In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Met een beetje mazzel is 't daar vanmiddag ook een blij dorp.DoeEensGek schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:14:
Zo vandaag geen voetbal maar een dagje blijdorp met de jongens.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Groningen heeft niks meer te winnen, dus zou me niks verbazen als de supporters uit protest de wedstrijd verzieken.fps schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:36:
Vanmiddag weer lekker naar Euroborg. Ik ben benieuwd hoeveel minuten we vandaag kunnen zien. Een hele wedstrijd zal mij verbazen. De voortekenen zijn niet heel gunstig.
daar heb je de supporters niet voor nodig ( zie elftal )Exocet schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:55:
[...]
Groningen heeft niks meer te winnen, dus zou me niks verbazen als de supporters uit protest de wedstrijd verzieken.
De winst tegen PSV zag ook niemand aankomen ;-)bie100 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:16:
[...]
daar heb je de supporters niet voor nodig ( zie elftal )
De verwachting is zelfs dat het gaat gebeuren. Er is een groep "supporters" uit Beerschot aanwezig en meestal is dat niet zo heel gezellig. Bovendien gaan er op telegramkanalen oproepen rond de wedstrijd expres stil te leggen.Exocet schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:55:
[...]
Groningen heeft niks meer te winnen, dus zou me niks verbazen als de supporters uit protest de wedstrijd verzieken.
Ik ga vandaag niet om persoonlijke redenen, maar twijfel of de pot uitgespeeld wordt. Ik denk het niet.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die lijn kan je natuurlijk makkelijk door trekken en dan zie je dat zo'n vergelijking nergens op slaat. Er zijn ook clubs die al blij zijn als ze überhaupt een keer nacompetitie halen in de eerste divisie, maakt dat dat Groningen nu niet mag balen van degradatie?Prosac schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:11:
Ik vind het wel grappig dat het paniek is bij Ajax omdat je een 3e plaats dreigt kwijt te raken, terwijl we bij Groningen al jaren vierden dat we een veilig puntenaantal hadden gehaald (dat doet een degradatie met je).
Ik zou zo ruilen voor een 3e plaats.
Het is maar wat je er in wilt zien. Voor veel Ajacieden is een sportief tegenvallend jaar vervelend maar incidenteel best te slikken. Ga je het hebben over een kansloos jaar vanwege voortdurend wanbeleid op allerlei vlakken dan is dat toch anders.Prosac schreef op zondag 14 mei 2023 @ 00:11:
Nee, het is gewoon voetbal. Maar meer in de relativiteit en tegelijkertijd is het eigenlijk lachwekkend dat het bij Ajax een slecht jaar is als ze geen kampioen worden. Dan heb je toch erg vaak een moeilijk leven als supporter.
Het had een opbouwjaar moeten worden en als je dan daadwerkelijk wat opbouwt is niet kampioen worden niet onacceptabel. Men heeft echter driekwart jaar lang geen hol gedaan en het eigenlijk alleen maar erger gemaakt. Nu gaan we pas komend jaar bouwen.
Dát is wat de meeste echte fans dwars zit en waarom de club zich diep moet schamen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat valt wel mee hoor. Kampioen worden is doelstelling van de club, niet zozeer van de supporters. Ik denk niet dat er veel supporters zijn die met de handen in het haar zitten als we geen kapioen worden.Prosac schreef op zondag 14 mei 2023 @ 00:11:
[...]
Dan heb je toch erg vaak een moeilijk leven als supporter.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja ik ben voor Ajax, maar haat Feyenoord niet !!
(als we tegen elkaar spelen ben ik wel voor Ajax natuurlijk
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik ben ook voor Ajax, maar Feyenoord wordt terecht kampioen dit jaar. Top seizoen gedraaid! Alvast gefeliciteerd met het landskampioenschap en succes volgend seizoen in de CL!Hackus schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:18:
Succes aan de Feyenoord Fans.![]()
Ja ik ben voor Ajax, maar haat Feyenoord niet !!
(als we tegen elkaar spelen ben ik wel voor Ajax natuurlijk)
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
een treffende spreuk
Verwijderd
"FC Groningen was op de hoogte dat dit zou kunnen gebeuren."
Dan, waar zijn die netten als ze zo bang waren?
Deze wedstrijd gaat gewoon gestaakt worden, zie je nu al aankomen.
Geef de 3 punten maar aan Ajax en blaas het af.
Stadionverbod voor de kindertjes en 10.000 Euro boete
Verwijderd
Rookbommen op het veld en veldbestormers.jopie schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:43:
Wat is er gebeurd?
Supporters van Groningen hadden al aangegeven dat ze rotzooi gaan trappen. Politie stond preventief al met wapenstokken in de catacomben blijkbaar. Vooraf ook al vuurwerk honden etc, maar zelfs dan lukt het dus niet om het vuurwerk eruit te filteren.jopie schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:43:
Wat is er gebeurd?
Nu zijn er rookbommen op het veld gegooid en een supporter op het veld.
[ Voor 24% gewijzigd door Gynnad op 14-05-2023 14:45 ]
Gewoon aangekondigd inderdaad, wtf. Die pot gaat zo vandaag niet afgemaakt worden.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:43:
Dan hoor ik de commentator zeggen.
Blij dat ze uit de eredivisie zijn, mogen wat mij betreft ook een paar jaar daar blijven. KNVB moet ook wat harder worden met dit soort onzin. Punten in mindering klaar.
Exocet schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:55:
[...]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Sorry verkeerde quote
[ Voor 62% gewijzigd door Deruxian op 14-05-2023 14:50 ]
Lijkt me niet, als iemand het kampioenschapsfeest verpest, is ie zijn leven niet zekerDeruxian schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:47:
[...]
Ok, Hans, bedankt👍🏻
Sorry kon het niet laten, maar je hebt wel gelijk. De regels worden iets aangescherpt zodat van iedereen een soort basisfatsoen wordt verwacht. Kampioensfeest zal ook een veldslag worden vermoed ik.
Verwijderd
Verwacht ik juist niet.Deruxian schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:47:
[...]
Ok, Hans, bedankt👍🏻
Sorry kon het niet laten, maar je hebt wel gelijk. De regels worden iets aangescherpt zodat van iedereen een soort basisfatsoen wordt verwacht. Kampioensfeest zal ook een veldslag worden vermoed ik.
Feyenoorders onder elkaar, dan is er tegenwoordig zelden gedoe.
Natuurlijk zullen er wel een aantal randdebielen tussen zitten die een bushokje in elkaar gaan trappen of prullenbakken kapot maken.
Maar, ik verwacht dat 99.9% er vandaag en morgen er gewoon een mooi gezellig feest van gaan maken zoals een aantal jaren geleden.
een treffende spreuk
Vraag het hun directeurVerwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:43:
Dan hoor ik de commentator zeggen.
Tjonge jonge ik ben geen prof maar zelfs ik zie in het veld dat soort dingen
Of een gracht zoals de Arena had.Vos schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:53:
Misschien willen deze mensen die lelijke atletiekbanen om een veld weer terug?
Wat ben ik toch goed in voorspellen van onvoorspelbare zaken.pro_6or schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:52:
Gronings vakkie zit nog steeds vol, nog 3 minuten en dan is het klaar.
een treffende spreuk
Bye bye wedstrijd
Ik snap dat soort mensen niet geloof ik
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ja echt onbegrijpelijk. Dit ziet iedereen toch van 100 kilometer aankomen.
Verwijderd
Echt waar, wat een bestuur daar bij Groningen.
Weten dat dit zou gebeuren, en het ook nog laten gebeuren.
Supporters straffen, maar zeer zeker ook de club zelf hiervoor.
Wat een ongelofelijke debielen zeg.
Geef de punten maar aan Ajax.
Ook dat snap ik niet,bij de eerste keer pak je ze toch op?
Stadionverbod voor de daders en directieVerwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:00:
Echt waar, wat een bestuur daar bij Groningen.
Weten dat dit zou gebeuren, en het ook nog laten gebeuren.
Normaal gesproken niet, maar omdat het aangekondigd is wel. Je wist dat het ging gebeuren. Dus netten vooraf ophangen.Harribo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:00:
[...]
Ook dat snap ik niet,bij de eerste keer pak je ze toch op?
Snap ook niet waarom het andere team gestraft wordt. Die móeten terug komen. Hebben dan geen eigen publiek meer.
Groningen hoort helemaal niet in de eredivisie Vink. Dit hoort helemaal niet op welk veld dan ook.
Groningen had dit zeer eenvoudig kunnen voorkomen. Totaal onverantwoord.
een treffende spreuk
Dit staken heeft wel nadelen ja. Ook als een ploeg heel slecht speelt of blessures heeft, zorg dat het gestaakt wordt. Krijg je soort van herkansing.pro_6or schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:02:
Het enige dat had geholpen is wat ME stokjes en schedeltjes splijten.
Snap ook niet waarom het andere team gestraft wordt. Die móeten terug komen. Hebben dan geen eigen publiek meer.
Groningen hoort helemaal niet in de eredivisie Vink. Dit hoort helemaal niet op welk veld dan ook.
Groningen had dit zeer eenvoudig kunnen voorkomen. Totaal onverantwoord.
Waarom niet? Je kunt toch op beelden herleiden wie het waren?Vos schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:01:
[...]
Normaal gesproken niet, maar omdat het aangekondigd is wel. Je wist dat het ging gebeuren. Dus netten vooraf ophangen.
Dat ze die netten niet ophangen....tja.... je kunt natuurlijk niet blijven reageren op geruchten
Netten? Vak leeg, gewoon helemaal niemand toelaten vanaf het begin.Vos schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:01:
[...]
Normaal gesproken niet, maar omdat het aangekondigd is wel. Je wist dat het ging gebeuren. Dus netten vooraf ophangen.
Ow degene die het gedaan hebben zeker. Mag hopen dat die ook wel verwijdert zijn na de eerst keer?Harribo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:03:
[...]
Waarom niet? Je kunt toch op beelden herleiden wie het waren?
Dat ze die netten niet ophangen....tja.... je kunt natuurlijk niet blijven reageren op geruchten
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Dat gaan PSV en AZ nooit accepterendr.lowtune schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:00:
Rust voor de Ajacieden dan. Neem aan dat Ajax hier wel de 3 punten krijgt aangezien Groningen bewust de boel saboteert?
Ze hebben het zelf naar de klote geholpen, vooral dat lachwekkend gedoe met die journalist.
een treffende spreuk
Verwijderd
Lijkt mij toch handiger dan weer een hele dag op en neer rijden en alles regelen.
Dat worden wel heel veel tripjes naar de Mac voor de ouders om de kindertjes te troosten.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2023 15:07 ]
Is weer eens wat anders dan Johnny zn clichés.Harribo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:11:
We krijgen nu een programma vulling bestaande uit nutteloze interviews waarin de ene open deur na de andere wordt ingetrapt
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Alleen maar verstandig, wat je hier ook over zegt het is toch nooit goed.HollowGamer schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:18:
Ook weer typisch dat Ajax geen reactie wilt geven. Achja, veel heb je er toch niet aan. Heitinga doet het toch niet veroordelen/praat er omheen.
Dit lijkt me het meest logisch inderdaad. Anders moet Ajax komende week weer op en neer.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:07:
Kunnen ze nu niet gewoon even een uurtje wachten, stadion leegruimen en dan de uit supporters laten zitten en de wedstrijd opnieuw spelen?
Lijkt mij toch handiger dan weer een hele dag op en neer rijden en alles regelen.
Dat worden wel heel veel tripjes naar de Mac voor de ouders om de kindertjes te troosten.
Stadion leeg laten lopen en verder spelen. En de laatste wedstrijd uiteraard ook zonder publiek.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
GRO en handhaven gaan niet samen.Henkie_NtA schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:03:
Onbegrijpelijk dat ze dat vak gewoon binnen hebben gelaten terwijl ze wisten dat er dingen gingen gebeuren.
Ik vind dat GRO gewoon keihard bestraft mag worden. Ajax mag voor mij die 3 punten krijgen.
Het is genoeg geweest, zeker omdat het allemaal (goed) gepland was, en dat ook nog bekend was ook.
Dan krijg je rellen buiten. Ze zijn nu al bang, en besluiten dan om toch weer door te spelen.alexbl69 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:22:
[...]
Dit lijkt me het meest logisch inderdaad. Anders moet Ajax komende week weer op en neer.
Stadion leeg laten lopen en verder spelen. En de laatste wedstrijd uiteraard ook zonder publiek.
Terwijl dan buiten de boel afgebroken wordt? Want zoveel ME staat er niet paraatalexbl69 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:22:
[...]
Dit lijkt me het meest logisch inderdaad. Anders moet Ajax komende week weer op en neer.
Jij gaat nog steeds uit van rationele verstandelijke vermogens? Optimist.Exocet schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:48:
[...]
Lijkt me niet, als iemand het kampioenschapsfeest verpest, is ie zijn leven niet zeker
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een deel van het publiek zal niet (vrijwillig) vertrekken met de rekenschap dat er later wel gevoetbald wordt. Het enige wat nu nog kan is gecontroleerd de publieksstroom naar huis laten keren.alexbl69 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:22:
[...]
Daar was gisteren ook een incident, maar dat staat niet in verhouding van wat hier in de Eredivisie plaatsvindt.Dwight84 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:14:
Dan maar Engels voetbal rest van de middag. Hopelijk pakt de KNVB dit soort dingetjes keihard aan. Het moet echt keer klaar zijn.
Ze hadden natuurlijk ook kunnen kijken naar de Engelse oplossingen.. die is niet waterdicht, maar daar hebben ze het ook uitgekregen.
Of is Ajax al onderweg naar Amsterdam? (zonde van de dubbele benzine)
Ik zeg dat er copycats komen.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:59:
Nou, laat ik er eventjes een leuke voorspelling uitgooien.
Ik zeg, 7-1 voor Feyenoord.
Verwijderd
Dat vind ik dan wel weer erg netjes.
https://twitter.com/AFCAj...?cxt=HHwWhIC-mZD-wYEuAAAA
[Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Dat scheelt de lokale modjes veel werk.
Ik verplaats af en toe wat, zodat het hier gewoon over het voetbal kunnen hebben en niet weer dezelfde discussie. Dat verdient de aanstaande kampioen wel vind ik.
[ Voor 33% gewijzigd door Gonadan op 14-05-2023 16:40 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je deelt denk ik de verkeerde tweet:Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:26:
Ajax vergoedt de kosten van de Ajax Fans.
Dat vind ik dan wel weer erg netjes.
https://twitter.com/AFCAj...?cxt=HHwWhIC-mZD-wYEuAAAA
ℹ️Update uitduel in Groningen
— Ajax Fancare (@AjaxFancare) 14 mei 2023
Ajax neemt de lasten over van de uitsupporters die vandaag het duel bezocht hebben. Zij ontvangen deze week meer informatie.
Bedankt voor jullie steun Ajacieden ❌❌❌
Elect a clown, expect a circus.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023