Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 213 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.201 views

Onderwerpen

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

ph4ge schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:25:
[...]

Was het verschil echt zo groot tov bijv de wedstrijd tegen Feyenoord? Ik begrijp dat Twente ook voor een groot deel van de wedstrijd een overwicht had, zonder echt gevaarlijk te worden terwijl Ajax uit z'n enige echte kans scoorde. Klinkt als Feyenoord tegen Ajax, met dit verschil dat Feyenoord ook scoorde en Twente niet.
Twente overwicht? Dat zag ik niet.

Zie bijv. de statistieken: https://www.espn.nl/voetb...eken/_/wedstrijdId/662643
Eigenlijk is alles in het voordeel van Ajax.

Feyenoord tegen Ajax was echt een heel andere pot. Daar had Feyenoord zeker meer overwicht, maar qua kansen lag dat dicht bij elkaar. En volgens diverse statistieken hogere xG voor Ajax :+

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 10-02-2023 12:00 ]

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 07:10
Ik vraag me een beetje af wat de KNVB hiermee wil bereiken. Het is strafbaar hands, en als daarmee een doelpunt wordt voorkomen is dat rood volgens hun eigen regels. Ik denk dat daar in deze kwestie weinig onduidelijkheid over is.

Ik kan begrijpen dat NEC genoeg gestraft is en schorsing niet nodig, maar leg het dan zo uit.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26
Vos schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:58:
[...]
Twente overwicht? Dat zag ik niet.

Zie bijv. de statistieken: https://www.espn.nl/voetb...eken/_/wedstrijdId/662643
Eigenlijk is alles in het voordeel van Ajax.
Ik zat in het stadion en had ook het idee dat Twente overwicht had. In het eerste uur heeft Ajax ongeveer 1 gevaarlijke doelpoging ondernomen. Eigenlijk alleen in de fase voorafgaand aan de goal zette Ajax echt druk. Als je de samenvatting op ESPN kijkt is het ook een en al Twente. Probleem van Twente is dat ze de kansen niet benutten. Slechts 2 van de 13 schoten tussen de palen, en dan ook nog 'tig momenten dat ze blijven breien en helemaal niet schieten. Dat gebrek aan effectiviteit kost ze de beker en nu al 3 wedstrijden op rij punten in de competitie.

Wel leuk om Salah Edine aan het werk te zien, ik vond hem een van de betere op het veld. Alleen jammer dat het huur is, ik zou graag zien dat Twente hem definitief overneemt.

Regeren is vooruitschuiven

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Hoe kan het één en al Twente zijn als je 1/3e balbezit hebt? Wellicht doel je op dreigender?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Napo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:18:
[...]
(en daar kan je volgens sommige Nijhuis van betichten)
Van Nijhuis weet ik dat hij FC Twente nooit zal fluiten in reguliere competities omdat hij zelf in Enschede woont.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:49:
[...]

Van Nijhuis weet ik dat hij FC Twente nooit zal fluiten in reguliere competities omdat hij zelf in Enschede woont.
"nooit"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S8aV889.png
:+

Dat je een scheidsrechter die al dan niet openlijk fan is van een club niet voor die club laat fluiten lijkt me niet heel onlogisch hoewel een scheidsrechter zich daar van moet kunnen scheiden. Het lastige is dat woonplaats niet de beste graadmeter van hoeft te zijn, genoeg fans die niet in de gemeente van de club wonen

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:44
Volgens de aanklager is het echter niet bewezen dat de verdediger 'bewust op onreglementaire wijze een doelpunt voorkomt'.

Wat is nu de regel? Het voorkomen van een doelpunt in de 16 met de hand is rood? Het bewust voorkomen van een doelpunt in de 16 is rood? En hoezo moet bewezen worden dat het bewust is? Dat kan kan helemaal niet, want je kan geen gedachten lezen.

Vreemd verhaal, maar terecht dat ie geseponeerd is ;)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06
DeKever schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:59:
[...]

Volgens de aanklager is het echter niet bewezen dat de verdediger 'bewust op onreglementaire wijze een doelpunt voorkomt'.

Wat is nu de regel? Het voorkomen van een doelpunt in de 16 met de hand is rood? Het bewust voorkomen van een doelpunt in de 16 is rood? En hoezo moet bewezen worden dat het bewust is? Dat kan kan helemaal niet, want je kan geen gedachten lezen.

De VAR ontbrak, staat volgens mij ook in het verhaal, dus die kan iets beter beoordelen dmv herhaling(en) of er echt een zeker doelpunt werd voorkomen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 07:10
DeKever schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:59:
[...]

Zo onduidelijk is het allemaal niet lijkt me.

Uit de regels van de KNVB ('22/'23):
Het ontnemen van een doelpunt of een duidelijke scoringskans
Als een speler de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans ontneemt door strafbaar hands te maken, dan wordt de speler van het speelveld verwijderd, ongeacht de plaats van de overtreding
Aangezien van strafbaar hands toch duidelijk sprake is, snap ik de uitleg ook niet. Al helemaal niet waarom het 'bewust' zo genoemd wordt. Het maakt niet uit of het bewust is of niet, speler pleegt strafbaar hands en voorkomt een doelpunt (of duidelijke scoringskans).

De KNVB doet waarin het het beste is: alleen nog maar meer verwarring zaaien over een beslissing waar weinig discussie over nodig is.

Ah, ik lees nu dat er volgens de KNVB geen sprake is van strafbaar hands! Het wordt steeds mooier:

title

Schiet mij maar lek.

[ Voor 8% gewijzigd door PrinsPils op 10-02-2023 13:33 ]

• T-MOB
Vos schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:39:
Hoe kan het één en al Twente zijn als je 1/3e balbezit hebt? Wellicht doel je op dreigender?
"Een en al Twente" slaat in mijn reactie op de samenvatting bij ESPN. Dat zal inderdaad komen omdat in het eerste uur praktisch al het gevaar van Twente kwam.

Verder denk ik dat Ajax terecht door is hoor. Erg knappe goal zo in de kleine ruimte.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:49

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Megupe schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:42:
[...]

wordt Feyenoord weer benadeeld
Hoe dan? :?

De wedstrijd is gespeeld en wat kan het je dan nog schelen of een speler van een andere club geschorst wordt of niet? :?

Het kan zelfs in je voordeel zin als het een basisspeler is die een andere, concurrerende club van scoren afhoudt. :z

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Megupe
Ramzzz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:45:
[...]

Hoe dan? :?

De wedstrijd is gespeeld en wat kan het je dan nog schelen of een speler van een andere club geschorst wordt of niet? :?

Het kan zelfs in je voordeel zin als het een basisspeler is die een andere, concurrerende club van scoren afhoudt. :z
satire he ;)
Maar ook Slot die zo hard roept dat Feyenoord zo vaak benadeeld word terwijl nu blijkt dat ze onterecht met een man meer hebben gespeeld.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:52
Megupe schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:47:
[...]

satire he ;)
Maar ook Slot die zo hard roept dat Feyenoord zo vaak benadeeld word terwijl nu blijkt dat ze onterecht met een man meer hebben gespeeld.
De KNVB is ook een grote clown in deze casus hoor, hebben blijkbaar de boel gewoon niet op orde waardoor ze de keutel maar intrekken. Schot ging richting doel, speler heeft de arm op een plek waar die niet moet zijn (2 feiten).
Bewust of niet, zullen we nooit weten, maar volgens de regels wordt de speler dan van het veld verwijderd. Dus simpel gesteld is hier een keer alles goed gegaan zonder VAR, maar wordt er daarna een potje van gemaakt.

Het is wel bekend dat men de 'dubbele straf-regel' (pentalty EN rood) bij de KNVB niet zo graag ziet, maar als aan de gestelde reges is voldaan om een rode kaart te geven, dan klopt dit toch? 1 wedstrijd was i.m.o. genoeg geweest, maar door kwijtschelding op deze manier krijg je weer de schijn dat Feyenoord enorm werd geholpen en dat was echt niet het geval.

KNVB geeft met deze vreemde keuze eigenlijk alleen maar meer voer voor critici op de scheidsrechter, terwijl het (behalve de 'te lange extra tijd' volgens iedereen die tegen Feyenoord is) nu juist geen discussie-punt was. Dat is nog los van het vreemde signaal wat ze nu afgeven (niet de eerste keer) door dit soort besluiten, ze helpen de arbiters hier ook totaal niet mee en geven eigenlijk het signaal af dat de scheidsrechters onkundig zijn.

(Dit zijn ze ook, maar dat hoeven ze niet zo te benadrukken... :+ )

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dat was mij in elk geval niet in 1x duidelijk...
Feyenoord speelt 90+% van de bekerwedstrijden thuis. :z

En waarom is er dan bijvoorbeeld in de KNVB-bekercompetitie (!) geen VAR, wanneer de zogenaamde 'grote clubs' tegen elkaar spelen, waar normaliter altijd een VAR is?

De KNVB is te besodemieterd om een VAR-systeem toe te passen in kleine stadions. Alhoewel er wel de nodige camera's staan. Deze niet raadplegen om je oordeel te herstellen wanneer je er compleets naast zit, is niet OK, wat mij betreft.

En slecht voor je geloofwaardigheid of de hele linie.

Te duur? Is dat ineens een argument? :F

@jbdeiman een springende speler zal i.v.m. balans altijd wel iets met zijn armen doen, dus was gewoon domme pech - dat kun je best zien met een veelheid aan camerastandpunten. Maar goed, die had de scheids dus niet - geen VAR.

En dan is het wrang dat een club benadeeld wordt, maar Feyenoord was dat in elk geval niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 10-02-2023 14:12 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Megupe
Ramzzz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:08:
[...]

[...]

En waarom is er dan bijvoorbeeld in de KNVB-bekercompetitie (!) geen VAR, wanneer de zogenaamde 'grote clubs' tegen elkaar spelen, waar normaliter altijd een VAR is?

De KNVB is te besodemieterd om een VAR-systeem toe te passen in kleine stadions.

daarmee is de KNVB helaas wel consequent met de UEFA.
Ik kan me voorstellen dat het in Spakenburg (om maar iets te noemen) lastiger (naast financiële motieven) kan zijn om de boel te installeren.
Maar je kan voor een bekertoernooi toch afspreken als er betaald voetbal clubs tegen elkaar spelen dat het al geïnstalleerde VAR-systeem gewoon gebruikt word.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Maar het is toch al jaren zo dat als een speler bedoeld of onbedoeld een bal met een arm of hand uit het doel werkt / tegenhoud voor het de goal in gaat, rood is? Dan is die rode kaart van Sandler gewoon terecht.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• jbdeiman
Ramzzz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:08:
[...]

[...]

De KNVB is te besodemieterd om een VAR-systeem toe te passen in kleine stadions. Alhoewel er wel de nodige camera's staan. Deze niet raadplegen om je oordeel te herstellen wanneer je er compleets naast zit, is niet OK, wat mij betreft.

En slecht voor je geloofwaardigheid of de hele linie.

@jbdeiman een springende speler zal i.v.m. balans altijd wel iets met zijn armen doen, dus was gewoon domme pech - dat kun je best zien met een veelheid aan camerastandpunten. Maar goed, die had de scheids dus niet - geen VAR.

En dan is het wrang dat een club benadeeld wordt, maar Feyenoord was dat in elk geval niet.
Maar de regel stelt helemaal niet dat het 'bewust moet zijn' in deze situatie, de scheidsrechter had het dus correct gezien én toegepast, maar de KNVB maakt er een potje van.
De regel is hiervoor al eens genoemd dat doe ik maar niet opnieuw, maar het is de KNVB die hiermee een precedent schept die niet aansluit bij de regels. Zoals de KNVB het nu beoordeeld kan ik mijzelf mooi breed maken met de armen erbij (zonder dat ik dan mijn armen naar de bal beweeg) en dan is er niets aan de hand als daardoor de bal niet in de goal gaat... Lijkt mij eigenlijk gewoon een voorbeeld van hoe incapabel de KNVB eigenlijk is als organisatie.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:56
jbdeiman schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:38:
[...]

Maar de regel stelt helemaal niet dat het 'bewust moet zijn' in deze situatie, de scheidsrechter had het dus correct gezien én toegepast, maar de KNVB maakt er een potje van.
De regel is hiervoor al eens genoemd dat doe ik maar niet opnieuw, maar het is de KNVB die hiermee een precedent schept die niet aansluit bij de regels. Zoals de KNVB het nu beoordeeld kan ik mijzelf mooi breed maken met de armen erbij (zonder dat ik dan mijn armen naar de bal beweeg) en dan is er niets aan de hand als daardoor de bal niet in de goal gaat... Lijkt mij eigenlijk gewoon een voorbeeld van hoe incapabel de KNVB eigenlijk is als organisatie.
Ik snap er ook helemaal niks van, er was ook 0,0 discussie over deze handsbal. Zou die aanklager zelf nooit gevoetbald hebben? Iedere voetballer ziet toch gelijk dat dit strafbaar hands is?

Kijk naar het plaatje van @PrinsPils , hoe de fuck is dat geen strafbaar hands? Als dit de nieuwe standaard is dan verandert heel de manier van verdedigen in de 16, in plaats van verdedigers die hun handen op hun rug houden gaan we dan verdedigers zien die hun handen uitsteken om zich zo breed mogelijk te maken.

Voor de duidelijkheid, de discussie is niet of het rood of geel had moeten zijn. De aanklager zegt dat het uberhaupt niet strafbaar was. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 10-02-2023 14:50 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
T-MOB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:36:
[...]

"Een en al Twente" slaat in mijn reactie op de samenvatting bij ESPN. Dat zal inderdaad komen omdat in het eerste uur praktisch al het gevaar van Twente kwam.

Verder denk ik dat Ajax terecht door is hoor. Erg knappe goal zo in de kleine ruimte.
Gevaar? Welk gevaar? Alleen die breedte pass van Timber zorgde voor een (potentieel) echt gevaarlijke situatie en zelfs toen kregen ze de bal niet op goal.
1e helft was een middenveld gevecht, meer niet.

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

PrinsPils schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:20:
[...]

Zo onduidelijk is het allemaal niet lijkt me.

Uit de regels van de KNVB ('22/'23):

[...]

Aangezien van strafbaar hands toch duidelijk sprake is, snap ik de uitleg ook niet. Al helemaal niet waarom het 'bewust' zo genoemd wordt. Het maakt niet uit of het bewust is of niet, speler pleegt strafbaar hands en voorkomt een doelpunt (of duidelijke scoringskans).

De KNVB doet waarin het het beste is: alleen nog maar meer verwarring zaaien over een beslissing waar weinig discussie over nodig is.

[edit]Ah, ik lees nu dat er volgens de KNVB geen sprake is van strafbaar hands! Het wordt steeds mooier:

[Afbeelding: title]

Schiet mij maar lek.
Er wordt gesproken over strafbaar hands. Wat is dan niet-strafbaar hands?

[edit]Ah een deflectie via eigen arm of been bijvoorbeeld natuurlijk.

Lijkt me volgens de regels dan gewoon rood ja, dat je geen schorsing geeft ok, maar neem dat dan op in de regels.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 10-02-2023 14:51 ]

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Agent47 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:19:
Maar het is toch al jaren zo dat als een speler bedoeld of onbedoeld een bal met een arm of hand uit het doel werkt / tegenhoud voor het de goal in gaat, rood is? Dan is die rode kaart van Sandler gewoon terecht.
Iets met intentie zou ik nog kunnen snappen. Zoals Suarez op het WK in 2010(?), dat was doelbewust de bal weg slaan met de hand. Maar als je je lichaam draait en de bal komt tegen je arm dan was het niet je intentie om de bal met je hand te spelen. Maar dat is weer interpretabel, dus lastig te handhaven.

Maar dat merk je nu ook al, arm langs lichaam is niks. Maar zit je arm op 16,5cm van je romp dan is het wel hands ;)

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:25:
[...]

Was het verschil echt zo groot tov bijv de wedstrijd tegen Feyenoord? Ik begrijp dat Twente ook voor een groot deel van de wedstrijd een overwicht had, zonder echt gevaarlijk te worden terwijl Ajax uit z'n enige echte kans scoorde. Klinkt als Feyenoord tegen Ajax, met dit verschil dat Feyenoord ook scoorde en Twente niet.
Twente had 2 ballen op goal, Ajax 6. Dus nee Twente had geen overwicht (zie ook balbezit, 36-64) en ook geen enorme kansen of hoeveelheid kansen. Sterker nog, in de 2e helft werden ze in bepaalde fases echt vastgezet en kwamen ze eigen helft niet af, en hadden ze de dubbele standaard van Makkelie nodig om onder de druk uit te komen

• T-MOB
toolkist schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:42:
[...]
Gevaar? Welk gevaar? Alleen die breedte pass van Timber zorgde voor een (potentieel) echt gevaarlijke situatie en zelfs toen kregen ze de bal niet op goal.
1e helft was een middenveld gevecht, meer niet.
Ben met je eens dat het voornamelijk een middenveldgevecht was. Maar er was wel meer gevaar dan dat moment van Misidjan (waar Alvarez trouwens mazzel had dat Misidjan niet ging liggen). Schoten vam Misidjan en Cerny, en een aantal momenten waar net de laatste pass in de 16 net niet goed is. Maar het zal het verschil in beleving zijn op TV of in het stadion.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:20
ph4ge schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:42:
[...]

Ik snap er ook helemaal niks van, er was ook 0,0 discussie over deze handsbal. Zou die aanklager zelf nooit gevoetbald hebben? Iedere voetballer ziet toch gelijk dat dit strafbaar hands is?

Kijk naar het plaatje van @PrinsPils , hoe de fuck is dat geen strafbaar hands? Als dit de nieuwe standaard is dan verandert heel de manier van verdedigen in de 16, in plaats van verdedigers die hun handen op hun rug houden gaan we dan verdedigers zien die hun handen uitsteken om zich zo breed mogelijk te maken.

Voor de duidelijkheid, de discussie is niet of het rood of geel had moeten zijn. De aanklager zegt dat het uberhaupt niet strafbaar was. 8)7
Ik heb het net pas gezien in een samenvatting, maar ik vind dit dus ook geen strafbaar hands. Wel strafbaar in de zin dat de penalty terecht gegeven is, maar imo was rood te zwaar gestraft. De speler draait zijn bovenlichaam weg van de bal (stom ja) maar probeert niet bewust de bal met zijn hand tegen te houden. Vroeger op het pleintje noemden we dat aangeschoten hands. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:15:
[...]

Ben met je eens dat het voornamelijk een middenveldgevecht was. Maar er was wel meer gevaar dan dat moment van Misidjan (waar Alvarez trouwens mazzel had dat Misidjan niet ging liggen). Schoten vam Misidjan en Cerny, en een aantal momenten waar net de laatste pass in de 16 net niet goed is. Maar het zal het verschil in beleving zijn op TV of in het stadion.
Als Misidjan was gaan liggen was dat de schwalbe van de eeuw geweest want hij werd bij lange na niet geraakt. Daarom liep ie gewoon door.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
jbdeiman schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:54:
[...]

De KNVB is ook een grote clown in deze casus hoor, hebben blijkbaar de boel gewoon niet op orde waardoor ze de keutel maar intrekken. Schot ging richting doel, speler heeft de arm op een plek waar die niet moet zijn (2 feiten).
Bewust of niet, zullen we nooit weten, maar volgens de regels wordt de speler dan van het veld verwijderd. Dus simpel gesteld is hier een keer alles goed gegaan zonder VAR, maar wordt er daarna een potje van gemaakt.

Het is wel bekend dat men de 'dubbele straf-regel' (pentalty EN rood) bij de KNVB niet zo graag ziet, maar als aan de gestelde reges is voldaan om een rode kaart te geven, dan klopt dit toch? 1 wedstrijd was i.m.o. genoeg geweest, maar door kwijtschelding op deze manier krijg je weer de schijn dat Feyenoord enorm werd geholpen en dat was echt niet het geval.

KNVB geeft met deze vreemde keuze eigenlijk alleen maar meer voer voor critici op de scheidsrechter, terwijl het (behalve de 'te lange extra tijd' volgens iedereen die tegen Feyenoord is) nu juist geen discussie-punt was. Dat is nog los van het vreemde signaal wat ze nu afgeven (niet de eerste keer) door dit soort besluiten, ze helpen de arbiters hier ook totaal niet mee en geven eigenlijk het signaal af dat de scheidsrechters onkundig zijn.

(Dit zijn ze ook, maar dat hoeven ze niet zo te benadrukken... :+ )
Dit was de eerste keer dat Feyenoord een gelukje had (booooeeeee KNVB met dat gebrekkige VAR in de beker!) waar dat daadwerkelijk uitmaakte voor winst dit seizoen. De andere keer maakte het voor winst/verlies niet uit.

De hoeveelheid gemiste arbitrale zaken die in het voordeel van Feyenoord konden vallen daarentegen...... staat nog steeds geen maat op, behalve wellicht het aantal doelpogingen zonder goal.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

LZ86 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:46:
[...]

Dit was de eerste keer dat Feyenoord een gelukje had (booooeeeee KNVB met dat gebrekkige VAR in de beker!) waar dat daadwerkelijk uitmaakte voor winst dit seizoen. De andere keer maakte het voor winst/verlies niet uit.

De hoeveelheid gemiste arbitrale zaken die in het voordeel van Feyenoord konden vallen daarentegen...... staat nog steeds geen maat op, behalve wellicht het aantal doelpogingen zonder goal.
I call bullshit. :z

Vermenigvuldig dat eerst maar even met het percentage uit-gespeelde bekerwedstrijden. :+

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Ramzzz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:05:
[...]

I call bullshit. :z

Vermenigvuldig dat eerst maar even met het percentage uit-gespeelde bekerwedstrijden. :+
Ergens staat (Sport feedback topic) over hoe we met elkaar om gaan in dit topic ;-)
Oude koeien uit de sloot halen, die kunnen er best in blijven liggen.
Ik zeg verder niets :X

Verwijderd

Malfunctions schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:01:
Ik heb het net pas gezien in een samenvatting, maar ik vind dit dus ook geen strafbaar hands. Wel strafbaar in de zin dat de penalty terecht gegeven is, maar imo was rood te zwaar gestraft. De speler draait zijn bovenlichaam weg van de bal (stom ja) maar probeert niet bewust de bal met zijn hand tegen te houden. Vroeger op het pleintje noemden we dat aangeschoten hands. ;)
Het voorkomen van een doelpunt met strafbaar hands is rood. Zonder strafbaar hands ook geen pingel. De huidige handsregel is een chaos, maar de tuchtcommissie volgt gewoon de huidige instructie van de IFAB

- schot van dichtbij
- arm gaat omhoog door het wegdraaien

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Straks om 20u een bijna volledige speelronde in de tweede divisie tegelijk. Ook om 20u de wedstrijd tussen AZ en Excelsior, dat wordt lekker schakelen!

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:46:
[...]

Stevige uitspraak, wetende hoe eenvoudig exact dezelfde tegenstander gisteren 4x wist te scoren...

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
jbdeiman schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:40:
[...]

Ik zou (in de schoenen van een Ajacied) momenteel gewoon even afwachten wat de rest van het seizoen brengt. Denk dat als je Alvarez verliest (blessure/ schorsing) in de verdediging, of toch weer een wedstrijd op de broek krijgt dat het vertrouwen weer een deuk op kan lopen, en als er geen vertrouwen is hebben we allemaal kunnen zien wat er komt.

Dat gezegd hebbende: Er lopen echt betere middenvelders rond dan Taylor in de Eredivisie (Kokcü bijvoorbeeld, of Zerrouki, Wieffer vind ik momenteel ook sterker/ beter). Ik denk dat een Hancko bijvoorbeeld (voetballende verdediger) naast Timber ook beter zou werken met het spelletje volgens de 'Ajax doctrine' (dit legt het gewoon het meest gemakkelijk uit wat ik bedoel ipv het te omschrijven). Linksback is met Wijndal op zichzelf goed ingevuld. Een Rechtsbuiten en Rechstback zou bij Ajax ook niet misstaan. Geertruida vind ik als rechtsachter (vele malen) overtuigender dan Rensch en die kan ook meevoetballen bijvoorbeeld.
Qua rechtsbuiten is er wel wat beters te vinden in de Eredivisie al vind ik ze momenteel allemaal niet heel sterk spelen bij de verschillende clubs.

[Disclaimer]
Ik probeer als Feyenoorder zijnde geen Feyenoorders naar Ajax te praten (liever niet zelfs), maar vooral aan te geven dat er wel spelers zijn die i.m.o. echt wel verder zijn dan hun tegenhangers bij Ajax op dít moment, wat hun plafond is zal de toekomst (hopelijk) uitwijzen.
Gaat me niet zozeer om of ze het redden of niet, of om grootspraak. En op de individuele posities kan het ongetwijfeld hier en daar beter. Maar met deze selectie moet je je gewoon schamen als je niet om p1 kan meedoen, laten we het zo stellen. Zeker gezien het geld wat ze uitgegeven hebben.

Kijk naar een Danilo bijvoorbeeld, niet goed genoeg voor Ajax, bij Feyenoord speelt hij gewoon. Idem Quinten Timber.

[ Voor 3% gewijzigd door Erapaz op 10-02-2023 20:05 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AZ heeft er zin in

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:48
Zo, AZ sloopt Excelsior eventjes in een helft, als ik de stand van 4-0 moet geloven.

Ondertussen is FCE bezig via de glijbaan in recordtempo aan het afdalen richting Helmond Sport. Die staan dan wel weer per ongeluk op 1-0 voorsprong.

PEC Zwolle gaat gewoon kampioen worden. Die blijven maar de punten binnenharken en ze hebben al een periodetitel, dus ze hoeven niet meer te voetballen.

[ Voor 64% gewijzigd door mavaros op 10-02-2023 20:52 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De slachtbank was in de aanbieding bij Bol.com.

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:03:
[...]

Gaat me niet zozeer om of ze het redden of niet, of om grootspraak. En op de individuele posities kan het ongetwijfeld hier en daar beter. Maar met deze selectie moet je je gewoon schamen als je niet om p1 kan meedoen, laten we het zo stellen. Zeker gezien het geld wat ze uitgegeven hebben.

Kijk naar een Danilo bijvoorbeeld, niet goed genoeg voor Ajax, bij Feyenoord speelt hij gewoon. Idem Quinten Timber.
Ajax wilde destijd wel verder met Timber, alleen zag die het niet zitten om naar rechtsback omgeschoold te worden. Contract liep af, dus het was niet zo dat hij niet goed genoeg was en weg moest,

• jbdeiman
Erapaz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:03:
[...]

Dit haalde ik niet uit je eerdere reactie, maar zeker mee eens dat Ajax zich zou moeten schamen als ze niet om het kampioenschap mee zouden doen.
Danilo mee eens, die is bij Feyenoord volgens mij vooral gehaald als ideale afjager (nadat Til naar psv ging zeg maar).
Timber en Taylor maakt elkaar denk ik niet zo veel, naar voor een rol als controleur (balans bewaker) vind ik zerouki wel iets sterker.

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
jbdeiman schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:55:
[...]

Dit haalde ik niet uit je eerdere reactie, maar zeker mee eens dat Ajax zich zou moeten schamen als ze niet om het kampioenschap mee zouden doen.
Danilo mee eens, die is bij Feyenoord volgens mij vooral gehaald als ideale afjager (nadat Til naar psv ging zeg maar).
Timber en Taylor maakt elkaar denk ik niet zo veel, naar voor een rol als controleur (balans bewaker) vind ik zerouki wel iets sterker.
Niet goed geformuleerd dus door mij, bij deze rechtgezet :)
Zelfs onder ten Hag hadden ze vaak last van onderpresteren. By far de duurste selectie van de eredivisie en dan gewoon gelijk spelen uit bij Groningen of Heracles. Dan denk ik hoe doet een Twente of AZ dat, presteren bijna net zo goed (nu zelfs even beter) met de helft van het geld.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Sodeknetter, AZ gaat even tekeer.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• toolkist
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:06:
[...]

Niet goed geformuleerd dus door mij, bij deze rechtgezet :)
Zelfs onder ten Hag hadden ze vaak last van onderpresteren. By far de duurste selectie van de eredivisie en dan gewoon gelijk spelen uit bij Groningen of Heracles. Dan denk ik hoe doet een Twente of AZ dat, presteren bijna net zo goed (nu zelfs even beter) met de helft van het geld.
Motivatie

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wow de 3-1 van van Rooijen tegen Heracles, kon wel eens de mooiste van dit weekend zijn, briljant mooi.

nggyu nglyd

• Exocet
  • Niet online
AZ houdt het bij 5-0, maar wel de nieuwe koploper

• Agent47

Agent47

Ik voorzie dat Heerenveen morgen voor de pot gaat liggen en Feyenoord weer non stopt gaat breien en niet gaat schieten. Wordt een lastige pot morgen.

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:02:
Ik voorzie dat Heerenveen morgen voor de pot gaat liggen en Feyenoord weer non stopt gaat breien en niet gaat schieten. Wordt een lastige pot morgen.
Van Beek zal wel helpen met een eigen goal? ;)

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Heerenveen zit niet in zijn beste periode en is geen team wat alleen maar verdedigt.
Als Feyenoord zijn normale niveau haalt, moet er te winnen zijn.

Psv wint wrs wel,helaas

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:44
Agent47 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:02:
Drie keer op rij verloren, met moeite langs NAC in de beker. Heerenveen heeft een matig elftal. Ik voorzie weinig problemen voor Feyenoord. Alleen als eentje van Heerenveen hem per ongeluk goed raakt en daarmee zijn ploeg op voorsprong helpt, kan het lastig zijn.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
toolkist schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:32:
[...]

Doet niet mee, dus het wordt echt 11 tegen 11... :+

Noppert overigens ook nog steeds niet, lijkt me verdedigend wel een uitdaging voor ze. Gelukkig heeft Feyenoord wel het geluk dat, elke reserve keeper z'n beste wedstrijd tegen hen speelt. :9

[ Voor 32% gewijzigd door TIGER1125 op 11-02-2023 13:44 ]

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:32:
[...]

Speelt niet mee.

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

Hopelijk kan Groningen weer een overwinning stelen tegen PSV, net als thuis in Euroborg. Wat een geweldige wedstrijd was dat. Totaal niet in de wedstrijd zitten en opeens in de 5 minuten voor rust 3x scoren. Net als toen zal ik al enorm blij zijn met een punt.

[ Voor 29% gewijzigd door fps op 11-02-2023 20:09 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

.. Prachtig.

nggyu nglyd

• Zingo
  • Laatst online: 29-11 22:17
Poh, netjes dit hoor, prachtig gedaan.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:35
Nijhuis als VAR, die laat alles doorgaan (al was dit niets natuurlijk)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Zingo
carpebios schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:27:
Nijhuis als VAR, die laat alles doorgaan (al was dit niets natuurlijk)
Ik hoorde de naam en dacht "Zelfs als het er een is krijg je hem nog niet vandaag, zowel PSV als Groningen"

• carpebios
Eindelijk de Jong!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8X_rP_VOPdQWOlADgtHjNCfNyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

[ Voor 83% gewijzigd door carpebios op 11-02-2023 20:29 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Dit is tot nu toe geen wedstrijd. Psv veel beter

• Zingo
Dikke pech, achterstand weg! Mooie Fifa goal hoor!

• carpebios
PSV staat voor en begint weer te kloten.

• carpebios
Oei, wat doet die speler nu?

[ Voor 12% gewijzigd door carpebios op 11-02-2023 20:37 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Hoe kan het veld zo slecht zijn als het spiksplinternieuw is?

nggyu nglyd

• carpebios
Quad schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:38:
Hoe kan het veld zo slecht zijn als het spiksplinternieuw is?
Omdat het geen tijd heeft gehad om te hechten denk ik.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

carpebios schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:39:
[...]

Omdat het geen tijd heeft gehad om te hechten denk ik.
Dat zou natuurlijk kunnen inderdaad. Eigenlijk is het veld er dus nog niet klaar voor.

nggyu nglyd

• carpebios
Quad schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:43:
[...]

Dat zou natuurlijk kunnen inderdaad. Eigenlijk is het veld er dus nog niet klaar voor.
Nee, bijzonder dat ze het ook zo deden vond ik.

• carpebios
PSV gaat punten laten liggen hier. 1 doelpunt tegen Groningen thuis, het is weer zwak de afronding.

• fps

fps

1-0, het is qua tussenstand nog niet helemaal kansloos in Eindhoven…

• Snowdog
  • Laatst online: 14:03
carpebios schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:49:
PSV gaat punten laten liggen hier. 1 doelpunt tegen Groningen thuis, het is weer zwak de afronding.
Begin het ook een beetje te vrezen, zo'n wedstrijd hebben ze al paar x gehad... Maar goed, zal toch niet weer fout gaan....

• fps

fps

Als ik de reacties hier zo lees, krijg ik toch nog hoop op een punt. Dat zou mooi zijn, Cambuur is ook weer een punt ingelopen.

• carpebios
Daar kom je voor naar het stadion he.

• Zingo
Een geweldig schitterende en knappe BAM!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nou de TV kan nu wel uit, wedstrijd voorbij.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Schakel te laat terug in, even teruggespoeld, Poah prachtige goal.

nggyu nglyd

• fps

fps

Helaas, wedstrijd lijkt nu wel voorbij te zijn. Dan staan we na vanavond weer gelijk met Cambuur.

• Zingo
Die tackle had toch wel geel mogen zijn. Typisch zo'n overtreding die zorgt voor een begin van escalatie als je er niets tegen doet.

• carpebios
Wat gebeurt er hier nu weer.

• Zingo
Als het geen overtreding van Benitez is, wat is het dan wel?

• carpebios
Til, wat ongelukkig is die zeg.

• carpebios
Zingo schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:24:
Schwalbe.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:12
Zingo schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:24:
Ouderwetsche fopduik. Zo een waar je best geel voor mag geven zelfs.

WoT stats

• Zingo
Dus geel geven, niet waarschuwen, want je probeert er een penalty uit te halen (en afhankelijk van de scheids ook rood voor de keeper)

• carpebios
Zingo schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Dus geel geven, niet waarschuwen, want je probeert er een penalty uit te halen (en afhankelijk van de scheids ook rood voor de keeper)
Ja, dat zei de commentator ook inderdaad, geef hem dan geel.

• carpebios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8X_rP_VOPdQWOlADgtHjNCfNyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

• carpebios
Gerritje.

• Zingo
En dat is drie, lekker hoor!

• carpebios

• Zingo
Zo, die rolt er wel lekker in hoor. Keeper ziet helemaal niets met al die spelers ervoor volgens mij.

• carpebios

Dank je wel Groningen!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De coach van Groningen kan z'n tas ook wel pakken denk ik?

nggyu nglyd

• fps

fps

Oef, dit gaat opeens wel heel erg slecht. 5-0, we staan weer laatste. Het doelsaldo is slechter dan dat van Cambuur.

• carpebios
fps schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:46:
Oef, dit gaat opeens wel heel erg slecht. 5-0, we staan weer laatste. Het doelsaldo is slechter dan dat van Cambuur.
6!

• Exocet
  • Niet online
Groningen wil graag degraderen lijkt het

• carpebios
Mooie revanche op Groningen. 6 doelpunten, PSV komt vaak niet verder dan 1 of 2 doelpunten.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:12
Wtf, voor het einde van de wedstrijd draait ESPN hun outro. Prutsers.

WoT stats

• Zingo
Zo, we drukken Groningen gewoon nog verder de degradatie in. Moeten ze maar niet van ons winnen :-p

• carpebios
Euh, het gaat ff mis bij ESPN

• fps

fps

Quad schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:45:
Tja, en dan? We hebben Wormuth eerder dit seizoen ook al weggestuurd.

Ik had ook liever een meer ervaren coach gezien, maar niemand wilde naar de FC komen. Als ze nu daadwerkelijk een ervaren trainer binnen kunnen hengelen, vind ik het prima, anders niet. Sinds deze week hebben we ook Westerhof naast Van der Ree. Wellicht dat daar nog wat uit kan komen. De komende twee wedstrijden zijn belangrijker.

• HollowGamer
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:45:
Het lijkt wel opzettelijk allemaal, of zijn ze echt zo slecht?
Die 6 - 0 leek mij wel te redden.

Ik volg de competitie niet, maar Groningen hoort toch gewoon in de Eredivisie thuis?

Ps. Gooi nog even een banner er tussendoor lol

• carpebios
HollowGamer schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:50:
[...]

Het lijkt wel opzettelijk allemaal, of zijn ze echt zo slecht?
Die 6 - 0 leek mij wel te redden.

Ik volg de competitie niet, maar Groningen hoort toch gewoon in de Eredivisie thuis?

Ps. Gooi nog even een banner er tussendoor lol
Jouw tv staat ook uit toch, dan kan je het niet volgen. Hup die tv aan!

• HollowGamer
  • Niet online
fps schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:49:
[...]

Tja, en dan? We hebben Wormuth eerder dit seizoen ook al weggestuurd.

Ik had ook liever een meer ervaren coach gezien, maar niemand wilde naar de FC komen. Als ze nu daadwerkelijk een ervaren trainer binnen kunnen hengelen, vind ik het prima, anders niet. Sinds deze week hebben we ook Westerhof naast Van der Ree. Wellicht dat daar nog wat uit kan komen. De komende twee wedstrijden zijn belangrijker.
Sterkte man.

Waar is het misgegaan? Jullie waren toch altijd een stabiele middenmotor?

• carpebios
3 minuten er maar bij? 6 goals is al 3 minuten. Sommige agenten uit omgeving Rotterdam hadden nu 20 minuten erbij getrokken.

• HollowGamer
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:50:
[...]

Jouw tv staat ook uit toch, dan kan je het niet volgen. Hup die tv aan!
Ik heb het volume uitgezet, (nog) niet de TV. ;)

Ondertussen maar wat op GoT.
Pagina: 1 ... 213 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023