jbdeiman schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:23:
[...]
Doordat ze zich staande hielden tegen Feyenoord? Maar het middenveld klopt van geen kant, als Alvarez daar niet speelt, want dan heb je geen verdedigende middenvelder. Ik denk dat het gewoon (weer) Rensch wordt die naast Timber komt te spelen en Alvarez weer het middenveld in schuift hoor.
Natuurlijk krijgen ze het wel een keer op de rit, maar de wedstrijden tegen Feyenoord (staat altijd op zichzelf) en Twente (daar heeft Ajax het al jaren lastig mee) geven mij nou niet het gevoel dat het achterin staat hoor.
Bassey die had moeite met Alireza en later ook steeds met Pedersen die er gewoon voorbij liep zeg maar terwijl Bassey ook redelijk tot behoorlijk snel is. Het is dat beiden niet echt een goede voorzet afleverden, want daar was het verre van stabiel i.m.o. En Sanches op de andere kant overtuigt ook verre van, dus op basis waarvan denk jij dat de verdediging (centraal) nu wel voor elkaar is?
Hij stelt dat het centraal weer ergens op lijkt een jij houdt een betoog over de backs, wat mis ik?
Ik denk dat jullie beiden gelijk hebben. Centraal staat het echt beter nu, of dat goed genoeg is weten we niet maar ook in combinatie met Rulli zie ik daar nu wel mogelijkheden om vertrouwen te gaan bouwen.
De backs ben ik niet zo blij mee, dat is nu gewoon niks. Bassey is geen back en Sanchez is een pannenkoek. Uiteraard kunnen ze nog groeien maar daar hebben we nu nog niets aan. Ik snap niet dat Wijndal het niet voor elkaar krijgt een plek te veroveren.
Let dan ook even op de meeste goals die Ajax tegen heeft gekregen tegen de lagere teams: Ajax in de aanval, de verdedigers op de middellijn en ze snijden er zo doorheen. Tegen tegenstanders die zelf (ook) willen voetballen en eigenlijk vooral op de helft van Ajax voetballen is het stabieler (maar dan is de ruimte in de rug ook kleiner, dit betreft de wedstrijden tegen Twente en Feyenoord), ik ben benieuwd of dat ook zo is tegen tegenstanders die zich meer ingraven en dan tegen proberen te prikken.
Slechte afspraken of ze niet nakomen. Inderdaad tranen in je ogen hoe zo'n spits dan zomaar over mag steken.
De komende wedstrijden worden wat dat betreft de sleutel. Scoren doet Ajax wel, dus houd je het dicht dan worden het vijftien punten, lukt dat nog steeds niet dan misschien maar vijf.