Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Graz winnen en Lazio gelijk dan ben je er volgens mij.Rubman schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:00:
En anders is Lazio - Sturm ook gewoon even 2-2 geworden en staat Feyenoord op doelsaldo gewoon nog steeds op #1 in groep F.
Die had ik niet verwacht, je moet nog steeds volle bak tegen Sturm uit en Lazio thuis maar je kan gewoon nog steeds eerste worden.
Wat een maffe poule
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Bodo Glimmt had ook minimaal gelijk kunnen spelen tegen Arsenal, als ik de samenvatting goed heb gezien.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Verwijderd
Psv kan ook nog 2x verliezen van Arsenal en dan liggen ze er wss uit.Quad schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:14:
PSV 2x winnen en ze staan ook bovenaan.
Bodo Glimmt had ook minimaal gelijk kunnen spelen tegen Arsenal, als ik de samenvatting goed heb gezien.
Die kan je vooraf toch invullen of speelt Arsenal met tweede garnituur?Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:23:
[...]
Psv kan ook nog 2x verliezen van Arsenal en dan liggen ze er wss uit.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Feyenoord komt nog goed weg met twee keer gelijkspel zeg!
Doen ze de gehele poulefase al (al is dat natuurlijk geen garantie).Bossie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:34:
[...]
Die kan je vooraf toch invullen of speelt Arsenal met tweede garnituur?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
bijzonder spelletje, dat voetbalExocet schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:57:
[...]
Dat is niet gek , dat is het meest waarschijnlijke scenario.
Ja Psv. Tegen een heel belabberd team.Stimulate14 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:27:
Mooi dat de rest van de clubs wel resultaat haalt.
Maar zowel Feyenoord als AZ moesten hun tegenstanders gewoon kunnen verslaan.
Kom op zeg, een subtopper uit Denemarken en een club uit Cyprus. Gewoon simpele doorsnee tegenstanders.
Nee hoor, matig dit. Moet zien of ze het nog redden.
Ik ben momenteel niet zo positief over Nederlandse teams in Europa.
Hoop dat het beter wordt. Ik verwacht zeker teveel.
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 14-10-2022 10:57 ]
Feyenoord en AZ spelen tegen net zo'n belabberde teams, maar boeken geen resultaat. Dat gebeurt soms. AZ kan je niet heel veel verwijten imo, die doen het tot dusverre gewoon ok en hebben gisteren wat pech gehad. Feyenoord, nouja, daar zit meer in, maar na vorig seizoen kun je ze 2 gelijke spelletjes tegen een vrij matige tegenstander ook niet aanrekenen. Shit happens. Als alle ploegen doorgaan dan sta je er gewoon best ok voor en ik ga er eigenlijk wel vanuit dat dat gaat gebeuren.Harribo schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:53:
[...]
Ja Psv. Tegen een heel belabberd team.
Maar zowel Feyenoord als AZ moesten hun tegenstanders gewoon kunnen verslaan.
Kom op zeg, een subtopper uit Denemarken en een club uit Cyprus. Gewoon simpele doorsnee tegenstanders.
Nee hoor, matig dit. Moet zien of ze het nog redden.
Ik ben momenteel niet zo positief over Nederlandse teams in Europa.
Hoop dat het beter wordt. Ik verwacht zeker teveel.
Idd, ik had vooraf niet verwacht dat Feyenoord zou meedoen in een poule met Lazio en die deense ploeg.Tristan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 07:52:
[...]
Feyenoord komt nog goed weg met twee keer gelijkspel zeg!
Dat zijn twee ploegen die ook met regelmaat mee doen in de champions league toch?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Laatste 20 jaar:Bossie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:35:
[...]
Idd, ik had vooraf niet verwacht dat Feyenoord zou meedoen in een poule met Lazio en die deense ploeg.
Dat zijn twee ploegen die ook met regelmaat mee doen in de champions league toch?
Midtjylland : 2015/16, 2018/19, 2020/21, 2021/22, 2022/23 (ook de enige 5 deelnames)
Lazio: 2003/04, 2007/08, 2015/16, 2020/21
Denk dat Midtjylland veelal sneuvelt in de voorrondes.
PSV won er vorig jaar vrij eenvoudig van, dus je zou zeggen dat Feyenoord die zeker wel moet kunnen hebben.Vos schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:47:
[...]
Laatste 20 jaar:
Midtjylland : 2015/16, 2018/19, 2020/21, 2021/22, 2022/23 (ook de enige 5 deelnames)
Lazio: 2003/04, 2007/08, 2015/16, 2020/21
Denk dat Midtjylland veelal sneuvelt in de voorrondes.
Ik hoop in ieder geval dat er in de winter een goede 6 komt, want Aursnes wordt echt veel meer gemist dan ik had verwacht/gehoopt. Kan Geertruida ook meteen weer naar rechtsback, Pedersen vind ik zo'n domme voetballer en Geertruida is als middenvelder ook niet goed genoeg vind ik.
Verwijderd
Dat vind ik eerlijk gezegd ook. Het sentiment rondom Feyenoord is nog steeds best wel positief maar ik vind het geen eenheid of hechte ploeg. Kokcu is daarnaast ook een onlogische aanvoerder.Vld1989 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:54:
Als Feyenoorder blijf ik zeggen dat het nog steeds een los-zand-ploeg is na alle mutaties in de zomer, waar je ziet dat de spelers individueel prima kunnen voetballen, maar het als team nog niet goed staat. Maar in de tussentijd is het alweer oktober en zou je misschien wel iets meer automatismen mogen verwachten. Wat dat betreft is het wel erg zonde dat Toornstra weg is, op het veld kon dat misschien niet zo meer, maar tussen al deze jongetjes van begin 20 die voor het eerst in het buitenland spelen was dat echt een hele goede mentor geweest in deze groep (hoe erg ik ook een hekel heb aan spelers die "goed zijn in de kleedkamer").
Ik hoop in ieder geval dat er in de winter een goede 6 komt, want Aursnes wordt echt veel meer gemist dan ik had verwacht/gehoopt. Kan Geertruida ook meteen weer naar rechtsback, Pedersen vind ik zo'n domme voetballer en Geertruida is als middenvelder ook niet goed genoeg vind ik.
In de Eredivisie is het net aan voldoende maar wel al 2 potjes knullig puntverlies en een slechte pot tegen PSV gespeeld. Een verdedigende middenvelder is op dit moment topprioriteit nummer 1.
Het is ook nogal een verschil, Kökçu of (bijv.) El Ahmadi, destijds. Dát was een aanvoerder.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:47:
[...]
Dat vind ik eerlijk gezegd ook. Het sentiment rondom Feyenoord is nog steeds best wel positief maar ik vind het geen eenheid of hechte ploeg. Kokcu is daarnaast ook een onlogische aanvoerder.
In de Eredivisie is het net aan voldoende maar wel al 2 potjes knullig puntverlies en een slechte pot tegen PSV gespeeld. Een verdedigende middenvelder is op dit moment topprioriteit nummer 1.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Snap op zich ook wel dat Slot een aanvoerder wil die bekend is met de club en er al een tijdje speelt, dan is Kokcu eigenlijk zo'n beetje de enige optie. Een Hancko zou denk ik een uitstekende aanvoerder kunnen zijn, was dat ook altijd bij Sparta Praag volgens mij, maar ik zou het heel bijzonder vinden als je zo'n jongen die net nieuw is direct bombardeert tot aanvoerder.
Misschien dat je Trauner had kunnen kiezen, maar die heeft daar volgens mij het karakter helemaal niet voor. Heb een anekdote gehoord dat ie vroeger in de jeugd elke dag een mop moest vertellen voordat de training begon, omdat ie totaal niet durfde te praten en dat moest leren. Nou zal dat nu natuurlijk niet meer aan de orde zijn, maar het schetst wel hoe zijn karakter is en ik weet niet of dat nou een goede aanvoerder zou zijn.
Kökçu is 21. Dat de trainer het aandurft en hij de handschoen oppakt is goed genoeg. Onthoud dat we een paar seizoenen terug een aanvoerder had die regelmatig rode kaarten pakte en wat mij betreft nog nooit het team heeft weten te inspireren.Ramzzz schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:21:
[...]
Het is ook nogal een verschil, Kökçu of (bijv.) El Ahmadi, destijds. Dát was een aanvoerder.
Ik geef hem dit seizoen de kans om in die rol te groeien.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Met een beetje scorende spits sta je middenmoot.
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 14-10-2022 22:04 ]
Ben wel oprecht benieuwd wat er zou gebeuren mocht Vitesse na 34 speelrondes nog altijd onderaan staan. Lijkt mij niet dat zij hebben begroot op degradatie?Vos schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:04:
En Emmen wederom punten verspeeld terwijl ze beter waren, stuk beter ook. Volendam kwam voor een punt vanaf minuut één, wat een rijdrekkers.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik heb het gezien als noorderling. Het ging gelijk op had ik het idee en dat wezen de statistieken ook uit. (kansen, balbezit).Vos schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:04:
En Emmen wederom punten verspeeld terwijl ze beter waren, stuk beter ook. Volendam kwam voor een punt vanaf minuut één, wat een rijdrekkers.
Ik vond Volendam iets zekerder en rustiger aan de bal ogen. Toen het steeds 0-0 was, dacht ik, àls er een team scoort is het Volendam. Moet zeggen dat ik alleen de tweede helft heb gezien.
Maar je hebt mi zeker gelijk met die scorende spits.
Ik zag geen spits bij Emmen? Onzichtbaar.
Die missen ze zeker. Mag je blij zijn dat Messaoudi zich soms in het strafschopgebied laat zien.
FC Groningen gaat nu twee wedstrijden verliezen vermoed ik (Twente /Psv) en daarna moeten er weer punten worden gepakt.
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 15-10-2022 10:25 ]
Verwijderd
Zivkovic is echt een aanfluiting. Vervelende persoonlijkheid ook.Harribo schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:15:
[...]
Ik heb het gezien als noorderling. Het ging gelijk op had ik het idee en dat wezen de statistieken ook uit. (kansen, balbezit).
Ik vond Volendam iets zekerder en rustiger aan de bal ogen. Toen het steeds 0-0 was, dacht ik, àls er een team scoort is het Volendam.
Die missen ze zeker. Mag je blij zijn dat Messaoudi zich soms in het strafschopgebied laat zien.
Ja dat had ik niet verwacht. Vervelend was hij altijd al wel wat maar nu is hij het voetballen ook verleerd.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:16:
[...]
Zivkovic is echt een aanfluiting. Vervelende persoonlijkheid ook.
Was ooit een veelbelovende topper bij Groningen.
Verwijderd
9 van de 10 keer hangen die dingen wel samen toch? Vaak zie je al vrij snel (aan het begin van de carrière) of iemand genoeg drive heeft of niet en of iemand genoeg lerend vermogen heeft.Harribo schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:18:
[...]
Ja dat had ik niet verwacht. Vervelend was hij altijd al wel wat maar nu is hij het voetballen ook verleerd.
Was ooit een veelbelovende topper bij Groningen.
Vond dat overigens ook altijd met een jongen als Bazoer.
En na dit seizoen is ie weg. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij deels aanvoerder is gemaakt om z'n transfersom wat te pushen. Want ik kan me nou echt niet voorstellen dat hij de beste optie was binnen de selectie.OMX2000 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:03:
[...]
Kökçu is 21. Dat de trainer het aandurft en hij de handschoen oppakt is goed genoeg. Onthoud dat we een paar seizoenen terug een aanvoerder had die regelmatig rode kaarten pakte en wat mij betreft nog nooit het team heeft weten te inspireren.
Ik geef hem dit seizoen de kans om in die rol te groeien.
Verwijderd
Wie dan?toolkist schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:18:
[...]
En na dit seizoen is ie weg. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij deels aanvoerder is gemaakt om z'n transfersom wat te pushen. Want ik kan me nou echt niet voorstellen dat hij de beste optie was binnen de selectie.
David Hancko was jarenlang captain, had een prima keus geweest. Maar vind de keus voor Kokcu ook niet slecht hoor, vult het goed in naar mijn mening.
Verwijderd
Goede optie ja. Denk dat Slot hem eerst goed wil laten wennen in de ploeg.Bombvis schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:29:
[...]
David Hancko was jarenlang captain, had een prima keus geweest. Maar vind de keus voor Kokcu ook niet slecht hoor, vult het goed in naar mijn mening.
En je hebt alleen de tweede helft gezienHarribo schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:15:
[...]
Ik heb het gezien als noorderling. Het ging gelijk op had ik het idee en dat wezen de statistieken ook uit. (kansen, balbezit).
Ik vond Volendam iets zekerder en rustiger aan de bal ogen. Toen het steeds 0-0 was, dacht ik, àls er een team scoort is het Volendam. Moet zeggen dat ik alleen de tweede helft heb gezien.
FC Groningen gaat nu twee wedstrijden verliezen vermoed ik (Twente /Psv) en daarna moeten er weer punten worden gepakt.
Jonk gaf aan dat ze goed weg kwamen. Lukkien had het over 4-1, ja niet geheel objectief, maar hij is over het algemeen realistisch.
Maar boeit verder ook weinig
Maar Bijlow heeft hem ingeleverd omdat hij niet wilde, dus dat was geen optie. Trauner was misschien nog een optie geweest ja.toolkist schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:53:
[...]
Trauner zou mijn keuze zijn geweest en anders Bijlow.
FCE staat netjes derde, met prima cijfertjes tot nu toe.
Helmond Sport deed weer gewoon wat het altijd doet, namelijk keihard verliezen. Die club is net een jojo. Het ene seizoen best goed, en een seizoen later lijkt het nergens meer op. Een beetje zoals Ajax op dit moment.
Keeper als aanvoerder is toch helemaal niks? Die staat doorgaans zo ver van het spel af. Snap nooit zo goed waarom je een keeper aanvoerder zou maken.toolkist schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:53:
[...]
Trauner zou mijn keuze zijn geweest en anders Bijlow.
Zaterdag 20:00u GA Eagles-Heerenveen
Zondag 14:30u FC Twente-Groningen
Zondag 20:00u Ajax-Excelsior
Toch wel fijne potjes om voor niks te kijken
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik had eerst RKC tegen Fortuna op een gelijk spel staan in de poule, maar ergens zei een stemmetje dat ik RKC moest laten winnen. Bleek een valse duivel te zijn dat me zand in de ogen heeft gestrooid. Dus nul punten en een ervaring rijker.
Ik ben heel benieuwd wat de rest van dit weekend voor uitslagen gaat opleveren.
Verwijderd
Als zelfs het Madrid van van Brabant vanavond al gelijkspeelt weet je eigenlijk wel genoeg
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Gewoon 4-3-3 met Sidney op de bank graag.
Verwijderd
Ik ben niet eens zo tegen resultaatvoetbal maar al die gelijkspelletjes leveren ook bar weinig op. Inderdaad heeft Heerenveen de spelers voor aanvallender voetbal.bennieeee schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 07:47:
Kees van Wonderen zou in Italië een held zijn met dit voetbal, maar alsjeblieft zeg het wordt met de week schrijnender bij Heerenveen. Totaal geen risico meer in het spel. Van Ewijk en Köhlert kwamen er de eerste wedstrijden nog wel eens overheen op de vleugel maar nu totaal niet meer.
Gewoon 4-3-3 met Sidney op de bank graag.
Ik ben ook totaal niet tegen resultaat voetbal. Echter de basis die vorig seizoen door Tobiasen is neergelegd wordt keihard afgebroken momenteel. Was ook 5-3-2 met heel veel dezelfde spelers verdedigend minder vergeleken nu maar aanvallend veel sterker.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:09:
[...]
Ik ben niet eens zo tegen resultaatvoetbal maar al die gelijkspelletjes leveren ook bar weinig op. Inderdaad heeft Heerenveen de spelers voor aanvallender voetbal.
Verwijderd
Sluit ik me bij aan ja.bennieeee schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:21:
[...]
Ik ben ook totaal niet tegen resultaat voetbal. Echter de basis die vorig seizoen door Tobiasen is neergelegd wordt keihard afgebroken momenteel. Was ook 5-3-2 met heel veel dezelfde spelers verdedigend minder vergeleken nu maar aanvallend veel sterker.
Wat lief dat u RKC vergelijkt met Real Madrid.Superkiwi schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:53:
Clubs durven niet meer te winnen uit angst dat ze voor het Bayern van Nederland uitgemaakt gaan worden.
Als zelfs het Madrid van van Brabant vanavond al gelijkspeelt weet je eigenlijk wel genoeg
Overigens speelde RKC gisteren wel heel goed voetbal. Goede combinaties en op een redelijk snel tempo ook nog. En dat doet een klein clubje uit de krochten van Waalwijk toch maar even. Ajax zie je dat tegenwoordig nooit meer doen.
Willem II, dat jarenlang het Ajax van het zuiden werd genoemd, speelt ook nog prima voetbal. Ze maakten vrijdag gehakt van Helmond Sport. En Helmond Sport had nog zo'n grote mond voor de wedstrijd. Het is jammer dat dit in de KKD gebeurde, want Willem II zou dit seizoen best nog mee kunnen in de eredivisie.
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:07:
Goaltje voor De Guzman, lang geleden.
4781 - Jonathan de Guzmán has scored his first goal in the Eredivisie since 13 September 2009, 4781 days ago, only Edgar Barreto (5375 days) and Robin van Persie (5107) have a longer gap between two Dutch top-flight goals. Longevity. pic.twitter.com/P9llETQtr8
— OptaJohan (@OptaJohan) 16 oktober 2022
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Verwijderd
Altijd wel leuke weetjes. Cil wel met een blunder trouwens, we hebben echt kutkeepers in Nederland.
Verwijderd
Hebben die fans?Maarten_E schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:30:
Willem II is ook zo'n pendelclub geworden, zeker de laatste jaren. Vind zelf wel dat ze in de ED horen, ook als je kijkt naar de fanschare. Maar kan mij niet aan de indruk ontrekken dat FC Eindhoven goed meedoet tot nu toe.
Willem II? Zeker.
En btw
nggyu nglyd
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:41
Toornstra speelt dus tegenwoordig voor FC Utrecht, logische stap dat wel.
PSV ondertussen al op voorsprong.
een treffende spreuk
Dat mag je niet hardop zeggen, maar is PSV helemaal niet zo goed als dat iedereen nu loopt te roepen. Zet mandekking op een aantal spelers, en PSV kan ineens niet meer voetballen.
edit: Ik volg de wedstrijd via de radio, dus vanavond zie ik de beelden wel.
[ Voor 16% gewijzigd door mavaros op 16-10-2022 15:03 ]
Nah, hier doe je ze toch tekort mee hoor, het is niet geweldig, maar ook niet zo slecht.mavaros schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:00:
Eigenlijk is PSV niet veel meer dan een stapel brandhout.
Dat mag je niet hardop zeggen, maar eigenlijk is PSV helemaal niet zo goed als dat iedereen nu loopt te roepen. Zet mandekking op een aantal spelers, en PSV kan ineens niet meer voetballen.
Dat was randje rood voor Klaiber trouwens, wat een misselijke late overtreding.
[ Voor 3% gewijzigd door Exocet op 16-10-2022 15:03 ]
Waar lees je dat PSV opgehemeld wordt? Na een redelijk/goede wedstrijd worden die punten eruit gepakt maar daar houdt het wel bij op.mavaros schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:00:
[...] eigenlijk is PSV helemaal niet zo goed als dat iedereen nu loopt te roepen.
- tweakduke
Die ging wel erg simpel.
Ik woon in het hol van de leeuw. Als ik uit mijn raam kijk, staat de straat vol auto's en hoor ik dat PSV waarschijnlijk een goal maakt.Napo schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:02:
[...]
Waar lees je dat PSV opgehemeld wordt? Na een redelijk/goede wedstrijd worden die punten eruit gepakt maar daar houdt het wel bij op.
De mensen in mijn directe omgeving zijn allemaal aanhanger van PSV. Daar valt op dit moment geen redelijk gesprek mee te voeren. Die lopen allemaal te roepen dat PSV met twee vingers in de neus kampioen wordt.
En nu hoor ik dat het 3-0 wordt, dus kan de polonaise weer beginnen bij de PSV adepten.
een treffende spreuk
Dan praat je met de verkeerde mensen volgens mij, want genoeg Eindhovenaren die gewoon de afwachtende houding aannemen.mavaros schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:10:
[...]
De mensen in mijn directe omgeving zijn allemaal aanhanger van PSV. Daar valt op dit moment geen redelijk gesprek mee te voeren. Die lopen allemaal te roepen dat PSV met twee vingers in de neus kampioen wordt.
En nu hoor ik dat het 3-0 wordt, dus kan de polonaise weer beginnen bij de PSV adepten.
3-1 inmiddels, gaat goed.
Bijzondere aanhangers van PSV heb je dan in je omgevingmavaros schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:10:
[...]
De voornaamste kritiek die voornamelijk naar voren komt is de wisselvaligheid, de zwakke verdediging waardoor elke wedstrijd verloren kan worden en dat pieken op het juiste moment niet altijd lijkt te lukken.
Ja, men is tevreden met 10 goals tegen FC Zurich maar dat is het ook wel. De kritiek na een verlies tegen Cambuur en FC Twente is niet mals, zeker niet in ogenschouw dat een concurent het momenteel ook niet gemakkelijk heeft, het komt dan ook meer over als "dit is de kans" dan dat het een "dit gaat het worden!"
[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 16-10-2022 15:14 ]
- tweakduke
Iets wat bij meerdere clubs een beetje wordt vergeten lijkt wel. Er wordt vooral gekeken naar de voorhoede.
En als er een betere (Europese) club dat dan pijnlijk aantoont, moet de boodschap toch duidelijk zijn.
Nou ja voor nu PSV goed onderweg. Met van Nistelrooy heb je wel het gevoel dat hij geen gekke dingen gaat doen na de rust, wat Schmidt wel geregeld deed.
Toen hadden ze een heel solide verdediging en behoorlijk middenveld. Verder hadden ze als extraatje Romario en later de echte Ronaldo in de spits staan.
Die tijden zullen nooit meer terugkomen, maar PSV moet wel gewoon bij hun verdedigende insteek blijven. Schmidt wilde anders spelen, en dat ging mis. Nu loopt Schmidt furore te maken bij Benfica.
PSV is niet slecht, maar nog lang niet goed genoeg om in de CL te kunnen overleven. Er zijn nog plekken die je beter kan bezetten, maar dan moet je wel de goede spelers hebben. En die heeft PSV nu niet.
Maar wat niet is, kan nog komen.
Na de discussie eerder deze week.. Band dan meteen maar afnemen en aan een speler geven die daar geen problemen mee heeft? Wat een bullshit zeg.Orkun Kökçü wil zondag de aanvoerdersband van Feyenoord niet dragen in het uitduel met AZ. Alle Eredivisie-aanvoerders zouden zondag een regenboogband dragen, maar de middenvelder van de Rotterdammers weigert dat en wijst bij zijn uitleg naar zijn geloof.
Til ook zeker?Zingo schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:50:
Simons in Oranje! Wat een geweldige speler is het ook zeg.
Goede maatstaf ook dit Utrecht
Nee, gewoon omdat hij het hele seizoen als goed speelt?Exocet schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:52:
[...]
Til ook zeker?
Goede maatstaf ook dit Utrecht
- tweakduke
Daarnaast schrik ik wel flink van Utrecht, presteren al jarenlang onder de maat met de spelers die ze hebben.
Verwijderd
Hij mag dat toch vinden? In Nederland capituleert de grachtengordel bij elke zeurpiet die iets te klagen heeft.toolkist schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:47:
[...]
Na de discussie eerder deze week.. Band dan meteen maar afnemen en aan een speler geven die daar geen problemen mee heeft? Wat een bullshit zeg.
Vind het wel lef dat iemand voor zijn eigen waarden opkomt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2022 15:57 ]
Iemand noemde dit voorval al in het forum, en net hoorde ik het op de radio. Ik heb een vermoeden dat de weigerende aanvoerder in de publieke opinie nog weleens flink om zijn oren geslagen kan worden. Misschien niet door de msm, maar wel door veel supporters en voetballiefhebbers.
Ik denk dat hij heel veel steun van supporters gaat krijgen bij Feyenoord. Die hebben zich niet bepaald tolerant opgesteld in het verledenmavaros schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:58:
De laatste woorden over de aanvoerdersrel bij Feyenoord zijn nog niet gesproken.
Iemand noemde dit voorval al in het forum, en net hoorde ik het op de radio. Ik heb een vermoeden dat de weigerende aanvoerder in de publieke opinie nog weleens flink om zijn oren geslagen kan worden. Misschien niet door de msm, maar wel door veel supporters en voetballiefhebbers.
Verwijderd
Dat zal wel meevallen. Lees heel veel steunbetuigingen. Je vergeet dat 'het volk' in dit land voornamelijk rechts van het midden stemt en niet zoveel opheeft met de LHBTQ-lobby.mavaros schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:58:
De laatste woorden over de aanvoerdersrel bij Feyenoord zijn nog niet gesproken.
Nou ben ik zelf ook best voor homo-emancipatie maar het wordt af en toe ook wel echt door je strot geduwd. Dus vind het wel lef als er spelers zijn die er geen zin in hebben.
Natuurlijk mag hij dat vinden, het is een vrij land. De hypocrisie straalt er natuurlijk wel vanaf, ook in het statement dat hij nu af geeft. Hij respecteert iedereen, ongeacht afkomst, religie of voorkeur. Maar als je voorkeur hetzelfde geslacht is, dan toch eigenlijk niet want het mag niet van Allah. Religie is een van de nagels aan de doodskist van de mensheid.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:57:
[...]
Hij mag dat toch vinden? In Nederland capituleert de grachtengordel bij elke zeurpiet die iets te klagen heeft.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Verwijderd
Heb ook weinig op met de Islam maar zie de samenleving ook kapot gaan aan wokisme. Dus wat mij betreft kiezen tussen 2 dingen waar ik weinig mee op heb.FirePuma142 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:05:
[...]
Natuurlijk mag hij dat vinden, het is een vrij land. De hypocrisie straalt er natuurlijk wel vanaf, ook in het statement dat hij nu af geeft. Hij respecteert iedereen, ongeacht afkomst, religie of voorkeur. Maar als je voorkeur hetzelfde geslacht is, dan toch eigenlijk niet want het mag niet van Allah. Religie is een van de nagels aan de doodskist van de mensheid.
Zo'n gekleurde armband zit altijd een beetje in het speelveld van de strijd tussen conservatisme en progressiviteit. Maar goed dat er een debat over gevoerd wordt.
Als hij dat mag vinden, dan mag hij toch ook kiezen om niet die regenboog band te dragen. Nu wordt hij ook nog eens gedwongen zo'n statement te maken waardoor het opeens "hypocriet" is.FirePuma142 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:05:
[...]
Natuurlijk mag hij dat vinden, het is een vrij land. De hypocrisie straalt er natuurlijk wel vanaf, ook in het statement dat hij nu af geeft. Hij respecteert iedereen, ongeacht afkomst, religie of voorkeur. Maar als je voorkeur hetzelfde geslacht is, dan toch eigenlijk niet want het mag niet van Allah. Religie is een van de nagels aan de doodskist van de mensheid.
Maar niet van je favoriete club..
Wel of niet je eigen mening mogen hebben heel slim vind ik het niet
Hij kan ook gewoon duidelijk zijn over zijn motivatie. "Homo's zijn haram, verboden. Dus ik steun dit niet." Door iets tegenstrijdigs te doen ten opzichte van hetgeen je zegt, ben je hypocriet. Simpel.Terranova schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:09:
[...]
Als hij dat mag vinden, dan mag hij toch ook kiezen om niet die regenboog band te dragen. Nu wordt hij ook nog eens gedwongen zo'n statement te maken waardoor het opeens "hypocriet" is.
Een regenboogarmband vind ik nu niet bepaald een schoolvoorbeeld van wokisme. Wat uberhaupt een vrij vreemde term is overigens.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:08:
[...]
Heb ook weinig op met de Islam maar zie de samenleving ook kapot gaan aan wokisme. Dus wat mij betreft kiezen tussen 2 dingen waar ik weinig mee op heb.
Ieder staat vrij om te kiezen, maar je kan niet enerzijds zeggen dat je de ieder respecteert en dan deze keuze maken.
Ja dat zou beter zijn, maar nu wordt hij nog gedwongen om zoiets te zeggen om het iets minder erg te maken.FirePuma142 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:13:
[...]
Hij kan ook gewoon duidelijk zijn over zijn motivatie. "Homo's zijn haram, verboden. Dus ik steun dit niet." Door iets tegenstrijdigs te doen ten opzichte van hetgeen je zegt, ben je hypocriet. Simpel.
Je denkt toch niet dat de persvoorlichter van feyenoord hem zoiets zou laten zeggen.
Nee, natuurlijk niet. Omdat het barbaars geblaat van een religieus fanaticus is.Terranova schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:14:
[...]
Ja dat zou beter zijn, maar nu wordt hij nog gedwongen om zoiets te zeggen om het iets minder erg te maken.
Je denkt toch niet dat de persvoorlichter van feyenoord hem zoiets zou laten zeggen.
Je bedoelt de waarden van zijn geloofsovertuiging om homoseksualiteit als ziekte te zien en dat door bepaalde regimes zwaar bestraft wordt?Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:57:
[...]
Hij mag dat toch vinden? In Nederland capituleert de grachtengordel bij elke zeurpiet die iets te klagen heeft.
Zelf om respect vragen maar het niet aan andere geven is geen lef hebben maar is simpelweg laf.
Netjes ja. Hopelijk kan Ajax ook een keer wat kansen creëren en is het effectief in de kansen.Exocet schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:17:
Wat een slachtpartij, PSV laat het nu wel zien hoor
nggyu nglyd
Verwijderd
Vind het vooral interessant hoe progressief Nederland hier op gaat reageren.Exo81 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:17:
[...]
Je bedoelt de waarden van zijn geloofsovertuiging om homoseksualiteit als ziekte te zien en dat door bepaalde regimes zwaar bestraft wordt?
Zelf om respect vragen maar het niet aan andere geven is geen lef hebben maar is simpelweg laf.
Met deze opmerking laat jij zien dat je niet veel anders ben dan die barbaarse religeuze fanaticus bent.FirePuma142 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:15:
[...]
Nee, natuurlijk niet. Omdat het barbaars geblaat van een religieus fanaticus is.
Je tolereert gewoon een bepaalde groep mensen dus niet.
Of Feyenoord zelf. Als aanvoerder geef je echt niet alleen je eigen mening weer maar vertegenwoordig je je club.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:19:
[...]
Vind het vooral interessant hoe progressief Nederland hier op gaat reageren.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023