Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
On_E schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:49:
[...]
Ik zal het nog 1 keer herhalen, ik reageer op diegenen die de game liever uitgesteld zien omdat zij m niet in 30 FPS willen spelen…
Maar die zijn er hier helemaal niet....

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59

On_E

Housemusic

Timothy3000 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:56:
[...]

Maar die zijn er hier helemaal niet....
En daarom zei ik ook al gelijk dat het over reacties ging op verschillende fora…

Las er toch echt zat vanmiddag.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik zou eerlijk 30fps niet eens zo erg vinden, Cyberpunk was dat ook gemiddeld aan het begin, ergens kon ik er wel aan wennen. Maar de game zelf trekt mij niet echt, idem trouwens met Aveum :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Weer een mooie reden om binnenkort Grounded opnieuw te installeren. Nieuwe update komt deze maand uit.

https://www.trueachieveme...d-super-duper-update-xbox

Nieuwe enemies, nieuwe boss, QoL en nieuwe achievements :)

Hier de uitgebreide patch notes. Kunnen veel developers wat van leren:

https://forums.obsidian.n...tch-notes-for-update-120/

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-04-2023 20:47 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Dat was een gezellige avond Rocket League met @Martinspire , had het spel sinds 2017 niet meer gespeeld dus voelde me best wel een noob :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• On_E

On_E

Housemusic

Company of Heroes 3 console versie komt op 30 mei uit. :)

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 21:50
On_E schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:16:
Wow. Zo snel al. Dat had ik niet verwacht. Ben groot fan van de serie. Ben erg benieuwd hoe deze speet op console.

PSN ID Binloading_nl

• On_E

On_E

Housemusic

steefje schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:23:
[...]

Wow. Zo snel al. Dat had ik niet verwacht. Ben groot fan van de serie. Ben erg benieuwd hoe deze speet op console.
Alle vertrouwen in de controls, maar zeker benieuwd! Al denk ik dat ie er sowieso wel gaat komen, speel de laatste tijd veel ‘PC’ games als Age of Empires, Anno 1800 of Transport Fever 2 met een controller op mijn Series X en het bevalt prima.

Mijn laptop gebruik ik nauwelijks nog voor gamen. :o

Dubble jump, autoheal, die upgrade voor kill van bovenaf en die Wolverine claws. Dat gaat hard hoor. Hij autofocust naar de volgende tegenstander en springt er naartoe waarna je alle ledematen eraf chopt. Heel bruut hoe je dan een heel plein met vijanden aan gort rijgt.

Het wordt er wel een stuk makkelijker van. :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Damage control, Rocksteady heeft gezien wat de community backlash op Arkane's aankondiging was en wil dat waarschijnlijk voorkomen. Mij interesseert het niet, want ik ben de interesse voor Suicide Squad al héél lang kwijt.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:27
On_E schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:16:
Als ze nou eerst de game eens fixen op de pc. Mixed reviews voor zo'n populaire serie (onder het Steam publiek) zegt genoeg. Had als Early acces uit moeten komen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:54
G_Dragon schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:04:
Dat was een gezellige avond Rocket League met @Martinspire , had het spel sinds 2017 niet meer gespeeld dus voelde me best wel een noob :o
Haha. Was wel gezellig weer ja. Als ik mijzelf vergelijk met die andere 2 in de party vind ik mijzelf ook nog wel noob terwijl ik het toch alweer een maand of 2 redelijk veel speel. Maar het gaat wel steeds beter. En als je toch wat vaker zelf de bal wilt hebben, zul je wel even wat potjes moeten doen zonder party, dan is de matchmaking een stuk beter en leer je er meer van. Dan komt op een gegeven moment het vliegen weer wat beter en vanaf dat punt gaat het gewoon prima in de normale matchmaking.

Als er nog anderen zijn die af en toe eens Rocket League willen doen, dan voeg me gerust toe.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Martinspire schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:35:
[...]

Haha. Was wel gezellig weer ja. Als ik mijzelf vergelijk met die andere 2 in de party vind ik mijzelf ook nog wel noob terwijl ik het toch alweer een maand of 2 redelijk veel speel. Maar het gaat wel steeds beter. En als je toch wat vaker zelf de bal wilt hebben, zul je wel even wat potjes moeten doen zonder party, dan is de matchmaking een stuk beter en leer je er meer van. Dan komt op een gegeven moment het vliegen weer wat beter en vanaf dat punt gaat het gewoon prima in de normale matchmaking.

Als er nog anderen zijn die af en toe eens Rocket League willen doen, dan voeg me gerust toe.
Haha dan moet ik dat maar eens gaan doen, want ik was er nu meer voor spek en bonen dan dat ik echt iets voor het team kon betekenen. Ik ben blij dat ik jullie in een party heb gegooid want ik denk echt wel dat je met hun zo vaker Rocket League kan spelen :D.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Far Cry New Dawn is zo'n spel die volgens mij is uitgebracht op een te lage framerate, want sinds het moment dat ik ben gaan spelen voelde er iets niet goed aan en werd ik misselijk bij het rondkijken. Iets loopt gewoon totaal niet soepel en het draaien had een rare vertraging, dus ergens liep er gewoon iets niet goed. Heb het film grain effect helemaal naar 0 gezet, waardoor het spel gelukkig naar mijn mening al een stuk beter speelt. Maar ik kreeg de tip van een Tweaker om de FPS Boost aan te zetten, dit gaat toch altijd automatisch aan zou je denken? Dat bleek dus niet waar te zijn, want ik moest het handmatig aanzetten.

Maar sinds ik die FPS Boost aan heb staan lijkt het spel perfect te spelen en is het draaien met je beeld ook niet meer raar aan de ogen, ik weet dat de game geen 60fps krijgt door de FPS boost. Dus ik denk echt dat de game standaard net niet op een lekkere speelbare fps is uitgekomen, geen idee of ik hierin gelijk heb?

• On_E

On_E

Housemusic

Beakzz schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:02:
[...]

Als ze nou eerst de game eens fixen op de pc. Mixed reviews voor zo'n populaire serie (onder het Steam publiek) zegt genoeg. Had als Early acces uit moeten komen.
Ai dat is jammer zeg, wist niet dat de PC versie (nog) matig is.

Jammer! Ondanks ik dit dit spel niet wou gaan spelen, is het inderdaad de zoveelste.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:20:
[...]

Jammer dus niet de EA vervanger in gamepass. Iedere game die ik wilde spelen op Riders Republic na al in huis dus dat ga ik mooi niet doen. Voor wie interesse heeft in bijvoorbeeld AC of The Division: koop ze in de aanbieding, dan heb je ze voor altijd en je doet maanden met die games voor een lager bedrag dan 1 maand Ubi+.
Veel te duur met de oude games die er in zitten imo.
Tja, of je neemt het een maandje hier en daar om diezelfde games te spelen. Je hoeft een subscription natuurlijk geen jaar/full time aan te houden. Dus duur is relatief. Ik beschouw die subscriptions als de vroegere game rentals. Schijntje, prijs van 2 3 koffies max. Abonneren en meteen in settings recurring billing uit zetten.

