Elect a clown, expect a circus.
Ik heb ECHTE Toppers als Gullit, Rijkaard , Winter en Kluivert dit nooit zien doen.Mog schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:29:
[...]
Hij is van Surinaamse afkomst. Waarom zou hij niet een Surinaamse vlag mogen dragen? Word je ook boos als Max Verstappen met een Belgische vlag zwaait?
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Dat doen Nederlanders in het buitenland toch ook? Of is dat dan ook raar?HollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:31:
[...]
Bedoelde niet perse Xavi, maar in het algemeen. Vind het net zo raar dat Turken die hier wonen, gaan stemmen voor een land waarin ze niet meer wonen. Dus snap wel dat mensen daar een opmerking over maken.
Is geboren in Hasselt en moeder is Belg.
[ Voor 4% gewijzigd door carpebios op 30-04-2023 21:33 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Nee dusbie100 schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:32:
[...]
tja hij is geboren in Hasselt gewoon een Belg dus
Kan je een voorbeeld geven?toolkist schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:32:
[...]
Dat doen Nederlanders in het buitenland toch ook? Of is dat dan ook raar?
Het maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar een vrije keuze is. Maar soms vind ik het vreemd dat, zeker voetballers, een dubbele nationaliteit hebben, en dan later opeens kiezen voor een ander land.
Vind het ook andersom hoor, als wij een speler opeens Nederlander maken.
het rare is dat ze dan weer niet mogen stemmen in het land waar ze wonen dat mogen onze Turkse medelanders dan weer weltoolkist schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:32:
[...]
Dat doen Nederlanders in het buitenland toch ook? Of is dat dan ook raar?
I know, maar ik vergelijk het met een voetballer. Een Mazraoui zie je toch ook als een Marokkaan nu? Heeft ook twee nationaliteiten maar koos voor Marokko. Daar voelt hij zich blijkbaar het meest mee verbonden.Maarten_E schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:32:
[...]
Heeft 2 nationaliteiten maar gebruikt een Nederlandse racelicentie.
Wikipedia:
[...]
Weinig redenen ook voorHollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:38:
Heitinga is ook een feestnummer volgens mij.
Geboren in Nederland, gespeelt voor (jong) Ajax, .. nee, snap het niet zo.Vos schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:37:
[...]
I know, maar ik vergelijk het met een voetballer. Een Mazraoui zie je toch ook als een Marokkaan nu? Heeft ook twee nationaliteiten maar koos voor Marokko. Daar voelt hij zich blijkbaar het meest mee verbonden.
Vind het gewoon jammer, en inderdaad het gek vinden dat je gewoon een dubbele nationaliteit krijgt.
Ook niet bij dubbel paspoort?bie100 schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:37:
[...]
het rare is dat ze dan weer niet mogen stemmen in het land waar ze wonen dat mogen onze Turkse medelanders dan weer wel
Bij Max was het toch zijn eigen keuze? Hij voelt zich Nederlander i.p.v. Belg.
Maar goed, hij woont wel in Monaco, dus ja.
Klopt. Zegt genoeg over die enerverende finale dat deze 'discussie' gevoerd wordtHollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:42:
[...]
Bij Max was het toch zijn eigen keuze? Hij voelt zich Nederlander i.p.v. Belg.
Maar goed, hij woont wel in Monaco, dus ja.
U mag geen dubbele nationaliteit hebben als u Nederlander bent en een andere nationaliteit aanneemt. Dan verliest u automatisch de Nederlandse nationaliteit. Het maakt niet uit of u in Nederland woont of in het buitenland. Dat staat in de Nederlandse wet
behalve als je minderjarig bent
En ook weinig kritisch op het gedrag van de spelers in het veld. Waar de Jong en Veerman dat wel waren.HollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:38:
Heitinga is ook een feestnummer volgens mij.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Was De Jong kritisch op zichzelf? Ik geloof er bijster weinig van eigenlijk maar goed heb het niet gezien.ST10©DE schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:46:
[...]
En ook weinig kritisch op het gedrag van de spelers in het veld. Waar de Jong en Veerman dat wel waren.
Hij was wel kritisch, maar dat waren de trainers ook, van Nistelrooij meer dan Heitinga, maar ik verwacht nu niet een gedragsverandering ofzo. Scheidsrechters moeten gewoon sneller geel geven voor dit gedrag.toolkist schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:47:
[...]
Was De Jong kritisch op zichzelf? Ik geloof er bijster weinig van eigenlijk maar goed heb het niet gezien.
Het is te hopen dat de KNVB in de zomerstop besluit in seizoen 2023/24 beter te handhaven op het gedrag van spelers. Idealiter ook op spelers die hoofdblessures vijnzen maar dat lijkt me lastiger. De eerste stap is dat gezeur en gezuig op iedere beslissing van de scheidsrechter te stoppen, vanuit daar kan je verder.HollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:49:
[...]
Scheidsrechters moeten gewoon sneller geel geven voor dit gedrag.
Bij Xavi weet ik dat dus zo net niet. En ik zou me geen zorgen maken. Hij is waarschijnlijk ook heel trots om voor Oranje te spelen.HollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:28:
[...]
Tja, dat heb je ook met de Turkse en Marokkaanse vlaggen.
Ik vind het ook niet racistisch om er iets van te zeggen. Want denk dat ze soms meer te danken hebben aan Nederland, dan dat ze zelf misschien denken.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Maar ook 'ik was zelf overdreven irritant bezig'? Want hij en Tadic zijn het ergste, maar enige zelfreflectie (cq voorbeeldgedrag) zie ik bij geen van beide. Dus dan kun je er achteraf wel over klagen, maar doe het zelf dan niet het ergste van je eigen team.HollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:49:
[...]
Hij was wel kritisch, maar dat waren de trainers ook, van Nistelrooij meer dan Heitinga, maar ik verwacht nu niet een gedragsverandering ofzo. Scheidsrechters moeten gewoon sneller geel geven voor dit gedrag.
En dat is relevant omdat? Moet jij met een amerikaanse vlag zwaaien omdat je nu niet duits spreekt? Jezus man wat een afgunst naar mensen die hun roots niet vergeten.HollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:28:
[...]
Tja, dat heb je ook met de Turkse en Marokkaanse vlaggen.
Ik vind het ook niet racistisch om er iets van te zeggen. Want denk dat ze soms meer te danken hebben aan Nederland, dan dat ze zelf misschien denken.
Heb je het interview gezien?toolkist schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:57:
[...]
Maar ook 'ik was zelf overdreven irritant bezig'? Want hij en Tadic zijn het ergste, maar enige zelfreflectie (cq voorbeeldgedrag) zie ik bij geen van beide. Dus dan kun je er achteraf wel over klagen, maar doe het zelf dan niet het ergste van je eigen team.
Hun roots? Ze zijn hier opgegroeid hoor.TWeaKLeGeND schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:58:
[...]
En dat is relevant omdat? Moet jij met een amerikaanse vlag zwaaien omdat je nu niet duits spreekt? Jezus man wat een afgunst naar mensen die hun roots niet vergeten.
Ik mag het toch gek vinden? Zeker als je best veel te danken hebt aan een land, waarvan ik twijfel of je bij andere landen wel die kansen had gekregen.
Zoiets moet je breder trekken dan enkel Nederland.Napo schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:52:
[...]
Het is te hopen dat de KNVB in de zomerstop besluit in seizoen 2023/24 beter te handhaven op het gedrag van spelers. Idealiter ook op spelers die hoofdblessures vijnzen maar dat lijkt me lastiger. De eerste stap is dat gezeur en gezuig op iedere beslissing van de scheidsrechter te stoppen, vanuit daar kan je verder.
Wat zijn dit voor zuigende reacties dan? Je geeft kritiek op een interview van een speler waarvan je het interview geeneens hebt gezien.
Dat sowieso, alleen wordt dat lastiger, iedere stap binnen nederland zou al positief zijn.Vos schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:03:
[...]
Zoiets moet je breder trekken dan enkel Nederland.
Misschien moet je het interview even terugkijken en dan daarop een reflectie maken.toolkist schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:57:
[...]
Maar ook 'ik was zelf overdreven irritant bezig'? Want hij en Tadic zijn het ergste, maar enige zelfreflectie (cq voorbeeldgedrag) zie ik bij geen van beide. Dus dan kun je er achteraf wel over klagen, maar doe het zelf dan niet het ergste van je eigen team.
De Jong gaf zijn irritant gedrag wel toe, maar zoals gezegd, heb ik weinig vertrouwen in verandering ervan. Ze (meerdere spelers) doen dit al een hele tijd, het is niet alleen vandaag.
Helemaal mee eens, dit gedrag moet ook aangepakt worden. Gaat natuurlijk nergens over, dit gezeur en gezuig altijd. Geldt zowel voor het als vliegen op stroop naar de scheidsrechter toe gaan, als het vragen (met gebaren) om kaarten als het spelbederf door schwalbes en het veld weer inrollen als ook je tegenstander uitlokken (zoals Tadic bij Kokcü deed bijvoorbeeld, of wat Alvarez aan het doen was in deze wedstrijd. Zijn iig zo een paar voorbeelden die ik op mijn netvlies heb).toolkist schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:57:
[...]
Het is notabene een sport, maar van enige sportiviteit of sportmanschap (dwz fair play) is totaal geen sprake.
Zuivere speeltijd
Zeuren bij de scheidsrechter? Meteen geel.
Betere controles vanuit de club op vuurwerk, ID kaart en drugs.
Stadionverboden worden uitgebreid naar meldplicht op tijdstip van spelen bij een politiebureau.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Wat is er zuigend aan? een in het veld jankende speler die klaagt over het gejank op het veld. Ipv dat ie dan zelf normaal doet op het veld....Napo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:03:
[...]
Wat zijn dit voor zuigende reacties dan? Je geeft kritiek op een interview van een speler waarvan je het interview geeneens hebt gezien.
en ja dat zou ook gelden voor Tadic.
In Engeland fluiten ze niet zo snel, en wordt je gewoon belachelijk gemaakt door de media. Dat zie je o.a. bij Anthony, er is gewoon geen tijd om je druk te maken om niets in het veld.Vos schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:03:
[...]
Zoiets moet je breder trekken dan enkel Nederland.
In La Liga zie je wel hetzelfde gedrag als hier.
Zal ik nog wel doen, maar achteraf zeuren om iets wat je zelf het hardste (aan de PSV zijde) deed??? Beetje hypocriet nietwaar?HollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:04:
[...]
Misschien moet je het interview even terugkijken en dan daarop een reflectie maken.
De Jong gaf zijn irritant gedrag wel toe, maar zoals gezegd, heb ik weinig vertrouwen in verandering ervan. Ze (meerdere spelers) doen dit al een hele tijd, het is niet alleen vandaag.
Het is toch niet zo dat ze ontkennen iets aan NL te danken te hebben. Ze zijn trots op hun afkomst en tonen dat graag. Meer niet. Mijn buren (waarvan de (schoon)moeder uit de VS komt) hangen de Amerikaanse vlag uit op 4 juli. Ik zou er niet teveel achter zoeken.HollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:02:
[...]
Hun roots? Ze zijn hier opgegroeid hoor.
Ik mag het toch gek vinden? Zeker als je best veel te danken hebt aan een land, waarvan ik twijfel of je bij andere landen wel die kansen had gekregen.
Op deze manier is het niet meer dan een vooringenomen standpunt die je prima kan valideren door juist dat interview terug te kijken. Hier vragen of hij iets specifieke wel of niet heeft gezegd is juist blijven reflecteren op de vooringenomenheidtoolkist schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:07:
[...]
Wat is er zuigend aan? een in het veld jankende speler die klaagt over het gejank op het veld. Ipv dat ie dan zelf normaal doet op het veld....
en ja dat zou ook gelden voor Tadic.
Nogmaals, hoe is het relevant 'wat je te danken hebt' aan een land? (Even buiten beschouwing gelaten dat jij daar een zwaar persoonlijke blik op hebt, dat jij blij bent met een opgejaagd westers leven wil niet zeggen dat dat een beter leven is). Helemaal gestoord man 'je moet blij zijn dat nederland je voorouders heeft gestolen verhandeld en misbruikt anders had je nu je nederlands leventje niet dus hoe durf je een surinaamse vlag te zwaaien'. Het is niet wat je zegt, maar.. het is wel wat je zegt. Je doet alsof het landverraad is, maar als je het mij vraagt ben jij dan eerder schuldig.HollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:02:
[...]
Hun roots? Ze zijn hier opgegroeid hoor.
[ Voor 5% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-04-2023 22:10 ]
Denk aan je hart en ook aan je slaap voor zometeen.toolkist schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:08:
[...]
Zal ik nog wel doen, maar achteraf zeuren om iets wat je zelf het hardste (aan de PSV zijde) deed??? Beetje hypocriet nietwaar?
Ik vind het ook hypocriet, beide partijen zeggen het ook, maar of ze gaan veranderen beats me.
Even over dat vuurwerk. Ik geloof niet dat ze dat allemaal vandaag meenamen door de controle (sommige wel) maar dat dat vuurwerk al in het stadion aanwezig was via….supportersverenigingen?Agent47 schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:06:
Ik hoop op het volgende vanaf volgend seizoen:
Zuivere speeltijd
Stadionverboden worden uitgebreid naar meldplicht op tijdstip van spelen bij een politiebureau.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Er is naar mijn mening weinig zuigends aan als ik het "neutraal" hou door Tadic net zo hard af te zeiken.Napo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:09:
[...]
Op deze manier is het niet meer dan een vooringenomen standpunt die je prima kan valideren door juist dat interview terug te kijken. Hier vragen of hij iets specifieke wel of niet heeft gezegd is juist blijven reflecteren op de vooringenomenheid
Tuurlijk mogen ze trots zijn op hun afkomst, meestal woont er ook nog familie in dat land. Maar vind het gewoon vreemd, zeker als je eerst meedoet voor Nederland en dan later kiest voor een ander land. Datzelfde zou ik ook andersom vinden.tfgk1 schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:08:
[...]
Het is toch niet zo dat ze ontkennen iets aan NL te danken te hebben. Ze zijn trots op hun afkomst en tonen dat graag. Meer niet. Mijn buren (waarvan de (schoon)moeder uit de VS komt) hangen de Amerikaanse vlag uit op 4 juli. Ik zou er niet teveel achter zoeken.
Clubkleur is irrelevant, waarom je dit erbij trekt volg ik even niet.toolkist schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:10:
[...]
Er is naar mijn mening weinig zuigends aan als ik het "neutraal" hou door Tadic net zo hard af te zeiken.
Het gaat verder nog goed?
Het blijft een keuze hoor, als je meer verbinding hebt met land X, dan stopt niemand om je nationaliteit om te gooien. Dus vind het wat gemakkelijk om te roepen dat jongeren allemaal slachtoffer zijn van ons verleden. Je kunt prima gaan en staan waar je wilt.
In ons land krijgt wel iedereen gelijke kansen, dus blijven hangen in vorige generatie dingen, lijkt me overbodig.
[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 30-04-2023 22:16 ]
Dan snap ik al helemaal niet dat je aan het zeuren bent over zuigen.Napo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:12:
[...]
Clubkleur is irrelevant, waarom je dit erbij trekt volg ik even niet.
Als er meerdere keren naar een bepaald statement gevraagd wordt van een speler - ongeacht te club - terwijl het interview terug te zien dan mag je mijn inziens best wel wat inzet tonen om dat interview te beluisteren in plaats van enkel je verwachten te pogen te validerentoolkist schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:15:
[...]
Dan snap ik al helemaal niet dat je aan het zeuren bent over zuigen.
Het is iets wat je nooit zal begrijpen. Jij ziet/zoekt echt veel meer achter het dragen van deze vlag, dan er is. Het dragen van de vlag doet niets af aan hun houding voor NL.HollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:11:
[...]
Tuurlijk mogen ze trots zijn op hun afkomst, meestal woont er ook nog familie in dat land. Maar vind het gewoon vreemd, zeker als je eerst meedoet voor Nederland en dan later kiest voor een ander land. Datzelfde zou ik ook andersom vinden.
Nogmaals: hoe is het relevant? Maxima mag van mij gewoon in een argentijnse outfit rondlopen hoor. Ze blijft toch gewoon de koningin van NL en de vrouw van onze koning. Flip je ook als ze zou stellen dat ze zowel voor argentinie als nederland juicht tijdens een wk match? Dat jij zo butthurt raakt van een nederlander die zijn roots niet vergeet zegt meer over jou dan over mij. Xavi speelt ongetwijfeld prima voor NL en voelt zich ook gewoon nederlander. Of het nog goed met me gaatHollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:15:
[...]
Het gaat verder nog goed?
Het blijft een keuze hoor, als je meer verbinding hebt met land X, dan stopt niemand om je nationaliteit om te gooien. Dus vind het wat gemakkelijk om te roepen dat jongeren allemaal slachtoffer zijn van ons verleden. Je kunt prima gaan en staan waar je wilt.
In ons land krijgt wel iedereen gelijke kansen, dus blijven hangen in vorige generatie dingen, lijkt me overbodig.
'Meer binding' dit zegt alles over hoe blind je bent in deze kwestie.
[ Voor 16% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-04-2023 22:22 ]
Exact. Je houdt net zoveel van al je kinderen/beide ouders. Liefde is niet exclusief, je kan het delen.tfgk1 schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:17:
[...]
Het is iets wat je nooit zal begrijpen. Jij ziet/zoekt echt veel meer achter het dragen van deze vlag, dan er is. Het dragen van de vlag doet niets af aan hun houding voor NL.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik hoop het. Heb ook genoeg andere gezien en meegemaakt die vertelde over hoe goed de Turkse president was, terwijl ze hier woonde. Die stonden hier allemaal met vlaggen te zwaaien.tfgk1 schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:17:
[...]
Het is iets wat je nooit zal begrijpen. Jij ziet/zoekt echt veel meer achter het dragen van deze vlag, dan er is. Het dragen van de vlag doet niets af aan hun houding voor NL.
[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 30-04-2023 22:22 ]
Over het feit maak ik me niet zo druk. Jouw reactie vind ik typisch bij de hedendaagse maatschappij passen. Iemand mag toch ook een andere mening hebben?TWeaKLeGeND schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:19:
[...]
Nogmaals: hoe is het relevant? Maxima mag van mij gewoon in een argentijnse outfit rondlopen hoor. Dat jij zo butthurt raakt van een nederlander die zijn roots niet vergeet zegt meer over jou dan over mij. Of het nog goed met me gaat
XXXVI
'als jij binding hebt met een ander land ben je geen nederlander en moet je maar van paspoort wisselen' is mij inderdaad een te giftige mening.ephymerous schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:22:
[...]
Over het feit maak ik me niet zo druk. Jouw reactie vind ik typisch bij de hedendaagse maatschappij passen. Iemand mag toch ook een andere mening hebben?
Wie zegt dat de Jong er over gezeurd heeft? Niemand. Dat maak jij ervan terwijl je het niet eens gezien hebt.toolkist schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:08:
[...]
Zal ik nog wel doen, maar achteraf zeuren om iets wat je zelf het hardste (aan de PSV zijde) deed??? Beetje hypocriet nietwaar?
Ik vind je reactie van een laag niveau. Wilde gewoon de discussie aan gaan, dit voelt meer als een Twitter thread, waarvan de ene helft allemaal dingen erbij haalt of die aandikt, i.p.v. gewoon normaal op mij te reageren.TWeaKLeGeND schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:19:
[...]
Nogmaals: hoe is het relevant? Maxima mag van mij gewoon in een argentijnse outfit rondlopen hoor. Ze blijft toch gewoon de koningin van NL en de vrouw van onze koning. Flip je ook als ze zou stellen dat ze zowel voor argentinie als nederland juicht tijdens een wk match? Dat jij zo butthurt raakt van een nederlander die zijn roots niet vergeet zegt meer over jou dan over mij. Xavi speelt ongetwijfeld prima voor NL en voelt zich ook gewoon nederlander. Of het nog goed met me gaat
'Meer binding' dit zegt alles over hoe blind je bent in deze kwestie.
Dat mag je inderdaad vinden, net als iemand die mening mag hebben. Ga met elkaar in gesprek man, het raakt je blijkbaarTWeaKLeGeND schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:24:
[...]
'als jij binding hebt met een ander land ben je geen nederlander en moet je maar van paspoort wisselen' is mij inderdaad een te giftige mening.
[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 30-04-2023 22:29 ]
XXXVI
Ja, beide kanten gedroegen zich bepaald niet voorbeeldig, maar Tadic, Brobbey, Klaassen en Alvarez waren echt wel van de buitencategorie.
Hoe je denkt dat je zo blind, bloedagressief in het gezicht van de scheidsrechter kunt gaan staan schreeuwen en dan nog wegkomen zonder geel... wow.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat zei ik ook tegen mijn vrouw vannachtMog schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:21:
[...]
Exact. Je houdt net zoveel van al je kinderen/beide ouders. Liefde is niet exclusief, je kan het delen.
Morgen je ex?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Vind het ook vreemd dat we het nu over Ajax moeten hebben, terwijl we toch ook gewoon positief over PSV kunnen praten?
Ja, er is veel mis bij Ajax, maar hoop dat niemand daardoor in een negatieve spiraal komt.
Zitten ze al in die negatieve spiraal. Het kan ook alleen maar over Ajax gaan verder. Maar bij PSV is de afbrokkeling al 5 jaar aan de gang. Bij Ajax donderen ze zelfs met momenten onder PSV en staan ze uit het niets ook onder PSV. Ik moet zeggen dat ik dat niet snap en ook niet zag aankomen. De val is diep, en bij PSV lijken sommige blind te zijn omdat het over de afgelopen 5 jaar op een glijdende schaal zat.HollowGamer schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:43:
Ze zijn wel erg negatief bij Ajax, snap dat ze zich nu rot voelen, maar dit vind ik wel erg zwaarmoedig.
Vind het ook vreemd dat we het nu over Ajax moeten hebben, terwijl we toch ook gewoon positief over PSV kunnen praten?
Ja, er is veel mis bij Ajax, maar hoop dat niemand daardoor in een negatieve spiraal komt.
Ik ben wel benieuwd of Ajax deze klap snel te boven komt want plek 3 is nu ook heel belangrijk en nog verre van zeker. Plek 3 is als ik me niet vergis poulefase EL maar plek 4 is voorronde Conference League...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik was, raar maar waar, eerder niet in de gelegenheid om het interview te kijken. Nu gedaan.Napo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:17:
[...]
Als er meerdere keren naar een bepaald statement gevraagd wordt van een speler - ongeacht te club - terwijl het interview terug te zien dan mag je mijn inziens best wel wat inzet tonen om dat interview te beluisteren in plaats van enkel je verwachten te pogen te valideren
Het interview maakt het alleen maar erger... "het is emotie'
Dat zeggen die bier gooiers ook.
[edit] en even voor de duidelijkheid, ook voor @ST10©DE , dit heeft niks met Luuk de Jong alleen te maken.
Zo'n Alvarez die met z'n armen omhoog staat om lachend z'n spierballen te laten zien.... Karma sloeg gelukkig hard terug met z'n achterlijke penalty.
Wel typisch bij Ajax overigens, Klaassen en Bergwijn die allebei blijkbaar geen penalty durven te nemen, waarom worden ze anders vlak voor tijd gewisseld? Zouden zich kapot moeten schamen.
[ Voor 28% gewijzigd door toolkist op 30-04-2023 23:11 ]
Als ik Heitinga was had ik met name Klaassen en Bergwijn geen penalty laten nemen. Die hebben volgens mij voornamelijk ballen verspeeld en zaten matig in de wedstrijd.toolkist schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:07:
[...]
Ik was, raar maar waar, eerder niet in de gelegenheid om het interview te kijken. Nu gedaan.
Het interview maakt het alleen maar erger... "het is emotie'
Dat zeggen die bier gooiers ook.
[edit] en even voor de duidelijkheid, ook voor @ST10©DE , dit heeft niks met Luuk de Jong alleen te maken.
Zo'n Alvarez die met z'n armen omhoog staat om lachend z'n spierballen te laten zien.... Karma sloeg gelukkig hard terug met z'n achterlijke penalty.
Wel typisch bij Ajax overigens, Klaassen en Bergwijn die allebei blijkbaar geen penalty durven te nemen, waarom worden ze anders vlak voor tijd gewisseld? Zouden zich kapot moeten schamen.
En hoe vaak zie je het niet fout gaan met aanlopen voor een penalty vanaf de middencirkel. 3 of 4 passen is voldoende, maar Alvarez had nog lucht over
Dat is niet heel goed toch?
Paal telt natuurlijk niet mee.
Dit is wel echt een strategische lek hoor haha
Bijzonder, ik zou door de aanstelling van de nieuwe TD Mislintat toch wel andere namen verwachten in het geruchtencircuit dan oude bekende Bosz.
Ah well, the drama continues..
Verwijderd
Zo is het achtergelaten waar de Ajax "fans" zaten.
(Voortaan maar gewoon helemaal nooit meer Ajax fans in de Kuip... het is altijd weer iets.
- Vorig jaar de toiletten vernield
- Jaren daarvoor tegen Zwolle met het vuurwerk en ook vernielingen.
- Nu ook weer raak.
Blijf maar gewoon lekker helemaal weg uit onze Kuip. Tuig...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2023 00:40 ]
Finalist beker is toch EL, in het geval dat PSV 2e wordt (wat nog lang niet zeker is)?ph4ge schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:58:
Ik heb vanavond niets gezien, en zo te lezen niets gemist.
Ik ben wel benieuwd of Ajax deze klap snel te boven komt want plek 3 is nu ook heel belangrijk en nog verre van zeker. Plek 3 is als ik me niet vergis poulefase EL maar plek 4 is voorronde Conference League...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wegblijven? Waarom?Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 00:37:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar.
Zo is het achtergelaten waar de Ajax "fans" zaten.
(Voortaan maar gewoon helemaal nooit meer Ajax fans in de Kuip... het is altijd weer iets.
- Vorig jaar de toiletten vernield
- Jaren daarvoor tegen Zwolle met het vuurwerk en ook vernielingen.
- Nu ook weer raak.
Blijf maar gewoon lekker helemaal weg uit onze Kuip. Tuig...
[Afbeelding]
Als Ajax komt slopen ze altijd alles in de Kuip. Alles word tot de laatste cent vergoed. Na de laatste bekerfinale van Ajax kregen wij op Amsterdamse kosten nieuwe WC blokken omdat die gesloopt waren. Laat ze maar lekker komen.
Kijk, vanuit KNVB en Ajax oogpunt zou je inderdaad moeten zeggen dat Ajax supporters niet welkom zijn. Maar vanuit Feyenoord, of meer Stadion Feyenoord NV, is het een prima deal.
Over het laatste gesproken. Schijnbaar zijn er spreekkoren geweest, het viel mij (gelukkig) niet op tijdens de uitzending, maar ESPN zei er ook niets over?
Het Nederlands voetbal is misschien toe aan een complete rebuild. Zou zeggen kijk eens over de grens en vervang de hele KNVB door mensen die er wel verstand van hebben en stappen durven te zetten.
Hoho, ik zeg niet dat iedereen niet met zijn poten overal vanaf moet blijvenHollowGamer schreef op maandag 1 mei 2023 @ 06:08:
Ik lees inderdaad ook terug over dingen die allemaal gesloopt zijn in het stadion. Ben het niet met je eens @PWM, van andermans spullen blijf je gewoonaf.
Vanzelfsprekend zijn er 1000 redenen te verzinnen waarom het wel slecht is
Dat werkt zo niet.bie100 schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:32:
[...]
tja hij is geboren in Hasselt gewoon een Belg dus
Mijn kinderen zijn ook in Belgie geboren maar hebben de NL nationaliteit
EensAgent47 schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:06:
Ik hoop op het volgende vanaf volgend seizoen:
Zuivere speeltijd
+ Rollebollen = verplichte x-tijd verzorging
Hoofdblessure nog twee minuten extra (moet goed gecontroleerd worden want je wil niet dat iemand met letsel door gaat spelen)
Zeuren bij scheids is geel, aanraken rood
Mee eens en laten we ook veel toevoegen oor spelers die na het fluitsignaal elkaar aanvliegen. Hoe Klaassen er na 90 minuten nog stond is mij echt een raadsel, die heeft enorm veel overtredingen gemaakt, maar zoals hij ik meen Simons aanvloog nadat er een overtreding op Simons was gemaakt aan de zijlijn, dat leek echt helemaal nergens op.sNielz123 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 06:52:
[...]
Eens
+ Rollebollen = verplichte x-tijd verzorging
Hoofdblessure nog twee minuten extra (moet goed gecontroleerd worden want je wil niet dat iemand met letsel door gaat spelen)
Zeuren bij scheids is geel, aanraken rood
Ik moest overigens denken aan de wedstrijd tegen Feyenoord qua 'agressie', waarbij St. Juste er heel snel af moest met rood.
Heb wel de hele wedstrijd gezien hier, maar gelukkig niet op tv en dis zonder dat de kinderen mee keken. Met voetbal had het weinig van doen in elk geval.
Off: waar het van komt weet ik niet zeker, maar ik zie ook vaak jonge voetballertjes duikelen, rollen en moord en brand schreeuwen om daarna lachend verder te spelen.
I.m.o. mag er wel heel veel veranderen in de sport, en niet alleen in Nederland, waarbij eerlijkheid/ sportiviteit weer uitgedragen niet worden. Daar moet de focus liggen, want dat betekent dat de volgende dingen worden aangepakt:
- kaarten aannaaien
- elkaar aanvliegen
- scheidsrechter aanvliegen
- schwalbes
- tijdrekken
- doorspelen wanneer je doet of je de bal uitspeelt
Er zijn legio voorbeelden van sporten waar het allemaal strakker geregeld is (lees: minder grijze regels) en gewoon gestraft wordt wanneer je tegen de scheidsrechter tekeer gaat.
Nee de verliezend finalist krijgt niks. Als PSV tweede wordt schuift het ticket door naar plek 3.Ramzzz schreef op maandag 1 mei 2023 @ 02:10:
[...]
Finalist beker is toch EL, in het geval dat PSV 2e wordt (wat nog lang niet zeker is)?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De teksten op de tegels vind ik nog het ergste. Die beste meneer is al een tijdje overleden maar die heeft ook familie.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
snap iksNielz123 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 06:39:
[...]
Dat werkt zo niet.
Mijn kinderen zijn ook in Belgie geboren maar hebben de NL nationaliteit
Intimidatie mag best bestraft worden. Sport is emotie, maar reageer dat maar af op een medespeler en niet op een scheidsrechter of tegenstander.
Wat is er moeilijk aan handhaving als alleen een aanvoerder verhaal mag halen en na uitleg zijn wedstrijd weer mag vervolgen?
Niet moeilijk doen, regels inkaderen, kordaat optreden en consequent zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 01-05-2023 07:39 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Zijn we in ieder geval van vd Sar af toch ?ph4ge schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:58:
Ik heb vanavond niets gezien, en zo te lezen niets gemist.
(als ie z'n belofte houdt)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Die twee hebben samengewerkt bij DortmundMiki schreef op maandag 1 mei 2023 @ 00:15:
[...]
Bijzonder, ik zou door de aanstelling van de nieuwe TD Mislintat toch wel andere namen verwachten in het geruchtencircuit dan oude bekende Bosz.
Ah well, the drama continues..
Hij wilde hem blijkbaar vorig jaar ook al naar Stuttgart halen wat niet lukte.
[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 01-05-2023 07:56 ]
Ligt eraan. De scheids gaat momenteel ook mee in die emotie.Quad schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:35:
Ik ben benieuwd hoe snel het zeuren stopt als een scheidsrechter ineens heel strak bij protesteren geel en daarna een eerste rode kaart geeft.
Intimidatie mag best bestraft worden. Sport is emotie, maar reageer dat maar af op een medespeler en niet op een scheidsrechter of tegenstander.
Wat is er moeilijk aan handhaving als alleen een aanvoerder verhaal mag halen en na uitleg zijn wedstrijd weer mag vervolgen?
Niet moeilijk doen, regels inkaderen, kordaat optreden en consequent zijn.
Zie hoe 'agressief' Higler af en toe z'n kaarten trekt. Vol in de emotie.
Leer nou eens van die Engelse scheidsrechters. Die ademen eerst 3x voordat ze heel rustig een gele kaart geven en dan ook nog uitleggen waarom.
Bij erg veel NL scheidsrechters is het een sport om die kaart binnen 3 seconden na de overtreding te geven, dan weet je meteen ook zeker dat ze zich niet nog een 2e keer afgevraagd hebben 'heb ik het echt goed gezien', of 'hoe reageerde ik de vorige keer dat zoiets gebeurde, gaf ik toen ook geel'.
Want ook de inconsequentheid spatte er weer af gisteren.
Bovenstaande wil absoluut niet zeggen dat het dus alleen maar de schuld van de scheids is, maar ik denk wel dat die mede onderdeel van de oplossing zijn.
Yup, waardeloos gedrag. En maar janken als er geen uitsupporters mee mogen naar Feyenoord-Ajax... Nee dan moet je je vooral zo gedragen.Agent47 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:20:
Nou de rekening mag grotendeels naar Amsterdam voor het fixen van de stoeltjes, tegels, toiletten en overig sanitair.
De teksten op de tegels vind ik nog het ergste. Die beste meneer is al een tijdje overleden maar die heeft ook familie.
Altijd beter dan jeugdspelers last minute inbrengen om een penalty te laten nemen, toch?Megupe schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:24:
[...]
Als ik Heitinga was had ik met name Klaassen en Bergwijn geen penalty laten nemen. Die hebben volgens mij voornamelijk ballen verspeeld en zaten matig in de wedstrijd.
En hoe vaak zie je het niet fout gaan met aanlopen voor een penalty vanaf de middencirkel. 3 of 4 passen is voldoende, maar Alvarez had nog lucht over
Als ze tijdens de wedstrijd bij elk opstootje het mannetje willen zijn, dan moeten ze ook maar eens de grote meneer zijn en een penalty nemen.
Je gaat een finale spelen en oefent niet op strafschoppen. Heitinga bewijst zichzelf steeds meer als te licht en ongeschikt. Komende zaterdag komt AZ op bezoek en die ruiken bloed.
Die discussie is eerder gevoerd in dit topic. Toen Ajax tegen Union Berlijn speelde.Spoorman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:48:
Vind dit toch wel bijzonder hoor. https://www.nu.nl/voetbal...en-er-geen-spijt-van.html
Je gaat een finale spelen en oefent niet op strafschoppen. Heitinga bewijst zichzelf steeds meer als te licht en ongeschikt. Komende zaterdag komt AZ op bezoek en die ruiken bloed.
Ik kan me ook voorstellen dat Heitinga eerst de basis er goed in wil hebben en voorlopig alleen daarop traint.
We hebben afgelopen winter in Qatar gezien dat het trainen (en er een wetenschap van proberen te maken) op strafschoppen inderdaad een heel goed idee is 😅Spoorman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:48:
Vind dit toch wel bijzonder hoor. https://www.nu.nl/voetbal...en-er-geen-spijt-van.html
[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-05-2023 09:17 ]
Het had lief geweest als wij de beker mochten hebben, dan waren alle drie de prijzen (JC schaal, dennenappel en schaal) netjes verdeeld maar het mocht niet zo wezen. Zowel PSV als wij maakten geen enkele aanspraak op de beker gisteravond, mede daarom heb ik de penalty's ook niet afgewacht. Ik zou me als voetballer een beetje schamen als ik na zo'n wedstrijd de winst zou moeten vieren
Maar goed, positief is dat we in elk geval niet (weer) overlopen zijn door PSV en dat is progressie! Nu snel de focus op AZ en hopen dat we daar misschien nog een puntje aan over kunnen houden. Hup Ajax.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
In de Eredivisie wordt 85% van de strafschoppen raak geschoten. Wat hebben ze gedaan bij PSV op de training?Spoorman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:48:
kwartiertje na de training nog ff oefenen had natuurlijk nooit kwaad gekunnen, tis nou niet dat dat zo'n zware belasting is.ST10©DE schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:02:
[...]
Die discussie is eerder gevoerd in dit topic. Toen Ajax tegen Union Berlijn speelde.
Ik kan me ook voorstellen dat Heitinga eerst de basis er goed in wil hebben en voorlopig alleen daarop traint.
Wat ik bijzonder vind dat je als spits een bal 5 meter overschiet. Ook die penalty van Alvarez sloeg helemaal nergens op. Daar kan geen training tegen op.Spoorman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:48:
XXXVI
Die sealtjes op de grond ook in de WC's.Agent47 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:20:
Nou de rekening mag grotendeels naar Amsterdam voor het fixen van de stoeltjes, tegels, toiletten en overig sanitair.
Mij best als je wat wilt gebruiken, maar als je zo'n slechte roes hebt doe het dan niet.
Die van Timber wel dan? Die was al even dramatisch.ephymerous schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:29:
[...]
Wat ik bijzonder vind dat je als spits een bal 5 meter overschiet. Ook die penalty van Alvarez sloeg helemaal nergens op. Daar kan geen training tegen op.
Schiet 'm hard op de lat. Daarvoor heb ik nog enigszins respijt.toolkist schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:35:
[...]
Die van Timber wel dan? Die was al even dramatisch.
XXXVI
Even 5 pingels nemen na de training is toch geen belasting. Neem desnoods 5 keer dezelfde hoek, dan weet je in ieder geval hoe je hem gaat nemen mocht het zo ver komen.ST10©DE schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:02:
[...]
Die discussie is eerder gevoerd in dit topic. Toen Ajax tegen Union Berlijn speelde.
PSV heeft er in ieder geval aandacht aan besteed.Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:22:
[...]
In de Eredivisie wordt 85% van de strafschoppen raak geschoten. Wat hebben ze gedaan bij PSV op de training?
Ja, dat heeft z'n vruchten afgeworpen... Het is dat Ajax nog slechter was.Spoorman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:44:
[...]
PSV heeft er in ieder geval aandacht aan besteed.
Wat dat betreft was dit weer totaal geen reclame voor het nederlandse voetbal deze finale, het niveau van deze "top"clubs is echt zorgwekkend. Zou me niks verbazen als feyenoord de komende jaren de favoriet is voor de titel.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023