lateef schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:15:
[...]
Nee, hele stadion. Zelfregulerend vermogen van Feyenoord is al veel te lang veel te ver te zoeken. Kom denk ik al zo’n twintig jaar niet meer in De Kuip omdat echt overval de sfeer te verziekt is. Overal wordt naar een ander gewezen. Als het niet lukt om als supporters verantwoordelijkheid te nemen, zal een andere partij dat eens moeten doen.
Laatste keer dat ik nog echt heb genoten in de Kuip was in de tijd Kuyt, Kalou, Castelen.
Daarvoor met Bosvelt, Paauwe, Wonderen, Cruz, Kalou...
Toen was het publiek ook gepassioneerd, maar op een goede manier.
Het was een feest om naar het stadion te gaan.
Al sinds jaren, vooral sinds de erg zwarte periode waarin we laag eindigden.
Sindsdien is het zo hard achteruit gegaan in de kuip.
En zijn magische avonden zoals tegen Sevilla, Napoli, Marseille nog maar sporadisch.
De sfeer is vijandig, doorgesnoven idioten en debiele "Sfeer" acties.
Als ik de keuze had, dan koos ik ervoor om geen Feyenoorder meer te zijn, of om weg te rennen van het voetbal.
Maar, helaas zit Feyenoord in mijn bloed en wil ik toch altijd weer kijken.
Feyenoorder ben je niet voor je plezier word er altijd gezegd, en dat klopt.
Want als je op dezelfde hoop word gegooid als de malloten in het stadion, dan schaam je je daarvoor.
Nou ben ik soms ook wel een beetje gepassioneerd en zie dingen door een zwart/rode bril.
Dat zijn we allemaal wel eens als supporter.
Maar, vandaag schaam ik mij niet alleen als Feyenoord supporter, maar ook als voetbal supporter.
- Er is 0,0 respect op het veld.
- Racistische opmerkingen van 1 van de aanvoerders.
- Wangedrag van het publiek, meerdere malen.
Voetbal gaat niet meer over het voetbal tegenwoordig.
Maar wat er buitenom gebeurd.
Vandaag is 1 grote smet op dit seizoen.
En, als ik Slot was... zou ik niet langer geassocieerd willen worden met deze club en snel vertrekken na dit seizoen.