succes toewenst, ongeacht de eigen clubkleur. Maar owee als het resultaat tegenvalt en er gewoon terechte kritiek is, dan wordt er meteen met een vervelende verwijziging naar iemands clubkleur gewezen, terwijl dat er 0,0 mee te maken heeft. Ik snap dat het bij een dergelijke teleurstelling lastig is om zoiets te lezen, maar het wegzetten van die bijdragen als trollen slaat nergens op. PSV speelde gisteravond gewoon ruk, passieloos terwijl het in eigen huis voor plaatsing voor de o zo gewneste CL speelde. Dat was gewoon niet te zien en aan de ambiance in het stadion heeft het niet gelegen. Te veel spelers die niet thuis gaven. Als daar dan geen commentaar dan wel een eigen mening op/over gegeven mag worden dan laten sommigen zich echt kennen en gedraag je je als een halve kipproduct.
Blader anders even terug naar seizoen 20/21 waar Ajax in de CL thuis verloor van Atalanta, kijk wat er toen allemaal geheel terecht gevonden werd, ook door niet-Ajacieden. Is het zuur op dat moment? Jazeker. Maar is het unfair en trollen? Zeker niet. Het hoort er bij en iedereen mag een oordeel vellen en een mening hebben over een wedstrijd, ook die van clubs waar je in de competitie geen warme gevoelend bij hebt. Gisteravond is er terecht niet gemod, nu zie ik een onterechte modactie. Je ziet notabene een blije Nederlandse trainer, alleen daarom zou het moeten kunnen. En feestende tegenstanders die terecht hebben gewonnen is niks mis mee, als neutrale toeschouwer word ik er zelfs blij van, mooie ontlading, hard voor gewerkt en helemaal verdient.
Is die quote nog van vorig jaar Benfica?Superkiwi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:53:
Ik wil uit de laatste pot sowieso de Rangers want ik heb nog een quote in de vriezer liggen
Ik denk dat @Superkiwi op aanraden van @Hupske deze quote van @snmght ingevroren heeft:Snowdog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:16:
[...]
Is die quote nog van vorig jaar Benfica?
snmght schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:02:
[...]
Tsja zes punten voor de Amsterdammers. Sorry maar daar is geen woord van gelogen.
Dat is toch gewoon onzin? DIe stats van Michel Abbink worden zo ongeveer na elk Europees optreden gepost. Het enige verschil is dat ze doorgaans 'goed nieuws stats' bevatten en dit keer niet. Moet het om die reden dan niet gepost worden? Mag er dan alleen maar 'happy stats' worden gepost? In mijn ogen zijn de reacties daarop het enige wat 'to far' is en geeft aan dat sommigen niet tot 10 kunnen tellen alvorens te reageren. Wellicht moet iemand die een slechte verliezer is dan even niet op het forum komen. Zoals je al aangeeft, het is feitelijk gewoon juist wat er staat, minder leuk zeker, net als de wedstrijd en het resultaat van gisteravond.Snowdog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:06:
Ben het voornamelijk met je eens, maar het eerste deel niet echt. Er is genoeg kritiek op PSV en de speelwijze gisteren ook van PSV-ers hier, dat is ook prima. Maar om dan stats te gaan posten waarin PSV in elke voorronde (of kwalificatieronde voor iets) maar failt en dat na zo'n verloren wedstrijd, dat gaat gewoon net wat te ver imo. Dat is niet het juiste moment daarvoor, hoewel het natuurlijk wel feitelijk correct is.
Als feiten benoemen te ver gaat hebben we het toch over censuur?
Hoe had je het gevonden als een mede-PSV-er, pak hem beet @ElPaco de betreffende feiten had opgesomt? Misschien geen Twitter embed maar wel in de teleurstelling en verbittering die je als fan hebt roepen dat PSV op moment X, Y en Z faalt en dat het allemaal bagger is. Dan zijn het dezelfde feiten; had je dan ook geroepen dat hij het lekker voor zich moet houden?
Verwijderd
Het was zeer ondermaats, hebben we geen statistieken voor nodig
Toen ze dat verloren is het ze niet meer gelukt dat terug te pakken en werd het rommelig. Overigens ook bij Rangers. Die zetten ook niet bepaald een overtuigende pot neer. Rangers heeft dit op karakter gewonnen en vliegt er in de poulefase alsnog direct uit gok ik.
Misschien is dit voor de punten en het geld niet ideaal, maar als psv een potje kan breken in de EL levert dat ze misschien meer op qua vertrouwen en exposure dan een kansloze aftocht in de CL.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Zoals gezegd, ik denk niet dat dit direct na de wedstrijd gepost hoeft te worden. Dat wordt gewoon niet enorm op prijs gesteld denk ik en is denk ik ook vrij normaal. Kan je best wat later posten toch? Dat ze dit soort onzin direct op Twitter posten, nouja, zo krijgen ze hun views. Ik denk dat het vrij normaal is dat fans van een club niet direct dit soort statistieken willen zien 5 minuten na de wedstrijd. Dit is geen Twitter, hier is geen attention whoring nodig toch? Heeft verder imo ook weinig met tot 10 kunnen tellen te maken, op dat moment zit je gewoon in een andere mindset.Han schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:20:
[...]
Dat is toch gewoon onzin? DIe stats van Michel Abbink worden zo ongeveer na elk Europees optreden gepost. Het enige verschil is dat ze doorgaans 'goed nieuws stats' bevatten en dit keer niet. Moet het om die reden dan niet gepost worden? Mag er dan alleen maar 'happy stats' worden gepost? In mijn ogen zijn de reacties daarop het enige wat 'to far' is en geeft aan dat sommigen niet tot 10 kunnen tellen alvorens te reageren. Wellicht moet iemand die een slechte verliezer is dan even niet op het forum komen. Zoals je al aangeeft, het is feitelijk gewoon juist wat er staat, minder leuk zeker, net als de wedstrijd en het resultaat van gisteravond.
Feiten benoemen is prima, maar wat ik al zeg, om dat 10 minuten na een wedstrijd te doen is misschien net wat te snel. Als het in een normale vorm gebeurt in de vorm van een analist die deze dingen opsomt dan is dat ook geen probleem. Een simpele Twitter-post die uitsluitend opsomt hoe alles alleen maar crap is, dat is naar mijn mening niet de beste manier. Ik heb verder ook geen problemen met die Twitter-post, maar om die in dit topic te posten zo kort na de wedstrijd was imo niet de beste keuze.snmght schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:24:
@Snowdog
Als feiten benoemen te ver gaat hebben we het toch over censuur?
Hoe had je het gevonden als een mede-PSV-er, pak hem beet @ElPaco de betreffende feiten had opgesomt? Misschien geen Twitter embed maar wel in de teleurstelling en verbittering die je als fan hebt roepen dat PSV op moment X, Y en Z faalt en dat het allemaal bagger is. Dan zijn het dezelfde feiten; had je dan ook geroepen dat hij het lekker voor zich moet houden?
En als @ElPaco het had gepost dan was ik daar ook niet blij mee geweest. Dat verandert verder weinig aan de situatie. Ik vind/vond het op dat moment gewoon niet echt een gepast bericht. En ja, ik had ook wel aardig wat bier op, wat zeker niet helpt, maar ook nu denk ik daar hetzelfde over.
Zo'n post van @Gynnad waarin je juichende tegenstanders ziet vind ik dan wel gewoon trollen. Zoiets deed de rest ook niet toen Ajax er in de laatste seconde tegen Tottenham af ging. Letterlijk in het gezicht van de tegenstander staan juichen voegt gewoon niks toe. Als nu de tweet van elk winnend team van die avond wordt gepost na iedere wedstrijd, prima, maar nu wordt deze er specifiek uit gepakt, minder prima.
Mwah ik heug me er wel een paar maar dat waren geen vaste mensen over het algemeen. Hadden we plotseling een Tottenham fan hier, bloody bastard.ElPaco schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:41:
Zoiets deed de rest ook niet toen Ajax er in de laatste seconde tegen Tottenham af ging.
Terugkeer Hakim Ziyech naar Ajax momenteel ver weg. Ajax wil de technicus bij verkoop Antony voor een jaar huren, terwijl Chelsea en Ziyech een definitieve transfer willen. Update...👇#Ajax https://t.co/Yr2UBrXxGB
— Freek Jansen (@Freek_JansenVI) 25 augustus 2022
Geen idee wat Ziyech moet gaan kosten (zal minder zijn dan waarvoor Ajax hem heeft verkocht gok ik) maar hem kopen is mogelijk zelfs voordeliger dan huren. Herinvesteer het geld van Antony in Ziyech, laat hem lekker ballen en verkoop hem een jaar later weer met winst. Lijkt mij niet onhaalbaar (uiteraard wel risico's met blessures etc.)Gynnad schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:14:
Verwacht dat Ajax Antony voorlopig nog niet van de hand gaat doen..
[Embed]
Verwijderd
Antony wil blijkbaar zelf heel graag. En we weten allemaal wat er met ongemotiveerde spelers gebeurt.Gynnad schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:14:
Verwacht dat Ajax Antony voorlopig nog niet van de hand gaat doen..
[Embed]
Zo aantrekkelijk is z'n transfersom niet meer als Ziyech 30 is.Han schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:20:
[...]
Geen idee wat Ziyech moet gaan kosten (zal minder zijn dan waarvoor Ajax hem heeft verkocht gok ik) maar hem kopen is mogelijk zelfs voordeliger dan huren. Herinvesteer het geld van Antony in Ziyech, laat hem lekker ballen en verkoop hem een jaar later weer met winst. Lijkt mij niet onhaalbaar (uiteraard wel risico's met blessures etc.)
Stel dat hij nu 30 miljoen zal kosten, denk je dat het volgend jaar nog een reële prijs zal zijn?
⏩ PVOutput☀️
Chelsea schijnt dus wel ongeveer hetzelfde bedrag te willen, rond de 40 miljoen en hij is al 29 jaar dus ontzettend veel restwaarde zal hij ook niet hebben na 1 a 2 jaar? Althans niet 40+ miljoen...Han schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:20:
[...]
Geen idee wat Ziyech moet gaan kosten (zal minder zijn dan waarvoor Ajax hem heeft verkocht gok ik) maar hem kopen is mogelijk zelfs voordeliger dan huren. Herinvesteer het geld van Antony in Ziyech, laat hem lekker ballen en verkoop hem een jaar later weer met winst. Lijkt mij niet onhaalbaar (uiteraard wel risico's met blessures etc.)
Misschien dat vertrouwen Berghuis ook weer goed zou doen.
Ondertussen zou je verwachten dat er toch wel witte rook uit Old Trafford gaat komen, en dan niet mbt de demonstraties.
[ Voor 30% gewijzigd door Megupe op 25-08-2022 13:28 ]
Wat mij met name verbaast is dat de originele post NUL inhoudelijke reacties heeft gekregen, maar dat de reactie van @Snowdog aanleiding is voor een pagina lange off-topic discussie en die discussie is eigenlijk nog de grootste bron van ergernis voor iedereen.ElPaco schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:41:
Met zoveel mentions zal ElPaco ook maar eens reagerenZo'n droog lijstje van gisteravond dat boeit me eerlijk gezegd vrij weinig, sec feiten en jammer dat het gebeurd is, had PSV maar beter moeten spelen. Zoiets moet je ook wel tegen kunnen als je supporter van een team bent, je kan niet alles winnen.
Zo'n post van @Gynnad waarin je juichende tegenstanders ziet vind ik dan wel gewoon trollen. Zoiets deed de rest ook niet toen Ajax er in de laatste seconde tegen Tottenham af ging. Letterlijk in het gezicht van de tegenstander staan juichen voegt gewoon niks toe. Als nu de tweet van elk winnend team van die avond wordt gepost na iedere wedstrijd, prima, maar nu wordt deze er specifiek uit gepakt, minder prima.
Ik vind het ook een onzinnige screenshot en niets toevoegen. Lekker rapporteren en scrollen maar vooral niet op reageren, zonde van de tijd en vervuilt gewoon het topic.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met Luuk was het wel daadwerkelijk beter hoor, maar nog steeds niet goed. Toen Luuk er nog in stond had ik nog het gevoel dat PSV zou kunnen scoren, daarna heb ik dat gevoel nimmer meer gehad.Harribo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 00:23:
Ok dat idee kreeg ik. Ook na wat reacties hier.
Zal ik misschien nog doen
Vertrouwen. We zijn er de laatste tijd aardig goed in met z'n allen om het vertrouwen van keepers te ondermijnen en dat zie je snel terug in prestaties. (zie ook Gorter)T-MOB schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:47:
Ja, je zou haast denken dat er iets mis is met de keepersstaf bij PSV. Het is wat vroeg om Benitez af te schrijven, maar ik vind het opvallend dat keepers als Drommel en Benitez die prima waren bij hun club er weinig van bakken bij PSV.
Maar goed, zonde van de wedstrijd gisteren. Het was dan wel matig voetbal, dit had PSV niet hoeven verliezen.
Benitez komt er nieuw bij maar moet wennen en het staat verdedigend niet echt lekker. Nooit een 'clean sheet' en maakt uiteindelijk een blunder. Gelukkig staan z'n collega's achter hem maar de media maakt hem uiteraard af want daar zijn ze voor. Dat helpt niet en speelt in de hand dat hij juist minder zeker wordt, je moet nu afwachten of hij mentaal sterk genoeg is om nog door te kunnen pakken.
Nu maakt hij weer een keuze die leidt tot een fout, heeft hij zeker een aandeel in. Toch vind ik het kansloos om die twee de schuld te geven want die andere negen bakten er ook helemaal niets van. In mijn optiek hadden ze tot middernacht door kunnen prutsen zonder dat PSV zou scoren. Op die manier ga je die CL gewoon niet halen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wordt gevraagd uiteraard, want die heeft die mediatraining nog zo lekker weinig in de vingers. Smullen voor de interviewers en hun marketeers uiteraard.Han schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:12:
Nou, Veerman, lekker handig interview dit. Indirect naar de trainer onderwater steken met z’n nr. 8 en geen reeel beeld van de wedstrijd. Scoren is een, inzet is een ander dingetje. Snap niet dat die gozer altijd voor de camera komt, die gozer heeft echt een slecht eigenbeeld.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik verwacht geen witte rook in Manchester zo lang Ajax geen vervanger (Ziyech) klaar heeft staan.Megupe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:27:
Nou dan kopen we Ziyech toch niet. Lekker met Berghuis, Conceicao en Hansen verder.
Misschien dat vertrouwen Berghuis ook weer goed zou doen.
Ondertussen zou je verwachten dat er toch wel witte rook uit Old Trafford gaat komen, en dan niet mbt de demonstraties.
Paar jaar verder, niet heel veel speelminuten en nagenoeg hetzelfde bedrag willen? DoeiGynnad schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:24:
[...]
Chelsea schijnt dus wel ongeveer hetzelfde bedrag te willen, rond de 40 miljoen en hij is al 29 jaar dus ontzettend veel restwaarde zal hij ook niet hebben na 1 a 2 jaar? Althans niet 40+ miljoen...
Weinig slijtage dus, zou je juist blij mee moeten zijnVos schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:40:
[...]
Paar jaar verder, niet heel veel speelminuten en nagenoeg hetzelfde bedrag willen? Doei
Daar heb je als club toch ook wat over te zeggen? Het is niet dat Veerman uitblinkt in fantastische interviews (gaan vaak over anderen, tenzij hij zelf goed speelde). Ik zou mij als PSV zo maar eens kunnen voorstellen dat je een andere speler, zoals de aanvoerder naar de camera stuurt. Het viel mij voor gisteravond al op, als of Veerman de spreekbuis is van PSV en de spelersgroep. Dat moeten ze bij PSV toch ook opmerken? En dat het niveau niet echt hoogstaand is en je dus beter een andere speler kan sturen?Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:36:
Wordt gevraagd uiteraard, want die heeft die mediatraining nog zo lekker weinig in de vingers. Smullen voor de interviewers en hun marketeers uiteraard.
tja, als anthony zo zijn kont in de krib gooit zou ik lekker die >90 miljoen opstrijken en een deel keurig overmaken naar brazilie.BoB_HenK schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:37:
[...]
Ik verwacht geen witte rook in Manchester zo lang Ajax geen vervanger (Ziyech) klaar heeft staan.
Ik ken Anthony persoonlijk niet, maar ik ben bang dat als hij zijn transfer niet krijgt hij er echt niet beter op gaat spelen. En ik weet niet (niemand weet dat natuurlijk) of hij in de winter of over 1 jaar meer waard is.
Je krijgt als Ajax zo minimaal 50 miljoen binnen (de rest zal naar Sao Paulo, bonussen tekengelden en weet ik wat voor gemeuk gaan). Dat je geen 40 miljoen voor Ziyech neerlegt snap ik.BoB_HenK schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:37:
[...]
Ik verwacht geen witte rook in Manchester zo lang Ajax geen vervanger (Ziyech) klaar heeft staan.
Maar voor 20 miljoen moet toch een aardige rechtsbuiten te vinden zijn die er meteen staat?
Conceição zou best een optie kunnen zijn, maar serieus in de CL spelen als basisspeler zie ik nog niet gebeuren. Hansen deed het van de week aardig bij Jong Ajax maar heeft geen briljant seizoen achter de rug, lijkt mij nog een grotere gok. Berghuis is op rechtsbuiten geen CL materiaal. Kudus zou kunnen maar heeft in zijn leven net aan 2 uur op RB gespeeld.
Als ik alternatieven zie als Kluivert en Stengs hoop ik dat dat meer luie journalisten zijn dan echte opties.
Ik ook niet, maar slecht spelen is wel een plek kwijt zijn in de Seleção, wat gezien de tatoeage van zijn gouden plak op de Olymische Spelen echt wel belangrijk is.Megupe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:49:
[...]
Ik ken Anthony persoonlijk niet, maar ik ben bang dat als hij zijn transfer niet krijgt hij er echt niet beter op gaat spelen. En ik weet niet of hij in de winter of over 1 jaar meer waard is.
[ Voor 19% gewijzigd door PolarBear op 25-08-2022 13:50 ]
Hansen is geblesseerd ggeweest volgens mij. Maar is wellicht nog veel te vroeg, aan de andere kant soms pakken die jonge gasten het wel goed op.PolarBear schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:49:
[...]
Je krijgt als Ajax zo minimaal 50 miljoen binnen (de rest zal naar Sao Paulo, bonussen tekengelden en weet ik wat voor gemeuk gaan). Dat je geen 40 miljoen voor Ziyech neerlegt snap ik.
Maar voor 20 miljoen moet toch een aardige rechtsbuiten te vinden zijn die er meteen staat?
Conceição zou best een optie kunnen zijn, maar serieus in de CL spelen als basisspeler zie ik nog niet gebeuren. Hansen deed het van de week aardig bij Jong Ajax maar heeft geen briljant seizoen achter de rug, lijkt mij nog een grotere gok. Berghuis is op rechtsbuiten geen CL materiaal. Kudus zou kunnen maar heeft in zijn leven net aan 2 uur op RB gespeeld.
Als ik alternatieven zie als Kluivert en Stengs hoop ik dat dat meer luie journalisten zijn dan echte opties.
Volgens mij wordt er weinig gestuurd en vraagt men gewoon spelers om even te komen praten. Wat je als club wel kunt doen is je speler verbieden om te gaan praten, maar dat is nogal weer een stap. Al zou ik die onderhand wel begrijpen inderdaad.Han schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:46:
[...]
Daar heb je als club toch ook wat over te zeggen? Het is niet dat Veerman uitblinkt in fantastische interviews (gaan vaak over anderen, tenzij hij zelf goed speelde). Ik zou mij als PSV zo maar eens kunnen voorstellen dat je een andere speler, zoals de aanvoerder naar de camera stuurt. Het viel mij voor gisteravond al op, als of Veerman de spreekbuis is van PSV en de spelersgroep. Dat moeten ze bij PSV toch ook opmerken? En dat het niveau niet echt hoogstaand is en je dus beter een andere speler kan sturen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo ver ik weet worden dergelijke verzoeken ingediend bij de persvoorlichter van de club en die geeft groen licht. Dus PSV zou hier gewoon in kunnen sturen en er voor kiezen om naieve en minder media-tactische spelers buiten beeld te laten.Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:52:
Volgens mij wordt er weinig gestuurd en vraagt men gewoon spelers om even te komen praten.
Behalve dat hij zijn motivatie wel moet behouden anders mist hij het WK deze winter.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:24:
[...]
Antony wil blijkbaar zelf heel graag. En we weten allemaal wat er met ongemotiveerde spelers gebeurt.
Denk dat we alleen maar blij mogen zijn met zijn interviews? Meestal als spelers mediatraining hebben gehad zeggen ze absoluut niets in interviews behalve de standaard antwoorden. Nu zegt iemand een keer wat anders en klagen mensen? Waarom? Waarom normaliseren dat het "professioneel is" om maar niks los te laten over je echte gevoelens. Hij was duidelijk gefrustreerd, mooi toch dat hij dat in het interview laat blijken?Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:52:
[...]
Volgens mij wordt er weinig gestuurd en vraagt men gewoon spelers om even te komen praten. Wat je als club wel kunt doen is je speler verbieden om te gaan praten, maar dat is nogal weer een stap. Al zou ik die onderhand wel begrijpen inderdaad.
Helemaal mee eens. Ik hou er wel van als een voetballer in een interview gewoon zegt wat die denkt.Snowdog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:08:
[...]
Denk dat we alleen maar blij mogen zijn met zijn interviews? Meestal als spelers mediatraining hebben gehad zeggen ze absoluut niets in interviews behalve de standaard antwoorden. Nu zegt iemand een keer wat anders en klagen mensen? Waarom? Waarom normaliseren dat het "professioneel is" om maar niks los te laten over je echte gevoelens. Hij was duidelijk gefrustreerd, mooi toch dat hij dat in het interview laat blijken?
In sommige andere gevallen kun je daar wat gereserveerder in zijn. (sorry, grapje
Het is natuurlijk ook aan de staf om een speler daarin te begeleiden. Een Unnerstal moet ook wennen in een nieuw team. Die zie je nog gewoon groeien bij Twente (hij was al goed op de lijn, maar qua veldspel en spelhervatting is hij gegroeid). Pasveer bij Ajax werd ook sceptisch ontvangen (blunderde ook nog in zijn eerste CL-optreden) maar is daarna heel solide gaan keepen.Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:35:
[...]
Vertrouwen. We zijn er de laatste tijd aardig goed in met z'n allen om het vertrouwen van keepers te ondermijnen en dat zie je snel terug in prestaties. (zie ook Gorter)
Benitez komt er nieuw bij maar moet wennen en het staat verdedigend niet echt lekker. Nooit een 'clean sheet' en maakt uiteindelijk een blunder. Gelukkig staan z'n collega's achter hem maar de media maakt hem uiteraard af want daar zijn ze voor. Dat helpt niet en speelt in de hand dat hij juist minder zeker wordt, je moet nu afwachten of hij mentaal sterk genoeg is om nog door te kunnen pakken.
Nogmaals, ik vind het te vroeg om Benitez af te schrijven. Maar ik vind het gewoon opvallend dat PSV moeite heeft met de keeperspositie.
Regeren is vooruitschuiven
En dan te bedenken dat ze zowel Unnerstall als Pasveer hebben gehad..T-MOB schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:50:
[...]
Het is natuurlijk ook aan de staf om een speler daarin te begeleiden. Een Unnerstal moet ook wennen in een nieuw team. Die zie je nog gewoon groeien bij Twente (hij was al goed op de lijn, maar qua veldspel en spelhervatting is hij gegroeid). Pasveer bij Ajax werd ook sceptisch ontvangen (blunderde ook nog in zijn eerste CL-optreden) maar is daarna heel solide gaan keepen.
Nogmaals, ik vind het te vroeg om Benitez af te schrijven. Maar ik vind het gewoon opvallend dat PSV moeite heeft met de keeperspositie.
Dus er is nog hoop voor Drommel!
Ik ben het met je eens dat het verfrissend is wanneer een speler gewoon zegt wat hij vindt in plaats van het script van de perschef te volgen, maar er zijn wel grenzen. Zoals een Veerman over alles en iedereen wat vindt is gewoon niet handig, niet zozeer voor de buitenwacht maar ook binnen de groep. Uit frustratie kan dat natuurlijk best een keer gebeuren maar als hij daar gewoonte van zou gaan maken dan moet je hem ook tegen zichzelf in bescherming nemen.Snowdog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:08:
Denk dat we alleen maar blij mogen zijn met zijn interviews? Meestal als spelers mediatraining hebben gehad zeggen ze absoluut niets in interviews behalve de standaard antwoorden. Nu zegt iemand een keer wat anders en klagen mensen? Waarom? Waarom normaliseren dat het "professioneel is" om maar niks los te laten over je echte gevoelens. Hij was duidelijk gefrustreerd, mooi toch dat hij dat in het interview laat blijken?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Pasveer had het voordeel dat hij mentaal ijzersterk is, mede door zijn jarenlange ervaring. Dat kan voor een Benitez net zo gelden, maar het is nu afwachten hoe hij gaat doorpakken. Maar ik ben het met je eens dat PSV al langer moeite heeft met die positie. Je moet bijna terug tot Waterreus om er één te vinden waar ik van PSV-ers geen klachten over hoorde (of Gomez wellicht?).T-MOB schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:50:
Het is natuurlijk ook aan de staf om een speler daarin te begeleiden. Een Unnerstal moet ook wennen in een nieuw team. Die zie je nog gewoon groeien bij Twente (hij was al goed op de lijn, maar qua veldspel en spelhervatting is hij gegroeid). Pasveer bij Ajax werd ook sceptisch ontvangen (blunderde ook nog in zijn eerste CL-optreden) maar is daarna heel solide gaan keepen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het enige wat er gisteren te ver ging na de wedstrijd was jouw reactie, die je pas na veel opmerkingen terecht afgezwakt hebt.Snowdog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:06:
[...]
Ben het voornamelijk met je eens, maar het eerste deel niet echt. Er is genoeg kritiek op PSV en de speelwijze gisteren ook van PSV-ers hier, dat is ook prima. Maar om dan stats te gaan posten waarin PSV in elke voorronde (of kwalificatieronde voor iets) maar failt en dat na zo'n verloren wedstrijd, dat gaat gewoon net wat te ver imo. Dat is niet het juiste moment daarvoor, hoewel het natuurlijk wel feitelijk correct is.
Als het te gevoelig voor je is dat dit soort dingen gepost worden vlak na de wedstrijd, echt, ga dan slapen ofzo zoals ik gisteren al (vriendelijk) aanraadde maar ga vooral niet hier een forum openen wat er alleen maar in resulteert dat je jezelf nog verder opnaait.
En ja dit klinkt nu wellicht even als een aanval op jou, maar ik doe het zelf ook als ik denk dat ik me niet in kan houden qua posts dus het is vooral een welgemeend advies uit eigen ervaring.
Kluivert mag van mij zo komen als Ziyech niet haalbaar blijkt te zijn.PolarBear schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:49:
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023