Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 187 ... 200 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-02 23:40
Quad schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:03:
AZ gaat het weekend uit met een 2e plek, Alkmaarders gaan lekker!
jammer dat het niveau zo gekelderd is in een seizoen gaat ons een hoop punten kosten (europees gezien)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:38

Polycom

Poes van goud

Even de stats erbij gepakt

Feyenoord
326 passes
waarvan 68% succesvol (lees: bijna 1/3 kwam niet aan)

Ajax
437 passes
waarvan 75% succesvol (lees: 1/4 kwam niet aan)

“Topper” in de eredivisie :N

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:29
milotic schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:04:
[...]

jammer dat het niveau zo gekelderd is in een seizoen gaat ons een hoop punten kosten (europees gezien)
Gelukkig maar, anders ging Vitesse nog degraderen ook :+

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Polycom schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:06:
Even de stats erbij gepakt

Feyenoord
326 passes
waarvan 68% succesvol (lees: bijna 1/3 kwam niet aan)

Ajax
437 passes
waarvan 75% succesvol (lees: 1/4 kwam niet aan)

“Topper” in de eredivisie :N
scorebordjournalistiek, als een der beide ploegen de bus parkeert en de ander heen en weer tikt om het heen en weer tikken krijg je andere stats maar beslist geen kwalitatief betere wedstrijd. De 0 houden is ook zoiets, als je 20 kansen weggeeft maar de tegenstander slaagt er niet in te scoren heb je beslist geen betere verdediging dan wanneer je niks weggeeft en er een zondagsschot stijf in de kruising gaat.

De wedstrijd was kwalitatief niet heel goed, zijn toppers bijna nooit, maar wel spannend en een behoorlijk hoge intensiteit.

Only fools are enslaved by time and space.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58
D-e-n schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:04:
[...]

Zo slecht was Ajax niet de tweede helft. De vergelijking met Ten Hag is niet eerlijk. Als Ajax het hele seizoen speelt zoals in de tweede helft hebben ze echt meer punten.
Ik las zojuist dat Schreuder weer een negatief record te pakken heeft; zes wedstrijden op rij niet gewonnen. Dat koste Olsen in 1999 zijn dienstverband. Dat geeft mij in ieder geval weer wat hoop voor morgen ;)

XXXVI

• Daggast
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:25:
Ik las zojuist dat Schreuder weer een negatief record te pakken heeft; zes wedstrijden op rij niet gewonnen. Dat koste Olsen in 1999 zijn dienstverband. Dat geeft mij in ieder geval weer wat hoop voor morgen ;)
In die reeks van zes zaten vier wedstrijden met Jan Wouters die zelf pas werd ontslagen bij een achterstand van 15 punten.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:25:
[...]

Nee hoor, niemand heeft de ballen bij Ajax om hier een eind aan te maken. Er komen wat, hopelijk, simpele eredivisie wedstrijden aan, dan gaan we er in de beker uit tegen Twente en in Europa tegen Berlin en dan misschien dan wordt er ingegrepen. Maar ja dan zijn we al zo ver in het seizoen dat we hem net zo goed het seizoen kunnen laten afmaken.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De bezem is nog even door het topic geweest en de quickreply weer aan :)

Tweakers Discord

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:26
Bizar slecht niveau in de klassieker vandaag. Ik had echt het idee dat Feyenoord Ajax een flink pak slaag ging geven maar totaal niets daarvan.

Ajax zoals al maanden een triest niveau. Schreuder zal helaas mogen blijven wat ik dan niet begrijp want als van der Sar zie je toch ook dat het los zand is en dat er niets van klopt.

Van Feyenoord had ik meer verwacht maar wellicht is dit ook het niveau, het is ook best een sneu niveau in de eredivisie de afgelopen maanden. PSV gisteren ook weer bedroevend.

Wat eigenlijk nog misschien het meest sneue is dat als je kijkt naar het talent in Nederland bij de topclubs is dat er geen echte toptalent tussen zit. Het is allemaal maar matigjes, leuke voetballers maar meer ook niet.

Waar blijven die toptalenten bij Ajax, Feyenoord en PSV? Ik heb ze al jaren niet meer gezien.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 17:19
Ik vrees vooral voor de Europa League die binnenkort weer begint met wat we dit weekend gezien hebben :X
Alle topclubs spelen belabberd, als ze Europees ook zo spelen dan mogen ze na de eerste wedstrijd stuk voor stuk naar huis.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
LoneRanger schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:22:
[...]

scorebordjournalistiek, als een der beide ploegen de bus parkeert en de ander heen en weer tikt om het heen en weer tikken krijg je andere stats maar beslist geen kwalitatief betere wedstrijd.
Barca had ten tijde van tikkie takka voetbal iets van 95% passcorrectie. Dieper op de cijfers induikend, bleken ze 85% van de passes op eigen helft te doen :')

Voetbalstatistieken zijn sowieso ruk. 10 schoten op doel tegenover een tegenstander met 5 schoten naast, doet vermoeden dat de eerste meer kansen had. Maar die 10 kunnen allemaal zacht recht op de keeper zijn geweest en die 5, kanonskogels 10cm naast de paal.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22

OMX2000

By any means necessary...

Superkiwi schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:16:
[...]

Het publiek was inderdaad weinig negatiefs op aan te merken. Al vond ik ze, vooral in de tweede helft wel vrij stilletjes. Zo'n volle Kuip moet koken, zeker tijdens een wedstrijd als vandaag!

Ik blijf het apart vinden dat we toeschouwers gaan complimenteren omdat ze zich normaal gedragen...
Ze waren opvallend stil in de 2e helft ja. Had ik niet verwacht.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:43
Ajax 5e....

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:24
Donderdag wacht Volendam, die winnen we gewoon met 4-3 en dan is alles weer goed :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• OMX2000

OMX2000

Zit allemaal nog dicht op elkaar. En we zitten pas op de helft.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:50
Dwight84 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:08:
Bizar slecht niveau in de klassieker vandaag. Ik had echt het idee dat Feyenoord Ajax een flink pak slaag ging geven maar totaal niets daarvan.
Ik vond het eerlijk gezegd niet zo slecht als overal wordt gesuggereerd. Er waren fouten maar het tempo was hoog en dat was wel eens anders. Hoe goed denk je dat pakweg een topper in Italië is? We moeten niet denken dat we City tegen United kunnen evenaren.
Waar blijven die toptalenten bij Ajax, Feyenoord en PSV? Ik heb ze al jaren niet meer gezien.
Dat is al sinds Sneijder, Robben en van Persie een probleem. Gakpo mag het nu proberen in Liverpool en Xavi kan wat worden maar voor de rest leiden we ook vooral topverdedigers en verdedigende middenvelders op. Van van Dijk tot De Ligt tot De Vrij tot De Jong: in de zestien van de tegenstander heb je er niks aan.

[Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 22-01-2023 21:34]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:27
D-e-n schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:30:
[...]

Ik vond het eerlijk gezegd niet zo slecht als overal wordt gesuggereerd. Er waren fouten maar het tempo was hoog en dat was wel eens anders. Hoe goed denk je dat pakweg een topper in Italië is? We moeten niet denken dat we City tegen United kunnen evenaren.
Toppers zijn inderdaad over het algemeen altijd slecht

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-02 20:59
Vond ze met Gordon nog wel te doen, maar daarna ging het bergafwaarts.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-02 22:07
Staat de Telex uit? Nog steeds geen zwarte rook in Amsterdam. Hoe the hell is dat mogelijk???

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:05
Typhone schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:08:
Staat de Telex uit? Nog steeds geen zwarte rook in Amsterdam. Hoe the hell is dat mogelijk???
ach 1-1 tegen de koploper is geen slecht resultaat toch ?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het gaat niet gebeuren helaas. Elkaar de hand boven het hoofd houden is het devies. De trainer ontslaan is toegeven aan het eigen falen, dus van der Sar gaat het niet doen. De terugkeer van de selectie gisteren is illustrerend voor alles; verstoppertje spelen, confrontaties uit de weg gaan en de kop in het zand steken. Nee, we gaan hortend en stotend met Schreuder richting mei, met hooguit plek 3 in het verschiet. Alle miljoenen verdampt, op naar de EL, waar Ajax nu thuis hoort.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:19

Quad

Selectief doof

De Telegraaf is al eindelijk begonnen.
https://www.voetbalprimeu...been-in-trainersgraf.html

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
Een gelijkspel is geen verlies. Als Schreuder de komende 3 wedstrijden “gewoon” 9 punten pakt krijgt hij weer wat vertrouwen. Ik gok dat hij eruit ligt als hij niet 9 punten pakt.

• Quad

Quad

Selectief doof

Mog schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:36:
[...]

Een gelijkspel is geen verlies. Als Schreuder de komende 3 wedstrijden “gewoon” 9 punten pakt krijgt hij weer wat vertrouwen. Ik gok dat hij eruit ligt als hij niet 9 punten pakt.
9 punten tegen Volendam, Excelsior en Cambuur zijn gewoon verplicht. Ik denk dat dit ook wel 9 punten opleveren.

Misschien maar goed ook een dergelijke reeks, vertrouwen tanken richting Twente in de beker. Druk schema komende weken.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15
Thx voor de link. De columns van Valantijn staan achter de betaalmuur. Ik vind dit echt geen rare vraag. Als je al tijden niet wint, mag je best de vertrouwensvraag stellen aan de selectie. Had Schreuder alleen zelf moeten doen.

Ze moeten alleen nu ingrijpen, niet wachten tot vrijdag als er tegen Volendam weer een zeeperd is.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• Typhone
bie100 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:14:
[...]

ach 1-1 tegen de koploper is geen slecht resultaat toch ?
Andersom des te slechter. Als er ooit één moment was om Ajax gruwelijk pijn te doen was het gisteren.
Die 6-2 en dergelijke waren vooral onverwacht maar gisteren had een klap kunnen zijn die niet gegeven werd.
Als je ook even gaat kijken hoe het in elkaar steekt dan is het drama.

Geen linksback, geen rechtsback, geen middenveld in balans, geen linksbuiten.
Ik zou zeggen durf te kiezen Schreuder, maar inmiddels weten wij dat hij dat niet doet.

• Han
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:59:
Ik zou zeggen durf te kiezen Schreuder, maar inmiddels weten wij dat hij dat niet doet.
Het ligt niet alleen aan Schreuder maar grotendeels ook aan het technisch beleid van Ajax. Door de vele verkopen durfde men niet door te selecteren terwijl vorig seizoen al duidelijk was dat een Blind en Tadic op hun retour waren. Beide spelers hebben vervolgens flink bijgedragen in de grote scheuren die er nu zijn binnen de selectie. Als je alleen al kijkt naar de grootste aankoop van Ajax; Bergwijn. Hoe kan je die in godsnaam kopen terwijl je aanvoerder op die plek speelt? En een Bassey en een Wijdal terwijl je Blind niet van de hand doet? Dan zadel je de trainer toch op met een gigantisch probleem. Ik ben er van overtuigd dat wanneer Ajax in goed overleg afscheid had genomen van Blind en Tadic er veel minder problemen waren geweest. Om nog maar te zwijgen over Schreuder zijn aanpak, want dat heeft het allemaal 10x erger gemaakt. Die beste man is gewoon incapabel om hoofdtrainer te zijn bij een grote club, het is geeneens zijn eigen fout maar van degene die hem hebben aangesteld.

Sinds het vertrek van Overmars is alles als een kaartenhuis in elkaar gestort en speelt van der Sar het liefst verstoppertje. En zie hier een impasse; van der Sar durft Schreuder niet te ontslaan want dan komt zowel zijn eigen positie als die van Hamstra in gevaar.

Kunnen we Jordi Cruijff niet verleiden om de actie van zijn vader te kopiëren en met een zwarte Audi het terrein op te rijden nadat hij heeft geroepen "Ik herken mijn Ajax niet meer, daarom doe ik een oproep aan alle Ajacieden om snel bij elkaar te komen."?. Er moet wederom schoon schip gemaakt worden door minimaal van de Sar, Hamstra en Schreuder op straat te zetten. En over de vraag wie er dan moeten komen; dat maakt eigenlijk weinig uit, veel slechter dan nu kan niet. Maar zet er personen als Arnesen, van Gaal en Bosz neer en het zal een stuk beter gaan is mijn inschatting.

[Voor 4% gewijzigd door Han op 23-01-2023 09:28]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Han schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:26:
Het ligt niet alleen aan Schreuder maar grotendeels ook aan het technisch beleid van Ajax. [...] Ik ben er van overtuigd dat wanneer Ajax in goed overleg afscheid had genomen van Blind en Tadic er veel minder problemen waren geweest.
Tadic zijn voetbalcontract loopt na dit seizoen af, daarna gaat hij zijn trainerscarriere pogen te starten. Dat plaatste Tadic ook in een lastigere situatie. Aansturen op een vertrek is wat lastiger dankzij dat vervolg.

correctie, 2024 blijkbaar na een verlenging

[Voor 3% gewijzigd door Napo op 23-01-2023 09:33]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:33
Even een beschouwing (na het even allemaal te hebben laten bezinken) van mijn kant op de wedstrijd van gisteren (de Topper natuurlijk, want er waren meer werdstrijden).
  • Het was een typische topper, vol van spanning, maar geen hoogstaand voetbal, de wil is er wel maar de absolute klasse niet;
  • Doordat Feyenoord steeds probeerde druk te zetten, was de koek een beetje op later in de wedstrijd, waardoor Ajax vrijer kon voetballen;
  • Het was van alle kanten een slechte wedstrijd in die zin dat er veel onnodig balverlies was, veel kleine overtrekingen en vooral ook veel duikelingen, de scheidsrechter (en grensrechter) hadden moeite om het consequent te houden;
  • Feyenoord was sterker (dominant) op de 'Ajax manier', meer balbezit, in het grootste deel van de wedstrijd en had wat meer (kleinere) kansen, Ajax daarentegen had de grootste kansen/ mogelijkheden (Kudus in de 1-op-1 met Bijlow bijvoorbeeld)
  • Alvarez voetbalt op het middenveld blijkbaar een linie te ver naar voren, daar overziet hij het niet, achterin lijkt hij meer op zijn plek te zijn;
  • Ajax voetbalt gemakkelijker tegen ploegen die hun eigen spel (hoog druk zetten) spelen, Bergwijn werd aangestipt als speler die het goed deed, met hem konden ze de bal wat sneller naar voren spelen, dan komt hij in zijn kracht, hij is niet handig genoeg als speler wanneer Ajax steeds in de aanval is en de tegenstander (strak) verdedigd;
  • Het spelersmateriaal van Ajax is lijkt mij prima, maar voldoet niet bij de manier van spelen, het lijkt erop dat spelers zijn gekocht voor een positie, niet voor een bepaalde manier van spelen (dit lijkt bij Feyenoord meer het geval te zijn en kan ook verklaren waarom het daar wel sneller op de rit is;

[Voor 9% gewijzigd door jbdeiman op 23-01-2023 09:34]

• Quad

Quad

Selectief doof

In hoeverre heeft Jordi Cruijff banden met Ajax? Zover ik weet is het niet wat je zegt een Ajacied. Ik denk als beleidspersoon dat hij intussen wel aardig wat netwerkcontacten heeft, dus in dat opzicht is het geen teruggang tov een Van der Sar.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Typhone
@Han
True maar het één is lange termijn het andere is korte termijn.
Schreuder stelt uit vorm zijnde spelers op en gaat zelfs mensen qua positie schuiven op plekken waar ze niet horen. Op die manier komt er 0,0 voetbalvernuft in het spel van Ajax en dat uit zich meer en meer.
Technisch moet er helaas na jaren van stabiliteit ook e.e.a. heel snel veranderen maar geen idee wie daarvoor gaat moeten komen. Idem de coach niet trouwens maar desnoods zet je eens wat mensen uit Jong Ajax neer op LB, RB. Lijkt me beter dan stug vasthouden aan een clown uit Mexico of een Bassey die totaal ongeschikt is voor die positie.

• Han
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:32:
@Han
True maar het één is lange termijn het andere is korte termijn.
Schreuder stelt uit vorm zijnde spelers op en gaat zelfs mensen qua positie schuiven op plekken waar ze niet horen. Op die manier komt er 0,0 voetbalvernuft in het spel van Ajax en dat uit zich meer en meer.
Technisch moet er helaas na jaren van stabiliteit ook e.e.a. heel snel veranderen maar geen idee wie daarvoor gaat moeten komen. Idem de coach niet trouwens maar desnoods zet je eens wat mensen uit Jong Ajax neer op LB, RB. Lijkt me beter dan stug vasthouden aan een clown uit Mexico of een Bassey die totaal ongeschikt is voor die positie.
Door van der Sar, Hamstra en Schreuder te wippen haal je zowel de oorzaak als het gevolg weg in één klap. Ik heb niet het vertrouwen dat met alleen het ontslaan van Schreuder alles koek en ei is en die technische staf van Ajax met een goede opvolger op de proppen komt. Zo lang Schreuder er zit zal het sportief slecht gaan en met van der Sar en Hamstra in de gelederen zal het over een langere periode bergafwaards gaan.

En over de spelers? Ik durf eigenlijk niemand af te schrijven omdat zij onder een trainer voetballen die 0,0 vertouwen en stabiliteit uitstraalt richting het elftal. Ik sluit niet uit dat de spelers die nu ondermaats presteren onder een andere trainer en een betere tactiek een stuk beter zullen gaan voetballen. Elke speler brengt een andere speler in moeilijkheden omdat alles als een kip zonder kop op het veld rond loopt.Kijk alleen al naar een Bassey, die speelde voor zijn komt naar Ajax echt niet zo beroerd zoals hij nu speelt. Of naar een Berwijn in Oranje tijdens de kwalificaties, om over een Wijndal maar te zwijgen. Het is niet zo dat ze niet kunnen voetballen, het komt er nu totaal niet uit en dat reken ik de trainer 100% aan. Het liefst zie ik per direct een trainer voor de groep. Dan ben ik heel benieuwd hoe de spelers renderen. Ik vermoed dat ze individueel allemaal beter gaan voetballen.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:54
De waarheid zal ergens in het midden liggen, zeg ik als Feyenoord supporter die ervaring heeft met kansloze trainers en directies die verstoppertje spelen.

Dat de aankopen niet renderen was wel mijn verwachting. Bergwijn was alleen goed bij Oranje. Als tweede spits met een vrije rol in een heel ander systeem met een heel andere spelopvatting. Bassey was redelijk in de slechtste competitie van Europa onder een trainer waar hij niet hoefde te voetballen en puur op kracht een boel kon compenseren. Dat zijn fouten van de scouting/technisch hart.

Dat Wijndal niet rendeert heeft met de tactiek te maken. En dat Brobbey moet banken voor een speler die in alles uitstraalt weg te willen omdat hij niet op die positie wil spelen is vrij absurd. Beiden kan je Schreuder volledig aanrekenen.

Hier ook al vaker gezegd, maar het grootste probleem is de onzichtbaarheid van Van Der Sar. Die kan blijkbaar geen crisis managen. Nu houdt iedereen elkaar de hand boven het hoofd waar Ajax op de lange termijn alleen maar slechter van wordt.

Van mij mag deze situatie nog heel lang duren dus.

Maar: de bal is rond. Ajax krijgt vier op papier makkelijke wedstrijden terwijl alle concurrenten geheid punten gaan laten liggen de komende weken en Ajax twee keer een punt gepakt heeft tegen Twente en Feyenoord en nog een beetje bij blijft. Dus wellicht staat Ajax over een paar weken gewoon weer bovenaan. Die kans acht ik jammer genoeg vrij groot.

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-01 10:12

MM99

That is the way I am!

Ajax staat 5e... op twee punten voorsprong van Sparta. Wat is er met mijn cluppie gebeurt?

• Napo
  • Niet online
MM99 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:17:
Ajax staat 5e... op twee punten voorsprong van Sparta. Wat is er met mijn cluppie gebeurt?
Je trots voor Sparta mag je best wat beter uiten :+

• ph4ge
  • Laatst online: 03-02 23:03
Han schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:42:
Kijk alleen al naar een Bassey, die speelde voor zijn komt naar Ajax echt niet zo beroerd zoals hij nu speelt.
Bassey past gewoon niet bij Ajax. Een goede verdediger die niet kan voetballen, maar dan ook echt helemaal niet kan voetballen. Dat werkt in Schotland en Engeland, maar bij Ajax (en de meeste Nederlandse clubs) niet. Verkeerd gescout, daar kan Schreuder weinig aan doen.
donleone83 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:58:
Dat Wijndal niet rendeert heeft met de tactiek te maken. En dat Brobbey moet banken voor een speler die in alles uitstraalt weg te willen omdat hij niet op die positie wil spelen is vrij absurd. Beiden kan je Schreuder volledig aanrekenen.
Volgens mij heeft dat vooral met Wijndal te maken. Een back bij AZ is niet heel anders dan een back bij Ajax (behalve druk etc.) Hij is geblesseerd geweest en daarna kennelijk gewoon niet goed genoeg.

[Voor 36% gewijzigd door ph4ge op 23-01-2023 10:29]

SW-0040-8191-9064

• bie100
ph4ge schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Bassey past gewoon niet bij Ajax. Een goede verdediger die niet kan voetballen
tja verdedigen is ook niet zijn sterkste punt

• Exocet
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Bassey past gewoon niet bij Ajax. Een goede verdediger die niet kan voetballen, maar dan ook echt helemaal niet kan voetballen. Dat werkt in Schotland en Engeland, maar bij Ajax (en de meeste Nederlandse clubs) niet. Verkeerd gescout, daar kan Schreuder weinig aan doen.

[...]
Jawel hoor, dat kwam uit zijn netwerk via zijn zaakwaarnemer. Hier is de scouting overgeslagen.

• ph4ge
Exocet schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Jawel hoor, dat kwam uit zijn netwerk via zijn zaakwaarnemer. Hier is de scouting overgeslagen.
Ik weet niet precies hoe de lijntjes lopen, maar dan is het nog een fout van de hele organisatie dat ze het op die manier hebben gedaan. Echter, als ik me niet vergis was iedereen aanvankelijk heel enthousiast over deze aankoop, dus het is ook niet altijd makkelijk.

SW-0040-8191-9064

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

ph4ge schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:14:
[...]

Ik weet niet precies hoe de lijntjes lopen, maar dan is het nog een fout van de hele organisatie dat ze het op die manier hebben gedaan. Echter, als ik me niet vergis was iedereen aanvankelijk heel enthousiast over deze aankoop, dus het is ook niet altijd makkelijk.
Bij al dit soort zaken en communicatie naar spelers zie je het gemis van een technische directeur. Nu krijg je dat iemand een speler weet en hop die neemt maar een beslissing.

En dat reken ik van de Sar aan, hij had die rol op zich moeten nemen. Mensen als Huntelaar die mogen eerst een paar jaar ervaring opdoen als scout onder een technische directeur of bijvoorbeeld de directeur zelf die de verantwoording neemt. Het is domweg organisatorisch een janboel en Schreuder is geen ten Hag die alles kan managen.

Ook daar zit denk ik de crux van het gemis van Overmars. van de Sar mist nu eigenlijk een technisch directeur en een trainer die het grotendeels zelf af kan en dan moet je eigenlijk concluderen dat ook van de Sar het niet goed doet.

Tweakers Discord

• jbdeiman
Ik denk ook dat dat het eigenlijke probleem is: Er zijn (te) veel mensen betrokken geweest bij gemaakte fouten:
  • Het veel geld uitgeven aan spelers die er niet helemaal bij passen, niet scouten op type speler/ specifieke vereisten voor de speelwijze;
  • het aankopen van een speler tegen recordbedragen, buiten het scoutingapparaat om, dus eigenlijk zet je je scoutingapparaat buitenspel;
  • Wanneer het niet loopt bij de club en enorm rommelt, hoor je de AD helemaal niet, die zou juist met statements moeten komen waarmee de lucht wat kan worden geklaard;
  • Doordat de RvC ervoor ging liggen is er niet (enorm) veel uitgegeven aan Ocampos, maar er is 4 Miljoen (aldus Ajax) aan hem uitgegeven (andere bronnen spreken van 8 miljoen) voor welgeteld 114 minuten. Terug bij Sevilla doet hij het daar wel goed, dus waar gaat het dan mis?;
  • Je geeft 30M uit aan een speler die op de positie van je aanvoerder speelt (of iig daarin rendeert) of in een 2-mans aanval beter uit de verf komt en dan het liefst bij een ploeg die vanuit de omschakeling (want snel) speelt, waar de kracht (vooralsnog, laat me graag van het tegendeel overtuigen) niet zit in meedoen in een tactisch aanvalsspelletje rondom de zestien van de tegenstander;
M.a.w. van de AD, de technische beleidsvoerders (verantwoordelijk voor de aankopen/ verkopen) en de technische staf, eigenlijk voldoet het niet en het werkt niet samen zoals dat eigenlijk zou moeten. Op verschillende vlakken zijn fouten gemaakt, maar dat toegeven doet zeer en kan consequenties hebben voor het al dan niet op de positie blijven zitten. En dus gebeurt er eigenlijk niets, waarbij ik verwacht dat ze dat nog wel even vol proberen te houden.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:37

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

bie100 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:32:
[...]

tja verdedigen is ook niet zijn sterkste punt
Ik zou zeggen dat aanvallen niet zijn sterkste punt is. Hij wordt echter opgesteld als linksback, waar je juist aanvallende intenties moet hebben. Daar is ie helemaal niet voor opgeleid of gebouwd. Zet hem nou gewoon waar hij hoort als linker centrale verdediger, dan zal ie het vast een stuk beter doen.

In de wedstrijd was het tactisch vernuft van Schreuder blijkbaar (wederom) afwezig. Alvarez rechts centraal, Timber links centraal en Bassey op linksback. Houd je gewoon vast aan structuur en houd Alvarez op verdedigend middenvelder en trek er een andere middenvelder er vanaf.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Han
  • Niet online
Ben wel heel benieuwd wat de KNVB gaat doen met de gele kaarten (!!!) van Wieffer. Gözübüyük gaf hem direct een gele kaart na zijn charge op Klaassen, een minuut daarna krijg Wieffer samen met Klaassen weer een gele kaart. Voor Wieffer zijn tweede, dus rood, maar mocht blijven staan. Als Gözübüyük zou kunnen tellen (1+1=2) dan had Feyenoord vanaf de 80e minuut met 10 man gestaan. Op de beelden is overduidelijk te zien dat Wieffer twee keer een gele kaart krijgt. Wat een scheidsrechtelijke dwaling dit.

Nr. 1:

Nr. 2:

[Voor 49% gewijzigd door Han op 23-01-2023 11:57]

• Quad

Quad

Selectief doof

@Han logisch toch, Wieffer wordt geMatst. ;)

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Exocet
  • Niet online
Han schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:46:
Ben wel heel benieuwd wat de KNVB gaat doen met de gele kaarten (!!!) van Wieffer. Gözübüyük gaf hem direct een gele kaart na zijn charge op Klaassen, een minuut daarna krijg Wieffer samen met Klaassen weer een gele kaart. Voor Wieffer zijn tweede, dus rood, maar mocht blijven staan. Als Gözübüyük zou kunnen tellen (1+1=2) dan had Feyenoord vanaf de 80e minuut met 10 man gestaan. Op de beelden is overduidelijk te zien dat Wieffer twee keer een gele kaart krijgt. Wat een scheidsrechtelijke dwaling dit.
Dat was zeker niet z'n enige...

• Napo
  • Niet online

Nr. 1:
[Afbeelding]

Nr. 2:
[Afbeelding]
De tweede werd eerder dan de eerste gegeven? :+

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:53
Ben wel met een zuur gevoel wakker geworden. Gimenez had zich onsterfelijk kunnen maken.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me vrij duidelijk dat het om dezelfde gele kaart gaat omdat het wellicht gemist was de eerste keer door de commotie die gelijk ontstond. Volgens mij geeft de scheids dat ook aan aan Wieffer. Verder is er geen speler die klaagt/aangeeft dat het de 2e gele kaart zou zijn laat staan waarvoor die dan een 2e keer geel had moeten krijgen.

Only fools are enslaved by time and space.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-02 16:04

snmght

imho dan he

MM99 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:17:
Ik vraag het me ook af, met veel schaamte en verbazing zitten kijken en verdomme nog gebaald dat we niet verloren hebben - dan had Schreuder misschien wat sneller buiten gestaan. Wat een drama.

#ETHIN (of mag dat niet @OPSLAGHOND ?)

WZAWZ een fucking farce

• bie100
Outerspace schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:41:
[...]
Hij wordt echter opgesteld als linksback, waar je juist aanvallende intenties
ja tegenwoordig wel vroeger hoefde dat niet die jongen is gewoon te laat geboren laten we het daar op houden >:)

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-01 10:12

MM99

That is the way I am!

Nr. 1:
[Afbeelding]

Nr. 2:
[Afbeelding]
Ja hij houdt twee keer de kaart omhoog, maar iedereen zag toch dat het om zelfde overtreding ging, en dat het om zelfde gele kaart ging.

• snmght

snmght

imho dan he

Ajax op de 5e plek. Het is dat ik WZAWZDB al uit mijn sig gehaald heb ondertussen anders was dit nog een keer een prima moment. Wat een fucking farce.

WZAWZ een fucking farce

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:15

Gynnad

* * *

snmght schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:34:
Ajax op de 5e plek. Het is dat ik WZAWZDB al uit mijn sig gehaald heb ondertussen anders was dit nog een keer een prima moment. Wat een fucking farce.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright" ;)

[Voor 14% gewijzigd door Gynnad op 23-01-2023 12:41]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Han
  • Niet online
Napo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:58:
De tweede werd eerder dan de eerste gegeven? :+
Nee, screenshot van een herhaling :)
MM99 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:31:
Ja hij houdt twee keer de kaart omhoog, maar iedereen zag toch dat het om zelfde overtreding ging, en dat het om zelfde gele kaart ging.
100% van van niet :)

In minuut 7.33 van deze samenvatting krijgt hij zijn eerste vanwege de overtreding (minuut 78:08 van de wedstrijd):
YouTube: feyenoord ajax 1-1 samenvatting hd

En in minuut 08:22 van deze samenvatting kan je duidelijk zien dat hij nogmaals een gele kaart krijgt (minuut 79:06 van de wedstrijd):
https://www.ajax.nl/artik...-een-remise-in-rotterdam/

Zijn toch 100% zeker twee los staande momenten :)
Eerste kaart is voor de overtreding op Klaassen, de tweede kaart is voor het opstootje met Klaassen. Gözübüyük gaat hier gewoon compleet de mist in, Wieffer had er met rood af gemoeten.

• snmght

snmght

imho dan he

Gynnad schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:40:
[...]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright" ;)
Ik ben over het algemeen wel een optimist en gezien het speelschema verwacht ik wel dat we nog wat plekken klimmen op de ranglijst maar Ajax moet verdomme zich niet druk te hoeven maken over plekken klimmen en lekker bovenaan staan. Plek 5, godvernondeju. Kunnen we volgend jaar lekker de CL gaan winnen. }:| ;(

WZAWZ een fucking farce

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:59
Han schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:44:
[...]

Nee, screenshot van een herhaling :)

[...]

100% van van niet :)

In minuut 7.33 van deze samenvatting krijgt hij zijn eerste vanwege de overtreding (minuut 78:08 van de wedstrijd):
YouTube: feyenoord ajax 1-1 samenvatting hd

En in minuut 08:22 van deze samenvatting kan je duidelijk zien dat hij nogmaals een gele kaart krijgt (minuut 79:06 van de wedstrijd):
https://www.ajax.nl/artik...-een-remise-in-rotterdam/

Zijn toch 100% zeker twee los staande momenten :)
Eerste kaart is voor de overtreding op Klaassen, de tweede kaart is voor het opstootje met Klaassen. Gözübüyük gaat hier gewoon compleet de mist in, Wieffer had er met rood af gemoeten.
Wat deed Wieffer tijdens de opstoot dan? Enige wat ik zag is dat hij gezwiept werd door Klaassen. Snap dat je hem geschorst wil zien, maar het is overduidelijk dat het dezelfde kaart is.

• Han
  • Niet online
Russel88 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:50:
Wat deed Wieffer tijdens de opstoot dan? Enige wat ik zag is dat hij gezwiept werd door Klaassen. Snap dat je hem geschorst wil zien, maar het is overduidelijk dat het dezelfde kaart is.
Dan snap je hem niet ;)

Bij elke opstoot gisteren kregen beide spelers geel, zo ook nu. Dat deed Gözübüyük continue, of het terecht was of niet. Wieffer kreeg zijn eerste gele kaart vanwege de overtreding, de tweede vanwege het opstootje (want; Gözübüyük). Mijn punt is dat Feyenoord vanaf de 80e minuut met 10 man had moeten staan.

• Exocet
  • Niet online
Han schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Dan snap je hem niet ;)

Bij elke opstoot gisteren kregen beide spelers geel, zo ook nu. Dat deed Gözübüyük continue, of het terecht was of niet. Wieffer kreeg zijn eerste gele kaart vanwege de overtreding, de tweede vanwege het opstootje (want; Gözübüyük). Mijn punt is dat Feyenoord vanaf de 80e minuut met 10 man had moeten staan.
Lijkt me duidelijk twee keer geel.
Timber kreeg inderdaad ook geel, terwijl hij niks deed in een opstootje veroorzaakt door Jahanbakhsh.

• jbdeiman

De eerste kaart direct na de overtreding:
[Afbeelding]

En de tweede kaart na het opstootje:
[Afbeelding]
Gaat de KNVB niets mee doen, tijdens de eerste gele kaart liep het uit de hand, hij wilde het duidelijk hebben dat Wieffer en Klaassen een gele kaart kregen. Zou ook wel een hele bijzondere actie zijn, dat Wieffer in die situatie een 2e gele kaart krijgen, hij deed na die overtreding helemaal niets verder, dus waarvoor zou hij dan nog een keer geel moeten hebben gekregen? Omdat Klaassen hem omvertrekt?

Klaassen is sowieso een heethoofd zeg, als het niet loopt. Hij is er eigenlijk altijd bij betrokken bij opstootjes en niet zelden één van de aanstichters door hoe hij reageert. De actie van Wieffer leek mij er op zichzelf ook niet eentje om zo op te reageren zoals Klaassen dat deed.

Wieffer werd door Klaassen gewieperd toen Gözebujuk de kaart omhoog hield, hij gaf met zijn gebaar bij de kaart (de 2e keer dat hij hem toonde) ook aan dat dat om de overtreding ging. Man wat zijn er veel slechte 'verliezers' (bij gebrek aan een beter woord). Echt hier gaat geen vervolg aan gegeven worden, want was zo duidelijk als wat dat dit voor die ene overtreding was.

Bij de eerdere opstootjes werd de uitlokker en dader beiden bestraft, hier staat Wieffer met zijn rug naar Klaassen, kijkend naar de scheidsrechter en die krijgt een zwieper van Klaassen, daar als 'betrokkene' ook geel voor geven zou pas compleet idioot zijn geweest. Dan stuur je lekker een speler die nog geen geel heeft naar eentje die er geel heeft om een opstootje te starten. Hoppa, weer een speler eruit gewerkt. :+

[Voor 20% gewijzigd door jbdeiman op 23-01-2023 13:02]

• Han
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:58:
Zou ook wel een hele bijzondere actie zijn, dat Wieffer in die situatie een 2e gele kaart krijgen, hij deed na die overtreding helemaal niets verder, dus waarvoor zou hij dan nog een keer geel moeten hebben gekregen? Omdat Klaassen hem omvertrekt?
Die tweede gele kaart was vanwege het opstootje, je ziet Gözübüyük na het opstootje beide spelers bij zich roepen, duidelijk naar zowel Klaassen als Wieffer wijzen om ze vervolgens beide een gele kaart geven. En waarom ze die beiden kregen? Omdat Gözübüyük dat de gehele wedstrijd al deed. Wieffer kreeg overduidelijk twee gele kaarten en had er gewoon af gemoeten met rood. Of het terecht is of niet laat ik in het midden, want dat gold wel voor meer gelijkwaardige situaties, maar als je een tweede gele kaart geeft dan dan je rood te geven en dat vergeet Gözübüyük.

• jbdeiman
Han schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:06:
[...]

Die tweede gele kaart was vanwege het opstootje, je ziet Gözübüyük na het opstootje beide spelers bij zich roepen, duidelijk naar zowel Klaassen als Wieffer wijzen om ze vervolgens beide een gele kaart geven. En waarom ze die beiden kregen? Omdat Gözübüyük dat de gehele wedstrijd al deed. Wieffer kreeg overduidelijk twee gele kaarten en had er gewoon af gemoeten met rood. Of het terecht is of niet laat ik in het midden, want dat gold wel voor meer gelijkwaardige situaties, maar als je een tweede gele kaart geeft dan dan je rood te geven en dat vergeet Gözübüyük.
Zie bijvoorbeeld hier: 10:20, de scheids heeft nog niet genoteerd en staat nog met de kaart omhoog als Klaassen hem omver trekt. YouTube: Highlights | Feyenoord - Ajax | Eredivisie 2022-2023
Let maar eens op het gebaar dat hij aangeeft in 10:37 (de scheidsrechter) met zijn vingertje: een 1, dus m.a.w. dit is die 1e (de eerste) kaart, dat was nog niet afgehandeld. Maargoed, als je dat niet wilt zien, prima dan heeft verdere discussie ook geen zin.

Het was dus (en de scheidsrechter geeft dat in het gebaar ook aan) dus 1 gele kaart en niet zijn 2e.

[Voor 4% gewijzigd door jbdeiman op 23-01-2023 13:14]

• Han
  • Niet online
Dus Gözübüyük gaat dan van zijn rechte lijn af en geeft alleen Klaassen een gele kaart voor het opstootje? Wieffer duwde Klaassen ook. En nee, je kan niet een speler voor één overtreding twee keer een gele kaart tonen. Maar goed, zou ook gewoon kunnen hoor, Gözübüyük was sowieso de weg kwijt. Die Wieffer had al eerder een gele kaart mogen hebben, gaf Timber ook geel na een opstootje terwijl deze niks deed en tot overmaat van ramp oordeeld Gözübüyük dat de bal werd gespeelt bij de overtreding op Brobbey terwijl het gewoon met gestrekt been vol op de enkel was zonder de bal te raken.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:54
Toen Antony vorig jaar Malacia van achteren een vuist op zijn achterhoofd gaf was het volgens veel Ajacieden hier een “aaitje” en “vast niet zo bedoeld”. Wel lekker dat Ajacieden nu eens zoveel over de scheids klagen eigenlijk. Als je die nodig hebt om te winnen speel je zelf vrij brak (weet ik als Feyenoorder alles van).

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-01 09:46

CR1691

Hero of Time

donleone83 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:28:
Toen Antony vorig jaar Malacia van achteren een vuist op zijn achterhoofd gaf was het volgens veel Ajacieden hier een “aaitje” en “vast niet zo bedoeld”. Wel lekker dat Ajacieden nu eens zoveel over de scheids klagen eigenlijk. Als je die nodig hebt om te winnen speel je zelf vrij brak (weet ik als Feyenoorder alles van).
Precies! Grappig altijd die selectieve verontwaardiging.

PSN: Finally_Chris

• Napo
  • Niet online
Han schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:26:
[...] gaf Timber ook geel na een opstootje terwijl deze niks deed [...]
Ook daar is de vraag, kreeg Timber een gele kaart voor de opstoot ( contact hoofd Jahanbakhsh met Timber ) of kreeg Timber geel voor het van achter vastpakken ( arm om de nek ) van Jahanbakhsh en was ook daar nog geen moment voor de domme acties van Jahanbakhsh om deze te geven?

Er zit een stuk eigen interpretatie bij om het verhaal kloppend te maken ( en bij mij ook, zonder uitleg van scheidsrechter ga je dat behouden )

• jbdeiman
Vind het sowieso grappig dat dan ook steeds wordt beweerd dat Hartman de bal niet eens raakte:
YouTube: Highlights | Feyenoord - Ajax | Eredivisie 2022-2023 (wederom) 11:21, daar valt toch echt te zien dat hij de bal wél raakte. Maargoed diezelfde mensen zullen het ook logisch vinden dat bij de actie waar Bassey op de voet van Alireza stond helemaal niet werd gereageerd, terwijl juist voor dat soort acties (op de voet staan) vaak wél geel wordt gegeven.
Gewoon niet mogelijk een normale discussie mee aan te gaan en ik geef het bij deze dan verder ook op.

• Napo
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:28:
Toen Antony vorig jaar Malacia van achteren een vuist op zijn achterhoofd gaf was het volgens veel Ajacieden hier een “aaitje” en “vast niet zo bedoeld”.
Zo zijn er meer acties van meerdere spelers geweest. Het helpt natuurlijk niet dat de intensiteit van een slag, trap, of (kop)stoot meespeelt.

• jbdeiman
Napo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:34:
[...]

Zo zijn er meer acties van meerdere spelers geweest. Het helpt natuurlijk niet dat de intensiteit van een slag, trap, of (kop)stoot meespeelt.
Sorry, kan het niet laten.. (zie het als een geintje)
Bij de gemiddelde Ajacied is een slag tegen veel intenser dan wanneer zij een slag of stoot uitdelen... :+

Maar in algemene zin werkt het 2 kanten op natuurlijk: Ieder zal echt in zijn eigens traatje praten/ claimen, maar dat feiten (gewoon op beeld te zien) worden verdraaid / volledig worden genegeerd maakt helaas dat je er geen discussie over kan voeren.

• Napo
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Maar in algemene zin werkt het 2 kanten op natuurlijk: Ieder zal echt in zijn eigens traatje praten/ claimen, maar dat feiten (gewoon op beeld te zien) worden verdraaid / volledig worden genegeerd maakt helaas dat je er geen discussie over kan voeren.
Het komt bij iedere aanhang voor zoals je ook aangeeft en men redeneert inderdaad naar een eigen gelijk/voordeel toe. Daarin is menig supporter redelijk menselijk :+

Het lastige wordt het dan als er verschillen in interpretatie zijn. Waar bij de ene scheidsrechter een bepaalde actie rood oplevert terwijl dat bij een ander niet zo is. Dan wordt het lastiger omdat je als speler/supporter niet meer weet waar je aan toe bent.

Met (potentiele) rode kaarten heb je nog een achtervang (VAR) die je niet hebt met gele kaarten zoals bijvoorbeeld bewust op voeten staan.

[Voor 8% gewijzigd door Napo op 23-01-2023 13:43]

• jbdeiman
Napo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Het komt bij iedere aanhang voor zoals je ook aangeeft en men redeneert inderdaad naar een eigen gelijk/voordeel toe. Daarin is menig supporter redelijk menselijk :+

Het lastige wordt het dan als er verschillen in interpretatie zijn. Waar bij de ene scheidsrechter een bepaalde actie rood oplevert terwijl dat bij een ander niet zo is. Dan wordt het lastiger omdat je als speler/supporter niet meer weet waar je aan toe bent.

Met (potentiele) rode kaarten heb je nog een achtervang (VAR) die je niet hebt met gele kaarten zoals bijvoorbeeld bewust op voeten staan.
Zeker, dat maakt dat een discussie kan ontstaan en dat is prima. ALs je dan met feiten (gewoon op beeld) aangeeft dat iets niet klopt, (wel / niet geraakt, wel/ niet een duidelijk gebaar van de arbiter over een vermeende 2e kaart) dan heeft een discussie geen zin meer. Interpretatieverschil is het prima bij, maar als mening en feit door elkaar gaan lopen, dan valt er niet veel meer te bediscussieren.

• Han
  • Niet online
Ik had het niet beter kunnen verwoorden :)
jbdeiman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:59:
Zeker, dat maakt dat een discussie kan ontstaan en dat is prima. ALs je dan met feiten (gewoon op beeld) aangeeft dat iets niet klopt, (wel / niet geraakt, wel/ niet een duidelijk gebaar van de arbiter over een vermeende 2e kaart) dan heeft een discussie geen zin meer. Interpretatieverschil is het prima bij, maar als mening en feit door elkaar gaan lopen, dan valt er niet veel meer te bediscussieren.
Het feit is dat Gözübüyük twee keer vlak achter elkaar een gele kaart toont aan één en de zelfde speler. Dat is wat de beelden duidelijk laten zien. De uitleg die jij er aan geeft is een eigen interpretatie, niks meer, niks minder. Het zelfde geldt voor het wel of niet raken van de bal door de verdediger; aan de hand van de beelden zie je nergens dat de verdediger de bal raakt, wel dat deze de voet van de verdediger raakt, vol met de noppen en met gestrekt been.

Waar het om gaat is dat Gözübüyük, naast het geven van twee keer geel, vanuit zijn positie never nooit zien kan hebben dat de bal werd gespeeld, maar wel in een milliseconde met gebaar en al overtuigend die conclusie trok. Gözübüyük floot gewoon ontzettend slecht. Gelukkig waren de analisten bij Studio Voetbal het er ook over eens; de bal werd door de verdediger niet geraakt, het was een overtreding. Hartman had hier gewoon minimaal geel voor moeten krijgen, naar mijn mening zelfs rood.

Naar mijn weten is er nog nooit twee keer vlak achter elkaar een gele kaart gegeven aan één en de zelfde speler voor één overtreding, daar zit toaal geen logica achter, de eerste gele kaart werd nota bene recht in zijn gezicht gegeven, nog voor dat hij omver werd getrokken.

• Gonadan
  • Laatst online: 11:02

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Zijn jullie nu nog bezig over die kaarten?
Bij de gemiddelde Ajacied is een slag tegen veel intenser dan wanneer zij een slag of stoot uitdelen... :+

In die zin is het soms wel vermakelijk om de wedstrijd te kijken en dan hier zuiver te kijken wat erover gezegd wordt. Of het nu gaat over balbezit, kansen, voetballen, schoppen, of wat dan ook, het is vermakelijk hoe lijnrecht men soms tegenover elkaar kan staan qua visie over wat in principe toch echt overeenkomstig zou moeten zijn. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OMX2000

OMX2000

IK vond dat hij goed floot. Ja hij had moeten fluiten voor de ovetreding op Brobbey. Maar verder over de hele wedstrijd heen vond ik het goed. Ajacieden moeten toch echt wel toegeven dat ze tevreden kunnen zijn met de uitslag. Dus ik snap niet dat je dan nog ziek kunt zijn over de scheids.

Ik zie Klaassen ook compleet doorslaan op een zeer dubieuze manier. Waardoor door al die ophef hij Wieffer wel een gele kaart moest geven. Tja. You win some you lose some. En zeker in een wedstrijd die zo fel is, heb ik weinig aan te merken op de manier van scheidsen.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:31

Vos

AFCA

jbdeiman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:34:
Vind het sowieso grappig dat dan ook steeds wordt beweerd dat Hartman de bal niet eens raakte:
YouTube: Highlights | Feyenoord - Ajax | Eredivisie 2022-2023 (wederom) 11:21, daar valt toch echt te zien dat hij de bal wél raakte. Maargoed diezelfde mensen zullen het ook logisch vinden dat bij de actie waar Bassey op de voet van Alireza stond helemaal niet werd gereageerd, terwijl juist voor dat soort acties (op de voet staan) vaak wél geel wordt gegeven.
Gewoon niet mogelijk een normale discussie mee aan te gaan en ik geef het bij deze dan verder ook op.
De bal raken staat niet gelijk aan geen overtreding. Je kan het ook zien als buitensporige inzet. Hij raakt niet enkel de bal en het lijkt mij ook gestrekt been.

:+

• jbdeiman
Han schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:41:
[...]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden :)

[...]

Het feit is dat Gözübüyük twee keer vlak achter elkaar een gele kaart toont aan één en de zelfde speler. Dat is wat de beelden duidelijk laten zien. De uitleg die jij er aan geeft is een eigen interpretatie, niks meer, niks minder. Het zelfde geldt voor het wel of niet raken van de bal door de verdediger; aan de hand van de beelden zie je nergens dat de verdediger de bal raakt, wel dat deze de voet van de verdediger raakt, vol met de noppen en met gestrekt been.

Waar het om gaat is dat Gözübüyük, naast het geven van twee keer geel, vanuit zijn positie never nooit zien kan hebben dat de bal werd gespeeld, maar wel in een milliseconde met gebaar en al overtuigend die conclusie trok. Gözübüyük floot gewoon ontzettend slecht. Gelukkig waren de analisten bij Studio Voetbal het er ook over eens; de bal werd door de verdediger niet geraakt, het was een overtreding. Hartman had hier gewoon minimaal geel voor moeten krijgen, naar mijn mening zelfs rood.

Naar mijn weten is er nog nooit twee keer vlak achter elkaar een gele kaart gegeven aan één en de zelfde speler voor één overtreding, daar zit toaal geen logica achter, de eerste gele kaart werd nota bene recht in zijn gezicht gegeven, nog voor dat hij omver werd getrokken.
Fijn dat we het toch een beetje eens worden.

Snap je ook dat doordat Serdar zijn vinger omhoog doet met die kaart, dat hij aangeeft dat dat die 1e kaart is, en niet zijn 2e? Dat is ook wat hij zelf na de wedstrijd aangeeft. Je maakt mij niet wijs dat als dat niet duidelijk zou zijn, dat de 4e man (of VAR) geen communicatie zou hebben met de scheidsrechter dat hij een (overduidelijke) fout heeft gemaakt?

Zelfde voor de overtreding (vermeend) van Hartman, in de beelden die ik deel zie je dat de bal een richting krijgt (voor Hartman de speler raakt) die echt komt vanuit het bal raken door Hartman, de actie die Brobbey maakt maakt niet dat de bal die kant op gaat.
Toegegeven, ik vond het ook vrij fors (pittig) hoe Hartman ingleed, maar was toch echt op de bal. Hoe men in Studio Voetbal (zitten vast alleen maar Ajacieden :+ - Geintje, moet kunnen toch) erbij komt dat de bal niet werd gespeeld weet ik ook niet. Vind ik verbazingwekkend, ik lees dat ook nergens terug maar heb zelf studio voetbal ook niet gezien.

• Vos

Vos

AFCA

[...]

...
Ook weer een leuke, je bent wel erg selectief moet ik zeggen.

Zo kan ik ook: "Bij de gemiddelde Feyenoorder was iedere overtreding van een Ajacied gelijk geel."

De wedstrijden worden met een bril op bekeken, accepteer dat gewoon ;). Of je moet ook al je mede-Feyenoorders gaan corrigeren ;)

• jbdeiman
Vos schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:28:
[...]

De bal raken staat niet gelijk aan geen overtreding. Je kan het ook zien als buitensporige inzet. Hij raakt niet enkel de bal en het lijkt mij ook gestrekt been.

:+
Ik reageer op de opmerkingen dat de bal niet geraakt zou zijn, niet of het niet onnodig hard was ofzo, want ik vind het zeker wel fors. Maar de bewering was dat er geen bal werd gespeeld. Tjah, dan houdt het snel op.

Met bovenstaande kan je volgens mij prima discussieren, want ik vind het ook wel een harde actie, als Serdar had gefloten had ik zeker wel gebaald, maar het wel begrepen. Actie was er gelukkig buiten (buiten de 16), maar het was i.m.o. wel stevig, vol risico.

Maargoed aan de andere kant gaat iemand gewoon op de voet van iemand staan en daar hoor je weer niemand over. :+ Daar zit precies ook het stuk van de selectieve verontwaardiging waar ik op doel. ;) Die past meer in mijn straatje dan die van jullie, en deze met Hartman/ Brobbey past beter in die van jullie.

• ph4ge
Han schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:41:
Als de scheidsrechter 2x geel had willen geven zou dat een belachelijk besluit zijn geweest en had hij dat wel gewoon gedaan. Dit is echt spijkers op laag water zoeken, kom op zeg. In alle hectiek even de kaart bevestigen kan gewoon, Klaassen geel voor zn duw en Wieffer een onterechte gele kaart voor zn overtreding. Er was aan de zijde van Ajax ook niemand die vond/dacht dat Wieffer zn tweede gele kreeg op dat moment. Scheidsrechter stak zelfs 1 vinger op om aan te geven dat het om 1 kaart ging.

En die actie van Hartman weten we nu wel :O. In de herhaling is het duidelijk dat hij eerst de bal raakt en de man amper. De bal verandert duidelijk van richting. Gestrekt been is het uit die hoek duidelijk ook niet. Laat het los, genoeg kleinigheidjes vielen wel jullie kant op.

[Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 23-01-2023 16:40]

SW-0040-8191-9064

• jbdeiman
Vos schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:31:
[...]

Ook weer een leuke, je bent wel erg selectief moet ik zeggen.

Zo kan ik ook: "Bij de gemiddelde Feyenoorder was iedere overtreding van een Ajacied gelijk geel."

De wedstrijden worden met een bril op bekeken, accepteer dat gewoon ;). Of je moet ook al je mede-Feyenoorders gaan corrigeren ;)
Nogmaals, het gaat mij niet om een bepaalde bril, maar dingen beweren die op beeld al ontkracht zijn (even los van dat het wel / niet hard was dus) is i.m.o. een brug te ver. Een Feyenoorder die zou beweren dat het hands was bij het schot van Szymański, zou ik ook van zeggen dat dat niet waar is, het bewijs geeft namelijk aan dat dat niet het geval was. Dus er is ook geen discussie over te verwachten.

• Vos

Vos

AFCA

jbdeiman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Ik reageer op de opmerkingen dat de bal niet geraakt zou zijn, niet of het niet onnodig hard was ofzo, want ik vind het zeker wel fors. Maar de bewering was dat er geen bal werd gespeeld. Tjah, dan houdt het snel op.

Met bovenstaande kan je volgens mij prima discussieren, want ik vind het ook wel een harde actie, als Serdar had gefloten had ik zeker wel gebaald, maar het wel begrepen. Actie was er gelukkig buiten (buiten de 16), maar het was i.m.o. wel stevig, vol risico.

Maargoed aan de andere kant gaat iemand gewoon op de voet van iemand staan en daar hoor je weer niemand over. :+ Daar zit precies ook het stuk van de selectieve verontwaardiging waar ik op doel. ;) Die past meer in mijn straatje dan die van jullie, en deze met Hartman/ Brobbey past beter in die van jullie.
Het is imo niet zo zwart-wit zoals jij het doet voorkomen. De selectieve verontwaardiging werkt dan ook beide kanten op toch? Je doet het nu beetje voorkomen alsof dat alleen voor Ajacieden geldt.

Als je doelt op een paar mensen ok, dat snap ik, maar zo komt het niet over.

[Voor 3% gewijzigd door Vos op 23-01-2023 16:37]

• jbdeiman
ph4ge schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Als de scheidsrechter 2x geel had willen geven zou dat een belachelijk besluit zijn geweest en had hij dat wel gewoon gedaan. Dit is echt spijkers op laag water zoeken, kom op zeg. In alle hectiek even de kaart bevestigen kan gewoon, Klaassen geel voor zn duw en Wieffer een onterechte gele kaart voor zn overtreding. Er was aan de zijde van Ajax ook niemand die vond/dacht dat Wieffer zn tweede gele kreeg op dat moment.

En die actie van Hartman weten we nu wel :O. In de herhaling is het duidelijk dat hij eerst de bal raakt en de man amper. De bal verandert duidelijk van richting. Laat het los, genoeg kleinigheidjes vielen wel jullie kant op.
Voor die ene overtreding misschien onterecht, maar het was wel de zoveelste, je kan verwachten dat die dan een keer gegeven wordt.

• jbdeiman
Vos schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:36:
[...]

Het is imo niet zo zwart-wit zoals jij het doet voorkomen. De selectieve verontwaardiging werkt dan ook beide kanten op toch? Je doet het nu beetje voorkomen alsof dat alleen voor Ajacieden geldt.
Nee hoor, in dit geval was dit wel zo, en daar ageer ik tegen. Zoals ik hiervoor ook benoem als een Feyenoorder zulke onwaarheden verteld (voorbeeld van Hands hierboven) zou ik daar ook tegenin gaan. Ik houd van de discussie als het gaat om 'hands/ geen hands' als de bal met de hand wordt geraakt, of wel/ niet te hard en een overtreding als (ook) de bal wordt gespeeld.
Wanneer de bal NIET wordt gespeeld (zoals werd beweerd) is het altijd een overtreding en is de discussie klaar. => Zeg dan gewoon dat je het een overtreding vond, ipv 'de bal werd niet geraakt' als uit de beelden blijkt dat de bal wel werd geraakt.

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:34:
[...]

...

En die actie van Hartman weten we nu wel :O. In de herhaling is het duidelijk dat hij eerst de bal raakt en de man amper. De bal verandert duidelijk van richting. Laat het los, genoeg kleinigheidjes vielen wel jullie kant op.
En toch ga ik er op door. Je kan wel zo'n leuke smiley plaatsen, maar je bent gewoon blind als je niet ziet dat het fors inkomen is en hij minstens net zoveel de man als bal raakt.

Prima dat hij niet fluit, maar je kan ook enigszins normaal reageren.

• ph4ge
Vos schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:40:
[...]

En toch ga ik er op door. Je kan wel zo'n leuke smiley plaatsen, maar je bent gewoon blind als je niet ziet dat het fors inkomen is en hij minstens net zoveel de man als bal raakt.

Prima dat hij niet fluit, maar je kan ook enigszins normaal reageren.
We zijn al meer dan een dag bezig met normaal reageren, de mod heeft al een keer ingegrepen, dus ik mag best aangeven dat het vermoeiend wordt. Doe ermee wat je wil.

Inderdaad, prima dat hij niet fluit. Dat is een betere conclusie dan dat het rood is.
jbdeiman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:36:
Voor die ene overtreding misschien onterecht, maar het was wel de zoveelste, je kan verwachten dat die dan een keer gegeven wordt.
Ik wilde geen punt maken van die onterechte gele kaart voor Feyenoord, maar dat ik de ophef over een zogenaamde tweede gele kaart overtrokken vind. Dat was duidelijk niet de bedoeling en zou ook zwaar onterecht zijn geweest.

[Voor 35% gewijzigd door ph4ge op 23-01-2023 16:46]

SW-0040-8191-9064

• Vos

Vos

AFCA

jbdeiman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:39:
[...]

Nee hoor, in dit geval was dit wel zo, en daar ageer ik tegen. Zoals ik hiervoor ook benoem als een Feyenoorder zulke onwaarheden verteld (voorbeeld van Hands hierboven) zou ik daar ook tegenin gaan. Ik houd van de discussie als het gaat om 'hands/ geen hands' als de bal met de hand wordt geraakt, of wel/ niet te hard en een overtreding als (ook) de bal wordt gespeeld.
Wanneer de bal NIET wordt gespeeld (zoals werd beweerd) is het altijd een overtreding en is de discussie klaar. => Zeg dan gewoon dat je het een overtreding vond, ipv 'de bal werd niet geraakt' als uit de beelden blijkt dat de bal wel werd geraakt.
Met je laatste deel ben ik het eens :p

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 20:00
Tristan schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:04:
Ben wel met een zuur gevoel wakker geworden. Gimenez had zich onsterfelijk kunnen maken.
Kudus ook. Had om de keeper heen moeten lopen en hem erin prikken i.p.v. ertegenaan te schieten. |:(

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:08
Hoe zal conceicao wakker zijn geworden na zijn overstapje voor een leeg doel (ja ik weet het was buitenspel, maar er werd gevlagd en gefloten na zijn "schot")?

[Voor 7% gewijzigd door Megupe op 23-01-2023 16:54]

• Vos

Vos

AFCA

Megupe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:45:
Hoe zal conceicao wakker zijn geworden na zijn overstapje voor een leeg doel (ja ik weet het was buitenspel maar er werd niet gevlagd en gefloten)?
Werd wel voor gefloten toch?

Of ben ik in de war met andere actie. Denk het, was die slechte pass van Kudus op hem.

[Voor 13% gewijzigd door Vos op 23-01-2023 16:47]

• Han
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:39:
Zeg dan gewoon dat je het een overtreding vond, ipv 'de bal werd niet geraakt' als uit de beelden blijkt dat de bal wel werd geraakt.
Ik zeg ook nergens dat de bal niet werd geraakt, dat werd hij namelijk wel, die werd immers van richting veranderd. Maar de bal werd niet door de verdediger geraakt maar door de voet van Brobbey. De bal was de voet van de verdediger al voorbij,(zie de beelden), de verdediger raakte alleen de enkel van Brobbey waardoor de voet van Brobbey de bal van richting veranderde :)

• jbdeiman
Vos schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:42:
[...]

Met je laatste deel ben ik het eens :p
Mooi :) Zoals ik zeg, een inhoudelijke discussie (semantiek zeg maar) vind ik leuk en ook daar kom je er nooit uit (afhankelijk van clubkleuren) , want ieder beschrijft het toch zoals het hemzelf het best uit komt. We komen er wel uit met elkaar op de belangrijkste vlakken :D

Met vrienden/ collega's (en teamgenoten bij de plaatselijke voetbalclub) hebben we ook vaker dergelijke discussies, over de grijze gebieden dan. Dat vind ik oprecht ook leuk, en eigenlijk komt het er vaak op neer dat er onvodloende duidelijkheid is in de regels (teveel interpretatie nodig), maar ook veel onduideljikheid in de gemaakte beslissingen (waarom wél of juist géén strafschop, of waarom geel/ geen geel). In veel gevallen is het uiteraard ook interpretatie van de arbiter van dienst, maar zal met de uitleg prima te leven zijn.

• jbdeiman
Han schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:57:
[...]

Ik zeg ook nergens dat de bal niet werd geraakt, dat werd hij namelijk wel, die werd immers van richting veranderd. Maar de bal werd niet door de verdediger geraakt maar door de voet van Brobbey. De bal was de voet van de verdediger al voorbij,(zie de beelden), de verdediger raakte alleen de enkel van Brobbey waardoor de voet van Brobbey de bal van richting veranderde :)
Dan verschillen we daarover van mening, want i.m.o. wijzen de beelden best duidelijk aan dat Hartman zelf de bal raakte, waar jij aangeeft dat Hartman de bal niet raakte (nog steeds, verexcueer me dat ik te kort door de bocht opschreef dat de bal niet geraakt werd), Brobbey tikt de bal met zijn teen naar voren, heeft de voet ook niet aan de kant van de bal waar Hartman vandaann komt.

Maar laten we het er dan maar over eens zijn dat we het er over oneens zijn en zullen blijven. Al bij al zijn aan beide kanten fouten gemaakt door een slordige arbitrage en kunnen we dat tegen elkaar wegstrepen. Feyenoord leek mij wat sterker, maar Ajax had de grootste kansen.
Kudus is geen spits (geen afmaker), Bijlow redt Feyenoord daar en Gimenez had zich onsterfelijk kunnen maken, maar liet dat (ook door een goede redding van Rulli). Verder een werdstijd vol spanning, maar met slecht voetbal van beide kanten (veel onnodig balverlies). Al bij al denk ik een redelijk terechte uitslag als je naar kansen en veld verhouding in totaliteit kijkt.

• Daggast
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:30:
Snap je ook dat doordat Serdar zijn vinger omhoog doet met die kaart, dat hij aangeeft dat dat die 1e kaart is, en niet zijn 2e? Dat is ook wat hij zelf na de wedstrijd aangeeft.
Hij heeft een interview gegeven na de wedstrijd? Daar zijn ze toch mee gestopt?

• Han
  • Niet online
Alfred Schreuder mag vooralsnog blijven, maar Ajax wil wel extra assistent-trainer
Het gesprek van vrijdag – zonder trainers – in de kleedkamer was een initiatief van de spelersraad van Ajax, die uit Dusan Tadic, Steven Berghuis, Edson Alvarez, Davy Klaassen en Jurriën Timber bestaat. Na de vraag van mental-coach Joost Leenders wie zich allemaal aan de staf stoorde, stak iedereen zijn hand op. Besloten werd dat gevoel tot na de Klassieker te ’parkeren’ en deze week verder te praten.

Maandag was er ondanks het gelijkspel bij koploper Feyenoord (1-1) crisisoverleg in de Johan Cruijff ArenA, waarvan de uitkomst vooralsnog is dat Schreuder mag blijven.

De Ajax-leiding erkent dat beloftes aan de nieuwe Ajax-trainer niet zijn nagekomen, bespeurde tegen Feyenoord veerkracht in het team en heeft er vertrouwen in dat tegen FC Volendam (thuis), Excelsior (uit), Cambuur (uit) en RKC (thuis) twaalf punten worden gepakt.
-O- :F :N

Serieus, wtf? Vooral dat laatste stukje; no shit Sherlock. Natuurlijk worden er 12 punten gehaald tegen Volendam, Excelsior, Cambuur en RKC. Dat zou ook de bloody limit zijn als dat betwijfelt zou worden. Maar dat is ook niet het probleem. Alle topwedstrijden zijn verloren gegaan, er zijn in het verleden trainers ontslagen die het beter deden en er minder geld te besteden was. Alleen het terughalen van Bogarde gaat het niet oplossen.

Leuk dat Schreuder huilie-huilie doet omdat er meer dan 4 spelers zijn vertrokken, maar kijk even naar het materiaal wat er aanwezig is. Daar valt echt wel iets van te bakken alleen lukt het onze alfred jodocus Schreuder het niet om er een elftal van te maken en er automatismes in te slijpen.

Het is gewoon de slechtste trainer die Ajax ooit heeft gehad en hij mag blijven zitten. En we plakken er nog maar een assistent tegen aan, natuurlijk. Weg met die rotzooi, weg met Schreuder en die Kaltenbach, topclub onwaardig.

Stiekem hoop je op puntenverlies tegen een Volendam, Excelsior, Cambuur of RKC. Dan moet het gewoon klaar zijn.

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-02 08:44
Als Ajax zondag de links- en rechtsback van Feyenoord had gehad, winnen we die wedstrijd nog gewoon ook.

• Daggast
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:36:
Het is gewoon de slechtste trainer die Ajax ooit heeft gehad en hij mag blijven zitten. En we plakken er nog maar een assistent tegen aan, natuurlijk. Weg met die rotzooi, weg met Schreuder en die Kaltenbach, topclub onwaardig.

[Afbeelding]
Wie heeft dat overzichtje gemaakt? Het puntengemiddelde van Schreuder klopt al niet.

17 - 33
6 - 6
1 - 3
1 - 0

Dat is 1.68.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:52

Agent47

I always close my contracts.

Jemig we zitten op dinsdag nu en de discussie is gewoon doorgegaan. Typical Tweakers. Toch nog ff die schop nageven omdat iemand het toch beter denkt te weten.

Misschien focussen op de volgende wedstrijden ?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Vos

Vos

AFCA

Agent47 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:55:
Jemig we zitten op dinsdag nu en de discussie is gewoon doorgegaan. Typical Tweakers. Toch nog ff die schop nageven omdat iemand het toch beter denkt te weten.

Misschien focussen op de volgende wedstrijden ?
Er is een update omtrent de situatie Schreuder, dan is een bericht toch niet heel vreemd?

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:36:
Alfred Schreuder mag vooralsnog blijven, maar Ajax wil wel extra assistent-trainer

[...]

-O- :F :N

Serieus, wtf? Vooral dat laatste stukje; no shit Sherlock. Natuurlijk worden er 12 punten gehaald tegen Volendam, Excelsior, Cambuur en RKC. Dat zou ook de bloody limit zijn als dat betwijfelt zou worden.
Het is een mooie graadmeter. Van de vier wedstrijden moet je er normaal gesproken minimaal drie winnen en mag je niets verliezen. En als je niet alles wint moet dat zijn vanwege verschrikkelijke pech en niet slecht of slap spel.
Op dit moment is er echter geen enkele reden om daar maar gewoon vanuit te gaan gezien de lijn van de periode voor de winterstop. Laat het dus nu maar zien. Óf er komt een stijgende lijn en het vertrouwen komt terug, of het blijft aankloten en je verspeelt hier definitief het kampioenschap.
In het tweede geval is dat ook meteen een mooi moment om het seizoen als verloren te beschouwen en te zorgen dat je een nieuwe staf hebt die ruim voor de winterstop al kan beginnen met kneden.
Maar dat is ook niet het probleem. Alle topwedstrijden zijn verloren gegaan, er zijn in het verleden trainers ontslagen die het beter deden en er minder geld te besteden was. Alleen het terughalen van Bogarde gaat het niet oplossen.

Leuk dat Schreuder huilie-huilie doet omdat er meer dan 4 spelers zijn vertrokken, maar kijk even naar het materiaal wat er aanwezig is. Daar valt echt wel iets van te bakken alleen lukt het onze alfred jodocus Schreuder het niet om er een elftal van te maken en er automatismes in te slijpen.

[Afbeelding]

Stiekem hoop je op puntenverlies tegen een Volendam, Excelsior, Cambuur of RKC. Dan moet het gewoon klaar zijn.
Bogarde is echt een sleutelfiguur gebleken wat gemist wordt als het gaat om verdedigende structuur, dat is al eerder aangekaart. Of die het verschil maakt durf ik niet te zeggen maar het belangrijkste is dat de groep er zelf achter staat. Zolang de spelers zelf wel goed met Schreuder kunnen hebben wij hier niet zoveel te vinden, wanneer ook binnen de groep geen vertrouwen meer heerst moet je de knoop doorhakken. Aangezien er genoeg gepraat is de afgelopen dagen en dit de conclusie is kunnen we er alleen maar vanuit gaan dat het binnen de groep goed zit.

Uiteraard op spelers als Bergwijn na, die zijn pas tevreden als ze onvoorwaardelijk in de basis staan. Maar die knakker mag wel eens een spiegeltje kopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Vos schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:44:
Er is een update omtrent de situatie Schreuder, dan is een bericht toch niet heel vreemd?
Op zich niet inderdaad, maar feitelijk blijft het inhoudelijk wel hetzelfde riedeltje: Schreuder moet eruit en zolang dat niet gebeurt wordt niets van het beleid begrepen. Ik snap best dat het onderwerp vanaf de zijlijn wat eenzijdig wordt, zo voelt het voor mijzelf ook wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:22
Mooi nieuws om mee wakker te worden (als niet Ajax fan)! Dan wordt het falen van PSV iets beter verbloemt :P

WoT stats

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

Pagina: 1 ... 187 ... 200 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee