Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:22
L23 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:49:
[...]

Ik weet niet hoe betrouwbaar dat artikel is. Maar Nintendo is niet te koop. Begreep dat ze wel destijds in gesprek zijn geweest met Nintendo nog voordat het Xbox platform bestond.
Betrouwbaar want het gaat om interne emails.

Ja aan het begin van Xbox wilde ze ook al dat Xbox de hardware leverancier werd en Nintendo dan de games ontwikkeld. Meer een fusie. Nu blijkt dus dat ze nogsteeds met het idee rondlopen om Nintendo over te nemen.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:00
Palindrome schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:54:
[...]

Ja aan het begin van Xbox wilde ze ook al dat Xbox de hardware leverancier werd en Nintendo dan de games ontwikkeld. Meer een fusie. Nu blijkt dus dat ze nogsteeds met het idee rondlopen om Nintendo over te nemen.
Ok, nou ben benieuwd. Game op beide platforms, maar zie er voor mij als consument niet echt een voordeel in.

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:52:
Ah ik had vanmorgen “organische groei” al op mijn bingo kaart staan als gesprekspunt. Heeft niet lang geduurd :P
Ik had
"Nogmaals een artikel wat bewijst wat voor leugenaar Phil Spencer is."

Op mijn bingo-kaart staan.
Duurt ook nooit zo lang. :P

Als je al zijn uitspraken van de afgelopen 6 maanden tegenover al die e-mails die zijn uitgelekt de laatste weken/maanden zet.

Dit soort insinuaties zijn niet nodig

Alles wat is uitgelekt de laatste 6 maanden duidt maar op 1 ding.
"Wij willen alles opkopen en een Monopoly op gaming creëren.)
Alles wat Phil zeg
"Nee, wij concurreren niet met Nintendo of Sony en gaming is voor iedereen."

By the way, ik heb nu een Series X en PS5 naast elkaar staan dus heb geen voorkeur (meer).
Ik speel gewoon wat ik wil spelen.
Maar wat Microsoft probeert te doen is simpelweg niet gezond voor de gaming industrie.

Xbox, Playstation en zelfs Nintendo zijn zo groot geworden door elkaars concurrentie.
Haal dat weg en je komt met een Windows situatie te zitten.
0 Creativiteit omdat het simpelweg niet nodig is.

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 19-09-2023 15:18 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09
Palindrome schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:54:
[...]

Nintendo maakt ook gigantische winsten op de hardware, dit is bij Microsoft en Sony veel minder. Dus Nintendo zou wel dom zijn om zich te laten overnemen, omdat ze veel op hardware en games verdienen. Als de games op Microsoft hardware uitkomen, dan lopen ze dus gigantisch veel omzet mis. Daarbij Microsoft is Amerikaans en Nintendo Japans, gezien de Japanse cultuur zal daar ook nog wel een dingetje zitten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:58:
[...]

Ik had

Als je al zijn uitspraken van de afgelopen 6 maanden tegenover al die e-mails die zijn uitgelekt de laatste weken/maanden zet.

weg

Alles wat Phil zeg

By the way, ik heb nu een Series X en PS5 naast elkaar staan dus heb geen voorkeur (meer).
Maar wat Microsoft probeert te doen is simpelweg niet gezond voor de gaming industrie.

Xbox, Playstation en zelfs Nintendo zijn zo groot geworden door elkaars concurrentie.
Kerel welkom terug met een Xbox :D (oprecht bedoeld)

Qua analyse en inhoud is veel al gezegd, dus niet veel aan toe te voegen voor de discussie. Behalve dat Sony en Ms nu maar gewoon goede games moeten gaan maken.

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 19-09-2023 15:18 ]

@Verwijderd

Als het zo’n discussie wordt is er een leuk topic geopend om te strooien met verwijten en aannames.

[ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verder donderdag de Tokyo game show:

The Xbox Digital Broadcast will be returning to Tokyo Game Show on September 21 at 6 pm JST / 9 am UTC / 2 am PDT. Tokyo Game Show represents a special time each year where we share news and updates on games that we hope will delight Xbox fans in Japan and across Asia.

Volgens mij is dat 11 uur in de ochtend :)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 11:16
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:04:
Xbox next gen 2028.
Deze leak is een major f*ck up zo te zien.
Complete strategie en midgen refresh ligt op straat.
Ik vind het nog wel meevallen. De meeste info is vrij oud (rond de lancering van de Series of van net voor of na covid) en dus niet heel relevant meer. Ik denk dat Sony dit allemaal al wel wist of zelfs meer. Zolang de toekomstige plannen nog wat vaag zijn, is er eigenlijk niks verloren. We zien vooral bevestigingen. Dat 2022 geen goed jaar voor Xbox was (of zou worden), dat Starfield en veel andere games enorm zijn uitgesteld geweest en dat de Refresh eraan zit te komen. Wellicht pakken ze nu een persmomentje af, maar dat is eigenlijk wel alles. Zolang die console er toch niet morgen is, maakt het verder ook geen kloot uit.

Wel word ik vrolijk van het feit dat de nieuwe console ondersteuning voor bluetooth lijkt te krijgen. Hopelijk kunnen we dan veel headsets e.d. aansluiten (en hopelijk ook voor partychat gebruiken).

Voor Xbox is het wellicht jammer, maar ik denk dat FTC grotere straf kan verwachten, want dit soort dingen lekken moet echt niet gebeuren.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 10:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94ZwH-E3GBjtpewsOKmlvjR2nPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtcPzNDSQuLHnRdUqkoFiHPZ.jpg?f=fotoalbum_large

• drakiesoft
Martinspire schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:35:
[...]

Ik vind het nog wel meevallen. De meeste info is vrij oud (rond de lancering van de Series of van net voor of na covid) en dus niet heel relevant meer. Ik denk dat Sony dit allemaal al wel wist of zelfs meer. Zolang de toekomstige plannen nog wat vaag zijn, is er eigenlijk niks verloren. We zien vooral bevestigingen. Dat 2022 geen goed jaar voor Xbox was (of zou worden), dat Starfield en veel andere games enorm zijn uitgesteld geweest en dat de Refresh eraan zit te komen. Wellicht pakken ze nu een persmomentje af, maar dat is eigenlijk wel alles. Zolang die console er toch niet morgen is, maakt het verder ook geen kloot uit.

Wel word ik vrolijk van het feit dat de nieuwe console ondersteuning voor bluetooth lijkt te krijgen. Hopelijk kunnen we dan veel headsets e.d. aansluiten (en hopelijk ook voor partychat gebruiken).

Voor Xbox is het wellicht jammer, maar ik denk dat FTC grotere straf kan verwachten, want dit soort dingen lekken moet echt niet gebeuren.
Meevallen? Complete strategie voor next gen ligt op straat. Ik denk dat Phil en consorten behoorlijk koppijn hebben van deze FTC fuckup. Maar goed next gen wordt een always online discless cloud hybride AI gamebox.
Daar gaat het volk weer de komende 8 jaar over zeiken, terwijl dit gewoon de toekomst is en het juiste pad naar betaalbare echte next gen graphics.

• L23
Wat is die handheld dan? Gezien het niet valt onder mobile (Android & iOS). Of is dat iets zoals de Asus ROG Ally.

• drakiesoft
L23 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:46:
[...]

Wat is die handheld dan? Gezien het niet valt onder mobile (Android & iOS). Of is dat iets zoals de Asus ROG Ally.
Ik vermoed dat dit niet een hardware plaatje is maar meer opties. Denk aan steam deck en of andere pc handheld waar je dus Xbox pc games op kan draaien. Of misschien toch een streaming device in de planning zoals die bij Sony is aangekondigd.

[ Voor 10% gewijzigd door drakiesoft op 19-09-2023 13:49 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:45
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:42:
[...]
Maar goed next gen wordt een always online discless cloud hybride AI gamebox.
Daar gaat het volk weer de komende 8 jaar over zeiken, terwijl dit gewoon de toekomst is en het juiste pad naar betaalbare echte next gen graphics.
Ik denk dat dat wel meevalt. Sinds de introductie van de Xbox One is er redelijk wat veranderd. Toen was het: "Zo kan ik mijn games niet doorverkopen". Nu is het: "Wanneer staat het op Gamepass?", oftewel helemaal niks meer in bezit.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 16:25
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:48:
[...]

Ik vermoed dat dit niet een hardware plaatje is maar meer opties. Denk aan steam deck en of andere pc handheld waar je dus Xbox pc games op kan draaien. Of misschien toch een streaming device in de planning zoals die bij Sony is aangekondigd.
Ze hebben wel hun best gedaan op de render dan. Lijkt een xbox logo en de bekende xbox knoppen te bevatten. Anders hadden ze er ook een steamdeck / Ally op kunnen zetten. Mss heeft MS ook wel een soort Portal in de in de planning. MS heeft ook een cloud device op dat plaatje staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 19-09-2023 16:56 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:58:
[...]

Ik had

weg

Alles wat Phil zeg

Je mist een nogal cruciaal punt... dat was een email van 3 jaar geleden, toen ze aan het begin stonden van hun koop-spree. En ja natuurlijk zou Microsoft Nintendo graag bezitten... gaat dat gebeuren? Nee, absoluut niet. Zelfs als Nintendo zich over zou laten nemen, er is nul komma nul kans dat zo'n acquisitie goedgekeurd zou worden.
Gezeur om niks dus.

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 19-09-2023 15:18 ]

Gamertag: FinrazielNL

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:34

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

[...]

Nintendo Switch bv of met de tijd een eigen handheld.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:03

BM

Moderator Spielerij
Juist, zullen we het nu weer over de Xbox Series console en games hebben? De hele discussie rondom de overname mag in een ander topic besproken worden (volgens mij eerder al gelinkt), en voor de rest mogen we het allemaal wel wat vriendelijker houden, ik zie nogal wat insinuaties voorbij komen die niet nodig of constructief zijn :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat zou ik vandaag graag een fly on the wall bij MS willen zijn.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:45
https://imgur.com/a/pHi74Dq

Geschatte bedragen door Microsoft voor een aantal games om deze op Gamepass te krijgen. Flinke bedragen voor sommige games.

Red Dead 2 - $5M/mth
GTA V - $12-$15M/mth
Suicide Squad - $250M
Star Wars Jedi Survivor - $300M
Mortal Kombat 1 - $250M
Baldur's Gate 3 - $5M
Gotham Knights - $30M
Assassin's Creed Rift - $100M
Dying Light 2 - $50M
LEGO Star Wars - $35M
Dragon Ball: The Breakers - $20M
Return to Moneky Island - $5M
Wreckfest 2 - $10-$14M
Just Dance - $5M
Blood Runner - $5M
Glitch Busters - $5M

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Raem schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:59:

Geschatte bedragen door Microsoft voor een aantal games om deze op Gamepass te krijgen. Flinke bedragen voor sommige games.

Red Dead 2 - $5M/mth
GTA V - $12-$15M/mth
Suicide Squad - $250M
Mortal Kombat 1 - $250M
Baldur's Gate 3 - $5M
Gotham Knights - $30M
Dying Light 2 - $50M
LEGO Star Wars - $35M
Wreckfest 2 - $10-$14M
Just Dance - $5M
Blood Runner - $5M
Glitch Busters - $5M
Plus de kans dat ze verwachten dat het gaat lukken, wat bij veel games low-med is.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

ilm

Mog schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:05:
[...]

Plus de kans dat ze verwachten dat het gaat lukken, wat bij veel games low-med is.
Monkey Island blijkbaar toch gelukt (5M + low chance). Baldurs Gate 3 verwachtte ze ook geen al te hoge kost. Dat zal nu wel anders zijn :-)

Super interessant om te lezen, maar idd Microsoft zal dit niet leuk vinden... Nu niets gelezen wat ik niet verwacht. Zo werkt het gewoon als manager (cfr. de keuze op basis van de ROI omtrent JFO2 = Jedi Fallen order 2 denk ik?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6j1DKRefE5251FrRlLpqNQBIzwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kte4zqugU6HzeLMcEp9LvBqc.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• L23
COCOON kijk ik naar uit. Moet die game hier toch een beetje hypen :P

• Palindrome
Wat vinden jullie eigenlijk van die ronde koker xbox refresh? Puur estetisch?

Persoonlijk vind ik het minder een gameconsole lijken. Een klepje (bovenop) verwijderd van zo'n klein afvalbakje...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72Zw4g7a7ifn69u7zzd8i1QF8Wg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AuHwoyujX3oTahco1AAFv4sG.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AujSfsbDx2zPwERUbpvvRTOkUws=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fEfCpI3eFYRIBBxsdHgwXqgM.jpg?f=user_large

Of 1 HEPA filter verwijderd van een air purifier.

Het vierkanten en hoekige van de huidge series X is een beter design, iconisch zelfs.

Als er dan een ander formfactor moet voor een refresh dan had ik liever cubischer gezien ala GameCube. Dus een vierkant met gelijke hoeken of plat vierkant ala MAC studio.

[ Voor 51% gewijzigd door Palindrome op 19-09-2023 16:57 ]

• Hulleman

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Palindrome schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:52:

Persoonlijk vind ik het minder een gameconsole lijken. Een klepje (bovenop) verwijderd van zo'n klein afvalbakje...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het vierkanten en hoekige van de huidge series X is een beter design, iconisch zelfs.
Ik vind het een tof design! Ben wel benieuwd naar de omvang. Maar ik denk niet dat het misstaat in menig tv meubel of op menig bureau.

• Hulleman
Raem schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:59:

Red Dead 2 - $5M/mth
GTA V - $12-$15M/mth
Suicide Squad - $250M
Mortal Kombat 1 - $250M
Baldur's Gate 3 - $5M
Gotham Knights - $30M
Dying Light 2 - $50M
LEGO Star Wars - $35M
Wreckfest 2 - $10-$14M
Just Dance - $5M
Blood Runner - $5M
Glitch Busters - $5M
Phil wil ook graag alle Dark Souls games op gamepass zo te lezen.
Another option with the hit factor around Elden Ring is to try to get all of the Dark Souls games and make a push with FROM and an Elden Ring upsell.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:14
Ik wacht met smart op Party Animals. Gang Beasts enorm mee gelachen, maar de controls waren vaag en onhandig. Dat schijnt in dit spel beter te zijn. Heel benieuwd!

Verwijderd

Palindrome schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als er dan een ander formfactor moet voor een refresh dan had ik liever cubischer gezien ala GameCube. Dus een vierkant met gelijke hoeken of plat vierkant ala MAC studio.
Ik vind het inderdaad meer lijken op zo'n luchtbevochtiger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwFIigcI3t2KKpkSPSTW39Nhl5U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1oL88BYdUBcNJKa3vnpJ3dsS.png?f=user_large

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-11 08:06
Zou mooi zijn als er Bluetooth ondersteuning komt bij het nieuwe model. Het wireless protocol is enorm verouderd en zorgt bij veel headsets voor stutters of zelfs geen audio. Reddit staat vol met mensen die hier problemen aan ondervinden.

Ben benieuwd wat ons staat te wachten in de toekomst.

Voordeel van de Series X is dat deze makkelijk weg te werken is (althans, binnen mijn interieur)

Verwijderd

BvanOsch schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:36:
Zou mooi zijn als er Bluetooth ondersteuning komt bij het nieuwe model. Het wireless protocol is enorm verouderd en zorgt bij veel headsets voor stutters of zelfs geen audio. Reddit staat vol met mensen die hier problemen aan ondervinden.

Ben benieuwd wat ons staat te wachten in de toekomst.

Voordeel van de Series X is dat deze makkelijk weg te werken is (althans, binnen mijn interieur)
Ik snap dat ook niet heel erg goed.
Dat is 1 van de eerste dingen waarbij ik heb lopen zoeken op mijn Series X was bluetooth...

Iets wat ik bij mijn Playstation al sinds de PS3 heb.
Vond ik toch wel erg jammer.
Maar volgens dit komt het er wel in de nieuwe variant. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajfu3CEjvgwGNs7OXPd3dico3sQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ug6xsgU3yrH53nA4B1kcHNZv.png?f=fotoalbum_large

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:07
[...]

Dit is geen MS product, het lijkt gewoon een indicatie van het ecosysteem waar ze relevantie hebben (bvb. door Gamepass). Meer nog, volgens deze slide is een handheld niet in scope voor hun roadmap tot 2030.
Ik vind het nieuwe design wel iets hebben, maar dat vond ik ook van de huidige Series X.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• L23
Linksquest schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:00:
Ik vind het nieuwe design wel iets hebben, maar dat vond ik ook van de huidige Series X.
Ik denk dat het wennen is. Tot nu toe spreken mij de hoekige designs meer aan. Mooiste model vind ik nog steeds de Xbox One S.
Ik lees alleen op veel pagina's dat gewone Series X, dus met Disc drive verdwijnen gaat zodra deze nieuwe uit komt, dat vind ik wel verontrustend.

• drakiesoft
Linksquest schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:34:
Ik lees alleen op veel pagina's dat gewone Series X, dus met Disc drive verdwijnen gaat zodra deze nieuwe uit komt, dat vind ik wel verontrustend.
Waarom? Die discdrive is alleen maar voor de sier. Je telefoon speelt ook geen cassettebandjes af laat staan VHS videobandjes.
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:38:
[...]

Waarom? Die discdrive is alleen maar voor de sier. Je telefoon speelt ook geen cassettebandjes af laat staan VHS videobandjes.
Ik koop toch redelijk wat fysieke games, dat zou dus betekenen als mijn Series X ooit sterft ik dus al mijn fysieke games kan weggooien. Als je een nieuwe generatie uitbrengt, dus zeg maar even de Xbox 5, en die komt zonder disc drive, dan prima, maar om nu te zeggen we gaan op onze huidige generatie te stoppen is toch wel voor mensen zoals mij met fysieke games wel zuur.

En om even op jou antwoord terug te komen, VHS en Cassette bandjes hadden wel meer bedrijven die het maakte, bij Xbox is het alleen Microsoft.

• drakiesoft
Fysieke games is niet meer van deze tijd. Snap dat het leuk is om te verzamelen, maar ik vermoed dat je een van de weinigen bent. Films, muziek, kranten eigenlijk bijna alle media is over op digitaal. Dat heeft voordelen, maar zeker ook nadelen. De voordelen wegen denk ik op tegen de nadelen en een van die voordelen is gamepass, maar ook gemak. Ik snap dus ook wel de trend naar digital only en ik denk dat series x de laatste Xbox is geweest met een ingebouwde drive. Dat gezegd hebbende kan het best nog wel zijn dat externe speler wellicht als optie aangeboden wordt.

• darkmanwls81
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09-2023
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:38:
[...]

"Ik gebruik het niet, dus is het voor iedereen nutteloos"
Wat een kansloze opmerking. Sowieso zijn games op disc goedkoper, Veel mensen houden van collecten en/of hebben nog een grote library vorige generaties games die je zonder disc drive dus niet meer kan afspelen.
Omdat JIJ alles digitaal wil doen wil nog niet zeggen dat iedereen dan maar zonder moet doen.

• drakiesoft
darkmanwls81 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:48:
[...]

"Ik gebruik het niet, dus is het voor iedereen nutteloos"
Wat een kansloze opmerking. Sowieso zijn games op disc goedkoper, Veel mensen houden van collecten en/of hebben nog een grote library vorige generaties games die je zonder disc drive dus niet meer kan afspelen.
Omdat JIJ alles digitaal wil doen wil nog niet zeggen dat iedereen dan maar zonder moet doen.
Het is een fabel dat disc goedkoper is. Er zijn genoeg digitale aanbiedingen en wat dacht je van gamepass. Btw ik gebruik disc voor oude Xbox original schijven. Maar intussen digitale versie gekocht van de games want ja is gemakkelijker

[ Voor 9% gewijzigd door drakiesoft op 19-09-2023 18:51 ]

• PdeBie
@drakiesoft ik gebruik de discdrive zodat ik mijn blu-ray's af kan spelen en niet daar ook nog een apart apparaat voor in mijn TV meubel kwijt moet. ;)

• darkmanwls81
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09-2023
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:50:
[...]

Het is een fabel dat disc goedkoper is. Er zijn genoeg digitale aanbiedingen en wat dacht je van gamepass.
Gamepass bezit je niets, het kan je ieder moment weer afgenomen worden, en alleen al door het feit dat je fysiek weer kan doorverkopen maakt het al geen fabel. Maar maak jezelf vooral wijs dat jij goedkoper uit bent. Maar ga niet voor iedereen bepalen wat wel of geen nut heeft op een console.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:15
Xbox als sponsor op f1 auto van alpine

https://www.gptoday.net/n...luit-sponsordeal-met-xbox

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:47:
Fysieke games is niet meer van deze tijd. Snap dat het leuk is om te verzamelen, maar ik vermoed dat je een van de weinigen bent. Films, muziek, kranten eigenlijk bijna alle media is over op digitaal. Dat heeft voordelen, maar zeker ook nadelen. De voordelen wegen denk ik op tegen de nadelen en een van die voordelen is gamepass, maar ook gemak. Ik snap dus ook wel de trend naar digital only en ik denk dat series x de laatste Xbox is geweest met een ingebouwde drive. Dat gezegd hebbende kan het best nog wel zijn dat externe speler wellicht als optie aangeboden wordt.
Als ik de leaks bekijk wordt het hoog tijd om terug te grijpen naar ouderwets pen en papier :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• drakiesoft
Die cilinder xbox is trouwens prachtig kwa design. Voor design zit je bij Xbox over het algemeen wel goed. Simpel, geruisloos efficiënt en compact

Wat je er mooi op kan aansluiten is deze cilinder vormige laserprojector.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0YmKZwQFPf_MVLoYF8grtRCsus=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U6mv9t9IUmLZvuBdcG17sack.jpg?f=user_large
[...]

Het is een fabel dat disc goedkoper is. Er zijn genoeg digitale aanbiedingen en wat dacht je van gamepass. Btw ik gebruik disc voor oude Xbox original schijven. Maar intussen digitale versie gekocht van de games want ja is gemakkelijker
Ga ik je 3 games opnoemen die ik recent gekocht heb en die niet op Game Pass staan, Hogwarts Legacy? Saints Row 2022? WWI isonzo?

Via onder andere de Price Watch en ook Budgetgaming vind ik games 99 van de 100 keer goedkoper. Maar goed ieder zijn keuze kwa fysiek of digitaal, enige wat ik wil aangeven is dat het niet netjes is (als het waar is) dat ze bij de huidige generatie het fysieke model eruit halen.

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
Linksquest schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:42:
[...]

Ik koop toch redelijk wat fysieke games, dat zou dus betekenen als mijn Series X ooit sterft ik dus al mijn fysieke games kan weggooien. Als je een nieuwe generatie uitbrengt, dus zeg maar even de Xbox 5, en die komt zonder disc drive, dan prima, maar om nu te zeggen we gaan op onze huidige generatie te stoppen is toch wel voor mensen zoals mij met fysieke games wel zuur.

En om even op jou antwoord terug te komen, VHS en Cassette bandjes hadden wel meer bedrijven die het maakte, bij Xbox is het alleen Microsoft.
Of de huidige series x blijft gewoon bestaan, maar krijgt daarnaast een discloze versie (soort ps5 digital). Mogelijk dat die dan net goedkoper is oid? Of kleiner door de cilindrische vorm?
Ach eerst maar eens kijken of die leaks ook daadwerkelijk de absolute waarheid zullen worden, lijkt me dat er nog flink aan gesleuteld wordt tussendoor.

• drakiesoft
PdeBie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:52:
@drakiesoft ik gebruik de discdrive zodat ik mijn blu-ray's af kan spelen en niet daar ook nog een apart apparaat voor in mijn TV meubel kwijt moet. ;)
Blurays, ook zo'n mediaformaat dat ooit eens was. Niet om lullig te doen, ik heb ze ook, maar een xbox is voor games toch? Niemand wilde toch een mediaplayer of box wat alleen maar tv deed

Verwijderd

Linksquest schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:57:
[...]

Ga ik je 3 games opnoemen die ik recent gekocht heb en die niet op Game Pass staan, Hogwarts Legacy? Saints Row 2022? WWI isonzo?

Via onder andere de Price Watch en ook Budgetgaming vind ik games 99 van de 100 keer goedkoper. Maar goed ieder zijn keuze kwa fysiek of digitaal, enige wat ik wil aangeven is dat het niet netjes is (als het waar is) dat ze bij de huidige generatie het fysieke model eruit halen.
Het is overduidelijk dat er meer concurrentie is tussen retailers qua fysieke games dan in de digitale store. In de digitale store is er geen concurrentie en ben je altijd afhankelijk van 1 aanbieder. Bij fysieke games heb je veel meer keuze, daarnaast zullen de grote retailers zoals Amazon, bol, MediaMarkt, coolshop etc de prijs aanpassen als 1 van de andere concurrenten naar beneden gaat. Erg fijn voor de consument want hierdoor kan je games op release veel goedkoper kopen dan digitaal in de store (die altijd de standaard hoge prijs heeft). Goed om altijd websites als budgetgaming in de gaten te houden of de pricewatch.

Als fysiek verdwijnt is dit alleen maar nadelig voor de consument, geen keuze vrijheid meer. Dus ook minder concurrentie, dit zorgt ervoor dat de prijzen kunstmatig hoog blijven.
Ht87 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:57:
[...]

Of de huidige series x blijft gewoon bestaan, maar krijgt daarnaast een discloze versie (soort ps5 digital). Mogelijk dat die dan net goedkoper is oid? Of kleiner door de cilindrische vorm?
Ach eerst maar eens kijken of die leaks ook daadwerkelijk de absolute waarheid zullen worden, lijkt me dat er nog flink aan gesleuteld wordt tussendoor.
Nee precies, ik noemde ook dat ik veel verhalen las dat die nieuwe versie die met Disc drive gaat vervangen en dat ik dit wel verontrustend vind, als het al waar is. Denk niet dat Microsoft dit nu gaat doen, maar zeg nooit, nooit.

• drakiesoft
Er gaat een moment komen dat er geen discdrive meer in zit. Ik verwacht het bij next gen die in 2028 blijkbaar uitkomt.
De vraag is dus of het slim is om nu nog discs aan te schaffen als je die straks niet meer kan afspelen waarschijnlijk? Maar goed daar moet ms wel transparant over zijn. Dit zijn oude leaks dus niks is zeker en ms moet geloof ik nog hier op gaan reageren. Ik zou dit verder allemaal aannemen als speculatie

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

ilm

Waarschijnlijk gaan ze over op een externe disc drive (usb)? Net zoals de ps5?

Ik ben wat meer fysiek gaan kopen de laatste maanden. Ik moet niet alles bezitten (ik speel de meeste spellen maar 1 keer) dus op zich maakt het me niet zoveel uit. Ik vind het wel goed dat de mogelijkheid blijft wegens allerlei redenen.

Een recente reden (en meteen de belangrijkste voor mij) is dat je dan niet (of minder) gebonden bent aan 1 systeem. Je kan immers alles verkopen als je naar pc of een andere console wil (of verkoopt men met digitaal account erbij)? Daarnaast is het goed voor de 'concurrentie' (tussen winkels, anders is er enkel de xbox store buiten de meer getinte sites natuurlijk), en voor de verzamelaars.

• JackAvery
Linksquest schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:03:
[...]

Nee precies, ik noemde ook dat ik veel verhalen las dat die nieuwe versie die met Disc drive gaat vervangen en dat ik dit wel verontrustend vind, als het al waar is. Denk niet dat Microsoft dit nu gaat doen, maar zeg nooit, nooit.
Dit staat gewoon op de slide. Oude Xbox Series X/S modellen worden uitgefaseerd.

Men kan deze slides afdoen als speculatie. Inderdaad, projecten kunnen veranderen. Maar het lijkt me vrij sterk dat men dit schrapt. Je voegt niet “eventjes” een disk drive toe zonder een volledig redesign te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 19-09-2023 19:14 ]

• drakiesoft
darkmanwls81 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:52:
[...]

Gamepass bezit je niets, het kan je ieder moment weer afgenomen worden, en alleen al door het feit dat je fysiek weer kan doorverkopen maakt het al geen fabel. Maar maak jezelf vooral wijs dat jij goedkoper uit bent. Maar ga niet voor iedereen bepalen wat wel of geen nut heeft op een console.
Met Disc bezit je ook niets, speel voor 1 euro drie jaar gamepass backlog. Reken maar uit als je dat fysiek moet kopen. Verder bepaal ik natuurlijk niks, dat doet ms dus in de leaks en de trend is digitaal.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:55
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:13:
[...]

Met Disc bezit je ook niets, speel voor 1 euro drie jaar gamepass backlog. Reken maar uit als je dat fysiek moet kopen. Verder bepaal ik natuurlijk niks, dat doet ms dus in de leaks en de trend is digitaal.
Een disk kun je doorverkopen. En niet alles staat in gamepass, zeg ik als zeer tevreden gamepass gebruiker.

• drakiesoft
Xgar schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:15:
[...]

Een disk kun je doorverkopen. En niet alles staat in gamepass, zeg ik als zeer tevreden gamepass gebruiker.
Doorverkopen kan zeker, totdat ms besluit Xbox-en te verkopen zonder drive. Ik zou de series x dan ook niet zomaar verkopen bij een upgrade. Verder zijn er genoeg sites buiten ms store die goedkopegame (codes) verkopen en Xbox store heeft ook regelmatig aanbiedingen.
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:19:
[...]

Doorverkopen kan zeker, totdat ms besluit Xbox-en te verkopen zonder drive. Ik zou de series x dan ook niet zomaar verkopen bij een upgrade. Verder zijn er genoeg sites buiten ms store die goedkopegame (codes) verkopen en Xbox store heeft ook regelmatig aanbiedingen.
Heb ik met de One X ook niet gedaan, en ook de PS4 Pro niet, ondanks dat het beide speciale edities zijn. Xbox 360 wel gedaan, en flink wat spijt van gehad, dus die heb ik nu weer gekocht. PS3 en PS2 heb ik ook nog, PS1 wel weg gedaan, net als de klassieke Xbox, want die paar games wat ik speel, speel ik wel op de 360/ps2

• PdeBie
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:59:
[...]

Blurays, ook zo'n mediaformaat dat ooit eens was. Niet om lullig te doen, ik heb ze ook, maar een xbox is voor games toch? Niemand wilde toch een mediaplayer of box wat alleen maar tv deed
Ooit eens was? De mediamarkt, witte boekenhandel en dergelijke liggen er vol mee.

Films die ik ten alle tijden wel kunnen kijken zonder er eerst een abonnement van een streamingdienst voor te moeten afsluiten koop ik fysiek. Dat deed ik voor de series X en dat blijf ik doen. Eerst deed ik dat met een losse blu-ray speler, maar aangezien er een drive in de X zat, kon de losse speler weg. Kon de X mooi in het tv meubel.

• drakiesoft
Die oude consoles zijn prima te emuleren op pc. Maar heb ze ook nog allemaal oa verschillende Nintendo consoles, Xbox original, ps3, xbone "videorecorder" met kinect, Xbox One x en nu series x

• drakiesoft
PdeBie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:23:
[...]

Ooit eens was? De mediamarkt, witte boekenhandel en dergelijke liggen er vol mee.

Films die ik ten alle tijden wel kunnen kijken zonder er eerst een abonnement van een streamingdienst voor te moeten afsluiten koop ik fysiek. Dat deed ik voor de series X en dat blijf ik doen. Eerst deed ik dat met een losse blu-ray speler, maar aangezien er een drive in de X zat, kon de losse speler weg. Kon de X mooi in het tv meubel.
Ik kom regelmatig bij de mediamarkt, maar blu rays zijn er niet te vinden. Enige voordeel is de kwaliteit tov streaming, maar anders is het een dure en ruimte slurpende hobby. M'n kast ligt vol met blu rays die ik 1x gezien heb en daarna nooit weer. Zijn vaak ook de klassiekers als star wars en dat soort boxen. Leuk dat ik het bezit, maar verder doe ik er niks meer mee. Maar goed Xbox is dan idd wel de kast waarop ik het afspeel. Kan me niet meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb overigens.

Verwijderd

Maar waarom zou het dan niet gewoon naast elkaar kunnen blijven bestaan? Omdat jij de voorkeur geeft aan digitaal moet de rest ook allemaal mee? Prima dat er verschillende opties zijn.

Kijk naar forza Horizon 3, deze is dus niet meer te koop in de store. Maar wel nog op disc, net zoals vele andere games die verdwenen zijn uit de digitale store. Waarom moet Microsoft bepalen tot wanneer een game beschikbaar is?

• drakiesoft
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:38:
[...]

Maar waarom zou het dan niet gewoon naast elkaar kunnen blijven bestaan? Omdat jij de voorkeur geeft aan digitaal moet de rest ook allemaal mee? Prima dat er verschillende opties zijn.
Zoals ik al zei, ik bepaal niks. De leaks lijken die kant op te wijzen. De algemene trend is digitaal. Gamepass is de focus. Maar er zijn natuurlijk nog verzamelaars en disc kopers. Ik was er zelf ooit ook eentje. Wat ik vermoed dat die groep steeds kleiner wordt, vooral omdat de jongere generatie dat nooit gekend heeft, digital only opgegroeid is met de playstore en appstore.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:41
Zou me niks verbazen als juist digital only consolespelers in de minderheid zijn.

• Timothy3000
[...]
Een abonnementdienst vergelijken met games aanschaffen gaat natuurlijk niet op.

Digitale games zijn 9 van de 10x duurder dan fysieke games. Da's gewoon een feit.

• drakiesoft
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:56:
[...]

Een abonnementdienst vergelijken met games aanschaffen gaat natuurlijk niet op.

Digitale games zijn 9 van de 10x duurder dan fysieke games. Da's gewoon een feit.
Ok even een rekensommetje
Ik heb drie jaar gamepass voor 1 euro. Dat is de truuk waarbij je drie jaar live stackt en dan voor 1 euro omzet naar ultimate. (dat kon toen nog voor drie jaar, volgens mij nu omzet ratio 2 jaar dacht ik) Live is sowieso nodig voor online gaming, dus heb je ook nodig voor fysiek. Heb early access starfield gekocht voor 30 euro bovenop gamepass. Dit kost normaal 120 euro ofzo. Maw ik kan de ze game, straks Forza motorsport + de gehele backlog en aankomende games voor 1 (+30) euro spelen.
Games die uit gamepass gaan kan je goedkoop aanschaffen. Niet alle games zitten overigens in gamepass, maar wel de bethesda en ea games op later moment en straks ook de abk games. De games die niet in gamepass zitten, kan je vaak met korting in de store krijgen of via sites die met korting codes verkopen. Daarbij aan de andere kant niet alle games komen op disc uit, dus dat kan je tegen elkaar wegstrepen. Verkoop discs gaat instorten als je geen Xbox meer kan krijgen met drives. Alles bij elkaar ben ik digital only veel goedkoper uit dan als ik alles op disc moet aanschaffen just my 2 cents

Verwijderd

drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:16:
[...]

Ok even een rekensommetje
Ik heb drie jaar gamepass voor 1 euro. Dat is de truuk waarbij je drie jaar live stackt en dan voor 1 euro omzet naar ultimate. (dat kon toen nog voor drie jaar, volgens mij nu omzet ratio 2 jaar dacht ik) Live is sowieso nodig voor online gaming, dus heb je ook nodig voor fysiek. Heb early access starfield gekocht voor 30 euro bovenop gamepass. Dit kost normaal 120 euro ofzo. Maw ik kan de ze game, straks Forza motorsport + de gehele backlog en aankomende games voor 1 (+30) euro spelen.
Games die uit gamepass gaan kan je goedkoop aanschaffen. Niet alle games zitten overigens in gamepass, maar wel ea bethesda games op later moment en straks ook de abk games. De games die niet in gamepass zitten, kan je vaak met korting in de store krijgen of via sites die met korting codes verkopen. Daarbij aan de andere kant niet alle games komen op disc uit, dus dat kan je tegen elkaar wegstrepen. Verkoop discs gaat instorten als je geen Xbox meer kan krijgen met drives. Alles bij elkaar ben ik digital only veel goedkoper uit dan als ik alles op disc moet aanschaffen just my 2 cents
Je vergelijkt nu een abonnementsdienst met het aanschaffen van games. Die vergelijking ging tussen het aanschaffen van digitale games of fysieke games. Niet om abonnementsdiensten. Dus die vergelijking is sowieso al krom.

• drakiesoft
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:54:
[...]

Zou me niks verbazen als juist digital only consolespelers in de minderheid zijn.
Ik dacht gelezen te hebben dat de series S het meest verkocht is van deze generatie vwb verkoop Xbox consoles.

[ Voor 4% gewijzigd door drakiesoft op 19-09-2023 20:20 ]

• Ht87
JackAvery schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:11:
[...]

Dit staat gewoon op de slide. Oude Xbox Series X/S modellen worden uitgefaseerd.

Men kan deze slides afdoen als speculatie. Inderdaad, projecten kunnen veranderen. Maar het lijkt me vrij sterk dat men dit schrapt. Je voegt niet “eventjes” een disk drive toe zonder een volledig redesign te doen.
Denk dat ze inderdaad die versie discloos zullen maken, maar bedoelde dat de discversie en de discloze versie ook prima naast elkaar verkocht kunnen blijven worden tot einde van deze generatie. Of er komt ooit nog een pro model waar bv wel een disc in zit (maar dat is helemaal speculatie nu haha :p)

• drakiesoft
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:19:
[...]

Je vergelijkt nu een abonnementsdienst met het aanschaffen van games. Die vergelijking ging tussen het aanschaffen van digitale games of fysieke games. Niet om abonnementsdiensten. Dus die vergelijking is sowieso al krom.
Ok dus als de financiële vergelijking je niet uitkomt is het ineens krom. 8)7

• Ht87
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:19:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat de series S het meest verkocht is van deze generatie vwb verkoop Xbox consoles.
Die was ook lange tijd het beste verkrijgbaar, scheelt ook!

• Palindrome
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:22:
[...]

Financiële vergelijking van twee verschillende product categorieën dan waar de initiële discussie om ging.

Doelpalen verschuiven heet dat geloof ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Palindrome op 19-09-2023 20:26 ]

Verwijderd

[...]

Uhm ja. Niemand had het over een abbonnement, maar over het verschil in prijs tussen het aanschaffen van een digitale game en een fysieke game. Daar ging de hele discussie hierboven over. Dat je nu ineens een abbonement erbij neemt maakt de vergelijking wel krom ja.

Is een beetje hetzelfde als ik nu ga zeggen dat ik altijd alle games leen van een vriend van mij en dat mij dit niks kost. Want die vriend van mij betaalt alles. Dus voor mij is alles gratis. Die vergelijking slaat toch ook als een tang op een varken?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2023 20:30 ]

• Timothy3000
[...]

Het is ook krom. Je kunt een abonnementsdienst niet vergelijken met het kopen van een spel. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Je kunt het dan alleen vergelijken met digitaal kopen (dus niet "huren"). En dat is over het algemeen vaak duurder.
JackAvery schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:11:
[...]

Kunt toch ook het huidige model laten voor de disc versie? En de nieuwe versie gewoon voor digitaal.

• drakiesoft
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:26:
[...]

Uhm ja. Niemand had het over een abbonnement, maar over het verschil in prijs tussen het aanschaffen van een digitale game en een fysieke game. Daar ging de hele discussie hierboven over. Dat je nu ineens een abbonement erbij neemt maakt de vergelijking wel krom ja.

Is een beetje hetzelfde als ik nu ga zeggen dat ik altijd alle games leen van een vriend van mij en dat mij dit niks kost. Want die vriend van mij betaalt alles. Dus voor mij is alles gratis. Die vergelijking slaat toch ook als een tang op een varken?
Je maakt het steeds mooier en ja het is prima vergelijkbaar, dan maken we er drie varianten van.
Ik kan van een vriend met gamespass mijn console als home console instellen of op zijn account spelen..
Dan speel ik gratis op kosten van vriend en hij is nog steeds goedkoper dan disc only en fysieke games.

• L23
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:40:
[...]

Je maakt het steeds mooier en ja het is prima vergelijkbaar, dan maken we er drie varianten van.
Ik kan van een vriend met gamespass mijn console als home console instellen of op zijn account spelen..
Dan speel ik gratis op kosten van vriend en hij is nog steeds goedkoper dan disc only en fysieke games.
Je vergeet de appels en peren mee te nemen in de vergelijking.

• Palindrome
[...]

Ik krijg de fysieke game gratis van Sinterklaas. Is nog goedkoper!

:+

• Timothy3000
[...]

Je vergeet voor het gemak dat een enorm groot gedeelte games niet op Gamepass staan.

Je kunt kopen en "huren" totaal niet vergelijken.

• drakiesoft
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:44:
[...]

Je vergeet voor het gemak dat een enorm groot gedeelte games niet op Gamepass staan.

Je kunt kopen en "huren" totaal niet vergelijken.
Je vergeet dat een enorm groot gedeelte van de gamespass/digital games niet op disc te verkrijgen zijn.
Dus met die theorie kan je helemaal niks vergelijken.

• JackAvery
Linksquest schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:35:
[...]

Kunt toch ook het huidige model laten voor de disc versie? En de nieuwe versie gewoon voor digitaal.
Twee volledig verschillende SKU's vereisen twee verschillende productielijnen. Economisch niet logisch om te doen.

Anyway, er staat op de slide met de launch timeline letterlijk "Starkville EOL ahead of Brooklin launch". Hoewel ik hier geen bevestiging van vind, lijkt het me zeer sterk dat dit een andere console zou zijn dan de huidige Series X die End Of Life bereikt.

• drakiesoft
Palindrome schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:42:
[...]

Ik krijg de fysieke game gratis van Sinterklaas. Is nog goedkoper!

:+
ja ik speel altijd de Sinterklaas en ik kan je vertellen,dat is geen goedkope hobby

• Timothy3000
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:47:
[...]
Je vergeet dat een enorm groot gedeelte van de gamespass/digital games niet op disc te verkrijgen zijn.
Dus met die theorie kan je helemaal niks vergelijken.
Heh? Dan bedoel je enkel de indiegames neem ik aan?

De hele discussie ging over het feit dat digitale games duurder zijn dan fysieke games. Jij haalt Gamepass erbij, wat in feite niets met de discussie te maken heeft, omdat je die games itt gekochte games niet bezit.

Simpel gezegd: Voor iemand die zijn games wil bezitten is digital only een pak duurder.

Verwijderd

[...]

Ik weet niet of je nu aan het trollen bent of dat je het echt niet ziet? Als je ergens een discussie over hebt kan je er niet eens heel iets anders bijhalen om je punt meer kracht bij te zetten.

Als ik jedi survivor het goedkoopste wil spelen dan lukt dat niet met gamepass, aangezien die gehele game er niet op staat.

• drakiesoft
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:50:
[...]

Heh? Dan bedoel je enkel de indiegames neem ik aan?

De hele discussie ging over het feit dat digitale games duurder zijn dan fysieke games. Jij haalt Gamepass erbij, wat in feite niets met de discussie te maken heeft, omdat je die games itt gekochte games niet bezit.

Simpel gezegd: Voor iemand die zijn games wil bezitten is digital only een pak duurder.
Ik weet niet hoor maar gamepass is nog altijd digital only en is ook gewoon een verkoop methode.
Niet selectief vergelijken, xbox heeft het allemaal.(nog wel)

• Timothy3000
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:52:
[...]

Ik weet niet hoor maar gamepass is nog altijd digital only en is ook gewoon een verkoop methode.
Niet selectief vergelijken, xbox heeft het allemaal.(nog wel)
Ik snap oprecht niet wat je hier zegt.

• drakiesoft
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:51:
[...]

Ik weet niet of je nu aan het trollen bent of dat je het echt niet ziet? Als je ergens een discussie over hebt kan je er niet eens heel iets anders bijhalen om je punt meer kracht bij te zetten.

Als ik jedi survivor het goedkoopste wil spelen dan lukt dat niet met gamepass, aangezien die gehele game er niet op staat.
Als je even wacht zit het in ea play net als jedi survivor en laat dat nou net een onderdeel zijn van gamepass.

• Timothy3000
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:54:
[...]
Als je even wacht zit het in ea play net als jedi survivor en laat dat nou net een onderdeel zijn van gamepass.
En Baldurs Gate 3? En Assassins Creed Mirage? En Cyberpunk? En WWE2K24?

Snap je het punt? :P Je kunt een abonnementsdienst met een selectie games die je huurt niet betrekken in een discussie over fysiek of digitaal kopen.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:56
Hij heeft voor 1 euro 3 jaar xbox gamepass gekocht geloof ik. Verder iets over dat dat goedkoper is dan schijfjes kopen in een winkel. Wat dat allemaal met prijs van fysieke schijfjes versus prijs van digitale games te maken heeft weet ik niet.

Kunnen we het straks hebben over welke oplaadbare batterijen het beste zijn, of MS nou eindelijk eens een goed spel uit moet brengen of hoe je via vpn Turkse xbox kaartjes verzilverd? Dan hebben we de discussies waar alle standpunten op voorhand al bekend zijn wel weer rond. :)

• drakiesoft
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:53:
[...]

Ik snap oprecht niet wat je hier zegt.
Nou nog een keertje dan.
Je kan games op de volgende manieren kopen op xbox:
- xbox store (digital only)
- fysiek in de winkel
- gamepass (digital only)
- goedkopere codes op websites

Kan je prima vergelijken met elkaar, al is het aanbod niet overal hetzelfde.
Elke variant heeft zijn voordelen en nadelen.

• Timothy3000
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:59:
[...]

Nou nog een keertje dan.
Je kan games op de volgende manieren kopen op xbox:
- xbox store (digital only)
- fysiek in de winkel
- gamepass (digital only)
- goedkopere codes op websites

Kan je prima vergelijken met elkaar, al is het aanbod niet overal hetzelfde.
Elke variant heeft zijn voordelen en nadelen.
Je kunt geen games kopen via Gamepass. Dat is juist het hele punt.

• drakiesoft
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:56:
[...]

En Baldurs Gate 3? En Assassins Creed Mirage? En Cyberpunk? En WWE2K24?

Snap je het punt? :P Je kunt een abonnementsdienst met een selectie games die je huurt niet betrekken in een discussie over fysiek of digitaal kopen.
Ik verwacht die games nog wel in gamepass.
Jij moet ook wachten totdat je die games goedkoop kan kopen.

Verwijderd

drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:00:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juzj-SgCpV7mj4AYLUHQXoD2KMw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/K7Am07MYbCZu7v2yyap2D7Ap.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2023 21:04 ]

• drakiesoft
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:00:
[...]

Je kan games met korting kopen omdat je gamepass hebt.

Maar goed deze discussie gaan we nu mee stoppen en laten we het weer over xbox consoles hebben.
Succes met het kopen van de schijfjes

• Timothy3000
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:00:
[...]

Als je elke release op Gamepass verwacht kun je blijven wachten.

En dat hoeft helemaal niet. Fysiek zijn ze vaak goedkoper en als je ze meteen speelt kun je ze daarna voor vrijwel hetzelfde bedrag via Marktplaats te verkopen. Dan kost het vrijwel niets en speel je ze op release.

Hét voordeel van fysieke games imo.
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:00:
[...]

Je kunt soms wel korting krijgen op digitale aankoop als je Xbox Game Pass Ultimate member bent, meestal 10% als ik me niet vergis.

• drakiesoft
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:04:
[...]

Als je elke release op Gamepass verwacht kun je blijven wachten.

En dat hoeft helemaal niet. Fysiek zijn ze vaak goedkoper en als je ze meteen speelt kun je ze daarna voor vrijwel hetzelfde bedrag via Marktplaats te verkopen. Dan kost het vrijwel niets en speel je ze op release.

Hét voordeel van fysieke games imo.
Ok terug naar de bron, de leaks. Er komt mogelijk geen xbox meer met drive.
Einde verhaal fysiek, goedkoper of niet. En nu stop ik er echt mee.

• Timothy3000
drakiesoft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:08:
[...]

Ok terug naar de bron, de leaks. Er komt mogelijk geen xbox meer met drive.
Einde verhaal fysiek, goedkoper of niet. En nu stop ik er echt mee.
Mogelijk. ;)
Nog een leak!!!!

Pagina: 1 ... 161 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord