Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
- Offtopic -

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 30-04-2023 13:42 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:14
Microsoft / Activision deal prevented to protect innovation and choice in cloud gaming
The CMA has prevented Microsoft’s proposed purchase of Activision over concerns the deal would alter the future of the fast-growing cloud gaming market, leading to reduced innovation and less choice for UK gamers over the years to come.
https://www.gov.uk/govern...nd-choice-in-cloud-gaming

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:33
Raem schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:17:
Microsoft / Activision deal prevented to protect innovation and choice in cloud gaming

[...]

https://www.gov.uk/govern...nd-choice-in-cloud-gaming
Laten we de discussie hierover anders voeren in dat speciale topic. Toekomst en ontwikkelingen in games of iets dergelijks.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 15:00
devilsnight schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:28:
[...]
Die juist door al die extra gimmicks leeg is na 5 of 6 uurtjes ongeveer, toch? Dat terwijl de Xbox controllers echt bizar veel langer meegaan. Ik weet wel wat ik kies dan. Ben zelf erg blij dat MS zich tot nu toe niet druk maakt om al die extra dingen in hun controllers wat alleen maar accuduur weg snoept.
Die dual sense voegt echt wel wat toe tov de Xbox controller. De accuduur is inderdaad niet best, maar wel wat te verbeteren door de mic standaard uit te zetten en de lichtbalk minder fel te laten schijnen. Accuduur is voor mij geen issue, omdat mijn controllers altijd in de docking zitten en mijn gamesessies niet zo lang zijn.

Ik heb de vorige xbox controllers nooit gebruikt en kan geen vergelijking maken, maar de Dual Sense wint het voor mij makkelijk op alle vlakken (die ik interessant vind voor een controller) van de XSX controller. De Dual Sense ligt me gewoon veel lekkerder in de hand en de knoppen kan ik makkelijker vinden. Daarnaast maken de knoppen op de Dual Sense ook niet van dat goedkope klikgeluid. Vandaar dat ik multiplats ook liever op de PS5 speel, tenzij de performance op de XSX een stuk beter is, maar dat is nog niet echt het geval.

Wat mij betreft kan MS zijn controller nog wel een stuk verbeteren. Helemaal als je ziet waar Sony vanaf komt met de PS3 en PS4 controller.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 26-04-2023 13:40 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Timothy3000
Grappig hoe smaken zo kunnen verschillen! Ik vind de Dualsense juist een stuk goedkoper aanvoelen dan de Xbox controller. Met name de knoppen.
Vandaar dat ik multiplats ook liever op de PS5 speel, tenzij de performance op de XSX een stuk beter is, maar dat is nog niet echt het geval.
Dat is over het algemeen juist 8 van de 10 keer juist het geval. Zie ook de bron op 1 van de vorige paginas. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Timothy3000 op 26-04-2023 13:52 ]

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:39:
[...]

Die dual sense voegt echt wel wat toe tov de Xbox controller. De accuduur is inderdaad niet best, maar wel wat te verbeteren door de mic standaard uit te zetten en de lichtbalk minder fel te laten schijnen. Accuduur is voor mij geen issue, omdat mijn controllers altijd in de docking zitten en mijn gamesessies niet zo lang zijn.

Ik heb de vorige xbox controllers nooit gebruikt en kan geen vergelijking maken, maar de Dual Sense wint het voor mij makkelijk op alle vlakken (die ik interessant vind voor een controller) van de XSX controller. De Dual Sense ligt me gewoon veel lekkerder in de hand en de knoppen kan ik makkelijker vinden. Daarnaast maken de knoppen op de Dual Sense ook niet van dat goedkope klikgeluid. Vandaar dat ik multiplats ook liever op de PS5 speel, tenzij de performance op de XSX een stuk beter is, maar dat is nog niet echt het geval.

Wat mij betreft kan MS zijn controller nog wel een stuk verbeteren. Helemaal als je ziet waar Sony vanaf komt met de PS3 en PS4 controller.
Ik kan mij hier in vinden op 1 uitzondering na: first person shooters. die vind ik beter spelen met de Xbox controller. Vibratie staat standaard uit hier op Xbox.
Timothy3000 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:51:
Grappig hoe smaken zo kunnen verschillen! Ik vind de Dualsense juist een stuk goedkoper aanvoelen dan de Xbox controller. Met name de knoppen.
Zeker grappig, dat heb ik andersom. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2023 14:10 ]

• Hulleman
Timothy3000 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:51:

[...]

Dat is over het algemeen juist 8 van de 10 keer juist het geval. Zie ook de bron op 1 van de vorige paginas. :)
Terecht punt, maar dat is me te veel in de marge. Tussen de Ps4pro en OneX zag je nog wel eens significante verschillen, maar dat is tussen de PS5 en XSX eigenlijk niet meer het geval. Die paar frames of 1800 om 1900p vind ik niet zo interessant.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-11 11:33

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

XBox Series X: BloodyB2121

• Timothy3000
Wel terecht imo. Niet zo'n fan van die monopolies.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-11 16:14

Stimulate14

⭐⭐⭐

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-11 11:33

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Timothy3000 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:16:
Ik ook niet, maar deze combi samen is nog verre van een monopolie in mijn ogen.

XBox Series X: BloodyB2121

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:44
Timothy3000 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:16:
Monopolie? Zelfs met deze overname zouden ze qua grootte nr 3 zijn.
Ach kan de game media weer nog een paar maanden langer teren op dit onderwerp met bijbehorende troll discussies :) De FP hier op tweakers is daar al een goed voorbeeld van.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Xgar
uchiha tijntje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:18:
Ach kan de game media weer nog een paar maanden langer teren op dit onderwerp met bijbehorende troll discussies :) De FP hier op tweakers is daar al een goed voorbeeld van.
Precies, daar menen een aantal lui dat ze heel geestig babbelen..

• Timothy3000
Meer in de zin van: Ik hou er niet van als Sony of Microsoft bedrijven opkopen en daardoor games minder of helemaal niet meer toegankelijk worden voor de concurrent.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 08:33
Poeh, lastig concurreren met een Sony dan. Die zijn veel te groot geworden in Europa om een gezonde markt te kunnen hebben

• Timothy3000
Ik speel weinig CoD of Diablo dus persoonlijk maakt het me sowieso weinig uit.

Het is aan beide kanten gewoon tijd voor een rits goede exclusieve singleplayer games.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:12
Goed zo. Jammer dat de poppenkast nog niet voorbij is. Vrijwel de gehele Xbox divisie had hieronder te lijden en leek alsof alle projecten op een laag pitje werden gezet.

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, want ik zie ze in hoger beroep ook niet makkelijk winnen. Microsoft zou teveel macht krijgen.

• Hulleman
Timothy3000 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:30:
Ik speel weinig CoD of Diablo dus persoonlijk maakt het me sowieso weinig uit.

Het is aan beide kanten gewoon tijd voor een rits goede exclusieve singleplayer games.
Same here, maar Sony heeft zijn first party games toch wel een heel stuk beter voor elkaar dan MS. Dat deze deal niet doorgaat is voor MS wel een grote domper. Het ontbreekt MS gewoon aan system sellers. Ergens vind ik het ook wel jammer. Had het niet erg gevonden dat de activision/blizzard games onderdeel zouden worden van gamepass.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 26-04-2023 14:33 ]

• Timothy3000
Hulleman schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:33:
[...]

Same here, maar Sony heeft zijn first party games toch wel een heel stuk beter voor elkaar dan MS. Dat deze deal niet doorgaat is voor MS wel een grote domper. Het ontbreekt MS gewoon aan system sellers.
Eens. Persoonlijk vind ik het aan beide kanten nogal magertjes op AAA gebied. Remakes en remasters is deze gen wat de klok slaat. Dat en dertien in een dozijn open wereld games.
Kan het hier gewoon gaan over de console en de games van die console zoals deze in de titel van dit topic staat?

Heel interessant dat men de first party games van Sony leuk vindt. Maar dat is hier toch niet relevant? Ik vind ze erg saai, anders had ik die console gekocht. Hetzelfde geldt voor de discussie van de controllers. Allemaal subjectief. En houdt die discussies dan in de juiste topics.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 08:33
uchiha tijntje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:45:
Kan het hier gewoon gaan over de console en de games van die console zoals deze in de titel van dit topic staat?

Heel interessant dat men de first party games van Sony leuk vindt. Maar dat is hier toch niet relevant? Ik vind ze erg saai, anders had ik die console gekocht. Hetzelfde geldt voor de discussie van de controllers. Allemaal subjectief. En houdt die discussies dan in de juiste topics.
Ik vind het wel heel relevant en impactvol voor mijn XSX en de games daarop dat deze deal niet doorgaat
Steven030 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:49:
[...]

Ik vind het wel heel relevant en impactvol voor mijn XSX en de games daarop dat deze deal niet doorgaat
Ik heb het niet over de acquisitie :)

• Timothy3000
Maar het is een logische discussie die daarop volgt toch?
Timothy3000 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:50:
Maar het is een logische discussie die daarop volgt toch?
Als die discussie leidt tot een bredere discussie over de hele linie, dan is dit topic daarvoor het beste geschikt denk ik :)

Recente ontwikkelingen in de gameswereld

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Aah dat had ik eigenlijk niet meer verwacht, leek er wel gedeeltelijk doorheen te zijn.
De UK lijkt nu als bezwaar te hebben dat Microsoft te groot wordt in de streaming hoek, dat is toch wel een vreemde insteek op de zaak vind ik persoonlijk.

Microsoft gelooft in dat hele streaming verhaal dat weten we natuurlijk al wel langer maar er lagen juist voorstellen om bijvoorbeeld COD minimaal 10 jaar op de concurrerende streamingdiensten te houden.

Voelt een beetje alsof er voor een bepaalde lobby gekozen is i.p.v. echt voor het zogenaamde bezwaar op de streaming markt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-11 12:44
uchiha tijntje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:45:
Discussies over headsets hoeven van mij ook niet zo. Net als oled-instellingen of hdmi kabels.

Als het niet te gek wordt kan het best wel mits het actueel en nieuwswaardig is. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFB-JDDG1gBsLpnfsRX6OIyfn6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QuE86GHSZZWq8UdQy24gavIq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie MS liever gewoon dit accepteren, hoe kut het ook is. En dat we het Xbox terugkrijgen van hoe ze zijn begonnen. Keiharde business doen, het is bijvoorbeeld bekend geworden dat Sony gewoon echt deals is aangegaan met third partjes om Xbox volledig te negeren, two can play that game.

Of nog beter, gewoon een grote zak centen droppen bij grote third parties zodat we op dag 1 hele grote third party release in Game Pass krijgen. GP zal duurder worden, maar dat is echt niet erg. Geld is geen issue voor MS, maar krijgt de Xbox divisie dit soort geld van MS?

Hoe dan ook gaat dit allemaal weer heel lang duren, kan maanden tot een jaar duren. En zelfs langer. Nou ja, we zien het allemaal wel hé.

• Timothy3000
devilsnight schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:39:
Keiharde business doen, het is bijvoorbeeld bekend geworden dat Sony gewoon echt deals is aangegaan met third partjes om Xbox volledig te negeren, two can play that game.
Dat gebeurt al gezien de hoeveelheid devs die Microsoft heeft opgekocht. Ik zie liever dat stoppen en zoveel mogelijk games op beide consoles verschijnen. Dit is een manier van vechten waar de gamer de dupe van is.
Ik zie MS liever gewoon dit accepteren, hoe kut het ook is. En dat we het Xbox terugkrijgen van hoe ze zijn begonnen. Keiharde business doen, het is bijvoorbeeld bekend geworden dat Sony gewoon echt deals is aangegaan met third partjes om Xbox volledig te negeren, two can play that game.

Of nog beter, gewoon een grote zak centen droppen bij grote third parties zodat we op dag 1 hele grote third party release in Game Pass krijgen. GP zal duurder worden, maar dat is echt niet erg. Geld is geen issue voor MS, maar krijgt de Xbox divisie dit soort geld van MS?

Hoe dan ook gaat dit allemaal weer heel lang duren, kan maanden tot een jaar duren. En zelfs langer. Nou ja, we zien het allemaal wel hé.
Je moet het maar zien als een vervelend achtergrondgeluid. Stel je social media feed er even op in, zodat je niet al dat geneuzel meekrijgt. :) Gaat nog veel te lang duren voordat het op een of andere manier klaar is.

En om die tijd te overbruggen kunnen we in een week tijd drie nieuwe games verwachten in GP. Morgen The Last case of Benedict Fox, 2 mei Redfall en 4 mei Ravenlok. :)

• Donstil
  • Niet online

Nah ja dat is de volgende vraag natuurlijk
Ook als de overname niet doorgaat is de band tussen Microsoft en Activision-Blizzard in ieder geval erg warm geworden. Dus de exclusiviteits dingen zoals we met CoD en Playstation hadden zijn we in ieder geval kwijt als dat contact afloopt.

Niets houd Activision-Blizzard tegen om <Insert game> voor <insert bedrag> op GamePass te zetten.
Zeker niet als Microsoft straks 68 miljard "over houd" 8)7

Xbox Era over Jedi Survivor qua performance en graphics.
It is interesting to see after all the outrage over a similar open-world UE4 title in Redfall delaying its 60fps mode. In action Jedi: Survivor is a good-looking game, albeit a fuzzy one in performance mode. I only played for an hour or so in quality mode and it was what you would expect. While standing still the image was sharper with noticeably higher settings in detail. When moving the camera, it suffered greater than performance mode, with a blur to it that gave me a headache. While I didn’t experience many gameplay-effecting bugs I saw a ton of graphical ones. Broken lighting, massive pop-in, slow loading textures, and broken physics were a near constant. Going in and out of the main hub, an area that isn’t large but is full of NPCs, could take 10-15 seconds of barely masked loading, and still, the engine was struggling to catch up as I walked in.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
devilsnight schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:09:

[...]
Oftewel skippen dus en wachten tot het op ganepass komt via ea games inbegrepen bij gamepass. Jammer dat het weer een game is die zelfs na uitstel niet af is.
Zitten een paar vetten tussen, maar heb nu al 4 controllers, Zwart, Electric Volt Geel/goen, Camoflage Blauw en Stellar Shift Blauw/Paars, de vrouw schiet me af als ik me er nog eentje ga bestellen op kort termijn :P

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Xgar
Timothy3000 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:42:
[...]

Dat gebeurt al gezien de hoeveelheid devs die Microsoft heeft opgekocht. Ik zie liever dat stoppen en zoveel mogelijk games op beide consoles verschijnen. Dit is een manier van vechten waar de gamer de dupe van is.
Ik vind dat niet echt veel anders dan grote multiplatform titels bij de concurrent weghouden, zoals bijvoorbeeld FF. (of eigenlijk heel Square Enix, wat imo alleen nog niet officieel van Sony is).
Kaasje123 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:11:
[...]

Oftewel skippen dus en wachten tot het op ganepass komt via ea games inbegrepen bij gamepass. Jammer dat het weer een game is die zelfs na uitstel niet af is.
Jesse van XboxEra zegt dat er nog een day one patch moet komen, dus even afwachten. Ik weet nog hoe slecht de framerate van High on Life was en na de day one patch was het vele malen beter.

Jammer van de quality mode ook, je hoopt dan echt dat de (motion) blur van top kwaliteit is zoals rdr2. Afgelopen weekend ging ik van Dead Island 2 in 60fps zonder problemen terug naar RDR2. Ik zou willen dat elke game die 30fps is zo zou zijn.

Verwijderd

Ik kijk het ook nog even aan de komende dagen. Voordeel van de twijfel krijgt een EA of soortgelijk bedrijf niet meer van mij.
De game lijkt verder goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2023 17:53 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-11 10:34

DirtyBird

Praktiserend denker

devilsnight schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:26:
[...]

Jesse van XboxEra zegt dat er nog een day one patch moet komen, dus even afwachten. Ik weet nog hoe slecht de framerate van High on Life was en na de day one patch was het vele malen beter.

Jammer van de quality mode ook, je hoopt dan echt dat de (motion) blur van top kwaliteit is zoals rdr2. Afgelopen weekend ging ik van Dead Island 2 in 60fps zonder problemen terug naar RDR2. Ik zou willen dat elke game die 30fps is zo zou zijn.
Ik snap het punt van een day one patch niet zo. Eerder zat er nog tijd tussen persen, distributie en gebruik, maar nu het meeste via downloads gaat zou je toch geen day one patch meer hoeven verwachten toch?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Xgar schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:23:
[...]

Ik vind dat niet echt veel anders dan grote multiplatform titels bij de concurrent weghouden, zoals bijvoorbeeld FF. (of eigenlijk heel Square Enix, wat imo alleen nog niet officieel van Sony is).
Tijd dat Microsoft de PS divisie van Sony eens opkoopt, zijn we van het hele gezeur af.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11 23:12
Ik ben al 2 uur aan het stoeien om mijn blackshark v2 pro aan de praat te krijgen op mijn xbox (3.5mm in controller). Iemand nog tips voor me?
jessy100 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:11:
Ik ben al 2 uur aan het stoeien om mijn blackshark v2 pro aan de praat te krijgen op mijn xbox (3.5mm in controller). Iemand nog tips voor me?
Waarom niet draadloos? Volgens de overschrijving zou die draadloos moeten werken. Kabel zou normaal plug and play moeten zijn. Andere kabel al geprobeerd of heb jij een vaste kabel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SX_pmhKFKZn3RE6GSPnp01GXXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ag1srADg8bbHerWmhlYD7FW.jpg?f=fotoalbum_large

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:15
De Microsoft Activision deal snap ik wel dat het wordt aangevochten. Natuurlijk want het gaat om veel geld en ook over de toekomst van Microsoft haar aankopen. Alleen vraag ik mij toch af nu de CMA het tegen heeft gehouden hoeveel zin het nog heeft. Ze gaan dus nu bezwaar maken bij de CAT die kan dit toekennen en dan komt het weer in handen bij de CMA voor nog een oordeel. Dit proces kan een tijd duren van wat ik lees.

Ondertussen leg je de weg vrij voor Sony omdat je naast Activision echt niks kan aankondigen qua deals en dergelijke om jezelf niet in de voet te schieten. Mocht het uiteindelijk dan in het einde alsnog barsten gaan er koppen rollen binnen de Xbox divisie.

Al vraag ik mij af wat schadelijker is. Geen Activision of Sony al 2 jaar vrij spel geven omdat je met Activision bezig bent..

Maar het ding is zelfs als het zoveel tijd kost. Het gaat nu vooral voor Microsoft om de toekomst van aankopen die zij mogen doen

[ Voor 7% gewijzigd door dglavimans op 26-04-2023 19:46 ]

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11 23:12
Linksquest schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:16:
[...]

Waarom niet draadloos? Volgens de overschrijving zou die draadloos moeten werken. Kabel zou normaal plug and play moeten zijn. Andere kabel al geprobeerd of heb jij een vaste kabel?

[Afbeelding]
Draadloos heb ik nog niet aan de praat. Ik heb de dongle in de xbox gestopt maar no bueno. Kabel inmiddels wel (andere kabel did it), maar als draadloos zou werken is dat helemaal top.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:14
Xgar schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:23:
[...]
(of eigenlijk heel Square Enix, wat imo alleen nog niet officieel van Sony is).
Of Nintendo, aangezien er meer Square Enix games op de Switch (ook exclusives) uitkomen dan op de Playstation.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:45
Raem schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:25:
[...]

Of Nintendo, aangezien er meer Square Enix games op de Switch (ook exclusives) uitkomen dan op de Playstation.
Maar dat is geen probleem. Nintendo doet zogenaamd niet mee en is volgens bepaalde Tweakers geen console :P

Microsoft: Sony is superdominant en heeft marktaandeel in Europa van 80 procent

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:50
jessy100 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:21:
[...]

Draadloos heb ik nog niet aan de praat. Ik heb de dongle in de xbox gestopt maar no bueno. Kabel inmiddels wel (andere kabel did it), maar als draadloos zou werken is dat helemaal top.
Ze gaan niet draadloos werken denk ik. MS moet een licentie daarvoor geven en dat hebben ze niet gedaan voor Razer gear voorzover ik weet.

Kun je een andere kabel testen? Niet alle kabels werken met de jack ingang op de controller. edit: oh Je zegt letterlijk dat het werkt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exactor it op 26-04-2023 20:50 ]

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-11 00:41
Ik ben eigenlijk droeviger om het nieuws dat Forza nog ff laat wachten dan geen Activision games op Game pass heel eerlijk gezegd. Maar goed Forza komt er uiteindelijk wel :+)

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32
DirtyBird schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:57:
[...]

Ik snap het punt van een day one patch niet zo. Eerder zat er nog tijd tussen persen, distributie en gebruik, maar nu het meeste via downloads gaat zou je toch geen day one patch meer hoeven verwachten toch?
Day1 patch is ook alleen nog omdat reviewers een eerdere release ontvangen. Dat is min of meer de vroegere gold editie. Ondertussen werken de devs door, halen er nog meer bugs uit dan de versie die de reviewers gebruiken. Op dag 1 van launch volgt dan een patch op de versie die de reviewers hadden.

Daarnaast worden er nog steeds games op disc uitgebracht die ook op die dag 1 in de winkel moeten liggen.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:27
devilsnight schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:09:

[...]
Onderandere om deze reden hype ik niet meer voor nieuwe games. Af en toe een multiplayer game bij release om met vrienden te spelen en de rest koop ik rustig een jaar later, want dan is een spel vaak pas echt af (als ze al de moeite nemen).

En laat dat nou net de periode zijn voor EA zijn games naar Gamepass brengt dus eigenlijk koop ik bijna niets >:) :o

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:27
Linksquest schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:21:
[...]

Zitten een paar vetten tussen, maar heb nu al 4 controllers, Zwart, Electric Volt Geel/goen, Camoflage Blauw en Stellar Shift Blauw/Paars, de vrouw schiet me af als ik me er nog eentje ga bestellen op kort termijn :P
Drie vrienden op bezoek gaat al niet als 1 van de 4 controllers een defect krijgt dus het is makkelijk uit te leggen waarom je een 5e nodig hebt :+

Zelf heb ik er 6, want 1 hangt er aan de PC en mijn vriendin haalt het niet in haar hoofd om daar ooit naar te vragen gelukkig.

Het voordeel van eigen rekeningen met een gezamelijke rekening voor de vaste lasten/sparen.
Goed nieuws voor de Jedi Survivor kopers, want de Day one patch heeft de framerate veel beter gemaakt. Afgezien van wat drops is het 60fps zegt de reviewer van XboxEra.

Ook is de blur van de quality mode een stuk minder erg.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 26-04-2023 23:31 ]

• Donstil
  • Niet online
BiaggioLuciano schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:06:
Ik ben eigenlijk droeviger om het nieuws dat Forza nog ff laat wachten dan geen Activision games op Game pass heel eerlijk gezegd. Maar goed Forza komt er uiteindelijk wel :+)
Activision games op Gamepass ook wel.
Als het niet met 68miljard in 1x kan dan in toch in 136 games van 500 miljoen :P (bijvoorbeeld)

• Donstil
  • Niet online
DirtyBird schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:57:
[...]

Als je hem installeert op de dag van release is dat ook niet zo, dan krijg je gewoon de game met de patch erin.

Pre-load je de game dan heb je nog en soortgelijke build als er vroeger op een schijfje ging en heb je dus wel een day-one patch nodig.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Inmiddels ook een Xbox s in bezit, mijn laatste console was een 360 dus ik liep een beetje achter🤡. Ben blij verrast dat de Xbox zo stil en klein is en geen enorm externe adapter meer heeft. Hele vooruitgang!

Wat ik niet zo goed begrijp is dat als ik via de telefoon app een game opzoek , ik kan klikken op ‘ downloaden op console’ en er verder niks gebeurd. Dus ik krijg geen betaallink of vraag en er gebeurd niks.via de Xbox werkt het wel.

Heb een xboxs , moet nog een beetje wennen dat alle games digitaal zijn. Met 70gb te downloaden heb ik gisteren niet echt een game kunnen spelen maar vooral alles ingesteld en zat ik te wachten 😜

Ik heb ook geprobeerd iDeal als betaaloptie toe te voegen, zijn er meer mensen die dat hebben gedaan? Hoe lang duurt het voordat dit geactiveerd is na het overmaken van de 0,01 MS via je account (browser). Ben benieuwd of het betalen via iDeal een beetje werkt, anders toch maar weer mijn cc activeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Waypoint op 27-04-2023 06:38 ]

Waypoint schreef op donderdag 27 april 2023 @ 06:34:
Wat ik niet zo goed begrijp is dat als ik via de telefoon app een game opzoek , ik kan klikken op ‘ downloaden op console’ en er verder niks gebeurd. Dus ik krijg geen betaallink of vraag en er gebeurd niks.via de Xbox werkt het wel.
Als ik me niet vergis was dat omdat Apple/Google moeilijk gingen doen over aankopen in een app en daar een percentage van willen zien en daarom kun je nu geen games meer in de app aanschaffen... Maar je kunt dus wel de download aanzetten en als je eenmaal bij je Xbox bent hoef je dan alleen de betaling nog even te autoriseren om een licentie te krijgen en de game te kunnen spelen.

Ideal op de Xbox heb ik geen ervaring mee ben ik bang.

Gamertag: FinrazielNL

Waypoint schreef op donderdag 27 april 2023 @ 06:34:
Inmiddels ook een Xbox s in bezit, mijn laatste console was een 360 dus ik liep een beetje achter🤡. Ben blij verrast dat de Xbox zo stil en klein is en geen enorm externe adapter meer heeft. Hele vooruitgang!

Heb een xboxs , moet nog een beetje wennen dat alle games digitaal zijn. Met 70gb te downloaden heb ik gisteren niet echt een game kunnen spelen maar vooral alles ingesteld en zat ik te wachten 😜

Ik heb ook geprobeerd iDeal als betaaloptie toe te voegen, zijn er meer mensen die dat hebben gedaan? Hoe lang duurt het voordat dit geactiveerd is na het overmaken van de 0,01 MS via je account (browser). Ben benieuwd of het betalen via iDeal een beetje werkt, anders toch maar weer mijn cc activeren.
Remote features aanzetten op de xbox, energiestand op sleep.
https://support.xbox.com/...ames-remotely-on-xbox-one

Vervolgens kan je vanuit de MS store games kopen en direct op de xbox installeren.
https://www.xbox.com/nl-NL/games/xbox-one

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32
En het kopen en installeren staat los van elkaar, je kan elk spel installeren, maar die start dan niet op als je hem niet gekocht heb (Ms store of eneba of zo). Gekochte sleutel voeg je aan je account doe, ik doe het meestal op een laptop in de Xbox applicatie, niet op de Xbox zelf. Je kan (uiteraard) ook eerst de sleutel kopen en invoeren, en daarna pas het spel downloaden.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Aha dat wist ik niet! Ik zal eens mijn laptop aanslingeren van de week en zoeken. Het is dus niet zo als bij de Apple store dat je slechts een ‘store’ hebt waar alle games te koop zijn, maar f shoppen loont dus neem ik aan.
Zal eens op eneba gaan kijken _/-\o_

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 27 april 2023 @ 00:25:
[...]

Activision games op Gamepass ook wel.
Als het niet met 68miljard in 1x kan dan in toch in 136 games van 500 miljoen :P (bijvoorbeeld)
Op Diablo 4 na is er geen enkele game die mij boeit van Activision en die heb ik liever in ‘bezit’ dan dat ik daar gamepass voor moet aanhouden. Persoonlijk boeit het me dan ook weinig of de deal wel of niet door gaat. :)
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:16:
[...]

Op Diablo 4 na is er geen enkele game die mij boeit van Activision en die heb ik liever in ‘bezit’ dan dat ik daar gamepass voor moet aanhouden. Persoonlijk boeit het me dan ook weinig of de deal wel of niet door gaat. :)
Mij gaat het ook niet echt om hun huidige games, maar vooral om wat ik denk dat ze zouden kunnen doen onder leiding van Microsoft.

Gamertag: FinrazielNL

• Donstil
  • Niet online
[...]

Oké 👍

Verwijderd

Finraziel schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:33:
[...]

Mij gaat het ook niet echt om hun huidige games, maar vooral om wat ik denk dat ze zouden kunnen doen onder leiding van Microsoft.
Dat is nu net het punt waar ik twijfel bij heb. Er lijkt momenteel veel mis te gaan onder leiding van Microsoft en het zou jammer zijn om nog meer geliefde IP's dezelfde kant zien uitgaan als een Halo. Zoals ik al aangaf gelukkig biedt Activision mij toch al niet veel dus ja het zou beter kunnen worden.
We gaan het zien. :)
Uiteindelijk willen we allemaal goede games en het gestoei om developers zoeken ze zelf maar uit. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2023 10:53 ]

Even snel een soundbar vraagje. Ik kan voor een leuke prijs aan een vrij oude, maar wel heel goede soundbar komen. Philips Fidelio HTL9100. Is echt van heel wat jaar geleden.

Als ik deze in de Tv's HDMI(eARC) doe dan zou het voor XSX gewoon prima moeten werken toch? Deze soundbar heeft ook rears/surround speakers, due Xbox gewoon op 5.1 uncompressed en klaar toch? Aangezien Dolby Digital voor delay zal gaan zorgen.
Beakzz schreef op woensdag 26 april 2023 @ 23:12:
[...]

Drie vrienden op bezoek gaat al niet als 1 van de 4 controllers een defect krijgt dus het is makkelijk uit te leggen waarom je een 5e nodig hebt :+

Zelf heb ik er 6, want 1 hangt er aan de PC en mijn vriendin haalt het niet in haar hoofd om daar ooit naar te vragen gelukkig.

Het voordeel van eigen rekeningen met een gezamelijke rekening voor de vaste lasten/sparen.
Whahahaha, ik bewaar die smoes wel even voor als een een super aparte komt, vind die van Redfall vet, maar nog niet vet genoeg om de smoes nu al in te zetten _/-\o_

jessy100 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:21:
[...]

Heel moeilijk is het niet, had mijn 600 stealth binnen 1 minute aan de praat, zelfde manier als een controller voor de eerste keer verbinden, misschien heb je hier wat aan.

[...]

Nou…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPo7jY1Zt1l-pijTOFv7dB2T8lw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4IYN0DsOyZzZwzSpJMVVIfu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhJIBFE-jTf0Qa9Deg3Sf9Kbt-0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RgbXeajAkaXFOlYkYqgdsgdx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFaJPtEZGjfoPNnL53HOglqb8-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/656jDSRE6AZFUQqQOnjUF0k8.jpg?f=fotoalbum_large

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32
Waypoint schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:22:
Aha dat wist ik niet! Ik zal eens mijn laptop aanslingeren van de week en zoeken. Het is dus niet zo als bij de Apple store dat je slechts een ‘store’ hebt waar alle games te koop zijn, maar f shoppen loont dus neem ik aan.
Zal eens op eneba gaan kijken _/-\o_
Zekers, je kan zelfs veel goedkopere Turkse en Argentijnse spellen kopen. Dan, na kopen, in Windows 'region and settings' even je region op dat land zetten en ook een vpn naar dat land, en dan kan je de key 'redeemen' in de xbox app (bij je account-settings). Werkt daarna eeuwig op je xbox (die verder gewoon op Nederlands staat en je daar dus niets hoeft te wijzigen).

Verwijderd

Haha hier raak je een nostalgische snaar bij me.
Ledematen knallen! >:)

De Blizzard van vroeger was ik overigens ook groot liefhebber van en iedere game van hun had mijn interesse.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2023 12:00 ]

Oh man, dat was wat hoor toen die eerste uitkwam. Was ook nog wel wat gedoe over omdat het zo'n harde game was. Vond het zelf wel meevallen, maar het afknallen van ledematen gaf wel voldoening moet ik zeggen.

Heb ooit eens een demo gezien van Arjan Brusee die werkte aan een soortgelijke game voordat hij naar Guerilla ging (of oprichtte), waar je ook ledematen kon afzagen. Die game is er nooit gekomen, maar kort erna kwam SoF. Enkele van die devs moeten die demo toen ook gezien hebben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:50
Linksquest schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:34:
[...]

Heel moeilijk is het niet, had mijn 600 stealth binnen 1 minute aan de praat, zelfde manier als een controller voor de eerste keer verbinden, misschien heb je hier wat aan.

[YouTube: How to Set up a Headset on Xbox Series X & S]
Deze headset kan niet draadloos verbinden met een xbox.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

sewer schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:45:
[...]

Zekers, je kan zelfs veel goedkopere Turkse en Argentijnse spellen kopen. Dan, na kopen, in Windows 'region and settings' even je region op dat land zetten en ook een vpn naar dat land, en dan kan je de key 'redeemen' in de xbox app (bij je account-settings). Werkt daarna eeuwig op je xbox (die verder gewoon op Nederlands staat en je daar dus niets hoeft te wijzigen).
Thnx voor de tip! Was f zoeken, ik wist niet dat je het beste via de Xbox app op je pc het kon verzilveren . Net cod mw2 voor 45 gekocht via eneba. Was een Europese key, in de ms store nog 75 euro dacht ik. Groot prijsverschil zeg!
[YouTube: Redfall - Official Launch Trailer]

Ben wel hyped eigenlijk. Dikke trailer ook gewoon. En Black Hole Sun is altijd +1 natuurlijk.

Direct ook een blog met de accessibility (3x woordwaarde) setttings: https://bethesda.net/en/a...dfall-accessibility-guide

[ Voor 28% gewijzigd door Wom op 27-04-2023 16:43 ]

Verwijderd

30fps united! :+

• Timothy3000
Ik hoop dat die 60fps patch snel volgt.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32
devilsnight schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:11:
Even snel een soundbar vraagje. Ik kan voor een leuke prijs aan een vrij oude, maar wel heel goede soundbar komen. Philips Fidelio HTL9100. Is echt van heel wat jaar geleden.

Als ik deze in de Tv's HDMI(eARC) doe dan zou het voor XSX gewoon prima moeten werken toch? Deze soundbar heeft ook rears/surround speakers, due Xbox gewoon op 5.1 uncompressed en klaar toch? Aangezien Dolby Digital voor delay zal gaan zorgen.
9 jaar oud(!) dan mag ik hopen dat het leuke prijsje 10 euro was op de koningsdag kleedjesmarkt :)
Hij ondersteund alleen ARC en daarmee geen 5.1 uncompressed audio. Alleen compressed 5.1 audio kun je gebruiken.
https://www.techhive.com/...y%20Atmos%20and%20DTS%3AX.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 06:21
Hier wat verdere uitleg over de game, voor mij geen overbodige luxe ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Toch ook weer die Xbox One? Die blijven we toch een beetje meeslepen zoals dat irritante neefje dat nergens in het pretpark durft en dus maar op de tassen blijft passen. Snap het uiteraard wel, maar als je de schaal van de game ziet in de trailer, dan krijg je toch het gevoel 'wat als'. Zeker als je gewoon games kan streamen op de Xbox One als deze ze niet aan kan.

Timothy3000 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:06:
Ik hoop dat die 60fps patch snel volgt.
Ik ook man. Ze hebben alleen maar gezegd at a later date, afwachten maar. Ik zag trouwens deze Tweet...

SunnieNL schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:20:
[...]

9 jaar oud(!) dan mag ik hopen dat het leuke prijsje 10 euro was op de koningsdag kleedjesmarkt :)
Hij ondersteund alleen ARC en daarmee geen 5.1 uncompressed audio. Alleen compressed 5.1 audio kun je gebruiken.
https://www.techhive.com/...y%20Atmos%20and%20DTS%3AX.
Ik realiseerde me even niet hoe oud dit ding alweer is. Hij vraagt er 220 voor. Destijds was ie 900 ofzo geloof ik. Nee, dit ga ik niet doen. Voor 225 heb je eentje van Samsung, gloednieuw en support de hele mikmak zoals Atmos etc. Alleen hopen dat de delay niet te erg is.
Ik heb zelf eigenlijk nooit deze games echt goed gespeeld en volgens mij waren de laatste paar games ook niet echt top. Maar dit is van de maker van Dark Souls, Bloodborne, Sekiro en Elden Ring.

Zeer benieuwd.
devilsnight schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:50:
[...]

Ik heb zelf eigenlijk nooit deze games echt goed gespeeld en volgens mij waren de laatste paar games ook niet echt top. Maar dit is van de maker van Dark Souls, Bloodborne, Sekiro en Elden Ring.

Zeer benieuwd.
Ze zouden weer zo'n controller zoals bij Steel Battalion moeten koppelen aan dergelijke games. Ooit een uurtje daarmee mogen stoeien en dat was toch wel erg gaaf. Onpraktisch en duur, maar wel gaaf.

@G_Dragon - zet die videos ook in het FM topic als je wilt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wom op 27-04-2023 20:15 ]

[ Voor 38% gewijzigd door G_Dragon op 27-04-2023 21:45 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Donstil
  • Niet online

Donstil schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:22:
[...]

Zijn dat nou twee dezelfde filmpjes?

Verder wel veel zin in weer een circuit racer!
Ja daar kwam ik net achter, dacht echt dat het twee verschillende waren. Maar niet dus.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Donstil
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:25:
[...]

Ja daar kwam ik net achter, dacht echt dat het twee verschillende waren. Maar niet dus.
Hehe. Ik was een stukje in de tweede en dacht nog “misschien begint het met hetzelfde” 8)7

Donstil schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:26:
[...]

Hehe. Ik was een stukje in de tweede en dacht nog “misschien begint het met hetzelfde” 8)7
Haha ik was zo slim om ze eerst te posten en daarna te kijken, maar je zou denken dat video's met verschillende titels een andere inhoud hebben en dat had ik dus mis :o

devilsnight schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:32:
[...]

Ik zag trouwens dat Quantum Break uit de Game Pass gaat. Dat is voor zover ik weet een IP van Microsoft. Dus tenzij dit een 1 april grap is......wel apart. Want zouden alle exclusives niet permanent in de service blijven?
Is vanaf nu weer terug in Game Pass.

Exactor it schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:31:
[...]

Deze headset kan niet draadloos verbinden met een xbox.
Je hebt gelijk, me vergist met een andere Razer blackshark headset, sorry man |:( PC is hij volgens Coolbue draadloos.

Andere kabel eens geprobeerd en ook een andere controller?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2chYzTATJeZvlpeCrql_b64FDpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Vt8zi08XiHSExkalbZ9Pzju.jpg?f=fotoalbum_large

De games with gold voor mei 2023 zijn bekend.

• Timothy3000
Linksquest schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:10:
[Afbeelding]

Het is echt een beetje net niks geworden.
Het loont zich bijna niet meer als je Game Pass hebt, en 2 games per maand is inderdaad als Gold gebruiker niks.

Linksquest schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:10:
[Afbeelding]

Oeh die eerste game gratis? Die heb ik als kind gespeeld :o

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:45
Timothy3000 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:12:
[...]

Het is echt een beetje net niks geworden.
Mja, Hoa ben ik wel benieuwd naar, erg mooie soundtrack.
Star Wars Racer heb ik al op de Switch, maar wellicht leuk voor de achievements :P
G_Dragon schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:21:
[...]

Oeh die eerste game gratis? Die heb ik als kind gespeeld :o
Ik heb de N64 game nog hier, meen compleet in doos.

Pagina: 1 ... 108 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord