Only fools are enslaved by time and space.
Die ‘versterkingen’ kwamen ook pas nadat het de eerste wedstrijden na de winterstop nog steeds niet goed liep. Van de extra lange winterstop door het WK is totaal geen gebruik van gemaakt.LoneRanger schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:28:
Gewoon wanbeleid want als je de trainer ontslaat met als reden dat hij niet presteert en je haalt dan in de winterstop versterkingen dan klopt er iets niet. Dan stel je iemand zonder ervaring als hoofdcoach aan terwijl je weet dat het moeilijk gaat worden en je ervaring/strijd nodig hebt.
Nou ja, maakt ook allemaal niet meer uit. Als we maar snel weer terug zijn. Soms kan een jaartje een niveau lager geen kwijt. Na de vorige degradatie is het ook opwaarts gegaan, al viel dat natuurlijk ook goed samen met het nieuwe stadion.
Het leven is geweldig.
Moet Feyenoord nog wel winnen en/of PSV puntenverlies lijden.Russel88 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:03:
Volgende week is het zover. De mooiste club van Nederland wordt kampioen!
Het leven is geweldig.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
dat lijkt me logisch, maar er is geen enkele reden te bedenken dat Feyenoord (zeker thuis) van go ahead zal verliezenQuad schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:17:
[...]
Moet Feyenoord nog wel winnen en/of PSV puntenverlies lijden.
Jammer dat ik er niet bij ben, 6 jaar geleden was ik daar wel. Dat zijn toch wel de wedstrijden die je niet snel vergeet. Daar kwam natuurlijk ook de hattrick van Kuyt bij, maar ook zeker die eerste goal. Wat dat losmaakte in het stadion is met geen pen te beschrijven.
Feyenoord gaat sowieso niet 3x verliezen, die buit is gewoon binnen.Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:21:
[...]
dat lijkt me logisch, maar er is geen enkele reden te bedenken dat Feyenoord (zeker thuis) van go ahead zal verliezen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Je typt het goed, versterkingen tussen aanhalingstekens.fps schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:04:
[...]
Die ‘versterkingen’ kwamen ook pas nadat het de eerste wedstrijden na de winterstop nog steeds niet goed liep.
Ook grotendeels gehaald met de expertise van Fledderus.
Alleen Willems was een beetje een versterking.
Over Feyenoord.... Vond dat ze het aardig moeilijk hadden tegen Excelsior.
Dat moet dan volgend jaar CL spelen? Zonder een spits als Gimenez heb je daar volgens mij sowieso weinig te zoeken.
Maar niet om de feesstemming te temperen...mooi voor Feyenoord! Goed beleid,goede trainer,top.
[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 07-05-2023 20:44 ]
En toch zou ik de huid niet verkopen voor de beer geschoten is.Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:21:
[...]
dat lijkt me logisch, maar er is geen enkele reden te bedenken dat Feyenoord (zeker thuis) van go ahead zal verliezen
Of op z'n vegetarisch: ain't over till the fat lady sings.
Als je nu roept dat je het zondag even ophaalt, dan hoop ik dat karma z'n ding doet.
Voor de rest gun ik het de Rotterdammers van harte en hebben ze, bij winst, het dik verdiend.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
[ Voor 90% gewijzigd door Superkiwi op 07-05-2023 23:05 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Gaat het over de aankomende kampioen van Nederland?Sjah schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:52:
Nou ik vind eerder v Hooydonck aanvallend...
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Geen idee waar je het over hebt, maar er zijn 150 AZ supporters opgepakt in de metro wegens 'antisemitische liederen' dus misschien dat je dat bedoelt?Superkiwi schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:41:
Wie is "Amsterdam"? Ik heb de wedstrijd niet gezien en derhalve niks gehoord maar wat was er zo kwetsend dan, het was gewoon een wedstrijd tegen AZ.
Dat is dan in ieder geval nog de top 3Sjah schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:55:
Weet niet, ik heb het uitgezet. ging over vd Vaarts opmerking over Timber.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Sorry, ik reageer in het verkeerde topic
In het ongergeldheden topic stond een post zonder duiding, daar doelde ik op.
Die mag direct met vakantie.
Zero.
Houdt je wel bezig he?Pelox schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:16:
Morgen verwacht ik een berichtje 'knvb start onderzoek naar Alvarez' en overmorgen een berichtje 'Alvarez voor 5 wedstrijden geschorst'.
Die mag direct met vakantie.
Dit is mijn eerste bericht in 2 weken.. volgens mij ben je in de war met iemand anders. Zojuist pas eindelijk de tijd gevonden om te reageren. Maar goed, een onderzoekje naar dit gedrag lijkt me het minste, na het falen van de var.
Zero.
Ik zie de knvb dit echt niet oprakelen en bovendien is dat veel te laat. Je moet direct laten zien op het veld dat dat soort gedrag niet wordt getolereerd, net zoals hoe sommige spelers tekeer gaan tegen een scheidsrechter of continu lopen te zeiken.Pelox schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:24:
[...]
Dit is mijn eerste bericht in 2 weken.. volgens mij ben je in de war met iemand anders. Zojuist pas eindelijk de tijd gevonden om te reageren. Maar goed, een onderzoekje naar dit gedrag lijkt me het minste, na het falen van de var.
Maandagmorgen met iets komen geeft een veel minder sterk signaal af. Is gewoon spuit 11.
@Harribo ik heb met jullie algemeen directeur in de klas gezeten. Laat ik het netjes zeggen; ik hoop dat jullie in Groningen van keukens houden…maar wat beter zou zijn: een flinke reset van directie zodat jullie in seizoen 2024-2025 weer in het linker rijtje staan…van de eredivisie
Ik denk oprecht dat op gewoon gras (of een gesproeid veld) het verschil wel groter was. Je kon een hele tijd wel merken dat de spelers zoekende waren naar hoe hard een bal in te spelen en dergelijke.Harribo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:40:
[...]
Over Feyenoord.... Vond dat ze het aardig moeilijk hadden tegen Excelsior.
Dat moet dan volgend jaar CL spelen? Zonder een spits als Gimenez heb je daar volgens mij sowieso weinig te zoeken.
Maar niet om de feesstemming te temperen...mooi voor Feyenoord! Goed beleid,goede trainer,top.
Het veld leende zich eigenlijk het meest voor lange ballen in plaats van het rondtikken van de bal, omdat het geel stroperig was.
Maar kijk ook de goede jaren van Ajax eens terug, of zelfs van andere grote clubs die CL spelen wanneer ze tegen een (veel) lager geklasseerd team moeten in de competitie. Het is lastig om je iedere keer weer volledig op te laden, en onderschatten blijft ook altijd een gevaar.
Waarmee in niet wil zeggen dat ik wel overtuigd ben van een leuke CL campagne, maar om dat al weg te gooien vanwege deze pot tegen Excelsior lijkt me iets te koet door de bocht.
Natuurlijk is dat laat, maar ze mogen prima een signaal afgeven, immers is het dan ook gelijk een signaal naar de var/ arbiter dat ze dit zelf moeten bestraffen.dr.lowtune schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:37:
[...]
Ik zie de knvb dit echt niet oprakelen en bovendien is dat veel te laat. Je moet direct laten zien op het veld dat dat soort gedrag niet wordt getolereerd, net zoals hoe sommige spelers tekeer gaan tegen een scheidsrechter of continu lopen te zeiken.
Maandagmorgen met iets komen geeft een veel minder sterk signaal af. Is gewoon spuit 11.
I.m.o. is het ook prima dergelijke fouten achteraf alsnog te bestraffen wanneer er wel beoordeeld is maar die beoordeling iet klopt. Volgens mij is het nu alleen achteraf mogelijk wanneer iets niet beoordeeld was, niet als het fout beoordeeld was.
Volgens mij ben jij in de war met de regels...Pelox schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:24:
[...]
Met de huidige regels is dit geen rood, hoe graag we dit allemaal ook willen...
Je kunt niks bestraffen wat geen rood is volgens de regels...jbdeiman schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:42:
[...]
Natuurlijk is dat laat, maar ze mogen prima een signaal afgeven, immers is het dan ook gelijk een signaal naar de var/ arbiter dat ze dit zelf moeten bestraffen.
I.m.o. is het ook prima dergelijke fouten achteraf alsnog te bestraffen wanneer er wel beoordeeld is maar die beoordeling iet klopt. Volgens mij is het nu alleen achteraf mogelijk wanneer iets niet beoordeeld was, niet als het fout beoordeeld was.
Dat klopt, ik was er toen ook bij. Ook de enige wedstrijd die ik dat seizoen had bezocht, maar geen slechte keuze geweest.Lekkerboeie86 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:34:
Go Ahead is veilig en min of meer uitgespeeld. Die hebben ook wel zin in een feestje. Er is geen enkele twijfel dat dit Feyenoord het gaat afmaken.
Jammer dat ik er niet bij ben, 6 jaar geleden was ik daar wel. Dat zijn toch wel de wedstrijden die je niet snel vergeet. Daar kwam natuurlijk ook de hattrick van Kuyt bij, maar ook zeker die eerste goal. Wat dat losmaakte in het stadion is met geen pen te beschrijven.
Zero.
Tuurlijk wel. Je kan het het , bijvoorbeeld, bestraffen met geel.toolkist schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:46:
[...]
Je kunt niks bestraffen wat geen rood is volgens de regels...
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Maar dat mag de VAR niet. De regel dat natrappen en dergelijke wel mogen zolang je het maar zachtjes doet slaat gewoon nergens op. Daarmee houdt je dergelijk gedrag in stand want het wordt niet bestraft.ST10©DE schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:14:
[...]
Tuurlijk wel. Je kan het het , bijvoorbeeld, bestraffen met geel.
Natrappen, kopstoten uitdelen, slaan, iemand bij de nek grijpen, gooien met een scheenbeschermer.. het mag allemaal niet.ElPaco schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:41:
[...]
Maar dat mag de VAR niet. De regel dat natrappen en dergelijke wel mogen zolang je het maar zachtjes doet slaat gewoon nergens op. Daarmee houdt je dergelijk gedrag in stand want het wordt niet bestraft.
Wanneer iemand een plastic bekertje per ongeluk op het veld laat vallen staken we de wedstrijd maar als voetballers zelf dingen naar elkaar gaan gooien dan mag dat ineens wel.. haha mooi voorbeeld ben je dan.
Ik snap werkelijk niet dat meneer Alvarez (en net zo goed Klaassen, Tadic, Bergwijn, Brobbey) er telkens mee wegkomt. Iedere andere speler had alleen dit seizoen al 5 rode kaarten ontvangen voor dergelijk gedrag.
Tijd dat de oude aanklager weer eens aan het werk gaat.
*troll*
Mijn advies aan de spelers van ajax.. ga gewoon voetballen dan was je met deze selectie ook dit seizoen weer kampioen geworden.
[ Voor 48% gewijzigd door tweakduke op 08-05-2023 10:36 ]
Zero.
Ik zei ook niet dat het volgens de regels niet mag, ik zei dat het prima zou zijn wat mij betreft/ in mijn ogen als ze dat wel gaan doen. De enige manier om het uit te bannen is gewoon te gaan beginnen met bestraffing achteraf als op het veld de keuze gemaakt is dat niet te doen. Geldt dan wel voor excessen zoals dit, een voetballende overtreding die is beoordeeld moet je vanaf blijven, maar dit soort gestoorde momenten zonder de bal in de buurt moeten gewoon worden uitgebannen.toolkist schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:46:
[...]
Je kunt niks bestraffen wat geen rood is volgens de regels...
Het absurd overduidelijke alleen voor Ajax gehalte licht er weer dik bovenop. Ik ben meer geneigd naar Wieffer en Szimanski omdat die het spel beter lezen. Timber is technisch misschien wat sterker dan die 2, maar ik vind er meer talent inzitten als je het spel leest dan als je hard moet werken en dribbelen voordat je de bal verder speelt.
Vind het echt erg man! Een club als Groningen hoort gewoon in de ED. Laat Excelsior ofzo maar degraderen. Hopelijk veranderd er snel iets. Maar is beetje zelfde scenario als bij Ajax toch? Sinds Hans Nijland weg is, is het een zooitje. Sinds Overmars weg is bij Ajax, is het een zooitje.Harribo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:24:
Groningen officieel gedegradeerd nu.
Gewoon te weinig kwaliteit en geen idee.
Dan heb je wel een héél selectief geheugen voor voetbal zeg, want dit gebeurt echt niet alleen bij Ajax. Voor mij als Ajacied wel echt teveel de laatste paar jaar, daar stoor ik me ook aan, maar het gebeurt elders ook gewoon en dat zou je zelf ook wel gewoon kunnen zien.
[ Voor 40% gewijzigd door tweakduke op 08-05-2023 17:16 . Reden: Quote aangepast ]
Het komt zeker te vaak voor in algemene zin inderdaad. Je ziet het wel vooral bij clubs waar het (al dan niet in een specifieke wedstrijd) niet loopt.Jorizzz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:35:
[...]
Dan heb je wel een héél selectief geheugen voor voetbal zeg, want dit gebeurt echt niet alleen bij Ajax. Voor mij als Ajacied wel echt teveel de laatste paar jaar, daar stoor ik me ook aan, maar het gebeurt elders ook gewoon en dat zou je zelf ook wel gewoon kunnen zien.
Maar het is wel iets waarbij ik de meeste en recentste voorbeelden toch wel bij Ajax ken eigenlijk. Zoals benoemd wel vaak als het minder loopt, maar waar je eerder spelers had die bij een duel dan erin kletsen (soms te hard/ gevaarlijk maar ook niet altijd) is dat volledig omgeslagen in zoveel mogelijk de wedstrijd traineren en de tegenstander frustreren met allemaal van die gemene (onbestrafte) tikjes of van die halfzachte klappen en kopstoten waar het hier dan om gaat met Alvarez.
Of de actie met Tadic en Antony vorig jaar, kom het veld weer in rollen. Niet gaan staan, ga liggen. Gewoon bewust spelbederf en dat mag wat mij betreft echt wel (hard) aangepakt worden ongeacht welke club/ speler het betreft. !dus ook een Messi met die vreemde handsbal op het WK. Bewust spelbederf, om de tegenstander te frustreren en dat hoort niet.
Lees de spelregels nou gewoon eens. Een aanklager gaat alleen maar zwaar voor lul staan als je er zaken van maakt want 1x verwijzen naar de spelregels en vrijspraak volgt.Pelox schreef op maandag 8 mei 2023 @ 06:55:
Ik snap werkelijk niet dat meneer Alvarez (en net zo goed Klaassen, Tadic, Bergwijn, Brobbey) er telkens mee wegkomt. Iedere andere speler had alleen dit seizoen al 5 rode kaarten ontvangen voor dergelijk gedrag.
Tijd dat de oude aanklager weer eens aan het werk gaat.
*knip*
Quote en reactie weggehaald.
[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 08-05-2023 10:36 ]
De clubbril beschuldigingen laten we achterwege.
[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 08-05-2023 10:37 ]
Zero.
?jbdeiman schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:27:
Blijft toch altijd lachwekkend die van der Vaart. Een goed momentje van Timber gisteren, en hij vond de oud Ajacied in potentie gelijk de beste middenvelder.
Het absurd overduidelijke alleen voor Ajax gehalte licht er weer dik bovenop. Ik ben meer geneigd naar Wieffer en Szimanski omdat die het spel beter lezen. Timber is technisch misschien wat sterker dan die 2, maar ik vind er meer talent inzitten als je het spel leest dan als je hard moet werken en dribbelen voordat je de bal verder speelt.
Hij heeft bij Ajax nagenoeg niks gespeeld en heeft in de jeugd bij Feyenoord gespeeld.... Dus hoezo een oud Ajacied?
Als je naar die wedstrijden tegen Roma kijkt heeft ie ook gewoon gelijk dat Wieffer handelingssnelheid mist
Niet zelf op de man gaan spelen aub.
[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 08-05-2023 10:37 ]
Niet op de man aub.
[ Voor 92% gewijzigd door tweakduke op 08-05-2023 10:37 ]
Zero.
Tot hier ben ik het gewoon helemaal met je eens maar daarna verzand je post toch echt tot een soort van hetze. Buiten de bekerfinale, want die was zeker de eerste helft echt absurd, is het bij Ajax echt niet anders dan bij de andere clubs. Wel meer dan de jaren ervoor maar dat er frustratie zit moge duidelijk zijn.Pelox schreef op maandag 8 mei 2023 @ 06:55:
[...]
Natrappen, kopstoten uitdelen, slaan, iemand bij de nek grijpen, gooien met een scheenbeschermer.. het mag allemaal niet.
Wanneer iemand een plastic bekertje per ongeluk op het veld laat vallen staken we de wedstrijd maar als voetballers zelf dingen naar elkaar gaan gooien dan mag dat ineens wel.. haha mooi voorbeeld ben je dan.
Het is me overigens wel opgevallen dat Simons een stuk minder aan het overdrijven is geslagen, was in de finale al een stuk beter en tegen Sparta heb ik het eigenlijk ook niet gezien.
Was i.m.o. in die wedstrijd vooral handelingssnelheid/ positionering in defensieve zin, daar is Timber ook geen talent in.toolkist schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:54:
[...]
?
Hij heeft bij Ajax nagenoeg niks gespeeld en heeft in de jeugd bij Feyenoord gespeeld.... Dus hoezo een oud Ajacied?
Als je naar die wedstrijden tegen Roma kijkt heeft ie ook gewoon gelijk dat Wieffer handelingssnelheid mist
Maar wanneer heeft Timber dan laten zien dat hij dat wel heeft? Op basis waarvan concluderen we dat Timber dat wel kan en daarmee dus een groter talent is?
Mijn punt is dus vooral dat op 1 moment van Timber, en 1 wedstrijd van Wieffer (thuis tegen Roma draaide die wel prima mee in de wedstrijd) Timber een grotere potentie heeft. Dat gecombineerd met de toch altijd al overduidelijke clubvoorkeur van Van der Vaart maakt deze opmerking (ook al heeft Timber niet lang bij Ajax gezeten) gewoon bijzonder in mijn ogen.
Ik verklaar alleen wat Vd Vaart z'n denkwijze is en dat ik die tot op zekere hoogte kan volgen. Maar verder, geen idee.jbdeiman schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:24:
[...]
Was i.m.o. in die wedstrijd vooral handelingssnelheid/ positionering in defensieve zin, daar is Timber ook geen talent in.
Maar wanneer heeft Timber dan laten zien dat hij dat wel heeft? Op basis waarvan concluderen we dat Timber dat wel kan en daarmee dus een groter talent is?
Mijn punt is dus vooral dat op 1 moment van Timber, en 1 wedstrijd van Wieffer (thuis tegen Roma draaide die wel prima mee in de wedstrijd) Timber een grotere potentie heeft. Dat gecombineerd met de toch altijd al overduidelijke clubvoorkeur van Van der Vaart maakt deze opmerking (ook al heeft Timber niet lang bij Ajax gezeten) gewoon bijzonder in mijn ogen.
Wieffer heeft net 30 wedstrijden gespeeld voor Feyenoord, Timber nog minder, dus het is voor allebei voorlopig nog maar afwachten hoe ze zich door gaan ontwikkelen (en of ze dat gaan doen).
Wieffer zou ineens een gevalletje Viergever kunnen blijken te zijn, goed presteren door Kokcu naast zich en niks meer zodra die weg is. Of hij groeit door en wordt beter dan bv de Roon, geen idee.
Zou je denken? Ik heb er een hard hoofd in.toolkist schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:33:
[...]
Ligt eraan welke club hem haalt.
Bij een Spurs komt ie wel in de basis.. Bij Arsenal/Liverpool/Newcastle etc geen kans.
Verwijderd
Een Timber in de basis bij een Tottenham?toolkist schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:33:
[...]
Ligt eraan welke club hem haalt.
Bij een Spurs komt ie wel in de basis.. Bij Arsenal/Liverpool/Newcastle etc geen kans.
Waar een dezelfde Sanchez al jaren lang op de bank zit terwijl deze fysiek en verdedigend vele male beter is? (En, dat word ook gevraagd in de premier league)
Nee, ik zie Timber geen enkele kans van slagen hebben in Engeland.
Martinez is ook klein, maar die weet dit in ieder geval de compenseren met zijn mentaliteit.
Iets wat Timber duidelijk niet heeft (Is dit seizoen wel gebleken.)
Zie hem eerder slagen in Duitsland of Spanje.
3 spelers momenteel van Ajax die ik Engeland wel zie halen zijn
Brobbey, Kudus en Bassey
Ook de laatste jaren van Nijland waren niet heel denderend, met onder andere Ron Jans als technisch directeur. Financieel zijn de jaren onder Gudde stabieler geworden. Qua organisatie, communicatie en selectiesamenstelling is het helaas achteruitgegaan. Het heeft geleid tot dit rampzalige seizoen.chim0 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:33:
[...]
Vind het echt erg man! Een club als Groningen hoort gewoon in de ED. Laat Excelsior ofzo maar degraderen. Hopelijk veranderd er snel iets. Maar is beetje zelfde scenario als bij Ajax toch? Sinds Hans Nijland weg is, is het een zooitje. Sinds Overmars weg is bij Ajax, is het een zooitje.
Hopelijk kunnen ze met Veldmate en Lukkien weer stappen omhoog zetten. Het zijn in ieder geval mensen uit de regio.
Nu maakt Jong PSV de 3e, niet dat het mooi is voor Jong PSV, nee het is vooral balen voor PEC. Ik zou bijna het geluid uit zetten...
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Garantie op speeltijd of gewoon geen interesse van interessantere clubs?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hetzelfde geldt voor Mees Hoedemakers, die gaat ook naar NEC.Gonadan schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:49:
Nou Hansen dus naar NEC. Na het weigeren van huur eerder dit jaar en onder Heitinga nog steeds geen kansen ziet hij definitief geen perspectief meer. Wat ik vanuit zijn oogpunt kan begrijpen, maar de keuze voor NEC verbaast mij dan weer wel.
Ik had hem eerder verwacht bij clubs als FC Utrecht, FC Twente of Heerenveen. Ik vond het altijd een goede speler, maar ik bedenk me dat hij mij dit seizoen niet veel is opgevallen.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Maar Nijland liet het niet escaleren. Gudde wel.fps schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:03:
[...]
Ook de laatste jaren van Nijland waren niet heel denderend, met onder andere Ron Jans als technisch directeur. Financieel zijn de jaren onder Gudde stabieler geworden. Qua organisatie, communicatie en selectiesamenstelling is het helaas achteruitgegaan. Het heeft geleid tot dit rampzalige seizoen.
Hopelijk kunnen ze met Veldmate en Lukkien weer stappen omhoog zetten. Het zijn in ieder geval mensen uit de regio.
Ik zou het niet vreemd vinden als Gudde ook gewoon opstapt.
Ze lijken geen kijk op kwaliteit te hebben. Zie de lange lijst middelmatige spelers.
Gelukkig is Veldmate weer terug, die heeft bewezen er wel kijk op te hebben.
Ik mag hopen dat de selectie nog wat verbeterd wordt, want ik zie ze hiermee nog niet zo maar de kkd winnen
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 09-05-2023 12:34 ]
Hij was ook heel vaak geblesseerd en stak er absoluut niet bovenuit bij jong Ajax. Volgens mij wilde Ajax nog wel verlengen, maar hij hield al heel lang de boot af, dus dit is ook totaal geen verrassing.Gonadan schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:49:
Nou Hansen dus naar NEC. Na het weigeren van huur eerder dit jaar en onder Heitinga nog steeds geen kansen ziet hij definitief geen perspectief meer. Wat ik vanuit zijn oogpunt kan begrijpen, maar de keuze voor NEC verbaast mij dan weer wel.
Enigszins vergelijkbaar met wat Brobbey destijds deed. Alleen kiest Hansen voor flink stap terug. Denk dat hij binnen de Eredvisie zich wel kan ontwikkelen en weer in de kijker kan spelen. Zou me niets verbazen als zijn talent hem dan weer naar een mooiere club kan brengen daarna.Exocet schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:56:
[...]
Hij was ook heel vaak geblesseerd en stak er absoluut niet bovenuit bij jong Ajax. Volgens mij wilde Ajax nog wel verlengen, maar hij hield al heel lang de boot af, dus dit is ook totaal geen verrassing.
Volgens pantelic podcast (die over het algemeen best redelijk zijn qua info) wilde hij 7 ton salaris, wat me nogal ridicuul lijkt voor hem.Exocet schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:56:
[...]
Hij was ook heel vaak geblesseerd en stak er absoluut niet bovenuit bij jong Ajax. Volgens mij wilde Ajax nog wel verlengen, maar hij hield al heel lang de boot af, dus dit is ook totaal geen verrassing.
Wat ik al schrijf, de stap is geen verrassing maar NEC voor mij wel. Dan kan ik alleen maar aannemen dat hij verwacht daar snel de basis te pakken en zich in de kijker te kunnen spelen. En dan hopen dat er dan wél echte stappen vooruit zich aanbieden.Exocet schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:56:
Qua kansen en perspectief snap ik wel dat de jeugdspelers soms wat terughoudend zijn. Ik had op dat vlak ook meer van Heitinga verwacht qua kansen voor de jeugd. Tegen een Fortuna of Emmen was bijvoorbeeld Grillitsch ineens basis en speelde bijna alles, terwijl jeugd een kwartier of slechts minuten mocht invallen (buiten Hato/Baas, maar die hebben al meer kansen gehad). En als Rensch dan een keer eruit gehaald wordt komt die Sanchez er weer in voor het laatste kwartier, waarom dan weer die?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zou sowieso hopen op een flinke verbouwing. Anders ga je het jaar erna wel weer nat sterk je zou komend seizoen promoveren.Harribo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:32:
Ik mag hopen dat de selectie nog wat verbeterd wordt, want ik zie ze hiermee nog niet zo maar de kkd winnen
Gudde mag van mij wel blijven, als hij zich maar met het bestuurlijke bezighoudt en niet met de selectieopbouw. Als bestuurder heb ik er nog wel wat vertrouwen in.Harribo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:32:
[...]
Maar Nijland liet het niet escaleren. Gudde wel.
Ik zou het niet vreemd vinden als Gudde ook gewoon opstapt.
Ze lijken geen kijk op kwaliteit te hebben. Zie de lange lijst middelmatige spelers.
Gelukkig is Veldmate weer terug, die heeft bewezen er wel kijk op te hebben.
De selectie moet totaal overhoop. Komend seizoen in de KKD zal je waarschijnlijk zelf het spel moeten maken. Dat lijken ze nu niet te kunnen. Verder zijn de meeste spelers nu te soft, ook niet iets dat je kan gebruiken in de KKD.
Hopelijk komt trouwens binnenkort meer informatie over het verlengen van de seizoenkaarten. Dan krijg je op dat vlak ook meer zekerheid voor volgend seizoen. Ik ga in ieder geval verlengen, maar ben benieuwd of veel mensen daar hetzelfde over denken of dat de tweede ring kan sluiten.
En vergeet niet dat Lukkien natuurlijk ook een veel stabielere factor en betere trainer is. Volgens mij had hij ook een dikke vinger in de pap wbt aankopen bij Emmen. Ik vind hem naast Arno Slot de een van de meest verstandig overkomende trainers, er zijn genoeg trainers die een personage spelen waar o.a. die 2 altijd wel zichzelf zijn. Ik krijg bij Ruud en Johnny b.v. altijd het idee dat ze heel erg proberen als trainer over te komen waardoor je het gevoel krijgt naar een typetje te kijken maar misschien zijn ze wel zo.
Geld hebben ze wel voor de situatie waarin ze zitten. Maar er moeten wel wat weg en er wat bij. Hopelijk doen ze nu betere aankopen.toolkist schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:28:
[...]
Ik zou sowieso hopen op een flinke verbouwing. Anders ga je het jaar erna wel weer nat sterk je zou komend seizoen promoveren.
Maar serieus, eerst maar eens zien te promoveren, dat is niet makkelijk gezien het team nu .
Er zijn er wel een paar die kunnen voetballen maar er moet echter wat bij. Zeker nu Pepi weg is straks, dat was verdorie zowat de enige die kon scoren. Dat kan natuurlijk nietfps schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:03:
[...]
De selectie moet totaal overhoop. Komend seizoen in de KKD zal je waarschijnlijk zelf het spel moeten maken. Dat lijken ze nu niet te kunnen. Verder zijn de meeste spelers nu te soft, ook niet iets dat je kan gebruiken in de KKD.
Je bent supporter of niet toch? Ik ben nog net zo voor fc Groningen als voorheen hoor, kkd of niet.Hopelijk komt trouwens binnenkort meer informatie over het verlengen van de seizoenkaarten. Dan krijg je op dat vlak ook meer zekerheid voor volgend seizoen. Ik ga in ieder geval verlengen, maar ben benieuwd of veel mensen daar hetzelfde over denken of dat de tweede ring kan sluiten.
@LoneRanger Lukkien komt wel over als iemand die er verstand van heeft, stabiele factor.
Uiteindelijk moet er natuurlijk wel wat kwaliteit staan op het veld
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 09-05-2023 19:58 ]
Helemaal waar. Bovendien zijn de successupporters de laatste jaren wel verdwenen. In ons vak zien we in ieder geval veel minder bekende gezichten dan pak hem beet vijf seizoenen geleden.Harribo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:57:
[...]
Je bent supporter of niet toch? Ik ben nog net zo voor fc Groningen als voorheen hoor, kkd of niet.
Mja, ik heb me prima vermaakt in het stadion in het KKD-jaar van Twente. Na een paar seizoenen drama was het wel leuk om ze weer eens te zien winnen... En met de jong-teams erin zie je ook nog wat aankomend talent.Harribo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:57:
[...]
Je bent supporter of niet toch? Ik ben nog net zo voor fc Groningen als voorheen hoor, kkd of niet.
Maar de speeldagen zijn wel beroerder dan eredivisie. En de beleving is ook anders - uitvak altijd mager gevuld en van echte toppers is geen sprake. Als Ajax of Feyenoord of PSV naar de Grolsch Veste komt dan weet je dat het moelijk wordt en dan hoop je op een resultaat (of stunt). In de KKD heb je dat niet, daar moet je als gelouterde eredivisionist gewoon alles winnen. Dat ben je aan je stand verplicht, maar ook gewoon aan je begroting die bijkans groter is dan alle andere eerstedivisionisten bij elkaar (jong-teams uitgezonderd).
Regeren is vooruitschuiven
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Prima toch. Lekker doorvoetballen.Gynnad schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:40:
Het duurt te lang om helemaal te kijken, maar wel mooi om stukjes te zien.
[Embed: 🔊 𝐋𝐔𝐈𝐒𝐓𝐄𝐑 𝐌𝐄𝐄 met Danny Makkelie tijdens Ajax - AZ! 🦻 | Extra Tijd]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik gok dat Feyenoord zelf een fysieke fanshop zal hebben? Maar goede kans dat alles al uitverkocht is.OMX2000 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:55:
Zijn Feyenoord shirts nog ergens te vinden in normale ouderwetse winkels? Ik heb weinig hoop, maar zou leuk zijn
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Fanshops, o.a. op Rotterdam Centraal en aan het Binnenwegplein. Maar ook online.OMX2000 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:55:
Zijn Feyenoord shirts nog ergens te vinden in normale ouderwetse winkels? Ik heb weinig hoop, maar zou leuk zijn
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
AZ in goede vorm en zonder omgekochte scheidsrechter, acht ik in staat om over twee wedstrijden dat West Ham over de knie te leggen. Maar dan moet wel alles meezitten, en dat zou zomaar eens kunnen gebeuren.
Vandaag 2-1 verlies, en volgende week 3-0 in eigen huis.
[ Voor 3% gewijzigd door mavaros op 11-05-2023 20:29 ]
Go AZ! #15 in de PL zegt voor een PL club weinig tot niets. Stiekem hopen dat AZ beide wedstrijden wintVlassie1980 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:29:
Nou, ik wens AZ heel veel succes in Londen vanavond. West Ham momenteel de nummer 15 in de Premier League. Dat zou toch te doen zijn zou je zeggen...
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hup AZ
edit: Het helpt ook als je keeper serieus goed zijn ding doet. Dat is altijd een mazzeltje dat mooi meegenomen is.
[ Voor 34% gewijzigd door mavaros op 11-05-2023 21:14 ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Je speelt uit, gelijkspel is prima
Daar 'ontsnapt' sugawara ook aan geel met die rare scheidsrechters die je soms hebt. de Wit was terecht.Vlassie1980 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:16:
Zo, alsnog geel en niet onterecht voor de Wit.
AZ speelt wel erg defensief, dit kan hij weleens kan opbreken, zeker met het risico met achterin rondspelen.
De nummer 20 is nog beter dan een gemiddelde Eredivisie ploeg.Vlassie1980 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:29:
Nou, ik wens AZ heel veel succes in Londen vanavond. West Ham momenteel de nummer 15 in de Premier League. Dat zou toch te doen zijn zou je zeggen...
Hebben 7 punten speling na overwinning op ManU.HollowGamer schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:30:
Het verbaast mij dat WHU deze wedstrijd serieus neemt, ze strijden namelijk ook om lijfsbehoud in de PL. Al zal het niet zo'n vaart lopen.
AZ speelt wel erg defensief, dit kan hij weleens kan opbreken, zeker met het risico met achterin rondspelen.
AZ lijkt wel bang af en toe.
Niet teveel fluiten en gewoon laten liggen en doorspelen.
edit: Ik loop iets achter, dus miste de hoofdblessure. Maar ook daar deed de scheids het goed.
Ja, maar het schommelt wel heel erg. SOU is zeker, maar de rest kan nog alle kanten op. Het is erg spannend, dat wel.HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:32:
[...]
Hebben 7 punten speling na overwinning op ManU.
AZ lijkt wel bang af en toe.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023