Nou… hoefde geen uren te duren.
Het potje Halo wat ik speelde ging prima. Door de positionering van de backbuttons kan ik ze eindelijk alle vier gebruiken in tegenstelling tot de Elite, waar ik normaal gesproken met maximaal 2 speel.
Maar toen ging ik Baldurs Gate spelen en ben ik erg teleurgesteld… het lijkt alsof de linker stick enkel en alleen een soort vierpuntsrichting kent.
Zie dit voorbeeldje. In de eerste helft gebruik ik de Turtlebeach. Daarna volgt er een pauze omdat ik van controller input moet wisselen

En in tweede helft van het filmpje de elite. Ik krijg op de diagonalen gewoon geen correcte input met de Turtlebeach lijkt wel.
Als iemand enig idee heeft hoe dit kan dan hoor ik het graag, want anders gaat die maandag terug en koop ik weer een elite.

Met uitzondering van een brakke RB heb ik nooit problemen gehad met input zoals dit. Iemand wat game tips met radial menus? Dan kan ik dat even proberen bij wat andere games, want ik lees dat anderen dezelfde problemen ervaren in BG3.
Vooralsnog na een uurtje of 2 spelen niet weggeblazen. De controller is erg licht en voelt niet zo degelijk als de elite. De “select” knop is erg lastig te bereiken vanwege de positionering ivm het schermpje. In veel games geen issue, maar in BG3 of in andere games waar je hem gebruikt voor menu’s is dit mogelijk wel hinderlijk. En natuurlijk wat ik hierboven heb beschreven.
De knoppen (facebuttons en rb/lb) voelen wel lekker. En in hair trigger mode is de trigger ook bijna een knop itt de Elite. Dat is vooralsnog het meest prettige verschil.
[
Voor 31% gewijzigd door
uchiha tijntje op 23-12-2023 22:36
]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.