Ubisoft games zijn namelijk typisch het soort games om jezelf eens te laten opgaan in zo'n ubi open world. Vaak is dat 2 weekends, max. een maandje om wat far cry te doen, of even in egypte rond te hossen.. Dan heb je (ik) het toch wel gezien. En het zijn vaak typisch games die geen meerwaarde hebben om bij te houden, want ik neem ze zeer zelden later nog eens terug op. Dus dan liggen ze toch maar weer in de weg.

En vooral, dan hoef je niet met vage types te handelen op marktplaats als je de games weer kwijt wil.

• Timothy3000
Ik ben echt maanden bezig met Ubi games. Met name de Assassins Creed en Watch Dogs. Net een Big Mac. Er is veel beter maar op zn tijd toch even lekker.
Timothy3000 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:58:
Ik ben echt maanden bezig met Ubi games. Met name de Assassins Creed en Watch Dogs. Net een Big Mac. Er is veel beter maar op zn tijd toch even lekker.
Ja daar betrapt ik mezelf ook op, vaak kan je in die Ubisoft spellen wel veel tijd kwijt.
Ik ben ook grote fan van de Far Cry, Assassin's Creed, Watch Dogs series, gewoon die vrijheid die je krijgt om alles op je dooie gemak te doen met daarnaast een leuk verhaal.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32
G_Dragon schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:22:
[...]

Ja daar betrapt ik mezelf ook op, vaak kan je in die Ubisoft spellen wel veel tijd kwijt.
Ik ben ook grote fan van de Far Cry, Assassin's Creed, Watch Dogs series, gewoon die vrijheid die je krijgt om alles op je dooie gemak te doen met daarnaast een leuk verhaal.
Meestal bij de nieuwe games ben ik er 1 a 2 maanden heel druk mee en dan ben ik door de main story en groot deel van de side missions en dan ben ik er wel klaar mee.
Met day one in ubisoft+ wordt het gewoon steeds even aanzetten bij nieuwe games als AC Mirage en dan weer uitschakelen. Dan betaal je dus 36 euro voor een nieuwe game. Het wordt geen abo die ik continue aan laat staan.
SunnieNL schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:25:
[...]

Meestal bij de nieuwe games ben ik er 1 a 2 maanden heel druk mee en dan ben ik door de main story en groot deel van de side missions en dan ben ik er wel klaar mee.
Met day one in ubisoft+ wordt het gewoon steeds even aanzetten bij nieuwe games als AC Mirage en dan weer uitschakelen. Dan betaal je dus 36 euro voor een nieuwe game. Het wordt geen abo die ik continue aan laat staan.
Ja dat is op zich geen slechte manier om zo goedkoop nieuwe spellen te spelen, alleen voor die 4 tot 15 euro meer per spel ga ik toch liever voor de optie om een spel te kopen omdat je dan het spel levenslang bezit. Maar dan bedoel ik wel dat ik het spel voor €40 a 50 euro in Brazilië koop, want via Nederland betaal je tegenwoordig al vrij snel tussen de €60 a €70.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 14:38
G_Dragon schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:22:
Far Cry New Dawn is zo'n spel die volgens mij is uitgebracht op een te lage framerate, want sinds het moment dat ik ben gaan spelen voelde er iets niet goed aan en werd ik misselijk bij het rondkijken. Iets loopt gewoon totaal niet soepel en het draaien had een rare vertraging, dus ergens liep er gewoon iets niet goed. Heb het film grain effect helemaal naar 0 gezet, waardoor het spel gelukkig naar mijn mening al een stuk beter speelt. Maar ik kreeg de tip van een Tweaker om de FPS Boost aan te zetten, dit gaat toch altijd automatisch aan zou je denken? Dat bleek dus niet waar te zijn, want ik moest het handmatig aanzetten.

Maar sinds ik die FPS Boost aan heb staan lijkt het spel perfect te spelen en is het draaien met je beeld ook niet meer raar aan de ogen, ik weet dat de game geen 60fps krijgt door de FPS boost. Dus ik denk echt dat de game standaard net niet op een lekkere speelbare fps is uitgekomen, geen idee of ik hierin gelijk heb?
Ik ben deze ook aan het spelen nadat ik FC5 weer had herontdekt na de 60fps update. Hoe zet je die fps boost aan?
kleinelievewolff schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:33:
[...]
Ik ben deze ook aan het spelen nadat ik FC5 weer had herontdekt na de 60fps update. Hoe zet je die fps boost aan?
  1. Druk op de Xbox-knop  op je controller om de guide te openen en selecteer vervolgens Mijn games en apps > Alles weergeven.
  2. Markeer de game of app en druk op de Menu-knop  op je controller.
  3. Selecteer Game en uitbreidingen beheren.
  4. Selecteer compatibiliteitsopties (Zie afbeelding als voorbeeld).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nM_5AZDIRxwU9zkcgjgeyX84Z8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DoEC4EizrXw3ucxeR01Y1Dwl.jpg?f=user_large

• kleinelievewolff
Gaat Ubisoft dan zijn games uit gamepass halen nu ze een eigen dienst hebben? Ik ben een beetje bang voor het Netflix verhaal: eerst alles in één dienst (Gamepass) en nu allemaal verspreide content over diverse aanbieders.
kleinelievewolff schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:36:
Gaat Ubisoft dan zijn games uit gamepass halen nu ze een eigen dienst hebben? Ik ben een beetje bang voor het Netflix verhaal: eerst alles in één dienst (Gamepass) en nu allemaal verspreide content over diverse aanbieders.
Daar had ik nog niet over nagedacht, mag van hopen van niet :X

• kleinelievewolff
G_Dragon schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:36:
[...]
  1. Druk op de Xbox-knop  op je controller om de guide te openen en selecteer vervolgens Mijn games en apps > Alles weergeven.
  2. Markeer de game of app en druk op de Menu-knop  op je controller.
  3. Selecteer Game en uitbreidingen beheren.
  4. Selecteer compatibiliteitsopties (Zie afbeelding als voorbeeld).
[Afbeelding]
Thanks! Wat is de reden om dit niet standaard aan te zetten voor alle games eigenlijk? Meer fps = meer beter toch?
kleinelievewolff schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:37:
[...]
Thanks! Wat is de reden om dit niet standaard aan te zetten voor alle games eigenlijk? Meer fps = meer beter toch?
Geen idee waarom dit niet automatisch aanspringt bij games waarvoor dit beschikbaar is, want ik was gisteren ook echt stomverbaasd dat je dit handmatig aan moest zetten.

Want het is bij Far Cry New Dawn echt een gamechanger, snap ook nog steeds niet helemaal waardoor de game zo slecht liep dat ik er zelfs misselijk van werd.

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 14-04-2023 09:40 ]

• SunnieNL
kleinelievewolff schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:37:
[...]
Het staat meestal standaard aan op het moment dat ze nergens problemen hebben gezien en standaard uit als ze het getest hebben en enkele problemen hebben ondervonden (kleine glitches in beeld).
https://support.xbox.com/...nd/fps-boost-and-auto-hdr

Als het helemaal niet goed werkt is de optie greyed out of helemaal niet aanwezig.

[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 14-04-2023 09:42 ]

uchiha tijntje schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:41:
Weer een mooie reden om binnenkort Grounded opnieuw te installeren. Nieuwe update komt deze maand uit.

https://www.trueachieveme...d-super-duper-update-xbox

Nieuwe enemies, nieuwe boss, QoL en nieuwe achievements :)

Hier de uitgebreide patch notes. Kunnen veel developers wat van leren:

https://forums.obsidian.n...tch-notes-for-update-120/
Je mag me altijd een berichtje doen als je na deze update weer samen wil spelen om die nieuwe baas een poepie te laten ruiken O-), want dit is zo'n geweldig spel!

Verwijderd

Amos_x schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:55:
[...]

Tja, of je neemt het een maandje hier en daar om diezelfde games te spelen. Je hoeft een subscription natuurlijk geen jaar/full time aan te houden. Dus duur is relatief. Ik beschouw die subscriptions als de vroegere game rentals. Schijntje, prijs van 2 3 koffies max. Abonneren en meteen in settings recurring billing uit zetten.

Ubisoft games zijn namelijk typisch het soort games om jezelf eens te laten opgaan in zo'n ubi open world. Vaak is dat 2 weekends, max. een maandje om wat far cry te doen, of even in egypte rond te hossen.. Dan heb je (ik) het toch wel gezien. En het zijn vaak typisch games die geen meerwaarde hebben om bij te houden, want ik neem ze zeer zelden later nog eens terug op. Dus dan liggen ze toch maar weer in de weg.

En vooral, dan hoef je niet met vage types te handelen op marktplaats als je de games weer kwijt wil.
Helemaal mee eens: je kunt een sub ook voor een kortere tijd activeren. Een AC of FC doe ik langer dan 2 weekenden of een maand mee hoor. In jouw geval zal een sub inderdaad handiger zijn. Voor die 3 koffies heb je een AC game in 'bezit'. Men vind de games toch meestal op elkaar lijken dus je hoeft er maar 1 te kopen. ;)
Het kan voor mij interessant worden wanneer er een paar goede nieuwe full priced games tussen komen te staan maar die zie ik nu niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2023 09:52 ]

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 14:55
Ja, en als je nieuwe games niet per se op de release hoeft te spelen (zoals ik in 90% van de gevallen), dan pik je hem na een paar maanden nog veel voordeliger op. Ubisoft games zakken meestal vrij snel in prijs.

Zo heb ik AC: Origins Gold edition en AC: Odyssey Gold edition al meer dan twee jaar op de virtuele plank liggen, eens gekocht voor € 3-4 per stuk toen ik "op vakantie" was in Zuid-Amerika.

De hele Watch Dogs serie moet ik ook nog spelen, die heb ik alle drie fysiek liggen al tijden. Alle drie eens opgepikt van MP voor nog geen 15 euro.

Dus volgens mij is deze service gewoon veel te duur.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:48:
[...]

Helemaal mee eens: je kunt een sub ook voor een kortere tijd activeren. Een AC of FC doe ik langer dan 2 weekenden of een maand mee hoor. In jouw geval zal een sub inderdaad handiger zijn. Voor die 3 koffies heb je een AC game in 'bezit'. Men vind de games toch meestal op elkaar lijken dus je hoeft er maar 1 te kopen. ;)
Het kan voor mij interessant worden wanneer er een paar goede nieuwe full priced games tussen komen te staan maar die zie ik nu niet.
Ik snap je punt volledig, maar als je net zoals mij de spellen zelf in je collectie wil dan kan je soms beter even wachten en het spel een paar maand later aanschaffen of eenmalig het volledige bedrag neerleggen bij release. Dan heb je ook geen tijdsdruk tijdens het spelen van oh shit het spel moet binnen deze maand wel uitgespeeld zijn, want dat zou ik persoonlijk wel hebben.

Maar wie dat allemaal niet wil en de manier van jou prima vind, is het nog wel een prima optie voor! :)

Verwijderd

G_Dragon schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:10:
[...]

Ik snap je punt volledig, maar als je net zoals mij de spellen zelf in je collectie wil dan kan je soms beter even wachten en het spel een paar maand later aanschaffen of eenmalig het volledige bedrag neerleggen bij release. Dan heb je ook geen tijdsdruk tijdens het spelen van oh shit het spel moet binnen deze maand wel uitgespeeld zijn, want dat zou ik persoonlijk wel hebben.

Maar wie dat allemaal niet wil en de manier van jou prima vind, is het nog wel een prima optie voor! :)
Precies zoals ik tot nu toe heb gedaan met alle Ubisoft games op FC6 na. :)
Een AC gold voor 10 of 20 euro voelt goed. >:)

• Beakzz
Na al mijn gezeur over MS/Bethesda gisteren begin ik vandaag weer positief :+

Ga dit zeker proberen.

• Beakzz
Iemand een idee waar je de game status van Discord kan uit zetten? (Dat discord laat zien wat je speelt)

Krijg heel de tijd vragen nu als ik GTA zit te AFK-en voor een hele nacht 😅
Beakzz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:56:
Iemand een idee waar je de game status van Discord kan uit zetten? (Dat discord laat zien wat je speelt)

Krijg heel de tijd vragen nu als ik GTA zit te AFK-en voor een hele nacht 😅
Ik weet niet of dit helpt? (Bron)
Navigate to the "Activity Privacy" section of your Discord Settings to edit your gaming activity status. To hide your gaming activity entirely, turn off the slider labeled "Display currently running games as a status message".

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 14-04-2023 13:00 ]

Nieuwe DLC voor Vampire Survivors is uit, maar ik probeer deze te negeren. Digitale crack die game, echt ongelovelijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 06:21
Het kan bijna niet anders dan dat het wel die richting uit gaat. Of korter op Game Pass, of iets anders in die richting, waardoor je eerder geneigd bent om een Ubi+ abo af te sluiten.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Wom schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:00:
Nieuwe DLC voor Vampire Survivors is uit, maar ik probeer deze te negeren. Digitale crack die game, echt ongelovelijk.
Heb er ondertussen al weer een paar rondjes opzitten en hij is weer heerlijk ! :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• SinergyX
Op het moment dat zij het rendabel genoeg vinden deze dienst te laten draaien, dan is dat een zeker mogelijk scenario. Kijk bv naar EA Access (EA+ EA weetikhoedatnuheet), die heeft in de basis hetzelfde gedaan. Maar daar is het daarna onderdeel geworden van de gamepass.

https://www.purexbox.com/...mpete-with-xbox-game-pass

De manier hoe het hier wordt geschreven, zou je er wel zeker vanuit kunnen gaan.

Maar die bijna 20 in de maand vind ik het simpelweg niet waard voor de matige games die ubisoft de laatste tijd heeft uitgebracht, maar of deze dan compleet verdwijnen zal puur afhankelijk zijn van de deals die MS met ubisoft kan maken.

Ergste geval wordt het net als bij PS+, de games worden ipv gamepass onderdeel van gamepass ultimate.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 14-04-2023 14:49 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SunnieNL
SinergyX schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:43:
[...]

Op het moment dat zij het rendabel genoeg vinden deze dienst te laten draaien, dan is dat een zeker mogelijk scenario. Kijk bv naar EA Access (EA+ EA weetikhoedatnuheet), die heeft in de basis hetzelfde gedaan. Maar daar is het daarna onderdeel geworden van de gamepass.

De manier hoe het hier wordt geschreven, zou je er wel zeker vanuit kunnen gaan.
Alleen de titel geeft al wel aan waarom dit natuurlijk niet gaat werken.. 'great content will make ubisoft+ compete against gamepass'... die content, daar zit het hem net in. Die is niet 'great' genoeg om er vol tegenin te gaan naar mijn idee.
EA Play is sinds het in gamepass is gegaan wel afgezwakt tov van wat het was. Daar zijn wel zaken uit verdwenen die er vroeger wel in zaten (weet alleen ff niet meer wat ik laatst nu zocht wat er niet meer was). Games lijken er eerder uit te vallen terwijl ze vroeger onbeperkt erin bleven.

• Zorroberner
  • Laatst online: 25-11 18:33
[...]

Maar die bijna 20 in de maand vind ik het simpelweg niet waard voor de matige games die ubisoft de laatste tijd heeft uitgebracht, maar of deze dan compleet verdwijnen zal puur afhankelijk zijn van de deals die MS met ubisoft kan maken.
18 euro per maand is toch van de zotte. Ubisoft is heel fijn met sales die er bijna altijd zijn. Maar 18 euro, tuurlijk DLC erbij is een fijne bonus. Maar echt wie heeft dit verzonnen. PS PLUS premium is ook niet zo duur. Dit is waarschijnlijk gedaan van nou eens kijken wie zo gek is dit te betalen. De prijs gaat of dalen, of Ubisoft kondigt over mwah twee a drie jaar aan dat de het stopt met zijn service.

Ea play was tenminste vier euro.

Verwijderd

[...]
Ergste geval wordt het net als bij PS+, de games worden ipv gamepass onderdeel van gamepass ultimate.
Op PlayStation zitten die games (Ubisoft classics) toch gewoon in Extra of begrijp ik je verkeerd?

• SinergyX
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:57:
[...]

Op PlayStation zitten die games (Ubisoft classics) toch gewoon in Extra of begrijp ik je verkeerd?
Maar die zit in een 'hogere' tier dan de normale (essential) Plus, al weet ik verder niet echt hoe die tiers vergelijkbaar zijn met Gamepass, ultimate en 'gewoon' XBL.

Maar als ik puur 2023 kijk, Settlers, The Crew, Mirage, niet games die ik toch zou kopen, paar andere games die volgens mij gratis zijn (Div resurgence, xDefiant), tegenover die ~200 euro per jaar wat het moet kosten, wat @SunnieNL terecht zegt.. Ubisoft heeft niet bepaald de kwaliteit.

Er zijn mensen die HBO, Netflix, weetikwatallemaal subscriptions hebben voor misschien die 1-2 exclusive TV series, dat is goud geld voor die diensten. En als ze met die 18 euro genoeg mensen kunnen vinden die het nemen voor die 2-3 games, is het voor hun gewoon een win/win.

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:04:
[...]

Maar die zit in een 'hogere' tier dan de normale (essential) Plus, al weet ik verder niet echt hoe die tiers vergelijkbaar zijn met Gamepass, ultimate en 'gewoon' XBL.

Maar als ik puur 2023 kijk, Settlers, The Crew, Mirage, niet games die ik toch zou kopen, paar andere games die volgens mij gratis zijn (Div resurgence, xDefiant), tegenover die ~200 euro per jaar wat het moet kosten, wat @SunnieNL terecht zegt.. Ubisoft heeft niet bepaald de kwaliteit.

Er zijn mensen die HBO, Netflix, weetikwatallemaal subscriptions hebben voor misschien die 1-2 exclusive TV series, dat is goud geld voor die diensten. En als ze met die 18 euro genoeg mensen kunnen vinden die het nemen voor die 2-3 games, is het voor hun gewoon een win/win.
Essential is de PlayStation versie van Live Gold. In Plus Extra vind je de games van deze en vorige generatie. Dan heb je nog Premium maar die is meer voor als je ook nog eens hele oude games wilt spelen oa. Je zou dus kunnen zeggen dat in Sony zijn gamepass(niet Ultimate)de Ubisoft classics zitten en je hebt dus niet de hoogste tier nodig.

Mocht ik aan de volgende AC beginnen denk ik dat los kopen alsnog wijzer is want zoals je aangeeft het loopt snel op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2023 15:45 ]

• Beakzz
G_Dragon schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:59:
[...]

Ik weet niet of dit helpt? (Bron)

[...]
Ja zal dat straks eens proberen. Doe ik zo vaak in de pc app maar ik dacht dat de Xbox discord zijn eigen instelling zou hebben.
De nieuwe This week on Xbox is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Door de aankondiging van de nieuwe Grounded 1.2 update over een weekje of 2 heb ik de game weer opnieuw geïnstalleerd. Ik dacht eventjes kijken wat er tot nu toe voor nieuwe zaken waren toegevoegd. Slecht idee, want dat “eventjes” zijn weer veel uurtjes geworden. :) Het is de enige niet PvP game waar ik me na 400 uur nog altijd mezelf weet te vermaken.

Hebben jullie games (geen PvP) die je nog steeds 3 jaar na release weer kan installeren en waar je weer enorm veel uren in kan steken, zonder dat het aanvoelt als been there, done that?

• On_E

On_E

Housemusic

uchiha tijntje schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:15:
Door de aankondiging van de nieuwe Grounded 1.2 update over een weekje of 2 heb ik de game weer opnieuw geïnstalleerd. Ik dacht eventjes kijken wat er tot nu toe voor nieuwe zaken waren toegevoegd. Slecht idee, want dat “eventjes” zijn weer veel uurtjes geworden. :) Het is de enige niet PvP game waar ik me na 400 uur nog altijd mezelf weet te vermaken.

Hebben jullie games (geen PvP) die je nog steeds 3 jaar na release weer kan installeren en waar je weer enorm veel uren in kan steken, zonder dat het aanvoelt als been there, done that?
Slay The Spire.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:39

L0g0ff

omg

Ik vind dat sowieso wel een probleem met games in het algemeen. Het been there done that gevoel.

Nu zal het ook wel komen dat ik ondertussen bijna de 40 aantik en dat ik al sinds mijn 8e actief gamer ben. Maar hoe vaak me het gebeurd dat ik snel op games ben uitgekeken is echt niet normaal.

En toch heb ik deze week vampire survivors geïnstalleerd en echt niet normaal hoe verslavend die game is ondanks dat je de mechanics van die game niet simpeler kan krijgen.

Twee andere games die ik kan blijven spelen is openra met vrienden en factorio.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-11 13:38
Dead Cells en Mass Effect.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
PdeBie schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:50:
[...]

Dead Cells en Mass Effect.
No man's sky

• PdeBie
Dat is nu typisch een spel waarvan ik zou willen houden, maar doordat je zoveel kan zonder enige begeleiding gaat het mij boven de pet.

Ik heb het spel sinds release en bij elke update denk ik Wauw!!
Maar het is te immens, te vrijblijvend en als solo speler (niemand die ik ken speelt het) is het gewoon too much.

Erg jammer, want het spel is volgens mij uitgegroeid tot een volwaardige game met meer dan ooit beloofd.
L0g0ff schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:22:
[...]

Ik vind dat sowieso wel een probleem met games in het algemeen. Het been there done that gevoel.

Nu zal het ook wel komen dat ik ondertussen bijna de 40 aantik en dat ik al sinds mijn 8e actief gamer ben. Maar hoe vaak me het gebeurd dat ik snel op games ben uitgekeken is echt niet normaal.

En toch heb ik deze week vampire survivors geïnstalleerd en echt niet normaal hoe verslavend die game is ondanks dat je de mechanics van die game niet simpeler kan krijgen.

Twee andere games die ik kan blijven spelen is openra met vrienden en factorio.
Het been there done that gevoel herken ik ook wel op zich. Ben ook bijna 40 en speel ook vanaf jongs af aan. Daarom verbaasd het me dan ook elke keer weer dat als ik Grounded installeer me daar weer tientallen uren mee vermaak totdat ik bewust ervoor kies om hem te deïnstalleren om zo weer andere games op te pakken :)

Ik denk dat ook vanwege het “been there done that” gevoel mijn voorkeur steeds vaker uitgaat naar kleinere titels die vaak toch wel wat meer vernieuwen.

De online connectie in Far Cry New Dawn is wel heel vervelend in combinatie met Quick Resume, elke keer als ik het spel weer wil gaan spelen duurt het weer een halve minuut omdat de verbinding met de online servers zijn verbroken terwijl dit een single player spel is lol O-)

• Sipio
  • Niet online
PdeBie schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:10:
[...]

Dat is nu typisch een spel waarvan ik zou willen houden, maar doordat je zoveel kan zonder enige begeleiding gaat het mij boven de pet.

Ik heb het spel sinds release en bij elke update denk ik Wauw!!
Maar het is te immens, te vrijblijvend en als solo speler (niemand die ik ken speelt het) is het gewoon too much.

Erg jammer, want het spel is volgens mij uitgegroeid tot een volwaardige game met meer dan ooit beloofd.
Snap het, ik heb zelf ook wel eens van wtf moet ik nu weer doen of vinden.

Soms ff wat dingen online opzoeken als ik ff geen uitweg meer heb, maar over het algemeen ben ik alleen maar een beetje aan het exploren en planeten namen geven.

Ben nu al een paar dagen op zoek naar een mooie S Class fighter maar dat valt nog niet mee.

Ook af en toe wat aan mijn basis aan het bouwen en voor ik het weet ben ik weer een paar uur verder.

Een echt doel heb ik ook niet echt in die game :P
G_Dragon schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:38:
De online connectie in Far Cry New Dawn is wel heel vervelend in combinatie met Quick Resume, elke keer als ik het spel weer wil gaan spelen duurt het weer een halve minuut omdat de verbinding met de online servers zijn verbroken terwijl dit een single player spel is lol O-)
Ja inderdaad, had ik ook met Assassin's Creed Odyssee, die had dat ook telkens, echt een Ubisoft dingetje.

Linksquest schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:01:
[...]

Ja inderdaad, had ik ook met Assassin's Creed Odyssee, die had dat ook telkens, echt een Ubisoft dingetje.
Ja dat dus :p, jammer dat zoiets niet sneller kan werken haha. De F1 games hebben dit trouwens ook, zelfs bij een schone opstart duurt het connecten met online het langst, spellen zouden zonder dat zoveel sneller kunnen opstarten :D

• PdeBie
Sipio schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:00:
[...]

Snap het, ik heb zelf ook wel eens van wtf moet ik nu weer doen of vinden.

Soms ff wat dingen online opzoeken als ik ff geen uitweg meer heb, maar over het algemeen ben ik alleen maar een beetje aan het exploren en planeten namen geven.

Ben nu al een paar dagen op zoek naar een mooie S Class fighter maar dat valt nog niet mee.

Ook af en toe wat aan mijn basis aan het bouwen en voor ik het weet ben ik weer een paar uur verder.

Een echt doel heb ik ook niet echt in die game :P
En ben hem as we speak weer aan het installeren op mijn PC, doordat je mij getriggerd heb door deze game te benoemen.

Ga denk ik in Creative mode lekker klooien tot ik hem weer zat ben :+
G_Dragon schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:04:
[...]

Ja dat dus :p, jammer dat zoiets niet sneller kan werken haha. De F1 games hebben dit trouwens ook, zelfs bij een schone opstart duurt het connecten met online het langst, spellen zouden zonder dat zoveel sneller kunnen opstarten :D
ja inderdaad, vragen van te voren of je gebruik wilt maken van die service of niet. Dat gezeur heb ik ook bij sommige games met checken voor DLC.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:44
Beetje Diablo IV nieuws, ondanks dat ik hem zelf liever op de pc met M+KB speel.

https://www.wowhead.com/d...k-cross-play-cross-332464

The Xbox X will run Diablo IV in 4k with 60fps
The Xbox S will run Diablo IV in full HD 60fps

Verwijderd

Sniper Elite 5 begint me alweer te vervelen, te veel sneaken/closecombat kills zoals in andere games die dat veel beter doen. SE4 blijft de betere sniper game imo.
Ik wil dit weekend na een break van meer dan een jaar verder gaan met Far Cry 6, ik was vrij ver in de game en de bedoeling is om een Ubi game eens uit te spelen. 8)
In de Xbox store zag ik dat de Far Cry 6 Game of the Year Upgrade Pass in de aanbieding is. Goede ervaringen met de DLC hier?
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:45:
Sniper Elite 5 begin me alweer te vervelen, te veel sneaken zoals in andere games die dat veel beter doen. SE4 blijft de betere sniper game imo.
Ik wil dit weekend na een break van meer dan een jaar verder gaan met Far Cry 6, ik was vrij ver in de game en de bedoeling is om een Ubi game eens uit te spelen. 8)
In de Xbox store zag ik dat de Far Cry 6 Game of the Year Upgrade Pass in de aanbieding is. Goede ervaringen met de DLC hier?
Ik was nooit echt een grote fan van de games, maar kreeg de kans om deel 5 van Sniper Elite te gaan spelen omdat mijn bonusvader het spel had gekocht. Was er vrij snel weer klaar mee, kon er gewoon op de een of andere manier niet helemaal inkomen.

Met Far Cry 6 ga je veel plezier hebben, wat was dat een geweldig spel om 100% te spelen. Wil het ooit nog een keer gaan doen, maar heb het spel al sinds release niet meer aangeraakt en ook nog niet de XS update ervaren die pas later uitkwam.

En ik kan je om die reden ook nog niks vertellen over de dlcs, omdat ik ze nog niet heb gespeeld :o...

Verwijderd

G_Dragon schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:50:
[...]

Ik was nooit echt een grote fan van de games, maar kreeg de kans om deel 5 van Sniper Elite te gaan spelen omdat mijn bonusvader het spel had gekocht. Was er vrij snel weer klaar mee, kon er gewoon op de een of andere manier niet helemaal inkomen.

Met Far Cry 6 ga je veel plezier hebben, wat was dat een geweldig spel om 100% te spelen. Wil het ooit nog een keer gaan doen, maar heb het spel al sinds release niet meer aangeraakt en ook nog niet de XS update ervaren die pas later uitkwam.

En ik kan je om die reden ook nog niks vertellen over de dlcs, omdat ik ze nog niet heb gespeeld :o...
Als ik mij goed herinner kwam FC6 uit als Series X versie. Ben je niet in de war met FC5?
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:03:
[...]

Als ik mij goed herinner kwam FC6 uit als Series X versie. Ben je niet in de war met FC5?
Oh dan zal ik dat inderdaad mis kunnen hebben, ik heb vorige week Far Cry 5 uitgespeeld na anderhalf jaar pauze.

• Sipio
  • Niet online
PdeBie schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:05:
[...]

En ben hem as we speak weer aan het installeren op mijn PC, doordat je mij getriggerd heb door deze game te benoemen.

Ga denk ik in Creative mode lekker klooien tot ik hem weer zat ben :+
Haha wie weet hou je het nu langer vol, toevallig net zelf na heel veel ship hunten een A class Solar Ship kunnen kopen.

Dat soort dingen blijf ik leuk vinden aan de game.

Maar nog steeds geen S class fighter gespot dus die hunt gaat nog ff door.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-11 14:54
Linksquest schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:01:
[...]

Die heb ik vorige maand volledig uitgespeeld (Jezus nog nooit zoveel tijd in een game gestoken), maar daar had ik toen geen last van Quick resume werkte echt flawless, echt chill!

Verwijderd

JDL15 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:21:
[...]

Die heb ik vorige maand volledig uitgespeeld (Jezus nog nooit zoveel tijd in een game gestoken), maar daar had ik toen geen last van Quick resume werkte echt flawless, echt chill!
Haha, hoeveel uur heb je erover gedaan?

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:51
Ik wil graag een tweedehands Xbox one S aanschaffen om o.a ook blu ray dcd en
4K ijs films af te spelen?

Is de one S hier geschikt voor denk aan dolby vision en dolby atmos of beter voor een aparte blu ray speler gaan ?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 19:32
Technisch gezien wel ( https://makelifeclick.com...%20the%20gaming%20console. ), maar heb geen hands-on ervaring hoe het zich verhoudt tov een echte blu-ray speler.

Let wel op dat de Xbox geen Bluetooth ondersteund (voor als je bijv. ook wel eens een koptelefoon gebruikt), het ondersteunt wel draadloze apparaten, maar die moeten dan specifiek hun proprietary ‘Xbox wireless’ protocol ondersteunen.

edit:
excuus, las ook series s ipv one s, en dacht dat je gedownloade blurays wilde afspelen

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 16-04-2023 09:45 ]

JDL15 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:21:
[...]

Ik heb die nog op de Playstation 4 Pro gespeeld, ben echt blij met de Series X, Valhalla laat daar een stuk sneller op.

Verwijderd

G_Dragon schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:04:
[...]

Oh dan zal ik dat inderdaad mis kunnen hebben, ik heb vorige week Far Cry 5 uitgespeeld na anderhalf jaar pauze.
Goeie setting in die game. :) Veel uren over gedaan?

Ik heb nog opgezocht wat de dlc's in deel FC6 voorstellen maar lees overal over roguelite. Net zo mijn ding dus de keus is makkelijk.
Het was weer even wennen maar het speelt nog steeds lekker weg al moet ik wennen aan de fov, wat is die klein zeg.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2023 09:32 ]

• PdeBie
MarioMark1541 schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:37:
Ik wil graag een tweedehands Xbox one S aanschaffen om o.a ook blu ray dcd en
4K ijs films af te spelen?

Is de one S hier geschikt voor denk aan dolby vision en dolby atmos of beter voor een aparte blu ray speler gaan ?
De series S heeft toch geen disc drive? De X wel.

— edit —
Excuus, ik haal de type namen weer eens door elkaar. Je hebt het over het voorgaande model.
Geweldig al die logische type namen Microsoft 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door PdeBie op 16-04-2023 09:39 ]

PdeBie schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:38:
[...]

heeft heeft het over de ONE en niet de Series

• PdeBie
@Linksquest . Ik was je net voor met mijn edit :p
PdeBie schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:38:
[...]

— edit —
Excuus, ik haal de type namen weer eens door elkaar. Je hebt het over het voorgaande model.
Geweldig al die logische type namen Microsoft 8)7
Is ook niet zo gek, hij zit eigenlijk in het verkeerde topic (maar velen hier komen natuurlijk wel van een Xbox one af).

@MarioMark1541
Zelf heb ik wel af en toe een blu-ray gekeken in ieder geval op de one x, weet niet meer zeker of ik dat ook al op de one s deed maar lijkt me weinig verschil. Dat ging op zich prima, al wil je wel iets van een infrarood afstandsbediening. Met de controller bedienen is niet fijn en hij gaat vanzelf uit na een tijdje. Ik vond wel vaak het navigeren door de blu-ray menu's traag en vervelend gaan, maar ik heb geen idee of dat iets van de Xbox is of gewoon eigen aan de blu-rays.

Gamertag: FinrazielNL

En de nieuwe games van deze week:

https://www.trueachievements.com/n53493/new-xbox-games-april

Als ik Grounded kan wegleggen ga ik Minecraft Legends proberen en Coffee Talk 2.

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:32:
[...]

Goeie setting in die game. :) Veel uren over gedaan?

