Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 321 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.090 views

Onderwerpen

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:38
toolkist schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:58:
[...]

Tja, wint Ajax alle wedstrijden tegen AZ, Feyenoord en PSV dan staan ze bovenaan... maarja, als... :D
Die reeks van 7 heeft ajax de das ongedaan. Dat zijn normaal gewoon 18 punten ipv de schamele 7 nu

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:01

Superkiwi

Hoi doei

Maarten_E schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:25:
Één wedstrijd in competitie van tot nu toe 32 wedstrijden verliezen is uitstekend.
Maar wel 7 gelijk en daarmee 'slechts' driekwart van alle wedstrijden gewonnen. Nog steeds prima cijfers hoor, daar niet van. Meer dan terecht kampioen.

Ter vergelijking: Ajax wint slechts 59% van haar wedstrijden en PSV slechts 68%. Nummer 5 FC Twente wint de helft van al haar wedstrijden.
Geen cijfers om mee thuis te komen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Harribo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:51:
Kom er net achter dat ik fc Groningen vs Ajax gemist heb.
Nu was gemist misschien niet het juiste woord over wat ik lees over de wedstrijd.
Wat je wél gemist hebt is een hele fraaie krul van Duarte :)

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:34

ST10©DE

Dus.............

Heitinga zal waarschijnlijk minder hard op de salarishuishouding drukken dan welke andere trainer dan ook. En als Ajax volgend seizoen geen CL speelt kan dat wel eens gaan meespelen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
ST10©DE schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:00:
Heitinga zal waarschijnlijk minder hard op de salarishuishouding drukken dan welke andere trainer dan ook. En als Ajax volgend seizoen geen CL speelt kan dat wel eens gaan meespelen.
Iets met een penny en pound.

Heitinga beoordelen op dit seizoen is niet heel makkelijk. Misschien ligt het aan de spelers en hij heeft ze maar kort. Feit is dat het steeds minder lijkt te worden. Een hoopvol begin, tekort gekomen in topwedstrijden en een einde als een nachtkaars.

Die paar miljoen voor een bewezen trainer kan er ook nog wel doorheen. Bosz, kom maar door. Dan hebben we in ieder geval leuk voetbal.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:58

Quad

Doof

Liever strijdend ten onder dan Frank de Boer spel. Al was het wel effectief voor kampioenschappen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ST10©DE schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:00:
Volgens mij hebben veel spelers nog steeds contracten waarin ze bonussen halen als de CL gehaald wordt, en krijgen ze anders dus "een stuk minder" salaris.

• ST10©DE
  • Laatst online: 19:34

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:51:
[...]

Volgens mij hebben veel spelers nog steeds contracten waarin ze bonussen halen als de CL gehaald wordt, en krijgen ze anders dus "een stuk minder" salaris.
Geen idee hoe de begroting en jaarrekening er bij Ajax uitziet, maar bonussen vallen volgens mij onder overig loon en niet onder salaris. En precies dat bedoelde ik , het salaris onafhankelijk van de prestaties.

Voor de Ajax supporters, en voor alle overige Nederlandse voetballiefhebbers, hoop ik dat Ajax een betere trainer haalt.

[ Voor 11% gewijzigd door ST10©DE op 16-05-2023 23:03 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maarten_E schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:25:
Vind het wel goed dat Feyenoord kampioen geworden is, en over het hele seizoen terecht. Één wedstrijd in competitie van tot nu toe 32 wedstrijden verliezen is uitstekend. Een paar jaar geleden werd er alom gezegd van buitenaf dat Ajax de komende jaren de Eredivisie zou domineren, dat scenario lijkt voorlopig de ijskast in te kunnen, en vind dat wel best. Veel liever een top-3 die elkaar uitdaagt en een close fight dan een Bayern München scenario.
Ik heb weinig met Ajax (eigenlijk ook niet met enig andere club) maar ik vind het jammer voor het aanzien van het Nederlandse voetbal in Europa, Ajax was toch de club die weer wat klaar leek te spelen. Ajax had echt niet hoeven domineren, maar ze hebben door wat lijkt een paar verschrikkelijke keuzes alles wat ze de laatste seizoenen hebben opgebouwd nog sneller afgebroken, ik moet nog maar zien of dat weer zo snel recht gebreid wordt. Een top 3 die elkaar uitdaagt graag zelfs, maar dan omdat de top 3 sterk is; eigenlijk was er nu ook geen top 3 die elkaar uitdaagt omdat een deel van die top 3 zijn eigen glazen in aan het gooien is.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:34
Harribo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:51:
Kom er net achter dat ik fc Groningen vs Ajax gemist heb.
Nu was gemist misschien niet het juiste woord over wat ik lees over de wedstrijd.

Fc Groningen kan weer geen punten pakken lees ik en Ajax haalde zijn niveau niet.
Eigenlijk niks nieuws dus.

[Afbeelding]
Het was best aardig tegen Ajax dat de bal over de doellijn wilde lopen ipv wat vaker schieten. Ajax verdiend gewonnen, maar bizar dat we die penalty niet kregen voor de driedubbele handsbal. "steunarm", blijkbaar hebben Ajacieden 2 steunarmen als ze hands maken. :D
En als dan het publiek erachter gaat staan, kan er in 10 minuten nog heel wat gebeuren, maar die waren murw van de degradatie.

Wel lekker dat deze pot van de driehoek gespeeld moest worden op dit tijdstip, terwijl de ballenjongens nog gewoon naar school moesten danwel examen deden. _O-

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Prosac schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:36:
[...]
Wel lekker dat deze pot van de driehoek gespeeld moest worden op dit tijdstip, terwijl de ballenjongens nog gewoon naar school moesten danwel examen deden. _O-
Zelfs sommige spelers waren niet aanwezig ivm school examens....

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:51:
[...]

Oh dus daarom merk je dat wanneer de prijs in een competitie nog lastig te halen is ze er geen hol meer aan doen. De bonus is uit het zicht dus je hoeft er ook niet meer voor te werken? :X

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:06
Az vanavond
Vrees dat Whu toch wat beter is

Odgaard kwam geen man voorbij de vorige keer, sugawara verprutste elke voorzet, Brederode durfde niet eens zijn man voorbij en pavlidis stond op een eiland tussen een paar slagers.

• Quad

Quad

Doof

@Harribo stel dat bovenstaande nu wel lukt, wordt het een mooi avondje. :)
Hup AZ.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Snowdog
  • Laatst online: 19:03
Norjee schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:08:
[...]

Ik heb weinig met Ajax (eigenlijk ook niet met enig andere club) maar ik vind het jammer voor het aanzien van het Nederlandse voetbal in Europa, Ajax was toch de club die weer wat klaar leek te spelen. Ajax had echt niet hoeven domineren, maar ze hebben door wat lijkt een paar verschrikkelijke keuzes alles wat ze de laatste seizoenen hebben opgebouwd nog sneller afgebroken, ik moet nog maar zien of dat weer zo snel recht gebreid wordt. Een top 3 die elkaar uitdaagt graag zelfs, maar dan omdat de top 3 sterk is; eigenlijk was er nu ook geen top 3 die elkaar uitdaagt omdat een deel van die top 3 zijn eigen glazen in aan het gooien is.
Nouja, Ajax had het "geluk" dat ze een paar enorme talenten hadden in combinatie met een Tadic en Blind die terugkwamen en het geweldig deden. Ze presteerden enorm boven de verwachtingen en hadden wellicht met net wat meer geluk zelfs een CL kunnen winnen. Het jaar daarop deden ze het eigenlijk nog altijd uitstekend, beter dan ik had verwacht eigenlijk. Dat soort succes kan je als een club als Ajax (uit Nederland) niet behouden. Uiteindelijk wint het grote geld en dat zien we nu ook wel in de CL, dus van echte afbraak kan je dan niet spreken imo.

Dit seizoen is natuurlijk uiterst tegenvallend voor Ajax (prettig voor andere clubs) en Ajax heeft geen suikeroom uit Abu Dhabi. dus dan drogen de inkomsten ook wel weer snel op. Ik zie het eigenlijk niet zozeer als echte mismanagement, gewoon iets dat kan gebeuren. In een wereld waar je al snel 20-30m voor een speler betaalt, raak je ook snel geld kwijt als het even tegenzit.

Mjah, Ajax zit nu even in een lastige periode, maar daar komen ze ongetwijfeld ook wel weer uit. Hetzelfde nadeel dat Ajax heeft, hebben andere clubs die in Nederland spelen ook. De structurele inkomsten zijn laag en wat mij betreft is dat juist wel mooi. Dat Bayern-scenario waar we allemaal zo bang voor waren, lijkt hier iig nog niet zo snel te komen.

En het aanzien voor het NL voetbal, tsjah, dat is wat minder maar met een Feyenoord dat de finale van de Conference League heeft gehaald en een AZ dat in de halve finale staat is het allemaal nog niet zo slecht gesteld zou ik zeggen. De prestaties van zowel (dit jaar) Ajax en (in grotere mate over de afgelopen jaren) PSV zijn wat minder, maar ook weer niet echt iets waar je je voor hoeft te schamen imo. Paar leuke wedstrijden en een hoop wat minder goede/leuke.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00

FreakNL

Well do ya punk?

Wat is het rustig hier… Als Ajax speelt staan er al pagina’s vol ….

AZ speelt sterk maar jeetje wat hebben ze een moeite om tot kansen te komen..

/edit
Dit is wel een kans…

Ze gaan snel de Wit brengen voor Mijnans maar die laatste vind ik zo slecht nog niet spelen… Bovendien, als het verlengen wordt houdt hij het niet vol…

[ Voor 56% gewijzigd door FreakNL op 18-05-2023 22:27 ]

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
De Wit is wel een baasje. Misschien kan die het laatste zetje geven.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 10:55
Ik vrees dat het niet gaat lukken. Het is allemaal net niet en WHU staat gewoon goed.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mjah ik heb er eigenlijk weinig over te zeggen dan dat AZ net te kort komt voorin om het echt gevaarlijk te maken.

Maar ja goed als er een goal valt wie weet kantelt het alsnog. Het laatste kwartier maar kijken dus :)

Tweakers Discord

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Waarom is dat een overtreding op de keeper? Wat een onzin.

Verwijderd

Zucht, en dan toch weer van die idioten die bier op het veld gooien bij AZ.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
FreakNL schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:23:

Wat is het rustig hier… Als Ajax speelt staan er al pagina’s vol ….
Toevallig had ik het er met iemand over. Wanneer een Nederlandse ploeg Europees speelt, kan ik er alleen naar kijken als het Ajax, Feyenoord of PSV betreft. Ajax is mijn club dus die kijk ik sowieso, Feyenoord wanneer ze een grote ploeg treffen of als het ergens om gaat en PSV echt in uitzonderlijke gevallen of als ik zin heb, maar alle andere ploegen trekken me gewoon niet op de één of andere manier ook al staan ze in de halve finale van een groot Europees toernooi.

Verwijderd

En, klaar.

Jammer AZ, en jammer voor het Nederlands Voetbal.
Niet goed genoeg, niets om voor je te schamen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Helaas. De drive was er wel, de kansen niet.

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Deze pot verdient geen winnaar, matige pot van beide kanten.

0-1, is te verwachten met zoveel druk naar voren.

Verwijderd

Serieus?!?!
Lopen de fans nu het stadion uit na de 0-1.

Dat vind ik echt zwaar, maar dan ook ZWAAR matig van de fans.
Geef applaus aan je spelers! Ze hebben de halve finale gehaald verdomme.
Schaam je.

Wat een ongelofelijke nep supporters.
Nee, de fans van AZ zijn door deze actie mijn respect totaal verloren.

En dan de fans zich ook nog misdragen?
Wat een ongelofelijke schande.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2023 22:55 ]

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:11
Tis niet anders.

WHU speelt ook echt Premier League onwaardig, maargoed.

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Stafleden en familieleden aanvallen? Schaam je!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 11:18

Agent47

I always close my contracts.

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:52:
Serieus?!?!

Schaam je.

Hebben nooit veel “echte” gehad.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Agent47

Agent47

Az terecht uitgeschakeld over 2 wedstrijden. Nummer 14 van Engeland. Had beter gemoeten.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gelukkig praat Wietse ons bij, maar wat een wangedrag bah.

Bah, zie nu beelden, erg naar. Wat een idioten, het zijn er maar een paar.. nee, het is gewoon een hele grote groep, zeker als je ze allemaal bij elkaar op telt van elke Nederlandse clubs.

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:51:
En, klaar.

Jammer AZ, en jammer voor het Nederlands Voetbal.
Niet goed genoeg, niets om voor je te schamen.
Voor het gedrag van je fans wel.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Serieus?!?!

Schaam je.

Nou ja men zag misschien de onrust ontstaan en zorgen dat je weg komt. Het was ook wel gedaan.

Het gaat weer nergens over in ieder geval. Kan AZ naast de nederlaag een boete erbij krijgen als het tegenzit.

Tweakers Discord

Verwijderd

HollowGamer schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:59:
[...]

Voor het gedrag van je fans wel.
Dat berichtje was getypt net voordat de fans zich echt gingen misdragen^^

Nee, van het label "AZ Sympathieke Club" is ook meteen in 1 avond niets meer over.
Massaal Weglopen van de tribune tijdens een halve Finale in een Europees Toernooi.
Ongein schoppen op de tribunes na de wedstrijd.

We maken dit seizoen weer goed reclame met de Nederlandse Fans. :)

• Snowdog
Serieus?!?!

Schaam je.

Ben jezelf niet een supporter van een club waarvan de fans dezelfde dingen hebben gedaan? Wat voor respect moeten we jou geven dan? Waarschijnlijk eh... net zoveel, dus niks?

Doet verder overigens niks aan je bericht af, ja dit is belachelijk, maar dit soort berichten zijn belachelijk, dat zou je zelf ook wel moeten weten. Heb verder niks met AZ of AZ-supporters, maar ik heb zelden een schijnheiliger bericht gezien dan dit.

[ Voor 15% gewijzigd door Snowdog op 18-05-2023 23:07 ]

• Quad

Quad

Doof

Ik heb het slot niet gezien ivm darts, maar niks gemist dus. Jammer voor AZ, mooi toernooi en seizoen gespeeld!

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• HollowGamer
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:05:
[...]

Ben jezelf niet een supporter van een club waarvan de fans dezelfde dingen hebben gedaan? Wat voor respect moeten we jou geven dan? Waarschijnlijk eh... net zoveel, dus niks?

Doet verder overigens niks aan je bericht af, ja dit is belachelijk, maar dit soort berichten zijn belachelijk, dat zou je zelf ook wel moeten weten. Heb verder niks met AZ of AZ-supporters, maar ik heb zelden een schijnheiliger bericht gezien dan dit.
Tja, iedere Nederlandse club heeft problemen met hun 'fans'. Bestaat er nog een club uit de Eredivisie/KKD zonder wangedrag? Ik kan er niet zo een opnoemen.

• Snowdog
HollowGamer schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:10:
[...]

Tja, iedere Nederlandse club heeft problemen met hun 'fans'. Bestaat er nog een club uit de Eredivisie/KKD zonder wangedrag? Ik kan er niet zo een opnoemen.
Tijd om dat aan te pakken.

• HollowGamer
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:11:
[...]

Tijd om dat aan te pakken.
Tja, de politiek en politie doen te weinig. Een stadionverbod wordt bijvoorbeeld niet gehandhaafd, en iedereen wordt gedreigd.

Dus nee, zie voorlopig niets veranderen. In de PL hebben ze destijds hard ingegrepen, en daarna moet je het vasthouden. Hier wordt je vrijgesproken of worden er netten opgehangen.

Verwijderd

Snowdog schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:05:
[...]

Ik heb de fans van mijn eigen club vaak genoeg veroordeeld (ook op deze site)en dat ik er mij vaak genoeg voor schaam.
En, dat het debiele gedrag soms van mijn fans (Feyenoord) de enige reden is waarom ik zelf nooit meer in de Kuip kom of ga.

Dus, dan kan je mij wel schijnheilig noemen... maar ik benoem tenminste het wangedrag van mijn eigen club/spelers/fans en veroordeel het.
En, ook van andere clubs.

Maar goed, zal allemaal wel weer.

• Quad

Quad

Doof

@Verwijderd ik denk dat @Snowdog denkt dat je álle fans over één kam scheert, zo lees ik het ook wel een beetje uit je post, maar dat bedoel je denk ik niet. Dat zou het een stuk genuanceerder maken. ;)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Snowdog
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:16:
[...]

Ik heb de fans van mijn eigen club vaak genoeg veroordeeld (ook op deze site)en dat ik er mij vaak genoeg voor schaam.
En, dat het debiele gedrag soms van mijn fans (Feyenoord) de enige reden is waarom ik zelf nooit meer in de Kuip kom of ga.

Dus, dan kan je mij wel schijnheilig noemen... maar ik benoem tenminste het wangedrag van mijn eigen club/spelers/fans en veroordeel het.
En, ook van andere clubs.

Maar goed, zal allemaal wel weer.
Sorry, even te snel gelezen. Ik denk dat iedereen wel dit gevoel heeft op dit moment. Mijn reactie was niet helemaal correct, maar je hebt gelijk. Die "fans" mogen ze echt zo snel mogelijk verwijderen. Gaat helaas niet anyime soon gebeuren, maar wat de reden daartoe is? Geen idee.

[ Voor 57% gewijzigd door Snowdog op 18-05-2023 23:47 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 10:55
Weer een stelletje malloten die de boel lopen te verzieken. Neem gewoon je verlies, geef je spelers een applaus vanwege hun inzet en ga lekker naar huis.

Maar ja, dan spreek ik voor mezelf. Er zijn heel veel eencelligen, doorgesnoven malloten en zuipschuiten die dat schijnbaar echt niet kunnen.

Bij Sparta komt dit gelukkig niet vaak voor, maar hopelijk blijft dat zo. Ik denk anders wel 3 keer na voor ik met mijn zoon naar een Eredivisie wedstrijd ga.

Er moet gewoon een plan komen en dat moet ook gehandhaafd worden. Kan zo echt niet langer in Nederland wat een beschaafd land zou zijn...

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

De wedstrijd en derhalve de ongeregeldheden niet gezien. Vorige week wel de wedstrijd gezien en toen ook niets van de ongeregeldheden gezien en ook totaal niet meegekregen. Het zet een en ander wel in een ander daglicht.

"De actie van de AZ-supporters leek een reactie op de gebeurtenissen van een week geleden in het London Stadium, waar de Eredivisionist het heenduel met 2-1 verloor.
Familieleden van spelers en van leden van de technische staf van AZ werden toen in de eerste helft belaagd door boze West Ham-supporters. Zij moesten voor hun veiligheid in de rust een andere plek in het stadion zoeken."

Bron: nu.nl

Wat overigens niet wil zeggen dat ik de actie van de AZ bavianen goedkeur, integendeel zelfs.

*edit
Sorry @Gonadan en @tweakduke, ik we zitten weer in het verkeerde topic :z

Voor wat betreft AZ: ontzettend jammer dat ze de finale zijn misgelopen. Ondanks dat ik de UCL nog steeds niets meer dan een nietszeggend cash-grab toernooitje van de UEFA vind waarvan ik niet weet waarom ze die nu precies in het leven hebben geroepen, vind ik het voor AZ wel jammer. Ik had ze de finale weg gegund.

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 19-05-2023 07:44 ]

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:15:
De wedstrijd en derhalve de ongeregeldheden niet gezien. Vorige week wel de wedstrijd gezien en toen ook niets van de ongeregeldheden gezien en ook totaal niet meegekregen. Het zet een en ander wel in een ander daglicht.

"De actie van de AZ-supporters leek een reactie op de gebeurtenissen van een week geleden in het London Stadium, waar de Eredivisionist het heenduel met 2-1 verloor.
Familieleden van spelers en van leden van de technische staf van AZ werden toen in de eerste helft belaagd door boze West Ham-supporters. Zij moesten voor hun veiligheid in de rust een andere plek in het stadion zoeken."

Bron: nu.nl

Wat overigens niet wil zeggen dat ik de actie van de AZ bavianen goedkeur, integendeel zelfs.
Helemaal mee eens. En nu de Engelse commentatoren en iedereen die (terecht) grof schandaal roepen, maar die je totaal niet hoort over vorige week wat dan wel weer erg jammer is.

Je vraagt je wel af of AZ dit zelf niet had kunnen zien aankomen na vorige week..

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00

FreakNL

Well do ya punk?

Snowdog schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:25:
[...]

Sorry, even te snel gelezen. Ik denk dat iedereen wel dit gevoel heeft op dit moment. Mijn reactie was niet helemaal correct, maar je hebt gelijk. Die "fans" mogen ze echt zo snel mogelijk verwijderen. Gaat helaas niet anyime soon gebeuren, maar wat de reden daartoe is? Geen idee.
Omdat geld een vraagstuk is in Nederland en het voetbal niet groot genoeg.

Voor de handhaving van de Voetbalwet is geld nodig en daar schieten we meteen van in een stuip in Nederland. Terwijl in Engeland en Duitsland de handhaving gewoon betaald wordt van gemeenschapsgeld. Want daar is voetbal wel de belangrijkste bijzaak van het leven. Hier ook hoor, alleen dan is er weer een minderheid die vind dat dat dat geld aan een bedreigde kikkersoort moet worden uitgegeven…

De handhaving vd voetbalwet kost 40-50 miljoen euro per seizoen. Ik snap niet dat daar nog discussie over is, gezien waar het kabinet voor de rest geld aan verkwist.

[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 19-05-2023 08:16 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:56
FreakNL schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:13:
[...]

Omdat geld een vraagstuk is in Nederland en het voetbal niet groot genoeg.

Voor de handhaving van de Voetbalwet is geld nodig en daar schieten we meteen van in een stuip in Nederland. Terwijl in Engeland en Duitsland de handhaving gewoon betaald wordt van gemeenschapsgeld. Want daar is voetbal wel de belangrijkste bijzaak van het leven. Hier ook hoor, alleen dan is er weer een minderheid die vind dat dat dat geld aan een bedreigde kikkersoort moet worden uitgegeven…

De handhaving vd voetbalwet kost 40-50 miljoen euro per seizoen. Ik snap niet dat daar nog discussie over is, gezien waar het kabinet voor de rest geld aan verkwist.
Maar hoeveel miljoenen kost de ME inzet en politie inzet dan over een seizoen? Just asking for a friend :+

Zonder gekheid, 7 jaar geleden kostte de politie inzet bij voetbal ook al 30miljoen (puur gelet op de manuren, de verdere overhead, achterwacht en materialen (alsmede eten/ drinken, want dat wordt ook verzorgd) is hierin niet meegenomen.
Laten we die 30 miljoen van toen aanhouden, en doortrekken naar het nu (alles wordt duurder, inflatie e.d., maar ook dat er meer ellende is rondom voetbalwedstrijden). Dan zit je toch al op ruim 35 miljoen (misschien al wel 40+, maar daar heb ik geen cijfers voor kunnen vinden). Dan is 40-50 miljoen helemaal niet zo heel gek. Natuurlijk moet er nog steeds politie op de been zijn bij dit soort massale bijeenkomsten, maar het kan dan een stuk minder, lees: Deze kosten (die voor de inzet bij wedstrijden) gaan omlaag.Als er flink gestraft (en dus ook gehandhaafd wordt) gaat het aantal raddraaiers natuurlijk ook naar beneden, dat is in elk geval het idee. Dus dan nemen die jaarlijkse (kosten per seizoen) ook langzamerhand af.

Ik zie dan ook eigenlijk geen echte reden om het niet te doen, maar ik verwacht eerlijk gezegd ook dat dit een beetje een 'maximum aan kosten' betreft, en niet het gemiddelde, daadwerkelijk verwachte aan kosten. (Onze)Overheid heeft er nog wel eens een handje van om alleen te focussen op de genoemde bedragen die ze uitkomen. (legio voorbeelden, een relatief bekende is dat ze bij belasting bij oldtimers (geloof dat dat erom ging dat een auto (nog) ouder moest zijn voordat het een oldtimer zou worden) 'verwachten dat ze miljoenen zouden ophalen'. Dat veel liefhebbers de auto dan maar niet meer gingen rijden, of verkopen (Waardoor dat geld niet binnenkwam) rekenden ze voor het gemak dan maar niet mee. Nee, iedereen zou wel betalen ,maargoed. Je snapt het punt wel denk ik ;) De politiek wil (los van de financiële kant) haar vingers niet aan deze wet branden, want dat strijkt teveel partijen tegen de haren in:
- Supporters (naja, Hooligans eigenlijk)
- Politie geeft aan de mensen niet te hebben
- Handhaving / Controle is bang voor problemen met mensen die niet naar de voetbal meer mogen,

enzovoorts. Gewoon een impopulair besluit om te nemen, en dus gebeurt het niet.

• jbdeiman
Superkiwi schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:15:

Voor wat betreft AZ: ontzettend jammer dat ze de finale zijn misgelopen. Ondanks dat ik de UCL nog steeds niets meer dan een nietszeggend cash-grab toernooitje van de UEFA vind waarvan ik niet weet waarom ze die nu precies in het leven hebben geroepen, vind ik het voor AZ wel jammer. Ik had ze de finale weg gegund.
Ik was ook meer geweest voor een andere indeling voor de CL/ EL. De grote / rijke landen en clubs minder bevoordelen en een wat meer eerlijke verdeling maken zodat ook kleinere landen teams kunnen afvaardigen (en ook nog een beetje kans hebben om het hoofdtoernooi te halen), maargoed het geld regeert.
De reden om dan toch maar een 3e toernooi in het leven te roepen is i.m.o. dan ook vooral om de kleinere landen/ competities ook een Europees toernooi te geven waarin ze mee kunnen doen. Zo kijken die landen ook ineens meer (Europees) voetbal, want hun eigen clubs doen ook mee.
Relatief lage kosten (wegens laag prijzengeld en lage TV inkomsten), maar trekt wel weer meer mensen uit meer landen die dan (buiten alleen de topwedstrijden/ topclubs) weer voetbal gaan kijken.

Al bij al: Geld is de hoofdreden, maar onder het mom van 'voor de kleinere landen' klinkt natuurlijk beter.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

jbdeiman schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:42:
[...]

Maar hoeveel miljoenen kost de ME inzet en politie inzet dan over een seizoen? Just asking for a friend :+

Zonder gekheid, 7 jaar geleden kostte de politie inzet bij voetbal ook al 30miljoen (puur gelet op de manuren, de verdere overhead, achterwacht en materialen (alsmede eten/ drinken, want dat wordt ook verzorgd) is hierin niet meegenomen.
Laten we die 30 miljoen van toen aanhouden, en doortrekken naar het nu (alles wordt duurder, inflatie e.d., maar ook dat er meer ellende is rondom voetbalwedstrijden). Dan zit je toch al op ruim 35 miljoen (misschien al wel 40+, maar daar heb ik geen cijfers voor kunnen vinden). Dan is 40-50 miljoen helemaal niet zo heel gek. Natuurlijk moet er nog steeds politie op de been zijn bij dit soort massale bijeenkomsten, maar het kan dan een stuk minder, lees: Deze kosten (die voor de inzet bij wedstrijden) gaan omlaag.Als er flink gestraft (en dus ook gehandhaafd wordt) gaat het aantal raddraaiers natuurlijk ook naar beneden, dat is in elk geval het idee. Dus dan nemen die jaarlijkse (kosten per seizoen) ook langzamerhand af.

Ik zie dan ook eigenlijk geen echte reden om het niet te doen, maar ik verwacht eerlijk gezegd ook dat dit een beetje een 'maximum aan kosten' betreft, en niet het gemiddelde, daadwerkelijk verwachte aan kosten. (Onze)Overheid heeft er nog wel eens een handje van om alleen te focussen op de genoemde bedragen die ze uitkomen. (legio voorbeelden, een relatief bekende is dat ze bij belasting bij oldtimers (geloof dat dat erom ging dat een auto (nog) ouder moest zijn voordat het een oldtimer zou worden) 'verwachten dat ze miljoenen zouden ophalen'. Dat veel liefhebbers de auto dan maar niet meer gingen rijden, of verkopen (Waardoor dat geld niet binnenkwam) rekenden ze voor het gemak dan maar niet mee. Nee, iedereen zou wel betalen ,maargoed. Je snapt het punt wel denk ik ;) De politiek wil (los van de financiële kant) haar vingers niet aan deze wet branden, want dat strijkt teveel partijen tegen de haren in:
- Supporters (naja, Hooligans eigenlijk)
- Politie geeft aan de mensen niet te hebben
- Handhaving / Controle is bang voor problemen met mensen die niet naar de voetbal meer mogen,

enzovoorts. Gewoon een impopulair besluit om te nemen, en dus gebeurt het niet.
Gezien het megabod van ESPN voor de rechten van de eredivisie moet het ook wel lukken om daaruit een significante bijdrage in de kosten van de handhaving te doen. Maar ook dan moet er natuurlijk nog steeds geen sprake van fopstraffen zijn.

Ik zie het overigens ook niet (op korte termijn) verbeteren en dat is heel jammer voor iedereen die wel gewoon een leuke tijd in het stadion wil hebben.

• jbdeiman
dr.lowtune schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:23:
[...]

Gezien het megabod van ESPN voor de rechten van de eredivisie moet het ook wel lukken om daaruit een significante bijdrage in de kosten van de handhaving te doen. Maar ook dan moet er natuurlijk nog steeds geen sprake van fopstraffen zijn.

Ik zie het overigens ook niet (op korte termijn) verbeteren en dat is heel jammer voor iedereen die wel gewoon een leuke tijd in het stadion wil hebben.
Absoluut, ik wil heel graag met mijn zoontje in alle rust een keer een wedstrijdje meepakken, maar wel eentje die een beetje aanspreekt, maar durf dat gewoon niet zo goed aan.

Over de wedstrijd van gisteren, AZ was i.m.o. fel op een goede manier, veroverde de bal snel terug en kwam best ver in de aanval, maar liep steeds stuk op de laatste pass.
Vond het (momentje uit de wedstrijd) ook wel een verrassende dat Beukema naar Mijnans (gewoon rechtuit door het midden), die probeerde (wederom door het midden) Pavildis weer direct te bereiken, maar die pass was niet goed. Maar was wel een hele efficiënte actie geweest, immers kon daarmee Pavlidis in 2 aanrakingen, vanaf *(ruim) eigen helft 1-op-1 voor de keeper komen.
Was vooral verrassend, omdat de buitenspelers toch aanvallend wel heel veel gezocht werden.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Agent47 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:57:
Az terecht uitgeschakeld over 2 wedstrijden. Nummer 14 van Engeland. Had beter gemoeten.
Maar wel met een budget wat 10x zo hoog is las ik vanmorgen |:(

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Serieus?!?!

Schaam je.

Vrienden van ons zijn ook eerder weggegaan omdat dreigde te escaleren. Het voelde als een dreigende situatie. Heeft niet zoveel met "echte fans" te maken.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:06
Vergeet niet deze topics
[Voetbal] Ongeregeldheden supporters
[Voetbal] Randzaken

[ Voor 54% gewijzigd door Harribo op 19-05-2023 10:15 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

rikoos schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:55:
[...]

Maar wel met een budget wat 10x zo hoog is las ik vanmorgen |:(
Dat klopt, maar als West Ham een speler van Go Ahead Eagles wilt kopen betalen ze een stuk meer dan AZ doet. Maar niet 10x zoveel.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• HollowGamer
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:00:
[...]

Vrienden van ons zijn ook eerder weggegaan omdat dreigde te escaleren. Het voelde als een dreigende situatie. Heeft niet zoveel met "echte fans" te maken.
En wat dan nog?

Ik vond het ook niet vreemd dat onze supporters (Arsenal) eerder weggingen. Voor mij mogen ze eerder weggaan als ze teleurgesteld zijn of vast komen te zitten in het verkeer. Liever dat, dan dat ze hun teleurstelling gaan 'vieren' op een andere manier. Of zoals nu, blijven zitten omdat ze dit als wraak al hadden ingepland.

Nep-fans noem ik die van PSG en Man City. Clubs met bakken met geld, wat ook een reden is dat ik niet naar dit soort ploegen kijk. Er zijn bijvoorbeeld ook nu Playoffs en gisteren was er ook gewoon PL.

Waar ik het wel mee eens ben is dat ik WH heel graag zie degraderen. Wat een saaie ploeg is dat zeg. Het erge is dat ze erg veel creatieve spelers hebben, maar een hele slechte manager, waar ze vrolijk nog mee doorgaan ook. Ook gisteren toen hij ging vieren dat hij door was.. bah, wees er maar trots op.

• jbdeiman
HollowGamer schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:45:
[...]

En wat dan nog?

Ik vond het ook niet vreemd dat onze supporters (Arsenal) eerder weggingen. Voor mij mogen ze eerder weggaan als ze teleurgesteld zijn of vast komen te zitten in het verkeer. Liever dat, dan dat ze hun teleurstelling gaan 'vieren' op een andere manier. Of zoals nu, blijven zitten omdat ze dit als wraak al hadden ingepland.

Nep-fans noem ik die van PSG en Man City. Clubs met bakken met geld, wat ook een reden is dat ik niet naar dit soort ploegen kijk. Er zijn bijvoorbeeld ook nu Playoffs en gisteren was er ook gewoon PL.

Waar ik het wel mee eens ben is dat ik WH heel graag zie degraderen. Wat een saaie ploeg is dat zeg. Het erge is dat ze erg veel creatieve spelers hebben, maar een hele slechte manager, waar ze vrolijk nog mee doorgaan ook. Ook gisteren toen hij ging vieren dat hij door was.. bah, wees er maar trots op.
Zo heeft ieder zijn haar voorkeuren en/ of afkeer ergens van. Waar ik een afkeer van heb is zoals bij PSG met al die vedettes, die er niets van bakken maar wel enorm stoer (denken te moeten) doen. Bij City heb ik dat gevoel niet zo, is enorm veel geld geïnvesteerd en hebben daarmee echt een goed(soepel) draaiend team gecreëerd dat leuk voetbal speelt om te zien. Vind ik wel heel wat anders.

Zelf kijk ik vooral voetbal omdat ik het spelletje leuk vind. Ben Feyenoorder, maar heb (met name het 2e) seizoenen onder Dick Advocaat lang niet alles gezien, heb zelf meer van Ajax gezien dan van Feyenoord bij wijze van spreken, maar dat is omdat zij in die tijd erg leuk voetbal speelden. Dan kan ik echt van het spelletje zelf genieten.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Leuk grapje van een cameraman bij Groningen - Ajax. Terwijl een speler van Groningen op de grond z'n lens zit te fixen, zoomt de cameraman in op een reclamebord met de tekst "FOCUZ" maar dan een beetje wazig. _O-

• Quad

Quad

Doof

Vanavond de ontknoping van de KKD, wie wordt er kampioen? Geweldig dat beide ploegen op gelijke hoogte staan, spannend!

Heracles heeft het voordeel tov PEC met een verschil van +4 in doelsaldo.

Straks om 20u ESPN1 schakelen!

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Quad

Quad

Doof

Heracles op voorsprong, PEC 1-1 gelijk. Nah, ze gaan er niet nog eens 5 maken tegen Helmond. Of 13 zoals tegen Den Bosch.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Quad

Quad

Doof

Mooi dat Siem de Jong in z'n allerlaatste wedstrijd er zo 2 in peert.

En wedstrijd tijdelijk gestaakt. Supporters van DBO gooien vuurwerk op het veld.

[ Voor 37% gewijzigd door Quad op 19-05-2023 21:14 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:07
De grootste winaar van de KKD gaat denk ik Willem II zijn.

Ze worden geen eerste in de KKD, maar heel sneaky spelen ze al een behoorlijke tijd best heel aardig voetbal. Beter dan menig team in de eredivisie.

Via de nacompetitie komt Willem II weer vrolijk de eredivisie binnengerold.

• Quad

Quad

Doof

Heracles wordt gestaakt. Supporters waren te blij en dus kwamen er bekers op het veld. Er werden spelers door geraakt, vraag is of de wedstrijd door gaat.

Spelers en staf zijm het er niet mee eens, maar goed. Regels.

[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 19-05-2023 21:38 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:37:
Heracles wordt gestaakt. Supporters waren te blij en dus kwamen er bekers op het veld.

De ESPN commentator ook niet. "het is maar 1 bekertje, het is niet kwaad bedoeld'

Nee, het is 1 beker teveel. Niks bagatelliseren dus.

edit: maarja, iedereen weet dat ze het gewoon nog een keer kunnen doen want never nooit dat de burgemeester de wedstrijd definitief laat staken.

[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 19-05-2023 21:40 ]

Verwijderd

Quad schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:37:
Heracles wordt gestaakt. Supporters waren te blij en dus kwamen er bekers op het veld. Er werden spelers door geraakt, vraag is of de wedstrijd door gaat.

Schakel echt net in toen het gebeurde.

Echt waar, ik kan er ook gewoon niets meer van vinden.
Als je na al deze maanden nog steeds niet doorheb dat je dit niet moet doen, dan moet je maar misschien een professionele begeleider zoeken. (want dan zit er toch echt iets niet recht in je hoofd.)

• toolkist
  • Niet online
Donkerrood voor Bruns, en anders had het z'n 2e moeten zijn, maar ja die scheids... Die laat hem net 10 seconden lang tegen de scheids mekkeren, met de bal in de hand, omdat ie het niet eens is met een uitworp...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:40:
[...]

Schakel echt net in toen het gebeurde.

Echt waar, ik kan er ook gewoon niets meer van vinden.
Als je na al deze maanden nog steeds niet doorheb dat je dit niet moet doen, dan moet je maar misschien een professionele begeleider zoeken. (want dan zit er toch echt iets niet recht in je hoofd.)
Zucht, en er ook weer 1 bij Telstar. 8)7 |:(

• Quad

Quad

Doof

En wedstrijd No. 3 die naar binnen gaat....

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Quad

Quad

Doof

Goal van Zwarts (ADO) was een beauty, prachtig mooie actie en dan zo lekker verre hoek afronden. :9

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Wat een held die scheids bij PEC... Eerst zelf de fout maken door die goal toe te staan en dan geel geven als je er commentaar op krijgt...

• Quad

Quad

Doof

Dat wordt een best feestje in Almelo. :)F

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Quad

Quad

Doof

Heracles spelers geven wel het goede voorbeeld :')

Dat wordt een pitch invasion Zo op Het veld.

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 19-05-2023 22:06 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:38:
[...]

De ESPN commentator ook niet. "het is maar 1 bekertje, het is niet kwaad bedoeld'

Nee, het is 1 beker teveel. Niks bagatelliseren dus.

edit: maarja, iedereen weet dat ze het gewoon nog een keer kunnen doen want never nooit dat de burgemeester de wedstrijd definitief laat staken.
nee, het is gewoon ontzettend overdreven. knvb heeft spijt als haren op hun hoofd om voor deze domme regels wedstrijden te staken, kost alleen maar onnodig geld en energie die beter besteed had kunnen worden, de spelers zijn er ook al klaar mee met deze onzin

• Quad

Quad

Doof

Daar zijn ze al. :+
Hopelijk maken ze er een mooi feest van. :)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:06:
[...]

nee, het is gewoon ontzettend overdreven. knvb heeft spijt als haren op hun hoofd om voor deze domme regels wedstrijden te staken, kost alleen maar onnodig geld en energie die beter besteed had kunnen worden, de spelers zijn er ook al klaar mee met deze onzin
Het is niet overdreven, supporters (zie vandaag bij Fc Den Bosch en eerder bij Groningen) maken er misbruik van.
Maar geef eens een suggestie, hoe had het geld en energie beter besteed kunnen worden dan?

• mavaros
toolkist schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:11:
[...]

Het is niet overdreven, supporters (zie vandaag bij Fc Den Bosch en eerder bij Groningen) maken er misbruik van.
Maar geef eens een suggestie, hoe had het geld en energie beter besteed kunnen worden dan?
Die supporter van WHU inhuren, die in zijn eentje een hele roedel in het zwart geklede zombies van de tribune afmepte.

Verder niet zo de nadruk leggen op rondvliegende plastic bekers of katheters met urine. Dat geeft ruimte tot sabotage, en dat gebeurt dus nu ook.

De KNVB is in de paniekstatus geschoten, en maakt het daardoor erger dan het in feite is.

Maar dat is mijn bescheiden mening.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:11:
[...]

Alleen staken als het bedreigend is voor de mensen op het veld. Dat zijn dus de rookbommen zoals bij Groningen, maar niet 1 bekertje vreugdebier dat toevallig op het veld valt

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 22:46
Vanmorgen om 9u ging de wachtrij voor de Feyenoord seizoenskaarten voor de jonge kameraadjes open…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSQigQCOozdArAzXU7Oj6y1vQeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3fB7IGhXZEyXnwJsLvNb92Bt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6o31k9tPkno2AKQ0yY1rVH7GaS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtlFihbsFDGveh0FhXw0hMgF.jpg?f=fotoalbum_large

Redelijk kansloos dus haha

[edit] En inmiddels volledig uitverkocht, dus de fase 4 waarbij Jan Modaal die nog geen lid is een kaartje zou willen bemachtigen is bij voorbaat totaal kansloos

[ Voor 13% gewijzigd door Tristan op 20-05-2023 10:15 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:51:
[...]

Alleen staken als het bedreigend is voor de mensen op het veld. Dat zijn dus de rookbommen zoals bij Groningen, maar niet 1 bekertje vreugdebier dat toevallig op het veld valt
Waar ligt de grens tussen dat ene "vreugde"biertje en bedreigend voor de mensen op het veld?

offtopic:
en ja, expliciet vreugde tussen aanhalingstekens, paupergedrag onder de noemer vreugde is alsnog paupergedrag

Verwijderd

Napo schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Waar ligt de grens tussen dat ene "vreugde"biertje en bedreigend voor de mensen op het veld?

offtopic:
en ja, expliciet vreugde tussen aanhalingstekens, paupergedrag onder de noemer vreugde is alsnog paupergedrag
Dan leg ik toch ook uit? Zal het speciaal nog een keer doen. Rookbommen op het veld gooien is dreigend. Een plastic bekertje die toevallig op het veld valt niet.

• Napo
  • Niet online
Tristan schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:08:

Redelijk kansloos dus haha

[edit] En inmiddels volledig uitverkocht, dus de fase 4 waarbij Jan Modaal die nog geen lid is een kaartje zou willen bemachtigen is bij voorbaat totaal kansloos
Niet verrassend dunkt mij? Een goed seizoen heeft voor elke club een positieve boost te aanvragen voor seizoenskaarten. Andersom gaat dat vaak ook op na een teleurstellend seizoen.

Op de kortere termijn zie je dat al bij de kaartverkoop van uitwedstrijden.

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:19:
[...]

Dan leg ik toch ook uit? Zal het speciaal nog een keer doen. Rookbommen op het veld gooien is dreigend. Een plastic bekertje die toevallig op het veld valt niet.
Nog steeds niet heel duidelijk, wat zijn vijf plastic bekertjes? En 50 bekertjes?

Een rookbom op de tribune?

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 20-05-2023 10:20 ]

Verwijderd

Napo schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:20:
[...]

Nog steeds niet heel duidelijk, wat zijn vijf plastic bekertjes? En 50 bekertjes?

Een rookbom op de tribune?
Rookbommen op het veld gooien is dreigend. Een plastic bekertje die toevallig op het veld valt niet.

• Tristan
Napo schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:19:
[...]

Niet verrassend dunkt mij? Een goed seizoen heeft voor elke club een positieve boost te aanvragen voor seizoenskaarten. Andersom gaat dat vaak ook op na een teleurstellend seizoen.

Op de kortere termijn zie je dat al bij de kaartverkoop van uitwedstrijden.
Nee totaal niet verrassend, maar wel teleurstellend B)

• Tristan
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:25:
[...]

Rookbommen op het veld gooien is dreigend. Een plastic bekertje die toevallig op het veld valt niet.
Hoewel een plastic beker onschuldig is omdat je daar heel moeilijk iemand mee kan bezeren is het idee van iets gooien de grens. Dan maakt het niet uit wat.

• Napo
  • Niet online
[...]

Je mist het punt. Het bekertje is het probleem niet maar de inhoud. Handhaven is lastig met arbitraire grenzen. Maar ook hier wordt geen duidelijkheid gegeven of zie je ongeacht het aantal bekers het gooien ervan als acceptabel?

In beginsel is wat mij betreft het gooien van objecten richting het veld onacceptabel, 1 beker is er al 1 te veel. Clubs hadden veel eerder moeten handhaven, dan waren ze ook niet in deze situatie (staken van de wedstrijd) beland, het is ze niet overkomen ze hebben te weinig gedaan om het te voorkomen.

Maar ook de rookbom die niet op het veld beland, ook niet acceptabel. Het veld is geen sluitend criterium maar wel een harde grens.

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 20-05-2023 10:33 ]

• Napo
  • Niet online
Tristan schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:25:
[...]

Nee totaal niet verrassend, maar wel teleurstellend B)
Groter stadion!

• Tristan
Ja graag, helaas is die droom ver weg :(

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:19:
[...]

Naast het veld zelfs bij Heracles. Het was zelfs geen onderbreking van het spel.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

[...]

Gaat toch ook meer om de inhoud van dat bekertje.
Een leeg bekertje gooi je namelijk ook niet zo erg ver.

Lekker Bier, Cola of nog iets ergers wat soms in die bekertjes zit over je heen krijgen om dan vervolgens nog 10/30/45/90 minuten te moeten sporten.
Heerlijk, vooral als het ook nog warm is dat je hele lichaam plakt en stinkt naar die troep.

Iedereen die hierover klaagt en zegt dat het onzin is zouden ze op een lopende band moeten zetten in de brandende zon om vervolgens bekogeld te worden met bier/cola/etc.
Kijken of ze dan nog steeds dezelfde mening hebben.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:44:
[...]

Gaat toch ook meer om de inhoud van dat bekertje.
Een leeg bekertje gooi je namelijk ook niet zo erg ver.

Lekker Bier, Cola of nog iets ergers wat soms in die bekertjes zit over je heen krijgen om dan vervolgens nog 10/30/45/90 minuten te moeten sporten.
Heerlijk, vooral als het ook nog warm is dat je hele lichaam plakt en stinkt naar die troep.

Iedereen die hierover klaagt en zegt dat het onzin is zouden ze op een lopende band moeten zetten in de brandende zon om vervolgens bekogeld te worden met bier/cola/etc.
Kijken of ze dan nog steeds dezelfde mening hebben.
Dan mag je nog hopen dat het Fanta/bier is, en niet iemand z'n zeik.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:02
[...]

Plastic bekers belanden niet toevallig op het veld.

• Agent47

Agent47

Als city nu de cl ook wint gaan Feyenoord naar pot 1 ! :D

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:20
Agent47 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:13:
Ik vrees echter dat we onze trainer kwijtraken. Goed resultaat in CL en volgend seizoen bij de eerste twee eindigen is eigenlijk een must om financieel aan te haken.
Laten we hopen dat Tottenham voor een andere trainer gaat.

Verwijderd

Misschien dat volgend seizoen Heitinga de plek van Slot kan innemen :p

• ph4ge
  • Laatst online: 20:04
Te Kloese zelf blijft de club in ieder geval trouw, dat is een goed begin en mooi dat hij er zo in zit. Hopelijk kan hij Slot overtuigen en anders het onderste uit de kan halen.

Bosz lijkt mij overigens de logische opvolger voor Slot.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:55:
Misschien dat volgend seizoen Heitinga de plek van Slot kan innemen :p
Laat meneer heitinga maar vooral coach in de hoofdstad blijven !!

• mavaros
Agent47 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:13:
Daar heeft Feyenoord toch niks aan.

Feyenoord hoort gewoon in pot 3 of 4 te zitten. Is beter voor de club en als je de CL wilt winnen, maakt het ook niet uit welke tegenstander je gaat treffen.

• Agent47

Agent47

mavaros schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:30:
[...]

Daar heeft Feyenoord toch niks aan.

Feyenoord hoort gewoon in pot 3 of 4 te zitten. Is beter voor de club en als je de CL wilt winnen, maakt het ook niet uit welke tegenstander je gaat treffen.
Tuurlijk wel. Je krijgt een tegenstander uit pot 3 die minder is dan een tegenstander uit pot 1 aangezien je zelf in pot 1 zit. Winst is ook geld erbij hè. Feyenoord hoort ook gewoon in de Europa league.

Verwijderd

Agent47 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:43:
[...]

Tuurlijk wel. Je krijgt een tegenstander uit pot 3 die minder is dan een tegenstander uit pot 1 aangezien je zelf in pot 1 zit. Winst is ook geld erbij hè. Feyenoord hoort ook gewoon in de Europa league.
Mhm, dat dus.

Ik denk dat geen enkele Feyenoord de illusie heeft dat we volgend jaar de CL gaan winnen of iets dergelijks.
Maar, in Pot 1 zitten betekent dat je in Pot 3 en Pot 4... 2 eventuele "zwakkere" tegenstanders heb.

Wat Europees overwinteren (in CL of EL) opeens een heel stuk makkelijker maakt.
Pagina: 1 ... 321 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023