Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:40
Kek blauwe controller voor 40 euro, dat is dan weer fijn! Op naar avonden potjes fifa op de bank met vrienden!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Xbox Series S € 222, op Amazon.de: https://www.amazon.de/Mic...x=series+s,aps,436&sr=8-2

Leverancier Amazon, niet refurbished.

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:14
Ht87 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:08:
Kek blauwe controller voor 40 euro, dat is dan weer fijn! Op naar avonden potjes fifa op de bank met vrienden!
Hier ook de blauwe gekocht deze morgen :P

Nu nog een XSX scoren, al is het maar voor een tientje minder dan die 499 :+

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Matey schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:37:
Voor de geïnteresseerden:

Mediamarkt NL en BE verkopen deze week de Series S voor €229.

Edit: bij Amazon.de gaat ie weg voor €222,
Heb hem net besteld. Voor boven op zolder op mijn oude HD tv. Kan ik ook gelijk Netflixen. Ga daar vooral mijn indies spelen en dan beneden op de OLED en Series X de AAA games.
Nieuwe trailer van Dead Island 2.. (Je zal hem alleen wel op Youtube moeten bekijken door die stomme leeftijdsbeperking.)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-11 18:13
Series S is nu ook bij Mediamarkt voor 229 te koop. Ik merk dat ik erg twijfel om de trigger over te halen en hem te kopen.

Ik ben opgegroeid met de 360 en denk met veel nostalgie terug aan mijn 'hardcore' Xbox-tijden. Daarna overgestapt op de PS4 en inmiddels in het bezit van een PS5 en dat is nu toch meer het vertrouwde platform voor mij.

Heb wel sinds 2018 een One X, wat met Game Pass een leuke console is. Maar ik merk dat ik deze console steeds minder gebruik, en een belangrijke reden daarvoor is de langzame laadtijden. Grafisch is de console echt nog prima, maar de PS5 heeft mij teveel verwend met die snelle SSD.

Twijfel nu of de Series S het waard is, primair als Game Pass machine. Grafisch is de One X volgens mij beter, maar de Series S heeft dus die fijne SSD. Het liefst zou ik een next-gen Xbox hebben met meteen een disc drive, voor mijn oude games op disc. Maar, je kan niet alles hebben. Voor nu vind ik het overdreven om een Series X te halen voor 500 euro, terwijl ik al een PS5 bezit.

Tl;dr: Zijn er hier mensen die het bezit van een Series S het waard vinden, naast een PS5? En is deze kleine console wel een beetje future proof?

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-11 14:47
Tl;dr: Zijn er hier mensen die het bezit van een Series S het waard vinden, naast een PS5? En is deze kleine console wel een beetje future proof?
[/quote]
Ik heb er een naast de ps5 en de oled switch en de x .
Gaaf ding en voor de bij is het top .
Hij is mooi geprijsd nu en ziet er mooi uit .
Ik denk dat hij nu wel nog een tijdje mee kan .

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
@ZXRY eigenlijk is m'n Series S m'n eerste console die echt lekker snel opstart en lekker snel een spel opstart. (na consoles met cartridges).
Als je toch al GamePass hebt... dan lijkt me een Series S een heerlijjk apparaat, voor 230 euro.
Of hij grafisch beter is dan de One X weet ik niet, maar voor mij voldoet hij grafisch prima.
(okay, ik ben een casual gamer)

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:26

Stimulate14

⭐⭐⭐

ZXRY schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:41:
Series S is nu ook bij Mediamarkt voor 229 te koop. Ik merk dat ik erg twijfel om de trigger over te halen en hem te kopen.

Ik ben opgegroeid met de 360 en denk met veel nostalgie terug aan mijn 'hardcore' Xbox-tijden. Daarna overgestapt op de PS4 en inmiddels in het bezit van een PS5 en dat is nu toch meer het vertrouwde platform voor mij.

Heb wel sinds 2018 een One X, wat met Game Pass een leuke console is. Maar ik merk dat ik deze console steeds minder gebruik, en een belangrijke reden daarvoor is de langzame laadtijden. Grafisch is de console echt nog prima, maar de PS5 heeft mij teveel verwend met die snelle SSD.

Twijfel nu of de Series S het waard is, primair als Game Pass machine. Grafisch is de One X volgens mij beter, maar de Series S heeft dus die fijne SSD. Het liefst zou ik een next-gen Xbox hebben met meteen een disc drive, voor mijn oude games op disc. Maar, je kan niet alles hebben. Voor nu vind ik het overdreven om een Series X te halen voor 500 euro, terwijl ik al een PS5 bezit.

Ik heb precies wat jij ook had, inmiddels een Series X naast de PS5. Ik gebruik ze beide wel even veel.

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-11 14:43

Armada

-Wat wil je weten?-

Hier ook net toch maar aangeschaft (bij Bol). Ik heb ook PS primair als de gamemachine, maar heb ook Gamepass Ultimate erbij. Er zijn genoeg spellen die mijn interesse hebben om te proberen/te spelen, maar eerlijk gezegd trek ik het spelen achter het bureau op de PC niet (meer). Nu zo’n kleine compacte machine erbij voor de Gamepass, ja, toch maar wel. (Nu alleen nog een bak met tijd extra om zowel de geleende spellen, als PS Extra, als Gamepass door te spelen… ;) )

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-11 18:13
Bedankt allen voor de inzichten! Ik ben overtuigd en ga voor de Series S, denk dat deze inderdaad genoeg meerwaarde biedt naast de PS5. Het kleine gemis van de disc drive ondervang ik wel met het behouden van de One X. Series X voor erbij zou mooi zijn, maar vind ik voor nu even te gek aangezien het maar om een paar uurtjes per week gaat op de Xbox. Ben tenslotte nog student :D Mocht het echt niks zijn, wat ik zeker niet verwacht gezien mijn 15+ jaar ervaring met Xbox, kan het in het ergste geval altijd nog retour.

Over een paar jaar evalueer ik dan een en ander, en wellicht upgrade ik dan naar een nieuwe Xbox met disc drive.

@Armada Top, zie inderdaad dat die bij Bol nu ook 229 is. Dan ga ik hem daar maar halen, i.p.v. bij de Mediamarkt.

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik heb mijn eerste dolby atmos soundbar gekocht (9.1.4), echter vroeg ik mij af of de Xbox , de verschillende signalen automatisch gaat herkennen. Of moet ik in het menu, nog iets wijzigen?

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 21:42

De vraag is vooral welke games je hierop wilt spelen? Ga je voor de grotere exclusieve titels, houd dan rekening met beperkingen qua performance en graphics t.o.v. je PS5. Games die op beide platformen uitkomen zal je al snel een favoriete console voor hebben.

Dan hou je vooral indies over. Daar zitten natuurlijk echte pareltjes tussen. Maar welke daarvan kun je niet op je PS5 spelen? En haal je qua indies het maximale uit Gamepass? Die vragen kun je beter zelf beantwoorden, omdat ik niet in je agenda kan kijken. Als jonge vader ben ik al blij met 1 game per maand.

Avowed, Fable, Perfect Dark, Stalker 2, Starfield, FH5 dat zijn allemaal games die op mijn lijstje staan/stonden. En juist voor die titels vind ik de Series S minder geschikt. Zeker omdat ik 4k/60 gewend was.

Uiteraard moet je het geld nu beschikbaar hebben, maar 250 euro verschil op een apparaat dat nog 4-5 jaar moet meegaan (qua generatie)? En wat je grote hobby is?

Ik vind de Series S geweldig voor indie games. En dan moeten ze eigenlijk ook nog exclusief zijn. En moet je er toch wel iedere maand eentje spelen om Gamepass eruit te halen. Want je hebt en je aankoopkosten (console) en je Gamepass kosten. Daar kun je een hoop indies voor kopen op je PS5. En als je grotere exclusives wilt spelen, dan had ik voor de X gegaan.

Maar uiteraard, er zullen veel verschillende meningen zijn. De Series S is een schitterend apparaat. Alleen jij kunt bepalen of het aansluit op je use-case. Want ik vind dat je daar wel naar moet kijken.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 11:01
BramViking schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:26:
Ik heb mijn eerste dolby atmos soundbar gekocht (9.1.4), echter vroeg ik mij af of de Xbox , de verschillende signalen automatisch gaat herkennen. Of moet ik in het menu, nog iets wijzigen?
Je moet in de menu's het geluid op Dolby Atmos instellen.
De xbox zal herkennen dat die dat nu kan en die optie vrijgeven om te selecteren.
Navigate to the Settings menu on your Xbox.

Go to General > Volume & Audio Output.

Set the dropdown box under Speaker Audio to "Dolby Atmos for home theater."

If you want to use Dolby Atmos for headphones, select that option under Headset Audio > Headset format. Keep in mind that Dolby Atmos for headphones may require an additional purchase within the Dolby Access app on Xbox.

Once you've done all of that, you can make sure the Xbox Series X|S is properly using Dolby Atmos by checking the notes on the "Audio Testing & Details" page, which is accessible from the same page where you enabled Dolby Atmos.

Read More: https://www.slashgear.com...ries-x/?utm_campaign=clip

• DirtyBird
  • Laatst online: 26-11 14:43

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb ook een series S besteld bij bol voor dit geld, als vervanging voor stadia. Ik weet nog niet of ik wel maandelijks voor gamepass wil betalen aangezien ik toch wel heel erg een filthy casual ben (al kon je dat wellicht al raden omdat ik hiervoor stadia gebruikte).
Kun je nog een beetje goed gamekeys online kopen, of riskeer je dan dat je account wordt geblokkeerd of zelfs je xbox wordt gelocked?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:04
DirtyBird schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:56:
Ik heb ook een series S besteld bij bol voor dit geld, als vervanging voor stadia. Ik weet nog niet of ik wel maandelijks voor gamepass wil betalen aangezien ik toch wel heel erg een filthy casual ben (al kon je dat wellicht al raden omdat ik hiervoor stadia gebruikte).
Kun je nog een beetje goed gamekeys online kopen, of riskeer je dan dat je account wordt geblokkeerd of zelfs je xbox wordt gelocked?
3,- per maand als je ultimate 3 jaar vooruitbetaald, ietsje meer als je maar een jaar doet.
Hoe je dat voor elkaar krijgt is een heel topic voor:
[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11 16:03
heel eerlijk vind ik het verschil van graphics tussen de series x / series s en de ps5 niet echt heel groot,

natuurlijk zijn er mensen die beweren dat het verschil heeeel groot is maar het is maar net waar je allemaal op let....

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 21:22
Ja en ook hoe goed je ogen het doen.
Of hoe ver je van je tv zit.

Alleen al bij een simpele game als rocket league is het echt een groot verschil in scherpte en fps.
Ik speel het op de series x op 120 fps.
Net geen 4 k.
Waar de series s full hd op 60 fps doet bij rocket league.

[ Voor 3% gewijzigd door SecondGuess op 21-11-2022 19:34 ]

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:40
Ik zie t vooral in de cutscenes dat de series s niet helemaal op vol 4K zit, beetje ruis in t beeld zeg maar. Maar tijdens het gamen nergens last van vooralsnog, denk ook goede upscaling op de tv en HDR.
Maar goed, ik heb er dan ook geen ps5 of series x naast staan om te vergelijken.
Fifa en Forza zien er fantastisch uit en ik game voor relatief weinig, m’n vrouw ook tevreden daardoor ;)
https://www.digitaltrends...e-hands-on-final-preview/

Dat klinkt allemaal hardstikke goed!!!!! Zeker het stuk in het vet.
We went hands-on with High on Life one last time before its launch and were surprised to find some Metroid DNA in it.

“Metroid Prime is the overall theme we were going for,” Spano tells Digital Trends. “We had the limitation of a smaller team, so we thought we couldn’t do this huge interconnected world. So we kind of fell into doing more of a structure like Metroid Prime 2: Echoes where you have a hub — which in that one is your ship and in our game is the house. So from there, you can go to different planets that are all connected through the house, but they’re not connected to each other.”

While the humor seems like it’ll be a polarizing point for players, what Squanch is doing with its core gameplay philosophy should be a bit more universally appealing. The slice I played showed off a well-built first-person adventure game with strong gunplay that can go as deep or casual as you want. Its Metroid Prime, Doom Eternal, and Sunset Overdrive (two key team members worked on the latter) influences all mesh together in ways that might surprise the skeptics.

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-11 14:00
joey82 schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:27:
heel eerlijk vind ik het verschil van graphics tussen de series x / series s en de ps5 niet echt heel groot,

natuurlijk zijn er mensen die beweren dat het verschil heeeel groot is maar het is maar net waar je allemaal op let....
Ikzelf heb een Series S gekocht een paar maanden terug maar uiteindelijk geretourneerd. Ik kwam van PC gaming en 60fps was dan een standaard, en liep op tot 240hz in sommige games.

Wanneer ik Cyberpunk 2077 launchde (na de next-gen update) en besefte dat ik op 30fps zat te spelen (resolutie weet ik niet meer) en geen mogelijkheid had tot 60fps dan baalde ik erg.. Ik dacht voor 250 euro een leuke console te hebben en inderdaad, casual te spelen. Nooit gedacht dat ik er mee aan ging storen en mijn vriendin raadde me dan ook aan om gewoon te retourneren en een X te gaan aanschaffen.

We hebben zelfs geen 4k TV, maar de smoothness van 60fps (of soms 120fps) mistte ik echt wel.
Intussen nog steeds niet in het bezit van een X of PS5, maar ik leen een PS5 van mijn vader dus ben even zoet voor komende weken. :)

• roberto_carlos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-02 12:42
Met het geld dat ik van Stadia terugkreeg ook maar een series S aangeschaft.
Heb vroeger nog de Xbox gehad met eerste Halo, PES 4,... Wat een tijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HD5jvtMbLp5IPFFJvC6JtHEjv9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k60dREmfRVrRTXMNzcpO9sXH.png?f=user_large
"Klik op afbeelding voor de deals"

[ Voor 30% gewijzigd door G_Dragon op 22-11-2022 09:52 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:03

*knip*
Graag de search gebruiken voor dit type vragen, en met name in het gamepass topic!

[ Voor 82% gewijzigd door Sagat op 22-11-2022 12:01 ]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 22:26

FeaR

In GoT we trust

Sjalabert schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:48:
Menner, Mijn truuk met betrekking tot GP Ultimate is volgende maand afgelopen. Iemand tips hoe het te verlengen? (ben ff de fora links kwijt)

Thx voor de hulp.
Have fun: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

MS biedt heeft Sony aangeboden om CoD tien jaar lang op PS te houden. Mag toch hopen dat de deal nu gewoon doorgaat. MS maakt nogal concessies nu zeg.

Ik denk dat we naar een Minecraft situatie aan het kijken zijn hier, die game + de spin-offs zijn allemaal multiplatform gebleven.

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
jmignolet schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:34:
[...]

Ikzelf heb een Series S gekocht een paar maanden terug maar uiteindelijk geretourneerd. Ik kwam van PC gaming en 60fps was dan een standaard, en liep op tot 240hz in sommige games.

Wanneer ik Cyberpunk 2077 launchde (na de next-gen update)
Dat is gek, want 60 fps is een van de belangrijkste zaken die toegevoegd werden voor de series S in de next-gen update.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ja alleen moet de maker van de game wel een patch uitbrengen anders draai je gewoon de One S versie op 30fps.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11 16:03
xabre16v schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:17:
[...]

Ja alleen moet de maker van de game wel een patch uitbrengen anders draai je gewoon de One S versie op 30fps.
dat is ook gebeurd :)

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:26

Stimulate14

⭐⭐⭐

Verwijderd

Weet iemand of er een Xbox app voor Android TV in ontwikkeling is? Met name voor het streamen vanaf xCloud of je lokale Xbox?

Er zijn wel 3rd party apps die dat doen, maar die werken enorm slecht. Heb via een APK sideloader ook geprobeerd om de officiële mobiele Android versie te installeren, maar die crashed elke keer tijdens het opstarten.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
@Verwijderd sideload je wel de Xbox Game Pass app op de AndroidTV. Dat werkt bij mij wel. De normale Xbox app (dus van je console streamen) heb ik geen oplossing nog voor gevonden. Ik vind trouwens het streamen van een console best kut vergeleken met xcloud. Zit te wachten tot ik ermee gekochte games kan streamen en ook toetsenbord en muis kan gebruiken. Ik speel net juist de spellen die niet op xcloud staan.

• Krimglas
Ik sideload de xbox app in mijn Oculus VR headset om op virtueel cinemascherm games te streamen, dus het is zeker wel mogelijk, geen vreemde dependencies waaraan voldaan moet worden.

Zorg ervoor dat
- je apk's van een betrouwbare bron komen (apkmirror)
- je de juiste architectuur kiest (geen idee wat dat is voor jouw android tv)

Verwijderd

polopolo150 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:15:
@Verwijderd sideload je wel de Xbox Game Pass app op de AndroidTV. Dat werkt bij mij wel. De normale Xbox app (dus van je console streamen) heb ik geen oplossing nog voor gevonden. Ik vind trouwens het streamen van een console best kut vergeleken met xcloud. Zit te wachten tot ik ermee gekochte games kan streamen en ook toetsenbord en muis kan gebruiken. Ik speel net juist de spellen die niet op xcloud staan.
Nee, de normale Xbox app. Omdat ik het liefst vanaf mijn XSX wil streamen en niet vanaf xCloud.

Verwijderd

Krimglas schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:22:
Ik sideload de xbox app in mijn Oculus VR headset om op virtueel cinemascherm games te streamen, dus het is zeker wel mogelijk, geen vreemde dependencies waaraan voldaan moet worden.

Zorg ervoor dat
- je apk's van een betrouwbare bron komen (apkmirror)
- je de juiste architectuur kiest (geen idee wat dat is voor jouw android tv)
De laatste 2 geprobeerd, zonder succes :(
Alternatief is een Series S op de kop tikken voor de TV boven, maar dat vind ik ook nog al lomp :+ Ook al is ie nu verkrijgbaar voor 229 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2022 16:30 ]

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11 17:25
Hyperkin reveals official Xbox 360 replica controller for Xbox and PC

This retro controller brings back memories of the Xbox 360.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqFRFhZZJ0-OqLfJnEOPIiDLkCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iLkvZVfqAK1UKghAm7TMYgXq.webp?f=fotoalbum_large

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:36
drakiesoft schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:38:
Hyperkin reveals official Xbox 360 replica controller for Xbox and PC

This retro controller brings back memories of the Xbox 360.

[Afbeelding]
Dat logo vind ik toch veel mooier dan wat op de huidige controllers zit. Nu moet het allemaal zo strak mogelijk.

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:58

Vagax

Hehe

Battlefield 2042 is nu beschikbaar op Game Pass

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Mijn xbox komt binnen een half uur :) ik zit ap voor t raam als een kindje op pakjesavond

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-11 21:10
Hoi allemaal,

Ik ben een mega noob in online shooters. Welke shooter op game pass deelt mij in bij mede noobs, dat ik toch ooit een potje kan winnen.

Een Fortnite is voor mij gewoon niet leuk, meteen af.
Hou van realistisch, liefst eerste of tweede wereldoorlog
oOo

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:10
Hopelijk leert dat paard beetje lopen. Ik snap dat die game in principe goed is. Maar wat vond ik het toch een verschrikkelijk spel. Verhaaltje dat zich veel te serieus neemt en in mijn ogen slechte gameplay.

• Matey
Net een XSX besteld die ik morgen afhaal.

😎😎
giantgiantus schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:57:
[...]

Hopelijk leert dat paard beetje lopen. Ik snap dat die game in principe goed is. Maar wat vond ik het toch een verschrikkelijk spel. Verhaaltje dat zich veel te serieus neemt en in mijn ogen slechte gameplay.
Een verhaaltje dat zich veel te serieus neemt? Het is in mijn beleving juist een game met veel humor en die zich, met name in de side quests, zeker niet te serieus neemt.

Als ik het me goed herinner heb ik in een van de DLC’s ook op een unicorn gereden in een Fantasy wereld. Geweldig was dat.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-11-2022 19:17 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:13:
[...]

Een verhaaltje dat zich veel te serieus neemt? Het is in mijn beleving juist een game met veel humor en die zich, met name in de side quests, zeker niet te serieus neemt.

Als ik het me goed herinner heb ik in een van de DLC’s ook op een unicorn gereden in een Fantasy wereld. Geweldig was dat.
Heb het wel 4 x geprobeerd maar was echt niet mijn game.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:39
deryck schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:39:
Hoi allemaal,

Ik ben een mega noob in online shooters. Welke shooter op game pass deelt mij in bij mede noobs, dat ik toch ooit een potje kan winnen.

Yowww, dan zou ik eerder offline campaign doen ;)

Probeer het eens met Halo Infinite, daar ligt de TTK (Time To Kill) iets hoger dan bij de meeste shooters.
Ik zou je anders BF 1 of V kunnen aanraden voor WW 1 en II shooters, maar die zijn redelijk pittig online...
Hoi allemaal,

Battlefield V is nog steeds populair en volgens mij beschikbaar via Gamepass Ultimate (ea acces). Halo Infinite heeft verder wel een goede Skill Based Match Making als je niet in een party zit met mensen die een stuk beter zijn. Als je wel in een party zit met mensen die een stuk beter zijn of hoger geranked, dan wordt het lastig.

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:43:
[...]

Battlefield V is nog steeds populair en volgens mij beschikbaar via Gamepass Ultimate (ea acces). Halo Infinite heeft verder wel een goede Skill Based Match Making als je niet in een party zit met mensen die een stuk beter zijn. Als je wel in een party zit met mensen die een stuk beter zijn of hoger geranked, dan wordt het lastig.
Modern warfare 2 werkt voor mij ook wel. Totale noob en heb toch geregeld een kill.
giantgiantus schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:45:
[...]

Modern warfare 2 werkt voor mij ook wel. Totale noob en heb toch geregeld een kill.
Oh dat zou kunnen. :) Ik speel het zelf niet, maar die game zit in ieder geval niet in gamepass. Daar vroeg die naar.

@deryck Verder is volgens mij vandaag Battlefield 2042 uitgekomen in Gamepass. Zelf niet gespeeld, maar wellicht kun je daar ook even naar kijken.

Maar ik zou gewoon Battlefield V proberen. Kan soms chaotisch zijn, maar je kunt ook erg je eigen tempo bepalen. Dit in tegenstelling tot games als CoD of Halo of andere bekende shooters. Juist doordat de maps zo groot zijn wordt je niet continue opgejaagd als je dat niet graag wilt. Je komt dan wellicht zelf ook niet heel snel iemand tegen, maar dat is dan de andere kant van de medaille :)

[ Voor 47% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-11-2022 20:57 ]

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:04
Hoi allemaal,

Wat Gamepass tips:

Realisme is ver te zoeken bij deze maar Plants versus Zombies Garden Warfare 2 is totaal noob friendly en best een leuk spel.

Titanfall 2 is ook niet realistisch maar draait wel om mensen ipv planten versus monsters. :) Voordeel hierbij is dat er AI is dat je kunt afknallen. Verder gewoon een uitstekende game.

Battlefield is best wel noob friendly. Mensen schieten niet echt heel hard in mijn ervaring (zeker minder hard dan CoD en Halo). Zeg het niet verder maar ik vind BF altijd easy mode qua shooters.

Rainbow 6 is wel vrij traag in de aanloop naar actie maar er zitten hele goede spelers in elk potje en de actie als ie er is, is vrij onvergeeflijk. Wel met Battlefield het meest realistisch in Gamepass. (Insurgency komt eraan maar dat is zo een beetje oneshot kill met alles, moet je liggen).

Gears of War 5 is misschien wel iets. Third person, beetje complex qua movement mechanics en hoe wapens werken maar het is verder best vergelijk voor kleine foutjes.

Verder ben ik bang dat er niet echt een simpele shooter op Gamepass zit. Je zou CoD WWii kunnen proberen. Potjes tdm kun je daar wel vinden en buiten de killstreaks en rare gameplay keuzes (in mijn ogen) heb je hier wel een prima WWii shooter in handen.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb iets geks. Als ik nu gta story mode + online koop in de ms store via de xbox (19,99), krijg ik vervolgens alleen online in mn lib. Hebben meer mensen dit?

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:06
DirtyBird schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:00:
Ik heb iets geks. Als ik nu gta story mode + online koop in de ms store via de xbox (19,99), krijg ik vervolgens alleen online in mn lib. Hebben meer mensen dit?
Online opstarten en dan in de game story kiezen. Ze promoten de online maar het is één spel.

• polopolo150
Hoi allemaal,

Star Wars Battlefront II ga je leuk vinden :) Makkelijke maar goeie shooter!

• polopolo150
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:29:
[...]

Nee, de normale Xbox app. Omdat ik het liefst vanaf mijn XSX wil streamen en niet vanaf xCloud.
Helaas is er geen manier om het te laten werken op Android TV. :-( Meest realistische optie is om een Windows apparaat (laptop?) met HDMI aan je TV te koppelen.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:18
Hmmmm, mijn enige BF aankoop was de Forza Horizon Premium bundel in Zweden gekocht voor €0,70 is zojuist gerefund... Helaas!
Zal bij MS iemand flink op zn donder gehad hebben vermoed ik.

Is voor het eerst bij mij dat MS een prijsfout crediteert. Enkele jaren geleden zo ook kunnen shoppen in Zuid-Amerika, o.a. Assassin's Creed Origins en Odyssey Gold versions toen aangeschaft.

[ Voor 35% gewijzigd door Powder Toastman op 23-11-2022 03:14 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
Evil West 1080p/60fps @Xbox Series X (Performance Mode) is wel erg teleurstellend.

Had hem graag op de Xbox gespeeld, maar laat hem nu even liggen.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11 13:49
Powder Toastman schreef op woensdag 23 november 2022 @ 03:03:
Hmmmm, mijn enige BF aankoop was de Forza Horizon Premium bundel in Zweden gekocht voor €0,70 is zojuist gerefund... Helaas!
Zal bij MS iemand flink op zn donder gehad hebben vermoed ik.

Is voor het eerst bij mij dat MS een prijsfout crediteert. Enkele jaren geleden zo ook kunnen shoppen in Zuid-Amerika, o.a. Assassin's Creed Origins en Odyssey Gold versions toen aangeschaft.
Ja hier ook. Balen, was toch een leuke deal

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Matey schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:11:
Net een XSX besteld die ik morgen afhaal.

😎😎
Hier maandag een XSX gehaald in Dreamland, was al terug de laatste daar, in Mediamarkt hadden ze er ook nog een, maar daar was een controller en spel inbegrepen

Zelf zal ik terug een Elite 2 laten maken door Design Labs, dus die controller hoefde al niet en het spel die erbij zat had ik ook voorlopig niet nodig, dus gewoon de bare one.

Als je al de Xbox One (X) gewend was, dan is de UI heel gekend, want is precies dezelfde...

• Matey
Dragunov schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:24:
[...]

Hier maandag een XSX gehaald in Dreamland, was al terug de laatste daar, in Mediamarkt hadden ze er ook nog een, maar daar was een controller en spel inbegrepen

Zelf zal ik terug een Elite 2 laten maken door Design Labs, dus die controller hoefde al niet en het spel die erbij zat had ik ook voorlopig niet nodig, dus gewoon de bare one.

Als je al de Xbox One (X) gewend was, dan is de UI heel gekend, want is precies dezelfde...
Toevallig ook net in Dreamland opgehaald. Hadden nog stuk of 5 stuks gisteren, aan de telefoon, maar toch maar eentje langs de kant laten zetten. MM BE is idd met spel en controller ingebrepen, wat ik ook niet nodig heb.

En garantiegewijs, is Dreamland vermoedelijk wat beter dan MM.

Hij blijft nu in de verpakking tot na het werk. 8)
Yonix schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:34:
Evil West 1080p/60fps @Xbox Series X (Performance Mode) is wel erg teleurstellend.

Ik zie hier wel een patch voor verschijnen nog.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:34:
[...]

Ik zie hier wel een patch voor verschijnen nog.
Hier ga ik op wachten want dat zie ik ook wel gebeuren.

Eerst BF maar eens proberen en Insurgency volgende week.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Voor de iets oudere gamers hier, ik kwam er vandaag compleet willekeurig achter dat er een remastered versie van Elasto Mania is voor de Xbox!

Voor iedereen dit dit niet kent, dit was Trials voordat Trials bestond en dit was echt mega populair (in elk geval in mijn omgeving) rond 2000/2001.

https://www.xbox.com/en-U...a-remastered/9nvp9xbwwr7t

Afbeeldingslocatie: https://store-images.s-microsoft.com/image/apps.42662.14390546428860472.7e8b3d58-cce2-4641-92fa-2f93ab14ab7e.f78755d7-79e8-4ae4-b85c-198d0b78c5ad?q=90&w=177&h=265
Afbeeldingslocatie: https://store-images.s-microsoft.com/image/apps.31795.14390546428860472.7e8b3d58-cce2-4641-92fa-2f93ab14ab7e.692afd27-7d12-42fd-afc4-2238cb1c82fb

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Zijn er hier meer mensen die een Series S op een 65 inch tv hebben aangesloten?

Ik had een Series X en deze ingeruild voor een Series S omdat ik eigenlijk alleen maar een Xbox had gekocht voor Forza en zo dan een andere game.

Merk wel dat het wat minder scherp allemaal is en weet niet of ik er spijt van ga krijgen tov een Series X. In combinatie met een LG CX 65" die ik heb toch wel strakke combinatie. Voor die enkele keer dat ik game kon ik €500,- niet rechtvaardigen.

• SunnieNL
  • Laatst online: 27-11 11:01
Homeland schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:29:
Voor de iets oudere gamers hier, ik kwam er vandaag compleet willekeurig achter dat er een remastered versie van Elasto Mania is voor de Xbox!

Voor iedereen dit dit niet kent, dit was Trials voordat Trials bestond en dit was echt mega populair (in elk geval in mijn omgeving) rond 2000/2001.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het ziet er uit als mountainbiken in marioland :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

rutgergron schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:32:

Ik had een Series X en deze ingeruild voor een Series S omdat ik eigenlijk alleen maar een Xbox had gekocht voor Forza en zo dan een andere game.

Merk wel dat het wat minder scherp allemaal is en weet niet of ik er spijt van ga krijgen tov een Series X. In combinatie met een LG CX 65" die ik heb toch wel strakke combinatie. Voor die enkele keer dat ik game kon ik €500,- niet rechtvaardigen.
Een S is dan ook geen X/lagere resolutie. Dus dat het minder scherp is klopt, het is maar net wat het je waard is voor die enkele keer waar je het over hebt.

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:20

-pollem-

Are you threatening me?

Ik gebruik een S op een 65" Oled en dat bevalt mij prima om eerlijk te zijn. Moet wel zeggen dat mijn vorige consoles een Switch en een 360 waren dus dan is alles mooi denk ik.

Een X zal ongetwijfeld mooier zijn maar ik had destijds geen zin om te wachten (slecht leverbaar) en kon ook de prijs niet rechtvaardigen.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:18

Hangt er vooral vanaf hoe ver je van het scherm zit en hoe goed je ogen zijn.
Als je op 5 meter van je 65" scherm zit, zul je nauwelijks verschil zien. Zit je op 2m afstand, zul je duidelijk verschil zien.

• Rossi46
  • Laatst online: 23:59

Deze vraag had je al eerder gesteld toch? Of is er iemand anders die precies hetzelfde gedaan heeft waarvoor we moeten gaan bepalen of het verstandig is geweest? ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-11 21:10
Rossi46 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:56:
[...]

Deze vraag had je al eerder gesteld toch? Of is er iemand anders die precies hetzelfde gedaan heeft waarvoor we moeten gaan bepalen of het verstandig is geweest? ;)
It was me!

Tevreden over de S!
Yonix schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:34:

En dan ook nog motion blur die niet uit te schakelen is, waarom zou je dat willen @60fps ?? 8)7

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Dit is geen kleine update..

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 23-11-2022 18:47 ]

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
Ook zonder context ziet dit er geweldig uit! :+

Maarre, waar is dit plaatje van?
Benieuwd naar improved gameplay, content uit de tv serie. Zou het misschien een nieuwe side quest zijn? Zeg nooit nooit met CDPR.

Wel jammer dat de trailer weer alleen high end pc laat zien. Beelden van (beide) consoles zou tof geweest zijn. Ik verwacht dat raytracing niet in de performance mode zal zitten. 4K texture and models hopelijk wel.
Oh kijk, daar issie

Wat een veranderingen naast graphics joh! Nieuwe camera mode ook, lovely. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 23-11-2022 21:00 ]

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:58

Vagax

Hehe

Naast de email krijg ik net via de Xbox een berichtje dat het een prijsfout was betreft Forza en dat het geld terug gestort is.

Toch netjes dat naast de mail er ook een berichtje wordt gestuurd

[ Voor 3% gewijzigd door Vagax op 23-11-2022 21:26 ]

Vagax schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:25:
Naast de email krijg ik net via de Xbox een berichtje dat het een prijsfout was betreft Forza en dat het geld terug gestort is.

Toch netjes dat naast de mail er ook een berichtje wordt gestuurd
Yep, same here.

Wat betreft Witcher 3, er zit een nieuwe Quest in!
And tying into this batch of free DLC is an all-new quest, “In the Eternal Fire’s Shadow”.
Gewoon geweldig toch.

[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 23-11-2022 21:44 ]

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:09
Net de Battlefield 2042 op de Xbox series S gezet, en best verbaasd dat het zo mooi en soepel draait. Volgens de LG Oled op 4k en 120Hz. Nu had ik dat wel aangezet in een submenu van de S, maar dat ie het ook doet is mooi!
Eerder de Series X gehad, die draaide ook 4k en 120Hz en zie eigenlijk geen verschil.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-11 21:51
mv_ak schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:52:
Net de Battlefield 2042 op de Xbox series S gezet, en best verbaasd dat het zo mooi en soepel draait. Volgens de LG Oled op 4k en 120Hz. Nu had ik dat wel aangezet in een submenu van de S, maar dat ie het ook doet is mooi!
Eerder de Series X gehad, die draaide ook 4k en 120Hz en zie eigenlijk geen verschil.
Output resolutie is niet hetzelfde als interne resolutie.

Alles doet tegenwoordig 4K output, de Xbox one s ook.

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:09
FrankoNL schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:05:
[...]

Output resolutie is niet hetzelfde als interne resolutie.

Alles doet tegenwoordig 4K output, de Xbox one s ook.
Ah ok dus het is geupscaled. Tegelijk doet de PS4 Pro ook ca 4 Tflops of is de 4k daar dan ook geupscaled? En alleen de Series X of PS5 native intern 4k (11 Tflops?).

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-11 21:51
mv_ak schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:10:
[...]

Ah ok dus het is geupscaled. Tegelijk doet de PS4 Pro ook ca 4 Tflops of is de 4k daar dan ook geupscaled? En alleen de Series X of PS5 native intern 4k (11 Tflops?).
Ja, ook de ps4 doet upscaled 4k en zelfs de series x en ps5 doen regelmatig niet intern 4K.

Overigens wordt dat met technieken als FSR en TAA wel wat minder belangrijk omdat je het verschil tussen native 4K en upscaled steeds minder ziet, zeker op afstand.

• BenvandeKaart
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-11 09:36
Ziet er gelikt uit. Misschien is dit het moment om deze toch maar eens te proberen!
Zou die op gamepass komen? :)

• PepieNL
BenvandeKaart schreef op woensdag 23 november 2022 @ 23:13:
[...]

Ziet er gelikt uit. Misschien is dit het moment om deze toch maar eens te proberen!
Zou die op gamepass komen? :)
Kost momenteel nog maar een tientje 😁
Geen geld voor die game, heeft niet voor niks zoveel awards gewonnen.

Al die nieuwe features, van kleine gameplay veranderingen tot al die grafische updates op een game van bijna 8 jaar oud is echt geweldig.
Nu nog even 3 weken duimen draaien..

[ Voor 30% gewijzigd door PepieNL op 24-11-2022 06:47 ]

Hier nog wat meer gameplay beelden tussen het geouwehoer door :

@Exactor it Dit is een video mbt de next gen update voor The Witcher 3

• PepieNL
justifire schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:00:
Hier nog wat meer gameplay beelden tussen het geouwehoer door :

[YouTube: The Witcher 3: Wild Hunt Next-Gen Update Full Presentation]
@Exactor it Dit is een video mbt de next gen update voor The Witcher 3
Die staat hierboven al hoor ;)

Raytracing mode op 30fps als ik het zo moet begrijpen, jammer... maar ergens wel verwacht.
En ik ga eeeeecht niet terug naar 30fps, gameplay loopt veel te lekker op 60fps.
Dus voor ons, die al mochten genieten van 4k/60fps door de Xbox One X update een paar jaar terug, hebben we nu wel 4k textures erbij gekregen plus natuurlijk alle QOL changes.

Hier nog een vergelijking van de beelden zoals getoond met de oude versie:

[ Voor 60% gewijzigd door PepieNL op 24-11-2022 08:13 ]

• Rossi46
  • Laatst online: 23:59
PepieNL schreef op donderdag 24 november 2022 @ 06:32:
[...]

Kost momenteel nog maar een tientje 😁
Geen geld voor die game, heeft niet voor niks zoveel awards gewonnen.

Al die nieuwe features, van kleine gameplay veranderingen tot al die grafische updates op een game van bijna 8 jaar oud is echt geweldig.
Nu nog even 3 weken duimen draaien..
Dit is heel tof inderdaad. Maar na het Cyberpunk fiasco, was er dan ook echt werk aan de winkel om het imago van CDPR wat op te poetsen. Het lijkt erop dat ze met deze update een grote stap in de goede richting hebben gezet :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:30

No offence, maar jij moet echt proberen meer te genieten van de mooie spullen die je hebt dan tot in detail op allerlei dingen te focussen.
Ik weet nog dat je jouw LG CX weg deed omdat in hele lichte scenes vaag streepjes te zien waren in beeld (heb ik zelf ook). Je vindt dat de d-pad van de Xbox controller teveel lawaai maakt. Als je je oor op de PS5 legt (wie doet dat?) hoor je een tikkend geluid. En nu ben je weer aan het afvragen of de resolutie van de Series S wel voldoende is.

Al is die laatste misschien nog een valide vraag, probeer dit soort dingen gewoon uit je hoofd te zetten en te genieten van de mooie games die je kunt spelen! :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11 21:02
Beetje misleidend plaatje. Het is 30fps met RT en 60fps zonder.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Raem schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:23:
[...]

No offence, maar jij moet echt proberen meer te genieten van de mooie spullen die je hebt dan tot in detail op allerlei dingen te focussen.
Ik weet nog dat je jouw LG CX weg deed omdat in hele lichte scenes vaag streepjes te zien waren in beeld (heb ik zelf ook). Je vindt dat de d-pad van de Xbox controller teveel lawaai maakt. Als je je oor op de PS5 legt (wie doet dat?) hoor je een tikkend geluid. En nu ben je weer aan het afvragen of de resolutie van de Series S wel voldoende is.

Al is die laatste misschien nog een valide vraag, probeer dit soort dingen gewoon uit je hoofd te zetten en te genieten van de mooie games die je kunt spelen! :)
Plus, waarom zou je een console die je al hebt en betaald hebt, inruilen voor een andere? De xbox is goed verkrijgbaar dus meer dan de normale prijs kan je niet vragen. Plus, weer afspreken met vage figuren via marktplaats en weer iets anders bestellen. Oude afkoppelen, schoonmaken, verzenden of overdragen. Dat allemaal voor 200 euro te recupereren?

Het lijkt eerder iets neurotisch, dat ben ik met je eens. Ik heb ook wel eens licht spijt gehad van een aankoop die ofwel overkill (of underkill) was, maar in het geval van "overkill" ga ik echt niet downgraden. Leergeld en klaar...

• Hulleman
PepieNL schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:05:

Prima oppoetsbeurt. Nog steeds onbegrijpelijk dat Rockstar geen nextgen patch voor RDR2 uit wil brengen.
Ben wel benieuwd hoe het zit met de animaties van de game. Ik speelde de game pas eind 2019 en toen was het wat dat betreft al erg slecht oud geworden. Vooral het op- en afstappen van je paard en paardrijden...

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-11 13:35

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Homeland schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:29:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo'n game heb ik ergens begin jaren 90 nog grijsgespeeld op de C64. Was ook met een motor waar je over van alles heen moest rijden in zo'n snel mogelijke tijd. Ben de naam van de game alleen kwijt, maar heb me er destijds prima mee vermaakt.

XBL: MRE Inc

• PepieNL
MRE-Inc schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:44:
[...]

Zo'n game heb ik ergens begin jaren 90 nog grijsgespeeld op de C64. Was ook met een motor waar je over van alles heen moest rijden in zo'n snel mogelijke tijd. Ben de naam van de game alleen kwijt, maar heb me er destijds prima mee vermaakt.
Oe de gouden tijden van Turrican en Giana Sisters. Ja mooie tijd was dat :)
Jij bedoeld Kickstart zeker ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCj7dvggJ7870EMz7b809uBYMSs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RCd9ERjlrMuxX29i1DnKsC3x.jpg?f=user_large

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-11 13:35

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

PepieNL schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:09:
[...]

Oe de gouden tijden van Turrican en Giana Sisters. Ja mooie tijd was dat :)
Jij bedoeld Kickstart zeker ?
[Afbeelding]
Haha, ja dat is hem. Kickstart. Samen met mijn neef. Toen kwam rage quit al in mijn woordenboek voor. Die game heeft me wel een joystick gekost.

Ook deze grijs gespeeld. Tijden van de nummer 1 op Monza waarvan mijn neef en ik dachten dat we die nooit zouden halen. En maar oefenen en op een gegeven moment de tijd van de nummer 1 gehaald. Tse Sakamoto was een van de coureurs....

https://www.c64-wiki.com/wiki/Grand_Prix_Circuit

XBL: MRE Inc

PepieNL schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:05:
[...]

Die staat hierboven al hoor ;)

Raytracing mode op 30fps als ik het zo moet begrijpen, jammer... maar ergens wel verwacht.
En ik ga eeeeecht niet terug naar 30fps, gameplay loopt veel te lekker op 60fps.
Dus voor ons, die al mochten genieten van 4k/60fps door de Xbox One X update een paar jaar terug, hebben we nu wel 4k textures erbij gekregen plus natuurlijk alle QOL changes.

[YouTube: Original vs. Next-Gen Update | The Witcher 3: Wild Hunt Side by Side Comparison]

[YouTube: The Witcher 3 Next-Gen Vs Original Graphics Comparison (The Witcher 3 Remaster Vs Original)]
Ik had die eerste video op mijn tv bekeken, maar gebruiken ze de Switch versie voor de 2015 kant soms? Want ik weet zeker dat op de One X en XSX bepaalde stukken echt niet zo blurry waren. Ik heb geen twijfels over de grafische verbeteringen, maar ik zag in die video soms stukken die echt lelijk, onscherp waren en dat heb ik niet op XSX. Ik zal die tweede video eens bekijken.

Ik weet zelf nog niet of ik voor quality of performance ga. Het gaat denk ik afhangen van hoe erg zichtbaar het verschil is qua grafische toeters en bellen. Hoeveel verschil maakt de raytracing bijvoorbeeld? In Cyberpunk bijzonder minimaal, maar in W3? Witcher 3 en RDR2 zijn voor mij twee games waar de 30fps implementatie echt super top is, het oogt gewoon beduidend soepeler dan vele andere games in 30fps. GTA 5 (XSX versie) in 30fps is een ramp bijvoorbeeld.

• Krimglas
In moderne games met moderne belichtingstechnieken is het verschil met raytracing zo klein dat je ze al met een vergrootglas naast elkaar moet inspecteren. Denk niet dat je visueel iets zal missen door gewoon de 60fps mode te spelen.

• PepieNL
devilsnight schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:19:
[...]

Ik had die eerste video op mijn tv bekeken, maar gebruiken ze de Switch versie voor de 2015 kant soms? Want ik weet zeker dat op de One X en XSX bepaalde stukken echt niet zo blurry waren. Ik heb geen twijfels over de grafische verbeteringen, maar ik zag in die video soms stukken die echt lelijk, onscherp waren en dat heb ik niet op XSX. Ik zal die tweede video eens bekijken.

Ik weet zelf nog niet of ik voor quality of performance ga. Het gaat denk ik afhangen van hoe erg zichtbaar het verschil is qua grafische toeters en bellen. Hoeveel verschil maakt de raytracing bijvoorbeeld? In Cyberpunk bijzonder minimaal, maar in W3? Witcher 3 en RDR2 zijn voor mij twee games waar de 30fps implementatie echt super top is, het oogt gewoon beduidend soepeler dan vele andere games in 30fps. GTA 5 (XSX versie) in 30fps is een ramp bijvoorbeeld.
Het is net waar ze raytracing techniek voor inschakelen.
Alleen object schaduwen ? Of ook reflecties ? Of reflecties binnenin reflecties ? ga maar door..
In Cyberpunk op de XsX hebben ze bv alleen maar raytracing gebruikt voor de object schaduwen en dat is dus al genoeg om de xsx op zn donder te geven binnen een stad als midnight city.
Niet waard om alleen daarvoor de game op 30fps te laten draaien imho.
Kijk je bv naar een game als Spiderman op de PS5 hebben ze raytracing gebruikt voor de reflecties in de ramen e.d. en dat ziet er toch gelijk ff net wat toffer uit, het zijn wel low res reflecties maar dan nog.. voegt veel meer toe voor je gevoel en beleving, en dat is toch waar het om draait.
Het zal per game verschillen (en de engine natuurlijk) in hoeverre je raytracing voor meerdere effecten kan of wilt gebruiken.

In hoeverre CDPR de W3 update zal voorzien van raytracing moeten we nog zien maar als ik zo die filmpjes check van ze lijkt nu ook de lightning helemaal aangepakt te zijn.
In hoeverre dat hardwarematige raytracing is of puur via software gerenderd wordt zullen we moeten zien op de pc versie, want daar zitten dan weer vaak sliders in het menu voor verschillende lightning opties.

Even los hiervan, de textures zijn nu dus ook 4k en dat ziet er direct al veel scherper uit.
Ambient Occlusions zijn ook aangepakt en dan natuurlijk dat hele lightning systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door PepieNL op 24-11-2022 13:09 ]

• Hulleman
PepieNL schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:06:
[...]

Kijk je bv naar een game als Spiderman op de PS5 hebben ze raytracing gebruikt voor de reflecties in de ramen e.d. en dat ziet er toch gelijk ff net wat toffer uit, het zijn wel low res reflecties maar dan nog.. voegt veel meer toe voor je gevoel en beleving, en dat is toch waar het om draait.
En dat ook nog eens op 1440p met 60fps. Hetzelfde geldt voor R&C Rift apart. Echt prachtige next-gen games. RT bij third party games is het eigenlijk net niet. RT shadows vind ik wel de minst interessante optie en vaak verlies je daar al de 60fps optie.

Het is wachten totdat MS met een first party exclusive komt met deftige RT effects mét 60fps. Jammer dat Forza Horizon dit bijvoorbeeld niet heeft. Het kan wel op de consoles, maar vergt programmeer skills.

• Krimglas
Dat zegt PepieNL toch? dit kon ook achterwege blijven

[ Voor 54% gewijzigd door BM op 24-11-2022 15:51 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord