Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:27
devilsnight schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 01:01:
[...]

Volgens Jeff Grubb en wat andere lui is MS super "hands off" geweest en hadden zij niets te maken met de beslissing om de game wel/niet uit te stellen. Het was volledig aan Bethesda.

We hebben het al vaker gehoord dat MS hun studio's echt laat doen wat ze willen, creative freedom. Dat is geen slecht iets, maar er moet altijd een controle zijn voor een game wordt uitgebracht vind ik.

Inderdaad, beter is dit een uitzondering en daarna nooit meer.
Ja precies. Klinkt leuk dat hands off, maar mensen zien het als een game die onder MS vleugels uit komt. Creatieve vrijheid is een goed ding idd, maar laat ze dan minstens het eindproduct beoordelen voor release.

Ik heb ook creatieve vrijheid, maar er wordt nog wel naar gekeken voor het naar de klant gaat ondanks (zover ik weet) tevredenheid van mijn werkgever.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat kan een klein, simpel, semi-gratis/goedkoop spel toch verslavend zijn. In december getipt door een vriend over Vampire Survivors. Staat in Gamepass maar is als aankoop ook niet het duurste spel (ook gekocht met alle DLC inmiddels, ondanks dat ik Gamepass heb).

Heb er meer dan 80 uur in zitten inmiddels wat voor mijn doen bijzonder is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdcZsnNcfdu1UqTnzNHCtveWUWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fcue0TuAJZb9eu4CVEbcvSo8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADCMebxJbOhNnUVQZftQB8HGaow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AlZZEU0cbj8LRhyh1p8ISlog.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een paar Achievements voor alle 184 (tot nog toe dan). Het is het waard, het is ontspannend om even een "potje" te doen tussendoor. Aanrader, ik weet niet voor wie want ik zou mezelf ook niet dit genre toebedelen namelijk normaliter :P
*ugh sorry, verkeerde topic 7(8)7 dacht dat ik in het steam deck topic zat om een of andere reden :+

[ Voor 93% gewijzigd door Finraziel op 04-05-2023 06:59 ]

Gamertag: FinrazielNL

Just when I thought I was out, they pulled me back in!

Patch notes :)
https://grounded.obsidian.net/news/grounded/patch-1-2-2

@G_Dragon, dit weekend even de achievements halen? Halen we die ook van de vorige update voor je :)

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-05-2023 07:32 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

uchiha tijntje schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 07:22:
Just when I thought I was out, they pulled me back in!

[Embed]

Patch notes :)
https://grounded.obsidian.net/news/grounded/patch-1-2-2

@G_Dragon, dit weekend even de achievements halen? Halen we die ook van de vorige update voor je :)
Ja is goed, ik kan Zaterdagochtend en middag d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:45
Ravenlok vandaag. Zin an zeg.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:00
Exorcist schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 01:54:
Wat kan een klein, simpel, semi-gratis/goedkoop spel toch verslavend zijn. In december getipt door een vriend over Vampire Survivors. Staat in Gamepass maar is als aankoop ook niet het duurste spel (ook gekocht met alle DLC inmiddels, ondanks dat ik Gamepass heb).

Heb er meer dan 80 uur in zitten inmiddels wat voor mijn doen bijzonder is :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog een paar Achievements voor alle 184 (tot nog toe dan). Het is het waard, het is ontspannend om even een "potje" te doen tussendoor. Aanrader, ik weet niet voor wie want ik zou mezelf ook niet dit genre toebedelen namelijk normaliter :P
Nice! Ja, het is echt een super verslavend spelletje. In 80 uur doe je het nog best snel volgens mij. Ik heb het nog steeds niet voor elkaar om één van de eindbazen te verslaan en heb er zeker al 20uur inzitten.

haha wauw, zie ook lvl 640 staan. Volgens mij ben ik nog niet verder gekomen dan 125 ofzo. DLC heb ik ook nog niet aangeschaft, maar dat is dus wel de moeite waard?

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 04-05-2023 08:46 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Gisteren heeft mijn vriendin Goat Simulator 3 gekocht, we hebben er verrassend veel plezier mee gehad gisteravond :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:39

L0g0ff

omg

Ik heb al die power ups gekocht in het start scherm zeg maar. Maar daar zit ook een item tussen waardoor de tegenstanders een stuk sterker zijn. Ik heb het idee dat die power up me behoorlijk in de weg zit. Hebben jullie die ook geactiveerd?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:50
L0g0ff schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:44:
Ik heb al die power ups gekocht in het start scherm zeg maar. Maar daar zit ook een item tussen waardoor de tegenstanders een stuk sterker zijn. Ik heb het idee dat die power up me behoorlijk in de weg zit. Hebben jullie die ook geactiveerd?
Ligt er aan welk spel je bedoelt denk ik. :) oh, als je vampire survivors bedoelt, zeker activeren. Dan level je sneller aan het begin van potjes. Hoe eerder je OP bent, des te makkelijker wordt het.

[ Voor 16% gewijzigd door Exactor it op 04-05-2023 09:54 ]

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Vampire Survivors?

Ik dacht dat je die power up kunt in- en uitschakelen als je alle upgrades voor die power up hebt gekocht, door er nogmaals op te klikken.

Als je nog niet de volledige upgrade hebt, kun je eventueel ook alle power ups laten "refunden" en andere power ups kopen.
uchiha tijntje schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:36:
Ook maar even oude tijden herbeleefd met Star Wars Racer :P Dit zijn de langste credits ooit in een game… Ik kwam er pas in de 23e race van de 25 achter dat je kon remmen met B. :P

Nu klaar voor Ravenlok morgen!
Heb Star Wars inmiddels ook gedownload, wilde eerst de N64 versie nog eens aanslingeren, maar ga toch deze eens proberen. Goldeneye heeft me tenslotte ook goed bevallen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hulleman schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:45:
[...]

Nice! Ja, het is echt een super verslavend spelletje. In 80 uur doe je het nog best snel volgens mij. Ik heb het nog steeds niet voor elkaar om één van de eindbazen te verslaan en heb er zeker al 20uur inzitten.

haha wauw, zie ook lvl 640 staan. Volgens mij ben ik nog niet verder gekomen dan 125 ofzo. DLC heb ik ook nog niet aangeschaft, maar dat is dus wel de moeite waard?
De DLC is spotgoedkoop en zeker de moeite waard! En op een gegeven moment is het met de juiste keuzes, karakters en arcana's niet heel lastig meer. Maar nog steeds heel tof :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee, nooit gedaan ook. De gold ring en metalagio (ofzo) right sowieso negeren, de skull ook. Dat zijn negatives. Op een gegeven moment kun je arcanas gaan gebruiken (kaarten met bepaalde powerups) die wel heel nuttig/handig kunnen zijn (bijv. een arcana die om de 2 minuten alle items uit het speeldveld naar je toetrekt, dus ook alle blauwe/groene/rode (en andere kleuren) bolletjes.
Hint Microsoft hiermee voor een release in de zomer Forza Motorsport? :o

[ Voor 50% gewijzigd door G_Dragon op 04-05-2023 11:24 ]

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Tnx @Exactor it en @MartijnS72 dat wist ik niet :)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:54
G_Dragon schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:19:
Hint Microsoft hiermee voor een release in de zomer Forza Motorsport? :o

[Twitter]
[Twitter]
Nah, maar waarschijnlijk wel gewoon nieuwe trailers e.d. Die komt echt gewoon weer in september of oktober uit zoals alle voorgaande edities.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Hulleman
Exorcist schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:55:
[...]

De DLC is spotgoedkoop en zeker de moeite waard! En op een gegeven moment is het met de juiste keuzes, karakters en arcana's niet heel lastig meer. Maar nog steeds heel tof :)
Ja, zag em volgens mij al staan voor € 0,79 ofzo, maar was nog lang niet klaar met de basegame. Binnenkort maar weer eens oppakken :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Exorcist schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:56:
[...]

Nee, nooit gedaan ook. De gold ring en metalagio (ofzo) right sowieso negeren, de skull ook. Dat zijn negatives. Op een gegeven moment kun je arcanas gaan gebruiken (kaarten met bepaalde powerups) die wel heel nuttig/handig kunnen zijn (bijv. een arcana die om de 2 minuten alle items uit het speeldveld naar je toetrekt, dus ook alle blauwe/groene/rode (en andere kleuren) bolletjes.
Als je sterk genoeg bent is curse juist fijn omdat je zoals eerder gezegd dan sneller levelt. Alleen als je niet genoeg damage meer doet moet je curse vermijden.
En de gold ring en metaglio right heb je sowieso nodig voor de meest OP evoluties.

Linksquest schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:18:
[...]

Heb Star Wars inmiddels ook gedownload, wilde eerst de N64 versie nog eens aanslingeren, maar ga toch deze eens proberen. Goldeneye heeft me tenslotte ook goed bevallen.
Het is echt oud. :P maar de game is kort genoeg om, vanwege nostalgische redenen, uit te spelen zonder dat het heel slecht wordt :)

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:24
Vandaag om 15:00 dropt er een interview met Phil spencer op xcast.

Ben benieuwd of en wat hij gaat zeggen over de zeer slechte release en ontvangst van redfall en of de CMA over de ABK overname.

[ Voor 18% gewijzigd door Palindrome op 04-05-2023 12:36 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Finraziel schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:22:
[...]

Als je sterk genoeg bent is curse juist fijn omdat je zoals eerder gezegd dan sneller levelt. Alleen als je niet genoeg damage meer doet moet je curse vermijden.
En de gold ring en metaglio right heb je sowieso nodig voor de meest OP evoluties.
Klopt, alleen heb ik ze niet als nodig ervaren tenzij er een achievement ergens aan gekoppeld was (door evo's idd). Levelen gaat in sommige levels heel hard (moongalow en bat-iets) :)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 06:21
devilsnight schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 01:01:
[...]

Volgens Jeff Grubb en wat andere lui is MS super "hands off" geweest en hadden zij niets te maken met de beslissing om de game wel/niet uit te stellen. Het was volledig aan Bethesda.

We hebben het al vaker gehoord dat MS hun studio's echt laat doen wat ze willen, creative freedom. Dat is geen slecht iets, maar er moet altijd een controle zijn voor een game wordt uitgebracht vind ik.

Inderdaad, beter is dit een uitzondering en daarna nooit meer.
Dit kan ik me zo moeilijk voorstellen. Welk belang heeft Bethesda bij het (te vroeg) uitbrengen van een game van dergelijke bedenkelijke kwaliteit? Het is volgens mij niet alsof ze om cash verlegen zitten...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:56
justifire schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:05:
[...]

Heb je hem dan twee keer gekocht / gespeeld ?
Wat bevalt er beter als ik vragen mag ?
Ik heb de game al eens op de XBOX gespeeld, omdat ik toen nog geen game PC had. Daarom heb ik hem 2x. Overigens heb ik deze game niet uitgespeeld op de console, omdat dit een game is die ik goed wil ervaren en dat lukte op de console niet echt. Het speelde niet erg prettig door o.a. de controller en grafisch leek het niet erg sterk. Het is al een tijdje terug, maar ik meen me te herinneren dat de AA echt bagger is. De X doet 4K 30 fps en 60 fps op 1080p. Niet echt ideaal op een 4k scherm en voor mij persoonlijk. Ik had de X i.p.v. de S op de 1080p monitor kunnen hangen, maar doordat de controller me niet beviel heb ik hem voor de PC overgelaten.
Nu speel ik de game met een 6650xt op ultra/1080p settings, waarbij het soepel loopt. Het ziet er fantastisch uit en je hebt geen behoorlijke videokaart nodig :)
Natuurlijk is het ook een persoonlijk dingetje, maar als je een PC hebt, zou ik hem lekker daar op spelen.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:14
Palindrome schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:35:
Vandaag om 15:00 dropt er een interview met Phil spencer op xcast.

Ben benieuwd of en wat hij gaat zeggen over de zeer slechte release en ontvangst van redfall en of de CMA over de ABK overname.

Zelf niet in de gelegenheid om nu te kijken, maar er zal straks wel een samenvatting online staan.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Timothy3000
Benedict Fox geprobeerd. Snap er geen sikkepit van. Jammer wat stijltje is tof.

• Palindrome
Raem schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:14:
[...]

[YouTube: Phil Spencer Interview: Redfall Reviews, Activision Deal - Kinda Funny Xcast Ep. 137]

Zelf niet in de gelegenheid om nu te kijken, maar er zal straks wel een samenvatting online staan.
Cranky Phil, je merkt dat hij niet blij is en tot nu toe een pittig interview.

Tldr: MS has de slechte reviews en ontvangst van redfall niet zien aankomen, Phil vind dat deels doordat het creatieve idee van de game niet goed uit de verf is gekomen, bugs kunnen worden opgelost maar fundementele game ideeën niet en dat is het risico van het vak. Phil wil niet in de weg staan van nieuwe creatieve ideeën van developers maar deze "handsoff approach" kan dus ook backfiren en hij ziet dat als onderdeel van deze industrie.

Verwijderd

[...]

[YouTube: Phil Spencer Interview: Redfall Reviews, Activision Deal - Kinda Funny Xcast Ep. 137]

Voor wie niet alles kan/wil zien zou ik aanraden om vanaf 35:40 te kijken.
Interessant deel van het interview imo mbt waar Xbox staat in het geheel van gaming.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2023 16:00 ]

Timothy3000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:25:
Benedict Fox geprobeerd. Snap er geen sikkepit van. Jammer wat stijltje is tof.
Ik had je gewaarschuwd :P

• Palindrome
Wel bijzonder dat dus de interne reviews van redfall niet hebben opgemerkt en dat ze dus daarom veel hoger review scores hadden verwacht.

De game werd dus ook niet uitgeteld vanwege bugs want het aantal crashes viel binnen de norm :+

Dat beloofd niet veel goeds voor starfield naar mijn mening.

[ Voor 15% gewijzigd door Palindrome op 04-05-2023 16:05 ]

uchiha tijntje schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:28:
[...]

Het is echt oud. :P maar de game is kort genoeg om, vanwege nostalgische redenen, uit te spelen zonder dat het heel slecht wordt :)
Ik vind het er tijdens het racen niet eens echt slecht uitzien (daarbuiten wel, karakters die weinig meer zijn dan een paar kubussen :+) maar door de oude graphics had ik alleen af en toe moeite met zien wat een gat was om in te duiken en wat een obstakel om te vermijden.
Gevoel van snelheid is wel nog steeds heel goed.
Maar ja het had ook geen 20 uur moeten duren, dan was de nostalgie lang vervlogen denk ik O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 04-05-2023 16:05 ]

Finraziel schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:05:
[...]

Ik vind het er tijdens het racen niet eens echt slecht uitzien (daarbuiten wel, karakters die weinig meer zijn dan een paar kubussen :+) maar door de oude graphics had ik alleen af en toe moeite met zien wat een gat was om in te duiken en wat een obstakel om te vermijden.
Gevoel van snelheid is wel nog steeds heel goed.
Maar ja het had ook geen 20 uur moeten duren, dan was de nostalgie lang vervlogen denk ik O-)
Er waren idd een paar banen bij met een hele lekkere flow waarbij het gevoel van snelheid inderdaad erg aanwezig was. :)

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11 19:49
[...]

Wow, had verwacht dat er een mooi damage control praatje zou worden gehouden, maar exact het tegenovergestelde. Het is ook geen risicoloos pad wat ze bewandelen met de huidige strategie... hij benoemt dat hij het creatieve proces aan de developers overlaat, ondanks dat het publiek verwacht dat ze bij hun leest blijven. Dat kan beide kanten op gaan en nu heeft het slecht uitgepakt met zeer ongelukkige timing.

Zeker meer respect gekregen voor de man na het beluisteren van het interview.

• RogerW
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 02:03
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:59:
[...]

Voor wie niet alles kan/wil zien zou ik aanraden om vanaf 35:40 te kijken.
Interessant deel van het interview imo mbt waar Xbox staat in het geheel van gaming.
Dit vond ik ook interessant. Het leek wel alsof hij hintte op een toekomst waarin Microsoft niet zozeer focust op consoleverkopen, maar het uitbrengen van games op alle platforms - inclusief playstation. Gezien de huidige staat van Xbox zou dit nog niet eens zo'n slecht idee zijn, zeker met alle gamestudio's die ze nu hebben.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:45
RogerW schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:13:
[...]

Dit vond ik ook interessant. Het leek wel alsof hij hintte op een toekomst waarin Microsoft niet zozeer focust op consoleverkopen, maar het uitbrengen van games op alle platforms - inclusief playstation. Gezien de huidige staat van Xbox zou dit nog niet eens zo'n slecht idee zijn, zeker met alle gamestudio's die ze nu hebben.
Dat is geen nieuws, dat communiceren ze al jaren.

• Palindrome
L23 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:15:
[...]

Dat is geen nieuws, dat communiceren ze al jaren.
De Windows van console gaming, gamepass op PlayStation en Nintendo is Phil zijn natte droom.

Speculatie: heeft daarom CMA wellicht de overname dan ook geblokkeerd. Ik zie gamepass op de concurrende consoles niet werken omdat die partijen allemaal een eigen os/api hebben dus dat is nogal een groot compatibiliteit issue. Die je volledig omzeilt als je de cloud gebruikt om zo bijvoorbeeld call of duty via je Nintendo Switch te spelen.

Die mogelijk endgame van MS is wellicht waar de CMA over geoordeeld hebben. Koopt MS genoeg ip's op dan wordt het mogelijk voor die andere platformen om MS zij push hiertoe te negeren.

Phil zegt zelf al dat dat de console race al semi gelopen is als het gaat om fysieke consoles verkopen dus om weg om die race te negeren, achter te laten maar wel om marktaandeel te verweven op softgebied is het uitrollen van je games naar andere platformen dan die van jezelf

CoD multiplatform houden pas daarin maar cloud portalen om andere platforms ook.

Phil is erg geintrigeerd in de ROG ally die al in handen heeft :X

Xbox vita incoming 8)

[ Voor 72% gewijzigd door Palindrome op 04-05-2023 16:35 ]

Verwijderd

Palindrome schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:16:
[...]

De Windows van console gaming, gamepass op PlayStation en Nintendo is Phil zijn natte droom.
Ik denk dat het een natte droom blijft voor Phil en niet meer dan dat.
Phil gaf ook aan dat het 'falen' van de Xbox One de slechtste generatie was om te 'falen' aangezien de digitale taart toen is verdeeld en dat de spelers niet snel van ecosysteem zullen wisselen.
Ik kan mij niet voorstellen dat bijvoorbeeld Playstation denkt: leuk gamepass op Playstation. Omdat ze inmiddels zelf PS Plus Extra/Premium hebben.
Misschien Nintendo omdat dat een geval apart blijft. Interessant om te zien wat er gaat gebeuren in de toekomst met Xbox en Gamepass.

• Timothy3000
Palindrome schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:03:
Wel bijzonder dat dus de interne reviews van redfall niet hebben opgemerkt en dat ze dus daarom veel hoger review scores hadden verwacht.

De game werd dus ook niet uitgeteld vanwege bugs want het aantal crashes viel binnen de norm :+

Dat beloofd niet veel goeds voor starfield naar mijn mening.
Ik snap niet zo goed waarom er door Redfall steeds zo voor Starfield gevreesd wordt. Als die naar buiten gerusht was geweest was die al gereleased en totaal andere devs.

• Palindrome
Timothy3000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:34:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom er door Redfall steeds zo voor Starfield gevreesd wordt. Als die naar buiten gerusht was geweest was die al gereleased en totaal andere devs.
Ik doel dus meer op dat de interne meting dus niet in lijn lopen de realiteit. En zowiezo lijkt het er nu op dat er kwa technische staat alleen gekeken wordt naar of een game vaak crashd terwijl niet elke bug een game laat crashen.

Ik doel dus meer op de interne MS kwaliteits controle die niet naar behoren werkt.

Halo infinite was daar al een eerder voorbeeld van, inmiddels wel goed opgelost maar het traject voor release moet beter.

Hopelijk een wakeupcall voor starfield en loopt die vlekkeloos.

[ Voor 13% gewijzigd door Palindrome op 04-05-2023 16:41 ]

• Timothy3000
Palindrome schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:38:
[...]

Ik doel dus meer op dat de interne meting dus niet in lijn lopen de realiteit. En zowiezo lijkt het er nu op dat er kwa technische staat alleen gekeken wordt naar of een game vaak crashd terwijl niet leke bug een game laat crashen.

Ik doel dus meer op de interne MS kwaliteits controle die niet naar behoren werkt.
Zonder daadwerkelijk te weten wat die norm mbt crashes voor Microsoft is weten we ook niet hoeveel deze verschilt met andere devs en publishers. Heb veel commentaar over Redfall gelezen maar niet dat de game veel bugs heeft of vaak crasht. Het schijnt vooral een matige bedoening te zijn.

• Palindrome
Timothy3000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:41:
[...]

Zonder daadwerkelijk te weten wat die norm mbt crashes voor Microsoft is weten we ook niet hoeveel deze verschilt met andere devs en publishers. Heb veel commentaar over Redfall gelezen maar niet dat de game veel bugs heeft of vaak crasht. Het schijnt vooral een matige bedoening te zijn.
Klopt, voor mij voelt redfall als een early build die nog een paar maanden polijsten mist. Maar ja of een AI die bijvoorbeeld vastloopt onder een bug valt of matige implementatie is een semantisch discussie imho.

• Timothy3000
Fair enough. Ik denk dat in dit geval dan alleen cancelen een optie was geweest. Lijkt erop dat Arkane geen idee had wat ze met hun concept aan moesten.

• Palindrome
Timothy3000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:46:
Fair enough. Ik denk dat in dit geval dan alleen cancelen een optie was geweest. Lijkt erop dat Arkane geen idee had wat ze met hun concept aan moesten.
Zou wel interesant zijn op nu de GD van Arkane te interviewen.
Hier een bredere samenvatting van het interview:

• Timothy3000
Ja, exact dit dus.
- If it was bugs and performance issues, they would've delayed Redfall but the game direction is lacking, delay wouldn't have changed much
Zonde zeg. Normaal zijn Arkane titels wel wat shoddy maar redden de vette concepten ze. Zonder dat laatste blijft er dus wat matigs over.

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:31
Ik krijg sinds vanochtend op mijn telefoon in de gamepass app de melding dat ik een upgrade moet uitvoeren naar ultimate. Mijn gamepass loopt echter nog gewoon 2 jaar door. Op de PC kan ik wel cloudgamen en ook op de xbox lijkt het te functioneren. Meer mensen met dit probleem? Of een oplossing?

• Raem
Dan zou een meer controlerende rol van hoger af geen kwaad kunnen. Het is super dat Microsoft hun studios vrijheid geeft, want op die manier ontstaan volgens mij de unieke parels. Maar ik denk dat er wel altijd controle op het proces gehouden moet worden om te kijken of een studio zichzelf niet verliest in hun vrijheid, zoals misschien nu gebeurd is.

• Palindrome
Raem schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:58:
[...]

Dan zou een meer controlerende rol van hoger af geen kwaad kunnen. Het is super dat Microsoft hun studios vrijheid geeft, want op die manier ontstaan volgens mij de unieke parels. Maar ik denk dat er wel altijd controle op het proces gehouden moet worden om te kijken of een studio zichzelf niet verliest in hun vrijheid, zoals misschien nu gebeurd is.
Idem met rare, sea of thieves is goed gelukt maar nu lijkt alsof ze aan iets werkten maar er niet uitkomen wat het precies moet zijn.

Verwijderd

Interview bekeken. Respect voor Phil, want hij stelt zich goed op. Straightforward en bloedje eerlijk.

Ik denk dat het wel goedkomt met Xbox. Als Xbox speler van het eerste uur (Xbox en Xbox 360 waren mijn primaire consoles in de betreffende generaties) hoop ik oprecht dat ze weer flink momentum krijgen. Een flinke concurrentiestrijd is goed voor alle partijen.

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Ik heb na deze woorden van Phil wel goede hoop voor starfield. Dit gaan ze gewoon ownen straks :)

Ze hebben arkane blijkt nu te laat geholpen met het optimaliseren. Al denk tussen de regels door dat als ze het 60fps gereleased hadden ze op zich wel tevreden waren geweest met deze release.

Ander mooi verhaal vond ik ook wel dat ze 3e zijn in de console wars en niet verwachten dat stokje nog over te gaan nemen.

Ze moeten nu dus activion/blizzard over gaan nemen. Want als je het niet kunt winnen op consoles dan zul je breed in moeten gaan zetten op gaming in general.

Al heb ik nooit begrepen waarom ze EA niet opgeslokt hebben jaren geleden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:01:
Interview bekeken. Respect voor Phil, want hij stelt zich goed op. Straightforward en bloedje eerlijk.

Ik denk dat het wel goedkomt met Xbox. Als Xbox speler van het eerste uur (Xbox en Xbox 360 waren mijn primaire consoles in de betreffende generaties) hoop ik oprecht dat ze weer flink momentum krijgen. Een flinke concurrentiestrijd is goed voor alle partijen.
Hier ook Xbox speler van het eerste uur en ik denk dat ik het daarom iedere keer zo jammer vind wat er gebeurt op Xbox. Ik moeten gewoon wennen en accepteren dat Xbox niet meer de Xbox van het 360 tijdperk is en dat ze een hele andere weg bewandelen. Niets mis mee en goed dat Phil het nogmaals duidelijk uitlegde in het interview.
Met nieuwe IP’s die niet volgens een standaard gietmal zijn gemaakt loop je dit risico. Ik heb liever dat ze risico durven te lopen met hun games en studio’s dan dat ze risicomijdend te werk gaan. Het zou uiteraard leuk zijn als die risico’s zich ook uitbetalen… maar dat is geen garantie zoals nu wel duidelijk is.

• Raem
L0g0ff schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:06:
Ander mooi verhaal vond ik ook wel dat ze 3e zijn in de console wars en niet verwachten dat stokje nog over te gaan nemen.
Toch is het wel jammer dat ze er zo in staan. Als je bijvoorbeeld ziet wat Nintendo gelukt is met de Switch na het debacle met de Wii U is niks onmogelijk.
Maar het is denk ik wel duidelijk dat Microsoft voor de verkopen van abonnementen gaat en niet meer voor hardware.

• Palindrome
uchiha tijntje schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:10:
[...]

Met nieuwe IP’s die niet volgens een standaard gietmal zijn gemaakt loop je dit risico. Ik heb liever dat ze risico durven te lopen met hun games en studio’s dan dat ze risicomijdend te werk gaan. Het zou uiteraard leuk zijn als die risico’s zich ook uitbetalen… maar dat is geen garantie zoals nu wel duidelijk is.
En enige experiment is hier dat Arkane zo'n type game maakt. De game opzichzelf doet weinig uniek en genre overschrijdend.

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:10:
[...]

Ja, helemaal eens. Timing is gewoon ook wat ongelukkig, iedereen duikt er nu bovenop omdat het de eerste grote Xbox release van 23 is.

• Timothy3000
Palindrome schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:24:
[...]

En enige experiment is hier dat Arkane zo'n type game maakt. De game opzichzelf doet weinig uniek en genre overschrijdend.
Ja, dat is nog het meest jammere. Had liever een Prey 2 of Dishonored 3 of Deathloop 2 gehad in dit geval.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:33
Raem schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:23:
[...]

Toch is het wel jammer dat ze er zo in staan. Als je bijvoorbeeld ziet wat Nintendo gelukt is met de Switch na het debacle met de Wii U is niks onmogelijk.
Maar het is denk ik wel duidelijk dat Microsoft voor de verkopen van abonnementen gaat en niet meer voor hardware.
Ja zeer jammer, mooie consoles nu gemaakt, ik ben bij Xbox blijven hangen vanwege de 360 nostalgie. Maar als het maar om abonnementen blijft draaien dan is dat niet ideaal. Ik vind dat zoiets een aanvulling moet zijn, geen invulling. (Ondertussen wel forza horizon ontdekt door game pass, dat geef ik toe). We gaan het zien, blij dat ik wel de consoles heb van Xbox en dus wel opties heb qua genieten.

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Raem schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:23:
[...]

Nintendo is Nintendo. Mario, Zelda, metroid, kirby, pokemon, etc. En dan geen concurrentie op andere platformen omdat ze hun IP niet delen op andere platformen. Zelf vind ik er niet zoveel aan. Maar mijn kids zijn er helemaal gek van.

Sony loopt zo ver voor met hun game studio's dat MS echt een hele lange adem nodig heeft om daar voorbij te gaan.

En als ik in mijn omgeving kijk dan heeft ook iedereen een PlayStation. Ik zit helemaal klem met heel mijn games bibliotheek bij MS dat ik alleen daarom al niet zomaar weg zou gaan bij ze.

Maar omgekeerd is dat natuurlijk net zo goed het geval.

Na de 360 heeft MS gewoon een hele grote fout gemaakt hun game studio's te verkopen en het allemaal een beetje te laten versloffen. Die schade halen ze niet meer in op console only.

Al moet ik zeggen dat ik wel heel blij ben hoor in het xbox eco systeem. Laatst ging ik op vakantie en had ik mijn laptop mee en een hdmi kabel. Je zet xcloud aan en je hebt avonden plezier op het tvtje in de bungalow.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:21:
[...]

Mijn opmerking is gewoon serieus te nemen. De xbox plaatst alle games in een mapje en dat mapje verplaatst zich steeds over het dashboard afhankelijk van mijn gebruik. Ik vind dat onhandig.
Hulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:02:
[...]

Nee, dit bedoel ik wel. Dat mapje heeft bij mij naast (bij jou) Minecraft gestaan. En inderdaad die 5 icoontjes daarnaast veranderen steeds. Hierdoor komt dus ook wel eens voor dat gamepass daar bijvoorbeeld uit verdwijnt. Ik vind dat niet overzichtelijk werken, maar ik merk dat ik een van de weinigen hier ben. Zoals gezegd, ik speel meer op de PS5, dus wellicht een kwestie van gewenning.
Dit is niet juist. Het mapje “My games & apps” staat altijd onder de laatst geopende game of app (in het geval van @Caayn’s screenshot Minecraft Dungeons). Dit mapje is nooit in de rij met meest recent geopende games of apps te vinden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• SunnieNL
  • Laatst online: 21:32
- Engineers from The Coalition, Rare and more came in to help the moment they learned about the 60 FPS issues, which was closer to release
Wel goed te lezen dat ze de hulp inschakelen van de andere studio's om de problemen te verhelpen. Daar heb je ze immers ook voor. Ik hoop dat ze intern tussen de studio's ook een soort van kennisoverdracht sessies hebben.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En klaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egRcENqmPausbFnTnn7LySUmNBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MG9K9jqX0LS72nP8KKIvcofr.jpg?f=fotoalbum_large

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 10:18
L0g0ff schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:06:
Ik heb na deze woorden van Phil wel goede hoop voor starfield. Dit gaan ze gewoon ownen straks :)

Ze hebben arkane blijkt nu te laat geholpen met het optimaliseren. Al denk tussen de regels door dat als ze het 60fps gereleased hadden ze op zich wel tevreden waren geweest met deze release.

Ze moeten nu dus activion/blizzard over gaan nemen. Want als je het niet kunt winnen op consoles dan zul je breed in moeten gaan zetten op gaming in general.

Al heb ik nooit begrepen waarom ze EA niet opgeslokt hebben jaren geleden.
Ik juist niet ...

Hij geeft aan dat het ze verbaasd heeft dat Redfall zo slecht ontvangen is. Dat ze intern er een goed gevoel bij hadden, ook bij "interne" reviews. Als dat waar is, dan maak ik me echt zorgen om de toekomst van Xbox en hun first party games.

Redfall is echt gewoon een slechte game. Evident.

Dan is er blijkbaar een gigantische disconnect tussen wat ze binnen Xbox een goede game vinden en wat daadwerkelijk een goede game is.

Daarnaast gaat die activision deal niet door. de CMA heeft de boel geblokkeerd in de UK en een beslissing van de CMA aanvechten is bijna onbegonnen werk. Dat betekent dat de stekker eruit gaat, want anders mogen ze niet handelen in het VK. Dat gaan ze nooit doen.

P.S. Ik vind dat "mediaoutlets" in gaming wel eens wat kritischer mogen zijn met hun vraagstelling. Je hebt de baas van Xbox in de uitzending. Een platform wat de laatste jaren toch echt steken laat vallen. Je mag dan echt wel een beetje doorvragen naar het functioneren van het management en Phil Spencer zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door FrankoNL op 04-05-2023 20:16 ]

Verwijderd

FrankoNL schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:10:
[...]

Ik juist niet ...

Hij geeft aan dat het ze verbaasd heeft dat Redfall zo slecht ontvangen is. Dat ze intern er een goed gevoel bij hadden, ook bij "interne" reviews. Als dat waar is, dan maak ik me echt zorgen om de toekomst van Xbox en hun first party games.

Dan is er blijkbaar een gigantische disconnect tussen wat ze binnen Xbox een goede game vinden en wat daadwerkelijk een goede game is.

Daarnaast gaat die activision deal niet door. de CMA heeft de boel geblokkeerd in de UK en een beslissing van de CMA aanvechten is bijna onbegonnen werk. Dat betekent dat de stekker eruit gaat, want anders mogen ze niet handelen in het VK. Dat gaan ze nooit doen.
Redfaal. :+

• Timothy3000
[...]
Ik vind slechte game nog altijd ietwat overdreven. Het is gewoon een matig spel. 6,2 op Meta. 6 echt negatieve reviews van de 44.

Niet heel goed, niet heel slecht. Verwachtingen lagen mede doordat het door Arkane ontwikkelt was hoger. Maar de manier waarop nu net gedaan wordt alsof het echt een bar en barslecht spel is en al het vertrouwen in Microsoft volledig is verdwenen vind ik echt behoorlijk overdreven.

[ Voor 28% gewijzigd door Timothy3000 op 04-05-2023 20:19 ]

• L23
Waarom zou dat bijna onbegonnen werk zijn? En dat Microsoft in beroep gaat is kansloos?
L23 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:17:
[...]

Waarom zou dat bijna onbegonnen werk zijn? En dat Microsoft in beroep gaat is kansloos?
Voordat die discussie wederom verzand in een welles nietes discussie, die is al gevoerd in het Recente ontwikkelingen in de gameswereld ;) En kan best wel weer nieuw leven ingeblazen worden :P

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-05-2023 20:23 ]

• FrankoNL
L23 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:17:
[...]

"When appealing the CMA’s substantive decision in a merger case, a judicial review standard applies, meaning the applicant must show that the CMA acted irrationally, illegally or with procedural impropriety. The CAT will not engage with the merits of the CMA’s decision or conduct a wholesale review of the parties’ evidence. In practice this means that applicants face a high threshold when seeking to overturn a merger decision, which is reflected in the statistics: the CMA has won 67% of all merger appeals since 2010.

Even if an applicant successfully appeals the CMA’s substantive assessment in a merger, the CAT will not make a fresh decision, but will instead remit the case back to the CMA for further review –typically by the same decision makers and case team as previously. This may not be an attractive prospect, particularly if the deal economics or environment have changed since the transaction was first signed (months or years previously)."

Bron: https://www.inhouselawyer...e-cma-in-a-merger-review/

Basically komt het er op neer dat je als het ware moet aantonen dat de beslissing van de CMA volledig irrationeel is. Dat is dus gigantisch moeilijk. Als het je dan al lukt, dan kom je dus weer bij de CMA terecht.

Kortom: kansloos.

• L23
uchiha tijntje schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:22:
[...]

Voordat die discussie wederom verzand in een welles nietes discussie, die is al gevoerd in het Recente ontwikkelingen in de gameswereld ;) En kan best wel weer nieuw leven ingeblazen worden :P
Ja geef ik je gelijk in hoor. :P Maar ben altijd verbaasd van de kennis die mensen hier hebben.

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:16:
[...]

Ik vind slechte game nog altijd ietwat overdreven. Het is gewoon een matig spel. 6,2 op Meta. 6 echt negatieve reviews van de 44.

Niet heel goed, niet heel slecht. Verwachtingen lagen mede doordat het door Arkane ontwikkelt was hoger. Maar de manier waarop nu net gedaan wordt alsof het echt een bar en barslecht spel is en al het vertrouwen in Microsoft volledig is verdwenen vind ik echt behoorlijk overdreven.
Dat mag, ik niet.

Volledig broken AI, amper een fatsoenlijk verhaal, lege wereld etc. En dit voor een game die Xbox toch heeft gepushed als een van hun grote release van dit jaar met een fors budget.

Game had gewoon 2 jaar uitgesteld moeten worden. Of wat Nintendo met Metroid prime 4 heeft gedaan: Dit is rommel, we beginnen helemaal opnieuw.

70 euro kost deze game he, even los van gamepass.

[ Voor 10% gewijzigd door FrankoNL op 04-05-2023 20:29 ]

• Timothy3000
Ik vind, wat ik er tot nu toe van gespeeld heb, niet veel matiger dan bv een Ghostwire Tokyo of Forspoken om maar wat recents te noemen.

Er komen jaarlijks tientallen matige games uit voor de volle pond. Magere zesjes. En daar valt ook niet de halve wereld over de devs heen. Ik vind de reacties gewoon wat overdreven. Ja, het is een gemiste kans. Ja, het is jammer. Nee, het is niet de ondergang van Xbox. Nee, we hoeven ons niet per definitie meteen zorgen te maken over toekomstige grote titels.

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:40:
Ik vind, wat ik er tot nu toe van gespeeld heb, niet veel matiger dan bv een Ghostwire Tokyo of Forspoken om maar wat recents te noemen.

Er komen jaarlijks tientallen matige games uit voor de volle pond. Magere zesjes. En daar valt ook niet de halve wereld over de devs heen. Ik vind de reacties gewoon wat overdreven. Ja, het is een gemiste kans. Ja, het is jammer. Nee, het is niet de ondergang van Xbox. Nee, we hoeven ons niet per definitie meteen zorgen te maken over toekomstige grote titels.
Als het een op zichzelf staand incident was, dan ben ik het met je eens. Maar het gaat al jaren slecht met Xbox. Ze hebben in 2021 een redelijk jaar gehad maar daarvoor en daarna is het gewoon matig.

Xbox heeft geen goede games nodig, ze hebben absolute blockbusters nodig. De Spiderman, Last of us, God of war etc maar dan voor team groen.

En dat is er nog altijd niet, zelfs na de aanschaf van tientallen studio's waarvan er nu toch al een aantal letterlijk jaren onderdeel zijn van Xbox. Xbox roept al jaren: Het komt eraan, nog even wachten! En elke keer komt het niet.

Daarnaast draaien games vaak slechter op de Series X dan op de PS5, zoals bijvoorbeeld Ghostwire Tokyo. Dat helpt ook niet echt als je vindt dat je "de sterkste console ooit" hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door FrankoNL op 04-05-2023 20:47 ]

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:50

Wat er nu gebeurt doet me een beetje denken aan de ophef rondom ME3 en later Cyberpunk. Mensen worden zo emotioneel over iets wat ze wel of niet gaan kopen of spelen. Maar daarbij had je niet de overtreffende trap van roeptoeteren dat dit de ondergang van Xbox/MS is.

• Timothy3000
FrankoNL schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:44:
[...]

Als het een op zichzelf staand incident was, dan ben ik het met je eens. Maar het gaat al jaren slecht met Xbox. Ze hebben in 2021 een redelijk jaar gehad maar daarvoor en daarna is het gewoon matig.

Xbox heeft geen goede games nodig, ze hebben absolute blockbusters nodig. De Spiderman, Last of us, God of war etc maar dan voor team groen.

En dat is er nog altijd niet, zelfs na de aanschaf van tientallen studio's waarvan er nu toch al een aantal letterlijk jaren onderdeel zijn van Xbox.

Daarnaast draaien games vaak slechter op de Series X dan op de PS5, zoals bijvoorbeeld Ghostwire Tokyo. Dat helpt ook niet echt als je vindt dat je "de sterkste console ooit" hebt.
Ghostwire Tokyo draait inderdaad slechter, maar 8/10 andere games niet volgens een bron van DF's Linneman juli 2022 (was paar dagen terug nog een discussie over).

Ik persoonlijk mis die AAA games niet. Ik speel ze op PS5, en persoonlijk beginnen die grote filmische titels wat te vervelen. Maar het zou inderdaad voor Xbox en Microsoft mooi zijn als Starfield straks wel een klapper is.

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:48:
[...]

Ghostwire Tokyo draait inderdaad slechter, maar 8/10 andere games niet volgens een bron van DF's Linneman juli 2022 (was paar dagen terug nog een discussie over).

Ik persoonlijk mis die AAA games niet. Ik speel ze op PS5, en persoonlijk beginnen die grote filmische titels wat te vervelen. Maar het zou inderdaad voor Xbox en Microsoft mooi zijn als Starfield straks wel een klapper is.
En daar zit precies de crux van het probleem voor Xbox: " Ik speel ze op de PS5". :)

• Timothy3000
FrankoNL schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:49:
[...]

En daar zit precies de crux van het probleem voor Xbox: " Ik speel ze op de PS5". :)
Niet echt though. Ik heb beide consoles in huis staan (had nog een gigantische bak PS4 games) maar als 1 de deur uit moest dan werd het de PS5. Gros van de goeie Sony titels komt ook op PC uit, en zoals ik al zei, ze beginnen ook wel wat te vervelen. :)

Edit: Al snap ik wel wat je bedoelt hoor. Al vermoed ik dat de meeste casual gamers eerder een console halen voor Fifa, Hogwartsachtige games en CoD dan Ragnarok of Horizon. Maar goed, dat is misschien meer wat voor een ander topic. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 04-05-2023 20:53 ]

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:51:
[...]

Niet echt though. Ik heb beide consoles in huis staan (had nog een gigantische bak PS4 games) maar als 1 de deur uit moest dan werd het de PS5. Gros van de goeie Sony titels komt ook op PC uit, en zoals ik al zei, ze beginnen ook wel wat te vervelen. :)
Dat is prima natuurlijk he, ieder zijn voorkeur.

Maar we kunnen wel constateren dat Xbox niet geleverd heeft wat ze beloofd hebben de afgelopen jaren toch?

Daar mag je als consument best kritisch op zijn.

• Timothy3000
Ik vind dat, 2,5 jaar in deze generatie, waarvan een jaar in de pandemie, nog wat te vroeg over te oordelen. :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
[...]

-lege spelwereld zonder vijanden
- sleutels zoeken, sleutels zoeken, sleutels zoeken, etc
- domme AI
- meest stomme stealth mechanics in een shooter
- geen ingame cutscenes
- enorme hoeveelheid lore c.q. “bla bla bla” op een papiertje (normaal is dat goed, maar in Redfall is het zwaar irritant)
- zone bosses met 2-3 goeie headshots neerleggen
- veel clipping issues, saaie modellen, characters stuck in de T-houding (armen wijd)

Zoals al iemand al aangaf uit een review, Redfall is gewoon niet af, waarom brengen ze hem uit? Om alleen gamepass te vullen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Palindrome
Timothy3000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:54:
Ik vind dat, 2,5 jaar in deze generatie, waarvan een jaar in de pandemie, nog wat te vroeg over te oordelen. :)
Dit is sarcastisch bedoeld toch ?

• Timothy3000
Palindrome schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:19:
[...]
Dit is sarcastisch bedoeld toch ?
Nee. We zijn in deze gen nog maar net echt begonnen imo :).

• Palindrome
Timothy3000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:22:
[...]

Nee. We zijn in deze gen nog maar net echt begonnen imo :).
Oh :X 2,5 jaar is dan wel een hele lange aanloop.
Console gaat 8-10 jaar mee ? Dan zitten we al op een kwart van deze gen.

• Timothy3000
Palindrome schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:26:
[...]

Oh :X 2,5 jaar is dan wel een hele lange aanloop.
Console gaat 8-10 jaar mee ? Dan zitten we al op een kwart van deze gen.
Waarvan 1,5 jaar in een pandemie. Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, maar zowel Playstation als Xbox hebben door corona een slechte start gehad. PS5 is pas recentelijk echt in de winkel te koop. Veel devs hadden een lastigere tijd om te ontwikkelen. Vandaar dat ik wat geduldiger ben dan anders haha.

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:54:
Xbox levert sinds 2013 al niet :+

• Palindrome
Timothy3000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:28:
[...]

Waarvan 1,5 jaar in een pandemie. Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, maar zowel Playstation als Xbox hebben door corona een slechte start gehad. PS5 is pas recentelijk echt in de winkel te koop. Veel devs hadden een lastigere tijd om te ontwikkelen. Vandaar dat ik wat geduldiger ben dan anders haha.
Ik vind het een beetje makkelijk om alles onder de corona bus te gooien.
Toch zelf ook Redfall maar eens geprobeerd en vanavond een kleine 2 uur gespeeld (op de X). De 30 fps stoort me eigenlijk niet zo als ik had gedacht, waarschijnlijk omdat het een vrij trage game is. Controls kwamen in eerste instantie erg slecht over maar na de settings gewijzigd te hebben naar wat ik ergens geadviseerd zag worden ging dat ook een stuk beter. Graphics zijn ok, niks bijzonders maar mijn ogen gaan er ook niet van bloeden.

Maar... Wat is het vreselijk saai zeg. Is het de slechtste game ooit? Nee, dat niet. Is het mijn tijd waard? Echt niet... Ik hou het bij dit even proeven en ga morgen weer wat leukers spelen :) er zijn veel te veel goede games om dit soort middelmatig spul te spelen (tenzij het net wel helemaal je ding is, mag ook gewoon natuurlijk).

En wat er allemaal over Microsoft en Xbox geroepen wordt... Ach ja, whiners gonna whine :+

• Palindrome
justifire schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:12:
Misschien handig om hier lekker verder te mijmeren ?
[MULTI] Redfall
oh ja kritiek indammen zodat het snel uit het zicht is ;).

Ik ben inmiddels gestopt met spelen dus zal deze game snel uit mijn gedachten deleten. van Redfail op naar Starfield die we dan hopelijk niet hoeven om te dopen tot starfail :D

Laat phil die game nu al spelen net zo dedicated als vampire survivor zodat ze intern wel er boven op zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door Palindrome op 04-05-2023 22:44 ]

• L23
Palindrome schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:41:
[...]

oh ja kritiek indammen zodat het snel uit het zicht is ;)
Het begint wel een beetje een zeik topic te worden :P Ook als er veel positief gepraat wordt over een game is het logisch om daar op een gegeven moment mee verder te gaan in het specifieke topic.

• Beakzz

Zo dan noem je wel even 2 matige games dus inderdaad in die categorie kan je Redfall ook zetten. Deze release moet snel onder het tapijt geveegd worden en dan weer vooruit kijken (ik hoop echt dat Arkane dat doet) en zoals je zegt zal dit niet de ondergang van Xbox zijn, maar als Starfield geen dikke 8 is dan zal het weer lang duren voor de schade is herstelt.

Bracht MS nou 6-8 toppers per jaar uit dan had deze turt ook niet zo opgevallen.
En deze is ook weer klaar :P Ik vond Echo Generation wel leuker. Met name vanwege de uitdaging die in dat spel best wel aanwezig was in de vorm van turn based rpg. Ravenlok is Dark Souls voor 5 jarigen :P Juist door gebrek aan uitdaging op gameplay gebied vlieg je door de game. Artstyle is wederom tof gedaan. De game is met name leuk voor kinderen denk ik. Met uitzondering van een paar kleine puzzels en een paar momentjes waar je wellicht even moet helpen is dit volgens mij prima te doen. Heb er denk ik een uurtje of 4 over gedaan. Nu zag ik verder ook Besiege staan. Daar heb ik in het verleden wel grappige gameplaybeelden van gezien, dus die ook maar geïnstalleerd. Verder ook Moonrise Fall gekocht.

Afterimage update is nu ook uit voor de xbox :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 08:33
L23 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:43:
[...]

Het begint wel een beetje een zeik topic te worden :P Ook als er veel positief gepraat wordt over een game is het logisch om daar op een gegeven moment mee verder te gaan in het specifieke topic.
In 2021 was het een groot feest hier in dit topic en liepen we allemaal de polonaise en was Xbox geweldig. Na 2021 heeft in mijn ogen Xbox weinig goeds meer gedaan, dus is het logisch dat de sfeer langzaamaan omslaat. Mijn “onvrede” was er in ieder geval al voor de Redfall launch en wordt niet veroorzaakt door dit ene incident

[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 05-05-2023 07:50 ]

• Hulleman
[...]

Objectief heb je wellicht een punt, maar Redfall is een belangrijke en grote exclusive van Microsoft. Dat moet gewoon een knaller zijn en dat is het allesbehalve, dus is het een slechte game. Ik ben ook echt verbaasd dat Spencer dan verbaasd is dat de game slecht ontvangen wordt. Dat geloof ik niet. MS wist dat zelf ook wel. MS heeft de boel niet voor elkaar, kijk naar de eerste gameplay die ze van Halo Infinite lieten zien. Dat was zo dramatisch dat de game een jaar de ijskast in moest. Het begint een patroon te worden daar.

• Timothy3000
Ja eens hoor. Het is gewoon een flinke misser.

Vooral jammer dat de eerste Arkane game zo matig is. 1 van mijn favoriete devs.
Hulleman schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:49:
Redfall is een belangrijke en grote exclusive van Microsoft.
Is dat wel zo? Ik volg de hypes sowieso meestal niet zo goed maar ik had eigenlijk niet het idee dat deze zo zwaar gehyped werd... Ik had zelf in ieder geval helemaal niet het idee dat het een interessante game zou worden, pas toen ze op een gegeven moment wat meer de nadruk legden op dat het ook singleplayer leuk zou moeten zijn en geen left 4 dead kloon werd ging ik iets meer opletten. Ik zou het zelf in ieder geval zeker niet in het rijtje star field, Forza, fable zetten. Als een van die games uitkomt en scores als dit krijgt dat zou ik een stuk ernstiger vinden.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11 09:49
Finraziel schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:33:
[...]

Is dat wel zo? Ik volg de hypes sowieso meestal niet zo goed maar ik had eigenlijk niet het idee dat deze zo zwaar gehyped werd... Ik had zelf in ieder geval helemaal niet het idee dat het een interessante game zou worden, pas toen ze op een gegeven moment wat meer de nadruk legden op dat het ook singleplayer leuk zou moeten zijn en geen left 4 dead kloon werd ging ik iets meer opletten. Ik zou het zelf in ieder geval zeker niet in het rijtje star field, Forza, fable zetten. Als een van die games uitkomt en scores als dit krijgt dat zou ik een stuk ernstiger vinden.
Ben het eens met je twijfel, ook heel erg benieuwd naar de cijfers van de "mock reviews" waar Phil Spencer het over had in dat interview dat deze week voorbij kwam. Maar wat wel bij de strategie van Xbox hoort is een grote game ieder kwartaal. Ik denk dat Redfall die game had moeten zijn in Q2. Hierdoor denk ik overigens ook dat Forza Motorsport pas Q4 komt doordat Starfield al voor Q3 staat, maar dat gaan we volgende maand vast zien in de showcase. In dat opzicht was het dus wel een enigszins belangrijke game denk ik.

Toch zie ik ook wel heel erg dat Redfall door veel gamers nu groter gemaakt is dan het vooraf was. Persoonlijk voelde dit in de aanloop echt niet aan als een 90+ game, maar als ik nu sommige reacties lees lijkt het wel een titel te zijn met die verwachtingen. Komt vast ook doordat de tegenslag niet op zichzelf staat.

• Beakzz
Finraziel schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:33:
[...]

In een droge woestijn wordt een plasje water net zo belangrijk als een oase :+

Er komt weinig van MS uit dus dan gaan mensen zich vastklampen aan dit soort games en Arkane is natuurlijk niet de minste.
Pagina: 1 ... 112 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord