[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.984 views

Onderwerpen

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zie toch wel redelijke gelijkenis met Mario Been en de 10-0 bij PSV. Pas bij 7-0 kwam Been de eerste verdedigende wissel (spits voor middenvelder). Hij wilde het daarvoor nog voetballend oplossen (as if) en dacht misschien nog een doelpuntje bij te prikken in plaats van bij de 4-0 gewoon de boel op slot te gooien en verder leed te besparen.

Voor de goede orde: Napoli had gisteren meer aanvallen en schoten op doel dan PSV die wedstrijd. Die laatste 15 minuten kwam Ajax nog goed weg.

Maar los van het matige spel van Ajax, waren die van Napoli wel extreem handig aan de bal en lekker op elkaar ingespeeld.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:21
Typhone schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Het te laat wisselen is niet zo'n probleem, het niet toegeven dat wissels nodig zijn wel.
Terugwijzen naar het verleden over Blind & Tadic is niet relevant. Cruijff speelt er ook niet meer inmiddels en die heeft Ajax ook ooit naar grote hoogten gestuwd. Feit is dat zowel Blind als Tadic op dit moment helemaal niet leveren en andere spelers bij de wissels van Schreuder wel elke keer de lul zijn na een foute pass.

Daar moet gewoon zakelijk en sportief op durven ingegrepen te worden; Ten Hag flikkert Ronaldo ook zo buiten de basis. Dat punt moet Ajax ook gaan hanteren. Het is nogal gek dat Ajax precies hetzelfde speelt tegen Liverpool, AZ en Napoli met constant balverlies vanuit de lange bal. En de oplossing is er nog steeds niet omdat de verdediging het middenveld scheef neerzet en je met Tadic geen diepte hebt op rechts.

Schreuder zet een uit vorm zijnde speler op zijn minst favoriete plek neer en laat hem dan wedstrijd na wedstrijd staan. Feitelijk speelt Ajax dus al enkele wedstrijden met 10 man.
Uiteraard , is allemaal zo Schreuder is geen ten Hag , maar ik herinner mij de begintijd van ten Hag ook. Was niemand over te spreken. En wie gaat het nu beter doen ?

Het is ook een te grote broek aantrekken.

We moeten eens af van van het eeuwige verlangen om structureel mee te doen als Nederlandse competitie in de CL. Daar zijn we gewoon te klein voor. Heb je een goede run van een paar jaar dan is dat al een hele prestatie.

In de CL structureel meedoen laat staan winnen is gewoon erg moeilijk. Zeker als je competitie structureel te weinig tegenstand biedt , en om over de budgetten nog maar te zwijgen.

Wij moeten het hebben van premies en transfers in de premier league is alleen het tv geld al een enorme factor.

We hebben mooie jaren met fantastisch voetbal achter de rug en nu is het weer even gedaan met de pret. Laat eerst een Nederlandse club maar eens de Europa league winnen. Dat zou gewoon eens een mooie opsteker zijn. En dan die CL zien als incidenteel aardig meedoen.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 12:23

snmght

imho dan he

Ik wil alleen maar even roepen dat we Bassey niet te snel af moeten schrijven. Alvarez kon de eerste periode ook geen bal fatsoenlijk aannemen of naar de goede kleur passen. Het 'Ajax voetbal' is niet alleen maar een mythe van de fans maar daadwerkelijk een ander type voetbal dan een Rangers over het algemeen speelt.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• snmght

snmght

imho dan he

Verder zijn we Blind en Tadic gewoon veel te laat aan het afschrijven, althans vanuit technische staf..

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:14

OMX2000

By any means necessary...

snmght schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:32:
Ik wil alleen maar even roepen dat we Bassey niet te snel af moeten schrijven. Alvarez kon de eerste periode ook geen bal fatsoenlijk aannemen of naar de goede kleur passen. Het 'Ajax voetbal' is niet alleen maar een mythe van de fans maar daadwerkelijk een ander type voetbal dan een Rangers over het algemeen speelt.
Ik vind dat een trainer de taak heeft om een speler op tijd van zijn voetstuk te halen. Een speler zal vanuit zichzelf nooit zeggen dat hij minder/niet wil spelen. Dus het is aan een trainer om iemand uit zijn lijden te verlossen. Door eerst spelers geen volledige wedstrijd te laten spelen, en dan te banken, en incidenteel op te stellen. Dit is voor de speler zelf niet tof, omdat die veel kritiek krijgt, en er zelf niks aan kan doen. En binnen het team wordt het als oneerlijk ervaren, wat de sfeer ook nog eens verpest.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-01 14:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

OMX2000 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:51:
[...]

Ik vind dat een trainer de taak heeft om een speler op tijd van zijn voetstuk te halen. Een speler zal vanuit zichzelf nooit zeggen dat hij minder/niet wil spelen. Dus het is aan een trainer om iemand uit zijn lijden te verlossen. Door eerst spelers geen volledige wedstrijd te laten spelen, en dan te banken, en incidenteel op te stellen. Dit is voor de speler zelf niet tof, omdat die veel kritiek krijgt, en er zelf niks aan kan doen. En binnen het team wordt het als oneerlijk ervaren, wat de sfeer ook nog eens verpest.
Ten Hag > CR7.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Agent47 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:57:
De 1-2, 1-3, 1-4 & 1-5 kan je grotendeels naar Timber kijken. De 1-4 is natuurlijk ook de fout van Pasveer. Maar Timber kopt bij die 1-2 niet mee. En bij die andere doelpunten stapt hij of te laat in of geeft hij zijn man eerst 2 meter ruimte.
Timber kopte niet mee omdat hij naast iemand stond die twee koppen groter was én die hem met de handen op de schouders naar beneden duwde. Slim gedaan van de aanvaller, beetje naïef van Timber. Die geslepenheid zijn ze vaak nog niet helemaal op voorbereid.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Whats-the-nam3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Bossie schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

Nu is het merendeel weg en zijn er geen aankopen gedaan om de balans te herstellen met het gevolg dat het team op Europees top-niveau niet meer kan meekomen tegen bepaalde tegenstanders.
Dit betekent dat er verkeerde aankopen in jouw ogen zijn gedaan, er is immers al 105mln uitgegeven. Dit krijg je denk ik als je zo veel geld binnenhaalt, normaliter ga je als NL club nooit zoveel geld uitgeven en spelers kopen >20mln. Je houdt eigen talent waar je juist bekend om staat in de weg, je innoveert niet in het spelsysteem want je kan voor je gevoel alle spelers halen die je nodig hebt. Zie Bergwijn, maar miss dat men hier dacht aan een scenario zoals met Haller. Terugkopen van Brobbey zegt genoeg denk ik, die zit vervolgens op de bank. Normaal zou zo een speler moeten spelen vanwege het transfer bedrag.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-01 22:40
We kunnen het wel hebben over slechte aankopen maar dat is niet het probleem mi.

Ok Bassey kan alleen goed verdedigen en niet opbouwen en Brobbey heb je al weken niks aan. ;(
Dus die aankopen hadden beter gekund.

Maar als ik kijk naar een Napoli, zie ik een team wat functioneert als TEAM.
Iedereen weet precies waar en wanneer hij moet lopen om óf druk te zetten óf om vrij te lopen.
Er verzaakte er geen 1.
En... Passen en balaannames waren goed.

Het is niet zo dat de spelers van Ajax niet goed kunnen voetballen maar ze schijnen de automatismen en ook het zelfvertrouwen kwijt te zijn.
Daar is de coach, Schreuder, dan mi verantwoordelijk voor. Hij is dan degene die de spelers mentaal en tactisch het maximale moet laten presteren.

En al gaat zo'n wedstrijd niet goed, doe wat. Iets. Grijp in.
Tadic is bijvoorbeeld onzichtbaar op rechts. Wissel posities en of wissel. Ik denk dat er wel íets te verbeteren viel als coach. 6 tegendoelpunten waren niet nodig geweest denk ik. Nog maar te zwijgen over het totale aantal kansen voor Napoli. <+:)

Maar nee, Schreuder zag het niet? :?
3 tegendoelpunten eerste helft, zelfde formatie, 3 tegendoelpunten tweede helft.
Ik vrees dat Schreuder gewoon niet een slechte, maar matige coach is. Te matig. En heb het idee dat de spelers onder hem minder functioneren. Dat is ook mentaal.

Ik zeg niet meteen dat hij weg moet maar zou als staf van Ajax wel de komende tijd verbetering willen zien. En anders maar weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 05-10-2022 11:32 ]

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 09:50
Han schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:27:
[...]

Ik kreeg ook continue het idee dat Schreuder drukker was met lezen/schrijven van aantekeningen dan met de wedstrijd kijken/lezen. Dus op zich snap ik dan ook wel weer dat hij geen aanleiding zag om te wisselen of omzettingen door te voeren. Gewoon om de simpele reden dat hij niet keek. Tja, dan zie je het ook niet inderdaad. En wat ik ook las sloeg de spijker op z'n kop; zelfs bij de stand van 1-6 was hij nog druk aan het schrijven. Wat schrijf je dan op? Ben oprecht benieuwd wat er dan zo belangrijk is om vast te leggen waardoor je bijna continue met een boekje voor de neus zit in plaats van aan de zijlijn te gaan coachen.

Zijn passieve gedrag, zijn wisselbeleid en het interview achteraf zijn voor mij reden genoeg om hem vandaag te ontslaan.
Wat ik niet snap, hij zit daar toch niet alleen? Heeft hij geen assistenen die hem van informatie voorzien? Zeggen die niet tegen Schreuder dat hij moet wisselen en luistert hij dan gewoon niet of vertellen ze hem dit niet?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:08
CR7 > Ten Hag

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:26

Superkiwi

Hoi doei

Op die manier zijn die twee niet te vergelijken.
Ten Hag is de baas en Ronaldo is 'slechts' een werknemer, in dat geval Ten Hag > Ronaldo.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Precies, iets met durven ongeacht je status. Alleen bij Ajax is Tadic de aanvoerder en die zet je niet even op de bank.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dan moet hij zijn werk als aanvoerder wel goed uitvoeren en daar schort het ook een beetje aan de laatste tijd.

Er gaat vooral verdedigend veel fout, wellicht dat iemand achterin de band eens zou moeten krijgen om daar de boel goed aan te sturen.

[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 05-10-2022 11:55 ]

• Gonadan

Gonadan

Nou, dat was geen leuk avondje. Gelukkig wel mooie doelpunten en acties gezien, maar die waren helaas niet van Ajax. }:|

Dat we even gingen winnen van Napoli had ik niet verwacht, maar dat het zo tegen zo zitten had ik ook weer niet verwacht. Twee vaker bekritiseerde spelers vielen nu in negatieve zin op, maar ook sterkhouders als een Álvarez, Timber of Pasveer waren onzichtbaar of onzeker. Het zit niet goed, al een paar wedstrijden niet.

Blind werd weer naar voren geschoven en volbracht zijn taak daar op zich voldoende, maar dit was nu een tegenstander die wél continu gebruik kan maken van het gat wat je daarmee creëert. Feitelijk creëer je tegen een Napoli gewoon een 3-4-3 en je kunt best ter discussie stellen of dat verstandig is.
Daar waar Tadic zaterdag weer eens op zijn eigen positie stond mocht hij gisteravond weer een plek bezet houden waar hij niet past en het contrast was schrikbarend.

En dat brengt mij dan toch bij de bron van dit alles: degene die de tactiek bepaalt. Ik ben niet zo snel van het trainer (of speler) afbranden, maar zaterdag begon de ergernis en die is gisteren zeker niet minder geworden.
Hoe kan je zo lang denken dat een marge van één doelpunt thuis tegen een degradatiekandidaat een goed resultaat is? Hoe kan het dat je pas ingrijpt als het te laat is, én zet je dan ook nog niet eens echt iets om?
Gisteren hetzelfde verhaal. Als je de hele eerste helft ziet hoe Napoli succesvol gebruik maakt van het vooruitschuiven van Blind, waarom doe je daar dan niets aan in de rust? Waarom geen Wijndal of zelfs Baas erin zetten, die zitten toch niet voor niets op de bank? Dan had Bassey niet meer steeds uit het centrum hoeven komen, waardoor Timber meer steun en rust kreeg, en Pasveer minder onrust voor z'n hok (en maakt hij waarschijnlijk zo'n blunder niet). En misschien gaat een echte back die op komt nog wel zorgen dat Bergwijn iets meer ruimte voor acties krijgt, want die staat nu muurvast. Want laten we eerlijk zijn, Blind was gisteren niet in staat om zijn kwaliteiten dusdanig te tentoonspreiden dat hij onmisbaar was.
En als een Bergwijn niet rendeert, haal hem er dan af en zet Tadics links want daar kan hij het nog wel. En dan kan er op rechts ook gewoon een echte rechtsbuiten gezet worden want die heb je ook niet voor niets gehaald lijkt mij. Maar rendeert een Bergwijn wel omdat er bijvoorbeeld een echte back staat, haal dan een Tadic er toch maar gewoon een keer uit.

Ach, ik mijmer maar wat en heb de wijsheid ook niet in pacht. Mijn grootste ergernis is dat er gewoonweg niets lijkt te gebeuren. Wissels zetten vaak niets om en zijn redelijk voorspelbaar, en we blijven gewoon net zo lang op dezelfde manier van de eigen kracht uit gaan totdat het mis gegaan is.
En als Schreuder dan z'n interviews begint met: "De tactiek en opstelling is aan mij." en uiteindelijk doet alsof het zuiver de kracht van Napoli was en het gebrek aan durf bij Ajax dan geeft mij dat heel erg weinig vertrouwen dat hij ooit in gaat zien dat hij toch echt zelf andere keuzes moet gaan maken wil er iets veranderen.
Het maakt mij eigenlijk nu niet eens uit wat hij om zet, als hij maar iets probeert. We gaan nu vier keer op rij op in grote lijnen gelijkaardige manier de bietenbrug op en de spelers gaan langzaam meer morren.
Doe in ieder geval íets, anders groei je vrij snel naar een situatie waarin de top niet anders kan dan je overrulen of terzijde schuiven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

CornermanNL schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:31:
Iedereen die de wedstrijd van zaterdag gezien heeft wist dat Napoli hoe dan ook zou gaan winnen. Het is een pak slaag geworden.

Het is dan wel weer aardig om te zien hoe opportunistisch alles is, nog niet zo lang geleden was Ajax iedereen voorbij en structureel overwinteren in de CL een gegeven volgens velen en nu is alles klote.

Feit is dat je aan ieder begin van een seizoen een aantal belangrijke spelers kwijtraakt. En dat moet opvullen. Dat is tot op heden aardig gelukt en de technische staf zat is stabiel vaarwater. Nu lukt dat niet zo best en crisis is daar.

Laten we niet vergeten dat dit hele avontuur begon bij het aankopen van Blind & Tadic , zonder hen was dit alles niet mogelijk geweest. Dan nog het beleid van met name Overmars die terecht hard onderhandelde en op de centen lette. Nu zijn Overmars , ten Hag weg en moet Schreuder en Huntelaar dat invullen. Geen gemakkelijke taak.

En laten we vooral niet vergeten dat ten Hag ook een tijdje nodig had. Nu is ten Hag waarschijnlijk beter dan Schreuder, maar het is te makkelijk om het op het te laat wisselen te gooien. Als het systeem niet loopt is het lastig om dat om te buigen , wie er ook maar instaat.
Je kunt een systeem pas ombuigen als je daadwerkelijk dingen verandert. Ten Hag had ook tijd nodig, maar probeerde wel verschillende dingen en uiteindelijk vond hij een klik. Vooralsnog geeft Schreuder van alles en nog wat de schuld en zeer weinig blijk van reflectie.
We gaan nu zien of hij daadwerkelijk kan erkennen dat zijn keuzes niet goed zijn en dus op zoek naar betere, of dat hij stug blijft volharden in z'n eigen gelijk en zichzelf zo richting uitgang werkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:36

Typhone

Who Dares Wins

@Harribo
Je stipt meerdere terechte punten aan maar de spelers die aangetrokken zijn renderen een stuk minder op andere posities. Nu loop je dus tegen het probleem aan dat Tadic ALTIJD moet spelen (in de ogen van Schreuder) en je maar gaat hobbelen met hem. Tadic heeft geen snelheid verdedigt niet mee zoals een Antony dat kon en dat remt ook Rensch in zijn diepgang. Op links is het precies andersom waar de diepgang voor Bergwijn ontbreekt omdat Blind er niet over kan (durft) te gaan vanwege het gebrek aan snelheid.

Dan krijg je een combinatie aan factoren:

1) Ajax kan het eigen spel niet spelen omdat de balans compleet zoek is
2) Ajax wordt stelselmatig onder druk gezet door het voetballende vermogen uit Blind te halen
3) Het middenveld is nu niet in balans waardoor de verdediging (mede door punt 2) de bal niet kwijt kan naar voren

Resultaat: Pasveer -> Timber -> Pasveer -> Bassey -> Blind -> Pasveer -> Lange bal -> Bal kwijt -> rinse & repeat

• Bossie
Superkiwi schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:46:
Dan moet hij zijn werk als aanvoerder wel goed uitvoeren en daar schort het ook een beetje aan de laatste tijd.

Er gaat vooral verdedigend veel fout, wellicht dat iemand achterin de band eens zou moeten krijgen om daar de boel goed aan te sturen.
In dat geval ETH > SCHR ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Bossie schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:55:
[...]
In dat geval ETH > SCHR ?
We zijn het eens :)

• Bossie
Top, ga ik weer terug naar buitenlands voetbal :D

• Han
  • Niet online

Han

Typhone schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:04:
@Han Quote me maar terug! Napoli pakken we!
@Typhone

Bij deze :+ :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

https://www.telegraaf.nl/...cocktail-borrelt-bij-ajax

Schijnbaar gaat pappa Blind na het WK als technisch directeur het technische beleid binnen Ajax bepalen. Als of de gifbeker na gistervaond nog niet leeg is :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:15
Han schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:22:
https://www.telegraaf.nl/...cocktail-borrelt-bij-ajax

Schijnbaar gaat pappa Blind na het WK als technisch directeur het technische beleid binnen Ajax bepalen. Als of de gifbeker na gistervaond nog niet leeg is :|
Vind ik lastig te oordelen of dit slecht uit gaat pakken. Als trainer was hij niet top, maar dit is natuurlijk een geheel andere functie.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-01 06:22
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Alvarez eigenlijk ook niet waardeer. Het zal vast een slot op de deur zijn maar zo zonder Martinez komen zijn gebreken naar voren. Daarnaast is het nogal een lompe boer die al zeker 3x rood had mogen hebben dit seizoen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

• Han
  • Niet online

Han

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:34
Gynnad schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

Vind ik lastig te oordelen of dit slecht uit gaat pakken. Als trainer was hij niet top, maar dit is natuurlijk een geheel andere functie.
Dat en bij Ajax had hij destijds ook verschrikkelijk matig materiaal.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

FDMK schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:43:
[...]

Dat en bij Ajax had hij destijds ook verschrikkelijk matig materiaal.
O?

https://www.voetbal.com/w...-amsterdam-psv-eindhoven/

Vind ik nog wel heel erg meevallen. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Bossie
ParaDroid2 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:27:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Alvarez eigenlijk ook niet waardeer. Het zal vast een slot op de deur zijn maar zo zonder Martinez komen zijn gebreken naar voren. Daarnaast is het nogal een lompe boer die al zeker 3x rood had mogen hebben dit seizoen.
Die hadden we met een grote strik op stamford bridge moeten laten bezorgen

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Maduro :'(
Boukhari :'(
Rosales :'(
Escudé :'(
Babel :'(

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:51:
[...]

Maduro :'(
Boukhari :'(
Rosales :'(
Escudé :'(
Babel :'(
Prima vergelijkbaar met de huidige stand van zaken toch?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

Matige achterhoede, matige voorhoede, paar omhoog gevallen kampertjes op het middenveld. Eigenlijk was alleen de linksback van wereldklasse toch? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• snmght

snmght

imho dan he

Maar wat zou dan de gedroomde opstelling zijn? Ik zie Tadic nog wel renderen als 10, hij is normaalgesproken prima in de (steek)pass, kan zich goed vrijdraaien en is balvast. Als hij dan toch zo nodig moet spelen.. Kudus kan ook op 9 of 10:

Bergwijn / Brobbey / Berghuis

Tadic

Taylor Alvarez

Wijndal Bassey Timber Rensch

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:34
snmght schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:16:
Maar wat zou dan de gedroomde opstelling zijn? Ik zie Tadic nog wel renderen als 10, hij is normaalgesproken prima in de (steek)pass, kan zich goed vrijdraaien en is balvast. Als hij dan toch zo nodig moet spelen.. Kudus kan ook op 9 of 10:

Tadic

Taylor Alvarez

Bergwijn-brobbey-Portugees
Kudus
Taylor-Alvarez
Wijndal-Bassey-Timber-Mexicaan

Nu met Tadic op rechtsvoor heb je totaal geen diepgang.

[ Voor 6% gewijzigd door FDMK op 05-10-2022 13:22 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Gonadan

Gonadan

snmght schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:16:

Tadic

Taylor Alvarez

In ieder geval een opstelling maken die meer voetbal en creativiteit heeft. Dat is misschien lastig met deze spelers maar nu loopt het gewoon te snel vast. Wijndal LB zou al lekker zijn, Brobbey gewoon in de spits en dan op linkshalf/tien spelen met wat vrijere positionering van Bergwijn/Tadic of een combinatie met Kudus. Op het middenveld zal je moeten gaan kiezen, wil je een Taylor die meer verbinding geeft of een Blind die erg goed met Tadic op links samen gaat? Alvarez er maar uit, dat is geen voetballer maar een houthakker. Heeft heel veel hele goede dingen gedaan maar nu werkt het gewoon even niet, jammer maar helaas.
Ocampos kan je alleen gebruiken als je hem wat vrij op rechts laat en hem ook wel goede ballen geeft met ruimte voor hem, in breiwedstrijden heb je niets aan die man.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16
Bergwijn - Brobbey - Berghuis

Taylor - Kudus
Alvarez

Wijndal - Bassey - Timber - Rensch / Sanchez

Pasveer.

Tadic tijdje op de bank, samen met Daley. Zorgen dat ze getergd terug komen als er weer een beroep op ze wordt gedaan. Het is topsport, geen vriendjespolitiek. Als je niet presteert mag je er gewoon even naast staan. Ongeacht of je nou aanvoerder bent en een behoorlijke staat van dienst hebt. Zeker als 't niet loopt en je zelf al een aantal weken de slechtste op 't veld bent. Behalve tegen Go Ahead dan, of niet @Gonadan ;)

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-01 20:50
PWM schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:30:
Maar los van het matige spel van Ajax, waren die van Napoli wel extreem handig aan de bal en lekker op elkaar ingespeeld.
Minder uitgegeven, grotere renovatie van de selectie. Knap gedaan van Spaletti. Vakman.
Je hoeft hem zeker niet meteen af te schrijven en hij gaat zijn waarde nog wel hebben, maar 20 miljoen was een miljoen of 15 te veel voor hem. Voor dat bedrag in de Nederlandse competitie moet iemand er meteen staan en een dragende speler zijn.

• Gonadan

Gonadan

JanW schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:30:

Taylor - Kudus
Alvarez

Pasveer.

Tadic tijdje op de bank, samen met Daley. Zorgen dat ze getergd terug komen als er weer een beroep op ze wordt gedaan. Het is topsport, geen vriendjespolitiek. Als je niet presteert mag je er gewoon even naast staan. Ongeacht of je nou aanvoerder bent en een behoorlijke staat van dienst hebt. Zeker als 't niet loopt en je zelf al een aantal weken de slechtste op 't veld bent. Behalve tegen Go Ahead dan, of niet @Gonadan ;)
Blind was gisteren ook niet slecht, best veel goede acties, maar echt goed was hij ook niet. Punt is meer dat een tactiek wordt gekozen waarin ze gebruikt worden en die tactiek heeft gevolgen. In mijn optiek moet je dan de tactiek aanpakken en heeft het affakkelen van specifieke spelers niet zoveel zin.
Dat is een beetje als een spits als Lucca neer zetten en dan geen enkele voorzet geven, of een Brobbey neerzetten maar dan nul komma nu voetbal en creativiteit om hem heen. Als je voor een speler geen goede plek hebt waar hij goed rendeert dan moet je hem gewoon niet opstellen, of het nu Tadic is of een Magallan.

Ajax heeft er in het verleden wel vaker een handje van gehad te vinden dat spelers ergens wel gewoon moeten kunnen renderen ook al is dat hun positie niet en renderen ze daar niet. Het frustreert mij dat die houding nu weer terug is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

PWM schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:30:
Voor de goede orde: Napoli had gisteren meer aanvallen en schoten op doel dan PSV die wedstrijd. Die laatste 15 minuten kwam Ajax nog goed weg.

En een stukje mentaliteit voorin dat het niet uit maakt hoe, die bal moet hoe dan ook snel op het hok. Een soort felle doelgerichtheid die Nederlandse clubs toch vaak lijken te missen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:11
Gynnad schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

Ik zal je even uit die droom halen. Blind heeft na zijn voetbalcarriere echt overal gefaald. Als trainer, assistent en leidingevende functie waren de resultaten echt altijd slecht. Is ook al eerder TD geweest bij Ajax en dat was echt verschrikkelijk. Het is echt een schande als hij weer wordt aangesteld. Kan echt niet.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:07
donleone83 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Je hoeft hem zeker niet meteen af te schrijven en hij gaat zijn waarde nog wel hebben, maar 20 miljoen was een miljoen of 15 te veel voor hem. Voor dat bedrag in de Nederlandse competitie moet iemand er meteen staan en een dragende speler zijn.
dat die er meteen moet staan in de Nederlandse competitie daar ben ik wel mee eens maar een dragende speler? neeeeeee

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16
hotymoty schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:43:
[...]

Ik zal je even uit die droom halen. Blind heeft na zijn voetbalcarriere echt overal gefaald. Als trainer, assistent en leidingevende functie waren de resultaten echt altijd slecht. Is ook al eerder TD geweest bij Ajax en dat was echt verschrikkelijk. Het is echt een schande als hij weer wordt aangesteld. Kan echt niet.
Als assistent vind ik 'm nog prima functioneren. Onder De Boer deed hij 't prima, en ook onder Van Gaal nu, van wat ik kan beoordelen. Je moet 'm gewoon geen eindverantwoordelijke maken.
Gonadan schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

Blind was gisteren ook niet slecht, best veel goede acties, maar echt goed was hij ook niet. Punt is meer dat een tactiek wordt gekozen waarin ze gebruikt worden en die tactiek heeft gevolgen. In mijn optiek moet je dan de tactiek aanpakken en heeft het affakkelen van specifieke spelers niet zoveel zin.
Dat is een beetje als een spits als Lucca neer zetten en dan geen enkele voorzet geven, of een Brobbey neerzetten maar dan nul komma nu voetbal en creativiteit om hem heen. Als je voor een speler geen goede plek hebt waar hij goed rendeert dan moet je hem gewoon niet opstellen, of het nu Tadic is of een Magallan.

Ajax heeft er in het verleden wel vaker een handje van gehad te vinden dat spelers ergens wel gewoon moeten kunnen renderen ook al is dat hun positie niet en renderen ze daar niet. Het frustreert mij dat die houding nu weer terug is.
Klopt, het rammelt aan alle kanten. Blind moet ver naar voren staan, middenvelder Taylor komt dan op zijn plek een beetje te staan, maar daarna moet ook Bassey of Timber inschuiven, waardoor alles en iedereen achterin uit positie staat. Zijn passing was gisteren inderdaad met regelmaat weer goed. Vooral de strakke inspeelpasses vanaf de zijkant richting de 16. Daar mocht meer mee worden gedaan. Het probleem is dat 't erachter niet goed staat. In Qatar kan dat prima werken, met Aké, Van Dijk en Timber/De Ligt/De Vrij erachter, dan wordt ie defensief wat minder zwaar belast.

Het is lastig, als ik gisteren zag is 't allemaal te veel los zand en voelt 't ook niet alsof de coach in staat is in te grijpen. Schreuder lijkt 't ook niet te zien of te willen zien.

[ Voor 10% gewijzigd door JanW op 05-10-2022 13:56 ]

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Blind op 10?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53
hotymoty schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:43:
[...]

QFT. Die heeft na zijn carrière als speler helemaal niets toegevoegd aan het voetbal.

XXXVI

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:23:
[...]

In ieder geval een opstelling maken die meer voetbal en creativiteit heeft. Dat is misschien lastig met deze spelers maar nu loopt het gewoon te snel vast. Wijndal LB zou al lekker zijn, Brobbey gewoon in de spits en dan op linkshalf/tien spelen met wat vrijere positionering van Bergwijn/Tadic of een combinatie met Kudus. Op het middenveld zal je moeten gaan kiezen, wil je een Taylor die meer verbinding geeft of een Blind die erg goed met Tadic op links samen gaat? Alvarez er maar uit, dat is geen voetballer maar een houthakker. Heeft heel veel hele goede dingen gedaan maar nu werkt het gewoon even niet, jammer maar helaas.
Ocampos kan je alleen gebruiken als je hem wat vrij op rechts laat en hem ook wel goede ballen geeft met ruimte voor hem, in breiwedstrijden heb je niets aan die man.
Bij Ajax lijkt de Wet van de Remmende Voorsprong momenteel op te gaan.

Meer geld alleen levert geen verbetering.

\Want overal waar je aankomt, bulkend van het geld, is het minder waard. B-)

• Harribo
JanW schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:30:

Taylor - Kudus
Alvarez

Pasveer.
Deze opstelling kan ik mij in vinden.
Alleen Brobbey presteert tegenwoordig zo slecht, ik zou Tadic dan in de spits zetten. Tadic presteert het beste als lva of spits. Zo niet, kan Brobbey nog altijd het overnemen.

Zoiets had Schreuder gisteren moeten doen(!). In ieder geval uitproberen.

Kudus is goed, die moet mi op het middenveld om meer onderdeel uit te maken van het spel.

• Harribo
Typhone schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:48:
@Harribo
Je stipt meerdere terechte punten aan maar de spelers die aangetrokken zijn renderen een stuk minder op andere posities. Nu loop je dus tegen het probleem aan dat Tadic ALTIJD moet spelen (in de ogen van Schreuder) en je maar gaat hobbelen met hem.
.....

Resultaat: Pasveer -> Timber -> Pasveer -> Bassey -> Blind -> Pasveer -> Lange bal -> Bal kwijt -> rinse & repeat
Tadic hoort in dit Ajax niet op positie rva maar op lva. Daar rendeert hij. Zo niet, wisselen of spits proberen.

Blind komt nu zeker snel tekort voor dit niveau.
Van de andere kant... Ik zag dat Blind bijna nergens de bal kwijt kon. Het is toch wel ook het team gebeuren wat compleet mis was gisteren.

Wijndal wordt toch te licht bevonden dat hij steeds bankt?

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 05-10-2022 14:46 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 03:02
Waarom wordt Bergwijn nooit op rechts gezet (ook in de "fantasie"opstellingen hier), is toch ook een rechtspoot?

[ Voor 21% gewijzigd door Megupe op 05-10-2022 15:00 ]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:33
Pompi schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:27:
Ik denk persoonlijk dat bij Blind zijn snelheid misschien niet eens zijn grootste probleem is. Maar de laconiekheid die er de afgelopen jaren in is geslopen. Alsof hij denk dat hij nog 5 jaar jonger is en het nog kan belopen, maar tegelijkertijd ook denkt dat hij het verdedigend red op zijn ervaring die hij door de jaren op heeft gedaan. Alleen is het bij beide net niet, waardoor het resultaat is dat hij steeds verkeerd staat of te laat is of nog in dromenland staat omdat hij denkt dat het wel goed komt.
Als hij mentaal feller zou zijn (beetje zoals Davids altijd was, die zich vast beet en niet los liet) had het zijn mindere snelheid goed kunnen camoufleren. Nu speelt hij gewoon te veel op een te laag percentage inzicht/oplettendheid.
Ik zei gisteravond dit en de volgende sequence of events is (vind ik daar een goed voorbeeld van).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCwpAGLU-3vAcy8jZmqfJZrk_8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZFxkRKB1Ik7FCa7greAxcUhl.png?f=fotoalbum_large
Pasveer wordt onder druk gezet en schiet de bal naar voren waar Blind zich had opgesteld. Geen idee of dat de tactiek was of dat hij dat uit zich zelf deed. Als je dat doet moet je daar dan ook een mannetje pakken, wat Blind in dit beeld ook gedaan heeft maar die moet je dan wel blijven dekken en niet loslaten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-c8icthPE3azFzgN2l3I9lWR9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zApkqCCw9TxG4Ky8zhC87H2K.png?f=fotoalbum_large
Als dat gebeurd, à la maar dan moet je meteen doordekken omdat je nu in niemands land staat waarbij zowel jouw nieuwe mannetje als oorspronkelijke mannetje vrij staan of je sprint meteen terug naar je echte positie en laat iemand anders druk zetten. In dit geval mogelijk Bergwijn aangezien die er het dichtstbij staat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QboRAAtE8geXaUKBQOwkqzuaF8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yCqSH8fN8tZXNYvaiSFLuG26.png?f=fotoalbum_large
Alleen doet Blind dat niet en blijft rustig stil staan cq nauwelijks van zijn plek bewegen. Waardoor tegenstander 1, Blinds nieuwe mannetje, de bal rustig kan aannemen en over Blind heen naar tegenstander 2, Blinds oorspronkelijke tegenstander, kan spelen. Die daar in kilometers vrije ruimte staat en rustig de bal aan kan nemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2hHnLmaykYQWv8qdlIoXHyPURs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IGIm9lAnGTDKqp0fav7IW0k8.png?f=fotoalbum_large
Wat als consequentie heeft dat Bassey, uit het centrum naar tegenstander 2 moet uitstappen en hiermee een gapend gat in het centrum achter laat. Waar de spits dus in kan bewegen, deze krijgt uiteindelijk de bal niet maar een middenvelder die in het gat achter de spits was gedoken en die kan vrij op doel schieten. Gelukkig redde Pasveer die nog, maar het had zo een doel kunnen zijn.
Ook zie je op dit laatste plaatje hoe ver Blind nog uit positie staat. Helaas zit in deze Ziggo samenvatting niet het schot vanaf de achterlijn die wel live getoond was, waar je kon zien hoe hij in Niemandsland stond te verdedigen. En dit alles komt alleen maar doordat hij te laconiek was en niet even door wou dekken en zijn directe tegenstander niet de pass laten versturen. Beetje alsof hij denkt het komt wel goed en ik hoef niet alles te geven.
Dit kwam allemaal uit deze samenvatting (rond de 5:07-5:20
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=--XRl3v6kO8]

Verwijderd

Megupe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:00:
Waarom wordt Bergwijn nooit op rechts gezet (ook in de "fantasie"opstellingen hier), is toch ook een rechtspoot?
Hij is linksbuiten en speelt dus liever op links. Berghuis was rechtsbuiten, maar is ooit op 10 gezet. Zet hem gewoon weer rechtsbuiten.
Wijndal kan ook wel eens opgesteld worden, mits hij fit is. (is hij fit?)
Ik zou zelf eerst beginnen met Blind, Alvarez en Tadic op de bank te zetten. Spelen al weken slecht.
Dan krijg je dit:

Taylor - Kudus - Klaassen

Wijndal - Bassey - Timber - Rensch

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2022 15:10 ]

Verwijderd

@Pompi de backs moeten gewoon in de zone blijven staan en niet over de middenlijn komen. En zeker niet tegen Napoli. Misschien was dat een opdracht van Schreuder, ik weet het niet.
Maar Blind kan dit, met al zijn ervaring, ook zelf bedenken.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:02

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:06:
[...]

Hij is linksbuiten en speelt dus liever op links. Berghuis was rechtsbuiten, maar is ooit op 10 gezet. Zet hem gewoon weer rechtsbuiten.
Wijndal kan ook wel eens opgesteld worden, mits hij fit is. (is hij fit?)
Ik zou zelf eerst beginnen met Blind, Alvarez en Tadic op de bank te zetten. Spelen al weken slecht.
Dan krijg je dit:

Wijndal - Bassey - Timber - Rensch

Alle 3 niet bepaald controleurs. Risico dat ze allemaal naar voren lopen, wellicht Grillitsch er in zetten. Al mag Alvarex van mij nog wel blijven staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 05-10-2022 15:13 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Pompi schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Ik zei gisteravond dit en de volgende sequence of events is (vind ik daar een goed voorbeeld van).[Afbeelding]
Pasveer wordt onder druk gezet en schiet de bal naar voren waar Blind zich had opgesteld. Geen idee of dat de tactiek was of dat hij dat uit zich zelf deed. Als je dat doet moet je daar dan ook een mannetje pakken, wat Blind in dit beeld ook gedaan heeft maar die moet je dan wel blijven dekken en niet loslaten.[Afbeelding]
Als dat gebeurd, à la maar dan moet je meteen doordekken omdat je nu in niemands land staat waarbij zowel jouw nieuwe mannetje als oorspronkelijke mannetje vrij staan of je sprint meteen terug naar je echte positie en laat iemand anders druk zetten. In dit geval mogelijk Bergwijn aangezien die er het dichtstbij staat.[Afbeelding]
Alleen doet Blind dat niet en blijft rustig stil staan cq nauwelijks van zijn plek bewegen. Waardoor tegenstander 1, Blinds nieuwe mannetje, de bal rustig kan aannemen en over Blind heen naar tegenstander 2, Blinds oorspronkelijke tegenstander, kan spelen. Die daar in kilometers vrije ruimte staat en rustig de bal aan kan nemen.
[Afbeelding]
Wat als consequentie heeft dat Bassey, uit het centrum naar tegenstander 2 moet uitstappen en hiermee een gapend gat in het centrum achter laat. Waar de spits dus in kan bewegen, deze krijgt uiteindelijk de bal niet maar een middenvelder die in het gat achter de spits was gedoken en die kan vrij op doel schieten. Gelukkig redde Pasveer die nog, maar het had zo een doel kunnen zijn.
Ook zie je op dit laatste plaatje hoe ver Blind nog uit positie staat. Helaas zit in deze Ziggo samenvatting niet het schot vanaf de achterlijn die wel live getoond was, waar je kon zien hoe hij in Niemandsland stond te verdedigen. En dit alles komt alleen maar doordat hij te laconiek was en niet even door wou dekken en zijn directe tegenstander niet de pass laten versturen. Beetje alsof hij denkt het komt wel goed en ik hoef niet alles te geven.
[YouTube]
Lucht dekken, daar is meneer echt heel goed in.

Eén van de besten! :+

• snmght

snmght

imho dan he

Typhone schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:48:
@Harribo
Nu loop je dus tegen het probleem aan dat Tadic ALTIJD moet spelen (in de ogen van Schreuder)
Zou hij hem gewoon aan de aftrap laten verschijnen met schorsing? :D

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08:16
Ramzzz schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:18:
[...]

Helaas kan hij echt niet meer, die tijd is voorbij

• Bossie
Ramzzz schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:18:
[...]

Misschien ziet hij het niet :+

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:21:
[...]

Zou hij hem gewoon aan de aftrap laten verschijnen met schorsing? :D
Dat risico lopen ze wel vrees ik! 3-0 reglementaire nederlaag is wellicht verstandiger dan met 8-0 op de broek krijgen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:58
Pompi schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Ik zei gisteravond dit en de volgende sequence of events is (vind ik daar een goed voorbeeld van).[Afbeelding]
Pasveer wordt onder druk gezet en schiet de bal naar voren waar Blind zich had opgesteld. Geen idee of dat de tactiek was of dat hij dat uit zich zelf deed. Als je dat doet moet je daar dan ook een mannetje pakken, wat Blind in dit beeld ook gedaan heeft maar die moet je dan wel blijven dekken en niet loslaten.[Afbeelding]
Als dat gebeurd, à la maar dan moet je meteen doordekken omdat je nu in niemands land staat waarbij zowel jouw nieuwe mannetje als oorspronkelijke mannetje vrij staan of je sprint meteen terug naar je echte positie en laat iemand anders druk zetten. In dit geval mogelijk Bergwijn aangezien die er het dichtstbij staat.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube]
Hier gaat wel veel meer mis dan Blind hoor ;)
- Alvarex
- Taylor
- Timber
- Bassey

Staan allemaal verkeerd bij balverlies en vervolgacties zijn ook verkeerd. Kortom het is een rommeltje :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:33
Martinusz schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

Hier gaat wel veel meer mis dan Blind hoor ;)
- Alvarex
- Taylor
- Timber
- Bassey

Staan allemaal verkeerd bij balverlies en vervolgacties zijn ook verkeerd. Kortom het is een rommeltje :)
Alvarez vind ik niet want die heeft zijn eigen mannetje, ja hij staat er ook paar meter van af op 2de screenshot maar die speler heeft de bal ook niet.

Taylor had misschien inderdaad meer de positie van Blind kunnen of moeten overnemen, maar als je kijkt naar de positie waar hij staat als Pasveer de bal naar voren trapt aka op rand penalty gebied en de halve cirkel is het niet heel gek dat hij in die paar seconden alleen maar een paar meter naar voren gegaan is.

Timber dekt inderdaad door op een plek waar het onlogisch is, zeker als de bal naar voren gaat en meer aan de kant van Bassey. Al valt het mij het hele seizoen al veel te hoog staat of erg ver indribbeld waardoor Bassey alleen komt te staan.

Bassey staat van de 4 samen met Alvarez eigenlijk als enigste op hun eigen positie terwijl de rest best uit positie staat dan wel niet bij juiste mannetje.

Bovenstaande is allemaal leuk en aardig, maar als er druk op de bal was gezet was de pass er mogelijk niet of minder goed van gekomen. Voor een team dat heel lang met een 5 seconden regel heeft gespeeld had je wel meer druk op de passer mogen zien

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:22
Bergwijn - Brobbey

Taylor - Berghuis
Alvarez

Wijndal - Bassey - Blind - Timber - Rensch

Pasveer

(Berghuis evt. in te ruilen voor Kudus of Tadic)

Dan kan Blind van achteruit de opbouw verzorgen maar hoeft hij niet te verdedigen. En je speelt wat meer op de counter, maar daar heb je met Bergwijn/Brobbey dan ook de spelers voor.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
autje schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:41:
Bergwijn - Brobbey

Taylor - Berghuis
Alvarez

Wijndal - Bassey - Blind - Timber - Rensch

Pasveer

(Berghuis evt. in te ruilen voor Kudus of Tadic)

Dan kan Blind van achteruit de opbouw verzorgen maar hoeft hij niet te verdedigen. En je speelt wat meer op de counter, maar daar heb je met Bergwijn/Brobbey dan ook de spelers voor.
Deze 3-4-3 / 5-3-2 hoor je nu vaker genoemd worden, omdat Oranje dit ook speelt en veel Ajax spelers dit systeem dus goed kennen.
Wellicht het proberen waard, omdat je dan veel spelers op een plek zet die hun wel ligt.
Lijkt me echter sterk dat Schreuder dat durft

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:24:
[...]

Deze 3-4-3 / 5-3-2 hoor je nu vaker genoemd worden, omdat Oranje dit ook speelt en veel Ajax spelers dit systeem dus goed kennen.
Wellicht het proberen waard, omdat je dan veel spelers op een plek zet die hun wel ligt.
Lijkt me echter sterk dat Schreuder dat durft
Ik hoop dat ie dat niet durft, want waarom naar een 532 schakelen alleen maar om Blind in te passen. Ga toch weg. Tribuneplaats, daar moet ie ingepast worden

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-01 01:32
toolkist schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:40:
[...]

Ik hoop dat ie dat niet durft, want waarom naar een 532 schakelen alleen maar om Blind in te passen. Ga toch weg. Tribuneplaats, daar moet ie ingepast worden
Ik verbaas mij er altijd over dat als een speler een tijdje wat minder presteerd dat veel supporters dan maar meteen roepen dat hij naar de tribune moet. Zo respectloos, zeker tegenover spelers die zo veel voor de club hebben gedaan.

Dat je zegt dat hij op dit moment niet basiswaardig is prima, maar het lijkt mij duidelijk dat je hem dan eerst op de bank zet, en niet als een stuk vuil behandelt. Hetzelfde geld voor Tadic. Die heeft net een 7 (?) jarig contract getekend zodat hij na zijn actieve spelers loopbaan verder kan groeien in de technische staf. Met het gedrag van de huidige supporters zou ik daar als Tadic zijnde wel 3x over nadenken.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Net bij Studio Sport beelden uit een interview met Slot aangaande de wedstrijd van gisteren. Die man had een duivelse lach van oor tot oor _O-

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Providentia schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:46:
[...]

Ik verbaas mij er altijd over dat als een speler een tijdje wat minder presteerd dat veel supporters dan maar meteen roepen dat hij naar de tribune moet. Zo respectloos, zeker tegenover spelers die zo veel voor de club hebben gedaan.

Dat je zegt dat hij op dit moment niet basiswaardig is prima, maar het lijkt mij duidelijk dat je hem dan eerst op de bank zet, en niet als een stuk vuil behandelt. Hetzelfde geld voor Tadic. Die heeft net een 7 (?) jarig contract getekend zodat hij na zijn actieve spelers loopbaan verder kan groeien in de technische staf. Met het gedrag van de huidige supporters zou ik daar als Tadic zijnde wel 3x over nadenken.
Respectloos? Dus een speler die veel betekend heeft voor de club maar eeuwig laten staan? Wat vond je van Kjell Scherpen? Deed ook z’n best maar blunderde.

Het is geen liefdadigheidsinstelling maar een professionele voetbalclub. Daar telt maar een ding wat bij laffe amateurclubs niet geldt: winnen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53
[...]

Ik verbaas mij er altijd over dat als een speler een tijdje wat minder presteerd dat veel supporters dan maar meteen roepen dat hij naar de tribune moet.
Ik verbaas me altijd dat mensen structureel onderpresteren gedogen, in het bijzonder in topsport.

XXXVI

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:22
toolkist schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:40:
[...]

Omdat hij de enige speler is die van achteruit de opbouw kan verzorgen. Wijndal kan het niet (niet het type speler), Rensch kan het niet (niet het type speler), Bassey kan nauwelijks voetballen, en Timber kan het wel maar is hopeloos uit vorm (en Blind kan het beter).

Bovendien is deze 4-mans verdediging zo lek als een mandje, mede omdat Blind nu ook wordt gedwongen te verdedigen, wat hij niet (meer) kan.

Het grote probleem is dat Ajax vanuit de verdediging niet meer een linie kan overslaan. Geen van de vier die er nu staan kan dat. En dat leidt tot terugspeelballen op Pasveer, die dan uit ellende maar een hijs naar voren geeft (waar spelers staan die nooit een kopduel winnen).

[ Voor 27% gewijzigd door autje op 05-10-2022 21:50 ]

• Providentia
Typhone schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:06:
[...]

Respectloos? Dus een speler die veel betekend heeft voor de club maar eeuwig laten staan? Wat vond je van Kjell Scherpen? Deed ook z’n best maar blunderde.

Het is geen liefdadigheidsinstelling maar een professionele voetbalclub. Daar telt maar een ding wat bij laffe amateurclubs niet geldt: winnen.
Ik zeg niet dat hij moet blijven staan, hij mag van mij ook best even banken. Ik zeg alleen dat hij niet als een stuk vuil behandelt hoeft te worden ('hij moet op de tribune zitten').

Verwijderd

Vos schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:12:
[...]

Alle 3 niet bepaald controleurs. Risico dat ze allemaal naar voren lopen, wellicht Grillitsch er in zetten. Al mag Alvarex van mij nog wel blijven staan.
Klaassen op 6. Gaat ie mee moet een ander het even overnemen. Dat kunnen ze heus wel, het zijn geen pupillen.
Ze hebben allemaal scorend vermogen en ik vind ze ook allemaal beter dan die mexicaanse houthakker.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:29
Verwijderd schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:16:
[...]

Klaassen op 6. Gaat ie mee moet een ander het even overnemen. Dat kunnen ze heus wel, het zijn geen pupillen.
Ze hebben allemaal scorend vermogen en ik vind ze ook allemaal beter dan die mexicaanse houthakker.
Voor de balans in het team vind ik Alvarez momenteel de beste keuze. De andere 3 zijn beter dan hem voetballend gezien, maar verdedigend i.m.o. niet. Zoals Ajax nu poogt te spelen hebben ze eigenlijk een type 'de Roon' nodig, eentje die de aanvalsgolf al breekt voordat deze goed en wel begonnen is, niet een stel PrimaDonna welke er niet voor zullen zorgen dat de verdediging wat wordt ontlast.

I.m.o. is de combinatie Bassey/ Timber centraal goed genoeg verdedigend gezien, voetballend gezien moet Bassey beter om onder druk uit te kunnen voetballen.
Blind staat veel te hoog meestal, dus komt in de opbouw van achteruit niet meer echt voor en kan het verdedigend niet belopen waardoor Bassey vaak zijn man 'ook' op moet vangen.
Rensch is leuk tegen kleinere tegenstanders maar is nu niet van het niveau CL, wellicht komt dat nog wel maar ik kijk puur naar het nu.

Voor het middenveld heb je i.m.o. prima spelers, maar voorin sluit er niet bij aan, daar zakt Kudus te ver in (ik zou met Brobbey spelen) en vindt Bergwijn een kaatsende speler het prettigst, die wil voetballen ipv ballen voorgooien.
Tadic rendeert niet op rechts, dus of hij en Bergwijn moeten andersom, met Brobbey centraal. Of Tadic moet eruit en iemand anders rechtsvoor.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik ga mee met het betoog van Dick Sintenie -> spelers allemaal in hun kracht zetten en op dit moment is dat geen 4-3-3. Poppetjes op een andere plaats zetten verandert de ideologie van dat poppetje nog niet en laat je in dezelfde valkuilen lopen als de laatste tijd.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Een tijdje? Kijk je wel eens vaker naar Ajax? Blind is al anderhalf jaar op, op een enkele keer een opvlieging na. Die is niet 'op het moment' basus onwaardig, dat is ie al ruim een jaar.
Over Tadic heb je mij nog niet veel negatiefs zien zeggen, die wordt nu lekker door het elftal geslingerd ipv dat ie op zn sterkste positie kan spelen, omdat er zo nodig 30m voor Bergwijn uitgegeven moest worden.
autje schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:47:
[...]

Omdat hij de enige speler is die van achteruit de opbouw kan verzorgen. Wijndal kan het niet (niet het type speler), Rensch kan het niet (niet het type speler), Bassey kan nauwelijks voetballen, en Timber kan het wel maar is hopeloos uit vorm (en Blind kan het beter).

Bovendien is deze 4-mans verdediging zo lek als een mandje, mede omdat Blind nu ook wordt gedwongen te verdedigen, wat hij niet (meer) kan.

Het grote probleem is dat Ajax vanuit de verdediging niet meer een linie kan overslaan. Geen van de vier die er nu staan kan dat. En dat leidt tot terugspeelballen op Pasveer, die dan uit ellende maar een hijs naar voren geeft (waar spelers staan die nooit een kopduel winnen).
Dat overslaan deden ze nodig jaar ook bijna niet. Tadaa, daar was Gravenberch die hier keer op keer verguisd werd. Maar waar ze wel bijna altijd de bal bij kwijt konden.
Het linie overslaan lukt Blind ook al vaak zat niet meer, of je moet balverlies als succesvol 'overslaan' meetellen.
Kudus liet in het begin van z'n Ajax carriere zien dat ie in de rol van Gravenberch kan spelen. Bak ophalen achterin, spelverdelen, etc, maar Schreuder vindt hem om de een of andere manier geen middenvelder.

Bassey gaat het prima redden bij Ajax als ie niet meer 2,5 positie hoeft te spelen. Dus naast z'n eigen plek ook nog de man van Blind opvangen en tegelijkertijd die van Timber als ie weer eens veels te ver naar voren is.
Timber zou ik 10x liever als centrale defensieve middenvelder zien dan als verdediger. Dan kan ie lekker mee naar voren als ie wil en gebruik je zn defensieve kwaliteiten ook optimaal, maar dan heb je in ieder gebak nog mensen achter hem als je de bal verliest. Maar ja, dat gaat nu niet omdat er dan achterin een gat valt. Na het WK zal Alvarez wel gaan en dan lijkt het mij wel het moment om deze move te doen. Heeft Timber ook meteen veel meer kans van slagen in de grote competities

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:11:
[...]

Voor de balans in het team vind ik Alvarez momenteel de beste keuze. De andere 3 zijn beter dan hem voetballend gezien, maar verdedigend i.m.o. niet. Zoals Ajax nu poogt te spelen hebben ze eigenlijk een type 'de Roon' nodig, eentje die de aanvalsgolf al breekt voordat deze goed en wel begonnen is, niet een stel PrimaDonna welke er niet voor zullen zorgen dat de verdediging wat wordt ontlast.

I.m.o. is de combinatie Bassey/ Timber centraal goed genoeg verdedigend gezien, voetballend gezien moet Bassey beter om onder druk uit te kunnen voetballen.
Blind staat veel te hoog meestal, dus komt in de opbouw van achteruit niet meer echt voor en kan het verdedigend niet belopen waardoor Bassey vaak zijn man 'ook' op moet vangen.
Rensch is leuk tegen kleinere tegenstanders maar is nu niet van het niveau CL, wellicht komt dat nog wel maar ik kijk puur naar het nu.

Voor het middenveld heb je i.m.o. prima spelers, maar voorin sluit er niet bij aan, daar zakt Kudus te ver in (ik zou met Brobbey spelen) en vindt Bergwijn een kaatsende speler het prettigst, die wil voetballen ipv ballen voorgooien.
Tadic rendeert niet op rechts, dus of hij en Bergwijn moeten andersom, met Brobbey centraal. Of Tadic moet eruit en iemand anders rechtsvoor.
Tja er loopt ene Berghuis rond die het vroeger altijd prima deed op rechtsbuiten...

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Typhone schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:07:
Ik ga mee met het betoog van Dick Sintenie -> spelers allemaal in hun kracht zetten en op dit moment is dat geen 4-3-3. Poppetjes op een andere plaats zetten verandert de ideologie van dat poppetje nog niet en laat je in dezelfde valkuilen lopen als de laatste tijd.
Hij legde dit gister uit in de Branie podcast. Ik kreeg zowaar weer een beetje hoop, na zijn woorden. Nu hopen dat Schreuder het 5-3-2 systeem al op t bord had staan..

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:28
Pff dacht even een artikel tegen te komen van de Speld, maar bleek het AD te zijn. Een soort van Mental support artikel omdat ajax verloren heeft 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Louwke op 06-10-2022 11:48 ]

Untappd: Louwke80

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Louwke schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:48:
Pff dacht even een artikel tegen te komen van de Speld, maar bleek het AD te zijn. Een soort van Mental support artikel omdat ajax verloren heeft 8)7

[Embed]

Het zelfmedelijden is wel gigantisch idd.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 06-10-2022 11:52 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Na het debacle van Ajax waar ik me niets van herinner kunnen de andere Nederlandse ploegen in Europa vanavond laten zien hoe het wél moet. Er zijn in totaal 6 coëfficiëntiepunten te verdienen, hoeveel gaan we er binnenharken?

Europa League

Poll: FC Zurich - PSV
Winst FC Zurich
Winst PSV
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404890&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: FC Midtjylland - Feyenoord
Winst FC Midtjylland
Winst Feyenoord
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404891&layout=6&sort=org

Conference League

Poll: AZ - Apollon Limassol
Winst AZ
Winst Apollon Limassol
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404892&layout=6&sort=org

:)F

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik zal er alles aan doen om Feyenoord naar de overwinning te schreeuwen in Herning in ieder geval, maar oprecht geen idee. Midtjylland verloor van Sturm Graz, maar rolde wel Lazio vervolgens op.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-01 20:50
Louwke schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:48:

[Embed]
Dit moet toch haast wel satire zijn? Afgeslacht worden door Napoli en dan een fan genaamd “Gnocchi” aan het woord laten.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

donleone83 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

Dit moet toch haast wel satire zijn? Afgeslacht worden door Napoli en dan een fan genaamd “Gnocchi” aan het woord laten.
Dat is een bekende Ajax supporter die altijd met Freek Janssen in de podcast zit ;).

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Superkiwi schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:15:
Na het debacle van Ajax waar ik me niets van herinner kunnen de andere Nederlandse ploegen in Europa vanavond laten zien hoe het wél moet. Er zijn in totaal 6 coëfficiëntiepunten te verdienen, hoeveel gaan we er binnenharken?

Europa League

Poll: FC Zurich - PSV
Winst FC Zurich
Winst PSV
Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]

Poll: FC Midtjylland - Feyenoord
Winst FC Midtjylland
Winst Feyenoord
Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]

Conference League

Poll: AZ - Apollon Limassol
Winst AZ
Winst Apollon Limassol
Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]

:)F
Ik stem niet want ik kan echt niet de tegenstanders inschatten. Sorry jongens hopelijk kunnen jullie verder.

• Providentia
toolkist schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:20:
[...]

Een tijdje? Kijk je wel eens vaker naar Ajax? Blind is al anderhalf jaar op, op een enkele keer een opvlieging na. Die is niet 'op het moment' basus onwaardig, dat is ie al ruim een jaar.
Over Tadic heb je mij nog niet veel negatiefs zien zeggen, die wordt nu lekker door het elftal geslingerd ipv dat ie op zn sterkste positie kan spelen, omdat er zo nodig 30m voor Bergwijn uitgegeven moest worden.
Mijn post ging niet zozeer over of Blind nu al een tijdje (of langer) slecht speelt, het ging erover dat hij alsnog met respect behandelt mag worden. Prima dat je vindt dat hij moet banken, maar in de kleedkamer en op de bank zie ik zeker nog wel een belangrijke rol voor hem weggelegt.

Hem direct naar de tribune verwijzen (of naar het baarjedentehuis, contract ontbinden en dat soort retoriek) getuigt van weinig respect.

Ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat jij specifiek dingen hebt gezegd over bejaardentehuizen of contract ontbinden, dit was meer een algemeen statement.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

donleone83 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

Er is ergens een gnoccenbrok… :+

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:13

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Providentia schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:59:
[...]

Mijn post ging niet zozeer over of Blind nu al een tijdje (of langer) slecht speelt, het ging erover dat hij alsnog met respect behandelt mag worden. Prima dat je vindt dat hij moet banken, maar in de kleedkamer en op de bank zie ik zeker nog wel een belangrijke rol voor hem weggelegt.

Hem direct naar de tribune verwijzen (of naar het baarjedentehuis, contract ontbinden en dat soort retoriek) getuigt van weinig respect.

Ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat jij specifiek dingen hebt gezegd over bejaardentehuizen of contract ontbinden, dit was meer een algemeen statement.
Dat is uiteindelijk het gevolg als een trainer hem te lang de hand boven het hoofd houdt, men wordt steeds feller.

Ik kan mij niet voorstellen dat binnen de selectie dit gevoel niet leeft, grijp eens in. We wensen Tadic en Blind een goede afloop van hun carrière, niet deze teloorgang.

De wedstrijd tegen Volendam maar eens afwachten. Op papier een wedstrijd van niks, maar er hangt er best wat vanaf.

Tweakers Discord

• Providentia
tweakduke schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:53:
[...]

Dat is uiteindelijk het gevolg als een trainer hem te lang de hand boven het hoofd houdt, men wordt steeds feller.

Ik kan mij niet voorstellen dat binnen de selectie dit gevoel niet leeft, grijp eens in. We wensen Tadic en Blind een goede afloop van hun carrière, niet deze teloorgang.

De wedstrijd tegen Volendam maar eens afwachten. Op papier een wedstrijd van niks, maar er hangt er best wat vanaf.
Precies, ik denk dat de frustratie op de trainer gericht moet zijn, niet op de speler.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik vind Blind niet basis onwaardig. Ik vind hem wel links back onwaardig, dat kan al een hele tijd niet meer in mijn ogen. En een elftal begint nou eenmaal bij de basis, de verdediging. Als dat niet goed staat is er onrust in het elftal omdat je nergens op kan terugvallen. Dus ik denk dat Schreuder de verdediging moet omgooien, Blind (in CL wedstrijden in ieder geval, maar eigenlijk constructief om de patronen in te laten slijten), niet meer in de verdediging maar ergens tussen de verdediging en het middenveld, want passen kan hij nog steeds als de beste. En zijn inzicht is echt nog wel van wereldklasse.

Tadic begint ook een probleem geval te worden, maar minder dan Blind vind ik omdat hij op een minder gevaarlijke positie staat. Ik ben wel van mening dat Ajax de jeugd (en de nieuwe aankopen) veel meer speeltijd moet gunnen. Van Basten zei het ook, beetje vreemd dat zoveel aankopen naast het veld zitten.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ter info:
PSV 18:45u Veronica + ESPN2
Feyenoord 21:00u Veronica + ESPN2
AZ 21:00u ESPN1
Succes supporters! d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 06-10-2022 18:37 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:54
Daar gaan we weer, het leed dat PSV-supporter heet. Kom op boeruh!

[ Voor 3% gewijzigd door carpebios op 06-10-2022 18:42 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
Er zit daar echt geen hond hahahaha.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
Hoezo schiet je daar niet gewoon?

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:46
Keeper kwam er goed uit. Graag meer van zulke kansen voor PSV, met doelpunt de volgende keer!

WoT stats

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

carpebios schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:44:
Er zit daar echt geen hond hahahaha.
Gelukkig zitten er genoeg om toch wat sfeer te maken oOo oOo

• carpebios
Gakpo is nog niet scherp, anticipeert niet echt lekker op de ballen die naar hem komen.

• carpebios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8X_rP_VOPdQWOlADgtHjNCfNyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hoppaaaa 0-1!

• ElPaco
Prima goal! Goed gebruik gemaakt van de traagheid van het veld!

WoT stats

• Harribo
Mooie pass van Obispo

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Aardige spits wel. Knap hoor!

• ElPaco
En daar is nummer 2! Lekker!

WoT stats

• carpebios
Vertessen doet het lekker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8X_rP_VOPdQWOlADgtHjNCfNyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

Pagina: 1 ... 110 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023