Here we go !! *O*

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:03
jori040 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:37:
[...]

Pffff ik heb de Switch versie maar ik zit in twijfel of ik deze versie ook ga aanschaffen want als ik die Series X beelden zie dan heb ik wel zoiets van WAUW!

Rise vind ik sowieso beter dan World. ;)En 60fps tov van de Switch versie is best een grote upgrade bij dit type game.
Staat op Gamepass sinds vandaag. :D
Eigenlijk wou ik me niet mengen in de discussie waarin er geklaagd wordt over het klagen... heb er ook maar een beetje doorheen gescand... maar mijn oog viel op een claim dat het normaal zou zijn dat er maar 5 nieuwe games Gamepass in zouden komen in een maand. Aangezien ik een beetje een cijfernerd ben heb ik gezocht of daar ergens data over te vinden was (ja, hier) en hier vervolgens een excel grafiekje van gemaakt:

Dus, ja, je kunt toch echt wel zeggen dat er de laatste tijd wat minder games de collectie in komen.
Niet dat ik er zelf een probleem mee heb, er zit zoveel meer in gamepass dan waar ik ooit tijd voor zou hebben...

Gamertag: FinrazielNL

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:13
Timothy3000 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:18:
[...]

Staat op Gamepass sinds vandaag. :D
Ja weet ik maar ik ben nog een ouderwets iemand die games zelf in bezit wil hebben.Op een of andere manier heb ik dan ook een hekel aan abonnementen.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-02 23:04
uchiha tijntje schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:08:
[...]

Ik speel het dagelijks en merk er niets van. Als je weer gaat spelen. Er zijn diverse updates geweest die dit hebben opgepakt. Maar als je gekilled wordt kun je natuurlijk altijd even de schuld geven aan desync :P

Zet je region verder wel even op “local”. Is een optie die ze in q3 hebben toegevoegd dacht ik. Potjes zoeken duurt dan net ietsjes langer soms maar ik heb meestal een ping van 4ms.
Hehehe ik ben gewoon pro hoor :+ _O-

Nu je het zegt, het zou inderdaad aan die region kunnen liggen. Volgens mij hebben we het daar al eens over gehad een tijd terug. De kans is zeer groot dat ik op een US server heb gezeten.

Bedankt voor de tip! :D

@Exactor it
Heb je het nu over @uchiha tijntje? :P

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:37
Mosin schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:03:
[...]

Nu je het zegt, het zou inderdaad aan die region kunnen liggen. Volgens mij hebben we het daar al eens over gehad een tijd terug. De kans is zeer groot dat ik op een US server heb gezeten.

@Exactor it
Welnee joh! :+
De nieuwe this week on Xbox is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Mosin schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:03:
[...]

@Exactor it
Grapjassen :P

Gamertag: VAS taijyn

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:35
uchiha tijntje schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:57:
[...]

Hollow Knight, 1 van de beste Metroidvanias ooit.
Moeilijk, deprimerend, gevoelige besturing.
(uurtje gespeeld)
zetje01 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:46:
[...]

(uurtje gespeeld)
Klopt allemaal. :)

Even doorzetten en je krijgt er echt een enorm gaaf avontuur voor terug.

Het is een fenomenale game. De uitdaging was geweldig. Zowel qua boss fights als de platform secties. Ik kijk dan ook erg uit naar Silksong. De beelden die ik uit de trailer haal is dat de movement nog beweeglijker is dan Hollow Knight.

[Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-01-2023 22:25]

• zetje01
uchiha tijntje schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:55:
[...]

Klopt allemaal. :)

Even doorzetten en je krijgt er echt een enorm gaaf avontuur voor terug.
Dan effe wat luchtigers:
Zeg, ligt het aan mij, of komen er de laatste tijd niet zo veel nieuwe spellen in GamePass ;)
Matchpoint aan het spelen hier op de bank. Gortdroge game, maar wel de beste tennisgame op Xbox momenteel. En zo met paar man op de bank wel leuk. Straks nog Fusion Frenzy mogelijk...

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:22
zetje01 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:06:
[...]

Dan effe wat luchtigers:
Zeg, ligt het aan mij, of komen er de laatste tijd niet zo veel nieuwe spellen in GamePass ;)
Nee, eerst moet je Hollow Knight uitspelen. :-) De muziek alleen al. Fantastisch.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Krimglas schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:47:
[...]

Wat is er dan mis met Halo momenteel :?

Ik ga akkoord met de opmerking van Xgar dat sommige mensen hier wel HEEL hard proberen om doom en gloom over dit topic af te roepen.
343 Industries Will No Longer Make Halo Games, But Will Oversee Outside Development

Niks aan de hand verder ;)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:12
Laten we die discussie maar niet weer oprakelen :)

[Voor 91% gewijzigd door BM op 21-01-2023 11:19]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• zetje01
ilm schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:42:
[...]

Nee, eerst moet je Hollow Knight uitspelen. :-) De muziek alleen al. Fantastisch.
[YouTube: Hollow Knight: The Grimm Troupe - 2 New Bosses [No Damage]]
De eerste helft van het filmpje gezien:
Wow! Dat is te moeilijk voor mij.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:14
BM schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:08:
[...]

Ik zal niet beweren dat de lijst met Series exclusives heel groot is, maar deze uitspraak is pertinent niet waar.
Cloud gaming op Xbox one tel ik niet als cross-gen.
Maar onder andere Flight Simulator, Deathloop, Hell Let Loose en Shredders hebben geen Xbox One versie, en zijn enkel op Xbox Series console te spelen. (Als je in het Xbox landschap zit) Er zijn dus weldegelijk Series exclusives.
The medium wist ik zeker, dus idd een wat boude uitspraak, maar het is wel wat karig. Neemt niet weg dat Series optimized games gewoon prima upgrades zijn :)

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Exactor it
zetje01 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:02:
[...]

De eerste helft van het filmpje gezien:
Wow! Dat is te moeilijk voor mij.
Het verhaal uitspelen is prima te doen. Pas bij de challenges wordt het idioot (daar ben ik gestopt).

• Deltos
  • Niet online
Edit: Laat ook maar. ;)

[Voor 93% gewijzigd door Deltos op 21-01-2023 00:04]

• Deltos
  • Niet online
Eventjes tijd gehad voor MH Rise. Komt weer een hoop op je af als beginner, morgen eens goed voor gaan zitten.

[Voor 9% gewijzigd door Deltos op 21-01-2023 00:04]

zetje01 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:46:
[...]

(uurtje gespeeld)
Mocht je er 25 euro voor over hebben, GRIME is tien keer beter / mooier / beter uitgewerkt / indrukwekkender / kleurrijker / doordacht / strakkere controls dan Hollow Knight.
GRIME wordt dan ook niet voor niets de ‘Hollow Knight Killer’ genoemd :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 00:09:
[...]

Mocht je er 25 euro voor over hebben, GRIME is tien keer beter / mooier / beter uitgewerkt / indrukwekkender / kleurrijker / doordacht / strakkere controls dan Hollow Knight.
GRIME wordt dan ook niet voor niets de ‘Hollow Knight Killer’ genoemd :)
Grime is zeker goed, maar het is zeker geen hollow knight killer. Zet the Knight tegenover the Vessel en the Knight pogo’t the Vessel volledig zoek terwijl die probeert stamina te besparen :P

Maar beide games zijn zeker aanraders voor metroidvania liefhebbers! Ook Blasphemous is een aanrader. Voor de volledigheid zet ik die er ook bij aangezien ik denk dat jij die ook beter vind dat Hollow Knight. ;)
——-

Voor de beginners in Monster Hunter:

https://www.trueachieveme...er-rise-guide-new-players

[Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-01-2023 00:48]

Van ongeveer 17:00 tot nu (met pauzes natuurlijk) MHR gespeeld samen met de vrienden en het is weer zoals vanouds.

Ik moest er even in komen, maar toen ik weer zag hoeveel toffe dingen er vrij te spelen zijn, het sfeertje, het samenwerken, de katten en de palamute hond, etc, zat ik er weer helemaal in.

• zetje01
uchiha tijntje schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 00:22:
[...]

Grime is zeker goed, maar het is zeker geen hollow knight killer. Zet the Knight tegenover the Vessel en the Knight pogo’t the Vessel volledig zoek terwijl die probeert stamina te besparen :P

Maar beide games zijn zeker aanraders voor metroidvania liefhebbers! Ook Blasphemous is een aanrader. Voor de volledigheid zet ik die er ook bij aangezien ik denk dat jij die ook beter vind dat Hollow Knight. ;)
——-
ORi en Willow of Wisp (of zoiets) heb ik wel veel tijd in gestoken.
Dat is wat vriendelijker, makkelijker, mooier, dan Hollow.

• zetje01
uchiha tijntje schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 00:56:
[...]

Dit is ook een optional boss trouwens :)
Ah, dat is wel goed dat je het zegt. Want ik zou hier nooit voorbij zijn gekomen.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-02 13:26
devilsnight schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 00:26:
Van ongeveer 17:00 tot nu (met pauzes natuurlijk) MHR gespeeld samen met de vrienden en het is weer zoals vanouds.

Ik moest er even in komen, maar toen ik weer zag hoeveel toffe dingen er vrij te spelen zijn, het sfeertje, het samenwerken, de katten en de palamute hond, etc, zat ik er weer helemaal in.
Grappig hoe verschillend smaak kan zijn soms.
Ik was na een minuut alweer klaar 🙃
PepieNL schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:17:
[...]

Grappig hoe verschillend smaak kan zijn soms.
Ik was na een minuut alweer klaar 🙃
Sterker nog, ik werd wakker en had zoiets van...."wat zal ik straks eens gaan doen in MHR" en dat had ik met World ook.

Hoe vond jij World?
ilm schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:42:
[...]

[YouTube: Hollow Knight: The Grimm Troupe - 2 New Bosses [No Damage]]
Iets van twee a drie jaar geleden zat ik hier helemaal in. Weet nog dat het wel een tijdje duurder voordat de game mij te pakken had, niet zolas Ori die me meteen beet heeft. Ben naar mijn idee ook best ver gekomen en ineens gestopt, zo jammer dat ik dat heb gedaan. Gelukkig was de game tot dat punt niet extreem lastig, gewoon te doen. Maar ik begreep dat ie later dus wel echt heel lastig wordt?

Ik zal vandaag eens checken waar ik gebleven ben.

• jori040

Vind je het tov de Switch versie een grote upgrade ?
Weet niet of je op Switch of PC hebt gespeeld.

Zit nog steeds in twijfel of ik hem voor Series X koop.

[Voor 5% gewijzigd door jori040 op 21-01-2023 11:05]

• Timothy3000

Heb je wat beginnerstips? Het lijkt echt mijn type game maar ik snap er niks van. Besturing is ook wat clunky imo.
jori040 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:04:
[...]

Vind je het tov de Switch versie een grote upgrade ?
Weet niet of je op Switch of PC hebt gespeeld.
Heel kort de demo gespeeld op Switch, meer niet. Maar als het goed is, is dit de pc port hé? Wat echt opvalt is hoe retestrak de graphics zijn qua scherpte, lekker soepel maar je ziet echt dat het een old gen game is. Eigenlijk zoals XboxEra zei, de mooiste 360 game. Switch is natuurlijk ook een iets betere 360.

• Timothy3000
devilsnight schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:06:
[...]

Heel kort de demo gespeeld op Switch, meer niet. Maar als het goed is, is dit de pc port hé? Wat echt opvalt is hoe retestrak de graphics zijn qua scherpte, lekker soepel maar je ziet echt dat het een old gen game is. Eigenlijk zoals XboxEra zei, de mooiste 360 game. Switch is natuurlijk ook een iets betere 360.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind de game echt prachtig. Helemaal niet echt old gen.

• jori040
devilsnight schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:06:
[...]

Ik heb zelf ervaring met de Switch versie en die vind ik leuker dan Word.Omdat dit heel erg een gameplay game is was die 60fps in world wel heel fijn.

Als ik zo de beelden op Youtube zie dan ziet deze er nu idd wel heel nice uit.Ik denk er nog ff over na. ;)

• Deltos
  • Niet online
Dat gevoel wanneer een game je eigenlijk aanspreekt en toch wil het je niet meteen volledig grijpen..en dan verder gaan in de hoop dat het het opeens klikt. Vandaag ronde 2 met MH Rise hier. 8) Dat The Witcher 3 mij roept in de achtergrond helpt ook niet mee.
Ben benieuwd hoe het met jou afloopt @Timothy3000 haha

[Voor 11% gewijzigd door Deltos op 21-01-2023 11:27]

• jori040
Deltos schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:26:
Dat gevoel wanneer een game je eigenlijk aanspreekt en toch wil het je niet meteen volledig grijpen..en dan verder gaan in de hoop dat het het opeens klikt. Vandaag ronde 2 met MH Rise hier. 8) Dat The Witcher 3 mij roept in de achtergrond helpt ook niet mee.
Hoeveel uur heb je er nu in zitten ?
Bij een MH is de learning curve best hoog.Ondaks dat ik al een paar MH games gespeeld heb zijn er voor mij soms nog steeds dingen die boven me pet gaan.

Voordat ik bv een klik had met Monster Hunter World was ik 20 uur verder.

Als het klikt dat is het ook heel tof. :)
Timothy3000 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:11:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind de game echt prachtig. Helemaal niet echt old gen.
Old gen maar dan in 4K/60fps :)

Als je echt naar de gebieden kijkt vooral, de quest gebieden dan zie je echt dat het duidelijk onder doet voor World. Maar ik vind dit niet gek ook, het is immers een Switch game. Wellicht de PC versie, maar dat is ook gewoon een veel mooiere Switch game. ;)

• Timothy3000
Deltos schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:26:
Hier roept Persona 4.... en Fire Emblem viel gisteren ook op de mat.... en toch ook wel nieuwsgierig naar Monster Hunter....

Je zou zeggen dat ze anno 2023 wel wat verder met klonen zouden zijn om dit soort keuzestress te versimpelen.

• Deltos
  • Niet online
jori040 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Hoeveel uur heb je er nu in zitten ?
Bij een MH is de learning curve best hoog.Ondaks dat ik al een paar MH games gespeeld heb zijn er voor mij soms nog steeds dingen die boven me pet gaan.

Voordat ik bv een klik had met Monster Hunter World was ik 20 uur verder.

Als het klikt dat is het ook heel tof. :)
Ik had enkel nog tijd om een stukje door het stadje te wandelen en alleen maar tekst te kunnen lezen dus kan echt nog niet oordelen. Dat gaat vandaag gebeuren. Maar wat ik zo lees over uren en uren te spelen voor de klik.. ik hoop dat ik die commitment kan opbrengen. :)
Ik kan diepgang in een game waarderen maar als iets begint met tekst en tekst dan krijg ik al de kriebels. :P
Dat deed Elden Ring best goed eigenlijk, een diepe game maar niet overwhelming aan het begin.

[Voor 12% gewijzigd door Deltos op 21-01-2023 11:49]

Deltos schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Ik had enkel nog tijd om een stukje door het stadje te wandelen en alleen maar tekst te kunnen lezen dus kan echt nog niet oordelen. Dat gaat vandaag gebeuren. Maar wat ik zo lees over uren en uren te spelen voor de klik.. ik hoop dat ik die commitment kan opbrengen. :)
Ik kan diepgang in een game waarderen maar als iets begint met tekst en tekst dan krijg ik al de kriebels. :P
Dat deed Elden Ring best goed eigenlijk, een diepe game maar niet overwhelming aan het begin.
Ik begrijp je 100% man. Dit was exact zo in World. Het is overweldigend constant die tutorials. Na een tijdje klikte ik dingen weg om dan vervolgens rustig vandaag eens door te lezen in de Hunter info. Als je deze dingen eenmaal een beetje weet en je zit lekker in de flow van die games.....machtig.

Soms wat kleine quests doen waar je op zoek gaat naar dingen, of foto's van beesten maken. Je palico team eropuit sturen voor materials, allemaal net als World. World vond ik de beste co-op game in tijden en wie weet gaat deze het toppen.
Nu het toch ging over Metroidvania’s, deze week komt Clunky Hero uit. Nu in de aanbieding voor 12 euro.

[Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-01-2023 12:12]

• jori040
[...]

In dat stadje geven ze je meteen veel te veel info.Als je een paar missies gedaan heb dan gaat het wel beter worden hoor. :)

Dit is misschien een vreemde tip: Een game die voor mij in de eerste uren overwhelming is doen ik vaak na 3 uur verwijderen en dan begin ik opnieuw.Ik heb dat bv laatst nog met Cyberpunk gedaan.

[Voor 12% gewijzigd door jori040 op 21-01-2023 12:45]

• Exactor it
[...]

Deze dude (Arekkz gaming) keek ik veel voor weapons guides etc bij MH:W. Hij is erg goed in to the point uitleggen hoe het spel werkt. Hij heeft een beginners guide voor Rise. Misschien is dat wat voor je.

• Deltos
  • Niet online
@Exactor it Ja ik ken dat kanaal die heeft goede guides. Eerst even zelf uitvogelen en dan indien nodig de hulplijn inschakelen. ;)

• Exactor it
Deltos schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:26:
@Exactor it Ja ik ken dat kanaal die heeft goede guides. Eerst even zelf uitvogelen en dan indien nodig de hulplijn inschakelen. ;)
Ik gebruikte hem zodat ik niet al die muren van tekst hoefde te lezen. :)

• jori040
Deltos schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:26:
Ja als je vast loopt dan pas doen want anders krijge je weer te veel info van een kanaal.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is er iemand die weet of COD WW2 nog veel gespeeld wordt online? Lijkt mij wel wat als afwisseling op MW2.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-02 12:13
Hehe ik helemaal zin in Atomic Heart, was alleen maar een maandje te vroeg 😜

• Deltos
  • Niet online
Vildhjarta schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:21:
Hehe ik helemaal zin in Atomic Heart, was alleen maar een maandje te vroeg 😜
Haha dat is een tegenvaller.

Ik ga maar de zware keus maken om MH Rising in de backlog te gooien want The Witcher 3 en MH tegelijk gaat m niet worden..
Het zou haast fijn zijn dat Hogwarts gaat tegen vallen volgende maand. ;) Als dat een topper gaat worden weet ik het helemaal niet meer.
uchiha tijntje schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:10:
Nu het toch ging over Metroidvania’s, deze week komt Clunky Hero uit. Nu in de aanbieding voor 12 euro.

[Embed: Clunky Hero - date announcement teaser]
Had hier al naar gekeken, maar de controls schijnen clunky te zijn en de vijanden hebben totaal geen a.i.
Sla deze dus even over.

justifire schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:28:
[...]

Had hier al naar gekeken, maar de controls schijnen clunky te zijn en de vijanden hebben totaal geen a.i.
Sla deze dus even over.
Thanks for the heads-up. Heb zojuist Ender Lillies weer geïnstalleerd. Misschien dat ik daar mee verder ga.

• Timothy3000
justifire schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:28:
[...]

Had hier al naar gekeken, maar de controls schijnen clunky te zijn
Dan doet het iig wel wat de titel beloofd! :P

• jori040
Deltos schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:35:
[...]

Haha dat is een tegenvaller.

Ik ga maar de zware keus maken om MH Rising in de backlog te gooien want The Witcher 3 en MH tegelijk gaat m niet worden..
Het zou haast fijn zijn dat Hogwarts gaat tegen vallen volgende maand. ;) Als dat een topper gaat worden weet ik het helemaal niet meer.
Hahahaha ja voor mij en m'n portemonnee is misschien ook maar beter als die matig gaat worden.De Dead Space Remake komt er aan en ik heb net MH voor de Series X gekocht. :)

Gewoon nu lekker The Witcher gaan doen want dat werkt niet naast MH.

Dead Space heeft geen moeilijke systemen dus die kan ik prima naast MH spelen.

• jori040
Welke van de 3 visuele settings gebruiken jullie in Monster Hunter Rise ???
De graphics mode[4k] tikt als ik men moet geloven bijna 60fps aan.Benieuwd wat Digital Foundry straks te melden heeft.

Pluim voor Capcom dat zij hun games dankzij de RE Engine zo goed kunnen laten draaien op alle platformen.De Series X & PS5 hebben gewoon PC settings[er valt veel te tweaken] aan boord.

• Krimglas
  • Laatst online: 03-02 14:20
-knip- op de man

[Voor 101% gewijzigd door Geronimous op 22-01-2023 00:53]

jori040 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:45:
Welke van de 3 visuele settings gebruiken jullie in Monster Hunter Rise ???
De graphics mode[4k] tikt als ik men moet geloven bijna 60fps aan.Benieuwd wat Digital Foundry straks te melden heeft.

Pluim voor Capcom dat zij hun games dankzij de RE Engine zo goed kunnen laten draaien op alle platformen.De Series X & PS5 hebben gewoon PC settings[er valt veel te tweaken] aan boord.
Voor de duidelijkheid :

[Voor 10% gewijzigd door justifire op 21-01-2023 22:53]

• zetje01
Zijn we allemaal nog wel een beetje tevreden met onze Series?
De mijne is het beste en snelste game-device dat ik ooit gehad heb.
(Laatst te koop voor 230 euro?!?!)

[Voor 46% gewijzigd door zetje01 op 22-01-2023 00:17]

• Timothy3000
zetje01 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 00:16:
Nonstop aan sinds de release van Persona deze week. :D

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:10
Zolang we op 60 fps blijven wel ja :+

Zit nu 40 uur per week in GTA online (inschatting) dus ik ga die 250 uur speeltijd van vorig jaar makkelijk halen :o (Pc is main)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 19:50

Geronimous

Moderator Spielerij
Modbreak:Hele pagina met onderling gekibbel over Halo verwijderd.

Hou een eventuele discussie gewoon netjes. Je hoeft het niet eens te zijn of worden. Persoonlijk worden gaat tegen onze huisregels in. Bovendien: Wij willen een vriendelijker Tweakers

[Voor 80% gewijzigd door Geronimous op 22-01-2023 01:02]

poor Leno ✝︎

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-02 13:26
De gameplay loop van zowel World als Rise vind ik geweldig maar de over the top japanse artstyle knap ik op af.
Ik wacht op een westerse MH 🤔

• jori040
Om zeker aan die 60fps te komen ben ik naar default mode gegaan.

DF Video: YouTube: Monster Hunter Rise - PS5 vs Xbox Series X/S - PC-Style Graphics Op...

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Google Stadia enters the chat.. ;)

Edit: Overigens wel blij dat deze kerel nu de grote man is daar.. MCC heeft ie uit het slijk kunnen trekken.

[Voor 10% gewijzigd door D-Ed op 22-01-2023 11:18]

• Deltos
  • Niet online
@jori040 heeft de game je al in de greep of dansen jullie nog om elkaar heen? ;)

• jori040
Deltos schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:35:
@jori040 heeft de game je al in de greep of dansen jullie nog om elkaar heen? ;)
Tja het blijven clunky controls bij MH.Ondaks dat de serie op bepaalde punten lastig is blijf ik het wel leuk vinden.

Er is ook niet echt iets dat op MH lijkt.Wild Hearts komt er aan maaar die gaat denk ik niet kunnen tippen aan een MH.

Game ziet er verder top uit op Series X.En qua design vond ik de Switch versie al mooier dan World.
Van 30fps[Switch] naar 60fps speelt wel wat fijner.

Ik ga op me gemak door de SP en daarna wat co-op doen.

Of ik nog een ooit heel goed word in een MH game dat weet ik niet.Veel geduld hebben is denk het belangrijkste bij deze serie ;)

Het upgraden van de juiste dingen moet ik beter onder de knie krijgen.

[Voor 4% gewijzigd door jori040 op 22-01-2023 13:15]

Gebruiken jullie de optie dat je één keer op een monster klikt met rechter stick en dat ie dan daarop gefocust blijft? Op default staat dit uit, maar ik denk wel dat het fijner is.

• jori040
devilsnight schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:24:
Gebruiken jullie de optie dat je één keer op een monster klikt met rechter stick en dat ie dan daarop gefocust blijft? Op default staat dit uit, maar ik denk wel dat het fijner is.
Op aan dan volg je hem toch alleen op de map ?

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 15:01
Iemand die het volgende probleem herkent bij Monster Hunter: na het invoeren van mijn naam kom ik niet verder. Wat opvalt is dat de cursor aan het begin van mijn naam staat, maar op welke knop ik ook duw, het spel start niet.
Het enige wat ik nog kan doen is de achtergrond wijzigen met de schouder knoppen.

[Voor 35% gewijzigd door scrappy.doo op 22-01-2023 16:35]

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Nu online
scrappy.doo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:34:
Iemand die het volgende probleem herkent bij Monster Hunter: na het invoeren van mijn naam kom ik niet verder. Wat opvalt is dat de cursor aan het begin van mijn naam staat, maar op welke knop ik ook duw, het spel start niet.
Het enige wat ik nog kan doen is de achtergrond wijzigen met de schouder knoppen.
[Afbeelding]
Vergelijkbaar probleem gehad bij formule 1 (ook via gamepass), heel irritant, moest de game volledig afsluiten om weer verder te kunnen…

• jori040
@scrappy.doo
Save verwijderen[die maakt hij in begin al aan ] in het Xbox systeem en een reboot van de game doen raad ik aan.

Hier op de Series X geen last van gehad.

[Voor 28% gewijzigd door jori040 op 22-01-2023 16:47]

• jori040
Perfect Dark verschijnt een jaar na Tomb Raider: https://www.gamed.nl/view/144737

Ik had deze game al niet heel snel verwacht.Die 1e trailer blies mij wel van me stoel af.

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:11
jori040 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:54:
Perfect Dark verschijnt een jaar na Tomb Raider: https://www.gamed.nl/view/144737

Ik had deze game al niet heel snel verwacht.Die 1e trailer blies mij wel van me stoel af.
Minimaal een jaar volgens de bron.

offtopic:
Door deze website waande ik mij weer even in 2004. :P

• jori040
Retro schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:05:
[...]

Minimaal een jaar volgens de bron.

offtopic:
Door deze website waande ik mij weer even in 2004. :P
De ontwikkeling van deze game gaat heel stroef.De ontwikkelaar heeft in 2020 gewoon een goede trailer gemaakt en daarna weten ze volgens mij zelf niet waar het naar toe moet.

Die Microsoft studios geven nog niet heel veel vertrouwen.Kijk bv wat er met 343 gaande is.
Hellblade 2:Hier horen we ook weinig tot niets van.

Bij Xbox/Microsoft gaat het niet zoals het moet in mijn ogen.Maar goed de 25e gaan we zien wat Microsoft ons de eerste helf van dit jaar gaat brengen. ;)

Ik heb het beste voor met Xbox! :)

• jori040
@devilsnight
Monster Hunter:
Welk armour set heb jij als eerste in de game gemaakt ?
Ik ga mijn start set niet meteen volledig upgraden.
jori040 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:57:
@devilsnight
Monster Hunter:
Welk armour set heb jij als eerste in de game gemaakt ?
Ik ga mijn start set niet meteen volledig upgraden.
Ik heb zelf nog geen armor gemaakt. Heb nog steeds dat add-on armor aan, naam even vergeten. Ik weet nog niet voor welk armor ik wil gaan, beetje kijken welke de beste stats hebben voor de monsters waar ik op het moment tegen vecht.
jori040 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:15:
[...]

De ontwikkeling van deze game gaat heel stroef.De ontwikkelaar heeft in 2020 gewoon een goede trailer gemaakt en daarna weten ze volgens mij zelf niet waar het naar toe moet.

Die Microsoft studios geven nog niet heel veel vertrouwen.Kijk bv wat er met 343 gaande is.
Hellblade 2:Hier horen we ook weinig tot niets van.

Bij Xbox/Microsoft gaat het niet zoals het moet in mijn ogen.Maar goed de 25e gaan we zien wat Microsoft ons de eerste helf van dit jaar gaat brengen. ;)

Ik heb het beste voor met Xbox! :)
Ik begrijp je en er zijn genoeg redenen/excuses te bedenken (waarvan sommige wel waar zijn natuurlijk) maar het begint nu wel echt tijd te worden dat Xbox Game Studios gaat knallen wat betreft de nieuwe IP vooral.

Hellblade 2 zie ik op zich wel aanwezig zijn bij E3, die zou dan tussen juni dit jaar en juni volgend jaar moeten uitkomen, ervan uitgaande dat MS wederom dat hele twaalf maanden gebeurd aanhoud net zoals E3 vorig jaar.

• jori040
devilsnight schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:11:
[...]

Nee ik bedoel dat je echt op het beest zelf richt als ie voor je staat bijvoorbeeld, niet de map.
Bedankt man :)
Die focus camera waar jij het over heb zit verstopt in het options menu.
jori040 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:33:
[...]

Bedankt man :)
Die focus camera waar jij het over heb zit verstopt in het options menu.
Yep. Ik ben benieuwd hoe het speelt als je echt op één beest focust, aangezien er ook anders beesten zich soms ermee gaan bemoeien en misschien is zo'n full focus toch niet helemaal ideaal dan.

• jori040
devilsnight schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:20:
[...]

Yep. Ik ben benieuwd hoe het speelt als je echt op één beest focust, aangezien er ook anders beesten zich soms ermee gaan bemoeien en misschien is zo'n full focus toch niet helemaal ideaal dan.
Tegen een beest werkt het fijn.Mocht het met meer beesten lastig worden dan klik je de focus gewoon weg.
Bizar dat Capcom deze functie niet in default-mode heeft gedaan.Want ik dacht gisteren dat je het over de map had. ;)
Mijn ervaring met Monster Hunter (World) was juist dat het i.t.t. de Dark Souls games niet fijn werkt met lock-on.
Monsters zijn vaak te groot, je wilt bepaalde delen afhakken, bepaalde lock-ons zijn buiten bereik van je wapen, vaak zijn er kleine monsters in de buurt die je tussendoor van je af moet meppen en meestal moet je van een monster afrennen tijdens een area attack.
In het begin werkt het misschien fijn, maar tegen de biggies kan je de lock-on beter uit laten.

Ik moet eigenlijk zelfs nog steeds beslissen voor welk wapen ik ga. Daar ben ik nog altijd niet over uit. De dual blades zijn lekker snel, maar wordt wel aardig snel same old, misschien ga ik weer voor de insect glaive.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:47

On_E

Housemusic

Zekers, de snelheid is idd top want de vele laadschermen en trage updates in de vorige gen (ik had een PS4) waren echt om te janken geworden.

Gamepass ook een zegen, absoluut mijn favoriete console sinds de 360. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Zonet in de lokale speelgoedwinkel Cyberpunk tegengekomen voor 20 euro. Snelle Google-opdracht liet zien dat dit een prima prijs is, dus toch maar meegenomen. Wilde al langer een nieuwe playtrough doen met een andere build, dus ga mij daar nu eens op storten. Moet zeggen dat ondanks alle nukken het een game is die mij toch wel trekt.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

-tom-562

Oliesjeik

Wom schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:55:
Zonet in de lokale speelgoedwinkel Cyberpunk tegengekomen voor 20 euro. Snelle Google-opdracht liet zien dat dit een prima prijs is, dus toch maar meegenomen. Wilde al langer een nieuwe playtrough doen met een andere build, dus ga mij daar nu eens op storten. Moet zeggen dat ondanks alle nukken het een game is die mij toch wel trekt.
Is Cyberpunk een beetje te doen met een controller? Ik heb hem voorheen op Stadia gespeeld, maar dan op mijn PC met tobo+muis. Een keertje met de Stadia controller gedaan, maar ik vond het maar lastig (zoveel verschillende toetsencombinaties).
Heb 'm uiteindelijk nooit uitgespeeld (werd gek van alle bugs), maar ik zou het spel best wel eens opnieuw willen spelen.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

-tom-562 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Is Cyberpunk een beetje te doen met een controller? Ik heb hem voorheen op Stadia gespeeld, maar dan op mijn PC met tobo+muis. Een keertje met de Stadia controller gedaan, maar ik vond het maar lastig (zoveel verschillende toetsencombinaties).
Heb 'm uiteindelijk nooit uitgespeeld (werd gek van alle bugs), maar ik zou het spel best wel eens opnieuw willen spelen.
Als iemand die al shooters speelt met een controller sinds Halo op de OG Xbox: speelt prima en vlot met controller. Heb mijn eerste playthrough ook met Stadia gedaan (toen gebruik gemaakt van die bundel) en dat ging erg goed. Maar mijn laatste shooter die ik op PC met tobo+muis heb gespeeld is de originele Counter-strike denk ik :+

Vond overigens de bug in de Stadia versie meevallen. De overige console-versies waren flink slechter van wat ik begrepen heb.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Testende fotografeur

-tom-562 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Ik ben hem nu ook aan het spelen, gaat perfect met controller :)

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• jori040
devilsnight schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:26:
Ik moet eigenlijk zelfs nog steeds beslissen voor welk wapen ik ga. Daar ben ik nog altijd niet over uit. De dual blades zijn lekker snel, maar wordt wel aardig snel same old, misschien ga ik weer voor de insect glaive.
Die en de bow gaan mij het beste af.

MH & Dead Space remake: Waar moet ik de tijd vandaan halen. ;)Alleen al met MH vliegt te tijd!!!

Zo, is dat ook weer duidelijk voor een ieder die aankondigingen van Golden Eye, een trits toegevoegde game pass games en nieuwe beelden van Starfield / Fable verwacht.

justifire schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:31:
[Afbeelding]

Zo, is dat ook weer duidelijk voor een ieder die aankondigingen van Golden Eye, een trits toegevoegde game pass games en nieuwe beelden van Starfield / Fable verwacht.
Dank! Goed om te voorkomen dat het daarna hier weer gaat over beelden en eventuele release dates van games anders dan de vier aangekondigde games. Alles wat extra is bovenop die 4 games is meegenomen.

• jori040
uchiha tijntje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:54:
[...]

Dank! Goed om te voorkomen dat het daarna hier weer gaat over beelden en eventuele release dates van games anders dan de vier aangekondigde games. Alles wat extra is bovenop die 4 games is meegenomen.
Als Microsoft de drie beloofde games deze eerste helft van 2023 gaat lanceren dan gaat iedereen tevreden zijn denk ik. ;)
jori040 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:45:
[...]

Als Microsoft de drie beloofde games deze eerste helft van 2023 gaat lanceren dan gaat iedereen tevreden zijn denk ik. ;)
Dat zul je woensdag wellicht nog niet weten.

• Deltos
  • Niet online
jori040 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:45:
[...]

Ik ben pas onder de indruk wanneer die games toppers blijken te zijn met release. De show kan mij weinig boeien verder, geen woorden maar daden.

• jori040
uchiha tijntje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:50:
[...]

Dat zul je woensdag wellicht nog niet weten.
Hoop toch wel een datum van minstens twee games.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:57
justifire schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:31:
[Afbeelding]

Anderzijds... De verrassing is natuurlijk een stuk groter als niemand meer iets verwacht, maar er toch een belachelijke aankondiging volgt. Net zoals de aankondiging van de XS tijdens de GA.
Dus of er nou wel of geen verrassing volgt: wat Greenberg zegt, zegt ook niet alles. :7

Ik laat mij in elk geval verrassen. Nu nog genoeg op GPU om (uit) te spelen, tussendoor komende maand Hogwarts Legacy en dan zien we wel verder. Zodra Forza er is kan ik daar mijn tijd wel in kwijt en dan zitten er nog tientallen games, waaronder Starfield, in
de pijplijn waardoor ik geen flauw idee heb waar ik de tijd vandaan moet halen om überhaupt alles te spelen. Laat staan uit te spelen.

Persoonlijk zie ik liever dat MS eens aankondigt dat VR naar de Xbox komt dan nog meer games.
Pagina: 1 ... 74 ... 82 Laatste

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee