Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:01

Polariteit

Fietsende fotografeur

In aanvulling op deze plaatjes met meest gespeelde games; wat waren het afgelopen jaar nog meer jullie 'top-games' qua gameplay/graphics/sounds/story etc? En wat waren jullie grootste tegenvallers?

Dat hoeft dus niet perse op basis van het aantal speeluur te zijn :) Ook die ene parel met 6 uur speeltijd telt gewoon mee :)

Voor mij waren de toppers toch wel: Desperados 3, Cyberpunk 2077 (begin dit jaar, dus zonder de DLC/update) en Hitman: world of assassination :)

Desperados top, sowieso al vanwege het genre. Ook toffe westernsfeer. Cyberpunk vanwege de story, en de graphics en Hitman - gewoon tof om in de schoenen van een hitman te staan :)

Grootste teleurstellingen voor mijwaren Hellblade: senuas sacrifice en Serious Sam 4. Bij Senua kwam ik op een gegeven moment vast te zitten door een stomme autosave, waardoor ik na laden bijna instant dood ging :( Hierna was ik er gewoon helemaal klaar mee, terwijl de game tot aan dat moment best tof was.

Van Serious Sam had ik denk ik te hoge verwachtingen vanwege jeugdsentiment naar deel 1; maar deel 4 vond ik baggerslecht. Gelukkig zit hij in Gamepass :)

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:01

Polariteit

Fietsende fotografeur

insyN schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:38:
[...]

Is niet echt de bedoeling om te gaan minderen, ik haal daar mijn “rust” uit 😅 Ik game in principe zodra het kan. Werk 40uur in de week en als je 3 jonge kids hebt die rond 7-8 uur in bed liggen, dan gaat de Xbox daarna heel snel aan 😬

Maar als ik het vergelijk met de rest hier, dan lijkt het alsof ik teveel vrije tijd heb hahah
ach, who cares. als jij het leuk vindt, wat houdt je tegen. er zijn zat mensen die van 16u tot 23u naar sbs6 kijken, daar moet ik dan weer niet aan denken :+

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:58
[...]
Is niet echt de bedoeling om te gaan minderen, ik haal daar mijn “rust” uit 😅 Ik game in principe zodra het kan. Werk 40uur in de week en als je 3 jonge kids hebt die rond 7-8 uur in bed liggen, dan gaat de Xbox daarna heel snel aan 😬

Maar als ik het vergelijk met de rest hier, dan lijkt het alsof ik teveel vrije tijd heb hahah
Als hier de kids naar bed gaan blijft de Xbox uit, speel dan een ander spel, pakkertje met mijn partner oOo <3

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-11 16:31
iMode schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:33:
[...]

Als hier de kids naar bed gaan blijft de Xbox uit, speel dan een ander spel, pakkertje met mijn partner oOo <3
Hoeveel zeldzame achievements heb je daarbij gehaald dit jaar? :+

• insyN
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-10 19:02
iMode schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:33:
[...]

Oh dat zit zeker wel goed hier thuis 🤪 goed te combineren 😬

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16
Wat een mooie top-3, allemaal X360 games :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• jeroen71974
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-10 13:24
[...]

Heel vergelijkbaar (al kom ik aan iets minder uren). Mijn vrouw zegt overigens dat gaming helemaal niet rustgevend is (zal ermee te maken hebben dat ik veel Battle Royale speel).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9SN3WjOsK2zdsKN4XJqVKuLQog=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wQ3hafswOYPodOOpXEpyqgrM.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfsk0HKENH0r92Jxbh5wuxGMaSU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i0T5crRAjznHlTfmFKbLtpDY.png?f=fotoalbum_large

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ook lekker gebruikt gemaakt van de XSX.

Geen kinderen hier dus de meeste vrije tijd gaat ook in gamen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3mAXpgFXDgntWT4M8hltsFz-UY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvHdHTz4U1yXm4n6Vb4Tof30.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AaIlHA-lpEcP6sy7WxIOXWwmxYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdTXDEWjvL1Km0IBFFJFB6LO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWAxbIPfmFbjolIndlkeQPUI1H0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJMP28PaEAuxCAFsJ9cBR4vq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMZSXWO4AgAZDVQi36qt2gdtCEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s10bqNl7MSKSsg0XGsIuVm67.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d238c2eae4SEhmhYxoK5wlDobys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eU2WiyRGoZ0q78KxAvpgDwOu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Sipio op 14-12-2023 10:29 ]

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:22
Misschien moet ik toch eens iets gaan minderen aangezien er ook nog een gezin in huis is :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dcJb26_HjnYTTqbPLth77ke1G0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FIJh5GAMKokmCA1KeHJ7PUts.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dB9kakEuhxxk1JnL3_QMuqmzyt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3DeSoOXLsGV7PnVtkpLDdLKc.png?f=fotoalbum_large

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 11:42
Maikel64 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:03:
Misschien moet ik toch eens iets gaan minderen aangezien er ook nog een gezin in huis is :P
Dat is meer dan 2 uur per dag! Hoe doe je dat met een gezin als je ook nog eens wat dagen/weken niet kan gamen door vakanties en andere verplichtingen met het gezin, waardoor het nog meer uur per dag is op de dagen dat er gegamed kan worden? Heel weinig slapen? Of niet werken? ;)

• ErnstMid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:13

ErnstMid

Xbox GT: Capitalbully

Polariteit schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:39:
In aanvulling op deze plaatjes met meest gespeelde games; wat waren het afgelopen jaar nog meer jullie 'top-games' qua gameplay/graphics/sounds/story etc? En wat waren jullie grootste tegenvallers?

Dat hoeft dus niet perse op basis van het aantal speeluur te zijn :) Ook die ene parel met 6 uur speeltijd telt gewoon mee :)
Grounded! :9 Bij een van de eerste beta releases ooit aan begonnen, snel overleden in de vijver en toen daar al mn spullen op de bodem bleven liggen het spel even links laten liggen. Afgelopen jaar weer ontdekt en verliefd geworden. Echt fantastische game.

Halo Infinite begint ook steeds beter te worden, uitstekend mee vermaakt afgelopen jaar. _/-\o_

Cyberpunk kon ik niet aan wennen; maar dat heb ik vaker gehad bij dit type games. Moeilijk begin, wegleggen en later toch genieten. Dus wie weet...

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:22
kleinelievewolff schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:22:
[...]
Dat is meer dan 2 uur per dag! Hoe doe je dat met een gezin als je ook nog eens wat dagen/weken niet kan gamen door vakanties en andere verplichtingen met het gezin, waardoor het nog meer uur per dag is op de dagen dat er gegamed kan worden? Heel weinig slapen? Of niet werken? ;)
Nee hoor, gewoon 7,5-8uur slapen en een full-time baan (inclusief veel reistijd).

Tijdens vakanties is er cloud gaming. Verder staat iedere dag de Xbox wel 1-1,5uur aan en in weekeinden kan het hard oplopen qua uren.

Het is ook maar net hoe druk je het leven zelf maakt he :P .

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 16:25
Maikel64 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:34:
[...]

Nee hoor, gewoon 7,5-8uur slapen en een full-time baan (inclusief veel reistijd).

Tijdens vakanties is er cloud gaming. Verder staat iedere dag de Xbox wel 1-1,5uur aan en in weekeinden kan het hard oplopen qua uren.

Het is ook maar net hoe druk je het leven zelf maakt he :P .
Het ligt ook heel erg aan de gezinssituatie. Als je kinderen wat ouder zijn is het makkelijker om wat uren vrij te maken om te gamen dan met een baby. Een baby heeft veel aandacht nodig als het wakker is en als het slaapt wachten er hier eerst huishoudelijke taken. Maar het lukt me op de dagen dat ik mn dochter alleen heb nog wel een uurtje of 2 te gamen overdag. 'S avonds zou ik makkelijk 3 uur kunnen gamen, maar kijk ik liever wat series met de vrouw. Dat doen we ook zo'n 2 uur op een avond.

Dus ben het wel met je eens, dat het prima moet lukken om dagelijks 3-4 uur te gamen met een gezien. Ligt aan je prio's.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• insyN
jeroen71974 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:26:
[...]

Heel vergelijkbaar (al kom ik aan iets minder uren). Mijn vrouw zegt overigens dat gaming helemaal niet rustgevend is (zal ermee te maken hebben dat ik veel Battle Royale speel).
Mijn vrouw denkt er net zo over zodra ik Fifa speelde 😂
Ach, ik had ook in de kroeg kunnen zitten dus ze moet niet zo zeuren 🤪 Gelukkig speel ik tegenwoordig andere type games die wat relaxter zijn (RDR2 bijv.)

• kleinelievewolff
Grappig, bij de blauwe buren is dezelfde discussie bezig. Daar heeft iemand zelfs 1300 uur gegamed afgelopen jaar. Maar ze hebben een punt dat het als veel gezien wordt als je die uren gamed, maar niet als je hersenloos tv kijkt of TikTok filmpjes op je telefoon kijkt.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
kleinelievewolff schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:18:
Grappig, bij de blauwe buren is dezelfde discussie bezig. Daar heeft iemand zelfs 1300 uur gegamed afgelopen jaar. Maar ze hebben een punt dat het als veel gezien wordt als je die uren gamed, maar niet als je hersenloos tv kijkt of TikTok filmpjes op je telefoon kijkt.
Ach iedereen verspilt tijd. Sommigen aan het kijken van YouTube filmpjes van mensen die een spel spelen, anderen kijken vier voetbalwedstrijden in het weekend en er zijn zelfs mensen die de oefenrondes voor de kwalificatie voor de filewedstrijd van Max kijken. Er zijn maar weinig mensen alleen maar met nuttige zaken zoals werk, sport of opleiding bezig.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:52
kleinelievewolff schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:18:
Check vorige pagina, laatste post. Iemand hier die bijna de 2300 uur aan tikt --> 6,5 uur gem. per dag. :o
En heeft een baan + 3 jonge kids.
Respect hoor.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Het is altijd sneu om te zien dat mensen anderen de maat willen nemen over hoe zij hun vrije tijd besteden en inrichten. En dan aanname op aanname gaan doen om te verklaren waarom de ene meer tijd besteedt aan gamen dan diegene zelf.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:52
uchiha tijntje schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:41:
Het is altijd sneu om te zien dat mensen anderen de maat willen nemen over hoe zij hun vrije tijd besteden en inrichten. En dan aanname op aanname gaan doen om te verklaren waarom de ene meer tijd besteedt aan gamen dan diegene zelf.
Ach de een slingert de Xbox aan in de tijd dat anderen hier weer rondstruinen en comments maken over elkaars speeltijd. Is de cirkel weer rond. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• kleinelievewolff
AntraXxX schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:43:
[...]

Ach de een slingert de Xbox aan in de tijd dat anderen hier weer rondstruinen en comments maken over elkaars speeltijd. Is de cirkel weer rond. :)
Inderdaad!

On another note: mijn meest gespeelde game van dit jaar was Car Mechanic Simulator. Daar heb ik inderdaad aardig wat uurtjes inzitten en nog niet eens 100% omdat ik meer bezig was met junkyards afstruinen voor onderdelen en wrakken om deze weer showroomwaardig op te knappen en te verkopen.

Die game heeft Powerwash Simulator van de troon gestoten dit jaar. En blijkbaar heb ik GTA5 story mode dan toch redelijk snel uitgespeeld (niet 100%, enkel de story missions).

• insyN
AntraXxX schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:35:
[...]

Check vorige pagina, laatste post. Iemand hier die bijna de 2300 uur aan tikt --> 6,5 uur gem. per dag. :o
En heeft een baan + 3 jonge kids.
Respect hoor.
De oudste zit ook zo nu en dan op de Xbox (Minecraft, Roblox en af en toe Fifa), dus ik mag niet alle credits krijgen voor deze “special” achievement *kuch* 😂

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:16
Exactor it schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:24:
[...]

... en er zijn zelfs mensen die de oefenrondes voor de kwalificatie voor de filewedstrijd van Max kijken.
Hoewel misschien grappig bedoeld, en F1 misschien niet jouw kopje thee is, vind ik dat je F1 liefhebbers en -coureurs hiermee wel diskwalificeert als zijnde hersenloos.

Verder ben je een topgozert hoor! ;)

(offtopic)

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-11 23:57
Powder Toastman schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:25:
[...]

Hoewel misschien grappig bedoeld, en F1 misschien niet jouw kopje thee is, vind ik dat je F1 liefhebbers en -coureurs hiermee wel diskwalificeert als zijnde hersenloos.

(offtopic)
Ben het wel met je eens.
Dit is wel een beetje dom (me uitspraak) zou F1 koning(in) Max(ima) zeggen

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:21
Top:

Cyberpunk (echt goed opgepoetst)

Cocoon: Magisch.

Hi Fi Rush. Totaal uit de lucht gevallen topper.

Wo Long. Erg tof.

Tegenvallers

Hogwarts Legacy: Na het eerste wow moment in het kasteel blijft er een vrij substandaard RPG over.

Starfield. Goed mee vermaakt maar wel veel meer van verwacht.

Redfall. Tja.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:16
Heb je (of iemand anders) recentelijk Redfall nog wel eens gespeeld? Ik hoorde dat het inmiddels na vele patches best een redelijk goede en leuke game is geworden.
Heb mijzelf er nog niet toe kunnen zetten het zelf te checken, buiten het feit dat ik momenteel veel te weinig tijd heb om te gamen en nog veel te veel te spelen heb...

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 23:19
Powder Toastman schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:10:
[...]

Heb je (of iemand anders) recentelijk Redfall nog wel eens gespeeld? Ik hoorde dat het inmiddels na vele patches best een redelijk goede en leuke game is geworden.
Heb mijzelf er nog niet toe kunnen zetten het zelf te checken, buiten het feit dat ik momenteel veel te weinig tijd heb om te gamen en nog veel te veel te spelen heb...
Redelijk is een goede omschrijving. De 60FPS patch bracht wel iets en het is met momenten wat uitdagender geworden. Het heeft zijn leuke momenten en elementen, maar geen 'must-play'. Terwijl ik er wel 30 uur in heb zitten volgens mijn Xbox jaaroverzicht :+

Op 1 THPS1+2 en op 2 Cyberpunk overigens.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Exactor it
  • Nu online
Powder Toastman schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:25:
[...]

(offtopic)
Precies net zo grappig bedoeld als mensen die naar mensen kijken die een spel spelen (zijnde een computerspel of een voetbalwedstrijd). Ik kan niet zoveel met de feedback dat ik mensen diskwalificeer als hersenloos omdat dit in jouw hoofd gebeurt en niet in mijn hoofd of in mijn woorden.

Ik vind jou ook een top gozer hoor. ;)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:08
Ach, ik heb het afgelopen jaar alleen in MSFS al rond de 1000 uur zitten. Dat krijg je als je heel de wereld overvliegt :o :9

Gewoon, omdat het kan.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 14-12-2023 15:45 ]

• Rossi46
Toch nog even de discussie aanzwengelen m.b.t. 'veel' gamen...

Iedereen moet inderdaad lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt, maar bij bepaalde 'jaar-uren' die ik hier voorbij zie komen moet ik toch wel een beetje fronzen, zeker als je het omrekent naar uren per dag gemiddeld.

Dan mag toch ook wel gezegd worden dat het wellicht een beetje veel is? Verandering van gedrag begint soms ook door iemand anders een spiegel voor te houden, juist door een objectief iemand (lees: iemand die je niet persoonlijk kent).

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOWpRCww6h8DYY9Hc9yFgnDGe5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wF1hRQV0QC9Ht0SlY6AdMK9m.jpg?f=fotoalbum_large

Hier klopt er niet zoveel van de statistieken. 448 uur kan wel kloppen en 400 daarvan Call Of duty ook wel maar no way dat ik 30 verschillende games gespeeld heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 14-12-2023 15:55 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:54
Als je ietsjes omlaag scrollt, dan zie je alle opgestarte games (horizontaal) voorbij scrollen (tenminste op de site https://www.xbox.com/nl-NL/year-in-review).

• Donstil
  • Niet online
sewer schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:00:
Als je ietsjes omlaag scrollt, dan zie je alle opgestarte games (horizontaal) voorbij scrollen (tenminste op de site https://www.xbox.com/nl-NL/year-in-review).
Aah ik zie het nu idd, bevestigd mijn vermoeden.
Ik was er echter een aantal vergeten zie ik maar bij lange na geen 30.

• insyN
Rossi46 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:47:

Iedereen moet inderdaad lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt, maar bij bepaalde 'jaar-uren' die ik hier voorbij zie komen moet ik toch wel een beetje fronzen, zeker als je het omrekent naar uren per dag gemiddeld.

Dan mag toch ook wel gezegd worden dat het wellicht een beetje veel is? Verandering van gedrag begint soms ook door iemand anders een spiegel voor te houden, juist door een objectief iemand (lees: iemand die je niet persoonlijk kent).
Mag van alles gezegd worden :) bijv dat jij vind dat X aantal uur per dag teveel vind. ieder z’n mening toch? Wat voor de een als “veel” gezien wordt, ziet een ander dat wellicht niet zo. Maar een oordeel hebben en deze ook benoemen over een ander (ongeacht de activiteit, positief of negatief) en zeker van een onbekende - daar moet ik dan weer van fronzen. :)

• Timothy3000
Waarom zou je vinden dat je iemand die je totaal niet kent een spiegel moet voorhouden als diegene er zelf geen problemen mee heeft?

De 1 kijkt de hele avond tv, de ander leest een boek, weer een ander gamed.

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:19:
[...]

Waarom zou je vinden dat je iemand die je totaal niet kent een spiegel moet voorhouden als diegene er zelf geen problemen mee heeft?

De 1 kijkt de hele avond tv, de ander leest een boek, weer een ander gamed.
Nah ik snap @Rossi46 hierin wel. Tuurlijk het is een eigen keuze maar niet iedereen is even geschikt om die eigen keuze goed en afwegend te kunnen maken.

Nu oordeel ik niet over iemand in het bijzonder hier maar gewoon even in het algemeen.

Maar los van dat vind in het persoonlijk wel erg zonde om gemiddeld 4 of 5 uur per dag te gamen. Op een werkdag waar je na je werk thuis komt, even wat eet en verder toch niets te doen hebt voor je naar bed gaat valt het wel mee allemaal maar het gaat hier om het gemiddelde natuurlijk niet alleen om zulke dagen.

Maar goed om maar even een drogreden uit de kast te trekken: ik ben wat ouder, heb een gezin en wat mensen verloren die dichtbij stonden en dan zie je ineens hoe waardevol tijd is in je leven. Tijd die je nooit meer terug krijgt als je het uitgegeven hebt en naar mijn mening te kostbaar is om te vergooien aan duizenden uren gaming per jaar.

• Timothy3000
Maar dat gemiddelde is natuurlijk maar een gemiddelde. Als iemand in een vakantie waarin het vol regent een weekje een paar uur langer speelt of af en toe een weekendje doorhaalt loopt het al snel op natuurlijk.

Uren die je besteedt aan een hobby, waarin je ontspant, zijn imo nooit verloren uren.

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:39:
Maar dat gemiddelde is natuurlijk maar een gemiddelde. Als iemand in een vakantie waarin het vol regent een weekje een paar uur langer speelt of af en toe een weekendje doorhaalt loopt het al snel op natuurlijk.
Nah daar verkijk je jezelf in denk ik, als je een volledige vakantie week van 40 gamed dan is dat maar 6 minuten op het gemiddelde wat je omhoog gaat. Je moet elk weekend bijvoorbeeld 40 uur gamen om gemiddeld op 5 uur per dag te komen.
Uren die je besteedt aan een hobby, waarin je ontspant, zijn imo nooit verloren uren.
Daarin verschillen we van mening schat ik zo in, ik denk juist dat je tijd heel kostbaar is en de balans daarin super belangrijk en dat dit net zo goed geld voor hobby’s.

Edit: Maar goed andere kant van de medaille is ook waar. Ben je alleen, heb je simpel
werk of heb je überhaupt niet zoveel om het hand in je leven dan kan het wel een goeie uitlaatklep zijn voor vele.

Ik verwacht ook niet dat er een passend antwoord is voor iedereen en ik heb dat al zeker niet in huis. Ik deel alleen mijn visie op de materie even :)

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 14-12-2023 16:57 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:57
Gewoon samen gamen met de mensen die je lief hebt. Problem solved.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Timothy3000
Donstil schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:52:
[...]
Daarin verschillen we van mening schat ik zo in, ik denk juist dat je tijd heel kostbaar is en de balans daarin super belangrijk en dat dit net zo goed geld voor hobby’s.p

Edit: Maar goed andere kant van de medaille is ook waar. Ben je alleen, heb je simpel
werk of heb je überhaupt niet zoveel om het hand in je leven dan kan het wel een goeie uitlaatklep zijn voor vele.
Ja, denk ik ook. Ik zie tijd ook als kostbaar, maar uiteindelijk kun je met een goede balans ook met een gezin, fulltime werk en vrienden en familiebezoek e.d. toch wel een uur of drie per dag aan hobbies besteden. Daar hoef je niet alleen voor te zijn, weinig te doen te hebben of je werk ook niet perse simpel voor te zijn. Je hebt 24u in een dag haha.

Maar goed, ieder zijn ding, vandaar ook mijn initiële reactie. Zolang ieder maar gelukkig is in datgeen waar hij/zij zijn tijd aan besteedt is de tijd altijd goed besteedt imo.

[ Voor 21% gewijzigd door Timothy3000 op 14-12-2023 17:03 ]

• Rossi46
Timothy3000 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:39:

De grap is, dat doet het juist niet. Dit is een gemiddelde over 365 dagen en 52 weken. Dan gaat zoiets als je in het bovenstaande benoemt weinig invloed hebben op het uiteindelijke gemiddelde.

Verder verwoord @Donstil het wat mij betreft perfect, ik kijk er exact zo naar.

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:59:
[...]

Ja, denk ik ook. Ik zie tijd ook als kostbaar, maar uiteindelijk kun je met een goede balans met een gezin en werk en vrienden e.d. toch wel een uur of drie per dag aan hobbies besteden.

Maar goed, ieder zijn ding, vandaar ook mijn initiële reactie. Zolang ieder maar gelukkig is in datgeen waar hij/zij zijn tijd aan besteedt is de tijd goed besteedt imo.
Ooh ja natuurlijk maar “een uurtje of drie per dag aan hobby’s” is natuurlijk ook wel iets heel anders. Laat daar de helft dan voor gaming zijn en je hebt al heel andere cijfers dan waar we het nu over hadden.

• Timothy3000
Rossi46 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:02:
[...]
De grap is, dat doet het juist niet. Dit is een gemiddelde over 365 dagen en 52 weken. Dan gaat zoiets als je in het bovenstaande benoemt weinig invloed hebben op het uiteindelijke gemiddelde.
Als je elke avond 2 uurtjes speelt, elk weekend 4u per dag en in je vakanties ook een paar uur per dag extra zit je ook al snel rondom de 1000 uur toch?

• Timothy3000
Mirage mag trouwens ook in de floplijst voor mij van 2023. Die viel ook goed tegen.

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:08:
[...]

Als je elke avond 2 uurtjes speelt, elk weekend 4u per dag en in je vakanties ook een paar uur per dag extra zit je ook al snel rondom de 1000 uur toch?
Dat is wat anders natuurlijk. Je zei eerder “een weekje een paar uur langer speelt of af en toe een weekendje doorhaalt”, daar is het antwoord op dat het zoveel niet uitmaakt op je gemiddelde.

Overigens vind ik een hele werkdag gamen in je weekend ook best wel veel.

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:12:
Mirage mag trouwens ook in de floplijst voor mij van 2023. Die viel ook goed tegen.
Ah dat vroeg ik mij nog af. Vond dat het Back to the roots gedoe eigenlijk al helemaal niets maar had hem toch nog ergens in mijn achterhoofd hangen nog vanwege de laatste drie delen die ik wel de moeite waard vond.

Alleen ik hoor ook helemaal niemand over Mirage lijkt het.

Zal binnenkort wel een keer op GamePass staan >:)

• Timothy3000
Donstil schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:15:
[...]
Dat is wat anders natuurlijk. Je zei eerder “een weekje een paar uur langer speelt of af en toe een weekendje doorhaalt”, daar is het antwoord op dat het zoveel niet uitmaakt op je gemiddelde.

Overigens vind ik een hele werkdag gamen in je weekend ook best wel veel.
4u gamen op zaterdag en zondag is niet heel gek veel imo. Valt voor mij ook niet echt onder een weekendje doorhalen haha.

Interessante discussie iig.

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:18:
[...]

4u gamen op zaterdag en zondag is niet heel gek veel imo. Valt voor mij ook niet echt onder een weekendje doorhalen haha.

Interessante discussie iig.
Dat sowieso maar ook een “gevaarlijke” discussie, het is er eentje waar je de uitschieters snel mee tegen de haren instrijkt.

Ook al is dat niet de bedoeling uiteraard.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:00

On_E

Housemusic

Ik ben het met @Timothy3000 eens, tijd waarin je plezier hebt is nooit verloren tijd.

En verder sowieso leven en laten leven.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Donstil
  • Niet online
On_E schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:23:
Ik ben het met @Timothy3000 eens, tijd waarin je plezier hebt is nooit verloren tijd.

En verder sowieso leven en laten leven.
Dat wordt volgens mij ook gewoon netjes gedaan.

• drakiesoft
concept art van Blade Xbox game.
Zal nog wel een paar jaar duren voordat ie uitkomt.
Heb alleen niks met vampiers en zwaarden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtXbq30rKs0Nfh_SFL9eIK6Q3x4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrdyVSiLi1TBxkfj0ns3O8FG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCccva5JGgrAG5Kfh501XFpwTSg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygkXHCkA9WbtHORVRTjVfUSn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiNU2T0yFwV4rEWFk6HafQrCGvA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExqOVEgvz1YWQCeZ2PbbSRm1.jpg?f=fotoalbum_tile

• Donstil
  • Niet online
drakiesoft schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:28:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
De eerste blade film kwam op een punt in mijn leven dat mijn moeder het te gewelddadig vond maar ik van mijn vader wel mocht kijken. Die film heb ik dus helemaal grijs gedraaid toen wij hem thuis kregen.

Alleen dat heeft er ook wel voor gezorgd dat de Wesley Snipes Blade mijn Blade is. Dat botst nu een beetje met deze game merk ik.

Het gegeven Blade vind ik best wel cool maar ik moet wel erg over de drempel van nostalgie heen merk ik.

De style van die studio vind ik er ook net niet lekker bij passen.

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-11 16:31
Ik wou dat ik de kans had om zoveel te gamen joh, ik kom met pijn en moeite aan een uurtje of 2 tot 4 per week momenteel. Jong gezin, 2x sporten in de week (die kilo’s moeten er ook af :p), weinig gamende vrienden en t is zo 23.00u (mijn bedtijd). Misschien over paar jaar inhalen als ik samen met de kids kan gamen ;)

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:38
Powder Toastman schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:10:
[...]

Ik ben hem nu coop uit aan het spelen en ik vind het wel een degelijke looter shooter, leuke special abilities, mooi sfeertje en geen bugs meer hoor!

Zou hem denk ik wel niet solo meer spelen, maar prima om hem met een maat te spelen en er wat bij te ouwehoeren. Voor mij richting 7,5 qua cijfer
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4xtGIp9.jpg

Meeste uren van MSFS zijn overigens op de PC gemaakt, niet op de Xbox. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Rivanov op 14-12-2023 21:48 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:36
drakiesoft schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:28:
Same, maar de Blade films waren de grote uitzondering voor mij. Kijken of de game dat ook lukt.
Gisteravond nog een paar missies in Grand Theft Auto IV gehaald, vond vroeger die auto's echt beroerd rijden maar begin het langzaam te waarderen. Want je staat niet zomaar stil en dat maakt het soms wel wat realistischer :D..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 23:19
https://twitter.com/Xbox/status/1734951355825946869

Wellicht ook in Nederland, in Duitsland bij o.a. Amazon ook voor 399 euro te koop.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:17:
Gisteravond nog een paar missies in Grand Theft Auto IV gehaald, vond vroeger die auto's echt beroerd rijden maar begin het langzaam te waarderen. Want je staat niet zomaar stil en dat maakt het soms wel wat realistischer :D..
Ik vond de auto's in IV fijner rijden dan in V.

Ook hoe bijv npcs reageren op kogels is in IV veel beter imo.
Sipio schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:26:
[...]

Ik vond de auto's in IV fijner rijden dan in V.

Ook hoe bijv npcs reageren op kogels is in IV veel beter imo.
Ja mee eens, bij de release van Grand Theft Auto V dacht ik er anders over. Maar nu ik Grand Theft Auto IV weer opnieuw speel merk je duidelijk het verschil in realisme en arcade, ik hoop dat Grand Theft Auto VI hierin een mix gaat worden.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Voor mij waren de toppers toch wel: Desperados 3, Cyberpunk 2077 (begin dit jaar, dus zonder de DLC/update) en Hitman: world of assassination :)

Desperados top, sowieso al vanwege het genre. Ook toffe westernsfeer. Cyberpunk vanwege de story, en de graphics en Hitman - gewoon tof om in de schoenen van een hitman te staan :)

Grootste teleurstellingen voor mijwaren Hellblade: senuas sacrifice en Serious Sam 4. Bij Senua kwam ik op een gegeven moment vast te zitten door een stomme autosave, waardoor ik na laden bijna instant dood ging :( Hierna was ik er gewoon helemaal klaar mee, terwijl de game tot aan dat moment best tof was.

Van Serious Sam had ik denk ik te hoge verwachtingen vanwege jeugdsentiment naar deel 1; maar deel 4 vond ik baggerslecht. Gelukkig zit hij in Gamepass :)
Ik had eigenlijk willen wachten tot in de kerstvakantie om mijn terugblik op het jaar te typen, want wellicht kwam er nog een verrassing uit, maar nu ik volledig ondergedompeld ben in de wereld van Baldurs Gate zal ik geen nieuw spel meer aanraken voor 1 januari. :)

Het is een heel mooi game jaar geweest qua releases. Hieronder een overzicht van mijn "top-games" in willekeurige volgorde:
  • Tin Hearts. Nu uit in Gamepass en echt een aanrader. Het is een puzzelspel die kleinschalig begint, maar aan het einde van het spel kun je echt een uur over een level doen om de logica van dat level te doorgronden. De difficulty curve hebben ze dan ook erg goed weten toe te passen. Ook het verhaal, wat ondergeschikt is, staat niet in de weg en voegt zelfs wat toe, wat voor mij niet altijd hoeft. En voor de completionists onder ons, @Exactor it heeft ook een goede guide geschreven op TA voor het verzamelen van alle collectibles!
  • Alan Wake 2. Initiation 4, We Sing. Meer hoef ik er eigenlijk niet over te zeggen :), maar doe het stiekem toch. Als je puur kijkt naar de gameplaymechanics dan is het niet een heel bijzondere game, want dat deed Control of Quantum Break in mijn optiek beter, maar de game ademt sfeer uit. De manier hoe het verhaal vertelt wordt, met combinatie van ingame en live action is top, zo ook de muziek, leveldesign en de graphics. Wel zie ik mezelf niet snel terug gaan naar Couldron Lake, in ieder geval niet voor een normale playthrough. Pas als de DLC uitkomt zal ik hem weer oppakken, maar het was een erg gave ervaring. Ook erg mooi dat Remedy in de lijstjes van 2023 er vaak bij staat, dat verdienen ze ook.
  • Lies of P. Dit jaar heb ik maar 1 Soulslike game gespeeld, en dat is Lies of P, maar dat is in mijn optiek dan ook wel een hele goede game. Het leveldesign en enemydesign zaten goed in elkaar, er werd een coherent verhaal verteld wat ook wel eens leuk is om mee te maken :P Ook een leuke toevoeging dat je kon mixen en matchen met de blades / handles, zodat je behoorlijk wat afwisseling kon creeren in wapens die je zelf prettig vindt.
  • Atomic Heart. Ik heb een klein beetje een dubbel gevoel bij Atomic Heart. Niet zozeer vanwege de Russische propoganda of connecties met Moskou wat dan ook, want dat interesseert me niet heel veel in een game, maar meer vanwege de keuze voor een open wereld in combinatie met "gesloten" dungeons. De sfeer vond ik in beide erg goed en deed me vooral in de gesloten dungeons denken aan Bioshock, wat al een compliment is. Er was echter gekozen om in de open wereld de enemies te laten respawnen. Niet ala een Soulsgame, maar gewoon door een jammerlijke mechanic dat de robots gefixt werden. Hierdoor had ik niet de drive om de open wereld op mijn gemak te verkennen, terwijl deze volgens mij behoorlijk goed in elkaar zat met genoeg zaken om te ontdekken. Ik zag dat er inmiddels (bijna) 2 dlc's uit zijn gekomen, dus ga ik nog wel een keer oppikken.
  • Dredge is aan de ene kant overdag een ontspannen game met relatief eenvoudige gamemechanics, maar is s'nachts een verontrustende horror game dat op je zenuwen werkt. Erg aparte combinatie, maar maakt het spel daardoor wel bijzonder. Een aanrader voor een ieder.
  • Baldurs Gate 3. Ik ben afgelopen week begonnen en helemaal verkocht. Ben nog maar in act 1, maar het heeft al best wel wat uurtjes aan nachtrust gekost. Gelukkig volgende week lekker vrij :). Doordat het niet uitmaakt hoe je de game speelt, maak je gewoon zoveel onverwachte dingen mee die anderen nooit meemaken.
Dan kom ik nu bij de 1st party games:
  • Hifi-Rush. Het jaar begon heel erg goed met de shadow drop van Hifi Rush. Toen ik de trailer zag in de Developer Direct in januari was ik nog niet weggeblazen, maar vanaf de 1e minuut dat ik het spel op had gestart was ik verkocht. De game ademt creativiteit en gewoon ouderwets plezier uit. Het is ook een easy to learn, hard to master game waar ik altijd wel fan van ben. De 1.000GS (en daarna de DLC) was een enorme uitdaging, met name het halen van alle S-ranks en de Rythm Tower, maar gaf uiteindelijk een zeer voldaan gevoel.
  • Forza Motorsport. Ik heb in mijn jeugd heel veel uren Grand Prix Legends gespeeld. Ik was toen ook een no-lifer gok ik als ik de uren optel gelet op de discussies van de afgelopen dagen. :P. Na GPL ben ik eigenlijk gestopt met PC games en daarmee ook met serieuzere racegames. Totdat het begon te kriebelen en ik voor FM een racerig heb gekocht. Ondanks het kostenplaatje heb ik er nog geen moment spijt van gehad. Wat is FM toch een gave racer online. Heb nog in geen enkele racer zo close kunnen racen (ik was voornamelijk een hotlapper in GPL, wel snel, maar niet constant :P). De spanning die je hebt als je in een gevecht zit of vanaf pole vertrekt zijn erg mooie momenten. Ook leuk om te spelen in een party zodat je gewoon tactieken kunt bespreken of elkaar wat tips geven. Ik weet dat er behoorlijk wat kritiek is op de SP, en kan me dat op zich ook wel voorstellen, maar ik heb daar zelf weinig problemen mee. De MP, dan wel rivals is waarvoor ik dit soort games speel. Net zoals met Halo Infinite, de SP boeit me gewoon niet. De basis van de MP staat als een huis en ik hoop dat Turn10, net zoals alle 1st party studios de mogelijkheid krijgen om de game te blijven ondersteunen en te verbeteren.
  • Starfield. Er is hier op GoT veel gezegd over Starfield. Alles stond in mijn optiek met de verwachtingen die men had voor de game. Ik wist voor mezelf wat ik mocht verwachten van een Bethesda game en dat heeft het meer dan waargemaakt. Net zoals Fallout 4 die ik recent heb gespeeld is dit gewoon het MO van een Bethesda game. Als je dat ligt dan ga je er een mooi avontuur mee beleven, zo niet, dan zou ik de game niet aanraden. Maar zo is dat met alles natuurlijk. Neem BG3 bijvoorbeeld. Ik las op twitter al berichten dat ze vinden dat BG3 volledig realtime en wellicht first person moest zijn omdat ze turn based niets vonden en ze het belachelijk vonden dat er geen optie in zat. :+
  • Grounded, super duper update en Halo Infinite. Grounded en Halo blijven favorieten voor mij. De manier hoe ze Grounded continue op basis van feedback van de community hebben weten te ontwikkelen is echt bijzonder te noemen met zo'n klein team. Daarnaast is met de updates in 2023 Halo Infinite nog beter geworden dan het in mijn optiek al was. Dit echter wel met dezelfde kanttekening van FM. De SP interesseert me voor geen ene meter. :)
En deze mogen ook niet vergeten worden
Dan nog een shoutout naar de kleinere en kortere games die dit jaar zijn uitgekomen zoals:
  • Cocoon. Een toffe puzzelgame van de maker van Limbo. Verhaal is er niet/amper, maar de gameplaymechanics hoe je de puzzels moet oplossen is goed gedaan met een goede difficultycurve en voelt nooit oneerlijk.
  • Venba. Een puzzelgame verpakt in een best ontroerend verhaal over een immigrantengezin die zich aan moeten passen aan hun nieuwe omgeving en cultuur.
  • Planet of Lana. Leuke 2d platformer ala Limbo en Inside.
  • Dordogne. Schattige game met een leuke "waterverf" artstyle
  • Chicory. Een schattig avonturen / puzzle game met gameplayelementen die je niet heel vaak tegenkomt.

• sewer
Zat eens te kijken of GTA IV iets zou zijn voor in de kerstvakantie (vond GTA V wel OK, maar als het alleen maar de beste helft van de missies had bevat in 20u playtime, dan had ik hem beter gevonden :P), maar dat spel is digitaal online niet te vinden (enaba, g2a, driffle), en bij xbox.com/nl is de basisgame (zonder DLC) duurder dan gta V (25 euro vs 20 euro) :?

Snap dat het wellicht nog populair is, maar 25u voor een xbox 360 spelletje uit 2008 :?

[ Voor 32% gewijzigd door sewer op 15-12-2023 10:59 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:03

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Donstil schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:17:
[...]

Ah dat vroeg ik mij nog af. Vond dat het Back to the roots gedoe eigenlijk al helemaal niets maar had hem toch nog ergens in mijn achterhoofd hangen nog vanwege de laatste drie delen die ik wel de moeite waard vond.

Alleen ik hoor ook helemaal niemand over Mirage lijkt het.

Zal binnenkort wel een keer op GamePass staan >:)
Heb nu 70 uur er in zitten en vind het een top game. Ja hier en daar heeft de game wat flaws, maar daar kijk ik door heen. Grafisch ook meer dan prima. Ik ben geen pixel neuker en heb geen houding van: Elke game die er slechter uitziet dan game x, is slecht dus heb ik na 1 uurtje aan de kant gelegd.

Op de Series X hier en daar wel wat framedrops in drukke gebieden dat is eigenlijk het enige. Die 70 uur komen vooral omdat ik alles stealth doe. Sommige missies wat vaker moeten herstarten daarom. Absoluut geen slechte game, maar je moet er wel neutraal in staan.

Het copy/paste missies gehalte waar men het bij Ubisoft games over heeft...tja, speel Spiderman eens en je hebt exact hetzelfde... Al moet ik zeggen dat ik de missies best wel afwisselend vond, wellicht omdat ik ook een goed mix van missies/verhaal/collectibles had qua speelstijl. Niet alle collectibles in 1 avond willen halen, niet alle missies in 2 avonden achter elkaar willen halen etc.

XBL: MRE Inc

• Exactor it
  • Nu online
sewer schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:40:
Zat eens te kijken of GTA IV iets zou zijn voor in de kerstvakantie (vond GTA V wel OK, maar als het alleen maar de beste helft van de missies had bevat in 20u playtime, dan had ik hem beter gevonden :P), maar dat spel is digitaal online niet te vinden (enaba, g2a, driffle), en bij xbox.com/nl is de basisgame (zonder DLC) duurder dan gta V (25 euro vs 20 euro) :?

Snap dat het wellicht nog populair is, maar 25u voor een xbox 360 spelletje uit 2008 :?
Op schijf wel wat goedkoper te vinden.

• Donstil
  • Niet online
MRE-Inc schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:40:
[...]

Heb nu 70 uur er in zitten en vind het een top game. Ja hier en daar heeft de game wat flaws, maar daar kijk ik door heen. Grafisch ook meer dan prima. Ik ben geen pixel neuker en heb geen houding van: Elke game die er slechter uitziet dan game x, is slecht dus heb ik na 1 uurtje aan de kant gelegd.

Op de Series X hier en daar wel wat framedrops in drukke gebieden dat is eigenlijk het enige. Die 70 uur komen vooral omdat ik alles stealth doe. Sommige missies wat vaker moeten herstarten daarom. Absoluut geen slechte game, maar je moet er wel neutraal in staan.

Het copy/paste missies gehalte waar men het bij Ubisoft games over heeft...tja, speel Spiderman eens en je hebt exact hetzelfde... Al moet ik zeggen dat ik de missies best wel afwisselend vond, wellicht omdat ik ook een goed mix van missies/verhaal/collectibles had qua speelstijl. Niet alle collectibles in 1 avond willen halen, niet alle missies in 2 avonden achter elkaar willen halen etc.
Ik vond het in Origins, Odyssey en Valhalla dus heerlijk om over de map te struinen, de geheimpjes te ontdekken. Zones vrij te spelen enz. De verhaallijn deed ik pas aan het einde of als het moest.

Is dat in deze game ook mogelijk? Vooral van die kerkers die puzzels opzichzelf zijn vind ik altijd leuk.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:03

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Donstil schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:06:
[...]

Ik vond het in Origins, Odyssey en Valhalla dus heerlijk om over de map te struinen, de geheimpjes te ontdekken. Zones vrij te spelen enz. De verhaallijn deed ik pas aan het einde of als het moest.

Is dat in deze game ook mogelijk? Vooral van die kerkers die puzzels opzichzelf zijn vind ik altijd leuk.
Haha, nee: zie MRE-Inc in "[Multi] Assassin's Creed : Mirage"

Je kan wel de hele map vrij snel vrijspelen en lekker door Baghdad freerunnen, maar die kerkers als puzzles zijn er niet, althans niet zo als in AC2 en Brotherhood.

XBL: MRE Inc

• Donstil
  • Niet online
MRE-Inc schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:09:
[...]

Haha, nee: zie MRE-Inc in "[Multi] Assassin's Creed : Mirage"

Je kan wel de hele map vrij snel vrijspelen en lekker door Baghdad freerunnen, maar die kerkers als puzzles zijn er niet, althans niet zo als in AC2 en Brotherhood.
Aah dat is balen. Dan laat ik hem liggen.

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:22

Als jij vind dat iedereen moet doen en laten wat hij/zij doet, waarom moet je het dan toch vernoemen.🤡
Ik heb dit ook in het ander forum al vernoemd.
Niemand hoeft er over te oordelen wat deze persoon doet in zijn vrije tijd.

Edit , en dit geld ook voor andere die hier blijkbaar een mening over hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Triple Stars op 15-12-2023 12:34 ]

• sewer
Exactor it schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:03:
[...]

Op schijf wel wat goedkoper te vinden.
Werkt dat wel in een series x? Bij een zo’n site stond alleen one x aan gevinkt bij compatible?
En moet je dan elke keer als je speelt het schijfje erin duwen, als bewijs dat je de disc nog in bezit hebt?

• baswillems1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-11 21:29
G_Dragon schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:32:
[...]

Ja mee eens, bij de release van Grand Theft Auto V dacht ik er anders over. Maar nu ik Grand Theft Auto IV weer opnieuw speel merk je duidelijk het verschil in realisme en arcade, ik hoop dat Grand Theft Auto VI hierin een mix gaat worden.
Precies dit, heb een aantal maanden geleden GTA IV backwards compatible op de Series X uitgespeeld. Heerlijke game, het realistische rijden is inderdaad even wennen, maar je gaat het meer en meer waarderen.
Zeker als je daarna, net als mij meteen een playtrough van GTA V gaat doen. Dat rijden is echt waardeloos in vergelijking.
Zoals jezelf ook al aangeeft, hopelijk wordt het bij GTA VI een mix van beide werelden.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:29
sewer schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:47:
[...]

Werkt dat wel in een series x? Bij een zo’n site stond alleen one x aan gevinkt bij compatible?
En moet je dan elke keer als je speelt het schijfje erin duwen, als bewijs dat je de disc nog in bezit hebt?
Als een spel digitaal werkt dan werkt het fysiek ook. Uiteraard moet de disc er in zitten, je kan een game niet spelen als je het niet fysiek en digitaal in bezit hebt :P De disc is je bewijs/verificatie dat je de game bezit.

Ik heb zelf een paar jaar terug voor 10 euro op Marktplaats GTAIV The Complete Edition gekocht, daar zitten de uitbreidingen ook bij.

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 15-12-2023 13:40 ]

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:42
sewer schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:47:
[...]

Hey ik heb die nog liggen geloof ik de disk alleen zonder doosje die zat nog in de xsx toen ik die 2dehands kocht.

Straks thuis is kijken of het inderdaad die game is ;) dan mag je hem zo hebben.
Donstil schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:36:
[...]

Nah ik snap @Rossi46 hierin wel. Tuurlijk het is een eigen keuze maar niet iedereen is even geschikt om die eigen keuze goed en afwegend te kunnen maken.

Nu oordeel ik niet over iemand in het bijzonder hier maar gewoon even in het algemeen.

Maar los van dat vind in het persoonlijk wel erg zonde om gemiddeld 4 of 5 uur per dag te gamen. Op een werkdag waar je na je werk thuis komt, even wat eet en verder toch niets te doen hebt voor je naar bed gaat valt het wel mee allemaal maar het gaat hier om het gemiddelde natuurlijk niet alleen om zulke dagen.

Maar goed om maar even een drogreden uit de kast te trekken: ik ben wat ouder, heb een gezin en wat mensen verloren die dichtbij stonden en dan zie je ineens hoe waardevol tijd is in je leven. Tijd die je nooit meer terug krijgt als je het uitgegeven hebt en naar mijn mening te kostbaar is om te vergooien aan duizenden uren gaming per jaar.
Ik had deze discussie een beetje gemist, was erg druk gisteren... Enige wat ik nog even wou toevoegen is dat ook niet iedereen 40 uur per week werkt. Zelf werk ik 5x6 en nauwelijks reistijd (of thuis werken of 10 minuutjes met de fiets). Als je dan bv ook maar een uurtje of 6 per nacht slaapt dan heb je doordeweeks al 12 uur per dag vrij te besteden. Goed, je raakt wat kwijt met eten en zo maar je wint weer wat terug in het weekend. Dan is het dus prima mogelijk om 6 uur per dag te gamen en nog zat tijd over te houden voor andere activiteiten.

Nou haal ik dat zelf niet, maar dat ligt meer aan dat ik meestal de energie er niet voor heb om zolang te spelen. Dat is meer een negatief iets over mij dan dat ik netjes mijn gaming matig O-)

Wat betreft waar je je tijd in steekt... Ik vind het vrij dicht staan bij het idee dat je hard zou moeten werken en een carrière bouwen. Mijn idee daarover is, waarom? Ik kan met mijn 30 uur prima in mijn bestaan voorzien en heb genoeg marge om te doen wat ik wil en wat tegenslagen op te vangen. Mensen zijn wel eens jaloers als ik zeg hoeveel ik werk en verzuchten dan dat ze wilden dat zij dat ook konden... Ondertussen hebben ze twee dikke auto's voor hun grote huis staan en woon ik in een appartement en heb ik een oude auto. Tja, prioriteiten stellen. Ik vind tijd en rust voor mezelf belangrijker. En ja een aardig deel van die tijd steek ik in gaming, vind ik leuk :)

Verder staat het iedereen natuurlijk vrij om te vinden wat ze willen hoor... Maar ook daarvan mogen andere mensen weer vinden wat ze willen. Even terug denkend aan mijn eigen reactie, ik zei iets van "nee dat mag niet" maar dat was meer als grappige reactie bedoeld op "ik mag toch hopen dat", niet dat ik serieus vind dat het niet zou mogen.

Gamertag: FinrazielNL

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:26
Hallo allen,

Stomme vraag wellicht...
Heb net mijn nieuwe Xbox Series S binnengekregen.
Hier zit 3 maanden Game Pass bij.
Kan echter nergens in de doos de code o.i.d. vinden.

Of ben ik nu gewoon te snel en komt dit met de installatie naar voren.

Iemand dit dit toevallig weet?
Daar is hij weer, de nieuwe This week on Xbox.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• ShooterGuy666
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-11 21:48
RvD86 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:37:
Hallo allen,

Stomme vraag wellicht...
Heb net mijn nieuwe Xbox Series S binnengekregen.
Hier zit 3 maanden Game Pass bij.
Kan echter nergens in de doos de code o.i.d. vinden.

Of ben ik nu gewoon te snel en komt dit met de installatie naar voren.

Iemand dit dit toevallig weet?
Hoihoi :).

Van wat ik uit youtube video's begrijp zou je het tijdens de initiële setup moeten kunnen claimen.

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:26
ShooterGuy666 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:06:
[...]

Hoihoi :).

Van wat ik uit youtube video's begrijp zou je het tijdens de initiële setup moeten kunnen claimen.
Ja klopt!
Inmiddels de installatie voltooid en daarna kon ik de 3 maanden claimen😊

Voor iedereen die Tin Hearts te kinderachtig er uit ziet vinden! Nu met Tim McClane! :P

• insyN
FYI: Lijkt een prima deal :) (scheelt je de helft)

Edit; zijn ook andere partijen die het voor ong 20 euro aanbieden via dezelfde site.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syKBd1fofShv_ZOsS08bL5xU-L8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l852g83DI0QZw3S1S3vuZYf2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door insyN op 16-12-2023 10:15 ]

Ik heb de gok genomen na wat impressies te hebben gelezen / gezien voor de Turtlebeach Stealth Ultra controller. Komt de 22e uit. Want mijn huidige core elite is echt aan vervanging toe. Wat stickdrift op de linker stick en het rubber is losgelaten. Dat laatste komt denk ik doordat ik de controller een keer uit elkaar heb gehaald voor de RB te fixen :P

Ik zal als ik hem heb wel wat ervaringen posten.

Met name de manier om Whatsapp berichtjes te lezen via de controller :+

@Linksquest:
YouTube: Best Xbox Controller Ever?!? Turtle Beach Stealth Ultra Controller R...

YouTube: Turtle Beach Stealth Ultra Review-Xbox Controller of the Year!?

Het is uiteindelijk toch een kwestie van persoonlijke voorkeuren maar ik hoorde niets waarvan ik dacht. Dat gaat me tegenstaan. Dus maar de gok genomen. Wat me wel tegenstaat zijn de schreeuwerige titels op YouTube :P

[ Voor 54% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-12-2023 12:29 ]

insyN schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:58:
FYI: Lijkt een prima deal :) (scheelt je de helft)

Edit; zijn ook andere partijen die het voor ong 20 euro aanbieden via dezelfde site.

[Afbeelding]
Weet je wat ik nog altijd jammer vind bij dit geval, is dat mensen die de Xbox One X Cyberpunk Editon gekocht hadden, de uitbreiding voor niks zouden krijgen. Dit is echter terug gedraaid worden, en er zou toen een refund komen, echter is dat ook niet gebeurd.

Er word ook gesproken over dat mensen die een Series X zouden hebben gekocht in de tussentijd, die de DLC alsnog gratis zouden krijgen, echter is dat in mijn geval ook niet. Jammer dat dit spel zo mis gelopen is, maar dat is een van de reden dat ik momenteel nog niet upgrade naar de ultimate Edition, nog de DLC los koop.

[ Voor 22% gewijzigd door Linksquest op 16-12-2023 11:01 ]

uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:58:
Ik heb de gok genomen na wat impressies te hebben gelezen / gezien voor de Turtlebeach Stealth Ultra controller. Komt de 22e uit. Want mijn huidige core elite is echt aan vervanging toe. Wat stickdrift op de linker stick en het rubber is losgelaten. Dat laatste komt denk ik doordat ik de controller een keer uit elkaar heb gehaald voor de RB te fixen :P

Heb je een review voor me? Ben zelf ook benieuwd naar die controller.

[Video: Stealth™ Ultra – High-Performance Wireless Controller and Rapid Charge Dock for Xbox, PC & Android]

@Linksquest:
YouTube: Best Xbox Controller Ever?!? Turtle Beach Stealth Ultra Controller R...

Het is uiteindelijk toch een kwestie van persoonlijke voorkeuren maar ik hoorde niets waarvan ik dacht. Dat gaat me tegenstaan. Dus maar de gok genomen.
Even wachten op de firmware update zodat je ook de L3 en R3 sticks kan linken aan de backbuttons.
Hier gaat hij ook komen zodra de v2 weer mankementen gaat vertonen :Y

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Exactor it
  • Nu online
justifire schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:23:
[...]

Even wachten op de firmware update zodat je ook de L3 en R3 sticks kan linken aan de backbuttons.
Hier gaat hij ook komen zodra de v2 weer mankementen gaat vertonen :Y
Veel plezier met je nieuwe controller op de 22e! :+

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-11 16:10

[Video: Stealth™ Ultra – High-Performance Wireless Controller and Rapid Charge Dock for Xbox, PC & Android]

@Linksquest:

Het is uiteindelijk toch een kwestie van persoonlijke voorkeuren maar ik hoorde niets waarvan ik dacht. Dat gaat me tegenstaan. Dus maar de gok genomen. Wat me wel tegenstaat zijn de schreeuwerige titels op YouTube :P
Ik heb hem ook besteld! Veel positieve reviews gezien dus denk dat het goed moet komen! Ben heel benieuwd, op naar de 22e!!

• insyN
Vraag mij alleen af tot hoeverre zo’n turtlebeach controller daadwerkelijk je game-ervaring leuker/beter maakt met ‘t schermpje wat na mij idee eerder voor afleiding zal zorgen haha. Snap dat het een persoonlijk dingetje is, maar als ik notificaties wil checken van mn telefoon, dan kijk ik op mn telefoon 😅

Zie je het al voor je, CoD multiplayer (of een ander intensief online game) en dan op je controller je whatsappjes lezen 😳

• drakiesoft
Series X nu €429,99

https://www.xbox.com/nl-NL/consoles/xbox-series-x?linkId=100000231317880#purchase

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kODxzGasKaLden6cWTRNI1ieKY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17WpoLjgq2H6I0AxCMLzowfM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door drakiesoft op 16-12-2023 15:48 ]

• drakiesoft

Ben benieuwd naar je review.
Heeft ie ook een bijbehorende App op xbox/pc? We horen het wel 👍

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-11 16:10
insyN schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:32:
Vraag mij alleen af tot hoeverre zo’n turtlebeach controller daadwerkelijk je game-ervaring leuker/beter maakt met ‘t schermpje wat na mij idee eerder voor afleiding zal zorgen haha. Snap dat het een persoonlijk dingetje is, maar als ik notificaties wil checken van mn telefoon, dan kijk ik op mn telefoon 😅

Zie je het al voor je, CoD multiplayer (of een ander intensief online game) en dan op je controller je whatsappjes lezen 😳
Voor mij is het scherm niet van belang. Lijkt mij inderdaad eerder af te leiden dan dat ik er iets aan heb. Alleen met het instellen etc is het handig. Gaat mij meer om de anti drift sticks mouse click knoppen etc.
insyN schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:32:

Je hoeft het niet te gebruiken? Ik zal het ook niet direct gebruiken. Scherm brightness kun je ook instellen en zal die waarschijnlijk erg laag zetten. Het gaat mij juist om alle andere functies. :)

@devilsnight volgens mij wel app voor Android / iPhone / pc.

@justifire Als dat kan dan zet ik hem uiteraard op Max brightness :P

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-12-2023 17:19 ]

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:29
Linksquest schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:00:
[...]

Weet je wat ik nog altijd jammer vind bij dit geval, is dat mensen die de Xbox One X Cyberpunk Editon gekocht hadden, de uitbreiding voor niks zouden krijgen. Dit is echter terug gedraaid worden, en er zou toen een refund komen, echter is dat ook niet gebeurd.

Er word ook gesproken over dat mensen die een Series X zouden hebben gekocht in de tussentijd, die de DLC alsnog gratis zouden krijgen, echter is dat in mijn geval ook niet. Jammer dat dit spel zo mis gelopen is, maar dat is een van de reden dat ik momenteel nog niet upgrade naar de ultimate Edition, nog de DLC los koop.
Sowieso bijzonder hoe die game destijds is uitgebracht en hoe snel mensen dat weer vergeten.
uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:23:
[...]

Je hoeft het niet te gebruiken? Ik zal het ook niet direct gebruiken. Scherm brightness kun je ook instellen en zal die waarschijnlijk erg laag zetten. Het gaat mij juist om alle andere functies. :)

@devilsnight volgens mij wel app voor Android / iPhone / pc.
Maar hoe vet is het als je bij iedere achievement die je behaalt een mini-disco in huis hebt ?
Dopamine in het kwadraat!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Pagina: 1 ... 184 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord