I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik zat net al te googlen idd, dacht ook pas komend seizoen.gws24 schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:54:
[...]
Helaas is die 2e directe CL plek pas voor seizoen 24/25. PSV zal dus gewoon no voorrondes moeten spelen.
@Maarten_E nepnieuws verspreider!
[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 23-04-2023 16:55 ]
Sorry! Zal het even verwijderen, vanwege al het gepraat erover was ik ervan overtuigd dat dat dit seizoen al was.Typhone schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:54:
[...]
Ik zat net al te googlen idd, dacht ook pas komend seizoen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En als de clubs heel goed gaan presteren krijg je het seizoen erop misschien zelfs 4 CL plekken. Moet Frankrijk ook een beetje meewerken.Typhone schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:54:
[...]
Ik zat net al te googlen idd, dacht ook pas komend seizoen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ben alleen bang dat het dan ook meteen hard onderuit gaat, ik denk dat de club die op plaats 4 komt (uitgaande van een traditionele top-3) niet gauw de voorrondes zou overleven en dus geen punten scoort.Quad schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:56:
[...]
En als de clubs heel goed gaan presteren krijg je het seizoen erop misschien zelfs 4 CL plekken. Moet Frankrijk ook een beetje meewerken.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dit is precies wat ik bedoel. Alles concluderen uit een paar wedstrijden en wissels met een uiteengevallen en uit vorm geraakte team.toolkist schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:50:
[...]
Je kunt het prima zien aan z'n beslissingen mbt basis en wissels. En beiden zijn ruk++
Volgens mij was er op van Nistelrooij ergens dit seizoen ook nog de nodige kritiek. Geen team, slechte wissels etc.
Moet je nu kijken.....
Blijft typisch voetbal weer.
Dan had ik wel een leuk après-ski deuntje voor in de ArenA geweten...Exocet schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:58:
Ajax had Ted Lasso als coach moeten aanstellen, was het niet minder gegaan dan nu.
[ Voor 7% gewijzigd door hoevenpe op 23-04-2023 17:01 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Inderdaad, alle Ajacieden hier accepteren de nederlaag, feliciteren de PSVers, en pelox zit alleen maar te stokenTyphone schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:00:
[...]
Heb je je eigen reacties al eens gelezen?
Je bent net een klein kind van 12.
Elke reactie alleen maar op uitlokken gericht en verder niks constructiefs. Ga voetbal kijken en blijf hier weg zoals je eerder al aangaf. Dat scheelt een hoop met je posts hier.
Het mooie is, nu krijg ik de wind van voren maar zoals gezegd neem een voorbeeld aan je collega supporters hier.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Vind je PSV nu goed dan? Dit was toch gewoon de manke tegen de blinde. Tegen een fatsoenlijke tegenstander was PSV er keihard af gegaan met de gigantische ruimtes die ze op het middenveld lieten.d-vine schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:59:
[...]
Dit is precies wat ik bedoel. Alles concluderen uit een paar wedstrijden en wissels met een uiteengevallen en uit vorm geraakte team.
Volgens mij was er op van Nistelrooij ergens dit seizoen ook nog de nodige kritiek. Geen team, slechte wissels etc.
Moet je nu kijken.....
Blijft typisch voetbal weer.
Dit is juist het enige positieve aan dit verlies, PSV zal wel doorgaan met van Nistelrooij.
Die is drie wedstrijden geleden al volgeboekt
*AZ shirt vast op de strijkplank legt...
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 23-04-2023 17:11 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ho ho, niet te veel kiwi's eten he, ga je raar van praten!Superkiwi schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:10:
Ik weet wel dat ik onder het genot van een whiskytje met mijn AZ buddy het treffen tussen onze Amsterdamse () clubs ga kijken. Of we nu 3e of 4e worden doet er eigenlijk niet veel meer toe, dan maar AZ naar die 3e plek juichen
Als PSV de beker wint ga je met de 4e plek de ECL in, nietwaar? Op de derde plek ga je hoe dan ook de EL in.Superkiwi schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:10:
Ik weet wel dat ik onder het genot van een whiskytje met mijn AZ buddy het treffen tussen onze Amsterdamse () clubs ga kijken. Of we nu 3e of 4e worden doet er eigenlijk niet veel meer toe, dan maar AZ naar die 3e plek juichen
1. Dat doen ze niet. Wij moeten pak bekerParaDroid2 schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:16:
[...]
Als PSV de beker wint ga je met de 4e plek de ECL in, nietwaar? Op de derde plek ga je hoe dan ook de EL in.
2. Zonder verbeteringen spelen wij in de EL ook niks klaar.
Ietwat negatieve instelling wellicht maar ik zie niet in hoe dit komend seizoen opeens beter gaat lopen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik praat niet namens de clubs maar als supporterTyphone schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:47:
[...]
Dat sentiment hoort bij kleine clubs, niet bij grote profclubs.
XXXVI
Zit wat in. In principe zou je voor het hoogst haalbare voor je club moeten gaan, maar ik moest er ook niet aan denken dat Vitesse dit jaar per ongeluk de ECL play-offs behaalde en Europa in zou rollen. Een jaartje 12e is prima.Superkiwi schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:19:
[...]
1. Dat doen ze niet. Wij moeten pak beker
2. Zonder verbeteringen spelen wij in de EL ook niks klaar.
Ietwat negatieve instelling wellicht maar ik zie niet in hoe dit komend seizoen opeens beter gaat lopen.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Het waren 6 mooie kilometers?ephymerous schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:21:
Net weer thuis van een mtb rit. Toch jammer hoe het kan vergaan. Een aantal seizoenen geleden peinsde ik niet over niet kijken. Nu wist je van te voren al dat het niets zou worden.
Omhoog ja, de overige 21 vlak of naar beneden
XXXVI
Ik zie nu EL-voorronde staan op mijn score-app. Dacht dat het al dit seizoen zo was.
24/25 pas geloof ikHollowGamer schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:39:
Stomme vraag, maar is volgend seizoen derde plaats kwalificatie CL?
Ik zie nu EL-voorronde staan op mijn score-app. Dacht dat het al dit seizoen zo was.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bergwijn wordt onderweg naar de bus bekogeld met bekers bier. Flink wat beveiliging nodig om de speler van Ajax te begeleiden. #psvaja pic.twitter.com/D8mLv7bhHc
— Yannick Wezenbeek (@Yannickske99) 23 april 2023
Sneu weer zeg
Verwijderd
Ik snap het niet zo goed waarom het daar nog steeds zo open is.
Eerder dit jaar werden de spelers van Feyenoord nog begroet met het gezang
"Feyenoord moet dood, jullie moeten dood, Feyenoord moet dood."
En, dit ongein is gewoon telkens bij elke club.
Zorg gewoon dat de spelersbus van de tegenstander veilig en afgesloten staat en de spelers + staf normaal de bus uit/in kunnen.
Zo moeilijk is dat toch niet lijkt mij?
nice one nos
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De tragiek van het voetbal in een notendop. de openheid en het potentiële contact is in essentie een mooi goed, de realiteit leert ons dat dat mooie goed verpest wordt door een select genootschap.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:51:
[...]
En, dit ongein is gewoon telkens bij elke club.
Zorg gewoon dat de spelersbus van de tegenstander veilig en afgesloten staat en de spelers + staf normaal de bus uit/in kunnen.
Zo moeilijk is dat toch niet lijkt mij?
Verwijderd
FC Groningen - Ajax (Die vechten voor hun laatste kans)
Ajax - Utrecht (Utrecht kan regelmatig verrassen tegen Ajax)
FC Twente - Ajax
Mocht AZ vanavond winnen (Waar ik eventjes vanuit ga.)
Dan scheelt het 2 punten met AZ...
Op deze manier kan Ajax zomaar eens de play-offs ingaan.
Play Offs tegen Sparta, Twente, Utrecht?
Als ze niet uitkijken daar in Amsterdam hebben ze volgend jaar helemaal geen Europees Voetbal.
Hoop voor Ajax dat de spelers zich dit realiseren volgende week in de Finale tegen PSV.
Hoewel ik als Feyenoorder het niet erg zou vinden als Ajax overal naast grijpt.
Is het voor het Nederlands voetbal natuurlijk wel beter als ze Europees voetbal spelen.
Niet helemaal, ticket schuift door indien PSV de Beker zou winnen. Dus of ticket via de beker voor Ajax dan wel via de 4de plek een ticket voor de ecl.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:24:
Op deze manier kan Ajax zomaar eens de play-offs ingaan.
Play Offs tegen Sparta, Twente, Utrecht?
Als ik het goed herinner.
Verwijderd
Ah, right...Napo schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:29:
[...]
Niet helemaal, ticket schuift door indien PSV de Beker zou winnen. Dus of ticket via de beker voor Ajax dan wel via de 4de plek een ticket voor de ecl.
Als ik het goed herinner.
Dat was ik eventjes vergeten.
Hebben ze daar toch eventjes mazzel mee^^
Doelsaldo's zijn nu ook allemaal redelijk recht getrokken.
Feyenoord + 45
PSV + 46
Ajax + 47
Mooi om te zien omdat het een paar weken geleden nog een extra punt was voor Ajax met +14, ofzo.
En hij speelt het “spel” steeds met van Hooijdonk. Dus ach, beetje elkaar plagen.
Alleen het downplayen van spelers bij Feyenoord hoeft niet iedere keer.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Volgende keer net als de wedstrijden lik op stuk beleid uitvoeren. misschien met 1 waarschuwing en dan tijdelijk topic op slot.Outerspace schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:15:
[Mbr] Ik heb snel wat geruimd, mocht je wat kwijt zijn dan was het vast offtopic en/of kon het niet door de beugel. Jammer dat het weer zo moet.[/]
Werkte met de formule 1 topic in 2021 prima tijdens de clash Max en Lewis.
Wiens woorden zijn dit? Of wat wil je zeggen?ST10©DE schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:20:
Nou, daar hebben we gezwijnd. Ajax was veel beter. Sangare had al in de 20e minuut natuurlijk rood moeten hebben. De scheidsrechter floot echt alles in ons voordeel. De goals waren ook gelukkig en die elfmeter was wel erg makkelijk gegeven. Bovendien had wedstrijd gewoon reglementair gewonnen verklaard moeten worden voor Ajax vanwege die paupers uit Eindhoven op de tribune.
Hopelijk voor de Europese wedstrijden weer wat meer fitte spelers.krissie100 schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:22:
Nou, de gehele aanval van AZ is wederom weg, net als aan het begin van het seizoen...
Eerlijk gezegd is het een van de meest onschuldige spreekkoren die er is, dus lijkt me helemaal primaMartinusz schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:31:
Schalmt het helemaal niets…al door het stadion?
Weekendje in Berlijn met het bedrijf dus niet kunnen kijken. Blij om te zien dat PSV gewonnen heeft.
Ajax moet oppassen, ze spelen de bekerfinale ergens voor. Die verliezen en 2e worden betekent volgens mij voorronde Conference League. PSV moet dus ook oppassen, die kunnen ook nog makkelijk 3e worden.
Beker winnen is gegarandeerd minimaal groepsfase EL.
PSV moet nog tegen Sparta en AZ, Ajax heeft ook nog wat lastige potten. De strijd om plek 2 zal denk ik pas in de laatste ronde beslecht worden.Superkiwi schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:43:
PSV'ers, gefeliciteerd met de tweede plaats
Of denkt er iemand dat PSV die plek nog gaat weggeven?
De komende wedstrijd - beker - winnen is voor beide clubs van significant belang.ElPaco schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:44:
[...]
Ajax moet oppassen, ze spelen de bekerfinale ergens voor. Die verliezen en 2e worden betekent volgens mij voorronde Conference League. PSV moet dus ook oppassen, die kunnen ook nog makkelijk 3e worden.
Beker winnen is gegarandeerd minimaal groepsfase EL.
Inderdaad zekerheid op _minimaal_ Europa League, Zeker voor Ajax ligt ECL op de loer doordat AZ nu dit nog in eigen hand heeft. Voor PSV kan Ajax, en in theorie AZ, nog over PSV heen. Daarnaast speelt vertrouwen een rol, het winnen van een directe confrontatie kan in ieder geval helpen in de opvolgende wedstrijden om in ieder geval daar niet aan te twijfelen.
Maar goed, volgende week andere spelers, andere week, andere wedstrijd.
Indien van Nistelrooij besluit om Drommel op te stellen heeft Ajax wel meer kans, zeker met potentieel Kudus erbij en zeker Alvarez.
Zal wel iets gedroomd hebben. Hier is iig niks in die strekking voorbij gekomen
Als plek 2 in de ED al een uitdaging is..HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:29:
Voor de huidige Ajax selectie is de europa league al een grote uitdaging.
Hopelijk worden er flinke maatregelen getroffen, want dit is echt diep triest.
Hato liet heel aardige dingen zien maar kwam zelden over de middellijn. Misschien was dat de opdracht, misschien durfde hij niet.
Het is niet alleen dat Ajax slecht speelde, ik vraag me af of de kwaliteit er is. We hebben geluk gehad dat PSV ook geen bijster sterke ploeg is, anders was de pot al veel en veel eerder beslist.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Zeker, lekker Donny terughalen in de zomer!Dj-sannieboy schreef op maandag 24 april 2023 @ 01:01:
[...]
Als plek 2 in de ED al een uitdaging is..
Hopelijk worden er flinke maatregelen getroffen, want dit is echt diep triest.
Het is inmiddels gewoon zielig wat mijn club laat zien en er moet heel veel gebeuren. Ik zie alleen niet zo gauw hoe dat in vredesnaam gaat lukken.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dat schijnt een soort nationale sport te zijn. Ik las vandaag ook weer de kop "Slot was kampioen geworden met Ajax of PSV".OMX2000 schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:39:
Alleen het downplayen van spelers bij Feyenoord hoeft niet iedere keer.
Ten eerste weet je dat niet. Misschien kunnen de spelers van Ajax of PSV helemaal niet zo spelen zoals Slot wil. Ten tweede vertelt het verhaal niet wie er dan bij Feyenoord voor de groep zou staan. Als dat Van Gaal is moet ik het nog zien
Bij al die tactische onbenullen en/of conservatieve coaches die Feyenoord voor de groep heeft gehad heeft niemand zich ooit afgevraagd wat spelers van Feyenoord zouden kunnen onder een coach die wel brengt wat je anno 2023 nodig hebt in het voetbal. Maar nu we die eindelijk hebben wordt dat weer gebruikt om de spelers af te zeiken. Meer respect mag wel.
Terwijl je ook kunt zeggen. Met Hancko en Geertruida wordt PSV kampioen. Of met Kokcü en Wieffer wordt Ajax kampioen. Naast de scouting voor de trainer is ook de scouting voor spelers succesvoller geweest dan voorheen. Ik vrees wel voor de toekomst nu de verantwoordelijke hiervoor weg is. Laat men in godsnaam straks niet weer voor de uitstraling of het Feyenoord verleden van een trainer kiezen.
Eigenlijk zijn er i.m.o. alleen heel goede mogelijkheden als Ajax wel CL zou halen, waarvan ze zelf vinden dat ze er thuis horen. Dan zouden bepaalde spelers eerder willen komen om zich te laten zien, die kans is gewoon kleiner als ze de cl niet halen (waar het wel heel erg op lijkt nu).snmght schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:00:
[...]
Zeker, lekker Donny terughalen in de zomer!
Het is inmiddels gewoon zielig wat mijn club laat zien en er moet heel veel gebeuren. Ik zie alleen niet zo gauw hoe dat in vredesnaam gaat lukken.
Daarnaast maken ze in de aankopen i.m.o erg rare keuzes, dit jaar al, maar omdat er ook over terug halen van bepaalde spelers (iig Donny) wordt gesproken voor komend seizoen vraag ik me af of het scouting apparaat wel werkt.
De aankopen passen totaal niet bij het beoogde doel/ de manier waarop ze willen spelen, en worden voor (erg) veel geld (terug) gehaald.
Brobbey is niet fit genoeg om 90 minuten te spelen op de huidige manier maar het druk zetten vooruit gebeurt nauwelijks, dat zou nog meer energie kosten. Sanchez is niet goed genoeg, Bassey is volgens mij een prima verdediger maar niet als je vanuit achteruit moet opbouwen.
Wijndal is ook gewoon niet goed genoeg, behalve in zijn eigen woorden, Bergwijn past ook niet bij het beoogde spel, dat is meer een reactieve speler (meer inzakken en dan snel eruit komen) i.m.o. de nieuwe technische man bij Ajax heeft een heel zware job voor de boeg.
Helemaal mee eens. Advocaat zei dat er bij de spelers van Feyenoord niet meer in zat (had ook Geertruida, Kokcü, Malacia bijvoorbeeld al tot zijn beschikking. Die zijn onder hem niet tot nauwelijks beter geworden en nu onder Slot fitter/ beter dan ooit. Als ik Kokcü goed begrepen heb in een interview is hij doordat Slot wat verlangd van hem meer gefocust op zijn fitheid en speelt hij veel beter. Een trainer maakt wel degelijk heel veel uit.D-e-n schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:28:
[...]
Dat schijnt een soort nationale sport te zijn. Ik las vandaag ook weer de kop "Slot was kampioen geworden met Ajax of PSV".
Ten eerste weet je dat niet. Misschien kunnen de spelers van Ajax of PSV helemaal niet zo spelen zoals Slot wil. Ten tweede vertelt het verhaal niet wie er dan bij Feyenoord voor de groep zou staan. Als dat Van Gaal is moet ik het nog zien![]()
Bij al die tactische onbenullen en/of conservatieve coaches die Feyenoord voor de groep heeft gehad heeft niemand zich ooit afgevraagd wat spelers van Feyenoord zouden kunnen onder een coach die wel brengt wat je anno 2023 nodig hebt in het voetbal. Maar nu we die eindelijk hebben wordt dat weer gebruikt om de spelers af te zeiken. Meer respect mag wel.
Terwijl je ook kunt zeggen. Met Hancko en Geertruida wordt PSV kampioen. Of met Kokcü en Wieffer wordt Ajax kampioen. Naast de scouting voor de trainer is ook de scouting voor spelers succesvoller geweest dan voorheen. Ik vrees wel voor de toekomst nu de verantwoordelijke hiervoor weg is. Laat men in godsnaam straks niet weer voor de uitstraling of het Feyenoord verleden van een trainer kiezen.
Eens!D-e-n schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:28:
[...]
Dat schijnt een soort nationale sport te zijn. Ik las vandaag ook weer de kop "Slot was kampioen geworden met Ajax of PSV".
Ten eerste weet je dat niet. Misschien kunnen de spelers van Ajax of PSV helemaal niet zo spelen zoals Slot wil. Ten tweede vertelt het verhaal niet wie er dan bij Feyenoord voor de groep zou staan. Als dat Van Gaal is moet ik het nog zien![]()
Mijn shortlist
- Pascal Jansen
- Peter Bosz
- Ron Jans
Wat heb je aan een scoutingsapparaat als je ook gewoon overbetaalde oud-(Eredivisie)spelers kan terughalen voor veel te veel geldsnmght schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:00:
[...]
Zeker, lekker Donny terughalen in de zomer!
Kan KlaasJan niet undercover naar Antwerpen gaan en proberen het notitieboekje van Marc te stelen.
Op een gegeven moment lieten ze een beeld zien waar Mislintat compleet ingezakt op zijn stoel zat. Toen die de wedstrijd bekeek zal die ook wel gedacht hebben "K*T, dit wordt een drukkere zomer dan ik had verwacht"jbdeiman schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:37:
[...]
Eigenlijk zijn er i.m.o. alleen heel goede mogelijkheden als Ajax wel CL zou halen, waarvan ze zelf vinden dat ze er thuis horen. Dan zouden bepaalde spelers eerder willen komen om zich te laten zien, die kans is gewoon kleiner als ze de cl niet halen (waar het wel heel erg op lijkt nu).
Daarnaast maken ze in de aankopen i.m.o erg rare keuzes, dit jaar al, maar omdat er ook over terug halen van bepaalde spelers (iig Donny) wordt gesproken voor komend seizoen vraag ik me af of het scouting apparaat wel werkt.
De aankopen passen totaal niet bij het beoogde doel/ de manier waarop ze willen spelen, en worden voor (erg) veel geld (terug) gehaald.
Brobbey is niet fit genoeg om 90 minuten te spelen op de huidige manier maar het druk zetten vooruit gebeurt nauwelijks, dat zou nog meer energie kosten. Sanchez is niet goed genoeg, Bassey is volgens mij een prima verdediger maar niet als je vanuit achteruit moet opbouwen.
Wijndal is ook gewoon niet goed genoeg, behalve in zijn eigen woorden, Bergwijn past ook niet bij het beoogde spel, dat is meer een reactieve speler (meer inzakken en dan snel eruit komen) i.m.o. de nieuwe technische man bij Ajax heeft een heel zware job voor de boeg.
Kijk, ik snap heel, heel goed waarom AJA vorig seizoen Anthony en Martinez hebben laten gaan. Voor die bedragen kan je simpelweg geen nee zeggen als AJA zijnde maar we hebben er niet goed genoeg op geanticipeert. Zeker schaduwlijstje voor Martinez was...... Nou weten we niet met wie ze allemaal gepraat hebben maar als je dan Bassey haalt..... Die beste man kan er nix aan doen. Hij kan echt wel verdedigen maar ook niet meer dan dat. Hij had gisteren in ieder geval niet vaak balverlies en gaf bal gewoon netjes af.
Het deed pijn aan mijn ogen hoe statisch ons spel was. Geen enkele middenvelder op aanvaller ging diep of maakte opofferingloopjes om ruimte te creeren. Alle buitenspelers die we hebben (op Conceicao na misschien) wil de bal in de voet. PSV kon dus heel makkelijker overeind blijven achterin.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Het hangt met elkaar samen. Ik denk dat de selectie van Feyenoord ook gewoon het sterkste is op het moment. Dat wisten we aan het begin van het seizoen niet omdat we geen idee hadden van jongens als Hancko, Wieffer, Hartman en Giminez, maar ondertussen ziet alleen Vd Vaart nog niet hoe goed deze jongens zijn.D-e-n schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:28:
[...]
De coach is afhankelijk van zn materiaal, maar heeft natuurlijk ook invloed op zn materiaal. Slot speelde een serieuze rol bij het aankoopbeleid, vooral door goed te weten wat hij nodig had en te zorgen dat er werd gehaald wat hij nodig had. Wieffer was geen grote bekende speler die elke wedstrijd uitblonk, maar wel precies het type dat Slot zocht. En als je jongens gebruikt op de juiste manier kunnen ze beter worden. Een Bassey bijvoorbeeld is misschien best een goede speler, maar linksom of rechtsom totaal niet wat Ajax nodig heeft, namelijk een verdediger die ook kan voetballen (bij gebrek aan backs die dat kunnen, een jonge centrale verdediger naast hem en ook voor hem op het middenveld een breker als Alvarez).
Ik denk dat met hetzelfde materiaal Slot ook geen kampioen was geworden bij Ajax en waarschijnlijk ook niet bij PSV, maar wel als hij ook zn stempel op het aankoopbeleid had kunnen drukken.
Daarom denk ik dat Slot ook nog niet weg gaat bij Feyenoord. Hij wil een club naar zn hand zetten en hij wil prijzen winnen (en zn gezin blijft liever nog een jaartje in Nederland). Er zijn maar een handvolclubs die dat kunnen bieden en die komen denk ik nog niet. Dat terwijl hij bij Feyenoord nu echt kan doorpakken. Hij heeft straks een selectie waar hij 2 jaar aan heeft kunnen sleutelen en kan nu ook gerichte aankopen kan doen, dan wordt Feyenoord echt zijn meesterwerk.
Stel je voor dat dit Feyenoord 1 ervaren rot zoals Wijnaldum of De Vrij erbij krijgt en 2 goede buitenspelers. Dan kan je nog eens een enorme stap maken. Dat moet met de verkoop van Kokcu en de CL gelden toch wel kunnen.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 24-04-2023 09:35 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hoeveel geld heeft Ajax deze zomer gespendeerd? 90 miljoen? Dieptriest wat er dan nu op het veld staat. Als je ziet wat voor spelers je normaliter kunt kopen voor dat geld. Ze hebben gegokt op namen ipv talent/kwaliteit. Er werd ook geroepen dat 30 miljoen voor Bergwijn prima is, want die voetbalt bij Ajax en kan voor een veelvoud verkocht worden. Ik moet het nog zien…Chief schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:15:
[...]
Op een gegeven moment lieten ze een beeld zien waar Mislintat compleet ingezakt op zijn stoel zat. Toen die de wedstrijd bekeek zal die ook wel gedacht hebben "K*T, dit wordt een drukkere zomer dan ik had verwacht"
Kijk, ik snap heel, heel goed waarom AJA vorig seizoen Anthony en Martinez hebben laten gaan. Voor die bedragen kan je simpelweg geen nee zeggen als AJA zijnde maar we hebben er niet goed genoeg op geanticipeert. Zeker schaduwlijstje voor Martinez was...... Nou weten we niet met wie ze allemaal gepraat hebben maar als je dan Bassey haalt..... Die beste man kan er nix aan doen. Hij kan echt wel verdedigen maar ook niet meer dan dat. Hij had gisteren in ieder geval niet vaak balverlies en gaf bal gewoon netjes af.
Het deed pijn aan mijn ogen hoe statisch ons spel was. Geen enkele middenvelder op aanvaller ging diep of maakte opofferingloopjes om ruimte te creeren. Alle buitenspelers die we hebben (op Conceicao na misschien) wil de bal in de voet. PSV kon dus heel makkelijker overeind blijven achterin.
Overigens denk ik dat deze afbraak ook was gebeurd als Overmars er nog was.
Dunno. Misschien dat die in de winterstop nog wat spelers had gehaald, en was er waarschijnlijk voor een aantal spelers duidelijk gemaakt dat ze richting de uitgang kunnen gaan.tiswat schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:44:
[...]
Hoeveel geld heeft Ajax deze zomer gespendeerd? 90 miljoen? Dieptriest wat er dan nu op het veld staat. Als je ziet wat voor spelers je normaliter kunt kopen voor dat geld. Ze hebben gegokt op namen ipv talent/kwaliteit. Er werd ook geroepen dat 30 miljoen voor Bergwijn prima is, want die voetbalt bij Ajax en kan voor een veelvoud verkocht worden. Ik moet het nog zien…
Eensch hoor. Bergwijn startte het seizoen prima maar niet meer dan dat. Vervolgens ver teruggevallen en niet meer opgestaan. Voor een speler met zijn status moet hij meer kunnen brengen. Tadic is wel fit maar zwemt. Waar voorheen Blind/Tagliafico met zeer grote regelmaat er op links overheen klapten hebben we dat dit seizoen nauwelijks gezien, wie we ook als LB hadden. Wijndal was er voor gehaald maar dat is het natuurlijk niet geworden. Meest dramatische was toen ze Bassey op LB zetten. Die had al moeite om iemand over 5 meter aan te spelen.....tiswat schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:44:
[...]
Hoeveel geld heeft Ajax deze zomer gespendeerd? 90 miljoen? Dieptriest wat er dan nu op het veld staat. Als je ziet wat voor spelers je normaliter kunt kopen voor dat geld. Ze hebben gegokt op namen ipv talent/kwaliteit. Er werd ook geroepen dat 30 miljoen voor Bergwijn prima is, want die voetbalt bij Ajax en kan voor een veelvoud verkocht worden. Ik moet het nog zien…
Heel typisch: ik keek toevallig naar GRO - AJA van vorig seizoen en ik zag Anthony als eerste tegen eigen 16 staan nadat GRO eruit kwam na een hoekschop van AJA. Die bereidheid zie ik dit seizoen niet.
Kondigt gewoon zijn eigen begrafenis aan...ElPaco schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:07:
Om de dames en heren Ajax supporters een hart onder de riem te steken, misschien is een jaartje ConfL zo slecht nog niet. Zie het als iets voor the greater good.
[Afbeelding]
Ik snap ook wel dat die spelers zijn verkocht (net zoals dat Feyenoord Senesi, Malacia en Sinistera moest laten gaan), wat ik niet snap (daarom zet ik ook mijn vraagtekens bij het scoutingsapparaat) is dat er geen fatsoenlijke vervanging is gehaald. Zo'n Hancko (bijvoorbeeld) had het links-centraal bij Ajax prima kunnen invullen volgens mij (wel wanneer de rest ook beter had geklopt overigens, die had het in de huidige mallaise ook niet gered). Maar die kostte veel minder dan Bassey, is ook nog maar 25 (dus heeft restwaarde en kan nog jaren mee) waar Bassey een veelvoud kostte. Gewoon een speler die eigenlijk niet in het gewenste profiel past waar zoveel geld voor neergelegd is.Chief schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:15:
[...]
Op een gegeven moment lieten ze een beeld zien waar Mislintat compleet ingezakt op zijn stoel zat. Toen die de wedstrijd bekeek zal die ook wel gedacht hebben "K*T, dit wordt een drukkere zomer dan ik had verwacht"
Bassey kan er inderdaad ook niets aan doen dat er zoveel voor betaald is, dat hij ineens dingen moet doen die hij bij Rangers nooit hoefde en dan ook nog eens in een team dat volledig uit los zand bestaa, dat maakt het allemaal extra lastig.
Maar even voor het perspectief: Hancko had een marktwaarde van 4,5M, versus 10M van Bassey, Feyenoord heeft 6M betaald voor Hancko Ajax 23M voor Bassey. Dus Ajax betaalt méér dan het dubbele van de marktwaarde voor een speler, die eigenlijk niet eens past bij de gewenste manier van spelen. Wat is daar dan in 's hemelsnaam misgegaan en is dit niet een volledige paniekaankoop (we moeten toch een linkercentrale verdediger hebben) geweest?
Kijk je naar de linksachter positie hebben ze Wijndal (die heeft nog helemaal geen potten kunnen breken maar kostte 10M, Lopez die achter Hartman zit, maar het in zijn invalbeurten prima doet (Wijndal krijgt geeneens invalbeurten) heeft maar 1,2M gekost.
I.m.o. is de grootste gemaakte fout (en waar Mislintat enorm voor op moet passen) dat er wel geld is en de creatieve scouting/ aankopen achterwege blijven. Men moet weer creatief worden, kijken of een (jonge) speler echt past bij het te spelen spel en daarop acteren.
Zie ook mijn reactie hierboven, een trainer kan heel veel maar kan ook niet toveren. Een speler die alleen maar ballen kan afpakken (type de Roon, dit bedoel ik niet denigrerend, maar voetballend is die niet heel sterk, maar wel erg nuttig) koop je niet als je op zoek bent naar een verbindingsspeler bijvoorbeeld.ph4ge schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:29:
[...]
Het hangt met elkaar samen. Ik denk dat de selectie van Feyenoord ook gewoon het sterkste is op het moment. Dat wisten we aan het begin van het seizoen niet omdat we geen idee hadden van jongens als Hancko, Wieffer, Hartman en Giminez, maar ondertussen ziet alleen Vd Vaart nog niet hoe goed deze jongens zijn.
De coach is afhankelijk van zn materiaal, maar heeft natuurlijk ook invloed op zn materiaal. Slot speelde een serieuze rol bij het aankoopbeleid, vooral door goed te weten wat hij nodig had en te zorgen dat er werd gehaald wat hij nodig had. Wieffer was geen grote bekende speler die elke wedstrijd uitblonk, maar wel precies het type dat Slot zocht. En als je jongens gebruikt op de juiste manier kunnen ze beter worden. Een Bassey bijvoorbeeld is misschien best een goede speler, maar linksom of rechtsom totaal niet wat Ajax nodig heeft, namelijk een verdediger die ook kan voetballen (bij gebrek aan backs die dat kunnen, een jonge centrale verdediger naast hem en ook voor hem op het middenveld een breker als Alvarez).
Ik denk dat met hetzelfde materiaal Slot ook geen kampioen was geworden bij Ajax en waarschijnlijk ook niet bij PSV, maar wel als hij ook zn stempel op het aankoopbeleid had kunnen drukken.
Daarom denk ik dat Slot ook nog niet weg gaat bij Feyenoord. Hij wil een club naar zn hand zetten en hij wil prijzen winnen (en zn gezin blijft liever nog een jaartje in Nederland). Er zijn maar een handvolclubs die dat kunnen bieden en die komen denk ik nog niet. Dat terwijl hij bij Feyenoord nu echt kan doorpakken. Hij heeft straks een selectie waar hij 2 jaar aan heeft kunnen sleutelen en kan nu ook gerichte aankopen kan doen, dan wordt Feyenoord echt zijn meesterwerk.
Stel je voor dat dit Feyenoord 1 ervaren rot zoals Wijnaldum of De Vrij erbij krijgt en 2 goede buitenspelers. Dan kan je nog eens een enorme stap maken. Dat moet met de verkoop van Kokcu en de CL gelden toch wel kunnen.
Bij Feyenoord is alles dat er gekocht (en gehuurd) is gericht op de manier van spelen die men wil bereiken en dan komen de spelers ook goed/ beter tot hun recht. Dit heb ik echt gemist in de aankopen (en huurlingen) die men bij Ajax heeft gedaan, er lijkt helemaal geen idee achter te zitten/ hebben gezeten en dat maakt het allemaal nogal lastig.
Maar ook dit is echt een probleem bij Ajax in de mentaliteit, ze gaan er zondermeer vanuit dat ze altijd 'de beste zijn', een toernooi als de ConfL wordt als te min beschouwd, terwijl als je ziet wat dat Feyenoord (als club) en de spelers daarvan heeft gebracht, maar ook Nederland is het helemaal zo gek nog niet. Als je moet gaan bouwen. I.m.o. is het juist ook die zelfoverschatting (misschien ook onderschatting van PSV/ Feyenoord) waar ze zichzelf de das mee om doen.ElPaco schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:07:
Om de dames en heren Ajax supporters een hart onder de riem te steken, misschien is een jaartje ConfL zo slecht nog niet. Zie het als iets voor the greater good.
[Afbeelding]
Achteraf is mooi wonen. Die vergelijkingen tussen aankopen is nu heel makkelijk en eenvoudig te zeggen. Dat wist je bij aanvang van het seizoen nog niet.jbdeiman schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:40:
[...]
Ik snap ook wel dat die spelers zijn verkocht (net zoals dat Feyenoord Senesi, Malacia en Sinistera moest laten gaan), wat ik niet snap (daarom zet ik ook mijn vraagtekens bij het scoutingsapparaat) is dat er geen fatsoenlijke vervanging is gehaald. Zo'n Hancko (bijvoorbeeld) had het links-centraal bij Ajax prima kunnen invullen volgens mij (wel wanneer de rest ook beter had geklopt overigens, die had het in de huidige mallaise ook niet gered). Maar die kostte veel minder dan Bassey, is ook nog maar 25 (dus heeft restwaarde en kan nog jaren mee) waar Bassey een veelvoud kostte. Gewoon een speler die eigenlijk niet in het gewenste profiel past waar zoveel geld voor neergelegd is.
Bassey kan er inderdaad ook niets aan doen dat er zoveel voor betaald is, dat hij ineens dingen moet doen die hij bij Rangers nooit hoefde en dan ook nog eens in een team dat volledig uit los zand bestaa, dat maakt het allemaal extra lastig.
Maar even voor het perspectief: Hancko had een marktwaarde van 4,5M, versus 10M van Bassey, Feyenoord heeft 6M betaald voor Hancko Ajax 23M voor Bassey. Dus Ajax betaalt méér dan het dubbele van de marktwaarde voor een speler, die eigenlijk niet eens past bij de gewenste manier van spelen. Wat is daar dan in 's hemelsnaam misgegaan en is dit niet een volledige paniekaankoop (we moeten toch een linkercentrale verdediger hebben) geweest?
Kijk je naar de linksachter positie hebben ze Wijndal (die heeft nog helemaal geen potten kunnen breken maar kostte 10M, Lopez die achter Hartman zit, maar het in zijn invalbeurten prima doet (Wijndal krijgt geeneens invalbeurten) heeft maar 1,2M gekost.
I.m.o. is de grootste gemaakte fout (en waar Mislintat enorm voor op moet passen) dat er wel geld is en de creatieve scouting/ aankopen achterwege blijven. Men moet weer creatief worden, kijken of een (jonge) speler echt past bij het te spelen spel en daarop acteren.
Dat er fouten zijn gemaakt bij de scouting, true.
Van wanneer is die uitspraak?jbdeiman schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:40:
[...]
Maar ook dit is echt een probleem bij Ajax in de mentaliteit, ze gaan er zondermeer vanuit dat ze altijd 'de beste zijn', een toernooi als de ConfL wordt als te min beschouwd, terwijl als je ziet wat dat Feyenoord (als club) en de spelers daarvan heeft gebracht, maar ook Nederland is het helemaal zo gek nog niet. Als je moet gaan bouwen. I.m.o. is het juist ook die zelfoverschatting (misschien ook onderschatting van PSV/ Feyenoord) waar ze zichzelf de das mee om doen.
(Edit: 2021, beter kijken
De ambitie is ieder jaar kampioen worden en CL spelen. Dan is die ConfL inderdaad te min, kijkende naar het beleid en ambities. Vind ik niet heel vreemd.
Feyenoord is kijkende naar de recente jaren geen Ajax. Met alle respect. Als Feyenoord 5 jaar op rij kampioen wordt dan is de ConfL toch ook een teleurstelling? Is dat dan arrogant? Nee. Je groeit en past je ambities aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 24-04-2023 11:01 ]
Het gaat mij niet om de spelers onderling te vergelijken, maar meer om aan te geven dat (Feyenoord speelt volgens mij het spelletje dat Ajax ook wil spelen) er iets mis lijkt te zijn met de scouting zelf, of dat er iets mis is met het handelen op basis van scoutingsrapporten. (sorry, dacht dat dat wel duidelijk was). Waar Ajax 'groter werd' door creatief scouten lijken ze dat veel minder te doen. Wijndal (gevestigde naam bij AZ), Bergwijn (gevestigde naam bij Spurs), Bassey (gevestigde naam bij Rangers) getuigen niet bepaald van die creativiteit die er eerder wel was, waarbij ik mij dus oprecht afvraag hoe het nu allemaal zit bij Ajax en of men nu in paniekmodus deze spelers heeft gehaald of dat het scoutingsapparaat niet functioneert (of gewoon niet wordt gevolgd).Vos schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:49:
[...]
Achteraf is mooi wonen. Die vergelijkingen tussen aankopen is nu heel makkelijk en eenvoudig te zeggen. Dat wist je bij aanvang van het seizoen nog niet.
Feyenoord heeft i.m.o. juist wel creatief (en goed) gescout met hun vervangers, waarbij ik de aankopen op een bepaalde positie naast elkaar zet omdat i.m.o. dit nu juist wel gevallen van creativiteit zijn waar Ajax in deze meer aan had gehad. Daarom staan ze naast elkaar, maar ook omdat de speler(s) i.m.o. beter in het systeem passen dat Ajax zelf (ook) graag wil spelen.
Dat je de ambitie uitspreekt is prima, dit was het eerste jaar dat er ConferenceLeague gespeeld werd volgens mij en dan al zeggen dat die league te min is en je als je daar moet gaan spelen wel afhaakt is i.m.o. gewoon een mentaliteitsprobleem. Je kan als Ajax wel vinden dat je in de Champions League thuishoort, maar je bent ook afhankelijk van andere clubs in je land waar je terecht komt. Het is dat er geen vangnet meer is nadat je vanuit de CL in de EL instroomt en daar dan verliest, anders had Ajax begin dit seizoen al in de ConfL gespeeld.Vos schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:57:
[...]
Van wanneer is die uitspraak?
(Edit: 2021, beter kijkentoen had Ajax een leuke tijd in Europa.)
De ambitie is ieder jaar kampioen worden en CL spelen. Dan is die ConfL inderdaad te min, kijkende naar het beleid en ambities. Vind ik niet heel vreemd.
Feyenoord is kijkende naar de recente jaren geen Ajax. Met alle respect. Als Feyenoord 5 jaar op rij kampioen wordt dan is de ConfL toch ook een teleurstelling? Is dat dan arrogant? Nee. Je groeit en past je ambities aan.
Maar abitie uitspreken is i.m.o. wat anders dan wat van der Sar hier doet. Die zegt gewoon weg te lopen voordat het zover is en onderschatte het op dat moment onbekende toernooi volledig en eigenlijk ook het toernooi niet serieus te nemen. Gelukkig doen andere clubs dat wel.
Time will telljbdeiman schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:01:
[...]
Het gaat mij niet om de spelers onderling te vergelijken, maar meer om aan te geven dat (Feyenoord speelt volgens mij het spelletje dat Ajax ook wil spelen) er iets mis lijkt te zijn met de scouting zelf, of dat er iets mis is met het handelen op basis van scoutingsrapporten. (sorry, dacht dat dat wel duidelijk was). Waar Ajax 'groter werd' door creatief scouten lijken ze dat veel minder te doen. Wijndal (gevestigde naam bij AZ), Bergwijn (gevestigde naam bij Spurs), Bassey (gevestigde naam bij Rangers) getuigen niet bepaald van die creativiteit die er eerder wel was, waarbij ik mij dus oprecht afvraag hoe het nu allemaal zit bij Ajax en of men nu in paniekmodus deze spelers heeft gehaald of dat het scoutingsapparaat niet functioneert (of gewoon niet wordt gevolgd).
Feyenoord heeft i.m.o. juist wel creatief (en goed) gescout met hun vervangers, waarbij ik de aankopen op een bepaalde positie naast elkaar zet omdat i.m.o. dit nu juist wel gevallen van creativiteit zijn waar Ajax in deze meer aan had gehad. Daarom staan ze naast elkaar, maar ook omdat de speler(s) i.m.o. beter in het systeem passen dat Ajax zelf (ook) graag wil spelen.
Nee hoor dit is juist de mentaliteit die bij Ajax hoort. Kan je probleem vinden maar zonder die mentaliteit is Ajax geen Ajax en zal Ajax nooit succesvol zijn.jbdeiman schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:40:
[...]
Maar ook dit is echt een probleem bij Ajax in de mentaliteit, ze gaan er zondermeer vanuit dat ze altijd 'de beste zijn', een toernooi als de ConfL wordt als te min beschouwd, terwijl als je ziet wat dat Feyenoord (als club) en de spelers daarvan heeft gebracht, maar ook Nederland is het helemaal zo gek nog niet. Als je moet gaan bouwen. I.m.o. is het juist ook die zelfoverschatting (misschien ook onderschatting van PSV/ Feyenoord) waar ze zichzelf de das mee om doen.
Ajax is altijd voor de winst gaan (en ja je kan zeggen dat elke club dat wil, maar een FC Volendam is toch echt tevreden met handhaving in de Eredivisie). Aanvallend én attractief voetbal spelen. En jeugd opleiden en die een kans geven in het eerste. In de praktijk werkt het misschien niet altijd zo, maar dat is wel waar alles uiteindelijk op terug moet komen. Buiten de top 3 of zelfs top 2 eindigen is gewoonweg niet goed genoeg en dus spelen in de Conference League (waar van de Sar overigens een rol in heeft gespeeld bij de totstandkoming) is niet goed genoeg.
Twee jaar geleden had niemand er een cent voor gegeven dat Feyenoord achter elkaar finale Conference League, kwartfinale Europa League en kampioen zou worden. Of in ieder geval niet veel. Ajax heeft een slecht seizoen maar er is werkelijk niets wat het onmogelijk maakt om volgend seizoen totaal anders en beter voor de dag te komen.Vos schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:07:
[...]
Time will tell. Ik weet niet hoe structureel het is. Aan Feyenoord zijde en Ajax zijde. Het kan zijn dat het de ene kant toevallig goed op valt en de andere kant slecht.
Maar dat is voor Feyenoord/ PSV net zo (de traditionele top 3 zeg maar). Ik heb de afgelopen jaren over Ajax wel eens iets gehoord over een 'tussenjaar' zeg maar, wat is dan een tussenjaar, als je gewoon weer 1 of 2 moet zijn voor Ajax, wat dus exact hetzelfde is als andere jaren?PolarBear schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:07:
[...]
Nee hoor dit is juist de mentaliteit die bij Ajax hoort. Kan je probleem vinden maar zonder die mentaliteit is Ajax geen Ajax en zal Ajax nooit succesvol zijn.
Ajax is altijd voor de winst gaan (en ja je kan zeggen dat elke club dat wil, maar een FC Volendam is toch echt tevreden met handhaving in de Eredivisie). Aanvallend én attractief voetbal spelen. En jeugd opleiden en die een kans geven in het eerste. In de praktijk werkt het misschien niet altijd zo, maar dat is wel waar alles uiteindelijk op terug moet komen. Buiten de top 3 of zelfs top 2 eindigen is gewoonweg niet goed genoeg en dus spelen in de Conference League (waar van de Sar overigens een rol in heeft gespeeld bij de totstandkoming) is niet goed genoeg.
Vol voor de winst gaan/ willen winnen is i.m.o. wat anders dan realistisch blijven. Als Ajax een goed CL seizoen draait zijn veel spelers daarna weg en moet je gaan bouwen, dat weten ze in Amsterdam ook neem ik aan. kan je dan zomaar verwachten dat je boven PSV/ Feyenoord (en wellicht AZ) eindigt? Natuurlijk moet dat wel het streven zijn, maar daarin moet je dan hopen dat 1 van 2 (of alle 2) van de traditionele top3 het ook niet goed doet.
Daarbij kom je als nummer 2 geloof ik in voorrondes CL terecht (nu in elk geval), waar je zomaar uitgeschakeld kan worden. Dan kom je in de EL terecht en ben je ook afhankelijk van hoe snel je e.e.a. weer hebt opgebouwd (want poulefase is in de eerste helft van het seizoen) / draaidende hebt, een keer plek 3 in een poule is dan helemaal niet gek en dan ga je dus naar de ConfL. Maargoed iederreen zijn ding hoor, ik hou daar gewoon niet zo van.
Hattrick: Thorgal Eagles
Heel simpel. Doorheen gedrukt door Schreuder en niemand bij Ajax die een net nieuw aangestelde trainer alweer de deur wilde tonen dus maar ja gezegd.jbdeiman schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:40:
[...]
Ik snap ook wel dat die spelers zijn verkocht (net zoals dat Feyenoord Senesi, Malacia en Sinistera moest laten gaan), wat ik niet snap (daarom zet ik ook mijn vraagtekens bij het scoutingsapparaat) is dat er geen fatsoenlijke vervanging is gehaald. Zo'n Hancko (bijvoorbeeld) had het links-centraal bij Ajax prima kunnen invullen volgens mij (wel wanneer de rest ook beter had geklopt overigens, die had het in de huidige mallaise ook niet gered). Maar die kostte veel minder dan Bassey, is ook nog maar 25 (dus heeft restwaarde en kan nog jaren mee) waar Bassey een veelvoud kostte. Gewoon een speler die eigenlijk niet in het gewenste profiel past waar zoveel geld voor neergelegd is.
De scouts waren wel degelijk tegen het halen van Bassey.
Op basis van z'n prestaties bij AZ was Wijndal voor 10m een prima aankoop. Blijkt dat ie na die aankoop ineens denkt dat ie de grote meneer is en niet meer volle bak hoeft te werken voor z'n geld. Tja, is dat te scouten?Kijk je naar de linksachter positie hebben ze Wijndal (die heeft nog helemaal geen potten kunnen breken maar kostte 10M, Lopez die achter Hartman zit, maar het in zijn invalbeurten prima doet (Wijndal krijgt geeneens invalbeurten) heeft maar 1,2M gekost.
Niet heel raar natuurlijk.I.m.o. is de grootste gemaakte fout (en waar Mislintat enorm voor op moet passen) dat er wel geld is en de creatieve scouting/ aankopen achterwege blijven. Men moet weer creatief worden, kijken of een (jonge) speler echt past bij het te spelen spel en daarop acteren.
Je uiterst succesvolle TD weg, paar maanden later je uiterst succesvolle trainer, en in de waan van de succesvolle jaren denken dat je dan wel wegkomt zonder ervaren TD en een (op het oog) ervaren trainer. Ingekakte organisatie die nu dus weer eens flink opgeschud moet worden.
Je zou verwachten dat een algemeen directeur dit aan ziet komen en hier dus al lang en breed plannen voor klaar heeft liggen (het was nou niet bepaald zeker dat Overmars nog 5 jaar aan zou blijven, en dat Ten Hag binnen 2 jaar zou gaan was 100% zeker) , dus dan kom je weer terug op het falen van Vd Sar. Die uiteindelijk alle mazzel van de wereld heeft dat ie de enige was die overbleef met een voetbal achtergrond, anders had de RvC hem er allang uitgetrapt.
Bij Feyenoord lijkt nu bijna elke aankoop raak te zijn, al valt de grootste aankoop (Timber) daar wat mij betreft buiten dus ook bij Feyenoord is niet alles top) maar er wordt in ieder geval ook met een idee gekocht. Feyenoord moest ook wel vanwege de financiële situatie, Ajax is daarin gewoon te lui geworden gezien de bakken met geld en de kwaliteiten van Overmars.
Dit is de laatste jaren natuurlijk wel enorm losgelaten. Veel te snel kopen want een jeugdspeler kreeg geen tijd meer om zich aan het niveau op te trekken, die moest er meteen op topniveau mee kunnen draaien anders kreeg ie geen kans van Ten Hag.PolarBear schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:07:
[...]
Nee hoor dit is juist de mentaliteit die bij Ajax hoort. Kan je probleem vinden maar zonder die mentaliteit is Ajax geen Ajax en zal Ajax nooit succesvol zijn.
Precies dát met die mentaliteit. Dat hoor je altijd wanneer er een keer klappen vallen dat het arrogant is en blablabla maar dat zit er al zo lang in en moet er ook altijd in blijven zitten.PolarBear schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:07:
[...]
Ondertussen speelt Ajax een verschrikkelijk jaar, staan ze 'maar' 3 puntjes achter op PSV en wordt die laatstgenoemde voor het 5e jaar op rij geen kampioen en is het rust en kalmte waar je bang van wordt.
Dat laatste is juist positief want er zit geen lijn in het spel bij PSV en de harde waarheid wordt daar niet volop uitgesproken. Bij Ajax is het al een jaar kommer en kwel (niet dit seizoen pas, vergeet de laatste wedstrijden van Ten Hag niet met 4-4-2) en daaruit blijkt dat de selectie niet in balans is. Hopelijk blijft Heitinga niet aan (ik neem hem verder niets kwalijk) maar er moet echt wel een stevigere coach komen te staan want anders gaan we dit volgend jaar nog een keer meemaken.
Als je dan echt op Ajax wil gaan bashen dan moet je degene die Brobbey heeft gehaald serieus een pak slaag geven. Die hele aankoop is bullshit gebleken. Was niet fit, is niet fit, wordt niet fit, levert nihil. Daardoor moet er veel geschoven worden andere poppetjes waaronder Tadic. Absoluut drama dat. De non-vorm van Timber en Taylor, gebrek aan een echte rechtsbuiten, geen rechtsback, geen linksback (ondanks Wijndal) en een keeper waar je langzaam ook wat vraagtekens bij mag zetten (maar ook dat speelde vorig jaar al!) en je hebt alle ingrediënten op een rijtje voor absolute troep.
Dan kun je het gaan hebben over individuele klasse en blabla maar kijk je dan even naar Feyenoord als team en je zet dat af tegen een PSV en een Ajax dan is het wel even schrikken en dien je ze in Rotterdam toch wel even kudo's te geven.
Over de mensen die hopen dat wij Frankrijk in de coëfficiëntenstrijd wel even gaan pakken: ik hoop van harte van niet. Dan moeten drie ploegen een serieus goed team hebben en anders verlies je alleen maar punten in de CL en loopt de rest weer hard op ons in in de 'makkelijkere' competities. Zonder Conf. League vrees ik dat er niet zoveel punten waren geweest namelijk.
Volgens mij zijn we het wel met elkaar eens hoor.toolkist schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:23:
[...]
Heel simpel. Doorheen gedrukt door Schreuder en niemand bij Ajax die een net nieuw aangestelde trainer alweer de deur wilde tonen dus maar ja gezegd.
De scouts waren wel degelijk tegen het halen van Bassey.
[...]
Op basis van z'n prestaties bij AZ was Wijndal voor 10m een prima aankoop. Blijkt dat ie na die aankoop ineens denkt dat ie de grote meneer is en niet meer volle bak hoeft te werken voor z'n geld. Tja, is dat te scouten?
[...]
Bij Feyenoord lijkt nu bijna elke aankoop raak te zijn, al valt de grootste aankoop (Timber) daar wat mij betreft buiten dus ook bij Feyenoord is niet alles top) maar er wordt in ieder geval ook met een idee gekocht. Feyenoord moest ook wel vanwege de financiële situatie, Ajax is daarin gewoon te lui geworden gezien de bakken met geld en de kwaliteiten van Overmars.
Dat de nieuwe trainer even voor 23M kan bepalen dat een bepaalde speler moet komen, waarbij je als organisatie (en/ of scoutingsapparaat) het er eigenlijk niet mee eens bent, dan moet men daar toch voor gaan liggen, nieuwe trainer of niet, als het niet bij het beleid van de club past dan moet het gewoon niet kunnen.
Ik snap de aankoop van Wijndal wel, maar de creativiteit in die aankoop ontbreekt volledig en dat is nu juist waar het zo goed mee ging en waarmee zoveel is bereikt, dat is waarom ik Lopez er even naast zette, om het in perspectief te plaatsen. Overigens had Wijndal bij AZ de branie (grote mond eigenlijk) al over hoe goed hij wel niet is, en is daar doordat Ajax hem heeft gekocht nog meer in gaan geloven en blijkbaar vindt hij zelf dat hij er wel is ofzo.
Maar het ging mij er dus vooral om dat bij de ene club (en Ajax deed dat ook jaren) echt met een vooraf bedacht plan spelers werden gehaald. Tadic vanwege zijn mentaliteit (ook kwaliteit) en ervaring, om jongere gasten op sleeptouw te kunnen nemen bijvoorbeeld. Daartegenover een Antony (ook een Tagliafico bijvoorbeeld) die minder ervaren zijn maar wel passen bij het geheel. En dat is zo ineens overboord gegooid, ik vind dat gewoon heel raar. Als iets op een bepaalde manier juist super goed gaat (lees: gebruik de scouting goed met een vooraf bedacht plan en handel daarnaar), waarom zou je het dan ineens bedenken dit volledig anders te gaan doen?
Achteraf is zeker makkelijk praten, we dachten allemaal dat Ajax een sterke selectie had aan het begin van het seizoen. Bijvoorbeeld Wijndal had ik ook hoge verwachtingen van, maar die lijkt het helemaal verleerd te zijn. Ik weet niet of je dat de scouting teveel kwalijk kan nemen.Vos schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:49:
Achteraf is mooi wonen. Die vergelijkingen tussen aankopen is nu heel makkelijk en eenvoudig te zeggen. Dat wist je bij aanvang van het seizoen nog niet.
Ik denk dat er bij Bassey wel wat mis is gegaan, die past gewoon niet in de top van Eredivisie en zeker niet als je er weinig voetbal omheen hebt lopen. Bassey moet gewoon lekker onderin de PL ballen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Kijk ook eens naar hoe Botman en Schuurs inmiddels presteren. Die waren verdedigend (bij Ajax destijds) zeker niet de grote uitblinkers maar die waren voetballend wel 10x beter dan Bassey.ph4ge schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:33:
[...]
Achteraf is zeker makkelijk praten, we dachten allemaal dat Ajax een sterke selectie had aan het begin van het seizoen. Bijvoorbeeld Wijndal had ik ook hoge verwachtingen van, maar die lijkt het helemaal verleerd te zijn. Ik weet niet of je dat de scouting teveel kwalijk kan nemen.
Ik denk dat er bij Bassey wel wat mis is gegaan, die past gewoon niet in de top van Eredivisie en zeker niet als je er weinig voetbal omheen hebt lopen. Bassey moet gewoon lekker onderin de PL ballen.
De reden dat er niet volle paniek bij PSV is, is omdat daar net ook heel het technisch hart is vervangen, je weet dat dat even tijd nodig heeft. Voor komend jaar zal er veel afhangen of ze 2e worden en zich plaatsen voor de CL (de kans dat Simons dan blijft is aanzienlijk, zonder CL is hij waarschijnlijk weg om maar eens wat te noemen), of dat ze 3e worden en de beker niet pakken en voorronde ConfL spelen.Typhone schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:32:
[...]
Precies dát met die mentaliteit. Dat hoor je altijd wanneer er een keer klappen vallen dat het arrogant is en blablabla maar dat zit er al zo lang in en moet er ook altijd in blijven zitten.
Ondertussen speelt Ajax een verschrikkelijk jaar, staan ze 'maar' 3 puntjes achter op PSV en wordt die laatstgenoemde voor het 5e jaar op rij geen kampioen en is het rust en kalmte waar je bang van wordt.
Dat laatste is juist positief want er zit geen lijn in het spel bij PSV en de harde waarheid wordt daar niet volop uitgesproken. Bij Ajax is het al een jaar kommer en kwel (niet dit seizoen pas, vergeet de laatste wedstrijden van Ten Hag niet met 4-4-2) en daaruit blijkt dat de selectie niet in balans is. Hopelijk blijft Heitinga niet aan (ik neem hem verder niets kwalijk) maar er moet echt wel een stevigere coach komen te staan want anders gaan we dit volgend jaar nog een keer meemaken.
Het is toch makkelijker spelers te kopen/behouden als je CL speelt. Met die (potentieel) betere spelers sta je er vervolgens ook beter op om het goed te doen in de competitie.
Het voordeel van hoger in de lijst van landen staan is dat de Eredivisie mogelijk hoger aangeschreven komt te staan en spelers dus weer meer in de eredivisie willen spelen. 4 ploegen in de CL kost NL waarschijnlijk flink punten ja, aan de andere kant geeft het de top van de Eredivisie mogelijkheden om spelers aan te trekken die anders nooit zouden komen.Over de mensen die hopen dat wij Frankrijk in de coëfficiëntenstrijd wel even gaan pakken: ik hoop van harte van niet. Dan moeten drie ploegen een serieus goed team hebben en anders verlies je alleen maar punten in de CL en loopt de rest weer hard op ons in in de 'makkelijkere' competities. Zonder Conf. League vrees ik dat er niet zoveel punten waren geweest namelijk.
Tweede worden ze welElPaco schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:40:
[...]
[...]
Het voordeel van hoger in de lijst van landen staan is dat de Eredivisie mogelijk hoger aangeschreven komt te staan en spelers dus weer meer in de eredivisie willen spelen. 4 ploegen in de CL kost NL waarschijnlijk flink punten ja, aan de andere kant geeft het de top van de Eredivisie mogelijkheden om spelers aan te trekken die anders nooit zouden komen.
Zou dat 'hoger aangeschreven staan' echt uitmaken trouwens? Ik denk stiekem dat salaris veel meer impact heeft dan '5e op de Coëfficiëntenlijst' staan. Stiekem
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 24-04-2023 11:43 ]
Slecht ingekocht idd.jbdeiman schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:40:
[...]
Dat is "des Ajax". Een beetje de oude (en misschien actuele) trots van Amsterdammers. Die (misplaatste) arrogantiejbdeiman schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:40:
[...]
Ajax heeft nog steeds een beter doelsaldo, zeker als PSV nog een keer moet verliezen. Met nog 2/4 moeilijke wedstrijden (voor beide teams) is er (bijna) niks van te zeggen. Vandaar dat ik eerder ook aangaf dat ik verwacht dat het op de laatste speelronde aankomt (AZ - PSV en Ajax - Twente).Typhone schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:42:
[...]
Tweede worden ze wel. Die gaan niet 1x verliezen + 1x gelijkspelen nog in de resterende 4 wedstrijden waarbij Ajax alles MOET winnen. Overigens is dat technisch hart wel een goed argument. Zo had ik er nog niet naar gekeken. Dat is bij Ajax sinds een kleine maand ook rond begreep ik maar om nu te zeggen dat het er rustiger door wordt
![]()
Zou dat 'hoger aangeschreven staan' echt uitmaken trouwens? Ik denk stiekem dat salaris veel meer impact heeft dan '5e op de Coëfficiëntenlijst' staan. Stiekem
Ik denk dat spelers als Botman en Rosario die nu naar Frankrijk zijn vertrokken dan misschien niet zouden vertrekken. Salaris speelt zeker een rol, maar ook daarvoor geldt, als je als ploeg CL speelt kan je wat doen met je salarishuis. Als Sparta per ongeluk CL zou halen gaan ze natuurlijk niet spelers aankopen met een salaris van meerdere miljoenen, maar dan zie ik een AZ of Feyenoord kwa salaris ook doen wat PSV en vooral Ajax doen.
Beetje kip-ei verhaal, we zullen het moeten gaan zien
Dat beleid is niet overboord gegooid. Dat beleid is verdwenen na dat gedoe met Overmars waardoor ie weg moest.jbdeiman schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:33:
[...]
Volgens mij zijn we het wel met elkaar eens hoor.
Dat de nieuwe trainer even voor 23M kan bepalen dat een bepaalde speler moet komen, waarbij je als organisatie (en/ of scoutingsapparaat) het er eigenlijk niet mee eens bent, dan moet men daar toch voor gaan liggen, nieuwe trainer of niet, als het niet bij het beleid van de club past dan moet het gewoon niet kunnen.
Ik snap de aankoop van Wijndal wel, maar de creativiteit in die aankoop ontbreekt volledig en dat is nu juist waar het zo goed mee ging en waarmee zoveel is bereikt, dat is waarom ik Lopez er even naast zette, om het in perspectief te plaatsen. Overigens had Wijndal bij AZ de branie (grote mond eigenlijk) al over hoe goed hij wel niet is, en is daar doordat Ajax hem heeft gekocht nog meer in gaan geloven en blijkbaar vindt hij zelf dat hij er wel is ofzo.
Maar het ging mij er dus vooral om dat bij de ene club (en Ajax deed dat ook jaren) echt met een vooraf bedacht plan spelers werden gehaald. Tadic vanwege zijn mentaliteit (ook kwaliteit) en ervaring, om jongere gasten op sleeptouw te kunnen nemen bijvoorbeeld. Daartegenover een Antony (ook een Tagliafico bijvoorbeeld) die minder ervaren zijn maar wel passen bij het geheel. En dat is zo ineens overboord gegooid, ik vind dat gewoon heel raar. Als iets op een bepaalde manier juist super goed gaat (lees: gebruik de scouting goed met een vooraf bedacht plan en handel daarnaar), waarom zou je het dan ineens bedenken dit volledig anders te gaan doen?
Overmars schijnt nagenoeg niet met systemen gewerkt te hebben maar alles in z'n hoofd te hebben gehad . Fout van Overmars, en, wederom, fout van Vd Sar dat ie niet bedenkt dat dat een gigantisch risico is als Overmars een keer weg gaat/valt.
Hamstra/KJH worden vervolgens op een niveau in de organisatie neergezet waarop ze niks te vertellen hebben, dus als ze al in willen grijpen bij naar hun mening foute aankopen dan gaat dat niet en kunnen ze keihard overruled worden (geen idee of dat gebeurd is overigens). En dan ook nog zonder de info die Overmars in z'n hoofd heeft zitten (ik gok zomaar ook de schaduwlijstjes die ze echt wel hadden).. Ga er dan maar aan staan.
Het is uiteindelijk gewoon 1 grote shit-show geworden die je alleen maar iop het bordje kunt schuiven van vd Sar en RvC. Die zijn veels te lui geworden door de successen en hebben nagelaten om vooruit te denken voor een periode na Ten Hag+Overmars.
Ik hap evenChief schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:44:
[...]
[...]
Dat is "des Ajax". Een beetje de oude (en misschien actuele) trots van Amsterdammers. Die (misplaatste) arrogantie. That said, Ajax heeft veruit grootste budget en dan moet je het ook waarmaken.
Niet vorig seizoen, niet het seizoen daarvoor, niet daarvoor, niet daarvoor en niet daarvoor.
Botman is wel de Nederlandse Bassey he. Die kreeg toen ie verhuurd was aan Heerenveen ook geen bal in de richting van een teamgenootElPaco schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:46:
[...]
Ajax heeft nog steeds een beter doelsaldo, zeker als PSV nog een keer moet verliezen. Met nog 2/4 moeilijke wedstrijden (voor beide teams) is er (bijna) niks van te zeggen. Vandaar dat ik eerder ook aangaf dat ik verwacht dat het op de laatste speelronde aankomt (AZ - PSV en Ajax - Twente).
Ik denk dat spelers als Botman en Rosario die nu naar Frankrijk zijn vertrokken dan misschien niet zouden vertrekken. Salaris speelt zeker een rol, maar ook daarvoor geldt, als je als ploeg CL speelt kan je wat doen met je salarishuis. Als Sparta per ongeluk CL zou halen gaan ze natuurlijk niet spelers aankopen met een salaris van meerdere miljoenen, maar dan zie ik een AZ of Feyenoord kwa salaris ook doen wat PSV en vooral Ajax doen.
Beetje kip-ei verhaal, we zullen het moeten gaan zien
Wat ik me dan ook afvraag: Als er niets vast-ligt en Overmars alles in zijn hoofd doet, dan maakt dit toch ook dat hij allerlei beslissingen alleen maakte en dat er geen controle of wat dan ook op was. Zelfs al zou Overmars nog 10-tallen jaren blijven, dan was het ook gedoemd mis te gaan, omdat je niets kan met 'iets dat iemand in zijn hoofd heeft'. Wel raar dan dat niemand in de organisatie zoiets had dat dit soort zaken niet 'in het hoofd moet gebeuren' en er in elk geval iets van documentatie/ onderbouwing op papier moet zijn voordat aankopen gedaan worden.toolkist schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:51:
[...]
Dat beleid is niet overboord gegooid. Dat beleid is verdwenen na dat gedoe met Overmars waardoor ie weg moest.
Overmars schijnt nagenoeg niet met systemen gewerkt te hebben maar alles in z'n hoofd te hebben gehad . Fout van Overmars, en, wederom, fout van Vd Sar dat ie niet bedenkt dat dat een gigantisch risico is als Overmars een keer weg gaat/valt.
Hamstra/KJH worden vervolgens op een niveau in de organisatie neergezet waarop ze niks te vertellen hebben, dus als ze al in willen grijpen bij naar hun mening foute aankopen dan gaat dat niet en kunnen ze keihard overruled worden (geen idee of dat gebeurd is overigens). En dan ook nog zonder de info die Overmars in z'n hoofd heeft zitten (ik gok zomaar ook de schaduwlijstjes die ze echt wel hadden).. Ga er dan maar aan staan.
Het is uiteindelijk gewoon 1 grote shit-show geworden die je alleen maar iop het bordje kunt schuiven van vd Sar en RvC. Die zijn veels te lui geworden door de successen en hebben nagelaten om vooruit te denken voor een periode na Ten Hag+Overmars.
Ik vind dit soort discussies alijd erg interessant (en in deze ook leuk/ gezellig) omdat ik ook ineens nieuwe dingen hoor. Ik wist niet dat het zo werkte met Overmars, want dat verklaart wel e.e.a. dat het totaal niet opgevangen kon worden. Die had waarschijnlijk een lijstje met gasten in zijn hoofd en heeft zijn hoofd natuurlijk meegenomen naar Belgie. Het is dan geen doen meer ineens al die informatie op een of andere manier boven tafel te krijgen.
Zolang Ajax en PSV minimaal 3e wordt hebben ze EL. Of ze de beker nu winnen of niet, doordat de andere bekerfinalist de voorronde CL dan al heeft. Dan wordt plek 3 gegarandeerd EL.ElPaco schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:40:
[...]
De reden dat er niet volle paniek bij PSV is, is omdat daar net ook heel het technisch hart is vervangen, je weet dat dat even tijd nodig heeft. Voor komend jaar zal er veel afhangen of ze 2e worden en zich plaatsen voor de CL (de kans dat Simons dan blijft is aanzienlijk, zonder CL is hij waarschijnlijk weg om maar eens wat te noemen), of dat ze 3e worden en de beker niet pakken en voorronde ConfL spelen.
Het was zomaar even een voorbeeld van een speler die naar Frankrijk is vertrokken. Rosario was ook niet de beste speler, maar ook bijvoorbeeld een Stengs, die zou in NL nog genoeg kunnen leren en als AZ meer kans maakt op CL (want 4 tickets), dan vermoed ik dat hij nog wel even was gebleven.toolkist schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:52:
[...]
Botman is wel de Nederlandse Bassey he. Die kreeg toen ie verhuurd was aan Heerenveen ook geen bal in de richting van een teamgenoot
Ah goed om te weten, dan staat PSV er best goed voor, aangezien ze nog tegen AZ moeten. Uiteraard zou de doelstelling nog steeds de 2e plek moeten zijn (ik heb niet de illusie dat Feyenoord nog 3x verliest), want CL mogelijkheden. Maar dan niet terugzakken naar ConfL is al beter.toolkist schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:57:
[...]
Zolang Ajax of PSV minimaal 3e wordt hebben ze EL. Of ze de beker nu winnen of niet, doordat de andere bekerfinalist de voorronde CL dan al heeft. Dan wordt plek 3 gegarandeerd EL.
Yep en daarom ook dat ik dat (wederom) vd Sar en ook de RvC kwalijk neem. Die hadden dit nooit mogen accepteren in een bedrijf/club/whatever waar 100-en miljoenen in omgaan.jbdeiman schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:56:
[...]
Wat ik me dan ook afvraag: Als er niets vast-ligt en Overmars alles in zijn hoofd doet, dan maakt dit toch ook dat hij allerlei beslissingen alleen maakte en dat er geen controle of wat dan ook op was. Zelfs al zou Overmars nog 10-tallen jaren blijven, dan was het ook gedoemd mis te gaan, omdat je niets kan met 'iets dat iemand in zijn hoofd heeft'. Wel raar dan dat niemand in de organisatie zoiets had dat dit soort zaken niet 'in het hoofd moet gebeuren' en er in elk geval iets van documentatie/ onderbouwing op papier moet zijn voordat aankopen gedaan worden.
Ik vind dit soort discussies alijd erg interessant (en in deze ook leuk/ gezellig) omdat ik ook ineens nieuwe dingen hoor. Ik wist niet dat het zo werkte met Overmars, want dat verklaart wel e.e.a. dat het totaal niet opgevangen kon worden. Die had waarschijnlijk een lijstje met gasten in zijn hoofd en heeft zijn hoofd natuurlijk meegenomen naar Belgie. Het is dan geen doen meer ineens al die informatie op een of andere manier boven tafel te krijgen.
Bron: Originele bron: NRC (achter paywall)Hoe hij te werk ging, was echter niet makkelijk na te gaan. Overmars, die dyslectisch is, deed praktisch niet aan verslaglegging. Zodoende was het niet bepaald duidelijk voor de Raad van Commissarissen en de directie om te checken wat Overmars nou precies deed. Met wie contact is gelegd, hoe dat contact is verlopen en hoe bepaalde afspraken, vrijwel altijd mondeling, zijn gemaakt was alleen bij de directeur voetbalzaken bekend.
Omdat Overmars goede deals in de wacht sleepte voor Ajax, werd hij hier niet op afgerekend. Wel was duidelijk dat dit verbeterd moest worden. CEO Edwin van der Sar moest Overmars hierop wijzen, maar liet Overmars zijn gang gaan. Dit kon binnen de club rekenen op kritiek. Uiteindelijk werd er onder aansporing van toezichthouders wel gebruikgemaakt van professionele rapportages, maar de consensus is dat dit te laat gebeurde.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
:strip_exif()/f/image/hM4xZ6GNpv2AzLuRH9J8nS6u.jpg?f=fotoalbum_large)