Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
Amos_x schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:06:
[...]

Wat niet klopt. Genoeg voorbeelden van games waar zelfs in singleplayer een 'mobile game economy' of live service model is in gestopt. Ook als ze het achteraf nog uitslopen, blijf je vaak achter met een game waar je duidelijk aan voelt dat er alles aan is gedaan om de aankopen te stimuleren.

Et dat merk je dus meteen aan bulletsponge bosses, rare rpg mechanica, eindeloze health bars, nummertjes die je overal rond de oren vliegen, duizenden items die niets toevoegen of veranderen aan de gameplay. ("deze handschoen resulteert in melee damage +106,45% en deze hier in stamina + 103,453%...", overdreven gesteld)

Een goede game loop waar hiermee geen rekening is gehouden, speelt gewoon zoveel beter.

GT7 is ook eerst volledig b0rked op de markt gebracht (en die speel ik enkel singleplayer) en was, afhankelijk van wie je het vraagt, pas na een aantal updates min of meer correct afgesteld voor een leuke progressie in single player.

Je voelt gewoon dat er onderhuids aan de knoppen gedraaid kan worden voor meer of minder grind, en dat is jammer. Linus (LTT) had onlangs nog zo'n voorbeeld, een spirituele opvolger van een of andere Final fantasy game die enkel op iOS is uitgebracht.

Live service als in een paar extra challenges, beetje content hier en daar, frisse interface, ... Prima. Ook voor online moet iedereen het zelf weten en de grens vinden van wat 'pay to win' of 'pay to play' is, of niet.

Maar dat je er niet aan hoeft mee te doen in singleplayer klopt helaas niet. Marvel Avengers zou ik met plezier willen spelen, maar is compleet karakterloos door dit soort praktijken. En is nu verlaten. Dus je 'mist' wel iets.

Je kan natuurlijk altijd argumenteren dat er 1000+ andere games zijn, en dat klopt. Echter is GT7 bvb een van mijn favoriete series die bijna was 'verprutst'.

[...]

Zeer basic game imo
Heb je meer voorbeelden van singleplayer consolegames waar dat het geval is? Want ik kan er echt niet zoveel opnoemen en vind het een tamelijke overreactie als ik eerlijk ben.

Marvel Avengers was zonder MT's niet gemaakt lijkt me. Heb die puur als singleplayer game gespeeld en me er mee vermaakt. Was ook best nog een aardige game imo.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:45
Eerste deel ook gespeeld? Ziet er inderdaad leuk uit. Vorige deel kreeg goede reviews.

En daar is nu ook een remaster van uitgebracht.

L23 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:34:
[...]

Ik kan me voor de Xbox 360 destijds alleen maar de 60 euro spellen herinneren en de Mediamarkt had destijds op games rond de release periode 5 a 10 euro korting. Elder Scrolls IV Oblivion heb ik in 2006 70 euro voor betaald, maar dat was de collectors edition.
Sony Exclusieve titels he, bij een release console volgens mij altijd wat duurder geweest.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Gisteren een 2,5 uur in Minecraft Legends gestoken. Lang geleden dat ik dergelijk type game heb gespeeld, maar je rolt er soepel in. Moet vooral wat wennen aan het herkennen van bepaalde zaken, door de gekozen art style. Het is Minecraft, maar ook met een soort van cell shading achtige look. Alsof je wat contrast of depth of field mist zeg maar. Kwestie van gewenning.

In ieder geval een game die geen gekke bugs of missende features lijkt te hebben, dat is ook wel weer eens welkom :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:54:
[...]

Sony Exclusieve titels he, bij een release console volgens mij altijd wat duurder geweest.
Nou geen 75,- zoals jij in je voorbeeld aanhaalt hoor. Ook op release waren die dingen in 2006 rond de 59,95.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

justifire schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:08:
Holy monkey balls ! 139 GB, hoe mooi wordt dit spel wel niet ?!
Dat ie maar snel in de game pass mag belanden :P

[Afbeelding]
Weet je wat stom is? Hier nog steeds geen pre-load zoals bij jou..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:11:
[...]

Is niet mijn pre-load maar van iemand op reddit.
Misschien de regio op je xbox wijzigen ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:25:
[...]

Is niet mijn pre-load maar van iemand op reddit.
Misschien de regio op je xbox wijzigen ?
Oh dacht dat de foto van jou was :)
Dan wacht ik nog rustig af

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Donstil
  • Niet online
[...]

Maar die Pre-load is er al even toch? Ik had de game in pre-order (inmiddels niet meer) en kon gewoon een 60 GB installatie doen.

Donstil schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:38:
[...]

Maar die Pre-load is er al even toch? Ik had de game in pre-order (inmiddels niet meer) en kon gewoon een 60 GB installatie doen.
60GB? Het spel is boven de 130GB, maar Ik heb alleen nog maar MB's haha

Donstil schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:38:
[...]

@G_Dragon bedoeld Jedi : Survivor

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Even naar Nieuw Zeeland gevlogen voor Dead Island 2.
Vooralsnog vind ik het erg houterig.
Hopelijk wordt het later allemaal een stuk toffer met meerdere skillkaarten geactiveerd.
Weet iemand trouwens wanneer je de dlc / preorder wapens krijgt ?
In de kluis lagen ze nl niet…

• Donstil
  • Niet online
Oooh 8)7
Ik dacht DI2

Totaal gemist, maar begrijp ik het goed dat Street Fighter 6 een soort open wereld game wordt? Dat haal ik wel uit die trailers in ieder geval.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59

On_E

Housemusic

Wom schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:59:
Totaal gemist, maar begrijp ik het goed dat Street Fighter 6 een soort open wereld game wordt? Dat haal ik wel uit die trailers in ieder geval.
Het is 1 van de onderdelen, ik hou het wel bij de ouderwetse dingen als de Arcade mode, local of online multiplayer. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

On_E schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:01:
[...]

Het is 1 van de onderdelen, ik hou het wel bij de ouderwetse dingen als de Arcade mode, local of online multiplayer. ;)
Aha, een extra modus dus? Ik zag wat loopanimaties die zo uit Shenmue van de Dreamcast konden komen, dus daar was ik nu niet van onder de indruk eigenlijk :P

Maar goed te weten dat het een extraatje is. :)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59

On_E

Housemusic

Wom schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:05:
[...]

Aha, een extra modus dus? Ik zag wat loopanimaties die zo uit Shenmue van de Dreamcast konden komen, dus daar was ik nu niet van onder de indruk eigenlijk :P

Maar goed te weten dat het een extraatje is. :)
Het is volgens mij wel meer dan een extraatje, aardig wat focus op in trailers tot nu toe. Maar voor ons is het dat dus iig wel, kan me niet voorstellen dat ik er veel tijd in ga steken. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Donstil schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:48:
[...]

Nou geen 75,- zoals jij in je voorbeeld aanhaalt hoor. Ook op release waren die dingen in 2006 rond de 59,95.
Ik zal de kassa bon eens opvragen bij hem of hij me een foto kan sturen.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:48:
[...]

offtopic:
Wat @Linksquest ook zegt ik kan mij de discussies om mij heen en op diverse fora nog wel herrineren toen o.a. Uncharted 1 voor €70,- verkocht werd, op sommige plekken zelfs €80,-. Je zag dit met name bij PS3 spellen.

nieuws: 'Prijzen Sony-spellen verhoogd om verliezen PS3 te compenseren'

[ Voor 21% gewijzigd door Caayn op 21-04-2023 11:31 ]

• Donstil
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:01:
[...]

Ik zal de kassa bon eens opvragen bij hem of hij me een foto kan sturen.
Nah ik zeg niet dat ik die prijs niet geloof. Ik bedoel alleen dat het niet de standaard was toen.

Edit: Ah bericht van @Caayn zag ik net te laat. Kennelijk voor sommige Sony titels inderdaad die (hoge) advies prijzen.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 21-04-2023 12:23 ]

• L23
Donstil schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:21:
[...]

Nah ik zeg niet dat ik die prijs niet geloof. Ik bedoel alleen dat het niet de standaard was toen.

Edit: Ah bericht van @Caayn zag ik net te laat. Kennelijk voor sommige Sony titels inderdaad die (hoge) advies prijzen.
Maar dat was ook nog in de tijd dat je de stad in ging en de winkels langs ging om de prijzen te vergelijken. Volgens mij waren er toen grotere prijsverschillen per winkel, maar ook per stad.

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:34:
[...]

Maar dat was ook nog in de tijd dat je de stad in ging en de winkels langs ging om de prijzen te vergelijken. Volgens mij waren er toen grotere prijsverschillen per winkel, maar ook per stad.
Ja wel leuke tijden, had een bevriende webwinkel in die tijd en de eigenaar daarvan belde altijd even als de game binnen was, speelde ik games soms wel een week eerder :)

Dat zijn dingen die met digitale games verdwenen zijn natuurlijk.

Eerlijk gezegd waren dat voor mij de tijden dat ik games niet kocht maar op andere manieren verkreeg :+ (een uitspraak die met gamepass ook weer steeds meer waar wordt maar dan anders...)

Ik heb wel even een PS2 gehad en later een og Xbox, maar die waren 'geholpen'. Pas toen Steam echt in opkomst kwam met de sales en het zowel veel makkelijker als goedkoper werd om rechtmatig aan je games te komen heb ik mijn piratenhoed in de kast opgeborgen. Daarna ook een Xbox 360 gekocht toen Microsoft ook steeds meer mee ging in de digitale sales en vanaf dat punt eigenlijk alles legaal blijven doen... Maar ben nog steeds een patient/cheap gamer :+

Gamertag: FinrazielNL

• L23
@Finraziel Weer een ander verhaal, maar heb mijn Original Xbox pas een paar jaar geleden aangepast, maar dat was vanwege dat de diskdrive niet meer goed werkte. Ook een Xbox 360 component kabel aangepast voor de Original Xbox en games draaien op 480P en 720P wat een Europese Original Xbox standaard niet kan.

Tevreden Xbox gebruiker, maar jammer dat de Original Xbox na jaren ongebruikt in de kast gewoon vanzelf stuk gaat. Xbox 360 met zijn Ring Of Death. De Xbox One S is tot nu toe heel betrouwbaar gebleken. Maar bij de Xbox Series X hoor ik al mensen praten over koelpasta vervangen.
[...]

Zo, is dat ook weer opgehelderd :)

• L23
@justifire Wat een groot verschil in opslag tussen Series X en S, dat is dan alleen de textures?
justifire schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:20:
[...]

[Embed]
Zo, is dat ook weer opgehelderd :)
Wow dat verschil tussen beide consoles is echt mega :o

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-11 13:38
Vertaald: we kijken hoe populair de game is en afhankelijk van het aantal pre-orders zetten we er X resources tegenover om het te ontwikkelen.

• L23
@justifire Of is een dergelijk verschil in grootte tussen Xbox Series X en S versie van de game vrij normaal?

[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 21-04-2023 18:32 ]

De nieuwe this week on Xbox is er

L23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:31:
@justifire Of is een dergelijk verschil in grootte tussen Xbox Series X en S versie van de game vrij normaal?
Zou het niet weten, heb geen S.

uchiha tijntje schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:05:
[...]
Zojuist Atomic Heart voor 2e keer uitgespeeld en hem dankzij de laatste patch op 1.000gs kunnen zetten. De tracking van de achievements ging nog steeds niet soepel, maar hij unlockte wel. Ik vind dit een van de weinige games die voor mijn gevoel, naast de dishonored franchise, de sfeer van Bioshock, weet te vertalen naar het scherm. Ook al zijn er genoeg puntjes die beter kunnen, en dan kijk ik vooral naar de open wereld en de afwisseling in vijanden. Oja en klimmen… Voor een eerste game is dit uitermate geslaagd. Crispy Critters!!
Zojuist ook afgerond, necromancer was wel even een klusje.
Zo jammer dat ze Atomic Heart niet nog een jaartje in de oven hebben gelaten, dan was het een serieuze goty contender geweest.
Eigenlijk had Mundfish de combat er lekker uit moeten laten, de wereld en de puzzels zijn imo eigenlijk al tof genoeg om een goed spel neer te zetten.

Nu door met de zombies van Dead Island 2, maar dat ik na gisteren toch verder ben gegaan met Atomic Heart zegt eigenlijk al genoeg… AH>DI2

justifire schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:38:
[...]

Zojuist ook afgerond, necromancer was wel even een klusje.
Zo jammer dat ze Atomic Heart niet nog een jaartje in de oven hebben gelaten, dan was het een serieuze goty contender geweest.
Eigenlijk had Mundfish de combat er lekker uit moeten laten, de wereld en de puzzels zijn imo eigenlijk al tof genoeg om een goed spel neer te zetten.

Nu door met de zombies van Dead Island 2, maar dat ik na gisteren toch verder ben gegaan met Atomic Heart zegt eigenlijk al genoeg… AH>DI2
Netjes :) De necromancer difficulty was idd wel pittig maar maakte de story missies wel wat meer tactischer qua gevechten. Vond de sfeer en de wereld erg goed neergezet met toffe muziek, maar door het respawn systeem kwam de open wereld niet goed tot zijn recht en ben ik na een kwart van de game voornamelijk zo snel mogelijk met een auto van punt A naar punt B gegaan. Ik vond AH echt een van de leukste games van de afgelopen periode.

Heb verder vanavond wat gameplay gezien van DI2 maar dat deed me erg weinig.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 15:00
L23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:26:
@justifire Wat een groot verschil in opslag tussen Series X en S, dat is dan alleen de textures?
Mogelijk ook niet ingame cutscenes die op de X op veel hogere resolutie draaien.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• PdeBie
Gisteren Minecraft legends geprobeerd, maar na 15 minuten ook weer gestopt. Besturing vind ik onpraktisch en ook de camera hoek i.c.m. de graphics werkt op een of andere manier niet voor mij.

Jammer, maar helaas.
justifire schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:18:
[...]

Zou het niet weten, heb geen S.
@L23 en @justifire als het goed is, zouden game installaties op de Xbox Series S 30% kleiner moeten zijn in groten dan die op de Xbox Series X. Dit komt omdat de S op 1440p draait en de X op 4K, hierdoor heeft niet alle grafische power van een 4K game mee geïnstalleerd te worden.

EDIT: Dit geld voornamelijk voor Series S|X games en niet voor oudere games zoals oudere Xbox Classic, Xbox 360, Xbox One games. Maar ook daar kan wat verschil in zitten, net als bij sommige moderne indie games.

[ Voor 22% gewijzigd door Linksquest op 22-04-2023 10:14 ]

• L23
Linksquest schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:11:
[...]

@L23 en @justifire als het goed is, zouden game installaties op de Xbox Series S 30% kleiner moeten zijn in groten dan die op de Xbox Series X. Dit komt omdat de S op 1440p draait en de X op 4K, hierdoor heeft niet alle grafische power van een 4K game mee geïnstalleerd te worden.

EDIT: Dit geld voornamelijk voor Series S|X games en niet voor oudere games zoals oudere Xbox Classic, Xbox 360, Xbox One games. Maar ook daar kan wat verschil in zitten, net als bij sommige moderne indie games.
Ik begrijp wel waarom de Xbox Series S versie installatie kleiner is. Maar bij Jedi: Survivor is het 69% kleiner. Daarom was ik benieuwd of er meer verschillen zijn dan alleen de textures.

Ah, lees over @Hulleman zijn bericht heen, cutscenes kunnen ook een behoorlijk verschil maken inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 22-04-2023 10:31 ]

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
Linksquest schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:11:
[...]

Bij Hogwarts Legacy scheelde t bij mij op de s ook best fors met de x-versie. Uit mijn hoofd was dat 55GB vs 80GB oid?
Filmpjes maken inderdaad ook veel verschil, en 30% was iets dat ik gelezen had en dat artikel was 2 jaar geleden al, dus kan goed zijn dat met games als Star Wars of Hogwarts nog meer bespaart kan worden.

Zijn er hier mensen die al de beta van Crash team Rumble hebben gespeeld?

Ben wel wat skeptisch maar dat was ik ook eerst bij Knock Out City en dat was echt een hele leuke PvP game.

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-04-2023 11:37 ]

• Donstil
  • Niet online
Ja maar dat kost ook wel echt ziek veel ontwikkeltijd hoor 😏

Om een of andere reden worden mijn captures niet meer geupload naar het Xbox network, ook al zegt de console dat het wel gebeurd is. Ook de mobile app zegt dat de clip klaar is en in de notificatie zie ik notabene een thumb van de clip.

Dan selecteer ik het en de app zegt "oops, look like you're stranded." afgelopen dagen ging dit allemaal prima en nu alleen nog maar deze ongein met elke capture die ik maak. Why? Google search laat me resultaten van twee jaar en ouder zien, nice.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:39

L0g0ff

omg

devilsnight schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 23:05:
Om een of andere reden worden mijn captures niet meer geupload naar het Xbox network, ook al zegt de console dat het wel gebeurd is. Ook de mobile app zegt dat de clip klaar is en in de notificatie zie ik notabene een thumb van de clip.

Dan selecteer ik het en de app zegt "oops, look like you're stranded." afgelopen dagen ging dit allemaal prima en nu alleen nog maar deze ongein met elke capture die ik maak. Why? Google search laat me resultaten van twee jaar en ouder zien, nice.
Misschien een dns issue? Ik weet niet of je pihole of een andere vorm van dns blocking draait. Anders even je dns provider omzetten en nog eens testen.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

L0g0ff schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:22:
[...]

Misschien een dns issue? Ik weet niet of je pihole of een andere vorm van dns blocking draait. Anders even je dns provider omzetten en nog eens testen.
Ik heb zelf niets veranderd aan netwerk settings, dus dat kan het niet zijn. Ik probeerde het gisternacht nog één keer, meteen zodra er stond uploaded to Xbox Network drukte ik op de guide button en er stond something went wrong.

Anders moet ik maar een bug report naar MS sturen, want sinds MS die chat support door gamers laat runnen vind ik het helemaal niets meer.

• PdeBie
@justifire fraaie titels allemaal! Forza Motorsport en Replaced staan bovenaan mijn wensenlijstje.
Nieuwe games voor deze week.

Met The last case of Benjamin Fox en Star Wars Jedi Survivor een prima week. Even kijken of ik Star Wars direct koop of dat ik daar nog even mee wacht. Volgende week toch Redfall proberen en Ravenlok komt dan ook uit.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-04-2023 11:15 ]

L0g0ff schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:22:
[...]

Een vriend stuurde me dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlAbXCGTjnRNTcUA3ytXdablAZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXOHOG5SDLeFRwHXCon2Fkwr.jpg?f=fotoalbum_large

Dus Twitter zou juist niet meer moeten werken, maar doet het wel, echter de normale manier van uploaden werkt dus niet. Diezelfde vriend heeft deze issues nu ook.

• L0g0ff

L0g0ff

omg

devilsnight schreef op zondag 23 april 2023 @ 11:18:
[...]

Een vriend stuurde me dit

[Afbeelding]

Dus Twitter zou juist niet meer moeten werken, maar doet het wel, echter de normale manier van uploaden werkt dus niet. Diezelfde vriend heeft deze issues nu ook.
Ja dat heeft ook op de frontpage gestaan: nieuws: Xbox-gamers kunnen niet meer direct screenshots en gameplay delen via...

Maar omdat ik dacht dat je de enige was met dit issue verdacht ik je dns en niet deze xbox api change. Een pihole bijvoorbeeld update zijn eigen lijsten dus dat kan van het ene op het andere moment ineens issues geeft.

Ook wil het wel eens voorkomen dat dns cache vervuild is waardoor communicatie ineens vreemd gedrag kan vertonen.

Maar als het bij een ander te reproduceren is dan ligt het issue idd bij Microsoft en zal het binnenkort "vanzelf" wel weer opgelost worden :)

uchiha tijntje schreef op zondag 23 april 2023 @ 11:14:
Nieuwe games voor deze week.

[Twitter]

Met The last case of Benjamin Fox en Star Wars Jedi Survivor een prima week. Even kijken of ik Star Wars direct koop of dat ik daar nog even mee wacht. Volgende week toch Redfall proberen en Ravenlok komt dan ook uit.
Afterimage ! *O*

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:27
PdeBie schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:47:
@justifire fraaie titels allemaal! Forza Motorsport en Replaced staan bovenaan mijn wensenlijstje.
FM staat bij mij op het lijstje " moet nog maar zien"

FH serie is al een downfall sinds FH3 en FM niet veel beter geworden dan wat FM 4 te beiden had relatief gezien imo.

Ben bang dat de focus veel te veel op mooie graphics ligt en driving physics (goed ding), maar het online gedeelte weer een crashfest wordt en er weinig originele gameplay/career ideeën in zitten. Heb het graag mis natuurlijk in dit geval ;)

• L23
Cocoon lijkt mij dan weer tof. En Silksong natuurlijk…

• PdeBie
Beakzz schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:04:
[...]

FH serie is al een downfall sinds FH3 en FM niet veel beter geworden dan wat FM 4 te beiden had relatief gezien imo.

Ben bang dat de focus veel te veel op mooie graphics ligt en driving physics (goed ding), maar het online gedeelte weer een crashfest wordt en er weinig originele gameplay/career ideeën in zitten. Heb het graag mis natuurlijk in dit geval ;)
Ik ben geen fanatieke (sim) racer, dus het online deel boeit mij niet heel erg. In FH race ik ook voornamelijk tegen drivatars. Als er een goed aanbod aan auto’s en circuits (en dan bedoel ik dus niet 6 circuits gespiegeld en omgekeerd) in zit ben ik al snel tevreden :)
Bij mij lopen de captures weer niet lekker, verwijderen van Xbox Live captures kan ik wel 100 keer verwijderen maar ze gaan niet van Xbox Live af. Ook uploaden lukt niet, maar ik krijg geen error code en het rebooten van de Xbox werkte ook niet..

Verwijderd

Wat voor tv/scherm gebruiken jullie eigenlijk?

Heb zelf nl wat issues met mn huidige Philips 43inch 4k Ambilight TV. Het scherm flikkert af en toe... en dat alleen met mn xbox series s, de switch en dergelijke heeft daar geen last van. Ben daar zelf er gevoelig voor.

Op een Samsung M5 32inch smart monitor zijn er geen problemen. Alleen is die nou net wat te klein voor in de woonkamer.
Iemand bekend met dit probleem, of een oplossing?

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 06:21
Beakzz schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:04:
[...]

Ze hoeven enkel iRacing en het online gedeelte van GT7 te kopiëren en dan zitten ze wat mij betreft goed :) Eigenlijk hoop ik dat ze sowieso heel goed naar GT7 kijken (microtransacties daargelaten, uiteraard), want die game is toch wel ijzersterk.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

G_Dragon schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:06:
Bij mij lopen de captures weer niet lekker, verwijderen van Xbox Live captures kan ik wel 100 keer verwijderen maar ze gaan niet van Xbox Live af. Ook uploaden lukt niet, maar ik krijg geen error code en het rebooten van de Xbox werkte ook niet..
Yep, het is echt iets wat MS zelf moet fixen. Ik maakte net een clip in RDR2. Na een paar minuten kreeg ik de notificatie op mijn telefoon van de Xbox app, ik zag zelfs een plaatje van de clip. Maar wanneer ik het selecteer krijg ik weer die error "looks like you're stranded."

Als ik op Xbox meteen de video aanklik staat er alleen dat er iets mis is gegaan. Hopelijk fixen ze het snel, maak allemaal grappige shizzle mee in RDR2 en kan het niet aan de vrienden laten zien. Er zijn ergere dingen, maar hoop wel dat er snel een fix is.
devilsnight schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:11:
[...]

Yep, het is echt iets wat MS zelf moet fixen. Ik maakte net een clip in RDR2. Na een paar minuten kreeg ik de notificatie op mijn telefoon van de Xbox app, ik zag zelfs een plaatje van de clip. Maar wanneer ik het selecteer krijg ik weer die error "looks like you're stranded."

Als ik op Xbox meteen de video aanklik staat er alleen dat er iets mis is gegaan. Hopelijk fixen ze het snel, maak allemaal grappige shizzle mee in RDR2 en kan het niet aan de vrienden laten zien. Er zijn ergere dingen, maar hoop wel dat er snel een fix is.
Oke dan ligt het gelukkig niet aan mij, ik heb net even een tweet gestuurd naar Xbox Support in de hoop dat ze er misschien iets aan gaan doen.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:27
Rossi46 schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:02:
[...]

Ze hoeven enkel iRacing en het online gedeelte van GT7 te kopiëren en dan zitten ze wat mij betreft goed :) Eigenlijk hoop ik dat ze sowieso heel goed naar GT7 kijken (microtransacties daargelaten, uiteraard), want die game is toch wel ijzersterk.
Voor online wel ja, maar liever niet voor het van voor naar achteren racen als het om singleplayer gaat. Wat een #$%%@ concept is dat 8)7
G_Dragon schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:17:
[...]

Oke dan ligt het gelukkig niet aan mij, ik heb net even een tweet gestuurd naar Xbox Support in de hoop dat ze er misschien iets aan gaan doen.
Altijd goed!

Ik had een thread aangemaakt gisteren op Microsoft Answers toen ik reacties had gezien van mensen die er geen last van hadden. Er werd me aangeraden een bug report naar MS/Xbox te sturen, dus dat ook gedaan. Komt vast goed.
The last case of Benedict Fox wordt mijn eerstvolgende metroidvania. Deze houd ik in het achterhoofd. :)

———-

Gameplay beelden van Inmortals of Aveum. Doom meets Harry Potter ofzo? :P

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-04-2023 18:28 ]

devilsnight schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:19:
[...]

Altijd goed!

Ik had een thread aangemaakt gisteren op Microsoft Answers toen ik reacties had gezien van mensen die er geen last van hadden. Er werd me aangeraden een bug report naar MS/Xbox te sturen, dus dat ook gedaan. Komt vast goed.
Krijg net reactie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDYCxQSQp_cOGxUjabjAXOvT3Zw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEVU7qlILa5ToZRN6o6aZReI.jpg?f=fotoalbum_large

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:58:

Heb zelf nl wat issues met mn huidige Philips 43inch 4k Ambilight TV. Het scherm flikkert af en toe... en dat alleen met mn xbox series s, de switch en dergelijke heeft daar geen last van. Ben daar zelf er gevoelig voor.

Op een Samsung M5 32inch smart monitor zijn er geen problemen. Alleen is die nou net wat te klein voor in de woonkamer.
Op mijn AOC Q3279VWFD8 monitor lijkt VRR niet echt lekker meer te werken. Misschien defecte monitor maar zodra die uitstaat weinig last van. Misschien dat het bij jou ook een verschil maakt?

• L23
Zo kom je helemaal niet aan gamen toe :P

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Microsoft not happy with Xbox - it's claimed
The state of the Xbox console has been a major talking point for gamers for quite some time right now with many disappointed by what’s been offered since the Xbox Series X|S launched in 2020. And now it appears that even internally at Microsoft there are signs that the company is not happy with the state of the Xbox.
Ben benieuwd hoe Microsoft daar intern, op korte termijn, een oplossing voor gaat vinden.

Het apparaat heeft, naar mijn mening, zijn belofte nog niet waar weten te maken en daar lijkt de komende maanden nog geen verandering in te komen.

Edit:
Zat net ook even te rekenen: het is alweer even geleden dat ik voor het laatst een spel heb uitgespeeld op Xbox.

Mijn lijstje van nu (bovenaan) tot augustus vorig jaar (onderaan):
- Resident Evil 2 (PC / Steam Deck);
- Resident Evil 3 (PC / Steam Deck);
- Resident Evil 4 Remake (PC / Steam Deck);
- Hogwarts Legacy (PC);
- Dead Space (PC);
- Journey to the Savage Planet (PC);
- Terminator: Resistance (PlayStation 5);
- God of War: Ragnarok (PlayStation 5);
- The Last of Us: Part One (PlayStation 5);
- Guardians of the Galaxy (Xbox Series X).

[ Voor 29% gewijzigd door Yonix op 24-04-2023 06:36 ]

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Waarom 3x je persistent cache clearen :?

Als je dat toch weet dan fix je dat toch in je console ipv dat je het bij de eind gebruiker legt?

• Timothy3000
Yonix schreef op maandag 24 april 2023 @ 05:34:

[...]

Ben benieuwd hoe Microsoft daar intern, op korte termijn, een oplossing voor gaat vinden.

Het apparaat heeft, naar mijn mening, zijn belofte nog niet waar weten te maken en daar lijkt de komende maanden nog geen verandering in te komen.

Edit:
Zat net ook even te rekenen: het is alweer even geleden dat ik voor het laatst een spel heb uitgespeeld op Xbox.

[...]
In welke zin heeft het zijn belofte nog niet waar weten te maken? En over welke belofte heb je het?

Het lijstje met.je uitgespeelde spellen bevat zover ik zie 1 echte exclusive nextgen game (Ragnorak) en voor de rest vrijwel allemaal multiparty titels, dus ik snap niet zo goed wat je daarmee probeert te zeggen naast dat je liever PC en Steamdeck speelt. :P
You know, they didn’t release a first-party game last year, and if that doesn’t affect you if you always have something to play again, that’s awesome, but a lot of people do regret getting their Xbox.”
Niet veel maar ze waren er wel. Oa Grounded, Pertinent, As Dusk Falls.

2023 lijkt vooralsnog mooier te worden als het op first party games aankomt, dat wel. Al vind ik het aantal echt goeie exclusives op Playstation (als je de Remakes niet meetelt) ook best meevallen vooralsnog. (Ratchet, Returnal, GT, Demon Souls, Horizon, Miles Morales, Ragnarok als ik het goed heb).

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 24-04-2023 07:46 ]

• Timothy3000
Edit ging mis.

[ Voor 97% gewijzigd door Timothy3000 op 24-04-2023 07:45 ]

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-11 17:22

Ik heb dit ooit eens gehad met mijn LG 4k.(hdr10)
Lag aan mijn hdmi kabel.
Ik heb toen meerdere aftermarket hdmi kabels getest.(kabels zaten al in de muur)
Overgeschakeld naar de originele hdmi kabel die bij de Xbox zat en toen was de storing weg.
Tijdperk "Xbox One X"

[...]

Edit:

[...]
Het is een gerucht uit een podcast, waarvan behoorlijk wat mensen van mening zijn dat die vaak veel fout heeft. Behalve uiteraard als het overeenkomt met wat diegene hoopt. Dan is het juist. :P

Verder doet je lijstje in mijn optiek weinig om je standpunt te versterken dat het kommer en kwel is de afgelopen periode. Je lijstje bevat 2 exclusives waarvan 1 een remake. De rest is zoals @Timothy3000 aangeeft multiplatform, waarvan ook weer 4 remakes. Gemakshalve vergeet je verder vier goed ontvangen games die sinds je startpunt van augustus vorig jaar zijn uitgekomen. Grounded 1.0, As Dusk Falls, Pentiment en Hi-Fi Rush. 2 van de 4 bevat trouwens een uitstekende photo mode zit, waar jij je vast wel uren mee kunt vermaken ;)). Dat het je smaak wellicht niet is, doet weinig af aan het feit dat er wel degelijk diverse games zijn uitgekomen en die goed zijn ontvangen.

Als je het hebt over de typische AAA-games in 2022, dan heb je een terecht punt, want dat zijn de genoemde games inderdaad niet. Gelukkig niet zou ik haast zeggen, want dan waren deze vier games nooit gemaakt. Laten we met zijn allen wat meer waardering hebben voor dit soort games dan de typische AAA 3rd person action adventure games die jouw lijstje domineren (waarvan de helft remakes zijn). :) Dat je van mening bent dat je daar je console niet voor gekocht hebt is natuurlijk je goed recht. Komende periode vind je wellicht wat games die wel aan je wensen voldoen met Redfall volgende week en Starfield over paar maandjes.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-04-2023 09:10 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 15:00
uchiha tijntje schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:16:
Gameplay beelden van Inmortals of Aveum. Doom meets Harry Potter ofzo? :P

[Video: Immortals of Aveum – Gameplay First Look Trailer]
Volgens mij wordt deze game omschreven als Call of Duty met magic... Ik weet het nog niet....

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:06:
[...]

Het is een gerucht uit een podcast, waarvan behoorlijk wat mensen van mening zijn dat die vaak veel fout heeft. Behalve uiteraard als het overeenkomt met wat diegene hoopt. Dan is het juist. :P

Verder doet je lijstje in mijn optiek weinig om je standpunt te versterken dat het kommer en kwel is de afgelopen periode. Je lijstje bevat 2 exclusives waarvan 1 een remake. De rest is zoals @Timothy3000 aangeeft multiplatform, waarvan ook weer 4 remakes. Gemakshalve vergeet je verder vier goed ontvangen games die sinds je startpunt van augustus vorig jaar zijn uitgekomen. Grounded 1.0, As Dusk Falls, Pentiment en Hi-Fi Rush. 2 van de 4 bevat trouwens een uitstekende photo mode zit, waar jij je vast wel uren mee kunt vermaken ;)). Dat het je smaak wellicht niet is, doet weinig af aan het feit dat er wel degelijk diverse games zijn uitgekomen en die goed zijn ontvangen.

Als je het hebt over de typische AAA-games in 2022, dan heb je een terecht punt, want dat zijn de genoemde games inderdaad niet. Gelukkig niet zou ik haast zeggen, want dan waren deze vier games nooit gemaakt. Laten we met zijn allen wat meer waardering hebben voor dit soort games dan de typische AAA 3rd person action adventure games die jouw lijstje domineren (waarvan de helft remakes zijn). :) Dat je van mening bent dat je daar je console niet voor gekocht hebt is natuurlijk je goed recht. Komende periode vind je wellicht wat games die daar wel aan je wensen voldoen met Redfall volgende week en Starfield over paar maandjes.
Was in mijn post Hi Fi Rush vergeten. Hoe dan.

Ik leg mezelf voor straf een postverbod op van een maand. Allemachtig. |:( :P

Ik heb de LG OLED EVO C2 42inch, doet het echt prima. maar die heb je ook in grotere maten.

• Donstil
  • Niet online

[...]

Mm kort sensatie stukje als ik het zo lees.

The state of the Xbox console has been a major talking point for gamers for quite some time right now with many disappointed by what’s been offered since the Xbox Series X|S launched in 2020. And now it appears that even internally at Microsoft there are signs that the company is not happy with the state of the Xbox.

Dan leg je geen 70 miljard neer om te experimenteren lijkt me. Dat doe je als je een visie hebt waar je heen wil en niet als je "not happy" bent.

Wij hebben een Sony KD-55AG8 (Oled), ben dik tevreden met het beeld. Zou ook nooit meer minder willen dan Oled :D

• SpaVast
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-06 13:02
Donstil schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:29:
[...]

Dan leg je geen 70 miljard neer om te experimenteren lijkt me. Dat doe je als je een visie hebt waar je heen wil en niet als je "not happy" bent.
Eens hiermee, het lijkt me dat er bij Microsoft wel degelijk is nagedacht voordat er 70 miljard geinvesteerd wordt.

Los daarvan nog een vraag.
Mijn vriendin is sinds kort begonnen met Hogwarts Legacy op mijn xbox. Afgelopen vrijdag startte de xbox op op een half scherm en afgelopen zondag startte hij op zonder geluid. Beide met opnieuw opstarten verholpen maar beide zaken die ik nog niet eerder heb meegemaakt. Moet ik me zorgen gaan maken of is dit toeval?
Donstil schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:29:
[...]

Had het inderdaad ook gelezen, maar laten we ook even heel eerlijk zijn, we hebben in de eerste 2 jaar zo goed als geen enkele exclusieve game gehad, en die uitkwamen waren ook nog te spelen op de Xbox One, dus snap dan ook wel dat het slecht valt. Ik hoop dan ook dat dit jaar veel goed gemaakt gaat worden, Hi-Fi Rush beviel mij in ieder geval al goed, maar mijn ogen zijn voornamelijk gericht op Hellblade 2 en Forza op dit moment, maar wacht ook erg op Gears 6 en State, Fable en State of Decay 3.

En ja ook Redfall en Starfield, daar ben ik ook benieuwd naar.

Linksquest schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:28:
[...]

Ik heb de LG OLED EVO C2 42inch, doet het echt prima. maar die heb je ook in grotere maten.
Die tv heeft volgens mij echt prachtig beeld, ik heb deze in mijn verlanglijstje staan voor het geval als onze Sony KD-55AG8 besluit ermee op te houden. Maar hoop dat we er nog jaren plezier van hebben O-)

G_Dragon schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:34:
[...]

Die tv heeft volgens mij echt prachtig beeld, ik heb deze in mijn verlanglijstje staan voor het geval als onze Sony KD-55AG8 besluit ermee op te houden. Maar hoop dat we er nog jaren plezier van hebben O-)
Ik kwam van een LG Full HD 31 inch 50hrz, en dan is de sprong naar een C2 ook echt een bom, ben er erg blij mee. En als ik het goed heb, is de G1 en C1 in samenwerking met het Xbox Team gemaakt.

[YouTube: LG OLED x Xbox Series X l Dream setup]

[ Voor 17% gewijzigd door Linksquest op 24-04-2023 09:44 ]

• L23

[...]
Als ik naar je lijstje kijk, zijn we dan niet een beetje verwend als we op zoveel verschillende platforms games kunnen spelen? Ik denk dat het lijstje weinig over de Xbox zelf zegt. Als je recenter een Steam Deck hebt gekocht, een toffe nieuwe gadget, dan zou ik daar ook meer gebruik van maken.
Ik zou er niet de tijd voor kunnen vinden om op zoveel verschillende platforms te gamen. Dan zou er zeker een platform minder tot geen aandacht krijgen. Daarom houdt ik het ook bewust bij Nintendo Switch en Xbox. Maar mogelijk is dat bij jou anders?

• Donstil
  • Niet online
Linksquest schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:33:
[...]

Had het inderdaad ook gelezen, maar laten we ook even heel eerlijk zijn, we hebben in de eerste 2 jaar zo goed als geen enkele exclusieve game gehad, en die uitkwamen waren ook nog te spelen op de Xbox One, dus snap dan ook wel dat het slecht valt. Ik hoop dan ook dat dit jaar veel goed gemaakt gaat worden, Hi-Fi Rush beviel mij in ieder geval al goed, maar mijn ogen zijn voornamelijk gericht op Hellblade 2 en Forza op dit moment, maar wacht ook erg op Gears 6 en State, Fable en State of Decay 3.

En ja ook Redfall en Starfield, daar ben ik ook benieuwd naar.
De visie lijkt veel breder dan alleen maar de first party exclusive strategie maar als je daar puur naar kijkt dan valt het wat tegen inderdaad.

Met de recente overnamen in het achterhoofd lijkt het mij veel logischer dat Microsoft met Xbox een Azure of Office omgeving maar dan voor Gaming probeert te bouwen en dat doe je niet even in 5 jaar met wat exclusives :)

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 24-04-2023 10:01 ]

• Timothy3000
Ik vind op beide consoles het aantal echt toffe exclusives nog wat mager. Maar we zijn ook nog maar 2,5 jaar onderweg, waarvan 1,5 middenin een pandemie.
Timothy3000 schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:50:
Ik vind op beide consoles het aantal echt toffe exclusives nog wat mager. Maar we zijn ook nog maar 2,5 jaar onderweg, waarvan 1,5 middenin een pandemie.
Ook die mening deel ik heel erg, want het lijkt de generatie van de remakes. Ik heb nog nooit zo veel remakes en remasters voorbij zien komen, als de afgelopen 3 jaar.

Maar goed, de Xbox One heeft gewoon door bepaalde visies en keuzes een hele slechte start gehad en daar zijn ze ook niet meer heel goed uitgekomen. Denk hierbij aan de €100,00 prijs verschil juist door de Kinect, in de documenteren Power On word dit goed uitgelegd.

Sinds kort heb ik ook de PS5, en nu ik ze alle 2 goed heb kunnen bekijken, moet ik inderdaad zeggen dat ze op de controller ook weinig vernieuwing hebben gedaan. Het dashboard lijkt te veel op de One en voelt en oogt daardoor ook niet vernieuwd. Wel vind ik het uiterlijk van de Xbox Series X mooier, is compacter en voelt steviger, en geloof het of niet, is ook nog eens stiller. Voor mij blijft de Xbox Series X mijn main system, eerste Xbox waarbij dat gebeurd is en het zal voor nu ook zo blijven.

Donstil schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:46:

Met de recente overnamen in het achterhoofd lijkt het mij veel logischer dat Microsoft met Xbox een Azure of Office omgeving maar dan voor Gaming probeert te bouwen en dat doe je niet even in 5 jaar met wat exclusives :)
Ik schreef het hierboven al, de Xbox One had al een verkeerde stap omdat ze de hoofd focus kwijt waren, die zit inderdaad nu wel goed met de Series, maar men moet wel geduld hebben en niet zoals Google na 3 jaar de stekker eruit trekken.

• Timothy3000
Linksquest schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:07:
[...]

Ook die mening deel ik heel erg, want het lijkt de generatie van de remakes. Ik heb nog nooit zo veel remakes en remasters voorbij zien komen, als de afgelopen 3 jaar.

Maar goed, de Xbox One heeft gewoon door bepaalde visies en keuzes een hele slechte start gehad en daar zijn ze ook niet meer heel goed uitgekomen. Denk hierbij aan de €100,00 prijs verschil juist door de Kinect, in de documenteren Power On word dit goed uitgelegd.

Sinds kort heb ik ook de PS5, en nu ik ze alle 2 goed heb kunnen bekijken, moet ik inderdaad zeggen dat ze op de controller ook weinig vernieuwing hebben gedaan. Het dashboard lijkt te veel op de One en voelt en oogt daardoor ook niet vernieuwd. Wel vind ik het uiterlijk van de Xbox Series X mooier, is compacter en voelt steviger, en geloof het of niet, is ook nog eens stiller. Voor mij blijft de Xbox Series X mijn main system, eerste Xbox waarbij dat gebeurd is en het zal voor nu ook zo blijven.
Same here. Ook nieuwe games als Horizon voelden een tikkie been there done that en verveelden me snel. De Dualsense is erg tof maar de enige games die er écht goed gebruik van maakten waren enkel Astro, Deathloop en vooral Returnal imo. De trade in voor de korte batterijduur is het verder bij de meeste games niet waard.

Ik merk deze gen vooralsnog dat ik vooral op zowel PS als Xbox kleinere titels en Third Parties speel, op een Ragnarok en Returnal na, en daar vermaak ik me ook echt meer dan prima mee. Sifi bijvoorbeeld, wat een gem is dat.

• Donstil
  • Niet online
Linksquest schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:09:
[...]

Ik schreef het hierboven al, de Xbox One had al een verkeerde stap omdat ze de hoofd focus kwijt waren, die zit inderdaad nu wel goed met de Series, maar men moet wel geduld hebben en niet zoals Google na 3 jaar de stekker eruit trekken.
Precies, dat is een project van jaren.

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:50:
Ja eens.

Pagina: 1 ... 106 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord