Wat niet klopt. Genoeg voorbeelden van games waar zelfs in singleplayer een 'mobile game economy' of live service model is in gestopt. Ook als ze het achteraf nog uitslopen, blijf je vaak achter met een game waar je duidelijk aan voelt dat er alles aan is gedaan om de aankopen te stimuleren.
Et dat merk je dus meteen aan bulletsponge bosses, rare rpg mechanica, eindeloze health bars, nummertjes die je overal rond de oren vliegen, duizenden items die niets toevoegen of veranderen aan de gameplay. ("deze handschoen resulteert in melee damage +106,45% en deze hier in stamina + 103,453%...", overdreven gesteld)
Een goede game loop waar hiermee geen rekening is gehouden, speelt gewoon zoveel beter.
GT7 is ook eerst volledig b0rked op de markt gebracht (en die speel ik enkel singleplayer) en was, afhankelijk van wie je het vraagt, pas na een aantal updates min of meer correct afgesteld voor een leuke progressie in single player.
Je voelt gewoon dat er onderhuids aan de knoppen gedraaid kan worden voor meer of minder grind, en dat is jammer. Linus (LTT) had onlangs nog zo'n voorbeeld, een spirituele opvolger van een of andere Final fantasy game die enkel op iOS is uitgebracht.
Live service als in een paar extra challenges, beetje content hier en daar, frisse interface, ... Prima. Ook voor online moet iedereen het zelf weten en de grens vinden van wat 'pay to win' of 'pay to play' is, of niet.
Maar dat je er niet aan hoeft mee te doen in singleplayer klopt helaas niet. Marvel Avengers zou ik met plezier willen spelen, maar is compleet karakterloos door dit soort praktijken. En is nu verlaten. Dus je 'mist' wel iets.
Je kan natuurlijk altijd argumenteren dat er 1000+ andere games zijn, en dat klopt. Echter is GT7 bvb een van mijn favoriete series die bijna was 'verprutst'.
Met Gotham Knights was ook weinig mis. Aardige game, geen hoogvlieger.
Zeer basic game imo
[
Voor 3% gewijzigd door
Amos_x op 19-04-2023 19:07
]