Jonge spelers zien de afgelopen jaren ook de ene na de andere speler Ajax succesvol als een springplank gebruiken, dus die denken, "Dat kan ik ook." Ajax staat er wat dat betreft goed op.
Als het nou om een random club gaat, sure, maar dat geldt natuurlijk voor Porto net zo goed, dus niet zo relevant in deze denk ik.autje schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:04:
Jonge spelers zien de afgelopen jaren ook de ene na de andere speler Ajax succesvol als een springplank gebruiken, dus die denken, "Dat kan ik ook." Ajax staat er wat dat betreft goed op.
Ik weet dat Vinicius gehuurd is, maar die had hij best mee mogen nementoolkist schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:20:
[...]
Benfica zou nou ook niet echt de juiste stap zijn voor Gakpo/Sangare?
Maar wel jammer dat ie z'n rotzooi zoals Mwene enzo niet meeneemt ja.
Is dat zo? Als ik naar de afgelopen vier jaar kijk dan zie ik qua vertrekkende jonge spelers bij Porto maar drie man die echt naar de top verkocht worden (en dan bedoel ik voor een plaats in de hoofdselectie bij de kopende club, geen tweede elftal spelers): Militao, Dalot, en Fabio Silva. Dit seizoen verkopen ze dan beide Fabio Vieira en Vitinha (beide 22 jaar), maar dat is nu, niet in de afgelopen jaren.Snowdog schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:08:
[...]
Als het nou om een random club gaat, sure, maar dat geldt natuurlijk voor Porto net zo goed, dus niet zo relevant in deze denk ik.
Kan me zomaar voorstellen dat ie niet meer onder z'n pa wilde voetballen om 'zelfstandig' te worden o.i.d.
Brobbey nu ook officieel terug bij Ajax.
[ Voor 76% gewijzigd door Henkie_NtA op 22-07-2022 10:05 ]
Lijkt mij sowieso vreselijk, je zult ook altijd mensen hebben die zeggen ja je speelt omdat je Pa trainer is bijvoorbeeld. Best lastige situatie voor zowel speler als trainer (pa).toolkist schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:56:
Kan me zomaar voorstellen dat ie niet meer onder z'n pa wilde voetballen om 'zelfstandig' te worden o.i.d.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Yep
Ajax.nl: Ajax en RB Leipzig bereiken akkoord over Brian Brobbey
Brobbey is al aangesloten bij het trainingskamp in Oostenrijk, Conceição volgt vandaag of morgen
Nu nog een fatsoenlijke rechtsback plus een concurrent voor Brobbey (Jorgen Strand Larsen?) er bij en de selectie is compleet
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Babel is al aan het meetrainen bij Jong Ajax...Han schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:46:
[...]
Nu nog een fatsoenlijke rechtsback plus een concurrent voor Brobbey (Jorgen Strand Larsen?) er bij en de selectie is compleet
Serieus hé?

Ik las het van de week al, kreeg meteen buikpijn, helemaal omdat er in het artikel er onder stond vermeld dat Ajax nog een extra spits achter Brobbey zoekt. Heb, ondanks mijn atheïsme, een uur lang op m'n blote knieën gebeden dat 1 plus 1 dit keer geen 2 is. Zag het al zo gebeuren namelijk

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Voor wat het waard is: in de oefenwedstrijden heeft Schreuder geëxperimenteerd met Kudus in de spits. Laten we hopen dat dat bevallen is.
[ Voor 15% gewijzigd door Koppensneller op 22-07-2022 12:18 ]
Alles leuk en aardig, maar Kudus is geen spits, dus hoop niet dat ze op die manier gaan bezuinigen. Dan liever Tadic als backup achter Brobbey en Bergwijn op de linkerflank.Koppensneller schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:17:
Voor wat het waard is: in de oefenwedstrijden heeft Schreuder geëxperimenteerd met Kudus in de spits. Laten we hopen dat dat bevallen is.
Ik neem aan dat Taylor en Kudus voor dezelfde positie concurreren, Kudus in de spits alleen als er 2/3 (Tadic/Brobbey/...spits...) niet kunnen spelen
Je hebt nu dus wel Bergwijn, Tadic, Brobbey en Antony voor de 3 aanvallende posities, 1 zal er dus op de bank zitten
Welke oplossing we (lees: Schreuder) ook verzinnen, als Babel maar hoog in de tribunes zit
Eigenlijk is de transfer van Brobbey ook een beetje overbodig tenzij er duidelijke afspraken zijn gemaakt. Normaliter had ik met deze selectie Tadic in de spits gezet en Brobbey als backup en dan veel rouleren want hopelijk speelt Ajax op 3 fronten lang mee om de prijzen. Maar gezien het prijskaartje kan je hem eigenlijk niet als reserve zien en Tadic zet je ook niet zomaar op de bank. Daarom denk ik dat de verkoop van Antony niet slecht uit zou komen in die zin omdat je dan Bergwijn op rechts kan zetten. Echter is hij beter vanaf links, dus ook daar heb je dan een probleem en Antony is natuurlijk wel één van de beste aanvallers in de selectie.
Ook op het middenveld moet je iemand teleur gaan stellen. Berghuis, Taylor, Kudus en Alvarez, 1 daarvan zal niet in de basis staan. Daar komt bij dat een linie daarachter Blind waarschijnlijk kind van de rekening wordt en ook hij zou op het middenveld kunnen spelen.
Nogmaals een brede selectie is nodig en een blessure kan zo de hele boel veranderen, maar ik mag hopen dat er duidelijke afspraken worden gemaakt en dat iemand als Blind bijvoorbeeld ook accepteert om niet altijd de volle 90 minuten te spelen (dus niet dat zure gezicht bij een wissel zoals vorig seizoen).
Ook op het middenveld moet je iemand teleur gaan stellen. Berghuis, Taylor, Kudus en Alvarez, 1 daarvan zal niet in de basis staan. Daar komt bij dat een linie daarachter Blind waarschijnlijk kind van de rekening wordt en ook hij zou op het middenveld kunnen spelen.
Nogmaals een brede selectie is nodig en een blessure kan zo de hele boel veranderen, maar ik mag hopen dat er duidelijke afspraken worden gemaakt en dat iemand als Blind bijvoorbeeld ook accepteert om niet altijd de volle 90 minuten te spelen (dus niet dat zure gezicht bij een wissel zoals vorig seizoen).
Ondertussen gaat PSV via een rare constructie een speler van Manchester City opleiden. John de Jong hoopt dat 't het begin is van een lange samenwerking. Je verdient er niks mee als club, waardeloze constructie en ik snap niet dat PSV hier zo voor te porren is.
Nouja, ik heb niet zoveel zin om hierover te discussiëren, maar volgens mij staan die Portugese topclubs allemaal wel te boek als vrij goede opleidingsclubs waar talent kan doorgroeien. Dat je zelf al de doelpalen zet en daarbij bepaalde dingen buiten beschouwing laat.autje schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:37:
[...]
Is dat zo? Als ik naar de afgelopen vier jaar kijk dan zie ik qua vertrekkende jonge spelers bij Porto maar drie man die echt naar de top verkocht worden (en dan bedoel ik voor een plaats in de hoofdselectie bij de kopende club, geen tweede elftal spelers): Militao, Dalot, en Fabio Silva. Dit seizoen verkopen ze dan beide Fabio Vieira en Vitinha (beide 22 jaar), maar dat is nu, niet in de afgelopen jaren.
Dan kan je net zo goed zeggen dat vanuit Ajax ook alleen de Jong en de Ligt echt zijn doorgebroken bij echte topclubs en de rest bankzitter is etc. (nouja, Dest heeft aardig wat gespeeld, maar daar is men niet zo enorm positief over).
Anyway, niet echt een discussie over nodig denk ik. Ik kan mij alleen moeilijk voorstellen dat hij om de genoemde reden die keuze zou maken. Natuurlijk is het een mooie stap, maar ik denk wel dat er meer speelt (zoals eerder aangehaald bv. dat hij liever ook onder een andere trainer wil voetballen en het feit dat hij in Porto (van wat ik las op Reddit) nog altijd op een contract met een salaris van 25k p jaar zat, dunno if true) en dat het in deze specifieke transfer niet direct de doorslag heeft gegeven. That's all.
Portugal is zeker een mooi land voor jonge spelers. Zeker als je bij één van de top 3 clubs speelt. Denk ook niet dat dat de reden is om naar Ajax te gaan. Er zal waarschijnlijk meer mee hebben gespeeld in zijn beslissing.Snowdog schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:38:
[...]
Nouja, ik heb niet zoveel zin om hierover te discussiëren, maar volgens mij staan die Portugese topclubs allemaal wel te boek als vrij goede opleidingsclubs waar talent kan doorgroeien. Dat je zelf al de doelpalen zet en daarbij bepaalde dingen buiten beschouwing laat.
Dan kan je net zo goed zeggen dat vanuit Ajax ook alleen de Jong en de Ligt echt zijn doorgebroken bij echte topclubs en de rest bankzitter is etc. (nouja, Dest heeft aardig wat gespeeld, maar daar is men niet zo enorm positief over).
Anyway, niet echt een discussie over nodig denk ik. Ik kan mij alleen moeilijk voorstellen dat hij om de genoemde reden die keuze zou maken. Natuurlijk is het een mooie stap, maar ik denk wel dat er meer speelt (zoals eerder aangehaald bv. dat hij liever ook onder een andere trainer wil voetballen en het feit dat hij in Porto (van wat ik las op Reddit) nog altijd op een contract met een salaris van 25k p jaar zat, dunno if true) en dat het in deze specifieke transfer niet direct de doorslag heeft gegeven. That's all.
Omdat PSV alleen maar gefocust lijkt op het bijbenen van Ajax en eventueel kampioen te worden. Dat het slecht beleid is maakt niet uit, want keer op keer worden ze gered door investeringen van buitenaf of doordat ze alles tot aan de theelepels verkopen aan de gemeente.JanW schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:24:
Ondertussen gaat PSV via een rare constructie een speler van Manchester City opleiden. John de Jong hoopt dat 't het begin is van een lange samenwerking. Je verdient er niks mee als club, waardeloze constructie en ik snap niet dat PSV hier zo voor te porren is.
Als ze nou eens pas op de plaats zouden maken en goed opleiden, gericht aankopen en die spelers weer voor veel geld te verkopen dan heeft dat veel meer effect op de lange termijn.
Als het nou een bewezen speler was, dan zou ik dat nog snappen, maar we hebben het hier over een talent die nog niets heeft klaargespeeld en die ze nu 1 jaar kunnen huren. Ik vind dit ook wel een rare move van PSV, tenzij ze een of andere garantie hebben dat ze hem hierna nog minimaal 2 jaar kunnen huren ofzo (maar aangezien je daar niets over leest, zal dat wel niet).JP_Frost schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:52:
[...]
Omdat PSV alleen maar gefocust lijkt op het bijbenen van Ajax en eventueel kampioen te worden. Dat het slecht beleid is maakt niet uit, want keer op keer worden ze gered door investeringen van buitenaf of doordat ze alles tot aan de theelepels verkopen aan de gemeente.
Als ze nou eens pas op de plaats zouden maken en goed opleiden, gericht aankopen en die spelers weer voor veel geld te verkopen dan heeft dat veel meer effect op de lange termijn.
Denk dat hij het niet wil laten zien bij een club waar zijn vader de trainer isJP_Frost schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:49:
[...]
Portugal is zeker een mooi land voor jonge spelers. Zeker als je bij één van de top 3 clubs speelt. Denk ook niet dat dat de reden is om naar Ajax te gaan. Er zal waarschijnlijk meer mee hebben gespeeld in zijn beslissing.
Ondertussen staat nu op diverse media dat Feyenoord die Poolse middenvelder binnen heeft. En nu maar hopen dat de linksback, spits en centrumverdediger snel mogen volgen
Stel de geruchten over Aursnes kloppen, oftewel hij zou echt voor 15m naar Benfica kunnen. Doen of niet doen wat jou betreft?D-e-n schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:17:
Ondertussen staat nu op diverse media dat Feyenoord die Poolse middenvelder binnen heeft. En nu maar hopen dat de linksback, spits en centrumverdediger snel mogen volgen
Ik kan me voorstellen dat je je team niet te erg wil verzwakken, maar dit is ook wel weer de kans om de financiële uitdagingen van eerder op te lossen?
Doen. Feyenoord is nog steeds niet in de positie zulke biedingen af te slaan (paar miljoen extra eruit halen misschien) en speler die je haalt voor 5 ton een jaar later kan verkopen voor 15 miljoen, met tweejarig contract wat hij niet wil verlengen, en 26 jaar is, moet je dat accepteren. Ondanks dat hij heel belangrijk is voor ons middenveld, dan mag de scouting weer aan de slag.toolkist schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:26:
[...]
Stel de geruchten over Aursnes kloppen, oftewel hij zou echt voor 15m naar Benfica kunnen. Doen of niet doen wat jou betreft?
Ik kan me voorstellen dat je je team niet te erg wil verzwakken, maar dit is ook wel weer de kans om de financiële uitdagingen van eerder op te lossen?
Precies dit. We hebben ooit 18 miljoen geweigerd voor Jørgensen na een heel goede periode, nog steeds slapeloze nachten van.Bombvis schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:26:
[...]
Doen. Feyenoord is nog steeds niet in de positie zulke biedingen af te slaan (paar miljoen extra eruit halen misschien) en speler die je haalt voor 5 ton een jaar later kan verkopen voor 15 miljoen, met tweejarig contract wat hij niet wil verlengen, en 26 jaar is, moet je dat accepteren. Ondanks dat hij heel belangrijk is voor ons middenveld, dan mag de scouting weer aan de slag.
Aursnes is wel de stille leider van Feyenoord, [sarcasm]maar met Jorrit Hendrix heb je al een uitstekende vervanger in huis.[/sarcasm]
Alleen schijnt Vitesse interesse te hebben in Hendrix, dus dat schiet ook niet opdonleone83 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:29:
[...]
Precies dit. We hebben ooit 18 miljoen geweigerd voor Jørgensen na een heel goede periode, nog steeds slapeloze nachten van.
Aursnes is wel de stille leider van Feyenoord, [sarcasm]maar met Jorrit Hendrix heb je al een uitstekende vervanger in huis.[/sarcasm]
Die mocht toch al weg, Hendrix?donleone83 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:29:
[...]
Precies dit. We hebben ooit 18 miljoen geweigerd voor Jørgensen na een heel goede periode, nog steeds slapeloze nachten van.
Milambo is 17 en een nummer 10. Die wil je dus daar niet neerzetten.Bombvis schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:39:
[...]
Alleen schijnt Vitesse interesse te hebben in Hendrix, dus dat schiet ook niet opDan toch maar Milambo doorschuiven
Maar zonder alle gekheid: een middenveld met Kokcü, Szymanski en Toornstra is ruim goed genoeg voor de Eredivisie en vrij complementair als Toornstra de meest verdedigende rol pakt. De spoeling wordt dan alleen wel heel erg dun op het middenveld met alleen Milambo achter de hand. Een (tijdelijke) optie zou kunnen zijn om Geertruida door te schuiven naar het middenveld, maar dan moet Senesi niet vertrekken.
Conclusie is dat er in alle linies wat bij moet. Een linksback is het belangrijkst om in ieder geval je basiselftal compleet te hebben.
Aursnes is en blijft een ideale verbindingsspeler voor dit Feyenoord, maar 14.5 miljoen winst in een jaar op een 26-jarige Noor kunnen we niet weigeren.
[ Voor 16% gewijzigd door donleone83 op 22-07-2022 19:18 ]
NEE!Han schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:46:
[...]
Misschien is de financiële situatie niet zo sterk is? Dat dit de enige manier is om wat extra spelers te halen zonder eerst te verkopen.JanW schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:24:
Dat of de scouts zijn zo slecht dat ze niets binnen het budget kunnen vinden.
Ze hopen door te huren die dikke zak met geld van de cl binnen te halen.
En misschien is John de Jong gewoon zwaar ongeschikt.
Vinicius en mvogo waren al slecht, dus deze gast zal vast top zijn
Wat mij betreft mag je em houden hoor, ik heb liever dat ze voor Zirkzee gaan. Enneh, gefeliciteerd!
Die extra spelers zijn hard nodig achterin, niet voorin. Daar lopen volgens mij al wat talenten in Jong PSV voor.Deadsy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:25:
[...]
Misschien is de financiële situatie niet zo sterk is? Dat dit de enige manier is om wat extra spelers te halen zonder eerst te verkopen.
Dat of de scouts zijn zo slecht dat ze niets binnen het budget kunnen vinden.
Ze hopen door te huren die dikke zak met geld van de cl binnen te halen.
En misschien is John de Jong gewoon zwaar ongeschikt.
Vinicius en mvogo waren al slecht, dus deze gast zal vast top zijn
Gefeliciteerd @Harribo
Dan vind ik de totale pot uitgaven wel erg groot worden, eigenlijk moet er dan eerst weer iemand weg.toolkist schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:32:
Wat mij betreft mag je em houden hoor, ik heb liever dat ze voor Zirkzee gaan. Enneh, gefeliciteerd!
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoeveel vertrouwen heb je in Slot/Technische staf? Kunnen zij met 10M de velden afzoeken en een nieuwe vinden? Als je antwoord ja, is zeg je ook ja op de transfer.toolkist schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:26:
[...]Stel de geruchten over Aursnes kloppen, oftewel hij zou echt voor 15m naar Benfica kunnen. Doen of niet doen wat jou betreft?
Hattrick: Thorgal Eagles
Babel gaat het (gelukkig) niet worden!
ʀʏᴀɴ ʙᴀʙᴇʟ! 🤜🤛 @Ryanbabel pic.twitter.com/9b2kncO1R5
— ikas Eyüpspor (@eyupsporkulubu) 22 juli 2022
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Goed begin van deze zaterdag
Ajax - Eintracht Frankfurt voor vanavond afgelast vanwege 3 coronagevallen bij Ajax.
Laat maar weer zien dat je als club nu een ruime selectie moet samenstellen.
Brobbey gaat met nr 9 spelen, die is dus 1e spits.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bassey 33 en Schuurs 3Quad schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:36:

Niet heel veel uit te concluderen buiten dat nummer 9 beschikbaar was en dat andere spelers wellicht de voorkeur hadden om niet met een ander nummer te spelen.Quad schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:36:
Een spelersnummer zegt vrijwel niets over het wel of niet zijn van de eerste spits.
Ik neem een @Harriborreltje op je; gefeliciteerd!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hoop dat ze bij Ajax ook de corona protocollen weer wat aanscherpen.Sempy schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:45:
Ajax - Eintracht Frankfurt voor vanavond afgelast vanwege 3 coronagevallen bij Ajax.
Bij PSV hebben ze dit al gedaan
Besmettingen kan je nooit helemaal uitsluiten zonder heel strikte maatregelen die niet passen bij de huidige stand van zaken rond Corona. Vroeg of laat komt het een keer de groep binnen via een familielid van een speler of bij terugkerende spelers na interlandperiode (in dit geval, nieuwe aankoop?). Brede selectie en hopen dat bij een uitbraakje het moment en de besmette posities te overzien zijn.Deadsy schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:58:
[...]
Hoop dat ze bij Ajax ook de corona protocollen weer wat aanscherpen.
Bij PSV hebben ze dit al gedaan
Bummer

We kunnen opgelucht ademhalen:dutchgio schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:56:
[...]
Babel is al aan het meetrainen bij Jong Ajax...
"Ryan Babel blijft actief in Turkije. De 35-jarige spits gaat transfervrij van Galatasaray naar eerstedivisionist Eyüpspor."
Bron: https://nos.nl/teletekst#807
Precies dit. Laten we niet weer mondiaal in de kramp schieten.Sempy schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:15:
[...]
Besmettingen kan je nooit helemaal uitsluiten zonder heel strikte maatregelen die niet passen bij de huidige stand van zaken rond Corona. Vroeg of laat komt het een keer de groep binnen via een familielid van een speler of bij terugkerende spelers na interlandperiode (in dit geval, nieuwe aankoop?). Brede selectie en hopen dat bij een uitbraakje het moment en de besmette posities te overzien zijn.
XXXVI
Ik weet niet wie beter is. Strand Larsen presteert in een team waarbij hij nauwelijks fatsoenlijke ballen krijgt, dat is toch knap.toolkist schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:32:
[...]
Koopje zeker, iets meer dan 4 miljoen dacht ik. Maar ik had eerlijk gezegd een mooiere club voor hem gedacht.Harribo schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:57:
[...]
Koopje voor Lyon. Leuk voor hem. Verdient hij.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Het had een mooie opvolger voor Chiellini bij Juve kunnen zijn.
Da's een centrale verdediger?Superkiwi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:42:
Het had een mooie opvolger voor Chiellini bij Juve kunnen zijn.
"Giorgio Chiellini is een Italiaans voetballer die als centrale verdediger en als linksback uit de voeten kan."
Bron: zijn Wiki
Hij kan ook in de spitsSuperkiwi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:49:
[...]
"Giorgio Chiellini is een Italiaans voetballer die als centrale verdediger en als linksback uit de voeten kan."
Bron: zijn Wiki
Oké oké, ik moet erkennen dat jullie gelijk hebben.
Bovenstaande lezen we te weinig in dit topicSuperkiwi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:55:
Oké oké, ik moet erkennen dat jullie gelijk hebben.
XXXVI
Ja Lyon is nu toch niet echt de top. Maar hij is er wrs heel blij mee.Quad schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:40:
[...]
Koopje zeker, iets meer dan 4 miljoen dacht ik. Maar ik had eerlijk gezegd een mooiere club voor hem gedacht.
Gezien transfer prijs kan ik mij voorstellen dat hij dan wel een aardig salaris krijgt? Dat zou het deels verklaren.
Van de andere kant, hier speelt hij wrs wekelijks, bij een Man Utd oid kan je carrière zich zo maar op de bank afspelen.
Hij wilde graag naar Barcelona of vergelijkbare topclub en heeft flink getwijfeld over Lyon, als ik de nieuwsberichten moet geloven.Harribo schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:57:
[...]
Ja Lyon is nu toch niet echt de top. Maar hij is er wrs heel blij mee.
Gezien transfer prijs kan ik mij voorstellen dat hij dan wel een aardig salaris krijgt? Dat zou het deels verklaren.
Van de andere kant, hier speelt hij wrs wekelijks, bij een Man Utd oid kan je carrière zich zo maar op de bank afspelen.
Lyon speelt niet eens Europees dus kan me de twijfel wel voorstellen. Had ook wel wat meer verwacht voor hem, ik was altijd wel fan.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
PSV wint net met 2-1 van Real Betis, het had zomaar 5-1 kunnen zijn, het stond best behoorlijk. Voorin bij PSV heb ik wel vertrouwen in, achterin oogt het nog wat wankel.
Gelukkig krijgen we straks Ramalho, Mauro en Branswaith (of hoe je die naam ook spelt) nog. Mwene was er vandaag weer bij, dat scheelt ook.
Sowieso niet totaal kansloos voor de voorronde CL.
Gelukkig krijgen we straks Ramalho, Mauro en Branswaith (of hoe je die naam ook spelt) nog. Mwene was er vandaag weer bij, dat scheelt ook.
Dat klinkt als een herhaling van zetten van de afgelopen 5 jaar...ElPaco schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:00:
Voorin bij PSV heb ik wel vertrouwen in, achterin oogt het nog wat wankel.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat blijkt:
Willem II - Olympique Lyon 5-0
En ook als Lyon zonder haar basisspelers speelde is dit, met alle respect naar Willem II, nog een behoorlijk afgang.
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 23-07-2022 20:10 ]
Foutje aan de kant van Willem II, ze dachten met PSV te maken te hebben. /sSuperkiwi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:08:
[...]
Dat blijkt:
Willem II - Olympique Lyon 5-0
En ook als Lyon zonder haar basisspelers speelde is dit, met alle respect naar Willem II, nog een behoorlijk afgang.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Knap he, na zoveel jaar dat probleem nog niet hebben kunnen oplossen.Maarten_E schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:07:
[...]
Dat klinkt als een herhaling van zetten van de afgelopen 5 jaar...
Als er verder niemand weggaat staat er een hee mooi elftal bij PSV. Hoe kan het dat Gakpo nog niet weg is? Wil die zelf blijven nog?ElPaco schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:00:
PSV wint net met 2-1 van Real Betis, het had zomaar 5-1 kunnen zijn, het stond best behoorlijk. Voorin bij PSV heb ik wel vertrouwen in, achterin oogt het nog wat wankel.
PSV wil hem niet kwijt, hij hoeft zelf alleen weg als hij ergens komt waar hij zich goed in de kijker kan spelen voor het WK.Martinusz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:05:
[...]
Als er verder niemand weggaat staat er een hee mooi elftal bij PSV. Hoe kan het dat Gakpo nog niet weg is? Wil die zelf blijven nog?
Bij PSV heeft hij die garantie zo ongeveer, bij een nieuwe club is dat maar afwachten.
En qua contract? Niet dat ie straks gratis de deur uit loopt?ElPaco schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:07:
[...]
PSV wil hem niet kwijt, hij hoeft zelf alleen weg als hij ergens komt waar hij zich goed in de kijker kan spelen voor het WK.
Bij PSV heeft hij die garantie zo ongeveer, bij een nieuwe club is dat maar afwachten.
Dit jaar nog verlengd tot 2026, dat zit wel goedMartinusz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:20:
[...]
En qua contract? Niet dat ie straks gratis de deur uit loopt?
Dan lekker blijven, tenzij er een monster bod komt
Monsterbod?
10 miljoen en 15.000 kuub grond uit Eindhoven?
10 miljoen en 15.000 kuub grond uit Eindhoven?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Fc Groningen nu 6-1 verloren van Werder Bremen.
Ik vrees als supporter het ergste komend seizoen(en) . De algehele kwaliteit van de selectie gaat met het jaar achteruit.
Ik vrees als supporter het ergste komend seizoen(en) . De algehele kwaliteit van de selectie gaat met het jaar achteruit.
Heb je wel een leuke verjaardag gehad?Harribo schreef op zondag 24 juli 2022 @ 00:13:
Fc Groningen nu 6-1 verloren van Werder Bremen.
Hahaha ja dank je
Wedstrijd van fc Groningen was besloten dus ik heb het debacle gelukkig niet live meegemaakt... Pfeww...
Wat mij opviel is dat psv weer terug lijkt te gaan naar speelwijze cocu: bij balbezit tegenstander flink terugzakken en dan met de snelle spelers gevaarlijk worden (die 33% balbezit van psv zegt wat dat betreft genoeg).ElPaco schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:00:
Met die speelwijze van cocu konden ze internationaal geen potten breken en waren de wedstrijden niet om aan te zien. Ben heel benieuwd wat Van Nistelrooi uiteindelijk gaat brengen; ik vrees doodsaai voetbal van 10 jaar geleden.
Als het achterin inderdaad nog wankel is dan is dat niet onlogisch, een beetje scherpe tegenstander straft het dan gewoon af. In die zin is het te hopen dat ze nog verdedigende versterking vinden of dat het beter gaat staan, want je hoopt inderdaad wel dat het inzakken niet nodig hoeft te zijn.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit. Je kan wel heel erg op balbezit willen spelen maar als je selectie samengesteld is op twee rappe buitenspelers die ruimte nodig hebben en een spits die in scoringsposities komt door loopacties plus een middenveld dat goed is in de steekpass en de loopacties, heeft dat weinig zin.ElPaco schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:39:
Wat @Gonadan zegt inderdaad, als het achterin zo zwak is moet je wat. Ik denk dat als we straks weer enkele sterkhouders terughebben dat het er weer anders uit gaat zien. We hebben met Gakpo en Madueke natuurlijk ook wel de spelers om zo te spelen.
Ik denk dat Van Nistelrooy gaat inzakken en vanaf een bepaalde plek op het veld pressie gaat spelen en dan voor een hoge balcirculatie gaat zodat in de ruimte op snelheid de flanken gezocht kunnen worden. Vanaf de middenlijn pressie bijvoorbeeld. Daar heeft PSV de ideale selectie voor wat mij betreft, met Gakpo en Madueke en ook Veerman en Til. En zo hou je het ook voor Luuk de Jong nog te belopen en hoeft hij niet steeds centrale verdedigers af te gaan jagen.
Slot verlengt z'n contract tot 2025
Was toch een beetje bang met de spelers die weg waren gegaan en het moeizaam aantrekken van nieuwe spelers, maar hij heeft er vertrouwen in

Je hebt met Gakpo en Madueke juist de spelers om niet zo te hoeven (of moeten willen) spelenElPaco schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:39:
Wat @Gonadan zegt inderdaad, als het achterin zo zwak is moet je wat. Ik denk dat als we straks weer enkele sterkhouders terughebben dat het er weer anders uit gaat zien. We hebben met Gakpo en Madueke natuurlijk ook wel de spelers om zo te spelen.
Ik volg nog even niet waar of in wie hij vertrouwen moet hebben. Voorbereidingswedstrijden lopen nog nie lekker.Bombvis schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:40:
Slot verlengt z'n contract tot 2025Was toch een beetje bang met de spelers die weg waren gegaan en het moeizaam aantrekken van nieuwe spelers, maar hij heeft er vertrouwen in
Misschien als er echt druk op komt dat je een realistischer beeld krijgt
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Volgende gerucht is dat Roger Schmidt graag Bijlow wil kopen voor €15 miljoen. Hij had volgens mij graag trainer van Feyenoord geworden na afgelopen seizoen
Denk dat ze bij PSV liever hebben dat hij de troep die hij naar PSV gehaald heeft komt kopen.Bombvis schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:13:
Volgende gerucht is dat Roger Schmidt graag Bijlow wil kopen voor €15 miljoen. Hij had volgens mij graag trainer van Feyenoord geworden na afgelopen seizoen
Mwah, meeste is al weg toch? Denk alleen Vinicius nog over? Altijd nuttig als backup imo, heeft hoop kritiek gehad maar is niet zo verschrikkelijk slecht. Nouja, Mwene is er natuurlijk ook nog, maar da's waarschijnlijk wel een van de betere Schmidt-transfers, vrij nuttige speler, zeker geen topper, maar mooi om op de bank te hebben.Deadsy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:40:
[...]
Denk dat ze bij PSV liever hebben dat hij de troep die hij naar PSV gehaald heeft komt kopen.
Het is al mooi dat ze Mvogo en Bruma (waarmee hij niks te maken had) al hebben weten te lozen
De voorbereiding zeg niet zo veel. Al moet ik zeggen dat die wedstrijd tegen Union wel diep triest wasOMX2000 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:35:
[...]
Ik volg nog even niet waar of in wie hij vertrouwen moet hebben. Voorbereidingswedstrijden lopen nog nie lekker.
Misschien als er echt druk op komt dat je een realistischer beeld krijgt

Ik heb vertrouwen in Slot
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik ook. En Slot blijkbaar ook in Feyenoord. Maar ik hoop dat ze toch nog wat goede aankopen doen.Agent47 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:21:
[...]
De voorbereiding zeg niet zo veel. Al moet ik zeggen dat die wedstrijd tegen Union wel diep triest was![]()
Ik heb vertrouwen in Slot
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Die vinden wat ruimte voor zich om de actie te maken wel lekker. Zeker bij Madueke, die probeert anders door 6 man heen te lopen, dus beter staan er maar 1 of 2, dan wil het nog wel eens lukkentoolkist schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:01:
[...]
Je hebt met Gakpo en Madueke juist de spelers om niet zo te hoeven (of moeten willen) spelen
Verwijderd
Aan de ene kant heb ik zoiets van "Doen".Bombvis schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:13:
Zo blessure gevoelig, en je weet gewoon al dat die weer minstens van een kwart van het seizoen gaat missen.
15 miljoen? Maak de helft over naar Twente en je heb een geweldige vervanger.
Aan de andere kant, 1 van de meest talentvolle Nederlandse Keepers, international, jong, langlopend contract.
Dan denk ik wel. "Maar" 15 miljoen?
Ik weet het niet, moeilijk.
Drommel is voor bijna niks op te halen in EindhovenVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:15:
[...]
Aan de ene kant heb ik zoiets van "Doen".
Zo blessure gevoelig, en je weet gewoon al dat die weer minstens van een kwart van het seizoen gaat missen.
15 miljoen? Maak de helft over naar Twente en je heb een geweldige vervanger.
Aan de andere kant, 1 van de meest talentvolle Nederlandse Keepers, international, jong, langlopend contract.
Dan denk ik wel. "Maar" 15 miljoen?
Ik weet het niet, moeilijk.
Verwijderd
No thank you.ElPaco schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:24:
[...]
Drommel is voor bijna niks op te halen in EindhovenEnige is dat hij in een heel seizoen er minder tegenhoudt dan Bijlow in dat kwart seizoen..
Wij hebben onze eigen Drommel met Marciano.
Maar hij kan wel goed meevoetballen!ElPaco schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:24:
[...]
Drommel is voor bijna niks op te halen in EindhovenEnige is dat hij in een heel seizoen er minder tegenhoudt dan Bijlow in dat kwart seizoen..
Het stikt van de geruchten nu. Nieuws vulling ook.Bombvis schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:13:
Volgende gerucht is dat Roger Schmidt graag Bijlow wil kopen voor €15 miljoen...
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 25-07-2022 12:51 ]
Arsenal schijnt zich weer te willen gaan melden voor Gakpo, benieuwd of ze met een echt bod gaan komen of dat ze een koopje willen.
Kan mij voorstellen dat Gakpo best bij PSV wil blijven, mits ze zich plaatsen voor Champions League (wellicht zijn daar ook afspraken over gemaakt?).
Kan mij voorstellen dat Gakpo best bij PSV wil blijven, mits ze zich plaatsen voor Champions League (wellicht zijn daar ook afspraken over gemaakt?).
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Als ze een koopje willen hebben ze pech, Gakpo heeft nog een contract tot 2026 en vrijwel zeker garantie op speelminuten. Ook als dat in de EL zou zijn is dat meer waard dan bankzitten in London.Gynnad schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:53:
Arsenal schijnt zich weer te willen gaan melden voor Gakpo, benieuwd of ze met een echt bod gaan komen of dat ze een koopje willen.
Aan de andere kant, Als Martinez voor bijna 60 gaat dan voelt 40 voor Gakpo wel als een koopje (ja ik weet dat Martinez meer in de CL heeft gespeeld enzo)
Als het evenveel prijzen oplevert als 10 jaar geleden teken ik ervoor! Ik begrijp niet zoveel ervan dat dat angsthazen voetbal zoveel gespeeld wordt. Ook bij PSV zit er kwaliteit genoeg in de selectie.Exo81 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:18:
[...]
Wat mij opviel is dat psv weer terug lijkt te gaan naar speelwijze cocu: bij balbezit tegenstander flink terugzakken en dan met de snelle spelers gevaarlijk worden (die 33% balbezit van psv zegt wat dat betreft genoeg).
Met die speelwijze van cocu konden ze internationaal geen potten breken en waren de wedstrijden niet om aan te zien. Ben heel benieuwd wat Van Nistelrooi uiteindelijk gaat brengen; ik vrees doodsaai voetbal van 10 jaar geleden.
Bij Ajax hoop ik dat de spirit naar prijzen weer gegroeid is met de nieuwe aanwinsten en de jonkies (Rensch, Taylor). Ben blij dat die “out of contract” types allemaal weg zijn inmiddels. We gaan het meemaken!
Ik vind Mwene en Ramalho beide te kort komen voor wat je als PSV moet nastreven.Snowdog schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:17:
[...]
Mwah, meeste is al weg toch? Denk alleen Vinicius nog over? Altijd nuttig als backup imo, heeft hoop kritiek gehad maar is niet zo verschrikkelijk slecht. Nouja, Mwene is er natuurlijk ook nog, maar da's waarschijnlijk wel een van de betere Schmidt-transfers, vrij nuttige speler, zeker geen topper, maar mooi om op de bank te hebben.
Het is al mooi dat ze Mvogo en Bruma (waarmee hij niks te maken had) al hebben weten te lozen
Als Max dit seizoen ook weer zo matig gaat spelen mag die ook gewoon weg.
Verwijderd
Dus, het blijkt dat PSV heeft gevraagd om de Johan Cruijff schaal te verplaatsen omdat de CL kwalificatie 3 dagen daarna komt.
En, tot niemand zijn/haar verbazing is dit verzoek dus afgewezen.
Ik blijf het zo jammer vinden dat er telkens met verschillende maten word gemeten omtrent het verplaatsen van wedstrijden.
Ajax vraagt het - Hele speelrondes worden eraf gegooid.
Feyenoord vraagt het - Sorry, niet mogelijk. Maar, we verplaatsen het 2 uurtjes, goed?
PSV vraagt het - Sorry, niet mogelijk.
Nou ga ik niet zeggen wat goed/slecht is en wie er fout/goed zit.
Iedereen heeft zijn/haar eigen mening, en niemand zal het er 100% over eens worden, dat snap ik.
Maar, ik hoop echt dat er een keertje duidelijke regels komen omtrent deze zaken.
Bij de ene wel doen en bij de andere niet, is gewoon competitie vervalsing.
(Doet er niet toe of het voor de competitie is, of tegen het einde. Doet er niet toe of het de Champions, Europa of Conference league is. Er moet gewoon 1 standaard komen, 1 regel.)
Want, ik durf nou al weer mijn hand in het vuur te steken dat als Ajax straks in de 8ste finale van de CL staat, dat zo'n verzoek opeens weer geen probleem is.
En, eerlijk gezegd.
Als ik PSV was zou ik gewoon lekker zeggen
"Stik maar lekker in die Johan Cruijff schaal, we sturen Jong PSV erna toe, we gaan ons goed voorbereiden op Monaco."
Ik blijf het zo jammer vinden dat er telkens met verschillende maten word gemeten omtrent het verplaatsen van wedstrijden.
Feyenoord vraagt het - Sorry, niet mogelijk. Maar, we verplaatsen het 2 uurtjes, goed?
Iedereen heeft zijn/haar eigen mening, en niemand zal het er 100% over eens worden, dat snap ik.
Maar, ik hoop echt dat er een keertje duidelijke regels komen omtrent deze zaken.
(Doet er niet toe of het voor de competitie is, of tegen het einde. Doet er niet toe of het de Champions, Europa of Conference league is. Er moet gewoon 1 standaard komen, 1 regel.)
Want, ik durf nou al weer mijn hand in het vuur te steken dat als Ajax straks in de 8ste finale van de CL staat, dat zo'n verzoek opeens weer geen probleem is.
En, eerlijk gezegd.
"Stik maar lekker in die Johan Cruijff schaal, we sturen Jong PSV erna toe, we gaan ons goed voorbereiden op Monaco."
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2022 16:01 ]
Ga jij nou maar niet zo overdreven pseudo sentimenteel lopen te doen.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:01:
Dus, het blijkt dat PSV heeft gevraagd om de Johan Cruijff schaal te verplaatsen omdat de CL kwalificatie 3 dagen daarna komt.
En, eerlijk gezegd.
PSV dient twaalf (!) dagen geleden een verzoek in. Dat terwijl de speeldata al veeeel langer bekend zijn. Nu is het weer boe en bah en kijk ons achtergesteld zijn blablabla. Ver komen in Europa is geen zekerheid en daar wordt in meegedacht voor alle clubs. En terecht want de hele Eredivisie profiteer er van mee. Dat PSV nu zo kort voor het moment supreme met een wijziging komt ligt 100% bij PSV en heeft niks met Ajax, KNVB en/of politie te maken.
Inderdaad, maar het is toch wel makkelijker om naar een ander te wijzen als het niet volgens (slecht) plan gaat, toch?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023