Welke wedstrijd?
Ik gok dat ie doelt op Klaassen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat is het toch een verademing om John te horen praten na de wedstrijd.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Lol. Lekker op tijd.
Was geen buitenspel.
Völler?DeKever schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:16:
Wijndal, Bassey, Rudi, iedere keer als ze de bal hebben is het weer bibberen.
Maar ik vind hem best oke aan de bal, stukken beter dan die andere twee.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tadic is heerlijk nuchter. Mooie kerel.
Hoe kom je in hemelsnaam op die clubs uit?Exocet schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:48:
[...]
Ik denk Deportes Iquique - San Luis de Quillota in de Primera D van Chili, was wel op het randje
Ik wel. Laat hem maar eens op een wedstrijd van niveau zien en structureel. Nog niet langs gekomen.Superkiwi schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:15:
Zijn statistieken (speeltijd en goals) zijn het daar niet mee eens
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Rulli is al een aantal wedstrijden een van de betere spelers. Hij blijft juist heel erg rustig aan de bal en raakt 'm maar zelden kwijt. Af en toe heeft ie z'n momentjes, maar welke keeper heeft dat niet.Gonadan schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:53:
[...]
Völler?
Maar ik vind hem best oke aan de bal, stukken beter dan die andere twee.
Ben ik de enige die die competitie volgt dan?toolkist schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:54:
[...]
Hoe kom je in hemelsnaam op die clubs uit?
gewoon een willekeurige live wedstrijd uit sofascore waar een goal gemaakt was
Silva maakt een goal uit een voorzet waar de Jong al hele seizoen op wacht
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:19
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Had visite over de vloer en wedstrijd half gevolgd van Ajax.
Zuinige overwinning, maar goed het is binnen. En dat is wel in het voordeel van Heitinga de wedstrijd wordt wel over de streep getrokken.
Zuinige overwinning, maar goed het is binnen. En dat is wel in het voordeel van Heitinga de wedstrijd wordt wel over de streep getrokken.
Jeemig. U moet nu een gelukkig mens zijn, gezien de grote BAM.
Een kinderhand is snel gevuld zeggen ze bij ons, wanneer het over PSV gaat. In Eindhoven roepen ze daarna altijd dat het lek boven is, of dat ze stelselmatig gedemoniseerd worden door andere clubsupporters.
Doelpunt is doelpunt toch? Gewoon een terechte bam.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We. Wordeeeen wereldkampioenmavaros schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:13:
[...]
Een kinderhand is snel gevuld zeggen ze bij ons, wanneer het over PSV gaat. In Eindhoven roepen ze daarna altijd dat het lek boven is, of dat ze stelselmatig gedemoniseerd worden door andere clubsupporters.
@Terranova Kijk, het gebeurt ook bij PSV, supporters van PSV mogen niet eens meer blij zijn met een goal tegen een concurrent om plaats 3mavaros schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:13:
[...]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Nee, nu niet gaan lopen overdrijven.ST10©DE schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:18:
[...]
@Terranova Kijk, het gebeurt ook bij PSV, supporters van PSV mogen niet eens meer blij zijn met een goal tegen een concurrent om plaats 3
De BAM is terecht als je PSV fan bent, maar mijn hele scherm werd met BAM gevuld. Ik dacht dat mijn computer vastgelopen was door die megabam., maar dat viel gelukkig mee.
Nou PSV begon best ok, maar t gaat allemaal weer steeds net wat minders ... Ze mogen wel een tweede treffer maken tho, want die onvermijdelijke tegentreffer gaat ook vast nog wel een keer vallen.
Zou leuk zijn! Mag ook meteen de eindstand zijn!Snowdog schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:36:
Nou PSV begon best ok, maar t gaat allemaal weer steeds net wat minders ... Ze mogen wel een tweede treffer maken tho, want die onvermijdelijke tegentreffer gaat ook vast nog wel een keer vallen.
Hmm, ik heb 1-2 voorspeld, is niet onmogelijk……dr.lowtune schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:38:
[...]
Zou leuk zijn! Mag ook meteen de eindstand zijn!
- tweakduke
Luuk de Jong had meer kunnen doen met die laatste kans.
Als PSV scherp begint in de tweede helft moet het goed komen, want Twente is nu niet zo heel geweldig.
Als PSV scherp begint in de tweede helft moet het goed komen, want Twente is nu niet zo heel geweldig.
Blijkbaar moest er gepoetst worden. Mocht je wat kwijt zijn was het blijkbaar offtopic
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
- tweakduke
Ik zei nog scherp beginnen, man man.
Anti bam
Gewoon terechte gelijkmaker
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Pffffft....
Daar gààààn we weer.
Daar gààààn we weer.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Simons mist helaas beetje dat killer instinct van begin van het seizoen..
Alsnog by far onze belangrijkste man maar hij killde het ook echt voor het doel
Alsnog by far onze belangrijkste man maar hij killde het ook echt voor het doel
Lekker Luuk!
Bakayoko twee heerlijke voorzetten ook vandaag
Bakayoko twee heerlijke voorzetten ook vandaag
Daar gaat mijn voorspelling……
Union Berlin wordt ondertussen weggetikt in München.
Ja natuurlijk. Bayern heeft Daley Blind.ST10©DE schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:18:
Daar gaat mijn voorspelling……
Op de bank. Naast Gravenberch. ( en Sane en Gnabry overigens..)
BAM!
Klasse Simons
Ook weer een heerlijke assist
Ook weer een heerlijke assist
Ik durf geen bam meer te posten.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Volgens mij mis ik er nog twee…… !carpebios schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:22:
Ik durf geen bam meer te posten.
Als Twente nog niet was afgehaakt dan is dat nu definitief wel het geval. Top-4 pakt de volle buit dit weekend.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Feyenoord kampioen
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Is het al definitief?BroWohsEdis schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:45:
Feyenoord kampioen
Ze zijn teveel in zichzelf gaan geloven en nu lopen ze het risico overal naast te grijpen. Voor een jongen als Zerouki ontvangen ze dan nooit meer het bedrag dat ze in de winter konden krijgen. Het seizoen is nog lang maar de playoffs zijn voor teams die dachten mee te doen om het kampioenschap een regelrechte nachtmerrie.Gynnad schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:26:
Als Twente nog niet was afgehaakt dan is dat nu definitief wel het geval. Top-4 pakt de volle buit dit weekend.
[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 26-02-2023 19:01 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Studio Sport kijkende. Wat een héérlijke eerste goal van Feyenoord
Er zijn nog 33 punten te halen, dus er is nog helemaal niks aan de hand. ook niet voor FC Twente.ph4ge schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:00:
[...]
Ze zijn teveel in zichzelf gaan geloven en nu lopen ze het risico overal naast te grijpen. Voor een jongen als Zerouki ontvangen ze dan nooit meer het bedrag dat ze in de winter konden krijgen. Het seizoen is nog lang maar de playoffs zijn voor teams die dachten mee te doen om het kampioenschap een regelrechte nachtmerrie.
Nouja, ik denk dat het voor Twente ook wel over is nu. Maar dat is geen schande, had iemand voor dit seizoen het idee dat ze kampioen zouden worden? Als ze gewoon 5e worden, dan lijkt me dat al een hele prima prestatie.mavaros schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:15:
[...]
Er zijn nog 33 punten te halen, dus er is nog helemaal niks aan de hand. ook niet voor FC Twente.
Feyenoord lijkt het makkelijkste programma te hebben, maar ik verwacht wel dat Ajax gaat winnen van Feyenoord. Als dat inderdaad het geval is, dan wordt het sowieso nog spannend voor alle teams in de top 4. Als Feyenoord die wedstrijd echter wint... Dan denk ik ook wel dat ze gewoon kampioen gaan worden. Geweldig wat Slot daar bereikt heeft.
Je kan het ze niet kwalijk nemen. Stel Feyenoord verkoopt Kokcu en ze kloppen wederom aan bij Twente, ik zie dan niet waarom ze geen 8 mil kunnen vangen.ph4ge schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:00:
[...]
Ze zijn teveel in zichzelf gaan geloven en nu lopen ze het risico overal naast te grijpen. Voor een jongen als Zerouki ontvangen ze dan nooit meer het bedrag dat ze in de winter konden krijgen. Het seizoen is nog lang maar de playoffs zijn voor teams die dachten mee te doen om het kampioenschap een regelrechte nachtmerrie.
Ik vindt het veel geld, maar 3 kwalitatieve spelers voor 2 posities is nodig als je lang mee wilt doen.
Who gives a shit?Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:19:
Ajax mag vandaag niet klagen over de arbitrage...
En, zet uw geld in... Tadic echt geblesseerd of is die aan het tijdrekken?
(Nee joh, dat doet Ajax natuurlijk nooit... tijdrekken^^)
Je bent dom als je het niet doet want de mogelijkheden zijn er. Zolang ze er zijn gebruiken.
Maar dan ook niet klagen als een andere ploeg er gebruik van maakt!Typhone schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:07:
[...]
Who gives a shit?
Je bent dom als je het niet doet want de mogelijkheden zijn er. Zolang ze er zijn gebruiken.
Nee dat hoort erbij inmiddels. Het wordt altijd erbij gehaald in complete zaadwedstrijden (Getafe, Portugal) maar de oorzaak ligt altijd bij de eigen club in de regel.ST10©DE schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:13:
[...]
Maar dan ook niet klagen als een andere ploeg er gebruik van maakt!
Even iets heel anders...
Ik was echt flabbergasted dat de gemaakte goal waarbij op het moment van passen minstens 2 Ajacieden buitenspel stonden, alsnog telde.
Op het moment van passen stonden ze al buitenspel, als 'willekeurig wie' de bal aanraakt, doet dat daar niets aan af.
/f/image/dMQxJ6LeoWBTUw2uV1TX3znF.png?f=fotoalbum_large)
Hoe, waarde kijkbuiskinderen, is dat dan niet hinderlijk (minstens) buitenspel?
Ik heb eerder dit seizoen goals voor minder afgekeurd zien worden... VAR? Nee, joh...
https://nos.nl/video/2465...nvatting-van-vitesse-ajax
Ik was echt flabbergasted dat de gemaakte goal waarbij op het moment van passen minstens 2 Ajacieden buitenspel stonden, alsnog telde.
Op het moment van passen stonden ze al buitenspel, als 'willekeurig wie' de bal aanraakt, doet dat daar niets aan af.
/f/image/dMQxJ6LeoWBTUw2uV1TX3znF.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb eerder dit seizoen goals voor minder afgekeurd zien worden... VAR? Nee, joh...
[ Voor 32% gewijzigd door Ramzzz op 27-02-2023 16:57 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Omdat de bal niet naar hen gaat maar naar RenschRamzzz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:52:
Even iets heel anders...
Ik was echt flabbergasted dat de gemaakte goal waarbij op het moment van passen minstens 2 Ajacieden buitenspel stonden, alsnog telde.![]()
[Afbeelding]
Je bedoelt dat Klaassen uiteindelijk voordeel haalt uit zijn positie, nadat een Vitesse speler de bal naar hem kopt. Dat is niks nieuws, daar kun je tientallen voorbeelden van tevoorschijn toveren dat een spits uiteindelijk voordeel heeft van op een eerder moment 'buitenspel' te lopen.
Volgens de regels is het geen buitenspel, dus een VAR hoeft daar niets aan te checken
Float like a butterfly, sting like a bee.
Je bent dom en naief als je het niet doet. Je ben een eikel als je het wel doet.Typhone schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:07:
[...]
Who gives a shit?
Ik vind het enorm spelbederf en als ik Tadic weer een Neymar zie doen, dan hoop ik iedere keer dat ze alsnog verliezen. Dat de regels het toelaten is geen excuus voor onsportief gedrag.
De beste oplossing als de straffen op onsportief gedrag verhoogd worden. Maar dat zal wel wensdenken zijn.
Ik zou de spelregels maar eerst even lezen voordat je dit post. Als je het nou als vraag stelde ok, maar je claimt zelfs dat het afgekeurd moest worden en dat de VAR verkeerd zat.Ramzzz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:52:
Even iets heel anders...
Ik was echt flabbergasted dat de gemaakte goal waarbij op het moment van passen minstens 2 Ajacieden buitenspel stonden, alsnog telde.![]()
[Afbeelding]
Vrij simpel, als die verdediger gewoon leert koppen was die bal gewoon weg geweest. Zal even lekker worden als zelfs onkunde van de tegenpartij je buitenspel kan laten staan. Je kunt er beter gebruik van maken, bijvoorbeeld tussen Bassey en Rulli in gaan staan, die terugspeelbal krijg je vanzelf een keer en dan sta je niet buitenspel.Ramzzz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:52:
Even iets heel anders...
[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zie daar de gemiddelde sportiviteit in het voetbal. Wanneer stoppen we eigenlijk met het sport noemen en wordt het gewoon overbetaalde oorlogsvoering met een bal?Typhone schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:07:
Who gives a shit?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oorlogsvoering of komt het meer neer op toneelspel met een bal in de buurt?Gonadan schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:51:
[...]
Zie daar de gemiddelde sportiviteit in het voetbal. Wanneer stoppen we eigenlijk met het sport noemen en wordt het gewoon overbetaalde oorlogsvoering met een bal?
Ga je het vijzen dat een overtreding op hen is begaan helemaal uitbannen? Zo ook met het vijzen van blessures. Nee, waarschijnlijk niet maar je zou hopen dat spelers zo veel mogelijk focussen op het moois van het spel en niet op het versieren van vrije trappen/strafschoppen door gemakkelijk te gaan liggen.
Met de belangen die er zijn zoeken spelers de grenzen op, dat wordt mogelijk gemaakt door de scheidsrechters omdat er niet bijzonder kort op wordt gezeten. De essentie zou sportiviteit zijn waar er natuurlijk veel plek is om een winnaarsmentaliteit te hebben maar dat binnen de geest van de regelgeving.
Spelers die met hun handen naar het hoofd gaan als ze op hun schouder worden geraakt zou je - wellicht achteraf - moeten willen bestraffen, juist omdat er misbruik wordt gemaakt van een regel die voor de veiligheid van de spelers is.
Het lastige is dat zeker bij dit soort momenten waar een tegenstander niet overduidelijk buitenspel staat je door die druk een andere beslissing maakt dan dat je potentieel zou doen als die speler daar niet zou staan. De intentie van de verdediger meenemen in de beslissing is lastig dan wel onmogelijk, dat maakt buitenspel weer arbitrair.Gonadan schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:49:
[...]
Vrij simpel, als die verdediger gewoon leert koppen was die bal gewoon weg geweest. Zal even lekker worden als zelfs onkunde van de tegenpartij je buitenspel kan laten staan.
Zijn de regels optimaal? Nee, wat mij betreft niet. Op een positie staan heeft impact. Wat dan de optimale regel zou zijn is meer de vraag.
Verwijderd
Ik hoop altijd dat de spelers die dit doen daadwerkelijk zo'n zware blessure krijgen.DeKever schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:27:
[...]
Je bent dom en naief als je het niet doet. Je ben een eikel als je het wel doet.
Ik vind het enorm spelbederf en als ik Tadic weer een Neymar zie doen, dan hoop ik iedere keer dat ze alsnog verliezen. Dat de regels het toelaten is geen excuus voor onsportief gedrag.
De beste oplossing als de straffen op onsportief gedrag verhoogd worden. Maar dat zal wel wensdenken zijn.
Feyenoord, Ajax, PSV... maakt me geen donder uit.
Paar weken geleden zag ik Igor Paxiao het ook doen en heb ik meteen de TV uitgezet.
Net zoals ik het vreselijk irritant vind als ik Wijndal gisteren weer om een kaar zie vragen bij de scheids.
Heeft 0,0 met voetbal te maken en is niets minder dan zielig gedrag.
Ook dit is in beginsel niet een probleem in de regels maar een probleem in het gebrek aan handhaving van de regels door de scheidsrechters/KNVB. Als ze daar voor seizoen 2023/24 tegen de spelers/clubs zeggen dat ze zullen optreden met een gele kaart indien men het in woord of gebaar oneens is met een beslissing ben je waarschijnlijk bijzonder snel klaar met dit gedrag.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:03:
[...]
Net zoals ik het vreselijk irritant vind als ik Wijndal gisteren weer om een kaar zie vragen bij de scheids.
Die was inderdaad vervelend en irritant, dat wapperen met de handjes (en dat voor de linksback van de 'beste' linkerzijde van NLVerwijderd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:03:
In 2026 kan hij het toch nog steeds willentoolkist schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:53:
[...]
Zou bijtekenen tot 2026 dan wel lang genoeg zijn?
Zolang ie het maar niet wordtMegupe schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:04:
[...]
In 2026 kan hij het toch nog steeds willen
Ik snap de emotie, maar het is inmiddels volledig verweven met voetbal, dus je kunt niet stellen dat het 0,0 met voetbal te maken heeft. Onsportief is het allemaal natuurlijk wel, maar het werkt. Dus uiteindelijk (zoals hierboven al gemeld) ben je helaas dom als je er niet aan meedoet, want dan sta je aan het eind van het seizoen altijd met lege handen.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:03:
[...]
Ik hoop altijd dat de spelers die dit doen daadwerkelijk zo'n zware blessure krijgen.
Feyenoord, Ajax, PSV... maakt me geen donder uit.
Paar weken geleden zag ik Igor Paxiao het ook doen en heb ik meteen de TV uitgezet.
Begrijp me niet verkeerd, ook voor mij is het een enorme irritatiefactor! Maar er zit zoveel grijs gebied tussen een 100% overtreding en een 100% schwalbe, daar ga je met geen 1000 camera's duidelijkheid over krijgen. Vragen om een kaart zou wat mij betreft gewoon altijd met een kaart voor de vrager moeten worden beantwoord, dat zou wel simpel uit te roeien zijn. Net als commentaar op de scheids, overigens. Begrijp nog steeds niet waarom voetbal de enige sport is waar zo respectloos met de arbitrage wordt omgegaan. In de meeste andere sporten krijg je direct (en hard) de deksel op je neus als je bij een scheids gaat zeuren en zéker als je dat met een agressieve houding doet. "Ja maar voetbal is emotie!". Right, en andere sporten niet?
Ben wel blij dat hij heeft bijgetekend. Ga er maar aan staan midden in een seizoen als speler van Jong, wanneer de 2 sterkhouders voor je vertrekken. Flinke schoenen om te vullen. Soms komt het er totaal niet uit (zoals tegen Feyenoord), maar in andere wedstrijden laat hij zien echt wel wat te kunnen (zoals tegen Twente).toolkist schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:53:
[...]
Zou bijtekenen tot 2026 dan wel lang genoeg zijn?
Hij is nog jong (19), dus genoeg tijd om beter te worden en te groeien. Vooralsnog valt hij me niet tegen.
Ach, het gezegde is dat voetbal oorlog is en daarom alles geoorloofd dus in die bewoording ging ik maar mee. Persoonlijk vind ik het overbetaalde dansmariekes met een aanzienlijke aanleg voor aanstelleritis.Napo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:08:
Oorlogsvoering of komt het meer neer op toneelspel met een bal in de buurt?
Ga je het vijzen dat een overtreding op hen is begaan helemaal uitbannen? Zo ook met het vijzen van blessures. Nee, waarschijnlijk niet maar je zou hopen dat spelers zo veel mogelijk focussen op het moois van het spel en niet op het versieren van vrije trappen/strafschoppen door gemakkelijk te gaan liggen.
Met de belangen die er zijn zoeken spelers de grenzen op, dat wordt mogelijk gemaakt door de scheidsrechters omdat er niet bijzonder kort op wordt gezeten. De essentie zou sportiviteit zijn waar er natuurlijk veel plek is om een winnaarsmentaliteit te hebben maar dat binnen de geest van de regelgeving.
Spelers die met hun handen naar het hoofd gaan als ze op hun schouder worden geraakt zou je - wellicht achteraf - moeten willen bestraffen, juist omdat er misbruik wordt gemaakt van een regel die voor de veiligheid van de spelers is.
De belangen die je noemt is natuurlijk ook precies waarom het bijna geen sport meer is. In Engeland hebben ze het toch een tijdje gedaan? Achteraf gewoon beelden bekijken en degenen die bewust de boel proberen te misleiden achteraf alsnog een schorsing geven.
Wat mij betreft wordt dat standaard. Iemand grijpt naar z'n hoofd na een schouderduw? Drie wedstrijden. Iemand zit aan de scheidsrechter of heeft commentaar terwijl hij geen aanvoerder is? Even wedstrijdje tribune. Overduidelijk schalbes? Vieze overtredingen die gemist zijn? Etc.
Als we belangen blijkbaar boven het sportieve willen stellen dan moeten we het maar een beetje helpen toch?
De intentie is in zoverre van belang dat je wilt weten of de verdediger de bal bewust beroert, want dat maakt het zijn actie en heft buitenspel op. Over die intentie is in dit geval geen discussie mogelijk.Het lastige is dat zeker bij dit soort momenten waar een tegenstander niet overduidelijk buitenspel staat je door die druk een andere beslissing maakt dan dat je potentieel zou doen als die speler daar niet zou staan. De intentie van de verdediger meenemen in de beslissing is lastig dan wel onmogelijk, dat maakt buitenspel weer arbitrair.
Zijn de regels optimaal? Nee, wat mij betreft niet. Op een positie staan heeft impact. Wat dan de optimale regel zou zijn is meer de vraag.
Ik ben het wel met je eens dat het soms lastig inschatten is of je überhaupt moet proberen om de bal te beroeren, zoals in dit geval misschien voor hem niet geheel duidelijk was. Maar dat is ook weer een stukje kwaliteit van speler en teamgenoten om hem heen. Zelfs bij de amateurs brult men 'los' in zo'n geval. De regels zullen nooit perfect zijn, al is het maar omdat het ook geen computersimulatie moet/kan worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volledig mee eens.Gonadan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:57:
[...]
Ach, het gezegde is dat voetbal oorlog is en daarom alles geoorloofd dus in die bewoording ging ik maar mee. Persoonlijk vind ik het overbetaalde dansmariekes met een aanzienlijke aanleg voor aanstelleritis.
De belangen die je noemt is natuurlijk ook precies waarom het bijna geen sport meer is. In Engeland hebben ze het toch een tijdje gedaan? Achteraf gewoon beelden bekijken en degenen die bewust de boel proberen te misleiden achteraf alsnog een schorsing geven.
Wat mij betreft wordt dat standaard. Iemand grijpt naar z'n hoofd na een schouderduw? Drie wedstrijden. Iemand zit aan de scheidsrechter of heeft commentaar terwijl hij geen aanvoerder is? Even wedstrijdje tribune. Overduidelijk schalbes? Vieze overtredingen die gemist zijn? Etc.
Als we belangen blijkbaar boven het sportieve willen stellen dan moeten we het maar een beetje helpen toch?
Die twee spelers die voor de meute uit op het doel af rennen halen heel veel voordeel uit het buitenspel staan. Het is niet de kopper die de pass geeft, het is Tadic, die bal was er anders ook gekomen.De intentie is in zoverre van belang dat je wilt weten of de verdediger de bal bewust beroert, want dat maakt het zijn actie en heft buitenspel op. Over die intentie is in dit geval geen discussie mogelijk.
Ik ben het wel met je eens dat het soms lastig inschatten is of je überhaupt moet proberen om de bal te beroeren, zoals in dit geval misschien voor hem niet geheel duidelijk was. Maar dat is ook weer een stukje kwaliteit van speler en teamgenoten om hem heen. Zelfs bij de amateurs brult men 'los' in zo'n geval. De regels zullen nooit perfect zijn, al is het maar omdat het ook geen computersimulatie moet/kan worden.
Op het moment van nemen van de vrije trap hoort hier subiet de vlag omhoog te gaan.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Idealiter moet de vlag omhoog gaan zodra iemand buitenspel staat. Hinderlijk of niet. Maarja, de regels zijn nu eenmaal anders dan jij en ik willenRamzzz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:13:
[...]
Volledig mee eens.
[...]
Die twee spelers die voor de meute uit op het doel af rennen halen heel veel voordeel uit het buitenspel staan. Het is niet de kopper die de pass geeft, het is Tadic, die bal was er anders ook gekomen.
Op het moment van nemen van de vrije trap hoort hier subiet de vlag omhoog te gaan.
Iemand met een hoofdwond of verzorging kun je ook een aantal minuten aan de kant houden. Dan stopt dat rollebollen vrij snel vermoed ik. Je bent geblesseerd? Kijk over 5 minuten maar of je verder kan anders is het niet verantwoord.
En ook belangrijk: Fluiten voor een overtreding, ook als degene die geraakt is niet valt.
En ook belangrijk: Fluiten voor een overtreding, ook als degene die geraakt is niet valt.
Verwijderd
Mee eens.Jorizzz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 07:42:
[...]
Ik snap de emotie, maar het is inmiddels volledig verweven met voetbal, dus je kunt niet stellen dat het 0,0 met voetbal te maken heeft. Onsportief is het allemaal natuurlijk wel, maar het werkt. Dus uiteindelijk (zoals hierboven al gemeld) ben je helaas dom als je er niet aan meedoet, want dan sta je aan het eind van het seizoen altijd met lege handen.
Begrijp me niet verkeerd, ook voor mij is het een enorme irritatiefactor! Maar er zit zoveel grijs gebied tussen een 100% overtreding en een 100% schwalbe, daar ga je met geen 1000 camera's duidelijkheid over krijgen. Vragen om een kaart zou wat mij betreft gewoon altijd met een kaart voor de vrager moeten worden beantwoord, dat zou wel simpel uit te roeien zijn. Net als commentaar op de scheids, overigens. Begrijp nog steeds niet waarom voetbal de enige sport is waar zo respectloos met de arbitrage wordt omgegaan. In de meeste andere sporten krijg je direct (en hard) de deksel op je neus als je bij een scheids gaat zeuren en zéker als je dat met een agressieve houding doet. "Ja maar voetbal is emotie!". Right, en andere sporten niet?
Het is sowieso ver te zoeken kwa respect en regels in het voetbal.
Je mag iemand natrappen zolang het niet te hard is.
Je mag iemand een tik geven met je hand, zolang het niet te hard is.
Maar, hoofden tegen elkaar en een voorwaartse beweging is wel rood.
Erergisteren zie ik Clasie tegen de scheids zeggen
"Kijk godverdomme uit je doppen scheids." En niets geen kaart.
Je hoort de spelers elkaar op het veld voor de ergste dingen uitmaken... geen probeem, maar zodra er 1 iemand in het publiek een apen geluid maakt word het spel stilgelegd.
Het sijpelt zelfs door naar het dames voetbal waar je jongere speelsters om kaarten ziet vragen.
Ik ben het wel eens met Leo Driessen. (Voor de eerste keer, want ik vind het een vreselijke man.)
Klagen? Standaard geel.
Schelden op scheids? Rood.
Natrappen? Rood, maakt niet uit hoe hard.
Tijdrekken door op de grond te blijven liggen? Klok pauze. (Doet die het meerdere malen in een wedstrijd, minuut verzorging buiten het veld.)
Dat er emotie zit in voetbal snap ik 100%, maar dit heeft niets met voetbal te maken.
Voetbal is representatief van de huidige maatschappij... en die heeft ook schijt aan elkaar.
En, ik hoop dat in ieder geval het voetbal weer een beetje "normaal" word.
Ik snap je gevoel, maar zo is het nu eenmaal niet (meer). Daar kan je van alles en nogwat van vinden, maar dat verandert niets aan dat het nu geen buitenspel was.Ramzzz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:13:
Die twee spelers die voor de meute uit op het doel af rennen halen heel veel voordeel uit het buitenspel staan. Het is niet de kopper die de pass geeft, het is Tadic, die bal was er anders ook gekomen.
Persoonlijk moet ik er ook niet aan denken dat ze zo rigide gaan handelen, helemaal niet nu de VAR erbij is. Waar is de charme van het 'bij twijfel doorspelen'? Voordeel geven aan het aanvallende spel en de schoonheid van doelpunten.
Zo ook laatst de doelpunten van PSG die werden afgekeurd. Anderhalve teen buitenspel aan de zijlijn, meet je haaks op een rechte lijn naar het doel in plaats van parallel aan de achterlijn dan is het niet eens buitenspel. Qua emotie was ik er blij mee want PSG mag er van mij wel af, maar qua spelbeleving is dat soort geneuzel echt de doodssteek van de sport.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat idee was er al bij mijn weten, maar het wordt weer eens half of niet uitgevoerd. Net als geel voor praten een aantal jaar geleden of recenter het bijtellen van blessuretijd.sNielz123 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:00:
Iemand met een hoofdwond of verzorging kun je ook een aantal minuten aan de kant houden. Dan stopt dat rollebollen vrij snel vermoed ik. Je bent geblesseerd? Kijk over 5 minuten maar of je verder kan anders is het niet verantwoord.
Met een hoofdwond kan je iemand niet zomaar aan de kant leggen, dus het kost gewoon tijd. Je kunt die tijd wel bijhouden en één op één toevoegen als blessuretijd (zolang je zuivere speeltijd blijft weigeren), dan houdt het ook wel op. Het punt is wel dat je dan nog steeds een ander een kaart aan kunt naaien, en zolang dat niet bestraft wordt blijft dat een 'charme van het spel'.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laten we eerlijk zijn, voetbal is natuurlijk wel een beetje een volkssport en staat er al sinds jaar en dag om bekend qua sportiviteit en dingen als hooliganisme of bejegening van arbitrage nu niet echt bovenaan de respectladder te staan.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:04:
Dat er emotie zit in voetbal snap ik 100%, maar dit heeft niets met voetbal te maken.
Voetbal is representatief van de huidige maatschappij... en die heeft ook schijt aan elkaar.
En, ik hoop dat in ieder geval het voetbal weer een beetje "normaal" word.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Mee eens,Gonadan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:07:
[...]
Laten we eerlijk zijn, voetbal is natuurlijk wel een beetje een volkssport en staat er al sinds jaar en dag om bekend qua sportiviteit en dingen als hooliganisme of bejegening van arbitrage nu niet echt bovenaan de respectladder te staan.
Maar, het is ook wel duidelijk dat het heel erg aan het doorslaan is.
Waar een Suarez jaren geleden met zijn schwalbes en jankgedrag een uitzondering was, is het nu meer de regel.
Het tijdrekken is ook van alle tijden, maar waar je spelers 10 jaar geleden nog naar de cornervlag
zag gaan met de bal (Ook vreselijk irritant, maar in ieder geval gebeurd er nog iets.)
Liggen ze nu op de grond alsof ze neergeschoten zijn om vervolgens weer vrolijk door te huppelen.
Je tegenstander naaien lijkt nu onderdeel van de sport te zijn geworden, en dat vind ik in en in triest.
Tja, men is ook jarenlang fan van het Spaans voetbal geweest. Ik heb daar nooit met plezier naar gekeken vanwege alle maniertjes en misleiding. Tikkie taka vind ik dan ook hooguit leuk in een samenvatting met hoogtepunten, verder hoeft het van mij niet.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:20:
[...]
Mee eens,
Maar, het is ook wel duidelijk dat het heel erg aan het doorslaan is.
Waar een Suarez jaren geleden met zijn schwalbes en jankgedrag een uitzondering was, is het nu meer de regel.
Het tijdrekken is ook van alle tijden, maar waar je spelers 10 jaar geleden nog naar de cornervlag
zag gaan met de bal (Ook vreselijk irritant, maar in ieder geval gebeurd er nog iets.)
Liggen ze nu op de grond alsof ze neergeschoten zijn om vervolgens weer vrolijk door te huppelen.
Je tegenstander naaien lijkt nu onderdeel van de sport te zijn geworden, en dat vind ik in en in triest.
Doe mij maar de snelheid en energie van goed Engels voetbal (ja ik bedoel bewust goed voetbal, want daar zijn wedstrijden soms ook om te janken).
Maar als je jarenlang opkijkt tegen die mentaliteit dan ga je dat vanzelf over nemen, heel erg zonde wat mij betreft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik blijf er bij dat veel van dit soort irritaties bij een scheidsrechter beginnen. Ploegen die al na 10 minuten beginnen met tijdrekken, dan kun je na 30 minuten ingrijpen met geel (al moet ik de 1e scheidsrechter nog zien die een 2e geel geeft aan een keeper voor tijdrekken).
In het laatste kwartier van een wedstrijd moet je als scheidsrechter echt wel doorhebben of een ploeg aan het tijdrekken is! Geblesseerd op de grond? Ga dan ook maar naar de zijlijn en niet na 5 seconden weer binnen de lijnen laten. Lekker 2 minuten met 10 man verder, dan leer je dat gedrag wel af.
In het laatste kwartier van een wedstrijd moet je als scheidsrechter echt wel doorhebben of een ploeg aan het tijdrekken is! Geblesseerd op de grond? Ga dan ook maar naar de zijlijn en niet na 5 seconden weer binnen de lijnen laten. Lekker 2 minuten met 10 man verder, dan leer je dat gedrag wel af.
Hattrick: Thorgal Eagles
Verwijderd
Heb ik ook,Gonadan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:25:
[...]
Tja, men is ook jarenlang fan van het Spaans voetbal geweest. Ik heb daar nooit met plezier naar gekeken vanwege alle maniertjes en misleiding. Tikkie taka vind ik dan ook hooguit leuk in een samenvatting met hoogtepunten, verder hoeft het van mij niet.
Doe mij maar de snelheid en energie van goed Engels voetbal (ja ik bedoel bewust goed voetbal, want daar zijn wedstrijden soms ook om te janken).
Maar als je jarenlang opkijkt tegen die mentaliteit dan ga je dat vanzelf over nemen, heel erg zonde wat mij betreft.
Alhoewel ik niet graag naar een Manchester City kijk, aangezien dat ook wel een hoog Spaans gehalte heeft.
Heb ook nooit echt van het tiki taka gehouden, en dan ook voornamelijk het Barcelona voetbal.
"Wauw, 100 keer achter elkaar naar elkaar overgespeeld rond de middenlijn? Fantastisch!"
Het Schotse voetbal kan ik altijd wel nog van genieten.
Het is niet altijd het beste, maar er zit zoveel strijd en passie in, en er word (nog) niet zoveel gejankt daar bij overtredingen.
Waarom denk je dat ik alleen de samenvattingen leuk vond?Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:43:
[...]
Heb ik ook,
Alhoewel ik niet graag naar een Manchester City kijk, aangezien dat ook wel een hoog Spaans gehalte heeft.
Heb ook nooit echt van het tiki taka gehouden, en dan ook voornamelijk het Barcelona voetbal.
"Wauw, 100 keer achter elkaar naar elkaar overgespeeld rond de middenlijn? Fantastisch!"
Het Schotse voetbal kan ik altijd wel nog van genieten.
Het is niet altijd het beste, maar er zit zoveel strijd en passie in, en er word (nog) niet zoveel gejankt daar bij overtredingen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Potverdikkie, na 3 minuten al de eerste kans voor Spakenburg tegen Utrecht!
Twente komt eraan!
Verwijderd
Ik wou het net zeggen.HollowGamer schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:05:
Lekker zo'n alarm, wazig.
Trommels zijn al irritant de hele tijd, maar zo'n alarm is al helemaal irritant.
(Hoop niet dat het Stadion aan het afbranden is
Zal wel vals alarm zijn geweest.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:08:
[...]
Ik wou het net zeggen.
Trommels zijn al irritant de hele tijd, maar zo'n alarm is al helemaal irritant.
(Hoop niet dat het Stadion aan het afbranden is)
Ah, schijnbaar komt het door de fakkels, aldus de ESPN commentator.
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 28-02-2023 20:09 ]
Kwam ook behoorlijk wat blauwe rook uit het uitvak van Spakenburg. Achja niks aan het handje, is voor die supporters ook mooi om dit mee te maken.
Twente komt eraan!
Altijd schrikken. Heb het een keer meegemaakt hier in het appartementencomplex (gelukkig niet bij mij) en toen was ik toch wel geschrokken, ondanks dat het enkel om een pan brand ging.JoteW schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:09:
Kwam ook behoorlijk wat blauwe rook uit het uitvak van Spakenburg. Achja niks aan het handje, is voor die supporters ook mooi om dit mee te maken.
Ook van een vals alarm kan je wakker liggen.
Welke club speelt ook alweer betaald voetbal?
Wel een mooi doelpunt en verdient ook.
Wel een mooi doelpunt en verdient ook.
Achterstanden ook wel.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:13:
Je zou denken dat ze dat wel gewend zijn in Utrecht, fakkels in het stadion.
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Goaltje hoor, niks mis mee!
Twente komt eraan!
Even meeluisteren zegt de commentator, om er vervolgens doorheen te praten lol.
Vind deze commentator overigens wel een van de betere bij ESPN.
Vind deze commentator overigens wel een van de betere bij ESPN.
Pff wat een redding van de keeper van Spakenburg.
nggyu nglyd
Sund zit hij er toch in.
nggyu nglyd
- tweakduke
Dat had ik ook met de vorige redding, maar hier kon hij niks aan doen.
EDIT: toch geen doelpunt?
[ Voor 82% gewijzigd door carpebios op 28-02-2023 21:17 ]
Haha heerlijk. Buitenspel.
VAR net op tijd in de beker aangesloten.
VAR net op tijd in de beker aangesloten.
nggyu nglyd
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023