XXXVI
Ajax redde het niet tegen Union Berlin, terwijl dat Belgische Union dat Union Berlin toch wel wist te verslaan.
En Anderlecht, die hebben Villarreal eruit gekickt.
Nee volgens mij zijn die Belgische teams zo slecht als dat sommigen denken/hopen.
Doe mij maar Lech Poznan en Leverkusen.
Lech Poznan en FeyenoordHarribo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:41:
Ik heb voor Feyenoord liever niet dat Belgische Union.
Ajax redde het niet tegen Union Berlin, terwijl dat Belgische Union dat Union Berlin toch wel wist te verslaan.
Nee volgens mij zijn die Belgische teams zo slecht als dat sommigen denken/hopen.
Dat lag ook vooral aan de zwakte van Ajax, kennelijk kan Union 6 keer scoren tegen Berlijn en Ajax maar 1 keer en ook nog eens zeer weinig creëren.Harribo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:41:
Ik heb voor Feyenoord liever niet dat Belgische Union.
Lijkt me voor Feyenoord juist wel mooi om nu een keer een iets grotere naam te loten met ook een mooie uitwedstrijd bijvoorbeel United, Juventus of Sporting. Met wat ze gisteren lieten zien, maken ze gewoon daar ook een goede kans tegen.
Geen Poznan svp, die fans zijn niet bepaald lieverdjes dus die mogen van mij lekker in Polen blijven ipv hier de boel te komen slopen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat verhaal kende ik niet.toolkist schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:24:
[...]
Geen Poznan svp, die fans zijn niet bepaald lieverdjes dus die mogen van mij lekker in Polen blijven ipv hier de boel te komen slopen.
Ok andere tegenstander dan. De volgende zwakkere in de rij graag....ik zou zeggen... Basel of Gent
Als trouwens Ajax niet kan scoren tegen dat Berlin, dat zegt wat over Ajax maar toch ook wel wat over de verdedigende capaciteiten van Union Berlin.
Ik denk dat die Belgische Union echt een goede ploeg is, vooral thuis. Volg een beetje dat Belgisch voetbal.
Iets anders, ik vind dat Feyenoord en Az goed laten zien met hoeveel inzet, druk en passie je moet voetballen in Europa.
Daar kunnen mi Ajax en zeker Psv nog wat van leren.
Dat gaat dan vaak frivool en op techniek maar in Europa wordt er ook iets anders gevraagd.
Mijn indruk hoor
[ Voor 45% gewijzigd door Harribo op 17-03-2023 10:45 ]
Tegen Sevilla heeft Feyenoord op 27 november 2014 één van zijn beste wedstrijden deze eeuw gespeeldmavaros schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:44:
[...]
...... maar Sevilla is gewoon ook heel interessant.......
MAGICAL NIGHT IN 2014
Sevilla had toen één van zijn beste periodes uit de club geschiedenis maar in de kuip was het net even iets anders gelopen.
PS wedstrijd had ook de mooiste supporters banner ooit in Nederland gemaakt ;-)
Vrij groot deel mee eens, maar PSV liet in de return tegen Sevilla ook wel zien met passie te voerballen, helaas kwam die passie pas een kwartier voor het einde ofzo. Jammer, want er zou zoveel meer mogelijk zijn. Wat betreft Ajax, die zouden natuurlijk nooit tegen zo'n koekenbakkers als Union Berlin mogen verliezen, maar goed... Denk dat het Union ook niet echt tegenzat in die wedstrijden en Ajax voetbalde wel beter, maar de echte passie was daar idd wel ver te zoeken.Harribo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:40:
[...]
Dat verhaal kende ik niet.
Ok andere tegenstander dan. De volgende zwakkere in de rij graag....ik zou zeggen... Basel of Gent
Als trouwens Ajax niet kan scoren tegen dat Berlin, dat zegt wat over Ajax maar toch ook wel wat over de verdedigende capaciteiten van Union Berlin.
Ik denk dat die Belgische Union echt een goede ploeg is, vooral thuis. Volg een beetje dat Belgisch voetbal.
Iets anders, ik vind dat Feyenoord en Az goed laten zien met hoeveel inzet, druk en passie je moet voetballen in Europa.
Daar kunnen mi Ajax en zeker Psv nog wat van leren.
Dat gaat dan vaak frivool en op techniek maar in Europa wordt er ook iets anders gevraagd.
Mijn indruk hoor
Snowdog schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:25:
[...]
Vrij groot deel mee eens, maar PSV liet in de return tegen Sevilla ook wel zien met passie te voerballen, helaas kwam die passie pas een kwartier voor het einde ofzo. Jammer, want er zou zoveel meer mogelijk zijn. Wat betreft Ajax, die zouden natuurlijk nooit tegen zo'n koekenbakkers als Union Berlin mogen verliezen, maar goed... Denk dat het Union ook niet echt tegenzat in die wedstrijden en Ajax voetbalde wel beter, maar de echte passie was daar idd wel ver te zoeken.
/f/image/dCCHL5npq409KriqNQCgjj3K.png?f=fotoalbum_large)
Koekenbakkers?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wel CoL. Dus gaat in dit geval om mogelijke tegenstander AZAgent47 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:19:
Lech Poznan speelt geen EL meer toch?
Tsjah, zo'n ranglijst zegt niet zoveel...Union is gewoon een stugge ploeg die (volgens mij) ook ploeg met minste balbezit zo'n beetje bovenin de Bundesliga meedeed. Dat ze nu al zijn afgezakt in combinatie met het vertoonde spel... Nouja, zo'n ploeg moet je als een Ajax makkelijk kunnen hebben. Is een beetje als een Sparta dat een leuk seizoen draait. Als je daarvan verliest, is het gewoon niet geweldig.
Scorebord journalistiek. Union Berlin zit al een tijdje in een mindere periode. Sinds half Februari hebben ze alleen nog maar van Ajax gewonnen, de rest gelijk (oa thuis tegen Schalke die toen laatste stond) of verloren.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Kun je nagaan wat voor koekenbakkers je moet zijn (geweest) om daar van te verliezen dan...ST10©DE schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:12:
[...]
Scorebord journalistiek. Union Berlin zit al een tijdje in een mindere periode. Sinds half Februari hebben ze alleen nog maar van Ajax gewonnen, de rest gelijk (oa thuis tegen Schalke die toen laatste stond) of verloren.
En 'scorebordjournalistiek' gaat over het reageren op de meest recente resultaten.
Anders is een ranglijst aan het eind van een seizoen ook 'scorebordjournalistiek', en is de kampioen nooit objectief gezien kampioen.
[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 17-03-2023 12:16 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het "koekenbakkers" toontje is dus nu exact de reden waarom Ajax verloren heeft. Altijd maar denken dat je zoveel beter bent: dat helpt niet als het verschil in klasse niet zo groot is als je denkt. Union stond vorig jaar en het jaar daarvoor ook al in de subtop van de Bundesliga dus kennelijk kunnen ook veel Duitse ploegen uit de hogere regionen van de Bundesliga daar niet zo makkelijk van winnen. En die ploegen zijn allemaal een stuk beter dan wat er hier onder bovenste vier in de eredivisie rondloopt.Snowdog schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:08:
[...]
Tsjah, zo'n ranglijst zegt niet zoveel...Union is gewoon een stugge ploeg die (volgens mij) ook ploeg met minste balbezit zo'n beetje bovenin de Bundesliga meedeed. Dat ze nu al zijn afgezakt in combinatie met het vertoonde spel... Nouja, zo'n ploeg moet je als een Ajax makkelijk kunnen hebben. Is een beetje als een Sparta dat een leuk seizoen draait. Als je daarvan verliest, is het gewoon niet geweldig.
[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 17-03-2023 12:20 ]
wel mooi als revanche voor vorig jaar
[ Voor 39% gewijzigd door rik86 op 17-03-2023 13:13 ]
Verwijderd
Halve finales:
Juventus-Sporting Portugal - Manchester United-Sevilla
Feyenoord-AS Roma - Bayer Leverkusen-Union Saint-Gilloise
Dus, kwa loting ontwijken we toch wel de sterkste tegenstanders.
Ik zeg niet dat we de Europa League gaan winnen, maar er is in ieder geval wel potentieel of verder te gaan en zelfs eventueel de finale te bereiken.
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2023 13:19 ]
En voor GiniTripleQ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:17:
Leuk voor Rick
Je zou 't bijna als Feyenoord zelf moeten zeggen, en als signaal naar je supporters, en als signaal naar de UEFA dat je 't serieus neemt én omdat de kans dat 't mis gaat ook best wel aanwezig is vrees ik...Agent47 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:13:
Zul je zien dat er geen uitsupporters mee mogen.
Jij bent enthousiast. Roma is echt een schijt team. Mourinho kennende scoort hij de 0-1 en gaat hij met 10 man verdedigen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:16:
Revanche!!!
Halve finales:
Juventus-Sporting Portugal - Manchester United-Sevilla
Feyenoord-AS Roma - Bayer Leverkusen-Union Saint-Gilloise
Dus, kwa loting ontwijken we toch wel de sterkste tegenstanders.
Ik zeg niet dat we de Europa League gaan winnen, maar er is in ieder geval wel potentieel of verder te gaan en zelfs eventueel de finale te bereiken.
Verwijderd
Ik ga er vanuit dat Slot hiervan geleerd heeft.Agent47 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:28:
[...]
Jij bent enthousiast. Roma is echt een schijt team. Mourinho kennende scoort hij de 0-1 en gaat hij met 10 man verdedigen.
En, ik ga er ook vanuit dat er bepaalde revanche gevoelens zijn uit de selectie (Van wie er nog over zijn.)
In de finale hadden we ook erg veel kansen en hadden we moeten scoren en hadden ze veel geluk.
Over 1 wedstrijd is dat Mourinho zijn kracht, maar ik ben er van overtuigt dat over 2 wedstrijden we ze kunnen verslaan.
Het grootste punt word, zoals altijd... de supporters.
Kunnen deze zich gedragen, of krijgen we straks een halve finale of finale zonder Feyenoord supporters.
(Wat ik een fantastische straf zou vinden. Als je niet wil leren, dat zal je het voelen.)
Maar het zou wel ongelofelijk zonde zijn.
Het beste is geen uitsupporters van beide kampen. Ben jij nou Feyenoord supporter of niet trouwens?Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:42:
[...]
Ik ga er vanuit dat Slot hiervan geleerd heeft.
En, ik ga er ook vanuit dat er bepaalde revanche gevoelens zijn uit de selectie (Van wie er nog over zijn.)
In de finale hadden we ook erg veel kansen en hadden we moeten scoren en hadden ze veel geluk.
Over 1 wedstrijd is dat Mourinho zijn kracht, maar ik ben er van overtuigt dat over 2 wedstrijden we ze kunnen verslaan.
Het grootste punt word, zoals altijd... de supporters.
Kunnen deze zich gedragen, of krijgen we straks een halve finale of finale zonder Feyenoord supporters.
(Wat ik een fantastische straf zou vinden. Als je niet wil leren, dat zal je het voelen.)
Maar het zou wel ongelofelijk zonde zijn.
Verwijderd
Feyenoord supporter in hart en nieren, altijd al geweest.Agent47 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:48:
[...]
Het beste is geen uitsupporters van beide kampen. Ben jij nou Feyenoord supporter of niet trouwens?
Alleen, ik heb het niet zo op het tuig wat tegenwoordig in het stadions zit. (Daarmee bedoel ik niet alle supporters, maar alleen het tuig.)
Ging tot een paar jaar geleden altijd naar de Kuip, en heb 17 seizoenskaarten gehad in totaal.
Maar, op een gegeven moment voelde je de sfeer in de Kuip veranderen van gepassioneerd naar vijandig.
Het gaat bij een grote groep niet om het voetbal, maar om teringzooi veroorzaken.
Dat, en ik werd er doodziek van dat ik na een avondje kuip ik 3 dagen benauwd was door die klotefakkels.
Want, er was er altijd wel 1 ergens voor je die zo'n klote ding afsteekt.
(Long & Hart patient, dus niet echt prettig.
Buiten dat, ben ik ook gewoon erg negatief normaliter op Feyenoord.
Maar, dat is gewoon indekken voor wanneer het mis gaat zodat we niet weer teleurgesteld raken.
Dat is het leven van een Feyenoorder... hopen op alles, maar rekening houden met niets.
Vreselijke tegenstanderAgent47 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:28:
[...]
Jij bent enthousiast. Roma is echt een schijt team. Mourinho kennende scoort hij de 0-1 en gaat hij met 10 man verdedigen.
Zo moeilijk om daar van te winnen,
Dankje ;-)TripleQ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:17:
Leuk voor Rick
Dat dus, Feyenoorder ben je niet altijd voor je plezier hahahahaVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:57:
Dat is het leven van een Feyenoorder... hopen op alles, maar rekening houden met niets.
[ Voor 49% gewijzigd door rikoos op 17-03-2023 14:07 ]
Ik merk vooral op vak X dat de helft op de mobiele telefoon zit. Ik ben altijd een dag ziek als ik dat smerige bier daar gedronken heb. Ik heb altijd last van de keel na het drinken van dat bierVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:57:
[...]
Feyenoord supporter in hart en nieren, altijd al geweest.![]()
Alleen, ik heb het niet zo op het tuig wat tegenwoordig in het stadions zit. (Daarmee bedoel ik niet alle supporters, maar alleen het tuig.)
Ging tot een paar jaar geleden altijd naar de Kuip, en heb 17 seizoenskaarten gehad in totaal.
Maar, op een gegeven moment voelde je de sfeer in de Kuip veranderen van gepassioneerd naar vijandig.
Het gaat bij een grote groep niet om het voetbal, maar om teringzooi veroorzaken.
Dat, en ik werd er doodziek van dat ik na een avondje kuip ik 3 dagen benauwd was door die klotefakkels.
Want, er was er altijd wel 1 ergens voor je die zo'n klote ding afsteekt.
(Long & Hart patient, dus niet echt prettig.)
Buiten dat, ben ik ook gewoon erg negatief normaliter op Feyenoord.
Maar, dat is gewoon indekken voor wanneer het mis gaat zodat we niet weer teleurgesteld raken.
Verwijderd
Maar dat is tegenwoordig toch overal zo?Agent47 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:06:
[...]
Ik merk vooral op vak X dat de helft op de mobiele telefoon zit. Ik ben altijd een dag ziek als ik dat smerige bier daar gedronken heb. Ik heb altijd last van de keel na het drinken van dat bier
Je betaalt 75 euro voor een concertkaartje om vervolgens de hele tijd met de telefoon in je klauwen alles proberen op te nemen.
Je gaat naar het stadion, om vervolgens met die telefoon in je klauwen te zitten.
Zal wel een generatie verschilletje zijn...
Als ik ergens heen ga, blijft mijn mobiel in mijn zak en geniet ik waarvan ik heb betaald.
Wij maakten altijd de grap dat de toiletten (Alhoewel, om het nou toiletten te noemen in de Kuip gaat wel heel ver.
Zelfs de cola is... nou, ik weet niet wat het is maar het is in ieder geval geen cola.
Uberhaubt de catering daar is triest. Ze lopen nog net niet achteruit. Krijg je een lauw broodje koket en een pilsje voor €9,50,-Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:12:
[...]
Maar dat is tegenwoordig toch overal zo?
Je betaalt 75 euro voor een concertkaartje om vervolgens de hele tijd met de telefoon in je klauwen alles proberen op te nemen.
Je gaat naar het stadion, om vervolgens met die telefoon in je klauwen te zitten.
Zal wel een generatie verschilletje zijn...
Als ik ergens heen ga, blijft mijn mobiel in mijn zak en geniet ik waarvan ik heb betaald.![]()
Wij maakten altijd de grap dat de toiletten (Alhoewel, om het nou toiletten te noemen in de Kuip gaat wel heel ver.) direct in verbinding staan met de biertap in de Kuip. Gewoon niet te drinken.
Zelfs de cola is... nou, ik weet niet wat het is maar het is in ieder geval geen cola.
Feyenoord hobbelt toch wel de volgende ronde in, en dan lijkt het me grappig om Mourinho in zijn hemd te zien staan. Daarnaast is dit tenminste een echte tegenstander.
AZ schiet heel dat Anderlecht naar de figuurlijke vernieling. AZ kan vele malen beter voetballen, dan die figuren uit Brussel. Die club is al jaren niet meer wat het ooit geweest was. Voor AZ zo op het eerste gezicht een fijne loting.
Feyenoord heeft een Loeder met AS geloot.
Achja, ik zit al klaar voor de CL finale, waarin ik minimaal Napoli verwacht.
Klinkt alsof Feyenoord al genoeg kansen heeft om meer inkomsten uit het stadion te halen dan doe het te verbouwen. Schenk gewoon bier, dump de oploscola en koop een goede warmhoudplaat (of gewoon oven kroketten)Agent47 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:24:
[...]
Uberhaubt de catering daar is triest. Ze lopen nog net niet achteruit. Krijg je een lauw broodje koket en een pilsje voor €9,50,-
Zondag trakteren?Typhone schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 02:06:
Er is er één jarig hoera hoera, dat kun je wel zien dat is…? 😎
[Afbeelding]
Zeker ik trakteer op 4 goals voor en 0 tegen! 😂😂😘😘
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:22
Jouw voorspellingen kennende wordt het dat dus in ieder geval nietTyphone schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:08:
[...]
Zeker ik trakteer op 4 goals voor en 0 tegen! 😂😂😘😘
Dit blijft een vervelend spelletje van ESPN, tuurlijk snap ik dat ze abonnees willen binnen slepen maar vooral Ziggo en KPN roepen heel hard dat je gratis ESPN krijgt. Het is vooral schrijnend wanneer ze een herhaling op het eerste kanaal laten zien en dan op 2 of 3 de wedstrijd van Ajax. De klassieker hoort gewoon op het eerste kanaal.tweakduke schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:07:
Let er wel op dat de klassieker op ESPN2 wordt uitgezonden. Die is dan weer niet voor iedereen na al die andere toppers.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:22
Ja helemaal mee eens. Door de campagne ESPN voor iedereen, steken ze nu ineens de middelvinger op. Maar goed zal over na gedacht zijn door marketing mensen.JP_Frost schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:40:
[...]
Dit blijft een vervelend spelletje van ESPN, tuurlijk snap ik dat ze abonnees willen binnen slepen maar vooral Ziggo en KPN roepen heel hard dat je gratis ESPN krijgt. Het is vooral schrijnend wanneer ze een herhaling op het eerste kanaal laten zien en dan op 2 of 3 de wedstrijd van Ajax. De klassieker hoort gewoon op het eerste kanaal.
Verwijderd
Helaas is het andersom. De TV providers betalen een bedrag X per maand per klant aan ESPN ongeacht of die klant een ESPN abo heeft. De inkomsten uit de abo's zijn voor de TV providers. Die er dus belang bij hebben dat niet alles op het open kanaal wordt uitgezonden.JP_Frost schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:40:
Dit blijft een vervelend spelletje van ESPN, tuurlijk snap ik dat ze abonnees willen binnen slepen maar vooral Ziggo en KPN roepen heel hard dat je gratis ESPN krijgt.
En dus ook niet op het UHD kanaaltweakduke schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:07:
Let er wel op dat de klassieker op ESPN2 wordt uitgezonden. Die is dan weer niet voor iedereen na al die andere toppers.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Niet eens alleen dat.JP_Frost schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:40:
[...]
Dit blijft een vervelend spelletje van ESPN, tuurlijk snap ik dat ze abonnees willen binnen slepen maar vooral Ziggo en KPN roepen heel hard dat je gratis ESPN krijgt. Het is vooral schrijnend wanneer ze een herhaling op het eerste kanaal laten zien en dan op 2 of 3 de wedstrijd van Ajax. De klassieker hoort gewoon op het eerste kanaal.
Dan is er eredivisie bezig, en in plaats daarvan zenden ze op het eerste kanaal NBA of MLB uit...
Als er meerdere wedstrijden bezig zijn, oke... dan is het nog steeds een vervelende actie om Feyenoord/Ajax/PSV op het tweede/derde kanaal te gooien. (Want, we weten allemaal waarom ze dat doen.)
Maar als je sporten uit Amerika boven een Nederlandse voetbal wedstrijd gooit als Nederlandse Sportzender, dan ben ik er heel snel klaar mee.
Geen probleem om zo nu en dan een aparte wedstrijd te bestellen, maar als ze zo direct zijn met geld proberen te verdienen met alle wedstrijden, dan zeg ik heel simpel "prima, ik pak voortaan wel een streampje ergens anders."
Meteen staken, bij herhaling gewoon affluiten, 0-3 en heel zuid (er vanuit gaande dat het daar vandaan komt natuurlijk) een half seizoen leeg, om mee te beginnen.
Met terugwerkende kracht dan ook graag een 0-3 in de Kuip, want toen is er vast niets ‘gezongen’ met de termen ‘Jood’ en ‘gas’.toolkist schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:37:
Blijkbaar was het ook vandaag bij de laatste training weer nodig om "bommen op" te zingen.. Ik hoop dat de scheids (en knvb) hier echt keihard tegen optreden als dit morgen tijdens de wedstrijd ook gebeurt.
Meteen staken, bij herhaling gewoon affluiten, 0-3 en heel zuid (er vanuit gaande dat het daar vandaan komt natuurlijk) een half seizoen leeg, om mee te beginnen.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Je zou bijna zeggen dat ze aan dezelfde kant staan….Bommen op….
Jood, gas….
[ Voor 32% gewijzigd door ST10©DE op 18-03-2023 19:58 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Poll: Wat wordt de uitslag bij Ajax - Feyenoord?
• Winst Ajax
• Gelijkspel
• Winst Feyenoord
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 83% gewijzigd door Gynnad op 19-03-2023 08:30 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Psv haakt ook weer aan. Wordt spannend komende wedstrijden tot het eind
Dat is aan Feyenoord, ik ben Ajax supporter dus veroordeel hier het gedrag van fans van m'n eigen club. Juist om de 'jamaar hullie doen het ook' te voorkomen. En bij dit soort gedrag is het stukken verstandiger om eerst naar je eigen club te kijken en dan pas naar een ander.AntraXxX schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:27:
[...]
Met terugwerkende kracht dan ook graag een 0-3 in de Kuip, want toen is er vast niets ‘gezongen’ met de termen ‘Jood’ en ‘gas’.
Daar denken de bookies heel anders over. Winst Ajax 1.7 winst Feyenoord 4.0Exocet schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:50:
Feyenoord natuurlijk de favoriet, zeker na donderdag. Wordt vast een leuke wedstrijd met twee teams die willen voetballen.
Dus als je zo overtuigd bent, flink cashen 😉
Ik hoop hetAgent47 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:44:
Ik blijf erbij. Ajax walst er overheen vandaag.
Psv haakt ook weer aan. Wordt spannend komende wedstrijden tot het eind
Ik denk zelf een gelijkspel.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 19-03-2023 09:19 ]
Ik hoop ook dat Ajax minimaal een punt overhoudt aan deze wedstrijd, al is het maar om de competitie spannend te houden. Wanneer Feyenoord wint dan is het gat 6 punten. Kijkende naar het restant van hun speelschema dan is de druk er af en is het klaar. Loopt Ajax in dan blijft de druk er volop en is de kans op een misstap wat groter. Alleen heeft Ajax nog een zeer zwaar programma voor de boeg.Vos schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:08:
Onder ten Hag speelde Ajax altijd een ijzersterk tweede seizoenshelft, maar dat zie ik vanwege de omstandigheden nu niet gebeuren.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik gok ook gelijkspel - ik hoop op winst Feyenoord, ik verwacht winst Ajax, dus dan is 't een soort van compromisVos schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:08:
[...]
Ik hoop het. Op basis van wat verwacht je dat? Er is niks dit seizoen wat ook maar enigszins wijst op een dikke Ajax overwinning.
Maar sinds Heitinga de scepter zwaait is het resultaat in de competitie een stuk beter dan voordat hij de scepter zwaaide. Dus op basis daarvan en 't feit dat 't Feyenoord zelden lukt in de Arena beter te presteren dan gemiddeld in een seizoen, acht ik de kans dat Feyenoord wint klein.
Op basis van de afgelopen 18 jaar niet gewonnenVos schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:08:
[...]
Ik hoop het. Op basis van wat verwacht je dat? Er is niks dit seizoen wat ook maar enigszins wijst op een dikke Ajax overwinning.
Lijkt wel alsof er één of andere vloek op dat stadion hangt haha. Zelfs als Feyenoord beter was, kwam er een gelijkspel uit.
Hetzelfde als toen van Bommel en van Nistelrooij nog bij PSV speelden, toen kon Ajax zowat niet winnen van PSV in de Arena. Ooit wordt deze vloek dus wel opgeheven, maar hopelijk niet vandaagAgent47 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:43:
[...]
Op basis van de afgelopen 18 jaar niet gewonnen![]()
Lijkt wel alsof er één of andere vloek op dat stadion hangt haha. Zelfs als Feyenoord beter was, kwam er een gelijkspel uit.
Haha ja vast. Ik denk als Feyenoord hier wint vandaag, dat het klaar is omtrent de run op nummer één. Winnen psv en Ajax vandaag beide, dan wordt het Feyenoord psv of Ajax. Voor de neutrale kijker wel leuker.toolkist schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:44:
[...]
Hetzelfde als toen van Bommel en van Nistelrooij nog bij PSV speelden, toen kon Ajax zowat niet winnen van PSV in de Arena. Ooit wordt deze vloek dus wel opgeheven, maar hopelijk niet vandaag
Hup Feyenoord
Was het niet Bijlow die meerdere keren puntverlies tegen Ajax op z'n "geweten" heeft de laatste jaren? Misschien dus juist blij zijn met een keer een andere keeperDutchOwnage schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:52:
Ben vooral een lurker hier in dit topic, maar de spanning is vanaf 07.00 uur al lekker voelbaar. Heb er een hard hoofd in, voor een gelijkspel zou ik tekenen gezien de afgelopen 18 jaar. Andersom, Feyenoord is ontiegelijk moeilijk te kloppen dit seizoen. Hou m'n hart vast voor Wellenreuther, hopen op Jimenez.
Hup Feyenoord
Da's waar ja. Maar vindt Wellenreuther zo vreselijk onzeker overkomen...Maar wellicht stijgt ie boven zichzelf uit vandaag. We gaan het zien.toolkist schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:53:
[...]
Was het niet Bijlow die meerdere keren puntverlies tegen Ajax op z'n "geweten" heeft de laatste jaren? Misschien dus juist blij zijn met een keer een andere keeper
Nou marciano had vorig jaar die eerste en tweede moeten hebben. Dan had je de punten gepakt maar goedtoolkist schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:53:
[...]
Was het niet Bijlow die meerdere keren puntverlies tegen Ajax op z'n "geweten" heeft de laatste jaren? Misschien dus juist blij zijn met een keer een andere keeper
Ik denk dat als Feyenoord hier een gelijkspel weg haalt, ze het goed hebben gedaan.
Gimenez hebben ze weer nodig, dat kunnen ze niet zonder.
Straks Groningen Heerenveen.... Groningen moet winnen eigenlijk...ik vrees slechts een gelijkspel
2018 en wanneer nog meer?toolkist schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:53:
[...]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
https://www.vi.nl/nieuws/...e-zomer-naar-fc-groningenEinde tijdperk in Emmen: Lukkien vertrekt komende zomer naar FC Groningen
Denk voor Emmen ook wel het beste. Heeft het natuurlijk heel goed gedaan met de beperkte middelen, maar tijd voor een wat frisse wind.
Alleen deze situatie, elkaars concurrent...lastig.
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 19-03-2023 11:16 ]
Ik denk voor Emmen en Groningen en hemzelf een mooie oplossing.Vos schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:13:
Geen heel grote verrassing:
[...]
https://www.vi.nl/nieuws/...e-zomer-naar-fc-groningen
Denk voor Emmen ook wel het beste. Heeft het natuurlijk heel goed gedaan met de beperkte middelen, maar tijd voor een wat frisse wind.
Alleen deze situatie, elkaars concurrent...lastig.
Elkaars concurrent maar ach we gunnen elkaar toch wel wat? We zijn toch onderling geen Ajax Feyenoord oid?
Degradatie heeft voor beide clubs natuurlijk een fikse impact. Kan zijn dat Dick nu iets minder motivatie heeftHarribo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:39:
[...]
Ik denk voor Emmen en Groningen en hemzelf een mooie oplossing.
Elkaars concurrent maar ach we gunnen elkaar toch wel wat? We zijn toch onderling geen Ajax Feyenoord oid?
Verwijderd
Waar dit voor Ajax de eerste echte test word onder Heitinga en ze nog steeds regelmatig zwakheden laten zien tijdens wedstrijden.
Ik wil zeggen "Als het een keer moet gebeuren, dan zou NU het moment kunnen zijn."
Maar, dat denk ik wel vaker als we naar Amsterdam toe gaan.
"Ze zijn niet in vorm, en wij wel... dus erop klappen en laten zien dat we ze kunnen pakken."
Om vervolgens de hele wedstrijd achteruit te lopen en niet ons eigen spel spelen omdat ze niet kunnen/durven.
Net zoals bij PSV in de kuip... het maakt geen donder uit wie er in vorm is en wie niet.
Als wij naar Amsterdam toe gaan, word het 19 van de 20 keer gewoon weer een klote-middag.
Ik reken op een verlies partij.
Dat is allemaal roddel en achterklap. Het zijn professionals die gewoon overal en altijd willen presteren.Vos schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:50:
[...]
Degradatie heeft voor beide clubs natuurlijk een fikse impact. Kan zijn dat Dick nu iets minder motivatie heeft
Laten we hopen dat zowel Groningen als Emmen erin blijven. Excelsior is heel slecht bezig dus wie weet.
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 19-03-2023 12:13 ]
@Harribo Succes maat! Hoop op winst voor Grun!
Dank @chim0 !chim0 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:35:
@Harribo Succes maat! Hoop op winst voor Grun!Zonde man dat je club zo ver is afgezakt. Mooie club, mooi stadion, grote aanhang, altijd goeie spelers vroeger. Hoort gewoon in de top 10 vind ik.
Foutje Verrips,0-1 voor Heerenveen
Komt ook door de manier van spelen, de verdedigers spelen al een seizoen lang op een bepaalde manier waardoor Wellenreuther daar eerst gewoon in moet komen. Ik zie in die zin ook wel parallellen met Marciano vorig seizoen. Die stond ook verschrikkelijk slecht te keepen af en toe, en toen keepte hij tegen Marseille ineens de sterren van de hemel.DutchOwnage schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:58:
[...]
Da's waar ja. Maar vindt Wellenreuther zo vreselijk onzeker overkomen...Maar wellicht stijgt ie boven zichzelf uit vandaag. We gaan het zien.
Wellenreuther heeft in mijn ogen gewoon tijd nodig om in dit spel te komen, minder op de lijn keepen en meer de baas zijn in het strafschopgebied en de wisselwerking met de verdediging te ontwikkelen. De laatste wedstrijden heeft hij toch wel wat goede reddingen gehad en is het toch al wat minder zenuwachtig achterin.
Neemt overigens niet weg, dat ik persoonlijk meer vertrouwen zou hebben in Marciano gezien zijn prestaties vorig seizoen.
Het is en blijft wel Feyenoord hè, Feyenoord zonder druk gaat ook niet zonder meer van een leien dakje. (Excelsior 2017) Daarnaast blijft het voor Feyenoord wel een zware kluif om niet voetballende/verdedigende tegenstanders te verslaan.Han schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:26:
[...]
Ik hoop ook dat Ajax minimaal een punt overhoudt aan deze wedstrijd, al is het maar om de competitie spannend te houden. Wanneer Feyenoord wint dan is het gat 6 punten. Kijkende naar het restant van hun speelschema dan is de druk er af en is het klaar. Loopt Ajax in dan blijft de druk er volop en is de kans op een misstap wat groter. Alleen heeft Ajax nog een zeer zwaar programma voor de boeg.
Onder ten Hag speelde Ajax altijd een ijzersterk tweede seizoenshelft, maar dat zie ik vanwege de omstandigheden nu niet gebeuren.
Laten we vooral hopen op een leuk potje voetbal en niet op een potje schaken voor gevorderden...
[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 19-03-2023 13:17 ]
Het is niet fel genoeg. Cruciale duels moet je winnen en dat gebeurt niet. Je moet wat feller spelen zeg maar. Dat is het mancoAgent47 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:57:
Dat Groningen heeft 0.0 idee. Schoppen de bal maar zo een kant op.
Heerenveen doet dat net wat beter
Maar ja Balker staat te slapen en Verrips geeft twee cadeautjes weg
Ik vond Union Berlin ook een test, wel een heel ander soort tegenstander.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:51:
Waar dit voor Ajax de eerste echte test word onder Heitinga en ze nog steeds regelmatig zwakheden laten zien tijdens wedstrijden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Feyenoord favoriet volgens de Tweakers hier.Gynnad schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:28:
D-Day voor Ajax, mee blijven doen of afhaken.
Poll: Wat wordt de uitslag bij Ajax - Feyenoord?
• Winst Ajax
• Gelijkspel
• Winst Feyenoord
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Rensch is er niet bij vandaag, Taylor op het middenveld, Klaassen op de bank.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Ik blijf dat mooi vinden...ph4ge schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:08:
[...]
Ik vond Union Berlin ook een test, wel een heel ander soort tegenstander.
Union Berlin was vorig jaar maar een Conference League ploegje en een Mickey Mouse ploeg volgens vele.
En, nu met hetzelfde elftal, zelfde coach, zelfde tactiek was het opeens wel een echte test.
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Mensen moeten toch ergens van genieten in het stadionQuad schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:37:
De frituur doet wel goede zaken in de Euroborg zag ik net voorbij komen op ESPN.
Gok op een gelijkspelletje, ik zie Feyenoord kampioen worden, mag uiteraard anders maar een zekere comment gaat me dan achterhalen
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Blijft gelijkspel overph4ge schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:57:
Hoe kijkt de PSV en AZ fan naar de Klassieker? Als Ajax wint nemen de kansen voor PSV en AZ op het kampioenschap toe, maar als Ajax verliest is de kans op 2e een stuk groter.
nggyu nglyd
Wat?Quad schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:59:
Nou nieuw dieptepunt weer hoor.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Lui die waarschijnlijk voor FC Groningen zijn die menen dat spelers beter moeten ballen, en verbaal en fysiek naar spelers worden.
nggyu nglyd
Wat betreft de klassieker hoop ik dat Ajax wint nu voor de spanning bovenin
De wedstrijd begon met zo'n mooie sfeeractie van de Groningse fans, maar nu laten een paar onverlaten zich toch weer van hun slechtste kant zien. Een Groningen-supporter probeert het veld te betreden, maar kan door de beveiliging worden tegengehouden.
Maar in de hoek van het veld blijft het onrustig. Als Jetro Willems ernaartoe gaat om de boel te sussen, krijgt hij zelfs klappen. De wedstrijd ligt stil, wat een trieste vertoning.
[NOS.nl]
GRO-HEE | Wedstrijd gestaakt
'Schaam je kapot', klinkt het van de tribunes in de Euroborg. Maar het leed is al geschied in de hoek van het stadion. Nadat eerst een supporter het veld probeerde te betreden, richt de woede zich vervolgens op de eigen spelers. En dus rest arbiter Gözübüyük niets anders dan de beide ploegen naar binnen te sturen.
De wedstrijd is (tijdelijk) gestaakt. En dat is helaas niet voor het eerst in Groningen.
[ Voor 30% gewijzigd door souljah1h op 19-03-2023 14:08 ]
[/rant]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Vond het wel goed dat de camera er dit keer op bleef staan, genoeg mensen zichtbaar in beeld, lekker laten vervolgen voor de schade.
nggyu nglyd
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
:strip_exif()/f/image/T5dFgI47bi7Ts1cp2XNxmeCB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/77hc49aZC6RUYKaKjIquZCyW.jpg?f=fotoalbum_large)