Ik denk dat zo ongeveer iedereen er zo over denkt en het bedrag wat United er voor over heeft is absurd hoog, veel te hoog, extreem te hoog. Net als bij Martinez. Maar hé, een speler is waard wat de gek er voor geeft. En dat United zo gek is, prima. Maar je zal het vanuit Ajax oogpunt moeten bekijken. Ja, 80 ~ 100 miljoen is gigantisch veel geld, maar als je zo aan het einde van de transferperiode en op de drempel van het CL seizoen geen goede vervanger kan binnenhalen dan gaat het mogelijk heel veel geld kosten in plaats dat het gaat opleveren. Sowieso zal Ajax 20% van de winst op Antony moeten gaan aftkken aan zijn oude club, maar is de kans ook groot dat je in de CL dermate kwaliteit gaat inleveren op het veld dat het je mogelijk inkomsten uit de CL gaat kosten. Overwinteren in de CL levert al zo'n slordige 10 miljoen op, een paar overwinningen in de poulefase idem dito. En Ajax hoeft niet te verkopen en kan gokken op een goed WK van Antony. Als een langer verblijf ook nog eens ten goede komt aan Europese prestaties in de CL dan valt er gewoon weinig te verliezen door de poot stijf te houden. Maar één ding ben ik van overtuigd; wil je cashes voor de speler zelf dan is nu het moment om Antony te verkopen, geen enkele club gaat een dergelijk bedrag meer neertellen voor hem. Niet verkopen levert echter wel een hoop sportieve (en dus financiele) voordelen op waar door het risico niet erg groot is voor een zwaar netto verlies op hem a la NeresTTLCrazy schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:36:
Antony wordt wel erg overgewaardeerd op het moment. Ja, het is best een leuke speler met wat onberekenbaars, maar zo zijn er wel meer te vinden. Heb genoeg wedstrijden gezien waar hij geen pepernoot raakt. Laten we hem niet beter maken dan dat hij is a.u.b. Voor 100 en zelfs 80 miljoen had ik hem al lang laten gaan.
Echter, wanneer Ajax groen licht heeft voor Ziyech, al is het maar huren voor één seizoen, dan direct een strik er om heen en Antony persoonlijk afleveren bij Ten Hag
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.