Mwah, sorry, maar voor mij zijn dat op FH5 en Halo na geen system sellers. Halo was niet alleen maar positief trouwens. MSFS vond ik wel heel mooi, maar hoefde ik niet meer dan 3 keer op te starten. Voor mij is dit vooralsnog echt een karige generatie met in heel 2022 (en het eerste kwart van 2023 and counting) geen degelijke nieuwe game op Game Pass. Als het Brazilië trucje niet zou bestaan, had ik niet verlengd. Ik hoop op betere tijdenJDL15 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:55:
[...]
Ehhh ik weet niet hoor maar hifi rush, halo infinite, Forza 5, pentiment, psychonauts, flight simulator, age of empires 2, grounded en nog een paar, dat zijn toch wel redelijke toppertjes?
Hij had het niet over system sellers maar over goeie games. Daar zijn er wel zat van.Steven030 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:23:
[...]
Mwah, sorry, maar voor mij zijn dat op FH5 en Halo na geen system sellers. Halo was niet alleen maar positief trouwens. MSFS vond ik wel heel mooi, maar hoefde ik niet meer dan 3 keer op te starten. Voor mij is dit vooralsnog echt een karige generatie met in heel 2022 (en het eerste kwart van 2023 and counting) geen degelijke nieuwe game op Game Pass. Als het Brazilië trucje niet zou bestaan, had ik niet verlengd. Ik hoop op betere tijden
Valt Redfall niet onder. Na 30 min erafgegooid, wordt er kotsmisselijk van.
Zie zojuist dat Chernobylite in de aanbieding is met 50% korting.
Voor tien euro zeker zijn geld waard, sinds S.T.A.L.K.E.R. niet meer zo’n radioactief sfeertje meegemaakt in een game.
Heeft laatst een next-gen update gehad, dikke aanrader !
https://xbox-store-checke...Chernobylite/9pg77hhn20hn
/f/image/ateXfSoylNwcya71BTq2roSj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QIuqn87LhPaNQsDxeedyDHEi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cWuGtWGR0Mah6sKHZ8x88X1o.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vlR3qCO1g0G16bKj8xhWnI3T.png?f=fotoalbum_large)
Voor tien euro zeker zijn geld waard, sinds S.T.A.L.K.E.R. niet meer zo’n radioactief sfeertje meegemaakt in een game.
/f/image/ateXfSoylNwcya71BTq2roSj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QIuqn87LhPaNQsDxeedyDHEi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cWuGtWGR0Mah6sKHZ8x88X1o.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vlR3qCO1g0G16bKj8xhWnI3T.png?f=fotoalbum_large)
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Geen versus
[ Voor 97% gewijzigd door BM op 02-05-2023 19:10 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
je post was weggehaald omdat de post waar je op reageerde weggehaald was. En je loopt lang genoeg mee om te weten dat versus idd niet de bedoeling is.
Verder mag commentaar op moderatie in het feedback topic
Verder mag commentaar op moderatie in het feedback topic
[ Voor 86% gewijzigd door BM op 02-05-2023 19:53 ]
Age of Wonders 4 is iig top. 
Dikke aanrader voor iedereen die van Civilization houdt en/of van turnbased combat.
Zo ontzettend veel opties ook, en vooralsnog geen performance problemen gezien op de Series X. En prima te spelen met een controller.
Dikke aanrader voor iedereen die van Civilization houdt en/of van turnbased combat.
Zo ontzettend veel opties ook, en vooralsnog geen performance problemen gezien op de Series X. En prima te spelen met een controller.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Vandaag aan redfall begonnen, heb door tijd gebrek alleen de eerste missie gespeeld, maar spel is niet verkeerd, grafisch niet top en heb ook het idee dat ze met de update van vandaag hem grafisch iets minder gemaakt hebben, zie bijvoorbeeld geen reflectie in de spiegel, maar heb nog niet gemerkt dat hij niet vloeiend liep.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Het is toch een game met vampieren? Dan klopt dat toch?Linksquest schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:09:
zie bijvoorbeeld geen reflectie in de spiegel
/f/image/Njko67NMo7EHBOTy4RkiZUtG.png?f=fotoalbum_large)
Toch maar aan Redfall begonnen. Kan er nog geen waardeoordeel over vellen, maar heb enkel tot nu toe nog maar één kapotte texture gezien.
Verder ben ik even benieuwd naar ieder zijn controller instellingen? Ik speel nu op sensitivity 2 en input response op low. Maar heb nog net iets teveel dead zone gevoelsmatig.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Na je berichtje even op Steam gekeken en daar voor €13,49 in de aanbieding gekocht en direct geïnstalleerd. Hij bevalt me op de PC stukken beter dan op de XBOX S/X. Niet helemaal relevant voor dit topic, maar als je hem op de PC kunt spelen, raad ik dat aanjustifire schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:43:
Zie zojuist dat Chernobylite in de aanbieding is met 50% korting.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is wat mij betreft iets teveel bekeken vanuit een Xbox-bril, helaas.JDL15 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:55:
[...]
Ehhh ik weet niet hoor maar hifi rush, halo infinite, Forza 5, pentiment, psychonauts, flight simulator, age of empires 2, grounded en nog een paar, dat zijn toch wel redelijke toppertjes?
Over Halo Infinite kun je bijna een boek schrijven. Het is in ieder geval nooit de knaller geworden waar men op hoopte. Ook niet na een jaar uitstel. Forza Horizon 5 vind ik persoonlijk tegenvallen, die IP gaat de verkeerde kant op, maar nog altijd wel een hele dikke game. Flight Simulator is wel echt uniek op de consoles, maar eigenlijk veel meer een PC game. Hetzelfde geldt voor AoE. Dan blijven Grounded en Psychonauts 2 over, welke beide op zichzelf erg goede en originele games zijn, maar geen console selling games.
Dus, tsja... De druk op het team van Fable lijkt me momenteel vrij hoog.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Waarom zijn Flight Sim en AoE meer een PC game? Die spelen fantastisch op XSX.
Ik las deze, volgens mij op aanraden van Kolibri:Wom schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:39:
[Afbeelding]
Toch maar aan Redfall begonnen. Kan er nog geen waardeoordeel over vellen, maar heb enkel tot nu toe nog maar één kapotte texture gezien.
Verder ben ik even benieuwd naar ieder zijn controller instellingen? Ik speel nu op sensitivity 2 en input response op low. Maar heb nog net iets teveel dead zone gevoelsmatig.
Zo zien alle advertenties en abri’s eruit in Cybperpunk 2077 met next-gen patchWom schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:39:
[Afbeelding]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Mwah, vind ik niet. Ik begrijp het sentiment, xbox kon echt wel een dikke topper gebruiken en Redfall had dit al moeten zijn. Genoeg te zeuren, ook over trage aanpassing UI, sommige games die verre van af zijn, maar alle bovenstaande games waren allemaal 80+ op metacritics en worden over het algemeen dus als goede games beschouwd.Rossi46 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:42:
[...]
Dit is wat mij betreft iets teveel bekeken vanuit een Xbox-bril, helaas.
Over Halo Infinite kun je bijna een boek schrijven. Het is in ieder geval nooit de knaller geworden waar men op hoopte. Ook niet na een jaar uitstel. Forza Horizon 5 vind ik persoonlijk tegenvallen, die IP gaat de verkeerde kant op, maar nog altijd wel een hele dikke game. Flight Simulator is wel echt uniek op de consoles, maar eigenlijk veel meer een PC game. Hetzelfde geldt voor AoE. Dan blijven Grounded en Psychonauts 2 over, welke beide op zichzelf erg goede en originele games zijn, maar geen console selling games.
Dus, tsja... De druk op het team van Fable lijkt me momenteel vrij hoog.
AoE 2 wordt trouwens bekroond om de goede besturing voor een console en ik heb het redelijk vaak gespeeld en dat speelt echt chill!
Daar ben je niet de enige in, maar de vorige titel liet al zien dat ze meer de casual richting in geslagen waren dus het is afwachten wat meer commercieel succes geeft denk ik.devilsnight schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:18:
Ik zie deze studio echt net liefst teruggaan naar waar ze het allerbeste in zijn, games zoals Prey en Dishonored.
Ga ik nu ook aan beginnen (wel op de PC) dus ben benieuwd. AOW 1 is de laatste die ik gespeeld heb, maar toen kon er nog niets naast HOMM bestaan voor mijOn_E schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:48:
Age of Wonders 4 is iig top.
Heeft MS daar weleens cijfers over naar buiten gebracht? Hoe vaak FH5 verkocht is en hoeveel het gespeeld wordt? Voor mij was het ook een grote tegenvaller, maar dat was vooral omdat ik 4 erg veel gespeeld heb vlak voor de release van 5 en er op de map na niet veel is veranderd (en dat ik deze map niet net zo leuk vind).Rossi46 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:42:
[...]
Dit is wat mij betreft iets teveel bekeken vanuit een Xbox-bril, helaas.
Over Halo Infinite kun je bijna een boek schrijven. Het is in ieder geval nooit de knaller geworden waar men op hoopte. Ook niet na een jaar uitstel. Forza Horizon 5 vind ik persoonlijk tegenvallen, die IP gaat de verkeerde kant op...
Op YT zie ik alleen maar geklaag over FH5 (weinig updates,cheaters en geband worden voor mods), maar dat kan ook een content creator ding zijn.
“Haten” en klagen is nu eenmaal makkelijker dan positieve content uitbrengen. Dat soort negatieve kanalen probeer ik altijd snel te blocken. Helaas voert dat de boventoon tegenwoordig. Ook lekker makkelijk om clickbait titels te maken met capslock, uitroeptekens en overtreffende trappen.Beakzz schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:26:
[...]
Op YT zie ik alleen maar geklaag over FH5 (weinig updates,cheaters en geband worden voor mods), maar dat kan ook een content creator ding zijn.
Een steeds grotere groep is naar mijn mening simpelweg niet meer blij te maken met gaming als een hobby bekeken vanuit positiviteit over het platform waar ze zelf op spelen. Ze halen er alleen maar voldoening uit als een ander faalt.
———-
Noclip is trouwens wel een erg leuk kanaal. Vandaag een nieuwe video over Age of Empires:
[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-05-2023 08:19 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mog schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:14:
[...]
Zo zien alle advertenties en abri’s eruit in Cybperpunk 2077 met next-gen patch
![]() | ![]() |
Valt toch wel mee? Had hem onder QR staan, dus wilde het wel even snel checken
Deathloop was imo echt alles behalve een casual game.Beakzz schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:26:
[...]
Daar ben je niet de enige in, maar de vorige titel liet al zien dat ze meer de casual richting in geslagen waren dus het is afwachten wat meer commercieel succes geeft denk ik.
[...]
Ga ik nu ook aan beginnen (wel op de PC) dus ben benieuwd. AOW 1 is de laatste die ik gespeeld heb, maar toen kon er nog niets naast HOMM bestaan voor mij![]()
[...]
Heeft MS daar weleens cijfers over naar buiten gebracht? Hoe vaak FH5 verkocht is en hoeveel het gespeeld wordt? Voor mij was het ook een grote tegenvaller, maar dat was vooral omdat ik 4 erg veel gespeeld heb vlak voor de release van 5 en er op de map na niet veel is veranderd (en dat ik deze map niet net zo leuk vind).
Heb je hem dan twee keer gekocht / gespeeld ?Mosin schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:41:
[...]
Na je berichtje even op Steam gekeken en daar voor €13,49 in de aanbieding gekocht en direct geïnstalleerd. Hij bevalt me op de PC stukken beter dan op de XBOX S/X. Niet helemaal relevant voor dit topic, maar als je hem op de PC kunt spelen, raad ik dat aan
Wat bevalt er beter als ik vragen mag ?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Klopt, maar volgens mij is jou personage geen vampier en zie je ook niks van de omgeving in de spiegel 🤪Raem schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:27:
[...]
Het is toch een game met vampieren? Dan klopt dat toch?
Ik mag toch hopen dat ze de bugged settings ook aanpakken met deze update. Om nu elke keer weer alle settings naar eigen wens in te stellen bij het opstarten van de game is toch behoorlijk frustrerend en lijkt mij een redelijk makkelijke fix.Linksquest schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:16:
HALO infinite Multiplayer seizoen 3 aankondiging
[YouTube: Site Unseen Trailer | Season 3: Echoes Within | Halo Infinite]
Als dit echt alleen maar pakjes zijn snap ik echt niks meer van game management tegenwoordig. Als ik zo lang aankloot met mijn werk had ik mijn CV weer kunnen uploaden op Indeed
Voordat er geroepen wordt dat dit te mager is voor een seizoen. Dit is de trailer voor een event tijdens season 3. Dat gezegd, ik had de event battlepass in vier potjes klaar.Linksquest schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:16:
HALO infinite Multiplayer seizoen 3 aankondiging
[YouTube: Site Unseen Trailer | Season 3: Echoes Within | Halo Infinite]
En toen viel de hele onthulling van F1 23 in het water doordat Steam op het verkeerde knopje heeft gedrukt en alle info + waarschijnlijke release datum online is verschenen. Inmiddels is de pagina wel weer aangepast, maar toch hebben mensen alles kunnen opslaan.
De officiële onthulling is namelijk pas morgen om 17:00
De officiële onthulling is namelijk pas morgen om 17:00
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vanavond even die nieuwe map bekijken, dit blijft toch nog steeds mijn go to game voor wat snelle lol
Ik zeg ook nergens dat het slechte games zijn. Maar het zijn geen system selling games (naja, misschien FH5 nog wel). En die begint Xbox zo langzamerhand echt nodig te hebben. Al is zoiets natuurlijk ook een kwestie van het hebben van een lange adem.JDL15 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:20:
[...]
Mwah, vind ik niet. Ik begrijp het sentiment, xbox kon echt wel een dikke topper gebruiken en Redfall had dit al moeten zijn. Genoeg te zeuren, ook over trage aanpassing UI, sommige games die verre van af zijn, maar alle bovenstaande games waren allemaal 80+ op metacritics en worden over het algemeen dus als goede games beschouwd.
AoE 2 wordt trouwens bekroond om de goede besturing voor een console en ik heb het redelijk vaak gespeeld en dat speelt echt chill!
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik snap dat system exclusive niet zo. Ik wil gewoon een goede console, goede games en een groot assortiment. Die ene exclusive daar koop ik echt geen console voor. Het hele ecosysteem is net zo belangrijk en dan vind ik Xbox toch prettiger dan dat van Sony.
"When you grow up your heart dies"
Daarom heb jij ook een Xbox. Zoveel mensen zoveel meningen.sjaool schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:03:
Ik snap dat system exclusive niet zo. Ik wil gewoon een goede console, goede games en een groot assortiment. Die ene exclusive daar koop ik echt geen console voor. Het hele ecosysteem is net zo belangrijk en dan vind ik Xbox toch prettiger dan dat van Sony.
Ik heb sinds afgelopen zomer een XSX en moet zeggen dat ik dat niet in de buurt vind komen van de ervaring die ik op de PS5 heb. Valt me gewoon nog wat tegen allemaal en dat heeft alles te maken met het gebrek aan (voor mij) toffe MS games. Hoop echt dat er dit jaar toffe MS games uit gaan komen op de Xbox en niet alles elke keer wordt uitgesteld. Had echt gehoopt op een release van Forza Motorsport binnenkort, maar ook dat zit er helaas niet in. Zit momenteel wat beter in Gears 5 en merk dat ik die game steeds leuker ga vinden, dus voorlopig vermaak ik me wel
De interface op de xbox vind ik out of the box een puinhoop. Blijkbaar is dat wel aan te passen, maar daar heb ik geen zin in. Op de PS5 vind ik het allemaal veel overzichtelijker en dingen makkelijker te vinden. Uiteraard ook een kwestie van gewenning. Een Iphone werkt ook niet meteen top als je van een Android af komt.
[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 03-05-2023 09:27 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Daarom post hij ook in een xbox topicHulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:26:
[...]
Daarom heb jij ook een Xbox. Zoveel mensen zoveel meningen.
Poh echt? In vergelijking met de interface van de PS5 vond ik die van Xbox echt een verademing. En ik had de PS5 eerst. Vind de interface nog steeds een ingewikkelde draak toz de PS4.Hulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:26:
[...]
Ik heb sinds afgelopen zomer een XSX en moet zeggen dat ik dat niet in de buurt vind komen van de ervaring die ik op de PS5 heb. Valt me gewoon nog wat tegen allemaal en dat heeft alles te maken met het gebrek aan (voor mij) toffe MS games. Hoop echt dat er dit jaar toffe MS games uit gaan komen op de Xbox en niet alles elke keer wordt uitgesteld. Had echt gehoopt op een release van Forza Motorsport binnenkort, maar ook dat zit er helaas niet in. Zit momenteel wat beter in Gears 5 en merk dat ik die game steeds leuker ga vinden, dus voorlopig vermaak ik me wel
De interface op de xbox vind ik out of the box een puinhoop. Blijkbaar is dat wel aan te passen, maar daar heb ik geen zin in. Op de PS5 vind ik het allemaal veel overzichtelijker en dingen makkelijker te vinden. Uiteraard ook een kwestie van gewenning. Een Iphone werkt ook niet meteen top als je van een Android af komt.
Ik ben nog steeds blij dat ik beide consoles in huis heb. Sony voor die paar exclusives die me bevallen (al beginnen die lange filmische games me steeds meer tegen te staan) en Xbox voor Gamepass, de kleine parels en al die oude Xbox games die ik in mijn PS4 jaren gemist heb. Op de 1 of andere manier trekken kleinere games me ook meer en meer tov AAA titels. Laatst Hogwarts uitgespeeld en het voelt zo been there done that. Half vermakelijk half saai.
Al zullen de Xbox en PS vanaf volgende week beide stof vangen, ironisch genoeg met de release van de nieuwe Zelda.
Hivebusters zeker niet over slaan. Dat is een toffe DLCHulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:26:
[...]
Zit momenteel wat beter in Gears 5 en merk dat ik die game steeds leuker ga vinden, dus voorlopig vermaak ik me wel
Test even met de controller settings die hier gisteravond zijn gepost. Dat zou dat laggy gevoel moeten oplossen, was voor mij de oplossing in ieder geval.Timothy3000 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:41:
Over de andere boeg: Meer mensen die kneitermisselijk werden van Redfall? Uurtje geprobeerd maar ik vond het zo draaierig allemaal dat ik hem van de Xbox heb gegooid.
Denk ook aan de motion blur settings en eventueel de FOV, dat kan ook invloed hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Wom op 03-05-2023 09:59 ]
Heel herkenbaar. Ik ben sinds de 360 meer fan van de Xbox, maar raak deze generatie na topjaar 2021 steeds teleurgestelder, door het gebrek aan MS knallers. Waar ze vroeger zo goed in waren.Hulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:26:
[...]
Ik ben blij dat ik dit keer ook een PS5 ernaast heb staan, die dan ook veel vaker aanstaat. Het doet me een beetje pijn want ik heb zoveel meer met het merk Xbox. Zelfs multiplatform games haal ik nu vaak op de PS5 om de DualSense features, al moet ik zeggen dat dit een lastige keuze is om het gebrek aan Dolby Atmos aldaar
[ Voor 5% gewijzigd door Steven030 op 03-05-2023 09:53 ]
De meeste multiplatform titels maken niet of amper gebruik van de Dualsense toch? De rumble in die games is iig niet anders dan die wanneer je ze met Xbox controller speelt.Steven030 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:50:
[...]
Heel herkenbaar. Ik ben sinds de 360 meer fan van de Xbox, maar raak deze generatie na topjaar 2021 steeds teleurgestelder, door het gebrek aan MS knallers. Waar ze vroeger zo goed in waren.
Ik ben blij dat ik dit keer ook een PS5 ernaast heb staan, die dan ook veel vaker aanstaat. Het doet me een beetje pijn want ik heb zoveel meer met het merk Xbox. Zelfs multiplatform games haal ik nu vaak op de PS5 om de DualSense features, al moet ik zeggen dat dit een lastige keuze is om het gebrek aan Dolby Atmos aldaar
Cult of the Lambs is echt te verslavend voor woorden voor mij. Na elke dungeon run even wat aandacht aan je cult geven en dan heb je weer iets waarvoor je resources nodig hebt en begin je weer een nieuwe run en dan ga je nog even aandacht aan je cult geven, enzovoorts. Vijf uurtjes gespeeld tot nu toe maar dit is één van de leukere games die ik de laatste tijd gespeeld heb.
Tot nu toe maken alle multiplatform games die ik gespeeld heb op de PS5 (kies er niet altijd voor) er wel goed gebruik van. Met dat speakertje en de adaptive triggers zorgt dat toch voor wat meer immersie.Timothy3000 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:59:
[...]
De meeste multiplatform titels maken niet of amper gebruik van de Dualsense toch? De rumble in die games is iig niet anders dan die wanneer je ze met Xbox controller speelt.
Ik hoop dat MS hier in meegaat tijdens een volgende (mid) generatie. Ik meen dat ze een tijdje terug hierover al een enquête hadden gehouden
Eens, ik speel de multiplats ook om die reden op de PS5. Bij de PS5 mis ik juist weer de Dolby Vision ondersteuning. Geeft toch net een mooier plaatje dan HDR.Steven030 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:50:
[...]
Heel herkenbaar. Ik ben sinds de 360 meer fan van de Xbox, maar raak deze generatie na topjaar 2021 steeds teleurgestelder, door het gebrek aan MS knallers. Waar ze vroeger zo goed in waren.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja vind ik wel. PS5 start ik op en zie meteen alle tegels met games die ik kan spelen. Bij de Xbox zijn die weggevrot in een mapje. Merk ook dat de tegels/mapjes steeds van plek wisselen, heel irritant. Zal wel te maken hebben met hoevaak je iets gebruikt? De Xbox interface vind ik echt rampzalig slecht en er gedateerd uitzien. Ik dacht dat MS dat op de schop ging gooien.Timothy3000 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:36:
[...]
Poh echt? In vergelijking met de interface van de PS5 vond ik die van Xbox echt een verademing. En ik had de PS5 eerst. Vind de interface nog steeds een ingewikkelde draak toz de PS4.
Zowel Xbox als PS sorteren de games op het dashboard/home scherm toch op laatst gespeeld?Hulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:37:
[...]
Ja vind ik wel. PS5 start ik op en zie meteen alle tegels met games die ik kan spelen. Bij de Xbox zijn die weggevrot in een mapje. Merk ook dat de tegels/mapjes steeds van plek wisselen, heel irritant. Zal wel te maken hebben met hoevaak je iets gebruikt? De Xbox interface vind ik echt rampzalig slecht en er gedateerd uitzien. Ik dacht dat MS dat op de schop ging gooien.
Nou dan ben je echt een uitzondering, want exclusives verkopen zeker wel consoles aan het grote publiek. En als een exclusive al niet goed draait op je console (Series S iig) dan sta je echt voor lul als MS zijnde.sjaool schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:03:
En ik wil niemand aanraden om fan te zijn van een bedrijf gezien ze ook niets om jou geven, maar het is wel fijn als je investeert in een platform dat ze dan ook goed presteren en het is al helemaal mooi als ze geregeld wat toppers brengen die je aankoop extra lekker laten aanvoelen. En je wilt hoe dan ook dat MS nooit gaat twijfelen over hun Xbox platform wat met bad press zeker wel een mogelijkheid wordt.
Ik lees je reactie vooral als iets moeten verdedigen, maar ik ken je verder niet dus het kan zijn dat jij er inderdaad niets om geeft.
Ik geloof niet dat MS aan het Xbox platform gaat twijfelen. Die heeft zich de afgelopen 20 jaar wel bewezen. Het is een mooi platform, maar MS moet wel gaan zorgen voor goede games. Ik ben het namelijk met je eens dat de games uiteindelijk zorgen voor de verkoop van een console en ervoor zorgen dat je bij die console blijft, waar koop je hem anders voor?Beakzz schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:42:
[...]
En je wilt hoe dan ook dat MS nooit gaat twijfelen over hun Xbox platform wat met bad press zeker wel een mogelijkheid wordt.
Ja idd. De opmerking is daarom ook niet serieus te nemen. Het zijn op beide platformen tegeltjes alleen de omvang ervan verschilt en de plaats op het scherm al zal dat straks met het nieuwe dashboard op de Xbox ook wat kleiner worden. Als de Xbox nou een Windows 95 desktop achtige omgeving zou hebben waarbij je de pixels kan tellen en er ouderwets uitzien, dan was het punt van "er gedateerd uitzien" nog enigszins valide. Beide dashboards worden tevens in 4k weergegeven, het is ook niet meer zo dat tekst en afbeelding op een 4k tv korrellig worden weergegeven. Dat is net zoiets als zeggen dat de grid met iconen op Android er gedateerd uitziet omdat het lettertype net iets anders is dan het lettertype welke gebruikt wordt op de grid met iconen op iOS. Dat je een voorkeur hebt voor 1 van de 2 is natuurlijk persoonlijk, maar gedateerd is de XBox interface niet. Het enige waar je over kan vallen is dat de huidige interface vanaf de One is meegenomen naar de Series consoles waarbij de PS5 een complete nieuwe interface heeft gekregen.Caayn schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:41:
[...]
Zowel Xbox als PS sorteren de games op het dashboard/home scherm toch op laatst gespeeld?
Maar goed, als je beide topics volgt, dan gaat het van: Gamepass is slecht voor de industrie want abo model en je bezit de games niet echt, naar PS+ Extra/Premium is da bomb en zoveel beter dan dan Gamepass.
En wat betreft de systemsellers, dat zijn echt niet de TLOU's, God Of Wars of Spidermans. Dat zijn de Fifa's, NHL's, NBA's en CoD's. Ja de eerst genoemde exclusives verkopen leuk, maar als je het afzet tegen het aantal verkochte PS4's, dan kun je dat niet echt systemsellers noemen.
Als ik gemakshalve eens kijk naar mijn neefjes van 12 en 15 die beide een PS4 hebben, dan spelen ze alleen Fifa en af en toe Rocket Leage en destijds Fall Guys. Die jongens hebben serieus nog nooit gehoord van God Of War, TLOU of Ghost of Tsushima.
Wat betreft de DualSense vs de Xbox Series controller. Daar heb ik al genoeg overgezegd. Microsoft mag van mij zsm met een Xbox versie komen van de DualSense ipv al die keke kleurtjes die ze nu uitbrengen. Daar is concurrentie goed voor. Systeem A heeft feature Y en Systeem B heeft feature Z en later hebben ze beide alle features. Al moet ik zeggen dat ik de implementatie van de DualSense in Fifa wel wat meer van had verwacht. Als spelers moe zijn, zou de weerstand in de triggers wat zwaarder moeten zijn, maar ik merk daar niks van.
XBL: MRE Inc
Verwijderd
We worden hier wel eens als mopperende minderheid gezien die in het verkeerde topic zit met al dat 'gezeur' maar in de grote boze wereld baalt de meerderheid sinds vorig jaar van het gebrek aan dikke top titels.Beakzz schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:42:
[...]
Nou dan ben je echt een uitzondering, want exclusives verkopen zeker wel consoles aan het grote publiek. En als een exclusive al niet goed draait op je console (Series S iig) dan sta je echt voor lul als MS zijnde.
En ik wil niemand aanraden om fan te zijn van een bedrijf gezien ze ook niets om jou geven, maar het is wel fijn als je investeert in een platform dat ze dan ook goed presteren en het is al helemaal mooi als ze geregeld wat toppers brengen die je aankoop extra lekker laten aanvoelen. En je wilt hoe dan ook dat MS nooit gaat twijfelen over hun Xbox platform wat met bad press zeker wel een mogelijkheid wordt.
Ik lees je reactie vooral als iets moeten verdedigen, maar ik ken je verder niet dus het kan zijn dat jij er inderdaad niets om geeft.
2021 was best een sterk jaar en dat was het.
Het kan haast niet anders dan dat Microsoft zelf ook baalt. Maar dan zullen er een aantal waarschijnlijk alsnog zeggen dat Microsoft maar een PlayStation moet kopen.
Het zal mijn leeftijd zijn (56) dat ik mij daar niet druk meer om maak. Ik ben vooral fan van platform games, open world games zoals Assassins Creed, Red Dead Redemption etc. Zo op zijn tijd een shooter is ook wel leuk. Dus dan snap je wel hoe of wat.Beakzz schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:42:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 03-05-2023 11:14 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik heb op de Xbox nog geen gebrek aan games gehad. Eerder een gigantische backlog.Beakzz schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:42:
[...]
Nou dan ben je echt een uitzondering, want exclusives verkopen zeker wel consoles aan het grote publiek. En als een exclusive al niet goed draait op je console (Series S iig) dan sta je echt voor lul als MS zijnde.
Maar je hebt wel gelijk dat als je niet verder kijkt dan grote AAA releases dat het dan allemaal wat karig lijkt.
Verwijderd
AAA een belangrijk onderdeel vinden van gaming betekent niet dat je niet verder kijkt dan AAA games.Timothy3000 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:13:
[...]
Ik heb op de Xbox nog geen gebrek aan games gehad. Eerder een gigantische backlog.
Maar je hebt wel gelijk dat als je niet verder kijkt dan grote AAA releases dat het dan allemaal wat karig lijkt.
Die PS vs MS discussie is echt zo 2003…
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Mijn opmerking is gewoon serieus te nemen. De xbox plaatst alle games in een mapje en dat mapje verplaatst zich steeds over het dashboard afhankelijk van mijn gebruik. Ik vind dat onhandig.MRE-Inc schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:11:
[...]
Ja idd. De opmerking is daarom ook niet serieus te nemen.
Dat is mijn eigen manco. Soms moet ik wat verder kijken dan mn neus lang is. Vermaak me al enige tijd met Vampire Survivors. Pareltje is dat en zo zullen er nog tig van dat soort games zijn. Maar toch, dat zijn toch weer niet de games waar ik een XSX voor in huis heb gehaald.Timothy3000 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:13:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 03-05-2023 11:24 ]
Heb je dan zelf iets ingesteld ofzo? Want dat is bij mij niet zo. Recent gespeelde games staan op het dashboard, de rest gewoon in 1 map met alle games.Hulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:21:
[...]
Mijn opmerking is gewoon serieus te nemen. De xbox plaatst alle games in een mapje en dat mapje verplaatst zich steeds over het dashboard afhankelijk van mijn gebruik. Ik vind dat onhandig.
Klopt zeker, maar je zegt zelfVerwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:14:
[...]
AAA een belangrijk onderdeel vinden van gaming betekent niet dat je niet verder kijkt dan AAA games.
En dat terwijl er 2022 een aantal dikke toptitels verschenen zijn. Dat waren alleen dan wel geen AAA games.maar in de grote boze wereld baalt de meerderheid sinds vorig jaar van het gebrek aan dikke top titels.
2021 was best een sterk jaar en dat was het.
Verwijderd
Je weet nu toch onderhand wel dat we het over een gebrek aan dikke AAA titels hebben?Timothy3000 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:26:
En dat terwijl er 2022 een aantal dikke toptitels verschenen zijn. Dat waren alleen dan wel geen AAA games.
O man we blijven rondjes rennen over dit onderwerp ik ben er klaar mee haha. Ik begin er niet meer over.
En dat is inderdaad ook zo. Op PS5 in 2022 ook wel een beetje als je al die remakes niet meetelt. Ik heb ze alleen op beide consoles niet echt gemist.Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:28:
[...]
Je weet nu toch onderhand wel dat we het over een gebrek aan dikke AAA titels hebben?
Jij misschien niet maar historisch gezien is het wel van belang en loopt het ondanks de grote investering nog niet lekker xbox.sjaool schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:03:
Was redfall beter geweest als het geen exclusieve game was ? Waarschijnlijk niet. Echter MS zelf legt de focus ook op deze game en als die dan flopt dan werpt dat een grote schaduw over het hele eco systeem. Dat is helaas de zelf gecreëerde realiteit.
Je merkt nu ook al meteen dan men zich zorgen gaat maken over de andere games die nog uit moeten komen of het gebrek eraan of de kwaliteit controle van MS zelf.
Dat mapje staat altijd op dezelfde locatie. Het krijgt hoogstens een andere vaste locatie na een UI update.Hulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:21:
[...]
Mijn opmerking is gewoon serieus te nemen. De xbox plaatst alle games in een mapje en dat mapje verplaatst zich steeds over het dashboard afhankelijk van mijn gebruik. Ik vind dat onhandig.
:strip_exif()/f/image/sEwXGuKrZvDVRwJzQHK28xfM.jpg?f=fotoalbum_large)
Of bedoel je iets anders?
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 03-05-2023 11:35 ]
Minecraft Dungeons, die heeft na mijn laatste playthrough ook flink wat updates gehad. Toch nog maar eens induiken als ik Legends beu ben. Moet zeggen dat ik de eindbaas in Dungeons ook wel een lekker gevecht vind.
Redfall is echt een misser. Maar dat heeft weinig met MS te maken en meer met een gebrek aan keuzes bij Arkane. De game valt net tussen co-op loot shooter en de regular storybased Arkane games in. Ze wilden beide het is daardoor net niets.Palindrome schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:34:
[...]
Jij misschien niet maar historisch gezien is het wel van belang en loopt het ondanks de grote investering nog niet lekker xbox.
Was redfall beter geweest als het geen exclusieve game was ? Waarschijnlijk niet. Echter MS zelf legt de focus ook op deze game en als die dan flopt dan werpt dat een grote schaduw over het hele eco systeem. Dat is helaas de zelf gecreëerde realiteit.
Je merkt nu ook al meteen dan men zich zorgen gaat maken over de andere games die nog uit moeten komen of het gebrek eraan of de kwaliteit controle van MS zelf.
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen zich meteen zorgen maken over andere AAA games. Horizon was op PS5 bij release een bugfest, Ragnarok was briljant. Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten.
Een Teaser trailer voor de dlc van Atomic Heart. Komt deze zomer.
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-05-2023 12:06 ]
Nee, je opmerking is niet serieus te nemen. In mijn woordenboek staat toch echt een andere definitie van "gedateerd" dan wat jij aangeeft.Hulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:21:
[...]
Dus de interface is rampzalig ondanks het feit dat het icoontjes zijn (notabene in 4k) zoals de PS5 ook icoontjes heeft alleen wat kleiner. Alleen de iconen in de eerste regel veranderen van volgorde want dat is op basis van de 5 laatst gestartte applicaties/games. Verder kun je net zoals op de PS5 dmv de triggers in één stap naar boven of naar onderen of met de LB/RB van links naar rechts of je gebruikt de thumbsticks. Zowel de interface van de PS5 als de Xbox zijn zo goed als identiek als het op besturing aankomt, alleen de plaats waar iets zit en de omvang ervan zijn verschillend. Dat is een kwestie van wennen, maar is absoluut geen rocket science. Als je op de Xbox nou 5 iconen in 360p kwaliteit zou hebben en je die met een muiscursor zou moeten besturen, dan heb je het idd over gedateerd zoals de desktop van Windows 95.De Xbox interface vind ik echt rampzalig slecht en er gedateerd uitzien.
Verder plaatst de Xbox zijn geinstaleerde games of applicaties niet in mapjes. Dat kun je zelf doen en dat wordt een Groep genoemd die je als groep zijnde weer op je dashboard kan plaatsten. Die iconen veranderen niet. Op de eerste regel na, blijft alles hetzelfde zoals jij dat hebt ingesteld. De tegel die @Caayn aangeeft is niks anders dan een snelkoppeling naar je complete game library. En ja die verandert net zoals op de PS5 als je een game installeert of verwijderd afhankelijk van je filter. Dus idd ja, echt rampzalig allemaal
XBL: MRE Inc
Los van hoe iets is geformuleerd mag iemand toch iets rampzalig slecht vinden. Niet mijn mening, maar laat diegene die mening hebben.
Ik vind de Xbox interface wel okee, vooral de pins onderaan zijn goed. Ik zet daar mijn geïnstalleerde games die ik momenteel speel, zodat ik meteen terecht kan. Lijkt daarmee in feite op de ps5 dat de geïnstalleerde games allemaal op de home ui staan.
Ik vind de Xbox interface wel okee, vooral de pins onderaan zijn goed. Ik zet daar mijn geïnstalleerde games die ik momenteel speel, zodat ik meteen terecht kan. Lijkt daarmee in feite op de ps5 dat de geïnstalleerde games allemaal op de home ui staan.
Bedankt nog voor deze tipsL23 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 00:06:
[...]
Een paar uur is prima te doen, als je tips nodig hebt:
- Kies voor je gaat racen voor "Winner takes all", dan krijgt alleen de winnaar al het prijzengeld.
- Koop upgrade parts in de junkyard. Kan je ook in handelen door beschadigde parts te kopen, tijdens het racen te laten repareren en vervolgens weer te verkopen. Al snel heb je meer Truguts dan je kan uitgeven.
- Max 4 van de 7 parts upgraden. Zou kiezen voor Traction, Turning, Accelerate en Top Speed. Heb je meer dan 4 upgrade parts dan raken deze beschadigd. Heb je alle tournaments behaald koop je de overige upgrade parts, gezien je dan alle races behaald hebt raken deze ook niet meer beschadigd.
Dan zijn deze tips ook voor jou @G_Dragon
Heb hem ook even gecomplete, was even een lekkere snack tussendoor. Volgens de stats heb ik er uiteindelijk 2 uur en 50 minuten over gedaan, maar minstens 10 minuten daarvan waren credits en game heeft ook wel af en toe gewoon even op pauze gestaan... En ik ben al niet de snelste gamer, dus 2 uur geloof ik ook nog wel.
Maar het is wel echt zo'n game waarbij je eigen skill bepaalt of je er ook echt zo snel doorheen gaat of dat je veel moet oefenen. Toen ik vroeger nog wel eens gamerscore aan het jagen was had ik dat ook wel bij van die arcade games die je volgens een guide in een paar uur op 1000 kon zetten maar die voor mij een paar vrijwel onmogelijke achievements hadden.
Overigens misschien nog wat extra tips mocht nog iemand het gaan spelen...
-als je per ongeluk te veel upgrades gekocht hebt kun je in de normale store weer downgraden naar de meest basic part. Die beschadigen nooit.
-de enige track waar ik echt even moeite mee had is de tweede invitational... Als je aan het begin naar het lagere pad valt kun je de race opnieuw starten. Daar ging ik bijna kruipend doorheen, die tijd heb je gewoon... Als je maar niet valt want dat kost veel meer tijd. Probeer ook eens een andere racer eventueel, je wil juist niet te snel en twitchy zijn op dit circuit.
-overdrijf niet met het handelen op de junkyard. Ik had op een gegeven moment, toen ik de eerste twee kampioenschappen gewonnen had, 100k terwijl ik maar ik geloof iets van 25k nodig had om nadat ik alles gewonnen had de laatste parts te kopen.
-was mij in eerste instantie niet duidelijk... Maar het repareren van parts gaat vanzelf. Dat staat los van de repair knop die jij hebt. Die is alleen om je engine te repareren, die afbeelding linksonder als die geel/rood wordt. Je repareert zoveel parts als je pit droids hebt dus koop asap de drie die je kunt kopen.
Gamertag: FinrazielNL
@Finraziel Goede tips! Als je de rechter trigger ingedrukt houdt en op A drukt bij Start Race dan zie je nog een extra filmpje waarbij de track favoriet en jouw eigen podracer elkaar afzeiken 
Mwah, of exclusives de belangrijkste verkoopdriver is weet ik niet. Er zijn voor mij in ieder geval een hele hoop andere zaken van belang in console keuze. Ik ook ook zomaar dat de gemiddelde twijfelaar eerder kijkt naar prijs, beschikbaarheid, wat vrienden hebben etc dan naar de performance van een spel op de Series S.Beakzz schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:42:
[...]
Ik had niet door dat je vooral viel over 'gedateerd'. De interface vind ik er gedateerd uitzien, dat heeft niks met de resolutie of whatever te maken, maar meer met de look and feel. Ik krijg er een beetje windows 10 vibes bij.MRE-Inc schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:47:
[...]
Nee, je opmerking is niet serieus te nemen. In mijn woordenboek staat toch echt een andere definitie van "gedateerd" dan wat jij aangeeft.
Nee, dit bedoel ik wel. Dat mapje heeft bij mij naast (bij jou) Minecraft gestaan. En inderdaad die 5 icoontjes daarnaast veranderen steeds. Hierdoor komt dus ook wel eens voor dat gamepass daar bijvoorbeeld uit verdwijnt. Ik vind dat niet overzichtelijk werken, maar ik merk dat ik een van de weinigen hier ben. Zoals gezegd, ik speel meer op de PS5, dus wellicht een kwestie van gewenning.Caayn schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:35:
[...]
Dat mapje staat altijd op dezelfde locatie. Het krijgt hoogstens een andere vaste locatie na een UI update.
[Afbeelding]
Of bedoel je iets anders?
Goeie tip, thnx!Zorroberner schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:52:
Dat komt omdat die 5 icoontjes naast minecraft de laatst geopende games/apps zijn. Datzelfde gebeurd volgens mij bij de bovenste balk van de PS5 ook. Die 5 iconen worden er overigens bij het nieuwe homescherm een stuk meer. De iconen onder minecraft in het voorbeeld is de eerste statisch (alle apps, maar kan zijn dat die gaat verhuizen naar helemaal bovenin) en degene daarnaast op de rij zijn "reclame" tiles en die wisselen nog wel eens. Soms erger ik mij daar ook wel aan, omdat je anders met een omweg naar je Perks toe moet die je krijgt met gamepass.Hulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:02:
[...]
Nee, dit bedoel ik wel. Dat mapje heeft bij mij naast (bij jou) Minecraft gestaan. En inderdaad die 5 icoontjes daarnaast veranderen steeds. Hierdoor komt dus ook wel eens voor dat gamepass daar bijvoorbeeld uit verdwijnt. Ik vind dat niet overzichtelijk werken, maar ik merk dat ik een van de weinigen hier ben. Zoals gezegd, ik speel meer op de PS5, dus wellicht een kwestie van gewenning.
Echter, je kan ook je favoriete games statisch pinnen in een groep en die groep weer in je homescherm zetten. Als je dan iets naar beneden scrolled staan daar al de games die je als favo hebt staan altijd klaar. Vroeger kon je zelfs meerdere groepen maken en de losse groepen toevoegen, maar het lijkt nu alleen te kunnen met je favo groep. Maar mogelijk komen meerdere groepen op het homescherm zetten ook weer terug (hoop ik zelf van wel)
(diezelfde functie schijnt ook bij de PS5 mogelijk te zijn, maar daar zoek ik me dus op de PS5 een ongeluk naar)
[ Voor 11% gewijzigd door SunnieNL op 03-05-2023 15:27 ]
23 mei 
———
———
Xbox Games Showcase and Starfield Direct Double Feature June 11, 10 AM PT.
— Klobrille (@klobrille) 3 mei 2023
"Join us for some new surprises and first-looks from our incredibly talented internal studios, and our many creative partners around the world."https://t.co/gssNF64ah2 pic.twitter.com/bjjC1VmG1C
Ja maar we willen allemaal betere games als gevolg van zo'n overname door MS. Als het dan nu blijkt dat er na een overname niet veel veranderd en er alleen een "owned by MS" op komt te staan of de kwaliteit zelf naar beneden gaat dan is de gehele overname en opkopen van studios een slechte ontwikkeling wat mij betreft.Timothy3000 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:41:
[...]
Redfall is echt een misser. Maar dat heeft weinig met MS te maken en meer met een gebrek aan keuzes bij Arkane. De game valt net tussen co-op loot shooter en de regular storybased Arkane games in. Ze wilden beide het is daardoor net niets.
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen zich meteen zorgen maken over andere AAA games. Horizon was op PS5 bij release een bugfest, Ragnarok was briljant. Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten.
Ik heb horizon en Ragnarok nooit gespeeld dus kan er niet over oordelen maar ik kan mij niet zoveel kritiek rondom die game herinneren of zulke slechte reviews.
Ik snap dat je een stukje wil relativeren maar pas op dat je de kritiek op redfall niet daarmee onder het tapijt schuift en verwaterd tot een PS5 vs Xbox discussie
Nou we gaan het wel weer zien met starfield, hopelijk raakt MS dan wel vol de bal in het doel al voelt het nu wel een beetje als de zoveelste doelpost verplaatsen "next year is gonna be Xbox year". Zoals we al jaren inmiddels aanhoren.
Klopt zeker, maar als ik enkel bij mij zelf om me heen kijk, het is louter PS5 wat ik zie en hoor. Vroeger was het toch met name de kiddo's die op PS zaten en de (jong)volwassenen gingen vaak richting Xbox. Althans, zo heb ik het altijd ervaren.Hulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:10:
[...]
Ik geloof niet dat MS aan het Xbox platform gaat twijfelen. Die heeft zich de afgelopen 20 jaar wel bewezen. Het is een mooi platform, maar MS moet wel gaan zorgen voor goede games. Ik ben het namelijk met je eens dat de games uiteindelijk zorgen voor de verkoop van een console en ervoor zorgen dat je bij die console blijft, waar koop je hem anders voor?
Maar je weet hoe het in de praktijk gaat en dat is ook hoe Sony aan haar bestand is gekomen. Ze moeten het hebben van mond-tot-mond reclame. Als 2 mensen uit je klas een PS5 kopen, dan koopt de rest geen Xbox maar ook een PS5. Dit is ook duidelijk terug te zien in de sales. Enig sinds ook wel begrijpelijk, zeker bij de jeugd. Het heeft imo ook helemaal niks met de console zelf of de games te maken.
Microsoft zal toch wel iets uit de hoge hoed moeten toveren om nog wat bij te blijven bij Sony. Ik hoop dat dat gaat lukken want de positie van Sony binnen game land is op dit moment niet gezond. Vervelend vinger wijzend Calimero clubje die alles wat een ander doet afkeurt maar er zelf 10x overheen gaat. Om nog maar te zwijgen over die vreselijke exclusives wat niet meer van deze tijd is. Iets van samenwerking zal beide partijen ook gewoon goed doen denk ik, concurrent of niet.
Ik ben net klaar met het verhaal van Evil West op XSX. Ik verraste mezelf met deze titel, ik kocht hem in de uitverkoop. Persoonlijk is het westerse genre mijn minst favoriete.
Hoe zit het met de gebruikersinterface van XSX, het enige dat kan worden toegevoegd, is de mogelijkheid om het menu te laten verdwijnen, zodat ik mijn backgoud-screenshoots op volledig scherm kan zien.
Of beter nog, ik zou ons de mogelijkheid moeten geven om video als achtergrond af te spelen, net zoals in Vista. Ik vond het geweldig, volledig scherm in brand lol
Hoe zit het met de gebruikersinterface van XSX, het enige dat kan worden toegevoegd, is de mogelijkheid om het menu te laten verdwijnen, zodat ik mijn backgoud-screenshoots op volledig scherm kan zien.
Of beter nog, ik zou ons de mogelijkheid moeten geven om video als achtergrond af te spelen, net zoals in Vista. Ik vond het geweldig, volledig scherm in brand lol
Ik sla even over als je het niet erg vindt
Ze strooien wel met superlatieven. Het is matig, maar zo slecht nou ook weer niet. Maar goed, alles voor de clicks.
Instant pre-order
Nu weten we het wel
Verwijderd
Gooi je nou serieus Skill Up op de stapel van "alles voor de clicks"?Timothy3000 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:07:
Ze strooien wel met superlatieven. Het is matig, maar zo slecht nou ook weer niet. Maar goed, alles voor de clicks.
Kun jij vast wel mee omgaan.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2023 17:17 ]
After Us en Moonrise fall staan op mijn interesse lijstjejustifire schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:31:
[YouTube: Skautfold: Usurper | Announcement Trailer]
[YouTube: Garden Simulator - Gameplay Trailer]
[YouTube: Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons - Announcement Trailer]
[YouTube: After Us - Gameplay Trailer]
[YouTube: Moonrise Fall Xbox release trailer]
Enige wat ik jammer vind is dat ik de game niet op pauzen kan zetten wanneer ik wilt, en dat voor een single player game. Snap het bij games als World of Warcraft en zelfs bij Fallout 76, maar bij deze vind ik het jammer dat de optie er niet is om gewoon offline te kunnen spelen. Maar goed, heb pas 1,5 uur erin zitten, dus voor ik verder oordeel eerst nog wat meer tijd vinden om te spelen
Eerste indrukken van Ravenlok die ik lees spreken over een geen al te ingewikkelde game die je alles zelf een beetje laat uitzoeken in een luchtige aanpak met een eigen grafische stijl. Moest een beetje aan The Gunk denken als ik de indrukken zo las, ookal is dat een andere game. Maar ook die was wat meer relaxed in aanpak.
Fast Travel naar safehouse is mijn pauzeer actieLinksquest schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:39:
[...]
Enige wat ik jammer vind is dat ik de game niet op pauzen kan zetten wanneer ik wilt, en dat voor een single player game. Snap het bij games als World of Warcraft en zelfs bij Fallout 76, maar bij deze vind ik het jammer dat de optie er niet is om gewoon offline te kunnen spelen. Maar goed, heb pas 1,5 uur erin zitten, dus voor ik verder oordeel eerst nog wat meer tijd vinden om te spelen
Verwijderd
Het lijkt er allemaal op dat ze niet goed wisten wat ze nu precies wilden maken. Ik raak de game sowieso niet aan door die 30fps maar die reviews laten mij me interesse al helemaal verliezen.Linksquest schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:39:
[...]
Erg jammer, maar het is niet anders.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Yep, neeeext.
Ergens wel fijn dat de boel (Star Wars ook) tegenvalt dan heb ik straks alle tijd voor Diablo 4.
Same, maar dan Zelda!
Ja, die heeft na het Cyberpunk debacle wat voor me afgedaan. Ik ben meer fan van ACG's previews en reviews (al overdrijft die ook vaak wel wat).Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:16:
[...]
Gooi je nou serieus Skill Up op de stapel van "alles voor de clicks"?
[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 03-05-2023 18:02 ]
Aan de reacties te zien hier is de wond nog te vers, maar 1 van de duidelijkste reviews wat mij betreft die de vinger op de zere plek legt met duidelijke voorbeelden.
Hopelijk volgt Arkane zijn advies (die wisten ook wel wat ze uitbrachten) en zeggen ze sorry om daarna fris aan iets nieuws kunnen beginnen (hopelijk zonder die verplichte coop).
Bizarste vind ik nog de “stijlkeuze” om stilstaande plaatjes te gebruiken voor de verhaal vertelling. Alsof er te weinig budget was 😅
Luke Stephens (YT) liet ook nog zien dat op de S de AI minder actief is dan op een high end pc. Moet je nagaan wat ze hebben moeten doen om het daar op te laten draaien. Een studio met alle mogelijke hulp van het Xbox team dus nu weet ik wel zeker dat de S in de weg staat met ports (mijn gevormde mening en veel zullen het daar vast niet mee eens zijn).
Treurig dat MS deze release niet heeft tegengehouden en hopelijk de uitzondering dit jaar.
Die comics om het verhaal te vertellen vond ik dan wel weer heerlijk Arkane. 1 van de enige echt toffe elementen.
Haha exact dit. Ik vind het juist een hele toffe artstyle. Maar ik snap de kritiek wel. Ik denk alleen dat het steeds moeilijker wordt een game vrijwel perfect te releasen. Er zitten zo ontzettend veel content en mogelijkheden in games tegenwoordig dat het steeds lastiger wordt geen bug feest te releasen zonder een budget van een paar honderd miljoen.Timothy3000 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:14:
Die comics om het verhaal te vertellen vond ik dan wel weer heerlijk Arkane. 1 van de enige echt toffe elementen.
Daar komt nog eens bij dat niemand meer wil wachten voor een game. Zowel directie/aandeelhouders als eindgebruikers willen het liefst gisteren nog releasen/spelen. En uiteindelijk zullen er ook gewoon salarissen betaald moeten worden.
Op mijn werk (IT) merk ik het ook al jaren. Als je echt iets goeds neer wil zetten en alle details moeten kloppen dan kost iets gewoon heel veel tijd. Klant wil niet betalen of er liggen al weer zoveel projecten op de stapel dat je maar gewoon levert wat er exact is afgesproken en niet meer dan dat (MVP). Of worst case scenario ben je weer aan het klussen in de avonduren.
Klopt, maar niet handig en mogelijk als je in een schiet gevecht zit.
Ook maar even oude tijden herbeleefd met Star Wars Racer
Dit zijn de langste credits ooit in een game… Ik kwam er pas in de 23e race van de 25 achter dat je kon remmen met B. 
Nu klaar voor Ravenlok morgen!
Remmen is angst.uchiha tijntje schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:36:
Ook maar even oude tijden herbeleefd met Star Wars RacerDit zijn de langste credits ooit in een game… Ik kwam er pas in de 23e race van de 25 achter dat je kon remmen met B.
Haha, ja op die 2e invitational was het noodzakelijk. Anders vloog je van de baan en was je direct off track en kon je overnieuw beginnen. Ik dacht… dit is onmogelijk met de normale “remactie” die ik deed… dus toen maar wat andere knoppen geprobeerd en tot mijn verbazing kon ik extra remmen met de “B knop”
Hier wat meer info over deze game: https://news.xbox.com/en-...ssey-gameplay-reveal/amp/
——-
Verder had iemand het vandaag volgens mij over Saints Row. Komt een grote update die het nodige zou fixen.
https://www.trueachieveme...es-achievement-fixes-xbox
[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-05-2023 23:15 ]
Volgens Jeff Grubb en wat andere lui is MS super "hands off" geweest en hadden zij niets te maken met de beslissing om de game wel/niet uit te stellen. Het was volledig aan Bethesda.Beakzz schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:57:
[...]
Aan de reacties te zien hier is de wond nog te vers, maar 1 van de duidelijkste reviews wat mij betreft die de vinger op de zere plek legt met duidelijke voorbeelden.
Hopelijk volgt Arkane zijn advies (die wisten ook wel wat ze uitbrachten) en zeggen ze sorry om daarna fris aan iets nieuws kunnen beginnen (hopelijk zonder die verplichte coop).
Bizarste vind ik nog de “stijlkeuze” om stilstaande plaatjes te gebruiken voor de verhaal vertelling. Alsof er te weinig budget was 😅
Luke Stephens (YT) liet ook nog zien dat op de S de AI minder actief is dan op een high end pc. Moet je nagaan wat ze hebben moeten doen om het daar op te laten draaien. Een studio met alle mogelijke hulp van het Xbox team dus nu weet ik wel zeker dat de S in de weg staat met ports (mijn gevormde mening en veel zullen het daar vast niet mee eens zijn).
Treurig dat MS deze release niet heeft tegengehouden en hopelijk de uitzondering dit jaar.
We hebben het al vaker gehoord dat MS hun studio's echt laat doen wat ze willen, creative freedom. Dat is geen slecht iets, maar er moet altijd een controle zijn voor een game wordt uitgebracht vind ik.
Inderdaad, beter is dit een uitzondering en daarna nooit meer.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/TzzP1lb9nC0sJJjANShjoOXi.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/nMxvitpELYD3freYyIB9edkF.png?f=fotoalbum_tile)