mefjoew schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:35:
Wat Steijn betreft besloten om (als Ajacied) mijn 'tussen hoop en vrees'-gevoel om te zetten naar 'geef de man een eerlijke kans'. Ook voor wat betreft Mislintat en zijn 'gewaagde' keuzes dus. Daar spreekt in elk geval lef uit (hoewel je Steijn natuurlijk ook kunt interpreteren als 'we moeten toch wat'

). Makkelijk? Nee. Beter voor m'n gemoedsrust? Zeker.
Sowieso sta ik er altijd zo in. Zelf heb je als supporter zelden de kennis om te beoordelen of een keuze duidelijk wel of niet goed is, dus het blijft dan wat onderbuik roepen.
Zolang ik keuzes uitlegbaar vind krijgen ze van mij het voordeel van de twijfel. Aangezien Steijn lijkt te kunnen voldoen aan de eisen die men geuit heeft vind ik het uitlegbaar en daarmee krijgt hij van mij een kans.
Of de gestelde eisen in lijn liggen met wat ik graag had gezien is weer wat anders, maar mijn supportershart wil natuurlijk vaak ook meer dan realistisch is. Het is wel een duidelijk risico wat men nu neemt, want het poten zagen van Mislintat was al begonnen en zal niet minder worden wanneer de resultaten achter blijven. Het is dan afwachten of de RvC en het bestuur rustig kunnen blijven en het gekozen beleid durven voortzetten als het een periode nogal tegen valt.
Overigens mis ik in al het nieuws een voor mij belangrijke context: het idee is Maduro als assistent van Steijn aan te stellen. Daar krijg ik wel direct een warm gevoel bij. Maduro zegt vaak zinnige dingen over voetbal, komt over als een goede gast brengt in elk geval nog wat Ajax-invloeden in het technisch hart (pun intended). Een assistent is niet zaligmakend, maar mensen als Slot (bij AZ), Frank de Boer en Philip Cocu (WK 2010) hebben laten zien dat de meerwaarde van een goede assistent groot kan zijn.
Ik weet het niet. Persoonlijk ben ik nooit zo'n fan van Maduro geweest, maar kan dat ook niet echt ergens op baseren. Hem maar gewoon een kans geven lijkt mij ook hier het meest zinvol dan.

donleone83 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:43:
Waarom zou hij dat verruilen voor een baan als assistent onder een coach die hij niet kent bij een club die in de fik staat met een enorm afbreukrisico en nul garanties naar een korte termijn stap als hoofdtrainer?
Dezelfde gedachte als Heitinga had, zolang zijn lot niet direct verbonden is aan dat van Steijn dan kan je de juiste ervaring opdoen en later doorstromen. De vraag is alleen wat dat soort ideeën op de lange termijn waard zijn wanneer de prestaties toch flink onder niveau zijn.
Afgeserveerd? Omdat hij de baan van hoofdcoach (nog) niet kreeg en hij daardoor zelf opstapte? Volgens mij was men wel blij met de rol die hij had, maar dacht men niet aan hem als hoofdcoach. Nu vind ik wel dat je er vraagtekens bij kunt zetten waarom hij die kans niet kreeg, maar afgeserveerd vind ik dan wel weer wat sterk.