[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.947 views

Onderwerpen

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:15:
Tja, weetje, misschien zijn we ook wel verwend de afgelopen jaren. Ik heel veel Europese wedstrijden van Ajax bezocht in de jaren 2012-2013 enzo, Frank de Boer era, toen werden we standaard zo afgedroogd door de topploegen. Daar doet het mij weer een beetje aan denken.

Ik mis dat boertje uit de achterhoek. :P
Oh gelukkig geen Frank de Boer voetbal dit. Dat eeuwige gebrei...

Eth wordt zeker gemist maar ook een aantal goede spelers.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 26-10-2022 22:17 ]

• Whats-the-nam3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
jbdeiman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:14:
[...]

Dat weet ik wel dat het voetbal is, maar met name de kans van Tadic is echt een vertrouwens dingetje, die had hij wanneer hij goed in zijn vel zit gewoon binnen geschoten. Voetbal is zeker een sport van momenten, maar je ziet dat vertrouwen ook veel doet. In de topseizoen speelde Ajax met vertrouwen en schoot Tadic ze er wel gewoon in.
Vertrouwen helpt een boel, zo ook hoe snel het nu in elkaar dondert na de rust, ineens is het weg en komt Ajax er niet meer aan. Met vertrouwen kan je zo'n tik van de 0-1 wel hebben, nu lijkt het alsof iedereen het volledige geloof verloren is.
Twee dagen geleden gaf meneertje een interview af waarin die aardig uit de hoogte deed, kun je niet zeggen dat die geen vertrouwen heeft. Ben het er mee eens dat die zijn tijd heeft gehad, wordt nog wel een probleem voor Ajax dit seizoen.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:24
Ben blij dat ik deze teleurstelling mentaal al had ingecalculeerd.

Vrij onbegrijpelijk het verschil tussen de eerste en de tweede helft.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:47
Herman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:12:
[...]

LIV is natuurlijk ook wel een paar maatjes te groot. Bovendien is er veel kwaliteit verkocht en worden enkele basisspelers een dagje ouder. Dit kun je niet alleen de trainer aanrekenen.
Ze hebben anders wel voor een recordbedrag aan spelers gekocht. Twee van de drie beste middenvelders die je hebt zitten op de bank. Het spel lijkt al twee maanden nergens op, en dat kan je Schreuder absoluut verwijten. Je zag tegen RKC dat het met deze opstelling voor geen meter liep. En dan tegen een veel betere ploeg toch hetzelfde proberen. Dan heb je als trainer toch een grote plaat voor je kop.

Eindelijk twee logische wissels. Alleen is het weer te laat.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:53

Superkiwi

Hoi doei

Gezien de eerste 20 minten waarin we wél hoog tempo konden spelen, druk konden zetten en snelle combinaties lieten zien snap ik niet hoe deze tussenstand nu aan Schreuder ligt. We kúnnen het dus wel, dat hebben we kunnen zien.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

Superkiwi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:19:
Gezien de eerste 20 minten waarin we wél hoog tempo konden spelen, druk konden zetten en snelle combinaties lieten zien snap ik niet hoe deze tussenstand nu aan Schreuder ligt. We kúnnen het dus wel, dat hebben we kunnen zien.
Nee ze kunnen het niet, want die ballen ook in het netje knallen is een belangrijk onderdeel van het spel.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-01 16:57
Whats-the-nam3 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:16:
[...]

Twee dagen geleden gaf meneertje een interview af waarin die aardig uit de hoogte deed, kun je niet zeggen dat die geen vertrouwen heeft. Ben het er mee eens dat die zijn tijd heeft gehad, wordt nog wel een probleem voor Ajax dit seizoen.
Er is natuurlijk een verschil tussen vertrouwen hebben en dit uitspreken. Tadic spreekt altijd veel vertrouwen uit en vind zichzelf zo ongeveer de beste speler.

Timber ontwikkelde zich stormachtig maar met zijn huidige spel kan je daar niet op bouwen. Blind is wel een keer klaar nu, die kan (of lijkt soms ook wil) het niet meer belopen. En Tadic die krijgt momenteel niets voor elkaar. Zo gaat het wel hard natuurlijk omdat deze gasten wel altijd spelen.
Bergwijn gaat nu ook niet lekker meer, die begon best goed dit seizoen. Dus aanvoer naar voren is er maar matig.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:39
Ik ben blij dat ik voetbal inside aan het kijken ben. Net op tijd van het zinkende schip afgesprongen.

Ajax had het in de eerste helft moeten afmaken. Dan was deze martelgang niet gebeurd.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:08
Ik ga slapen, de rust een ieder.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Wel fijn dat ze van het weekend niet spelen zodat ze zich optimaal kunnen voorbereiden op de belangrijke wedstrijd tegen Rangers...

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:07

Hupske

AFCA

Bossie schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:14:
[...]

Gaan we nu echt klagen omdat Ajax van Liverpool verliest?

Je kijkt omdat je altijd hoopt op een stunt/verrassing maar uiteindelijk staat er dadelijk een uitslag op het bord die je vooraf had kunnen invullen.
Volgens mij geeft mijn tekst duidelijk aan waar ik om klaag. Dat ze gingen verliezen ging ik al wel van uit. Maar je hoeft het niet zo makkelijk weg te geven, dat is het geen wat stoort. Gooi na een 0-1 achterstand de pot gewoon even dicht. Terug naar de basis. Nu gaan ze telkens compleet over compenseren, nog verder uit elkaar staan.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:20:
[...]
Nee ze kunnen het niet, want die ballen ook in het netje knallen is een belangrijk onderdeel van het spel.
Met die redenatie is Nunez ook maar een matige spits ;)

• Dimitri_Klokov
Wat een wissel ook. Brobbey naar de kant en dan weer Kudus in de spits zetten. Alfred leert het nooit.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:17
Dimitri_Klokov schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:18:
[...]

Ze hebben anders wel voor een recordbedrag aan spelers gekocht. Twee van de drie beste middenvelders die je hebt zitten op de bank. Het spel lijkt al twee maanden nergens op, en dat kan je Schreuder absoluut verwijten. Je zag tegen RKC dat het met deze opstelling absoluut niet ging. En dan tegen een veel betere ploeg toch hetzelfde proberen. Dan heb je als trainer toch een grote plaat voor je kop.

Eindelijk twee logische wissels. Alleen is hwt weer te laat.
Alleen kost Nunez in z'n eentje al net zoveel als alle aanwinsten van Ajax though. Bedoel dat is wel een verschil. Dat Schreuder het verder niet top doet, yea, da's duidelijk, maar dat geldt voor elke coach wel waarschijnlijk. Wanneer loopt men wel ooit helemaal weg met een coach na een paar maanden. Dat komt zelden voor (in Nederland) denk ik?

Ze hebben ook gewoon wel pech dat ze in zo'n zware poule zitten. Een ultieme topclub die dan wel in een minder jaar zit, maar dat maakt het niet zoveel eenvoudiger en een Napoli dat dit jaar in absolute topvorm blijkt te steken, da's dan wel pech hebben en dan is de EL ook niet zo'n schande. Dat dit Ajax niet meer zo goed is als het Ajax van de halve finale, dat had denk ik niemand verwacht?

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:42
Ik blijf het zeggen maar met Kudus achter Brobbey heb je veel dynamiek.. laat je ze een paar minuten samen staan en dan haal je Brobbey er weer uit voor Taylor. Ik zal het wel niet snappen

[ Voor 8% gewijzigd door HansAnders07 op 26-10-2022 22:24 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:45

Quad

Doof

Het steekt mij wel heel erg dat Bergwijn nu voor 32 mil is aangekocht, maar je van dat geld ook 2 andere spelers hebt kunnen halen die minstens hetzelfde op de mat leggen als Steven laat zien. Hij begon het seizoen best lekker maar is intussen zo onzichtbaar geworden, heel vervelend dit.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-01 21:58

snmght

imho dan he

Het steekt mij dat er zo gigantisch veel basisspelers weg zijn gedaan, ongehoorde exodus wat we volgens mij niet meer zouden doen. Aankoop Bergwijn is inderdaad onbegrijpelijk, verkoop Antony doet ons daarnaast erg veel pijn.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:24:
Het steekt mij wel heel erg dat Bergwijn nu voor 32 mil is aangekocht, maar je van dat geld ook 2 andere spelers hebt kunnen halen die minstens hetzelfde op de mat leggen als Steven laat zien. Hij begon het seizoen best lekker maar is intussen zo onzichtbaar geworden, heel vervelend dit.
Wacht maar tot Schreuder het licht ziet (lol, tot over 100 jaar) en 5 wedstrijden lang Wijndal + Bergwijn op links zet.

• Harribo
Och Taylor jongu... Als je nog eens een mooie transfer wilt maken, moeten die kansen wel op het doel..

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:27:
Het steekt mij dat er zo gigantisch veel basisspelers weg zijn gedaan, ongehoorde exodus wat we volgens mij niet meer zouden doen. Aankoop Bergwijn is inderdaad onbegrijpelijk, verkoop Antony doet ons daarnaast erg veel pijn.
Blind blijven opstellen doet pijn, 2 keepers van 38 doet pijn, Schreuder doet pijn, maar die 90m voor Anthony doet echt geen pijn. Met hem was het echt niks beter geweest.

• Harribo
Ik vind Blind en Pasveer niet slecht

• Quad

Quad

Doof

toolkist schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:27:
[...]

Wacht maar tot Schreuder het licht ziet (lol, tot over 100 jaar) en 5 wedstrijden lang Wijndal + Bergwijn op links zet.
Beetje zo'n tandem als Mazraoui - Antony?

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

Beetje zo'n tandem als Mazraoui - Antony?
Precies.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:22

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:27:
[...]

+ dan Tadic niet op rechts om hem toch maar in het elftal te houden.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Typhone
  • Laatst online: 22:31

Typhone

Who Dares Wins

cheiron schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:11:
[...]

Hij kan er iets aan doen dat een Ajacied niet snapt aan welke kant je moet dekken?
Zou ik die Ajacieden niet opstellen. Dat doet ie dus wel.

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:28:
Tja, jij vond Veltman ook niks en zie hoe ie in de Premier League presteert :o

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

OMX2000

By any means necessary...

Een naam: Overmars.

Voor de rest. Tja, shit happens. ;)

Maar wisselen Bergwijn en Tadic ook wel eens van kant. Gewoon, just to spice things up?

En ik vind Kudus niet slecht, maar zoals hier ook aangegeven wordt. Stel hem eens samen met Brobbey op. Lijkt me op zijn minst interessant.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-01 16:57
Harribo schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:28:
Blind is wel op zijn beste positie opgesteld de 2e helft. :+

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:30:
[...]

Blind is wel op zijn beste positie opgesteld de 2e helft. :+
In de kleedkamer bedoel je? :D

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
Dimitri_Klokov schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:23:
Wat een wissel ook. Brobbey naar de kant en dan weer Kudus in de spits zetten. Alfred leert het nooit.
Brobbey staat voorin moederziel alleen. Denk dat het idee is dat met Kudus meer beweging vanuit het middenveld maar voren komt. Op zich geen gek idee.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Hupske

Hupske

AFCA

toolkist schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

Blind blijven opstellen doet pijn, 2 keepers van 38 doet pijn, Schreuder doet pijn, maar die 90m voor Anthony doet echt geen pijn. Met hem was het echt niks beter geweest.
Met een Anthony had je wel meer dreiging gehad vanaf de zijkanten. En zijn dreiging zorgt er juist weer voor dat de tegenstander er nog een extra mannetje bij zet en daardoor creëer je weer ruimte voor iemand anders in je team.

Nu zal er werkelijk geen tegenstander in de CL dubbele dekking op Tadic of Bergwijn zetten.
Dat zal met een Anthony wel geweest zijn.

• toolkist
  • Niet online
Hupske schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:31:
[...]

Met een Anthony had je wel meer dreiging gehad vanaf de zijkanten. En zijn dreiging zorgt er juist weer voor dat de tegenstander er nog een extra mannetje bij zet en daardoor creëer je weer ruimte voor iemand anders in je team.

Nu zal er werkelijk geen tegenstander in de CL dubbele dekking op Tadic of Bergwijn zetten.
Dat zal met een Anthony wel geweest zijn.
Ja en jij denkt dat Napoli een mannetje extra neer zou zetten om Anthony te dekken? Of dat Liverpool ineens met 5 gaat verdedigen, waar ze dat niet eens doen tegen City met Haaland? :>

• Quad

Quad

Doof

Let maar eens op Kudus, als hij aan de bal komt zit zo machtig mooi voetbal in. Hij is denk ik de meest technisch dynamische speler van Ajax op dit moment, en dat zit op de bank. Maak 'm spelbepaler op 10, gaat de rest vanzelf.

Eerste wedstrijden onder Schreuder wisselden de spelers op het veld regelmatig van positie gedurende de wedstrijd, tegenstanders hebben daar moeite mee, nu staat het somehow gewoon vast.

nggyu nglyd

• Harribo
Inderdaad, Kudus en Brobbey samen graag.

Om het enigzins positief te houden, ik zie Ajax deze hele wedstrijd wel meer de bal rondtikken ipv alles maar lang zoals de vorige wedstrijd.
Misschien moeten we ook geduld hebben

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:33:
Let maar eens op Kudus, als hij aan de bal komt zit zo machtig mooi voetbal in. Hij is denk ik de meest technisch dynamische speler van Ajax op dit moment, en dat zit op de bank. Maak 'm spelbepaler op 10, gaat de rest vanzelf.

Eerste wedstrijden onder Schreuder wisselden de spelers op het veld regelmatig van positie gedurende de wedstrijd, tegenstanders hebben daar moeite mee, nu staat het somehow gewoon vast.
Kudus is nu misschien wel de beste speler in de selectie. Maarja, die is straks voor een appel en een ei weg naar Dortmund als Schreuder zo met hem aan blijft klooien.

• Whats-the-nam3
Hupske schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:21:
[...]

Volgens mij geeft mijn tekst duidelijk aan waar ik om klaag. Dat ze gingen verliezen ging ik al wel van uit. Maar je hoeft het niet zo makkelijk weg te geven, dat is het geen wat stoort. Gooi na een 0-1 achterstand de pot gewoon even dicht. Terug naar de basis. Nu gaan ze telkens compleet over compenseren, nog verder uit elkaar staan.
In theorie een mooi verhaal maar als je vlak na rust de 0-2 tegen krijgt uit een corner ( dit kun je met het op slot gooien niet voorkomen) dan is iedereen even weer teleurgesteld, vervolgens komt paar minuten later de 3de eraan, dan kun je je tactiek de prullenbak in gooien. De 0-2 is helaas te vroeg gevallen. Benieuwd of Schreuder de winterstop haalt.

• Harribo
Hupske schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:31:
[...]

Met een Anthony had je wel meer dreiging gehad vanaf de zijkanten.
Snap je punt. Moet Liverpool aan twee kanten bij de les zijn voor snelle vleugelspitsen.

Maar ja Antony is a one trick pony ;)

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:24
Taylor was een van de weinige lichtpuntjes bij Ajax, maar die is ook diep weggezakt.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Dimitri_Klokov
Snowdog schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:23:
[...]

Alleen kost Nunez in z'n eentje al net zoveel als alle aanwinsten van Ajax though. Bedoel dat is wel een verschil. Dat Schreuder het verder niet top doet, yea, da's duidelijk, maar dat geldt voor elke coach wel waarschijnlijk. Wanneer loopt men wel ooit helemaal weg met een coach na een paar maanden. Dat komt zelden voor (in Nederland) denk ik?

Ze hebben ook gewoon wel pech dat ze in zo'n zware poule zitten. Een ultieme topclub die dan wel in een minder jaar zit, maar dat maakt het niet zoveel eenvoudiger en een Napoli dat dit jaar in absolute topvorm blijkt te steken, da's dan wel pech hebben en dan is de EL ook niet zo'n schande. Dat dit Ajax niet meer zo goed is als het Ajax van de halve finale, dat had denk ik niemand verwacht?
Natuurlijk is het een zware pool (op Rangers na), maar Ajax kon de laatste jaren vaak wel goed tegenstand bieden. Nu wordt het gewoon zielig. Ze werden helemaal scheel getikt op Anfield. Daarna een recordnederlaag te pakken tegen Napoli thuis. Een week later weer vier goals om je oren tegen een ploeg die het rustig aan deed. En nu weer kansloos achter tegen een Liverpool die de nodige spelers mist (inclusief Thiago). In de eredivisie misschien drie goede wedstrijden gespeeld tegen zwakke ploegen.

Het probleem is dat er gewoon niks klopt aan de manier van spelen. Geen vlot combinatiespel, geen spelvreugde, voorkeur geven aan technisch zwakkere of oude spelers. Tactisch is het ook allemaal zo dramatisch. Spelers hebben geen vertrouwen en kunnen er opeens niks meer van. Ik merk dat ik niet eens meer zin heb om Ajax te kijken.

Schreuder is net zo'n slechte coach als Frank de Boer. Niet voor niks dat ze bij Brugge blij waren dat ze van hem af waren, ondanks het kampioenschap.

• Snowdog
Malfunctions schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:36:
Taylor was een van de weinige lichtpuntjes bij Ajax, maar die is ook diep weggezakt.
In die 10 wedstrijden die hij in totaal gespeeld heeft? Je kan het allemaal ook wat overdrijven.

• Quad

Quad

Doof

toolkist schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:16:
[...]

Ik blijf herhalen, Timber moet een plek naar voren. Zeg maar de plek van Alvarez.
Ik zie net wat je bedoelt.

nggyu nglyd

• Hupske

Hupske

AFCA

toolkist schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:32:
[...]

Ja en jij denkt dat Napoli een mannetje extra neer zou zetten om Anthony te dekken? Of dat Liverpool ineens met 5 gaat verdedigen, waar ze dat niet eens doen tegen City met Haaland? :>
Hoeft niet vast te staan op papier hè. Je kan het extra mannetje ook zien als Van Dijk komt dichter achter een Arnold te staan voor de rugdekking dan dat die nu zou doen. Nu bleef die vrolijk in het centrum rond huppelen.
Maarja zie al wel dat wij het niet eens worden. Zijn beide te stellig en je kusje vind ik vooral denigrerend overkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hupske op 26-10-2022 22:43 ]

• snmght

snmght

imho dan he

Overmars polsen voor combinfunctie trainer/TD?

• Snowdog
Dimitri_Klokov schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:38:
[...]

Natuurlijk is het een zware pool (op Rangers na), maar Ajax kon de laatste jaren vaak wel goed tegenstand bieden. Nu wordt het gewoon zielig. Ze werden helemaal scheel getikt op Anfield. Daarna een recordnederlaag te pakken tegen Napoli thuis. Een week later weer vier goals om je oren tegen een ploeg die het rustig aan deed. En nu weer kansloos achter tegen een Liverpool die de nodige spelers mist (inclusief Thiago). In de eredivisie misschien drie goede wedstrijden gespeeld tegen zwakke ploegen.

Het probleem is dat er gewoon niks klopt aan de manier van spelen. Geen vlot combinatiespel, geen spelvreugde, voorkeur geven aan technisch zwakkere of oude spelers. Tactisch is het ook allemaal zo dramatisch. Spelers hebben geen vertrouwen en kunnen er opeens niks meer van. Ik merk dat ik niet eens meer zin heb om Ajax te kijken.

Schreuder is net zo'n slechte coach als Frank de Boer. Niet voor niks dat ze bij Brugge blij waren dat ze van hem af waren, ondanks het kampioenschap.
Weggetikt op Anfield is echter geen schande en je had daar gewoon een kleine kans op een gelijkspel. Leek tactisch vrij aardig te kloppen daar en gewoon een ok resultaat. Je doet net alsof dit Ajax zijn wil zou kunnen opleggen aan Liverpool, maar dat is denk ik toch best lastig hoor.

En ja, Liverpool steekt niet in topvorm, maar ze waren vorig jaar gewoon finalist en spelen alsnog wel leuke wedstrijden. Weet niet of je bv. Liverpool - Man City hebt gezien (waar Liverpool met 1-0 wint), maar daar spelen ze gewoon een enorm sterke wedstrijd. Dat is spel dat je in de Eredivisie nooit zal zien.

Zelfde geldt vast ook wel enigszins voor dit Napoli, ik denk dat het niet zo vreemd is dat je dan hard op je bek kan gaan. Verder zal je best ook een beetje gelijk hebben dat Schreuder niet de ideale man is, maar het wordt wel in het extreme doorgetrokken imo.

• cheiron
  • Laatst online: 23:31
Wat een lamme bende de tweede helft.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Er zit echt wel leuk voetbal in deze ploeg. Dat het (nog) niet lekker loopt is waar ik het meest moedeloos van word.

Als Berghuis en Tadic hun 100% kans hadden binnengeschoten had ik met "2-3 na 1-0 voor" gewoon gelijk gehad :+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
Snowdog schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:46:
[...]

Weggetikt op Anfield is echter geen schande en je had daar gewoon een kleine kans op een gelijkspel. Leek tactisch vrij aardig te kloppen daar en gewoon een ok resultaat. Je doet net alsof dit Ajax zijn wil zou kunnen opleggen aan Liverpool, maar dat is denk ik toch best lastig hoor.

En ja, Liverpool steekt niet in topvorm, maar ze waren vorig jaar gewoon finalist en spelen alsnog wel leuke wedstrijden. Weet niet of je bv. Liverpool - Man City hebt gezien (waar Liverpool met 1-0 wint), maar daar spelen ze gewoon een enorm sterke wedstrijd. Dat is spel dat je in de Eredivisie nooit zal zien.

Zelfde geldt vast ook wel enigszins voor dit Napoli, ik denk dat het niet zo vreemd is dat je dan hard op je bek kan gaan. Verder zal je best ook een beetje gelijk hebben dat Schreuder niet de ideale man is, maar het wordt wel in het extreme doorgetrokken imo.
Het is niet vreemd dat je verliest. De manier waarop wel. Tegen Napoli krijg je 10 (!) tegendoelpunten, ook vandaag staat het achterin wederom niet en Schreuder grijpt maar niet in. Het is beschamend.
Superkiwi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:51:
Er zit echt wel leuk voetbal in deze ploeg. Dat het (nog) niet lekker loopt is waar ik het meest moedeloos van word.
Ik word moedeloos van die verdediging. Dat zagen we vorig seizoen al een beetje. Schreuder heeft het laatste beetje zekerheid eruit gesloopt.
[...]

Volgens mij heeft hij het nergens lang volgehouden en wordt hij nergens gemist.

[ Voor 23% gewijzigd door ephymerous op 26-10-2022 22:58 ]

XXXVI

• Exocet
  • Niet online
En dan heeft Ajax komend weekend vrij, echt heel handig.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
snmght schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:44:
Overmars polsen voor combinfunctie trainer/TD?
Trainer/TD/speler?

• mavaros
Martinez hadden ze bij Ajax moeten houden. Die gozer regelde met Blind de verdedeging en stuurde het middenveld ondertussen aan. Dat soort spelers zijn voor Ajax veel belangrijker, dan een dikke vette spits.

• Dimitri_Klokov
Snowdog schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:46:
[...]

Ik vond die uitwedstrijd tegen Liverpool echt een blamage. Ik heb na de goal van Ajax eigenlijk 80 minuten lang zitten kijken naar ballen terug op Pasveer of Bassey, die daarna met een lange bal naar voren de bal weer inleverden. Van Ajax mag je wel wat meer verwachten. Ja tuurlijk heeft Liverpool betere spelers, maar er wordt niet eens geprobeerd om een beetje te voetballen. Ik had liever gezien dat ze daar met 3-0 er af waren gegaan, maar nog in ieder geval iets van attractief voetbal op de mat probeerden te leggen.

Nu zie je ook Ajax met dit waardeloze spel het in de Eredivisie heel lastig heeft. Go Ahead, Volendam, RKC.. deze ploegen hadden lange periodes in de wedstrijd het betere van het spel. Maar ja ze staan in ieder geval nog eerste..

Weer een negatief record voor Ajax trouwens hoorde ik net. 13 tegengoals in 3 wedstrijden is onacceptabel. Dan klopt er gewoon helemaal niks van.

• Snowdog
ephymerous schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:53:
[...]

Het is niet vreemd dat je verliest. De manier waarop wel. Tegen Napoli krijg je 10 (!) tegendoelpunten, ook vandaag staat het achterin wederom niet en Schreuder grijpt maar niet in. Het is beschamend.

[...]

Ik word moedeloos van die verdediging. Dat zagen we vorig seizoen al een beetje. Schreuder heeft het laatste beetje zekerheid eruit gesloopt.
Zeker waar, maar het is wel een beetje de vraag wat je dan precies kan doen denk ik. Hij zal vast denken dat dit de beste opstelling is en je speelt wel tegen een voorhoede die alleen al meer waard is dan heel Ajax bij elkaar en ik denk niet dat iets simpels als knal Wijndal er maar in het allemaal oplost.

Daarnaast wil je beetje leuk combinatiespel spelen (dus niet de bus parkeren) maar ook de verdedigende taken allemaal goed afhandelen, ik denk dat dat niet altijd helemaal realistisch is dan. Maar goed, ik weet verder ook niet precies wat de opties precies zijn bij Ajax.

• ephymerous
Dimitri_Klokov schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:02:
[...]

Weer een negatief record voor Ajax trouwens hoorde ik net. 13 tegengoals in 3 wedstrijden is onacceptabel. Dan klopt er gewoon helemaal niks van.
En de oudste opstelling ooit in de CL.

XXXVI

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:03
Liverpool hoefde niet, zet even aan en het is klaar. O Danks dat de eerste helft wel oké was qua spel toch een afgang. Belachelijke wissels weer van Schreuder.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 15:12

Agent47

I always close my contracts.

Ligt het verwachtingspatroon niet te hoog?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Hupske

Hupske

AFCA

Moet zeggen dat ze bij RTL best een goede analyse hebben. Moet Schreuder vanavond maar even terugkijken, wellicht heeft die er nog wat aan. Al zal die er niks mee doen.

• Exocet
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:16:
Absoluut, er was alleen wat valse hoop na het overhoop spelen van Rangers nadat PSV er van verloren had. Achteraf bleken zij dus extreem slecht.

• Quad

Quad

Doof

Naja, Van der Sar heeft een aantal jaar geleden gezegd dat overwintering in CL de standaard moet worden, dus ja.. Elk jaar 2e worden is dus verplicht.

nggyu nglyd

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:54
Tja, verliezen van Liverpool is geen schande.

Ajax is, vergeleken met afgelopen jaren, wel hard aan het wegzakken zeg. Heb toch het idee dat ze veel meer tegenstand boden vóór Schreuder kwam.

Tussenjaar?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:54
Denk het wel ja. Maar dan blijven in 3 potjes 13 goals om je oren krijgen wel bizar. Door de goede jaren zand in de ogen gestrooid. En dan tref je nu een coach die het niet echt snapt en wordt t erger en erger

[ Voor 35% gewijzigd door LZ86 op 26-10-2022 23:27 ]

• Snowdog
LZ86 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:26:
[...]

Denk het wel ja. Maar dan blijven in 3 potjes 13 goals om je oren krijgen wel bizar. Door de goede jaren zand in de ogen gestrooid. En dan tref je nu een coach die het niet echt snapt en wordt t erger en erger
Ik vind wel dat je gewoon rekening moet houden met de tegenstanders. Ik bedoel je pakt nu al de laatste 3 CL-wedstrijden en je speelt tegen teams die makkelijk scoren en bovendien erg goed zijn. Als ze vorig jaar bij Liverpool in de poule hadden gezeten zouden ze vast ook wel 5 goals in 2 wedstrijden tegen hadden gehad.

Ik bedoel ze werden door een Benfica (waarvan zelfs PSV had moeten winnen) uitgeschakeld en een Benfica dat 9 doelpunten tegenkrijgt in 2 wedstrijden vs Bayern in de poule (minstens net zo slecht toch). Wil daarmee overigens niet zeggen dat het niet beter kan, maar goed, nogmaals het wordt allemaal een beetje overdreven imo.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:46
Toen ik Schreuder in aanloop naar deze wedstrijd weer zag ouwehoeren over lef tonen wist ik al genoeg, heb m niet eens meer gekeken.

Die gast komt echt niet verder dan vage dooddoeners en algemeenheden.
"Lef tonen", "spelen als mannen", "durven". Doe mij zijn salaris dan strooi ik die spelers ook wel even vol met dergelijke nietszeggende bullshit.

[ Voor 29% gewijzigd door Stoffa op 26-10-2022 23:49 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:44
Ik moet denk ik heel blij zijn dat ik zelf op 't veld stond :(

• ph4ge
  • Laatst online: 22:57
Schreuder heeft gewoon minder materiaal. De oudjes als Pasveer, Tadic en Blind zijn hard gesleten en kunnen het niet meer (structureel) op dit niveau. Toptalenten staan (nog) niet klaar, zowel Timber, Brobbey als Taylor zijn eigenlijk ook (nog) niet goed genoeg voor dit niveau. Berghuis en Klaassen zijn op het moment je beste spelers, als je in de CL mee wil doen dan zijn dat hooguit waterdragers.

Tegen de kleintjes in de Eredivisie lukt het wel, maar tegen de betere tegenstanders en Europees is Ajax gewoon niet wat het een paar jaar terug was.

Natuurlijk is Schreuder ook gewoon een mindere trainer dan Ten Hag, maar ook Ten Hag had het hier moeilijk mee gehad. Bovendien heeft de periode Ten Hag onrealistische verwachtingen geschapen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10-2025

GS88

π raat

Stoffa schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:46:
Toen ik Schreuder in aanloop naar deze wedstrijd weer zag ouwehoeren over lef tonen wist ik al genoeg, heb m niet eens meer gekeken.

"Lef tonen", "spelen als mannen", "durven". Doe mij zijn salaris dan strooi ik die spelers ook wel even vol met dergelijke nietszeggende bullshit.
Ik doe dat zelfs voor de helft!

Rotterdam

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:34
General manager afd. social media. :+

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 14:29
Snowdog schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:39:
[...]

Ik vind wel dat je gewoon rekening moet houden met de tegenstanders. Ik bedoel je pakt nu al de laatste 3 CL-wedstrijden en je speelt tegen teams die makkelijk scoren en bovendien erg goed zijn. Als ze vorig jaar bij Liverpool in de poule hadden gezeten zouden ze vast ook wel 5 goals in 2 wedstrijden tegen hadden gehad.

Ik bedoel ze werden door een Benfica (waarvan zelfs PSV had moeten winnen) uitgeschakeld en een Benfica dat 9 doelpunten tegenkrijgt in 2 wedstrijden vs Bayern in de poule (minstens net zo slecht toch). Wil daarmee overigens niet zeggen dat het niet beter kan, maar goed, nogmaals het wordt allemaal een beetje overdreven imo.
Ajax speelde vorig jaar 2x 1-0 tegen Liverpool :+
Maar goed, zo’n Napoli bijv, speelt op dit moment gewoon echt heel goed, staan niet voor niets ongeslagen bovenaan in de competitie.
Op naar de EL!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-01 11:39

Stimulate14

⭐⭐⭐

HansAnders07 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:24:
Ik blijf het zeggen maar met Kudus achter Brobbey heb je veel dynamiek.. laat je ze een paar minuten samen staan en dan haal je Brobbey er weer uit voor Taylor. Ik zal het wel niet snappen
Ik denk dat alleen Schreuder het ziet. Misschien zijn wij wel zo dom, daarom zitten wij hier gefrustreerd te typen tijdens onze 8x5 baan.

• Han
  • Niet online

Han

* Han kijkt alle voetrbalsites af...

Schreuder nog niet ontslagen :|

Het blijft bijzonder, het is al bijna november en het elftal draait nog steeds voor geen meter. Totaal gebrek aan communicatie onderling op het veld, dekking wordt niet overgenomen, spelers schuiven te pas en te onpas in zonder rugdekking, de passing nauwkeurigheid is om te janken en nagenoeg alle aankopen zitten op de bank.
Gewoon een whopping 15 tegendoelpunten tegen twee tegenstanders, om te janken dit, wat slecht. En de enige mutatie achterin is Martinez en een dergelijke terugslag achterin aan zijn vertrek linken is wat mij betreft te veel credits voor hem. Sowieso, het merendeel van de vaste 11 speelden vorig seizoen ook bij Ajax, een verval als deze is dan ook niet te verwijten aan de vele mutaties, no way. Gisteren stonden er 7 veldspelers die ook vorig jaar speelden. Het elftal is los zand geworden en daar is de trainer 100% verantwoordelijk voor. Als het aan mij ligt zetten ze Schreuder per direct op straat.

Gisteren ook dat interview van die Hamstra, wat schrijnend, zo slecht. Beetje van het zelfde niveau wat Schreuder in zijn interview bracht vorige week na afloop van de wedstrijd tegen Excelsior. Beide personen horen niet thuis bij een club met dergelijke ambities. Ik snap dat die Hamstra het leuk deed bij Heerenveen, maar daar ligt dan ook echt zijn plafond. En maar krampachtig zijn eigen handelen verdedigen door te wijzen op de 11 mutaties die hebben plaatsgevonden. Als of die bankzitters het verschil verklaren. En het verdedigen van Schreuder is helemaal ernstig, helemaal wanneer je ook nog eens zegt dat het in plaats van slecht gaat zelfs het een fantastische prestatie noemt. Echt, wtf? Wat rookt die man?

Ajax is binnen één jaar afgegleden van club met een stevig organisatorisch fundament naar een wankelende club met een stel prutsers aan het roer. Hoezo het gemis van Overmars is groot? Die heeft er persoonlijk voor gezorgd dat menig staflid ondanks de onkunde toch redelijk functioneren. Na het vertrek van Overmars is het als een kaartenhuis in elkaar gedonderd. Vanaf het moment dat de gelegde basis door Overmars vernieuwd moest worden is het compleet mis gegaan, met als klap een amateuristische TD'er, vergezeld door iemand zonder enige ervaring waardoor ze een speelbal zijn geworden van een zaakwaarnemer die met medewerking van de trainer zijn kont er behoorlijk heeft ingedraaid. Ik begrijp het ingrijpen van de RvC met de dag meer en meer. Er moet snel schhonschip worden gemaakt voordat alles van de afgelopen jaren als sneeuw voor zon verdwijnt.

Koop anders een kuisheidsgordel en sleep Overmars met een slot op kleine Willy terug naar Amsterdam. Please.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stoffa schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:46:

I like the country, heh.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-01 14:19

Vos

AFCA

Ik heb gisteren alleen de 1e helft gezien. Nu lijken ze met 0-3 te zijn afgedroogd, echter met die twee 100% kansen sta je 2-0 voor. De wedstrijd had heel anders kunnen lopen. Ajax speelde 20/30 minuten van de eerste helft dikke prima. Echter ligt de ondergrens flink lager dit jaar (en is ook de kwaliteit gedaald) en dan krijg je Napoli uitslagen.

De 2e helft was niet zo best blijkbaar :+

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 27-10-2022 09:23 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:20:
Ik heb gisteren alleen de 1e helft gezien. Nu lijken ze met 0-3 te zijn afgedroogd, echter met die twee 100% kansen sta je 2-0 voor. De wedstrijd had heel anders kunnen lopen. Ajax speelde 20/30 minuten van de eerste helft dikke prima. Echter ligt de ondergrens flink lager dit jaar (en is ook de kwaliteit gedaald) en dan krijg je Napoli uitslagen.

De 2e helft was niet zo best blijkbaar :+
De eerste helft was Liverpool even terughoudend en leek het heel wat. Zodra er druk op kwam was het weer een kaartenhuis in orkaangebied.

• Han
  • Niet online

Han

Vos schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:20:
Mee oneens. Op het moment dat Ajax de 1-0 had gemaakt dan had Liverpool gas gegeven en had het in no-time 1-3 gestaan. Dat Ajax de overhand had in de eerste 25 minuten was enkel en alleen omdat Liverpool het toe stond en op 60% de wedstrijd in ging. Toen Liverpool vervolgens ging voetballen speelden ze Ajax met enkel combinaties helemaal zoek en stonden ze vaak na 2 á 3 passes voor Pasveer. Liverpool weet ook dat Ajax ondanks de intenties veel balverlies lijdt en ze minimaal 2 keer gaan scoren in de Arena, balverlies bij Ajax is namelijk dodelijk dit seizoen. Dat Ajax mocht voetballen in het eerste half uur was voor de NL kijker leuk, maar daarna werden we weer met de neus op de feiten gedrukt.

Typerend was het interview van Virgil van Dijk, die het ook had over het laten uitrazen van Ajax. Dat hebben ze ook exact zo gedaan. Toen waren ze er klaar mee en gingen ze gewoon scoren. In totaal heeft Liverpool zich een kwartiertje druk gemaakt en stonden 3-0 voor en was de wedstrijd in de zak. Hun focus lag niet op Ajax, die ligt op Napoli volgende week, daar moet die oorwassing van 4 - 1 thuis worden rechtgezet en dat gaan ze ook gewoon doen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Harribo
Ondanks dat ik nog niet overtuigd ben van Schreuder, vind ik wel dat je hem even de tijd moet gunnen. Minstens een half jaar /jaar.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:29:
Ondanks dat ik nog niet overtuigd ben van Schreuder, vind ik wel dat je hem even de tijd moet gunnen. Minstens een half jaar /jaar.
Zodat hij PSV aan het einde van rit kampioen heeft gemaakt? :+
We investeren 106 miljoen netto in een selectie en we gaan er harder af in de CL dan ooit. Hoeveel kansen moeten er nog komen?

[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 27-10-2022 09:31 ]

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Typhone schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

Zodat hij PSV aan het einde van rit kampioen heeft gemaakt? :+
We investeren 106 miljoen netto in een selectie en we gaan er harder af in de CL dan ooit. Hoeveel kansen moeten er nog komen?
Serieus, geld uitgeven is geen garantie op 3 punten elke keer he.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Stimulate14 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:35:
[...]

Dan interpreteer je het fout ;). Je geeft veel geld uit aan spelers die er niet klaar voor lijken te zijn of anderszins niet spelen. De basis functioneert totaal niet en blijft constant staan met wat verschuivingen links en rechts. Wat moet je doen om aan spelen toe te komen? Wanneer passeer je de mensen die niet thuis geven?
Wanneer grijp je radicaal in en laat je andere mensen tot wasdom komen? Dat zijn vragen die je Schreuder mag stellen en waar Hamstra met zijn ziekelijk slechte interview geen antwoord op geeft.

• Han
  • Niet online

Han

Stimulate14 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:35:
Zeker niet. Maar minder verval als deze mag je dan toch wel verwachten. Blind er uit en Wijndal op links achter, Tadic op de bank, Bergwijn op links, Kudus op 10, Berghuis op rechts, Brobbey in de spits. Zal je zien, dan gaat het gewoon stukken beter als je dat een paar wedstrijden laat staan. Maar nee, Tadic en Blind zijn heilig, ondanks dat ze compleet uit vorm zijn mogen ze keer op keer in de basis starten. Te bizar voor woorden.

• snmght

snmght

imho dan he

Han schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:41:
[...]

Zeker niet. Maar minder verval als deze mag je dan toch wel verwachten. Blind er uit en Wijndal op links achter, Tadic op de bank, Bergwijn op links, Kudus op 10, Berghuis op rechts, Brobbey in de spits. Zal je zien, dan gaat het gewoon stukken beter als je dat een paar wedstrijden laat staan. Maar nee, Tadic en Blind zijn heilig, ondanks dat ze compleet uit vorm zijn mogen ze keer op keer in de basis starten. Te bizar voor woorden.
Zo simpel is het verdomme ook gewoon, mijn god. Dan kun je echt weer een aanvalsmachine smeden en heb je die twee als supersubs achter de hand. Schikken ze zich niet in die rol mogen ze weg.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nee maar dat is lekker makkelijk, 2 spelers kopen en dan de trainer het maar laten uitzoeken. Even je aanvoerder op de bank zetten gaat niet zo makkelijk hoor.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Stimulate14 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:49:
Nee maar dat is lekker makkelijk, 2 spelers kopen en dan de trainer het maar laten uitzoeken. Even je aanvoerder op de bank zetten gaat niet zo makkelijk hoor.
Dat is net zo makkelijk als het klinkt. Gewoon op de bank zetten. Dan komt er maar een keer hels kabaal in de kleedkamer.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:03
Ik zit er niet helemaal goed in, en Ronaldo was/is volgens mij geen aanvoerder, maar die diva wordt door Ten Hag gewoon buiten de selectie gezet als hij zich niet schikt. Dat zijn de ballen die Schreuder nu denk ik mist.

Helaas is PSV niet bij machte om gebruikt te maken van het falen van Ajax :'( Je had nu makkelijk aan kop kunnen staan, in plaats daarvan ga je er af tegen Cambuur en Groningen (no offense naar (supporters van) die clubs).

WoT stats

• Han
  • Niet online

Han

De enige wedstrijd in CL met een tegenstander van niveau was uit tegen Napoli, toen speelde Ajax prima. En raad eens wie er toen niet mee speelde? Een hint; het begint met een T en eindigd op adic.De enige crux was toen Blind achterin, maar het ging al een stuk beter qua voetbal.

• Han
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:58:
Dat zijn de ballen die Schreuder nu denk ik mist.
Ik denk dat Schreuder bang is dat de ballen die hij nu wellicht nog heeft er worden afgehakt door Malenovic. De invloed van Malenovic, die ook nog eens de zaakwaarnemer van Schreuder is, lijkt mij serieus de enige reden dat Tadic mag blijven staan. Een andere reden kan ik niet bedenken.

• Whats-the-nam3
Han schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

Ik denk dat Schreuder bang is dat de ballen die hij nu wellicht nog heeft er worden afgehakt door Malenovic. De invloed van Malenovic, die ook nog eens de zaakwaarnemer van Schreuder is, lijkt mij serieus de enige reden dat Tadic mag blijven staan. Een andere reden kan ik niet bedenken.
Dit is nu makkelijk achteraf invullen, 90% van de trainers zou Tadic die aanvoerder is niet op de bank zetten. Een speler bouwt door de tijd ook wat credit op, dit seizoen lijkt iedereen het te vergeten. Tadic speelde laatste seizoenen op de top van zijn kunnen, wellicht is dit nu het niveau wat je mag verwachten, nog steeds beter dan 90% van de linksbuiten spelers in de eredivisie. Je staat eerste in de eredivisie en gaat er een keer af in de CL wat normaal gesproken helemaal niet zo gek is voor een NL club. Ajax heeft de lat zelf te hoog gezet door extreem veel uit te geven en dat schept verwachtingen met zich mee en die kun je niet allemaal op Schreuder afschuiven, een maandje geleden hoorde ik ze nog op studio sport zeggen hoe geniale tacticus die wel niet is en nu is het 3x niks. De vraag is wie hem zou kunnen vervangen?

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:03
Maar het punt is dat Ajax nou net die betere linksbuiten die in de Eredivisie speelt in de selectie heeft zitten, Bergwijn. Als je die niet hebt kan je hem niet opstellen nee, maar waar iedereen over valt is dat je die speler wel in je selectie hebt en er niks mee doet.

WoT stats

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bergwijn wordt een beetje de Frenkie van Barca, opstellen waar hij eigenlijk niet voor aangenomen is.

• Whats-the-nam3
Han schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:29:
[...]
Typerend was het interview van Virgil van Dijk, die het ook had over het laten uitrazen van Ajax. Dat hebben ze ook exact zo gedaan. Toen waren ze er klaar mee en gingen ze gewoon scoren. In totaal heeft Liverpool zich een kwartiertje druk gemaakt en stonden 3-0 voor en was de wedstrijd in de zak. Hun focus lag niet op Ajax, die ligt op Napoli volgende week, daar moet die oorwassing van 4 - 1 thuis worden rechtgezet en dat gaan ze ook gewoon doen.
Dit kan de tactiek zijn geweest van Liverpool maar als Ajax de 2-0 gewoon maakt wat betreft de kansen gewoon reëel was, dan had Liverpool het niet zo makkelijk gehad. De momenten bepalen het, Liverpool scoort super snel na rust en daarna meteen de 3-0 waardoor de wedstrijd gespeeld is. Dit heeft niks te maken met Liverpool die even aan zet en het afmaakt, ze zijn helemaal niet in vorm zoals afgelopen jaren. Het is uiteraard wel zo dat Liverpool een paar maten te groot is maar dat waren ze vorig seizoen ook en hebben toen toch verloren.

• Whats-the-nam3
ElPaco schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:16:
Maar het punt is dat Ajax nou net die betere linksbuiten die in de Eredivisie speelt in de selectie heeft zitten, Bergwijn. Als je die niet hebt kan je hem niet opstellen nee, maar waar iedereen over valt is dat je die speler wel in je selectie hebt en er niks mee doet.
Bergwijn speelt toch ook, of maakt de positie links of rechts buiten een enorm verschil? Lijkt me niet, het gaat hier niet om een spits, nr10 of een buitenpositie. Of is Kudus de heilige missende man?

• Han
  • Niet online

Han

Whats-the-nam3 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:13:
Dit is nu makkelijk achteraf invullen, 90% van de trainers zou Tadic die aanvoerder is niet op de bank zetten. Een speler bouwt door de tijd ook wat credit op, dit seizoen lijkt iedereen het te vergeten. Tadic speelde laatste seizoenen op de top van zijn kunnen, wellicht is dit nu het niveau wat je mag verwachten, nog steeds beter dan 90% van de linksbuiten spelers in de eredivisie.
En maar stukken minder dan Bergwijn, die nu op een andere positie moet spelen. Daar door heb je dus twee posities die slecht zijn bezet. En qua krediet, helemaal mee eens, maar wat er nu gebeurt is wel heel erg tegen het andere uiterste aan. Feit blijft wel dat je elftal behoorlijk gemankeerd is op deze manier, en dat vanwege het zogenaamde opgebouwde krediet.
Je staat eerste in de eredivisie en gaat er een keer af in de CL wat normaal gesproken helemaal niet zo gek is voor een NL club. Ajax heeft de lat zelf te hoog gezet door extreem veel uit te geven en dat schept verwachtingen met zich mee en die kun je niet allemaal op Schreuder afschuiven, een maandje geleden hoorde ik ze nog op studio sport zeggen hoe geniale tacticus die wel niet is en nu is het 3x niks. De vraag is wie hem zou kunnen vervangen?
Dat Ajax bovenaan staat in de competitie is pure scorebordjournalistiek. Hamstra deed dat gisteren ook met zijn 'we hebben 2 punten meer dan vorig seizoen'. Wanneer je dat doet moet je ook het programma mee laten wegen, de zware potjes moeten nog komen. Tevens heeft Ajax elke topwedstrijd verloren dit seizoen en staat het bovenaan omdat de concurrentie het laat liggen.

En los van scorebordjournalistiek het belangrijkste; het spel. En daarnaast de manier van verliezen. Er zit 0,0 muziek in, de progressie waar naar gewezen wordt zie ik persoonlijk niet. Je gaat er keer op keer kansloos af in topwedstrijden. Dat je niet overwintert in de CL á la, maar de manier waarop, daar gaat het mij om. Ik houd mijn hart vast volgende week tegen de Rangers. Die hebben namellijk nu ruim de tijd gehad om te zien hoe je Ajax kan bestrijden. Als een AZ het lukt dan gaat het de Rangers ook lukken, let maar op. Dat wordt hangen en wurgen volgende week, als ze al gaan winnen.

• carpebios
En 6 november is het weer wzawzdb

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Han
  • Niet online

Han

Whats-the-nam3 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:24:
Bergwijn speelt toch ook, of maakt de positie links of rechts buiten een enorm verschil? Lijkt me niet, het gaat hier niet om een spits, nr10 of een buitenpositie.
Jazeker, lijkt mij in ieder geval wel. En helemaal wanneer een andere speler op die positie compleet uit vorm is. Het is niet zo dat je Tadic bij het grof vuil moet zetten, verre van dat, maar een paar wedstrijden banken zal Ajax veel opleveren. Zie ook de uitwedstrijd tegen Napoli. Met de afwezigheid van Tadic speelt Ajax in eens een stuk beter, dat is niet voor niets. Zet Bergwijn op zijn linker voorkeurspositie en laat Berghuis op rechts spelen en je hebt twee buitenspelers die renderen. Laat Tadic staan en zet Bergwijn op rechts dan heb je één speler compleet uit vorm en één speler op een poisitie waar deze minder uit de verf komt. Tel daar het balverlies van Tadic bovenop en je hebt gewoon een no-brainer. Laat Tadic zijn plek maar terug veroveren, daar is iedereen op dit moment bij gebaat.
Of is Kudus de heilige missende man?
Wanneer je Kudus op 10 zet en Brobbey op 9 dan zeker wel. Maar zet je Kudus op 9 en laat je Brobbey banken dan zeker niet :)

• Han
  • Niet online

Han

Wanneer Luuk de Jong fit is dan krijgen die wzawzdb minimaal 3 kopgoals tegen indien van Nistelrooy het tactisch snapt. Dus nee, het wordt eerder wzawzvndb; wij zjn Ajax, wij zijn voorlopig niet de beste.

Onverhoopt zijn we wellicht minder slecht dan de tegenstander, maar zeker niet de beste :)

• ephymerous
Han schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:10:
* Han kijkt alle voetrbalsites af...

Schreuder nog niet ontslagen :|

Het blijft bijzonder, het is al bijna november en het elftal draait nog steeds voor geen meter. Totaal gebrek aan communicatie onderling op het veld, dekking wordt niet overgenomen, spelers schuiven te pas en te onpas in zonder rugdekking, de passing nauwkeurigheid is om te janken en nagenoeg alle aankopen zitten op de bank.
Gewoon een whopping 15 tegendoelpunten tegen twee tegenstanders, om te janken dit, wat slecht. En de enige mutatie achterin is Martinez en een dergelijke terugslag achterin aan zijn vertrek linken is wat mij betreft te veel credits voor hem. Sowieso, het merendeel van de vaste 11 speelden vorig seizoen ook bij Ajax, een verval als deze is dan ook niet te verwijten aan de vele mutaties, no way. Gisteren stonden er 7 veldspelers die ook vorig jaar speelden. Het elftal is los zand geworden en daar is de trainer 100% verantwoordelijk voor. Als het aan mij ligt zetten ze Schreuder per direct op straat.

Gisteren ook dat interview van die Hamstra, wat schrijnend, zo slecht. Beetje van het zelfde niveau wat Schreuder in zijn interview bracht vorige week na afloop van de wedstrijd tegen Excelsior. Beide personen horen niet thuis bij een club met dergelijke ambities. Ik snap dat die Hamstra het leuk deed bij Heerenveen, maar daar ligt dan ook echt zijn plafond. En maar krampachtig zijn eigen handelen verdedigen door te wijzen op de 11 mutaties die hebben plaatsgevonden. Als of die bankzitters het verschil verklaren. En het verdedigen van Schreuder is helemaal ernstig, helemaal wanneer je ook nog eens zegt dat het in plaats van slecht gaat zelfs het een fantastische prestatie noemt. Echt, wtf? Wat rookt die man?

Ajax is binnen één jaar afgegleden van club met een stevig organisatorisch fundament naar een wankelende club met een stel prutsers aan het roer. Hoezo het gemis van Overmars is groot? Die heeft er persoonlijk voor gezorgd dat menig staflid ondanks de onkunde toch redelijk functioneren. Na het vertrek van Overmars is het als een kaartenhuis in elkaar gedonderd. Vanaf het moment dat de gelegde basis door Overmars vernieuwd moest worden is het compleet mis gegaan, met als klap een amateuristische TD'er, vergezeld door iemand zonder enige ervaring waardoor ze een speelbal zijn geworden van een zaakwaarnemer die met medewerking van de trainer zijn kont er behoorlijk heeft ingedraaid. Ik begrijp het ingrijpen van de RvC met de dag meer en meer. Er moet snel schhonschip worden gemaakt voordat alles van de afgelopen jaren als sneeuw voor zon verdwijnt.

Koop anders een kuisheidsgordel en sleep Overmars met een slot op kleine Willy terug naar Amsterdam. Please.
Een diepe zucht hier. Ik wilde een vergelijkbaar stuk posten maar ik wilde er ook geen energie meer insteken. Dat interview van Hamstra, bedroevend waar hij ook wat aanvallend in reageert. Vorig seizoen was er een dorpsidioot, dat zijn er nu helaas twee :F
Han schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:41:
[...]

Tel daarbij het volgende op. Zet de backs in de opbouw wat minder hoog zodat je ze ook kan aanspelen. Een paar afspraken maken dat je niet met vier verdedigers rond de 16 staat van de tegenstander en je kan zo maar eens een wat moeilijkere wedstrijd winnen.
Typhone schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Dat is net zo makkelijk als het klinkt. Gewoon op de bank zetten. Dan komt er maar een keer hels kabaal in de kleedkamer.
Het mantra van Schreuder is toch dat hij beslist? Dat zou dan inderdaad niet moeilijk moeten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 27-10-2022 10:55 ]

XXXVI

• carpebios
Han schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:43:
[...]

Wanneer Luuk de Jong fit is dan krijgen die wzawzdb minimaal 3 kopgoals tegen indien van Nistelrooy het tactisch snapt. Dus nee, het wordt eerder wzawzvndb; wij zjn Ajax, wij zijn voorlopig niet de beste.

Onverhoopt zijn we wellicht minder slecht dan de tegenstander, maar zeker niet de beste :)
Je denkt met het tactisch inzicht van Ruud gevaar te lopen? >:)
PSV is nog ver onder Ajax, jullie staan niet voor niets 4 punten los.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:46
Je kon de klok erop gelijk zetten: Schreuder ziet weer eens progressie in zijn elftal nadat hij met 3-0 is vernederd.

• mavaros
Het is weer een strakblauwe dag vol met zonneschijn. De mussen zitten weer te vergaderen in de dakgoot en Ajax is vervlogen en uit het systeem geschrapt.

Vandaag zet ik mijn geld op PSV, Feyenoord en ook AZ. Ik geloof namelijk niet dat we twee dagen achter elkaar van het veld gespeeld gaan worden.

En zeker Feyenoord hobbelt dit seizoen lekker door. Af en toe een miskleun, maar dat richt eigenlijk nooit echte schade aan. Dat team rommelt zichzelf wel in de finale, over een paar maanden.

PSV en AZ moeten gewoon hun best doen. Dan komt het wel goed.

Hup FC Eindhoven

• ph4ge
  • Laatst online: 22:57
Han schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:43:
[...]

Ik hoop eigenlijk ook dat Ajax per ongeluk wint van PSV, dan worden de onderliggende problemen gecamoufleerd. Als Ajax er af gaat tegen PSV trekken ze van de winter weer 100M uit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Ik hoop eigenlijk ook dat Ajax per ongeluk wint van PSV, dan worden de onderliggende problemen gecamoufleerd. Als Ajax er af gaat tegen PSV trekken ze van de winter weer 100M uit.
Nee, die hebben ze op dit moment niet. En er is ook geen speler die dat komend jaar in de zomer waard is (ook niet 10 samen opgeteld ;)).

• mavaros
@ephymerous "Een diepe zucht hier. Ik wilde een vergelijkbaar stuk posten maar ik wilde er ook geen energie meer insteken. Dat interview van Hamstra, bedroevend waar hij ook wat aanvallend in reageert. Vorig seizoen was er een dorpsidioot, dat zijn er nu helaas twee :F"

Dorpsidioten vervullen een belangrijke taak in het geheel. Anders zitten we opgescheept met allemaal grijze muizen die het grondig met elkaar eens zijn.

Daarom mag er ook meer dan een dorpsgek zijn. Je zou bijna zeggen: Hoe meer hoe beter, maar teveel dorpsidioten bij elkaar lijkt me dan weer niet handig. Dat levert chaos op.

Ik moet wel toegeven dat complete chaos in het voetbal uitermate amusant is om van afstand te bekijken.

Ome Lou, de coach van het Nederlands elftal kan je trouwens ook als dorpsgek classificeren. Niemand die er over loopt te klagen.

@Typhone Alle spelers van Ajax zijn na deze drie rampzalige potjes voetbal, ruim de helft minder waard geworden.

Een Berghuis zou bij een zegetocht van Ajax makkelijk € 25000000,-+ opleveren. Nu komt hij hooguit op 15 miljoen uit, terwijl die gast nog steeds progressie maakt. En dan noem ik nog een optimistische verkoopprijs.

Het falen in de CL is niet het missen van de poen die je dan vangt. Ja, ook wel, maar je club wordt ineens een stuk minder waard. Dat kan je een seizoen opvangen, maar daarna wordt het toch penibel.

[ Voor 32% gewijzigd door mavaros op 27-10-2022 12:27 ]

Pagina: 1 ... 133 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023