[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 339 340 Laatste
Acties:
  • 545.275 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Player1S schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:14:
De meest interessante vraag (die nooit beantwoord zal worden) is denk ik wel hoe en waarom ze bij Steijn uit zijn gekomen.

Denken ze binnen Ajax daadwerkelijk dat hij de geschikte kandidaat is of hebben ze naast Knutzen nog tig andere afwijzingen ontvangen en is Steijn eigenlijk de 30e keuze?

Als het dat laatste is, zou ik mij nog veel meer zorgen maken. Wat speelt er dan nog meer wat wij buitenstaanders niet weten maar die potentiële kandidaten wel waardoor ze niet willen?
Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario. Welke internationaal ervaren trainer van naam wil er op dit moment bij Ajax instappen? Het afbreukrisico is enorm. En Ajax (de Nederlandse competitie) kan niet voldoende geld op tafel leggen om dat risico te compenseren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
*knip*
Vage insunilaties voegen niets toe.

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 13-06-2023 15:40 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:49

gws24

Thinking is hard!

Sjah schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:35:
Er zit echt een Ajacied daaro bij teletekst nos sport. Viel me al vaker op, dat die Ajax omhoog haalt, heel subtiel doet die het. Nu dus weer met "Steijn 3 jaar coach van Ajax", tussen aanhalilngstekens. Sorry dat zie ik nooit, en het suggereert dat die een mening wil meegeven.
Nee, het geeft aan dat het een quote is uit andere media waardoor je als lezer weet dat het nog niet definitief is. Als Ajax het zelf al bevestigd zou hebben zouden er geen quotes hebben gestaan. Compleet normaal en hoe het hoort.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 10:05
Er zit echt een Ajacied daaro bij teletekst nos sport. Viel me al vaker op, dat die Ajax omhoog haalt, heel subtiel doet die het. Nu dus weer met "Steijn 3 jaar coach van Ajax", tussen aanhalilngstekens. Sorry dat zie ik nooit, en het suggereert dat die een mening wil meegeven.
Wat? :?

Die aanhalingstekens betekend gewoon dat het nog niet officieel is aangekondigd door Ajax. Staat ook in de eerste paragraaf: "melden diverse media".

Zodra Ajax het officieel aankondigt, zullen die aanhalingstekens verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Sparta heeft bevestigd dat Steijn naar Ajax gaat:
Ajax betaalt een gelimiteerde transfersom voor Steijn. "Maurice heeft ons vanochtend in een gesprek laten weten dat hij naar Ajax wil", zegt technisch directeur van Sparta Gerard Nijkamp. "Er stonden bepaalde voorwaarden in zijn contract en daar heeft Ajax aan voldaan. We vinden het erg jammer dat Maurice vertrekt, maar als we als Sparta een trainer aan Ajax kunnen afleveren, dan maakt dat ons als Spartanen trots."
bron: https://nos.nl/artikel/24...eekt-bij-sparta-rotterdam

Die transfersom is trouwen 400k volgens de telegraaf.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:41
Waar je je druk over maakt zeg met 30 graden zweetweer

Kanonnen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wauw, echt wauw.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
*knip*

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 13-06-2023 15:37 . Reden: Gewoon laten aub. ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:26

Player1S

Probably out in the dark

Even los van de discussie of Steijn wel of niet geschikt is voor Ajax. Ik vind persoonlijk wel dat hij coach van het jaar verdient met Oosting runner-up.

Zal wel naar Slot gaan maar als je de huidige stand pakt en ~12 maand terug in de tijd gaat had vrijwel iedereen je voor gek verklaard dat een Sparta en RKC zo hoog zouden staan. Een Feyenoord, AZ en Twente zou je hooguit 1 of 2 plekken hoger/lager plaatsen.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:51
Hopelijk geven ze hem langer de tijd dan Schreuder. Verder ben ik benieuwd hoe de spelersgroep deze aankondiging aanpakt. Een trainer met meer aanzien hoeft niet altijd succes te hebben, maar deze groep is niet de makkelijkste krijg ik de indruk. Uiteindelijk zal de traditionele top 3 weer aan elkaar gewaagd zijn. Leuk voor de competitie :)

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:50
Lekkerboeie86 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:52:
Hopelijk geven ze hem langer de tijd dan Schreuder. Verder ben ik benieuwd hoe de spelersgroep deze aankondiging aanpakt. Een trainer met meer aanzien hoeft niet altijd succes te hebben, maar deze groep is niet de makkelijkste krijg ik de indruk. Uiteindelijk zal de traditionele top 3 weer aan elkaar gewaagd zijn. Leuk voor de competitie :)
Sorry, maar ze hadden Schreuder moeten ontslaan, voordat ze Blind lieten gaan!

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
bregweb schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:56:
[...]

Sorry, maar ze hadden Schreuder moeten ontslaan, voordat ze Blind lieten gaan!
Blind had reëel moeten zijn en na het WK meteen moeten stoppen met voetballen en met Ajax de afspraak moeten maken dat ze hem alle medewerking zouden geven voor een carrière in het trainerschap.
Die gaat 5 wedstrijden spelen bij Girona en dan komt ie ook daar op de bank als ze erachter komen dat een schildpad nog rondjes om hem rent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:23
Feyenoord is met afstand kampioen geworden, zit in pot 1 bij de Champions League loting, heeft een op het oog vrij stabiele organisatie staan en het Feyenoord nieuws wordt gedomineerd door de vraag of de aanvoerder eigenlijk wel genoeg heeft opgebracht en of Slot wel of niet gesproken heeft met een potentiële nieuwe linksbuiten.

Ajax mag de Europa League in, heeft een selectie die uit balans is met alleen maar tegenvallende te dure aankopen van vorig seizoen. De algemeen directeur is net opgestapt. De enige zomeraankopen tot nu toe zijn een trainer die op zijn zachtst gezegd een twijfelgeval is (en die wellicht zijn vrij beperkte spits mee wil nemen) en een middenvelder van middelbare leeftijd die vooral hard en veel kan rennen en veel salaris zal krijgen vanwege zijn transfervrije status.

Het voelt totaal als de omgekeerde wereld dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:22:
Feyenoord is met afstand kampioen geworden, zit in pot 1 bij de Champions League loting, heeft een op het oog vrij stabiele organisatie staan en het Feyenoord nieuws wordt gedomineerd door de vraag of de aanvoerder eigenlijk wel genoeg heeft opgebracht en of Slot wel of niet gesproken heeft met een potentiële nieuwe linksbuiten.

Ajax mag de Europa League in, heeft een selectie die uit balans is met alleen maar tegenvallende te dure aankopen van vorig seizoen. De algemeen directeur is net opgestapt. De enige zomeraankopen tot nu toe zijn een trainer die op zijn zachtst gezegd een twijfelgeval is (en die wellicht zijn vrij beperkte spits mee wil nemen) en een middenvelder van middelbare leeftijd die vooral hard en veel kan rennen en veel salaris zal krijgen vanwege zijn transfervrije status.

Vd Boomen is een passende middenvelder en Lauritsen gaat echt never nooit mee naar Ajax gezien het gedoe van vorige zomer.
En laten we verder eerst de rest van de zomer maar es afwachten (tis zelfs nog lente officieel), voor je het weet wordt Feyenoord half leeggekocht en mogen die een half elftal proberen te vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
donleone83 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:22:

Bereid je maar vast voor, zo'n euforisch gevoel hadden wij tot voor kort ook. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:02:
[...]

Blind had reëel moeten zijn en na het WK meteen moeten stoppen met voetballen en met Ajax de afspraak moeten maken dat ze hem alle medewerking zouden geven voor een carrière in het trainerschap.
Die gaat 5 wedstrijden spelen bij Girona en dan komt ie ook daar op de bank als ze erachter komen dat een schildpad nog rondjes om hem rent.
Het een sluit het andere niet uit toch? Ik vind voor beiden wel wat te zeggen. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Feyenoord huurt topper Yankuba Minteh van Newcastle United die hem net gekocht heeft voor 7 miljoen van Odense. Die gaat vlammen volgend jaar in de Champions League

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:33:
[...]

Vd Boomen is een passende middenvelder en Lauritsen gaat echt never nooit mee naar Ajax gezien het gedoe van vorige zomer.
En laten we verder eerst de rest van de zomer maar es afwachten (tis zelfs nog lente officieel), voor je het weet wordt Feyenoord half leeggekocht en mogen die een half elftal proberen te vervangen.
Ach, Feyenoord werd vorig seizoen ook half leeggekocht / huurspelers die weggingen, dat hebben we aardig op weten te vangen al zeg ik het zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:08
Jongens, ik hoor zo weinig over Ajax hier, nog nieuws?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:55

Quad

Doof

Herman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:51:
Inderdaad, alsof er blind wordt gestaard op Nederlandse coaches. Er moet toch wel iemand te vinden zijn die zich (internationaal en op hoog niveau) meer bewezen heeft dan Steijn?
The Champ wil vast wel anders.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

carpebios schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:45:
Bijna tijd voor een nieuw topic, seizoen incl nacompetitie is over.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:28
Ben wel benieuwd. Zijn er veel mensen in Almere die fan zijn van Ajax? Aangezien het zowat een satellietstad van Amsterdam is, ben benieuwd wat het doet met eventuele bezoekersaantallen bij Ajax als Almere City in de ED speelt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maarten_E schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:03:
Ben wel benieuwd. Zijn er veel mensen in Almere die fan zijn van Ajax? Aangezien het zowat een satellietstad van Amsterdam is, ben benieuwd wat het doet met eventuele bezoekersaantallen bij Ajax als Almere City in de ED speelt.
De eigenaar had al grootse plannen met uitbreiding stadion waardoor er 3 tot 5k aan capaciteit bij zou komen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:51
Bombvis schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:42:
Feyenoord huurt topper Yankuba Minteh van Newcastle United die hem net gekocht heeft voor 7 miljoen van Odense. Die gaat vlammen volgend jaar in de Champions League
Nu kan het echt niet meer mis gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Vy9EZIwaZFB0B0d2HdoLzHWkG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMyB1cPc65oqCRi1Cjc80sP2.jpg?f=fotoalbum_large

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

carpebios schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:45:
Ze hebben zojuist de nieuwe Arne Slot vastgelegd. oOo

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:33:
[...]

Niet alles te serieus nemen. Maar als je het lijstje van clubs ziet waar Van Den Boomen tot zijn 27e heeft gespeeld was dit normaal gesproken een typische Feyenoord aankoop geweest.

Overigens hebben we vorig jaar ruim meer dan een half elftal verkocht. Dat is vrij goed opgevangen geloof ik ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:33:
[...]

Niet alles te serieus nemen. Maar als je het lijstje van clubs ziet waar Van Den Boomen tot zijn 27e heeft gespeeld was dit normaal gesproken een typische Feyenoord aankoop geweest.

Overigens hebben we vorig jaar ruim meer dan een half elftal verkocht. Dat is vrij goed opgevangen geloof ik ;-)
Gaan we weer, ik had het over dragende spelers ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:03:
Helemaal niks ;)
Seizoenskaarten zijn al uitverkocht, er zijn nog wel kaarten beschikbaar voor vrije verkoop elke wedstrijd maar die gaan echt niet overblijven doordat Almere in de Eredivisie speelt. Hoogstens door wederom falen van Ajax zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:34:
[...]

Gaan we weer, ik had het over dragende spelers ;)
Laat maar. Straks ga je weer beweren dat de leegloop bij Ajax vorig seizoen groter was dan bij Feyenoord 😂😂😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:28

Vos

AFCA

Begint het weer, geen lijstjes met vertrokken spelers aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:35:
[...]

Laat maar. Straks ga je weer beweren dat de leegloop bij Ajax vorig seizoen groter was dan bij Feyenoord 😂😂😂
Zolang Linssen enzo als dragende spelers benoemd worden heb je die kans ja ;)
Want dan waren spelers als Schuurs dat ook. Nuttig waren die, meer niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:38:
[...]

🍿 🍿 🍿

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:36:
Begint het weer, geen lijstjes met vertrokken spelers aub!
Maak je geen zorgen, ik ging het hierbij laten hoor :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
toolkist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:38:
[...]

Dragende of geen dragende spelers. Van de 11 basis spelers die de finale van de Conference League speelde zijn er 7 van de 11 vertrokken. Dus tja…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• carpebios
Russel88 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:40:
[...]

Dragende of geen dragende spelers. Van de 11 basis spelers die de finale van de Conference League speelde zijn er 7 van de 11 vertrokken. Dus tja…
Wie zijn dat precies? Ik vraag dit voor @Vos :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:40:
[...]

1,2,3,4,5.... ik hou me in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De beoogde opvolger van Steijn bij Sparta. Was natuurlijk veel geschikter geweest als opvolger van Ten Hag en Schreuder, kapsel lijkt veel beter...

Afbeeldingslocatie: https://static.voetbalzone.nl/images/photos/ori_1152_648/1483541354035.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:28

Vos

AFCA

carpebios schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:41:
[...]

Wie zijn dat precies? Ik vraag dit voor @Vos :+
Ik ben vandaag al genoeg gepest :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:30
toolkist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:53:
De beoogde opvolger van Steijn bij Sparta. Was natuurlijk veel geschikter geweest als opvolger van Ten Hag en Schreuder, kapsel lijkt veel beter...

[Afbeelding]
Met Steijn hebben ze ook contractueel afgesproken dat het alleen doorgaat als hij zich kaal scheert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
dutchgio schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:11:
[...]

Met Steijn hebben ze ook contractueel afgesproken dat het alleen doorgaat als hij zich kaal scheert.
Vrees niet: als Steijn met die selectie vol niet-presterende, overbetaalde vedetten moet gaan werken valt zijn haar voor de Kerst vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:17:
[...]

Vrees niet: als Steijn met die selectie vol niet-presterende, overbetaalde vedetten moet gaan werken valt zijn haar voor de Kerst vanzelf uit.
Nee dan ligt ie er zelf voor de kerst al uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:36
Kaal of pek en veren eruit. Wij willen alleen kale koppen bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:44
Ik vind Steijn een goede trainer, heeft altijd goed gepresteerd met weinig middelen.

Maar geen ervaring in Europa of bij een grote club.

Dat hoeft geen probleem te zijn tenzij hij niet tegen druk kan.
Nagelsman was nooit realistisch , die gaat weer cashen bij psg en zijn eigen carrière weer een klap geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Deadsy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:59:
Ik vind Steijn een goede trainer, heeft altijd goed gepresteerd met weinig middelen.

Maar geen ervaring in Europa of bij een grote club.

Dat hoeft geen probleem te zijn tenzij hij niet tegen druk kan.
Nagelsman was nooit realistisch , die gaat weer cashen bij psg en zijn eigen carrière weer een klap geven
Hij hoeft ook geen landskampioen te trainen he!,
Maar zo te horen had die prima bij PSV ook gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

carpebios schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:05:
[...]

Hij hoeft ook geen landskampioen te trainen he!,
Maar zo te horen had die prima bij PSV ook gepast.
Sowieso.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Voelt ook een beetje alsof Ajax en PSV een trainersruil hebben gedaan.
"Jouw trainer, mijn trainer"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 22:25

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:20:
Nou, Kokcu naar Benfica is rond.. 25m+5m aan bonussen, net als bij Sinisterra. Officiële document van Benfica (plaatje in vi artikel) zegt dat het om de volledige transferrechten gaat...
Bij de aankoop van Enzo Fernandez destijds werd specifiek vermeld dat het om 75% van de rechten ging, bij Kokcu dus dat het om de volledige rechten gaat.
Dat lijkt echt belachelijk slecht onderhandeld.
Hier werd nog geroepen wat Gimenez zou moeten opbrengen. Haha die lijstjes kunnen de prullenbak in. Deel ze maar eens door 8 en je zit realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
Typhone schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:17:
[...]

Hier werd nog geroepen wat Gimenez zou moeten opbrengen. Haha die lijstjes kunnen de prullenbak in. Deel ze maar eens door 8 en je zit realistisch.
Euforie geeft waanideeën blijkt wel weer.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 13:51
ephymerous schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:40:
[...]

Euforie geeft waanideeën blijkt wel weer.
Nah, vrij realistische ideeën in een wereld die overheerst wordt door waanideeën zou ik zeggen. Dat spelers als Anthony en in mindere mate Gakpo vele tientallen miljoenen waard zijn en spelers als CR9, Benzema en binnenkort misschien Modric honderden miljoenen per jaar verdienen is gewoon absurd. De hele (voetbal)wereld is gewoon zo enorm verziekt, dan zijn dat soort ideeën ook niet zo vreemd. Feyenoord weet alleen niet het onderste uit de kan te halen, maar zelfs 30m voor een voetballer, het is nog steeds een belachelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 27-05 16:09

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik moet nog steeds bijkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 13:58
Wat Steijn betreft besloten om (als Ajacied) mijn 'tussen hoop en vrees'-gevoel om te zetten naar 'geef de man een eerlijke kans'. Ook voor wat betreft Mislintat en zijn 'gewaagde' keuzes dus. Daar spreekt in elk geval lef uit (hoewel je Steijn natuurlijk ook kunt interpreteren als 'we moeten toch wat' :+). Makkelijk? Nee. Beter voor m'n gemoedsrust? Zeker.

Overigens mis ik in al het nieuws een voor mij belangrijke context: het idee is Maduro als assistent van Steijn aan te stellen. Daar krijg ik wel direct een warm gevoel bij. Maduro zegt vaak zinnige dingen over voetbal, komt over als een goede gast brengt in elk geval nog wat Ajax-invloeden in het technisch hart (pun intended). Een assistent is niet zaligmakend, maar mensen als Slot (bij AZ), Frank de Boer en Philip Cocu (WK 2010) hebben laten zien dat de meerwaarde van een goede assistent groot kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
mefjoew schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:35:
Wat Steijn betreft besloten om (als Ajacied) mijn 'tussen hoop en vrees'-gevoel om te zetten naar 'geef de man een eerlijke kans'. Ook voor wat betreft Mislintat en zijn 'gewaagde' keuzes dus. Daar spreekt in elk geval lef uit (hoewel je Steijn natuurlijk ook kunt interpreteren als 'we moeten toch wat' :+). Makkelijk? Nee. Beter voor m'n gemoedsrust? Zeker.

Overigens mis ik in al het nieuws een voor mij belangrijke context: het idee is Maduro als assistent van Steijn aan te stellen. Daar krijg ik wel direct een warm gevoel bij. Maduro zegt vaak zinnige dingen over voetbal, komt over als een goede gast brengt in elk geval nog wat Ajax-invloeden in het technisch hart (pun intended). Een assistent is niet zaligmakend, maar mensen als Slot (bij AZ), Frank de Boer en Philip Cocu (WK 2010) hebben laten zien dat de meerwaarde van een goede assistent groot kan zijn.
Maduro kiest al jaren de weg van de geleidelijkheid en maakt verstandige keuzes. Hij kan nu onder de vleugels van Pastoor zijn eerste stappen in de Eredivisie zetten met een contract waarin vastgelegd is dat hij vanaf volgend jaar hoofdcoach wordt bij een team waar veel geld achter zit met een stabiele organisatie en vrij veel potentie om op korte termijn uit te groeien tot een Eredivisie club die meedoet aan de bovenkant van het rechterrijtje.

Waarom zou hij dat verruilen voor een baan als assistent onder een coach die hij niet kent bij een club die in de fik staat met een enorm afbreukrisico en nul garanties naar een korte termijn stap als hoofdtrainer?

Ik snap waarom ze interesse in hem hebben, maar ik hoop voor de carrière van Maduro dat clubliefde hem niet blind maakt of zorgt voor zelfoverschatting. Rijpen in de luwte past hem perfect voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
donleone83 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:43:
[...]

Maduro kiest al jaren de weg van de geleidelijkheid en maakt verstandige keuzes. Hij kan nu onder de vleugels van Pastoor zijn eerste stappen in de Eredivisie zetten met een contract waarin vastgelegd is dat hij vanaf volgend jaar hoofdcoach wordt bij een team waar veel geld achter zit met een stabiele organisatie en vrij veel potentie om op korte termijn uit te groeien tot een Eredivisie club die meedoet aan de bovenkant van het rechterrijtje.

Waarom zou hij dat verruilen voor een baan als assistent onder een coach die hij niet kent bij een club die in de fik staat met een enorm afbreukrisico en nul garanties naar een korte termijn stap als hoofdtrainer?

Ik snap waarom ze interesse in hem hebben, maar ik hoop voor de carrière van Maduro dat clubliefde hem niet blind maakt of zorgt voor zelfoverschatting. Rijpen in de luwte past hem perfect voor nu.
Goede argumenten, waaruit ik opmaak dat je wel snapt waarom ik hoop dat Maduro de sprong in het diepe waagt ;) Overigens hebben hij en Steijn dezelfde zaakwaarnemer en is het wereldje relatief klein, dus gok dat ze elkaar heus wel kennen. Dat het perspectief bij Almere duidelijker is ben ik volledig met je eens, of het daarmee ook beter is weten we pas als Maduro kiest voor Ajax en dat uiteindelijk een succes/fiasco wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
mefjoew schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:49:
[...]

Goede argumenten, waaruit ik opmaak dat je wel snapt waarom ik hoop dat Maduro de sprong in het diepe waagt ;) Overigens hebben hij en Steijn dezelfde zaakwaarnemer en is het wereldje relatief klein, dus gok dat ze elkaar heus wel kennen. Dat het perspectief bij Almere duidelijker is ben ik volledig met je eens, of het daarmee ook beter is weten we pas als Maduro kiest voor Ajax en dat uiteindelijk een succes/fiasco wordt.
Ik snap het zeker. Maduro lijkt talentvol en verstandig. Alleen: bij Ajax weten ze dat ook en ik kan mij dan ook bijna niet voorstellen dat ze niet eerder geprobeerd hebben hem binnen te halen voor Jong of als assistent. Tegelijkertijd heeft hij ook gezien wat er met Reiziger is gebeurd (afgeserveerd na eigenlijk hele goede prestaties) waardoor die eigenlijk geen steek verder is dan een paar seizoenen geleden. De tijd zal het leren. Voor nu is het afwachten inderdaad.

Ik ben ook benieuwd wat er met Wijnaldum gaat gebeuren. Ik denk dat hij naar PSV gaat. Diep in zijn hart is hij natuurlijk gewoon een Feyenoorder maar er is maar 1 middenvelder weg bij Feyenoord en er zijn er al twee bij gekomen. Ik had hem graag gezien in plaats van Szymanski. Dat vind ik een hele goede voetballer maar met die huurconstructie heb je nul continuïteit. Anderzijds kan je zeggen dat Thomas van den Belt nu een jaar kan rijpen onder de vleugels van onze Pool en het hopelijk daarna over kan nemen als aanvallende schakel op het middenveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 23:52

FreakNL

Well do ya punk?

Snowdog schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Nah, vrij realistische ideeën in een wereld die overheerst wordt door waanideeën zou ik zeggen. Dat spelers als Anthony en in mindere mate Gakpo vele tientallen miljoenen waard zijn en spelers als CR9, Benzema en binnenkort misschien Modric honderden miljoenen per jaar verdienen is gewoon absurd. De hele (voetbal)wereld is gewoon zo enorm verziekt, dan zijn dat soort ideeën ook niet zo vreemd. Feyenoord weet alleen niet het onderste uit de kan te halen, maar zelfs 30m voor een voetballer, het is nog steeds een belachelijk bedrag.
Wat is er mis met 30 miljoen voor Kokcu? Dat lijkt me een prima bedrag. Hadden we 50-60 miljoen verwacht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
FreakNL schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Wat is er mis met 30 miljoen voor Kokcu? Dat lijkt me een prima bedrag. Hadden we 50-60 miljoen verwacht dan?
Als het 30 plus 25% van de rechten is, lijkt mij dat prima. Benfica verkoopt heel vaak goed door aan de PL. Alleen 30 zou ik wat weinig vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

mefjoew schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:35:
Sowieso sta ik er altijd zo in. Zelf heb je als supporter zelden de kennis om te beoordelen of een keuze duidelijk wel of niet goed is, dus het blijft dan wat onderbuik roepen.
Zolang ik keuzes uitlegbaar vind krijgen ze van mij het voordeel van de twijfel. Aangezien Steijn lijkt te kunnen voldoen aan de eisen die men geuit heeft vind ik het uitlegbaar en daarmee krijgt hij van mij een kans.

Of de gestelde eisen in lijn liggen met wat ik graag had gezien is weer wat anders, maar mijn supportershart wil natuurlijk vaak ook meer dan realistisch is. Het is wel een duidelijk risico wat men nu neemt, want het poten zagen van Mislintat was al begonnen en zal niet minder worden wanneer de resultaten achter blijven. Het is dan afwachten of de RvC en het bestuur rustig kunnen blijven en het gekozen beleid durven voortzetten als het een periode nogal tegen valt.
Ik weet het niet. Persoonlijk ben ik nooit zo'n fan van Maduro geweest, maar kan dat ook niet echt ergens op baseren. Hem maar gewoon een kans geven lijkt mij ook hier het meest zinvol dan. :P
donleone83 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:43:
Dezelfde gedachte als Heitinga had, zolang zijn lot niet direct verbonden is aan dat van Steijn dan kan je de juiste ervaring opdoen en later doorstromen. De vraag is alleen wat dat soort ideeën op de lange termijn waard zijn wanneer de prestaties toch flink onder niveau zijn.
donleone83 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:01:
Tegelijkertijd heeft hij ook gezien wat er met Reiziger is gebeurd (afgeserveerd na eigenlijk hele goede prestaties) waardoor die eigenlijk geen steek verder is dan een paar seizoenen geleden.
Afgeserveerd? Omdat hij de baan van hoofdcoach (nog) niet kreeg en hij daardoor zelf opstapte? Volgens mij was men wel blij met de rol die hij had, maar dacht men niet aan hem als hoofdcoach. Nu vind ik wel dat je er vraagtekens bij kunt zetten waarom hij die kans niet kreeg, maar afgeserveerd vind ik dan wel weer wat sterk. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:52
Ik had hem graag gezien in plaats van Szymanski. Dat vind ik een hele goede voetballer maar met die huurconstructie heb je nul continuïteit.
Op Wijnaldum kan je natuurlijk ook geen jaren meer bouwen.

Op zich zou ik Wijnaldum bij Feyenoord wel zien zitten. In theorie past hij in het spelletje van Slot en Slot zn staf kunnen spelers fit maken. Ook kan je wel wat ervaring gebruiken in de CL. Maar de prioriteit ligt elders op het veld. Zolang je zelf spelers zonder slag of stoot voor het eerste het beste bod blijft verkopen zal het altijd puzzelen blijven.

Misschien kan Feyenoord beter een lijntje uitgooien naar De Vrij. Dan kan je Geertruida verkopen of zich laten richten op RB en Trauner heeft ook amper restwaarde dus die is een prima reserve.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
*knip*
Hier komen kibbelen voegt niets toe.

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 13-06-2023 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
*knip*
Hou je in aub, tr is voldoende.

[ Voor 122% gewijzigd door tweakduke op 13-06-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:52
Wat verwacht je dan op een niet voetbal forum met een algemeen voetbal topic. Ajax heeft de meeste supporters en bovendien gebeurd er ook vaak 't meest bij Ajax. Je kan ook gewoon naar een specifiek voetbal forum gaan of naar eentje van je favoriete club, dan kan je Ajax onderwerpen vermijden als het je zo irriteert.

Bovendien, de voetbal topics zijn soms nu al "dood" als er weinig in het nieuws is of geen wedstrijden zijn, denk je nou echt dat je gewenste nieuwe topic daar iets aan gaat veranderen?

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 14-06-2023 13:09 . Reden: Quote stond er nog. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Snowdog schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Ik heb de indruk dat we ongeveer hetzelfde bedoelen. Ik vind alle bedragen extreem buiten proportie. Even los van mijn mening over die wereld is het niet reëel om te verwachten dat Kockcu en Giminez samen 100? miljoen zouden opbrengen. Dat is wel een bedrag dat ik voorbij heb zien komen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
*knip*
Nee, dat laten we.

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 13-06-2023 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 12:08
Terranova schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:12:
[...]
Bovendien, de voetbal topics zijn soms nu al "dood" als er weinig in het nieuws is of geen wedstrijden zijn, denk je nou echt dat je gewenste nieuwe topic daar iets aan gaat veranderen?
Er is nieuws...
Nieuwe doellijn- en buitenspelcamera’s in eredivisie
Buitenspelcamera’s

Naast de komst van extra doellijncamera’s krijgen de buitenspelcamera’s (de zogenaamde 16-meter-camera’s) een upgrade van HD naar 4K. Hierdoor ontstaat een breder zichtveld en kan scherper worden ingezoomd op bijvoorbeeld buitenspelsituaties, zonder verlies van beeldkwaliteit.
Konden ze ook maar de ogen die naar de beelden keken verbeteren. Die mogen soms ook nog wel langs de Specavers voor hun sponsor dealtje.
Wat ik wel weer goed vind is dat deze upgrade door de Eredivisie wordt betaald en niet zoals eerst de camera's door de clubs zelf betaald moesten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:En vanaf nu is het dus klaar met hier komen zeuren of het zeuren op elkaar.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:52
Pompi schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:38:
[...]

Er is nieuws...

[...]

Konden ze ook maar de ogen die naar de beelden keken verbeteren. Die mogen soms ook nog wel langs de Specavers voor hun sponsor dealtje.
Wat ik wel weer goed vind is dat deze upgrade door de Eredivisie wordt betaald en niet zoals eerst de camera's door de clubs zelf betaald moesten worden.
VAR in de latere beker rondes is wel 't grootste nieuws hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:38:
[...]

Er is nieuws...

[...]

Ipv gewoon hawkeye te nemen voor doellijn technologie, moeten we in NL weer wat apart doen blijkbaar.
En ipv 4k hadden ze moeten investeren in meer camera's. Met name in de kleinere stadions.
Willen ze nu echt 4k gaan gebruiken om de 2cm buiten spel gevallen ook af te kunnen keuren?

[edi]oh laat die opmerking maar mbt hawkeye... in een eerder bericht wat ik gelezen had werden die nog niet genoemd en leek het om een nieuwe technologie te gaan, hier wordt het dus blijkbaar wel genoemd. :D

[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 13-06-2023 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
[...]

Ik snap het zeker. Maduro lijkt talentvol en verstandig. Alleen: bij Ajax weten ze dat ook en ik kan mij dan ook bijna niet voorstellen dat ze niet eerder geprobeerd hebben hem binnen te halen voor Jong of als assistent. Tegelijkertijd heeft hij ook gezien wat er met Reiziger is gebeurd (afgeserveerd na eigenlijk hele goede prestaties) waardoor die eigenlijk geen steek verder is dan een paar seizoenen geleden. De tijd zal het leren. Voor nu is het afwachten inderdaad.

Ik ben ook benieuwd wat er met Wijnaldum gaat gebeuren. Ik denk dat hij naar PSV gaat. Diep in zijn hart is hij natuurlijk gewoon een Feyenoorder maar er is maar 1 middenvelder weg bij Feyenoord en er zijn er al twee bij gekomen. Ik had hem graag gezien in plaats van Szymanski. Dat vind ik een hele goede voetballer maar met die huurconstructie heb je nul continuïteit. Anderzijds kan je zeggen dat Thomas van den Belt nu een jaar kan rijpen onder de vleugels van onze Pool en het hopelijk daarna over kan nemen als aanvallende schakel op het middenveld.
Nou, van mij mag Feyenoord Wijnaldum hebben, ik zie geen meerwaarde voor PSV. Geblesseerd of voegt weinig toe vind ik in wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 12:08
toolkist schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:42:
[...]
En ipv 4k hadden ze moeten investeren in meer camera's. Met name in de kleinere stadions.
Willen ze nu echt 4k gaan gebruiken om de 2cm buiten spel gevallen ook af te kunnen keuren?
Ja hoe ik het lees is dat ze in plaats van meerdere losse camera's met verschillende hoeken willen gaan croppen in het 4K beeld om zo toch "meer" te zien dan eerst. Geen idee hoeveel 1080p camera's je had kunnen kopen per zo'n 4K camera, maar meer is soms inderdaad beter dan hogere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Gonadan schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:34:
[...]

Sowieso sta ik er altijd zo in. Zelf heb je als supporter zelden de kennis om te beoordelen of een keuze duidelijk wel of niet goed is, dus het blijft dan wat onderbuik roepen.
Zolang ik keuzes uitlegbaar vind krijgen ze van mij het voordeel van de twijfel. Aangezien Steijn lijkt te kunnen voldoen aan de eisen die men geuit heeft vind ik het uitlegbaar en daarmee krijgt hij van mij een kans.
Met als kanttekening dat hij niet bekend staat als een trainer die jeugdspelers een kans geven hoog in het vaandel heeft staan en die realisme boven attractief spel plaatst. Beide niet per se verkeert, maar beide ook niet des Ajax'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
carpebios schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:43:
[...]

Nou, van mij mag Feyenoord Wijnaldum hebben, ik zie geen meerwaarde voor PSV. Geblesseerd of voegt weinig toe vind ik in wedstrijden.
Ik heb ook het idee dat Wijnaldum over zijn top heen is
Best een goede speler om erbij te hebben voor de breedte maar geen sterkhouder meer denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56
Harribo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:55:
[...]

Ik heb ook het idee dat Wijnaldum over zijn top heen is
Best een goede speler om erbij te hebben voor de breedte maar geen sterkhouder meer denk ik
Hij zal idd over zijn top heen zijn, maar als hij dadelijk fit/volledig hersteld is dan is het waarschijnlijk de beste middenvelder in de eredivisie en zal behoorlijk wat leiderschap/ervaringen toevoegen aan zijn team.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bossie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:32:
[...]

Hij zal idd over zijn top heen zijn, maar als hij dadelijk fit/volledig hersteld is dan is het waarschijnlijk de beste middenvelder in de eredivisie en zal behoorlijk wat leiderschap/ervaringen toevoegen aan zijn team.
Beste middenvelder? Dat durf ik nog wel eens te betwijfelen. Z'n laatste blessure lijkt hem hard geraakt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:35:
[...]

Beste middenvelder? Dat durf ik nog wel eens te betwijfelen. Z'n laatste blessure lijkt hem hard geraakt te hebben.
In de lijn van Oranje prima voor de Eredivisie, nuttig tegen de kleintjes.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
Als ik Wijnaldum in oranje zie denk ik altijd. Waar zit zijn power in zijn been. Altijd van die zachte balletjes richting de keeper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 13:51
carpebios schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:19:
Als ik Wijnaldum in oranje zie denk ik altijd. Waar zit zijn power in zijn been. Altijd van die zachte balletjes richting de keeper.
Iets meer respect mag wel... In de tijd dat zowel hij en Depay bij PSV bleven om kampioen te worden, dat hebben ze wel waargemaakt en met vrij goed voetbal. Ik denk dat Wijnaldum op dit moment vooral vanwege zijn blessures niet de ideale man is, maar denk dat hij qua leiderschap en voetballende kwaliteiten als hij niet elke wedstrijd geblesseerd is nog altijd wel wat kan toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Snowdog schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:49:
[...]

Iets meer respect mag wel... In de tijd dat zowel hij en Depay bij PSV bleven om kampioen te worden, dat hebben ze wel waargemaakt en met vrij goed voetbal. Ik denk dat Wijnaldum op dit moment vooral vanwege zijn blessures niet de ideale man is, maar denk dat hij qua leiderschap en voetballende kwaliteiten als hij niet elke wedstrijd geblesseerd is nog altijd wel wat kan toevoegen.
Heeft weinig met respect te maken. Al jaren vind ik zijn schoten van een niet hoog niveau. Nu moet ik toegeven dat ik niet veel wedstrijden van hem kijk, maar puur op oranje gebaseerd. Ik word met zijn komst (puur geruchten dat het mogelijk zou zijn) niet echt enthousiast, ook niet qua loonkosten zeg maar. Een leider heb je dan wel op het veld.

En hoeveel heeft hij de afgelopen 2 jaar nou echt gespeeld? Straks komen ze ook nog met Depay.
0 restwaarde, en op welke plek laat je hem dan spelen?

[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 13-06-2023 19:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
carpebios schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:45:
[...]

Heeft weinig met respect te maken. Al jaren vind ik zijn schoten van een niet hoog niveau. Nu moet ik toegeven dat ik niet veel wedstrijden van hem kijk, maar puur op oranje gebaseerd. Ik word met zijn komst (puur geruchten dat het mogelijk zou zijn) niet echt enthousiast, ook niet qua loonkosten zeg maar. Een leider heb je dan wel op het veld.

En hoeveel heeft hij de afgelopen 2 jaar nou echt gespeeld? Straks komen ze ook nog met Depay.
0 restwaarde, en op welke plek laat je hem dan spelen?
Zoals Wijnaldum nu gewoon bij Roma fit is, haal je een powerhouse in huis. Weinig geblesseerd geweest in zijn hele carrière terwijl hij echt enorm veel werk opknapt. Beest van een vent, enorm loopvermogen en inzicht. Was niet voor niets bij een echt goed Liverpool een zeer gewaardeerde kracht.

De tijd zal vast wat slijt veroorzaakt hebben, maar Wijnaldum schijnt, naast dat hij de Eredivisie voetballend waarschijnlijk nog met twee vingers in zijn neus aan kan, ook echt een geweldige persoonlijkheid te zijn. Iemand die in de top alles meegemaakt heeft, wars is van sterallures, altijd hard werkt en nooit negatief in het nieuws komt kan zo veel betekenen qua professionaliteit in een team.

Als ik PSV was zou ik snel toe slaan. Als ik Feyenoord was zou ik overwegen hem een contract aan te bieden met afspraken over wat er gebeurt als hij stopt met spelen. Dient natuurlijk wel financieel haalbaar te zijn maar die jongen is al zo dubbel en dwars binnen dat hij misschien wel akkoord gaat met een lager loon zodat hij ook dichter bij zijn twee kinderen uit een vorige relatie kan zijn. Maar ja, weet ik veel hoeveel alimentatie hij betaalt 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Noa Lang en Justin Kluivert sluiten een terugkeer in de Eredivisie niet uit, zo vertellen de vrienden en oud-Ajacieden bij Kick 't Met op Ziggo Sport. De twee staan onder contract bij Club Brugge en AS Roma, maar lijken op te staan voor iets nieuws.
Lijkt me wel wat, Lang op links Kluivert op rechts Brobbey centraal.. :)
Al geloof ik best dat ik wat dat betreft 1 van de weinigen ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Kluivert, Lang, Wijnaldum...dat is allemaal geen CL materiaal.
Ik ben er niet zo'n voorstander om dat soort ex spelers terug te halen.
Beter dat je jeugdige talenten opleid of goed aan koopt.

Frenkie, Kudus etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Wijnaldum heeft wel bewezen CL niveau aan te kunnen en zo oud is hij nog niet. De vraag is of een trainer hem fit kan krijgen. Slot en z'n team zouden dat denk ik kunnen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
donleone83 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:24:
[...]

Zoals Wijnaldum nu gewoon bij Roma fit is, haal je een powerhouse in huis. Weinig geblesseerd geweest in zijn hele carrière terwijl hij echt enorm veel werk opknapt. Beest van een vent, enorm loopvermogen en inzicht. Was niet voor niets bij een echt goed Liverpool een zeer gewaardeerde kracht.

De tijd zal vast wat slijt veroorzaakt hebben, maar Wijnaldum schijnt, naast dat hij de Eredivisie voetballend waarschijnlijk nog met twee vingers in zijn neus aan kan, ook echt een geweldige persoonlijkheid te zijn. Iemand die in de top alles meegemaakt heeft, wars is van sterallures, altijd hard werkt en nooit negatief in het nieuws komt kan zo veel betekenen qua professionaliteit in een team.

Als ik PSV was zou ik snel toe slaan. Als ik Feyenoord was zou ik overwegen hem een contract aan te bieden met afspraken over wat er gebeurt als hij stopt met spelen. Dient natuurlijk wel financieel haalbaar te zijn maar die jongen is al zo dubbel en dwars binnen dat hij misschien wel akkoord gaat met een lager loon zodat hij ook dichter bij zijn twee kinderen uit een vorige relatie kan zijn. Maar ja, weet ik veel hoeveel alimentatie hij betaalt 😂
Eens! Denk ook dat psv de kans vergroot dat Simons blijft, als Wijnaldum komt. Ideale 'mentor'. Denk dat Feyenoord qua middenveld 'vol' is en misschien ook dat hij daar nu juist net niet zou passen binnen de hiërarchie die daar is ontstaan. In elk geval denk ik dat psv momenteel meer op hem zit te wachten dan Feyenoord, hoewel een goede Wijnaldum voor elke ploeg een versterking is natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:12:
[...]

Goed nieuws voor PSV en Feyenoord
Tja, nu ik het wat langer heb kunnen laten bezinken. Als het trainers trio inderdaad Steijns, Maduro, Bakkati wordt dan zou het ook zo maar kunnen zijn dat Ajax op papier/onderbuik de minste hoofdtrainer heeft maar wél het beste team. En misschien op voorhand niet 100% Ajax DNA (wat dat ook mag zijn) maar genoeg potentie om Ajax waardig voetbal op de mat te leggen. Een hoop hangt natuurlijk af van de voetbal transfers. Ben niet zo heel negatief.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanW
Ach dat Ajax-DNA is toch ook zo'n vermoeiende term. Niemand weet precies wat 't is. Als je ooit een blauwe maandag bij Ajax hebt gespeeld heb je dat DNA al en kan je meteen in 't bestuur of een andere rol krijgen. En als je uit een andere sector komt, maar wel eenzelfde functie hebt bekleed, en je komt in 't bestuur terecht ben je meteen een boeman en een buitenstaander die er alleen maar zit voor zijn of haar eigen CV :O

Wat heeft dat dna ons de afgelopen jaren gebracht? Bogarde en VD Sar konden niet samen door één deur en Bogarde is vertrokken. Overmars moest z'n pielemans fotograferen en doorsturen en is vertrokken. Jonk en VD Sar hadden een verschil van inzicht en Jonk is vertrokken. Bergkamp en Bosz ging niet goed en Bergkamp is vertrokken. Leuk dat DNA, maar bij de minste tegenslag lopen ze al weg. Nu wordt Steijn hoogstwaarschijnlijk de nieuwe trainer en ineens komen er geluiden dat Heitinga had moeten blijven, want een Ajax jongen. Terwijl als je puur naar de resultaten en progressie kijkt van 't team, je duidelijk ziet dat Heitinga op dit moment er nog niet klaar voor is. Sjaak Swart begint ook weer even wat onzin uit te kramen en komt met de naam Rijkaard op de proppen. Rijkaard die al 100 keer heeft aangegeven niks meer in de voetballerij te willen doen.

Even een periode met wat minder DNA is wel fijn en goed voor de rust binnen de club lijkt me.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De transfer van Edson Álvarez naar Borussia Dortmund staat op losse schroeven, zo meldt BILD. BVB heeft momenteel een bod van 35 miljoen euro bij Ajax neergelegd. De Amsterdammers zouden echter ‘ineens’ hoger in de boom zijn gaan zitten en verlangen naar verluidt 45 miljoen euro voor de veelzijdige Mexicaan.
Prima dit. West Ham wil meer betalen dan Dortmund, dus waarom Alvarez voor een "appel en een ei" laten vertrekken. Ook aangezien Dortmund net zelf 100m + 30m aan bonussen heeft binnengeharkt voor Bellingham.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007

Superkiwi

Hoi doei

Is 35 miljoen zo weinig voor Alvarez? Die heeft me een partij fouten gemaakt het afgelopen seizoen.
Harribo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:30:
Kluivert, Lang, Wijnaldum...dat is allemaal geen CL materiaal.
Ajax en PSV zijn dan ook geen CL ploegen :P

Verder wel met je eens betreffende het terughalen van oud materiaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 14-06-2023 09:46 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:23
JanW schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:28:
Ach dat Ajax-DNA is toch ook zo'n vermoeiende term.
En juist de trainers zonder dat DNA hebben de afgelopen jaren het beste voetbal laten zien. Dat had waarschijnlijk ook met betere spelers te maken maar het laat zien dat een blik van buiten ook wat kan toevoegen.

Ook bij Feyenoord is dat zo geweest overigens: Slot was in alles niet de typische Feyenoord trainer en had geen "Feyenoord DNA" maar dat was juist hard nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 27-05 16:09

Stimulate14

⭐⭐⭐

carpebios schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:19:
Zo tegenvallend de laatste jaren, net als Depay. Vergaande glorie als je het mij vraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:43:
Is 35 miljoen zo weinig voor Alvarez? Die heeft me een partij fouten gemaakt het afgelopen seizoen.
Nee, daarom staat het ook tussen haakjes want t.o.v. 45M is het wel een appel en een ei wat @toolkist dus bedoelt volgens mij. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:44
Stimulate14 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:44:
[...]

Zo tegenvallend de laatste jaren, net als Depay. Vergaande glorie als je het mij vraagt.
Inderdaad.
Wil bij Oranje voor mijn gevoel ook altijd de kar trekken en daar vind ik hem niet het type voor.

En Koeman en co laten hem.

We moeten nodig door selecteren en Wijnaldum en Depay kunnen al lang niet meer.

Edit: uiteraard blind niet vergeten

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 14-06-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:43:

[...]

Ajax en PSV zijn dan ook geen CL ploegen :P

Verder wel met je eens betreffende het terughalen van oud materiaal.
Vorig jaar is er 50-55m geweigerd op de laatste dag van de transferwindow. Dan is nu 35m een 'koopje'.
En Alvarez heeft misschien wat fouten gemaakt de laatste paar wedstrijden, hij is toch echt wel 1 van de sterkhouders geweest afgelopen seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007

Superkiwi

Hoi doei

Dat laatste ben ik met je eens, al wil ik daar als kanttekening bij plaatsen dat hij ondanks dat hij een van de sterkhouders was niet meer zo goed lijkt als hij was toen Martinez nog met hem samenspeelde. Nu hij alles achterin veelal zelf moet oplossen is het logisch dat er meer fouten gemaakt worden, dat we dat terug zien in zijn dalende waardebepaling vind ik een logisch gevolg.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
En officieel:
https://www.ajax.nl/artik...nieuwe-hoofdtrainer-ajax/
Directeur Voetbalzaken Sven Mislintat: "Maurice is inmiddels grofweg twintig jaar als trainer actief in het betaalde voetbal, waarvan ruim twaalf jaar als hoofdtrainer. Hij heeft bij alle clubs waar hij werkzaam was veel betere resultaten behaald dan vooraf werd verwacht. Hij heeft dus meermaals met zijn teams aangetoond een echte overperformer te zijn. Hij is klaar voor de stap omhoog, daar ben ik van overtuigd. Verder zijn we de trainersstaf rondom Maurice zorgvuldig aan het samenstellen tot een complementair geheel. Eind juni melden de eerste spelers zich weer op sportpark de Toekomst en begint de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Ik ben blij dat we de belangrijkste trainerspositie nu hebben ingevuld."
Ik ben vooral benieuwd naar 't eerste interview met of de eerste reactie van Steijn.

[ Voor 5% gewijzigd door JanW op 14-06-2023 12:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:38:
[...]

Vorig jaar is er 50-55m geweigerd op de laatste dag van de transferwindow. Dan is nu 35m een 'koopje'.
En Alvarez heeft misschien wat fouten gemaakt de laatste paar wedstrijden, hij is toch echt wel 1 van de sterkhouders geweest afgelopen seizoen.
"Sterkhouder" in een seizoen dat de hele ploeg op alle vlakken gigantisch door de mand viel. Continu negatief in het nieuws door zijn onsportiviteit. Geen enkele grote wedstrijd echt een uitblinker geweest of het team op sleeptouw kunnen nemen.

Al 25 jaar. Wat mij betreft is die jongen zo ontzettend overgewaardeerd, dat is echt niet leuk meer. Gewoon een ouderwetse sloper die aan de bal weinig toevoegt en blijkbaar niet boven de malaise uit kan stijgen. Dat hij nog steeds zo goed in de markt ligt is puur op basis van de naam van Ajax en de indrukwekkende CL groepsfase twee jaar geleden plus het feit dat hij Zuid-Amerikaan is en wat wij hier dom en onbesuisd noemen dan opeens slim en grinta heet. Ongelooflijk dat er bedragen van 35 miljoen plus genoemd worden voor hem wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

JanW schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:54:

Ik ben vooral benieuwd naar 't eerste interview met of de eerste reactie van Steijn.
Ik zie toevallig net deze aankondiging bij de NOS dus als je wil kan je het live zien:
Ajax geeft om 14.00 uur een persconferentie waarin de club de nieuwe trainer Maurice Steijn zal presenteren. Deze persconferentie is live te zien op NOS.nl en in de NOS-app.
offtopic:
ad etc zullen ook wel een livestream hebben maar ik kwam het toevallig tegen bij de nos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
Ach, hier werd ook beweerd dat Dessers en Linssen sterkhouders waren bij Feyenoord :O Dus Alvarez is zeker een sterkhouder ja. Inderdaad zijn zijn manieren bloedirritant en verre van slim, dat werd hier door veel Ajacieden ook wel erkend. Martinez was wat dat betreft veel slimmer en beter daarin. Hard, maar niet zo irritant als Alvarez. Maar verdedigend is ie uitstekend en zit ie op veel momenten er goed tussen. Als hij er niet was, werd ie ook wel echt gemist. Ik weet ook niet wat je verwacht van een verdedigende middenvelder. Hoe moet ie z'n team op sleeptouw nemen. Ben ik oprecht benieuwd naar wat jij je daarbij voorstelt.

Passend is ie ook zeker niet slecht en heeft ie zich goed ontwikkeld. Bijna 90% van zijn passes komen aan, dat is een heel goede statistiek voor iemand die aan de bal weinig zou toevoegen... Dat hij nog goed in de markt ligt komt ook omdat scouts verder kijken dan één seizoen. Die zien dat Alvarez in een team wat wel goed loopt nog meer meerwaarde heeft, die zien een toegevoegde waarde. Zeker als iemand dan Mexicaans international is en ook nog flink wat CL wedstrijden achter zijn naam heeft staan, dan komt dat 't prijskaartje ten goede.

Al 25 jaar? :D misschien moet ie alvast na gaan denken over z'n voetbalpensioen? Of wat wil je daarmee zeggen? Hij zit nog niet op zijn top, dat zal over een paar jaar zijn, als ie ongeveer 28 is. Dus wat dat betreft komen er waarschijnlijk nog betere jaren aan voor Alvarez en de club die hem zal strikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Via het YT kanaal van Ajax ook te volgen:

Steijn was samen met John Heitinga één van de vier kandidaten. Mislintat noemt verder geen namen. Bosz wordt genoemd, maar Mislintat gaat daar niet op in.

[ Voor 31% gewijzigd door JanW op 14-06-2023 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Ik denk dat https Alvarez een belangrijke pion is bij Ajax, maar dat dat ook veel zegt over de rest van de selectie. Voor zover ik kan zien is hij los van Bassey de enige speler die het voornamelijk van zn verdedigende kwaliteiten moet hebben en die een bepaalde energie brengt. Hij werd zo gemist als hij er niet was omdat er geen vervanger is, terwijl ik denk dat hij prima te vervangen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

JanW schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:01:
Via het YT kanaal van Ajax ook te volgen:
[YouTube: 🎙️  LIVE 14:00 | Persconferentie Maurice Steijn & Sven Mislintat]

Steijn was samen met John Heitinga één van de vier kandidaten. Mislintat noemt verder geen namen. Bosz wordt genoemd, maar Mislintat gaat daar niet op in.
Mislintat probeert heel erg integer te zijn, op een heldere manier, dat bevalt mij goed.
Maduro als target is tijdens de persco duidelijk uitgesproken.

Verder geen kontgedraai en wederom prima uitstraling naar buiten toe.

Nu het officieel is ben ik blij dat dit vast staat, en gelukkig vrij op tijd nog. Toont wel aan dat Mislintat van punt naar punt gaat en de plekken op een goede manier wilt invullen. Tot nu toe tevreden hoe het verloopt.
Eind juni komen de eerste spelers al weer terug, voorbereiding loopt voor Ajax tot de eerste competitieronde eerste weekend van augustus.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 22:33
ph4ge schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:13:
Ik denk dat https Alvarez een belangrijke pion is bij Ajax, maar dat dat ook veel zegt over de rest van de selectie. Voor zover ik kan zien is hij los van Bassey de enige speler die het voornamelijk van zn verdedigende kwaliteiten moet hebben en die een bepaalde energie brengt. Hij werd zo gemist als hij er niet was omdat er geen vervanger is, terwijl ik denk dat hij prima te vervangen is.
Ook toen het wel liep was Alvarez met name belangrijk in het verdedigen van de zones. Pieter Zwart heeft daar vorig jaar een goed artikel over geschreven. Zoek iemand die op dezelfde manier de zone kan verdedigen en je hebt inderdaad een vervanger.

Het nadeel is dat die er niet lopen bij Ajax :+ De beste op die positie in NL op dit moment is een Feyenoorder die net zijn eerste selectie voor het NL elftal heeft ontvangen als ik het niet verkeerd heb. :)

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 339 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023