Ik heb nog opgezocht wat de dlc's in deel FC6 voorstellen maar lees overal over roguelite. Net zo mijn ding dus de keus is makkelijk.
Het was weer even wennen maar het speelt nog steeds lekker weg al moet ik wennen aan de fov, wat is die klein zeg.
Ja daar denk ik nog steeds anders over, vond juist Far Cry 5 geen leuke setting hebben. Maar dat is misschien een persoonlijke voorkeur, want Far Cry 2 (3x 100% gespeeld), Far Cry 3 (2x 100% gespeeld) , Far Cry 6 (1x 100% gespeeld) zijn voor mij persoonlijk de beste games. Far cry 4 heb ik na meerdere malen proberen aan de kant gelegd en Far Cry 5 ben ik vrij vroeg in het spel ook afgehaakt. Jaar later weer geprobeerd, toen bijna tot het eind gekomen en weer een jaar of twee verder (vorige week dus) uitgespeeld :).

uchiha tijntje schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:07:
En de nieuwe games van deze week:

https://www.trueachievements.com/n53493/new-xbox-games-april

Als ik Grounded kan wegleggen ga ik Minecraft Legends proberen en Coffee Talk 2.
Dead Island 2 *O*

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:51
Finraziel schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:55:
[...]

Is ook niet zo gek, hij zit eigenlijk in het verkeerde topic (maar velen hier komen natuurlijk wel van een Xbox one af).

@MarioMark1541
Zelf heb ik wel af en toe een blu-ray gekeken in ieder geval op de one x, weet niet meer zeker of ik dat ook al op de one s deed maar lijkt me weinig verschil. Dat ging op zich prima, al wil je wel iets van een infrarood afstandsbediening. Met de controller bedienen is niet fijn en hij gaat vanzelf uit na een tijdje. Ik vond wel vaak het navigeren door de blu-ray menu's traag en vervelend gaan, maar ik heb geen idee of dat iets van de Xbox is of gewoon eigen aan de blu-rays.
Oké maar heb je dan ook atmos geluid ?

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-11 14:54
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:33:
[...]

Haha, hoeveel uur heb je erover gedaan?
2d21u en 35min. Niet helemaal uitgespeeld, 92% algehele progressie zie ik nu in mn stats. Maar, jezus wat een brok!
MarioMark1541 schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:05:
[...]

Oké maar heb je dan ook atmos geluid ?
Oh sorry, ik herinnerde me je post blijkbaar niet goed genoeg en vergat dat je daar specifiek naar vroeg.
Geen idee, ik heb een oude receiver die dat niet ondersteunt en heb er ook maar 3 speakers aan hangen (2 zuilen en een center).

Gamertag: FinrazielNL

Verwijderd

G_Dragon schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:50:
[...]

Ja daar denk ik nog steeds anders over, vond juist Far Cry 5 geen leuke setting hebben. Maar dat is misschien een persoonlijke voorkeur, want Far Cry 2 (3x 100% gespeeld), Far Cry 3 (2x 100% gespeeld) , Far Cry 6 (1x 100% gespeeld) zijn voor mij persoonlijk de beste games. Far cry 4 heb ik na meerdere malen proberen aan de kant gelegd en Far Cry 5 ben ik vrij vroeg in het spel ook afgehaakt. Jaar later weer geprobeerd, toen bijna tot het eind gekomen en weer een jaar of twee verder (vorige week dus) uitgespeeld :).
Zo dan! Ik moet nu ook maar eens een Ubisoft game uitspelen. Geniet altijd wel van de AC’s en de FC’s maar completen…duurt me iedere keer net iets te lang.
Alsnog vind ik het prima dat ze zo groot zijn want je kunt een game ook een tijdje naast je neer leggen ipv met een burn-out eindigen. ;)
Ook weer een goeie game voor tot Diablo 4 uitkomt. >:)
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:16:
[...]

Zo dan! Ik moet nu ook maar eens een Ubisoft game uitspelen. Geniet altijd wel van de AC’s en de FC’s maar completen…duurt me iedere keer net iets te lang.
Alsnog vind ik het prima dat ze zo groot zijn want je kunt een game ook een tijdje naast je neer leggen ipv met een burn-out eindigen. ;)
Ook weer een goeie game voor tot Diablo 4 uitkomt. >:)
Haha en dan hoop ik elke keer weer dat de games groter worden, vaak ben je er namelijk tussen de 40 a 60 uur wel doorheen. Maar de Assassins Creed spellen vind ik zeker wel een van de mooiste spellen die we de afgelopen 17 jaar hebben gekregen, heel groot fan van en laatst deel 1 tot Brotherhood nogmaals helemaal overnieuw gespeeld. Dit keer geen 100% maar puur op story!

De beta van Diablo 4 speelde inderdaad heel fijn, maar toch wacht ik even met het spel gezien de prijs en andere spellen die deze (Dead Island 2) en volgende week (Star Wars Jedi: Survivor) uitkomen.

Dit word een groot jaar als je alleen al naar de releases kijkt :)

• Amos_x
G_Dragon schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:37:
[...]

Dit word een groot jaar als je alleen al naar de releases kijkt :)
Hopelijk volgt de kwaliteit ook een beetje, want dat is dusver toch niet altijd in orde gebleken (op pc dan vaak). TLOU bvb. Of Redfall 30 fps. En die Gotham Knights live service crap, en die andere game, suicide Squad, die is uitgesteld wegens backlash omwille van live service crap.

Als er iets positief is, hoop ik dat 2023 het jaar van de ondergang voor live service wordt. Hopelijk dringt het door bij de devs.

De anno 2000 adventure games mogen wel eens een comeback maken. Niet te serieus, niet te hoogdravend, geen crafting, geen filler....

Meer van high fi rush, en games als evil west. 40 euro, compact, intens, een game met focus. Alle andere pretentieuze open world kets ik zo terug vanaf...

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:45
Amos_x schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:34:
Als er iets positief is, hoop ik dat 2023 het jaar van de ondergang voor live service wordt. Hopelijk dringt het door bij de devs.
Is er bij die games een neerwaartse trend dan? Of spreken ze je zelf niet aan?
Ik heb geen idee, ik speel ze zelf niet. Er is zoveel keuze uit andere type games.

• Amos_x
L23 schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:44:
[...]

Beide. En mij niet alleen, dus het eerste volgt uit het feit dat er bij velen veel backlash is tegen dit soort games. Niet voor niets is suicide Squad terug naar de tekentafel, en die was zowat klaar om te uit te komen. Een game van een topstudio die 3 geweldige Batman games heeft afgeleverd en in de gaming community weinig verkeerd kan doen.

Soms lijkt een game/setting leuk, maar is het een live service, en dat is 9/10 keer een flauwe grind game die na 1 jaar gratis wordt, daarna in gamepass gaat, en daarna stopgezet wordt, met veel excuses een 'dank' aan de gamer... :X

Er zijn niet genoeg gamers voor dit soort 'werk' games, en veel te veel games van dit type. Toch denkt iedere studio/uitgever dat gamers enkel in HUN spel duizenden uren zullen spenderen. Anthem, Marvels Avengers, noem maar op.

Enige games die het volhouden zijn games zoals destiny, fortnite en MMO's waarschijnlijk.

Let wel, ik vind een game die af en toe wat aandacht krijgt ook wel leuk (rocket league bvb). Af en toe een opgefriste interface, wat challenges, nieuwe skins... Maar niet elke game is er voor geschikt, en van dat soort games kan je er max 1 echt spelen...
L23 schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:44:
[...]

Ik heb geen idee, ik speel ze zelf niet. Er is zoveel keuze uit andere type games.
Het heeft vooral te maken met het hebben van wel of geen goede gameplay loop. Als een game een goede gameplay loop heeft kun je een game jaren blijven spelen. Helaas zijn er best wel wat voorbeelden uitgekomen die gewoon te generiek zijn en waarvan de gameplay loop vaak niet meer is dan simpelweg grinden zonder enige vorm van afwisseling.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:45
Ik ben het er mee eens. Daarom speel ik ook geen live service games. Maar zie dit soort games niet ondergaan. Gelukkig worden er ook nog meer dan genoeg normale games ontwikkeld. Dus zie live service niet als een dreiging. Maar wel zuur als een favoriete studio/game serie over gaat op live service.

• Timothy3000
Amos_x schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:34:
[...]

Hopelijk volgt de kwaliteit ook een beetje, want dat is dusver toch niet altijd in orde gebleken (op pc dan vaak). TLOU bvb. Of Redfall 30 fps. En die Gotham Knights live service crap, en die andere game, suicide Squad, die is uitgesteld wegens backlash omwille van live service crap.

De anno 2000 adventure games mogen wel eens een comeback maken. Niet te serieus, niet te hoogdravend, geen crafting, geen filler....

Meer van high fi rush, en games als evil west. 40 euro, compact, intens, een game met focus. Alle andere pretentieuze open world kets ik zo terug vanaf...
Gotham Knights is geen live service game. Die kun je gewoon offline spelen.

• Jan_V
  • Laatst online: 07:18
Amos_x schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:14:
[...]

Beide. En mij niet alleen, dus het eerste volgt uit het feit dat er bij velen veel backlash is tegen dit soort games. Niet voor niets is suicide Squad terug naar de tekentafel, en die was zowat klaar om te uit te komen. Een game van een topstudio die 3 geweldige Batman games heeft afgeleverd en in de gaming community weinig verkeerd kan doen.

Soms lijkt een game/setting leuk, maar is het een live service, en dat is 9/10 keer een flauwe grind game die na 1 jaar gratis wordt, daarna in gamepass gaat, en daarna stopgezet wordt, met veel excuses een 'dank' aan de gamer... :X

Er zijn niet genoeg gamers voor dit soort 'werk' games, en veel te veel games van dit type. Toch denkt iedere studio/uitgever dat gamers enkel in HUN spel duizenden uren zullen spenderen. Anthem, Marvels Avengers, noem maar op.

Enige games die het volhouden zijn games zoals destiny, fortnite en MMO's waarschijnlijk.

Let wel, ik vind een game die af en toe wat aandacht krijgt ook wel leuk (rocket league bvb). Af en toe een opgefriste interface, wat challenges, nieuwe skins... Maar niet elke game is er voor geschikt, en van dat soort games kan je er max 1 echt spelen...
Doet me denken aan deze Extra Punctuation video :-)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Amos_x
Timothy3000 schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:33:
[...]

Gotham Knights is geen live service game. Die kun je gewoon offline spelen.
Maar het design en ontwerp van de game was wel helemaal gebaseerd op live service (oneindig aantal zinloze items met zinloze stats), waar op het laatste moment de live service component is uitgetrokken.

En dan was er nog het probleem met de belabberde visuele performance, zelfs op de consoles.
;) Goede channel dit, kijk ik regelmatig. Maar dat live service een breekpunt heeft bereikt, is door iedereen, gamers en critici, wel opgepikt in deze laatste maanden. Skillup heeft er ook een video aan gewijd. Beide erg goede critics trouwens, yahtzee en skillup

Verwijderd

Haha ik wist niet dat live service "oneindig aantal zinloze items met zinloze stats" betekende.
Lekker vaag begrip: live service game.
In the video game industry, games as a service (GaaS) represents providing video games or game content on a continuing revenue model, similar to software as a service. Games as a service are ways to monetize video games either after their initial sale, or to support a free-to-play model. Games released under the GaaS model typically receive a long or indefinite stream of monetized new content over time to encourage players to continue paying to support the game. This often leads to games that work under a GaaS model to be called "living games", "live games", or "live service games" since they continually change with these updates.

In beginsel niets mis met GaaS games. Wel regelmatig wat mis met de implementatie.

• Amos_x
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:55:
Haha ik wist niet dat live service "oneindig aantal zinloze items met zinloze stats" betekende.
Lekker vaag begrip: live service game.
...items te koop in een online store, om na launch continu een inkomensstroom te hebben. En vaak gaat het dan over skins, cosmetics, en een soort RPG-achtige item economie met incrementele nummertjes op alle items.

Verwijderd

@uchiha tijntje Exact.

De implementatie is hetgeen waar mensen over vallen wat ik begrijp want er zijn ook vooral slechte voorbeelden. Alsnog geen reden om iedere game die het "live service game" etiket krijgt af te schrijven. Want het kan ook goed gedaan worden.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:14
Amos_x schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:11:
[...]

...items te koop in een online store, om na launch continu een inkomensstroom te hebben. En vaak gaat het dan over skins, cosmetics, en een soort RPG-achtige item economie met incrementele nummertjes op alle items.
Ik ben er ook niet van, maar het hoeft van mij ook niet de ondergang van live service games te worden. Er is een groep mensen die er wél van geniet, prima toch? Tuurlijk is het jammer als je favoriete developer of game reeks die kant op gaat. De nieuwe Crash Bandicoot game lijkt ook die kant op te gaan (weet het niet eens zeker, maar ziet er wel uit als een game vol met cosmetics).
Maar tegenover 1 GaaS staan tig andere games die ik wel leuk vind om te spelen. Ga ik die wel spelen en laat ik andere genieten van hun games.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf nog weinig nadelen heb gemerkt bij live service spellen, misschien valt het me gewoon niet op of misschien speel ik niet veel van die spellen bijna niet (speel wel CoD, Pokémon Go)? Geen idee, maar daardoor kan ik er ook niet zo snel een mening over vormen.

Misschien een domme vraag maar maken games zoals Far Cry, Assassin's Creed hier dan ook gebruik van?

Hier nog een mooi overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRF7hi46c9k6FUSj1KbunJxxJEg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ibFm3Cq4wki2IclRWLGf6KyG.png?f=user_large
''The life cycle of the game subscription services'' bron

[ Voor 45% gewijzigd door G_Dragon op 17-04-2023 10:29 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord