Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 20:13
Ik gebruik mijn series X niet vaak. Vanochtend wilde ik even een nieuw spel proberen. Xbox deed helemaal niets. Power Cable eruit en erin > Knettergeluid en een lekkere brandlucht. Nu de losgekoppeld en maar de procedure volgen voor reparatie. Ik denk dat de voeding defect is, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.

In ieder geval iets goed mis.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11 09:49
TumTum schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:17:
Ik gebruik mijn series X niet vaak. Vanochtend wilde ik even een nieuw spel proberen. Xbox deed helemaal niets. Power Cable eruit en erin > Knettergeluid en een lekkere brandlucht. Nu de losgekoppeld en maar de procedure volgen voor reparatie. Ik denk dat de voeding defect is, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Ik had dit eerder deze week ook. Hoe lang heb je de voeding eruit gehad? Dit heeft best even tijd nodig, als in meer dan enkele minuten. Daarnaast, heb je de voedingkabel bij de Xbox eruit gehaald of bij het stopcontact? Ik had uit luiheid de kabel bij de Xbox losgehaald en kreeg ook een knetterend geluid. Uiteindelijk niets misgegaan, maar het voelt inderdaad niet echt prettig. Na een half uurtje van de stroom af weer aangesloten en geen problemen meer. Moest wel meteen updaten, misschien had het daarmee te maken.

Edit: Oja, bij mij deed de Xbox nog wel iets, want de powerknop gaf wel licht en je hoorde het geluid voor het aan- en uitzetten. Echter geen beeld, amper tot geen geluid van de fan, geen verbinding met controller en lichtje ging ook niet meer uit (alleen na paar seconden ingedrukt houden).

[ Voor 13% gewijzigd door Dioscuri op 17-12-2023 12:01 ]

• TumTum
Dioscuri schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:58:
[...]

Ik had dit eerder deze week ook. Hoe lang heb je de voeding eruit gehad? Dit heeft best even tijd nodig, als in meer dan enkele minuten. Daarnaast, heb je de voedingkabel bij de Xbox eruit gehaald of bij het stopcontact? Ik had uit luiheid de kabel bij de Xbox losgehaald en kreeg ook een knetterend geluid. Uiteindelijk niets misgegaan, maar het voelt inderdaad niet echt prettig. Na een half uurtje van de stroom af weer aangesloten en geen problemen meer. Moest wel meteen updaten, misschien had het daarmee te maken.

Edit: Oja, bij mij deed de Xbox nog wel iets, want de powerknop gaf wel licht en je hoorde het geluid voor het aan- en uitzetten. Echter geen beeld, amper tot geen geluid van de fan, geen verbinding met controller en lichtje ging ook niet meer uit (alleen na paar seconden ingedrukt houden).
Ja, hij doet nog wel iets en idd lang niet aan gehad. Maar de knetter kwam samen met een extreme geur van iets wat is doorgebrand/gesmolten. Ik kreeg de disc er niet uit zonder power, dus alsnog aan moeten zetten. Daarna account verwijderd en een offline reset gedaan. Ik heb hem al ingepakt, want ik vertrouw het niet. Na het aanzetten werd de geur erger. Dus er zit iets niet helemaal goed.. Als het alleen wat knetters waren van de kabel, oke. Maar dit was nadat de kabel erin zat en ik op de powerknop drukte.

De geur was echt een brand/smelt geur. Heel sterk. Ik neem geen risico wat dat betreft. (stof is het trouwens ook niet, ik heb daarvoor altijd een kapje op de bovenkant die ik verwijder voordat ik ga spelen)

[ Voor 6% gewijzigd door TumTum op 17-12-2023 12:09 ]

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11 09:49
TumTum schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:05:
[...]

Ja, hij doet nog wel iets en idd lang niet aan gehad. Maar de knetter kwam samen met een extreme geur van iets wat is doorgebrand/gesmolten. Ik kreeg de disc er niet uit zonder power, dus alsnog aan moeten zetten. Daarna account verwijderd en een offline reset gedaan. Ik heb hem al ingepakt, want ik vertrouw het niet. Na het aanzetten werd de geur erger. Dus er zit iets niet helemaal goed.. Als het alleen wat knetters waren van de kabel, oke. Maar dit was nadat de kabel erin zat en ik op de powerknop drukte.
Meh, dat is wel heel erg balen. Vond het te toevallig toen ik het las en ook problemen had afgelopen week. Maar als die geur zo sterk is, dan inderdaad maar better safe than sorry. Hopen dat ie snel weer gerepareerd thuis staat, succes!
Ik weet nog niet of ik het een gaaf spel ga vinden of dat het wel een spel voor mij is, maar ik speel ook Pokémon. Wat misschien als een stomme vergelijking is, alleen daar zijn de gevechten ook turn-based en dat vind ik ook erg leuk. En voor €15 euro via Eneba is dit geen geld voor de GOTY...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aMbP9eEZfNXnS5jied8-4BV-rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CiUyMWls0wJgIU3L8m7YkWfN.jpg?f=fotoalbum_large

Hij staat in ieder geval nu in mijn backlog voor ergens volgend jaar :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

ilm

Mijn jaaroverzicht in fysieke games:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAv6nChexvv6gDsjh0oX44Cq3hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uu3IqKYXdjgtoZSQeND1jJpp.jpg?f=fotoalbum_large

Met als laatste aanwinst Elden Ring (voor 30 euro), juist op tijd voor de DLC begin volgend jaar. Ben begonnen als wretch en nu op zoek naar een toffe build die ik nog niet heb gekozen in andere souls games. Ik denk momenteel aan dex/faith (maar mss is dan een andere starters klasse beter). Of puur int? Sinds FromSoft veel verbeteringen aan de magie heeft gedaan.
G_Dragon schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:26:
Ik weet nog niet of ik het een gaaf spel ga vinden of dat het wel een spel voor mij is, maar ik speel ook Pokémon. Wat misschien als een stomme vergelijking is, alleen daar zijn de gevechten ook turn-based en dat vind ik ook erg leuk. En voor €15 euro via Eneba is dit geen geld voor de GOTY...

[Afbeelding]

Success. Mijn goede voornemens voor volgend jaar zijn om een aantal diepere games te spelen.

Met name: Wasteland 3, Pillars of Eternity 2, en Baldurs gate 3. Voor mij is het altijd het begin dat je even moet doorbijten (veel keuzes, veel tekst, etc.), zeker wanneer je begint na een lange werkdag. Eenmaal je vertrokken bent gaat dat wel beter. Dus genoeg tijd reserveren en wat langere speelsessies in het begin (starten in een lang weekend ofzo).

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:53
uchiha tijntje schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:11:
En de games voor volgende week.

https://x.com/trueachieve.../1736325400664396238?s=46

Zelf zal ik weinig anders spelen dan BG3 :)
Choo choo charles ga ik denk ik proberen. 7 kleuren sch*ten :+

[ Voor 68% gewijzigd door PdeBie op 17-12-2023 13:46 ]

ilm schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:39:
Met name: Wasteland 3, Pillars of Eternity 2, en Baldurs gate 3. Voor mij is het altijd het begin dat je even moet doorbijten (veel keuzes, veel tekst, etc.), zeker wanneer je begint na een lange werkdag. Eenmaal je vertrokken bent gaat dat wel beter. Dus genoeg tijd reserveren en wat langere speelsessies in het begin (starten in een lang weekend ofzo).
Drie uitstekende games :) Wasteland kent een enorm leuke post apocalyptische wereld met mooie karakters. Het was een van de eerste games in het genre die ik op een console speelde. En sindsdien met regelmaat :). Echt een aanrader.

PoE2 gaf me echt Baldurs gate 2 vibes (meer dan deel 3 trouwens :P).

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:07
Persona weleens gespeeld? Ga je dan misschien ook wel leuk vinden.

• ilm
  • Nu online

ilm

uchiha tijntje schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:05:
[...]

Drie uitstekende games :) Wasteland kent een enorm leuke post apocalyptische wereld met mooie karakters. Het was een van de eerste games in het genre die ik op een console speelde. En sindsdien met regelmaat :). Echt een aanrader.

PoE2 gaf me echt Baldurs gate 2 vibes (meer dan deel 3 trouwens :P).
Ik heb Wasteland 2 en PoE 1 nog via kickstarter gesteund.

Wasteland 2 was zonder meer goed. Zeer toegankelijk en turn-based + geweren vind ik zeer tof (cover is belangrijk, ammunitie relatief schaars). Spijtig genoeg was er een grote update waardoor men save game niet meer werkte.

PoE 1 was wisselvalliger. Gewoon teveel tekst, terwijl het ook allemaal compacter kon zonder verlies van inhoud. Toch wel bijna uitgespeeld.

Beide zijn sterk verbeterd in hun vervolg. Wasteland 3 ziet er zeer polished uit en PoE 2 meer focused. Met die laatste heb ik echter wat problemen met de lettergrootte. Wasteland 3 is over het algemeen ook wat geschikter voor op de console / het grote scherm.

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-11 15:47
[Afbeelding]

Met als laatste aanwinst Elden Ring (voor 30 euro), juist op tijd voor de DLC begin volgend jaar. Ben begonnen als wretch en nu op zoek naar een toffe build die ik nog niet heb gekozen in andere souls games. Ik denk momenteel aan dex/faith (maar mss is dan een andere starters klasse beter). Of puur int? Sinds FromSoft veel verbeteringen aan de magie heeft gedaan.

[...]

Success. Mijn goede voornemens voor volgend jaar zijn om een aantal diepere games te spelen.

Soulslike fan zo te zien. Ik ben sinds Lies of P ook verkocht. Heb net Elden Ring (tweedehands voor 30 euro) gehaald. Ik heb eigen een hekel aan open world, maar ga me er toch aan wagen. In de kerstvakantie als ik er rustig voor kan zitten.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:04
fw10 schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:33:
[...]

Soulslike fan zo te zien. Ik ben sinds Lies of P ook verkocht. Heb net Elden Ring (tweedehands voor 30 euro) gehaald. Ik heb eigen een hekel aan open world, maar ga me er toch aan wagen. In de kerstvakantie als ik er rustig voor kan zitten.
Als je de snelle combat met gadgets en parry leuk vond is Sekiro erg goed. Lineair maar wel iets lastiger dan Elden Ring.
Timothy3000 schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:11:
[...]

Nee nog niet gespeeld, maar ik weet ook niet wanneer ik met Baldur's Gate 3 aan de slag ga. Aangezien mijn lijst met spellen nog lang (Grand Theft Auto 4, Cyberpunk 2077 + DLC, Immortals of Aveum) is en sommige waaronder Avatar: Frontiers Of Pandora wel minimaal 100uur van mijn tijd gaan vragen als ik ze 100% wil :P

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 18-12-2023 08:21 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• insyN
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-10 19:02

[Afbeelding]

BG3 heb ik ook gehaald vanwege de hype (denk 5 uurtjes gespeeld) en omdat ik vroeger wel wat turn based games heb gespeeld. Maar op 1 of ander manier kan ik er niet inkomen (wellicht geen geduld meer voor en te "ingewikkeld", character voelt ook slap aan etc. Blijkbaar is dit een common "issue" bij andere mensen als ik het ga googlen. Dus heb 'm maar weer van de interne schijf afgehaald om voor nu ruimte te maken voor Cyberpunk. Ongeacht welke game ik dan ook begin te spelen, valt mij wel op dat ik op dit moment steeds terug keer naar RDR2 vanwege de geweldige verhaallijn, gameplay & mechanics :) Dus ik ga deze eerst maar eens uitspelen in 2024 (chapter 6 op dit moment).

• austin_77
  • Laatst online: 16:11
Gisteravond geconstateerd dat mijn Xbox Series X controller die ik sinds launch heb een sticky trigger heeft gekregen en hopeloze stickdrift heeft na 3jaar intensief gamen.
Dan toch maar gekozen voor de Elite v2 Core als opvolger. Ben benieuwd…

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11 12:53

Chrisjuh_15

Facta non verba

Heeft iemand hier de bedrade versie van de officiële Xbox Headset en wat is de mening hierover? Ik vind het een prima kerstcadeau voor iemand, maar wil wel weten of 'ie een beetje klinkt.

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:39
weet iemand op welke data de nieuwe game pass games aangekondigd worden? Is dat 1* per maand of 2* per maand?

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:00

Toshirou

Vinyl Surfer

Timothy3000 schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:11:
[...]

We spreken over de opkomende remaken? ;)
Dit is echt een grote aanrader voor iedereen die eens kennis wilt maken met deze RPG serie. Deel 3 is perfect om mee te beginnen.

Deze game is voor mij de titel waar ik op het moment het meeste naar uitkijk. Al ken ik het verhaal van voor naar achteren. Deze wil ik absoluut nog een keer helemaal doorlopen, zeker nu de graphics echt zo goed zijn geworden. De PS2 versie was al geweldig en heb ik dan ook echt wat tallen uren aan besteed. Dit wil ik zeker nu ook weer doen. Dit was toen der tijd mijn nr.1 PS2 game!

Alleen jammer dat de FES content er niet is bij inbegrepen, want die voegde leuke story content toe. Maar goed dat wordt begin februari weer als van ouds genieten! _/-\o_

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:39

On_E

Housemusic

deryck schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:13:
weet iemand op welke data de nieuwe game pass games aangekondigd worden? Is dat 1* per maand of 2* per maand?
Normaal 2 keer, maar ivm kerst hebben we heel december al gezien bij de 1e aankondiging.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

insyN schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:11:
[...]

BG3 heb ik ook gehaald vanwege de hype (denk 5 uurtjes gespeeld) en omdat ik vroeger wel wat turn based games heb gespeeld. Maar op 1 of ander manier kan ik er niet inkomen (wellicht geen geduld meer voor en te "ingewikkeld", character voelt ook slap aan etc. Blijkbaar is dit een common "issue" bij andere mensen als ik het ga googlen. Dus heb 'm maar weer van de interne schijf afgehaald om voor nu ruimte te maken voor Cyberpunk.
Het kon bij mij twee kanten opvallen… of ik zou er heel snel klaar mee zijn of ik zou liefst elk vrij momentje gebruiken om de wereld te ontdekken. Bij mij is het uiteindelijk het laatste geworden. Wat een gave game. Ook mooi om te zien dat die het goed doet op de consoles. Helaas ben ik op balanced begonnen maar had best wel op tactician mogen beginnen. Dat voor de volgende playthrough. Want merk wel dat ik weinig moeite heb met bosses etc. Ik probeer ook echt alles af te gaan waardoor ik best wel wat level / nuttige gear vind. Als er ooit nog eens een dergelijke game in LOTR setting kan worden uitgebracht…

• insyN
  • Laatst online: 27-10 19:02
Chrisjuh_15 schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:53:
Heeft iemand hier de bedrade versie van de officiële Xbox Headset en wat is de mening hierover? Ik vind het een prima kerstcadeau voor iemand, maar wil wel weten of 'ie een beetje klinkt.
Qua geluid en conform, indien er verder geen andere technische verschillen zijn tussen de bedrade versie als de draadloze versie (ik heb draadloos) vind ik m persoonlijk net iets te strak zitten op mijn dikke kop (personal preference I guess, maar ik vind de HyperX Cloud II lekkerder zitten). Qua geluid voldoet ie gewoon prima, niks op aan te merken. Ook erg handig en eenvoudig voor volume regeling.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 11:42
insyN schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:11:
[...]

BG3 heb ik ook gehaald vanwege de hype (denk 5 uurtjes gespeeld) en omdat ik vroeger wel wat turn based games heb gespeeld. Maar op 1 of ander manier kan ik er niet inkomen (wellicht geen geduld meer voor en te "ingewikkeld", character voelt ook slap aan etc. Blijkbaar is dit een common "issue" bij andere mensen als ik het ga googlen. Dus heb 'm maar weer van de interne schijf afgehaald om voor nu ruimte te maken voor Cyberpunk. Ongeacht welke game ik dan ook begin te spelen, valt mij wel op dat ik op dit moment steeds terug keer naar RDR2 vanwege de geweldige verhaallijn, gameplay & mechanics :) Dus ik ga deze eerst maar eens uitspelen in 2024 (chapter 6 op dit moment).
Hier ook begonnen aan RDR2 (chapter 2). Heerlijk traag en rustig spel, wat meteen ook weer een nadeel is voor mij, omdat ik het niet aanzet voor een kwartiertje/half uurtje spelen. Je bent toch al gauw wat langer bezig als je de reistijd naar de missie meerekent.
In ander nieuws:

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
austin_77 schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:21:
Gisteravond geconstateerd dat mijn Xbox Series X controller die ik sinds launch heb een sticky trigger heeft gekregen en hopeloze stickdrift heeft na 3jaar intensief gamen.
Dan toch maar gekozen voor de Elite v2 Core als opvolger. Ben benieuwd…
Kan je met je huidige controller alvast wennen aan de gebreken van je elite v2 🤫

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
[Afbeelding]
Wat zijn dat nou voor een dingen?

• austin_77
  • Laatst online: 16:11
Donstil schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:27:
[...]

Kan je met je huidige controller alvast wennen aan de gebreken van je elite v2 🤫
Het is de Core versie van de Elite V2 en daarmee dus een refresh. Dat niet alle problemen zijn opgelost zal absoluut zijn, maar ook met de V2’s zijn er mensen die geen problemen hebben. Kon het iig niet voor mezelf verantwoorden om voor de Turtle beach Ultra te gaan 🫢

• Donstil
  • Niet online
austin_77 schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:07:
[...]

Het is de Core versie van de Elite V2 en daarmee dus een refresh. Dat niet alle problemen zijn opgelost zal absoluut zijn, maar ook met de V2’s zijn er mensen die geen problemen hebben. Kon het iig niet voor mezelf verantwoorden om voor de Turtle beach Ultra te gaan 🫢
De Core is geen hardware refresh toch?
Zover ik had begrepen is dat gewoon dezelfde hardware maar dan zonder de accessoires.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 18-12-2023 20:18 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:49
Donstil schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:17:
[...]

Zover ik had begrepen is dat gewoon dezelfde hardware maar dan zonder de accessoires.
Yes, en dus dezelfde problemen met de buttons.

Ik hoop nog op een echt nieuwe, waarbij de QC van MS wel zijn werk doet.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:50

Polariteit

Fietsende fotografeur

Even een tegengeluid voor de negatieve berichten over de elite v2... Heb hem nu bijna 2 jaar, nog 0,0 issues mee...

/afkloppen

Vind het altijd een nadeel dat alleen de slechte ervaringen breeduit gedeeld worden, waardoor het soms kan lijken dat iets slechter is dan het daadwerkelijk is.

Is verder een superfijn ding, ligt (bij mij iig) stuk beter in de hand dan de standaard controller. En de flippers op de achterkant zijn goud waard, die heb ik ingesteld als vervanging van het indrukken van de pookjes...

[ Voor 27% gewijzigd door Polariteit op 18-12-2023 21:36 ]

• Exactor it
Zo, een true achievements challenge brengt je nog eens ergens. Net de laatste twee missies van Wolfenstein uitgespeeld. Adrenaline komt wel vrij bij die idiocie dat ze naar je hoofd slingeren. Nu snel door met Ori and the Dark Forest om een achievement dat begint met een R te halen. Doel is om 11e linkende achievement met een B te laten eindigen zodat ik Best of the west (100% Rdr2) als afsluiter kan gebruiken.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:38
Donstil schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:17:
[...]

Maar ik heb wel in een artikel van Microsoft ergens gelezen dat ze toch geluisterd hebben naar de klachten en nieuw geproduceerde Elites V2 toch onder handen hebben genomen. Productieproces zou wat zijn aangepast, dacht dat ik het artikel al eens had gepost hier :)

• Donstil
  • Niet online
Polariteit schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:23:
Even een tegengeluid voor de negatieve berichten over de elite v2... Heb hem nu bijna 2 jaar, nog 0,0 issues mee...

/afkloppen

Vind het altijd een nadeel dat alleen de slechte ervaringen breeduit gedeeld worden, waardoor het soms kan lijken dat iets slechter is dan het daadwerkelijk is.

Is verder een superfijn ding, ligt (bij mij iig) stuk beter in de hand dan de standaard controller. En de flippers op de achterkant zijn goud waard, die heb ik ingesteld als vervanging van het indrukken van de pookjes...
Vraag mij af of dat wel zo is, ik heb er 5 gehad en er was wat met allemaal.
Alleen het zijn wel klachten die je niet altijd merkt, zo had ik bijvoorbeeld een keer een slechte A knop die bij 8 van de 10 keer Indrukken prima werkte. Kan mij voorstellen dat als iemand een casual gamer is dit minder gemerkt wordt dan ik deed en er zo een scheef beeld ontstaat dat die controller wel goed is.

Maar goed onder de streep is er wel wat mis met de V2 en van een bedrijf als Microsoft verwacht ik simpelweg beter. Mijn Series X Design Lab controller is wel perfect dus ze kunnen het wel zou je zeggen.

• Donstil
  • Niet online
JDL15 schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:03:
[...]

Maar ik heb wel in een artikel van Microsoft ergens gelezen dat ze toch geluisterd hebben naar de klachten en nieuw geproduceerde Elites V2 toch onder handen hebben genomen. Productieproces zou wat zijn aangepast, dacht dat ik het artikel al eens had gepost hier :)
Als in marketing of ook daadwerkelijk nieuwe components? Want dat zou wel interessant zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2L3om9XWQgckcQTqD6bdEvWtEus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eL0QacgtnQYtGTy4SzEqG1J4.jpg?f=fotoalbum_large

Praise the sun, embrace the lord!

Het zit er op, wat een avontuur, niet meer zoiets soortgelijks meegemaakt in een spel sinds Dark Souls 1
Het verhaal, de lore, de npc’s en de bijbehorende verschillende uitkomsten, schitterend uitgewerkt.
Het umbral verhaal, twee werelden waar je constant tussen kan schakelen, erg origineel.
Bijna 200 verschillende wapens en tegen de 300 verschillende uitrustingen, de cosplayer kan zijn hart ophalen.

Heb eigenlijk het hele jaar gehinkeld tussen de keuze voor Afterimage of Dead Island 2 als GOTY en had het op release ook echt niet verwacht met de shitshow die het was, maar uiteindelijk na twaalf patches loopt het vrijwel vlekkeloos en is Lords of the Fallen dan toch mijn GOTY 2023 geworden d:)b

Laat ik nog even afsluiten met enkele kiekjes van de reis :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMAafL1H73dLGReStBG5iZobQ5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PhYMJL2ID1WTkBwXMpLpQnnl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80kxEeLyN12yIN5uJs8hlPiO12E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZMQ3haAqWPsMrbxgJlpZzdEB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZe_qRE8XA_zwWagxC4XjMBITbk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xCqYxcj7oRMuF67uHTb2Dn5C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPwHmnByvMPerO4qTopLOuY2tfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dhALeNhM1loxyy3Z0ManFSFq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHmq8-OoA5QM1kSWiph932maNlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XiPUHl9iOtuLxIgPgVRqoBFb.png?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• ilm
  • Nu online

ilm

justifire schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:28:

Heb eigenlijk het hele jaar gehinkeld tussen de keuze voor Afterimage of Dead Island 2 als GOTY en had het op release ook echt niet verwacht met de shitshow die het was, maar uiteindelijk na twaalf patches loopt het vrijwel vlekkeloos en is Lords of the Fallen dan toch mijn GOTY 2023 geworden d:)b

Laat ik nog even afsluiten met enkele kiekjes van de reis :)
En ik die dacht dat Remnant 2 GOTY ging zijn. :)

LotF stond alleszins niet op men radar, maar dankzij jou nu wel.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ben nu iets verder met Cocoon en ik moet mijn mening bijstellen. Het is erg vermakelijk en vooral heel mooi. Zowel de audio als de visuals.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:45
JDL15 schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:03:
[...]

Eerder heb ik mijn ervaringen gepost met een core in dit topic (zoek mijn reactie van augustus).

Het is gewoon nog steeds een design flaw. Ik heb er meerdere teruggestuurd het is een structureel probleem.

Ik hoop ook op een v3, ik heb er mee leren leven. Overigens lijkt sie turtle beach van 200 een optie maar nog geen reviews gezien die me overtuigen.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

/afkloppen

Bijna dezelfde ervaring hier al ben ik al wel een paar keer in de weer geweest met contact spray om wat knoppen 'los' te krijgen.

Maar als je eenmaal de paddles gewend bent dan is een 'normale' controller wel weer ff wennen.

Maar heb dus wel een aantal keer een oh oh moment gehad.

Ben ook benieuwd naar die nieuwe stealth controller dus als mijn V2 echt de geest geeft dan ga ik toch voor die als daar betere reviews van blijken te komen.
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

• JDL15
Donstil schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:21:
[...]

Als in marketing of ook daadwerkelijk nieuwe components? Want dat zou wel interessant zijn.
Ik heb een van de artikelen gevonden:

We’ve heard players loud and clear and have continued to improve Elite Series 2 controllers to be more reliable than ever before with refined components that are built to last.

https://news.xbox.com/en-...g-with-more-ways-to-play/

Had overigens ook nog een ander artikel gelezen en die gingen er wat dieper op in, maar kan het even niet zo snel vinden.

Ik heb nu 2 maten die met een recente Elite V2 core gamen en die hebben dus nergens last van, beide zijn ook nogal kritisch op dit soort dingen, maar 2 mensen is natuurlijk geen maatstaf voor alle nieuwer geproduceerde controllers en het zou nogal triest zijn als ze het nog steeds niet onder de knie hebben.

Ik heb er ook een, de Halo Elite V2 en die heb ik zelf ook 3x terug gestuurd en nadien nog uit elkaar gehaald, maar hij doet het gewoon echt nu (kan het nog amper geloven haha) :)

• JDL15
Hebben we allemaal massaal een nieuwe avatar uitgekozen?
ilm schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:30:
[...]

En ik die dacht dat Remnant 2 GOTY ging zijn. :)

LotF stond alleszins niet op men radar, maar dankzij jou nu wel.
Remnant 2 kon mij helaas niet zo bekoren als Remnant 1 destijds.
Maar ja dat is wel vaker zo met deeltje… het nieuwtje is er af.
Alleszins wel een toffe game, ben ook bezig met de dlc, maar het was voor mij niet DE game van 2023.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• LopendeVogel
  • Laatst online: 14:22

/afkloppen

Haha het is ook spel afhankelijk in mijn beleving, voorheen speelde ik heel veel Rocket League met familieleden. De ene controller na de ander ging stuk.. Daarna ongeveer ~2 jaar geen RL meer gespeeld en hey mijn controllers bleven perfect, gewoon als nieuw.
Vorige week 3 avonden RL gedaan, ^%$%#@(! controller stuk...

Dit is gewoon een spel waarbij je snel/spastisch de thumbsticks gebruikt, ook de RB gebruik ik hierbij veel (deze is stuk gegaan vorige week).

• Donstil
  • Niet online
JDL15 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:05:
[...]

Ik heb een van de artikelen gevonden:

We’ve heard players loud and clear and have continued to improve Elite Series 2 controllers to be more reliable than ever before with refined components that are built to last.

https://news.xbox.com/en-...g-with-more-ways-to-play/

Had overigens ook nog een ander artikel gelezen en die gingen er wat dieper op in, maar kan het even niet zo snel vinden.

Ik heb nu 2 maten die met een recente Elite V2 core gamen en die hebben dus nergens last van, beide zijn ook nogal kritisch op dit soort dingen, maar 2 mensen is natuurlijk geen maatstaf voor alle nieuwer geproduceerde controllers en het zou nogal triest zijn als ze het nog steeds niet onder de knie hebben.

Ik heb er ook een, de Halo Elite V2 en die heb ik zelf ook 3x terug gestuurd en nadien nog uit elkaar gehaald, maar hij doet het gewoon echt nu (kan het nog amper geloven haha) :)
Ooh dat klinkt best wel goed. Misschien dat ik het dan toch nog eens een kans geef 🙄

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:50

Polariteit

Fietsende fotografeur

LopendeVogel schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:10:
[...]

Haha het is ook spel afhankelijk in mijn beleving, voorheen speelde ik heel veel Rocket League met familieleden. De ene controller na de ander ging stuk.. Daarna ongeveer ~2 jaar geen RL meer gespeeld en hey mijn controllers bleven perfect, gewoon als nieuw.
Vorige week 3 avonden RL gedaan, ^%$%#@(! controller stuk...

Dit is gewoon een spel waarbij je snel/spastisch de thumbsticks gebruikt, ook de RB gebruik ik hierbij veel (deze is stuk gegaan vorige week).
Dat zal ongetwijfeld dat het soort spel uitmaakt, of je nu rustig zit te klikken of de hele avond zit te buttonsmashen zal ongetwijfeld van invloed zijn :+

• Exactor it
Donstil schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:24:
[...]

Ooh dat klinkt best wel goed. Misschien dat ik het dan toch nog eens een kans geef 🙄
Zolang de verbinding tussen de fysieke rb knop en het knopje op het moederbord een flinterdun stukje plastic is, blijven de schouderknoppen een risico op problemen. Voor alle duidelijkheid: er zit een flinterdun stukje plastic tussen de knoppen bij de witte core. Dat weet ik omdat ik al een defecte witte core heb met je raadt het al, een kapotte RB. Plakkende knoppen heb ik altijd op kunnen lossen door schoonmaken. De schouderknoppen fiksen is een stukje lastiger.

[ Voor 15% gewijzigd door Exactor it op 19-12-2023 11:12 ]

Exactor it schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:11:
[...]

Zolang de verbinding tussen de fysieke rb knop en het knopje op het moederbord een flinterdun stukje plastic is, blijven de schouderknoppen een risico op problemen. Voor alle duidelijkheid: er zit een flinterdun stukje plastic tussen de knoppen bij de witte core. Dat weet ik omdat ik al een defecte witte core heb met je raadt het al, een kapotte RB. Plakkende knoppen heb ik altijd op kunnen lossen door schoonmaken. De schouderknoppen fiksen is een stukje lastiger.
Het vervelende dat ik heb meegemaakt (ook bij de witte core) is dat ik de RB knop heb weten te fixen door hem open te maken en dat flinterdun stukje plastic iets dikker heb gemaakt door de U vorm van het stukje plastic naar een I vorm te buigen en terug te plaatsen, maar doordat ik hem heb open gemaakt is denk ik de aanhechting van de grip los gaan zitten en is nu helemaal losgekomen aan de zijkanten.

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:19:
[...]

Het vervelende dat ik heb meegemaakt (ook bij de witte core) is dat ik de RB knop heb weten te fixen door hem open te maken en dat flinterdun stukje plastic iets dikker heb gemaakt door de U vorm van het stukje plastic naar een I vorm te buigen en terug te plaatsen, maar doordat ik hem heb open gemaakt is denk ik de aanhechting van de grip los gaan zitten en is nu helemaal losgekomen aan de zijkanten.
Inmiddels ben ik ervaringsdeskundige en weet ik twee dingen:
-begin met de controller bovenaan openen dan beschadig je het rubber minder.
-plastic je buigen of vervangen of verwijderen werkt soms wel en soms niet. Ligt aan hoe dicht op het moederbord het houdertje van de interne knop is gesoldeerd. En aan de bovenkant van dat houdertje. Die is niet bepaald met militaire precisie geïnstalleerd zeg maar.

• ilm
  • Nu online

ilm

justifire schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:07:
[...]

Remnant 2 kon mij helaas niet zo bekoren als Remnant 1 destijds.
Maar ja dat is wel vaker zo met deeltje… het nieuwtje is er af.
Alleszins wel een toffe game, ben ook bezig met de dlc, maar het was voor mij niet DE game van 2023.
Ik vond juist Remnant 2 zoveel beter dan nummer 1. Remnant 1 voelde een beetje leeg (barebones).

Bovendien zag Remnant 2 er ook echt wel goed uit imo. Ik las ergens dat de resolutie maar 720p is in sommige plaatsen. Alleszins niet veel van gemerkt.

Remnant 2 was wel goed, in zover een looter shooter met random levels dat kan zijn voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door ilm op 19-12-2023 16:33 ]

ilm schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:31:
[...]

Ik vond juist Remnant 2 zoveel beter dan nummer 1. Remnant 1 voelde een beetje leeg (barebones).

Bovendien zag Remnant 2 er ook echt wel goed uit imo. Ik las ergens dat de resolutie maar 720p is in sommige plaatsen. Alleszins niet veel van gemerkt.

Remnant 2 was wel goed, in zover een looter shooter met random levels dat kan zijn voor mij.
Oh, maar ik vond deel 2 qua gameplay ook stukken beter dan deel 1 !
Alleen had ik niet meer dat woow-effect dat ik bij deel 1 wel had.
Met Lords of the Fallen, Afterimage en Dead Island 2 had ik dat gevoel dan juist wel weer, vandaar dat Remnant 2 buiten het lijstje met kanshebbers viel :)

uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:23:
[...]

Je hoeft het niet te gebruiken? Ik zal het ook niet direct gebruiken. Scherm brightness kun je ook instellen en zal die waarschijnlijk erg laag zetten. Het gaat mij juist om alle andere functies. :)

@devilsnight volgens mij wel app voor Android / iPhone / pc.

@justifire Als dat kan dan zet ik hem uiteraard op Max brightness :P
Hoezo wordt ik hiervoor getagged? :D

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19

/afkloppen

Ik wou dat ik dit kon onderstrepen.
Als ze het doen; zijn ze geweldig. Ik heb er twee thuis.

Een custom made voor mijn zoontje; deze week de tweede vervanger gekregen. Out of the box doet de d pad het niet goed. Vorige twee keren de RB knop niet goed na verloop van tijd.
Dus binnen jaar tijd twee vervangingen en nu dus een derde…
En dan een jaar garantie…., wat eigenlijk absurd is.

En mijn eigen Core ook na 6 maanden problemen, ging vanzelf uit…… deze is gerepareerd.

Ook raar; mijn Core heeft twee jaar garantie, de custom dus maar 1 jaar.

Maar verder; geweldige controllers…., maar zou ik het aanraden? Alleen als je het kunt veroorloven om 1 op reserve te nemen….

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 09:09
Maar biedt zo’n core nu echt veel meerwaarde tov de standaard? Die paddles heeft hij namelijk niet.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

BM

Moderator Spielerij
Katseviool schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:05:
Maar biedt zo’n core nu echt veel meerwaarde tov de standaard? Die paddles heeft hij namelijk niet.
Ik denk dat ieder dat zelf zal moeten bepalen, maar ik kan wel een aantal voordelen bedenken.

- Profielen, ik gebruik het niet vaak, maar soms is het echt wel handig om snel te wisselen tussen verschillende instellingen
- Mocht je al een Elite hebben, (of gehad hebben gezien de reputatie :+) heb je mogelijk nog paddles liggen
- Hairtriggers, vooral in shooters erg handig.
- Gewicht, persoonlijk vind ik de standaard controllers eigenlijk veel te licht sinds ik ben overgestapt naar een Elite.

Is dat genoeg om de extra prijs te verantwoorden? Geen idee, maar er zitten dus zeker wel verschillen tussen de Core en 'normale' controller

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Die paddles zijn geloof ik ook wel goedkoper op Amazon te vinden.

Gamertag: FinrazielNL

• Donstil
  • Niet online
Aliexpress ook.

Heb voor mijn V1 wel eens een hele set gekocht. Koste nagenoeg niets en kon het verschil niet zien.

Donstil schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:31:
Aliexpress ook.

Heb voor mijn V1 wel eens een hele set gekocht. Koste nagenoeg niets en kon het verschil niet zien.
Je voelt echter wel degelijk verschil.

.

In de portemonnee! :P

All good :)

Ik kijk de laatste tijd best veel horror game playthroughs, oprechte jump scare reacties blijven prachtig. De laatste die ik checkte was Outlast 2 en ik herinnerde me ineens dat ik al 1.5 uur in die game had zitten toen ie nog in de Game Pass zat. Als het me lukt deze te finishen, dan kan ik easily Alan Wake 2 halen en spelen.

Ik heb hem dus net gehaald, Outlast 2. Hopelijk zorgt dit er ook voor dat ik dan gerust in een game als RE7 en Village kan jumpen. :D
Argh. Had voordat ik BG3 begon te spelen toch even gekeken naar de trophies ipv achievements… omdat ze bijna altijd hetzelfde zijn. Is er toch een belangrijk verschil. Namelijk naast een achievement voor tactician difficulty een achievement voor de honour difficulty. Dat is een soort perma death mode. Deze is er niet in de trophies. Easy platinum dus in tegenstelling tot een moeilijke 1000gs :P Ben nu op balanced bezig maar had prima op tactician kunnen beginnen want ben best wel OP nu omdat ik elk hoekje aan het verkennen ben. Weet nog niet of ik drie playthroughs ga doen, zeker niet met een perma death mode. :)

@uchiha tijntje Precies op tijd!

The Turtle Beach Stealth Ultra has had a new firmware release today, v.1.0.4, the following changes and features have been implemented:

• Fixed a bug where the controller would remain in charge state and require a hard reset.

• Fixed a bug where the controller would power down if thumbsticks moved together rapidly.

• Added LSB (L3) and RSB (R3) functions to the button mapping section of the Command Display screen.

• Updated charging behavior on the dock, now the screen will power down during a charge. The charge LEDs will power down when product is fully charged. Pressing the “A” button will show you temporary charging stats.

• Updated the charge status LED brightness so that it is independent from the general LED brightness options.

Benieuwd naar jouw ervaringen :)

Ben benieuwd naar de eerste ervaringen van de mensen die er een besteld hebben (Zoasl @Linksquest)

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 00:57:
Argh. Had voordat ik BG3 begon te spelen toch even gekeken naar de trophies ipv achievements… omdat ze bijna altijd hetzelfde zijn. Is er toch een belangrijk verschil. Namelijk naast een achievement voor tactician difficulty een achievement voor de honour difficulty. Dat is een soort perma death mode. Deze is er niet in de trophies. Easy platinum dus in tegenstelling tot een moeilijke 1000gs :P Ben nu op balanced bezig maar had prima op tactician kunnen beginnen want ben best wel OP nu omdat ik elk hoekje aan het verkennen ben. Weet nog niet of ik drie playthroughs ga doen, zeker niet met een perma death mode. :)
Hiermee is de console war beslecht. Progamers zitten op de xbox. :)

Verder ga je het toch wel doen. Net als bij Ori x2, Hollow Knight en RE7. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exactor it op 21-12-2023 09:24 ]

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Exactor it schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:23:
[...]

Haha moest even lachen. Wel bijzonder dat de achievements anders zijn, ook wel eens leuk zo’n verschil :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:40
Zorroberner schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:51:
[...]

Haha moest even lachen. Wel bijzonder dat de achievements anders zijn, ook wel eens leuk zo’n verschil :)
Honour mode is later toegevoegd en is een dlc trophy voor Playstation. Niet nodig voor de platinum, maar wel voor 100%. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Raem schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:55:
[...]

Honour mode is later toegevoegd en is een dlc trophy voor Playstation. Niet nodig voor de platinum, maar wel voor 100%. :P
Ah zo. Maken sense dan.
justifire schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:10:
@uchiha tijntje Precies op tijd!

The Turtle Beach Stealth Ultra has had a new firmware release today, v.1.0.4, the following changes and features have been implemented:

• Fixed a bug where the controller would remain in charge state and require a hard reset.

• Fixed a bug where the controller would power down if thumbsticks moved together rapidly.

• Added LSB (L3) and RSB (R3) functions to the button mapping section of the Command Display screen.

• Updated charging behavior on the dock, now the screen will power down during a charge. The charge LEDs will power down when product is fully charged. Pressing the “A” button will show you temporary charging stats.

• Updated the charge status LED brightness so that it is independent from the general LED brightness options.

Benieuwd naar jouw ervaringen :)
Nou. Als ik deze update bekijk ben ik ook wel benieuwd naar mijn ervaringen. :P Een controller die zichzelf uitschakelt als de thumbsticks tegelijk snel worden gebruikt…. :+ Maar ik ga er vanuit dat het een mooi product is. Zal even wat games installeren in verschillende genres. Want in BG3 wordt die niet echt getest.
Exactor it schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:23:
[...]

Je weet wat ik vind van RNG irt een no death run :P Meer RNG dan in BG3 kun je bijna niet krijgen. Met name in sommige dialogen kun je echt moeilijke gevechten ontwijken dan wel vereenvoudigen, maar met een beetje pech kan je vrij eenvoudig gewiped worden als party.

Eerst maar eens mijn 1e playthrough completen deze week :) Ben denk ik bijna bij act 3.

Al ben ik zeker wel benieuwd naar die controller, vooral of die irritante issues van de V2 ook bij Turtle Beach gebeuren of juist niet. Ik blijf het top controllers vinden qua feel, dat er een beetje gewicht in zit ook, maar de laatste merk ik weer dat de A knop soms niet geregistreerd wordt en het is bloed irritant. Maar ja, 200 is een boel geld voor een controller, misschien kan ik dan net zo goed terug gaan naar de normale controllers. Ik ga echter de paddles wel missen, want ik gebruik die echt constant nu voor oa sprinten.
G_Dragon schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:30:
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen van de mensen die er een besteld hebben (Zoasl @Linksquest)
Heb de controller nog niet, dus laat nog even op zich wachten, wel komt er binnenkort een review van mijn pdp Xbox One controller.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Linksquest schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:24:
[...]

Heb de controller nog niet, dus laat nog even op zich wachten, wel komt er binnenkort een review van mijn pdp Xbox One controller.
Tot wanneer moet je wachten? :) Kan me voorstellen dat je er wel echt naar uit kijkt.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:07
uchiha tijntje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:33:
[...]

Nou. Als ik deze update bekijk ben ik ook wel benieuwd naar mijn ervaringen. :P Een controller die zichzelf uitschakelt als de thumbsticks tegelijk snel worden gebruikt…. :+ Maar ik ga er vanuit dat het een mooi product is. Zal even wat games installeren in verschillende genres. Want in BG3 wordt die niet echt getest.

[...]

Je weet wat ik vind van RNG irt een no death run :P Meer RNG dan in BG3 kun je bijna niet krijgen. Met name in sommige dialogen kun je echt moeilijke gevechten ontwijken dan wel vereenvoudigen, maar met een beetje pech kan je vrij eenvoudig gewiped worden als party.

Eerst maar eens mijn 1e playthrough completen deze week :) Ben denk ik bijna bij act 3.
Allemachtig! Snel gedaan!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:03

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

https://www.trueachieveme...aving-soon-gta-5-december

Jammer maar was wel te verwachten, Rockstar Games wil liever extra cash verdienen met de verkoop van tien jaar oude games…

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 09:09
hifigamefreak schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:04:
https://www.trueachieveme...aving-soon-gta-5-december

Jammer maar was wel te verwachten, Rockstar Games wil liever extra cash verdienen met de verkoop van tien jaar oude games…
Kreeg hier inderdaad ook de notificatie dat GTA uit GP gaat.
G_Dragon schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:39:
[...]

Tot wanneer moet je wachten? :) Kan me voorstellen dat je er wel echt naar uit kijkt.
Nog niet besteld om heel eerlijk te zijn, €200 is toch een stevige prijs, nu kun je 10% korting krijgen via de nieuwsbrief, maar controller is daar uitverkocht.

• TumTum
TumTum schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:17:

Om hier nog even op terug te komen. De xbox is 'weer' onderweg naar mij na reparatie. Ik heb alleen geen idee wat ze hebben gedaan. Normaal gesproken krijg ik door van een bedrijf wat ze hebben gedaan om het op te lossen of wat er mis mee was. Microsoft kan dit dus niet aangeven?
Gisteravond met licht uit, soundbar flink aan en surrounds speakers Outlast 2 gespeeld. Garantie voor angst en niet bepaald op je gemak gamen......zou je denken.

Het deed me helaas niets, ik vond het nergens eng. Er zitten soms idioten achter je aan en je zou je dan opgejaagd moeten voelen, helaas. Misschien is het de leeftijd? Dit voelt net als horror films aan voor mij, die ervaar ik ook echt al jaren niet meer als eng.

Dubbel gevoel, want het liefst wil je sowieso gamen op je gemak, geen stress, maar als er totaal geen gevoel van angst is....dan is een game als Outlast eigenlijk gewoon een walking Simulator. Hierna andere titels spelen zoals RE7, Alan Wake 2, Evil Within 2 etc.

• JDL15
devilsnight schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:58:
Gisteravond met licht uit, soundbar flink aan en surrounds speakers Outlast 2 gespeeld. Garantie voor angst en niet bepaald op je gemak gamen......zou je denken.

Het deed me helaas niets, ik vond het nergens eng. Er zitten soms idioten achter je aan en je zou je dan opgejaagd moeten voelen, helaas. Misschien is het de leeftijd? Dit voelt net als horror films aan voor mij, die ervaar ik ook echt al jaren niet meer als eng.

Dubbel gevoel, want het liefst wil je sowieso gamen op je gemak, geen stress, maar als er totaal geen gevoel van angst is....dan is een game als Outlast eigenlijk gewoon een walking Simulator. Hierna andere titels spelen zoals RE7, Alan Wake 2, Evil Within 2 etc.
Heb ik ook een beetje, jammer hè!
Vroeger echt groot horrorfilm/game liefhebber (en van bepaalde klassiekers kan ik nog steeds genieten), maar al het nieuwe doet me helemaal niks meer (recente Excorcist 2 bijvoorbeeld).

Toch heb ik nog bij bepaalde games dat ik ze niet alleen kan spelen, vooral met headset op, zoals RE7 (vooral in VR) of die 1e Outlast.

Er komt trouwens in 2024 een coop versie van Outlast voor consoles, dus als je die zin hebt om te spelen, hook me up _/-\o_

https://redbarrelsgames.com/games/the-outlast-trials/
JDL15 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:18:
[...]

Heb ik ook een beetje, jammer hè!
Vroeger echt groot horrorfilm/game liefhebber (en van bepaalde klassiekers kan ik nog steeds genieten), maar al het nieuwe doet me helemaal niks meer (recente Excorcist 2 bijvoorbeeld).

Toch heb ik nog bij bepaalde games dat ik ze niet alleen kan spelen, vooral met headset op, zoals RE7 (vooral in VR) of die 1e Outlast.

Er komt trouwens in 2024 een coop versie van Outlast voor consoles, dus als je die zin hebt om te spelen, hook me up _/-\o_

https://redbarrelsgames.com/games/the-outlast-trials/
Als je Exorcist believer bedoelt, die film was ook gewoon heel erg slecht. Er zijn wel betere horrorfilms al vind ik ze ook niet echt eng... Maar heb ze bijna nooit eng gevonden. Een van de uitzonderingen die ik zo kan bedenken was insidious.
Horror games niet heel veel ervaring mee... Blijf me voornemen om er wat van te gaan spelen maar op een of andere manier komt het er nooit van.

Gamertag: FinrazielNL

• JDL15
Finraziel schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:31:
[...]

Als je Exorcist believer bedoelt, die film was ook gewoon heel erg slecht. Er zijn wel betere horrorfilms al vind ik ze ook niet echt eng... Maar heb ze bijna nooit eng gevonden. Een van de uitzonderingen die ik zo kan bedenken was insidious.
Horror games niet heel veel ervaring mee... Blijf me voornemen om er wat van te gaan spelen maar op een of andere manier komt het er nooit van.
Ja je hebt gelijk, die was ook wel erg slecht :? Ik heb het gewoon de laatste jaren niet meer gehad, terwijl ik het vroeger bij veel van die films had. Grappig dat je Insidious aanhaalt, want die vond ik dus ook echt extreem eng, heel vet concept met "the further." Enige recente nog die daar ook aan tipte vond ik Hereditary, maar goed dit is wel wat off topic.

Qua games kan ik er persoonlijk heel erg van genieten, een Dead Space of RE als tussendoortje vind ik top (komt ook omdat ik ermee ben opgegroeid). Juist die clumsy controls maken het soms wat spannender, dat vind ik wel mooi aan deze games >:)
Mijn mede Xbox Gamers, de nieuwe this week on Xbox is er 🤩

• ilm
  • Nu online

ilm

devilsnight schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:58:

Heb je Alien Isolation al geprobeerd? Voor mij was dit een fantastische ervaring.

• Exactor it
Ik ben ori and the blind forest aan het herspelen. Het blijft een topspel behalve dan dat ene zwaartekracht stukje. Tjonge jonge wat een ellende.
Exactor it schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:21:
Ik ben ori and the blind forest aan het herspelen. Het blijft een topspel behalve dan dat ene zwaartekracht stukje. Tjonge jonge wat een ellende.
Het is inderdaad een prachtige game, mijn vrouw heeft me een paar jaar geleden de fysieke versie nog voor de Switch gehaald, dat was nog voor ik de Series X en Xbox Game Pass had, vooral de muziek is erg mooi.

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:13
BM schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:27:
[...]

Ik denk dat ieder dat zelf zal moeten bepalen, maar ik kan wel een aantal voordelen bedenken.

- Profielen, ik gebruik het niet vaak, maar soms is het echt wel handig om snel te wisselen tussen verschillende instellingen
- Mocht je al een Elite hebben, (of gehad hebben gezien de reputatie :+) heb je mogelijk nog paddles liggen
- Hairtriggers, vooral in shooters erg handig.
- Gewicht, persoonlijk vind ik de standaard controllers eigenlijk veel te licht sinds ik ben overgestapt naar een Elite.

Is dat genoeg om de extra prijs te verantwoorden? Geen idee, maar er zitten dus zeker wel verschillen tussen de Core en 'normale' controller
Mijn elitecontroller v1 heeft na heel veel uurtjes nu toch geest gegeven. Nou game ik weer een week met de gewone series controller maar mis de elite toch wel. Vooral het gewicht is erg anders.

Ik denk dat ik een elite v2 ga kopen. Zijn nu 126 bij Microsoft en heb nog rewardspunten. Of kan ik hem voor de garantieafhandeling beter ergens anders kopen?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

wjsiebes schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:23:
[...]

Mijn elitecontroller v1 heeft na heel veel uurtjes nu toch geest gegeven. Nou game ik weer een week met de gewone series controller maar mis de elite toch wel. Vooral het gewicht is erg anders.

Ik denk dat ik een elite v2 ga kopen. Zijn nu 126 bij Microsoft en heb nog rewardspunten. Of kan ik hem voor de garantieafhandeling beter ergens anders kopen?
De Core v2 is nu 89 euro bij de MM

https://www.mediamarkt.nl...es-2-core-ed-1737725.html

Of ~80 euro via Amazon.es

https://www.amazon.es/gp/aw/d/B0B9GJLV2D/

Toevallig zelf gisteren gekocht voor onder de boom :+

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 23-12-2023 13:34 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:13
Notna schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:32:
[...]

De Core v2 is nu 89 euro bij de MM

https://www.mediamarkt.nl...es-2-core-ed-1737725.html

Of ~80 euro via Amazon.es

https://www.amazon.es/gp/aw/d/B0B9GJLV2D/

Toevallig zelf gisteren gekocht voor onder de boom :+
Ja dat had ik gezien. Maar wil graag de volledige versie. Die is bijna overal uitverkocht.

Als aanvulling: ik zie bij cdkeys 10euro xbox tegoed voor 9,20 euro. Als ik voor 92 euro aan bonnen koop kan ik die inruilen voor de controller, toch?

[ Voor 13% gewijzigd door wjsiebes op 23-12-2023 13:44 ]

wjsiebes schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:37:
[...]

Ja dat had ik gezien. Maar wil graag de volledige versie. Die is bijna overal uitverkocht.

Als aanvulling: ik zie bij cdkeys 10euro xbox tegoed voor 9,20 euro. Als ik voor 92 euro aan bonnen koop kan ik die inruilen voor de controller, toch?
:Y

Zojuist de Turtlebeach Stealth Ultra Super Extreme Definitive edition binnen gekregen. Nu aan het updaten. Het verschil in gewicht is wel gigantisch tussen deze en de Elites. Ik ben benieuwd of ik daar aan kan wennen want ik vond het heel prettig dat de elites wat zwaarder waren. :)

Eerst maar eens een paar uur mee spelen voordat ik een conclusie ga trekken.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

R.G

Batman Arkham knight

Krijgt deze nog een 2k 60 fps?
Nou… hoefde geen uren te duren.

Het potje Halo wat ik speelde ging prima. Door de positionering van de backbuttons kan ik ze eindelijk alle vier gebruiken in tegenstelling tot de Elite, waar ik normaal gesproken met maximaal 2 speel.

Maar toen ging ik Baldurs Gate spelen en ben ik erg teleurgesteld… het lijkt alsof de linker stick enkel en alleen een soort vierpuntsrichting kent.
Zie dit voorbeeldje. In de eerste helft gebruik ik de Turtlebeach. Daarna volgt er een pauze omdat ik van controller input moet wisselen :P En in tweede helft van het filmpje de elite. Ik krijg op de diagonalen gewoon geen correcte input met de Turtlebeach lijkt wel.

Als iemand enig idee heeft hoe dit kan dan hoor ik het graag, want anders gaat die maandag terug en koop ik weer een elite. :P Met uitzondering van een brakke RB heb ik nooit problemen gehad met input zoals dit. Iemand wat game tips met radial menus? Dan kan ik dat even proberen bij wat andere games, want ik lees dat anderen dezelfde problemen ervaren in BG3.

Vooralsnog na een uurtje of 2 spelen niet weggeblazen. De controller is erg licht en voelt niet zo degelijk als de elite. De “select” knop is erg lastig te bereiken vanwege de positionering ivm het schermpje. In veel games geen issue, maar in BG3 of in andere games waar je hem gebruikt voor menu’s is dit mogelijk wel hinderlijk. En natuurlijk wat ik hierboven heb beschreven.

De knoppen (facebuttons en rb/lb) voelen wel lekker. En in hair trigger mode is de trigger ook bijna een knop itt de Elite. Dat is vooralsnog het meest prettige verschil.

[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-12-2023 22:36 ]

Even kippevel bij deze prachtige trailer van ARK: Survival Ascended

uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:12:
Nou… hoefde geen uren te duren.

Het potje Halo wat ik speelde ging prima. Door de positionering van de backbuttons kan ik ze eindelijk alle vier gebruiken in tegenstelling tot de Elite, waar ik normaal gesproken met maximaal 2 speel.

Maar toen ging ik Baldurs Gate spelen en ben ik erg teleurgesteld… het lijkt alsof de linker stick enkel en alleen een soort vierpuntsrichting kent.
Zie dit voorbeeldje. In de eerste helft gebruik ik de Turtlebeach. Daarna volgt er een pauze omdat ik van controller input moet wisselen :P En in tweede helft van het filmpje de elite. Ik krijg op de diagonalen gewoon geen correcte input met de Turtlebeach lijkt wel.

[YouTube: Stealth Ultra]

Als iemand enig idee heeft hoe dit kan dan hoor ik het graag, want anders gaat die maandag terug en koop ik weer een elite. :P Met uitzondering van een brakke RB heb ik nooit problemen gehad met input zoals dit. Iemand wat game tips met radial menus? Dan kan ik dat even proberen bij wat andere games, want ik lees dat anderen dezelfde problemen ervaren in BG3.

Vooralsnog na een uurtje of 2 spelen niet weggeblazen. De controller is erg licht en voelt niet zo degelijk als de elite. De “select” knop is erg lastig te bereiken vanwege de positionering ivm het schermpje. In veel games geen issue, maar in BG3 of in andere games waar je hem gebruikt voor menu’s is dit mogelijk wel hinderlijk. En natuurlijk wat ik hierboven heb beschreven.

De knoppen (facebuttons en rb/lb) voelen wel lekker. En in hair trigger mode is de trigger ook bijna een knop itt de Elite. Dat is vooralsnog het meest prettige verschil.
Zag op reddit eenzelfde verhaal :|
https://www.reddit.com/r/TurtleBeach/s/8r8pYJVGS0

That’s it. Morgen maar direct retour ticket aan maken en weer voor een elite bij de MM :)

Had gehoopt dat het merk een stap voorwaarts zou maken, en met een product van 200 euro mag je dat best verwachten. Helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-12-2023 23:12 ]

uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:11:
[...]

That’s it. Morgen maar direct retour ticket aan maken en weer voor een elite bij de MM :)

Had gehoopt dat het merk een stap voorwaarts zou maken, en met een product van 200 euro mag je dat best verwachten. Helaas.
Na het L3 en R3 verhaal verwacht ik dat ze ook hiervoor wel een firmware update maken.
Net als de deadzones die je momenteel enkel met 5% kan aanpassen.
Of de social berichten die enkel werken icm ios.
Of zoals je de menu en view buttons niet kan linken naar de backbuttons.
Of het gebrek aan omzetten van acties aan knoppen zoals je zelfs op een standaard xbox controller kan doen via de accesoires app (zeg dat je bijvoorbeeld RB onder A wil hebben)
Nog een lange weg te gaan voor Turtle Beach.
Maar heb er wel vertrouwen in, ze zijn druk met firmware updates en de release lijkt gepushed te zijn voor de feestdagen.
Waar doet mij dit aan denken ? Oh ja… Lords of the Fallen O-)
Fingers crossed 🤞🏻

justifire schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:24:
[...]

Na het L2 en L3 verhaal verwacht ik dat ze ook hiervoor wel een firmware update maken.
Net als de deadzones die je momenteel enkel met 5% kan aanpassen.
Of de social berichten die enkel werken icm ios.
Of zoals je de menu en view buttons niet kan linken naar de backbuttons.
Of het gebrek aan omzetten van acties aan knoppen zoals je zelfs op een standaard xbox controller kan doen via de accesoires app (zeg dat je bijvoorbeeld RB onder A wil hebben)
Nog een lange weg te gaan voor Turtle Beach.
Maar heb er wel vertrouwen in, ze zijn druk met firmware updates en de release lijkt gepushed te zijn voor de feestdagen.
Waar doet mij dit aan denken ? Oh ja… Lords of the Fallen O-)
Fingers crossed 🤞🏻
Ja dat doen ze maar lekker op hun eigen tempo. Ik ga geen gezeur aan met Bol als ze het niet fixen en ik het alsnog wil omruilen. :P Voor 200 euro, duurder dan een elite, kunnen dit soort foutjes er niet in zitten imo. :)

——

Radial menu in Ori werkt wel naar behoren. In A Plague Tale en Deathloop (wat een vette game blijft dat) ook… vage shit.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-12-2023 00:05 ]

Pagina: 1 ... 185 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord