Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Timothy3000 schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:15:
[...]

Same here. Ook nieuwe games als Horizon voelden een tikkie been there done that en verveelden me snel. De Dualsense is erg tof maar de enige games die er écht goed gebruik van maakten waren enkel Astro, Deathloop en vooral Returnal imo. De trade in voor de korte batterijduur is het verder bij de meeste games niet waard.

Ik merk deze gen vooralsnog dat ik vooral op zowel PS als Xbox kleinere titels en Third Parties speel, op een Ragnarok en Returnal na, en daar vermaak ik me ook echt meer dan prima mee. Sifi bijvoorbeeld, wat een gem is dat.
Like A Dragon Ishini en Resident Evil 4 heb ik recent gekocht en gespeeld, maar ook die waren remakes, hoewel like a dragon nooit in het westen uitgekomen was.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 16:33
uchiha tijntje schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:06:
[...]

Als je het hebt over de typische AAA-games in 2022, dan heb je een terecht punt, want dat zijn de genoemde games inderdaad niet. Gelukkig niet zou ik haast zeggen, want dan waren deze vier games nooit gemaakt. Laten we met zijn allen wat meer waardering hebben voor dit soort games dan de typische AAA 3rd person action adventure games die jouw lijstje domineren (waarvan de helft remakes zijn). :) Dat je van mening bent dat je daar je console niet voor gekocht hebt is natuurlijk je goed recht. Komende periode vind je wellicht wat games die wel aan je wensen voldoen met Redfall volgende week en Starfield over paar maandjes.
Het helpt ook niet mee dat de multiplatform topgames vrijwel altijd minder goed draaien op de Series X ondanks dat ze claimen de krachtigste console te hebben. Qua marketing heel belangrijk punt geweest. Daarnaast hebben ze misschien 1 AAA game laten zien die de kracht van lijkt te benutten. Dat is nogal mager in 2.5 jaar tijd. Nu weet ik inmiddels dat je helemaal niet zit te wachten op AAA toptitels. Dus voor jou is dit geen probleem. Voor een Pentiment zou je alleen geen nieuwe console nodig hebben. Hi-Fi rush is dan de titel die het helemaal waard is, maar heeft een completion rate van net 7.6%
Blijkbaar een aantal liefhebbers die deze titel blijven noemen, maar 92% van de spelers verloor de interesse voor hij was uitgespeeld. Best heftig voor een game die je binnen 11 uur naar het einde brengt.

Nu is wachten op Redfall. Ben benieuwd naar de reviews! Gaat deze game laten zien waarom je Series X moet kopen? De release van deze game gaat niet zo soepel. Maar we wachten geduldig op reviews en wat DF van de technische staat vind. Starfield ben ik ook benieuwd naar. De showcase komt eraan.

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:47
Linksquest schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:41:
[...]

Ik kwam van een LG Full HD 31 inch 50hrz, en dan is de sprong naar een C2 ook echt een bom, ben er erg blij mee. En als ik het goed heb, is de G1 en C1 in samenwerking met het Xbox Team gemaakt.

[YouTube: LG OLED x Xbox Series X l Dream setup]
De G1 is echt en topper daar ben ik superblij mee.
Xbox series ps5 game pc maakt
Niet uit speelt top .

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
Lekkerboeie86 schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:53:
[...]
Het helpt ook niet mee dat de multiplatform topgames vrijwel altijd minder goed draaien op de Series X ondanks dat ze claimen de krachtigste console te hebben.
Waar baseer je dat op? Dat is niet helemaal waar volgens mij. Digital Foundry's verdict laat mij de console kiezen waarvan zij zeggen dat hij games het beste draait en dat is 9 vd 10 keer de Xbox Series X.

Edit: Hier ook een bron: https://www.purexbox.com/...-most-console-comparisons. Tweet Linneman in artikel. Bron komt uit juli 22.

Al zijn er altijd uitzonderingen op de regel zoals bijvoorbeeld een Hogwarts of Valhalla die wel beter op de PS5 draaien.
. Nu weet ik inmiddels dat je helemaal niet zit te wachten op AAA toptitels. Dus voor jou is dit geen probleem. Voor een Pentiment zou je alleen geen nieuwe console nodig hebben.
Laten we eerlijk wezen: Dat geldt voor de PS5 net zo. De meeste exclusives zijn ook op PS4 en PC te spelen. Zie ook die hele heisa om de Horizon DLC nu. Er zijn imo voor beide consoles gewoon nog weinig échte nextgen nextgen games.

[ Voor 58% gewijzigd door Timothy3000 op 24-04-2023 11:23 ]

[...]

Het helpt ook niet mee dat de multiplatform topgames vrijwel altijd minder goed draaien op de Series X ondanks dat ze claimen de krachtigste console te hebben. Qua marketing heel belangrijk punt geweest. Daarnaast hebben ze misschien 1 AAA game laten zien die de kracht van lijkt te benutten. Dat is nogal mager in 2.5 jaar tijd. Nu weet ik inmiddels dat je helemaal niet zit te wachten op AAA toptitels. Dus voor jou is dit geen probleem. Voor een Pentiment zou je alleen geen nieuwe console nodig hebben. Hi-Fi rush is dan de titel die het helemaal waard is, maar heeft een completion rate van net 7.6%
Blijkbaar een aantal liefhebbers die deze titel blijven noemen, maar 92% van de spelers verloor de interesse voor hij was uitgespeeld. Best heftig voor een game die je binnen 11 uur naar het einde brengt.

Nu is wachten op Redfall. Ben benieuwd naar de reviews! Gaat deze game laten zien waarom je Series X moet kopen? De release van deze game gaat niet zo soepel. Maar we wachten geduldig op reviews en wat DF van de technische staat vind. Starfield ben ik ook benieuwd naar. De showcase komt eraan.
Completion rate noemen van Hi-fi Rush als voorbeeld geeft een vertekend beeld en laat zien wat statistieken kunnen doen als je een bepaalde perceptie wilt scheppen. Want hij zit in Gamepass, dus het is gebruikelijk dat er veel mensen de game proberen en hem wellicht niet uitspelen. Om toch wat perspectief te geven. De game is op Trueachievements door ruim 113.000 gespeeld en beschikbaar op PC en Series consoles. God of War Ragnarok is op PSN profiles door 103.000 spelers gespeeld en beschikbaar voor zowel de PS4 als 5. Op basis van deze statistiek alleen zou ik kunnen concluderen dat Hi-Fi Rush populairder is dan GoW, maar zoals we allen weten is dit een onvolledig beeld en ontbreekt de nuances. Precies wat jij met je voorbeeld over Hi-Fi Rush doet. Ander perspectief. 45% van de spelers hebben GoW Ragnarok uitgespeeld. 55% van de spelers die de game hebben gekocht waar je 20 uur over doet verloor dus de interesse in een van de grootste IPs op dit moment. Best heftig. Met andere woorden. Als je een beeld probeert te scheppen, doe het dan goed en kom niet aanzetten met dit soort percentages en conclusies.

En je opmerking, nieuwsgierigheid en enthousiasme over Redfall neem ik gelet op je post historie hier met een korrel zout ;) Benieuwd wat je van het spel gaat vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-04-2023 11:57 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:45
Wellicht sowieso handig om dat vergelijken (moddergooien) achterwege te laten? Ik vind dat totaal niet relevant. En als ik iets over PS5 wil lezen dan ga ik wel naar het PS5 topic.

Wat betreft @Lekkerboeie86. Kan het mis hebben, maar je lijkt aardig selectief berichten te plaatsen en andere berichten te negeren. Maar als je mijn reactie over het hoofd had gezien dan ben ik alsnog benieuwd op welke Xbox jij de games speelt? En of je de games koopt gezien je geen voorstander lijkt te zijn van Game Pass.
Natuurlijk niet verplicht een Xbox Series X/S in huis te hebben om hier te mogen reageren. Ik zelf speel bepaalde Series X titels zoals Hi-Fi Rush via cloud gaming op mijn Xbox One S. Mogelijk koop ik in de toekomst wel een Xbox Series X, dus ik vind dit topic interessant om te volgen. Maar laten we het gezellig houden.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik heb laatst game pass games gestreamed naar een Samsung TV via de ingebouwde app. Ik ben toch wel echt onder de indruk. Speelt soepel en is voor de casual gamer denk ik echt meer dan genoeg.

Met dank aan een tip van @uchiha tijntje bij de tweede poging Hollow Knight uitgespeeld. Geloof dat ik er 3 maanden over heb gedaan, maar wat een gave game. Heb in de tussentijd ook Metroid Fusion op de switch uitgespeeld en leuk om te zien welke stappen er dan toch weer gemaakt zijn (al is het spel op zichzelf erg vergelijkbaar).

Verwijderd

Gebrek aan AAA exclusives tov de 2 andere console merken is toch een feit?
Of zijn we alleen weer aan het zoeken waar we het over oneens zijn?

• Lekkerboeie86
L23 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:17:
Wellicht sowieso handig om dat vergelijken (moddergooien) achterwege te laten? Ik vind dat totaal niet relevant. En als ik iets over PS5 wil lezen dan ga ik wel naar het PS5 topic.

Wat betreft @Lekkerboeie86. Kan het mis hebben, maar je lijkt aardig selectief berichten te plaatsen en andere berichten te negeren. Maar als je mijn reactie over het hoofd had gezien dan ben ik alsnog benieuwd op welke Xbox jij de games speelt? En of je de games koopt gezien je geen voorstander lijkt te zijn van Game Pass.
Natuurlijk niet verplicht een Xbox Series X/S in huis te hebben om hier te mogen reageren. Ik zelf speel bepaalde Series X titels zoals Hi-Fi Rush via cloud gaming op mijn Xbox One S. Mogelijk koop ik in de toekomst wel een Xbox Series X, dus ik vind dit topic interessant om te volgen. Maar laten we het gezellig houden.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb geen Xbox en zie die voorlopig ook niet komen. Toch vind ik het interessant om te zien hoe het zich ontwikkeld. Zeker na de aankondiging wat we allemaal konden verwachten. Gamepass volg ik ook met interesse, maar ik ben geen voorstander van het model. Als je in het bewuste topic kijkt, zie je veel vragen hoe nog goedkoper kan. Vooralsnog blijkt dat het de kwaliteit niet ten goede komt. Maar voor een paar euro per maand krijg je wat je mag verwachten. Ieder zijn ding, maar ik betaal liever de hoofdprijs en leg de lat ook veel hoger.

Het is inderdaad niet gezelliger als er wat kritische noten worden gekraakt. Maar alleen "goed" nieuws behandelen en de rest onder het tapijt vegen lijkt me weinig zinvol. Maar ik snap je punt.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59

On_E

Housemusic

Lekker boeien…

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• L23
Lekkerboeie86 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:42:
Het is inderdaad niet gezelliger als er wat kritische noten worden gekraakt. Maar alleen "goed" nieuws behandelen en de rest onder het tapijt vegen lijkt me weinig zinvol. Maar ik snap je punt.
Kritisch zijn mag zeker. Zelf kan ik ook kritisch zijn in het Nintendo Switch topic. Maar toch voelt het in de Xbox en Playstation topics anders. Krijg er meer een console wars gevoel bij. Maar goed, dat zou ook aan mij kunnen liggen. Het valt nu enigszins mee, maar zeker met de release van de Series X/S heb ik dit topic niet altijd als prettig ervaren.

Verwijderd

Triple Stars schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:03:
[...]

Ik heb dit ooit eens gehad met mijn LG 4k.(hdr10)
Lag aan mijn hdmi kabel.
Ik heb toen meerdere aftermarket hdmi kabels getest.(kabels zaten al in de muur)
Overgeschakeld naar de originele hdmi kabel die bij de Xbox zat en toen was de storing weg.
Tijdperk "Xbox One X"
Diverse kabels geprobeerd(ook de originele)... Hij doet het alleen bij de Philips 43PUS7906..

De Xbox Series S geeft geen problemen op andere schermen. En andere apparaten doen het gewoon zonder problemen op de Philips.
Lekkerboeie86 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:42:
[...]

Vooralsnog blijkt dat het de kwaliteit niet ten goede komt. Maar voor een paar euro per maand krijg je wat je mag verwachten. Ieder zijn ding, maar ik betaal liever de hoofdprijs en leg de lat ook veel hoger.
Dit soort statements maken het er niet gezelliger op inderdaad, want ze worden niet onderbouwd en is alleen maar klaag gedrag over een product en dienst wat je niet hebt. Je zou het troll gedrag kunnen noemen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-04-2023 13:14 ]

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-11 17:22
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:52:
[...]

Diverse kabels geprobeerd(ook de originele)... Hij doet het alleen bij de Philips 43PUS7906..

De Xbox Series S geeft geen problemen op andere schermen. En andere apparaten doen het gewoon zonder problemen op de Philips.
Kan ook aan een hdr (uhd) instelling van de tv liggen.
Ik weet dat je bij sommige tv´s hdr per hdmi poort , kunt uitzetten en inschakelen als de console is ingeschakeld. Staan de instellingen goed bij de Series S

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-11 13:38
Had de release van Jedi Survivor helemaal niet in de gaten, dus heb Jedi Fallen Order nog maar eens geïnstalleerd om die nog een keer uit te spelen om weer in de SW stemming te komen :)

Toch wel een serieus goede actie/adventure game.

Verwijderd

PdeBie schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:23:
Had de release van Jedi Survivor helemaal niet in de gaten, dus heb Jedi Fallen Order nog maar eens geïnstalleerd om die nog een keer uit te spelen om weer in de SW stemming te komen :)

Die eerste maanden van het jaar zijn weer voorbij gevlogen.
Ik kijk uit naar de reviews van Survivor. Door o.a. Diablo 4 straks heb ik niet veel tijd voor andere games maar een eventuele 9 of 10 kan ik moeilijk laten lopen. :P
Zaken waar ik mij aan stoorde in FO lijken opgelost in Survivor.

Edit:
metacritic: "Expect Star Wars Jedi: Survivor reviews (PS5/XSX/PC) mid-week"

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2023 13:34 ]

Linksquest schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:07:
[...]

Ook die mening deel ik heel erg, want het lijkt de generatie van de remakes. Ik heb nog nooit zo veel remakes en remasters voorbij zien komen, als de afgelopen 3 jaar.
Hier sluit ik mij ook bij aan, want er zijn echt van heel veel spellen een remake gemaakt.
Soms heb ik wel eens gedacht dat ze niks nieuws meer konden bedenken.
Maar dat is gelukkig niet het geval :*)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Ja Fallen Order was echt een top game. Ik heb nagenoeg niets met het huidige (uitgemolken) StarWars en daarom niet aan die game begonnen op release, na wat aandringen van andere toch eens gedaan en in 1 ruk op platinum gezet, wat een top game.

Game deed vrijwel alles goed, vecht mechanics, diepte in de levels, moeilijkheidsgraad, enz.

Kijk dus al een tijdje reikhalzend uit naar het tweede deel, met een beetje geluk werkt de Nieuw-Zeeland methode en kunnen we er donderdag me beginnen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-11 18:33

Ben er echt net een uurtje geleden ook weer mee begonnen, wat een goede pacing ook in het begin. Net op Bogano aangekomen, waar je dan even rustig kan bijkomen en kan ontdekken. Lekker dit spel spelen en dan het vervolg.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 06:21
[...]

Ben je nou cynisch, of wat? ;) Redfall gaat het 100% niet zijn. Geen baanbrekende graphics en dan moeite hebben om 60fps op het beeld te toveren? Daar hoef je de XSX dus niet voor te kopen.

De gehele gaming industrie lijkt eigenlijk in een soort van impasse te zitten. We zijn stierlijk verwend geraakt door games zoals bijvoorbeeld GTA5. En nu verwachten we meer (van dat). En dat gaat niet zomaar gebeuren natuurlijk. Enerzijds door het giga budget van die game, wat simpelweg zeer zeldzaam is. En anderzijds, hoe ga je het momentum van zulke vernieuwingen vasthouden? Dat is bijna niet te doen. Ja, met een nieuwe IP, maar die krijgt nooit zo'n groot budget, want een nieuwe IP is een risico.

Ik vind het daardoor eigenlijk heel logisch dat we ons steeds meer vermaken met 'indies'. Daar zit te vernieuwing nog in, want die kunnen het het zich meer veroorloven om risico's te nemen. En hetzelfde geldt voor de remasters. Uiteraard altijd van games die destijds succesvol waren. Nu er met de XSX/PS5 veel meer rekenkrachtig beschikbaar is t.o.v. van destijds, dan maar een mooiere en beter lopende (60fps ftw) versie uitbrengen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59

On_E

Housemusic

Prachtig hoe je voor anderen denkt te kunnen spreken in ieder geval. Kan deze ‘discussie’ over ‘de hele gaming industrie’ niet ergens anders?

[ Voor 37% gewijzigd door On_E op 24-04-2023 15:04 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:43
De discussie van RedFall gaat mij niet zo aan. 30fps of 60fps verschil ga ik denk ik niet eens merken, sowieso niet op de series S.

Geniet met volle teugen van GamePass. En als RedFall een goede vampieren FarCry word is dat toch geniaal. Geniet en maak je niet te druk om het verschil tussen 30fps en 60fps vind -IK-

90% van de mensen had kritiek op Halo Infinite. Ik snap dat volledig, maar voor mij was de campagne echt geweldig! Ik verwacht dat Starfield ook veel kritiek gaat krijgen, maar dat dat voor mij niet van toepassing zal zijn.

Kleine smet is dat ik zag dat RedFall niet nederlands ondertiteld zal zijn. Had de hoop dat alle Microsoft AA(A) games na Halo ondertiteld zouden zijn. Helaas. Ook hier hebben veel mensen hier problemen mee, maar ik vind het geweldig.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 15:00
deryck schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:15:
De discussie van RedFall gaat mij niet zo aan. 30fps of 60fps verschil ga ik denk ik niet eens merken, sowieso niet op de series S.
Als je het niet merkt is er wel iets mis met je ogen. Dat het je niet uitmaakt/er niet zo gevoelig voor bent is wat anders. Ik heb op de vorige generatie alles op 30fps gespeeld. Vond ik echt prima. Sinds 60fps zijn intrede heeft gedaan deze generatie vind ik 30fps wel erg taai, vooral met snelle actie games als Redfall.

Ik wacht iig op de 60fps patch, want wil deze game wel proberen. Al moet ik zeggen dat games van Arkane meestal niet echt mijn ding zijn.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Rossi46 schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:53:

De gehele gaming industrie lijkt eigenlijk in een soort van impasse te zitten. We zijn stierlijk verwend geraakt door games zoals bijvoorbeeld GTA5.
GTA5 is de ziekte van de industrie, ik zie daar werkelijk geen 'verwend' in terug. De monitization, de lobbies, de beperkingen, er is een 'standaard' gemaakt vanuit een illusie hoe zoiets zou moeten zijn, niemand weet waarom, niemand weet waardoor, maar iedereen leeft erna.

Het probleem is niet dat bedrijven niet tegen deze vorm in durven te gaan, maar simpel niet willen gaan, omdat de primaire focus is verschoven naar geld. 20 jaar geleden hadden we dezelfde 'marktstandaard', WoW, met dezelfde illusies aangenomen als maatstaaf. Daar zijn ze gelukkig uit gebroken, zelfs door games die 20 jaar later nog steeds draaien, gebaseerd op simplistische 2D graphics.

En dat zie je bij diverse 'pareltjes' uit het verleden, gedreven door de game, niet door geld, dan kan zoiets altijd en nog steeds succesvol zijn. Ook de hele term 'indie' heeft daar inmiddels onder te lijden, niet meer die kleine studio briljante creaties, maar meer het principe hoe ze ook geld kunnen maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Gerucht gaat dat Armored Core 6 in augustus uitkomt.

https://insider-gaming.co...6-to-release-august-2023/

Dit is de announcement trailer van paar maanden geleden.

Verder nog niet heel veel over bekend.

• Lekkerboeie86
Rossi46 schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:53:
[...]

Ben je nou cynisch, of wat? ;) Redfall gaat het 100% niet zijn. Geen baanbrekende graphics en dan moeite hebben om 60fps op het beeld te toveren? Daar hoef je de XSX dus niet voor te kopen.
Blijkbaar zijn er nog Xbox gamers die nog minder vertrouwen hebben, ik ging er positief in ;) Redfall is 1 van de beloofde bangers van 2023. Daarnaast nog Forza en Starfield. Redfall komt dan met 30 FPS, maar als ze in mei nog de update kunnen doen dan kan het nog best wat worden. Starfield en Forza zouden ze in de showcase op een Xbox moeten tonen en niet op een PC. Dat lijkt me vrij logisch als je een Xbox game showcase aankondigt, maar dat moeten we afwachten.
Lekkerboeie86 schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:41:
[...]

Blijkbaar zijn er nog Xbox gamers die nog minder vertrouwen hebben, ik ging er positief in ;) Redfall is 1 van de beloofde bangers van 2023. Daarnaast nog Forza en Starfield. Redfall komt dan met 30 FPS, maar als ze in mei nog de update kunnen doen dan kan het nog best wat worden. Starfield en Forza zouden ze in de showcase op een Xbox moeten tonen en niet op een PC. Dat lijkt me vrij logisch als je een Xbox game showcase aankondigt, maar dat moeten we afwachten.
Niet dat ik het per se oneens ben met je, maar wat dat laatste betreft... Microsoft ziet Xbox volgens mij meer als platform overschrijdend ecosysteem. Gamepass games op je pc is ook Xbox net als streaming naar je telefoon. Xbox gaat niet alleen maar over de series X en S.

Gamertag: FinrazielNL

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:25

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

https://tweakers.net/nieu...t-later-dit-jaar-uit.html

Zou jammer zijn als dit waar is, kijk toch wel heel erg uit naar een nieuwe Forza Motorsport :| ;(

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:14
hifigamefreak schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:42:

Zou jammer zijn als dit waar is, kijk toch wel heel erg uit naar een nieuwe Forza Motorsport :| ;(
Dit komt niet echt als een verassing,gezien de oorverdovende stilte rondom FM sinds januari. Ik verwacht de game niet voor november,mocht de release toch eerder zijn is dat een meevaller. :)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:27

Ja dat was toch al duidelijk? Kan niet wachten tot de volgende E3 presentatie met games voor de komende 12 maanden die dan niet uit komen binnen een jaar :+

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ben al blij als het inderdaad dit jaar nog wordt, heb er wel echt erg zin in!
In september Starfield en ik verwacht dan vlak voor de feestdagen aan het eind van het jaar Forza Motorsport.

Tot die tijd heb ik nog zat andere dingen te spelen :)

hoi

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:24
uchiha tijntje schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:10:
[...]

Dit soort statements maken het er niet gezelliger op inderdaad, want ze worden niet onderbouwd en is alleen maar klaag gedrag over een product en dienst wat je niet hebt. Je zou het troll gedrag kunnen noemen. :)
Blijft ook bijzonder hoe bij een negatief xbox nieuwtje (waar of niet waar) er vrij snel een vergelijking met playstation bijgehaald moet worden in dit topic als een soort verdedigings argument. "ja xbox had geen goed jaar maar playstation ook niet !" althans dat is hoe ik hier de discussie lijnen opvat.

Zo worden gelijk alle semi kritische discussies over xbox die soms best interesant kunnen zijn getorperdeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Palindrome op 24-04-2023 18:49 ]

• Timothy3000
Palindrome schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:46:
[...]

Blijft ook bijzonder hoe bij een negatief xbox nieuwtje (waar of niet waar) er vrij snel een vergelijking met playstation bijgehaald moet worden in dit topic als een soort verdedigings argument. "ja xbox had geen goed jaar maar playstation ook niet !" althans dat is hoe ik hier de discussie lijnen opvat.

Zo worden gelijk alle semi kritische discussies over xbox die soms best interesant kunnen zijn getorperdeerd.
Ligt ook een beetje aan de manier waarop zo'n discussie start bijvoorbeeld. Zoals in dit geval, waarin de eerste reactie was dat je voor kleinere indies geen Xbox koopt en dat PS5 multiplatform games beter afdraait. Dat eerste is subjectief, dat tweede onjuist.
Voor de mensen die Cult of the Lamb leuk vonden, er is een gratis nieuwe title update uitgebracht.

In Relics of the Old Faith, you'll find a new storyline to complete that begins after completing the base game. According to developer Massive Monster, a mysterious being will ask you to "conquer revamped crusades, enemies and bosses with the help of Relics; usable items that bestow unique effects upon the Lamb, enhancing combat in a multitude of different ways." The update includes 37 new Relics to collect, 13 new encounters, six new enemies, 16 new mini-bosses, and a combat rework where all five weapons now have new and enhanced heavy attacks.

https://www.trueachieveme...d-faith-xbox-achievements

@justifire, jazeker, 5 nieuwe. https://www.trueachieveme...-of-the-Lamb/achievements

———

Omdat het hier vandaag toch even over remakes ging. Kwam zojuist dit tegen. Leuk kanaal en aanrader om te volgen.

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-04-2023 19:56 ]

• Rossi46
SinergyX schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:28:
[...]

GTA5 is de ziekte van de industrie, ik zie daar werkelijk geen 'verwend' in terug. De monitization, de lobbies, de beperkingen, er is een 'standaard' gemaakt vanuit een illusie hoe zoiets zou moeten zijn, niemand weet waarom, niemand weet waardoor, maar iedereen leeft erna.

Het probleem is niet dat bedrijven niet tegen deze vorm in durven te gaan, maar simpel niet willen gaan, omdat de primaire focus is verschoven naar geld. 20 jaar geleden hadden we dezelfde 'marktstandaard', WoW, met dezelfde illusies aangenomen als maatstaaf. Daar zijn ze gelukkig uit gebroken, zelfs door games die 20 jaar later nog steeds draaien, gebaseerd op simplistische 2D graphics.

En dat zie je bij diverse 'pareltjes' uit het verleden, gedreven door de game, niet door geld, dan kan zoiets altijd en nog steeds succesvol zijn. Ook de hele term 'indie' heeft daar inmiddels onder te lijden, niet meer die kleine studio briljante creaties, maar meer het principe hoe ze ook geld kunnen maken.
Dat ben ik niet geheel met je eens. Tuurlijk, al die micro-transacties van tegenwoordig zijn super irritant, maar als je je er niet al teveel op focust merk je er ook weer niet zoveel van. En belangrijker; games waren 20 jaar geleden veel lucratiever dan nu. Er werd relatief makkelijk veel geld verdiend. Dan is het makkelijker om een meer risicovolle game te ontwikkelen. Of om er langer over te doen.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:25

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Beakzz schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:59:
[...]

Ja dat was toch al duidelijk? Kan niet wachten tot de volgende E3 presentatie met games voor de komende 12 maanden die dan niet uit komen binnen een jaar :+
Had ik niet begrepen uit al het nieuws wat er wel was gestuurd ;). Toch jammer want Forza Horizon verveelt toch best snel en ben benieuwd na de laatste in-game trailer dat zag er wel :9~ :9~ :9~ uit

• Rossi46

Och, die paar maanden extra kunnen er ook nog wel bij :) Laat ze vooral maar met een hele goede race game komen. De Forza Motorsport franchise heeft dat behoorlijk nodig. Laat de tijden van deeltje 3 en 4 maar herleven 8)

• Beakzz
Rossi46 schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:25:
[...]

Dat ben ik niet geheel met je eens. Tuurlijk, al die micro-transacties van tegenwoordig zijn super irritant, maar als je je er niet al teveel op focust merk je er ook weer niet zoveel van. En belangrijker; games waren 20 jaar geleden veel lucratiever dan nu. Er werd relatief makkelijk veel geld verdiend. Dan is het makkelijker om een meer risicovolle game te ontwikkelen. Of om er langer over te doen.
Natuurlijk merk je dat wel, maar je ziet het moedwillig door de vingers. Ten eerste krijg je minder customization in de standaard game en ten 2e gaat er simpelweg ontwikkeltijd naar microtransacties/battlepass/etc. Om nog maar te zwijgen over gameplay aanpassingen die zorgen voor een grind (AC).

En hoe kom je er bij dat games lucratiever waren? Er gaan nu miljarden in om en de afzetmarkt is vele malen groter geworden. Natuurlijk kost het ook meer om een game te maken, maar het is nog makkelijk rendabel. Het grootste probleem is momenteel dat de aandeelhouders steeds meer winst willen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 24-04-2023 19:42 ]

uchiha tijntje schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:19:
Voor de mensen die Cult of the Lamb leuk vonden, er is een gratis nieuwe title update uitgebracht.

In Relics of the Old Faith, you'll find a new storyline to complete that begins after completing the base game. According to developer Massive Monster, a mysterious being will ask you to "conquer revamped crusades, enemies and bosses with the help of Relics; usable items that bestow unique effects upon the Lamb, enhancing combat in a multitude of different ways." The update includes 37 new Relics to collect, 13 new encounters, six new enemies, 16 new mini-bosses, and a combat rework where all five weapons now have new and enhanced heavy attacks.

https://www.trueachieveme...d-faith-xbox-achievements
Chievos ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Timothy3000
Beakzz schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:39:
[...]

Natuurlijk merk je dat wel, maar je ziet het moedwillig door de vingers. Ten eerste krijg je minder customization in de standaard game en ten 2e gaat er simpelweg ontwikkeltijd naar microtransacties/battlepass/etc.

En hoe kom je er bij dat games lucratiever waren? Er gaan nu miljarden in om en de afzetmarkt is vele malen groter geworden. Natuurlijk kost het ook meer om een game te maken, maar het is nog makkelijk rendabel. Het grootste probleem is momenteel dat de aandeelhouders steeds meer winst willen zien.
De prijzen van games zijn niet heel veel duurder geworden in al die jaren. Ontwikkelingskosten e.d. wel. Games worden ook steeds groter en groter. Het is niet gek dat games steeds meer MT's bevatten.

Minder customization in standaard games tegenwoordig lijkt me ook niet zo'n grote issue, want die zijn alsnog gratis ingame vaak boordevol en meer dan vroeger.

• Beakzz
Timothy3000 schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:43:
[...]

De prijzen van games zijn niet heel veel duurder geworden in al die jaren. Ontwikkelingskosten e.d. wel. Games worden ook steeds groter en groter. Het is niet gek dat games steeds meer MT's bevatten.

Minder customization in standaard games tegenwoordig lijkt me ook niet zo'n grote issue, want die zijn alsnog gratis ingame vaak boordevol en meer dan vroeger.
Heb je wel eens met de Unreal engine gespeeld? Er zijn echt heel veel taken veel sneller uit te voeren tegenwoordig. Het is niet alsof de ontwikkeling op game engines of andere design software heeft stil gestaan. En het is nog maar de vraag of iedereen zit te wachten op enkel groter en mooier. Ik kan nou niet echt zeggen dat games zoveel beter zijn geworden als je mooier en groter weg haalt.

En als het nog mooier en groter wordt mogen we dat weer op een kwakkelende 30 fps ervaren op de XBOX >:) Nee het zal nog wel even duren voor ik medelijden krijg met game ontwikkelaars, want die boeren nog best. En voor de medewerkers kan je niks betekenen, want EA (bijvoorbeeld) ontslaat ze gewoon vlak na het presenteren van miljarden winst.

• Rossi46
Beakzz schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:39:
[...]

Natuurlijk merk je dat wel, maar je ziet het moedwillig door de vingers. Ten eerste krijg je minder customization in de standaard game en ten 2e gaat er simpelweg ontwikkeltijd naar microtransacties/battlepass/etc. Om nog maar te zwijgen over gameplay aanpassingen die zorgen voor een grind (AC).

Dat de totale markt groter is geworden is niet het belangrijkste, wel dat 'ie volwassener is geworden. De smartphone markt van tegenwoordig gigantisch, maar als nieuwe speler ben je op voorhand kansloos.

Juist doordat de markt volwassener is geworden, is de kans op echt succes kleiner en dus de risico's groter. En dus speelt men veel liever op safe en/of maakt men gebruikt van microtransacties. Als de game een succes wordt, dan ben je nog altijd binnen. Wordt het een flop, dan liggen verliezen veel eerder op de loer dan 20 jaar geleden.

Dat gooien op de aandeelhouder vind ik altijd zo flauw. Natuurlijk verwacht die een rendement op het geïnvesteerd vermogen. Anders was het geld wel naar iets anders gegaan. Dan was er überhaupt geen nieuwe game geweest.

@G_Dragon @devilsnight en voor anderen die last hebben van captures.

• Timothy3000
Iemand hier die Sherlock Holmes Chapter One gespeeld heeft? En zo ja, is het wat?

• Beakzz
Rossi46 schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:10:
[...]

Dat de totale markt groter is geworden is niet het belangrijkste, wel dat 'ie volwassener is geworden. De smartphone markt van tegenwoordig gigantisch, maar als nieuwe speler ben je op voorhand kansloos.

Juist doordat de markt volwassener is geworden, is de kans op echt succes kleiner en dus de risico's groter. En dus speelt men veel liever op safe en/of maakt men gebruikt van microtransacties. Als de game een succes wordt, dan ben je nog altijd binnen. Wordt het een flop, dan liggen verliezen veel eerder op de loer dan 20 jaar geleden.

Dat gooien op de aandeelhouder vind ik altijd zo flauw. Natuurlijk verwacht die een rendement op het geïnvesteerd vermogen. Anders was het geld wel naar iets anders gegaan. Dan was er überhaupt geen nieuwe game geweest.
Natuurlijk mogen ze rendement verwachten, maar het moet altijd meer zijn.

Ben het met je eens dat een game maken een groter risico is tegenwoordig, maar noem mij de laatste goede game (die gelijk bij release goed was) die een financiële flop is geworden. Kijk als er 1000 mensen aan een game werken en er zit niemand in dat team die aan kan/durft te geven dat het geen goed concept is en een DOA zal worden dan gaat er echt iets goed mis maar dat is niet alleen bij games het geval.

En genoeg nieuwe spelers met originele ideeen die het goed doen hoor. Heb alleen vorig jaar al 30+ Indie games gekocht op Steam (ja ik ben ziek) waar de ontwikkelaar heel positief was over de verkoop (op Steam krijg je altijd berichten van updates/nieuws). En ja er falen er ook genoeg omdat ze geen verstand van marketing hebben of gewoon geen goede/interessante game neer zetten.

Kijk als je allemaal diezelfde Battle Royal/F2P shooter goudpot wilt hebben dan is de kans groot dat je game niet de aandacht krijgt die nodig is. Zo zie ik Xdefiant ook weer floppen en dat zal niet de eerste Ubi faal zijn op dat gebied. Net als die nieuwe piraten game van ze. Nogmaals als je een goede game maakt die mensen aanspreekt dan zal je winst maken.

Dit ziet er meer dan prima uit eerlijk gezegd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Hoe vinden jullie Syberia 3? Is die het waard? Er is een demo van de nieuwste en die kun je op Eneba heel cheap krijgen, evenals 3.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32
Niet gespeeld, maar een metacritic score van 48 is wel heel weinig, Wikipedia: Syberia 3
Vind zelf een score van 75 al op het randje…

De nieuwe (the world before) heeft 81 :)

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:50
Er is een mp probleem op xbox. Zo erg dat zelfs de mp van die ene exclusive waarvoor xbox de shizzle is niet werkt momenteel.

• Donstil
  • Niet online
Exactor it schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:28:
Er is een mp probleem op xbox. Zo erg dat zelfs de mp van die ene exclusive waarvoor xbox de shizzle is niet werkt momenteel.
Ah ligt Sea Of Thieves eruit?

Party voice chat ging de hele avond al stroef hier overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 24-04-2023 22:47 ]

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:50
Donstil schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:47:
[...]

Ah ligt Sea Of Thieves eruit?

Party voice chat ging de hele avond al stroef hier overigens.
Ook party chat had storingen.

Alles is nu schijnbaar opgelost.
sewer schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:43:
Niet gespeeld, maar een metacritic score van 48 is wel heel weinig, Wikipedia: Syberia 3
Vind zelf een score van 75 al op het randje…

De nieuwe (the world before) heeft 81 :)
Ouch. Dat is wel pijnlijk, damn.

Wellicht moet ik maar een summary in tekstvorm of video bekijken van de vorige drie delen, want 2 en 1 spelen wordt hem echt niet zonder pc.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:54
Toch wel blij dat gamechat en discord chat wel gewoon werkten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Rossi46
Wel wéér PC gameplay. Is er eigenlijk überhaupt al XSX gameplay beschikbaar?

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-11 14:54
Rossi46 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:16:
[...]

Nee want die moet nog worden gefinetuned om met 30fps te tonen :P :P
[...]

Over een weekje op je eigen tv en xsx :P

• JDL15
Iemand toevallig al ervaring met de nieuwe Stealth Pro:

https://nl.turtlebeach.com/products/stealth-pro-xbox

Krijgt wel goede reviews tot nu toe, ik wacht het nog even af maar heb er wel interesse in!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 17:29
https://twitter.com/IdleSloth84_/status/1650300575378972674

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH9N4D-hauTr0RJuDwltlRVL8eQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6JK63MM2EXws2UAndY2YJO0d.png?f=fotoalbum_large

Gaat er dan toch eindelijk van komen.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:20

Nogne

>.<

JDL15 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:23:

Krijgt wel goede reviews tot nu toe, ik wacht het nog even af maar heb er wel interesse in!
Voor mij geen Turtle Beach meer, vind de kwaliteit echt goed. Maar kan op mijn huidige headset party geluid niet aanpassen dus moet het geluid van de headset omlaag doen waardoor ik de games ook bijna niet meer hoor (sommige vrienden praten net wat harder dan de ander).

Party geluid aanpassen op de Xbox kan niet want die verwijst mij naar de headset en de headset heeft geen draaiwiel voor party geluid.

PS/XBL: Nogne

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32
Moet ik mijn pre-order van Diablo 4 alvast cancelen? :)

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 17:29
SunnieNL schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:58:
[...]

Zelfde gedacht als mij haha, denk niet dat ze dit gaan doen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:54
Nogne schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:20:
[...]

Voor mij geen Turtle Beach meer, vind de kwaliteit echt goed. Maar kan op mijn huidige headset party geluid niet aanpassen dus moet het geluid van de headset omlaag doen waardoor ik de games ook bijna niet meer hoor (sommige vrienden praten net wat harder dan de ander).

Party geluid aanpassen op de Xbox kan niet want die verwijst mij naar de headset en de headset heeft geen draaiwiel voor party geluid.
Je kunt nu toch per persoon de volume aanpassen? Of is dat met jouw headset dan niet mogelijk?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:24:
[...]

Je kunt nu toch per persoon de volume aanpassen? Of is dat met jouw headset dan niet mogelijk?
Dat is toch niet afhankelijk van de headset (lijkt mij)? Dat doe je per persoon in een party chat.

• Donstil
  • Niet online
SunnieNL schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:58:
[...]

Dat kan sowieso, die game gaat zonder twijfel op GamePass komen.
De vraag is alleen wanneer lijkt mij.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:39:
[...]

Volgens mij gaat het nog wel even duren voordat de deal echt rond is, daarna zal het vast nog wel een paar maanden duren voordat alle games in GamePass zitten.
Jeej! Grounded 1.2 update komt vandaag uit. Mooi want mijn weekend begint lekker vroeg morgen :)

Best een grote update ook, met veel QOL en een nieuwe boss en veel mogelijkheden voor base building. :) Mooie week zo nog met Last Case of Benedict Fox donderdag en Redfall en Ravenlok volgende week. :)

Hierbij de achievements van Benedict Fox:

https://www.trueachieveme...ict-fox-xbox-achievements

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-04-2023 17:27 ]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:20

Nogne

>.<

Martinspire schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:24:
[...]

Heb dat eerlijk gezegd nog niet bekeken dus zal eens kijken of ik het per persoon kan aanpassen op de Xbox als ik in een party zit. Maar een game headset waarbij je het geluid en partychat geluid niet afzonderlijk kan aanpassen vind ik eerlijk gezegd niet normaal, dit is namelijk voor mij de eerste headset die het niet ondersteund.

PS/XBL: Nogne

Getverredemme, Dead Island 2 is toch wel ontzettend genieten!
Lekker zombies meppen en puzzels oplossen :9
Nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop.

[ Voor 26% gewijzigd door justifire op 25-04-2023 20:35 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 10:18
[...]

Zal hetzelfde zijn maar dan 30 fps.

• Beakzz
Zag net dat Bugsnax de 30e van GP af gaat en dat die een uurtje of 12 gameplay in zich heeft. Is het een aanrader om die nog even mee te pikken of mwah?
Heeft het geholpen? Want mooi dat ze deze stappen geven, maar het is een MS issue. Iets zegt me dat wat wij ook doen, het niets zal uithalen.

Even iets anders. Ik had vorig jaar mijn zinnen gezet op een Sonos soundbar, maar heb besloten dat ik dit niet ga doen. Toevallig zag ik vandaag een aanbieding voor een Samsung soundbar (225-250)maar ik ben even vergeten hoe dat ook allemaal weer werkt.

Als ik de soundbar aansluit op de (eARC) van de tv, dan hoef ik op Xbox niets uit te zetten toch? Er was iets met dat je VRR niet kon gebruiken bij bepaalde soundbars, wat was dit ook alweer? VRR is een game changer, daar kan ik niet zonder.

• JDL15
Beakzz schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:38:
Zag net dat Bugsnax de 30e van GP af gaat en dat die een uurtje of 12 gameplay in zich heeft. Is het een aanrader om die nog even mee te pikken of mwah?
Ehhh, nee! Althans, vond ik. Ik vond het gewoon echt zo'n game waarvan ik dacht, waarom speel ik dit. Kiddie graphics en met een of ander fototoestel foto's van insecten maken en deze vangen... :?
JDL15 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:23:

Ik ben wel benieuwd hoe deze is vergeleken met de Stealth 700 gen 2, die heb ik. En natuurlijk de Audeze Maxwell.

• Donstil
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:52:
[...]

Volgens mij gaat het nog wel even duren voordat de deal echt rond is, daarna zal het vast nog wel een paar maanden duren voordat alle games in GamePass zitten.
Ja denk het ook wel hoor maar Diablo3 is zo lang geleden. Dan kan de tijd tot 4 op GP komt er nog wel bij :)

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 21:50
justifire schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:31:
Getverredemme, Dead Island 2 is toch wel ontzettend genieten!
Lekker zombies meppen en puzzels oplossen :9
Nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop.
Ik ben ook wel geïnteresseerd, alleen ben ik bang dat de game erg herhalend is. Dat hoeft soms niet erg te zijn overigens, maar ik lees wisselende verhalen bij deze game.

PSN ID Binloading_nl

• L23
Wat is er interessant aan dan? En het draait Xbox Series games?

• Timothy3000
L23 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:08:
[...]

Wat is er interessant aan dan? En het draait Xbox Series games?
All your games, dus zal wel moeten. :P

• Donstil
  • Niet online
Nah lijkt mij een device gericht op de PC Gaming markt en dan met die visie "Play all your games".
Als in "Je bent een pc gamer en het draait al jouw games".

Er staat immers niet, en waarschijnlijk niet voor niets: "Play all games"

• Timothy3000
Interessant:

https://www.nu.nl/tech/62...n-populairder-worden.html
Ook andere hardware van Microsoft, zoals computeraccessoires en de HoloLens, leverde minder op. Op dat gebied meldt het bedrijf een daling van 30 procent. Xbox zit daar overigens niet bij. Wel ging de winst uit de verkoop van Xbox-hardware, zoals spelcomputers en controllers, ook met 30 procent omlaag.

Microsoft verdiende iets meer (3 procent) aan Xbox-games en -diensten. Dat is vooral te danken aan de groei van Xbox Game Pass. Met die abonnementsdienst krijgen klanten onbeperkt toegang tot een gamebibliotheek.

Het bedrijf maakte geen specifieke cijfers over Game Pass bekend. De laatste update komt van januari 2022. Toen had de dienst 25 miljoen abonnees.

• L23
Donstil schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:22:
Nah lijkt mij een device gericht op de PC Gaming markt en dan met die visie "Play all your games".

Lijkt me ook. Zal wel in het verkeerde topic geplaatst zijn dan.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:22:

Draait op Windows dus je zal met GamePass Ultimate kunnen streamen en games kunnen installeren vanaf de Xbox app en mogelijk remote play kunnen gebruiken.

Niet enorm relevant voor dit topic maar zeker een interessant ding en enorme concurrentie voor de Steam Deck.

• Timothy3000
Nice! Die hou ik in de gaten.
devilsnight schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:43:
[...]

Heeft het geholpen? Want mooi dat ze deze stappen geven, maar het is een MS issue. Iets zegt me dat wat wij ook doen, het niets zal uithalen.

Even iets anders. Ik had vorig jaar mijn zinnen gezet op een Sonos soundbar, maar heb besloten dat ik dit niet ga doen. Toevallig zag ik vandaag een aanbieding voor een Samsung soundbar (225-250)maar ik ben even vergeten hoe dat ook allemaal weer werkt.

Als ik de soundbar aansluit op de (eARC) van de tv, dan hoef ik op Xbox niets uit te zetten toch? Er was iets met dat je VRR niet kon gebruiken bij bepaalde soundbars, wat was dit ook alweer? VRR is een game changer, daar kan ik niet zonder.
Nee het heeft bij mij niet geholpen, het probleem ligt echt bij Microsoft zelf denk ik.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Homeland schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:51:
[...]

Draait op Windows dus je zal met GamePass Ultimate kunnen streamen en games kunnen installeren vanaf de Xbox app en mogelijk remote play kunnen gebruiken.

Niet enorm relevant voor dit topic maar zeker een interessant ding en enorme concurrentie voor de Steam Deck.
Voor de liefhebbers van de Asus ROG Ally die hier graag over willen verder praten, heb ik even een apart topic geopend.

Asus ROG Ally

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 15:00
Tijdens een previewevenement voor de pers werd duidelijk gemaakt dat de ASUS ROG Ally prijs nog niet bekend gemaakt mocht worden. De hardwarefabrikant heeft echter wel beloofd dat de handheld voor minder dan 1000 euro te koop zal zijn.
Bron: Eurogamer

Wordt een erg prijzig apparaatje.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32
Donstil schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:39:
[...]

Als alles doorgaat komt die zeker op de gamepass. En gezien er een deadline is van 18 juli voor de deal, kun je die datum ook wel redelijk aanhouden voor de gamepass. De games van Bethesda waren ook bijna direct beschikbaar na de aankondiging.

Maar, in dit geval laat ik de pre-order wel staan, net als ik ook nog EA games koop. Ik hou niet van wachten. Sommige IP's moet je gewoon direct spelen en in geval van D4 weet ik ook dat het goed zit. De beta's waren al top en hebben mij direct overgehaald een pre-order te plaatsen.

Erg benieuwd naar hoe deze game eruit ziet.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 16:53
- Offtopic -

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 30-04-2023 13:40 ]

• Donstil
  • Niet online
Vinnocchio schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:23:
[...]

De dualsense maakt voor mij wel het verschil: als ik kan kiezen en ze draaien vergelijkbaar op series x of ps5 dan kies ik meteen de ps5 vanwege de controller.
Eigenlijk zou ik de layout van de Xbox controller met de inside van de DualSense controller willen.

Want wat ze met de DualSense gedaan hebben op gebied van triggers en vibratie vind ik heel tof maar krijg kramp in mijn linker duim van de layout (van de thumbstick layout eigenlijk alleen).

• Donstil
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:28:
[...]

Die juist door al die extra gimmicks leeg is na 5 of 6 uurtjes ongeveer, toch? Dat terwijl de Xbox controllers echt bizar veel langer meegaan. Ik weet wel wat ik kies dan. Ben zelf erg blij dat MS zich tot nu toe niet druk maakt om al die extra dingen in hun controllers wat alleen maar accuduur weg snoept.
Ja ze zijn wel erg snel leeg inderdaad, niet een echt groot probleem in de praktijk maar de Xbox controller is daarin wel de fijnere.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-11 18:33
devilsnight schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:28:
[...]

Die juist door al die extra gimmicks leeg is na 5 of 6 uurtjes ongeveer, toch? Dat terwijl de Xbox controllers echt bizar veel langer meegaan. Ik weet wel wat ik kies dan. Ben zelf erg blij dat MS zich tot nu toe niet druk maakt om al die extra dingen in hun controllers wat alleen maar accuduur weg snoept.
Mwah officieel oplaadstation waar ik mijn Dualsense altijd opzet, al is het wel een dingetje inderdaad. Maar de opties zijn toch heerlijk, ik vind de Dualsense vet, dus multiplatform doe ik vaak op PS5. Maar lekker lang zonder zorgen van batterijen gamen is de Xbox voor. Maar wat hierboven ook gezegd is, zou vet zijn als Microsoft ook die techniek weet te gebruiken. Het voegt wel echt wat toe vind ik.

• Timothy3000
Vinnocchio schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:23:
[...]

De dualsense maakt voor mij wel het verschil: als ik kan kiezen en ze draaien vergelijkbaar op series x of ps5 dan kies ik meteen de ps5 vanwege de controller.
Bij mij andersom. Xbox controller vind ik een stuk fijner in de handen liggen en gaat echt 4x zo lang mee.
Minecraft Legends komt nog beter tot zijn recht in de PvP multiplayer, heb ik het gevoel na een eerste sessie. Moeten beiden nog wel meer tijd erin steken voor alle finesses, maar het RTS gevoel van je basis goed opbouwen en op slimme manier aanvallen komt in PvP goed naar voren.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 16:53
- Offtopic -

[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 30-04-2023 13:42 ]

• L23
- Offtopic - gebruik de TR

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 30-04-2023 13:42 ]

• JDL15
devilsnight schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:10:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe deze is vergeleken met de Stealth 700 gen 2, die heb ik. En natuurlijk de Audeze Maxwell.
Ja, ik ga nog wat meer reviews afwachten en wellicht dat ik toch wat vakantiegeld eraan ga besteden 8)

Als ik hem heb, laat ik je wel weten hoe hij bevalt!
Pagina: 1 ... 107 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord